Στην τελική ευθεία η πιστοποίηση των e-φαρμακείων
Aνοιξε ο δρόμος για την πώληση μη συνταγογραφούμενων φαρμάκων από τα ηλεκτρονικά φαρμακεία αλλά με μια αυστηρή προϋπόθεση, καθώς συντρέχουν λόγοι σοβαροί.
Να πιστοποιηθεί η νόμιμη λειτουργία των «e-φαρμακείων» για τη διασφάλιση της υγείας των καταναλωτών, με δεδομένο ότι σήμερα υπάρχουν δεκάδες παράνομα ηλεκτρονικά καταστήματα με... έδρα σε καφενεία και σε μπακάλικα. Από εκεί διακινούνται απαγορευμένα και συχνά πλαστά φαρμακευτικά σκευάσματα που στην καλύτερη περίπτωση δεν έχουν καμία επίδραση και στη χειρότερη δημιουργούν σοβαρά προβλήματα υγείας σε όσους τα καταναλώσουν. Είναι ενδεικτικό ότι ο Φαρμακευτικός Σύλλογος Αττικής έχει εντοπίσει και καταγγείλει στην υπηρεσία Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος τουλάχιστον δύο ιστοσελίδες από τη χώρα μας που διαφημίζουν φάρμακα που έχουν καταργηθεί, αντιβιοτικά που έχουν απαγορευθεί «διά ροπάλου», ναρκωτικά και διεγερτικές ουσίες (ντόπινγκ).
Προ δεκαημέρου, δημοσιεύθηκε κοινή απόφαση των υπουργών Οικονομίας, Ανάπτυξης και Υγείας, με την οποία ορίζεται ως αρχή πιστοποίησης των ηλεκτρονικών φαρμακείων ο Πανελλήνιος Φαρμακευτικός Σύλλογος. Οσα e-φαρμακεία πιστοποιηθούν, θα διαθέτουν –εκτός από τα παραφαρμακευτικά προϊόντα και τα δερμοκαλλυντικά που επιτρέπεται να πωλούν σήμερα– και μη συνταγογραφούμενα φάρμακα. Ο Πανελλήνιος Φαρμακευτικός Σύλλογος θα επιδιώξει να μπορούν να πωλούνται ηλεκτρονικά μόνο τα μη συνταγογραφούμενα φάρμακα που σχεδιάζεται να διατίθενται και από τα σούπερ μάρκετ. Ηδη, ο ΕΟΦ επεξεργάζεται τον σχετικό κατάλογο των σκευασμάτων με γνώμονα την όσο μεγαλύτερη ασφάλεια των καταναλωτών. Πάντως, αξίζει να σημειωθεί το παράδειγμα της Γαλλίας όπου αρχικά τα ηλεκτρονικά φαρμακεία μπορούσαν να πωλούν περί τα 300 ΜΗΣΥΦΑ, ωστόσο το 2013 το αντίστοιχο Συμβούλιο της Επικρατείας (Conseil d’ Etat) έκρινε ότι αυτό αντιβαίνει στην ευρωπαϊκή νομοθεσία και έτσι σήμερα 5.000 ΜΗΣΥΦΑ μπορούν να πωληθούν διαδικτυακά.
Δυνατότητα πιστοποίησης και άρα λειτουργίας ηλεκτρονικού φαρμακείου έχουν αποκλειστικά τα νομίμως λειτουργούντα στην ελληνική επικράτεια φαρμακεία. Ο ΠΦΣ θα δημιουργήσει ιστοσελίδα για την ενημέρωση των ενδιαφερομένων, την υποβολή των αιτήσεων πιστοποίησης αλλά και την τήρηση καταλόγου των πιστοποιημένων ηλεκτρονικών φαρμακείων. Οσοι πιστοποιηθούν, υποχρεούνται να αναρτούν σε εμφανές μέρος στην ιστοσελίδα τους ένα κοινό λογότυπο. Οι καταναλωτές, κάνοντας «κλικ» στο λογότυπο, θα μεταφέρονται αυτόματα στην ιστοσελίδα του ΠΦΣ και στη λίστα με τα πιστοποιημένα φαρμακεία, ώστε να διαπιστώνουν και μόνοι τους ότι αγοράζουν από νόμιμο ηλεκτρονικό κατάστημα. Η ΚΥΑ έρχεται να εναρμονίσει την ελληνική πραγματικότητα με την κοινοτική νομοθεσία και μάλιστα με καθυστέρηση, αφού σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, τα κράτη-μέλη της Ε.Ε. έπρεπε να είχαν εφαρμόσει το κοινό λογότυπο έως τον Ιούνιο του 2015.
Εκτιμάται ότι συνολικά τα ηλεκτρονικά φαρμακεία στην Ελλάδα σήμερα ξεπερνούν τα 500, ενώ σχεδόν ένας στους τέσσερις καταναλωτές που αγοράζει κάποιο παραφαρμακευτικό προϊόν επιλέγει την ηλεκτρονική οδό. Ο τζίρος ενός ηλεκτρονικού φαρμακείου κυμαίνεται από 30.000 ευρώ τον μήνα έως 200.000-300.000 ευρώ τον μήνα. Οι ετήσιες πωλήσεις των ηλεκτρονικών φαρμακείων ξεπερνούν τα 80 εκατομμύρια ευρώ, εκ των οποίων το 80% γίνεται από 30-40 μεγάλα φαρμακεία. Οπως ανέφερε στην «Κ», φαρμακοποιός που διατηρεί και ηλεκτρονικό φαρμακείο, τα μεγάλα και οργανωμένα e-φαρμακεία στην Ελλάδα έχουν πάνω από 200 παραγγελίες την ημέρα.
Από τα δημοφιλέστερα προϊόντα για τα ηλεκτρονικά φαρμακεία είναι το γάλα βρεφικής ηλικίας. Οπως ανέφερε στην «Κ», ο ίδιος φαρμακοποιός, των 60% των πωλήσεων του δικού του ηλεκτρονικού φαρμακείου αφορά σε βρεφικό γάλα και ακολουθούν τα ομοιοπαθητικά σκευάσματα και τα καλλυντικά. Ειδικά το καλοκαίρι μεγάλη ζήτηση έχουν τα προϊόντα αδυνατίσματος, τα αντιψειρικά και τα αντικουνουπικά.
Ο βασικότερος λόγος για τον οποίο ένας καταναλωτής θα επιλέξει τις ηλεκτρονικές αγορές είναι οι χαμηλότερες τιμές, αφού οι εκπτώσεις στα προϊόντα μπορεί να φτάσουν και το 50%. «Σε κάποιες περιπτώσεις μου έχουν αναφέρει ότι προτιμούν τις ηλεκτρονικές αγορές για ευκολία και ταχύτητα στην εξυπηρέτηση» αναφέρει στην «Κ» φαρμακοποιός που έχει αναλάβει σε φαρμακείο τις ηλεκτρονικές παραγγελίες. «Εχω ακούσει από πελάτη που παρήγγειλε εξ αποστάσεως, ότι ενοχλείτε όταν πηγαίνει σε φαρμακείο και τον βομβαρδίζουν με διάφορα προϊόντα που προσπαθούν να του πουλήσουν».
Πηγή: kathimerini.gr
Παρατράγουδα στις εκλογές της ΝΔ στο δήμο Ακτίου - Βόνιτσας
Όσοι ψηφοφόροι της Ν.Δ. προσήλθαν από τον πρώην Καποδιστριακό Δήμο Μεδεώνος να ψηφίσουν από τις 10 το πρωί στη Βόνιτσα, οπότε και ξεκίνησε επίσημα η διαδικασία αποχώρησαν αγανακτισμένοι από το γεγονός ότι δεν μπορούσαν να ρίξουν την ψήφο τους στην κάλπη, αφού δεν συμπεριλαμβάνονταν τα ονόματά τους στον εκλογικό κατάλογο του Ακτίου - Βόνιτσας αλλά στο Ξηρόμερο.
