×

Προειδοποίηση

JUser: :_load: Αδυναμία φόρτωσης χρήστη με Α/Α (ID): 918

Μέσα στα πολλά ερωτήματα και τους προβληματισμούς που μας συνοδεύουν στην καθημερινή ζωή μας είναι και μερικά που αναφέρονται στην Υπεραγία Θεοτόκο. Είναι ερωτήματα που σχετίζονται με την πρακτική συμπεριφορά στη διαβίωσή μας. Ρωτάμε: Κουβεντιάζουν οι ψυχές με την Υπεραγία Θεοτόκο; Συνομιλούν και διαπραγματεύονται αιτήματα και απαιτούν λύσεις προβλημάτων; Τολμούν οι άνθρωποι να αντιμετωπίσουν την Μητέρα του Κυρίου μας Ιησού Χριστού, σαν προσωπική τους μητέρα;

Την απάντηση σ’ αυτά τα ερωτήματα και σε άλλα σχετικά, μας την δίνει ο Υμνογράφος της Εκκλησίας μας. Υμνολογεί: «Μητέρα σε Θεού, επιστάμεθα πάντες, Παρθένον αληθώς, και μετά τόκον φανείσαν, οι πόθω καταφεύγοντες προς την σην αγαθότητα· σε γαρ έχομεν, αμαρτωλοί προστασίαν· σε κεκτήμεθα, εν πειρασμοίς σωτηρίαν, την μόνην παναμωμον». Κάθ. α΄ ήχου, α΄ Στιχ. Με την τοποθέτηση αυτή αναγνωρίζουμε την αμετάθετη μεσιτεία της Θεοτόκου, ως Μητέρας της Ζωής, για να καταλήξουμε στην αποδοχή της δυνατότητας να ενεργεί Αυτή και να παίρνει πρωτοβουλίες για λογαριασμό μας και ως Μητέρα δική μας και όλων των πιστών. Είναι η Θεοτόκος, η ελπίδα και η προστασία των Χριστιανών. Ποιος επομένως δεν μπορεί να συνομιλεί με τη Μητέρα του;

Η θαυματουργική χάρη της Θεοτόκου, είναι άμεση, ξεχωριστή και ιδιαιτέρως ισχυρή από όλων των άλλων αγίων, εκδηλώνεται σε όλους τους ανθρώπους με πολλούς τρόπους. Οπωσδήποτε πάντως εκδηλώνεται ως βοήθεια, ως παρηγοριά και ως θεραπεία σε κάθε ανάγκη. Το μυστήριο γύρω από την προσωπικότητα της Θεοτόκου δεν μπορεί να αναλυθεί με λόγια. Γραφίδα δεν μπορεί να το περιγράψει. Γι’ αυτό και η στάση της Εκκλησίας στο σύνολό της, αλλά και του καθενός πιστού προσωπικά μπροστά στη Θεοτόκο, είναι ανάλογη με εκείνη του Αρχαγγέλου Γαβριήλ στην ώρα του Ευαγγελισμού. Στάση απορίας και θαυμασμού προς την Κεχαριτωμένη. Έτσι δεν είπε; «Ποίον σοι εγκώμιον προσαγάγω επάξιον; Τι δε ονομάσω Σε; Απορώ και εξίσταμαι». Χαιρετισμοί. Για να αποκαλύψει ότι η εντολή που είχε ο Αρχάγγελος, τον υποχρέωνε να φωνάξει δυνατά: «Χαίρε, η Κεχαριτωμένη». Ταυτόχρονα έχει εκχωρήσει και η Θεοτόκος το δικαίωμα αναφοράς των πιστών στην προστασία Της. Την ικεσία δε και παράκλησή μας προς την Θεοτόκο μπορούμε να την ενεργοποιήσουμε με την ποιητική γλώσσα του Αγίου Νεκταρίου, του νεοφανούς θεομητορικού εγκωμιαστού:

«Αγνή Παρθένε Δέσποινα, άχραντε Θεοτόκε

Παρθένε Μήτηρ Άνασσα, πανένδροσέ τε πόκε.

Τιμιωτέρα Χερουβίμ, υπερενδοξοτέρα,

Των Ασωμάτων Σεραφείμ, των θρόνων υπερτέρα

Σε ικετεύω Δέσποινα, Σε νυν επικαλούμαι,

Σε δυσωπώ Παντάνασσα, σην χάριν εξαιτούμαι.

Κόρη σεμνή και άσπιλε, Δέσποινα Παναγία

Θερμώς επικαλούμαι Σε, Ναέ ηγιασμένε,

Αντιλαβού μου, ρύσαι με, από του πολεμίου

Και κληρονόμον δείξον με ζωής της αιωνίου».

Είναι γεγονός ότι ο άνθρωπος πλάστηκε Βασιλιάς της δημιουργίας. Όμως τα βασιλικά του διαδήματα, το στεφάνι και το σκήπτρο του, είναι πλεγμένα από αγκάθια. Η πορεία του μέσα στο βασίλειο της ζωής είναι άλλοτε τραγούδι σε συμφωνική αρμονία και άλλοτε ένα θλιβερό και ασταμάτητο πένθιμο εμβατήριο. Ο Χριστός όμως με την επέμβαση και τη δέηση της Θεοτόκου μπορεί να το μετατρέπει σε μελωδικό δοξολογητικό τραγούδι. «Επί το συμφέρον εις το μεταλαβείν της αγιότητος αυτού». Εβρ. ιβ΄10,κατά τον Απόστολο Παύλο.Είναι αναγκαίο να γνωρίζουμε ότι, όταν βγαίνουμε στην αγορά του Ουρανού παρέα με τη Θεοτόκο, δεν βρίσκουμε σκάρτα ψώνια ή φθηνά πράγματα και υλικά. Είναι όλα διακεκριμένης ποιότητας και σημαντικής αξίας. Παρέα με δυνατούς ξεπερνάμε τους πόνους και τις θυσίες με στιγμές ευλογίας. Γνωρίζουμε ότι σε κάθε σταυρό βρίσκεται και μια ανάσταση. Η ανθρώπινη ύπαρξη συγκλονίζεται από τον πόνο. Εκείνες τις ώρες του πόνου γίνεται στη ζωή μας μια καταιγίδα και μια τρικυμία. Η αγωνία κορυφώνεται. Η ψυχή φορτίζεται, έτοιμη να λυγίσει. Τότε, τι μένει; Είναι η κραυγή, που σαν παράπονο ικεσίας κάπου απευθύνεται. Αλλά που; Μένει ένας μοναδικός αποδέκτης, δυνατός και μεγάλος. Σ’ αυτόν απευθύνεται η παρακλητική φωνή μας, όπως τη διατύπωσε ο Προφητάναξ Δαβίδ. «Εκοπίασα κράζων, εβραγχνίασεν ο λάρυγξ μου». Ψαλ. ξη΄4.Μια πρωτόγνωρη εμπειρία, εμπειρία πόνου, κατακλύζει τον άνθρωπο. Συνοδεύεται με δάκρια, με αγκάθια, με καρφιά, με στεναγμούς. Παντού σταυροί και αγωνία. Μια Γεθσημανή αγωνίας, μια ανηφοριά δυσκολοπέραστη, ένας θλιβερός Γολγοθάς, μια αιχμηρή Λόγχη, βρίσκονται κοντά μας.

