Του Χρήστου Κολώνα

Τέσσερα νέα προγράμματα του καινούριου ΕΣΠΑ συνολικού προϋπολογισμού 280 εκατ. ευρώ για χρηματοδότηση από 50% έως και 100% ανέργων που θέλουν να ανοίξουν επιχειρήσεις ή ήδη είχαν κάνει έναρξη αλλά και μικρών τουριστικές επιχειρήσεων προκηρύσσονται σταδιακά μετά τις εκλογές.

Αναλυτικά οι νέες δράσεις είναι:

1. Ενίσχυση της ρευστότητας και στήριξης της απασχόλησης

Πρόκειται για πρόγραμμα που θα προκηρυχθεί αμέσως μετά τις εκλογές από το υπουργείο Οικονομίας και τον ΟΑΕΔ. Ο συνολικός προϋπολογισμός ανέρχεται σε 60 εκ ευρώ.

Ο αριθμός των εκτιμώμενων ωφελουμένων ανέρχεται σε 10.000 άτομα/επιχειρήσεις. Το πρόγραμμα θα απευθύνεται σε

  • Νέους Ελεύθερους Επαγγελματίες, πρώην ανέργους, που έκαναν έναρξη επαγγέλματος από την 1/1/2014 και μετά καθώς και
  • σε επιχειρήσεις που πραγματοποίησαν καθαρή αύξηση της απασχόλησης μετά την 1/1/2015 προσλαμβάνοντας άνεργο.

Σύμφωνα με το σχεδιασμό, η δράση στόχο έχει να καλύψει αναδρομικά για το 2015 (με ανώτατο όριο τα 15.000 ευρώ) τις δαπάνες των νέων ελεύθερων επαγγελματιών (ενοίκια, πάγια, ασφαλιστικές εισφορές, ποσοστό επί του εξοπλισμού) ή να επιδοτήσει με 450 ευρώ μηνιαίως τη νέα θέση εργασίας που δημιουργήθηκε υπό την δέσμευση της επιχείρησης για διατήρηση της θέσης αυτής για αντίστοιχους μήνες.

2. Ενίσχυση της Αυτοαπασχόλησης Πτυχιούχων Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης

Στόχος είναι:

  • η ενίσχυση πτυχιούχων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, άνω των 25 ετών, άνεργων ή ελεύθερων επαγγελματιών για την άσκηση επαγγελματικής δραστηριότητας συναφούς με την ειδικότητά τους και,
  • η ενίσχυση της απασχόλησης με τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας

Δυνητικοί δικαιούχοι της δράσης είναι πτυχιούχοι τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, άνω των 25 ετών, οι οποίοι κατά την υποβολή της αίτησης θα πρέπει να είναι:

  • άνεργοι εγγεγραμμένοι στα μητρώα ανέργων του ΟΑΕΔ ή
  • φυσικά πρόσωπα που ασκούν επαγγελματική δραστηριότητα, χωρίς να έχουν σχέση μισθωτής εργασίας που θα δραστηριοποιηθούν ή δραστηριοποιούνται επαγγελματικά ως ατομικές επιχειρήσεις, σε δραστηριότητα συναφή με την ειδικότητά τους

Οι δαπάνες που επιδοτούνται κατά 100% κινούνται από 5.000 έως 25.000 ευρώ.

Οι επαγγελματικές δραστηριότητες που θα χρηματοδοτηθούν από το πρόγραμμα ενδεικτικά είναι οι ακόλουθες: Ιατρού, οδοντιάτρου, κτηνιάτρου, φυσιοθεραπευτή, βιολόγου, ψυχολόγου, μαίας, δικηγόρου, αρχιτέκτονα, μηχανικού, τοπογράφου, χημικού, γεωπόνου, γεωλόγου, δασολόγου, ωκεανογράφου, σχεδιαστή, δημοσιογράφου, συγγραφέα, διερμηνέα, ξεναγού, μεταφραστή, καθηγητή ή δασκάλου, καλλιτέχνη γλύπτη ή ζωγράφου ή σκιτσογράφου ή χαράκτη, ηθοποιού, μουσικού, χορευτή, χορογράφου, σκηνοθέτη, σκηνογράφου, ενδυματολόγου, διακοσμητή, οικονομολόγου, αναλυτή, προγραμματιστή, ερευνητή ή συμβούλου επιχειρήσεων, λογιστή ή φοροτέχνη, αναλογιστή, κοινωνιολόγου και κοινωνικού λειτουργού κ.α.

Ειδικότερα οι επιλέξιμες δαπάνες θα αφορούν σε:

  • επαγγελματικό εξοπλισμό
  • λειτουργικό κόστος (ενοίκια επαγγελματικού χώρου, ασφαλιστικές εισφορές, δαπάνες υπηρεσιών κοινής ωφέλειας)
  • δαπάνες προβολής και δικτύωσης
  • κόστος μισθωτής εργασίας (σε περίπτωση πρόσληψης υπαλλήλου)
  • αμοιβές τρίτων, γενικό εξοπλισμό.

Ο προϋπολογισμός της δράσης είναι 50 εκατ. ευρώ. Θα υλοποιηθεί σε δύο κύκλους των 25 εκατ. ευρώ (1ος κύκλος το 2015 και 2ος κύκλος το 2016). Σκοπός είναι η επιδότηση 2.800 πτυχιούχων και η δημιουργία νέων θέσεων εργασίας από όσους κάνουν προσλήψεις.

Το χρονοδιάγραμμα της δράσης προβλέπει:

  • Προδημοσίευση προκήρυξης: Σεπτέμβριος 2015
  • Διαγωνιστική διαδικασία επιλογής Ενδιαμέσου Φορέα που θα τρέξει τη δράση: Οκτώβριος 2015
  • Προκήρυξη - Υποβολές προτάσεων Α’ κύκλου: Δεκέμβριος 2015- Μάρτιος 2016
  • Εντάξεις Α’ κύκλου και έναρξη υλοποίησης: Ιούνιος 2016
  • Ολοκλήρωση επενδύσεων: σε 24 μήνες από την έναρξη

3. Νεοφυής Επιχειρηματικότητα

Σκοπός της δράσης είναι η ανάπτυξη υγιούς νεοφυούς επιχειρηματικότητας που θα συνδέεται άμεσα με τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας.

Για το λόγο αυτό το πρόγραμμα στοχεύει:

  • Στη δημιουργία πολύ μικρών και μικρών, νέων, βιώσιμων επιχειρήσεων με έμφαση σε καινοτόμα σχέδια καθώς και
  • Στην ενίσχυση της απασχόλησης με την πρόσληψη τουλάχιστον ενός ατόμου.

Δικαιούχοι είναι φυσικά πρόσωπα άνω των 25 ετών οι οποίοι κατά την υποβολή της αίτησης:

  • είναι άνεργοι εγγεγραμμένοι στα μητρώα ανέργων του ΟΑΕΔ ή
  • ασκούν επαγγελματική δραστηριότητα χωρίς να έχουν σχέση μισθωτής εργασίας.

Σημειώνεται ότι στον οδηγό εφαρμογής του προγράμματος θα τεθούν και εισοδηματικά κριτήρια.

Οι δαπάνες που θα καλυφθούν κατά 100% θα πρέπει να είναι έως 50.000 ευρώ.

Οι ενισχυόμενες δραστηριότητες θα αφορούν στους παρακάτω Τομείς Προτεραιότητας:

  • Αγροδιατροφή, Ενέργεια, Πολιτιστικές και ΔημιουργικέςΒιομηχανίες, Εφοδιαστική Αλυσίδα, Περιβάλλον, Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΤΠΕ), Υγεία ? Φάρμακα, Υλικά ? Κατασκευές.

Ειδικότερα χρηματοδοτούνται δαπάνες:

  • παραγωγικός εξοπλισμός,
  • λειτουργικό κόστος (ενοίκια επαγγελματικού χώρου, ασφαλιστικές εισφορές, δαπάνες υπηρεσιών κοινής ωφέλειας
  • δαπάνες προβολής και δικτύωσης
  • κόστος μισθωτής εργασίας (στην περίπτωση πρόσληψης υπαλλήλου)
  • αμοιβές τρίτων, γενικός εξοπλισμός

Ο προϋπολογισμός της δράσης ανέρχεται σε 120 εκατ. ευρώ. Θα υλοποιηθεί σε δύο κύκλους των 60 εκατ. ευρώ (1ος κύκλος το 2015 και 2ος κύκλος το 2016).

Ωφελημένες θα είναι 2500 νέες επιχειρήσεις και εκτιμάται ότι θα φέρουν 4500 νέες θέσεις εργασίας

Ο χρονικός προγραμματισμός της δράσης προβλέπει:

  • Προδημοσίευση προκήρυξης: Σεπτέμβριος 2015
  • Διαγωνιστική διαδικασία επιλογής Ενδιαμέσου Φορέα: Οκτώβριος 2015.
  • Προκήρυξη - Υποβολές προτάσεων Α’ κύκλου: Δεκέμβριος 2015- Μάρτιος 2016.
  • Εντάξεις Α’ κύκλου και έναρξη υλοποίησης: Ιούνιος 2016.
  • Ολοκλήρωση επενδύσεων: σε 24 μήνες από την έναρξη.

