ΤτΕ: Μόνο για αγνώστους η καταγραφή στοιχείων για τα 500ευρα
Με αφορμή δημοσιεύματα, πηγές της Τράπεζας της Ελλάδος, επισημαίνουν τα εξής: Η ΤτΕ, δίνοντας μεγάλη σημασία τόσο στην επιστροφή των καταθέσεων (θέμα στο οποίο αναφέρεται συνεχώς ο διοικητής της), όσο και στην αποτροπή διακίνησης χαρτονομισμάτων ή μετρητών που προέρχονται ή μπορεί να κατευθυνθούν σε πάσης φύσεως παράνομες δραστηριότητες, επανέλαβε οδηγίες που έχει δώσει στις τράπεζες, οι οποίες σε καμία περίπτωση δεν δυσκολεύουν τους πολίτες, οι οποίοι νόμιμα επιθυμούν να συναλλαχθούν με το τραπεζικό σύστημα.
Αν κάποιοι θα ήθελαν να γίνει η χώρα ένα πλυντήριο χρημάτων και μονοπάτι διέλευσης και νομιμοποίησης παράνομων χρημάτων, πλανώνται πλάνην οικτράν. Η εγκύκλιος της ΤτΕ λέει ότι οι τράπεζες θα καταγράφουν τα στοιχεία μόνο όσων είναι άγνωστοι σε αυτές. Δηλαδή αν κάποιος έχει έναν οποιονδήποτε λογαριασμό σε οποιαδήποτε τράπεζα και πάει σε αυτήν την τράπεζα να αλλάξει 500ρικα, δεν καταγράφονται τα στοιχεία του. Αν είναι άγνωστος, καταγράφονται. Αυτό επιβάλλει η (διεθνής) νομοθεσία για το ξέπλυμα χρήματος.
Πηγή: kathimerini.gr
Έρευνα - σοκ: Η Ελλάδα χάνει... τα μυαλά της και το μέλλον της!
Επιμέλεια: Χαρά Καλημέρη, Ελένη Πετροπούλου, Κοσμάς Ζακυνθινός
Την ώρα που η χώρα μας «βουλιάζει» από τα μεγάλα μεταναστευτικά «κύματα», η φυγή των Ελλήνων, κυρίως των νέων, που θα μπορούσαν να βοηθήσουν στην έξοδο από την κρίση είναι μαζική. Γιατροί, μηχανικοί, δικηγόροι, οικονομολόγοι, ακαδημαϊκοί και ερευνητές -η «αφρόκρεμα» του επιστημονικού δυναμικού- «εκδιώχνονται» κατά χιλιάδες από τη χώρα, αφού δεν έχουν καμία επαγγελματική επιλογή λόγω των συνθηκών κρίσης.
Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη της Τράπεζας της Ελλάδος, από το 2008 μέχρι το 2013, σχεδόν 223.000 νέοι, ηλικίας 25-39 ετών, εγκατέλειψαν την Ελλάδα σε αναζήτηση καλύτερων προοπτικών σε πιο αναπτυγμένες χώρες. Τα στοιχεία δείχνουν ότι η ελληνική οικονομία και κοινωνία «επένδυσαν» στη φυγή ως αντίδραση στην εκτίναξη του ποσοστού ανεργίας και την ταχεία βύθισή της στην ύφεση. Είναι ενδεικτικό ότι ενώ κατά τα έτη 2008-2009 μετανάστευαν περί τους 38.000 Έλληνες, η ροή αυτή υπερδιπλασιάστηκε μέσα σε μόλις δύο έτη (2010-2011), ξεπερνώντας το 2013 τις 104.000 και σχεδόν τις 427.000 άτομα σωρευτικά για όλη την περίοδο. Τι θα συμβεί αν το φαινόμενο συνεχιστεί; Η Ελλάδα κινδυνεύει να μείνει με χαμηλότερης ποιότητας ανθρώπινο δυναμικό με άμεσο αντίκτυπο στην ήδη «πληγωμένη» οικονομία της.
Δεκαπλασιάστηκε η «διαρροή»
Σύμφωνα με στοιχεία που παρουσίασε το ειδησεογραφικό πρακτορείο Bloοmberg σε πρόσφατη έρευνά του, την πενταετία 2009-2014 μετανάστευσαν από την Ελλάδα συνολικά 20.281 εξειδικευμένοι ακαδημαϊκοί και ερευνητές, αριθμός δεκαπλάσιος σε σύγκριση με τη αντίστοιχη πενταετία 2000-2005 όταν από τη χώρα είχαν μεταναστεύσει 2.552 νέοι επιστήμονες. Μάλιστα, η Ελλάδα συναγωνίζεται σε απόλυτους αριθμούς τη Γερμανία, στην οποία ο αντίστοιχος αριθμός για την περίοδο 2009-2014 ήταν περίπου 24.000 επιστήμονες, παρότι η ευρωπαϊκή ισχυρή χώρα έχει εξαπλάσιο πληθυσμό.
Τα αριθμητικά μεγέθη και το ποιοτικό έλλειμμα που συνεπάγεται για την ανάπτυξη της χώρας η «διαρροή εγκεφάλων» οδηγούν την ηγεσία του υπουργείου Έρευνας και Καινοτομίας σε μέτρα για τη δημιουργία ευκαιριών για νέους επιστήμονες.
Στόχος είναι να δημιουργηθούν περισσότερες από 2.000 θέσεις εργασίας για νέους επιστήμονες μέσω στοχευμένων παρεμβάσεων, καταρχήν για την έρευνα, με κονδύλια του νέου ΕΣΠΑ τα οποία συνολικά για την έρευνα και την καινοτομία αγγίζουν το 1,5 δισ. ευρώ για την επταετία 2014-2020.
Παράλληλα, γίνεται προσπάθεια για να δημιουργηθεί, μέσα στο 2016, ένα ανεξάρτητο Ταμείο το οποίο θα χρηματοδοτεί την έρευνα και τις καινοτόμες και νεοφυείς επιχειρήσεις και θα αποτελείται από ένα μείγμα δημόσιων και ιδιωτικών πόρων. Οι δημόσιοι πόροι θα προέρχονται κατεξοχήν από το νέο ΕΣΠΑ, ενώ οι ιδιωτικοί, σε πρώτη φάση, από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕ). Μόνο για τη διετία 2016-2017, το Ταμείο αναμένεται να διαθέσει πόρους ύψους 300 εκατ. ευρώ, για την ανάπτυξη καινοτόμων ερευνητικών προγραμμάτων στα οποία θα απασχολούνται υποψήφιοι διδάκτορες και μεταδιδάκτορες. Επίσης, θα γίνει προσπάθεια για προσέλκυση ιδιωτικών κεφαλαίων από ιδιώτες και επενδυτικά κεφάλαια σε Ελλάδα και εξωτερικό.
Μετανάστευσαν 8.000 γιατροί
Κατακόρυφη αύξηση καταγράφει ο αριθμός των Ελλήνων γιατρών που αναζητούν εργασία σε μία άλλη χώρα. Με βάση τα πιστοποιητικά που έχουν εκδοθεί, μόνο από τον Ιατρικό Σύλλογο Αθηνών (ΙΣΑ), τουλάχιστον 8.000 γιατροί έχουν εγκαταλείψει την Ελλάδα τα τελευταία έξι χρόνια. Εξ αυτών η συντριπτική πλειονότητα - οι 5.406 - μετανάστευσαν αναζητώντας εργασία από το 2011 και μετά. Τα προηγούμενα χρόνια και μέχρι το 2009 η φυγή των γιατρών αφορούσε κυρίως τους αποφοίτους ιατρικών σχολών που ολοκλήρωναν το αγροτικό τους. Από το 2010 η κατάσταση άλλαξε και εκτινάχθηκε ο αριθμός των ειδικευμένων γιατρών. Πλέον, τα πιστοποιητικά σε ειδικευμένους γιατρούς είναι υπερδιπλάσια έναντι των ανειδίκευτων.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΙΣΑ κ. Γ. Πατούλη, «η οικονομική κρίση, σε συνδυασμό με τα λάθη και την αδυναμία της κεντρικής εξουσίας όλα αυτά τα χρόνια, να χαράξει μια βιώσιμη και αποτελεσματική πολιτική υγείας, οδήγησε σ' ένα πρωτόγνωρο μεταναστευτικό κύμα που δεν αφορά ανειδίκευτο εργατικό δυναμικό, αλλά το «πιο υψηλά’ εξειδικευμένο προσωπικό της χώρας. Πρόκειται για ένα πρωτοφανές φαινόμενο, σε παγκόσμιο επίπεδο και αποτελεί μια μεγάλη απώλεια για τη χώρα».