Τότε ακριβώς σ’ αυτή την αγωνία, έρχεται το χάδι της Μάνας. Τότε ένα όνομα ανεβαίνει στα χείλη των πονεμένων. Τη Μάνα σκέπτεται και φωνάζει ο πονεμένος. Γιατί είναι η Μάνα που γνωρίζει να παραστέκεται, να συμπονάει, να ξενυχτάει. Υπάρχει όμως δυνατότερη Μάνα από τη Θεοτόκο; Δεν είναι σχήμα λόγου ή ευγενική προσφώνηση της Θεοτόκου, ως Μητέρας μας. Μας την κληροδότησε ο ίδιος ο Κύριος Ιησούς Χριστός, δική μας Μητέρα. Σε κρίσιμη μάλιστα ώρα, εκεί στη Σταύρωση. Τι είπε; Στον Μαθητή του τον Ιωάννη ο Κύριος, ως εκπρόσωπο του ανθρωπίνου γένους, έδειξε και παρέδωσε τη Θεοτόκο: «Ίδε η Μήτηρ σου», είπε. Από τη Θεοτόκο δε και Μητέρα Του ο Ιησούς, δεν αφήρεσε τη μητρική της ιδιότητα την ώρα που τελείωνε το επίγειο έργο Του με το «Τετέλεσται». Αλλά δεν χρησιμοποιεί και τη λέξη Μητέρα. Εκείνη την ώρα ενεργεί ως Θεός και κυρίαρχος του κόσμου. Λέγει: «Γύναι, ίδε ο Υιός σου». Ιω. ιθ΄26-27.Έτσι μας δόθηκε η Θεοτόκος, ως Μητέρα μας και Μητέρα όλου του κόσμου. Έτσι παραχωρήθηκε και σε μας το δικαίωμα να την προσφωνούμε και να την έχουμε, Μητέρα.

Το όνομα της Παναγίας μας, Μαρία, δεν δόθηκε τυχαία. Δόθηκε σωτηριολογικά, για να ενεργούν στον κόσμο τρία κύρια στοιχεία.

α. Η Δύναμη. Για να γίνει Μητέρα του Θεού και του ανθρώπινου γένους. Είναι η καταλυτική δύναμη προστασίας και βοήθειας.

β. Η Σοφία. Για να ενώνει και να συμφιλιώνει τα ουράνια με τα επίγεια με μαεστρία, με τη σύνεση και τη λογική παρέμβασή Της.

γ. Η Αγαθότητα. Για να μεταδίδει στα ουράνια και τα επίγεια, σ’ ολόκληρο το σύμπαν, την αγαθότητα του Υιού και Θεού της.

Με τα στοιχεία αυτά η Θεοτόκος και Μητέρα μας, ξεπερνάει τις ανθρώπινες ιδιότητες και κατακτάει μια υπέρβαση. Είναι η Μάνα της υπερκόσμιας αγάπης που καλύπτει το φυσικό και τον υπερφυσικό κόσμο. Δηλαδή, ως Μητέρα αυτής της εμβέλειας, ξεπερνάει τα παραδεκτά όρια των προβλημάτων μας και παντός πόνου, και επεμβαίνει στην ασθένεια για την ίαση με το δικό της τρόπο. Στη δυσκολία επεμβαίνει με την ευκολία. Στο πρόβλημα προστρέχει με τη λύση. Δίνει υπόδειγμα τον εαυτό Της.

Θα μπορούσαμε επομένως να διατυπώσουμε εδώ, σχετικά με τον τίτλο του θέματός μας, ένα αξίωμα. Η εμπειρία του πόνου που αθέλητα έρχεται, μας επισκέπτεται και φωλιάζει στη ζωή μας, μπορεί να προσελκύσει την ευεργετική παρεμβατική υπέρβαση της Θεοτόκου, προς αίσια έκβαση. Έρχεται όμως μόνο με τη δική μας βούληση και θέληση. Την ώρα του πόνου είναι απαραίτητο, η επίκληση της Μητέρας Θεοτόκου να είναι θερμή και απαιτητική. Όχι χλιαρή και επιπόλαια. Βεβαίως το πνευματικό ιστορικό μας και η πνευματική πρόοδός μας είναι απαραίτητα για μια γρήγορη παρέμβαση της Θεοτόκου, ως υπέρβαση. Στους πνευματικά και χριστιανικά καλλιεργημένους η παρέμβαση της Θεοτόκου έχει αποφασιστικό χαρακτήρα.  

Εδώ τώρα μπορεί ο καθένας μας να προσθέσει και προσωπικές εμπειρίες πόνου και υπέρβασης της Θεοτόκου. Όλοι μας έχουμε οπωσδήποτε πολλές εμπειρίες παρέμβασης και παρουσίας κοντά μας, της Θεοτόκου. Αυτές είναι οι εμπειρίες που έχουν χαράξει την προσωπικότητά μας. Αυτές είναι που ο καθένας έχει βιώσει στη διαδρομή του. Να τις θυμηθούμε τώρα και να τις θυμούμαστε διαρκώς και ακατάπαυτα.

