Έκλεισαν 4.200 επιχειρήσεις υψηλής τεχνολογίας στην Ελλάδα το 2015
Λουκέτο έβαλαν 4.277 επιχειρήσεις υψηλής τεχνολογίας στην Ελλάδα το 2015, σύμφωνα με έρευνα του Εθνικού Κέντρου Τεκμηρίωσης (ΕΚΤ). Παράλληλα, δημιουργήθηκαν 3.249 νέες επιχειρήσεις, με αποτέλεσμα να προκύπτει «κενό» 1.028 εταιρειών υψηλής τεχνολογίας.
Το 2014, είχαν συγκροτηθεί 3.869, ενώ είχαν κλείσει 4.310. Το 2011, είχαν ανοίξει 3.408 υψηλής τεχνολογίας και είχαν σταματήσει να λειτουργούν 2.087 εταιρείες υψηλής τεχνολογίας. Το ποσοστό των διαγραφών επιχειρήσεων υψηλής τεχνολογίας, στο σύνολο των διαγραφών επιχειρήσεων, σημείωσε μικρή μείωση από 3,5% το 2011 σε 3,4% το 2013, ενώ το 2015 αυξήθηκε στο 4,5%.
Από την άλλη πλευρά, το ποσοστό σύστασης των επιχειρήσεων υψηλής τεχνολογίας κατέγραψε αύξηση από 4,4% το 2011, σε 6,8% το 2013, ενώ το 2015 υποχώρησε στο 4,5%. Στη μελέτη, μεταξύ άλλων, διαπιστώνεται ότι οι εγχώριες επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον κλάδο της κατασκευής ηλεκτρονικών υπολογιστών, υπερτερούν κατά πολύ στις συστάσεις, σε σχέση με τις επιχειρήσεις κατασκευής φαρμακευτικών προϊόντων.
Στις επιχειρήσεις υψηλής τεχνολογίας στον κλάδο των υπηρεσιών, ο μεγαλύτερος αριθμός αποδίδεται στις δραστηριότητες προγραμματισμού ηλεκτρονικών υπολογιστών, παροχής συμβουλών και συναφείς δραστηριότητες, ενώ ακολουθούν οι δραστηριότητες υπηρεσιών πληροφορίας και οι τηλεπικοινωνίες.
Πηγή: aftodioikisi.gr
Τα προγράμματα απασχόλησης που θα προκηρυχθούν τις επόμενες ημέρες
Ξεκινούν από τον Ιούλιο και θα προκηρύσσονται σταδιακά έως το τέλος του έτους δέκα προγράμματα απασχόλησης που αφορούν συνολικά πάνω από 90.000 ανέργους όλων των εκπαιδευτικών κατηγοριών.
Τα προγράμματα θα προκηρυχθούν από το υπουργείο Εργασίας και τον ΟΑΕΔ και περιλαμβάνουν θέσεις στο δημόσιο αλλά και στον ιδιωτικό τομέα για νεοεισερχόμενους στην αγορά εργασίας αλλά και ανέργους που θέλουν να συμπληρώσουν τα ένσημά τους προκειμένου να βγουν στη σύνταξη. Τα δύο πρώτα προγράμματα που θα ανακοινωθούν μέσα στις επόμενες ημέρες αφορούν την απόκτηση εργασιακής εμπειρίας και ένταξης στην απασχόληση για 13.000 νέους από 18 έως 29 ετών.
Θα ακολουθήσουν οι προκηρύξεις των δράσεων εγγυημένης απασχόλησης ανέργων σε κλάδους αιχμής (αφορά υποψηφίους ηλικίας έως 64 ετών), δημιουργίας νέων θέσεων εργασίας στον ιδιωτικό τομέα, νεανικής επιχειρηματικότητας και υποστήριξης της απασχόλησης σε Κοινωνικές Συνεταιριστικές Επιχειρήσεις. Παράλληλα, μέχρι το τέλος του καλοκαιριού θα προκηρυχθούν από το υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης οι πρώτες 700 θέσεις συμβασιούχων στα 254 Κέντρα Κοινότητας σε όλη την Ελλάδα. Το νέο προσωπικό θα επιλεγεί με διαδικασίες ΑΣΕΠ και θα υπογράψει με συμβάσεις εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου (ΙΔΟΧ) ετήσιας διάρκειας, με δυνατότητα ανανέωσης. Οι ειδικότητες που ζητούνται αφορούν τον κλάδο ΠΕ/ΤΕ Κοινωνικής Εργασίας αλλά και ψυχολόγους, επισκέπτες υγείας ή νοσηλευτές, πτυχιούχους ΑΕΙ ή ΤΕΙ Οικονομικής Κατεύθυνσης, νηπιαγωγούς, εκπαιδευτικούς, διαμεσολαβητές και διοικητικούς υπαλλήλους.
Πηγή: aftodioikisi.gr
Η λειτουργία του συστήματος Υγείας στη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου
Η λειτουργία του συστήματος Υγείας στη Δυτική Ελλάδα, τα στοχευμένα έργα που έχουν υλοποιηθεί από την Περιφέρεια, το ετήσιο σχέδιο δράσης σε συνεργασία με φορείς και κυρίως τα σοβαρότατα προβλήματα χρηματοδότησης και στελέχωσης των μονάδων, θα βρεθούν στο επίκεντρο της επόμενης συνεδρίασης του Περιφερειακού Συμβουλίου, μεταξύ άλλων θεμάτων.
Η 12η συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Δυτικής Ελλάδας θα γίνει την ερχόμενη Τετάρτη 6 Ιουλίου 2016 και ώρα 3 το μεσημέρι στην Πάτρα, στην αίθουσα του Περιφερειακού Συμβούλιου στο ισόγειο του κτιρίου της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας (Ν.Ε.Ο. Πατρών – Αθηνών 32 και Αμερικής).
«Η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας προσπαθεί με στοχευμένα έργα να συμβάλει στην αναβάθμιση και στην ενίσχυση των δομών Υγείας και Πρόνοιας. Δυστυχώς, το σύνολο των μονάδων που παρέχουν υπηρεσίες υγείας στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας αντιμετωπίζουν δυσεπίλυτα προβλήματα που χρήζουν άμεσης και ουσιαστικής παρέμβασης προς όφελος των πολιτών και των εργαζομένων. Το σύστημα υγείας οδηγείται σε κατάρρευση και σε πλήρη ιδιωτικοποίηση που θα πλήξει τα μεσαία και κατώτερα κοινωνικά στρώματα καθώς, όπως είναι λογικό, θα αδυνατούν να καλύψουν την νοσηλεία και θεραπεία τους» υπογραμμίζει ο Περιφερειάρχης Απόστολος Κατσιφάρας.
Και καταλήγει ο κ. Κατσιφάρας: «Θα πρέπει οι αιρετοί, οι φορείς και οι πολίτες της Δυτικής Ελλάδας να διεκδικήσουμε μια σειρά από παρεμβάσεις για να σώσουμε το σύστημα υγείας και αυτό θα το κάνουμε όλοι μαζί».
Πέντε νέες δράσεις της Περιφέρειας για αδύναμους μέσω ΕΣΠΑ 2014 - 2020
Άστεγοι, ηλικιωμένοι, άποροι και πολίτες που έχουν πληγεί από την ανθρωπιστική, οικονομική και κοινωνική κρίση βρίσκονται στο επίκεντρο του σχεδιασμού της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας.
Οι δράσεις, συνολικού προϋπολογισμού 8.633.780 ευρώ, που συμπεριλαμβάνονται στο Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Δυτικής Ελλάδας 2014-2020, έχουν ως σκοπό την καταπολέμηση κάθε μορφής φτώχειας και περιλαμβάνουν κέντρα εξυπηρέτησης και διασύνδεσης πολιτών με όλα τα κοινωνικά προγράμματα, κοινωνικά παντοπωλεία και φαρμακεία, κέντρα διημέρευσης για ΑμεΑ και φροντίδας ηλικιωμένων.
«Η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας έχει στρατηγικό της στόχο τη δημιουργία ενός δικτύου κοινωνικής προστασίας για τους πιο αδύναμους συμπολίτες μας με ανθρωπιά, αλληλεγγύη προς όλους, τους άνεργους, τους φτωχούς, τους συνταξιούχους και τα αδύναμα στρώματα της κοινωνίας μας. Σχεδιάζουμε και υλοποιούμε πάντοτε με στόχευση προς τη βελτίωση της ποιότητας ζωής των συμπολιτών μας. Διεκδικούμε ακόμα περισσότερα» υπογράμμισε ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας Απόστολος Κατσιφάρας.
