Νέες διευκρινίσεις για τον ΦΠΑ στο κρέας
Όλα τα βρώσιμα κρέατα υπάγονται στον συντελεστή 13% σύμφωνα με εγκύκλιο που εξέδωσε η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων (ΓΓΔΕ) κατ' εφαρμογή της σχετικής διάταξης στο πρόσφατο πολυνομοσχέδιο. Η βασική αλλαγή είναι ότι επιστρέφει στο 13% από 23% που ίσχυε στο μοσχαρίσιο κρέας. Ειδικότερα στην εγκύκλιο αναφέρονται τα εξής:
Eπέρχονται τροποποιήσεις στο παράρτημα ΙΙΙ του κώδικα ΦΠΑ ν.2859/2000 και υπόκεινται πλέον σε μειωμένο συντελεστή ΦΠΑ 13% όλα ανεξαιρέτως τα κρέατα που υπάγονται στο κεφάλαιο 2 του Κοινού Δασμολογίου της Ε.Ε., καθώς και τα παρασκευάσματα κρεάτων του κεφαλαίου 16 του Δασμολογίου, τα οποία είναι κατάλληλα για τη διατροφή του ανθρώπου.
Επίσης παρέχονται οι ακόλουθες χρήσιμες διευκρινίσεις για τους ασκούντες εμπορική δραστηριότητα στον κλάδο των τροφίμων:
-Απαραίτητη προϋπόθεση για την υπαγωγή των προϊόντων κρέατος στο μειωμένο συντελεστή ΦΠΑ 13% είναι να θεωρούνται αυτά κατάλληλα για τη διατροφή του ανθρώπου (βρώσιμα).
-Όλα τα ζωντανά ζώα του Κεφ. 1 του Δασμολογίου εξακολουθούν να υπάγονται στον κανονικό συντελεστή ΦΠΑ 23%.
-Τα ψάρια, τα καλαμάρια, οι σουπιές και τα χταπόδια του Κεφ. 3 του Δασμολογίου εξακολουθούν να υπάγονται στο μειωμένο συντελεστή ΦΠΑ 13%, σε αντίθεση με τα παρασκευάσματα ψαριών και λοιπών υδροβίων του Κεφ. 16 του Δασμολογίου που εξακολουθούν να υπάγονται στον κανονικό συντελεστή ΦΠΑ 23%.
-Για την εφαρμογή των μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ στις κατηγορίες αγαθών που προσδιορίζονται στο παράρτημα ΙΙΙ του κώδικα ΦΠΑ, χρησιμοποιούνται οι κανόνες και οι διατάξεις του Κοινού Δασμολογίου της Ε.Ε. (καν. αριθ. 1101/2014, Επίσημη Εφημερίδα ΕΕ, τεύχος L312/31.10.2014, με ισχύ για το έτος 2015) το οποίο μπορεί να αναζητηθεί στην ιστοσελίδα http://eur-lex.europa.eu/oj/direct-access.html?locale=el με συμπλήρωση των πεδίων έτος:2014, σειρά ΕΕ:L (ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ), αριθμός ΕΕ:312 .
-Διευκρινίζεται ότι το πρόθεμα ΕΧ που αναγράφεται πριν από την τετραψήφια δασμολογική κλάση όπως αυτή παρουσιάζεται στο παράρτημα ΙΙΙ του Κώδικα ΦΠΑ (π.χ. "Εκχυλίσματα και χυμοί κρέατος (Δ.Κ. ΕΧ 1603)), έχει την έννοια ότι στον μειωμένο συντελεστή ΦΠΑ υπάγονται μόνο τα περιγραφόμενα ρητά προϊόντα και άρα η δασμολογική κλάση 1603 περιλαμβάνει και άλλα προϊόντα τα οποία εξαιρούνται του μειωμένου συντελεστή ΦΠΑ (παραδείγματα αναφέρονται και στην ΠΟΛ.1168/29-7-2015).
-Έναρξη εφαρμογής των διατάξεων, όπως είναι γνωστό, έχει οριστεί η 19η Αυγούστου 2015 ( σχετικό δελτίο τύπου έχει αναρτηθεί στις ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ της ιστοσελίδας του Υπουργείου Οικονομικών: http://www.mnec.gr/?q=el/news/news).
Προθεσμία 24 ωρών από Καμμένο στον Χαϊκάλη για την off shore
Εξηγήσεις με στοιχεία και έγγραφα φέρεται να ζητά ο Πρόεδρος των Ανεξαρτήτων Ελλήνων κ. Πάνος Καμμένος απο τον μέχρι πρότινος υφυπουργό Κοινωνικών Ασφαλίσεων κ. Παύλο Χαϊκάλη, μετά την παραδοχή του τελευταίου ότι διατηρεί off shore απο το 2008 στην Κύπρο.
Η κατοχή εξωχώριας εταιρείας αποκαλύφθηκε μετά από μπαράζ κοινοβουλευτικών ερωτήσεων βουλευτών της Νέας Δημοκρατίας, με πρώτο υπογράφοντα τον Λευτέρη Αυγενάκη, ήδη από τα τέλη Ιουλίου. Μετά από ένα μήνα σιωπής ο κ. Χαϊκάλης φαίνεται να αναγνώρισε χθες ότι όντως κατέχει εξωχώρια εταιρεία, η οποία, όπως ισχυρίστηκε, είναι πλέον ανενεργή.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η δραστηριότητα ή μή της εταιρείας δεν απαλλάσσει οποιοδήποτε κυβερνητικό στέλεχος από την υποχρέωση να την δηλώσει στο πόθεν έσχες, ενώ συνιστά, προφανώς, και λόγο αποκλεισμού του απο το κυβερνητικό σχήμα.
Σε δήλωσή του ο εκπρόσωπος των ΑΝ.ΕΛ κ. Τ. Κουΐκ τονίζει ότι ο Πρόεδρος του Κινήματος Πάνος Καμμένος θα καλέσει σήμερα στο γραφείο του τον κ. Χαϊκάλη και «θα του ζητήσει μέσα σε 24 ώρες να ξεδιαλύνει με έγγραφα αποδεικτικά στοιχεία τα όσα δηλώνει προφορικά. Τα στοιχεία αυτά θα πρέπει να τα προσκομίσει για άμεσο έλεγχο στην υπηρεσία της αρμόδιας Επιτροπής της Βουλής και να τα παραδώσει και στον αρμόδιο Υπουργό για την Καταπολέμηση της Διαφθοράς Παναγιώτη Νικολούδη.»
«Οι ΑΝ.ΕΛ θέλουν διαφάνεια και όχι σκιές, πόσω μάλλον στο εσωτερικό τους. Δίνουν ανελέητο αγώνα εναντίον όσων τους λασπολογούν, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι αποδέχονται την συγκάλυψη και ότι αν χρειαστεί δεν παίρνουν τις αυτονόητες προβλεπόμενες αποφάσεις τους» δήλωσε ο κ. Κουΐκ.
Τι περιμένει όσους έχουν ενταχθεί στις 100 δόσεις
Του Σπύρου Δημητρέλη
Μια αρνητική έκπληξη θα βιώσουν μετά τις εκλογές εκατοντάδες χιλιάδες φορολογούμενοι οι οποίοι προχώρησαν σε ρύθμιση τμηματικής εξόφλησης των οφειλών τους με τη ρύθμιση των 100 δόσεων.
Στα ψιλά γράμματα της συμφωνίας με την τρόικα που υπέγραψε η κυβέρνηση και εγκρίθηκε από τη Βουλή υπάρχει ξεκάθαρη δέσμευση για την αυστηροποίηση των κριτηρίων της ρύθμισης των 100 δόσεων αναδρομικά. Αυτό σημαίνει ότι πολλοί οφειλέτες θα δουν τη μηνιαία δόση τους να αυξάνεται, ενώ άλλοι θα δουν και τον αριθμό των δόσεών τους να μειώνεται.