Πέραν τούτων, χρέος μας είναι να γνωρίζουμε, όχι μόνο τον τρόπο αντιμετώπισης του πόνου, αλλά και το κέρδος εξ αυτού. Αυτό το κέρδος το προσδιόρισε αξιόλογος Επίσκοπος και άγιος της Εκκλησίας μας του 5ου αιώνα, ο Διάδοχος ο Φωτικής, της παλαιάς Ηπείρου. Ταυτίζει τον πόνο από ασθένεια με το μαρτύριο της πίστεως. Δίδαξε: «Ο υπομείνας χρονίαν ασθένειαν αγογγύστως, ως μάρτυς λογισθήσεται». Δηλαδή: Όποιος υπομένει χωρίς να βαρυγγομεί χρόνια αρώστεια, λογαριάζεται ως μάρτυρας της πίστεως.

Ένα μόνο πρέπει να γνωρίζουμε, ιδιαιτέρως, όσον αφορά την Υπεραγία Θεοτόκο. Είναι η δυνατή, η σοφή και καλοσυνάτη υπέρμαχος Μητέρα μας, συμπαριστάμενη σε κάθε ανάγκη μας.

Της οφείλουμε ένα λόγο, της χρωστάμε έναν ολόθερμο ύμνο:

«Ω πανύμνητε Μήτερ, χαίρε η πύλη της σωτηρίας μας».

Άγιος Συμεών 12 Μαρτίου 2010

ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΣΠ. ΒΟΥΛΓΑΡΗΣ

ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΘΕΟΛΟΓΙΑΣ

Με... mail και από το κινητό τους τηλέφωνο θα μπορούν να ενημερώνονται πλέον οι γονείς για τις απουσίες των παιδιών τους από το σχολείο. Παράλληλα, από την επόμενη σχολική χρονιά 2016-2017 απλοποιούνται οι διαδικασίες εγγραφής και απόδοσης τίτλων σπουδών στα δημόσια σχολεία, ενώ στο σύστημα ηλεκτρονικής καταγραφής των σχολείων θα εισέλθουν και τα ιδιωτικά.
Ειδικότερα, όπως ανέφερε χθες ο υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης, μελετάται η υιοθέτηση ενός αυτοματοποιημένου συστήματος καταγραφής των απουσιών των μαθητών, το οποίο θα υπολογίζει τις υπερβάσεις ορίων και θα προσφέρει τη δυνατότητα ηλεκτρονικής ενημέρωσης των γονέων, χωρίς να χρειάζεται να επικοινωνήσουν με το σχολείο. «Είμαστε κοντά σε μια λύση πιο αυτόματης ειδοποίησης για το θέμα των απουσιών. Το νέο σύστημα θα βοηθά αφενός τους γονείς να έχουν άμεση πληροφόρηση για την πρόοδο των παιδιών τους, αφετέρου τους εκπαιδευτικούς να μην καταναλώνουν άσκοπα χρόνο εις βάρος του κυρίως έργου τους, που είναι το διδακτικό», ανέφερε ο κ. Φίλης, καταδεικνύοντας ότι προτεραιότητα του υπουργείου είναι η καλύτερη διαχείριση του προσωπικού, με στόχο την κάλυψη διδακτικών κενών.
Παράλληλα, ο κ. Φίλης ανακοίνωσε επισήμως την απλοποίηση των διαδικασιών εγγραφής και απόδοσης τίτλων σπουδών από το 2016-2017. Οπως έχει ήδη παρουσιάσει η «Κ» (στις 29/3), αυτό θα επιτευχθεί με τη διασύνδεση του πληροφοριακού συστήματος του Δημοτολογίου της χώρας με το πληροφοριακό σύστημα του υπουργείου Παιδείας, «My School». Στόχος του μέτρου είναι να εξοικονομηθεί χρόνος και κόστος, αφού ετησίως απαιτείται η έκδοση περίπου 350.000 πιστοποιητικών για εγγραφές και μεταβολές στο σχολικό σύστημα, που αντιστοιχούν σε χιλιάδες εργατοώρες. «Οι γονείς απαλλάσσονται από χρονοβόρες ενέργειες, περιττή ταλαιπωρία και οικονομική επιβάρυνση. Επιτυγχάνεται σημαντική δημοσιονομική ωφέλεια, αφού ικανός αριθμός εργατοωρών (40.000 ετησίως για τις εγγραφές, συν 233.333 τουλάχιστον μία φορά για τη μετέπειτα αναζήτηση 1.400.000 πιστοποιητικών γέννησης) καθίσταται περιττός, και οι εκπαιδευτικοί θα μπορούν να στραφούν σε πιο δημιουργικά καθήκοντα. Το σύνολο της κρατικής μηχανής θα πάρει βαθιά ανάσα από το ασφυκτικό κλίμα και τις δυσλειτουργίες των γραφειοκρατικών βαρών, με αποτέλεσμα η δημόσια διοίκηση να καθίσταται πιο ευέλικτη και αποτελεσματική», δήλωσε ο κ. Φίλης. Παράλληλα, σύμφωνα με τον ίδιο, εξετάζεται η περίπτωση να ενταχθούν υποχρεωτικά στο «My School», από τον Σεπτέμβριο, και τα ιδιωτικά σχολεία.
Τέλος, ερωτηθείς για την πιθανότητα να καταργηθούν οι μαθητικές παρελάσεις, ο κ. Φίλης τόνισε: «Προ ημερών έγιναν οι παρελάσεις. Δεν υπάρχει καμία σκέψη στο υπουργείο επ’ αυτού του θέματος. Συνεπώς θα πρέπει τα ζητήματα που απασχολούν ένα τμήμα της κοινής γνώμης να αποτελούν αντικείμενο συζήτησης στην ώρα τους και όχι με ευκαιριακό τρόπο».

Πηγή: kathimerini.gr

Σε ευρεία κλίμακα “κυκλοφορούν” στις λαϊκές αγορές ψεύτικα κέρματα, κυρίως του ενός ή των δύο ευρώ, όπως καταγγέλλει ο δημοσιογράφος Νίκος Τσιαμτσίκας μέσω του προσωπικού του προφίλ στο facebook.
Όπως σημειώνει, πρόκειται είτε για ιταλικές λίρες είτε για αλβανικά λεκ που μοιάζουν με μονόευρα και δίευρα ενώ φυσικά δεν έχουν καμία αγοραστική αξία.

