×

Προειδοποίηση

JUser: :_load: Αδυναμία φόρτωσης χρήστη με Α/Α (ID): 708

Συνεχίζονται και σήμερα οι υψηλές θερμοκρασίες που είχαμε χθες Σάββατο.
Ο υδράργυρος κατά τόπους θα φτάσει τους 35 βαθμούς ενώ οι άνεμοι θα πνέουν από βόρειες διευθύνσεις 4 με 6 μποφόρ και στο Αιγαίο τοπικά μέχρι 7 μποφόρ.
Σύμφωνα με την Εθνική Μετεωρολογική Υπηρεσία πρόσκαιρες νεφώσεις θα αναπτυχθούν τις απογευματινές ώρες στα ηπειρωτικά με τοπικούς βροχές στα ορεινά και πρόσκαιρες καταιγίδες στα βορειοανατολικά.
Στην Αττική ο καιρός θα είναι γενικά αίθριος με πρόσκαιρες νεφώσεις τις μεσημβρινές και απογευματινές ώρες. Οι άνεμοι θα πνέουν από βόρειες διευθύνσεις 4 με 5 και στα ανατολικά τοπικά 6 μποφόρ. Η θερμοκρασία θα κυμανθεί από 18 έως 34 βαθμούς Κελσίου. Στα παραθαλάσσια η μέγιστη θα είναι 2 με 3 βαθμούς χαμηλότερη.
Στη Θεσσαλονίκη ο καιρός θα είναι επίσης γενικά αίθριος και πρόσκαιρες νεφώσεις θα αναπτυχθούν τις μεσημβρινές και απογευματινές ώρες και θα εκδηλωθούν τοπικοί βροχές στα γύρω ορεινά. Οι άνεμοι θα πνέουν βορειοδυτικοί 3 με 5 μποφόρ και από το απόγευμα νότιοι με την ίδια ένταση. Η θερμοκρασία θα κυμανθεί από 19 έως 32 βαθμούς Κελσίου. 
Αναλυτική πρόγνωση:
ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ, ΘΡΑΚΗ
Καιρός: Στην ανατολική Μακεδονία και τη Θράκη λίγες νεφώσεις που γρήγορα θα αυξηθούν και θα εκδηλωθούν σποραδικοί όμβροι και πρόσκαιρες καταιγίδες. Στα υπόλοιπα γενικά αίθριος με πρόσκαιρες νεφώσεις τις μεσημβρινές και απογευματινές ώρες οπότε θα εκδηλωθούν τοπικοί όμβροι στα ορεινά.
Άνεμοι: Από βόρειες διευθύνσεις 3 με 5 και από το βράδυ στα ανατολικά τοπικά 6 μποφόρ.

Θερμοκρασία: Από 17 έως 33 βαθμούς Κελσίου. Στη δυτική Μακεδονία η ελάχιστη 2 με 3 βαθμούς χαμηλότερη. 
ΝΗΣΙΑ ΙΟΝΙΟΥ, ΗΠΕΙΡΟΣ, ΔΥΤΙΚΗ ΣΤΕΡΕΑ ΕΛΛΑΔΑ, ΔΥΤΙΚΗ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ
Καιρός: Γενικά αίθριος. Τις μεσημβρινές και απογευματινές ώρες θα αναπτυχθούν πρόσκαιρες νεφώσεις και θα εκδηλωθούν τοπικοί όμβροι στα ορεινά κυρίως της Ηπείρου.
Άνεμοι: Από βόρειες διευθύνσεις 3 με 5 και στο βόρειο Ιόνιο τοπικά 6 μποφόρ.
Θερμοκρασία: Από 17 έως 33 βαθμούς Κελσίου. Στην Ήπειρο η ελάχιστη 2 με 3 βαθμούς χαμηλότερη. 
ΘΕΣΣΑΛΙΑ, ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΣΤΕΡΕΑ ΕΛΛΑΔΑ, ΕΥΒΟΙΑ, ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ
Καιρός: Γενικά αίθριος. Τις μεσημβρινές και απογευματινές ώρες θα αναπτυχθούν πρόσκαιρες νεφώσεις και θα εκδηλωθούν τοπικοί όμβροι στα ορεινά κυρίως της Θεσσαλίας.
Άνεμοι: Από βόρειες διευθύνσεις 3 με 5 και στα ανατολικά και νότια τοπικά 6 μποφόρ.
Θερμοκρασία: Από 18 έως 34 και κατά τόπους 35 βαθμούς Κελσίου. Στα παραθαλάσσια η μέγιστη 2 με 3 βαθμούς χαμηλότερη. 
ΚΥΚΛΑΔΕΣ, ΚΡΗΤΗ
Καιρός: Γενικά αίθριος.
Άνεμοι: Από βόρειες διευθύνσεις 6 με 7 μποφόρ.
Θερμοκρασία: Από 19 έως 29 βαθμούς Κελσίου. 
ΝΗΣΙΑ ΑΝΑΤΟΛΙΚΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ, ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΑ
Καιρός: Γενικά αίθριος.
Άνεμοι: Από βόρειες διευθύνσεις 5 με 7 μποφόρ.
Θερμοκρασία: Από 20 έως 30 βαθμούς Κελσίου. 
ΠΡΟΓΝΩΣΗ ΓΙΑ ΑΥΡΙΟ ΔΕΥΤΕΡΑ 10-06-2019
Λίγες νεφώσεις αρχικά στα ανατολικά ηπειρωτικά και την Κρήτη, που τις μεσημβρινές και απογευματινές ώρες θα αυξηθούν ενώ θα συννεφιάσει και στα υπόλοιπα ηπειρωτικά και θα εκδηλωθούν τοπικοί όμβροι και, κυρίως στα κεντρικά και τα βόρεια ηπειρωτικά, μεμονωμένες καταιγίδες. Στην υπόλοιπη νησιωτική χώρα γενικά αίθριος.
Οι άνεμοι στα δυτικά θα πνέουν από ανατολικές διευθύνσεις 3 με 5 και βαθμιαία θα στραφούν σε βόρειους με την ίδια ένταση. Στα ανατολικά από βόρειες διευθύνσεις 5 με 6 και στο Αιγαίο τοπικά 7 μποφόρ, με εξασθένηση από το απόγευμα.
Η θερμοκρασία θα σημειώσει μικρή πτώση κυρίως στα ανατολικά.

Πηγή: protothema.gr

Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού μετά και το μείζον θέμα του αναβατορίου ΑΜΕΑ της Ακρόπολης ενημερώνει ότι έχει ζητηθεί η παραίτηση της προϊσταμένης της Εφορείας Αρχαιοτήτων Πόλης Αθηνών και του προϊσταμένου του Τμήματος Αρχαιολογικών Έργων και Μελετών.

H λειτουργία του αναβατορίου ΑΜΕΑ απασχόλησε την πολιτική ηγεσία σε απόλυτη προτεραιότητα επί αρκετούς μήνες, τόσο για την αποκατάσταση της λειτουργίας του όσο και για την άμεση υλοποίηση νέας μόνιμης λύσης, ζητώντας παράλληλα τη βελτίωση συνολικά της λειτουργίας του αρχαιολογικού χώρου της Ακρόπολης.

Ωστόσο, η ανταπόκριση στο συγκεκριμένο περιστατικό οδήγησε στο να ζητηθούν οι παραιτήσεις λόγω ολιγωριών και σειράς λανθασμένων χειρισμών για τη διαχείριση του κορυφαίου μνημείου της χώρας που αποτελεί και ένα από τα σημαντικότερα όλης της ανθρωπότητας.

Οι οργανωτικές ανάγκες της διεθνούς εμβέλειας πολυαθλητικής διοργάνωσης «THE BRIDGE EXPERIENCE», η οποία υποστηρίζεται από την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας και θα λάβει χώρα το Σαββατοκύριακο, απαιτούν ολιγόωρες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις το πρωί της Κυριακής 9 Ιουνίου.

Συγκεκριμένα οι ρυθμίσεις θα περιλαμβάνουν:

Αποκλεισμό του δυτικού καταστρώματος της Γέφυρας (κατεύθυνση προς Πάτρα - Αθήνα) και της εξόδου από Γέφυρα προς Ρίο.

Η κυκλοφορία και των δύο ρευμάτων (προς Ρίο και προς Αντίρριο) στο εν λόγω τμήμα θα πραγματοποιείται από το ανατολικό κατάστρωμα της Γέφυρας, με εφαρμογή αντιρροής κατά την διάρκεια της αθλητικής διοργάνωσης.

Η έξοδος από τη Γέφυρα προς Ρίο (οδό Σώμερσετ) θα είναι αποκλεισμένη για τα οχήματα που κινούνται στην κατεύθυνση από Αντίρριο προς Ρίο.

