×

Προειδοποίηση

JUser: :_load: Αδυναμία φόρτωσης χρήστη με Α/Α (ID): 918

Λουκέτο έβαλαν 4.277 επιχειρήσεις υψηλής τεχνολογίας στην Ελλάδα το 2015, σύμφωνα με έρευνα του Εθνικού Κέντρου Τεκμηρίωσης (ΕΚΤ). Παράλληλα, δημιουργήθηκαν 3.249 νέες επιχειρήσεις, με αποτέλεσμα να προκύπτει «κενό» 1.028 εταιρειών υψηλής τεχνολογίας.

Το 2014, είχαν συγκροτηθεί 3.869, ενώ είχαν κλείσει 4.310. Το 2011, είχαν ανοίξει 3.408 υψηλής τεχνολογίας και είχαν σταματήσει να λειτουργούν 2.087 εταιρείες υψηλής τεχνολογίας. Το ποσοστό των διαγραφών επιχειρήσεων υψηλής τεχνολογίας, στο σύνολο των διαγραφών επιχειρήσεων, σημείωσε μικρή μείωση από 3,5% το 2011 σε 3,4% το 2013, ενώ το 2015 αυξήθηκε στο 4,5%.

Από την άλλη πλευρά, το ποσοστό σύστασης των επιχειρήσεων υψηλής τεχνολογίας κατέγραψε αύξηση από 4,4% το 2011, σε 6,8% το 2013, ενώ το 2015 υποχώρησε στο 4,5%. Στη μελέτη, μεταξύ άλλων, διαπιστώνεται ότι οι εγχώριες επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον κλάδο της κατασκευής ηλεκτρονικών υπολογιστών, υπερτερούν κατά πολύ στις συστάσεις, σε σχέση με τις επιχειρήσεις κατασκευής φαρμακευτικών προϊόντων.

Στις επιχειρήσεις υψηλής τεχνολογίας στον κλάδο των υπηρεσιών, ο μεγαλύτερος αριθμός αποδίδεται στις δραστηριότητες προγραμματισμού ηλεκτρονικών υπολογιστών, παροχής συμβουλών και συναφείς δραστηριότητες, ενώ ακολουθούν οι δραστηριότητες υπηρεσιών πληροφορίας και οι τηλεπικοινωνίες.

Πηγή: aftodioikisi.gr

Ξεκινούν από τον Ιούλιο και θα προκηρύσσονται σταδιακά έως το τέλος του έτους δέκα προγράμματα απασχόλησης που αφορούν συνολικά πάνω από 90.000 ανέργους όλων των εκπαιδευτικών κατηγοριών.

Τα προγράμματα θα προκηρυχθούν από το υπουργείο Εργασίας και τον ΟΑΕΔ και περιλαμβάνουν θέσεις στο δημόσιο αλλά και στον ιδιωτικό τομέα για νεοεισερχόμενους στην αγορά εργασίας αλλά και ανέργους που θέλουν να συμπληρώσουν τα ένσημά τους προκειμένου να βγουν στη σύνταξη. Τα δύο πρώτα προγράμματα που θα ανακοινωθούν μέσα στις επόμενες ημέρες αφορούν την απόκτηση εργασιακής εμπειρίας και ένταξης στην απασχόληση για 13.000 νέους από 18 έως 29 ετών.

Θα ακολουθήσουν οι προκηρύξεις των δράσεων εγγυημένης απασχόλησης ανέργων σε κλάδους αιχμής (αφορά υποψηφίους ηλικίας έως 64 ετών), δημιουργίας νέων θέσεων εργασίας στον ιδιωτικό τομέα, νεανικής επιχειρηματικότητας και υποστήριξης της απασχόλησης σε Κοινωνικές Συνεταιριστικές Επιχειρήσεις. Παράλληλα, μέχρι το τέλος του καλοκαιριού θα προκηρυχθούν από το υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης οι πρώτες 700 θέσεις συμβασιούχων στα 254 Κέντρα Κοινότητας σε όλη την Ελλάδα. Το νέο προσωπικό θα επιλεγεί με διαδικασίες ΑΣΕΠ και θα υπογράψει με συμβάσεις εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου (ΙΔΟΧ) ετήσιας διάρκειας, με δυνατότητα ανανέωσης. Οι ειδικότητες που ζητούνται αφορούν τον κλάδο ΠΕ/ΤΕ Κοινωνικής Εργασίας αλλά και ψυχολόγους, επισκέπτες υγείας ή νοσηλευτές, πτυχιούχους ΑΕΙ ή ΤΕΙ Οικονομικής Κατεύθυνσης, νηπιαγωγούς, εκπαιδευτικούς, διαμεσολαβητές και διοικητικούς υπαλλήλους.

 

Πηγή: aftodioikisi.gr

Η λειτουργία του συστήματος Υγείας στη Δυτική Ελλάδα, τα στοχευμένα έργα που έχουν υλοποιηθεί από την Περιφέρεια, το ετήσιο σχέδιο δράσης σε συνεργασία με φορείς και κυρίως τα σοβαρότατα προβλήματα χρηματοδότησης και στελέχωσης των μονάδων, θα βρεθούν στο επίκεντρο της επόμενης συνεδρίασης του Περιφερειακού Συμβουλίου, μεταξύ άλλων θεμάτων.

