Ξεκινά η δομή στήριξης επιχειρήσεων από το Υπουργείο Οικονομίας
Συγκροτήθηκε σε σώμα η Επιτελική Δομή Στήριξης Επιχειρήσεων (ΕΔΣΕ) θέτοντας σε λειτουργία τον νέο θεσμό ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας που εισήγαγε με νομοθετική του πρωτοβουλία το Υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης.
Η ΕΔΣΕ θα εποπτεύει ένα δίκτυο Δομών Στήριξης Επιχειρήσεων στα κατά τόπους Επιμελητήρια της χώρας και στο Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης (ΕΚΤ). Το δίκτυο αυτό στοχεύει στον πυρήνα των αναγκών της επιχειρηματικής βάσης της Ελλάδας, καθώς φυσικοί αποδέκτες των υπηρεσιών του είναι επιχειρήσεις που επιθυμούν να υλοποιήσουν τα επιχειρηματικά τους σχέδια και να ενισχύσουν το δυναμισμό τους, ιδιαίτερα οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις που έχουν πληγεί από την κρίση και αναζητούν λύσεις για τη βιωσιμότητα και τη μεγέθυνσή τους.
Στην πρώτη συνεδρίαση της ΕΔΣΕ, παρουσία του Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης και Υπουργού Οικονομίας & Ανάπτυξης κ. Γιάννη Δραγασάκη συμμετείχαν οι Γενικοί Γραμματείς, Στρατηγικών & Ιδιωτικών Επενδύσεων Λόης Λαμπριανίδης, ΕΣΠΑ Παναγιώτης Κορκολής, Βιομηχανίας Απόστολος Μακρυκώστας, Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή Σωτήρης Μασγανάς, ο Πρόεδρος της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδος Κωνσταντίνος Μίχαλος, ο Πρόεδρος της ΓΣΕΒΕ Γιώργος Καββαθάς, ο Πρόεδρος της ΕΣΕΕ Γιώργος Καρανίκας, η Διευθύντρια του Εθνικού Κέντρου Τεκμηρίωσης Εύη Σαχίνη, καθώς και εκπρόσωποι των ΙΜΕ/ΓΣΕΒΕΕ και ΙΝΕΜΥ/ΕΣΕΕ.
Στη συνάντηση συζητήθηκε ο προγραμματισμός των ενεργειών για τη δημιουργία και ομαλή έναρξη λειτουργίας του Δικτύου Δομών Στήριξης Επιχειρήσεων σε όλη τη χώρα. Στο πλαίσιο ενός άμεσου σχεδίου δράσης, συζητήθηκε ο τρόπος αξιοποίησης της εμπειρίας που διαθέτουν τα επιστημονικά ινστιτούτα ΙΜΕ της ΓΣΕΒΕΕ και ΙΝΕΜΥ της ΕΣΕΕ σε επιμέρους τομείς ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας και η πορεία διαμόρφωσης της ψηφιακής πλατφόρμας που θα αναπτύξει το ΕΚΤ, μέσω της οποίας θα παρέχεται οργανωμένη πληροφόρηση και υπηρεσίες υποστήριξης των επιχειρήσεων.
Επίσης, συζητήθηκαν τα αναγκαία τυπικά και ουσιαστικά προσόντα που πρέπει να διαθέτει το ανθρώπινο δυναμικό που θα στελεχώσει τις κατά τόπους Δομές Στήριξης Επιχειρήσεων, οι αναγκαίες ενέργειες προετοιμασίας των Επιμελητηρίων για την υλοποίηση του δικτύου, καθώς και το θέμα της επικοινωνιακής στρατηγικής και της ταυτότητας του θεσμού για την ενημέρωση της αγοράς και γενικότερα του οικονομικού και κοινωνικού συστήματος.
Στην επόμενη συνεδρίαση της ΕΔΣΕ, που αναμένεται σύντομα, πρόκειται να ληφθούν νέες αποφάσεις για την επίσπευση των αναγκαίων δράσεων σταδιακής ανάπτυξης του Δικτύου Δομών, προκειμένου να καταστεί δυνατή η έγκαιρη και αποτελεσματική λειτουργία του θεσμού.
Από το Γραφείο Τύπου
Θεσμοθετούνται προδιαγραφές για σημεία φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων
Δημοσιεύτηκε σήμερα η Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ) (υπ’ αριθμ. 42863/438) «Καθορισμός των όρων, των προϋποθέσεων και των τεχνικών προδιαγραφών για την εγκατάσταση συσκευών φόρτισης συσσωρευτών ηλεκτροκίνητων οχημάτων (σημεία επαναφόρτισης), στις εγκαταστάσεις εξυπηρέτησης οχημάτων, σε δημοσίως προσβάσιμα σημεία επαναφόρτισης κατά μήκος του αστικού, υπεραστικού και εθνικού οδικού δικτύου καθώς και σε χώρους στάθμευσης δημόσιων και ιδιωτικών κτιρίων».
Με την απόφαση αυτή ενισχύεται και διευρύνεται η ανάπτυξη των υποδομών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων και η διείσδυση των ηλεκτρικών οχημάτων στην Ελληνική αγορά.
Για πρώτη φορά θεσμοθετούνται προδιαγραφές για σημεία φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων που μπορούν να εγκατασταθούν σε οποιαδήποτε δημοσίως προσβάσιμο από ηλεκτρικά οχήματα σημείο, όπως είναι τα τοπικά ή εθνικά οδικά δίκτυα, σε ιδιωτικά κτίρια κτλ.
Καθορίζονται επίσης, νέες τεχνικές προδιαγραφές σύμφωνα με τα Ευρωπαϊκά Πρότυπα και Κανονισμούς, στην κατεύθυνση της Ευρωπαϊκής Οδηγίας 2014/94/ΕΕ για την «Ανάπτυξη Υποδομών Εναλλακτικών Καυσίμων». Ταυτόχρονα, απλοποιείται η διαδικασία αδειοδότησης της εγκατάστασης των υποδομών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων.
Στην ΚΥΑ προβλέπεται μεταξύ άλλων και η δημιουργία «Ηλεκτρονικής Πλατφόρμας Υποδομών Εναλλακτικών Καυσίμων» του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, όπου θα καταγράφονται και οι πληροφορίες (ηλεκτρονικό μητρώο) για τις υποδομές φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων.
Το ηλεκτρονικό μητρώο της πλατφόρμας αυτής θα είναι διαλειτουργικό με τα υπόλοιπα ηλεκτρονικά μητρώα των υπολοίπων Κρατών Μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Μέσω αυτής θα δίνεται η δυνατότητα πληροφόρησης των πολιτών όλων των Ευρωπαϊκών Χωρών, για τη διαθεσιμότητα των σημείων φόρτισης σε κάθε γεωγραφική περιοχή, καθώς και τεχνικές (χρόνος φόρτισης κτλ) ή εμπορικές (κόστος ενέργειας) πληροφορίες σχετικά με το κάθε σημείο φόρτισης.
Στο πλαίσιο ανάπτυξης του διαλειτουργικού αυτού μητρώου, είναι σε εξέλιξη το Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα «Data Collection», όπου η χώρα μας συμμετέχει και εκπροσωπείται από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, και ο στόχος είναι η ενιαία κωδικοποίηση των ηλεκτρονικών συστημάτων, όλων των Ευρωπαϊκών χωρών, τα οποία θα παρέχουν πληροφόρηση για τα σημεία φόρτισης των ηλεκτρικών οχημάτων.
Υπεγράφη η απόφαση για τον μόνιμο διορισμό 10.500 εκπαιδευτικών
Υπεγράφη από τον Υπουργό Οικονομικών κ. Ε. Τσακαλώτο και την Υπουργό Διοικητικής Ανασυγκρότησης κ. Μ. Ξενογιαννακοπούλου η εγκριτική απόφαση (Πράξη Υπουργικού Συμβουλίου) για τον μόνιμο διορισμό 10.500 εκπαιδευτικών.
Στη συνέχεια ο Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Κώστας Γαβρόγλου, απέστειλε αίτημα προς το Ανώτατο Συμβούλιο Επιλογής Προσωπικού (ΑΣΕΠ) για την εκκίνηση των διαδικασιών για την προκήρυξη και, στη συνέχεια, την πρόσληψη των εκπαιδευτικών στα σχολεία.
Οι εκπαιδευτικοί θα καλύψουν κενά στην Πρωτοβάθμια και στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Όπως είχε ανακοινωθεί, 5.250 εκπαιδευτικοί θα προσληφθούν για το σχολικό έτος 2020–2021 και 5.250 εκπαιδευτικοί για το σχολικό έτος 2021–2022.