Η συγκεκριμένη έξοδος θα παραμείνει κλειστή (περίπου για δύο ώρες) καθώς θα χρησιμοποιηθεί από τους αθλητές που θα κατευθυνθούν προς το Ρίο.

Ειδική μέριμνα έχει ληφθεί για την ενημέρωση των χρηστών, με την προσθήκη κατάλληλης πληροφοριακής σήμανσης για την εκτροπή της κυκλοφορίας προς το Ρίο μέσω του κλάδου προς Αθήνα του ανισόπεδου κόμβου Ρίου και της εξόδου αυτού για το Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο.

Ημέρα εφαρμογής αντιρροής κίνησης (αποκλεισμός δυτικού καταστρώματος και εξόδου προς Ρίο): Κυριακή 09.06.2019.

Εκτιμώμενη ώρα εφαρμογής αντιρροής κίνησης μεταξύ των ωρών 07:30 – 12:00.

Εκτιμώμενη ώρα αποκλεισμού εξόδου προς Ρίο μεταξύ των ωρών 07:30 – 10:00.

Παρακαλούνται οι οδηγοί να συμμορφώνονται με τις οδηγίες και τις υποδείξεις της Τροχαίας.

Του Δημήτρη Στεργίου

Και μετά φταίνε οι δανειστές και οι διεθνείς εποπτείες: 24 Μαϊου 1989: Το πολιτικό αίσχος για τη μονιμοποίηση 47.000 συμβασιούχων.

7 Ιουνίου 2019: Η Κομισιόν  εντοπίζει το «πάρτι»  συμβασιούχων!

Στις 7 Ιουνίου 2019 διάβασα ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στην τρίτη «μεταμνημονιακή» έκθεση εποπτείας  αναφέρει ότι  η επίμαχη επισήμανσή της  για την υπέρβαση του ορίου των συμβασιούχων δεν έγινε για πρώτη φορά τώρα, μετά τις ευρωεκλογές. Υπήρχε αυτούσια στη σελίδα 80 της 2ης έκθεσης ενισχυμένης εποπτείας, η οποία είχε δοθεί στη δημοσιότητα πριν από τρεις και πλέον μήνες, στις 27 Φεβρουαρίου: «Ο συνολικός αριθμός των προσωρινά απασχολούμενων αυξήθηκε σημαντικά το 2018. Ενώ αυτό οφείλεται σε μεγάλο βαθμό σε προσωρινό προσωπικό που απασχολείται σε Νομικά Πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου, τα στοιχεία της απογραφής για το 2018 δείχνουν επίσης ότι το προσωρινό προσωπικό των φορέων της Γενικής Κυβέρνησης (εξαιρουμένων των ΝΠΙΔ), που καλύπτεται από το ανώτατο όριο, υπερέβη το όριο κατά περίπου 1.550 άτομα».

Κι όμως ο υπό προθεσμίαν πρωθυπουργός κ. Αλέξης Τσίπρας με δηλώσεις του προσπάθησε να κάνει- κατά την προσφιλή τακτική του- το μαύρο άσπρο, δαιμονοποιώντας πάλι, ύστερα από τέσσερα χρόνια (!) τους «συντηρητικούς» κύκλους των Βρυξελλών, κατηγορώντας τον Κυριάκο  Μητσοτάκη ότι θα… εφαρμόσει όσα έχει δεχθεί από τους «συντηρητικούς» κύκλους των Βρυξελλών με υπογραφές Μνημονίων για τη σχέση 1:5 και λεονταρίζοντας ότι εκείνος  εφαρμόζει τη σχέση 1:1. Διαβάστε και συνειδητοποιήστε σε ποιο πολιτικό και κομματικό τσουνάμι βρίσκεται η χώρα επί, τουλάχιστον, τριάντα χρόνια.

Υποστήριξε, λοιπόν, ο κ. Τσίπρας : «Το αποτέλεσμα των ευρωεκλογών άνοιξε την όρεξη τόσο στο παλιό πολιτικό κατεστημένο στην Ελλάδα όσο και σε ακραίους συντηρητικούς κύκλους στις Βρυξέλλες να αμφισβητήσουν τις πολιτικές μας επιλογές και να φέρουν προσκόμματα στο σχέδιό μας. Έφτασαν μάλιστα στο σημείο να θέσουν ακόμα και ζήτημα απολύσεων συμβασιούχων στον Δημόσιο Τομέα. Είχαν να εγείρουν ζήτημα απολύσεων στο Δημόσιο από το 2014, τότε που αρμόδιος υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης ήταν ο κ. Μητσοτάκης… Η όρεξη αυτή άνοιξε, διότι, ακόμα και σήμερα, ο κ. Μητσοτάκης επιμένει διαρκώς να μιλά για την ανάγκη επιστροφής στη μια πρόσληψη για κάθε πέντε αποχωρήσεις, ενώ ήδη εμείς έχουμε κατακτήσει με σκληρές διαπραγματεύσεις το 1:1».

Κι όμως, πέρα από την τρίτη και τη δεύτερη της 27ης Φεβρουαρίου 2019, και η πρώτη «μεταμνημονιακή» έκθεση εποπτείας επισημαίνει τα ίδια, διαψεύδοντας τον κ. Τσίπρα ότι  κατόρθωσε να κάνει με… «διαπραγματεύσεις» τη σχέση από 1:5 σε 1:1!!! Συγκεκριμένα, στην πρώτη αυτή έκθεση , η οποία δόθηκε στη δημοσιότητα στις 21 Νοεμβρίου 2018, τονιζόταν ότι οι ελληνικές αρχές δεσμεύτηκαν για μείωση του προσωρινού προσωπικού και υπήρχε πίνακας, σύμφωνα με τον οποίο ο αριθμός των συμβασιούχων θα διαμορφωνόταν στις 62.439 πέρυσι (από 59.731 το 2017) και στη συνέχεια θα μειωνόταν στις 54.939 φέτος και την επόμενη τριετία…

Το πολιτικό αίσχος για τη μονιμοποίηση 47.000 εκτάκτων  το 1989

Καλά τα έλεγε ο Μάρξ, αλλά ούτε οι «σύντροφοί του μαρξιστές» της σημερινής κυβέρνησης, ούτε οι προηγούμενοι «αντίπαλοί συντηρητικοί, φιλελεύθεροι» τον άκουγαν! Κι έτσι, η ιστορία αυτή (και με το θέμα των συμβασιούχων και εκτάκτων) επαναλαμβάνεται τη μια ως φάρσα (όπως σήμερα) και την άλλη ως τραγωδία (όπως μετά τις εκάστοτε εκλογές!).

Λοιπόν, έχουμε και λέμε: Το Μάϊο του 1989, δηλαδή λίγο πριν από τις εκλογές της 18ης Ιουνίου 1989 (όπως καλή ώρα τώρα), δηλαδή πριν από τριάντα χρόνια ακριβώς, έγινε μια πρωτοφανής πολιτική αγυρτεία για τη μονιμοποίηση των 45.000 εκτάκτων – συμβασιούχων, ρουσφετολογικώς προσληφθέντων για μια συγκεκριμένη, υποτίθεται,  διάρκεια. Τότε, λοιπόν,  το πρόβλημα της μονιμοποίησης των 45.000 ή 47.000 εκτάκτων υπαλλήλων του Δημοσίου μεταβλήθηκε σε πεδίο αντιπαράθεσης με οξείς τόνους . ΠΑΣΟΚ και ΝΔ συναγωνίζονταν σε μια πρωτοφανή πολιτική αγυρτεία και κοντά και ο Συνασπισμός της Αριστεράς με ένα όψιμο λαϊκισμό για την υπεράσπιση εργατικών συμφερόντων, όπως προκύπτει από δημοσίευμα στον «Οικονομικό Ταχυδρόμο» (18 Μαϊου 1989).