Σε κάθε περίπτωση, αρκετοί φορολογούμενοι κινδυνεύουν να βρεθούν εκτός ρύθμισης στην περίπτωση που δεν καταφέρουν να αντεπεξέλθουν στο πρόσθετο βάρος από την αύξηση της μηνιαίας δόσης.
Πιο συγκεκριμένα:
- για όλους τους φορολογούμενους που έχουν ρυθμίσει οφειλές άνω των 5.000 ευρώ θα αυξηθεί το επιτόκιο της ρύθμισης από το 3% που είναι σήμερα στο 5%. Αυτό, για παράδειγμα, σημαίνει ότι για έναν φορολογούμενο που χρωστάει στην εφορία 7.000 ευρώ και τα έχει ρυθμίσει σε 100 δόσεις των 79,2 ευρώ, αύξηση της μηνιαίας δόσης στα 85,7 ευρώ, δηλαδή 6,5 ευρώ περισσότερα.
- για τους φορολογούμενους που έχουν ρυθμίσει ποσά μικρότερα των 5.000 ευρώ που σήμερα είναι άτοκα, θα επιβληθεί επιτόκιο εφόσον πληρούνται τρεις προϋποθέσεις. Πρώτον, ο φορολογούμενος δεν είναι επιτηδευματίας, η συνολική οφειλή είναι μεγαλύτερη από το 50% του ετήσιου εισοδήματός τους και η συνολική αντικειμενική αξία της ακίνητης περιουσίας του ξεπερνά τα 150.000 ευρώ. Για παράδειγμα, ένας φορολογούμενος που έχει ρυθμίσει χρέος 4.000 ευρώ σε 100 δόσεις, πληρώνει κάθε μήνα 40 ευρώ. Αν του επιβληθεί επιτόκιο 5% τότε η μηνιαία δόση του θα αυξηθεί στα 49 ευρώ, δηλαδή θα πληρώνει 9 ευρώ περισσότερα.
- για όλους τους φορολογούμενους που έχουν τα οικονομικά μέσα να αποπληρώσουν ταχύτερα τις οφειλές τους, θα μειωθεί ο αριθμός των δόσεων που έχουν επιλέξει όταν εντάχθηκαν στη ρύθμιση. Τα κριτήρια για τη μείωση του αριθμού των δόσεων δεν έχουν ακόμη καθοριστεί και θα οριστικοποιηθούν με υπουργική απόφαση η οποία θα εκδοθεί μετά τις εκλογές.
Έρχεται νέο χαράτσι
Του Δημήτρη Κατσαγάνη
Πριν καλά - καλά δουν οι συνταξιούχοι του ΙΚΑ, του Δημοσίου και του ΝΑΤ τις συντάξεις τους μειωμένες από σήμερα λόγω της νέας εισφοράς 6% υπέρ ΕΟΠΥΥ, μία νέα εισφορά σχεδιάζεται -ακόμα και εν μέσω της προεκλογικής περιόδου που μόλις ξεκίνησε.
Σύμφωνα με πληροφορίες του Capital.gr η νέα εισφορά:
-θα αφορά όλα τα "υψηλά" εισοδήματα
-θα επιβάλλεται υπό τη μορφή φόρου -ο οποίος, μάλιστα, ενδέχεται να παρακρατείται κατευθείαν από την "πηγή", στην περίπτωση των μισθωτών.
-θα καταλήγει σε ένα κοινό "κουμπαρά" για τη χρηματοδότηση του Ασφαλιστικού – Συνταξιοδοτικού.
Αυτό αναφέρουν στο Capital.gr κύκλοι του Υπ. Εργασίας με γνώση της ατζέντας που καταρχάς έχει η 12μελής "Επιτροπή Σοφών" που συνέστησε στις 20 Αυγούστου, ο απερχόμενος Υπουργός Εργασίας, κ. Γιώργος Κατρούγκαλος.
Στόχος της Επιτροπής αυτής είναι η προετοιμασία μελέτης, μέχρι το α' δεκαπενθήμερο του Οκτωβρίου του 2015, που "θα περιγράφει τα θεσμικά χαρακτηριστικά του νέου συστήματος και την αναλογιστική εκτίμηση της λειτουργίας του" και μία "νομοθετική πρόταση για την ρύθμιση των βασικών μεταρρυθμίσεων και της μεταβατικής περιόδου".
Σημειώνεται πως σύμφωνα με το νέο Μνημόνιο, το τέλος του ίδιου μήνα, δηλαδή του Οκτωβρίου, αποτελεί το dead line για την θέσπιση ριζικών αλλαγών στο Ασφαλιστικό της χώρας, οι οποίες θα πρέπει να τεθούν σε ισχύ από την 1η Ιανουαρίου 2016.
Στενός συνεργάτης του κ. Κατρούγκαλου ανέφερε στο Capital.gr πως η Επιτροπή Ειδικών θα συνεχίσει κανονικά τη δραστηριότητα της, στα πλαίσια λειτουργίας της υπηρεσιακής κυβέρνησης και καθόλη τη διάρκεια της προεκλογικής περιόδου. Την ερχόμενη Τρίτη 1 Σεπτεμβρίου έχει οριστεί η πρώτη συνάντηση εργασίας της.
Το νέο Μνημόνιο, το οποίο δεσμεύει τις "ελληνικές αρχές" και όχι απλά τη μία ή την... άλλη κυβέρνηση αναφέρει χαρακτηριστικά πως "έως τον Δεκέμβριο του 2015", πρέπει να προχωρήσουν οι ακόλουθες ενέργειες στις ακόλουθες ενέργειες:
- Η ενοποίηση όλων των ταμείων κοινωνικής ασφάλισης σε μια ενιαία οντότητα.
- Η κατάργηση όλων των υφιστάμενων ρυθμίσεων για τη διακυβέρνηση και τη διαχείριση των ταμείων.
- Η συγκρότηση νέου διοικητικού συμβουλίου και ομάδας διαχείρισης χρησιμοποιώντας την υποδομή και οργάνωση του ΙΚΑ.
- Η εφαρμογή του κεντρικό μητρώου συνεισφερόντων και η δημιουργία κοινών υπηρεσιών.
- Η έγκριση προγράμματος για τη δημιουργία κοινού συνόλου κεφαλαίων που θα τεθεί σε πλήρη λειτουργία μέχρι τα τέλη Δεκεμβρίου 2016.
- Το προχώρημα της διαδικασίας ενσωμάτωσης της δήλωσης, της πληρωμής και της είσπραξης των εισφορών κοινωνικής ασφάλισης στη φορολογική διοίκηση πριν από τα τέλη του 2017.
Ποιοι συμμετέχουν στη 12μελή "Επιτροπή Σοφών"
1. Άννα Λιγωμένου, Αντιπρόεδρος Ελεγκτικού Συνεδρίου, ως Πρόεδρος
2. Βασίλης Ανδρουλάκης, Δικαστής Συμβουλίου της Επικρατείας
3. Διονύσιος Γράβαρης, Καθηγητής Κοινωνικής Πολιτικής
4. Ξενοφών Κοντιάδης, Καθηγητής Δικαίου Κοινωνικής Ασφάλειας
5. Κωνσταντίνος Κρεμαλής, ομ. Καθηγητής Δικαίου Κοινωνικής Ασφάλειας
6. Σταυρούλα Κτιστάκη, Δικαστής Συμβουλίου της Επικρατείας
7. Φρόλη Κουσκουνά, Πρόεδρος Εθνικής Αναλογιστικής Αρχής
8. Σπύρος Μαρκάτης, Δικαστής Συμβουλίου της Επικρατείας
9. Δημήτριος Μπούρλος, Δικηγόρος, εξειδικευμένος σε συνταξιοδοτικά θέματα
10. Μιλτιάδης Νεκτάριος, Καθηγητής Στατιστικής και Ασφαλιστικής Επιστήμης
11. Αθηνά Πετρόγλου, Δικηγόρος, εξειδικευμένη σε συνταξιοδοτικά θέματα
12. Άγγελος Στεργίου, Καθηγητής Δικαίου Κοινωνικής Ασφάλειας.