Την ώρα που σε όλους τους Δήμους της Αιτωλοακαρνανίας η διεξαγωγή των εσωκομματικών εκλογών της Ν.Δ. διεξάγεται κανονικά και η προσέλευση των ψηφοφόρων είναι μεγάλη στο Δήμο Ακτίου - Βόνιτσας υπάρχουν διαδικαστικά προβλήματα που οδήγησαν σε ένταση και αντεγκλίσεις.
Ειδικότερα, τα μέλη από τον πρώην Καποδιστριακό Δήμο Μεδεώνος δεν συμπεριλαμβάνονταν τα ονόματά τους στον εκλογικό κατάλογο του Ακτίου - Βόνιτσας αλλά στο Ξηρόμερο.
Οι ψηφοφόροι απο την Κατούνα και τα γύρω χωριά, που είχαν προσέλθει στις κάλπες στη Βόνιτσα, δεν κατάφεραν να ασκήσουν το εκλογικό τους δικαίωμα και αποχώρησαν με οργή, με εντάσεις, σε σχέση με τους εκλογικούς καταλόγους και ζήτησαν την ακύρωση και την αναβολή της διαδικασίας.
Για τα όποια διαδικαστικά προβλήματα προέκυψαν καταβάλλεται κάθε δυνατή προσπάθεια από τη Δημοτική Εφορευτική Επιτροπή να λυθούν σύμφωνα με τα προβλεπόμενα της Βασικής Εγκυκλίου των Εκλογών του Κόμματος.
Πηγή: xiromeronews.blogspot.gr
Οδηγίες προς φορολογουμένους: Τα 6 «sos» στις φετινές φορολογικές δηλώσεις
Με καθυστέρηση μεγαλύτερη των δύο μηνών ανοίγει τις επόμενες ημέρες το ηλεκτρονικό σύστημα Taxisnet για την υποβολή των φορολογικών δηλώσεων.
Μετά την ψήφιση των τροπολογιών με τις οποίες προστατεύονται από τα τεκμήρια οι φορολογούμενοι που το 2015 απέκτησαν πολύ χαμηλά εισοδήματα από περιστασιακή απασχόληση και καθιερώνεται η πλήρης φορολογική εξομοίωση των ομόφυλων και ετερόφυλων ζευγαριών που έχουν συνάψει σύμφωνα συμβίωσης με τους έγγαμους συζύγους, 6 εκατ. φορολογούμενοι καλούνται να συμπληρώσουν και να υποβάλουν ηλεκτρονικά το βασικό έντυπο Ε1 της φορολογικής δήλωσης.
Ωστόσο, οι φορολογούμενοι θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί κατά την υποβολή των δηλώσεων, δεδομένου ότι τα λάθη κοστίζουν. Θα πρέπει να προσέξουν τα ακόλουθα σημεία:
1. ΑΜΚΑ: Αναγράφεται υποχρεωτικά ο Αριθμός Μητρώου Κοινωνικής Ασφάλισης του υπόχρεου και της συζύγου ή της ή του συντρόφου του, με εξαίρεση τις περιπτώσεις φορολογουμένων που δεν υποχρεούνται σε απόκτηση ΑΜΚΑ.
2. ΑΦΜ: Η αναγραφή του Αριθμού Φορολογικού Μητρώου είναι υποχρεωτική μόνο για τα εξαρτώμενα μέλη άνω των 18 ετών (που ήταν άνω των 18 ετών στις 31.12.2015).
3. Προστατευόμενα τέκνα: Τα ανήλικα ή ενήλικα τέκνα, καθώς επίσης και τα μέλη της οικογενείας του φορολογουμένου με αναπηρία 67% και άνω θεωρείται ότι βαρύνουν τον φορολογούμενο εφόσον συνοικούν με αυτόν και το ετήσιο φορολογητέο εισόδημά τους δεν υπερβαίνει το ποσό των 3.000 ευρώ ή το ποσό των 6.000 ευρώ αν αυτά παρουσιάζουν αναπηρία 67% και άνω.
4. Εισοδήματα: Στη δήλωση αναγράφονται υποχρεωτικά όλα τα εισοδήματα του φορολογουμένου και της συζύγου του, ανεξάρτητα από τον τρόπο φορολόγησής τους. Επίσης, πρέπει να αναγραφούν και όλα τα απαλλασσόμενα από τον φόρο εισοδήματα. Στα ποσά που πρέπει να αναγραφούν υποχρεωτικά στη φετινή δήλωση περιλαμβάνεται και κάθε ποσό κέρδους που έχει προκύψει από μεταβίβαση επιχειρήσεων, καθώς επίσης και κάθε ποσό κέρδους ή ζημίας που έχει προκύψει από την πώληση μετοχών, μεριδίων, ομολόγων και εντόκων γραμματίων, παραγώγων χρηματοοικονομικών προϊόντων. Για τα αυτοτελώς ή με ειδικό τρόπο φορολογούμενα εισοδήματα πρέπει να αναγραφεί και ο παρακρατηθείς ή αποδοθείς κατά περίπτωση φόρος.
5. Τεκμήρια απόκτησης περιουσιακών στοιχείων: Δηλώνονται υποχρεωτικά όλα τα χρηματικά ποσά που δαπάνησε ο φορολογούμενος μέσα στο 2015 για την ανέγερση οικοδομών, για αγορές ακινήτων, μετοχών εισηγμένων ή μη στο Χρηματιστήριο, ομολόγων και εντόκων γραμματίων του ελληνικού Δημοσίου, για σύσταση επιχειρήσεων και για συμμετοχή σε αυξήσεις μετοχικού κεφαλαίου εταιρειών. Τα ποσά αυτά θεωρούνται «τεκμήρια απόκτησης περιουσιακών στοιχείων» και λαμβάνονται υπόψη από την εφορία για τον τεκμαρτό προσδιορισμό του ετήσιου φορολογητέου εισοδήματος.
6. Ανείσπρακτα ενοίκια: Τα ενοίκια που δεν κατάφερε να εισπράξει ο ιδιοκτήτης από τον ενοικιαστή του κατά τη διάρκεια του 2015 μπορεί να τα δηλώσει φέτος σε ξεχωριστό κωδικό στο έντυπο Ε2 και στο έντυπο Ε1. Συγκεκριμένα, στο Ε2 τα ανείσπρακτα ενοίκια πρέπει να δηλωθούν στην στήλη 16 της πρώτης σελίδας, και στο Ε1 πρέπει να αναγραφούν στους κωδικούς 125-126 του πίνακα 4Δ2 στην 3η σελίδα. Για να μην φορολογηθούν θα πρέπει να πληρούνται και οι λοιπές προϋποθέσεις που προβλέπει ο νόμος. Θα πρέπει δηλαδή έως την προθεσμία υποβολής της δήλωσης να έχει εκδοθεί εις βάρος του ενοικιαστή διαταγή πληρωμής ή διαταγή απόδοσης χρήσης μίσθιου ή δικαστική απόφαση αποβολής ή επιδίκασης μισθωμάτων ή να έχει ασκηθεί εναντίον του μισθωτή αγωγή αποβολής ή επιδίκασης μισθωμάτων.
Πηγή: Καθημερινή της Κυριακής
Ποιοι θα πληρώσουν μεγαλύτερο ΕΝΦΙΑ
Αύξηση του ΕΝΦΙΑ πέραν της προσαρμογής στους συντελεστές εξαιτίας της μείωσης των αντικειμενικών αξιών διαπραγματεύεται η κυβέρνηση, με τα σενάρια τα οποία συζητούνται να ανεβάζουν έως και στα 3,5 δισ ευρώ το βεβαιωμένο φόρο έναντι 3,250 δισ. ευρώ το 2015.
Με βεβαίωση φόρου 3,5 δισ. ευρώ, εφόσον η εισπραξιμότητα παραμείνει αμετάβλητη στα περυσινά επίπεδα του 81%, τα έσοδα μπορούν να αυξηθούν στα 2,850 δισ. ευρώ ή κατά 200 εκατ. ευρώ επιπλέον.