Τότε,  η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, αφού οργίασε επί οκτώ χρόνια με αθρόες ρουσφετολογικές προσλήψεις, ψήφισε τελευταία, το 1987, το Νόμο 1735 , με τον οποίο ήθελε να πείσει ότι οι έκτακτοι σταματούν και ότι στο εξής οι προσλήψεις στο Δημόσιο θα γίνονται, τάχα,  με αξιοκρατικά κριτήρια. Έτσι, προέκυψε ότι υπήρχαν … 47.000 έκτακτοι - συμβασιούχοι, παίζοντας το προεκλογικό γερό χαρτί, άφησε το θέμα αυτό να «ρυθμισθεί» λίγο πριν από τις εκλογές. Όμως,  η Βουλή έκλεισε αιφνιδιαστικά και έτσι δεν ψηφίσθηκε η σχετική τροπολογία, αφού η ΝΔ  με την αίτηση για ονομαστική ψηφοφορία ματαίωσε το απαράδεκτο φαινόμενο να επικυρώσουν την απόφαση 20 το πολύ βουλευτές. Ο τότε πρωθυπουργός Ανδρέας Παπανδρέου βρήκε μια πρώτη ευκαιρία δημοκοπίας υπέρ των εργαζομένων αυτή τη φορά  και ανακοίνωσε  ότι έκτακτοι θα μονιμοποιηθούν με… υπουργικές αποφάσεις. Κι επειδή οι υπουργικές αποφάσεις πρέπει να  επικυρώνονται με νόμο ήταν σα να έλεγε: Δώστε μου την κοινοβουλευτική πλειοψηφία για να μονιμοποιηθείτε! Από την άλλη μεριά. η Νέα Δημοκρατία, ενώ είχε  διακηρύξει ότι δεν θα αναγνωρίσει διορισμούς που έγιναν από την 1.1. 1989, μόλις συνειδητοποίησε ότι θα χάσει ψήφους   από τη μη μονιμοποίηση των 47.000 εκτάκτων- συμβασιούχων χαρακτήρισε «κουρελόχαρτα» τις υπουργικές αποφάσεις, ψελλίζοντας ότι το πρόβλημα θα το αντιμετωπίσει η νέα κυβέρνηση!

Αυτού του πολιτικού αίσχους για τη μονιμοποίηση των  47.000 εκτάκτων – συμβασιούχων του Δημοσίου, είχε προηγηθεί  ένα άλλο «δούλεμα» από την  τότε κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ!  Τότε, στην υπ΄ αριθμόν 61/19.5.1989 Πράξη του Υπουργικού Συμβουλίου η μονιμοποίηση των εκτάκτων αυτών δικαιολογούνταν ως ακολούθως: «Εύλογα, οι υπάλληλοι κατέχονται από αίσθημα ανασφάλειας και αβεβαιότητας, η οποία μπορεί να επηρεάσει την υπηρεσιακή απόδοσή τους, καθώς και την αφοσίωσή τους στα καθήκοντά τους»!!! Δούλεμα και μάλιστα με «ψιλό γαζί»…

Επίδομα γάμου σε… χήρους, σε… διαζευγμένους και σε… άγαμους!!!

Μια φορά κι έναν καιρό, πριν από 24 χρόνια, το προεκλογικό έτος 1989, γίνονταν τέρατα και σημεία για ψηφοθηρικούς λόγους.

Του πολιτικού αυτού αίσχους και της κομματικής αγυρτείας είχε προηγηθεί (όπως τώρα, καλή ώρα!) καταιγίδα ρουσφετολογικών ποεκλογικών τροπολογιών, τις οποίες ο συνάδελφος Γιώργος Παπαχρήστος είχε την υπομονή να τις συγκεντρώσει και να τις παρουσιάσει σε μιαν έρευνά του στην εφημερίδα «Νέα» (16 Απριλίου 1989), η οποία αναδημοσιεύθηκε στη συνέχεια και στον «Οικονομικό Ταχυδρόμο» (18 Μαϊου 1989). Από την έρευνα του Γιώργου Παπαχρήστου παραθέτουμε μερικά από τα «κατορθώματα» των τότε κυβερνώντων:

Στις 26 Ιανουαρίου 1989, με τροπολογία του υπουργού Εργασίας Γιώργου Γεννηματά, επιλύονται τα ακόλουθα συγκλονιστικά προβλήματα: Αυξάνεται κατά ένα μέλος το Διοικητικό Συμβούλιο του ΟΑΕΔ και κατά δύο της Εργατικής Εστίας.

Με την ίδια τροπολογία επιτρέπεται τα παιδιά των υπαλλήλων του υπουργείου Εργασίας και της Εργατικής Εστίας να πηγαίνουν και αυτά στις κατασκηνώσεις της… Εργατικής Εστίας. Όπου μάλιστα αυτό δεν είναι εύκολο, διατίθενται οι αναγκαίες πιστώσεις για να πηγαίνουν τα παιδιά σε κατασκηνώσεις Δήμων ή ΝΠΔΔ! Η δαπάνη, σύμφωνα με το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους, ανερχόταν συνολικά σε 25,3 εκατ. δραχμές.

Την ίδια ημέρα κατατίθεται τροπολογία την οποία υπογράφουν οι Μένιος Κουτσόγιωργας, Δημήτρης Τσοβόλας, Γιώργος Γεννηματάς και Γιάννης Σκουλαρίκης, η οποία επεκτείνει το επίδομα ανθυγιεινής εργασίας  σε… όλους τους δικαιούχους εργαζόμενους στο Δημόσιο και τα ΝΠΔΔ. Πόσο κόστισε αυτή η «απλοχεριά»; Άγνωστον. Ούτε το Γενικό Λογιστήριο μπόρεσε να εκτιμήσει την επιβάρυνση αυτή του κρατικού προϋπολογισμού!

Στις 30 Ιανουαρίου του 1989, οι βουλευτές του ΠΑΣΟΚ Στ. Μαρινίδης και Μερ. Κυρατσούς απεδείκνυαν ότι ανάμεσα στα ενδιαφέροντά τους περιλαμβανόταν και ο μεγάλος (;) φόρτος εργασίας  του προέδρου της Εργατικής Εστίας: Κατέθεσαν τροπολογία με την οποία ζητούσαν  να εκχωρηθούν οι αρμοδιότητες του προέδρου για έγκριση δαπανών της Εστίας έως 150.000 δραχμές στους διευθυντές διότι, όπως σημείωναν, «θα αποδεσμευτεί ο  πρόεδρος από την καθημερινή υπογραφή μεγάλου αριθμού ενταλμάτων και επιταγών που αναφέρονται σε μικροποσά χωρίς ιδιαιτερότητες (π.χ. γαμήλια βοηθήματα, χρηματικά βραβεία κλπ»!!! 

Την ίδια ημέρα ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Γιώργος Κατσιφάρας καταθέτει τροπολογία για την εξίσου συμπαθή τάξη των… θυρωρών!!! Το κείμενο της τροπολογίας ανέφερε: «Θυρωροί που υπηρετούν σε πολυκατοικίες φυσικών προσώπων ή εταιριών, δεν μπορούν να απολυθούν παρά μόνο με την απόφαση του 501 τοις χιλίοις  των συνιδιοκτητών». Η εισηγητική έκθεση που συνοδεύει την τροπολογία εξηγεί: «Επιδιώκεται η προστασία των ελαχίστων θυρωρών που απέμειναν, ώστε να μη χάσουν την εργασία τους πριν από τη συμπλήρωση του χρόνου συνταξιοδότησής τους»!

Στις 8 Φεβρουαρίου 1989 οι Μένιος Κουτσόγιωργας και Δημήτρης Τσοβόλας κατέθεσαν τροπολογία για τη σύσταση Κέντρου Έρευνας Θεμάτων Ισότητας.  Είναι η εποχή που το θέμα του διαζυγίου του τότε πρωθυπουργού Ανδρέα Παπανδρέου βρισκόταν σε… έξαρση και, άσχετα από τη χρησιμότητα του Κέντρου, η ουσία βρισκόταν στην έκθεση του διευθυντή του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους  Γ. Τσούτσου, ο οποίος σημείωνε ότι η ίδρυση του Κέντρου «θα κοστίσει τουλάχιστον 250 εκατ. δραχμές»!

Την ίδια ημέρα, 8 Φεβρουαρίου 1989 οι Μένιος Κουτσόγιωργας  και Δημήτρης Τσοβόλας, με αφορμή προφανώς την ίδια περίπτωση (διαζύγιο του Ανδρέα Παπανδρέου), συνεχίζουν τη… φεμινιστική πολιτική και καταθέτουν άλλη τροπολογία , η οποία μεριμνούσε  για την επιχορήγηση των γυναικείων οργανώσεων. Κόστος; Μόλις 36,8 εκατ. δραχμών!

Στις 9 Φεβρουαρίου 1989 κατατίθεται στο νομοσχέδιο περί υπουργείου Τουρισμού τροπολογία – μαμούθ, την οποία υπογράφουν οι Μένιος Κουτσόγιωργας , Δημήτρης Τσοβόλας, Β. Ρώτης και Γ. Πέτσος. Αφορούσε στην πρόσληψη από το υπουργείο Δικαιοσύνης 2.560 δικαστικών επιμελητών, για την αποδέσμευση ισάριθμων αστυνομικών, στο πλαίσιο των μέτρων αντιμετώπισης της τρομοκρατίας μετά τις απανωτές επιθέσεις εις βάρος δικαστικών λειτουργών. Κόστος; 2,5 δις. δραχμές, σύμφωνα με το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους!