4. Εκσυγχρονισμός τουριστικών μονάδων

Ενίσχυση Τουριστικών Επιχειρήσεων για τον εκσυγχρονισμό τους και την ποιοτική αναβάθμιση των παρεχομένων υπηρεσιών. Σκοπός της δράσης είναι ο εκσυγχρονισμός, η ποιοτική αναβάθμιση και ο εμπλουτισμός των παρεχόμενων προϊόντων και υπηρεσιών των υφιστάμενων πολύ μικρών και μικρών επιχειρήσεων, του τουρισμού, ώστε να βελτιώσουν την θέση τους στην εσωτερική και διεθνή τουριστική αγορά. Οι δαπάνες που χρηματοδοτούνται κατά 50% θα κυμαίνονται από 30.000 ευρώ έως 300.000 ευρώ.

Οι μικροί επιχειρηματίες μπορούν να επιδοτηθούν για τις ακόλουθες ενέργειες:

  • Εκσυγχρονισμός και ποιοτική αναβάθμιση των κτιριακών και λοιπών υποδομών
  • Παρεμβάσεις εξοικονόμησης ενέργειας / ύδατος
  • Παρεμβάσεις εμπλουτισμού του προσφερόμενου προϊόντος με νέες υπηρεσίες (επέκταση σε εναλλακτικές μορφές, παρεμβάσεις για ΑΜΕΑ, κλπ)
  • Πιστοποιήσεις υποδομών και υπηρεσιών
  • Προβολή - Προώθηση των επιχειρήσεων σε αγορές στόχους
  • Αμοιβές Συμβούλων
  • Μισθολογικό κόστος υφιστάμενου ή νέου προσωπικού

Ο προϋπολογισμός της δράσης είναι 50 εκατ. ευρώ. Θα υλοποιηθεί σε δύο κύκλους, (25 εκ. ευρώ έκαστος).

Εκτιμάται ότι από τη δράση θα ωφεληθούν από 600 έως 700 τουριστικές μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις (ανάλογα με τους προϋπολογισμούς των εγκεκριμένων Επενδυτικών σχεδίων).

Το χρονοδιάγραμμα της δράσης προβλέπει:

  • Προδημοσίευση προκήρυξης: Σεπτέμβριος 2015
  • Διαγωνιστική διαδικασία επιλογής Ενδιαμέσου Φορέα: Οκτώβριος 2015
  • Προκήρυξη - Υποβολές προτάσεων Α’ κύκλου: Δεκέμβριος 2015 - Μάρτιος 2016
  • Εντάξεις Α’ κύκλου και έναρξη υλοποίησης: Ιούνιος 2016
  • Ολοκλήρωση επενδύσεων: σε 24 μήνες από την έναρξη.

http://www.imerisia.gr

Κλείνουν με τον νέο νόμο τα περισσότερα παράθυρα για πρόωρη συνταξιοδότηση και έτσι οι περισσότεροι θα δουν τα όρια ηλικίας να αυξάνονται έως και 67 έτη.

Έτσι, μεγάλοι χαμένοι για το ασφαλιστικό θα είναι όσοι ασφαλίστηκαν για πρώτη φορά πριν το 1992, ενώ οι μόνοι που «γλιτώνουν» από την νέα ρύθμιση είναι όσοι  το 2012 είχαν καταφέρει να πιάσουν και το όριο ηλικίας και τα απαιτούμενα ένσημα.

Επιπλέον, αξίζει να σημειωθεί ότι με βάση τον νέο νόμο, η αύξηση σημαίνει μικρότερη σύνταξη μια και όσοι θα βγουν στη σύνταξη μετά το 2015 θα υπάγονται στο νέο καθεστώς υπολογισμού της σύνταξης με μειωμένους συντελεστές που αυτόματα οδηγούν και σε μείωση του ποσού της σύνταξης.

Οι μεγάλοι χαμένοι

Μεγάλες χαμένες από τον νέο νόμο είναι οι μητέρες. Όσες ήταν ασφαλισμένες στο ΙΚΑ μέχρι το 1992 και θα μπορούσαν να βγουν με μειωμένη σύνταξη με 5.500 μέρες ως το 2012, εάν δεν έπιασαν το ηλικιακό όριο των 50 ετών, τότε θα αναγκαστούν να εργαστούν 5 χρόνια επιπλέον και να βγουν στη σύνταξη στα 55.

Αν το 2016 συμπληρώσουν τα 50 έτη, θα βγουν σε σύνταξη στα 56,7 έτη, ενώ αν συμπληρώσουν τα 50 το 2017 θα βγουν στα 58,4 έτη.

Όσον αφορά στις μητέρες που ήταν ασφαλισμένες σε ΔΕΚΟ, τράπεζες ή άλλα ασφαλιστικά ταμεία και είχαν ασφαλιστεί πριν το 1993, ανάλογα με το πότε συμπληρώνουν τα 55 έτη, θα αναγκαστούν να εργαστούν επιπλέον από 1,5 έως και 6 έτη.

Τέλος, για όσες είναι ασφαλισμένες στο ΙΚΑ, δεν ισχύει η συνταξιοδότηση στα 57 έτη στην περίπτωση που δεν είχαν 100 ένσημα το χρόνο τα τελευταία 5 χρόνια. Έτσι θα αναγκαστούν να εργαστούν από 1,5 ως 3,5 χρόνια επιπλέον.

Ποιοι δεν βγαίνουν στην σύνταξη στα 62

Πλέον με τον νέο νόμο όλοι οι ασφαλισμένοι για να βγουν στη σύνταξη πρέπει να συμπληρώσουν το μίνιμουμ των 4.500 χιλιάδων ενσήμων παράλληλα με την συμπλήρωση του 62 έτους.

Έτσι όσοι συμπληρώσουν το 62ο έτος μετά τον Αύγουστο του 2015 θα βγουν σε σύνταξη στα 62,6 έτη και όσοι γίνουν 62 το 2016 θα βγουν σε σύνταξη στα 63,3.

Τέλος, με τον νέο νόμο οι άντρες που θα μπορούσαν να βγουν στη σύνταξη στα 60 έτη με 10.000 μέρες ασφάλισης,, θα επιβαρύνονται με εννιά μήνες για κάθε έτος από δω και πέρα ώσπου να συμπληρώσουν το 60 έτος. Όσον αφορά στις γυναίκες που συμπλήρωσαν 10.000 ημέρες ως το 2012 και χρειάζονταν 800 επιπλέον ημέρες για την τελευταία πενταετία, ο νέος νόμος αυξάνειτο όριο συνταξιοδότησης για μερικούς μήνες για κάθε έτος που χρειάζεται να συμπληρώσουν τα 56,5 έτη.

http://www.iefimerida.gr

 

 

Δευτέρα, 31 Αυγούστου 2015 09:32

"Καυτός" Σεπτέμβρης για τις τράπεζες

της Νένας Μαλλιάρα

Σε έναν "καυτό" Σεπτέμβρη μπαίνουν από αύριο οι τράπεζες. Εν μέσω προεκλογικής περιόδου και με την αγωνία να εστιάζεται στην επομένη των εκλογών και στο ζητούμενο του σχηματισμού κυβέρνησης με διετή τουλάχιστον ορίζοντα, οι τράπεζες καλούνται να "τρέξουν" όλα τα "προαπαιτούμενα" για την επιτυχή ανακεφαλαιοποίησή τους μέχρι τα τέλη του έτους.

- Μέσα στην πρώτη εβδομάδα του Σεπτεμβρίου θα ξεκινήσει ουσιαστικά η δεύτερη φάση των stress tests, αυτή της άσκησης προσομοίωσης, που μαζί με το αποτέλεσμα των AQRs θα δώσει το πόρισμα των τεστ αντοχής στις 23 Οκτωβρίου. Όπως έχει γράψει το Capital.gr, τα αποτελέσματα του ελέγχου ποιότητας ενεργητικού των τραπεζών θα είναι έτοιμα περί τα μέσα Σεπτεμβρίου, αλλά δεν αναμένεται να ανακοινωθούν. Εν τω μεταξύ, στις 2 Σεπτεμβρίου οι τράπεζες αναμένεται να αποστείλουν στην ΕΚΤ τις παραδοχές τους για την πορεία καταθέσεων, επιτοκίων και τιμών ακινήτων, οι οποίες θα συμπληρώσουν τις παραδοχές της ΕΚΤ για ύφεση/ανάπτυξη και ανεργία μέχρι και το 2017 προκειμένου να πραγματοποιηθούν τα stress tests.

- Μέσα στο πρώτο δεκαήμερο του Σεπτεμβρίου οι τράπεζες θα πρέπει επίσης να υποβάλουν στον SSM τα νέα business και restructuring plans που τους έχουν ζητηθεί. Όπως έχει γράψει το Capital.gr, πρόκειται για πλάνα με διετή ορίζοντα και στόχο την επάνοδο των τραπεζών σε κερδοφορία το 2017. Περιλαμβάνουν: α) σχεδιασμό για τις πωλήσεις θυγατρικών εντός και εκτός Ελλάδας, β) κινήσεις για τη μείωση του λειτουργικού κόστους, γ) στρατηγική για τη μείωση του κόστους χρήματος και την ενίσχυση της ρευστότητας, δ) σχέδιο για τη μείωση των προβλέψεων και ε) σχέδιο για την πιστωτική επέκταση.