Πέρα από το δίκτυο προστασίας που θα δημιουργηθεί για τους πολίτες της Δυτικής Ελλάδας, συμβάλλουμε και στη μείωση της ανεργίας στην περιοχή μας, όπως τόνισε ο Περιφερειάρχης Απ. Κατσιφάρας, καθώς μέσα από τις δράσεις θα προσληφθούν περίπου 100 άτομα για τις τρεις πρώτες κατηγορίες, πέρα από τους εργαζόμενους που ήδη απασχολούνται στα ήδη υπάρχοντα ΚΕΔΗΦ και ΚΗΦΗ.
Ειδικότερα, εκδόθηκαν προσκλήσεις για την ένταξη των συγκεκριμένων κατηγοριών δράσεων:
1. Κέντρα Κοινότητας (60 άτομα)
2. Δομή παροχής βασικών αγαθών (Κοινωνικά παντοπωλεία, συσσίτια 10 άτομα και κοινωνικά φαρμακεία 10 άτομα)
3. Δομές για αστέγους (Υπνωτήρια 10 άτομα και Κέντρα Ημέρας 10 άτομα)
4. Κέντρα Διημέρευσης και Ημερήσιας Φροντίδας Ατόμων με Αναπηρία (ΚΕΔΗΦ)
5. Κέντρα Ημερήσιας Φροντίδας Ηλικιωμένων (ΚΗΦΗ).
Αναλυτική παρουσίαση
1. Κέντρα Κοινότητας
Τα Κέντρα Κοινότητας είναι νέα δράση, με καινοτόμα χαρακτηριστικά και με τη λειτουργία τους επιδιώκεται η ανάπτυξη ενός τοπικού σημείου αναφοράς για την υποδοχή, εξυπηρέτηση και διασύνδεση των πολιτών με όλα τα Κοινωνικά Προγράμματα και Υπηρεσίες που υλοποιούνται στην περιοχή παρέμβασης.
Ενσωματώνουν τα Γραφεία Διαμεσολάβησης του Δικτύου Δομών για την αντιμετώπιση της φτώχειας, καθώς και τις λειτουργίες εξειδικευμένων κέντρων για ειδικές κατηγορίες του πληθυσμού (π.χ. Κέντρα Ρομά, Κέντρα Μεταναστών κ.α.).
Περιλαμβάνουν: α) Πύλη Εισόδου για την πληροφόρηση των πολιτών σχετικά με τα προγράμματα πρόνοιας, κοινωνικής ένταξης και απασχόλησης, β) Διασύνδεση με τους φορείς που παρέχουν υπηρεσίες απασχόλησης, καθώς και άλλες κοινωνικές υπηρεσίες, γ) Παροχή Ποιοτικών Υπηρεσιών (συμβουλευτική υποστήριξη, συμβουλευτική αγωγή σε θέματα νομικού χαρακτήρα, ανάπτυξη Δικτύου Εθελοντισμού, ανάπτυξη δράσεων δημιουργικής απασχόλησης και μαθησιακής στήριξης, διοργάνωση εκδηλώσεων κ.α.)
Προϋπολογισμός της δράσης είναι 3.500.000 ευρώ, ενώ δικαιούχοι είναι Δήμοι, ΟΤΑ α΄ βαθμού και λοιποί φορείς καθ' αρμοδιότητα, φορείς που συστήνονται και εποπτεύονται από ΟΤΑ α' βαθμού (Δημοτικά ΝΠΔΔ, Κοινωφελείς Επιχειρήσεις).
2. Δομή παροχής βασικών αγαθών
Η συγκεκριμένη δράση αφορά δομές, οι οποίες χρηματοδοτήθηκαν στο πλαίσιο του ΕΠΑΝΑΔ 2007-2013 και επανασχεδιάζονται στη βάση των συμπερασμάτων της αποτίμησης και με βάση τις τρέχουσες ανάγκες.
Δομή Σίτισης και βασικών αγαθών: Συνιστά συλλειτουργία των δομών των κοινωνικών παντοπωλείων και των δομών που παρείχαν συσσίτια. Στόχος της λειτουργίας των δομών είναι να λειτουργήσουν σε συνέργεια με το ΤΕΒΑ.
Κοινωνικά Φαρμακεία: Προγραμματίζεται η εκ νέου συγχρηματοδότηση των κοινωνικών φαρμακείων. Η δράση αφορά στην παροχή σε σταθερή και τακτική βάση δωρεάν φαρμάκων, υγειονομικού υλικού και παραφαρμακευτικών προϊόντων σε ωφελούμενα άτομα που τα έχουν ανάγκη.
Προϋπολογισμός της δράσης είναι 1.555.200 ευρώ, ενώ δικαιούχοι είναι Δήμοι, ΟΤΑ Α' βαθμού, λοιποί φορείς καθ' αρμοδιότητα, Κοινωνικές Συνεταιριστικές Επιχειρήσεις (ΚΟΙΝΣΕΠ) του Ν. 4019/2011 και Κοινωνικοί Συνεταιρισμοί Περιορισμένης Ευθύνης (ΚΟΙΣΠΕ) του Ν. 2716/1999 (αρ. 12), Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις (ΜΚΟ) και • Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου, Νομικά Πρόσωπα των Δήμων (Δημοτικά ΝΠΔΔ, Κοινωφελείς Επιχειρήσεις των Δήμων).
3. Δομές για αστέγους
Το οξυμένο πρόβλημα έλλειψης στέγης κυρίως στα μεγάλα αστικά κέντρα και η συνεπαγόμενη αναγκαιότητα περαιτέρω εξειδίκευσης της πολιτικής για τους αστέγους, οδήγησε στην απόφαση οι συγχρηματοδοτούμενες δομές για άστεγους να αποτελέσουν αντικείμενο διακριτής πράξης, η οποία θα περιλαμβάνει Υπνωτήρια και Κέντρα Ημέρας. Οι υπηρεσίες που θα παρέχονται θα είναι αναβαθμισμένες και θα υπάρχει πρόβλεψη για παροχή γευμάτων στα υπνωτήρια και μικρογευμάτων.
Προϋπολογισμός της δράσης είναι 1.112.580 ευρώ, ενώ δικαιούχοι είναι Δήμοι, ΟΤΑ Α' βαθμού και διαδημοτικά σχήματα συνεργασίας αυτών, Δημοτικά ΝΠΔΔ παροχής υπηρεσιών κοινωνικής φροντίδας ή Κοινωφελείς Επιχειρήσεις των ΟΤΑ Α' βαθμού, με ανάλογη τροποποίηση του καταστατικού τους και Νομικά Πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου (Ν.Π.Ι.Δ.) μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα πιστοποιημένα σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 5 του Ν. 2646/98 (ΦΕΚ 236/1988 τ. Α') ή ΝΠΙΔ μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα του Ν.4139/2013 (ΦΕΚ 74/2013 τ. Α') με την προϋπόθεση ότι θα έχουν υπογράψει συμφωνητικό συνεργασίας με το Δήμο στον οποίο ενδιαφέρεται να υποβάλει σχετική πρόταση χρηματοδότησης.
4. Κέντρα Διημέρευσης και Ημερήσιας Φροντίδας Ατόμων με Αναπηρία
Πρόκειται για συνέχιση της δράσης που συγχρηματοδοτήθηκε από το ΕΠΑΝΑΔ και αφορά τη χρηματοδότηση των δικαιούχων για τη λειτουργία των παρακάτω δομών:
α) Κέντρα Διημέρευσης - Ημερήσιας Φροντίδας για Άτομα με Αναπηρίες από νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου,
β) Λοιπά Κέντρα από νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου, που έχουν νομίμως αδειοδοτηθεί για την παροχή υπηρεσιών συναφών προς τα Κέντρα Διημέρευσης - Ημερήσιας Φροντίδας.
Στόχοι είναι η βελτίωση της ποιότητας ζωής των ατόμων με αναπηρία που χρήζουν υποστηρικτικών υπηρεσιών, η ενίσχυση της κοινωνικής συνοχής και η πρόληψη φαινομένων περιθωριοποίησης και κοινωνικού αποκλεισμού.