Στις 6 Μαρτίου οι Δημήτρης Τσοβόλας και Γιάννης Ποττάκης συνυπέγραψαν  τροπολογία για τη μεταφορά στο Δημόσιο προσωπικού από τους γεωργικούς συνεταιρισμούς, αλλά ήταν τόσο συνοπτική η τροπολογία ώστε οι δύο υπουργοί δεν αναφέρουν ούτε αριθμό «μεταφερομένων»! Αποτέλεσμα ήταν να μη μπορεί το Γενικό Λογιστήριο να καθορίσει το κόστος…

Στις 27 Μαρτίου 1989 ήρθε η σειρά της βουλευτή Καλλιόπης Μπουρδάρα, η οποία  κατέθεσε τροπολογία στις 10:20 το βράδυ και ζητούσε: «Κανένα από τα δύο φύλα δεν επιτρέπεται να αντιπροσωπεύεται στα ψηφοδέλτια με ποσοστό μεγαλύτερο από 65%!»!! Επρόκειτο  για μια … παραλλαγή του  αιτήματος των γυναικείων οργανώσεων περί ποσοστιαίας συμμετοχής γυναικών στα ψηφοδέλτια των κομμάτων  ίσης με το 35%!

Την ίδια ημέρα, 27 Μαρτίου 1989,  κατατίθεται τροπολογία, η οποία υπογράφεται από τους Γ. Μωραΐτη, Α. Τσοχατζόπουλο και Δ. Τσοβόλα, με την οποία αναπροσαρμοζόταν το ύψος του επιδόματος επικίνδυνης εργασίας  στους πυροτεχνουργούς και τους «εξουδετερωτές»  εκρηκτικών υλών. Κόστος; 45,6 κατ. δραχμών .

Στις 31 Μαρτίου 1989 οι Γιώργος Γεννηματάς και Δημήτρης Τσοβόλας (μέσα σε όλα!!!) κατέθεσαν τροπολογία με την οποία το επίδομα γάμου δίδεται από τούδε και στο εξής όχι μόνο στους έγγαμους, αλλά  και στους… εν χηρεία ευρισκομένους, στους … διαζευγμένους, αλλά και στους άγαμους γονείς!!!

Και μερικά φαιδρά και ευτράπελα

Σα να μην έφταναν αυτά τα τραγικά και αίσχιστα, είχαμε και τα ευτράπελα στη συνέχεια. Το Σεπτέμβριο του 1989, η Πανελλήνια Ομοσπονδία Εκτάκτων του Δημοσίου συνέχισε τον σκληρό αγώνα με κινητοποιήσεις και απεργίες για τη μονιμοποίηση των μελών της. Τότε, το αίτημά της ήταν η μονιμοποίηση των εκτάκτων εργαζομένων στο δημόσιο τομέα έως τις 31 Δεκεμβρίου 1988 και η η παράταση των συμβάσεων έως το Μάρτιο του 1990. Εκτός από τα δύο αυτά αιτήματα, η Πανελλήνια αυτή Ομοσπονδία συνέχιζε με την προβολή δύο ακόμα αιτημάτων μετά τη μονιμοποίηση τους. Το ένα ήταν… «κατάργηση του θεσμού των εκτάκτων» και το άλλο καθιέρωση της… «αξιοκρατίας, της  διαφάνειας και του στοιχειώδους προγραμματισμού στις προλήψεις του Δημοσίου…». Ε, τι λέτε;  Τρελαίνεστε ή δεν τρελαίνεστε με όλα αυτά;

Και μερικές προκλητικές κομματικές προσλήψεις, όπως οι … σημερινές!

Στις 20 Ιουνίου 1990, ο τότε βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας Ευάγγελος Μεϊμαράκης κατήγγειλε στη Βουλή μερικές περιπτώσεις διορισμών.

-Στις 11 Μαρτίου 1989 (προεκλογικό έτος) προσλήφθηκαν στο Κέντρο Περίθαλψης Παιδιών Λεχαινών 68 υπάλληλοι χωρίς να υπάρχουν στο Κέντρο … παιδιά και το Μάιο μετά βίας μάζεψαν… επτά παιδιά!

-Στο Κέντρο Άμεσης Βοήθειας Βέροιας για τέσσερα ασθενοφόρα υπηρετούσαν 14 οδηγοί και προσλήφθηκαν παράνομα άλλοι 11, οι οποίοι μονιμοποιήθηκαν με το Νόμο 1759/89.

-Σε υποκατάστημα ΙΚΑ Βορείου Ελλάδος προσλήφθηκαν πέντε τηλεφωνήτριες χωρίς να υπάρχει… τηλεφωνικό κέντρο!

Του Θάνου Τζήμερου

– 3 μετά τα μεσάνυχτα, κι ο απέναντι, που έχει πάρτι, έχει ακόμα τα ηχεία στη διαπασών.

– Πας να βγεις από το parking σου και διαπιστώνεις ότι ο γνωστός ζαμάν φου γείτονας σε έχει κλείσει ακόμα μία φορά.

– Ο καμικάζι με το παπί που έχει βγάλει την εξάτμιση θεωρεί ότι θα τον θαυμάσεις μπορεί και να τον ερωτευτείς αν σε ξυπνήσει στις 2 το πρωί κάνοντας σούζα έξω από το παράθυρό σου.

– Πας μια βόλτα με τον γιο σου και κάνετε σλάλομ για να αποφύγετε την «παραγωγή» των σκυλιών της γειτονιάς, που οι ευαίσθητοι κυνοκτήτες θεωρούν ότι πρέπει να αφήνουν στο πεζοδρόμιο κάτι σαν διακοσμητικό εξωτερικού χώρου.

– Έβαψες για 3η φορά τον εξωτερικό τοίχο του σπιτιού σου, αλλά το πρωί διαπιστώνεις ότι είναι πάλι γεμάτος συνθήματα.

– Ζεις σε ένα μονόδρομο που όμως εξυπηρετεί πολλούς έξυπνους οδηγούς οι οποίοι κόβουν δρόμο πηγαίνοντας ανάποδα και κινδυνεύεις να βρεθείς στις ρόδες τους αν κοιτάξεις προς τη… σωστή κατεύθυνση περνώντας πεζός τον δρόμο.

Εάν για κάτι από αυτά φωνάξεις την αστυνομία, απλώς θα καταγράψει το συμβάν. Το πολύ να κάνει συστάσεις. Και θα σου πει να υποβάλλεις μήνυση. Πράγμα το οποίο δεν θα κάνεις διότι και κοστίζει και θα χρειαστείς καμιά δεκαετία τουλάχιστον μέχρι η υπόθεση να τελεσιδικήσει. Πώς θα κοιμάσαι εν τω μεταξύ αν ο απέναντι έχει ροπή στα μεταμεσονύκτια πάρτι, ή αν, ακόμα χειρότερα, το «ντάπα – ντούπα» είναι επί μονίμου βάσεως και προέρχεται από ένα μπαρ που άνοιξε στο ισόγειο με ανύπαρκτη ηχομόνωση;

Η μικρή παραβατικότητα σπάνια φτάνει στα δικαστήρια. Είναι όμως αυτή που ταλαιπωρεί όλους τους πολίτες και κυμαίνεται από απλή ενόχληση μέχρι καθημερινό εφιάλτη. Δεν μπορούμε να μιλάμε για κράτος δικαίου και να αναφερόμαστε μόνο σε τιμωρία ληστειών και ανθρωποκτονιών. Κι όμως, για την μικρή παραβατικότητα ελάχιστα έχουν γραφεί και ποτέ δεν συζητιέται στα ΜΜΕ. Εδώ ο κόσμος καίγεται, θα μου πεις, κι εσύ ασχολείσαι με το μπαρ που παίζει δυνατά μουσική τη νύχτα; Ναι, ασχολούμαι και μ’ αυτό και το θεωρώ ιδιαίτερα σημαντικό για τους εξής λόγους:

– Το συναίσθημα ότι ο πολίτης είναι απροστάτευτος απέναντι σε καθημερινές παράνομες ενέργειες παγιώνει μέσα του την απαξίωση για την συντεταγμένη πολιτεία με απρόβλεπτες συνέπειες ως προς τις πολιτικές του επιλογές. Η άνοδος κομμάτων που προτείνουν την αυτοδικία και τον «τσαμπουκά» ως πολιτική πράξη οφείλεται σ’ αυτό ακριβώς.

– Μια συχνή, που μπορεί να είναι και καθημερινή, ενόχληση επιδρά αρνητικά στον ψυχισμό κάθε ανθρώπου. Αν μάλιστα η ψυχική ισορροπία κάποιου δεν είναι ιδιαίτερα ευσταθής, οι αντιδράσεις του μπορεί να καταλήξουν ακραίες. Τα συχνά εγκλήματα «δι’ ασήμαντον αφορμήν» είναι η κορυφή ενός παγόβουνου ψυχικής έντασης που δεν μπορεί να εκτονωθεί νόμιμα.