Ο Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Κώστας Γαβρόγλου, δήλωσε:
«Διαψεύδονται όσοι προδίκαζαν ότι η κυβέρνηση δεν θα προχωρήσει σε μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών. Η κυβέρνηση υλοποιεί τις δεσμεύσεις της στο ακέραιο και ενισχύει τις δομές της δημόσιας εκπαίδευσης με το απαραίτητο επιστημονικό προσωπικό. Μετά την προκήρυξη που ήδη βρίσκεται σε εξέλιξη για 4.500 μόνιμους διορισμούς στην Ειδική Αγωγή για το 2019, η νέα προκήρυξη για 10.500 εκπαιδευτικούς θα δώσει την ευκαιρία στα σχολεία να ανταπεξέλθουν ακόμη καλύτερα στις ανάγκες που δημιουργήθηκαν μετά από μία δεκαετία αδιοριστίας. Με σχέδιο και υπευθυνότητα, προγραμματίζουμε το μέλλον της εκπαίδευσης για τα επόμενα χρόνια. Παραμένει, όμως, καίριας σημασίας το ερώτημα: θα απαντήσει επιτέλους με σαφήνεια η αντιπολίτευση αν θεωρεί ότι πρέπει να προχωρήσουν οι μόνιμοι διορισμοί, ή θα συνεχίσει να τους αρνείται όπως έκανε μέχρι τώρα;».
Από το κλίμα των εκλογών στο κλίμα της γης
Ξανά στην κανονικότητα, τουλάχιστον μέχρι τις βουλευτικές εκλογές, με την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος, το 2019, να είναι αφιερωμένη στην καταπολέμηση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης με σκοπό να κινητοποιήσει κυβερνήσεις, βιομηχανίες και πολίτες να αναλάβουν δράσεις προς τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, τις πράσινες τεχνολογίες και την βελτίωση της ποιότητας της ατμόσφαιρας.
Ο ΓΓ του ΟΗΕ, Αντόνιο Γκουτέρες, στο μήνυμά του για την σημερινή ημέρα, κάλεσε τα κράτη όλου του κόσμου «να φορολογήσουν τη ρύπανση, και όχι τους ανθρώπους, να σταματήσουν την επιδότηση των ορυκτών καυσίμων και να σταματήσουν να χτίζουν νέους σταθμούς ηλεκτροπαραγωγής άνθρακα».
Εκτός από τα άμεσα οφέλη για την υγεία των ανθρώπων, η μείωση εκπομπής των αερίων του θερμοκηπίου αποτελεί το μεγάλο στοίχημα για να επιτευχθεί η μείωση της ανόδου της μέσης παγκόσμιας θερμοκρασίας κατά 2οC που έθεσε η «Συμφωνία των Παρισίων» για την κλιματική αλλαγή το 2015.
Οι παρατηρούμενες αλλαγές στο κλίμα έχουν ήδη ευρείες επιπτώσεις στα οικοσυστήματα, στην οικονομία και στην ανθρώπινη υγεία και διαβίωση στην Ευρώπη, σύμφωνα με την έκθεση «Climate change, impacts and vulnerability in Europe 2016» του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Περιβάλλοντος. Νέες τιμές ρεκόρ εξακολουθούν να καταγράφονται για τις θερμοκρασίες στην Ευρώπη αλλά και παγκόσμια, καθώς και για το ύψος της στάθμης της θάλασσας και τη μείωση των θαλάσσιων πάγων στην Αρκτική.
H κλιματική αλλαγή κατά την διάρκεια του 21ου αιώνα προβλέπεται να μειώσει σημαντικά τα ανανεούμενα επιφανειακά ύδατα και τα αποθέματα του υπόγειου νερού στις περισσότερες ξηρές υποτροπικές περιοχές, ενισχύοντας τον ανταγωνισμό στη χρήση του νερού. Αντίθετα, τα αποθέματα του νερού προβλέπεται να αυξηθούν στα βόρεια γεωγραφικά πλάτη (λιώσιμο πάγων). Οι ακριβέστερες πλέον κλιματολογικές προβλέψεις πιστοποιούν περαιτέρω ότι τα ακραία φαινόμενα της κλιματικής αλλαγής θα αυξηθούν σε πολλές περιοχές της Ευρώπης. Το οικονομικό κόστος αυτής μπορεί να είναι εξαιρετικά υψηλό και ακόμη υψηλότερο στην περιοχή της Μεσογείου, όπου υφίσταται τις μεγαλύτερες πιέσεις λόγω της γεωμορφολογίας και του υψηλού ποσοστού του πληθυσμού που κατοικεί σε αυτή.
Σύμφωνα με την Διακυβερνητική Επιτροπή για το Κλίμα (IPCC), τα τελευταία χρόνια το κλίμα της Ελλάδας υπόκειται σε μια προοδευτική αύξηση της θερμοκρασίας.
Στον δήμο μας έχουμε ήδη γίνει μάρτυρες των ακραίων καιρικών φαινόμενων που έπληξαν την περιοχή, ιδιαίτερα την προηγούμενη 5ετία.
Φυσικά οι ΔΕΥΑ δεν θα μπορούσαν να λείπουν από την αντζέντα αφού είναι κι αυτές μεγάλοι «πελάτες» ηλεκτρικής ενέργειας, η οποία θυμίζουμε ότι προέρχεται από σταθμούς ηλεκτροπαραγωγής άνθρακα. Η υπεράντληση των υδατικών πόρων, η έλλειψη ορθολογικής διαχείρισης του μη-ανταποδοτικού νερού (διαρροές και υδατοκλοπές) στα δίκτυα ύδρευσης, η λειτουργία βιολογικών καθαρισμών μας καθιστά σημαντικούς ρυπαντές της ατμόσφαιρας.
Η ανάγκη της αντικατάστασης των δικτύων ύδρευσης αποτελεί πάγιο αίτημα της ΔΕΥΑΜ από τις αρχές του 2000 αφού το 60-70% του αντλούμενου νερού δεν καταγράφεται στα υδρόμετρα των κατανωλωτών και τα ποσά της ενέργειας που δαπανώνται είναι τεράστια τόσο σε κόστος όσο και σε KW.
Ο εκσυγχρονισμός των εγκαταστάσεων και η υιοθέτηση λιγότερο ενεργοβόρων πρακτικών, ακόμη και σήμερα, φαντάζει όνειρο θερινής νυκτός όταν δεν μπορούμε να ξεπεράσουμε την ανεπαρκή στελέχωση, την έλλειψη μακρόπνοου στρατηγικού σχεδιασμού και επενδυτικών σχεδίων (παραγωγή ενέργειας, διαχείριση λυματολάσπης, εμφιάλωση νερού). Όταν το νερό διαχειρίζεται κάτω από το πρίσμα οικονομικών συνιστωσών και όχι με περιβαλλοντικές και κοινωνικές διαστάσεις, όταν η ανάκτηση του κόστους του νερού αποτελεί το μοναδικό διαχειριστικό εργαλείο για την λειτουργία των ΔΕΥΑ, όταν μεθοδεύεται η απαξίωση του ρόλου τους με σκοπό την ιδιωτικοποίηση του νερού και την εμπορευματοποίησή του.
Μέχρι σήμερα, η ΔΕΥΑΜ έχει να επιδείξει ένα σημαντικό έργο στους παραπάνω τομείς. Χρειάζονται όμως περισσότερα αν θέλουμε να συμβαδίσουμε με το σήμερα, αν θέλουμε να προστατεύσουμε και να παραδώσουμε τους πολύτιμους φυσικούς πόρους, που εμείς κληρονομήσαμε, στις επόμενες γενιές.
Μαίρη Κατσώτα
Διπλ. Γεωλογίας & Γεωπεριβάλλοντος ΕΚΠΑ
Υπάλληλος ΔΕΥΑ Δήμου Ι.Π. Μεσολογγίου
Η επανάσταση
στη Μαρία μου
Του Γ. Απτεραίου
Η επανάσταση. Θα μπορούσε. Να ξεκινήσει. Με ένα σου “Όχι!”.
Προς όσους σού τσιγκουνεύτηκαν. Αγάπη και Φως. Να σου δίνουν απλόχερα.
Και σε πέτρα θέλανε να μετατρέψουν. Σκληρή, ανέραστη, μισάνθρωπη. Την καρδούλα και το νου σου.
Και το νερό ορέγονταν να νοθέψουν. Που πεντακάθαρο εύφραινε και δυνάμωνε του σώματός σου τα μέλη.