Προϋπολογισμός της δράσης είναι 2.241.000 ευρώ, ενώ δικαιούχοι είναι Νομικά Πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου (Ν.Π.Ι.Δ.) μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα που λειτουργούν: α) Κέντρα Διημέρευσης - Ημερήσιας Φροντίδας για Άτομα με Αναπηρίες (ΚΔΗΦ) που έχουν νομίμως αδειοδοτηθεί και πληρούν τους όρους, τις προϋποθέσεις και τις προδιαγραφές, που ορίζονται στο Π.Δ. 395/1993, καθώς και στο κεφάλαιο Γ της υπ' αριθμ. Π4α/οικ.4633/29.9.1993 απόφασης της Υφυπουργού Υγείας Πρόνοιας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων, β) Λοιπά Κέντρα που έχουν νομίμως αδειοδοτηθεί για την παροχή υπηρεσιών συναφών προς τα Κέντρα Διημέρευσης - Ημερήσιας Φροντίδας
5. Κέντρα Ημερήσιας Φροντίδας Ηλικιωμένων (ΚΗΦΗ)
Το Υπουργείο Εργασίας σχεδιάζει μια ολοκληρωμένη πολιτική για τους ηλικιωμένους (Πρωτοβάθμιο Σύστημα Φροντίδας Ηλικιωμένων), με τη δημιουργία Δικτύου φροντίδας ηλικιωμένων. Τα ΚΗΦΗ παρέχουν υπηρεσίες ημερήσιας φροντίδας σε ηλικιωμένα άτομα μη δυνάμενα να αυτοεξυπηρετηθούν απόλυτα (κινητικές δυσκολίες, άνοια, κλπ).
Προϋπολογισμός της δράσης είναι 225.000 ευρώ, ενώ δικαιούχοι είναι οι Δήμοι Αγρινίου και Ήλιδας ή Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου αυτών / Δημοτικές Κοινωφελείς Επιχειρήσεις του Ν.3463/2006 / Διαδημοτικές Επιχειρήσεις, που νομίμως έχουν αδειοδοτηθεί και λειτουργούν δομές ΚΗΦΗ, σύμφωνα με το θεσμικό και κανονιστικό πλαίσιο που διέπει την ίδρυση και λειτουργία τους, όπως ισχύει κάθε φορά (αριθ. Π1γ/ΑΓΠ/οικ.14963/9.10.2001, ΦΕΚ 1397/Β, Απόφαση του Υπουργού Υγείας και Πρόνοιας, όπως τροποποιήθηκε με την Π1γ/ΓΠ/οικ.11801/5.02.2003 (ΦΕΚ 160/Β) και με την Δ27/οικ. 9746/409/4.04.2013 (ΦΕΚ 914/Β)), και σύμφωνα με τα όσα ορίζονται στο Νόμο υπ. αριθμ. 4018/2011 (ΦΕΚ 215/Α).
Έρχονται σαρωτικές αλλαγές στα μεταπτυχιακά
Το υπουργείο Παιδείας με νομοθετική ρύθμιση που αναμένεται το φθινόπωρο, σχεδιάζει σαρωτικές αλλαγές στα μεταπτυχιακά από το ακαδημαϊκό έτος 2017-2018.
Η ρύθμιση θα προβλέπει ότι τουλάχιστον ένα Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (ΠΜΣ) σε κάθε τμήμα Πανεπιστημίου και ΤΕΙ θα είναι δωρεάν, σύμφωνα με την εφημερίδα «Ημερησία». Το υπουργείο προτείνει τη λύση σε κάθε τμήμα να υπάρχει υποχρεωτικά τουλάχιστον ένα δωρεάν μεταπτυχιακό το οποίο μπορεί είτε να είναι συναρτημένο με την έρευνα και να οδηγεί σε διδακτορικό είτε να είναι επαγγελματικής εξειδίκευσης.
Ερωτηματικό παραμένει εάν θα τεθεί πλαφόν στα μεταπτυχιακά που λειτουργούν με δίδακτρα. Το ζήτημα προβληματίζει έντονα το υπουργείο Παιδείας, το οποίο δεν έχει ακόμη λάβει τις οριστικές αποφάσεις του, αφού τα έσοδα τα οποία προέρχονται από τα δίδακτρα στα μεταπτυχιακά καλύπτουν, σε αρκετές περιπτώσεις, βασικές ανάγκες των ιδρυμάτων και εκφράζονται φόβοι μήπως τυχόν μείωσή τους, σε μια περίοδο μάλιστα που η κρατική χρηματοδότηση είναι περιορισμένη, οδηγήσει τα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ σε «στραγγαλισμό».
Τέλος, η ρύθμιση θα καθιερώνει συγκεκριμένα ακαδημαϊκά κριτήρια για τη λειτουργία αυτοδύναμων μεταπτυχιακών προγραμμάτων. Τα κριτήρια θα αφορούν, για παράδειγμα, τον αριθμό των μόνιμων καθηγητών που πρέπει να διαθέτει κάθε τμήμα για να κλείσει ο κύκλος των συζητήσεων περί κατάχρησης των μεταπτυχιακών από πανεπιστημιακούς με στόχο να ενισχύσουν τις απολαβές τους.
Πηγή: www.dikaiologitika.gr
Σύνταξη από τα 50 για 150.000 εργαζόμενους σε ΔΕΚΟ και τράπεζες
Το δικαίωμα της πρόωρης συνταξιοδότησης αποκτούν χιλιάδες εργαζόμενο σε ΔΕΚΟ και τράπεζες ακόμα και από το 50ό έτος της ηλικίας τους.
Μάλιστα πολλοί από τους συγκεκριμένους εργαζομένους μπορούν να βγουν στην σύνταξη έχοντας εξασφαλίσει διπλό κέρδος, αφού σε κάποιες περιπτώσεις η αποχώρηση από την εργασία τους θα συνοδευτεί με υψηλά οικονομικά κίνητρα εθελουσίας εξόδου.
Το πρόγραμμα της οικειοθελής αποχώρησης που εξετάζουν οι Διοικήσεις Τραπεζών και πρώην ΔΕΚΟ, πέραν του ποσού αποζημίωσης που δικαιούνται οι υπάλληλοι, συνοδεύεται με έξτρα αποζημίωση που σε ορισμένες περιπτώσεις φτάνει ακόμα και τους 45 μισθούς.
Δεν λείπουν όμως και οι παγίδες, όπως σημειώνει ο Ελεύθερος Τύπος, τις οποίες δεν πρέπει να αγνοήσουν οι εργαζόμενοι. Σύμφωνα με την εφημερίδα το δέλεαρ μπορεί να είναι σημαντικό, πλην όμως θα πρέπει να γνωρίζουν ότι, αν δεν έχουν πιάσει το όριο ηλικίας για να συνταξιοδοτηθούν, θα υποχρεωθούν να μείνουν για 5 ή και για 10 χρόνια εκτός εργασίας μέχρι να έρθει η ώρα να υποβάλλουν αίτημα συνταξιοδότησης.
Ακόμη χειρότερα αν δεν έχουν και τον απαιτούμενο χρόνο ασφάλισης που τους κατοχυρώνει με σύνταξη πριν από τα 67, τότε θα πρέπει να σπεύσουν να αναγνωρίσουν πλασματικά έτη και να κλειδώσουν τις προϋποθέσεις που τους επιτρέπουν να συνταξιοδοτηθούν μεν αργότερα αλλά σε κάθε περίπτωση πριν το 67ο έτος με πλήρη σύνταξη.
Οι ανατροπές και οι εκπλήξεις στα όρια συνταξιοδότησης 150.000 και πλέον ασφαλισμένων σε Ταμεία, ΔΕΚΟ και τραπεζών, όπως και σε άλλα ειδικά ταμεία, δημιουργούν τέσσερις κατηγορίες εργαζομένων από τους οποίους άλλοι κερδίζουν περισσότερα και άλλοι λιγότερα, ενώ υπάρχουν και πολλοί που μπορεί να βγουν ζημιωμένοι. Συγκεκριμένα:
— Κερδισμένοι από τα κίνητρα εθελουσίας εξόδου είναι όσοι έχουν συμπληρώσει 25 ή και περισσότερα χρόνια ασφάλισης έως το 2012 και μέχρι τις 18/8/2015 έκλεισαν οι μεν γυναίκες το 50ό έως 55ο έτος (με ανήλικο τέκνο έως το 2012), οι δε άνδρες τα 35 χρόνια εργασίας. Σε αυτές, και όχι μόνο, τις περιπτώσεις η έξοδος στη σύνταξη είναι πιο συμφέρουσα λύση αυτή τη στιγμή με το μπόνους της εθελουσίας εξόδου.