 

Πηγή: aftodioikisi.gr

Ένα πορτοφόλι βρήκε σε έξοδό του 22χρονος στρατιώτης του Πυροβολικού, το οποίο περιείχε το ποσό των 1.500 ευρώ, και το παρέδωσε στην αστυνομία.
Ο Σπύρος Μπάρδης από την Αθήνα, στις 17 Φεβρουαρίου σε έξοδο του από το Κέντρο Εκπαίδευσης Πυροβολικού στη Θήβα, βρήκε πάνω σε ένα αυτοκίνητο το πορτοφόλι.
Ο νεαρός το παρέδωσε στην αστυνομία και εκείνη με τη σειρά της στον ιδιοκτήτη του, ο οποίος είναι γιατρός στη Θήβα. Ο 22χρονος, ο οποίος έχει τιμηθεί με εύφημο μνεία από το ΓΕΣ, μετέβη την Τετάρτη στο Επιτελείο όπου τον υποδέχθηκε ο αρχηγός ΓΕΣ, αντιστράτηγος Βασίλειος Τελλίδης, που τον συνεχάρη για την πράξη του. 

Πηγή: protothema.gr

Δυστυχώς ο Πρόεδρος του Δημοτικού συμβουλίου δεν στάθηκε στο ύψος του θεσμικού του ρόλου στην τελευταία συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Μεσολογγίου την 31η Μαρτίου με θέμα την Μαρίνα.

Στην τελευταία συνεδρίαση με μοναδικό θέμα την Μαρίνα Μεσολογγίου δυστυχώς δεν τηρήθηκαν ούτε τα στοιχειώδη. Για πρώτη φορά η συμμετοχή του κόσμου ήταν ιδιαίτερα ενθαρρυντική. Τα χειροκροτήματα όμως από την πλευρά του κοινού μόνο σε συνεδρίαση Δημοτικού Συμβουλίου δεν παρέπεμπαν, αλλά κάτι από αθλητικό αγώνα και μάλιστα ντέρμπι. Ας κρατήσουμε όμως το θετικό της παρουσίας εν αντιθέσει με άλλες.

Η συνεδρίαση ξεκίνησε αφού ο πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου άφησε τον εκπρόσωπο της αξιωματικής αντιπολίτευσης Μουρκούση να αναγνώσει ένα κείμενο «λαϊκής δίκης», ενάντια στον πρώην Δήμαρχο Πρεβεζάνο με αφορμή τις άσχημες εξελίξεις στο αεροδρόμιο. Δεν ξέρω αν αυτές οι διαδικασίες άπτονται του κανονισμού αλλά το να επιτρέπεις προσωπικές επιθέσεις σε μία υπόθεση εν εξελίξει, δηλαδή στην ουσία να αφήνεις διαδικασίες απόδοσης κατηγοριών δημόσια πριν ακόμα το κάνει η δικαιοσύνη, σίγουρα δεν φαντάζει πρέπον, αν επιπλέον συνυπολογίσει κανείς την απουσία του φερόμενου ως κατηγορούμενο.

Στην συνέχεια η συνεδρίαση εξελίχτηκε ως ένα διοικητικό συμβούλιο της ΜΑΡΙΝΑ Α.Ε. και αυτό το λέω γιατί επαναλήφθηκε πάμπολλες φορές ότι η επένδυση πρέπει να σωθεί, δηλαδή σαν να εκπροσωπούνταν η επένδυση (που ντε και καλά πρέπει να σωθεί) και όχι οι δημότες. Ευτυχώς σε κάποιο σημείο της συζήτησης ο Θεόδωρος Μαργαρίτης διέκοψε τονίζοντας αυτήν την «ανωμαλία» της συνεδρίασης.

Εν συνεχεία ένας από τους παραβρισκόμενους επιτέθηκε φραστικά σε κάθε αρχηγό παράταξης - δημοτικό σύμβουλο, αναφερόμενος σε διάφορα γεγονότα βωμολοχώντας.

Ο εν λόγω πολίτης με αφορμή το ανάγνωσμα Μουρκούση αρχικά επιτέθηκε στον πρώην δήμαρχο Πρεβεζάνο. Στην συνέχεια ο ίδιος συμπολίτης επιτέθηκε στον Μουρκούση αναφερόμενος στην αδυναμία του να εκλεγεί δήμαρχος και την ανικανότητα του. Όταν τον λόγο έλαβε ο πρώην δήμαρχος Κατσούλης ο κύριος αυτός ξεκίνησε να του επιτίθεται προσωπικά λέγοντας για παγκάκια, μπαρ και ερωτοτροπίες. Την ίδια επίθεση δέχτηκε ο Τέγας, για το πολιτικό του παρελθόν για την σχέση του με το ΠΑΣΟΚ, την εργασία του στon Ο.Σ.Ε. κ.ο.κ. . Δεν γλύτωσε από τον συγκεκριμένο ούτε ο Αντωνίου που τα άκουσε και αυτός για την θητεία του, μιλώντας για δόλια εκ νέου ενασχόλησή του στα κοινά, τα έργα κ.ο.κ.

Τα συγκεκριμένα γεγονότα διαδραματίστηκαν κάτω από το απαθές βλέμμα του προέδρου, που επ’ ουδενί δεν θυμούμαι να εξοργίστηκε, όσο εξοργίστηκε όταν ευγενικά τον λόγο ζήτησε ο συμπολίτης κ. Πετρονικολός, ο οποίος αντί του Προέδρου έλαβε την απάντηση από τον Δήμαρχο που χαρακτηριστικά είπε: «Ποιος είστε κύριε δεν σας γνωρίζω». Το δικαίωμα της εκφοράς γνώμης στο δημόσιο λόγο φάνηκε να συνθλίβεται κάτω από το πρίσμα της αλαζονείας του πρώτου πολίτη του Δήμου.

Όπως επίσης λυπηρό ήταν το γεγονός ότι επετράπη από τον Πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου στον αντιδήμαρχο κ. Μπουσμπουρέλη να εκφραστεί απαξιωτικά χωρίς πολιτικό λόγο και επιχειρήματα ενάντια στον κ. Μαργαρίτη. Όταν στην τοποθέτησή ο κ. Μαργαρίτης τόνισε ότι οι δήθεν επενδυτές πρέπει να αποχωρήσουν και οι εργαζόμενοι δεν πρέπει να φοβηθούν η Μαρίνα να περάσει στα χέρια του Δήμου, εισέπραξε την έκφραση από τον αντιδήμαρχο Μπουσμπουρέλη «αυτά λες και έχεις 5%» και αντί ο τελευταίος να δεχτεί συστάσεις του προέδρου, τις παρατηρήσεις δέχτηκε ο Θ. Μαργαρίτης με πρόσχημα να μην ανοίξει διάλογος.