Οι τελικές αποφάσεις αναμένεται να ληφθούν την ερχόμενη εβδομάδα, όταν ξαναπιάνουν δουλειά στην Αθήνα οι επικεφαλής των δανειστών.
Οδηγό στην επιχειρούμενη αναπροσαρμογή του ΕΝΦΙΑ αποτελεί ο περυσινός λογαριασμός. Τα αποτελέσματα της εκκαθάρισης του 2015 δείχνουν ότι:
· 7.464.410 φορολογούμενοι μοιράστηκαν το 2015 ΕΝΦΙΑ συνολικού ύψους 3,246 δισ. ευρώ.
· 8 στα δέκα ευρώ του ΕΝΦΙΑ που βεβαιώθηκε πέρυσι, πληρώθηκαν. Στο ταμείο μπήκαν 2,634 δισ. ευρώ με την εισπραξιμότητα του φόρου στο 81,17%.
· Τρεις στους δέκα φορολογούμενους επιβαρύνονται με ΕΝΦΙΑ έως 50 ευρώ.
· Ένας στους δύο (3.840.162 φορολογούμενοι) επιβαρύνονται με ΕΝΦΙΑ έως 200 ευρώ.
· Οκτώ στους δέκα πληρώνουν έως 500 ευρώ
· Το 79% των φορολογουμένων με μικρές περιουσίες (έως 88.000 ευρώ) επιβαρύνονται με το 35% του φόρου (5,8 εκατομμύρια φορολογούμενοι πληρώνουν 902 εκατ. ευρώ).
· 1.493.524 φορολογούμενοι (ποσοστό περίπου 19,5%) δηλώνουν ακίνητη περιουσία από 100.000 έως και 500.000 ευρώ και επωμίζονται 1,546 δισ. ευρώ ΕΝΦΙΑ (ή το 47% του φόρου που βεβαιώνεται). Πληρώνουν ΕΝΦΙΑ από 600 έως και 3.000 ευρώ το χρόνο.
· Ακίνητα αξίας 67 δισ. ευρώ στα χέρια 1.527 ιδιοκτητών. Δηλώνουν μέση ακίνητη περιουσία 44 εκατ. ευρώ ο καθένας και επωμίζονται μέσο ΕΝΦΙΑ 174.000 ευρώ.
· 113.377 φορολογούμενοι ή το 1,5% των ιδιοκτητών ακινήτων έχουν στην κατοχή τους ακίνητα αξίας 206 δισ. ευρώ και μοιράζονται ΕΝΦΙΑ 1 δισ. ευρώ.
· Η συνολική αξία της ακίνητης περιουσίας των Ελλήνων, σε όρους αντικειμενικών αξιών της 1ης Ιανουαρίου 2015, ήταν 697 δισ. ευρώ.
Πηγή: Euro2day.gr
Σύγκρουση φορτηγού πλοίου με αλιευτικό ανοιχτά της Κυλλήνης
Ενημερώθηκε, πρώτες πρωινές ώρες χτες, η Λιμενική Αρχή Κυλλήνης για περιστατικό σύγκρουσης του Α/Κ “ΆΓΙΟΣ ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ” Ν. Θεσσαλονίκης 1020, με 5μελες πλήρωμα, με το Φ/Γ “ARKLOWWILLOW” σημαίας Ιρλανδίας, στη θαλάσσια περιοχή μεταξύ Κυλλήνης και “ΚΟΥΝΟΥΠΕΛΙΟΥ” Ηλείας, σε απόσταση 11ν.μ. από τις ακτές.
Αποτέλεσμα της σύγκρουσης ήταν η πρόκληση υλικών ζημιών στη δεξιά πλευρά της πλώρης του “ΆΓΙΟΣ ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ”, το οποίο επέστρεψε αυτοδύναμα στο λιμένα Κυλλήνης, και ο τραυματισμός του Κυβερνήτη του, ο οποίος μεταφέρθηκε στο Νοσοκομείο Πύργου για περαιτέρω εξετάσεις, απ' όπου και εξήλθε.
Το “ARKLOWWILLOW” επέστρεψε πρωινές ώρες χτες στο λιμένα Κυλλήνης, όπου παραμένει .
Από το περιστατικό δεν προκλήθηκε θαλάσσια ρύπανση.
Από τη Λιμενική Αρχή Κυλλήνης που διενεργεί την προανάκριση, απαγορεύτηκε ο απόπλους του “ΆΓΙΟΣ ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ” μέχρι την αποκατάσταση των ζημιών.
Αμμοληψίες για την Ολυμπία Οδό: Υπάρχει εναλλακτική λύση
Όλο και ευρύτερα γίνεται κατανοητό ότι οι αμμοληψίες στα ποτάμια και τους χειμάρρους είναι σοβαρή αιτία της διάβρωσης των ακτών. Επομένως η αναζήτηση εναλλακτικών λύσεων δεν έχει μόνο οικολογική αλλά και –σε μια δεύτερη φάση- οικονομική σημασία.
Έχοντας υπόψη τα παραπάνω και την σχετική έκκληση περιβαλλοντικών οργανώσεων της Αιγιαλείας, η Οικολογική Δυτική Ελλάδα κατέθεσε επερώτηση με την οποία ζητεί από την Περιφερειακή Αρχή να πιέσει την κοινοπραξία της Ολυμπίας οδού για την εφαρμογή, έστω και τώρα, εναλλακτικών λύσεων, που υπάρχουν και περιλαμβάνονται στην άδεια για την προμήθεια αδρανών.
Η επερώτηση έχει ως εξής:
Κύριοι Αντιπεριφερειάρχες,
- Είναι πλέον κοινά αποδεκτό όχι μόνο από τους ειδικούς επιστήμονες αλλά απ΄ όλους ότι η διάβρωση των ακτών, φαινόμενο που προκαλεί όλο και περισσότερη ανησυχία στους κατοίκους περιοχών όπως η βόρεια Αχαΐα, συνδέεται με αιτιώδη σχέση με τις αμμοληψίες στους ποταμούς και χειμάρρους.
- Η Κοινοπραξία που κατασκευάζει την Ολυμπία οδό έχει λάβει άδεια για εκατοντάδες χιλιάδες τόνους αδρανών μέσω αμμοληψίας από τους ποταμούς και χειμάρρους που εκβάλλουν στις ακτές της Αιγιαλείας.
Έχει ήδη παραλάβει μεγάλες ποσότητες αδρανών από τον Κράθι στην Ακράτα, τον Κερυνίτη στο δ. δ. Ροδιάς, τον Μεγανίτη, στο ύψος του δ.δ. Δημητρόπουλου και τώρα ξεκίνησε και στον Σελινούντα, κάτω από τα χωριά Μαυρίκι και Αχλαδιά.
Όμως στην αδειοδότηση της κοινοπραξίας σε ότι αφορά την προμήθεια αδρανών περιλαμβάνεται και η δυνατότητα παραλαβής αδρανών από δανειοθάλαμο (Λατομείο) στην θέση Τσαμπά στον Ερινεό Αιγιάλειας, μέχρι την ποσότητα 1,8 εκατομμυρίων κυβ. μέτρων, ποσότητα που μόνη, θα έφτανε για να καλύψει το σύνολο των αναγκών του έργου.