Η 12η συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Δυτικής Ελλάδας θα γίνει την ερχόμενη Τετάρτη 6 Ιουλίου 2016 και ώρα 3 το μεσημέρι στην Πάτρα, στην αίθουσα του Περιφερειακού Συμβούλιου στο ισόγειο του κτιρίου της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας (Ν.Ε.Ο. Πατρών – Αθηνών 32 και Αμερικής).

«Η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας προσπαθεί με στοχευμένα έργα να συμβάλει στην αναβάθμιση και στην ενίσχυση των δομών Υγείας και Πρόνοιας. Δυστυχώς, το σύνολο των μονάδων που παρέχουν υπηρεσίες υγείας στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας αντιμετωπίζουν δυσεπίλυτα προβλήματα που χρήζουν άμεσης και ουσιαστικής παρέμβασης προς όφελος των πολιτών και των εργαζομένων. Το σύστημα υγείας οδηγείται σε κατάρρευση και σε πλήρη ιδιωτικοποίηση που θα πλήξει τα μεσαία και κατώτερα κοινωνικά στρώματα καθώς, όπως είναι λογικό, θα αδυνατούν να καλύψουν την νοσηλεία και θεραπεία τους» υπογραμμίζει ο Περιφερειάρχης Απόστολος Κατσιφάρας.

Και καταλήγει ο κ. Κατσιφάρας: «Θα πρέπει οι αιρετοί, οι φορείς και οι πολίτες της Δυτικής Ελλάδας να διεκδικήσουμε μια σειρά από παρεμβάσεις για να σώσουμε το σύστημα υγείας και αυτό θα το κάνουμε όλοι μαζί».

 

Άστεγοι, ηλικιωμένοι, άποροι και πολίτες που έχουν πληγεί από την ανθρωπιστική, οικονομική και κοινωνική κρίση βρίσκονται στο επίκεντρο του σχεδιασμού της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας.

Οι δράσεις, συνολικού προϋπολογισμού 8.633.780 ευρώ, που συμπεριλαμβάνονται στο Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Δυτικής Ελλάδας 2014-2020, έχουν ως σκοπό την καταπολέμηση κάθε μορφής φτώχειας και περιλαμβάνουν κέντρα εξυπηρέτησης και διασύνδεσης πολιτών με όλα τα κοινωνικά προγράμματα, κοινωνικά παντοπωλεία και φαρμακεία, κέντρα διημέρευσης για ΑμεΑ και φροντίδας ηλικιωμένων.

«Η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας έχει στρατηγικό της στόχο τη δημιουργία ενός δικτύου κοινωνικής προστασίας για τους πιο αδύναμους συμπολίτες μας με ανθρωπιά, αλληλεγγύη προς όλους, τους άνεργους, τους φτωχούς, τους συνταξιούχους και τα αδύναμα στρώματα της κοινωνίας μας. Σχεδιάζουμε και υλοποιούμε πάντοτε με στόχευση προς τη βελτίωση της ποιότητας ζωής των συμπολιτών μας. Διεκδικούμε ακόμα περισσότερα» υπογράμμισε ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας Απόστολος Κατσιφάρας.

Πέρα από το δίκτυο προστασίας που θα δημιουργηθεί για τους πολίτες της Δυτικής Ελλάδας, συμβάλλουμε και στη μείωση της ανεργίας στην περιοχή μας, όπως τόνισε ο Περιφερειάρχης Απ. Κατσιφάρας, καθώς μέσα από τις δράσεις θα προσληφθούν περίπου 100 άτομα για τις τρεις πρώτες κατηγορίες, πέρα από τους εργαζόμενους που ήδη απασχολούνται στα ήδη υπάρχοντα ΚΕΔΗΦ και ΚΗΦΗ.

Ειδικότερα, εκδόθηκαν προσκλήσεις για την ένταξη των συγκεκριμένων κατηγοριών δράσεων:

1. Κέντρα Κοινότητας (60 άτομα)

2. Δομή παροχής βασικών αγαθών (Κοινωνικά παντοπωλεία, συσσίτια 10 άτομα και κοινωνικά φαρμακεία 10 άτομα)

3. Δομές για αστέγους (Υπνωτήρια 10 άτομα και Κέντρα Ημέρας 10 άτομα)

4. Κέντρα Διημέρευσης και Ημερήσιας Φροντίδας Ατόμων με Αναπηρία (ΚΕΔΗΦ)

5. Κέντρα Ημερήσιας Φροντίδας Ηλικιωμένων (ΚΗΦΗ).

Αναλυτική παρουσίαση

1. Κέντρα Κοινότητας

Τα Κέντρα Κοινότητας είναι νέα δράση, με καινοτόμα χαρακτηριστικά και με τη λειτουργία τους επιδιώκεται η ανάπτυξη ενός τοπικού σημείου αναφοράς για την υποδοχή, εξυπηρέτηση και διασύνδεση των πολιτών με όλα τα Κοινωνικά Προγράμματα και Υπηρεσίες που υλοποιούνται στην περιοχή παρέμβασης.

Ενσωματώνουν τα Γραφεία Διαμεσολάβησης του Δικτύου Δομών για την αντιμετώπιση της φτώχειας, καθώς και τις λειτουργίες εξειδικευμένων κέντρων για ειδικές κατηγορίες του πληθυσμού (π.χ. Κέντρα Ρομά, Κέντρα Μεταναστών κ.α.).