Και το ταξίδι σου ως την αλήθεια γύρευαν να εκτρέψουν από την πορεία του, τρικυμίες να γεμίσουν τις θάλασσές σου. Αν και πάλευες, πιστεύοντας ότι ο Θεός είναι σιμά σου και ότι ούριους ανέμους θα σου δώσει, να φτάσεις στην κάθε Ιθάκη που είχες ως στόχο και πατρίδα...
Άνοιξε, λοιπόν, τα μάτια, ενεργοποίησε όλα σου τα αισθητήρια όργανα! Δύναμη και θάρρος πάρε απ' όσα στις ολιγάνθρωπες ανθρωπωπόλεις έχουν δει τα μάτια σου και ακούσει τα αφτιά σου! Από τα τόσα χρόνια που έχουν παρέλθει από τη ζωή σου σαν χειμωνιάτικες μυγδαλιές, φθινοπωρινά φύλλα, καλοκαιρινά τζιτζίκια, ανοιξιάτικα χελιδόνια....
Και το νερό στα αυλάκια θα ξεχυνόταν. Λεύτερο... Μόνο με ένα σου “Φτάνει!” Σήμερα, στο λυκαυγές...
Αγαπητέ κ. Μητσοτάκη
Eκεί που είσθε εσείς τώρα κ. Μητσοτάκη βρέθηκαν όλοι πρωθυπουργοί των δύο τελευταίων δεκαετιών.
Επίσης, όλοι τους κατέληξαν εκεί που βρίσκεται ο κ. Τσίπρας σήμερα. Ειδικά η περίοδος της κρίσης δείχνει να μετατρέπει τους νικητές σε πρωθυπουργούς μιας χρήσεως. Δηλαδή, το πολιτικό σύστημα δεν έχει βρει το δρόμο που βγάζει την Ελλάδα από την κρίση. Είμαστε σε αυτό που έχει ορθά ορισθεί ως μια κατάσταση στασιμοχρεοκοπίας.
Αν οι εκλογικές συνθήκες σας φαντάζουν ιδιαίτερα ευνοϊκές αυτή την περίοδο, φαντασθείτε πως θα πρέπει να φαινόντουσαν σε ένα κόμμα του 3% πριν από πέντε χρόνια. Επομένως το καθοριστικό ερώτημα για κάποιον που δεν θα θέλει να καταλήξει ως πρωθυπουργός μιας χρήσεως είναι: τι ακριβώς έχουμε κάνει στα χρόνια της αντιπολίτευσης για να δημιουργηθούν οι συνθήκες κυβερνητικής επιτυχίας. Εδώ είναι κρίσιμο να ξεκαθαρίσουμε το διαχωρισμό μεταξύ εκλογικής και κυβερνητικής επιτυχίας. Η εκλογική επιτυχία είναι απαραίτητη προϋπόθεση της κυβερνητικής, αλλά είναι μία από τις προϋποθέσεις.
Ο κομματικός μηχανισμός που σας περιβάλει δεν καταλαβαίνει την διαφορά. Και μάλλον δεν τον ενδιαφέρει. Οι κομματικοί μηχανισμοί ζουν στην προ κρίσεως Ελλάδα. Αν ο κομματικός μηχανισμός είχε επικρατήσει στις εσωκομματικές του 15, δεν θα ήσασταν καν πρόεδρος της ΝΔ. Γενικά για το πολιτικό σύστημα και τάξη τα πράγματα κινούνται με πολύ συμβατικούς ρυθμούς. Στα χρόνια της κρίσης η δραματική αύξηση των φόρων επί του καθαρού εθνικού εισοδήματος είναι η πιο ευκρινής απεικόνιση της κανονικότητας και συνέχειας που χαρακτηρίζει το πολιτικό σύστημα.
Τώρα που είσαστε στα πάνω σας, όλοι (πολιτικοί, μηχανισμοί και ΜΜΕ) θα είναι μαζί σας. Όταν τα πράγματα δυσκολέψουν, θα σας εγκαταλείψουν. Χωρίς μια σημαντική κοινωνική μάζα για τις ριζικές μεταρρυθμίσεις που χρειάζεται η Ελλάδα, η αποτυχία είναι βέβαιη. Αυτή η σημαντική κοινωνική μάζα δεν μπορεί να δημιουργηθεί με τα υπάρχοντα πολιτικά μέσα και ρητορική. Συμβατικές λύσεις έχουν συμβατικά αποτελέσματα.
Αν νομίζετε ότι η δραματική αποτυχία του ΣΥΡΙΖΑ είναι η προϋπόθεση πάνω στην οποία μπορείτε να ανορθώσετε την Ελλάδα, τότε κάνετε ένα καταστροφικό λάθος. Για την πλειονότητα των πολιτών έχει αποτύχει ο ΣΥΡΙΖΑ και όχι η ιδεολογία του. Πριν από περίπου ένα χρόνο είχα γράψει ότι το πρόβλημα στην Ελλάδα δεν είναι η αριστερά, αλλά η λεγόμενη κεντροδεξιά. Η αριστερά είναι η ίδια παντού, κάνει τα ίδια λάθη, έχει τα ίδια αποτελέσματα. Αυτό που έχει κάνει την διαφορά στην Ελλάδα είναι η απουσία της κεντροδεξιάς. Μια «κεντροδεξιά» πολιτικός δορυφόρος μιας «πεφωτισμένης» σοσιαλδημοκρατίας δεν μπορεί να βγάλει την Ελλάδα από την στασιμοχρεοκοπία. Καταλαβαίνω ότι βρίσκομαι εκτός κλίματος, αλλά αυτή είναι η αλήθεια.
Ναπολέων Λιναρδάτος
Συνεργασία «Ακαρνάν Αγρινίου» με την Βάσω Καραντάσιου
Το Σάββατο 1/6/2019 η ομάδα του beach volley "ΑΚΑΡΝΑΝ ΑΓΡΙΝΙΟΥ" συμμετείχε σε φιλική συνάντηση στην Πάτρα με την αντίστοιχη ομάδα της παγκόσμιας πρωταθλήτριας στο beach volley κ. Βάσως Καραντάσιου.
Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν τα μυστικά του beach volley & να προπονηθούν με την προπονήτρια, που συμμετείχε ως αθλήτρια σε τρεις ολυμπιάδες & σε παγκόσμια πρωταθλήματα.
Ο "ΑΚΑΡΝΑΝ ΑΓΡΙΝΙΟΥ" στα πλαίσια διάδοσης του αθλήματος, του BEACH VOLLEY, συνεργάζεται με την κ. Καραντάσιου & οργανώνει ομάδες εκμάθησης παιδιών & ενηλίκων στο γήπεδό του καθημερινά.
Το beach volley συνδυάζει το παιχνίδι, τη διασκέδαση & την άθληση.
Γ. Αποστολάκης: Δεσμεύομαι ότι η αυριανή μέρα δεν θα έχει νικητές και ηττημένους
Θέλω να ευχαριστήσω θερμά και ειλικρινά όλους τους συντοπίτες που μας εμπιστεύτηκαν, στήριξαν το συνδυασμό μας και μας έδωσαν την δυνατότητα να συνεχίσουμε το αναπτυξιακό μας έργο. Θα συνεχίσουμε να κοιτάμε μπροστά ενθαρρυμένοι από τη νέα προοπτική που διαγράφεται υπηρετώντας αρχές και ιδέες, με ελπίδα για το μέλλον με πίστη στους νέους ανθρώπους και στο καινούργιο που έρχεται.
Η εμπιστοσύνη σας είναι τιμή και ευθύνη για μένα να συνεχίσω να προσφέρω στον τόπο μας με συνέπεια, δημιουργικότητα και πάνω από όλα με ειλικρίνεια και ανιδιοτέλεια. Δεσμεύομαι ότι θα καταθέσουμε χρόνο, γνώση, εμπειρία και ικανότητα για να μη χαθούν ευκαιρίες για το δήμο μας, δίνοντας ο καθένας τον καλύτερο εαυτό του.
Ευχαριστώ και αυτούς που έκαναν τελικά μια άλλη επιλογή. Αυτά που μας ενώνουν είναι περισσότερα από αυτά που μας χωρίζουν! Γιατί ο τόπος μας είναι πάνω από όλους και μέσα σε όλους μας και η πρόοδος και η ευημερία του είναι ο κοινός στόχος όλων μας. Δεσμεύομαι ότι η αυριανή μέρα δεν θα έχει νικητές και ηττημένους, αλλά ισονομία, ισοπολιτεία και ενότητα.
Ιδιαίτερα θέλω να ευχαριστήσω και να συγχαρώ όλους τους υποψηφίους συμβούλους καθώς και όλους τους συνεργάτες μου και μάλιστα τον καθένα ξεχωριστά, γιατί σήκωσαν μεγάλο βάρος της προσπάθειας που κάναμε, για την αυταπάρνηση, τον ζήλο, την ομαδικότητα και την αλληλεγγύη που επέδειξαν, τον έντιμο και αξιοπρεπή αγώνα τους, το όμορφο ταξίδι που κάναμε παρέα, το χρέος που εκτελέσαμε.