Ακόμα και αν ο προεδρεύων πιστεύει και ενστερνίζεται την προσωπική κακή ιστορία του καθ΄ ενός συναδέλφου του, όφειλε να τους προστάτεψε από τον εξαγριωμένο πολίτη και ένθερμο χειροκροτητή του Δημάρχου. Προστατεύοντας ταυτόχρονα χιλιάδες συμπολίτες μας που με την ψήφο τους και εργαλείο την αντιπροσωπευτική δημοκρατία τους έστειλαν εκεί.

Παρακολουθώ τα δημοτικά συμβούλια από τα φοιτητικά μου χρόνια. Αυτού του είδους τα γεγονότα είναι πρωτοφανή. Και από τον συγκεκριμένο πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου κ. Α. Κότσαλο οφείλω να ομολογήσω πως ανέμενα μεγαλύτερη ανταπόκριση στον θεσμικό του ρόλο.

ΥΓ. 1. Δεν μπορεί εσείς κύριοι που επικαλεστήκατε την μη πολιτικότητα της εξώδικης δήλωσης ενάντια στον Δήμαρχο, μην διεκδικείτε το πολιτικό, το δημοκρατικό, και το θεσμικό στα πιο απλά. Έτσι δεν γίνεστε πειστικοί.

2. Όπως αποδείχθηκε από το Δημοτικό Συμβούλιο, επίθεση δεν δέχτηκαν όσοι συμπορεύτηκαν με την άποψη του δημάρχου. Αυτή η πρακτική οδηγεί στο πολύ απλό συμπέρασμα: Όποιος δεν είναι με την άποψη μας είναι εχθρός μας.

Μπονάρεβα Βικτωρία

Ημερομηνία πρώτης δημοσίευσης: 07/04/2016

 

Τώρα που µε την πολιτική των ανοικτών συνόρων κατέφθασε στην πατρίδα µας πλήθος µεταναστών - προσφύγων - τζιχαντιστών, κάθε καρυδιάς καρύδι και ό,τι άλλο ήθελε κανείς σκεφθεί µε αποτέλεσµα να διακινδυνεύει η Εθνική µας συνοχή και να δηµιουργείται µια µεγάλη Ισλαµική µειονότητα που υπηρετεί τους στόχους της Αγκύρας και των δορυφόρων αυτής και η οποία σιγά - σιγά αρχίζει να δηµιουργεί προβλήµατα, να επιτίθεται στην Ιστορική µας µνήµη και τη διαχρονική µας ταυτότητα, να µισεί τα Ιερά µας σύµβολα και τα πιστεύω µας αντί άλλης απαντήσεως στη στάση αυτών παραθέτω αποσπασµατικά την λεβέντικη στάση του Πρωθυπουργού της Αυστραλίας Kent-R που απηύθυνε προς τους µετανάστες σε ένα µνηµειώδη λόγο:

«Οι µετανάστες και όχι οι Αυστραλοί είναι αυτοί που πρέπει να προσαρµοστούν έτσι είναι και αν τους αρέσει! Βαρέθηκα να ασχολούµαι σ’ αυτή τη χώρα µήπως προσβάλουµε ένα άτοµο ή την κουλτούρα του οι περισσότεροι Αυστραλοί πιστεύουν στον Θεό. Δεν πρόκειται για κάποιο χριστιανικό, ακροδεξιό πολιτικό κίνηµα, Χριστιανοί άνδρες και γυναίκες µε χριστιανικές αρχές ίδρυσαν την χώρα µας και αυτό είναι καταγεγραµµένο καθαρά. Αρµόζει λοιπόν να το δείχνουµε πάνω στους τοίχους των σχολείων µας. Αν ο Θεός σας προσβάλλει σας προτείνω να βρείτε άλλο µέρος του κόσµου και να ζήσετε, διότι για µας ο θεός είναι µέρος της κουλτούρας µας. Θα δεχθούµε αυτά που πιστεύετε χωρίς ερωτήσεις. Από σας ζητάµε να δεχθείτε και σεις ότι πιστεύουµε εµείς και να ζήσετε µαζί µας µε αρµονία, χαρά και ειρήνη. Αυτή είναι η δική µας χώρα ή δική µας γη και ο δικός µας τρόπος ζωής και θα σας προσφέρουµε κάθε ευκαιρία να τα απολαύσετε και σεις. Όµως, αν µόλις χορτάσετε αρχίσετε να παραπονιέστε, να γκρινιάζετε και να µουρµουρίζετε για την Σηµαία µας, τον όρκο πίστης στη χώρα µας που δίνετε όταν παίρνετε την υπηκοότητα, τα χριστιανικά µας πιστεύω, τον τρόπο ζωής µας, τότε σας ενθαρρύνω να εκµεταλλευτείτε µια άλλη µεγάλη ελευθερία της Αυστραλίας το δικαίωµα να φύγετε! Αν δεν ήσαστε ευχαριστηµένοι τότε φύγετε! Δεν σας φέραµε εδώ µε το ζόρι εσείς διαλέξατε να έρθετε οπότε δεχθείτε τη Χώρα που εσείς διαλέξατε!»

Την ανδρεία αυτή στάση του Αυστραλού Πρωθυπουργού θα βρεθεί κανείς να την µιµηθεί;           

Θεόδωρος Βλαχόπουλος
Θεολόγος

Μπορείτε να προμηθευτείτε την εφημερίδα στα περίπτερα ή να κατεβάσετε και ηλεκτρονικά την έκδοση ή τις εκδόσεις της εφημερίδας που θέλετε εδώ

Κυριακή, 10 Απριλίου 2016 10:31

Τη λιµνοθάλασσα και τα µάτια µας

Ημερομηνία πρώτης δημοσίευσης: 07/04/2016

 

georgopoulos-nea-2015.jpgToυ Γιώργου Θ. Γεωργόπουλου

Πριν δυο εβδοµάδες, µάθαµε επιτέλους ότι το Μεσολόγγι δεν συµπεριλήφθηκε στις υποψήφιες πόλεις για την πολιτιστική πρωτεύουσα της Ευρώπης, του 2021. Αναµενόµενη βέβαια η εξέλιξη αυτή, για να µην πούµε πως ήταν πολύ σίγουρη.