Οι περισσότεροι ειδικευμένοι που φεύγουν είναι χειρουργοί, καρδιολόγοι, γυναικολόγοι και αναισθησιολόγοι. Η πιο δημοφιλής χώρα είναι η Αγγλία και ακολουθούν οι Γερμανία, Σουηδία, Κύπρος, Ελβετία και ΗΠΑ. Επίσης αρκετοί επιλέγουν τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, τη Σαουδική Αραβία και το Ντουμπάι με δελεαστικούς μισθούς και άλλες παροχές.
Η μετανάστευση φαίνεται να είναι μονόδρομος αφού η εξαιρετικά μικρή απορροφητικότητα τόσο στον δημόσιο όσο και στον ιδιωτικό τομέα, δημιουργεί ασφυκτικά προβλήματα τόσο στην επαγγελματική τους αποκατάσταση αλλά και στη συνέχεια στην αμοιβή τους καθώς η αγορά εργασίας, όπως έχει διαμορφωθεί, καταβάλλει εξαιρετικά χαμηλούς μισθούς.
Την ίδια στιγμή, ένας στους τρεις Έλληνες γιατρούς είναι άνεργος ή υποαπασχολείται, σύμφωνα με στοιχεία του ΙΣΑ. Μάλιστα, η ανεργία των γιατρών έχει ανέλθει σε επίπεδα ? ρεκόρ: το 27,5% των μελών του ΙΣΑ είναι άνεργοι ή υποαπασχολούμενοι. Το 11,48% είναι άνεργοι και το 16,02% είναι υποαπασχολούμενοι. Αυτό σημαίνει ότι σε σύνολο 27.500 εγγεγραμμένων γιατρών οι 7.000 γιατροί είτε είναι άνεργοι είτε υποαπασχολούνται στο επάγγελμά τους. Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΟΑΕΔ, 3.821 γιατροί είναι επισήμως άνεργοι στην Αττική, ενώ από αυτούς δικαίωμα επιδόματος ανεργίας έχουν αυτή τη στιγμή οι 1.259 που λαμβάνουν περίπου 360 ευρώ τον μήνα. Την ίδια ώρα, η αναλογία γιατρών και πληθυσμού στην Ελλάδα είναι 6,1 ανά 1.000 κατοίκους, όταν ο μέσος ευρωπαϊκός όρος είναι 3,3 γιατροί ανά 1.000 κατοίκους. Σε ό,τι αφορά τη γεωγραφική κατανομή των ιατρών στην Ελλάδα, το 46% του ιατρικού δυναμικού βρίσκεται στο λεκανοπέδιο της Αττικής. Το 17% των γιατρών βρίσκονται στην Κεντρική Μακεδονία και στην τρίτη θέση από πλευράς κατανομής γιατρών είναι η Δυτική Ελλάδα, η Θεσσαλία και η Κρήτη (ποσοστό 15%). Στη Στερεά Ελλάδα δραστηριοποιείται μόλις το 3% των γιατρών ενώ στα νησιά του Αιγαίου και του Ιονίου τα ποσοστά κυμαίνονται κάτω του 2%.
«Την ώρα που τα λαμπρά μυαλά της Ελλάδας και οι νέοι επιστήμονες, στελεχώνουν τα υγειονομικά συστήματα στο εξωτερικό, δεν υπάρχουν γιατροί, για να στελεχώσουν το σύστημα υγείας της χώρα μας. Οι νέοι γιατροί πήραν το δρόμο της ξενιτιάς, για να επιβιώσουν και έτσι σήμερα το ΕΣΥ γερνά και δεκάδες νομοί της χώρας είναι ακάλυπτοι από βασικές ειδικότητες», σημειώνει ο κ. Πατούλης.
Σε κρίση και οι δικηγόροι
Η βαθιά οικονομική κρίση που βιώνει η χώρα επηρέασε ασφαλώς και το δικηγορικό σώμα. Είναι ενδεικτικό ότι την τελευταία πενταετία αυξάνεται συνεχώς ο αριθμός των δικηγόρων που έχουν μηδενική ή ελάχιστη παράσταση στα δικαστήρια.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του Δικηγορικού Συλλογου Αθηνών (ΔΣΑ), το έτος 2009 από τους περίπου 22.000 δικηγόρους, που είναι εγγεγραμμένοι στα μητρώα του ΔΣΑ, οι 6.384 είχαν μηδενικές παραστάσεις στα δικαστήρια. Το 2010 ο αριθμός αυτός ανήλθε στους 7.057, το 2011 στους 7.406 και το 2012 στους 8.138. Το 2013 παρατηρήθηκε μια μικρή μείωση, δηλαδή ο αριθμός των δικηγόρων χωρίς παράσταση στα δικαστήρια ήταν 6.957, ενώ το 2014 ήταν 7.112. Δυστυχώς, όμως, από το έτος 2015 ο αριθμός αυξάνεται και πάλι. Συγκεκριμένα, το πρώτο εξάμηνο του έτους 2015 έχει καταγραφεί ότι 8.057 δικηγόροι δεν είχαν ούτε μία παράσταση σε δικαστήριο.
Επιπλέον, σύμφωνα με τα στοιχεία του ΔΣΑ περί τους 2.000 δικηγόρους κατά μέσο όρο έχουν από 1-2 παραστάσεις. Την τελευταία τριετία, εξάλλου, αρκετοί δικηγόροι -νέοι ή μέσης ηλικίας- δηλώνουν παραίτηση.
Σήμερα, στον Δικηγορικό Σύλλογο της Αθήνας εκκρεμούν οι εγγραφές 7.000 δικηγόρων (σε σύνολο περίπου 22.000 δικηγόρων), οι οποίοι δεν έχουν καταβάλει τη συνδρομή τους για ανανέωση της ταυτότητάς τους.
Για τον λόγο αυτό, ο ΔΣΑ λαμβάνοντας υπόψη την δυσχερή οικονομική κατάσταση των δικηγόρων και την παρατεταμένη αποχή, αποφάσισε στις 9/3/2016 να μειώσει κατά 50% τις ετήσιες εισφορές για το 2016.
Τρομακτικό έλλειμμα ταλέντων έως το 2020
«Το φαινόμενο "διαρροής εγκεφάλων" καταγράφει ανοδική τάση τα τελευταία χρόνια, με την Ελλάδα να χάνει συνεχώς σημαντικό αριθμό ταλέντων. Έρευνα τoυ Economist, αποδεικνύει ότι το 3% των κορυφαίων επιστημόνων παγκοσμίως προέρχονται από τη χώρα μας, αποτελώντας αρκετά σημαντικό ποσοστό δεδομένης της αντιστοιχίας της Ελλάδας στο 0,2% του παγκόσμιου πληθυσμού» επισημαίνει στην «Η» ο Πάνος Μαδαμόπουλος - Μοράρης, Cofounder του προγράμματος ReGeneration, που επιχειρεί να εξαλείψει το φαινόμενο brain drain στην κατηγορία των νέων πτυχιούχων της χώρας μας.
Τι θα συμβεί λοιπόν αν τα ταλέντα συνεχίσουν να εγκαταλείπουν την Ελλάδα και οι επιχειρήσεις συνεχίσουν να αντιμετωπίζουν το πρόβλημα της εύρεσης στελεχών με εξαιρετικές δεξιότητες; «Το πλήγμα μπορεί να είναι μεγάλο, αφού σύμφωνα με την Oxford Economics, αν αυτή η τάση συνεχιστεί, η Ελλάδα θα αντιμετωπίσει τρομερό πρόβλημα έλλειψης ταλέντων μέχρι το 2020, γεγονός το οποίο θα αποτρέψει την αύξηση του ΑΕΠ, την προσέλκυση επενδύσεων και εν τέλει την ανάκαμψη και ανάπτυξη», καταλήγει ο ίδιος.