– Από την πλευρά του παραβατικού, η διαπίστωση ότι μπορεί να παρανομεί χωρίς τιμωρία τον αποθρασύνει. Οδηγείται στο να υιοθετήσει αυτή την συμπεριφορά σε όλες τις εκφάνσεις της ζωής του.

Τι κάνουμε λοιπόν; Αφήνουμε την μικρή παραβατικότητα να γίνει μεγάλη πριν ασχοληθούμε μαζί της; Όχι βέβαια. Μόνο που εδώ δεν μπορούμε να εφαρμόσουμε τη συνταγή που λειτουργεί στα σοβαρά κράτη, απλοποιώντας, ας πούμε, τις διαδικασίες υποβολής μήνυσης. Αν όλα αυτά έφταναν στο ακροατήριο, αντί οι υποθέσεις να τελεσιδικούν σε δέκα χρόνια θα τελεσιδικούσαν σε είκοσι. Χρειαζόμαστε κάτι άμεσο και αποτελεσματικό.

Αυτό που προτείνει η «Δημιουργία, ξανά!» είναι η θέσπιση του «δικαστή – αστυνομικού», ενός οργάνου με σοβαρές νομικές σπουδές, επικοινωνιακή ικανότητα, ευφυΐα και ειδική εκπαίδευση σε θέματα μικρής παραβατικότητας που θα κυκλοφορεί με πολιτικά και θα δρα είτε μετά από κλήση του πολίτη είτε αυτοβούλως. Ο ρόλος του θα είναι να επιλαμβάνεται των υποθέσεων επί τόπου και να αποφασίζει επίσης επί τόπου, βάζοντας χρηματικά ή διοικητικά πρόστιμα.

Είναι προφανής η σημασία της κατάλληλης επιλογής ανθρώπων γι’ αυτή τη θέση διότι κάποιος με ανεπαρκείς ικανότητες ή με χαλαρό ηθικό υπόβαθρο θα μπορούσε να επιτείνει αντί να επιλύσει το πρόβλημα. Βεβαίως και αυτός θα κρίνεται. Θα οφείλει να καταγράφει το συμβάν, να φωτογραφίζει ή να ηχογραφεί το θέμα (απορώ γιατί η αστυνομία δεν χρησιμοποιεί τις εξαιρετικές ευκολίες που προσφέρει η τεχνολογία στην τεκμηρίωση των υποθέσεων που χειρίζεται) και να αιτιολογεί την απόφασή του. Θα υφίσταται έλεγχο από τους προϊσταμένους ειδικά αυτής της υπηρεσίας, η οποία θα λειτουργεί στο πλαίσιο της Ελληνικής Αστυνομίας, αλλά θα έχει διοικητική αυτοτέλεια. Αν ο πολίτης νομίζει ότι αδικείται θα μπορεί να προσφύγει στην ίδια υπηρεσία σε ανώτερο κλιμάκιο. Αν όμως και αυτή η απόφαση βγει εναντίον του, το πρόστιμο θα διπλασιάζεται.

Αν αυτός ο θεσμός καθιερωθεί και στελεχωθεί με σοβαρούς λειτουργούς θα έχει οφέλη σε πολλά επίπεδα: και ο πολίτης θα νιώθει ότι μπορεί να βρει το δίκιο του εδώ και τώρα και η παραβατικότητα της καθημερινότητας θα μειωθεί και η Δικαιοσύνη θα αποσυμφορηθεί. Να μην ξεχνάμε πως η πολιτική δεν είναι μια αφηρημένη επιστήμη αλλά η βελτίωση της ζωής μας σε κάθε επίπεδο. Γι΄αυτό χρειάζεται πρακτικές και εφαρμόσιμες λύσεις.

Πηγή: viadiplomacy.gr

Η Γενική Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση Δυτικής Ελλάδας δημοσιεύει συνολικά στοιχεία που αφορούν στα θέματα οδικής ασφάλειας και τροχονομικής αστυνόμευσης που συνέβησαν, κατά τη διάρκεια του μήνα Μαΐου του έτους 2019, στην εδαφική αρμοδιότητα των Διευθύνσεων Αστυνομίας Αχαΐας, Ηλείας, Αιτωλίας και Ακαρνανίας.

Η δημοσίευση των μηνιαίων στοιχείων συνοδεύεται με στατιστικά – αριθμητικά στοιχεία του αντίστοιχου περσινού μήνα.

Α. Τροχαία ατυχήματα

Στην εδαφική αρμοδιότητα της Γενικής Περιφερειακής Αστυνομικής Διεύθυνσης Δυτικής Ελλάδας σημειώθηκαν 35 τροχαία ατυχήματα έναντι 29 που είχαν συμβεί τον Μάιο του έτους 2018. Ειδικότερα σημειώθηκαν :

4 θανατηφόρα ατυχήματα έναντι 1 τον Μάιο του έτους 2018.

4 τροχαία ατυχήματα με σοβαρό τραυματισμό έναντι 1 τον Μάιο του έτους 2018.

27 τροχαία ατυχήματα με ελαφρύ τραυματισμό ατόμων όσα και τον Μάιο του έτους 2018.

Από τα τροχαία δυστυχήματα που συνέβησαν σε αστικές και αγροτικές περιοχές των Περιφερειακών Ενοτήτων καταγράφηκαν συνολικά 45 παθόντες  έναντι 38 τον Μάιο του έτους 2018:

Ειδικότερα καταγράφηκαν:

5 νεκροί έναντι 1 τον Μάιο του έτους 2018.

4 σοβαρά τραυματίες έναντι 1 τον Μάιο του έτους 2018.

36 ελαφρά τραυματίες όσοι και τον Μάιο του έτους 2018.

Τα κυριότερα αίτια των τροχαίων ατυχημάτων - δυστυχημάτων όπως προέκυψε από την αστυνομική τροχονομική έρευνα, ήταν:

Παραβίαση ερυθρού σηματοδότη

Υπερβολική ταχύτητα

Οδήγηση υπό την επήρεια μέθης

Παραβίαση προτεραιότητας

Αίτια αναφερόμενα σε πεζούς

Β. Δράσεις τροχονομικής αστυνόμευσης

Οι Υπηρεσίες Τροχαίας της Γενικής Περιφερειακής Αστυνομικής Διεύθυνσης Δυτικής Ελλάδας βρίσκονται σε διαρκή ετοιμότητα, εφαρμόζοντας συγκεκριμένο σχεδιασμό, που προβλέπει αυξημένα μέτρα οδικής ασφάλειας και τροχονομικής αστυνόμευσης για την ασφαλή κυκλοφορία των οχημάτων και των πολιτών, καθώς και για την πρόληψη και αποτροπή των ατυχημάτων σε όλο το οδικό της δίκτυο.

Ενδεικτικά, το μήνα Μάιο του έτους 2019 συγκροτήθηκαν από τις Υπηρεσίες Τροχαίας 295 συνεργεία αλκοολομέτρησης, ενεργήθηκαν 5.223 έλεγχοι διερεύνησης μέθης και διαπιστώθηκαν 235 παραβάσεις.

Επιπλέον, το ίδιο χρονικό διάστημα βεβαιώθηκαν εκτός των άλλων και 2.943 επικίνδυνες παραβάσεις.

Ειδικότερα βεβαιώθηκαν:

1.408

για υπερβολική ταχύτητα

410

για μη χρήση κράνους κατά την οδήγηση

352

για μη χρήση της ζώνης ασφαλείας κατά την οδήγηση

74

για κίνηση στο αντίθετο ρεύμα

77

για χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση

34

για παραβίαση προτεραιότητας

72

για παραβίαση ερυθρού σηματοδότη

91

για αντικανονικό προσπέρασμα

28

για μη χρήση παιδικών καθισμάτων

203

για Κ.Τ.Ε.Ο.

124

για οδήγηση με φθαρμένα ελαστικά

70

για επικίνδυνους ελιγμούς κατά την οδήγηση

Γ. Συμβουλές Οδικής Ασφάλειας

Η Ελληνική Αστυνομία ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένη στα θέματα ασφαλούς οδήγησης και οδικής ασφάλειας, με σκοπό να συμβάλλει στη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων υπενθυμίζει σε όλους τους οδηγούς και τους χρήστες του οδικού δικτύου ότι η οδική ασφάλεια είναι υπόθεση όλων μας.