Εµ, βέβαια! Πώς είναι δυνατόν να γίνεις πολιτιστική πρωτεύουσα µιας ολόκληρης ηπείρου, όταν έχεις ένα σωρό χάλια που σε βαραίνουν και σε φέρνουν εκατοµµύρια χιλιόµετρα µακριά από έναν τέτοιο στόχο, τη στιγµή µάλιστα που στην πόλη δεν υπάρχουν ούτε καν οι στοιχειώδεις υποδοµές για να φιλοξενηθεί ο κόσµος που επρόκειτο να µας επισκεφθεί.

Γνωρίζαµε από την αρχή ότι η πόλη δεν έχει κατάλληλα και επαρκή ξενοδοχεία και εστιατόρια. Επιπλέον, γνωρίζαµε ότι της λείπουν το πράσινο, η καθαριότητα, τα οργανωµένα ιστορικά και πολιτιστικά µουσεία, οι θέσεις παρκινγκ, οι ονοµασίες των δρόµων και η αρίθµηση των κτηρίων και ακόµα γνωρίζαµε ότι της λείπει η ανάδειξη των όποιων αρχαιολογικών χώρων υπάρχουν στην ευρύτερη περιοχή.

Καλά, θα αναρωτηθούν κάποιοι• αφού της λείπουν τόσα πολλά, τι µας έκανε να ασχοληθούµε µε τη σύνταξη και την υποβολή του φακέλου αυτής της υποψηφιότητας; Ίσως το ένδοξο ιστορικό µας παρελθόν, θα ισχυριστούν ορισµένοι, που αρέσκονται και κοκορεύονται (µεταξύ αυτών και εγώ), να λένε ότι κατάγονται από µια ιερή πόλη. Όµως, αυτό το περίφηµο ιστορικό παρελθόν που, χρόνια τώρα, δεν έχει αξιολογηθεί και δεν έχει εκτιµηθεί δεόντως από την ελληνική πολιτεία, πως είναι δυνατόν να συγκινήσει τους ψυχρούς ευρωπαίους και µάλιστα σε µια χρονική περίοδο που η πατρίδα µας βρίσκεται σε µία έντονη περίοδο απαξίωσης;

Ας µην πολυλογούµε και ας µη µακρηγορούµε: Η πόλη µας δεν έπρεπε να µπει στον κόπο να διεκδικήσει µια τόσο µεγάλη και τιµητική ευρωπαϊκή διάκριση. Ακόµα και αν έσπαγε ο διάολος το ποδάρι του και µας απένειµαν αυτό το αξίωµα, αυτό θεωρώ ότι θα οδηγούσε στην απαξίωση και τον εξευτελισµό του θεσµού. Σκληρά λόγια, αλλά νοµίζω ότι έτσι πρέπει να αντιµετωπισθεί το θέµα, αν θέλουµε να λέµε αλήθειες.

Και τι δηλαδή, θα πουν κάποιοι άλλοι, τσάµπα πήγε η όλη προσπάθεια; Όχι βέβαια! Όλες οι διαδικασίες και οι προσπάθειες που έγιναν για να συνταχθεί ο φάκελος της υποψηφιότητας, νοµίζω ότι έφεραν ένα καλό αποτέλεσµα: Συνειδητοποιήσαµε, επιτέλους, ότι µας λείπουν πάρα πολλά πράγµατα για να λεγόµαστε µια σύγχρονη πόλη και µάλιστα πρωτεύουσα του Νοµού. Και αυτά που µας λείπουν είναι πάρα πολλά και πολύ σηµαντικά. Για τον λόγο αυτό οφείλουµε, από εδώ και πέρα, να προσπαθήσουµε µε κόπους και συντονισµένες ενέργειες να τα πετύχουµε, γιατί αλλιώς βλέπω το µέλλον µας πολύ σκοτεινό.

Τη στιγµή που, παρά την κρίση, όλες οι γειτονικές µας πόλεις έχουν πάρει τα πάνω τους, εµείς συνεχίζουµε να βαυκαλιζόµαστε µε τα ταρατατζούµ των γιορτών της Εξόδου και το αίσθηµα υπερηφάνειας που µας δίνει το γεγονός ότι ο Λόρδος Βύρων πέθανε σε τούτον τον «λασπότοπο», όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν το Μεσολόγγι αυτοί που συνόδεψαν τον ποιητή στην πόλη µας. Ακόµα και το πανηγύρι του Αη Σηµιού, αυτό που παλιά θυµάµαι ότι ερχόταν κινηµατογραφικά συνεργεία από όλη την Ευρώπη για να το βιντεοσκοπήσουν και να το παρουσιάσουν στις χώρες τους σαν κάτι το εξαιρετικό, ακόµα λοιπόν και αυτό το πανηγύρι, το έχουµε εκχωρήσει κατά ένα µέρος, στους Ροµά που, εκείνες τις µέρες, πληµµυρίζουν την πόλη και κατασκηνώνουν στο λιµάνι και όπου αλλού βρουν ελεύθερο χώρο για ιδιόµορφο κάµπινγκ. Αυτή λοιπόν τη γιορτή, µε το τεράστιο ιστορικό µεγαλείο, δεν έχουµε καταφέρει να την ανεβάσουµε στο ύψιστο βάθρο που της ανήκει ώστε να την εκµεταλλευτούµε ακόµα και τουριστικά. Οι γείτονες Ναυπάκτιοι έχουν πιάσει το νόηµα της εκµετάλλευσης των ιστορικών γεγονότων και έχουν καταφέρει να κάνουν το πανηγυράκι της Ναυµαχίας, γιορτή πανελλήνιου ενδιαφέροντος. Εµείς;

Το Μεσολόγγι, έχει προικισθεί από τη φύση µε µια µοναδικής οµορφιάς λιµνοθάλασσα, η οποία σε συνδυασµό µε τον υπέροχο υδροβιότοπο των εκβολών του Αχελώου, θα µπορούσε να αποτελέσει µία εξαίσια περιοχή οικολογικού τουρισµού. Τι παραπάνω έχει από τον δικό µας τόπο η τεχνητή λίµνη Πλαστήρα στην οποίαν, ως γνωστό, συρρέουν χιλιάδες τουρίστες, όλες τις εποχές του χρόνου;

Πώς όµως η λιµνοθάλασσά µας θα µπορέσει να αποτελέσει πόλο έλξης τουριστών και πηγή ζωής για την πόλη, όταν εδώ και δεκαετίες αδιαφορούµε για ότι συµβαίνει σε αυτή; Χρόνο µε τον χρόνο βλέπουµε τα νερά της λίµνης να «πεθαίνουν» εξαιτίας των πληγών που έχουν µείνει αθεράπευτες από την εποχή που προσπάθησαν κάποιοι ανεγκέφαλοι να την αποξηράνουν. Και εµείς τι κάνουµε; Αδιαφορούµε και άπρακτοι αφήνουµε τον χρόνο να κυλάει.