Πηγή: imerisia.gr
Έρχονται 13.000 προσλήψεις νέων εκπαιδευτικών
Στην τελική ευθεία βρίσκεται ο εθνικός διάλογος για την παιδεία, όπως επεσήμανε το βράδυ του Σαββάτου από τα Χανιά η αναπληρώτρια υπουργός Παιδείας Έρευνας και Θρησκευμάτων Σία Αναγνωστοπούλου, προαναγγέλοντας ταυτόχρονα την υλοποίηση χιλιάδων προσλήψεων που θα καλύψουν κενά στο χώρο της εκπαίδευσης.
Συγκεκριμένα, στο περιθώριο εκδήλωσης που πραγματοποιήθηκε στο Ίδρυμα «Ελευθέριος Βενιζέλος», η κ. Αναγνωστοπούλου απαντώντας σε σχετική ερώτηση τόνισε: «Είμαστε σε ένα μεταβατικό στάδιο. Όπως ξέρετε έχουμε εγκαινιάσει τον εθνικό και κοινωνικό διάλογο, έχουν αποτυπωθεί πάρα πολλά θέματα, συμμετέχει η εκπαίδευση από τη βάση και σε λίγο διάστημα θα είμαστε έτοιμοι να προχωρήσουμε σε ρυθμίσεις και αλλαγές, πιο μικρές στην αρχή, μεγαλύτερες στη συνέχεια. Οι μεγάλες αλλαγές στην παιδεία χρειάζονται και χρήματα».
Αναφορικά με τον σχεδιασμό του υπουργείου για προσλήψεις στην εκπαίδευση δήλωσε ότι «οι προσλήψεις στην παιδεία δεν είναι απλά στόχος. Είναι προϋπόθεση για να μπορέσουμε να προχωρήσουμε στις αλλαγές. Το προσπαθούμε, ήδη ξεκινήσαμε προσλήψεις στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και τώρα προσπαθούμε, και νομίζω ότι μέχρι τον Ιούνιο θα έχουμε κατορθώσει, να προσλάβουμε τουλάχιστον 13.000 νέους εκπαιδευτικούς».
Πηγή: aftodioikisi.gr
Ελεύθεροι επαγγελματίες: Κερδισμένοι και χαμένοι της νέας πρότασης για το φορολογικό
Οι αλλαγές που περιλαμβάνονται στη νέα φορολογική πρόταση της κυβέρνησης προς τους δανειστές βρίσκουν την πλειονότητα των ελεύθερων επαγγελματιών να έχει σημαντικό όφελος και ειδικότερα όλους όσοι δηλώνουν εισόδημα κάτω από 40.000 ευρώ. Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας «Ημερησία», όπως προκύπτει από την πρόταση που κατέθεσε η κυβέρνηση στους Θεσμούς, οι ελεύθεροι επαγγελματίες θα φορολογηθούν με την ίδια κλίμακα των μισθωτών χωρίς να έχουν την έκπτωση των 2.000 ευρώ που οδηγεί σε έμμεσο αφορολόγητο όριο 9.100 ευρώ.
Αυτό σημαίνει ότι ο φορολογικός συντελεστής 26% που επιβάλλεται σήμερα σε όσους δηλώνουν εισοδήματα έως 50.000 ευρώ θα μειωθεί στο 22%.
Έτσι, σύμφωνα πάντα με το ρεπορτάζ, οι ελεύθεροι επαγγελματίες με εισοδήματα έως 40.000 ευρώ θα έχουν φορολογικό όφελος. Από το ποσό αυτό και πάνω οι επιβαρύνσεις αυξάνονται σημαντικά και συγκεκριμένα για εισοδήματα ύψους 40.001 ευρώ προκύπτει επιπλέον φόρος ύψους 600 ευρώ, ενώ για εισόδημα 50.000 ευρώ ο φόρος είναι μεγαλύτερος κατά 2.500 ευρώ. Με τα παραδείγματα που ακολουθούν, φαίνεται το όφελος και οι επιβαρύνσεις που προκύπτουν από το νέο τρόπο φορολόγησης.
Ελεύθερος επαγγελματίας με εισόδημα έως 20.000 ευρώ
Φορολογική επιβάρυνση σήμερα:
- Φόρος εισοδήματος: 5.200 ευρώ.
- Ειδική εισφορά αλληλεγγύης: 140 ευρώ.
- Συνολικός φόρος: 5.340 ευρώ.
Φορολογική επιβάρυνση με τις προτεινόμενες αλλαγές:
- Φόρος που αναλογεί στο εισόδημα: 4.400 ευρώ
- Ειδική εισφορά αλληλεγγύης: 176 ευρώ.
- Συνολικός φόρος: 4.576 ευρώ. Δηλαδή θα πληρώσει 764 ευρώ λιγότερο φόρο.
Ελεύθερος επαγγελματίας με εισόδημα έως 30.000 ευρώ
Φορολογική επιβάρυνση σήμερα:
- Φόρος που αναλογεί στο εισόδημα: 7.800 ευρώ.
- Ειδική εισφορά αλληλεγγύης: 420 ευρώ
- Συνολικός φόρος: 8.220 ευρώ.
Φορολογική επιβάρυνση με τις προτεινόμενες αλλαγές:
- Φόρος που αναλογεί στο εισόδημα: 7.300 ευρώ
- Ειδική εισφορά αλληλεγγύης: 676 ευρώ.
- Συνολικός φόρος 7.976 ευρώ. Δηλαδή θα πληρώσει 244 ευρώ λιγότερο φόρο.
Ελεύθερος επαγγελματίας με εισοδήματα ύψους 40.000 ευρώ
Φορολογική επιβάρυνση σήμερα:
- Φόρος εισοδήματος: 10.400 ευρώ.
- Ειδική εισφορά αλληλεγγύης: 800 ευρώ.
- Συνολικός φόρος: 11.200 ευρώ.
Φορολογική επιβάρυνση με τις προτεινόμενες αλλαγές:
- Φόρος που αναλογεί στο εισόδημα: 11.000 ευρώ
- Ειδική εισφορά αλληλεγγύης: 1.326 ευρώ.
- Συνολικός φόρος: 12.326 ευρώ. Δηλαδή θα πληρώσει 1.126 ευρώ επιπλέον φόρο.
Ελεύθερος επαγγελματίας με ετήσιο εισόδημα 50.000 ευρώ.
Φορολογική επιβάρυνση σήμερα:
- Φόρος εισοδήματος: 13.000 ευρώ.
- Ειδική εισφορά αλληλεγγύης: 1.000 ευρώ.
- Συνολικός φόρος: 14.000 ευρώ.
Φορολογική επιβάρυνση με τις προτεινόμενες αλλαγές:
- Φόρος που αναλογεί στο εισόδημα: 15.500 ευρώ
- Ειδική εισφορά αλληλεγγύης: 2.026 ευρώ.
- Συνολικός φόρος: 17.526 ευρώ. Δηλαδή θα επιβαρυνθεί με επιπλέον φόρο 3.526 ευρώ περισσότερα.
Πηγή: aftodioikisi.gr
Νέο πλοίο στην άγονη γραμμή Καστός - Μύτικας
Νέο πλοίο στην άγονη γραμμή Καστός - Μύτικας. Το ταχύπλοο πλοίο ΚΑΣΤΟΣ ΙΙ, πραγματοποιεί πλέον τα δρομολόγια της άγονης γραμμής Κάστος - Μύτικας Αιτωλοακαρνανίας. Πλοιοκτήτης και πλοίαρχος του νέου πλοίου ο κ. Χαράλαμπος Γιαννούτσος.
Τα δρομολόγια μέχρι την οριστικοποίηση του νέου ωραρίου γίνονται καθημερινά με αναχώρηση από Καστό 06:20 το πρωί και αναχώρηση από Μύτικα 01:40 το μεσημέρι. Καλοτάξιδο!!!!