Περιλαμβάνουν: α) Πύλη Εισόδου για την πληροφόρηση των πολιτών σχετικά με τα προγράμματα πρόνοιας, κοινωνικής ένταξης και απασχόλησης, β) Διασύνδεση με τους φορείς που παρέχουν υπηρεσίες απασχόλησης, καθώς και άλλες κοινωνικές υπηρεσίες, γ) Παροχή Ποιοτικών Υπηρεσιών (συμβουλευτική υποστήριξη, συμβουλευτική αγωγή σε θέματα νομικού χαρακτήρα, ανάπτυξη Δικτύου Εθελοντισμού, ανάπτυξη δράσεων δημιουργικής απασχόλησης και μαθησιακής στήριξης, διοργάνωση εκδηλώσεων κ.α.)

Προϋπολογισμός της δράσης είναι 3.500.000 ευρώ, ενώ δικαιούχοι είναι Δήμοι, ΟΤΑ α΄ βαθμού και λοιποί φορείς καθ' αρμοδιότητα, φορείς που συστήνονται και εποπτεύονται από ΟΤΑ α' βαθμού (Δημοτικά ΝΠΔΔ, Κοινωφελείς Επιχειρήσεις).

2. Δομή παροχής βασικών αγαθών

Η συγκεκριμένη δράση αφορά δομές, οι οποίες χρηματοδοτήθηκαν στο πλαίσιο του ΕΠΑΝΑΔ 2007-2013 και επανασχεδιάζονται στη βάση των συμπερασμάτων της αποτίμησης και με βάση τις τρέχουσες ανάγκες.

Δομή Σίτισης και βασικών αγαθών: Συνιστά συλλειτουργία των δομών των κοινωνικών παντοπωλείων και των δομών που παρείχαν συσσίτια. Στόχος της λειτουργίας των δομών είναι να λειτουργήσουν σε συνέργεια με το ΤΕΒΑ.

Κοινωνικά Φαρμακεία: Προγραμματίζεται η εκ νέου συγχρηματοδότηση των κοινωνικών φαρμακείων. Η δράση αφορά στην παροχή σε σταθερή και τακτική βάση δωρεάν φαρμάκων, υγειονομικού υλικού και παραφαρμακευτικών προϊόντων σε ωφελούμενα άτομα που τα έχουν ανάγκη.

Προϋπολογισμός της δράσης είναι 1.555.200 ευρώ, ενώ δικαιούχοι είναι Δήμοι, ΟΤΑ Α' βαθμού, λοιποί φορείς καθ' αρμοδιότητα, Κοινωνικές Συνεταιριστικές Επιχειρήσεις (ΚΟΙΝΣΕΠ) του Ν. 4019/2011 και Κοινωνικοί Συνεταιρισμοί Περιορισμένης Ευθύνης (ΚΟΙΣΠΕ) του Ν. 2716/1999 (αρ. 12), Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις (ΜΚΟ) και •                Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου, Νομικά Πρόσωπα των Δήμων (Δημοτικά ΝΠΔΔ, Κοινωφελείς Επιχειρήσεις των Δήμων).

3. Δομές για αστέγους

Το οξυμένο πρόβλημα έλλειψης στέγης κυρίως στα μεγάλα αστικά κέντρα και η συνεπαγόμενη αναγκαιότητα περαιτέρω εξειδίκευσης της πολιτικής για τους αστέγους, οδήγησε στην απόφαση οι συγχρηματοδοτούμενες δομές για άστεγους να αποτελέσουν αντικείμενο διακριτής πράξης, η οποία θα περιλαμβάνει Υπνωτήρια και Κέντρα Ημέρας. Οι υπηρεσίες που θα παρέχονται θα είναι αναβαθμισμένες και θα υπάρχει πρόβλεψη για παροχή γευμάτων στα υπνωτήρια και μικρογευμάτων.

Προϋπολογισμός της δράσης είναι 1.112.580 ευρώ, ενώ δικαιούχοι είναι Δήμοι, ΟΤΑ Α' βαθμού και διαδημοτικά σχήματα συνεργασίας αυτών, Δημοτικά ΝΠΔΔ παροχής υπηρεσιών κοινωνικής φροντίδας ή Κοινωφελείς Επιχειρήσεις των ΟΤΑ Α' βαθμού, με ανάλογη τροποποίηση του καταστατικού τους και Νομικά Πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου (Ν.Π.Ι.Δ.) μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα πιστοποιημένα σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 5 του Ν. 2646/98 (ΦΕΚ 236/1988 τ. Α') ή ΝΠΙΔ μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα του Ν.4139/2013 (ΦΕΚ 74/2013 τ. Α') με την προϋπόθεση ότι θα έχουν υπογράψει συμφωνητικό συνεργασίας με το Δήμο στον οποίο ενδιαφέρεται να υποβάλει σχετική πρόταση χρηματοδότησης.

4. Κέντρα Διημέρευσης και Ημερήσιας Φροντίδας Ατόμων με Αναπηρία

Πρόκειται για συνέχιση της δράσης που συγχρηματοδοτήθηκε από το ΕΠΑΝΑΔ και αφορά τη χρηματοδότηση των δικαιούχων για τη λειτουργία των παρακάτω δομών:

α) Κέντρα Διημέρευσης - Ημερήσιας Φροντίδας για Άτομα με Αναπηρίες από νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου,

β) Λοιπά Κέντρα από νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου, που έχουν νομίμως αδειοδοτηθεί για την παροχή υπηρεσιών συναφών προς τα Κέντρα Διημέρευσης - Ημερήσιας Φροντίδας.