Στο πλαίσιο αυτό οι οδηγοί οφείλουν να εφαρμόζουν τις διατάξεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, να οδηγούν με σύνεση και προσοχή, ανάλογα με τις επικρατούσες καιρικές συνθήκες και την κατάσταση του οδοστρώματος ακολουθώντας πάντα τις υποδείξεις και τις συμβουλές του προσωπικού της Τροχαίας.

Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι οδηγώ με ασφάλεια σημαίνει:

Μαθαίνω και εφαρμόζω τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.

Έχω διαρκώς τεταμένη την προσοχή μου στην οδήγηση και στον έλεγχο του οχήματος.

Όταν οδηγώ δεν έχω καταναλώσει οινοπνευματώδη ποτά.

Δεν παραβιάζω τα όρια ταχύτητας.

Φορώ πάντα ζώνη ασφαλείας.

Τοποθετώ τα παιδιά σε παιδικό κάθισμα, στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου και τους φορώ ζώνη ασφαλείας.

Σε περίπτωση που οδηγώ ή είμαι συνεπιβάτης σε μοτοσικλέτα φορώ πάντα κράνος.

Δεν κάνω αντικανονικά προσπεράσματα.

Δεν παραβιάζω τον κόκκινο σηματοδότη.

Σταματώ στο STOP και δίνω προτεραιότητα.

Δεν μιλώ στο κινητό όταν οδηγώ.

Δίνω προτεραιότητα στους πεζούς.

Σέβομαι τα σήματα και τις υποδείξεις των τροχονόμων.

Γραφείο Τύπου Αστ. Δ/νσης Περ. Δυτ. Ελλάδας

Το ενδεχόμενο διαρροής των θεμάτων στα νέα ελληνικά, στα οποία διαγωνίζονται στην πρεμιέρα των πανελλαδικών εξετάσεων οι υποψήφιοι των γενικών λυκείων, εξετάζει το υπουργείο Παιδείας.

Το θέμα της έκθεσης δημοσιεύθηκε σε ιστοσελίδα, μισή ώρα πριν από την επίσημη ανακοίνωση. Ωστόσο διευκρινίζεται ότι αυτό δεν είναι δυνατό να έχει επηρεάσει την εξεταστική διαδικασία και δεν τίθεται ζήτημα επανάληψής της, καθώς εκείνη την ώρα ήταν σε εξέλιξη η εξέταση.

Πηγή: eleftherostypos.gr

Πέθανε στα 69 του χρόνια  ο πρώην βουλευτής Αργολίδας της Νέας Δημοκρατίας, Γιάννης Μανώλης. Επί σειρά ετών ήταν στέλεχος της ΓΣΕΕ.

Πέθανε στα 69 του χρόνια  ο πρώην βουλευτής Αργολίδας της Νέας Δημοκρατίας, Γιάννης Μανώλης. Επί σειρά ετών ήταν στέλεχος της ΓΣΕΕ.

Ο Γιάννης Μανώλης γεννήθηκε στις 31 Οκτωβρίου 1950 στο Αραχναίο. Σπούδασε τεχνολόγος-μηχανικός. Από το γάμο του με την Γεωργία Μανώλη-Κοντογεωργίου απέκτησαν μια κόρη και έναν γιό.

Το 1986 ήταν Ιδρυτικό Μέλος της ΚΙΠΑΕΑ (Κίνηση Ειρήνης) και μέλος της Εκτελεστικής Επιτροπής. Το 1995-1997 αντιπρόεδρος της Ένωσης Καταναλωτών Ελλάδας. Το 1998–2004 μέλος της Οικονομικής και Κοινωνικής Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Από το 1998 έως το 2004 Γενικός Γραμματέας Γ.Σ.Ε.Ε.

Το 2004 εκλέγεται πρώτος Βουλευτής στο Νομό Αργολίδας με τη Ν.Δ., το ίδιο και το 2007. Το 2012 αποχώρησε από την Νέα Δημοκρατία όπου διετέλεσε και επικεφαλής της γραμματείας Συνδικαλιστικού του κόμματος. Για λίγους μήνες συνεργάστηκε με τους Ανεξάρτητους Έλληνες από όπου επίσης αποχώρησε. Το 2014 ήταν υποψήφιος Περιφερειάρχης Πελοποννήσου.

Πηγή: tanea.gr

Δημοσιεύθηκε σε ΦΕΚ η ΚΥΑ που αφορά το πρόγραμμα «Εναρμόνιση οικογενειακής και επαγγελματικής ζωής» έτους 2019-2020. Στην συγκεκριμένη απόφαση αναφέρονται οι ωφελούμενοι, τα κριτήρια και η διαδικασία επιλογής τους, αλλά και οι δομές με τις κατηγορίες του.

Ωφελούμενες/οι της Δράσης είναι:

– Μητέρες βρεφών, νηπίων και παιδιών ή/και

– Μητέρες νηπίων, παιδιών, εφήβων και ατόμων μεΑναπηρία.

– Άτομα (γυναίκες και άνδρες), στα οποία έχει παραχωρηθεί με δικαστική απόφαση η επιμέλεια παιδιών.

– Άτομα που βρίσκονται σε χηρεία.

Οι ωφελούμενες/οι της Δράσης θα πρέπει να πληρούν τις κάτωθι προϋποθέσεις:

– να είναι εργαζόμενες/οι (μισθωτές/οί, αυτοαπασχολούμενες/οι), ή

– να είναι άνεργες/οι οι οποίες/οι να διαθέτουν δελτίοανεργίας σε ισχύ ή άλλο ισοδύναμο έγγραφο (τα έγγραφα δυνάμει των οποίων βεβαιώνεται η ιδιότητα τουανέργου προσδιορίζονται στην Πρόσκληση).

Από όλες τις ως άνω κατηγορίες εξαιρούνται οι τακτικοί υπάλληλοι του Δημοσίου, των Ν.Π.Δ.Δ. καθώς καιυπάλληλοι μόνιμοι και αορίστου χρόνου των ΟΤΑ (Α’και Β’ βαθμού).

 

Τα κριτήρια επιλογής αφορούν (α)στο οικογενειακό εισόδημα (λαμβάνεται υπόψη και υπολογίζεται το εισόδημα και των δύο μερών/συζύγων, καθώς και το εισόδημα των εξυπηρετούμενων ατόμων εφόσον υποβάλλουν ξεχωριστή φορολογική δήλωση), (β)στην κατάσταση απασχόλησης και την εργασιακή σχέση (γ)στην οικογενειακή κατάσταση.

Η μοριοδότηση των κριτηρίων παρουσιάζεται στον κατωτέρω Πίνακα:

 

ΚΡΙΤΗΡΙΑ

ΑΝΑΛΥΣΗ ΜΟΡΙΩΝ

 

1. Ετήσιο δηλωθέν οικογενειακό εισόδημα

 

90 – [ (Ε-Π) / 300 ]*

 

 

2. Κατάσταση απασχόλησης,

εργασιακή σχέση

και είδος απασχόλησης

– οι εργαζόμενοι-ες με σύμβαση εργασίας μερικής απασχόλησης,

– οι εργαζόμενοι-ες με σύμβαση εργασίας ορισμένου χρόνου, και

– οι εργαζόμενοι-ες με εργόσημο ή με άλλες μορφές ευέλικτης απασχόλησης

– οι άνεργοι-ες, με δελτίο ανεργίας σε ισχύ ή άλλο ισοδύναμο έγγραφο με το οποίο επιβεβαιώνεται η κατάσταση ανεργίας

 

 

 

90

– οι μισθωτοί-ες πλήρους απασχόλησης αορίστου χρόνου, και

– οι αυτοαπασχολούμενο-ες

 

85

 

 

 

 

3. Οικογενειακή κατάσταση

– δυνητικοί ωφελούμενοι που ανήκουν στην ομάδα των ΑμεΑ με ποσοστό αναπηρίας 35% και άνω, και

– δυνητικοί ωφελούμενοι που έχουν τέκνα που ανήκουν στην ομάδα των ΑμεΑ με ποσοστό αναπηρίας 35% και άνω

 

 

50

– δυνητικοί ωφελούμενοι που είναι χήρες-οι,

– οι μονογονεϊκές οικογένειες,

– δυνητικοί ωφελούμενοι που είναι διαζευγμένες-οι ή σε διάσταση,

– δυνητικοί ωφελούμενοι που είναι τρίτεκνοι – πολύτεκνοι,

 

 

40

– οι μητέρες που έχουν σύζυγο που ανήκει στην ομάδα των ΑμεΑ με ποσοστό αναπηρίας 67% και άνω.

– οι μητέρες που έχουν άνεργο σύζυγο με δελτίο ανεργίας σε ισχύ ή άλλο ισοδύναμο έγγραφο με το οποίο επιβεβαιώνεται η κατάσταση ανεργίας.