71 παράτυποι μετανάστες επεστράφησαν στην Τουρκία
Επανεισδοχή στην Τουρκία 71 συνολικά παράτυπων οικονομικών μεταναστών πραγματοποιήθηκε χθες, Παρασκευή 25 Μαρτίου 2016, μέσω του Συνοριακού Σημείου Διέλευσης των Κήπων του Έβρου.
Αναλυτικά, πρόκειται για 69 παράτυπους μετανάστες από το Πακιστάν και 2 από το Μπαγκλαντές, οι οποίοι παραδόθηκαν στο πλαίσιο εφαρμογής του Πρωτοκόλλου Επανεισδοχής Ελλάδας –Τουρκίας.
Επισημαίνεται ότι, από την 1η Ιανουαρίου 2016 μέχρι σήμερα, έχει πραγματοποιηθεί η επανεισδοχή στην Τουρκία με βάση τα προβλεπόμενα στο Πρωτόκολλο Επανεισδοχής Ελλάδας-Τουρκίας, συνολικά 744 παράτυπων μεταναστών: 295 από το Πακιστάν, 33 από το Μπαγκλαντές, 268 από το Μαρόκο, 144 από την Αλγερία και 4 από την Τυνησία.
Επιπλέον, με βάση τη Συμφωνία Επανεισδοχής Ε.Ε.-Τουρκίας, έχει πραγματοποιηθεί η επανεισδοχή συνολικά 22 υπηκόων Τουρκίας.
Η υποβολή αιτημάτων επανεισδοχής από την αρμόδια υπηρεσία του Αρχηγείου της Ελληνικής Αστυνομίας συνεχίζεται.
Την Πέμπτη η σύσκεψη της Περιφέρειας για τους χώρους προσωρινής στέγασης προσφύγων
Την Πέμπτη 31 Μαρτίου 2016 και ώρα 11 το πρωί θα πραγματοποιηθεί η νέα σύσκεψη που έχει προγραμματίσει η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας σχετικά με την αναζήτηση κατάλληλων χώρων για την κάλυψη έκτακτων αναγκών προσωρινής στέγασης προσφύγων.
Στη σύσκεψη, η οποία γίνεται, όπως άλλωστε είχε συμφωνηθεί και στην πρώτη συνάντηση της περασμένης Δευτέρας, έχουν προσκληθεί όλοι οι Δήμαρχοι της Δυτικής Ελλάδας, καθώς και οι εκπρόσωποι των ΤΕΕ Δυτικής Ελλάδας και Αιτωλοακαρνανίας και θα γίνει στην αίθουσα του Περιφερειακού Συμβουλίου Δυτικής Ελλάδας (Ν.Ε.Ο. Πατρών – Αθηνών 32).
Πώς ρυθμίζονται οι οφειλές σε Δήμους, Εφορία, Ταμεία με το Νόμο Κατσέλη
Μηνιαίες δόσεις που θα προσδιορίζονται ως ποσοστά επί των μηνιαίων εισοδημάτων των οφειλετών προβλέπει η τελική συμφωνία της ηγεσίας του υπουργείου Οικονομικών και της τρόικας για την έκτακτη ρύθμιση των ληξιπρόθεσμων προς τις εφορίες, τους Δήμους και τα ασφαλιστικά ταμεία.
Οι φορολογούμενοι ωστόσο, έχουν τη δυνατότητα να εντάξουν το σύνολο των οφειλών τους στις ευνοϊκές ρυθμίσεις που προβλέπει ο νόμος Κατσέλη.
Μπορούν δηλαδή να υπαγάγουν στο νόμο αυτό και τα χρέη τους προς τον δημόσιο τομέα και να επιτύχουν μερική ή ολική διαγραφή τους καθώς και εξόφληση του εναπομένοντος υπολοίπου σε χρονική περίοδο τριών ετών, εφόσον αποδείξουν στο αρμόδιο Ειρηνοδικείο ότι λόγω ανεπάρκειας εισοδημάτων και έλλειψης ρευστότητας αδυνατούν να πληρώσουν όλες τις ληξιπρόθεσμες οφειλές τους. Στην περίπτωση αυτή αποκτούν το δικαίωμα προστασίας από όλα τα μέτρα αναγκαστικής εκτέλεσης που μπορούν να λάβουν σε βάρος της περιουσίας και των πενιχρών εισοδημάτων τους το Δημόσιο, οι Ο.Τ.Α. και τα ασφαλιστικά ταμεία, ακόμη δε και να γλιτώσουν από κατασχέσεις και πλειστηριασμούς τα ακίνητα που χρησιμοποιούν ως κύριες κατοικίες.
Τους όρους, τις προϋποθέσεις, τις διαδικασίες και τις συνέπειες υπαγωγής των ληξιπρόθεσμων χρεών προς το Δημόσιο, τους Ο.Τ.Α. και τα ασφαλιστικά ταμεία στο νόμο Κατσέλη, περιγράφει αναλυτικά εγκύκλιος που εξέδωσε και απέστειλε πρόσφατα σε όλες τις Δ.Ο.Υ. και τα Τελωνεία ο Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Εσόδων Γ. Πιτσιλής.
Σύμφωνα, ειδικότερα, με τα όσα διευκρινίζονται στην εγκύκλιο του κ. Πιτσιλή:
1) Για να ρυθμιστούν με τις ευνοϊκές διατάξεις του ν. 3869/2010 ή «νόμου Κατσέλη» ληξιπρόθεσμα χρέη προς το Δημόσιο, τους Ο.Τ.Α. και τα ασφαλιστικά ταμεία θα πρέπει:
α) Ο ενδιαφερόμενος οφειλέτης (ο αιτών) να είναι φυσικό πρόσωπο, χωρίς πτωχευτική ικανότητα. Δηλαδή τη στιγμή της υποβολής της αίτησης ο οφειλέτης δεν θα πρέπει να έχει την ιδιότητα του εμπόρου. Δεν θεωρείται ότι έχουν εμπορική ιδιότητα και άρα μπορούν να υπαχθούν όσοι οφειλέτες είναι ελεύθεροι επαγγελματίες, δηλαδή γιατροί, δικηγόροι, μηχανικοί, συμβολαιογράφοι, υδραυλικοί, ηλεκτρολόγοι, εκπαιδευτές κ.λπ. και δεν ασκούν εμπορική-επιχειρηματική δραστηριότητα. Επίσης μπορούν να υπαχθούν και όσοι ασκούν «μικρεμπορία» με την έννοια ότι, αν και διενεργούν εμπορικές πράξεις, από τις οποίες αποκομίζουν κέρδος, αυτό αποτελεί περισσότερο αμοιβή της προσωπικής εργασίας τους και όχι αποτέλεσμα κερδοσκοπικών συνδυασμών βάσει επενδυμένου κεφαλαίου και ανάληψης κινδύνου (ενδεικτικά μικροπωλητές, μικροτεχνίτες κ.λπ.).
β) Ο αιτών να έχει «μόνιμη και γενική αδυναμία πληρωμής ληξιπρόθεσμων χρηματικών οφειλών». Η προϋπόθεση αυτή θεωρείται ότι συντρέχει όχι μόνο στις περιπτώσεις που έχει παύσει η εξυπηρέτηση κάθε χρέους από τον οφειλέτη, αλλά και σε περιπτώσεις που ο οφειλέτης εξακολουθεί μεν να εκπληρώνει κάποιες χρηματικές υποχρεώσεις του, προκύπτει όμως αδυναμία πληρωμής για ουσιώδες τμήμα των χρεών του. Επομένως, η εξυπηρέτηση κάποιων οφειλών δεν αρκεί για να άρει τη γενικότητα της «αδυναμίας πληρωμών». Επίσης, η αδυναμία πληρωμής προϋποθέτει έλλειψη ρευστότητας, όχι απαραίτητα έλλειψη περιουσιακών στοιχείων.