Σήκωσαν 1,4 δισ. ευρώ από καταθέσεις τον Ιούλιο
Κατά 1,4 δισ. ευρώ μειώθηκαν οι καταθέσεις των νοικοκυριών και των επιχειρήσεων τον Ιούλιο, παρά την επιβολή των capital controls, που περιόρισε το επιτρεπτό όριο ανάληψης μετρητών στα 60 ευρώ την ημέρα για όλο τον επίμαχο μήνα. Η μείωση αποδίδεται στην αντίδραση των καταθετών, οι οποίοι συνέχισαν να λειτουργούν υπό τον φόβο, συρρέοντας καθημερινά στα γκισέ και τα ATM για να πάρουν το ποσό που δικαιούντο.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΤτΕ, οι καταθέσεις στις εμπορικές τράπεζες μειώθηκαν τον Ιούλιο στα 120,8 δισ. ευρώ από 122,2 δισ. ευρώ τον Ιούνιο. Από αυτά τα 102,9 δισ. ευρώ είναι οι καταθέσεις των νοικοκυριών, που οδηγούν ουσιαστικά τη συρρίκνωση των καταθέσεων με αναλήψεις μετρητών 1,2 δισ. ευρώ μέσα σε ένα μήνα εν μέσω περιορισμών στις αναλήψεις. Είναι χαρακτηριστικό ότι τον αντίστοιχο περυσινό μήνα οι αναλήψεις των νοικοκυριών από τις τράπεζες ήταν μόλις 276,6 εκατ. ευρώ, γεγονός που σημαίνει ότι φέτος σηκώθηκαν τετραπλάσια ποσά από τα συνήθη. Οπως σχολιάζουν χαρακτηριστικά τραπεζικά στελέχη το όριο των 60 ευρώ την ημέρα, αθροίζει περί τα 1.800 ευρώ τον μήνα, χρήματα που υπό ομαλές συνθήκες, δηλαδή εάν δεν είχαν επιβληθεί τα capital controls ή δεν υπήρχε εν γένει αβεβαιότητα, η πλειοψηφία των νοικοκυριών θα τα άφηνε στις τράπεζες. Ο φόβος ώθησε την πλειοψηφία των καταθετών σε ανάληψη του συνόλου του επιτρεπόμενου ποσού, ακόμη και εάν δεν χρειαζόταν τα χρήματα αυτά τα οποία τελικώς συσσώρευε στο σπίτι για κάθε ενδεχόμενο.
Ανάλογη ήταν και η συμπεριφορά των επιχειρήσεων, πολλές από τις οποίες κυρίως μικρομεσαίες δεν τοποθετούσαν τις εισπράξεις που είχαν λόγω του τουρισμού στις τράπεζες. Τα στοιχεία της ΤτΕ δείχνουν ότι οι καταθέσεις των επιχειρήσεων μειώθηκαν κατά 158,3 εκατ. ευρώ τον Ιούλιο και τα υπόλοιπα διαμορφώθηκαν στα 17,9 δισ. ευρώ από 18,1 δισ. ευρώ τον Ιούνιο. Αντίθετα πέρυσι και συγκεκριμένα μεταξύ Ιουνίου και Ιουλίου, που οι συνθήκες στον τουρισμό ήταν παρόμοιες, τα υπόλοιπα των επιχειρήσεων στις τράπεζες είχαν αυξηθεί κατά 251 εκατ. ευρώ. Σε περιβάλλον capital controls, οι μόνες καταθέσεις ήταν αυτές των μεγάλων επιχειρήσεων, οι οποίες διακινούσαν υψηλά ποσά δεν μπορούσαν να τα έχουν ασφαλή εκτός τράπεζας.
Από τα στοιχεία της ΤτΕ, προκύπτει ότι η μεγάλη μείωση στις αποταμιεύσεις των νοικοκυριών προήλθε στις προθεσμιακές καταθέσεις, από τις οποίες αποσύρθηκαν 7,4 δισ. ευρώ, συρρικνώνοντας τα υπόλοιπα σε κλειστούς λογαριασμούς από τα 55,2 δισ. ευρώ τον Ιούνιο στα 47,8 δισ. ευρώ τον Ιούλιο. Αιτία είναι το γεγονός ότι η πλειοψηφία των καταθετών προτίμησε να μην ανανεώσει τις προθεσμιακές καταθέσεις που έληξαν και τα χρήματα που απελευθερώθηκαν από τους κλειστούς λογαριασμούς, μεταφέρθηκαν σε λογαριασμούς ταμιευτηρίου. Είναι χαρακτηριστικό ότι το ποσοστό των ανανεώσεων περιορίστηκε μόλις στο 30%, δηλαδή 1 στα 3 ευρώ περίπου, από 85% που ήταν πριν από τα capital controls. Ετσι οι καταθέσεις στο ταμιευτήριο αυξήθηκαν από τα 39,4 δισ. ευρώ στα στα 44,3 δισ. ευρώ καταγράφοντας αύξηση κατά 4,9 δισ. ευρώ. Αν και οι καταθέτες δεν μπορούσαν να κάνουν ανάληψη των ποσών που διατηρούσαν στους κλειστούς λογαριασμούς, οι περιορισμοί στην κίνηση κεφαλαίων οδήγησαν την πλειοψηφία των καταθετών στο να κρατούν τα χρήματά τους ανοιχτά, προτιμώντας την «ασφάλεια» των λογαριασμών ταμιευτηρίου από τη δέσμευση των κλειστών λογαριασμών. Τη λογική αυτή ενίσχυσε η πολύ χαμηλή απόδοση που έχουν πια τα χρήματα σε προθεσμιακές καταθέσεις, καθώς τα επιτόκια έχουν πέσει σε εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα και δεν υπερβαίνουν το 1,10%, που ήταν κατά τον Ιούνιο και το μέσο επιτόκιο των ανανεώσεων.
Λιγότερες χορηγήσεις
Αρνητική ροή χρηματοδότησης ύψους 607 εκατ. ευρώ καταγράφηκε τον Ιούλιο, συντηρώντας τη συρρίκνωση της χρηματοδότησης από τις τράπεζες προς τον ιδιωτικό τομέα σε αρνητικά επίπεδα. Η αρνητική ροή χρηματοδότησης σημαίνει ότι τα δάνεια που αποπληρώθηκαν ή διαγράφηκαν ως μη εξυπηρετούμενα, ήταν περισσότερα από αυτά που χορηγήθηκαν. Ετσι ο δανεισμός του ιδιωτικού τομέα περιορίστηκε στο τέλος Ιουλίου στα 206,8 δισ. ευρώ και ο ρυθμός χρηματοδότησης υποχώρησε κατά 1,5% σε σχέση με τον αντίστοιχο περυσινό μήνα. Στις θετικές εξελίξεις είναι η ανακοπή της πτώσης του ρυθμού χρηματοδότησης των επιχειρήσεων, ο δανεισμός των οποίων διαμορφώθηκε στα 97,4 δισ. ευρώ. Αιτία είναι η αύξηση του ρυθμού χρηματοδότησης της βιομηχανίας, που ενισχύθηκε κατά 3,7% και των ασφαλιστικών επιχειρήσεων που ενισχύθηκε κατά 16,5%. Αντίθετα, η χρηματοδότηση των νοικοκυριών υπήρξε αρνητική κατά 3,1% και το χρέος τους υποχώρησε στα 95,8 δισ. ευρώ.
Πρόγραμμα Κοινωνικού Τουρισμού του ΟΑΕΔ – Πότε ξεκινάει – Ποιοι είναι οι δικαιούχοι (ΦΕΚ)
Δημοσιεύθηκε στο Φύλλο Εφημερίδας της Κυβερνήσεως (ΦΕΚ) η Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ) για το πρόγραμμα Κοινωνικού Τουρισμού της περιόδου 2015 – 2016.
Το πρόγραμμα θα έχει ετήσια διάρκεια και θα ξεκινήσει την 1η Οκτωβρίου του τρέχοντος έτους, εκτός και εάν το υπουργείο Εργασίας και ο ΟΑΕΔ αποφασίσουν ότι δεν υπάρχει το χρονικό περιθώριο για την υποβολή αιτήσεων επιλεχθεί να μεταθέσουν την έναρξη του προγράμματος γι’ αργότερα.