Μέχρι πριν από λίγα χρόνια, µπορούσες να πας στην Αγιά Τριάδα µε τα πόδια, εκεί που κάποτε θεωρούσαµε υψίστης απόλαυσης την εκδροµή µε τις γαΐτες και τα πριάρια στους χώρους των φιλόξενων ιβαράδων. Σήµερα, από τα παλιά «τηγάνια» της αποξήρανσης υπάρχουν ακόµα µόνο λίγα για να µας θυµίζουν το οικολογικό έγκληµα που επιχειρήθηκε να συντελεστεί στην πόλη µας. Ωστόσο, πριν µερικά χρόνια, έγινε πράγµατι ένας µικροκαθαρισµός των αηδιαστικών αναχωµάτων που µας δηµιουργούσαν την αίσθηση ενός ακαθόριστου δικτύου οδοποιίας µέσα στην Κλείσοβα. Όµως, παρόλα αυτά, λίγα εκατοστά κάτω από την επιφάνεια του νερού, τα παλιά αναχώµατα υπάρχουν ακόµα και δηµιουργούν τεράστιο πρόβληµα τόσο στην ανανέωση των νερών όσο και στην ποσότητα των αλιευµάτων που εξ αυτού του λόγου, νοµίζω, ότι έχει µειωθεί σηµαντικά.

Από την άλλη µεριά της πόλης υπάρχει η θάλασσα της Πλώσταινας. Μια θάλασσα σχεδόν νεκρή, που δυστυχώς προκαλεί διαρκώς τεράστια οικολογικά προβλήµατα στο Μεσολόγγι. Η υπέροχη αυτή πλευρά της λιµνοθάλασσας, που κάποτε υπήρξε ο τόπος που απολαµβάναµε τα καλοκαιρινά µας µπάνια, σήµερα έχει µεταβληθεί σε έναν βρωµερό τόπο που όταν πιάνει µαΐστρος µεταφέρει στην πόλη τις αφόρητες και δυσάρεστες µυρωδιές του βούρκου και των σάπιων οργανικών υλικών που δηµιουργούνται εξαιτίας των στάσιµων νερών. (Βλέπε σχετικό άρθρο του κ. Βαγγ. Δηµητρίου, στην ΑΙΧΜΗ της 4/2/2016).

Δυστυχώς, θέλουµε δεν θέλουµε, αυτή είναι η πραγµατικότητα που πρέπει να αναγνωρίσουµε για το σηµερινό Μεσολόγγι. Μια πόλη δέσµια του ένδοξου παρελθόντος αλλά αδύναµη να το εκµεταλλευτεί και να το συνδυάσει, προς όφελός της, µε τις απαράµιλλες φυσικές καλλονές που τη περιτριγυρίζουν, προκειµένου να χαράξει ένα ευοίωνο µέλλον. Ο φάκελος της υποψηφιότητας πρέπει αναγκαστικά να γίνει η απαρχή µιας νέας προσπάθειας για να διορθωθούν τα κακώς κείµενα, που κατά µεγάλο ποσοστό έχουν πλέον εντοπισθεί.

Το ξεκίνηµα πρέπει απαραίτητα να γίνει από το «φτιάξιµο» της λιµνοθάλασσας. Θεωρώ ότι ο Φορέας Διαχείρισης της Λιµνοθάλασσας µε τον άξιο Φώτη Περγαντή και την παρέα του, θα δώσουν τις επιστηµονικές τους συµβουλές και τον τρόπο µε τον οποίον θα πρέπει οι Αρχές της πόλης να ενεργήσουν. Αφού γίνουν οι απαραίτητες µελέτες, θα πρέπει να εξετασθεί αν µπορούν να εξασφαλισθούν απαραίτητα κονδύλια είτε από χορηγείς Ιδρυµάτων (π.χ. Ίδρυµα Ωνάση και Ίδρυµα Νιάρχου), είτε από το νέο πακέτο Γιουνκέρ στο οποίο µέχρι αυτή τη στιγµή έχουν προεπιλεγεί έργα 5,5 δις ευρώ, µε τον κατάλογο να είναι ακόµα ανοιχτός για ακόµα περισσότερα.

Στην όλη προσπάθεια πρέπει επιτέλους να ενταχθεί και το κλείσιµο της υπόθεσης της µαρίνας, που είναι κρίµα µετά από τόσα χρόνια να µην έχει αποδώσει στην πόλη τα αναµενόµενα. Η Δηµοτική Αρχή, όπως αποφάσισε κάποια στιγµή να ασχοληθεί µε το άπιαστο όνειρο της πολιτιστικής πρωτεύουσας, οφείλει να πάρει την απόφαση να ασχοληθεί και µε κάτι πιο ουσιαστικό: το συµµάζεµα της λιµνοθάλασσας. Κανείς δεν είναι σίγουρος ότι µια τέτοια προσπάθεια θα έχει αίσιο τέλος, όµως αν ξεκινήσουµε να κάνουµε κάτι προς τη σωστή κατεύθυνση, µόνο κέρδος θα προκύψει και τίποτε άλλο.  

 Μπορείτε να προμηθευτείτε την εφημερίδα στα περίπτερα ή να κατεβάσετε και ηλεκτρονικά την έκδοση ή τις εκδόσεις της εφημερίδας που θέλετε εδώ

 

Τέλος εποχής για γνωστή αλυσίδα καταστημάτων ηλεκτρονικών ειδών καθώς δεν κατάφερε να αντέξει στην κρίση και στον σκληρό ανταγωνισμό με αποτέλεσμα σε λίγες μέρες να κατεβάζει και επίσημα ρολά.
Όπως αναφέρει το newsit.gr η δυσάρεστη αυτή εξέλιξη για την ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΉ έχει σαν αποτέλεσμα να κλείσουν 50 καταστήματα σε ολόκληρη την Ελλάδα και να χάσουν τη δουλειά τους 450 εργαζόμενοι.