γ) Οι οφειλές του αιτούντος προς φορείς του δημόσιου τομέα (οφειλές βεβαιωμένες στη Φορολογική Διοίκηση κατά τον Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας, τον Κ.Ε.Δ.Ε. και τον Τελωνειακό Κώδικα, οφειλές προς Ο.Τ.Α., ασφαλιστικές εισφορές προς Οργανισμούς Κοινωνικής Ασφάλισης) να μην αποτελούν το σύνολο των χρεών του και να υποβάλλονται σε ρύθμιση κατά τις διατάξεις του ν. 3869/2010 από κοινού με τις οφειλές του προς ιδιώτες πιστωτές.
2) Στη διαδικασία συλλογικής διευθέτησης οφειλών του ν. 3869/2010 ή «νόμου Κατσέλη» δεν επιτρέπεται να ενταχθούν οφειλές που:
– δημιουργήθηκαν από αδίκημα που τελέσθηκε από τον οφειλέτη με δόλο ή βαρεία αμέλεια,
– συνίστανται σε διοικητικά πρόστιμα ή χρηματικές ποινές
– αφορούν στην υποχρέωση διατροφής συζύγου ή ανήλικου τέκνου.
3) Παρέχεται στον οφειλέτη η δυνατότητα να εντάξει στην αίτησή του οφειλές που έχουν γεννηθεί τουλάχιστον ένα έτος πριν από την κατάθεση της αίτησης και βεβαιώνονται στη Φορολογική Διοίκηση μετά από παραίτηση από την άσκηση του δικαιώματος ή και του δικογράφου οποιουδήποτε ενδίκου βοηθήματος ή μέσου ενώπιον αρμοδίου δικαστηρίου ή προσφυγής ενώπιον διοικητικής αρχής μέχρι την ημερομηνία κατάθεσης της αίτησης του ν. 3869/2010 ενώπιον του αρμόδιου δικαστηρίου, εφόσον οι υποθέσεις εκκρεμούν ενώπιον των αρμοδίων δικαστηρίων και διοικητικών αρχών και δεν έχουν ακόμη συζητηθεί.
4) Ο οφειλέτης μπορεί να εντάξει στην αίτησή του ακόμη και βεβαιωμένες οφειλές του στη Φορολογική Διοίκηση οι οποίες κατά το χρόνο κατάθεσης της αίτησης είναι ήδη ενταγμένες σε ισχύουσα ρύθμιση ή διευκόλυνση τμηματικής καταβολής, κατά τις κείμενες διατάξεις (π.χ. στην «πάγια ρύθμιση» των 12 μηνιαίων δόσεων κ.λπ.), ή οφειλές που τελούν σε αναστολή διοικητική, δικαστική ή εκ του νόμου.
5) Για περιπτώσεις οφειλών μέχρι του ποσού των 20.000 ευρώ και υπό τις προϋποθέσεις ότι ο οφειλέτης έχει μηδενικά εισοδήματα, δεν διαθέτει ακίνητη περιουσία και τα λοιπά περιουσιακά στοιχεία και οι καταθέσεις του στις τράπεζες δεν υπερβαίνουν σε αξία το ποσό των 1.000 ευρώ, προβλέπεται ταχεία διαδικασία διευθέτησης οφειλών. Στο πλαίσιο της διαδικασίας αυτής, ο Ειρηνοδίκης δύναται, κατόπιν σχετικού αιτήματος του οφειλέτη και εφόσον οι πιστωτές δεν αμφισβητούν τη συνδρομή των παραπάνω προϋποθέσεων, να διατάξει την προσωρινή απαλλαγή του οφειλέτη από τα χρέη του και εν συνεχεία μετά την πάροδο 18 μηνών την πλήρη διαγραφή των οφειλών του.
6) Η αίτηση του οφειλέτη θα πρέπει να περιλαμβάνει:
α) περιγραφή της περιουσιακής κατάστασης του αιτούντος και της συζύγου του και των πάσης φύσεως εισοδημάτων τους,
β) κατάσταση των πιστωτών του αιτούντος και των οφειλών του, όχι μόνο αυτών που ζητά να ρυθμίσει αλλά και των τυχόν εξαιρουμένων καθώς και των δυνητικά υπαγομένων, τις οποίες ο αιτών τυχόν επέλεξε να μην εντάξει στη διαδικασία του ν. 3869/2010.
γ) αναφορά σε τυχόν μεταβίβαση από τον οφειλέτη εμπραγμάτων δικαιωμάτων επί ακινήτων κατά την τελευταία τριετία πριν από την κατάθεση της αίτησης.
δ) το σχέδιο διευθέτησης των οφειλών του αιτούντος, το οποίο πρέπει να «λαμβάνει υπόψη με εύλογο τρόπο και συσχέτιση τα συμφέροντα των πιστωτών, την περιουσία, τα εισοδήματα και τις δαπάνες διαβίωσης του ιδίου του οφειλέτη και της οικογενείας του και την προστασία της κύριας κατοικίας του». Το σχέδιο αυτό μπορεί να έχει δύο σκέλη ή να είναι ενιαίο. Στην πρώτη περίπτωση υποβάλλονται από τον αιτούντα δύο διαφορετικού περιεχομένου προτάσεις ρύθμισης οφειλών, η μία ως πρόταση προς τους πιστωτές για συμβιβασμό και η άλλη ως πρόταση δικαστικής ρύθμισης οφειλών, σε περίπτωση που δεν επιτευχθεί συμβιβασμός. Στη δεύτερη περίπτωση η πρόταση είναι ενιαία και υποβάλλεται με αίτημα δικαστικού συμβιβασμού και, σε περίπτωση αποτυχίας του, με αίτημα δικαστικής ρύθμισης. Σε περίπτωση δικαστικής ρύθμισης των οφειλών, το σχέδιο δεν είναι δεσμευτικό για το δικαστή, ο οποίος μπορεί να ορίσει μικρότερες ή μεγαλύτερες μηνιαίες καταβολές από τις προτεινόμενες, σύμφωνα με τα κριτήρια που θέτει ο νόμος. Σχέδιο διευέτησης οφειλών δεν υποβάλλεται σε περίπτωση υπαγωγής στη διαδικασία ταχείας διευθέτησης οφειλών μέχρι 20.000 ευρώ
ε) τα αιτήματα που υποβάλλονται από τον οφειλέτη ενώπιον του δικαστηρίου, όπως:
ι) αίτημα για συμβιβασμό με τους πιστωτές, που θα επικυρωθεί από το δικαστήριο, σε περίπτωση δε αποτυχίας του συμβιβασμού,
ιι) αίτημα για δικαστική ρύθμιση των οφειλών του αιτούντος,
ιιι) αίτημα για εξαίρεση του ακινήτου του οφειλέτη που χρησιμεύει ως κύρια κατοικία του από την εκποίηση της περιουσίας του, η οποία θα διαταχθεί από το δικαστήριο προς ικανοποίηση των πιστωτών, παράλληλα με τη δικαστική ρύθμιση των απαιτήσεών τους,
ιν) αίτημα για προσωρινή ρύθμιση της κατάστασης έως τη συζήτηση της κύριας αίτησης, δηλαδή των προηγούμενων δύο αιτημάτων, με την έκδοση προσωρινής διαταγής.
7) Η αίτηση πρέπει να συνοδεύεται από έγγραφα που αφορούν την περιουσία και τα εισοδήματα του οφειλέτη και της συζύγου του, τους πιστωτές του και τις απαιτήσεις τους καθώς και από έγγραφη υπεύθυνη δήλωσή του όσον αφορά την ορθότητα του περιεχομένου της αίτησης. Όσον αφορά ειδικά τις βεβαιωμένες στη Φορολογική Διοίκηση οφειλές του αιτούντος, η αίτηση πρέπει να συνοδεύεται από σχετική αναλυτική κατάσταση οφειλών, που χορηγείται από τη Φορολογική Διοίκηση στον οφειλέτη.
8) Η αίτηση πρέπει να υποβληθεί στο αρμόδιο Ειρηνοδικείο, το οποίο εξετάζει την επάρκεια και την ορθότητά της και εφόσον δεν διαπιστώσει ελλείψεις την εισάγει προς συζήτηση προσδιορίζοντας την ημερομηνία επικύρωσης του προδικαστικού συμβιβασμού ή της συζήτησης για έκδοση προσωρινής διαταγής και την ημερομηνία συζήτησης της κύριας αίτησης.