Ο Δήμαρχος
Γεώργιος-Θεόδωρος Αποστολάκης
Ο ΟΠΑΠ πραγματοποίησε τις ευχές τριών παιδιών του Make-A-Wish
Μεγάλη ανταπόκριση από τα μέλη της «Ομάδα Προσφοράς ΟΠΑΠ» στην πρωτοβουλία προσφοράς και αγάπης “MAD for a Cause”, η οποία υλοποιείται σε συνεργασία με το MAD
Οι ευχές τριών παιδιών του Make-A-Wish (Κάνε-Μια-Ευχή Ελλάδος) έγιναν πραγματικότητα από τον ΟΠΑΠ, στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας προσφοράς και αγάπης “MAD for a Cause”, η οποία υλοποιήθηκε με την υποστήριξη του MAD. Την κινητήριο δύναμη για την εκπλήρωση των παιδικών ευχών αποτέλεσαν οι χιλιάδες υποστηρικτές της πρωτοβουλίας του ΟΠΑΠ, οι οποίοι κατέβασαν και χρησιμοποίησαν τη δωρεάν εφαρμογή «Ομάδα Προσφοράς».
Στη δράση “MAD for a Cause” συμμετείχαν, επίσης, ο Σάκης Ρουβάς, η Ελένη Φουρέιρα και ο SNIK, προσφέροντας τρία προσωπικά τους αντικείμενα. Ο Σάκης Ρουβάς πρόσφερε ένα κοστούμι, η Ελένη Φουρέιρα ένα ζευγάρι κόκκινες μπότες και ο SNIK ένα bomber jacket. Τα συλλεκτικά αντικείμενα των αγαπημένων καλλιτεχνών κέρδισαν τρία μέλη της «Ομάδα Προσφοράς ΟΠΑΠ», που συγκέντρωσαν τους περισσότερους πόντους στις δοκιμασίες της εφαρμογής.
Η ενεργοποίηση της «Ομάδας Προσφοράς» για τη δράση “MAD for a Cause” ξεκίνησε στις 6 Μαΐου και ολοκληρώθηκε στις 3 Ιουνίου 2019. Στο διάστημα αυτό, ο ΟΠΑΠ πραγματοποίησε τις ευχές δύο μικρών κοριτσιών και ενός αγοριού του Make-A-Wish (Κάνε-Μια-Ευχή Ελλάδος), που πάσχουν από σοβαρά νοσήματα.
Ένας σούπερ ήρωας για τον σούπερ ήρωα Ερνάντ
Ο επτάχρονος Ερνάντ απέκτησε το δωμάτιο των ονείρων του, όπου συγκατοικεί πλέον με τον αγαπημένο του σούπερ ήρωα. Το παιδί δεν πίστευε στα μάτια του, όταν αντίκρυσε για πρώτη φορά το νέο του δωμάτιο. Όταν άνοιξε την ντουλάπα και φόρεσε τη στολή του σούπερ ήρωα που θαυμάζει, απέκτησε ακόμη περισσότερη δύναμη για να αντιμετωπίσει τη σοβαρή ασθένεια από την οποία πάσχει.
Απολαυστικές βουτιές σε μία πισίνα με μπάλες για την Κωνσταντίνα
Η τριών ετών Κωνσταντίνα έχει πλέον τον δικό της παιδότοπο στο σπίτι της και μαζί με τον δίδυμο αδελφό της απολαμβάνουν ώρες ατέλειωτου παιχνιδιού. Συντροφιά με τις αγαπημένες της νεράιδες, ανεβαίνει στην τσουλήθρα και κάνει απολαυστικές βουτιές σε μία πισίνα με πολύχρωμες μπάλες. Σε κάθε βουτιά, ένα τεράστιο χαμόγελο σχηματίζεται στο πρόσωπό της και τα μάτια της λάμπουν.
Πριγκιπικό δωμάτιο και παραμυθένια φορέματα για την Μαρία
Η επτάχρονη Μαρία κατοικεί πλέον στο δικό της παλάτι, στη σοφίτα του σπιτιού της. Δεν έχει να ζηλέψει τίποτε από τις αγαπημένες της κούκλες πριγκίπισσες, καθώς και η ίδια διαθέτει ένα πριγκιπικό κρεβάτι και ένα παραμυθένιο γραφείο, καθώς και ένα βεστιάριο γεμάτο με νέα ονειρεμένα φορέματα. Επιπλέον, έχει τη δική τηλεόραση για να βλέπει τις αγαπημένες της παιδικές σειρές με τις φίλες της.
Όλες οι πληροφορίες για τις πρωτοβουλίες Εταιρικής Υπευθυνότητας του ΟΠΑΠ και τη δράση “MAD for a Cause” είναι διαθέσιμες στην ιστοσελίδα www.opapcsr.gr
Εταιρικό προφίλ
Ο Όμιλος ΟΠΑΠ έχει τα αποκλειστικά δικαιώματα για τη λειτουργία και τη διαχείριση αριθμολαχείων, παιχνιδιών αθλητικού στοιχήματος, αμοιβαίου ιπποδρομιακού στοιχήματος, λαχείων, στιγμιαίων τυχερών παιχνιδιών και παιγνιομηχανημάτων στην Ελλάδα και κατέχει ηγετική θέση στον κλάδο για την ενσωμάτωση των παγκόσμιων αρχών του Υπεύθυνου Παιχνιδιού στη δραστηριότητα του.
Ο ΟΠΑΠ ιδρύθηκε το 1958, διαθέτει το μεγαλύτερο δίκτυο διανομής και η απόκτησή του το 2013 από τον Όμιλο Emma Delta Hellenic Holdings έδωσε την απαραίτητη ώθηση για τη διασφάλιση της μελλοντικής ανάπτυξης και ανταγωνιστικότητας της εταιρείας σε διεθνές επίπεδο.
Το χαρτοφυλάκιο του ΟΠΑΠ με τα επιτυχημένα και δημοφιλή εμπορικά παιχνίδια: ΚΙΝΟ, ΠΑΜΕ ΣΤΟΙΧΗΜΑ, ΤΖΟΚΕΡ, ΛΟΤΤΟ, ΠΡΟΤΟ, ΣΚΡΑΤΣ, ΠΡΟΠΟ, EXTRA 5, SUPER 3 συμβάλλει στην ανάπτυξη της εταιρείας και αποτελεί πηγή μιας συνεχώς διευρυνόμενης κοινωνικής συνεισφοράς. Αυτή μεταφράζεται ετησίως σε ουσιαστικά έργα παρέμβασης με απτά αποτελέσματα για την κοινωνία, εξασφαλίζοντας στον ΟΠΑΠ μια ηγετική θέση μεταξύ των πρωταθλητών της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης στην Ελλάδα.
Περισσότερες πληροφορίες στο www.opap.gr
Προκήρυξη 3Κ: Έρχεται ρύθμιση για παράταση εργασίας των "προσωρινών"
Νομοθετική ρύθμιση, σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες της aftodioikisi.gr, θα καταθέσει το υπουργείο Εσωτερικών μαζί με το υπουργείο Διοικητικής Ανασυγκρότησης προκειμένου να παραταθεί η εργασία όσων έχουν προσληφθεί μέσω των προσωρινών πινάκων της προκήρυξης 3Κ/2018 μέχρι να διοριστούν οι μόνιμοι εργαζόμενοι της προκήρυξης που θα προκύψουν μετά την ανακοίνωση των οριστικών πινάκων.
«Είναι αυτονόητη η παράταση των συμβάσεων», ανέφεραν στην aftodioikisi.gr, πηγές του ΥΠΕΣ ξεκαθαρίζοντας το τοπίο για τις προθέσεις της κυβέρνησης. Η σχετική ρύθμιση σύμφωνα με τις ίδιες πηγές θα κατατεθεί μέσω τροπολογίας σε ένα από το νομοσχέδια που θα εισέλθουν στη Βουλή πριν αυτή κλείσει ενόψει των επερχόμενων εθνικών εκλογών.
Υπενθυμίζεται ότι σχετικό αίτημα είχαν καταθέσει με επιστολή τους προς τον πρωθυπουργό και τον υπουργό Εσωτερικών υποψήφιοι της μεγάλης προκήρυξης του ΑΣΕΠ.