Με δεδομένα (α) την πραγματικότητα που περιγράφουμε στο σημείο (1) (β) την ιδιαίτερη σημασία του Σελινούντα για τις ακτές λόγω του σχετικού του μεγέθους αλλά και του οικοσυστήματος του φαραγγιού του, (γ) την ανησυχία που εκφράζεται δημόσια από πολίτες και συλλογικούς φορείς της Αιγιαλείας για την περαιτέρω επιδείνωση των επιπτώσεων στις ακτές και τις κοίτες ποταμών, (δ) την γνωστή σε σας και το κοινό διευκόλυνση της κοινοπραξίας εκ μέρους των δημοσίων φορέων σε ότι χρειάστηκε για την εκτέλεση του έργου, (ε) το ότι στην Κορινθία, σύμφωνα με πληροφορίες περιβαλλοντικών οργανώσεων, η κοινοπραξία λαμβάνει υλικά από δανειοθαλάμους και όχι κοίτες ποταμών,
Θέτουμε το ερώτημα:
προτίθεσθε να έλθετε σε συνεννόηση και διαπραγμάτευση, να ζητήσετε εξηγήσεις και να ασκήσετε πίεση, στην διοίκηση της κοινοπραξίας για αλλαγή της πρακτικής απόληψης αδρανών μόνο μέσω της φτηνής αλλά επιβαρυντικής για το δημόσιο συμφέρον λύσης των κοιτών των ποταμών της Αιγιαλείας και όχι της απόληψης από τον αδειοδοτημένο δανειοθάλαμο;
Προτίθεσθε να απαιτήσετε την άμεση παύση της πρακτικής αυτής, λαμβάνοντας υπόψη τη σημασία του Σελινούντα που περιγράψαμε παραπάνω;
Γιώργος Κανέλλης
Αντιπρόεδρος Περ. Συμβουλίου Δ. Ελλάδας
Επικεφαλής της Οικολογικής Δυτικής Ελλάδας
«Προ των πυλών» το νέο νομοσχέδιο για τους Αγροτικούς Συνεταιρισμούς
Του ΧΡΗΣΤΟΥ ΣΑΛΤΟΓΙΑΝΝΗ*
Tο νομοσχέδιο του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων που αφορά τους «Αγροτικούς Συνεταιρισμούς», αναμένεται να κατατεθεί προς ψήφιση μετά και τις τελικές διορθώσεις και θα αντικαταστήσει τον νόμο 4015/2011.
Ο νέος νόμος περί Συνεταιρισμών φέρνει αρκετές αλλαγές. Ειδικότερα σε ότι αφορά τις Ομάδες Παραγωγών (Ο.Π.) ο αναγκαίος αριθμός για την σύσταση τους «πέφτει» από τα 40 στα 10 μέλη. Το άρθρο 35 του προσχεδίου αναφέρει συγκεκριμένα: «Οι Ομάδες Παραγωγών συγκροτούνται με πρωτοβουλία τουλάχιστον πέντε (5) παραγωγών ομοειδών προϊόντων ζωικής προέλευσης και τουλάχιστον δέκα (10) παραγωγών ομοειδών προϊόντων φυτικής προέλευσης».
Για τη σύσταση των Αγροτικών Συνεταιρισμών (Α.Σ.) στο νέο νομοσχέδιο αναφέρεται ότι: «απαιτείται η σύνταξη καταστατικού και η υπογραφή του από (10) ή από (21) πρόσωπα», σε αντίθεση με τον νόμο 4015/2011 που απαιτούνταν τουλάχιστον (20) πρόσωπα.
Επίσης στο νέο νόμο προβλέπεται και η σύσταση Ανώνυμης Εταιρείας με την επωνυμία «Διαχείριση Ακινήτων, Γαιών, Εξοπλισμών και Προϊόντων» (ΔΙ.Α.Γ.Ε.Π. Α.Ε.) και σκοπό θα έχει την αξιοποίηση των ακινήτων της αγροτικής γης, του εξοπλισμού και των αγροτικών προϊόντων.
Ο προηγούμενος νόμος 4015/2011, κατά την άποψη μου, έγινε σε στιγμή που οι περισσότερες τότε Ενώσεις Αγροτικών Συνεταιρισμών (Ε.Α.Σ.) ήταν οικονομικά ασύμφορές και ανενεργές εμπορικά για τους λόγους που όλος ο αγροτικός κόσμος και η κοινωνία μας γνωρίζει. Έτσι, ο νόμος «Κώστα Σκανδαλίδη» έδινε την ευχέρεια αλλά παράλληλα και «άφεση αμαρτιών» στις τότε Ε.Α.Σ. ώστε να μετατραπούν σε πρωτοβάθμιους Α.Σ. με μια απλή απόφαση των Γενικών τους Συνελεύσεων και μάλιστα με απλή πλειοψηφία των παρόντων όπως αναφέρεται στο άρθρο 19. Με λίγα λόγια ο νόμος του 2011 κατάφερε να δημιουργήσει «νέους» Α.Σ. που στη συνέχεια εξελίχθηκαν σε «κλειστά καπιταλιστικά μπλοκ» με ότι συνεπάγεται αυτό για το μέλλον του αγρότη.
Σκοπός του νέου νόμου που φέρνει η παρούσα Κυβέρνηση είναι η δραστηριοποίηση των αγροτών και κτηνοτρόφων της υπαίθρου που θέλουν και μπορούν να συνεργαστούν ώστε να ενδυναμώσουν την παραγωγική τους δύναμη. Το νομοσχέδιο επιδιώκει να δώσει πνοή στον αγροτικό κόσμο και κυρίως στους νέους και νέες που ασχολούνται με τον πρωτογενή τομέα.
Το πιο σημαντικό όμως είναι το γεγονός ότι προωθούνται οι αξίες του συνεργατισμού. Αξίες που στηρίζονται στις έννοιες της αυτοβοήθειας, αυτευθύνης, ισότητας, ισοτιμίας, αλληλεγγύης, εντιμότητας, διαφάνειας και κοινωνικής υπευθυνότητας.
*ΓΕΩΠΟΝΟΣ Γ.Π.Α.
Αν. Συντονιστής Ο.Μ. ΣΥΡΙΖΑ ΦΥΤΕΙΩΝ
Επιβαρύνσεις σε μικρά και μεγάλα εισοδήματα από τη νέα φορολογική κλίμακα
Η νέα πρόταση για τις κλίμακες της φορολογίας εισοδήματος που παρουσίασε η ελληνική κυβέρνηση στους θεσμούς φέρνει φορολογικές επιβαρύνσεις στα μικρά και τα μεγάλα εισοδήματα, ενώ μικρές ελαφρύνσεις ή διατήρηση των σημερινών επιβαρύνσεων επιφυλάσσονται για τα μεσαία εισοδήματα.
Έτσι, σύμφωνα με την εφημερίδα Καθημερινή, οι νέες φορολογικές κλίμακες για τη φορολογία εισοδήματος και την ειδική εισφορά αλληλεγγύης που εν πολλοίς έχουν δεχτεί οι πιστωτές προβλέπουν μικρές επιβαρύνσεις για μισθωτούς και συνταξιούχους με εισοδήματα από 9.100 έως 25.000 ευρώ και πολύ μεγάλες για όσους έχουν εισόδημα άνω των 55.000 ευρώ, δεδομένου ότι ο συντελεστής διαμορφώνεται μαζί με την εισφορά αλληλεγγύης στο 53%, ενώ για τα εισοδήματα άνω των 100.000 ευρώ ο συντελεστής φθάνει στο 56%.
Πάντως, μπορεί να προκύψουν τυχών ανατροπές, αν τελικά η κυβέρνηση δεν βρει άλλα μέτρα και χρειαστεί να καταφύγει σε εκ νέου στη φορολογία εισοδήματος, για να καλύψει το δημοσιονομικό κενό.
Στους ελευθέρους επαγγελματίες, για τους οποίους θα εφαρμοστούν οι ίδιες κλίμακες, αλλά χωρίς το αφορολόγητο των 9.100 ευρώ, θα επέλθουν επιβαρύνσεις για τα εισοδήματα άνω των 35.000 ευρώ.
Οι κλίμακες φορολογίας θα είναι πέντε με την κατώτατη να ξεκινά από το 22% για τα εισοδήματα ως 25.000 ευρώ. Τα εισοδήματα άνω των 100.000 ευρώ, σύμφωνα με το νέο σενάριο, αναμένεται να φορολογηθούν με 56% (φόρος εισοδήματος και εισφορά αλληλεγγύης). Το αφορολόγητο όριο θα μειωθεί από 9.550 που ισχύει σήμερα, σε 9.100 ευρώ, δηλαδή η έκπτωση φόρου διαμορφώνεται από 2.150 σε 2.000 ευρώ και μηδενίζεται στα 41.000 ευρώ εισοδήματος.