Εάν οι πιστωτές συναινέσουν στο σχέδιο ρύθμισης των οφειλών που ο οφειλέτης προτείνει στην αίτηση του, επέρχεται προδικαστικός συμβιβασμός που επικυρώνεται δικαστικά.
Εάν δεν επιτευχθεί προδικαστικός συμβιβασμός και επικύρωση αυτού, ο Ειρηνοδίκης εκδίδει προσωρινή διαταγή, με περιεχόμενο την αναστολή καταδιωκτικών μέτρων κατά του οφειλέτη, τη διατήρηση της πραγματικής και νομικής κατάστασης της περιουσίας του οφειλέτη καθώς επίσης και τον καθορισμό ποσού των μηνιαίων καταβολών/δόσεων που υποχρεούται ο οφειλέτης να καταβάλλει στους πιστωτές του μέχρι τη συζήτηση της κύριας αίτησης.
Εάν δεν εκδοθεί προσωρινή διαταγή, ο οφειλέτης μπορεί να ζητήσει, κατά τη διαδικασία των ασφαλιστικών μέτρων, την αναστολή της εκτελεστικής διαδικασίας (αναστολή καταδιωκτικών μέτρων).
9) Παρέχεται η δυνατότητα σε πιστωτές και οφειλέτη να διευθετήσουν συμβιβαστικά τις οφειλές και να έρθουν σε συμφωνία χωρίς δικαστική ρύθμιση, οποτεδήποτε στο χρονικό διάστημα από την έναρξη της διαδικασίας έως και τη συζήτηση της κύριας αίτησης. Στην περίπτωση αυτή η συμφωνία εισάγεται στο δικαστήριο προς επικύρωση.
10) Εάν δεν επιτευχθεί συμβιβασμός, ο Ειρηνοδίκης, κατά τη συζήτηση της αίτησης, αποφασίζει για τον τρόπο διευθέτησης των οφειλών του αιτούντος ή απορρίπτει την αίτηση. Στη δικαστική απόφαση ορίζεται το ύψος των μηνιαίων δόσεων και, εφόσον υπάρχει ρευστοποιήσιμη περιουσία, ορίζεται εκκαθαριστής με έργο τη διαχείριση της περιουσίας του οφειλέτη και την πρόσφορη εκποίησή της, προκειμένου να ικανοποιηθούν οι πιστωτές.
11) Με την οριστική δικαστική απόφαση που κάνει δεκτή, εν όλω ή εν μέρει, την κύρια αίτηση του οφειλέτη, διατάσσεται η καταβολή στους πιστωτές, για χρονικό διάστημα τριών ετών, μηνιαίων δόσεων, για τον προσδιορισμό του ύψους των οποίων λαμβάνεται υπόψη από τον Ειρηνοδίκη η ανάγκη κάλυψης των ευλόγων δαπανών διαβίωσης του οφειλέτη και των προστατευόμενων μελών της οικογένειάς του. Οι εν λόγω καταβολές γίνονται συμμέτρως προς τους πιστωτές, δηλαδή σε κάθε δόση η οφειλή προς κάθε πιστωτή μετέχει κατά το ποσοστό συμμετοχής της στο σύνολο των οφειλών.
Στο συνολικό χρονικό διάστημα των τριών ετών συνυπολογίζονται και οι καταβολές που έχουν γίνει από τον οφειλέτη από την κατάθεση της αίτησης έως την έκδοση της οριστικής απόφασης.
12) Επίσης με την οριστική δικαστική απόφαση:
– Ορίζεται εκκαθαριστής και καθορίζονται τα καθήκοντα αυτού ως προς τη διαχείριση ή/και εκποίηση της περιουσίας του οφειλέτη.
– Διατάσσεται η εκποίηση ή εκμετάλλευση περιουσιακών στοιχείων του οφειλέτη για την ικανοποίηση των πιστωτών. Σε περίπτωση διαταγής εκποίησης, ορίζεται και ο τρόπος της εκποίησης.
– Εξαιρείται από την εκποίηση η κύρια κατοικία του οφειλέτη και διατάσσεται η καταβολή δόσεων για χρονικό διάστημα έως είκοσι ετών, ή κατ’ εξαίρεση, έως τριάντα πέντε ετών, για την προστασία αυτής.
13) Σε περίπτωση που συντρέχουν εξαιρετικές συνθήκες, όπως χρόνια ανεργία, σοβαρά προβλήματα υγείας, ανεπαρκές εισόδημα για την κάλυψη στοιχειωδών αναγκών του οφειλέτη ή άλλοι λόγοι ανάλογης βαρύτητας, το Ειρηνοδικείο μπορεί να προσδιορίσει πολύ χαμηλές ή ακόμα και μηδενικές καταβολές. Στις περιπτώσεις αυτές με τη δικαστική απόφαση μπορεί να ορίζεται νέα δικάσιμος για τον επαναπροσδιορισμό του ύψους των δόσεων.
14) Η κανονική εκτέλεση από τον αιτούντα οφειλέτη των υποχρεώσεών του που επιβλήθηκαν με τη δικαστική απόφαση, δηλαδή η συμμόρφωση προς την υποχρέωση σύμμετρων καταβολών προς τους πιστωτές για χρονικό διάστημα τριών ετών, στο οποίο συνυπολογίζονται και οι καταβολές που έγιναν από την κατάθεση της αίτησης έως την έκδοση της οριστικής απόφασης, συνεπάγεται την απαλλαγή του οφειλέτη από κάθε τυχόν υφιστάμενο υπόλοιπο των οφειλών που εντάχθηκαν στη ρύθμιση. Την απαλλαγή από το υπόλοιπο οφειλών πιστοποιεί το δικαστήριο μετά από αίτηση του οφειλέτη που κοινοποιείται στους πιστωτές.
Τα υδροπλάνα θα χάσουν και τη φετινή τουριστική σεζόν
Ούτε αυτό το καλοκαίρι θα προλάβουν να αποτελέσουν τον εναλλακτικό τρόπο μετακίνησης προς τα νησιά του Αιγαίου, του Ιονίου και προς άλλους τουριστικούς προορισμούς τα υδροπλάνα, τα οποία βρίσκονται «κολλημένα» στη γραφειοκρατία.
Η απουσία δικτύου, η απειροελάχιστη πρόοδος σχετικά με την αδειοδότηση υδατοδρομίου – κόμβου στην Αθήνα και η μεγάλη καθυστέρηση στην έγκριση των περιβαλλοντικών όρων έχουν φέρει απογοήτευση στις ενδιαφερόμενες εταιρείες. Μια υδάτινη επιφάνεια μικρού μεγέθους, παράκτιες υποδομές και κεφάλαια έως 100.000 ευρώ απαιτούνται για την κατασκευή ενός υδατοδρομίου.
Σύμφωνα με την «Ναυτεμπορική», πρόκειται, όπως αναφέρουν στελέχη των ενδιαφερόμενων εταιρειών, για εγκαταστάσεις με μικρό βαθμό δυσκολίας, αλλά με τεράστια συμβολή στην ανάπτυξη του τουρισμού.
Παρ’ όλα αυτά, η Ελλάδα που με ακτογραμμή 13,6 χιλιάδων χιλιομέτρων αποτελεί ιδανική χώρα για τις μεταφορές με υδροπλάνο, έχει καταφέρει από το 2012, που βελτιώθηκε το νομοθετικό πλαίσιο, να αδειοδοτήσει μόλις ένα υδατοδρόμιο, στο νησί της Κέρκυρας.
Ταυτόχρονα, ούτε καν ο νόμος 4146/2013 για τη διαμόρφωση φιλικού αναπτυξιακού περιβάλλοντος για τις στρατηγικές και ιδιωτικές επενδύσεις δεν εφαρμόζεται, όπως αναφέρουν ενημερωμένες πηγές, με αποτέλεσμα η πρόοδος να είναι ανύπαρκτη.