Με την ρύθμιση θα ορίζεται ρητά ότι οι επιτυχόντες των προσωρινών πινάκων της προκήρυξης 3Κ/2018 του ΑΣΕΠ θα παραμείνουν στην εργασία ανάλογο χρονικό διάστημα με αυτό που θα χρειαστεί μέχρι τους διορισμούς των 8.166 οριστικά επιτυχόντων από τους δήμους και το ΝΠΔΔ αυτών.
Υπενθυμίζεται ότι, όπως έχει γράψει η aftodioikisi.gr, με βάση την πληροφόρηση από τα γραφεία προσωπικού των δήμων, από τη στιγμή που δημοσιευθούν σε ΦΕΚ οι οριστικοί πίνακες, η διαδικασία διορισμού, αν και θα συνεχιστεί κανονικά την προεκλογική περίοδο, αναμένεται να κρατήσει έως 2 μήνες (και σε ορισμένες περιπτώσεις και 3), καθώς οι μόνιμα διοριστέοι πρέπει να υποβάλουν τα δικαιολογητικά τους εντός προθεσμίας, τα οποία θα πρέπει να ελεγχθούν από τις διευθύνσεις προσωπικού, ώστε να υπογραφούν οι διαπιστωτικές πράξεις διορισμού τους από τους δημάρχους).
Πηγή: aftodioikisi.gr
Περισσότερα...
Πανελλαδικές 2019: Τα πάνω κάτω με το νέο μηχανογραφικό
Βρισκόμαστε μόλις λίγα 24ωρα πριν τη μεγάλη «πρεμιέρα» των Πανελλαδικών εξετάσεων, που ξεκινούν για τα ΕΠΑΛ στις 6 Ιουνίου ενώ για τα ΓΕΛ στις 7 Ιουνίου.
Η αντίστροφη μέτρηση για τις Πανελλαδικές 2019 έχει ξεκινήσει και η φετινή περίοδος των διαγωνισμών ολοκληρώνεται με τα Ειδικά Μαθήματα στις 2 Ιουλίου.
Το υπουργείο Παιδείας έχει δώσει στη δημοσιότητα τα οριστικά Επιστημονικά Πεδία με τα αντίστοιχα τμήματα των ΑΕΙ, όπως θα αποτυπωθούν στο νέο Μηχανογραφικό που θα συμπληρώσουν οι υποψήφιοι που θα λάβουν μέρος στις φετινές Πανελλαδικές Εξετάσεις.
Δείτε ΕΔΩ την κατανομή των Σχολών σε 4 επιστημονικά πεδία (φετινοί απόφοιτοι Λυκείου - υποψήφιοι)
Δείτε ΕΔΩ την κατανομή των Σχολών σε 5 επιστημονικά πεδία (κατηγορία 10% - παλαιοί απόφοιτοι)
Το φετινό Μηχανογραφικό, το οποίο για πρώτη φορά δεν θα περιλαμβάνει ΤΕΙ, θα έχει περισσότερα από 150 νέα τμήματα και προγράμματα σπουδών για τα οποία δεν έχουν δοθεί ακόμη αναλυτικές πληροφορίες. Αποτέλεσμα; Γρίφοι και παγίδες να βρίσκονται στο δρόμο των περίπου 100.000 υποψηφίων όλων των κατηγοριών που θα διεκδικήσουν τις 78.336 θέσεις. Οι δύο παγίδες, σύμφωνα με ρεπορτάζ από τα «ΝΕΑ», είναι τα ασαφή όρια στα τμήματα των μηχανικών που φέτος έχουν διπλασιαστεί με τις πανεπιστημιοποιήσεις των ΤΕΙ. Σημαντική εκκρεμότητα αποτελεί το ότι τα πρώην πολυτεχνικά ΤΕΙ εξακολουθούν να προσφέρουν τετραετείς σπουδές και όχι πενταετείς. Επιπλέον, τίθεται το ερώτημα: στις μετεγγραφές φέτος θα δούμε αντιστοίχιση των έως πέρυσι τετραετούς φοίτησης φοίτησης ΤΕΙ με αντίστοιχα πενταετούς φοίτησης πολυτεχνείων; Το δημοσίευμα επισημαίνει,ακόμη ότι χρειάζεται πολλή προσοχή η περίπτωση του Παιδαγωγικού Τμήματος Εκπαίδευσης που λειτουργεί φέτος για πρώτη φορά στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και θα προσφέρεται ως επιλογή σε όλα τα επιστημονικά πεδία.
Εν τω μεταξύ, το υπουργείο Παιδείας εκτίναξε φέτος τον αριθμό των εισακτέων στους 78.335, αριθμός αυξημένος κατά 3.643 σε σχέση με πέρυσι, με όλους τους επιτυχόντες των φετινών Πανελλαδικών Εξετάσεων να εισάγονται από τον Σεπτέμβρη του 2019 για πρώτη φορά αποκλειστικά σε πανεπιστήμια, μιας και τα ΤΕΙ έχουν εξαφανιστεί από τον χάρτη.
Πανελλαδικές 2019: Αύξηση εισακτέων στη σχολή Αστυφυλάκων
Αύξηση εισακτέων προβλέπει η προκήρυξη της Ελληνικής Αστυνομίας για τις δημοφιλείς αστυνομικές σχολές, μια αύξηση που έρχεται μετά από αρκετά χρόνια που είχε παγώσει ο αριθμός εισακτέων. Ειδικότερα, η Σχολή Αστυφυλάκων θα λάβει τον ερχόμενο Σεπτέμβρη 310 εισακτέους, έναντι 250 πέρσι, δηλαδή 60 περισσότερους, ενώ η Σχολή Αξιωματικών παραμένει στα ίδια επίπεδα με πέρσι(40).
Αναλυτικά το πρόγραμμα των εξετάσεων
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 7-6-2019 – ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
ΔΕΥΤΕΡΑ 10-6-2019 – ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ – ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Ο.Π. ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ Ο.Π. ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ + Ο.Π. ΣΠΟΥΔΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ &ΠΛΗΡ/ΚΗΣ
ΤΕΤΑΡΤΗ 12-6-2019 – ΙΣΤΟΡΙΑ – ΦΥΣΙΚΗ – ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Ο.Π. ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ Ο.Π. ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ Ο.Π. ΣΠΟΥΔΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ & ΠΛΗΡ/ΚΗΣ
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 14-6-2019 – ΛΑΤΙΝΙΚΑ – ΧΗΜΕΙΑ – ΑΡΧΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ Ο.Π. ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ Ο.Π. ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ Ο.Π. ΣΠΟΥΔΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ & ΠΛΗΡ/ΚΗΣ
ΤΡΙΤΗ 18-6-2019 – ΒΙΟΛΟΓΙΑ – ΒΙΟΛΟΓΙΑ Ο.Π. ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Ως ώρα έναρξης εξέτασης ορίζεται η 08:30 π.μ., κοινή για τους υποψηφίους ημερήσιων και εσπερινών Λυκείων. Οι υποψήφιοι πρέπει να προσέρχονται στις αίθουσες εξέτασης μέχρι τις 08.00 π.μ.
Το πρόγραμμα εξετάσεων των ημερήσιων και εσπερινών ΕΠΑΛ
ΠΕΜΠΤΗ 6-6-2019 – ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
ΣΑΒΒΑΤΟ 8-6-2019 – ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ (Άλγεβρα)
ΤΡΙΤΗ 11-6-2019 – ΑΡΧΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ (ΑΟΔ) – ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΜΗΧΑΝΩΝ – ΝΑΥΣΙΠΛΟΪΑ ΙΙ – ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΓΕΩΡΓΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ – ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
ΠΕΜΠΤΗ 13-6-2019 – ΑΝΑΤΟΜΙΑ-ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑ II / ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΝΑΤΟΜΙΑΣ-ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑΣ ΙΙ (ν.4473) – ΗΛΕΚΤΡΟΤΕΧΝΙΑ 2 / ΗΛΕΚΤΡΟΤΕΧΝΙΑ (ν.4473) – ΙΣΤΟΡΙΑ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΤΕΧΝΗΣ / ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΤΕΧΝΩΝ-ΕΡΓΑ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΙ (ν.4473) – ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ
ΣΑΒΒΑΤΟ 15-6-2019 – ΑΡΧΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ (Α.Ο.Θ.) – ΔΙΚΤΥΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ / ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΔΙΚΤΥΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ (ν.4473) – ΝΑΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ-ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ ΣΤΗ ΝΑΥΤΙΛΙΑ-ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ – ΑΡΧΕΣ ΒΙΟΛΟΓΙΚΗΣ ΓΕΩΡΓΙΑΣ – ΜΗΧΑΝΕΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΚΑΥΣΗΣ (ΜΕΚ)/ ΜΗΧΑΝΕΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΚΑΥΣΗΣ ΙΙ (ΜΕΚ II) (ν.4473)
ΤΕΤΑΡΤΗ 19-6-2019 – ΝΑΥΤΙΚΕΣ ΜΗΧΑΝΕΣ/ΜΗΧΑΝΕΣ ΠΛΟΙΟΥ ΙI (ν.4473) – ΥΓΙΕΙΝΗ – ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΚΕΝΤΡΙΚΩΝ ΘΕΡΜΑΝΣΕΩΝ – ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΜΗΧΑΝΕΣ – ΨΗΦΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
ΠΕΜΠΤΗ 20-6-2019 – ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΥΛΙΚΩΝ – ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΗ – ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΨΥΞΗΣ-ΚΛΙΜΑΤΙΣΜΟΥ – ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΑΕΡΟΣΚΑΦΩΝ / ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΑΕΡΟΣΚΑΦΩΝ II (ν.4473)
Ως ώρα έναρξης εξέτασης ορίζεται η 08:30 π.μ. Οι υποψήφιοι πρέπει να προσέρχονται στις αίθουσες εξέτασης μέχρι τις 08.00 π.μ. Η διάρκεια εξέτασης κάθε μαθήματος είναι τρεις ώρες, εκτός από το μάθημα ειδικότητας: Αρχιτεκτονικό Σχέδιο, για το οποίο η διάρκεια εξέτασης είναι τέσσερις ώρες.