Στόχοι είναι η βελτίωση της ποιότητας ζωής των ατόμων με αναπηρία που χρήζουν υποστηρικτικών υπηρεσιών, η ενίσχυση της κοινωνικής συνοχής και η πρόληψη φαινομένων περιθωριοποίησης και κοινωνικού αποκλεισμού.

Προϋπολογισμός της δράσης είναι 2.241.000 ευρώ, ενώ δικαιούχοι είναι Νομικά Πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου (Ν.Π.Ι.Δ.) μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα που λειτουργούν: α) Κέντρα Διημέρευσης - Ημερήσιας Φροντίδας για Άτομα με Αναπηρίες (ΚΔΗΦ) που έχουν νομίμως αδειοδοτηθεί και πληρούν τους όρους, τις προϋποθέσεις και τις προδιαγραφές, που ορίζονται στο Π.Δ. 395/1993, καθώς και στο κεφάλαιο Γ της υπ' αριθμ. Π4α/οικ.4633/29.9.1993 απόφασης της Υφυπουργού Υγείας Πρόνοιας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων, β) Λοιπά Κέντρα που έχουν νομίμως αδειοδοτηθεί για την παροχή υπηρεσιών συναφών προς τα Κέντρα Διημέρευσης - Ημερήσιας Φροντίδας

5. Κέντρα Ημερήσιας Φροντίδας Ηλικιωμένων (ΚΗΦΗ)

Το Υπουργείο Εργασίας σχεδιάζει μια ολοκληρωμένη πολιτική για τους ηλικιωμένους (Πρωτοβάθμιο Σύστημα Φροντίδας Ηλικιωμένων), με τη δημιουργία Δικτύου φροντίδας ηλικιωμένων. Τα ΚΗΦΗ παρέχουν υπηρεσίες ημερήσιας φροντίδας σε ηλικιωμένα άτομα μη δυνάμενα να αυτοεξυπηρετηθούν απόλυτα (κινητικές δυσκολίες, άνοια, κλπ).

Προϋπολογισμός της δράσης είναι 225.000 ευρώ, ενώ δικαιούχοι είναι οι Δήμοι Αγρινίου και Ήλιδας ή Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου αυτών / Δημοτικές Κοινωφελείς Επιχειρήσεις του Ν.3463/2006 / Διαδημοτικές Επιχειρήσεις, που νομίμως έχουν αδειοδοτηθεί και λειτουργούν δομές ΚΗΦΗ, σύμφωνα με το θεσμικό και κανονιστικό πλαίσιο που διέπει την ίδρυση και λειτουργία τους, όπως ισχύει κάθε φορά (αριθ. Π1γ/ΑΓΠ/οικ.14963/9.10.2001, ΦΕΚ 1397/Β, Απόφαση του Υπουργού Υγείας και Πρόνοιας, όπως τροποποιήθηκε με την Π1γ/ΓΠ/οικ.11801/5.02.2003 (ΦΕΚ 160/Β) και με την Δ27/οικ. 9746/409/4.04.2013 (ΦΕΚ 914/Β)), και σύμφωνα με τα όσα ορίζονται στο Νόμο υπ. αριθμ. 4018/2011 (ΦΕΚ 215/Α).

Το υπουργείο Παιδείας με νομοθετική ρύθμιση που αναμένεται το φθινόπωρο, σχεδιάζει σαρωτικές αλλαγές στα μεταπτυχιακά από το ακαδημαϊκό έτος 2017-2018.

Η ρύθμιση θα προβλέπει ότι τουλάχιστον ένα Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (ΠΜΣ) σε κάθε τμήμα Πανεπιστημίου και ΤΕΙ θα είναι δωρεάν, σύμφωνα με την εφημερίδα «Ημερησία». Το υπουργείο προτείνει τη λύση σε κάθε τμήμα να υπάρχει υποχρεωτικά τουλάχιστον ένα δωρεάν μεταπτυχιακό το οποίο μπορεί είτε να είναι συναρτημένο με την έρευνα και να οδηγεί σε διδακτορικό είτε να είναι επαγγελματικής εξειδίκευσης.

Ερωτηματικό παραμένει εάν θα τεθεί πλαφόν στα μεταπτυχιακά που λειτουργούν με δίδακτρα. Το ζήτημα προβληματίζει έντονα το υπουργείο Παιδείας, το οποίο δεν έχει ακόμη λάβει τις οριστικές αποφάσεις του, αφού τα έσοδα τα οποία προέρχονται από τα δίδακτρα στα μεταπτυχιακά καλύπτουν, σε αρκετές περιπτώσεις, βασικές ανάγκες των ιδρυμάτων και εκφράζονται φόβοι μήπως τυχόν μείωσή τους, σε μια περίοδο μάλιστα που η κρατική χρηματοδότηση είναι περιορισμένη, οδηγήσει τα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ σε «στραγγαλισμό».