- Μέσα στις πρώτες ημέρες του Σεπτεμβρίου, πιθανότητα εντός της εβδομάδας, αναμένεται και η επιλογή του συμβούλου από την ΤτΕ, ο οποίος θα αναλάβει τη μελέτη για τη διαχείριση των "κόκκινων" δανείων. Το έργο του συμβούλου θα ολοκληρωθεί στα τέλη Οκτωβρίου και  σε συνδυασμό με την ανάλυση που θα "τρέξει" το ΤΧΣ για το πλαίσιο μέσα στο οποίο μπορεί να αναπτυχθεί μια δυναμική αγορά μη εξυπηρετούμενων δανείων, θα αποτελέσει τον "πυλώνα" για την οριστική αντιμετώπιση των "κόκκινων" δανείων.

- Μέχρι τα τέλη Σεπτεμβρίου θα σχεδιαστεί επίσης η νέα διαδικασία επιλογής και διορισμού των μελών της εκτελεστικής επιτροπής και του γενικού συμβουλίου του ΤΧΣ, δίνοντας μεγαλύτερο ρόλο στους "θεσμούς". Υπενθυμίζεται ότι στο μνημόνιο προβλέπεται πως η ανεξαρτησία του ΤΧΣ θα είναι πλήρως σεβαστή, ενώ θα ενισχυθεί η δομή της διακυβέρνησής του με σκοπό την πρόληψη πολιτικών παρεμβάσεων στη διαχείριση ή τις δραστηριότητές του.

- Οι αλλαγές που θα επέλθουν στο ρόλο του ΤΧΣ συναρτώνται άμεσα με το θεσμικό πλαίσιο για την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών που ουσιαστικά θα προετοιμαστεί μέσα στον Σεπτέμβριο ώστε να ψηφιστεί τον Οκτώβριο. Πρόκειται για το μείζον θέμα για τις τράπεζες και αυτό που δημιουργεί τη μεγαλύτερη ανησυχία λόγω του timing των εκλογών και των σφικτών περιθωρίων για την ολοκλήρωση των νέων αυξήσεων κεφαλαίου των τραπεζών ουσιαστικά μέχρι τις 15 Δεκεμβρίου. Μέσα στον Σεπτέμβριο επομένως θα πρέπει να σχηματισθεί ακριβής εικόνα για τις πραγματικές κεφαλαιακές ανάγκες των τραπεζών, να αποφασιστεί πώς θα γίνουν οι αυξήσεις μετοχικού κεφαλαίου προκειμένου να ενθαρρυνθεί η συμμετοχή ιδιωτών μετόχων και τι θα γίνει με τους ομολογιούχους.

capital.gr

ΠΑΣΟΚ και ΔΗΜΑΡ συνέπραξαν (και επισήμως) σε ενιαίο εκλογικό συνδυασμό, με τους προέδρους τους, Φώφη Γεννηματά και Θανάση Θεοχαρόπουλο, να προβαίνουν σε σχετικές ανακοινώσεις σε κοινή συνέντευξη Τύπου που παραχώρησαν.

Ο συνδυασμός θα ονομάζεται «Δημοκρατική Συμπαράταξη» με εμφανή τα ονόματα των δύο κομμάτων, όπως σας είχε ενημερώσει από τους πρώτους η aftodioikisi.gr.

Οι κ.κ. Γεννηματά και Θεοχαρόπουλος διευκρίνισαν ότι τα δύο κόμματα κρατούν την οργανωτική και πολιτική τους αυτοτέλεια και αυτονομία, ενώ η συμφωνία τους βασίζεται σε δέκα συν μία προγραμματικές θέσεις, οι οποίες τις επόμενες ημέρες θα δοθούν στη δημοσιότητα.

Kατέστησαν δε σαφές ότι θα επιδιώξουν μετεκλογικά την κυβερνητική συμμετοχή όλων των φιλοευρωπαϊκών δυνάμεων, ώστε η Ελλάδα να βγει οριστικά από την κρίση.

aftodioikisi.gr

 Την Κυριακή 4 Οκτωβρίου 2015 θα πραγματοποιηθεί ο 16ος Ημιμαραθώνιος Άκτιος Δρόμος στη Βόνιτσα.

Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να δηλώσουν συμμετοχή τηλεφωνικώς στο 26430-22232, στο email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. καθώς και ηλεκτρονικά στο linkhttp://goo.gl/forms/SbIqCoLZiL

-Θα υπάρχει και αγώνας 1.000 μέτρων για μικρούς φίλους κάτω των 15 ετών και επίσης θα υπάρχει και απόσταση για γρήγορο περπάτημα μήκους 5.000 μέτρων.

Και οι δύο αποστάσεις θα είναι σε ειδυλλιακό μέρος εντός της πόλης της Βόνιτσας.

Τις επόμενες ημέρες θα υπάρξει εκτενέστερη ενημέρωση.....

Φόρμα Δήλωσης Συμμετοχής για τον 16ο Άκτιο Δρόμο

Συμμετοχή μπορείτε να δηλώσετε και τηλεφωνικώς στο τηλέφωνο 26430 22232 καθώς και στο emailΑυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

http://xiromeronews.blogspot.gr

Το θεσμικό πλαίσιο που διέπει τη διαδικασία υποβολής των υποψηφιοτήτων υπενθυμίζει το υπουργείο Εσωτερικών με εγκύκλιό του. Το θεσμικό πλαίσιο αποτελείται από τις σχετικές διατάξεις του Συντάγματος και τη νομοθεσία για την εκλογή βουλευτών, δηλαδή το π.δ.26/2012 «Κωδικοποίηση σε ενιαίο κείμενο των διατάξεων της νομοθεσίας για την εκλογή βουλευτών» (Α΄ 57), όπως ισχύει.

Όπως σημειώνει η εγκύκλιος, σύμφωνα με την παράγραφο 1 του άρθρου 55 του Συντάγματος, «Για να εκλεγεί κανείς βουλευτής απαιτείται να είναι Έλληνας πολίτης, να έχει τη νόμιμη ικανότητα να εκλέγει και να έχει συμπληρώσει το εικοστό πέμπτο έτος της ηλικίας του κατά την ημέρα της εκλογής».

Ειδικότερα, σύμφωνα με τις ανωτέρω διατάξεις του Συντάγματος, σε συνδυασμό με αυτές του άρθρου 29 παρ.1 του π.δ. 26/2012, ο υποψήφιος βουλευτής, πρέπει:

α) Να είναι Έλληνας πολίτης. Ο τρόπος και ο χρόνος απόκτησης της Ελληνικής ιθαγένειας δεν επιδρούν περιοριστικά στην υποβολή υποψηφιότητας,

β) Να έχει συμπληρώσει κατά την ημέρα της εκλογής, δηλαδή στις 20 Σεπτεμβρίου 2015, το 25ο έτος της ηλικίας του. Με βάση την παράγραφο 2 του άρθρου 29 του π.δ.26/2012, η ηλικία των υποψηφίων αποδεικνύεται από την εγγραφή στο μητρώο αρρένων ή το δημοτολόγιο δήμου. Αν για τη συμπλήρωση της ηλικίας πρέπει να βεβαιωθεί -εκτός από το έτος- και η ημερομηνία γέννησης, αυτή αποδεικνύεται μόνο με ληξιαρχική πράξη γέννησης.

γ) Να μην έχει στερηθεί το δικαίωμα του εκλέγειν. Σχετικές με την προϋπόθεση αυτή, είναι οι διατάξεις της παραγράφου 3 του άρθρου 51 του Συντάγματος και του άρθρου 5 του π.δ.26/2012, σύμφωνα με τις οποίες στερούνται του δικαιώματος του εκλέγειν:
– όσοι βρίσκονται, σύμφωνα με τις διατάξεις του Αστικού Κώδικα, σε πλήρη στερητική δικαστική συμπαράσταση.
– όσοι στερήθηκαν το δικαίωμα αυτό, λόγω αμετάκλητης ποινικής καταδίκης, για κάποιο από τα εγκλήματα που ορίζονται στον ποινικό και στο στρατιωτικό ποινικό κώδικα, για όσο χρόνο διαρκεί αυτή η στέρηση.

 

Ανακήρυξη υποψηφίων

Η πρόταση και η ανακήρυξη των υποψηφίων ρυθμίζονται από τις διατάξεις των άρθρων 32 και 33 του π.δ.26/2012. Η πρόταση υποψηφιότητας είναι γραπτή και υπογράφεται το λιγότερο από δώδεκα (12) εκλογείς της εκλογικής περιφέρειας για την οποία προτείνεται ο υποψήφιος.