Σε κάθε περίπτωση στο ΦΕΚ τονίζεται ότι πρέπει να υπάρξει δημόσια πρόσκληση από τον ΟΑΕΔ, έτσι ώστε να ξεκινήσει η ηλεκτρονική υποβολή αιτήσεων και να προκύψουν οι πάροχοι που θα συμμετέχουν στο πρόγραμμα και οι δικαιούχοι. Θα χορηγείται στους δικαιούχους επιταγή Κοινωνικού Τουρισμού και θα μπορούν να διαμένουν σε τουριστικά καταλύματα από 1-5 διανυκτερεύσεις.
Σε κάθε περίπτωση πάντως, οι βασικές κατευθύνσεις του προγράμματος ορίζονται στην ΚΥΑ ως εξής:
Δικαιούχοι του προγράμματος ορίζονται: α) Ασφαλισμένοι / εργαζόμενοι με σχέση εξαρτημένης εργασίας ιδιωτικού δικαίου που πραγματοποίησαν κατά το 2014, τουλάχιστον 50 ημέρες ασφάλισης στο ΙΚΑ, με εισφορές πλήρεις ή μειωμένες υπέρ του καταργηθέντος Οργανισμού Εργατικής Εστίας. β)Ασφαλισμένες / εργαζόμενες που έλαβαν κατά το 2014, το λιγότερο 50 ημέρες ειδικής άδειας προστασίας μητρότητας. γ) Ασφαλισμένοι / άνεργοι που έλαβαν κατά το 2014, τακτική επιδότηση ανεργίας διάρκειας τουλάχιστον δύο μηνών (50 ημερήσια επιδόματα). δ) Άνεργοι εγγεγραμμένοι στο Ειδικό Μητρώο Ανέργων ΑμεΑ του ΟΑΕΔ.
Αντίθετα, δεν μπορούν να συμμετάσχουν στο πρόγραμμα οι εξής περιπτώσεις: α) Οι δικαιούχοι που επιλέχθηκαν για το πρόγραμμα Κοινωνικού Τουρισμού της προηγούμενης χρονιάς, ανεξάρτητα εάν έκαναν χρήση της παροχής ή όχι. Συνολικά, το πρόγραμμα Κοινωνικού Τουρισμού της σεζόν 2014 – 15, το οποίο ολοκληρώνεται στα τέλη Σεπτεμβρίου, είχε 130.000 ωφελούμενους. Εξαιρούνται μόνο τα άτομα με αναπηρία και τα ωφελούμενα μέλη τους. β) Οι δικαιούχοι συναφούς παροχής από οποιονδήποτε άλλο φορέα για την ίδια χρονική περίοδο υλοποίησης του προγράμματος.
Ωφελούμενοι του προγράμματος ορίζονται: α) Τα άνω των πέντε ετών τέκνα της οικογένειας των δικαιούχων και με ανώτατα ηλικιακό όριο το 18ο έτος β)Τα εξαρτώμενα τέκνα της οικογένειας των δικαιούχων ηλικίας 18 έως 24 ετών. γ) Τα τέκνα της οικογένειας των δικαιούχων που συμπληρώνουν τα πέντε έτη κατά τη διάρκεια του προγράμματος. δ) Οι σύζυγοι των δικαιούχων όταν είναι προστατευόμενα μέλη και ασφαλίζονται από αυτούς. ε)Οι συνοδοί ωφελούμενων ή δικαιούχων, όταν οι τελευταίοι ανήκουν στα άτομα με αναπηρία με ποσοστό άνω του 67%.
Στη δημόσια πρόσκληση που θα εκδοθεί από τον ΟΑΕΔ, έως και ένα μήνα μετά την ΚΥΑ, θα πρέπει να ορίζονται ο αριθμός των δικαιούχων – ωφελουμένων, οι προϋποθέσεις συμμετοχής, η προθεσμία και η διαδικασία υποβολής ηλεκτρονικών αιτήσεων και των απαιτούμενων δικαιολογητικών, τα κριτήρια μοριοδότησης για την επιλογή των δικαιούχων και ο αριθμός μορίων ανά κριτήριο.
Επίσης, θα πρέπει να ξεκαθαρίζεται η διαδικασία κατάρτισης των Μητρώων – Δικαιούχων – Ωφελουμένων και Παρόχων, το ποσό επιδότησης και τα ανώτατα όρια ιδιωτικής συμμετοχής ανά διανυκτέρευση.
Η μοριοδότηση των δικαιούχων στηρίζεται σε κριτήρια, όπως είναι το ατομικό ή το οικογενειακό εισόδημα ανά περίπτωση, ο αριθμός των ανήλικων τέκνων, ο χρόνος συνεχόμενης εγγεγραμμένης ανεργίας και ο αριθμός ημερών ασφάλισης της τριετίας που προηγείται του έτους έναρξης του προγράμματος.
Η βαθμολογία που συγκεντρώνουν κατά τη διαδικασία μοριοδότησης οι δικαιούχοι που ανήκουν στα άτομα με αναπηρία σε ποσοστό 50% και άνω, θα έχουν 50% προσαύξηση αυτής.
Θα υπάρχει η διαδικασία ανάρτησης Προσωρινού πίνακα δικαιούχων – ωφελουμένων, θα ακολουθεί υποβολή ενστάσεων, οι οποίες θα εξετάζονται από επιτροπή του ΟΑΕΔ και στη συνέχεια θα αναρτηθεί ο Οριστικός Πίνακας.
Αντίστοιχα ηλεκτρονική θα είναι και η διαδικασία υποβολής αιτήσεων προς τον ΟΑΕΔ και για τους υποψήφιους παρόχους στο πρόγραμμα Κοινωνικού Τουρισμού. Ακολουθείται η ίδια διαδικασία κατάρτισης προσωρινών και οριστικών πινάκων παρόχων, όπως ισχύει και για τους δικαιούχους, με δικαίωμα υποβολής ενστάσεων και έλεγχό τους από επιτροπή του Οργανισμού.
Η ετήσια δαπάνη του προγράμματος εκτιμάται ότι θα ανέλθει στα 10,5 εκατ. ευρώ.
Μεγάλες επιβαρύνσεις φέρνει η αύξηση της προκαταβολής φόρου
Μπορεί η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων να παρέτεινε την προθεσμία υποβολής δηλώσεων νομικών προσώπων μέχρι τις 30 Αυγούστου 2015, ωστόσο δεν έχει ακόμη εκδώσει την εγκύκλιο για το τι θα ισχύσει με την προκαταβολή φόρου των νομικών και φυσικών προσώπων.
Σημειώνεται πως με τον νόμο 4336/2015 άλλαξε αναδρομικά η προκαταβολή φόρου από το φορολογικό έτος 2014 για νομικά και φυσικά πρόσωπα και σε κάποιες περιπτώσεις ο φόρος διπλασιάσθηκε.
Συγκεκριμένα, ο συντελεστής προκαταβολής του φόρου εισοδήματος φυσικών προσώπων από επιχειρηματική δραστηριότητα αυξήθηκε από 55% για τα κέρδη του 2014 σε 75% για τα κέρδη του 2015 και στο 100% για τα κέρδη από την 1η Ιανουαρίου 2016 και μετά. Ειδικά δε για τους αγρότες η προκαταβολή φόρου για τα εισοδήματά τους αυξήθηκε από το 27,5% στο 55%.
Πρόβλημα ωστόσο προκύπτει για χιλιάδες επιχειρήσεις που ήδη έχουν καταβάλει φόρο για τα κέρδη του 2014 και προκαταβολή φόρου για το 2015 και οι οποίες θα κληθούν με νέο εκκαθαριστικό να καταβάλουν για την διαφορά της προκαταβολής φόρου για το 2015.