— Κερδισμένοι είναι επίσης όσοι έχουν πιάσει την ηλικία εξόδου που προβλέπουν οι παλιές διατάξεις, ακόμη και αν δεν έχουν τον απαιτούμενο χρόνιο ασφάλισης για να κλειδώσουν τις προϋποθέσεις που ίσχυαν έως το 2012. Σε αυτή την περίπτωση τη λύση δίνει η αναγνώριση πλασματικών ετών που συμπληρώνουν με 4 και 5 έτη επιπλέον το συντάξιμο χρόνο κάθε ασφαλισμένου.
— Οφέλη έχουν επίσης και όσοι έχουν περάσει το 60ό έτος ή το συμπληρώνουν μέσα στα επόμενα 2-3 έτη (κυρίως άνδρες), καθώς μπορούν να αποχωρήσουν άμεσα για να μην χάσουν τα κίνητρα της εθελουσίας εξόδου και να αναγνωρίσουν έως και 7 πλασματικά έτη, ώστε στα 62 τους να έχουν συνολικά 40 έτη και να πάρουν πλήρη σύνταξη.
— Όσοι ασφαλίστηκαν μετά το 1993 θα πρέπει να σταθμίσουν τις αποφάσεις τους καθώς αν αποφασίσουν να αποχωρήσουν με δέλεαρ τους έξτρα μισθούς της εθελουσίας εξόδου θα πρέπει να γνωρίζουν ότι αν δεν συμπληρώσουν 40 χρόνια εργασίας, θα μείνουν υποχρεωτικά έως τα 67 για να πάρουν σύνταξη.
Πηγή: aftodioikisi.gr
ΙΕΛΚΑ: Πώς ο ΦΠΑ επηρεάζει τις τιμές στο ράφι / Σύγκριση με άλλες χώρες
Παρά τις σημαντικές διαχρονικά αυξήσεις ΦΠΑ, οι τιμές του τυπικού καλαθιού στα ελληνικά σουπερμάρκετ παραμένουν σημαντικά χαμηλότερες σε σχέση με την Αγγλία, την Γαλλία και Ισπανία.
Αυτό το συμπέρασμα προκύπτει από την επαναλαμβανόμενη τετραμηνιαία έκθεση του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) που παρουσιάζει τα αποτελέσματα οργανωμένης έρευνας σύγκρισης τιμών σε τυπικό καλάθι προϊόντων του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων (σουπερμάρκετ) στην Ελλάδα τον Ιούνιο 2016 με την Αγγλία και τη Γαλλία και την Ισπανία.
Η σύγκριση των μέσων τιμών των καλαθιών δείχνει ότι και οι τρεις χώρες έχουν σημαντικά ακριβότερο μέσο καλάθι από την Ελλάδα, 9% η Ισπανία, 35% η Γαλλία και 33% η Αγγλία.
Η εικόνα των αποτελεσμάτων αλλάζει σημαντικά όταν αφαιρέσουμε τον αναλογούντα ΦΠΑ ανά χώρα για να αντιληφθούμε τις πραγματικές τιμές των προϊόντων σουπερμάρκετ. Η σύγκριση των καλαθιών σε αυτή την περίπτωση δείχνει ότι οι τρεις χώρες έχουν ακόμα πιο ακριβό μέσο καλάθι από την Ελλάδα, η Ισπανία κατά 20%, η Γαλλία κατά 48% και η Αγγλία κατά 48%. Αυτό είναι αποτέλεσμα της πολύ μεγάλης διαφοράς που έχει ο χαμηλός ΦΠΑ ανά χώρα (πρόκειται για τον ΦΠΑ που αναφέρεται σε τρόφιμα και ποτά).
Στην Ελλάδα αυτός ο ΦΠΑ τον Ιούνιο 2016 είναι 13% και 24% για συγκεκριμένες κατηγορίες προϊόντων, κάποιες από τις οποίες συμμετέχουν στο δείγμα της έρευνας, όπως είναι τα έλαια, ο καφές, τα γλυκά, τα σνακς και τα αρτοποιήματα. Ο ΦΠΑ είναι σημαντικά υψηλότερος από την Αγγλία (0%) και τη Γαλλία (10% και 5,5%) και την Ισπανία (10% και 4%), αλλά και τις περισσότερες χώρες της ΕΕ.
Σημειώνεται ότι οι αλλαγές του τελευταίου 12μηνου στους συντελεστές ΦΠΑ στην Ελλάδα έχουν αυξήσει σημαντικά την επίδραση του συγκεκριμένου φόρου σε σχέση με το παρελθόν και συγκριτικά με τις άλλες τρεις εξεταζόμενες χώρες. Συγκεκριμένα, ο μέσος ΦΠΑ ως ποσοστό της τιμής το 2012 για το τυπικό καλάθι των 20 προϊόντων ήταν 12,5% (μέσος συντελεστής ΦΠΑ 14,3%), το 2016 ο μέσος ΦΠΑ ως ποσοστό τιμής για το ίδιο τυπικό καλάθι προϊόντων είναι 17,3%, σχεδόν ο διπλάσιος από τις άλλες χώρες (μέσος συντελεστής ΦΠΑ 21,1%).
Σε κάθε περίπτωση, το γενικό συμπέρασμα που προκύπτει από την παραπάνω ανάλυση είναι ότι το οργανωμένο ελληνικό λιανεμπόριο τροφίμων (σουπερμάρκετ) παρέχει στους Έλληνες καταναλωτές πρόσβαση σε προϊόντα για το τυπικό του καλάθι με κατά μέσο όρο χαμηλότερη τιμή (ακόμα και στα φθηνά προϊόντα των τυπικών 20 κατηγοριών), που είναι αποτέλεσμα της οργανωμένης προσπάθειας των προμηθευτών και των λιανεμπόρων για συγκράτηση των τιμών τα τελευταία χρόνια, όπως φαίνεται και στα στοιχεία για τον δείκτη τιμών καταναλωτή που δημοσιεύει η ΕΛΣΤΑΤ.
Πηγή: aftodioikisi.gr
Για αγοραπωλησία ναρκωτικών συνελήφθησαν δύο αλλοδαποί στην Ακράτα
Συνελήφθησαν χθες (3-7-2016) τα ξημερώματα στην Ακράτα, από αστυνομικούς του Αστυνομικού Τμήματος Ακρατας, δυο αλλοδαποί, υπήκοοι Αλβανίας, ηλικίας 26 και 34 ετών σε βάρος των οποίων σχηματίστηκε δικογραφία, για τα κατά περίπτωση αδικήματα, της διάθεσης και κατοχής ναρκωτικών, της αντίστασης και της παράνομης εισόδου στη Χώρα.
Ειδικότερα οι αστυνομικοί του Αστυνομικού Τμήματος Ακράτας, αξιοποιώντας στοιχεία που προέκυψαν από την έρευνα τους, συνέλαβαν τους δυο αλλοδαπούς, καθότι ο 26χρονος, πούλησε έναντι του χρηματικού ποσού των 100 ευρώ, στον 34χρονο ομοεθνή του, δυο συσκευασίες ναρκωτικών, μια με κοκαΐνη και μια με κάνναβη, συνολικού βάρους έξι γραμμαρίων περίπου.
Από τον έλεγχο των στοιχείων του 26χρονου, ο οποίος κατά τη σύλληψη του προέβαλλε σθεναρή αντίσταση στους αστυνομικούς, διαπιστώθηκε ότι είχε εισέλθει και διεμενε παράνομα στη Χώρα.
Οι συλληφθέντες οδηγήθηκαν στον Εισαγγελέα Πρωτοδικών Καλαβρύτων.