Γραπτές ανακεφαλαιωτικές προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις
Οι γραπτές ανακεφαλαιωτικές προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις διεξάγονται κατ’εξαίρεση λόγω της διενέργειας αυτοδιοικητικών εκλογών, από την Πέμπτη 30 Μαΐου 2019 έως την Πέμπτη 6 Ιουνίου 2019.
Οι εξετάσεις για μαθητές/τριες που απουσίαζαν δικαιολογημένα θα πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί έως τη Δευτέρα 10 Ιουνίου 2019.
Επίσης, τα αποτελέσματα της πρώτης εξεταστικής περιόδου πρέπει να έχουν εκδοθεί το αργότερο μέχρι την Τρίτη 11 Ιουνίου 2019 με εξαίρεση τα αποτελέσματα των κατ’ ιδίαν διδαχθέντων ή στρατευσίμων, τα αποτελέσματα των οποίων εκδίδονται με το πέρας των εξετάσεών τους.
Επισημαίνεται ότι σε ό,τι αφορά τους ελέγχους προόδου του δευτέρου τετραμήνου, αυτοί μπορούν να επιδίδονται στους κηδεμόνες των μαθητών κατά το διάστημα από 29 Μαΐου έως 11 Ιουνίου 2019, σε ημερομηνία που θα κρίνει κάθε σχολική μονάδα.
Με την έκδοση των αποτελεσμάτων της πρώτης εξεταστικής περιόδου ανακοινώνεται και το πρόγραμμα υποστηρικτικής διδασκαλίας για τους/τις μαθητές/τριες που παραπέμπονται σε επαναληπτική εξέταση, καθώς και το πρόγραμμα της δεύτερης εξεταστικής περιόδου.
Η δεύτερη εξεταστική περίοδος, που διενεργείται εντός του τρίτου δεκαημέρου του Ιουνίου, αρχίζει την Πέμπτη 20 Ιουνίου 2019. Τα αποτελέσματα της εν λόγω εξεταστικής περιόδου πρέπει να εκδοθούν το αργότερο μέχρι την Τετάρτη 26 Ιουνίου 2019, ώστε να υπάρχει το προβλεπόμενο περιθώριο των δύο εργάσιμων ημερών για αιτήσεις αναβαθμολόγησης.
Αναβαθμολόγηση
Μέσα σε δύο (2) εργάσιμες ημέρες από την έκδοση των αποτελεσμάτων οι κηδεμόνες των μαθητών/τριών ή οι ίδιοι/ες, εφόσον είναι ενήλικοι/ες, μπορούν να υποβάλουν αίτηση στο σχολείο, όπου φοιτούν, με την οποία ζητούν την αναβαθμολόγηση γραπτού δοκιμίου.
Η αίτηση συνοδεύεται με το προβλεπόμενο παράβολο για κάθε γραπτό δοκίμιο.
Οι μαθητές/τριες με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες για τους/τις οποίους/ες προβλέπεται προφορική εξέταση αντί γραπτής, μπορούν, εφόσον το επιθυμούν, να ζητήσουν επανεξέταση στα μαθήματα που εξετάσθηκαν.
Η αίτηση για επανεξέταση υποβάλλεται από τους κηδεμόνες των μαθητών/τριών ή από τους/τις ίδιους/ες, εφόσον είναι ενήλικοι/ες, στο σχολείο μέσα σε δύο (2) ημέρες από την έκδοση των αποτελεσμάτων.
Η αίτηση συνοδεύεται από το προβλεπόμενο παράβολο για κάθε μάθημα για το οποίο ζητείται επανεξέταση.
Τα γραπτά δοκίμια των «κατ ́ιδίαν διδαχθέντων μαθητών» και των στρατευσίμων βαθμολογούνται και αναβαθμολογούνται με την ίδια διαδικασία που ακολουθείται για τα γραπτά των μαθητών/τριών της τάξης στην οποία υποβάλλονται σε εξέταση.
Μαθητές μη προσερχόμενοι στις εξετάσεις
Μαθητής που απουσιάζει δικαιολογημένα από γραπτή ανακεφαλαιωτική εξέταση λόγω ασθενείας που βεβαιώνεται σύμφωνα με τις προβλεπόμενες διατάξεις ή λόγω άλλου σοβαρού κωλύματος, που κρίνεται από τον Σύλλογο Διδασκόντων ότι συνιστά ανωτέρα βία, με αίτηση του κηδεμόνα ή του ιδίου, εφόσον είναι ενήλικος που υποβάλλεται στον Διευθυντή του Γυμνασίου, εξετάζεται άλλη ημέρα πριν από την έναρξη της δεύτερης εξεταστικής περιόδου, την οποία ορίζει με απόφασή του ο Σύλλογος των Διδασκόντων.
Οι μαθητές/τριες αυτοί, εάν δεν προσέλθουν σε εξέταση πριν από την έναρξη της δεύτερης εξεταστικής περιόδου λόγω σοβαρών προβλημάτων υγείας ή σοβαρού κωλύματος που συνιστά ανωτέρα βία, έχουν τη δυνατότητα να προσέλθουν το τρίτο δεκαήμερο του Ιουνίου και να εξετασθούν γραπτά σε όσα μαθήματα της Ομάδας Α' δεν εξετάσθηκαν.
Οι μαθητές αυτοί, εάν δεν προσέλθουν σε εξέταση μέχρι το τέλος του τρίτου δεκαημέρου του Ιουνίου, λόγω σοβαρών προβλημάτων υγείας που βεβαιώνονται σύμφωνα με τις προβλεπόμενες διατάξεις ή σοβαρού κωλύματος, έχουν τη δυνατότητα να προσέλθουν κατά την εξεταστική περίοδο του Σεπτεμβρίου.
Για τους μαθητές αυτούς ο Σύλλογος Διδασκόντων δεν προβαίνει σε έκδοση αποτελέσματος στο τέλος Ιουνίου.
Εως τις 30 Ιουνίου
Εως τις 30 Ιουνίου η σχολική μονάδα ολοκληρώνει τις εξής διαδικασίες:
α) την πρώτη εξεταστική περίοδο στην οποία διεξάγονται οι γραπτές ανακεφαλαιωτικές εξετάσεις στα μαθήματα της Ομάδας Α' του άρθρου 2 του παρόντος διατάγματος
β) το πρόγραμμα υποστηρικτικής διδασκαλίας για τους μαθητές που δεν πληρούν τις προϋποθέσεις προαγωγής ή απόλυσης και παραπέμπονται σε επαναληπτική εξέταση, όπως περιγράφεται στο άρθρο 12 του παρόντος
γ) τη δεύτερη εξεταστική περίοδο στην οποία διεξάγονται επαναληπτικές ανακεφαλαιωτικές εξετάσεις σε όσα μαθήματα παραπέμφθηκαν μαθητές σε επαναληπτική εξέταση, οι οποίες είναι γραπτές και προφορικές για τα μαθήματα της Ομάδας Α' και προφορικές για τα υπόλοιπα μαθήματα, κατά το τρίτο δεκαήμερο του Ιουνίου.
Το πρόγραμμα των προαγωγικών και απολυτηρίων εξετάσεων των μαθημάτων ορίζεται από τον Σύλλογο Διδασκόντων και ανακοινώνεται από τον Διευθυντή του Γυμνασίου στους μαθητές, τρεις (3) τουλάχιστον ημέρες πριν από τη λήξη των μαθημάτων.