Και αυτό, επειδή το ανώτατο χρονικό όριο των 65 ημερών από την υποβολή προς αδειοδότηση ενός φακέλου δεν τηρείται και, προς την κατεύθυνση αυτή, θα έπρεπε να είχαν ήδη αποδοθεί πειθαρχικές ευθύνες προς τους εμπλεκόμενους δημοσίους υπαλλήλους.
Την ίδια στιγμή, η κυβέρνηση, που το 2015 παρουσίασε μηδενικό έργο στα υδατοδρόμια, προσανατολίζεται στην αλλαγή του νομοθετικού πλαισίου του 2013, με στόχο την επιτάχυνση της διαδικασίας, γεγονός που αναμένεται να προσθέσει περαιτέρω καθυστέρηση στην εκκίνηση των υδροπλάνων. Ετσι, ούτε κατά τη φετινή θερινή σεζόν πρόκειται να δραστηριοποιηθούν τα υδροπλάνα, καθώς οριακά μέχρι τον Ιούνιο θα μπορούσε να καταστεί δυνατή η αδειοδότηση ενός ακόμη υδατοδρομίου.
Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση του υδατοδρομίου Παξών, για το οποίο έχουν παρέλθει 15 μήνες από τη στιγμή της υποβολής του προς αδειοδότηση φακέλου.
Στο μικρό νησί των Επτανήσων, που ανήκει στον νομό Κέρκυρας, χάθηκε πολύτιμος χρόνος, καθώς η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) απαίτησε να αυξηθούν οι προδιαγραφές ασφαλείας μέσω της εγκατάστασης μαγνητικής πύλης εισόδου και ανιχνευτή x-ray αποσκευών.
Πρόκειται για εύλογη απαίτηση, σχολιάζουν παράγοντες της αγοράς, αλλά η νομοθεσία προβλέπει την πραγματοποίηση του ελέγχου αποσκευών από το προσωπικό ασφαλείας των υδατοδρομίων.
Τελικά στο σχεδιαζόμενο υδατοδρόμιο των Παξών εγκαταστάθηκαν μαγνητικές πύλες, αλλά η επιμέρους αυτή διαδικασία, που δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί, καθυστέρησε κατά δύο μήνες το χρονοδιάγραμμα του έργου.
Οι ξένοι επενδυτές, πέραν όλων των άλλων, πλέον έχουν να διαχειριστούν το αυξημένο ρίσκο που αντιμετωπίζει ξανά η χώρα και αναρωτιούνται εάν ακανθώδη προβλήματα, όπως το προσφυγικό, θα επιλυθούν σύντομα.
Το μόνο ενθαρρυντικό για την προώθηση των συγκεκριμένων επενδύσεων, όπως αναφέρουν, είναι η ανάληψη συντονιστικού έργου από το ΤΑΙΠΕΔ στην επιτάχυνση της αδειοδότησης των υδατοδρομίων, κάτι που μπορεί να επιτρέψει τουλάχιστον charter πτήσεις.
Πηγή: «Ναυτεμπορική»
Τράγανο Ηλείας. Συνελήφθησαν δύο ημεδαποί για κλοπές σε οικίες
Συνελήφθησαν, χθες (25-3-2016) το απόγευμα, στο Τραγανό Ηλείας, από αστυνομικούς του Αστυνομικού τμήματος Ανδραβίδας, δύο ημεδαποί άνδρες ηλικίας 37 και 44 ετών σε βάρος των οποίων σχηματίστηκε δικογραφία για κλοπές.
Ειδικότερα, οι δύο δράστες ενεργώντας από κοινού , στις (24-3-2016) το πρωί και το απόγευμα, στο Τραγανό, διέρρηξαν τις οικίες δύο ημεδαπών, παραβιάζοντας με σιδηρολοστό παράθυρο και μπαλκονόπορτα, απ’ όπου αφαίρεσαν κοσμήματα συνολικής αξίας (6.700) ευρώ, ένα φορητό ηλεκτρονικό υπολογιστή και το χρηματικό ποσό των (500) ευρώ.
Από την προανάκριση που ενήργησαν οι αστυνομικοί του Αστυνομικού Τμήματος Ανδραβίδας, ταυτοποίηθηκαν τα πλήρη στοιχεία των δύο δραστών οι οποίοι εντοπίστηκαν χθες το απόγευμα στο Τραγανό και συνελήφθησαν.
Οι συλληφθέντες θα οδηγηθούν σήμερα στον Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Αμαλιάδας.
Περισσότερα...
Ανδραβίδα. Πρόκληση φθορών σε τραπεζικό κατάστημα
Συνελήφθησαν, σήμερα (26-3-2016) νωρίς το πρωί, στην Ανδραβίδα, από αστυνομικούς της μεικτής περιπολίας των Αστυνομικών Τμημάτων Ανδραβίδας και Λεχαινών, δύο ημεδαποί άνδρες, ηλικίας 20 ετών αμφότεροι, σε βάρος των οποίων σχηματίστηκε δικογραφία για φθορά ξένης ιδιοκτησίας.
Ειδικότερα, χθες (25-3-2016) αργά το βραδύ, στην Ανδραβίδα, οι δύο δράστες ενεργώντας από κοινού έθραυσαν με πέτρες τον υαλοπίνακα τραπεζικού καταστήματος και στη συνέχεια τράπηκαν σε φυγή.
Άμεση ήταν η κινητοποίηση των αστυνομικών της μεικτής περιπολίας, οι οποίοι κατάφεραν να εντοπίσουν και να συλλάβουν τους δύο δράστες, στην ίδια περιοχή.
Οι συλληφθέντες θα οδηγηθούν σήμερα στον Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Αμαλιάδας.
Σύλληψη 69χρονου για πορνογραφία ανηλίκων
Η Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος της Ελληνικής Αστυνομίας, σε συνεργασία με Αρχές άλλων χωρών, συμμετείχε σε διεθνή επιχείρηση με την κωδική ονομασία «RHODES» για την πάταξη του φαινομένου της πορνογραφίας ανηλίκων, μέσω διαδικτύου.
Στο πλαίσιο αυτό, εντοπίστηκε και συνελήφθη 69χρονος ημεδαπός, σε βάρος του οποίου σχηματίστηκε δικογραφία αυτόφωρης διαδικασίας για πορνογραφία ανηλίκων μέσω διαδικτύου.
Ειδικότερα, αστυνομικοί της Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, πραγματοποίησαν στοχευμένες πολύμηνες διαδικτυακές έρευνες και εντόπισαν σε εξυπηρετητή (server) στο εξωτερικό, ιστοσελίδα η οποία χρησιμοποιούνταν αποκλειστικά για το διαμοιρασμό υλικού πορνογραφίας ανηλίκων (βίντεο και φωτογραφιών), με τη χρήση ειδικού προγράμματος εξασφάλισης ανωνυμίας. Ύστερα από ενδελεχή ψηφιακή ανάλυση των στοιχείων της υπόθεσης, προέκυψαν ηλεκτρονικά ίχνη και εντός της ελληνικής επικράτειας.
Τα παραπάνω τέθηκαν υπόψη της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Αθηνών, η οποία εξέδωσε σχετικό βούλευμα για την άρση του απορρήτου των επικοινωνιών. Στο πλαίσιο αυτό, πραγματοποιήθηκε αστυνομική, ψηφιακή - διαδικτυακή έρευνα των στοιχείων και δεδομένων της υπόθεσης και ταυτοποιήθηκαν ηλεκτρονικά ίχνη, που αντιστοιχούσαν στον 69χρονο.
Στη συνέχεια, κλιμάκιο αστυνομικών της Διεύθυνσης Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, με τη συνδρομή αστυνομικών του τοπικού Αστυνομικού Τμήματος, μετέβη στις 22-03-2016, στο σπίτι του 69χρονου και διεξήγαγε έρευνα, παρουσία Δικαστικού λειτουργού.
Από την επιτόπια έρευνα στα ψηφιακά μέσα του συλληφθέντα διαπιστώθηκε η εγκατάσταση φυλλομετρητή, με ενσωματωμένες βασικές λειτουργίες δικτύου, που δίνει τη δυνατότητα ανωνυμίας, μέσω του οποίου γινόταν η πρόσβαση στο διαδίκτυο.