Η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων θα πρέπει να προσδιορίσει με εγκύκλιο τι θα ισχύσει στις περιπτώσεις αυτές. Τα δε ποσά του πρόσθετου φόρου από την νέα εκκαθάριση δεν θα είναι μικρά.
Μια επιχείρηση με κέρδη 38.500 ευρώ το 2014 φορολογήθηκε με συντελεστή 26% και κατέβαλε φόρο 10.000 ευρώ. Ως προκαταβολή φόρου πλήρωσε 5.500 ευρώ. Πλέον θα πρέπει να πληρώσει ακόμη 2.000 ευρώ στην εφορία, καθώς η συνολική προκαταβολή φόρου για το 2015 αυξήθηκε στις 7.500 ευρώ.
Η ΔΕΗ επιστρέφει το διπλάσιο κάθε παγίου στους καλοπληρωτές
Το διπλάσιο κάθε παγίου για το 2016 επιστρέφει στους «καλοπληρωτές» της η ΔΕΗ, μετά την κερδοφορία συνολικά 105 εκατ. ευρώ που ανακοίνωσε η επιχείρηση για το α' εξάμηνο του 2015.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση της εταιρείας προβλέπονται επιπλέον νέα μειωμένα επαγγελματικά τιμολόγια σε χαμηλή και μέση τάση και νέο ιδιαίτερα ανταγωνιστικό τιμολόγιο για Εταιρείες και ομίλους με Πανελλαδικό δίκτυο.
Αναλυτικά η νέα τιμολογιακή πολιτική της ΔΕΗ:
Α. Δημιουργία Νέου Εταιρικού Τιμολόγιου
Η ΔΕΗ σχεδίασε ένα νέο τιμολογιακό προϊόν με την ονομασία «Εταιρικό Τιμολόγιο - Corporate» με ιδιαίτερα ανταγωνιστικές χρεώσεις που προσφέρεται σε μεγάλου μεγέθους επιχειρήσεις και Ομίλους που έχουν πανελλαδικά πολλά και διαφορετικά σημεία εξυπηρέτησης των πελατών τους.
Β. Πελάτες Μέσης Τάσης
Επέκταση των ιδιαίτερα ανταγωνιστικών τιμολογίων ΒΜ1 και ΒΜ2 που αφορούν μεγάλες εμπορικές και βιομηχανικές επιχειρήσεις με ετήσιες καταναλώσεις ανά παροχή άνω των 13GWh και στις παροχές με ετήσιες καταναλώσεις άνω των 10GWh και μείωση των υπόλοιπων τιμολογίων ΒΓ,ΒΥ και ΒΧ.
Γ. Πελάτες Χαμηλής Τάσης
Μετά την ουσιαστική μείωση τον Ιούλιο του 2014 του τιμολογίου Γ21 που απευθύνεται κυρίως σε επαγγελματικούς χώρους, όπως, εμπορικά καταστήματα, εργαστήρια, μικρομεσαίες βιοτεχνίες, , κτίρια γραφείων, μειώνεται σήμερα και το τιμολόγιο Γ22 για τους εμπορικούς και βιομηχανικούς πελάτες με ισχύ μεγαλύτερη από 25KVA.
Το νέο «Εταιρικό Τιμολόγιο – Corporate» θα διατίθεται από την 1η Σεπτεμβρίου 2015 ενώ οι μειώσεις στα τιμολόγια Μέσης και Χαμηλής Τάσης θα εφαρμοστούν από την 1η Οκτωβρίου 2015.
Δ. Επιβράβευση Συνεπών Πελατών
Η ΔΕΗ επιστρέφει στους συνεπείς οικιακούς πελάτες, το διπλάσιο της αξίας της πάγιας χρέωσης σε κάθε εκκαθαριστικό λογαριασμό για το έτος 2016, δηλαδή σε όσους έχουν εξοφλήσει εμπρόθεσμα τους εκκαθαριστικούς λογαριασμούς του έτους 2015. Με αυτόν τον τρόπο η Επιχείρηση επιστρέφει περίπου €30.000.000, στους συνεπείς καταναλωτές της.
Γενικά η ΔΕΗ με τη νέα εμπορική και τιμολογιακή της πολιτική, επιστρέφει συνολικά πάνω από €80.000.000 στους πελάτες της, επιβραβεύοντας τους συνεπείς οικιακούς καταναλωτές και στηρίζοντας μικρές, μεσαίες και μεγάλες επιχειρήσεις οι οποίες κάτω από ιδιαίτερα δύσκολες συνθήκες συμβάλλουν στη διατήρηση θέσεων εργασίας και στην οικονομική ανάπτυξη του τόπου.
ΔΕΗ: Κέρδη 105,6 εκατ. ευρώ στο α’ εξάμηνο
Στα 105,6 εκατ. ευρώ ανήλθαν τα μετά από φόρους κέρδη της ΔΕΗ το πρώτο εξάμηνο του 2015 από 96,3 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο εξάμηνο του 2014. Τα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) αυξήθηκαν κατά 17% σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο 2014, με το περιθώριο EBITDA να διαμορφώνεται σε 22% έναντι 19,3%. Σημειώνεται ότι η αύξηση των κερδών προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων το πρώτο εξάμηνο του 2015 έναντι του πρώτου εξαμήνου του 2014 είναι μεγαλύτερη, αν ληφθεί υπ’ όψιν το γεγονός ότι στα αποτελέσματα του πρώτου εξαμήνου 2014 περιλαμβάνεται εφάπαξ θετική επίπτωση ύψους 23,2 εκατ. ευρώ από την αναδρομική εφαρμογή της έκπτωσης στην τιμή του φυσικού αερίου για το δεύτερο εξάμηνο του 2013. Επιπλέον, στο ΕΒΙΤDA του πρώτου εξαμήνου 2014 περιλαμβάνεται και μία θετική επίπτωση από την ανάκτηση, μετά από απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, ποσού ύψους 17,4 εκατ. ευρώ ως κρατικής ενίσχυσης προς την Αλουμίνιον Α.Ε. για το χρονικό διάστημα από τον Ιανουάριο 2007 έως τον Μάρτιο 2008. Ο κύκλος εργασιών αυξήθηκε κατά 2,8% στα 2.913,3 εκατ. ευρώ. Σημειώνεται ότι στον κύκλο εργασιών περιλαμβάνεται ποσό ύψους 24,7 εκατ. ευρώ που αφορά στη συμμετοχή χρηστών του δικτύου για τη σύνδεσή τους σε αυτό, έναντι 32 εκατ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2014.
Δημοσκόπηση ProRata: Μειώνεται η διαφορά ΣΥΡΙΖΑ-ΝΔ, εκτός Βουλής οι ΑΝΕΛ
Προβάδισμα στο ΣΥΡΙΖΑ με 3,5 μονάδες δίνει νέα δημοσκόπηση της εταιρείας ProRata για την Εφημερίδα των Συντακτών. Αίσθηση προκαλεί το γεγονός, όμως, ότι οι αναποφάσιστοι έρχονται... πρώτοι με 25,5%, τη στιγμή που ο ΣΥΡΙΖΑ συγκεντρώνει ποσοστό 23%.
Συγκεκριμένα, η εκτίμηση ψήφου έχει ως εξής:
- ΣΥΡΙΖΑ: 23%
- ΝΔ: 19,5%
- Λαϊκή Ενότητα: 3,5%
- Χρυσή Αυγή: 6,5%
- Ποτάμι: 4%
- ΚΚΕ: 5%
- ΠΑΣΟΚ: 4,5%
- Ενωση Κεντρών: 3%
- ΑΝΕΛ: 2%
Η συντριπτική πλειοψηφία των ερωτηθέντων, επιλέγει «ευρώ πάση θυσία», ενώ πάνω από το 50% εκτιμά ότι η νέα συμφωνία με τους δανειστές δεν είναι καλή.