Πότε επαναλαμβάνει ο μαθητής την ίδια τάξη
Αν και μετά τις επαναληπτικές εξετάσεις μαθητής της Α' και Β' τάξης δεν κριθεί άξιος προαγωγής, τότε επαναλαμβάνει την τάξη.
Αν και μετά τις επαναληπτικές εξετάσεις μαθητής της Γ' τάξης δεν κριθεί άξιος απόλυσης, τότε δύναται να προσέλθει σε επαναληπτικές εξετάσεις πριν από την έναρξη των μαθημάτων τον Σεπτέμβριο (τρίτη εξεταστική περίοδος) .
Οι κατ' ιδίαν διδαχθέντες και οι στρατεύσιμοι μαθητές
Οι κατ' ιδίαν διδαχθέντες και οι στρατεύσιμοι μαθητές εξετάζονται, κατά το πρώτο εικοσαήμερο του Ιουνίου, προφορικά και γραπτά σε όλα τα μαθήματα των Ομάδων Α' και Β' και προφορικά στα μαθήματα της Ομάδας Γ', πλην του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής στο οποίο οι μαθητές αυτής της κατηγορίας δεν αξιολογούνται.
Ο βαθμός προαγωγής ή απόλυσης προκύπτει από τον μέσο όρο όλων των μαθημάτων πλην της Φυσικής Αγωγής.
Όσοι δεν κριθούν άξιοι προαγωγής ή απόλυσης στις εξετάσεις του Ιουνίου παραπέμπονται κατ' εξαίρεση στις επαναληπτικές εξετάσεις του Σεπτεμβρίου στα μαθήματα στα οποία ο βαθμός ετήσιας επίδοσης είναι μικρότερος από δέκα (10).
Οι εκπαιδευτικοί που συμμετέχουν στις Πανελλαδικές
Το υπουργείο Παιδείας εφιστά την προσοχή, όσον αφορά τον προγραμματισμό των προαγωγικών και απολυτήριων εξετάσεων στα εξής:
Οι εκπαιδευτικοί των Γυμνασίων που εμπλέκονται με οποιαδήποτε ιδιότητα στις Πανελλαδικές Εξετάσεις των ΓΕ.Λ. και ΕΠΑ.Λ. να διευκολύνονται από τις σχολικές μονάδες που υπηρετούν ώστε να παρευρίσκονται:
α) στις προκαθορισμένες συγκεντρώσεις ενημέρωσης των επιτηρητών στα εξεταστικά κέντρα κατά την προηγούμενη ημέρα της έναρξης των Πανελλαδικών Εξετάσεων,
β) στα Εξεταστικά Κέντρα (Ε.Κ.) κατά τη διάρκεια διεξαγωγής των Πανελλαδικών Εξετάσεων ως μέλη επιτροπών και επιτηρητές,
γ) στα Ειδικά Εξεταστικά Κέντρα (Ε.Ε.Κ.) για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις ατόμων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (Φ.Α.) ως εξεταστές – βαθμολογητές, μέλη επιτροπών, επιτηρητές και επικουρικό προσωπικό.
Είναι πολύ σημαντικό τα παραπάνω να τηρηθούν ιδιαιτέρως την Πέμπτη 6 Ιουνίου 2019 ημερομηνίας διεξαγωγής Πανελλαδικών Εξετάσεων των ΕΠΑ.Λ., λόγω του μεγάλου αριθμού υποψηφίων στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας.
Η εγκύκλιος για τον προγραμματισμό εξετάσεων των Γενικών Λυκείων σχολικού έτους 2018-2019
Οι προαγωγικές εξετάσεις διεξάγονται από την Πέμπτη 23 Μαΐου 2019 έως την Πέμπτη 13 Ιουνίου.
Πότε επιτρέπεται οι επιμελητές να παρέχουν οδηγίες
Στις οδηγίες του υπουργείου αποσαφηνίζεται, μεταξύ άλλων, υπό ποιες συνθήκες μπορούν οι επιτηρητές να παρέχουν οδηγίες στους εξεταζόμενους, το πότε πρέπει να επιδεικνύουν αυστηρότητα, καθώς και άλλες λεπτομέρειες, όπως το πώς οφείλουν να συνοδεύουν τους εξεταζόμενους εκτός της αίθουσας.
Οι οκτώ οδηγίες του υπουργείου Παιδείας
Στη σχετική εγκύκλιο του υπουργείου Παιδείας αναγράφονται οι εξής οδηγίες για τη διενέργεια των Πανελληνίων εξετάσεων:
-Οι επιτηρητές απαγορεύεται να παρέχουν οποιαδήποτε διευκρίνιση, πληροφορία ή επεξήγηση στους εξεταζόμενους εκτός των οδηγιών, διευκρινίσεων ή πληροφοριών που διαβιβάζονται σε αυτούς από την Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων δια των Λυκειακών Επιτροπών, τις οποίες διανέμουν ή ανακοινώνουν στους εξεταζόμενους, χωρίς να προβαίνουν σε δικές τους διευκρινίσεις.
-Οι επιτηρητές απαγορεύεται να φέρουν μαζί τους κινητό τηλέφωνο.
-Οφείλουν να συμπεριφέρονται κατά τρόπο που να μη δημιουργεί πρόβλημα στους εξεταζόμενους αλλά και να ελέγχουν κατά τον αυστηρότερο τρόπο την πιθανότητα αντιγραφής ή συνεργασίας.
-Εφιστάται ιδιαίτερα η προσοχή των επιτηρητών ώστε κατά την είσοδο των εξεταζομένων να τους ενημερώνουν ότι δεν πρέπει να παίρνουν μαζί τους σημειώσεις ή κινητά τηλέφωνα ή άλλα αντικείμενα που δεν επιτρέπονται και τα οποία πρέπει να παραμένουν εκτός αίθουσας και να μην επιτρέπουν την είσοδο σε όποιον δεν συμμορφώνεται με τις οδηγίες αυτές.
-Μετά την παραλαβή και του τελευταίου γραπτού, ελέγχουν και παραδίδουν αμέσως τα γραπτά στη Λυκειακή Επιτροπή, προκειμένου αυτή να τα προωθήσει στο Βαθμολογικό Κέντρο.
-Κατά τη διάρκεια της εξέτασης δεν επιτρέπεται στους εξεταζόμενους να βγουν από την αίθουσα εκτός από εξαιρετικές περιπτώσεις. Στην περίπτωση αυτή καλείται ο εφεδρικός/αναπληρωματικός επιτηρητής, ο οποίος συνοδεύει τον εξεταζόμενο έξω από την αίθουσα, ελέγχοντας τους χώρους που αυτός επισκέπτεται για την αποφυγή περίπτωσης δολίευσης των εξετάσεων. Σε καμιά περίπτωση δεν επιτρέπεται ο συνοδός να είναι καθηγητής του ίδιου Λυκείου που μετέχει με οποιαδήποτε ιδιότητα στη Λυκειακή Επιτροπή.
-Οι επιτηρητές μαζί με τη ΛΕΕ είναι υπεύθυνοι για τον διαχωρισμό των υποψηφίων και για τη σωστή διανομή των θεμάτων, ώστε κάθε υποψήφιος να πάρει τα θέματα που αντιστοιχούν στην περίπτωσή του (Ημερήσια- Εσπερινά).
-Εφιστάται ιδιαίτερα η προσοχή στους επιτηρητές για την επίδειξη αισθήματος ευθύνης πέραν του συνηθισμένου λαμβάνοντας υπόψη την ανάγκη διαφύλαξης του κύρους, της αξιοπιστίας και του αδιάβλητου της διεξαγωγής των εξετάσεων.
Πηγή: protothema.gr
Μητέρα παρέσυρε με το αυτοκίνητο το 20 μηνών παιδί της
Τραγικό δυστύχημα με θύμα ένα μωρό 20 μηνών σημειώθηκε το πρωί της Τρίτης στην περιοχή των πολυκατοικιών της 110 Πτέρυγας Μάχης, στη Λάρισα.
Το παιδάκι αγόρι παρασύρθηκε από αυτοκίνητο που έκανε όπισθεν και οδηγούσε η μητέρα του, η οποία είναι στέλεχος της Πολεμικής Αεροπορίας.
Κατά πληροφορίες η γυναίκα είναι μητέρα πέντε παιδιών, ενώ κατά τις ίδιες πληροφορίες πέρσι ένα από τα παιδιά είχε πέσει από το μπαλκόνι του σπιτιού τους αλλά είχε σωθεί καθώς η πτώση του είχε ανακοπεί.