Τα 11 «χαράτσια» που θα πληρώσουμε μέχρι το τέλος του έτους
Έναν ακόμη φορολογικό εφιάλτη θα ζήσουν στο δεύτερο εξάμηνο του 2016 εκατομμύρια νοικοκυριά καθώς το υπουργείο Οικονομικών θα επιδιώξει να τους αποσπάσει πάνω από 24 δισ. ευρώ για φόρους στα εισοδήματα, στα περιουσιακά στοιχεία τους και τις συναλλαγές τους, προκειμένου να εκτελέσει χωρίς αρνητικές αποκλίσεις το φετινό Κρατικό Προϋπολογισμό.
Εντός του χρονικού διαστήματος από τον Ιούλιο έως τον Δεκέμβριο του τρέχοντος έτους εκατομμύρια φορολογούμενοι θα κληθούν να πληρώσουν έως και 11 διαφορετικά «χαράτσια» στο Δημόσιο, ορισμένα εκ των οποίων θα είναι και αυξημένα σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.
Ειδικότερα τα 11 «χαράτσια» περιλαμβάνουν:
- Φόρος εισοδήματος του 2015.
- Ειδική εισφορά αλληλεγγύης για τα εισοδήματα του 2015.
- Τέλος επιτηδεύματος για τη χρήση του 2015.
- Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης για αυτοκίνητα, σκάφη, πισίνες και αεροπλάνα.
- Ενιαίος Φόρος Ιδιοκτησίας Ακινήτων (ΕΝΦΙΑ) 2016
- Τέλος 10% στους λογαριασμούς συνδρομητικής τηλεόρασης
- ΦΠΑ με συντελεστή από το 23% στο 24%.
- Αυξημένος Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης στην μπίρα.
- Αυξημένος Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης στο αγροτικό πετρέλαιο.
- Αυξημένος Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης στο πετρέλαιο.
- Τέλη Κυκλοφορίας 2017.
Το βέβαιο είναι, σύμφωνα με τον Ελεύθερο Τύπο, ότι το Δημόσιο δεν θα καταφέρει να εισπράξει μέχρι το τέλος του έτους τους φόρους συνολικού ύψους 24 δισ. ευρώ που προβλέπει ο φετινός Κρατικός Προϋπολογισμός για το δεύτερο εξάμηνο του έτους και ο στόχος των εσόδων δεν θα επιτευχθεί.
Ο λόγος δεν είναι μόνο η εξάντληση της φοροδοτικής ικανότητας εκατομμυρίων νομοταγών πολιτών, αλλά και η ανεξέλεγκτη φοροδιαφυγή με την οποία ευνοεί ο συνδυασμός υψηλών συντελεστών φορολόγησης, οικονομικής δυσπραγίας και πολύ χαμηλών προστίμων για τη μην έκδοση αποδείξεων και τιμολογίων.
Ο κίνδυνος να ενεργοποιηθεί ο δημοσιονομικός «κόφτης» τον Μάιο του 2017 είναι πλέον πολύ μεγάλος…
Πηγή: Real.gr
Αυτοκτόνησε ο επιχειρηματίας Κυριάκος Μαμιδάκης της Jetoil
Λένε ότι στην Κρήτη η ντροπή και η στεναχώρια δεν αντέχεται και δεν υποφέρεται αν δεν ξεπλυθεί, ενίοτε με αίμα. Στα ογδόντα τέσσερα χρόνια του ο Κυριάκος Μαμιδάκης δεν άντεξε την πτώχευση της Jet Oil, την στεναχώρια και τα όσα άκουγε τις τελευταίες ημέρες και αποφάσισε να γράψει τον επίλογο με δραματικό τρόπο και μια σφαίρα.
Η αυτοκτονία του έγινε γνωστή λίγο μετά το μεσημέρι της Κυριακής όταν τον βρήκε νεκρό στο σπίτι ο γαμπρός του και ειδοποίησε άμεσα την Αστυνομία και την οικογένεια Μαμιδάκη.
Υπενθυμίζεται ότι στις αρχές Ιουνίου η εταιρεία Mamidoil Jetoil, συμφερόντων της οικογένειας Μαμιδάκη, κατέθεσε στις 9 Ιουνίου αίτηση για την υπαγωγή της στην προπτωχευτική διαδικασία του άρθρου 99 στο Πρωτοδικείο Αθηνών, η συζήτηση της οποίας ορίστηκε να πραγματοποιηθεί την 1η Νοεμβρίου το 2016.
Στην αγορά πετρελαιοειδών ήταν γνωστά εδώ και δυο χρόνια τα προβλήματα της “Μαμιδάκης” και σύμφωνα με πληροφορίες, εδώ και ένα χρόνο μεγάλες εταιρείες είχαν περιορίσει τις συναλλαγές με την “Μαμιδάκης”.
Το σπίτι ερευνήθηκε εξονυχιστικά από κλιμάκιο του τμήματος εγκλημάτων κατά ζωής της ΕΛ.ΑΣ προκειμένου να αποκλειστεί οποιαδήποτε άλλη περίπτωση.
Το θύμα φέρεται να έχει ένα και μοναδικό τραύμα από περίστροφο και η είδηση της αυτοκτονίας του συγκλόνισε την δυναστεία Μαμιδάκη, τα μέλη της οποίας αδυνατούσαν στην αρχή να συνειδητοποιήσουν το απονενοημένο διάβημα του ογδοντατετράχρονου.
Ενός ανθρώπου που μαζί με τον αδερφό του Νίκο Μαμιδάκη προσπάθησαν να σώσουν την εταιρία τους, η οποία ειδικά από πέρυσι αντιμετώπιζε μεγάλα προβλήματα.
Σε μια ηλικία που πολλοί άλλοι θα είχαν αποσυρθεί ο Κυριάκος Μαμιδάκης εξακολουθούσε ακόμη να ασχολείται-σε μικρότερο βαθμό όμως-με την Jet Oil, έχοντας δώσει σύμφωνα με πληροφορίες περισσότερες αρμοδιότητες στον αδερφό του Νίκο.
Δεν έχει γίνει ακόμη γνωστό που θα κηδευτεί ο εκλιπών, αν δηλαδή το τελευταίο αντίο, θα πραγματοποιηθεί σε κοιμητήριο της Αθήνας, η αν θα κηδευτεί στην Ανώσκελη Χανίων.
Εκεί από όπου ξεκίνησαν όλα για τους Μαμιδάκηδες…
Ποιος ήταν ο Κυριακός Μαμιδάκης
Στην Ανώσκελη Χανίων, εκεί που τον χειμώνα οι κάτοικοι δεν ξεπερνάνε τους δέκα ανθρώπους η είδηση της αυτοκτονίας του Κυριάκου Μαμιδάκη συγκλόνισε τους πάντες.
Η περίπτωσή του, ήταν αυτή ενός εξαιρετικού ανθρώπου που λάτρευε τον τόπο του και πήγαινε όποτε του δινόταν η ευκαιρία, μαζί με την σύζυγό του. Μαζί με τον αδερφό του Νίκο Μαμιδάκη, ήταν το ισχυρό δίδυμο της Jet Oil.
Η είδηση περί πτώχευσης της γνωστής εταιρίας πετρελαιοειδών, έφερε μια αναστάτωση στην δυναστεία Μαμιδάκη, που ξεκίνησε από ένα χωριό της επαρχίας Κισσάμου έξω από τα Χανιά, στο οποίο περισσεύει η αυθεντικότητα και η λεβεντιά.
Ο Κυριάκος Μαμιδάκης είχε γεννηθεί το 1932 στην Ανωσκελή της επαρχίας Κισσάμου του νομού Χανίων. Οι γονείς του ήταν ο Αλέξανδρος και η Ειρήνη Μαμιδάκη. Τελείωσε την Εμπορική Σχολή το 1951 και στη συνέχεια παρακολούθησε δι' αλληλογραφίας και ολοκλήρωσε τον κύκλο σπουδών του Κολλεγιακού School of Career του LSE.
Ξεκίνησε να εργάζεται το 1952 δίπλα στο θείο του Γ.Ι. Μαμιδάκη στην Εμπορία Πετρελαιοειδών. Το Νοέμβριο του 1968 μαζί με τα αδέρφια του Γιώργο και Νίκο προχώρησαν στις δικές τους δραστηριότητες ιδρύοντας τη JETOIL.