Μειωμένες οι συντάξεις του Σεπτεμβρίου
Σημαντικά μειωμένες κατά 3%-4% οι κύριες και κατά 6% οι επικουρικές θα είναι οι συντάξεις που θα λάβουν σήμερα εκατοντάδες χιλιάδες συνταξιούχοι του ΙΚΑ και του Δημοσίου. Αντίστοιχες θα είναι και οι μειώσεις στις συντάξεις του ΟΑΕΕ και του ΟΓΑ που θα πληρωθούν στους δικαιούχους την ερχόμενη Τρίτη, 1η Σεπτεμβρίου. Πρόκειται για την πρώτη δόση των προβλεπόμενων στο 3ο Μνημόνιο περικοπών και έρχεται σε εφαρμογή του νόμου 4334/2015 που προβλέπει αύξηση των εισφορών υγειονομικής περίθαλψης, αναδρομικά, από την 1η Ιουλίου, στις ήδη καταβαλλόμενες συντάξεις, κύριες αλλά και επικουρικές.
Η έμμεση περικοπή για τις κύριες συντάξεις ανέρχεται στο 2% καθώς προβλέπεται η αύξηση της εισφοράς υπέρ ιατροφαρμακευτικής κάλυψης (ΕΟΠΥΥ) από 4% σε 6%. Καθώς όμως, η παρακράτηση γίνεται επί του αρχικού μεικτού ποσού της σύνταξης, δηλαδή χωρίς τον υπολογισμό των κρατήσεων που έχουν επιβληθεί από το 2010 και μετά, η πραγματική μείωση εκτιμάται σε 3% με 4%.
Για παράδειγμα, συνταξιούχος του ΙΚΑ που το 2010 λάμβανε κύρια σύνταξη 1.000 ευρώ μεικτά, μετά τις περικοπές των προηγούμενων Μνημονίων, τον Ιούνιο του 2015 έλαβε σύνταξη 912 ευρώ. Σήμερα, η σύνταξή του θα είναι μειωμένη κατά 2% επί του αρχικού ποσού των 1.000 ευρώ, και θα ανέλθει στα 892 ευρώ.
Στις επικουρικές συντάξεις καθιερώθηκε παρακράτηση 6% (δεν υπήρχε πριν), η οποία όμως, βάσει του νόμου και των ερμηνευτικών εγκυκλίων του υπουργείου Εργασίας, έχει υπολογιστεί επί του τελικού,
καταβαλλόμενου ποσού. Μάλιστα, με απόφαση του Ενιαίου Ταμείου Επικουρικής Ασφάλισης (ΕΤΕΑ), η οποία έγινε αποδεκτή από το υπουργείο Εργασίας, η παρακράτηση 6% επιβάλλεται ανά σύνταξη και όχι ανά δικαιούχο. Δηλαδή, εάν κάποιος συνταξιούχος λαμβάνει δύο επικουρικές συντάξεις, η παρακράτηση θα γίνει και στις δύο. Κάτι που δεν ισχύει στις κύριες συντάξεις, όπου ο δικαιούχος περισσότερων συντάξεων (π.χ. από δικό του δικαίωμα και λόγω θανάτου τού ή της συζύγου) έχει επιλέξει ποια σύνταξη θα μειωθεί.
Ετσι, συνταξιούχος με επικουρική σύνταξη 200 ευρώ πριν από τις περικοπές του 2010, η οποία είχε φθάσει μετά τις μνημονιακές περικοπές στα 157,7 ευρώ, σήμερα, θα λάβει επικουρική σύνταξη της τάξης των 148,3 ευρώ (μεικτά).
Χωρίς περικοπή θα συνεχίσουν να καταβάλλονται μόνο τα μερίσματα που λαμβάνουν, επιπλέον της κύριας και επικουρικής σύνταξης, περίπου 380.000 συνταξιούχοι από τα Μετοχικά Ταμεία πολιτικών και στρατιωτικών υπαλλήλων.
Σύμφωνα με τους υπολογισμούς ειδικών στην κοινωνική ασφάλιση, από σήμερα και έως την Τρίτη που ολοκληρώνεται η πληρωμή των συντάξεων Σεπτεμβρίου, οι 2,6 εκατομμύρια συνταξιούχοι θα υποστούν μειώσεις κατά μέσο όρο 3,5%, που ανάλογα με το ύψος των καταβαλλόμενων παροχών (κύριας και επικουρικής σύνταξης) κυμαίνονται από 8 με 10 ευρώ στους χαμηλοσυνταξιούχους και από 45 με 50 ευρώ σε αυτούς που παίρνουν πάνω από τη μέση σύνταξη.
Καθώς βέβαια, ο νόμος ορίζει ότι οι μειώσεις θα ισχύσουν αναδρομικά, από 1η Ιουλίου, οι περικοπές κατά το τρίμηνο Οκτωβρίου - Δεκεμβρίου θα είναι μεγαλύτερες. Συγκεκριμένα, με τις συντάξεις Οκτωβρίου, Νοεμβρίου και Δεκεμβρίου, μαζί με τις τρέχουσες εισφορές θα παρακρατηθούν και τα αναδρομικά από τις κρατήσεις του Ιουλίου και του Αυγούστου, σε τρεις ισόποσες δόσεις.
Για παράδειγμα, για μια κύρια σύνταξη της τάξης των 800 ευρώ μεικτά, η μείωση θα είναι κατά 15 ευρώ τον Σεπτέμβριο και κατά 27 ευρώ το τρίμηνο Οκτωβρίου - Δεκεμβρίου. Από τον Ιανουάριο, και εφόσον δεν υπάρξουν νέες δυσάρεστες εκπλήξεις, η σύνταξη θα επανέλθει στα επίπεδα του Σεπτεμβρίου. Αντίστοιχα για μια κύρια σύνταξη 1.200 ευρώ η μείωση του Σεπτεμβρίου θα είναι στα επίπεδα των 20 ευρώ, ενώ για το τρίμηνο Οκτωβρίου - Νοεμβρίου θα είναι στα 37 ευρώ. Για μια επικουρική της τάξης των 200 ευρώ, η μείωση τον Σεπτέμβριο θα είναι της τάξης των 10 ευρώ και για το επόμενο τρίμηνο της τάξης των 15 ευρώ. Για μια επικουρική 300 ευρώ θα είναι της τάξης των 12 ευρώ για τον Σεπτέμβριο και 20 ευρώ για το επόμενο τρίμηνο.
Περισσότερα...
Έντονη παρουσία πανεπιστημιακών στο νέο σχήμα
Με ταχείς ρυθμούς ολοκληρώθηκε η συγκρότηση της υπηρεσιακής κυβέρνησης, υπό την κ. Βασιλική Θάνου, η οποία και θα ανακοινωθεί σήμερα το πρωί προκειμένου τα μέλη της να ορκιστούν στις 13.00 το μεσημέρι ενώπιον του Προέδρου της Δημοκρατίας.
Εκ των πραγμάτων, το νέο κυβερνητικό σχήμα έχει ισχυρή παρουσία στελεχών από την πανεπιστημιακή κοινότητα ενώ, σε κάποιες περιπτώσεις, είναι εμφανής η επιρροή του κ. Παυλόπουλου στις αποφάσεις της νέας πρωθυπουργού, με την οποία άλλωστε συνδέονται με μακρά γνωριμία.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες, που είχαν συλλεγεί μέχρι αργά χθες και υπό την αίρεση μιας ανατροπής κατά τις επαφές που θα είχε η κ. Θάνου με τους πολιτικούς αρχηγούς, στο νέο, ολιγομελές, σχήμα αναμένετο να συμμετάσχουν: Ο πρέσβης κ. Πέτρος Μολυβιάτης, ως υπουργός Εξωτερικών. Στενός συνεργάτης του Κωνσταντίνου Καραμανλή αλλά και πολιτικός φίλος του κ. Πρ. Παυλόπουλου, έχει διατελέσει υπουργός την πρώτη περίοδο της κυβέρνησης Κ. Καραμανλή (2004-2006) αλλά και στην υπηρεσιακή Πικραμμένου.
Ο καθηγητής κ. Αντώνης Μανιτάκης ως υπουργός Εσωτερικών και υπεύθυνος για την εκλογική διαδικασία. Διετέλεσε υπουργός Διοικ. Μεταρρύθμισης στην τρικομματική Ν.Δ., ΠΑΣΟΚ, ΔΗΜΑΡ.