Η ανακοίνωση του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας για το τραγικό γεγονός:
Τις πρωινές ώρες της Τρίτης 4 Ιουνίου 2019, τέκνο (20 μηνών αγόρι) στελέχους της Πολεμικής Αεροπορίας που υπηρετεί στην 110 Πτέρυγα Μάχης (110ΠΜ) και διαμένει στα Οικήματα Στέγασης της Μονάδας, τραυματίσθηκε θανάσιμα.
Το παιδί μεταφέρθηκε από τη μητέρα του στο Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο Λάρισας, όπου διαπιστώθηκε ο θάνατός του.
Τα αίτια του δυστυχήματος διερευνώνται από τα αρμόδια όργανα της Μονάδας και την Τροχαία Λάρισας.
Πηγή: protothema.gr
Πανελλήνιες 2019: Το παιχνίδι που τα σπάει...
Οι “Πανελληνίες 2019” είναι ένα νέο παιχνίδι που αναμένεται να κυκλοφορήσει τις προσεχείς μέρες στα εξεταστικά κέντρα των Πανελλήνιων Εξετάσεων.
Ένα παιχνίδι γνωστό, σχεδόν σε όλους, μα και ανατρεπτικό, γεμάτο εκπλήξεις. Ένα παιχνίδι περιπέτειας, που δεν υπάρχουν χαμένοι, παρά μόνο νικητές. Γιατί, “Πάντα στον νου σου να 'χεις την Ιθάκη. Το φθάσιμον εκεί είν' ο προορισμός σου.”
Συγκεκριμένα, την προσεχή Πέμπτη στο παιχνίδι αυτό θα μπουν οι μαθήτριες και οι μαθητές των ΕΠΑΛ της χώρας και την προσεχή Παρασκευή, μια μέρα μετά δηλαδή, οι αντίστοιχοι των ΓΕΛ. Αυτός ο μεγάλος αγώνας ξεκινάει ακριβώς τις ίδιες ημερομηνίες, με εκείνες που είχε κληθεί να μπει και η δική μου γενιά, η γενιά του ‘99.
Την προσεχή Πέμπτη και Παρασκευή, λοιπόν, οι φετινοί συμμετέχοντες θα μπουν και επισήμως στον αγώνα που ακούει, Πανελλαδικές-Πανελλήνιες εξετάσεις. Μια διαδικασία, στην οποία γενιές Ελλήνων έχουν περάσει και έχουν εισαχθεί στα ανώτατα και τεχνολογικά ιδρύματα της χώρας. Υπάρχουν βέβαια, κι εκείνοι που δεν εισήχθησαν σε κάποιο από τα παραπάνω, αλλά η ζωή τους δεν τελείωσε εκεί. Γιατί η επιτυχία ενός ατόμου, πόσο μάλλον ενός δεκαοχτάχρονου, δεν καθορίζεται από την εισαγωγή ή μη στο πανεπιστήμιο.
Ίσως, οι περισσότεροι από τους διαγωνιζόμενους να έχετε άγχος και φόβο, για το τί θα συναντήσετε στην εξέταση και το πως θα είναι το όλο κλίμα. Να ξέρετε, πως είναι ένα απλό τρίωρο διαγώνισμα από τα πολλά που έχετε κληθεί, να βγάλετε εις πέρας όλα αυτά τα χρόνια. Μέσα σε ένα οικείο και ζεστό περιβάλλον, όπως είναι αυτό της σχολικής σας αίθουσας. Γι' αυτό, δεν χρειάζεται να έχετε άγχος, όσο δύσκολο κι αν ακούγεται.
Πρέπει να σκεφτείτε, πως δεν είστε οι μόνοι που δίνετε αυτές τις εξετάσεις. Πριν από εσάς αλλά και μετά, υπήρξαν και θα υπάρξουν πολλοί. Δείτε το ως ένα νέο <<παιχνίδι>> που μόλις κυκλοφόρησε. Αυτό έχει αφετηρία την έναρξη των πανελλαδικών και <<τερματίζει>> στη λήξη των σπουδών σας. Το παιχνίδι αποτελείται από τέσσερα ή πέντε επίπεδα(μαθήματα), ανάλογα στα πόσα έχει επιλέξει να εξετασθεί ο κάθε διαγωνιζόμενος. Στόχος αυτού, είναι να συγκεντρώσει όσα περισσότερα μόρια μπορεί. Στο τέλος των μαθημάτων, και με τα μόρια που έχει συγκεντρώσει ο καθένας, θα έχει χρόνο να επιλέξει τη νέα του πίστα που θα αγωνιστεί ή να κάνει “restart the game”. Για όσες και όσους είναι ικανοποιημένοι από τη συγκομιδή των μορίων τους, η νέα πίστα δεν είναι άλλη από τη σχολή που θα εισαχθούν.
Οι Πανελλήνιες λοιπόν, είναι ένας αγώνας ιδιαίτερα απαιτητικός, επίπονος και δύσκολος. Είναι για πολλούς, ο πρώτος μεγάλος και σοβαρός αγώνας από το ξεκίνημα του βίου της, πριν μπουν και τρέξουν στον Μαραθώνιο, που λέγεται ζωή. Όπως και να έχει όμως, ο καθένας που μετέχει σ' αυτές, αποκομίζει μόνο εμπειρίες και "τεστάρει" τον εαυτό του. Σ' αυτό το ταξίδι, ο διαγωνιζόμενος έχει την ευκαιρία να διευρύνει τους πνευματικούς του ορίζοντες, να κερδίσει γνώσεις και να διαμορφώσει προσωπικότητα. Αφήνει την εφηβική του ηλικία και είναι έτοιμος να μπει ενεργά στη ζωή.
Γενιά του 2001, μην το βάζετε κάτω! Έχετε ξεκινήσει τον αγώνα σας από την πρώτη Δημοτικού, και είναι αμαρτία να κάνετε <<πίσω>> τώρα. Παλέψτε για το καλύτερο και φροντίστε να τα <<δώσετε>> όλα! Το αξίζετε. Καλή τύχη σε όλους και του χρόνου φοιτητές στις σχολές προτίμησης σας…
ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ!
ΘΕΜΑΤΑ ΕΚΘΕΣΗΣ ΓΙΑ ΕΠΑΛ:
1) ΤΡΟΧΑΙΑ ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ-ΚΟΚ, ΜΕ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΟΥ ΙΑΒΕΡΗ ΓΙΑ ΤΟ ΠΟΛΥΝΕΚΡΟ ΤΡΟΧΑΙΟ ΣΤΗ ΛΑΜΙΑ
2) ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ- ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ ΑΝΕΛΙΞΗΣ ΤΟΥ ΠΡΩΤΟΓΕΝΗ ΤΟΜΕΑ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΕΣ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΑΠΟ ΛΑΙΚΑ ΣΤΡΩΜΑΤΑ
ΘΕΜΑΤΑ ΕΚΘΕΣΗΣ ΓΙΑ ΓΕΛ:
1)ΕΥΑΙΣΘΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΝΕΩΝ- ΕΝΕΡΓΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ
2)ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ
Σημείωση: Τα παραπάνω αποτελούν προβλέψεις! Μπορεί, στις περσινές εξετάσεις, να είχε πέσει ως θέμα η παιδεία(είχε προβλεφθεί), αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι θα ισχύσει και φέτος. Επίσης, οι προβλέψεις για τα ΕΠΑΛ ισχύουν και για τα ΓΕΛ, και το αντίστροφο.
Ευστράτιος Δ. Κοκκινέλλης
Φοιτητής Φιλοσοφικής Σχολής Αθηνών, τμήμα Φιλολογίας
Υπότροφος Φοιτητής Δημοσιογραφίας NEW MEDIA STUDIES BY STAMATIS MALELIS
Μήνυμα του Κ. Γιαννόπουλου για τις Πανελλήνιες Εξετάσεις
Αγαπητές μαθήτριες, αγαπητοί μαθητές,
Η στιγμή για την οποία προετοιμαζόσασταν έφθασε! Οι εκπαιδευτικοί σας προσπάθησαν για να έχετε την καλύτερη δυνατή παρουσία. Οι γονείς σας και οι δικοί σας άνθρωποι σας στήριξαν με αγάπη και υπομονή.
Με τις ευχές όλων μας κι εμένα προσωπικά δώστε το καλύτερο που μπορείτε. Και κάτι τελευταίο, βγαίνοντας από το κάθε μάθημα που εξετάζεστε μην ξεχνάτε να δίνετε το καλύτερό σας χαμόγελο στη ζωή που έχετε μπροστά σας!
Ο ΠΔΕ Δυτικής Ελλάδας
Κωνσταντίνος Γιαννόπουλος