Ο Κυριάκος Μαμιδάκης, σύμφωνα με το βιογραφικό που είναι αναρτημένο στην ιστοσελίδα της JETOIL, ήταν πρόεδρος των εταιρειών του Ομίλου Αφών Μαμιδάκη. Ήταν ο ένας από τα επτά αδέρφια που τρέχουν τις οικογενειακές επιχειρήσεις.
Συνολικά τα επτά αδέρφια απέκτησαν δέκα εφτά παιδιά, είκοσι τέσσερα εγγόνια και δισέγγονα, ενώ κάτω από την ευρύτερη οικογενειακή «ομπρέλα» περιλαμβάνονται συνολικά εξήντα άτομα.
Έχοντας υιοθετήσει σχεδόν όλοι ένα πολύ χαμηλό προφίλ-για τους περισσότερους δεν υπάρχει καν φωτογραφία-εξακολουθούν μέχρι σήμερα να αποφεύγουν την δημοσιότητα
Απασχόλησαν την δημοσιότητα λόγω της στενής φιλικής τους σχέσης με την οικογένεια Μητσοτάκη-τα τραπέζια και τα εκατέρωθεν καλέσματα έχουν αφήσει ιστορία λένε οι γνώστες-μόνο που τώρα πλέον δεν καλούνται να αντιμετωπίσουν την κατάρρευση της Jet Oil.
Καλούνται να πουν το τελευταίο αντίο σε έναν πολύ δικό τους άνθρωπο, που αποφάσισε να αντιμετωπίσει με τον τρόπο που το κάνουν μόνο οι Κρητικοί την επιχειρηματική καταιγίδα που τον χτύπησε.
Με ένα περίστροφο και μια σφαίρα…
Περισσότερα...
Δεν απελευθερώνονται τα δελτία των ερασιτεχνικών σωματείων
Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, παραμένει «παγωμένο» και δεν θα τεθεί σε ισχύ, τουλάχιστον από την προσεχή σεζόν το πλάνο που ετοίμαζε η ΕΠΟ, ώστε από την 1η Ιουλίου 2016, να απελευθερώνονταν τα ποδοσφαιρικά δελτία των ερασιτεχνικών σωματείων.
Καθώς τα σωματεία θα υποχρεούνταν να ανανεώνουν όλα τα δελτία των αθλητών τους από ηλικίας των 11 χρόνων και μετά.
Συγκεκριμένα, οι ιθύνοντες της ΕΠΟ, όπως είχε δημοσιοποιηθεί πριν λίγους μήνες, προωθούσαν την έκδοση υποχρεωτικών δελτίων ορισμένου χρόνου για όλους τους ερασιτέχνες παίκτες έναντι χρηματικού αντιτίμου.
Καθώς, όπως χαρακτηριστικά είχε αναφέρει η Ομοσπονδία, «το ερασιτεχνικό ποδόσφαιρο πρέπει να λειτουργήσει με όρους αγοράς».
Αν η ανωτέρω πρόταση ίσχυε (ή ισχύσει τελικά κάποια στιγμή στο μέλλον), τότε οι κερδισμένοι θα είναι αφενός η ίδια η ΕΠΟ, η οποία θα μπορέσει να αυξήσει τα έσοδά της και αφετέρου οι περισσότεροι ερασιτέχνες ποδοσφαιριστές που, ουσιαστικά θα απελευθερώνονται από την «ομηρία» των ερασιτεχνικών σωματείων
Αυτοί, που πιθανότητα θα αντιδράσουν πολύ επί του θέματος, θα είναι τα ερασιτεχνικά σωματεία αφού, ουσιαστικά, όταν κι αν εφαρμοστεί αυτό, κάθε χρόνο τον Ιούλιο θα υποχρεούνται να ανανεώνουν όλα τα δελτία των αθλητών τους από ηλικίας των 11 χρόνων και μετά, καταβάλλοντας σχετικό παράβολο.
Κατά συνέπεια, οι ερασιτεχνικοί σύλλογοι θα χάσουν όλα τα δικαιώματα επί των ποδοσφαιριστών τους, αφού είναι ξεκάθαρο ότι ο συντριπτικός πλέον αριθμός των ποδοσφαιριστών τους θα υπογράφουν δελτία μικρής χρονικής διάρκειας.
Αυτά τα νέα δελτία θα είναι ορισμένου χρόνου, υποχρεωτικά με το σχετικό παράβολο
Για 1 έτος: 70 ευρώ
για 2 έτη: 60 ευρώ
για 3 έτη: 50 ευρώ
για 4 έτη: 40 ευρώ
για 5 έτη: 30 ευρώ
Και μετά τη λήξη της χρονικής διάρκειας του δελτίου του, ο ποδοσφαιριστής θα μένει αυτόματα ελεύθερος να επιλέξει το σωματείο που θα συνεχίσει να αγωνίζεται.
Προς το παρόν λοιπόν, το Ερασιτεχνικό ποδόσφαιρο συνεχίζει με τα τωρινά και υπάρχοντα ισχύοντα. Δηλαδή:
α) Είναι δυνατή και τώρα η έκδοση δελτίου ορισμένου χρόνου, όπου το επιθυμητό χρονικό διάστημα αναγράφεται πάνω στην αίτηση μεταβολών του ποδοσφαιριστή και αφορά από μία (1) έως τρεις (3) ολόκληρες αγωνιστικές περιόδους. Σε κάθε περίπτωση η λήξη ισχύος είναι η 30η Ιουνίου κάθε έτους. Το πρόβλημα είναι όμως το κοστολόγιο κάθε τέτοιου δελτίου, πληρώνοντας τσουχτερό παράβολο (300 ευρώ για 1 έτος, 200 ευρώ για 2 έτη, 100 ευρώ για 3 έτη). Ενώ υπάρχει η ευχέρεια στις ΕΠΣ να καθορίζουν αυτές το ακριβές ποσό (αν δεν αλλάξει κάτι).
β) Ένας ερασιτέχνης ποδοσφαιριστής μπορεί να μείνει «αυτόματα» (για την ακρίβεια χρειάζεται μια σχετική αίτηση στην ΕΠΟ) ελεύθερος, μόνο μετά την παρέλευση μιας 10ετίας στο ίδιο σωματείο και την καταβολή παραβόλου 150 ευρώ.
Πηγή: grasidi.gr
Παιδικοί σταθμοί ΕΣΠΑ 2016-17: «Ανοίγουν» οι αιτήσεις
Αύριο Δευτέρα 4 Ιουλίου θα ανοίξει η αίτηση για το πρόγραμμα των παιδικών σταθμών ΕΣΠΑ 2016 - 2017 «Εναρμόνιση της Οικογενειακής και Επαγγελματικής Ζωής» απο την ΕΕΤΑΑ όπου θα δώσει κουπόνι φιλοξενίας σε περίπου 81.000 παιδιά σε δημοτικούς και ιδιωτικούς βρενηπιακούς σταθμούς.
Πιο αναλυτικά, την Δευτέρα θα εκδοθεί η πρόσκληση της ΕΕΤΑΑ προς τους γονείς να κάνουν αίτηση συμμετοχής στο πρόγραμμα των παιδικών σταθμών μέσω ΕΣΠΑ ενώ τα αποτελέσματα θα εκδοθούν την 1η Αυγούστου. Οι αλλαγές στο πρόγραμμα φέτος είναι πολλές και οι γονείς θα εχουν πλέον την ευελιξία να επιλέγουν μόνοι τους που θα φιλοξενηθούν την επόμενη σχολική χρονιά τα παιδιά τους. Συγκεκριμένα όσο αφορά την τοποθέτηση η ΕΕΤΑΑ θα πραγματοποιήσει τη μοριοδότηση των γονέων από την οποία προκύπτουν οι τελικοί ωφελούμενοι. Η ΕΕΤΑΑ θα διενεργήσει επίσης, μία διαδικασία σύζευξης για όσους ωφελούμενους εκδήλωσαν ενδιαφέρον για τοποθέτηση σε συγκεκριμένη δομή. Κατόπιν, ενημερώνει κάθε ωφελούμενο εάν υπάρχει κενή θέση στη δομή/ες επιλογής του ή εάν δεν υπάρχει κενή θέση στη δομή/ες της επιλογής του και πρέπει να αναζητήσει ο ίδιος κάποια κενή θέση σε δομή. Επισημαίνεται ότι στην περίπτωση αυτή, της δεύτερης φάσης, η εγγραφή του παιδιού σε μία δομή δεν υπόκειται στον περιορισμό του 70% των προσφερόμενων θέσεων από τη δομή. Επισημαίνεται ότι η διαδικασία σύζευξης δεν είναι δεσμευτική. Για την τοποθέτηση παιδιών στις δομές: Για την εγγραφή του παιδιού στη δομή ο ωφελούμενος συνάπτει με τη δομή τυποποιημένο συμφωνητικό όπου προσδιορίζονται οι υποχρεώσεις του σταθμού και υπογράφει εξουσιοδότηση προς την ΕΕΤΑΑ να δράσει ως πληρεξούσιος του ως προς τα ζητήματα πληρωμής. Οι δομές αποστέλλουν στην ΕΕΤΑΑ τα σχετικά στοιχεία, η ΕΕΤΑΑ τα ελέγχει και εκδίδει απόφαση τοποθέτησης του παιδιού στη δομή.