Τέλος, η ρύθμιση θα καθιερώνει συγκεκριμένα ακαδημαϊκά κριτήρια για τη λειτουργία αυτοδύναμων μεταπτυχιακών προγραμμάτων. Τα κριτήρια θα αφορούν, για παράδειγμα, τον αριθμό των μόνιμων καθηγητών που πρέπει να διαθέτει κάθε τμήμα για να κλείσει ο κύκλος των συζητήσεων περί κατάχρησης των μεταπτυχιακών από πανεπιστημιακούς με στόχο να ενισχύσουν τις απολαβές τους.

Πηγή: www.dikaiologitika.gr

Το δικαίωμα της πρόωρης συνταξιοδότησης αποκτούν χιλιάδες εργαζόμενο σε ΔΕΚΟ και τράπεζες ακόμα και από το 50ό έτος της ηλικίας τους.

Μάλιστα πολλοί από τους συγκεκριμένους εργαζομένους μπορούν να βγουν στην σύνταξη έχοντας εξασφαλίσει διπλό κέρδος, αφού σε κάποιες περιπτώσεις η αποχώρηση από την εργασία τους θα συνοδευτεί με υψηλά οικονομικά κίνητρα εθελουσίας εξόδου.

Το πρόγραμμα της οικειοθελής αποχώρησης που εξετάζουν οι Διοικήσεις Τραπεζών και πρώην ΔΕΚΟ, πέραν του ποσού αποζημίωσης που δικαιούνται οι υπάλληλοι, συνοδεύεται με έξτρα αποζημίωση που σε ορισμένες περιπτώσεις φτάνει ακόμα και τους 45 μισθούς.

Δεν λείπουν όμως και οι παγίδες, όπως σημειώνει ο Ελεύθερος Τύπος, τις οποίες δεν πρέπει να αγνοήσουν οι εργαζόμενοι. Σύμφωνα με την εφημερίδα το δέλεαρ μπορεί να είναι σημαντικό, πλην όμως θα πρέπει να γνωρίζουν ότι, αν δεν έχουν πιάσει το όριο ηλικίας για να συνταξιοδοτηθούν, θα υποχρεωθούν να μείνουν για 5 ή και για 10 χρόνια εκτός εργασίας μέχρι να έρθει η ώρα να υποβάλλουν αίτημα συνταξιοδότησης.

Ακόμη χειρότερα αν δεν έχουν και τον απαιτούμενο χρόνο ασφάλισης που τους κατοχυρώνει με σύνταξη πριν από τα 67, τότε θα πρέπει να σπεύσουν να αναγνωρίσουν πλασματικά έτη και να κλειδώσουν τις προϋποθέσεις που τους επιτρέπουν να συνταξιοδοτηθούν μεν αργότερα αλλά σε κάθε περίπτωση πριν το 67ο έτος με πλήρη σύνταξη.

Οι ανατροπές και οι εκπλήξεις στα όρια συνταξιοδότησης 150.000 και πλέον ασφαλισμένων σε Ταμεία, ΔΕΚΟ και τραπεζών, όπως και σε άλλα ειδικά ταμεία, δημιουργούν τέσσερις κατηγορίες εργαζομένων από τους οποίους άλλοι κερδίζουν περισσότερα και άλλοι λιγότερα, ενώ υπάρχουν και πολλοί που μπορεί να βγουν ζημιωμένοι. Συγκεκριμένα:

— Κερδισμένοι από τα κίνητρα εθελουσίας εξόδου είναι όσοι έχουν συμπληρώσει 25 ή και περισσότερα χρόνια ασφάλισης έως το 2012 και μέχρι τις 18/8/2015 έκλεισαν οι μεν γυναίκες το 50ό έως 55ο έτος (με ανήλικο τέκνο έως το 2012), οι δε άνδρες τα 35 χρόνια εργασίας. Σε αυτές, και όχι μόνο, τις περιπτώσεις η έξοδος στη σύνταξη είναι πιο συμφέρουσα λύση αυτή τη στιγμή με το μπόνους της εθελουσίας εξόδου.

— Κερδισμένοι είναι επίσης όσοι έχουν πιάσει την ηλικία εξόδου που προβλέπουν οι παλιές διατάξεις, ακόμη και αν δεν έχουν τον απαιτούμενο χρόνιο ασφάλισης για να κλειδώσουν τις προϋποθέσεις που ίσχυαν έως το 2012. Σε αυτή την περίπτωση τη λύση δίνει η αναγνώριση πλασματικών ετών που συμπληρώνουν με 4 και 5 έτη επιπλέον το συντάξιμο χρόνο κάθε ασφαλισμένου.

— Οφέλη έχουν επίσης και όσοι έχουν περάσει το 60ό έτος ή το συμπληρώνουν μέσα στα επόμενα 2-3 έτη (κυρίως άνδρες), καθώς μπορούν να αποχωρήσουν άμεσα για να μην χάσουν τα κίνητρα της εθελουσίας εξόδου και να αναγνωρίσουν έως και 7 πλασματικά έτη, ώστε στα 62 τους να έχουν συνολικά 40 έτη και να πάρουν πλήρη σύνταξη.

— Όσοι ασφαλίστηκαν μετά το 1993 θα πρέπει να σταθμίσουν τις αποφάσεις τους καθώς αν αποφασίσουν να αποχωρήσουν με δέλεαρ τους έξτρα μισθούς της εθελουσίας εξόδου θα πρέπει να γνωρίζουν ότι αν δεν συμπληρώσουν 40 χρόνια εργασίας, θα μείνουν υποχρεωτικά έως τα 67 για να πάρουν σύνταξη.