Την πρόταση πρέπει να αποδεχθεί εγγράφως ο ίδιος ο προτεινόμενος ή ο πληρεξούσιός του. Οι υποψήφιοι έχουν επίσης το δικαίωμα να προτείνουν την υποψηφιότητά τους οι ίδιοι προσωπικά ή με τον παραπάνω πληρεξούσιο τους. Η πληρεξουσιότητα για την υποβολή πρότασης ή αποδοχή πρότασης εκλογέων, πρέπει να είναι ειδική και να παρέχεται με συμβολαιογραφική πράξη.

Στην πρόταση υποψηφιότητας αναγράφεται το κύριο όνομα, το επώνυμο, το πατρώνυμο, η ιδιότητα και η ακριβής διεύθυνση του προτεινόμενου, είτε η πρόταση γίνεται από τον ίδιο είτε από πληρεξούσιό του είτε από εκλογείς. Στην πρόταση υποψηφιότητας ή στη δήλωση αποδοχής της πρότασης, πρέπει να επισυνάπτεται υπεύθυνη δήλωση του προτεινόμενου ή του πληρεξουσίου του, στην οποία να δηλώνεται ο δήμος, στο μητρώο αρρένων ή στο δημοτολόγιο του οποίου είναι εγγεγραμμένος, το έτος γέννησής του (και η ημερομηνία γέννησής του, για την περίπτωση της παραγράφου 2 του άρθρου 29 του π.δ. 26/2012), ότι δεν έχει στερηθεί το δικαίωμα του εκλέγειν και ότι δεν υπέβαλε ούτε αποδέχτηκε πρόταση υποψηφιότητας σε άλλη εκλογική περιφέρεια.

Σημειώνεται ότι, σύμφωνα με τη διάταξη της παραγράφου 1 του άρθρου 3 του π.δ.26/2012, οι υποψήφιοι βουλευτές Επικρατείας δεν επιτρέπεται, κατά τις ίδιες εκλογές, να υποβάλουν υποψηφιότητα σε οποιαδήποτε εκλογική περιφέρεια. Όταν η πρόταση υποψηφιότητας ή η δήλωση αποδοχής πρότασης εκλογέων γίνεται από τον πληρεξούσιο του προτεινόμενου υποψηφίου, επισυνάπτεται πάντοτε στην πρόταση ή τη δήλωση, αντίγραφο της συμβολαιογραφικής πράξης με την οποία χορηγήθηκε η πληρεξουσιότητα. Στην πρόταση επισυνάπτεται, επίσης, γραμμάτιο Δημόσιας Οικονομικής Υπηρεσίας (Δ.Ο.Υ.) για κατάθεση χρηματικού ποσού εκατόν σαράντα έξι ευρώ και εβδομήντα τέσσερα λεπτά (146,74 €).

Σημειώνεται ότι, τόσο τα διπλότυπα είσπραξης όσο και τα έντυπα παράβολα έχουν την αυτή αποδεικτική ισχύ και επιβεβαιώνουν την πραγματοποιούμενη είσπραξη.

 

Προθεσμίες

Η πρόταση υποψηφιότητας επιδίδεται, κατόπιν παραγγελίας του υποψηφίου ή οποιουδήποτε εκλογέα, με δικαστικό επιμελητή στον πρόεδρο του πρωτοδικείου στο οποίο υπάγεται η εκλογική περιφέρεια του υποψηφίου, το αργότερο εννέα (9) ημέρες μετά την έναρξη της προεκλογικής περιόδου δηλαδή το αργότερο μέχρι και την 6η Σεπτεμβρίου 2015.

Πρόταση από την οποία λείπουν τα στοιχεία που καθορίζονται στο άρθρο 32 του π.δ.26/2012 και δεν συνοδεύεται από τη δήλωση, το γραμμάτιο και το αντίγραφο της συμβολαιογραφικής πράξης πληρεξουσιότητας (όταν η πρόταση ή η αποδοχή της γίνεται με πληρεξούσιο), καθώς και τα στοιχεία της παρ.7 του άρθρου αυτού είναι απαράδεκτη.

Πριν από την ανακήρυξη, το αρμόδιο πρωτοδικείο εξετάζει αν η πρόταση φέρει τις υπογραφές των δώδεκα τουλάχιστον εκλογέων ή του πληρεξουσίου του υποψηφίου.

Στην περίπτωση που η πρόταση υπογράφεται από εκλογείς, πρέπει να διερευνηθεί αν αυτοί είναι εγγεγραμμένοι στους εκλογικούς καταλόγους δήμου της εκλογικής περιφέρειας που προτείνεται ο υποψήφιος. Για τη διευκόλυνση των δικαστηρίων, πρέπει να αναγράφεται στην πρόταση των εκλογέων ο δήμος, στον εκλογικό κατάλογο του οποίου είναι εγγεγραμμένος κάθε ένας από αυτούς.

Το αρμόδιο πρωτοδικείο εξετάζει επίσης: α) αν η πρόταση περιέχει όλα τα στοιχεία που καθορίζονται στην παράγραφο 3 του ανωτέρω άρθρου 32 β) αν συνοδεύεται από αντίγραφο συμβολαιογραφικής πράξης πληρεξουσιότητας, όταν η πρόταση ή η αποδοχή αυτής γίνεται
με πληρεξούσιο και γ) αν επισυνάπτεται το γραμμάτιο της Δημόσιας Οικονομικής Υπηρεσίας (Δ.Ο.Υ.). Στην περίπτωση που η πρόταση υποψηφιότητας υποβάλλεται από τα πρόσωπα των παραγράφων 3 και 4 του άρθρου 56 του Συντάγματος και για διευκόλυνση των αρμόδιων πρωτοδικείων, κρίνεται σκόπιμο να επισυνάπτεται στην πρόταση και υπεύθυνη δήλωση (κατά τον τύπο της δήλωσης του άρθρου 8 του ν.1599/1986) των προτεινόμενων υποψηφίων, από την οποία θα πρέπει να προκύπτει ότι δεν συντρέχουν τα κωλύματα του άρθρου 56 του Συντάγματος.

Η ανακήρυξη των υποψηφίων γίνεται από το αρμόδιο πρωτοδικείο σε δημόσια συνεδρίαση, δέκα (10) ημέρες μετά την έναρξη της προεκλογικής περιόδου, δηλαδή την 7η Σεπτεμβρίου 2015.

 

Ποσόστωση υποψηφίων κατά φύλο

Σύμφωνα με τις διατάξεις του τελευταίου εδαφίου της παρ.6 του άρθρου 34 του π.δ.26/2012, για την ανακήρυξη των πολιτικών κομμάτων κατά τις βουλευτικές εκλογές, ο αριθμός των υποψηφίων βουλευτών από κάθε φύλο πρέπει να ανέρχεται σε ποσοστό τουλάχιστον ίσο με το 1/3 του συνολικού αριθμού των υποψηφίων τους, αντιστοίχως, σε όλη την Επικράτεια. Στο σημείο αυτό, διευκρινίζεται ότι η ανωτέρω ποσόστωση δεν αφορά στο σύνολο των υποψηφίων κάθε συνδυασμού σε κάθε εκλογική περιφέρεια, αλλά μόνο στο σύνολο των υποψηφίων κάθε συνδυασμού σε όλη την Επικράτεια.

 

Εκλογή βουλευτών με λίστα

Επισημαίνεται ιδιαίτερα ότι κατά τις εκλογές αυτές, οι οποίες διενεργούνται πριν τη συμπλήρωση δέκα οκτώ (18) μηνών από τις προηγούμενες βουλευτικές εκλογές της 25ης Ιανουαρίου 2015, δεν εφαρμόζονται οι περί εκλογής βουλευτών με σταυρό προτίμησης διατάξεις του π.δ.26/2012, αλλά οι περί σειράς καταλήψεως εδρών διατάξεις (λίστα) του π.δ.152/1985 που επανέρχονται σε ισχύ (άρθρο 72 παρ.11 του π.δ. 26/2012).

Μεμονωμένες υποψηφιότητες

Για την ανακήρυξη από το αρμόδιο πρωτοδικείο μεμονωμένου υποψηφίου, αρκεί η υποβολή υποψηφιότητας είτε από δώδεκα (12) τουλάχιστον εκλογείς της εκλογικής περιφέρειας και αποδοχή του προτεινόμενου είτε από τον ίδιο τον ενδιαφερόμενο ή τον πληρεξούσιο αυτού. Μαζί με την υποψηφιότητα υποβάλλονται και τα δικαιολογητικά που αναφέρονται στην παράγραφο 4 της παρούσας.

Υποψήφιοι Επικρατείας

Σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ.1 του άρθρου 2 του π.δ. 26/2012, δώδεκα (12) από το συνολικό αριθμό των βουλευτών, εκλέγονται ενιαία σε ολόκληρη την Επικράτεια (Βουλευτές Επικρατείας). Με τις διατάξεις του άρθρου 3 του ίδιου διατάγματος, καθορίζονται τα κόμματα που δικαιούνται να προτείνουν υποψήφιους βουλευτές Επικρατείας, ο αριθμός των υποψηφίων που περιλαμβάνεται σε κάθε πρόταση, τα στοιχεία που πρέπει να συνοδεύουν τις προτάσεις, το αρμόδιο δικαστήριο για την ανακήρυξη των προτεινόμενων, η σειρά ανακήρυξης και η γνωστοποίηση των ονομάτων τους.