Επιπλέον, βρέθηκε πλήθος υλικού πορνογραφίας ανηλίκων, στο οποίο η πρόσβαση ήταν δυνατή μόνο με πληκτρολόγηση κωδικού πρόσβασης και χρήση ειδικού προγράμματος αποκρυπτογράφησης αρχείων.
Κατά τη διάρκεια της έρευνας, βρέθηκαν και κατασχέθηκαν ένας (1) φορητός και ένας (1) σταθερός ηλεκτρονικός υπολογιστής, που θα αποσταλούν στη Διεύθυνση Εγκληματολογικών Ερευνών για την περαιτέρω εργαστηριακή τους διερεύνηση.
Ο 69χρονος δράστης, με τη δικογραφία αυτόφωρης διαδικασίας που σχηματίστηκε σε βάρος του, οδηγήθηκε στην αρμόδια Εισαγγελία Πρωτοδικών.
Υπενθυμίζεται ότι οι πολίτες μπορούν να επικοινωνούν, ανώνυμα ή επώνυμα, με την Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος προκειμένου να παρέχουν πληροφορίες ή να καταγγέλλουν παράνομες ή επίμεμπτες πράξεις ή δραστηριότητες που τελούνται μέσω διαδικτύου, στα ακόλουθα στοιχεία επικοινωνίας:
- Τηλεφωνικά: 11188
- Στέλνοντας e-mail στο: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
- Μέσω της εφαρμογής (application) για έξυπνα τηλέφωνα (smart phones): CYBERΚΙD
- Μέσω twitter: @CyberAlertGR
Θεσσαλονίκη: Υψωσε τουρκική σημαία στο μπαλκόνι παραμονή 25ης Μαρτίου- Ξεσηκώθηκε η γειτονιά
Τις έντονες αντιδράσεις των γειτόνων προκάλεσε Θεσσαλονικικός που επέλεξε να... γιορτάσει την 25η Μαρτίου υψώνοντας την τούρκικη σημαία στο μπαλκόνι του διαμερίσματός του.
Στο...πόδι βρέθηκε μια ολόκληρη γειτονιά στη Θεσσαλονίκη οι κάτοικοι της οποίας αντίκρυσαν μια τούρκικη σημαία να ανεμίζει σε μπαλκόνι παραμονή της 25ης Μαρτίου. Οπως αναφέρει seleo.gr, το οποίο δημοσιεύει και τις σχετικές φωτογραφίες, πρόκειται για διαμέρισμα επί της οδού Β. Όλγας ο ένοικος του οποίου κρέμασε στο μπαλκόνι την σημαία με την ημισέληνο ανάμεσα στις ελληνικές που είχαν βγάλει οι γείτονες στα υπόλοιπα διαμερισμάτα
Κάποιοι από τους γείτονες ενοχλημένοι ειδοποίησαν την αστυνομία άνδρες της οποίας τελικά έκαναν συστάσεις στον ένοικο που πριν από λίγο ξεκρέμασε τη σημαία.
Νέο χωροταξικό της Περιφέρειας / Μετά τη διαβούλευση και τις προτάσεις Δήμων και φορέων
Με ευρεία πλειοψηφία το Περιφερειακό Συμβούλιο Δυτικής Ελλάδας γνωμοδότησε θετικά κατά τη χθεσινή συνεδρίαση του για την Πρόταση Αναθεώρησης – Εξειδίκευσης του θεσμοθετημένου Περιφερειακού Πλαισίου, αλλά και για την Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων που την συνόδευε.
Προϋπόθεση για όλα αυτά, όπως τονίστηκε στη συνεδρίαση, είναι ότι θα ληφθούν υπόψη τα σχόλια – παρατηρήσεις – προτάσεις που διατυπώνονται από την Ομάδα Εργασίας της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, τις περιφερειακές παρατάξεις στο χθεσινό Περιφερειακό Συμβούλιο, καθώς και την αρμόδια Διεύθυνση Περιβάλλοντος, όπως προέκυψαν κατά τη διαβούλευση που προηγήθηκε με τις γραπτές προτάσεις φορέων, υπηρεσιών και πολιτών, αλλά και στην ημερίδα ενημέρωσης που έγινε πριν λίγες ημέρες.
«Η συμβολή των εμπλεκόμενων φορέων στη διαβούλευση ήταν καθοριστική και κατατέθηκαν προτάσεις και παρατηρήσεις, οι οποίες συνολικά με όλες αυτές που απεστάλησαν στο πλαίσιο της γραπτής διαδικασίας διαβούλευσης, θα συμβάλουν στην αναπτυξιακή προοπτική της Δυτικής Ελλάδας» υπογράμμισε ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας Απόστολος Κατσιφάρας.
Επιπρόσθετα επισήμανε ο κ. Κατσιφάρας πως «η συμβολή όλων, στην επιτυχή ολοκλήρωση της υπό εκπόνηση Μελέτης ΠΠΧΣΑΑ της ΠΔΕ ήταν καθοριστική, καθώς Χωρικός Σχεδιασμός, σημαίνει κυρίως συμμετοχή Φορέων, Παραγωγικών, Κοινωνικών, Επιμελητηρίων, ΟΤΑ Α΄ Βαθμού, Υπηρεσιών Δημόσιου Τομέα, κ.λπ., με αλληλοτροφοδότηση προτάσεων και σχεδίων, μεταξύ Χωροταξικού Σχεδιασμού, Αναπτυξιακού Προγραμματισμού, Τομεακών Πολιτικών κ.λπ. Στόχος είναι να υποστηριχθεί η χωρική και κοινωνική συνοχή, η οικονομική ανάπτυξη σε καθεστώς επενδυτικής ασφάλειας, η προστασία του περιβάλλοντος, ώστε να μπορεί να επιτευχθεί μια κοινά αποδεκτή χωρική ισόρροπη ανάπτυξη και ενδοπεριφερειακή σύγκλιση, για την νέα Προγραμματική Περίοδο 2014 – 2020 που ήδη ξεκίνησε, αλλά και πέραν αυτής».
Την εισήγηση του θέματος έκανε ο Αντιπεριφερειάρχης Ενέργειας και Περιβάλλοντος Νίκος Υφαντής, ο οποίος αναφέρθηκε στη διαδικασία διαβούλευσης που έγινε μετά την παράταση που δόθηκε και αφορά την Ηλεκτρονική υποβολή προτάσεων για το Περιφερειακό Πλαίσιο Χωροταξικού Σχεδιασμού Δυτικής Ελλάδας, την ανάρτηση σε ειδική θέση της ιστοσελίδας της Περιφέρειας συνδέσμων από όπου οι ενδιαφερόμενοι Φορείς μπορούσαν να έχουν πρόσβαση στα τεύχη του Β1 Σταδίου της Μελέτης, καθώς και σε σχετικά έγγραφα (νομοθεσία κλπ).
Επιπλέον ο κ. Υφαντής, μίλησε για τη διοργάνωση ημερίδας που έγινε με θέμα «Δημόσιου Διαλόγου και Διαβούλευσης» επί του Β1 Σταδίου της Μελέτης, ενώ αναφέρθηκε στην γραπτή διαδικασία υποβολής εκ μέρους των εμπλεκόμενων Φορέων της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδος, απόψεων και παρατηρήσεων, όπου υπεβλήθησαν προτάσεις συνολικά από 28 φορείς και ιδιώτες, ενώ το θέμα συζητήθηκε και στην τελευταία συνεδρίαση της Εκτελεστικής Επιτροπής της ΠΔΕ.
Και κατέληξε ο Περιφερειάρχης Δυτ. Ελλάδας Απ. Κατσιφάρας: «Ευχαριστώ προσωπικά τον Αντιπεριφερειάρχη Νίκο Υφαντή για την κοπιαστική προσπάθεια, όπως και τους υπαλλήλους της Περιφέρειας που στελέχωσαν την Ομάδα Εργασίας, καθώς επίσης και την αυτοδιοίκηση, τα επιμελητήρια και τους φορείς που συνέβαλαν για να υπάρχει ένα σωστό αποτέλεσμα».