Πηγή: newmoney.gr
Σκουρλέτης: Δεν πρόκειται να υπάρξουν αυξήσεις στα τιμολόγια της ΔΕΗ
Τα 2,2 δισ. ευρώ αγγίζουν οι ανείσπρακτες οφειλές προς τη ΔΕΗ, όπως δήλωσε στο Mega o υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Πάνος Σκουρλέτης.
Ο υπουργός αναφέρθηκε εκτεταμένα στη νέα ρύθμιση της ΔΕΗ και τόνισε ότι οι καταναλωτές θα έχουν τη δυνατότητα διακανονισμού σε δόσεις χωρίς προκαταβολή.
Στην ίδια συνέντευξη, ο κ. Σκουρλέτης αποκάλυψε ότι δεν τίθεται ζήτημα αύξησης των τιμολογίων της εταιρείας ενώ άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο να υπάρξουν μειώσεις, εφόσον μειωθούν οι συνολικές οφειλές εντός του έτους.
Ο κ. Σκουρλέτης απέρριψε τα σενάρια περί πρόωρων εκλογών, εξαπολύοντας επίθεση κατά του Κυριάκου Μητσοτάκη.
«Όσοι πετάνε φωτοβολίδες όπως αυτή που είπε ο πρόεδρος της ΝΔ περί εκλογών τη στιγμή που δεν υπάρχει θέμα δημοκρατικής νομιμοποίησης αντικειμενικά το μόνο που κάνουν είναι να υπονομεύουν αυτή την κρίσιμη στιγμή κάτι που πάει να κλείσει. Διότι ο κ. Μητσοτάκης είναι δεδομένο ότι τρέμει το φυλλοκάρδι του το να οδηγηθούμε σε εκλογές διότι και θα ηττηθεί η ΝΔ και επειδή είναι νέος αρχηγός θα αμφισβητηθεί γιατί το κόμμα είναι τριχασμένο αυτή τη στιγμή. Το λέει απλά και μόνο για λόγους εντυπωσιασμού, κακό δείγμα γραφής από την πλευρά του» τόνισε ο κ. Σκουρλέτης.
Ερωτηθείς για την πορεία της αξιολόγησης, ο υπουργός Περιβάλλοντος ανέφερε ότι όταν υπάρχει διαπραγμάτευση τότε δεν υπάρχει η βεβαιότητα της συμφωνίας και πρόσθεσε ότι εκ των πραγμάτων η ολοκλήρωση της διαπραγμάτευσης “είναι μία ημερομηνία ορόσημο για την ίδια την οικονομία, για την απελευθέρωση επενδυτικών δυνάμεων για τη δυνατότητα να μπει η χώρα σε έναν διαφορετικό δρόμο”.
Εξέφρασε την εκτίμηση πως οι πολίτες θα στηρίξουν την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ γιατί «αν με πραγματικούς όρους και όχι με ενέσεις αισιοδοξίας δούμε κάποια πράγματα να αλλάζουν και τα αισθανθεί ο κόσμος τότε να είστε βέβαιος ότι όχι απλώς θα δώσει περιθώρια σε αυτή την κυβέρνηση αλλά θα δώσει και πολύ μεγάλη στήριξη».
Σύμφωνα με τον κ. Σκουρλέτη το κλίμα που υπάρχει στο εξωτερικό για την πορεία της ελληνικής οικονομίας είναι θετικό, καθώς «όποιος έχει πάει έξω και έχει μιλήσει με επενδυτές, με απλούς ανθρώπους, με αναλυτές διαπιστώνει ότι για πρώτη φορά μετά το 11, το 12 εκτιμούν ότι η Ελλάδα έχει όλες τις προϋποθέσεις να μπει στο δρόμο της ανάπτυξης».
Διευκρίνισε επιπλέον πως το κλίμα καμιά φορά στο εσωτερικό της χώρας «δεν έχει καμία σχέση με το πραγματικό κλίμα στην οικονομία και στην κοινωνία και δεν έχει καμία σχέση με την εντύπωση που έχουν έξω από τη χώρα για τη σημερινή κατάσταση στην Ελλάδα».
Κληθείς να σχολιάσει τα αποτελέσματα της δημοσκόπησης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, που δείχνει ότι η ΝΔ προηγείται με διαφορά 8 μονάδων από τον ΣΥΡΙΖΑ, ο κ. Σκουρλέτης δήλωσε πως δεν την πιστεύει, διότι, όπως διευκρίνισε «η επαφή με τον κόσμο δεν μου δείχνει σε καμία περίπτωση ότι έχουμε μια κοινωνία η οποία αμφισβητεί αυτή την κυβέρνηση. Έχουμε μια κοινωνία η οποία μπορεί να είναι στεναχωρημένη, μπορεί να εμπνέεται αλλά που τελικά δίνει χρόνο, δίνει τράτο σε αυτή την κυβέρνηση να προχωρήσει και να την αξιολογήσει».
Πηγή:imerisia.gr
Χάθηκαν επενδύσεις 50 δισ. ευρώ στις υποδομές
Συνολική πτώση της τάξεως των 50 δισ. ευρώ έχει καταγράψει η «πίτα» των δημοσίων έργων υποδομών στην Ελλάδα κατά την περίοδο της οικονομικής κρίσης και συγκεκριμένα από το 2006 μέχρι το τέλος του 2015.
Σύμφωνα με σχετική έρευνα της εταιρείας PwC (PriceWaterHouseCoopers), οι επενδύσεις σε υποδομές έχουν υποχωρήσει από το 3,7% του ΑΕΠ που βρίσκονταν το 2006, σε μόλις 1,1% του ΑΕΠ το 2015, υποχωρώντας με ετήσιο ρυθμό της τάξεως των 5,7 δισ. ευρώ. Επίσης, κατά το τρέχον έτος, οι διαθέσιμοι δημόσιοι πόροι για έργα επενδύσεων είναι συγκρίσιμοι, σε ονομαστικές τιμές, με τους αντίστοιχους πόρους του 2002. Είναι λοιπόν προφανές ότι τα έργα υποδομών αποτέλεσαν ένα από τα «θύματα» της δημοσιονομικής προσαρμογής στην οποία προχώρησε η χώρα τα τελευταία χρόνια, μειώνοντας τις δαπάνες του κράτους, με αποτέλεσμα οι άμεσες θέσεις απασχόλησης στον κλάδο των κατασκευών να μειωθούν κατά 53% από το 2009 μέχρι σήμερα.
Σύμφωνα με την PwC, το σημερινό ανεκτέλεστο υπόλοιπο έργων υποδομής στην Ελλάδα διαμορφώνεται σε 20,7 δισ. ευρώ, εκ των οποίων 12,3 δισ. ευρώ αφορούν έργα σε εξέλιξη. Από τα 78 έργα που προγραμματίζονται να παραδοθούν μέχρι το 2022, η ενέργεια καλύπτει το 33%, οι σιδηρόδρομοι και τα έργα σε μετρό/τραμ το 29% και οι οδικές συγκοινωνίες το 25%. Εν ολίγοις, οι μεταφορές και η ενέργεια αποτελούν το 85% του συνόλου των έργων. Πάντως, είναι χαρακτηριστικό ότι τα περισσότερα από τα έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη είναι σε καθυστέρηση, ενώ επίσης καθυστερεί η ολοκλήρωση του σχεδιασμού, η χρηματοδότηση και η ανάθεση των έργων.
Με βάση την ανάλυση της PwC προκύπτει ότι είναι απαραίτητη η ενεργοποίηση πρόσθετων χρηματοδοτικών εργαλείων, όπως οι ΣΔΙΤ και τα ομόλογα έργου, ώστε να ενισχυθεί η συμμετοχή του ιδιωτικού τομέα στη χρηματοδότηση των έργων υποδομών. Επίσης, ζωτικής σημασίας για την αναζωογόνηση των επενδύσεων στα έργα είναι η αποτελεσματική απορρόφηση των προγραμμάτων του νέου ΕΣΠΑ και η σταδιακή αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης.