Τέλος σημειώνεται ότι, η απόφαση του Α΄ τμήματος του Αρείου Πάγου, με την οποία ανακηρύχθηκαν οι υποψήφιοι Επικρατείας, όπως άλλωστε και οι λοιποί υποψήφιοι, γνωστοποιείται αμέσως στους αντιπεριφερειάρχες της περιφερειακής ενότητας της έδρας των νομών, προκειμένου αυτοί να προβούν έγκαιρα στις προβλεπόμενες γνωστοποιήσεις και δημοσιεύσεις.

Δείτε αναλυτικότερα, ολόκληρη την εγκύκλιο ΕΔΩ

aftodioikisi.gr

του Σπύρου Δημητρέλη

Από την πρώτη ημέρα των capital controls τα μετρητά άρχισαν σταδιακά να εξαφανίζονται. Πάρα τη μεγάλη ζημιά που προκλήθηκε στην οικονομία, αποδείχθηκε για άλλη μια φορά η ορθότητα μιας παροιμίας. Ότι ουδέν κακό αμιγές καλού. Έτσι, μέσα στα πολλά κακά των capital controls, εμφανίστηκε και ένα πολύ μεγάλο καλό. Οι καταναλωτές άρχισαν να χρησιμοποιούν περισσότερο τις κάρτες τους για τις συναλλαγές τους. Αυτό το κύμα που ακόμη σε μεγάλο βαθμό διατηρείται θέλει τώρα να καβαλήσει το υπουργείο Οικονομικών προκειμένου να σπρώξει τους φορολογουμένους στις πληρωμές μέσω τραπεζικού συστήματος για να πετύχει και το καίριο πλήγμα στη φοροδιαφυγή.

Η επιτελική ομάδα του αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών, Τρύφωνα Αλεξιάδη, έχει εκπονήσει ολοκληρωμένο σχέδιο για την επέκταση και μαζικοποίηση των ηλεκτρονικών συναλλαγών το οποίο περιλαμβάνει από κίνητρα μέχρι και αυστηρές κυρώσεις για όσους παρανομούν. Ας δούμε αναλυτικά το σχέδιο που πρόκειται να αρχίσει να εφαρμόζεται σταδιακά μέσα στις επόμενες εβδομάδες.

Από το πρώτο ευρώ

Το πρώτο βήμα για την επέκταση των ηλεκτρονικών συναλλαγών αφορά τις επιχειρήσεις και τους ελεύθερους επαγγελματίες. Για να αναγνωρίζεται μια δαπάνη για έκπτωση από τα ακαθάριστα έσοδά τους θα πρέπει υποχρεωτικά να εξοφλείται μέσω του τραπεζικού συστήματος. Σήμερα το όριο για την υποχρεωτική πληρωμή μέσω του τραπεζικού συστήματος είναι 500 ευρώ και πάνω. Το σχέδιο του ΥΠΟΙΚ προβλέπει ότι από το πρώτο ευρώ επαγγελματικής δαπάνης θα πρέπει να πραγματοποιείται μέσω των τραπεζών, δηλαδή με πιστωτική ή χρεωστική κάρτα, μεταφορά ποσού σε τραπεζικό λογαριασμό ή κατάθεση σε τραπεζικό λογαριασμό του προμηθευτή. Η κίνηση αυτή αποσκοπεί στο να περιοριστεί δραστικά το φαινόμενο της λήψης εικονικών τιμολογίων τα οποία μειώνουν τα φορολογητέα κέρδη των επιχειρήσεων και των ελεύθερων επαγγελματιών και κατά συνέπεια μειώνουν και τα φορολογικά έσοδα του Δημοσίου.

POS παντού και φθηνά

Ανώτερος παράγοντας του υπουργείου Οικονομικών λέει στο "Κ" ότι "δεν είναι δυνατόν να θέλουμε να επεκταθούν οι ηλεκτρονικές πληρωμές και οι επαγγελματίες που χρησιμοποιούν τα POS να πληρώνουν προμήθεια που κυμαίνεται από 1% έως 2%. Αυτή την εποχή που στην αγορά μετράει και το τελευταίο ευρώ είναι απαράδεκτο να υπάρχουν τόσο υψηλές προμήθειες".

Το σχέδιο του ΥΠΟΙΚ προβλέπει ότι σε συνεργασία με τις τράπεζες αλλά και με την αξιοποίηση κοινοτικών κονδυλίων θα γίνει εγκατάσταση μηχανημάτων πληρωμών μέσω καρτών σε κάθε γωνιά της Ελλάδας ("ακόμα και στα περίπτερα και τα κρεοπωλεία", λένε στο ΥΠΟΙΚ), ενώ θα μειωθεί και η προμήθεια που πληρώνουν οι καταστηματάρχες για την αποδοχή πληρωμών με κάρτες.

Αφορολόγητο μέσω καρτών

Το τρίτο μέτρο το οποίο θα δώσει ώθηση στις πληρωμές με κάρτες, πιστωτικές και χρεωστικές, είναι η σύνδεση της έκπτωσης φόρου που λαμβάνουν οι μισθωτοί και οι συνταξιούχοι με τη χρήση καρτών. Με βάση το καθεστώς που ίσχυε έως και το τέλος του 2014 οι μισθωτοί και οι συνταξιούχοι θα έπρεπε να συγκεντρώσουν σε αποδείξεις το 10% του εισοδήματός τους προκειμένου να καρπωθούν το σύνολο της έκπτωσης φόρου που δικαιούνται. Σημειώνεται ότι οι μισθωτοί και οι συνταξιούχοι δικαιούνται έκπτωση φόρου έως και 2.100 ευρώ ανάλογα με το ύψος του εισοδήματός τους. Η έκπτωση μειώνεται όταν αυξάνει το εισόδημα και "σβήνει" για εισόδημα άνω των 42.000 ευρώ.

Ο σχεδιασμός του ΥΠΟΙΚ προβλέπει ότι οι μισθωτοί και οι συνταξιούχοι δεν θα συγκεντρώνουν πλέον αποδείξεις αλλά θα πρέπει να πραγματοποιούν δαπάνες με τη χρεωστική τους κάρτα. Το υπουργείο Οικονομικών θα ενημερώνεται αυτόματα για τις δαπάνες που πραγματοποίησαν με την κάρτα τους και θα καταχωρεί το σχετικό ποσό αυτόματα στη φορολογική τους δήλωση. Έτσι, οι φορολογούμενοι δεν θα είναι υποχρεωμένοι και να συγκεντρώνουν τις αποδείξεις για τις δαπάνες τους.

Όριο στις cash συναλλαγές  

Στις σκέψεις του υπουργείου Οικονομικών είναι και η λήψη ενός δραστικού μέτρου προκειμένου να περιοριστεί η χρήση μετρητών στην αγοράς και να αυξηθεί η χρήση πλαστικού χρήματος. Αυτό αφορά την ουσιαστική διατήρηση των capital controls, μόνο όμως όσον αφορά τη χρήση μετρητών. Για παράδειγμα, θα μπορούσε να θεσπιστεί ένα μηνιαίο όριο ανάληψης μετρητών ύψους 100 ευρώ και το υπόλοιπο ποσό της μισθοδοσίας κάθε υπαλλήλου να μπορεί να δαπανηθεί μόνο με πιστωτική ή χρεωστική κάρτα. Από το μέτρο αυτό θα εξαιρούνται οι συνταξιούχοι που θα μπορούσαν να σηκώσουν το σύνολο της σύνταξής τους σε μετρητά. Η δεύτερη σκέψη που υπάρχει είναι να εφαρμοστεί όριο χρήσης μετρητών με βάση την αξία της συναλλαγής. Για παράδειγμα, συναλλαγές άνω των 50 ευρώ θα μπορούσαν να εξοφλούνται μόνο με κάρτα και μόνο οι χαμηλότερης αξίας συναλλαγές να εξοφλούνται με μετρητά.

Για ποιο λόγο

Στο υπουργείο Οικονομικών έχουν διαπιστώσει ότι όταν μια συναλλαγή περνά μέσα από το τραπεζικό σύστημα αυξάνεται κατακόρυφα η πιθανότητα έκδοσης του σχετικού παραστατικού (τιμολογίου ή απόδειξης) από τον επαγγελματία. Ο λόγος είναι ότι το έσοδό τους καταγράφεται στο τραπεζικό σύστημα και μπορεί πλέον να εντοπιστεί σε ενδεχόμενο φορολογικό έλεγχο.

Είναι ουσιαστικά ο πιο αποτελεσματικός τρόπος καταγραφής των εισοδημάτων των επαγγελματιών και των επιχειρήσεων καθώς και του ύψους των δαπανών των φορολογουμένων. Ειδικά αυτών που ξοδεύουν χρήματα τα οποία δεν έχουν φορολογηθεί, όπως είναι ελεύθεροι επαγγελματίες.