Πηγή: aftodioikisi.gr

Παρά τις σημαντικές διαχρονικά αυξήσεις ΦΠΑ, οι τιμές του τυπικού καλαθιού στα ελληνικά σουπερμάρκετ παραμένουν σημαντικά χαμηλότερες σε σχέση με την Αγγλία, την Γαλλία και Ισπανία.

Αυτό το συμπέρασμα προκύπτει από την επαναλαμβανόμενη τετραμηνιαία έκθεση του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) που παρουσιάζει τα αποτελέσματα οργανωμένης έρευνας σύγκρισης τιμών σε τυπικό καλάθι προϊόντων του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων (σουπερμάρκετ) στην Ελλάδα τον Ιούνιο 2016 με την Αγγλία και τη Γαλλία και την Ισπανία.

Η σύγκριση των μέσων τιμών των καλαθιών δείχνει ότι και οι τρεις χώρες έχουν σημαντικά ακριβότερο μέσο καλάθι από την Ελλάδα, 9% η Ισπανία, 35% η Γαλλία και 33% η Αγγλία.

Η εικόνα των αποτελεσμάτων αλλάζει σημαντικά όταν αφαιρέσουμε τον αναλογούντα ΦΠΑ ανά χώρα για να αντιληφθούμε τις πραγματικές τιμές των προϊόντων σουπερμάρκετ. Η σύγκριση των καλαθιών σε αυτή την περίπτωση δείχνει ότι οι τρεις χώρες έχουν ακόμα πιο ακριβό μέσο καλάθι από την Ελλάδα, η Ισπανία κατά 20%, η Γαλλία κατά 48% και η Αγγλία κατά 48%. Αυτό είναι αποτέλεσμα της πολύ μεγάλης διαφοράς που έχει ο χαμηλός ΦΠΑ ανά χώρα (πρόκειται για τον ΦΠΑ που αναφέρεται σε τρόφιμα και ποτά).

Στην Ελλάδα αυτός ο ΦΠΑ τον Ιούνιο 2016 είναι 13% και 24% για συγκεκριμένες κατηγορίες προϊόντων, κάποιες από τις οποίες συμμετέχουν στο δείγμα της έρευνας, όπως είναι τα έλαια, ο καφές, τα γλυκά, τα σνακς και τα αρτοποιήματα. Ο ΦΠΑ είναι σημαντικά υψηλότερος από την Αγγλία (0%) και τη Γαλλία (10% και 5,5%) και την Ισπανία (10% και 4%), αλλά και τις περισσότερες χώρες της ΕΕ.

Σημειώνεται ότι οι αλλαγές του τελευταίου 12μηνου στους συντελεστές ΦΠΑ στην Ελλάδα έχουν αυξήσει σημαντικά την επίδραση του συγκεκριμένου φόρου σε σχέση με το παρελθόν και συγκριτικά με τις άλλες τρεις εξεταζόμενες χώρες. Συγκεκριμένα, ο μέσος ΦΠΑ ως ποσοστό της τιμής το 2012 για το τυπικό καλάθι των 20 προϊόντων ήταν 12,5% (μέσος συντελεστής ΦΠΑ 14,3%), το 2016 ο μέσος ΦΠΑ ως ποσοστό τιμής για το ίδιο τυπικό καλάθι προϊόντων είναι 17,3%, σχεδόν ο διπλάσιος από τις άλλες χώρες (μέσος συντελεστής ΦΠΑ 21,1%).

Σε κάθε περίπτωση, το γενικό συμπέρασμα που προκύπτει από την παραπάνω ανάλυση είναι ότι το οργανωμένο ελληνικό λιανεμπόριο τροφίμων (σουπερμάρκετ) παρέχει στους Έλληνες καταναλωτές πρόσβαση σε προϊόντα για το τυπικό του καλάθι με κατά μέσο όρο χαμηλότερη τιμή (ακόμα και στα φθηνά προϊόντα των τυπικών 20 κατηγοριών), που είναι αποτέλεσμα της οργανωμένης προσπάθειας των προμηθευτών και των λιανεμπόρων για συγκράτηση των τιμών τα τελευταία χρόνια, όπως φαίνεται και στα στοιχεία για τον δείκτη τιμών καταναλωτή που δημοσιεύει η ΕΛΣΤΑΤ.

Πηγή: aftodioikisi.gr

Συνελήφθησαν χθες (3-7-2016) τα ξημερώματα στην Ακράτα, από αστυνομικούς του Αστυνομικού Τμήματος Ακρατας, δυο αλλοδαποί, υπήκοοι Αλβανίας, ηλικίας 26 και 34 ετών σε βάρος των οποίων σχηματίστηκε δικογραφία, για τα κατά περίπτωση αδικήματα, της διάθεσης και κατοχής ναρκωτικών, της αντίστασης και της παράνομης εισόδου στη Χώρα.

Ειδικότερα οι αστυνομικοί του Αστυνομικού Τμήματος Ακράτας, αξιοποιώντας στοιχεία που προέκυψαν από την έρευνα τους, συνέλαβαν τους δυο αλλοδαπούς, καθότι ο 26χρονος, πούλησε έναντι του χρηματικού ποσού των 100 ευρώ, στον 34χρονο ομοεθνή του, δυο συσκευασίες ναρκωτικών, μια με κοκαΐνη και μια με κάνναβη, συνολικού βάρους έξι γραμμαρίων περίπου.