Τα κριτήρια
Τα κριτήρια επιλογής αφορούν:
- στο οικογενειακό εισόδημα
- στην κατάσταση απασχόλησης και την εργασιακή σχέση
- στην οικογενειακή κατάσταση
Η διαδικασία επιλογής των ωφελουμένων από την Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε. διεξάγεται από Επιτροπές και πραγματοποιείται βάσει του συστήματος μοριοδότησης μέχρις εξαντλήσεως του προϋπολογισμού της πράξης όπως αυτό προσδιορίζεται στην πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος. Το σύστημα επιλογής βασίζεται στον καθορισμό των απαραίτητων δικαιολογητικών που πρέπει να υποβληθούν από τους ενδιαφερόμενους, στον ορισμό μηχανισμού ελέγχου των δικαιολογητικών αυτών και στη βαθμολόγηση και κατάταξη των ενδιαφερόμενων βάσει του συστήματος μοριοδότησης. Η Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε. ελέγχει την πληρότητα των δικαιολογητικών των ενδιαφερομένων όπως αυτά θα εξειδικευθούν στην πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος. Κριτήρια επιλογής και σύστημα μοριοδότησης. Εφόσον πληρούνται οι προϋποθέσεις συμμετοχής, ισχύουν τα κάτωθι κριτήρια μοριοδότησης:
α) Ετήσιο δηλωθέν οικογενειακό εισόδημα. Τα
α μόρια υπολογίζονται βάσει του τύπου:
ΜΟΡΙΑ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ = 90 - ((Ε-Π)/300)
Όπου: Ε είναι το ετήσιο δηλωθέν οικογενειακό εισόδημα και Π είναι 500€ για κάθε παιδί, ποσό το οποίο προσαυξάνεται κατά 500€ για κάθε παιδί που εντάσσεται στα ηλικιακά όρια του άρθρου 5 της παρούσας (έως 12 ετών). Για τα εισοδήματα που ο ανωτέρω τύπος δίνει αρνητικό αποτέλεσμα, η μοριοδότηση είναι μηδέν μόρια. Στην περίπτωση κατά την οποία οι ενδιαφερόμενοι υπερβαίνουν τα οριζόμενα στην πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος της Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε. εισοδηματικά κριτήρια, τότε δεν βαθμολογούνται σε κανένα κριτήριο και απορρίπτονται.
β) Κατάσταση απασχόλησης, εργασιακή σχέση και είδος απασχόλησης:
90 μόρια λαμβάνουν:
- οι εργαζόμενοι-ες με σύμβαση εργασίας μερικής απασχόλησης,
- οι εργαζόμενοι-ες με σύμβαση εργασίας ορισμένου χρόνου,
- οι εργαζόμενοι-ες με εργόσημο
- οι άνεργοι-ες, εγγεγραμμένοι στο μητρώο ανεργίας του ΟΑΕΔ και με Δελτίο Ανεργίας σε ισχύ
85 μόρια λαμβάνουν:
- οι μισθωτοί-ες πλήρους απασχόλησης αορίστου χρόνου,
-οι αυτοαπασχολούμενοι-ες
γ) Οικογενειακή κατάσταση:
50 μόρια λαμβάνουν:
- Οι μητέρες που ανήκουν στην ομάδα των ΑμεΑ με ποσοστό αναπηρίας 35% και άνω, - Οι μητέρες που έχουν τέκνα που ανήκουν στην ομάδα των ΑμεΑ με ποσοστό αναπηρίας 35% και άνω. 40 μόρια λαμβάνουν:
- Οι μητέρες που είναι χήρες,
- Οι μονογονεϊκές οικογένειες (άγαμες μητέρες),
- Οι μητέρες που είναι διαζευγμένες ή σε διάσταση,
- Οι μητέρες που είναι τρίτεκνες-πολύτεκνες,
30 μόρια λαμβάνουν:
- Οι μητέρες που έχουν σύζυγο που ανήκει στην ομάδα των ΑμεΑ με ποσοστό αναπηρίας 67% και άνω.
- οι μητέρες που έχουν άνεργο σύζυγο με δελτίο ανεργίας σε ισχύ.
δ) Αντί «συζύγων», ανάλογη εφαρμογή γίνεται και για άτομα που έχουν συνάψει Σύμφωνο Συμβίωσης και υπάγονται στις ρυθμίσεις του Ν.3719/2008 ή 4356/2015.
Η μοριοδότηση των ανωτέρω κριτηρίων παρουσιάζεται αναλυτικά και στον ακόλουθο πίνακα:
ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΝΑΛΥΣΗ ΜΟΡΙΩΝ
1. Ετήσιο δηλωθέν οικογενειακό εισόδημα
2. Κατάσταση απασχόλησης, εργασιακή σχέση και είδος απασχόλησης - οι εργαζόμενοι-ες με σύμβαση εργασίας μερικής απασχόλησης, - οι εργαζόμενοι-ες με σύμβαση εργασίας ορισμένου χρόνου, και - οι εργαζόμενοι-ες με εργόσημο - οι άνεργοι-ες, εγγεγραμμένοι στο μητρώο ανεργίας του ΟΑΕΔ και με Δελτίο Ανεργίας σε ισχύ 90 - οι μισθωτοί-ες πλήρους απασχόλησης αορίστου χρόνου, και - οι αυτοαπασχολούμενο-ες 85 - Δυνητικοί ωφελούμενοι που ανήκουν στην ομάδα των ΑμεΑ με ποσοστό αναπηρίας 35% και άνω, και - Δυνητικοί ωφελούμενοι που έχουν τέκνα που ανήκουν στην ομάδα των ΑμεΑ με ποσοστό αναπηρίας 35% και άνω 50
3. Οικογενειακή κατάσταση
- Δυνητικοί ωφελούμενοι που είναι χήρες-οι,
- Οι μονογονεϊκές οικογένειες,
- Δυνητικοί ωφελούμενοι που είναι διαζευγμένες-οι ή σε διάσταση,
- Δυνητικοί ωφελούμενοι που είναι τρίτεκνοι-πολύτε-κνοι, 40
- Οι μητέρες που έχουν σύζυγο που ανήκει στην ομάδα των ΑμεΑ με ποσοστό αναπηρίας 67% και άνω.
- οι μητέρες που έχουν άνεργο σύζυγο με δελτίο ανεργίας σε ισχύ 30
δείτε εδώ όλη την απόφαση
www.dikaiologitika.gr
Τα υδροπλάνα δεν θα φτάσουν στα νησιά
Μια ανάσα στα νησιά της άγονης γραμμής, τα οποία ήρθαν αντιμέτωπα με την απόφαση του υπουργείου Υποδομών, που περικόπτει κατά 63% την κρατική επιχορήγηση για την εκτέλεση των επιδοτούμενων αεροπορικών δρομολογίων, θα μπορούσε να δώσει η απογείωση των υδροπλάνων στη χώρα. Ωστόσο, παρά τις προσπάθειες ετών, ούτε φέτος θα προσθαλασσωθούν τα αμφίβια αεροσκάφη στις ελληνικές θάλασσες, λόγω πολλών προβλημάτων, με κυριότερο τον επενδυτικό αποκλεισμό στον οποίο βρίσκεται πλέον η χώρα.