*Αναδημοσίευση από την εφημερίδα "Κεφάλαιο" της 22ας  Αυγούστου

capital.gr

Της Χαράς Καλημέρη

Η οικονομική κρίση και οι αλλαγές που συντελούνται στην αγορά εργασίας τα τελευταία χρόνια βάζουν έντονα το στίγμα τους στην επιλογή σχολών από τους υποψηφίους για εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, ρίχνοντας ή ανεβάζοντας τον «πήχυ» κατά χιλιάδες μόρια.

Φέτος, χαρακτηριστική ήταν η «βουτιά» που έκαναν οι σχολές Πολιτικών Μηχανικών και Αρχιτεκτόνων, ως απόρροια της οξείας κρίσης που βιώνει ο κατασκευαστικός κλάδος. Η βάση στην εμβληματική σχολή Πολιτικών Μηχανικών του ΕΜΠ «έχασε» 1.321 μόρια σε σύγκριση με πέρυσι, «κατρακυλώντας» στα 16.785 μόρια. Το 2009, πριν η οικονομική κρίση δείξει τα πρώτα σημάδια της, η σχολή Πολιτικών Μηχανικών του ΕΜΠ ήταν από τις πλέον υψηλόβαθμες και απαιτούσε 19.356 μόρια για την εισαγωγή. Κατά τη διάρκεια της τελευταίας εξαετίας, δηλαδή, η βάση της σχολής υποχώρησε συνολικά κατά 2.571 μόρια.

«Δυστυχώς, τα παιδιά αντιμετωπίζουν τις σχολές λες και θα βγουν αύριο στην αγορά εργασίας. Μπορεί σήμερα ο κατασκευαστικός κλάδος να βρίσκεται σε ύφεση, αλλά αυτό δεν θα ισχύει για πάντα. Δεν θα χτίζονται σπίτια στο μέλλον; Δεν θα ανακαινίζονται; Είναι εσφαλμένο και αδικαιολόγητο σχολές όπως αυτές των Πολιτικών Μηχανικών και των Αρχιτεκτόνων να δέχονται τόσο ισχυρό πλήγμα. Είναι σχολές που σου επιτρέπουν να ασκήσεις ελεύθερο επάγγελμα, με προοπτικές εργασίας για τα επόμενα 40 χρόνια», τονίζει στην «ΗτΣ» ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος (ΟΕΦΕ), Γιάννης Βαφειαδάκης.

Από τις πρώτες σχολές στις οποίες μειώθηκε δραματικά η ζήτηση ήταν οι Παιδαγωγικές, οι οποίες έχουν «χάσει» συνολικά 2.781 μόρια. Πριν από την έναρξη της οικονομικής κρίσης, οι σχολές αυτές ήταν τόσο δημοφιλείς, καθώς υπόσχονταν άμεσο διορισμό στο Δημόσιο, που τις διεκδικούσαν ακόμα και υποψήφιοι από τη θετική κατεύθυνση, οι οποίοι με τα ίδια μόρια θα μπορούσαν να εισαχθούν στην Ιατρική. «Αυτό, όμως, ξαφνικά ανατράπηκε. Μαθήτριά μου που είχε μέσο όρο βαθμολογίας 19 προτίμησε το Παιδαγωγικό αντί της Ιατρικής και σήμερα παλεύει να βρει μια θέση εργασίας ως αναπληρώτρια», επισημαίνει ο κ. Βαφειαδάκης.

Το «πάγωμα» των διορισμών στη δημόσια εκπαίδευση είχε ως αποτέλεσμα να μειωθεί σημαντικά η ζήτηση για τις Παιδαγωγικές σχολές και οι βάσεις να ακολουθήσουν «ελεύθερη πτώση». Έτσι, ενώ το Παιδαγωγικό τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Αθήνας ήταν το 2009 περιζήτητο με βάση εισαγωγής 18.856 μόρια, πέρυσι υποχώρησε στα 16.860 μόρια με μόλις 733 υποψηφίους να το επιλέγουν ως πρώτη προτίμησή τους. Το Παιδαγωγικό Αθήνας συνέχισε και φέτος την καθοδική πορεία, «πέφτοντας» στα 16.075 μόρια.

Λόγω των ελάχιστων διορισμών στην εκπαίδευση, οι υποψήφιοι γύρισαν την πλάτη και στις λεγόμενες καθηγητικές σχολές, π.χ. φιλολογικές και φυσικομαθηματικές. Ενδεικτικά, η Φιλολογία Αθήνας απαιτούσε 17.733 μόρια για την εισαγωγή το 2009, ενώ φέτος «έπεσε» στα 16.680 μόρια. Επίσης, η βάση στο Μαθηματικό Αθήνας ήταν 17.022 το 2009 και 15.514 φέτος, ενώ στο Φυσικό Αθήνας ήταν 17.166 μόρια το 2009 και 16.118 φέτος.

Πάνε στα... καράβια
Μπροστά στην αγωνία για επαγγελματική αποκατάσταση φαίνεται πως οι νέοι βάζουν στην άκρη όνειρα και ταλέντα. Δεν είναι τυχαίο ότι ενώ έως το 2009 η σχολή Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού είχε κενές θέσεις, κατά τα πρώτα χρόνια της οικονομικής κρίσης παρουσίασε «έκρηξη» ζήτησης. Το 2010 η σχολή αποτελούσε πρώτη προτίμηση για 581 υποψήφιους, ενώ το 2011 η ζήτηση τριπλασιάστηκε με 1.600 υποψηφίους να την «σταυρώνουν» πρώτη στο μηχανογραφικό δελτίο. Αποτέλεσμα ήταν στην κατάταξη των σχολών με τη μεγαλύτερη αύξηση των πρώτων προτιμήσεων η σχολή Πλοιάρχων να βρεθεί στη δεύτερη θέση μετά τη Νομική Αθήνας. Πέρυσι, η σχολή είχε 775 πρώτες προτιμήσεις και βάση εισαγωγής 10.338 μόρια, ενώ φέτος διαμορφώθηκε στα 10.278 μόρια (-60). Και μπορεί η βάση αυτή να θεωρείται χαμηλή, ωστόσο θα πρέπει να σημειωθεί ότι ο πρώτος που εισήχθη στη σχολή συγκέντρωσε 16.578 μόρια ή γενικό βαθμό πρόσβασης 17,15.

Την ίδια ώρα, υψηλή ζήτηση έχουν τα τελευταία χρόνια οι στρατιωτικές και αστυνομικές σχολές καθώς υπόσχονται σίγουρη επαγγελματική αποκατάσταση και σταθερό μισθό. Είναι ενδεικτικό ότι το 2011 αυξήθηκε κατακόρυφα η ζήτηση για τη σχολή Αξιωματικών Ελληνικής Αστυνομίας, καθώς την προτίμησαν 1.158 υποψήφιοι έναντι 169 το 2010, αλλά και τη σχολή Αστυφυλάκων που είχε 1.048 πρώτες προτιμήσεις έναντι 242 το 2010.

Φέτος, ωστόσο, οι βάσεις στις υψηλόβαθμες στρατιωτικές σχολές ακολούθησαν πτωτική πορεία, με τους εκπαιδευτικούς-αναλυτές να αποδίδουν το γεγονός τόσο στις κακές επιδόσεις των υποψηφίων όσο και στη μείωση της ζήτησης. «Διαφαίνεται μια αλλαγή νοοτροπίας των νέων απέναντι στο Δημόσιο, λόγω των χαμηλών μισθών που προσφέρει. Ετσι, κυρίως αριστούχοι υποψήφιοι, οι οποίοι έχουν τη δυνατότητα να εισαχθούν σε άλλες υψηλόβαθμες σχολές, φαίνεται πως φέτος γύρισαν την πλάτη στις στρατιωτικές», σχολιάζει ο κ. Βαφειαδάκης.

Χαρακτηριστικά, υποχώρησε κατά 1.181 μόρια η βάση εισαγωγής στη Σχολή Ευελπίδων (ΣΣΕ) - Σώματα και διαμορφώθηκε στα 17.355 μόρια έναντι 18.536 μορίων πέρυσι. Επίσης, η βάση στη σχολή Ναυτικών Δοκίμων (Μηχανικοί) υποχώρησε κατά 740 μόρια, στη σχολή Ικάρων (Ιπτάμενοι) έπεσε κατά 686 μόρια, στο Ιατρικό (ΣΣΑΣ) Θεσσαλονίκης μειώθηκε κατά 336 μόρια, ενώ στο Κτηνιατρικό (ΣΣΑΣ) κατά 499 μόρια. Στον αντίποδα, πάντως, «άντεξαν» οι αστυνομικές σχολές, με τη σχολή Αστυφυλάκων να παρουσιάζει μικρή άνοδο με τη βάση να διαμορφώνεται στα 16.169 από 15.910 πέρυσι.