Οπως ανέφερε ο κ. Ευάγγελος Μαρκόπουλος, επικεφαλής του Τομέα Παροχής Συμβουλευτικών Υπηρεσιών στην Ενέργεια και τις Υποδομές της PwC, η συμμετοχή ιδιωτικών κεφαλαίων είναι καθοριστική, καθώς το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων και το νέο ΕΣΠΑ δεν επαρκούν για να καλύψουν τις χρηματοδοτικές ανάγκες των υφιστάμενων έργων. Αντίστοιχα, ο κ. Μάριος Ψάλτης, διευθύνων σύμβουλος της PwC, τόνισε ότι πρέπει οι επενδύσεις σε υποδομές, όπως και οι συνολικές επενδύσεις στη χώρα, να αυξηθούν ταχύτατα στα επίπεδα που βρίσκονταν πριν από την κρίση.
Πηγή: kathimerini.gr
Περισσότερα...
Καταρρέει ο ΣΥΡΙΖΑ / 9 στους 10 δυσαρεστημένοι από την κυβέρνηση
Η ανατροπή του πολιτικού σκηνικού παγιώνεται και η διαφορά ανάμεσα στη Νέα Δημοκρατία και τον ΣΥΡΙΖΑ αυξάνεται σημαντικά και φθάνει στο 8% σύμφωνα με δημοσκόπηση του Πανεπιστημίου Μακεδονίας για την τηλεόραση του ΣΚΑΪ, που διεξήχθη το διήμερο 29-30 Μαρτίου.
Στην εκτίμηση της πρόθεσης ψήφου, η Νέα Δημοκρατία συγκεντρώνει 24,5% έναντι 16,5% του ΣΥΡΙΖΑ, ενώ στην τρίτη θέση βρίσκονται το ΚΚΕ και η Χρυσή Αυγή με 6,5%. Ακολουθούν η Δημοκρατική Συμπαράταξη και η Ενωση Κεντρώων με 4%, το Ποτάμι και οι Ανεξάρτητοι Ελληνες με 2,5%, ενώ η Λαϊκή Ενότητα συγκεντρώνει 1,5%.
Τα δύο πιο χαρακτηριστικά ευρήματα είναι η αίσθηση ότι ο Κυριάκος Μητσοτάκης επικράτησε του Αλέξη Τσίπρα στη συζήτηση για τη Διαφθορά στη Βουλή (το 23% θεωρεί ότι κέρδισε ο πρόεδρος της Ν.Δ., ενώ το 16% ο πρωθυπουργός) και η αποδοκιμασία των χειρισμών της κυβέρνησης στο προσφυγικό. Το 66% θεωρεί ότι η αντιμετώπιση του προσφυγικού από την κυβέρνηση είναι λανθασμένη (το 48% διαφωνεί απόλυτα και το 18% μάλλον διαφωνεί) και μόλις το 20% την επικροτεί (8% συμφωνεί απόλυτα με αυτή και 12% μάλλον συμφωνεί). Το 47% θεωρεί ότι η παρουσία προσφύγων στην Ελλάδα αυξάνει τον κίνδυνο τρομοκρατικού χτυπήματος στη χώρα, ενώ το 43% όχι.
Η Ν.Δ. προηγείται στην παράσταση νίκης, καθώς ανεξάρτητα από το ποιο κόμμα προτίθενται να ψηφίσουν, το 50,5% των ερωτηθέντων πιστεύει ότι τις επόμενες εκλογές θα κερδίσει η Ν.Δ., ενώ το 20,5% εκτιμά ότι θα επικρατήσει ο ΣΥΡΙΖΑ. Σε ανάλογο πνεύμα και ανεξάρτητα από το ποιο κόμμα πιστεύουν ότι θα κερδίσει τις επόμενες εκλογές, το 31,5% επιθυμεί να σχηματισθεί κυβέρνηση με κορμό τη Νέα Δημοκρατία και πρωθυπουργό τον Κυριάκο Μητσοτάκη, το 25% κυβέρνηση με κορμό τον ΣΥΡΙΖΑ και παραμονή του Αλέξη Τσίπρα στην πρωθυπουργία και το 36% επιθυμεί άλλη εξέλιξη. Η Ν.Δ. παρουσιάζει αυξημένη συσπείρωση (81%), ενώ αντίθετα στον ΣΥΡΙΖΑ προκύπτει μια αίσθηση αποσυσπείρωσης με το σχετικό ποσοστό να είναι μόλις 43%.
Το 71% πιστεύει ότι μέσα στους επόμενους 12 μήνες θα χειροτερεύσει η οικονομική κατάσταση του νοικοκυριού τους (το 45,5% θεωρεί ότι σίγουρα θα χειροτερεύσει και το 25,5% ότι μάλλον θα χειροτερεύσει). Μόλις το 5,5% θεωρεί ότι θα βελτιωθεί (1% σίγουρα και 4,5% μάλλον). Το 22% θεωρεί ότι δεν θα υπάρξει αλλαγή.
«Πάρε Ανάσα» από το κάπνισμα
Από Δημοτικά Σχολεία της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας ξεκινά πιλοτικά το Πρόγραμμα «Πάρε Ανάσα» που αφορά την πρόληψη του καπνίσματος σε μαθητές σε συνεργασία με την Ελληνική Πνευμονολογική Εταιρεία και με τη στήριξη της Περιφερειακής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Πρόκειται για ένα πρόγραμμα δράσεων, το οποίο αυτή τη σχολική χρονιά θα εφαρμοστεί πιλοτικά σε εννέα σχολεία και από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο θα επεκταθεί σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης, Δημοτικά, Γυμνάσια και Λύκεια και στις τρεις Περιφερειακές Ενότητες Αχαΐας, Αιτωλοακαρνανίας και Ηλείας.
«Η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, στο πλαίσιο του Σχεδίου δράσης πρόληψης, ενημέρωσης, προαγωγής υγείας για το 2016 εφαρμόζει προγράμματα προάσπισης και προαγωγής της υγείας και ευεξίας του ατόμου καθώς και ευαισθητοποίησης του κοινού σε θέματα υγείας» υπογράμμισε ο Περιφερειάρχης Απόστολος Κατσιφάρας στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου όπου παρουσίασε αναλυτικά τις δράσεις που θα πραγματοποιηθούν μέχρι το τέλος της τρέχουσας σχολικής χρονιάς.
Και πρόσθεσε ο κ. Κατσιφάρας: «Σκοπός μας είναι να προλάβουμε από την μικρή ηλικία τα παιδιά να μην ξεκινήσουν το κάπνισμα, να τα ενημερώσουμε σοβαρά και υπεύθυνα μέσα από δράσεις, να ευαισθητοποιήσουμε την κοινωνία», ευχαριστώντας παράλληλα τόσο τον Αντιπεριφερειάρχη Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης Αντώνη Χαροκόπο και τον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης Κωνσταντίνο Γιαννόπουλο, όσο και τις δύο γιατρούς της Ελληνικής Πνευμονολογικής Εταιρίας Δήμητρα Μπουσίου και την αλλεργιολόγο της Διεύθυνσης Υγείας Π.Ε. Αχαΐας της Περιφέρειας Κατερίνα Μπρίνια, για τη συνδρομή τους στο πρόγραμμα.
«Στρατηγικός μας στόχος είναι να αποκτήσουν τα παιδιά μας στέρεα ερμηνευτικά πρίσματα για τον κόσμο που τα περιβάλλει, πολύ περισσότερο όσον αφορά προγράμματα πρόληψης. Υποδεχόμαστε με πολύ χαρά το Πρόγραμμα και ευχή μας είναι να συνεχιστεί σε βάθος χρόνου για να κάνουμε μία διαρκή παρέμβαση στα σχολεία» επεσήμανε ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Κ. Γιαννόπουλος.