 

 

30

 

*Όπου“Ε”δηλώνει το συνολικό ετήσιο οικογενειακό εισόδημα όπως αποτυπώνεται στο πεδίο Γ2 ΕΚΚ.ΕΙΔ.ΕΙΣΦΟΡΑΣΑΛΛΗΛ.) και “Π” αντιστοιχεί στο ποσό των 500 € για κάθεπαιδί, που εντάσσεται στα ηλικιακά όρια του αρ.5 της ΚΥΑ (έως την ηλικία των 12 ετών). Η ανωτέρωτιμή του “Π”, δηλαδή των 500€, ισχύει και για κάθε παιδί/άτομο ΑΜΕΑ άνω των 12 ετών. Για τα εισοδήματα που οανωτέρω τύπος δίνει αρνητικό αποτέλεσμα, η μοριοδότηση είναι μηδενική. Στην περίπτωση κατά την οποία οιενδιαφερόμενοι υπερβαίνουν τα οριζόμενα στην Πρόσκληση εισοδηματικά κριτήρια, τότε δεν βαθμολογούνται σεκανένα κριτήριο και απορρίπτονται.

 

Η χρηματοδότηση της Δράσης θα προέλθει (παρ.1 αρ.13) «από Κοινοτικούς, Εθνικούς πόρους του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων και από τον τακτικό π/υ του Υπ. Εσωτερικών». Θα προκύψει (παρ.1 αρ.14) « και δαπάνη έως 65.000.000,00 ευρώ, η οποία θα βαρύνει τον κρατικόπ/υ, προκειμένου να χρηματοδοτηθούνόλοι οι αιτούντες που θα πληρούν τις προϋποθέσεις συμμετοχής στην Πρόσκληση. Η εν λόγω δαπάνη θα αντιμετωπισθείαπό πιστώσεις που θα εγγραφούν στον π/υοικονομικού έτους 2020 του ΥΠΕΣ ».

Ειδικότερα, ο π/υ ανέρχεται σε 270.000.000,00 ευρώ, εκ των οποίων τα 137.997.214,00ευρώ είναι στο συγχρηματοδοτούμενο σκέλος και 65.000.000,00 στον τακτικό π/υ του ΥΠΕΣ.

Η κατανομή του π/υ θα γίνει ανά περιφέρεια και επιχειρησιακό πρόγραμμα σύμφωνα με τον παρακάτω Πίνακα(η κατανομήείναι ενδεικτική και τα ποσά μπορούν να διαφοροποιηθούν κατά την εξέλιξη της Δράσης) :

Πηγή: aftodioikisi.gr

 

Χθες, Τετάρτη, 5 Ιουνίου ξεκίνησε η υποβολή αιτήσεων για τα προγράμματα του Λογαριασμού Αγροτικής Εστίας έτους 2019 του ΟΠΕΚΑ. Ενώ από τις 3/6 έχουν ξεκινήσει οι αιτήσεις για τον κοινωνικό τουρισμό του ΟΑΕΔ στο oaed.gr.

ΟΠΕΚΑ - Αγροτική Εστία 2019

Οι δικαιούχοι των προγραμμάτων, μπορούν να υποβάλουν αίτηση συμμετοχής στα ΚΕΠ όλης της χώρας για τον κοινωνικό τουρισμό, τα δωρεάν βιβλία και τα δωρεάν εισιτήρια σε θέατρα από τον ΟΠΕΚΑ.

Οι αιτήσεις μπορούν να υποβληθούν μέχρι και την Δευτέρα 24 Ιουνίου.

Αποκλειστικά για το παιδικό κατασκηνωτικό πρόγραμμα, η υποβολή αιτήσεων γίνεται απ ευθείας στην ιστοσελίδα του ΟΠΕΚΑ (www.opeka.gr) από 5/06/19 έως και 16/06/2019.

Για το 2019 υλοποιούνται οκτώ προγράμματα:

1.Κοινωνικός τουρισμός 6ήμερων διακοπών για 53.000 δικαιούχους.

Διάρκεια ισχύος από 10/7/2019 έως 10/5/2020.

2.Ιαματικός τουρισμός για 4.000 συνταξιούχους, με 6ήμερες διακοπές και 5 απλές λούσεις. Διάρκεια ισχύος για διαμονή σε κατάλυμα από 10/7/2019 έως 8/5/2020

3.Τετραήμερες εκδρομές για 12.500 δικαιούχους με συμβεβλημένα τουριστικά γραφεία. Διάρκεια ισχύος από 10/7/2019 έως 8/5/2020

4.Παιδικό κατασκηνωτικό πρόγραμμα μέχρι και 16 ημερών για 1.500 παιδιά δικαιούχων ΛΑΕ, ηλικίας 6 έως 16 ετών. Διάρκεια ισχύος από 20/6/2019 έως 9/9/2019

5.Δωρεάν βιβλία για 150.000 δικαιούχους. Ειδικά για τα παιδιά το επιδοτούμενο ποσό ανέρχεται στα 30 ευρώ ανά βιβλίο. Διάρκεια ισχύος από 10/7/2019 έως 8/5/2020

6.Δωρεάν εισιτήρια θεάτρου σε 35.000 δικαιούχους για πληθώρα θεατρικών παραστάσεων σε όλες τις μεγάλες πόλεις της Ελλάδας. Διάρκεια ισχύος από 10/7/2019 έως 8/5/2020

7.Πρόγραμμα παροχής χρηματικών βοηθημάτων 1.000€ σε 1.000 πολύτεκνες μητέρες συνταξιούχους ή ασφαλισμένες του ΕΦΚΑ-ΟΓΑ.

8.Πρόγραμμα παροχής χρηματικών βοηθημάτων 700€ σε 4.000 τρίτεκνες μητέρες συνταξιούχους ή ασφαλισμένες του ΕΦΚΑ-ΟΓΑ.

ΟΑΕΔ - Κοινωνικος τουρισμος

Ο Κοινωνικός Τουρισμός 2019 ΟΑΕΔ είναι ένα πρόγραμμα επιδότησης για τη διαμονή δικαιούχων και των ωφελουμένων μελών τους σε τουριστικά καταλύματα της χώρας από 1 ως 5 ημέρες, ενώ η διαμονή μπορεί να φτάσει τις 10 ημέρες εφόσον επιλέγουν τουριστικά καταλύματα των νήσων Λέσβου, Χίου, Σάμου, Λέρου και Κω.

Σκοπός του προγράμματος κοινωνικού τουρισμού είναι η πνευματική, πολιτιστική και κοινωνική ανάπτυξη του εργατικού δυναμικού και των οικογενειών αυτού με την παροχή ποιοτικών υπηρεσιών. Αντικείμενο του προγράμματος είναι η επιδότηση των δικαιούχων– ωφελουμένων για την πραγματοποίηση διακοπών με τη χορήγηση επιταγής κοινωνικού τουρισμού.

Οι δικαιούχοι

Ως δικαιούχοι του προγράμματος κοινωνικού τουρισμού περιόδου 2019-2020 φτάνουν τους 140.000 και ορίζονται ως εξής:

α) Ασφαλισμένοι που πραγματοποίησαν ως εργαζόμενοι με σχέση εξαρτημένης εργασίας ιδιωτικού δικαίου, κατά το προηγούμενο της έναρξης του προγράμματος ημερολογιακό έτος, 50 ημέρες στην ασφάλιση του Ενιαίου Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (ΕΦΚΑ) με εισφορές υπέρ της Εργατικής Εστίας.

β) Ασφαλισμένες που έλαβαν, κατά το προηγούμενο της έναρξης του προγράμματος ημερολογιακό έτος, 50 ημέρες ειδικής παροχής προστασίας μητρότητας.

γ) Ασφαλισμένοι που έλαβαν, κατά το προηγούμενο της έναρξης του προγράμματος ημερολογιακό έτος, τακτική επιδότηση ανεργίας με βάση τις κοινές περί ανεργίας διατάξεις του Οργανισμού Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού (ΟΑΕΔ), διάρκειας τουλάχιστον δύο μηνών (50 ημερήσια επιδόματα).

δ) Άνεργοι εγγεγραμμένοι στο Ειδικό Μητρώο Ανέργων ΑμεΑ του ΟΑΕΔ. Κρίσιμος χρόνος συνδρομής της προϋπόθεσης είναι η ημερομηνία λήξης της προθεσμίας υποβολής των αιτήσεων. Ο υπό τα στοιχεία α’ έως γ’ αναφερόμενος αριθμός ημερών δύναται να προκύψει αθροιστικά από τις ημέρες και των τριών στοιχείων.