Σταθερές αξίες Νομικές - Ιατρικές
Μικρές απώλειες στα μόρια εισαγωγής έχουν οι Νομικές και Ιατρικές σχολές, οι οποίες εξακολουθούν να αποτελούν πρώτη επιλογή για τους αριστούχους υποψήφιους της θεωρητικής και θετικής κατεύθυνσης αντίστοιχα. Κι αυτό διότι, παρά τα υψηλά επίπεδα ανεργίας στους δικηγόρους και τους γιατρούς, τα τμήματα αυτά δίνουν εναλλακτικές κατευθύνσεις για εργασία στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

Ενδεικτικό είναι ότι 2.173 υποψήφιοι δήλωσαν ως πρώτη προτίμηση τη Νομική Αθήνας το 2011, ενώ πέρυσι την επέλεξαν 2.144 υποψήφιοι. Επίσης, η Ιατρική Αθήνας από 1.251 πρώτες προτιμήσεις το 2010, πέρυσι είχε 1.667. Βεβαίως, κυρίως λόγων κακών επιδόσεων των υποψηφίων, φέτος, η Ιατρική Αθηνών «έπεσε» κάτω από το όριο των 19.000 μορίων, συγκεκριμένα στα 18.924 μόρια, επιστρέφοντας στα επίπεδα του 2012.

Επίσης, η Νομική Αθήνας διαμορφώθηκε στα 18.223 μόρια, δηλαδή μειώθηκε κατά 491 μόρια σε σύγκριση με πέρυσι.

Ανεβαίνουν οι Οικονομικές
Μετά από την πτώση που ακολούθησαν τα προηγούμενα χρόνια, διαφαίνεται πως οι οικονομικές σχολές αρχίζουν πάλι να συγκεντρώνουν το ενδιαφέρον των υποψηφίων. Φέτος, η πτώση σε υψηλόβαθμα τμήματα ήταν ήπια, π.χ. στο Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθήνας (ΟΠΑ) η βάση «έπεσε» κατά 518 μόρια και διαμορφώθηκε στα 17.257 μόρια, ενώ μεσαία τμήματα παρουσίασαν άνοδο. Για παράδειγμα, η βάση στο τμήμα Στατιστικής του ΟΠΑ διαμορφώθηκε στα 13.488 μόρια (+211 μόρια).

Μάλιστα, ο πρόεδρος της ΟΕΦΕ, Γιάννης Βαφειαδάκης, εκτιμά ότι με το νέο εξεταστικό σύστημα, το οποίο θα εφαρμοστεί για πρώτη φορά από τους μαθητές που θα φοιτήσουν φέτος στη Γ΄ τάξη Λυκείου, οι βάσεις στις οικονομικές σχολές θα παρουσιάσουν σημαντική άνοδο έως και 1.500 μόρια. Κι αυτό, διότι πλέον οι οικονομικές σχολές αποτελούν, μαζί με μερικές σχολές πληροφορικής, ανεξάρτητη ομάδα προσανατολισμού, ενώ, μέχρι σήμερα, τις σχολές αυτές διεκδικούσαν υποψήφιοι από την τεχνολογική και θετική κατεύθυνση.

«Βυθίστηκαν» οι σχολές της επαρχίας στη σκιά των capital controls
Μεγαλώνει η «ψαλίδα» αστικών κέντρων - περιφέρειας

Στη λίστα με τα 50 δημοφιλέστερα τμήματα πέρυσι, μόλις δύο ήταν στην περιφέρεια, καταδεικνύοντας ότι το «γεωγραφικό» κριτήριο καθορίζει σημαντικά την επιλογή σχολών. Φέτος, ακόμη περισσότεροι υποψήφιοι απέφυγαν να δηλώσουν σχολή μακριά από τον τόπο κατοικίας τους, λόγω της δραστικής μείωσης των μετεγγραφών (στα κεντρικά πανεπιστήμια και ΤΕΙ ο αριθμός των μετεγγραφών δεν μπορεί να ξεπεράσει το 15% του αριθμού των εισακτέων σε κάθε τμήμα), αλλά και της αυξημένης οικονομικής αβεβαιότητας, καθώς η συμπλήρωση των μηχανογραφικών δελτίων συνέπεσε με την επιβολή των capital controls. Αποτέλεσμα ήταν να «βυθιστούν» οι βάσεις των περιφερειακών σχολών και να διαμορφωθούν για ακόμη μία χρονιά βάσεις πολλών ταχυτήτων.

Ενδεικτικά, η βάση στο τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών διαμορφώθηκε στα 15.382 μόρια στην Κοζάνη, σημειώνοντας πτώση κατά 1.538 μόρια, την ώρα που η βάση στο αντίστοιχο τμήμα στο ΕΜΠ ήταν 18.309 μόρια (-634 μόρια). Επίσης, η βάση στη Φιλολογία Αθήνας «έπεσε» στα 16.680 μόρια (-845) όταν στη Φιλολογία Καλαμάτας η βάση διαμορφώθηκε στα 13.256 μόρια, με πτώση 1.571 μόρια σε σύγκριση με πέρυσι.

Σημειώνεται ότι φέτος ο συνολικός αριθμός θέσεων στα πανεπιστήμια και ΤΕΙ μειώθηκε στις 68.345 από 70.305. Όμως, η μείωση δεν ήταν ομοιόμορφη. Σε τμήματα περιφερειακών πανεπιστημίων και ΤΕΙ οι θέσεις αυξήθηκαν, ενώ αντίστροφα μειώθηκαν οι θέσεις στα κεντρικά ιδρύματα, στα οποία, λόγω εντοπιότητας, στοχεύουν οι περισσότεροι υποψήφιοι, με αποτέλεσμα ο ανταγωνισμός να οξυνθεί ακόμη περισσότερο σε σχέση με τις προηγούμενες χρονιές.

Ενδεικτικό είναι ότι αυξήθηκαν οι θέσεις στο τμήμα Τεχνολογίας Περιβάλλοντος στη Ζάκυνθο, παρότι σε αυτό πέρυσι εισήχθη μόλις ένας(!) εισακτέος, ενώ στο τμήμα Κοινωνικής Θεολογίας Αθηνών, που δεν έχει προοπτικές στην αγορά εργασίας, οι εισακτέοι υπερδιπλασιάστηκαν.

Στον αντίποδα, οι θέσεις μειώθηκαν κατά 30 στο τμήμα Οικονομικής Επιστήμης του ΟΠΑ, ενώ μεγαλύτερη είναι η μείωση σε πανεπιστημιακά τμήματα της περιφέρειας, όπως στο τμήμα Μηχανικών Η/Υ και Πληροφορικής Πάτρας (-70) και Νοσηλευτικής Πελοποννήσου (-60).

imerisia.gr

Αμέσως μόλις πέσουν τα φώτα των εκλογών, στις 20 Σεπτεμβρίου, θα αρχίσουν να ταχυδρομούνται σε περίπου 3,5 εκατ. ιδιοκτήτες ακινήτων, τα εκκαθαριστικά του ΕΝΦΙΑ, τα οποία θα είναι ίδια με πέρυσι. Ο λογαριασμός επίσης δεν θα αλλάξει, καθώς από τον φόρο ακινήτων το κράτος θα πρέπει να εισπράξει 2,65 δισ. ευρώ.

Ο ΕΝΦΙΑ θα πληρωθεί φέτος σε πέντε μηνιαίες δόσεις, με την πρώτη έως το τέλος Οκτωβρίου και την τελευταία έως το τέλος Φεβρουαρίου 2016. Υπενθυμίζεται ότι ο φόρος για τα κτίσματα υπολογίζεται με 2,3 έως 17 ευρώ ανά τετραγωνικό, ανάλογα με την τιμή ζώνης στην οποία βρίσκεται το ακίνητο, ενώ το τελικό ύψος του επηρεάζεται από συντελεστές παλαιότητας, ορόφου, αριθμού προσόψεων, μονοκατοικίας και ημιτελούς κατάστασης.

Στα οικόπεδα υπολογίζεται με συντελεστή 0,02 ευρώ έως 30 ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο ανάλογα με την τιμή ζώνης στην οποία βρίσκεται το ακίνητο, ενώ στις εκτός σχεδίου εκτάσεις επιβάλλεται φόρος που κατά μέσο είναι ένα ευρώ ανά στρέμμα, αλλά υπάρχουν συντελεστές αυξομείωσης, όπως για παράδειγμα αν εντός του αγροτεμαχίου υπάρχει κατοικία, η απόσταση από παραλία, το είδος της καλλιέργειας κ.α.

Το ισχύον καθεστώς προβλέπει απαλλαγές από τον ΕΝΦΙΑ που είναι:

• Έκπτωση 20% επί του τελικού ποσού του φόρου για τους ιδιοκτήτες κενών και μη ηλεκτροδοτούμενων ακινήτων.
• Έκπτωση 50% στον φορολογούμενο, τον ή την σύζυγο και τα εξαρτώμενα τέκνα της οικογένειάς του, αν διαπιστώνεται οικονομική αδυναμία πληρωμής της συνολικής οφειλής και εφόσον πληρούνται σωρευτικά οι εξής προϋποθέσεις:

α) Το συνολικό φορολογητέο οικογενειακό εισόδημα του προηγούμενου φορολογικού έτους δεν υπερβαίνει τις 9.000 ευρώ, προσαυξημένο 1.000 ευρώ για τον ή την σύζυγο και κάθε εξαρτώμενο μέλος.