Από τον έλεγχο των στοιχείων του 26χρονου, ο οποίος κατά τη σύλληψη του προέβαλλε σθεναρή αντίσταση στους αστυνομικούς, διαπιστώθηκε ότι είχε εισέλθει και διεμενε παράνομα στη Χώρα.

Οι συλληφθέντες οδηγήθηκαν στον Εισαγγελέα Πρωτοδικών Καλαβρύτων.

Έναν ακόμη φορολογικό εφιάλτη θα ζήσουν στο δεύτερο εξάμηνο του 2016 εκατομμύρια νοικοκυριά καθώς το υπουργείο Οικονομικών θα επιδιώξει να τους αποσπάσει πάνω από 24 δισ. ευρώ για φόρους στα εισοδήματα, στα περιουσιακά στοιχεία τους και τις συναλλαγές τους, προκειμένου να εκτελέσει χωρίς αρνητικές αποκλίσεις το φετινό Κρατικό Προϋπολογισμό.

Εντός του χρονικού διαστήματος από τον Ιούλιο έως τον Δεκέμβριο του τρέχοντος έτους εκατομμύρια φορολογούμενοι θα κληθούν να πληρώσουν έως και 11 διαφορετικά «χαράτσια» στο Δημόσιο, ορισμένα εκ των οποίων θα είναι και αυξημένα σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

Ειδικότερα τα 11 «χαράτσια» περιλαμβάνουν:

  1. Φόρος εισοδήματος του 2015.
  2. Ειδική εισφορά αλληλεγγύης για τα εισοδήματα του 2015.
  3. Τέλος επιτηδεύματος για τη χρήση του 2015.
  4. Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης για αυτοκίνητα, σκάφη, πισίνες και αεροπλάνα.
  5. Ενιαίος Φόρος Ιδιοκτησίας Ακινήτων (ΕΝΦΙΑ) 2016
  6. Τέλος 10% στους λογαριασμούς συνδρομητικής τηλεόρασης
  7. ΦΠΑ με συντελεστή από το 23% στο 24%.
  8. Αυξημένος Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης στην μπίρα.
  9. Αυξημένος Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης στο αγροτικό πετρέλαιο.
  10. Αυξημένος Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης στο πετρέλαιο.
  11. Τέλη Κυκλοφορίας 2017.

Το βέβαιο είναι, σύμφωνα με τον Ελεύθερο Τύπο, ότι το Δημόσιο δεν θα καταφέρει να εισπράξει μέχρι το τέλος του έτους τους φόρους συνολικού ύψους 24 δισ. ευρώ που προβλέπει ο φετινός Κρατικός Προϋπολογισμός για το δεύτερο εξάμηνο του έτους και ο στόχος των εσόδων δεν θα επιτευχθεί.

Ο λόγος δεν είναι μόνο η εξάντληση της φοροδοτικής ικανότητας εκατομμυρίων νομοταγών πολιτών, αλλά και η ανεξέλεγκτη φοροδιαφυγή με την οποία ευνοεί ο συνδυασμός υψηλών συντελεστών φορολόγησης, οικονομικής δυσπραγίας και πολύ χαμηλών προστίμων για τη μην έκδοση αποδείξεων και τιμολογίων.

Ο κίνδυνος να ενεργοποιηθεί ο δημοσιονομικός «κόφτης» τον Μάιο του 2017 είναι πλέον πολύ μεγάλος…

Πηγή: Real.gr

Λένε ότι στην Κρήτη η ντροπή και η στεναχώρια δεν αντέχεται και δεν υποφέρεται αν δεν ξεπλυθεί, ενίοτε με αίμα. Στα ογδόντα τέσσερα χρόνια του ο Κυριάκος Μαμιδάκης δεν άντεξε την πτώχευση της Jet Oil, την στεναχώρια και τα όσα άκουγε τις τελευταίες ημέρες και αποφάσισε να γράψει τον επίλογο με δραματικό τρόπο και μια σφαίρα.
Η αυτοκτονία του έγινε γνωστή λίγο μετά το μεσημέρι της Κυριακής όταν τον βρήκε νεκρό στο σπίτι ο γαμπρός του και ειδοποίησε άμεσα την Αστυνομία και την οικογένεια Μαμιδάκη.
Υπενθυμίζεται ότι στις αρχές Ιουνίου η εταιρεία Mamidoil Jetoil, συμφερόντων της οικογένειας Μαμιδάκη, κατέθεσε στις 9 Ιουνίου αίτηση για την υπαγωγή της στην προπτωχευτική διαδικασία του άρθρου 99 στο Πρωτοδικείο Αθηνών, η συζήτηση της οποίας ορίστηκε να πραγματοποιηθεί την 1η Νοεμβρίου το 2016. 
Στην αγορά πετρελαιοειδών ήταν γνωστά εδώ και δυο χρόνια τα προβλήματα της “Μαμιδάκης” και σύμφωνα με πληροφορίες, εδώ και ένα χρόνο μεγάλες εταιρείες είχαν περιορίσει τις συναλλαγές με την “Μαμιδάκης”.
Το σπίτι ερευνήθηκε εξονυχιστικά από κλιμάκιο του τμήματος εγκλημάτων κατά ζωής της ΕΛ.ΑΣ προκειμένου να αποκλειστεί οποιαδήποτε άλλη περίπτωση.
Το θύμα φέρεται να έχει ένα και μοναδικό τραύμα από περίστροφο και η είδηση της αυτοκτονίας του συγκλόνισε την δυναστεία Μαμιδάκη, τα μέλη της οποίας αδυνατούσαν στην αρχή να συνειδητοποιήσουν το απονενοημένο διάβημα του ογδοντατετράχρονου.
Ενός ανθρώπου που μαζί με τον αδερφό του Νίκο Μαμιδάκη προσπάθησαν να σώσουν την εταιρία τους, η οποία ειδικά από πέρυσι αντιμετώπιζε μεγάλα προβλήματα.
Σε μια ηλικία που πολλοί άλλοι θα είχαν αποσυρθεί ο Κυριάκος Μαμιδάκης εξακολουθούσε ακόμη να ασχολείται-σε μικρότερο βαθμό όμως-με την Jet Oil, έχοντας δώσει σύμφωνα με πληροφορίες περισσότερες αρμοδιότητες στον αδερφό του Νίκο.
Δεν έχει γίνει ακόμη γνωστό που θα κηδευτεί ο εκλιπών, αν δηλαδή το τελευταίο αντίο, θα πραγματοποιηθεί σε κοιμητήριο της Αθήνας, η αν θα κηδευτεί στην Ανώσκελη Χανίων.
Εκεί από όπου ξεκίνησαν όλα για τους Μαμιδάκηδες… 