Οι ωφελούμενοι

Ως ωφελούμενοι του προγράμματος κοινωνικού τουρισμού ορίζονται:

α) Τα τέκνα των δικαιούχων, ηλικίας άνω των πέντε και έως 18 ετών, όπως αυτά αποδεικνύονται από αυτεπάγγελτη αναζήτηση των δικαιολογητικών από αρμόδιο δημόσιο φορέα ή όπως η Δημόσια πρόσκληση ορίσει. Για τους σκοπούς της παρούσας, ως ημερομηνία συμπλήρωσης του 5ου έτους θεωρείται η 01.01.2019.

β) Τέκνα των δικαιούχων, ηλικίας 18 έως 24 ετών, έμμεσα ασφαλισμένα από το δικαιούχο ή τον άλλο γονέα, όπως αυτά αποδεικνύονται από αυτεπάγγελτη αναζήτηση των δικαιολογητικών από αρμόδιο δημόσιο φορέα ή όπως η Δημόσια Πρόσκληση ορίσει. Κρίσιμος χρόνος συνδρομής της προϋπόθεσης ενεργού ασφαλιστικής ικανότητας είναι η ημερομηνία λήξης της προθεσμίας υποβολής των αιτήσεων.

γ) Τέκνα των δικαιούχων, ηλικίας από 18 ετών και ανεξαρτήτως ορίου με οποιαδήποτε αναπηρία σε ποσοστό 67% και άνω ισοβίως, έμμεσα ή άμεσα ασφαλισμένα, λόγω αναπηρίας, χωρίς ημέρες εργασίας.

δ) Οι σύζυγοι των δικαιούχων, όταν είναι έμμεσα ασφαλισμένα μέλη αυτών, όπως αποδεικνύονται από αυτεπάγγελτη αναζήτηση των δικαιολογητικών από αρμόδιο δημόσιο φορέα ή όπως η Δημόσια Πρόσκληση ορίσει. Κρίσιμος χρόνος συνδρομής της προϋπόθεσης ενεργού ασφαλιστικής ικανότητας είναι η ημερομηνία λήξης της προθεσμίας υποβολής των αιτήσεων.

ε) Οι συνοδοί δικαιούχων ή ωφελουμένων των ως άνω περιπτώσεων α’ έως δ’ ανηκόντων στην κατηγορία ατόμων με αναπηρία σε ποσοστό 67% και άνω και μόνο στην περίπτωση που υπάρχει αναγκαιότητα συνοδείας και αυτή προκύπτει από το νόμο και αποδεικνύεται από σχετική βεβαίωση, όταν απαιτείται, όπως αυτή προσδιορίζεται στα δικαιολογητικά συμμετοχής της Δημόσιας Πρόσκλησης.

Για τους σκοπούς της παρούσας, ως τέκνο νοείται κάθε φυσικό, νομιμοποιηθέν ή νομίμως αναγνωρισθέν ή υιοθετημένο τέκνο και, γενικά, κάθε τέκνο του οποίου οι δικαιούχοι έχουν τη γονική μέριμνα και επιμέλεια.

Σε περιπτώσεις συζύγων που αμφότεροι είναι δικαιούχοι της παροχής, ο ένας εκλαμβάνεται ως ωφελούμενος του άλλου, εφόσον δηλωθεί στην αίτηση του άρθρ. 7 της παρούσας, όπως η Δημόσια Πρόσκληση ορίσει.

Δεν θεωρούνται δικαιούχοι–ωφελούμενοι του προγράμματος κοινωνικού τουρισμού περιόδου 2019-2020:

α) Οι επιλεγέντες δικαιούχοι-ωφελούμενοι, στο πλαίσιο του προγράμματος κοινωνικού τουρισμού περιόδου 2018-2019, ανεξαρτήτως από το αν έκαναν χρήση της παροχής ή όχι, με εξαίρεση τους επιλεγέντες εκείνους που ανήκουν στην κατηγορία ατόμων με αναπηρία και των ωφελουμένων μελών τους.

β) Οι δικαιούχοι–ωφελούμενοι συναφούς παροχής από οποιονδήποτε άλλον φορέα για την ίδια χρονική περίοδο υλοποίησης του προγράμματος.

Διάρκεια προγράμματος

Η διάρκεια του προγράμματος ορίζεται σε 12 μήνες. Οι ημερομηνίες έναρξης και λήξης του προγράμματος ορίζονται στη Δημόσια Πρόσκληση.

Η διάρκεια διαμονής των δικαιούχων–ωφελουμένων ορίζεται από μία έως πέντε διανυκτερεύσεις εντός του χρονικού διαστήματος της ως άνω παραγράφου, ενώ προσαυξάνεται κατά πέντε επιπλέον διανυκτερεύσεις για τους δικαιούχους–ωφελούμενους που επιλέγουν τουριστικά καταλύματα των νήσων Λέσβου, Χίου, Σάμου, Λέρου και Κω.

Υποβολή αιτήσεων

Οι αιτήσεις συμμετοχής των υποψήφιων δικαιούχων υποβάλλονται προς τον ΟΑΕΔ αποκλειστικά με ηλεκτρονικό τρόπο, μέσω των ηλεκτρονικών Υπηρεσιών της Διαδικτυακής Πύλης του ΟΑΕΔ (www.oaed.gr), όπως η Δημόσια Πρόσκληση ορίσει. Σε περίπτωση υποβολής αίτησης με τρόπο διαφορετικό από αυτόν που ορίζεται στην Πρόσκληση, η αίτηση δεν λαμβάνεται υπόψη.

Οι ηλεκτρονικές αιτήσεις υποβάλλονται μέσα στην προθεσμία που ορίζεται ρητά στη Δημόσια Πρόσκληση. Μετά τη λήξη της προθεσμίας, δεν είναι δυνατή η υποβολή αιτήσεων.

Η αίτηση επέχει θέση υπεύθυνης δήλωσης του άρθρου 8 του ν. 1599/1986 (ΦΕΚ Α΄/ 75) για τα στοιχεία που διαλαμβάνονται σε αυτήν. Η ανακρίβεια των στοιχείων που δηλώνονται στην αίτηση, επισύρει τις προβλεπόμενες ποινικές και διοικητικές κυρώσεις.

Η υποβολή αίτησης συμμετοχής συνιστά εξουσιοδότηση προς τον ΟΑΕΔ για τη χρήση και την επεξεργασία των προσωπικών δεδομένων του αιτούντος και των ωφελουμένων μελών του αποκλειστικά για τους σκοπούς της παρούσας.

Ο υποψήφιος φέρει την ευθύνη της πλήρους και ορθής συμπλήρωσης της ηλεκτρονικής αίτησής του. Διόρθωση, τροποποίηση ή συμπλήρωση των αιτήσεων, συμπλήρωση τυχόν ελλειπόντων στοιχείων–δικαιολογητικών, έστω και συμπληρωματικών ή διευκρινιστικών, επιτρέπεται με νέες ηλεκτρονικές αιτήσεις, οι οποίες υποβάλλονται έως τη λήξη της προθεσμίας υποβολής των αιτήσεων, σε αντικατάσταση των προηγουμένων.

Δικαιολογητικά των υποψήφιων που δεν δύναται να αναζητηθούν αυτεπαγγέλτως είτε επισυνάπτονται στην ηλεκτρονική αίτηση συμμετοχής τους είτε προσκομίζονται στα αρμόδια ΚΠΑ2, ως η Δημόσια Πρόσκληση ορίσει.

Υποψήφιοι των οποίων ημέρες εργασίας της παρ. 1 του άρθρ. 2 ή της παρ. 2 του άρθρ. 8 της παρούσας δεν δύναται να αναζητηθούν αυτεπαγγέλτως, λόγω μη ένταξής τους στο μηχανογραφικό σύστημα του ΕΦΚΑ για οποιονδήποτε λόγο, υποχρεούνται είτε να επισυνάψουν στην αίτησή τους τα σχετικά παραστατικά είτε να τα προσκομίσουν στα αρμόδια ΚΠΑ2, ως η Δημόσια Πρόσκληση ορίσει.

Μη επισύναψη στην ηλεκτρονική αίτηση των δικαιολογητικών που ορίζονται από τη Δημόσια Πρόσκληση ή μη προσκόμιση αυτών, ως η Δημόσια Πρόσκληση ορίζει, καθώς και προκύπτουσα μη πλήρωση των όρων της Δημόσιας Πρόσκλησης και αναντιστοιχία των δηλουμένων στην αίτηση στοιχείων με τα υποβληθέντα/αυτεπαγγέλτως αναζητηθέντα δικαιολογητικά, είναι δυνατόν να επιφέρει είτε αποκλεισμό του δικαιούχου ή ωφελουμένου αυτού από το πρόγραμμα είτε μη μοριοδότησή του για τα κριτήρια εκείνα στα οποία αφορούν τα δικαιολογητικά

Πηγή: dikaiologitika.gr