Ο κ. Γιώργος Χουλιαράκης, μέχρι σήμερα επικεφαλής του ΣΟΕ, αναλαμβάνει υπουργός Οικονομικών. Η επιλογή του ήταν μονόδρομος, καθώς έχει διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στη διαπραγμάτευση με το κουαρτέτο των δανειστών. Απολαμβάνει δε της εμπιστοσύνης του κ. Αλ. Τσίπρα, αλλά και την αποδοχή στελεχών της Ν.Δ.
Ο κ. Νίκος Χριστοδουλάκης αναλαμβάνει το χαρτοφυλάκιο Οικονομίας. Υπήρξε κορυφαίο στέλεχος των κυβερνήσεων του Κ. Σημίτη την περίοδο 1996-2004, ενώ διδάσκει στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο. Ο έμπειρος δικαστικός κ. Δημήτρης Παπαγγελόπουλος, σήμερα υφυπουργός Δικαιοσύνης, αναλαμβάνει ως υπουργός.
Ο καθηγητής Διοικητικής Επιστήμης στο Πανεπιστήμιο Αθηνών κ. Αντώνης Μακρυδημήτρης θα είναι ο υπηρεσιακός υπουργός Προστασίας του Πολίτη. Σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», προτάθηκε στον κ. Γ. Πανούση να παραμείνει χωρίς όμως ο τελευταίος να αποδεχθεί. Στο υπουργείο Αμυνας θα βρεθεί ο πτέραρχος ε.α. κ. Ιωάννης Γιάγκος, ενώ ο καθηγητής κ. Μιχάλης Σπουρδαλάκης θα αναλάβει υπηρεσιακός υπουργός Διοικ. Μεταρρύθμισης. Η πληροφορία για τον ορισμό του προκάλεσε προβληματισμό σε πολιτικά στελέχη, καθώς ως κοσμήτορας της Σχολής Οικονομικών και Πολιτικών Επιστημών στο ΕΚΠΑ επέτρεψε να γίνει στη Νομική η εκδήλωση για την παρουσίαση του βιβλίου του Δημ. Κουφοντίνα στη διάρκεια της οποίας μίλησε τηλεφωνικά από τη φυλακή και ο καταδικασμένος για τρομοκρατία.
Η κ. Μαρίνα Λαμπράκη-Πλάκα, επί 2,5 δεκαετίες επικεφαλής της Εθνικής Πινακοθήκης, αναλαμβάνει υπουργός Πολιτισμού και η κ. Αγγελική-Ευφροσύνη Κιάου υπουργός Παιδείας, θέση που είχε και στην κυβέρνηση του κ. Παν. Πικραμμένου. Η ερμηνεύτρια κ. Αλκηστις Πρωτοψάλτη θα είναι η νέα υπουργός Τουρισμού, ο καθηγητής Ιατρικής κ. Αθανάσιος Δημόπουλος υπουργός Υγείας και ο δικαστικός κ. Δημήτρης Μουστάκας υπουργός Εργασίας. Ο πρώην βουλευτής της Ν.Δ. και των ΑΝΕΛ κ. Χρ. Ζώης αναλαμβάνει υπ. Ναυτιλίας, σύμφωνα με πληροφορίες κατόπιν πρότασης του κ. Π. Καμμένου, ενώ ο κ. Ροδόλφος Μορώνης θα αναλάβει ρόλο κυβερνητικού εκπροσώπου, θέση που ως «υπηρεσιακός» είχε και στην κυβέρνηση Κ. Καραμανλή μέχρι τις εκλογές του 2007. Υπουργός Επικρατείας για τη Διαφθορά παραμένει ο κ. Παν. Νικολούδης.
Αναρτήθηκαν οι οριστικοί πίνακες για τις 2.417 θεσεις κοινωφελούς εργασίας του ΟΑΕΔ
Αναρτήθηκαν σήμερα Πέμπτη 27 Αυγούστου 2015 στον διαδικτυακό τόπο του Οργανισμού Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού, στη διεύθυνση www.oaed.gr, (ενότητα Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες/Προγράμματα Κοινωφελούς Χαρακτήρα 2015), ο Οριστικός Πίνακας Κατάταξης Ανέργων και ο Οριστικός Πίνακας Αποκλειόμενων Ανέργων, στο πλαίσιο της πράξης «Προώθηση της απασχόλησης μέσω προγραμμάτων κοινωφελούς χαρακτήρα, σε επιβλέποντες φορείς για 2.417 θέσεις πλήρους απασχόλησης» ύστερα από σχετική Απόφαση της Διοικήτριας του Οργανισμού.
Οι επιλεγέντες για τοποθέτηση άνεργοι καλούνται να προσέλθουν – εντός προθεσμίας πέντε (5) εργάσιμων ημερών από την ενημέρωσή τους - στις Υπηρεσίες του Οργανισμού (ΚΠΑ2) στις οποίες ανήκει ο Επιβλέπων Φορέας ή η Υπηρεσία τοποθέτησης τους, προκειμένου να παραλάβουν Συστατικό Σημείωμα υπόδειξης, ώστε να παρουσιαστούν στους Επιβλέποντες Φορείς.
Για τη διαδικασία υπόδειξης και την προσκόμιση των σχετικών δικαιολογητικών στους επιβλέποντες φορείς, οι ωφελούμενοι άνεργοι μπορούν να ενημερώνονται από τον «Οδηγό Εφαρμογής Προγράμματος Κοινωφελούς Χαρακτήρα» που είναι αναρτημένος στο διαδικτυακό τόπο του ΟΑΕΔ (ενότητα Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες/Προγράμματα Κοινωφελούς Χαρακτήρα) καθώς και από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Οργανισμού (ΚΠΑ2).
Μέτρα στήριξης παραγωγών οπωροκηπευτικών από την περιφέρεια
Από τη Διεύθυνση Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής Π.Ε. Αιτωλ/νιας, ανακοινώνεται ότι έχει εκδοθεί η υπ’ αρίθμ. 3393/91637/24-08-2015 (ΑΔΑ: ΩΥΘΥ465ΦΘΗ-4Ι1) Εγκύκλιος του Αναπληρωτή Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου Παραγωγικής Ανασυγκρότησης Περιβάλλοντος και Ενέργειας, σχετικά με τη θέσπιση συμπληρωματικών προσωρινών έκτακτων μέτρων στήριξης παραγωγών ορισμένων οπωροκηπευτικών.
Mε τον κατ’ εξουσιοδότηση Καν.(ΕΕ) 1369/2015 της Επιτροπής τροποποιείται ο Καν.(ΕΕ) 1031/2014 με τον οποίο θεσπίστηκαν συμπληρωματικά προσωρινά έκτακτα μέτρα στήριξης παραγωγών ορισμένων οπωροκηπευτικών, εξαιτίας της απρόβλεπτης κρίσης που προκλήθηκε από την απαγόρευση της ρωσικής κυβέρνησης στις εισαγωγές ορισμένων οπωροκηπευτικών προϊόντων.
Ο νέος Κανονισμός προβλέπει παράταση των συμπληρωματικών εκτάκτων μέτρων στήριξης μέχρι εξάντλησης της νέας κατανομής των ποσοτήτων για κάθε κράτος μέλος ή μέχρι την 30η Ιουνίου 2016 (ανάλογα με το ποια ημερομηνία είναι προγενέστερη).
Επισημαίνεται ότι το ισχύον θεσμικό πλαίσιο περιλαμβάνει τους Κανονισμούς (ΕΕ) 1308/2013 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και Συμβουλίου και 543/2011 της Επιτροπής, την αρ. 266355/11-02-2009 (ΦΕΚ 594/Β’/2009) Κοινή Απόφαση των Υπουργών Οικονομίας και Οικονομικών και Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, όπως ισχύει, την αρ. 286886/22-4-2009 (ΦΕΚ 867/Β’/2009) Απόφαση του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, όπως ισχύει, την αρ. 3320/89565/13-08-2015 (ΦΕΚ 1701/Β) Απόφαση του Αναπληρωτή Υπουργού Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας και της Αναπληρώτριας Υπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης και την αρ.3330/89989/17-08-2015 (ΦΕΚ 1765/Β) Απόφαση του Αναπληρωτή Υπουργού Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας.