β) Το σύνολο της επιφάνειας των κτισμάτων στα οποία κατέχουν δικαιώματα ο υπόχρεος δήλωσης φορολογίας εισοδήματος, ο ή η σύζυγος και τα εξαρτώμενα τέκνα της οικογένειάς του, λαμβανομένου υπόψη του ποσοστού συνιδιοκτησίας «και του είδους του δικαιώματος» δεν υπερβαίνει τα 150 τ.μ. και η συνολική αξία της ακίνητης περιουσίας, όπως αυτή προσδιορίζεται για τον υπολογισμό του συμπληρωματικού φόρου, δεν υπερβαίνει το ποσό των 85.000 ευρώ για τον άγαμο, των 150.000) ευρώ για τον έγγαμο και τον ή τη σύζυγό του ή τη μονογονεϊκή οικογένεια με ένα εξαρτώμενο τέκνο και των 200.000 ευρώ για τον έγγαμο, τον ή την σύζυγό του και τα εξαρτώμενα τέκνα τους ή τη μονογονεϊκή οικογένεια με δύο εξαρτώμενα τέκνα.

• Έκπτωση 100% εφόσον πληρούνται σωρευτικά οι εξής προϋποθέσεις:

α) Το συνολικό φορολογητέο οικογενειακό εισόδημα του προηγούμενου φορολογικού έτους δεν υπερβαίνει τις 12.000 ευρώ, προσαυξημένο 1.000 ευρώ για τον ή την σύζυγο και κάθε εξαρτώμενο μέλος.
β) Το σύνολο της επιφάνειας των κτισμάτων στα οποία κατέχουν δικαιώματα ο υπόχρεος δήλωσης φορολογίας εισοδήματος, ο ή η σύζυγος και τα εξαρτώμενα τέκνα της οικογένειάς του, λαμβανομένου υπόψη του ποσοστού συνιδιοκτησίας δεν υπερβαίνει τα 150 τ.μ.
γ) Ο αριθμός των εξαρτώμενων τέκνων ισούται ή υπερβαίνει τα τρία, ή ο φορολογούμενος, ο ή η σύζυγος ή οποιοδήποτε από τα εξαρτώμενα τέκνα της οικογένειάς του έχει αναπηρία σε ποσοστό 80% και άνω.

• Επίσης με πράξη της Φορολογικής Διοίκησης μπορεί να χορηγείται αναστολή πληρωμής του φόρου σε επιχειρήσεις υπό τις εξής προϋποθέσεις:

α) ο συνολικός κύκλος εργασιών του νομικού προσώπου, κατά το προηγούμενο φορολογικό έτος, σύμφωνα με τις διατάξεις του ΚΦΕ, δεν υπερβαίνει το δεκαπλάσιο του συνολικού φόρου,
β) ο συνολικός κύκλος εργασιών, όπως ορίζεται στο προηγούμενο εδάφιο, έχει παρουσιάσει μείωση άνω του 30% σε σχέση με το προηγούμενο προς αυτό φορολογικό έτος,
γ) ο συνολικός κύκλος εργασιών λαμβάνεται όπως προκύπτει μετά από έλεγχο της Φορολογικής Διοίκησης, ο οποίος διενεργείται υποχρεωτικά εντός τριών μηνών από την υποβολή σχετικής αίτησης.

Μέσα στις επόμενες μέρες θα αρχίσουν να αναρτώνται στο Taxis τα εκκαθαριστικά του ΕΝΦΙΑ, με τα οποία πάνω από 3,5 εκατομμύρια ιδιοκτήτες ακινήτων θα κληθούν να πληρώσουν συνολικό φόρο ύψους 2,65 δισ. ευρώ σε πέντε ισόποσες μηνιαίες δόσεις. Φέτος το ποσό του φόρου θα είναι ίδιο με το περυσινό εκτός από τους φορολογούμενους που είχαν μεταβολή στην ακίνητη περιουσία τους, ενώ θα ισχύσουν και οι εκπτώσεις που φθάνουν μέχρι και την πλήρη απαλλαγή για ορισμένες κοινωνικές ομάδες.

Αλλαγές στην κατανομή του ΕΝΦΙΑ με παρεμβάσεις στα κλιμάκια και τους συντελεστές, αλλά όχι στο ποσό της είσπραξης, αναμένονται το 2016 σε συνδυασμό με την αναπροσαρμογή των αντικειμενικών τιμών των ακινήτων.

Πηγή: Hμερησία

Η ΑΜΦΙΚΤΙΟΝΙΑ ΑΚΑΡΝΑΝΩΝ παρουσιάζει τα γεγονότα που οδήγησαν στην σύγκρουση, όλες τις πεζομαχίες, τις ναυμαχίες και τις κινήσεις του ιππικού, των δύο μεγαλυτέρων στρατιών που κύκλωσαν τον Αμβρακικό κόλπο.

  • Στο νότιο και δυτικό τμήμα του Αμβρακικού, ο Αντώνιος με 100.000 πεζούς, 500 δικά του πλοία (συν 200 πλοία της Κλεοπάτρας) και 12.000 ιππείς. Μαζί του βρίσκονται όλα τα Ελληνιστικά Κράτη εκτός των Λακεδαιμονίων (σημαντικός σύμμαχος η Αμφικτιονία των Ακαρνάνων, με το τότε βασίλειο του Θυρρείου). Σύμμαχοι του και παρόντες : οι Βασιλείς της Λιβύης, της Ανω Κιλικίας, της Καππαδοκίας, της Παφλαγονίας, της Κομμαγηνής και της Θράκης. Οι Βασιλείς του Πόντου, της Αραβίας, της Ιουδαίας, των Λυκαόνων, των Γαλατών, και των Μήδων, είχαν στείλει τους στρατούς τους.
  • Στο βόρειο και δυτικό τμήμα του Αμβρακικού ο Οκταβιανός με τις Ρωμαϊκές λεγεώνες από 80.000 πεζούς, 250 πλοία και 12.000 ιππείς.
  • ΙΣΤΟΡΙΚΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ
  • Κάθε ένα γεγονός δεν μπορεί να είναι διακριτά απομονωμένο  από τα γεγονότα που το πλαισιώνουν, από τα γεγονότα που οδήγησαν σε αυτό, από τα γεγονότα που διαδραματίστηκαν μετά από αυτό.
  • Το γεγονός είναι μια στιγμή , τα γεγονότα που το δημιούργησαν είναι μια ζωή.
  • Για κάθε γεγονός δεν μπορείς να το περιγράψεις σήμερα με τον ισχύοντα τρόπο σκέψης και ζωής. Χρειάζεται να γνωρίζεις τους τότε τρόπους ζωής , τους τρόπους των συλλογισμών , τις τότε αξίες και την σημασία που είχαν για την ζωή τους.
  • Από τις δύο ανωτέρω προϋποθέσεις (περιγραφή γεγονότων – ερμηνεία των γεγονότων με βάση τον τότε τρόπο ζωής και σκέψης) εμείς επιχειρούμε μόνο στο πρώτο. Το δεύτερο όμως είναι η βάση για την σωστή περιγραφή και σωστή εξαγωγή συμπερασμάτων. Για το δεύτερο όχι μόνο δεν έχουμε την δυνατότητα αλλά είναι και το πιο δύσκολο, και μάλλον το ακατόρθωτο.

Όλα τα γεγονότα παρατίθενται αναλυτικά με χάρτες και αντιστοιχίες από τα αρχαία κείμενα, στο βιβλίο της Αμφικτιονίας «Η ναυμαχία του Ακτίου 31 πχ, οι επί ένα έτος συγκρούσεις στην ευρύτερη περιοχή του Ακτίου». Η έκδοση του βιβλίου έχει γίνει από το έτος 2010 και πρίν την εξάντληση των αντιτύπων, έχει συνταχθεί η νέα έκδοση με ενδιάμεσες περιλήψεις των κεφαλαίων στην αγγλική γλώσσα. Επίσης οι περιλήψεις αυτές είναι το υλικό για δύο βίντεο που δημιουργήθηκαν ( ένα στα Ελληνικά και το άλλο στα Αγγλικά) και σήμερα σας παραδίδουμε μέσα από τον σύνδεσμο:

https://www.youtube.com/watch?v=wKGMLHgQBj8

Η διάρκεια του βίντεο είναι μια ώρα και είκοσι πέντε λεπτά.

Για την αναλυτική παρακολούθηση των γεγονότων, μαχών που έγιναν από το 32 πχ μέχρι και το 31 πχ, στη περιοχή του Ακτίου, μπορείτε να τα διαβάσετε από το βιβλίο «Η ναυμαχία του Ακτίου 31 πχ, οι επί ένα έτος συγκρούσεις στην ευρύτερη περιοχή του Ακτίου», το οποίο μπορείτε να το προμηθευτείτε μέσω της ηλεκτρονικής διεύθυνσης: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Η Αμφικτιονία Ακαρνάνων, στα οκτώ χρόνια της λειτουργίας της, έχει εκδώσει επτά δικά της βιβλία, στηριγμένα πάντα στους ιστορικούς κανόνες:

Για την Αμφικτιονία Ακαρνάνων

Ο Πρόεδρος                                                       Ο Αντιπρόεδρος

ΝΤΟΒΑΣ Φίλιππος                                           ΝΤΙΝΟΣ Στυλιανός