Από την πλευρά του ο Αντιπεριφερειάρχης Αντ. Χαροκόπος σημείωσε πως «το κάπνισμα είναι ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα Δημόσιας Υγείας και αποτελεί σήμερα την πρώτη αιτία νοσηρότητας παγκοσμίως. Περισσότερες από 4000 χημικές ουσίες υπάρχουν στον καπνό του τσιγάρου. Από αυτές, τουλάχιστον 250 είναι γνωστό ότι είναι επιβλαβείς και πάνω από 50 είναι γνωστά καρκινογόνα. Η χρήση του καπνού είναι η πιο αποτρέψιμη αιτία θανάτου σε παγκόσμιο επίπεδο. Η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας θα συνεχίσει να στηρίζει τέτοιες δράσεις».
Μιλώντας η πνευμονολόγος της Ελληνικής Πνευμονολογικής Εταιρείας Δήμητρα Μπουσίου που είναι υπεύθυνη του προγράμματος ανέφερε πως «έχουμε στα χέρια μας ένα σημαντικό εκπαιδευτικό εργαλείο, το οποίο ήδη έχει μεγάλη ανταπόκριση στα παιδιά. Για να μειωθεί η δεξαμενή των καπνιστών, δεν αρκεί οι ενήλικες να σταματούν να καπνίζουν, αλλά παράλληλα να μην στρατολογούνται νέοι καπνιστές. Στην πλειονότητα των περιπτώσεων η έναρξη της καπνιστικής συνήθειας, συμβαίνει στην περίοδο της εφηβείας. Όσο νωρίτερα ξεκινήσει κανείς το κάπνισμα, τόσο πιο πιθανό είναι να γίνει κατά την ενηλικίωση βαρύς καπνιστής, καθώς και να πειραματιστεί με εξαρτησιογόνες ουσίες».
Κλείνοντας η γιατρός της Διεύθυνσης Υγείας Κατερίνα Μπρίνια δήλωσε πως «σκοπός μας δεν είναι ούτε να διδάξουμε, ούτε να ηθικολογήσουμε, αλλά να ενημερώσουμε τα παιδιά μας από μικρή ηλικία για τις συνέπειες του καπνίσματος».
Τι περιλαμβάνει το Πρόγραμμα
Το πρόγραμμα «Πάρε Ανάσα» είναι ένα διαδραστικό πρόγραμμα που γίνεται με αφήγηση παραμυθιών, θεατρικό παιχνίδι, τραγούδι, παντομίμα, κουκλοθέατρο αλλά και παρουσίαση/ενημέρωση Power point σε παιδιά Δημοτικών, Γυμνασίων και Λυκείων μέσα στις σχολικές αίθουσες από τη Δήμητρα Μπουσίου και αποσκοπεί στην εκπαίδευση των μαθητών όσον αφορά στη λειτουργία του Αναπνευστικού Συστήματος, τους κινδύνους από το κάπνισμα και την προαγωγή υγείας μέσω υγειών συμπεριφορών
Έχει λάβει έγκριση από τη Γενική Διεύθυνση Σπουδών του Υπουργείου Παιδείας και είναι επίσημο πρόγραμμα παρέμβασης για το κάπνισμα της Ελληνικής Πνευμονολογικής Εταιρείας.
Μέρος του προγράμματος είναι και η παρουσίαση στους μικρούς μαθητές του θεατρικού έργου «Το βατραχάκι που πήδηξε στο βάλτο» της Δήμητρας Μπουσίου από τη θεατρική ομάδα "Καρυδότσουφλο".
Η δράση για το 2016 θα γίνει πιλοτικά σε Δημοτικά Σχολεία και των τριών Περιφερειακών Ενοτήτων της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας και ειδικότερα την τρέχουσα σχολική χρονιά μέχρι τον Ιούνιο θα πραγματοποιηθεί συνολικά σε εννέα σχολεία, ενώ θα επεκταθεί από τη νέα χρονιά και στα υπόλοιπα.
Στην Π.Ε. Αχαΐας σε 5 Δημοτικά Σχολεία: α) 2ο Δημοτικό σχολείο Πατρών, β) 26ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών, γ) 47ο Δημοτικό Πατρών, δ)1ο Δημοτικό Κάτω Αχαΐας και ε) 3ο Δημοτικό Κάτω Αχαΐας.
Στην Π.Ε. Ηλείας σε δυο Δημοτικά στο 1ο και στο 6ο Δημοτικό σχολείο Αμαλιάδας.
Στην Π.Ε. Αιτωλοακαρνανίας στο 6ο και στο 8ο Δημοτικό Σχολείο Αγρινίου.
Ενημερωτική εκδήλωση από το Παρατηρητήριο Οδικών Αξόνων Δυτ. Ελλάδας
Το Παρατηρητήριο Οδικών Αξόνων Δυτικής Ελλάδας και Πελοποννήσου (Π.Ο.Α.Δ.Ε.Π.) www.poadep.gr διοργανώνει ενημερωτική εκδήλωση το Σάββατο, 9 Απριλίου 2016, ώρα 10 π.μ. στην αίθουσα του Επιμελητηρίου Αχαΐας με θέμα «Οδικοί Άξονες και Περιφερειακή Ανάπτυξη- Ο ρόλος του Παρατηρητηρίου Οδικών Αξόνων Δυτικής Ελλάδας και Πελοποννήσου».
Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης θα αναφερθούν τόσο η συμβολή της λειτουργίας του Π.Ο.Α.Δ.Ε.Π. στη μελέτη και αξιολόγηση των αναπτυξιακών επιδράσεων από την κατασκευή και λειτουργία των μεγάλων οδικών έργων που εντάσσονται στο πεδίο δράσης του Παρατηρητηρίου και οι υποδομές του, όσο και η νέα ευρωπαϊκή αρχιτεκτονική στον τομέα των υποδομών μεταφορών. Θα αναλυθούν επίσης οι νέες πολιτικές στο πλαίσιο του Ελληνικού Επιχειρησιακού Προγράμματος Μεταφορών 2014-2020, καθώς και του αναπτυξιακού σχεδιασμού της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδος.
Στην εκδήλωση θα παρευρεθούν εκπρόσωποι της Γενικής Διεύθυνσης Κινητικότητας Μεταφορών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, του Πανεπιστήμιου Πατρών και εκπρόσωποι μεγάλων Οδικών Έργων της χώρας. Η εκδήλωση απευθύνεται στο ευρύ κοινό, καθώς τα υπό κατασκευή έργα συνιστούν στο σύνολό τους έργα μεγάλης αναπτυξιακής εμβέλειας και οι επιδράσεις τους σε μέσο-μακροχρόνια βάση θα είναι βαθιές και εκτεταμένες.
Το Π.Ο.Α.Δ.Ε.Π. λειτουργεί με έδρα την Πάτρα με τη νομική μορφή της αστικής μη κερδοσκοπικής εταιρίας. Το ΠΟΑΔΕΠ ιδρύθηκε το 2009 από πανεπιστημιακούς και ερευνητές που είχαν ασχοληθεί με έρευνες και μελέτες για τις κοινωνικοοικονομικές επιδράσεις των μεγάλων συγκοινωνιακών έργων στην οικονομία της περιφέρειας.
Επιγραμματικά, οι κύριες κατευθύνσεις λειτουργίας του είναι οι εξής:
- η διαρκής παρακολούθηση, με κατάλληλες επιστημονικές μεθόδους, των χωρικών επιδράσεων των παραπάνω έργων στην οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη της περιοχής.
- η συνεχής ενημέρωση και αξιολόγηση επιλεγμένων δεικτών που μετρούν τις χωρικές επιδράσεις των οδικών αξόνων, καθώς και η παραγωγή σχετικών μελετών, ερευνών και εκθέσεων. Ιδιαίτερη θέση κατέχει στις έρευνες του η μελέτη του φαινόμενου του κοινωνικού αποκλεισμού, της φτώχιας, της ανεργίας και των ανισοτήτων, που ενδημούν στις περισσότερες Περιφερειακές Ενότητες που διατρέχει το οδικό δίκτυο αναφοράς του Παρατηρητηρίου.