Τα τελευταία χρόνια ο επιχειρηματίας προσπάθησε με «νύχια και με δόντια» να σώσει την αλυσίδα, αλλά τελικά δεν τα κατάφερε και οι φήμες που κυκλοφορούσαν τα τελευταία χρόνια, δυστυχώς αυτή τη φορά θα αποδειχτούν αληθινές.

Η εταιρεία δραστηριοποιείται με τη σύγχρονη εμπορική της υπόσταση από το 1989 ενώ η ιστορία της βρίσκεται στις αρχές της δεκαετίας του 1950, οπότε και ξεκίνησε η λειτουργία της ως κατάστημα ηλεκτρικών ειδών. Στους τομείς εμπορίας της Ηλεκτρονικής συγκαταλέγονται ηλεκτρικές οικιακές συσκευές, συσκευές εικόνας και ήχου, ειδών τηλεφωνίας, κλιματιστικών, μικροσυσκευών, multimedia.

Ο ιδιοκτήτης της εταιρείας, Ιωάννης Στρούτσης τα τελευταία χρόνια δίνει μάχη να κρατήσει την επιχείρηση στα πόδια της, ενώ σε αυτό το πλαίσιο τα προηγούμενα χρόνια έγιναν περικοπές μισθών, απολύσεις εργαζομένων, ενώ έκλεισαν και πολλά καταστήματα της εταιρείας σε επαρχιακές πόλεις και όχι μόνο.

Το 2014 μάλιστα, η εταιρεία Ηλεκτρονική είχε ζητήσει από όλους τους εργαζόμενους να προσφέρουν έναν μισθό, προκειμένου να διασωθεί η εταιρεία, κάτι που τότε είχε προκαλέσει θύελλα αντιδράσεων.

Πηγή: financialbox.gr

Επιτήδειοι γεμίζουν την ελληνική αγορά αυτοκινήτων με ΙΧ που έχουν «πειραγμένα» κοντέρ, αφού κάποιος έχει «γυρίσει» τα χιλιόμετρα για να ξεγελάσει τους υποψήφιους αγοραστές.

Οπως κατήγγειλε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αυτοκινήτων, Γιώργος Βασιλάκης, αγοράζονται αυτοκίνητα με εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόμετρα από εταιρείες του εξωτερικού και αφού εκτελωνιστούν στην Ελλάδα, «γυρίζουν» τα κοντέρ.

Το κόλπο με το ΚΤΕΟ και το «πείραγμα» στο κοντέρ
Κατά τον εκτελωνισμό, με μια βεβαίωση από ΚΤΕΟ τα αυτοκίνητα αυτά εμφανίζονται να έχουν πολλαπλάσια χιλιόμετρα των πραγματικών. Αυτό σημαίνει πως τα τέλη ταξινόμησης πέφτουν όλο και περισσότερο. Στη συνέχεια το επόμενο βήμα είναι το «πείραγμα» του κοντέρ ώστε να «λιγοστέψουν τα χιλιόμετρα», να φαίνεται πιο καινούργιο από ότι είναι το αυτοκίνητο και φυσικά να αυξηθεί η τιμή πώλησης.

Πως αγοράζονται από τη Γερμανία
Σε μια δημοπρασία μεταχειρισμένων εταιρικών αυτοκινήτων στη Γερμανία, πωλείται ένα αυτοκίνητο του 2012 με 180.000 χιλιόμετρα. 
Το αυτοκίνητο αυτό, κατά τον εκτελωνισμό του στην Ελλάδα, με ένα χαρτί ΚΤΕΟ φαίνεται να έχει 300.000 χιλιόμετρα, επομένως δικαιούται μεγαλύτερη μείωση των τελών ταξινόμησης.
Μετά τον εκτελωνισμό, το κοντέρ χιλιομέτρων γυρίζει, στα 80.000 χιλιόμετρα και ο αγοραστής θεωρεί ότι έχει πετύχει μια μεγάλη ευκαιρία έναντι 8.500 ευρώ αντί 10.000 ευρώ που κοστίζει το αντίστοιχο μεταχειρισμένο από την εγχώρια αγορά.


Πηγή: iefimerida.gr

Τα υπουργεία Παιδείας και Εσωτερικών μελετούν τη λύση ενός αυτοποιημένου συστήματος που θα καταγράφει ηλεκτρονικά τις απουσίες των μαθητών από το σχολείο.

Μάλιστα, αυτό θα προκαλέσει «πονοκέφαλο» στους μαθητές που κάνουν κοπάνες, αφού το «ηλεκτρονικό» απουσιολόγιο θα ειδοποιεί αυτόματα τους γονείς.

Στόχος είναι να μπει τέλος στη διαδικασία που ακολουθείται σήμερα στα δημόσια σχολεία της χώρας, καθώς είναι χρονοβόρα και απορροφά πολλές ώρες από το εκπαιδευτικό προσωπικό. Το νέο σύστημα θα καταγράφει ηλεκτρονικά τις απουσίες των μαθητών, θα υπολογίζει τις υπερβάσεις ορίων και θα παρέχει τη δυνατότητα ηλεκτρονικής ενημέρωσης των γονέων, οποιαδήποτε στιγμή και όσο συχνά επιθυμούν, χωρίς να χρειάζεται να επικοινωνήσουν με την εκπαιδευτική μονάδα.

Για το θέμα προϊδέασε ο υπουργός Παιδείας, Νίκος Φίλης, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου που παραχώρησε από κοινού χθες με τον υπουργό Εσωτερικών, Παναγιώτη Κουρουμπλή.

«Είμαστε κοντά σε μια λύση πιο αυτόματης ειδοποίησης για το θέμα των απουσιών», είπε ο κ. Φίλης, προσθέτοντας ότι το νέο σύστημα «θα βοηθά αφενός τους γονείς να έχουν μια άμεση πληροφόρηση για την πρόοδο των παιδιών τους, αφετέρου τους εκπαιδευτικούς να μην καταναλώνουν άσκοπα χρόνο εις βάρος του κυρίως έργου τους που είναι το διδακτικό». 


Πηγή: iefimerida.gr