 

Ποιος ήταν ο Κυριακός Μαμιδάκης

Στην Ανώσκελη Χανίων, εκεί που τον χειμώνα οι κάτοικοι δεν ξεπερνάνε τους δέκα ανθρώπους η είδηση της αυτοκτονίας του Κυριάκου Μαμιδάκη συγκλόνισε τους πάντες.
Η περίπτωσή του, ήταν αυτή ενός εξαιρετικού ανθρώπου που λάτρευε τον τόπο του και πήγαινε όποτε του δινόταν η ευκαιρία, μαζί με την σύζυγό του. Μαζί με τον αδερφό του Νίκο Μαμιδάκη, ήταν το ισχυρό δίδυμο της Jet Oil.
Η είδηση περί πτώχευσης της γνωστής εταιρίας πετρελαιοειδών, έφερε μια αναστάτωση στην δυναστεία Μαμιδάκη, που ξεκίνησε από ένα χωριό της επαρχίας Κισσάμου έξω από τα Χανιά, στο οποίο περισσεύει η αυθεντικότητα και η λεβεντιά.
Ο Κυριάκος Μαμιδάκης είχε γεννηθεί το 1932 στην Ανωσκελή της επαρχίας Κισσάμου του νομού Χανίων. Οι γονείς του ήταν ο Αλέξανδρος και η Ειρήνη Μαμιδάκη. Τελείωσε την Εμπορική Σχολή το 1951 και στη συνέχεια παρακολούθησε δι' αλληλογραφίας και ολοκλήρωσε τον κύκλο σπουδών του Κολλεγιακού School of Career του LSE.
Ξεκίνησε να εργάζεται το 1952 δίπλα στο θείο του Γ.Ι. Μαμιδάκη στην Εμπορία Πετρελαιοειδών. Το Νοέμβριο του 1968 μαζί με τα αδέρφια του Γιώργο και Νίκο προχώρησαν στις δικές τους δραστηριότητες ιδρύοντας τη JETOIL.
Ο Κυριάκος Μαμιδάκης, σύμφωνα με το βιογραφικό που είναι αναρτημένο στην ιστοσελίδα της JETOIL, ήταν πρόεδρος των εταιρειών του Ομίλου Αφών Μαμιδάκη. Ήταν ο ένας από τα επτά αδέρφια που τρέχουν τις οικογενειακές επιχειρήσεις. 
Συνολικά τα επτά αδέρφια απέκτησαν δέκα εφτά παιδιά, είκοσι τέσσερα εγγόνια και δισέγγονα, ενώ κάτω από την ευρύτερη οικογενειακή «ομπρέλα» περιλαμβάνονται συνολικά εξήντα άτομα.

Έχοντας υιοθετήσει σχεδόν όλοι ένα πολύ χαμηλό προφίλ-για τους περισσότερους δεν υπάρχει καν φωτογραφία-εξακολουθούν μέχρι σήμερα να αποφεύγουν την δημοσιότητα
Απασχόλησαν την δημοσιότητα λόγω της στενής φιλικής τους σχέσης με την οικογένεια Μητσοτάκη-τα τραπέζια και τα εκατέρωθεν καλέσματα έχουν αφήσει ιστορία λένε οι γνώστες-μόνο που τώρα πλέον δεν καλούνται να αντιμετωπίσουν την κατάρρευση της Jet Oil.
Καλούνται να πουν το τελευταίο αντίο σε έναν πολύ δικό τους άνθρωπο, που αποφάσισε να αντιμετωπίσει με τον τρόπο που το κάνουν μόνο οι Κρητικοί την επιχειρηματική καταιγίδα που τον χτύπησε.
Με ένα περίστροφο και μια σφαίρα…  

Πηγή: protothema.gr