- η διαρκής ενημέρωση του κοινού για τις επιδράσεις αυτές μέσω της ιστοσελίδας του και άλλων δραστηριοτήτων, όπως με τη διοργάνωση ή τη συμμετοχή του σε ημερίδες, συνέδρια και άλλες σχετικές εκδηλώσεις.
- η υποστήριξη και προώθηση κατάλληλων μέτρων πολιτικής από τους αρμόδιους αναπτυξιακούς και διοικητικούς φορείς που έχουν την ευθύνη υλοποίησης του περιφερειακού, οικονομικού, κοινωνικού και χωροταξικού σχεδιασμού.
- Με αυτόν τον τρόπο, το Παρατηρητήριο αποτελεί ένα στρατηγικό εργαλείο το οποίο, με τεκμηριωμένες επιστημονικές μεθόδους και σύγχρονη υποδομή πληροφοριακών συστημάτων (GIS, γεωβάση κλπ), συγκεντρώνει και επεξεργάζεται ενημερωμένα δεδομένα και παρέχει υπηρεσίες συστηματικής και έγκυρης πληροφόρησης για την κατάσταση των περιοχών που επηρεάζονται από την κατασκευή και λειτουργία των μεγάλων αυτών συγκοινωνιακών έργων.
Ψηφιακό φακέλωμα για τα πάντα από την Εφορία
Ηλεκτρονικές κατασχέσεις λογαριασμών, έλεγχοι σε θυρίδες, δημοσιοποίηση καταλόγων οφειλετών στο «μενού» της Γενικής Γραμματείας Εσόδων
Περισσότερους από 100 χιλιάδες φορο-ελέγχους σε φυσικά πρόσωπα και επιχειρήσεις, έχει βάλει ως στόχο για το 2016 η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων, πατώντας γκάζι τους επόμενους 9 μήνες για να «μοιράσει» φόρους.
Το σχέδιο περιλαμβάνει επίσης ηλεκτρονικές κατασχέσεις λογαριασμών, ελέγχους σε θυρίδες, δημοσιοποίηση καταλόγων οφειλετών αλλά και όσους χρωστάνε εισφορές πάνω από 3 μήνες, διασύνδεση όλων των πληροφοριακών συστημάτων με το Taxis ώστε να γίνονται άμεσα διασταυρώσεις.
Στα βασικά κατασταλτικά μέτρα που θα ληφθούν περιλαμβάνονται:
- Eμφαση στη διενέργεια ελέγχων των πιο πρόσφατων χρήσεων (2011 και μετά), με μεγαλύτερη αναμενόμενη εισπραξιμότητα.
- Καθορισμός κλαδικών δεικτών και θέσπιση νέων, εξειδικευμένων κριτηρίων ανάλυσης κινδύνου (πχ. επιχειρήσεων που διενεργούν διασυνοριακές ενδοομιλικές συναλλαγές, παραγραφόμενων υποθέσεων κλπ.), με σκοπό τη μεγιστοποίηση της απόδοσης του συστήματος ανάλυσης κινδύνου για στόχευση υποθέσεων ελέγχου.
- Εντοπισμός των μη δηλωμένων καταθέσεων, μέσω ελέγχων τραπεζικών συναλλαγών σε τραπεζικά Ιδρύματα στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.
- Εντοπισμός ακινήτων Ελλήνων φορολογουμένων στο εξωτερικό και αξιοποίηση των σχετικών στοιχείων.
- Διενέργεια ελέγχων υποθέσεων εμβασμάτων, λιστών, προσώπων μεγάλου πλούτου και μεγάλης ακίνητης περιουσίας.
- Διενέργεια στοχευμένων προληπτικών και λοιπών ελέγχων μεσαίων και μικρών επιχειρήσεων για την αποκάλυψη εστιών φοροδιαφυγής.
- Διεξαγωγή στοχευμένων ελέγχων και ειδικών ερευνών απάτης στο Φ.Π.Α. από τις Υ.Ε.Δ.Δ.Ε.
- Δημιουργία μητρώου επαγγελματικών σκαφών και σκαφών αναψυχής, για την υποβοήθηση και την ενίσχυση της αποτελεσματικότητας σχετικών ερευνών, στο πλαίσιο εντοπισμού κρουσμάτων φοροδιαφυγής.
Επίσης:
- Εκκαθάριση εκκρεμών περιπτώσεων και βεβαίωση οφειλόμενων τελών κυκλοφορίας
- Λήψη όλων των κατάλληλων μέτρων για την έγκαιρη είσπραξη των προστίμων για ανασφάλιστα οχήματα
- Λήψη όλων των κατάλληλων μέτρων για την έγκαιρη είσπραξη των προστίμων για τη μη
πραγματοποίηση υποχρεωτικών τεχνικών ελέγχων οχημάτων (Κ.Τ.Ε.Ο.)
Ειδικότερα προβλέπεται ότι θα διενεργηθούν 52.200 έλεγχοι για την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής. Πιο συγκεκριμένα προβλέπει:
- διενέργεια 400 ελέγχων σε μεγάλες επιχειρήσεις από το Κέντρο Ελέγχου Μεγάλων Επιχειρήσεων (ΚΕΜΕΠ).
- 600 ελέγχους από το Κέντρο Φορολογούμενων Μεγάλου Πλούτου (ΚΕΦΟΜΕΠ)
- 3.400 πλήρεις ελέγχους από τις εφορίες.
- 300 πλήρεις ελέγχους από τις εφορίες ανωνύμων εταιρειών (ΦΑΕΕ)
- 15.700 μερικούς ελέγχους από τις εφορίες (μερικός έλεγχος γίνεται κατά κύριο λόγο σε ΦΠΑ ή σε συγκεκριμένα φορολογικά αντικείμενα)
- 1.600 μερικών ελέγχων από τις εφορίες ανωνύμων εταιρειών (ΦΑΕΕ)
- 2.000 ελέγχων υποθέσεων Κεφαλαίου (πχ κληρονομιών κλπ)
- 25.000 μερικών επιτόπιων ελέγχων από τις εφορίες (πχ έκδοση αποδείξεων κλπ)
- τουλάχιστον 3.000 στοχευμένων μερικών επιτόπιων ελέγχων από τις υπηρεσίες είσπραξης και διασφάλισης δημοσίων εσόδων (ΥΕΔΔΕ)
- 200 υποθέσεων έρευνας φοροδιαφυγής και λαθρεμπορίου και ΦΠΑ
Έλεγχοι κατά του λαθρεμπορίου
Το επιχειρησιακό σχέδιο προβλέπει και τη διενέργεια 51.180 τελωνειακών ελέγχων που αφορούν:
- 6.000 εκ των υστέρων ελέγχους παραστατικών εισαγωγών και εξαγωγών
- 5.000 εκ των υστέρων τελωνειακούς ελέγχους
- 35.000 τελωνειακούς ελέγχους δίωξης
- 5.000 ελέγχους από τις κινητές ομάδες ελέγχου για την παράνομη διακίνηση αγαθών
- 180 ελέγχους από τα αντιλαθρεμπορικά σκάφη των τελωνείων
H επέκταση του μητρώου τήρησης τραπεζικών λογαριασμών σε δανειακές συναλλαγές και χρηματιστηριακά προϊόντα θα γίνει μέχρι τις 31 Μαρτίου 2017. Εως τον Ιούνιο του επόμενου έτους θα συνδεθεί το μητρώο Taxis με το υπουργείο Εσωτερικών προκειμένου να παρακολουθεί αυτόματα τα στοιχεία μεταβολών στο ληξιαρχείο, ενώ ως τον Ιούνιο του 2017 θα έχει τεθεί σε εφαρμογή και το ηλεκτρονικό περιουσιολόγιο.
Πηγή: protothema.gr