Ο επιχειρηματικός κόσμος των νησιών κρούει τον κώδωνα του κινδύνου, υποστηρίζοντας ότι ο επανασχεδιασμός των επιδοτούμενων αεροπορικών δρομολογίων «βυθίζει ακόμη περισσότερο τα νησιά στην απομόνωση και έρχεται να ολοκληρώσει μια συστηματική καταστροφική οικονομική και κοινωνική πολιτική που δέχονται τα νησιά με την κατάργηση του μειωμένου ΦΠΑ, την επιβολή φόρου στις διανυκτερεύσεις επισκεπτών, την υποβάθμιση υπηρεσιών υγείας και δημόσιας διοίκησης, το υψηλό κόστος μετακινήσεων και, φυσικά, τις δυσανάλογες συνέπειες που επωμίζονται από την προσφυγική κρίση», όπως επισημαίνει σε επιστολή του προς τον υπουργό Μεταφορών Χρ. Σπίρτζη ο Επιμελητηριακός Ομιλος Ανάπτυξης Ελληνικών Νησιών (ΕΟΑΕΝ).
Οι πτήσεις με υδροπλάνα, αν και δεν αποτελούν την απάντηση σε όλα τα προβλήματα της νησιωτικής χώρας, θα μπορούσαν να εξυπηρετήσουν τη θερινή τουριστική κίνηση. Ωστόσο αυτήν τη στιγμή συμβαίνει κάτι παράδοξο – πράγμα διόλου πρωτόγνωρο για την ελληνική πραγματικότητα. Το Μέγαρο Μαξίμου φαίνεται ότι «καλοβλέπει» πρακτικές της δεκαετίας του 1990, θεωρώντας ότι το να «κόψει κορδέλες» θα ενισχύσει επικοινωνιακά τη θέση της κυβέρνησης, σε μια περίοδο που οι πολίτες έρχονται αντιμέτωποι με χιλιάδες προβλήματα. Πριν από λίγες ημέρες το ενδεχόμενο εγκαινίων υδατοδρομίων βρέθηκε στο επίκεντρο σύσκεψης που πραγματοποιήθηκε υπό τον πρωθυπουργό στο Μέγαρο Μαξίμου. Στόχος του Αλέξη Τσίπρα, σύμφωνα με πληροφορίες, είναι να καρπωθεί την απογείωση των υδροπλάνων στη χώρα. Μπορεί να είναι έτοιμο το σχετικό νομοσχέδιο (το δεύτερο κατά σειρά), το οποίο θα οριστικοποιεί το θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας των εταιρειών υδροπλάνων και υδατοδρομίων, ωστόσο ούτε οι υπηρεσίες αλλά ούτε οι εταιρείες φαίνεται ότι παρουσιάζουν την ίδια ετοιμότητα. Και αυτό γιατί, ύστερα από πολυετείς καθυστερήσεις, ενός κρατικού μηχανισμού που εμφανίζεται ανέτοιμος να τρέξει με τις απαιτούμενες ταχύτητες τις διαδικασίες, οι ίδιες οι εταιρείες αντιμετωπίζουν σοβαρές δυσκολίες εύρεσης και κυρίως διατήρησης επενδυτών. Η αστάθεια της ελληνικής οικονομικής πραγματικότητας και οι πολυετείς καθυστερήσεις δεν παρέχουν κανένα αίσθημα επενδυτικής ασφάλειας, απωθώντας έτσι ενδιαφερόμενους.
Στόχος και των δύο εταιρειών («Hellenic Seaplanes» και «Ελληνικά Υδατοδρόμια») που επιθυμούν να δραστηριοποιηθούν στον κλάδο ήταν φέτος το καλοκαίρι να εκτελέσουν τις πρώτες ναυλωμένες πτήσεις (τσάρτερ), καθώς οι συνθήκες δεν επέτρεπαν τη διαμόρφωση προγράμματος τακτικών πτήσεων. Ωστόσο αυτό δεν κατέστη εφικτό ούτε φέτος.
Οι υποψήφιοι επενδυτές, με τους οποίους συνομιλούν οι εταιρείες, παρά το γεγονός ότι βλέπουν εντυπωσιακές ευκαιρίες στη χώρα, κυρίως λόγω της γεωγραφικής κατανομής του τουριστικού προϊόντος, αποθαρρύνονται συνεχώς από τις επαναλαμβανόμενες αναβολές και καθυστερήσεις του ανώριμου (έως και εχθρικού) επενδυτικά περιβάλλοντος.
Σημειώνεται ότι και στο παρελθόν είχαν ξεκινήσει κάποιες εταιρείες πτήσεις με υδροπλάνα. Η μία, ελληνοκαναδικών συμφερόντων, είχε ξεκινήσει το 2004 πτήσεις στο Ιόνιο αλλά και από το Λαύριο με δύο αεροσκάφη. Επικεντρώθηκε στο Ιόνιο τελικώς.
Παράλληλα, το 2009, όταν ανέστειλε τη λειτουργία της η πρώτη εταιρεία, ξεκίνησε τη δραστηριότητά της στις Σποράδες μία ελληνική εταιρεία μεξικανικών συμφερόντων. Αξίζει, βέβαια, να σημειωθεί ότι και οι δύο εταιρείες αναγκάστηκαν να λειτουργήσουν χωρίς σχετικό θεσμικό πλαίσιο.
Πηγή: kathimerini.gr
Μόνο ελληνικό προσωπικό στα 14 αεροδρόμια της Fraport
Μόνο μερικοί μετρημένοι στα δάχτυλα θα έρθουν από τη Γερμανία. «Οι απασχολούμενοι στα αεροδρόμια εργάζονται σκληρά, θέλουν να δημιουργήσουν και κάθε άλλο παρά παραιτημένοι είναι», είπε σε συνέντευξή του στην κυριακάτικη έκδοση της εφημερίδας Die Welt, o διευθύνων σύμβουλος της Fraport-Greece Αλεχάντερ Τσίνελ, ο οποίος μετακομίζει στις 4 Ιουλίου στην Αθήνα για να αναλάβει τα καθήκοντα της αναδιοργάνωσης και βελτίωσης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων.
Τέλος Νοεμβρίου, η FRAPORT θα αναλάβει το πρώτο αεροδρόμιο και δύο μήνες αργότερα τα υπόλοιπα. Ανάμεσα τους συγκαταλέγονται τα αεροδρόμια της Θεσσαλονίκης και της Ρόδου με περισσότερους από 4 εκατομμύρια επιβάτες το χρόνο το καθένα, όπως και άλλα μικρότερα όπως της Σκιάθου και της Καβάλας.
Έλλειψη ενδιαφερομένων κάθε άλλο παρά υπάρχει για τις 500 θέσεις εργασίας τις οποίες έχει προκηρύξει η Fraport-Greece. Μόνο τις περασμένες δύο εβδομάδες έγιναν 2.500 αιτήσεις για πρόσληψη, αν και θα παραμείνουν πολλοί από τους ήδη εργαζόμενοι. «Κάνουμε προσπάθεια να παραμείνουν οι περισσότεροι δυνατόν», είπε χαρακτηριστικά ο Αλεξάντερ Τσίνελ στην γερμανική εφημερίδα. Οι συμβάσεις με εξωτερικούς παρόχους υπηρεσιών, όπως είναι η επίγεια εξυπηρέτηση και η ασφάλεια, θα διατηρηθούν, προσέθεσε.
Τις μεγαλύτερες ελλείψεις στα 14 αεροδρόμια η Fraport-Greece θέλει να τις έχει καλύψει μέχρι την περίοδο αιχμής του 2017. Αμέσως μετά την ανάληψή τους θα επιδιορθωθούν οι εγκαταστάσεις υγιεινής, θα απλοποιηθούν οι διαδικασίες ελέγχου, παράδοσης αποσκευών, ο έλεγχος ασφαλείας, θα επιδιορθωθούν οι ηλεκτρονικοί πίνακες ανακοινώσεων και θα ανανεωθούν οι πινακίδες σήμανσης. «Έτσι θα καταφέρουμε να έχουμε ήδη τους πρώτους έξι μήνες επιτυχία», είπε ο κ. Τσίνελ.
Σε δεύτερη φάση σχεδιάζονται κατασκευαστικές εργασίες, όπως η επέκταση των τέρμιναλ των αεροδρομίων, νέα εστιατόρια και καταστήματα. Η Fraport έχει δεσμευθεί να επενδύσει εντός 48 μηνών 330 εκατομμύρια ευρώ.
Πηγή: ethnos.gr