ΣΕ ΠΟΙΟΥΣ ΧΟΡΗΓΕΙΤΑΙ Η ΕΝΩΣΙΑΚΗ ΣΤΗΡΙΞΗΗ ενωσιακή στήριξη θα χορηγηθεί σε:
- «Οργανώσεις Παραγωγών» (ΟΠ): οι Οργανώσεις Παραγωγών του τομέα των οπωροκηπευτικών που είναι αναγνωρισμένες για τα προϊόντα που περιλαμβάνονται στο άρθρο 1 του Καν. (ΕΕ) 1031/2014 όπως ισχύει, τα οποία προορίζονται για να καταναλωθούν νωπά και υλοποιούν επιχειρησιακό πρόγραμμα (ΕΠ).
- «Παραγωγοί μη μέλη Οργανώσεων Παραγωγών» (μη μέλη ΟΠ):
- παραγωγοί που δεν είναι μέλη αναγνωρισμένης Οργάνωσης Παραγωγών του τομέα των οπωροκηπευτικών,
- παραγωγοί που είναι μέλη Οργανώσεων Παραγωγών, οι οποίες δεν είναι αναγνωρισμένες για τα προϊόντα που περιλαμβάνονται στο άρθρο 1 του Καν. (ΕΕ) 1031/2014 όπως ισχύει, τα οποία προορίζονται για να καταναλωθούν νωπά.
- παραγωγοί που είναι μέλη Οργανώσεων Παραγωγών, οι οποίες είναι αναγνωρισμένες για τα προϊόντα που περιλαμβάνονται στο άρθρο 1 του Καν. (ΕΕ) 1031/2014 όπως ισχύει, τα οποία προορίζονται για να καταναλωθούν νωπά και δεν υλοποιούν επιχειρησιακό πρόγραμμα
- παραγωγοί που είναι μέλη Οργάνωσης Παραγωγών του τομέα των οπωροκηπευτικών της οποίας έχει ανασταλεί η αναγνώριση,
Η ενωσιακή στήριξη αφορά αποκλειστικά:
- τις ποσότητες των προϊόντων που περιλαμβάνονται στο Παράρτημα Ιβ του Καν.(ΕΕ) 1031/2014 όπως ισχύει (Υπόδειγμα 1 της Εγκυκλίου) για δραστηριότητες που θα πραγματοποιηθούν μέχρι εξάντλησης της νέας κατανομής των ποσοτήτων ή μέχρι την 30η Ιουνίου 2016 ανάλογα με το ποια ημερομηνία είναι προγενέστερη, και
- την συμπληρωματική ποσότητα των 3.000 τόνων του άρθρου 2 παράγραφος 1 του Καν. (ΕΕ) 1031/2014 όπως αυτοί κατανέμονται με απόφαση του Αναπληρωτή Υπουργού Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας.
Η νέα κατανομή των ποσοτήτων σύμφωνα με το Παράρτημα Ιβ του Καν.(ΕΕ) 1031/2014 όπως ισχύει (Υπόδειγμα 1 της Εγκυκλίου) περιλαμβάνει τα παρακάτω προϊόντα, τα οποία προορίζονται για να καταναλωθούν νωπά :
- Ντομάτες με κωδικό συνδυασμένης ονοματολογίας 0702 00 00
- Καρότα με κωδικό συνδυασμένης ονοματολογίας 0706 10 00
- Λάχανα με κωδικό συνδυασμένης ονοματολογίας 0704 90 10
- Γλυκοπιπεριές με κωδικό συνδυασμένης ονοματολογίας 0709 60 10
- Κουνουπίδια και μπρόκολα με κωδικό συνδυασμένης ονοματολογίας 0704 10 00
- Αγγούρια με κωδικό συνδυασμένης ονοματολογίας 0707 00 05
- Αγγουράκια με κωδικό συνδυασμένης ονοματολογίας 0707 00 90
- Μανιτάρια του γένους Agaricus με κωδικό συνδυασμένης ονοματολογίας 0709 51 00
- Μήλα με κωδικό συνδυασμένης ονοματολογίας 0808 10
- Αχλάδια με κωδικό συνδυασμένης ονοματολογίας 0808 30
- Δαμάσκηνα με κωδικό συνδυασμένης ονοματολογίας 0809 40 05
- Κόκκινα φρούτα των κωδικών συνδυασμένης ονοματολογίας 0810 20, 0810 30 και 0810 40
- Νωπά επιτραπέζια σταφύλια με κωδικό συνδυασμένης ονοματολογίας 0806 10 10,
- Ακτινίδια με κωδικό συνδυασμένης ονοματολογίας 0810 50 00.
- Γλυκά πορτοκάλια με κωδικό συνδυασμένης ονοματολογίας 0805 10 20
- Κλημεντίνες με κωδικό συνδυασμένης ονοματολογίας 0805 20 10
- Μανταρίνια (στα οποία περιλαμβάνονται και τα tangrines και τα satsumas), wilkings και παρόμοια υβρίδια εσπεριδοειδών με κωδικούς συνδυασμένης ονοματολογίας 0805 20 30, 0805 20 50, 0805 20 70 και 0805 20 90.
- Λεμόνια με κωδικό συνδυασμένης ονοματολογίας 0805 50 10
- Ροδάκινα και νεκταρίνια με κωδικό συνδυασμένης ονοματολογίας 0809 30
Συγκεκριμένα για τις ποσότητες των ροδάκινων και των νεκταρινιών έχει γίνει με την αρ. 3330/89989/17-08-2015 (ΦΕΚ 1765/Β) Απόφαση του Αναπληρωτή Υπουργού Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας αναλογική κατανομή στις περιφερειακές ενότητες της χώρας με βάση τις καλλιεργούμενες εκτάσεις σύμφωνα με τα στοιχεία της Αίτησης Ενιαίας Ενίσχυσης (Υπόδειγμα 1 της Εγκυκλίου) .
Υπογραμμίζεται ότι:
- Οι δαπάνες που πραγματοποιούνται στο πλαίσιο των προσωρινών εκτάκτων μέτρων αποτελούν μέρος του επιχειρησιακού ταμείου των ΟΠ
- Οι ΟΠ δεν χρειάζεται να τροποποιήσουν το επιχειρησιακό τους πρόγραμμα προκειμένου να υλοποιήσουν δράσεις στο πλαίσιο του Καν. (ΕΕ) 1031/ 2014 όπως ισχύει.
- Οι ΟΠ και οι αρμόδιες ΔΑΟΚ πρέπει να τηρούν αρχεία των δράσεων που υλοποιούνται στο πλαίσιο του Καν. (ΕΕ) 1031/ 2014 όπως ισχύει.
- Οι ποινές και οι κυρώσεις που ισχύουν για τις ΟΠ ισχύουν και για τα μη μέλη ΟΠ.
Το μέτρο που προβλέπεται είναι η απόσυρση οπωροκηπευτικών από την αγορά για δωρεάν διανομή σύμφωνα με το άρθρο 22 της αρ. 266355/11-02-2009 (ΦΕΚ 594/Β’/2009) Κοινής Απόφασης των Υπουργών Οικονομίας και Οικονομικών και Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, όπως ισχύει, τα άρθρα 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 της αρ. 3320/89565/13-08-2015 (ΦΕΚ 1701/Β) Απόφασης του Αναπληρωτή Υπουργού Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας και της Αναπληρώτριας Υπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης και τα άρθρα 75-83 του Καν. (ΕΕ) 543/2011.
Οι ποσότητες που παραδίδονται σε κάθε διανομή ανά τελικό δικαιούχο-φυσικό πρόσωπο πρέπει να αντιστοιχούν κατ’ ανώτατο όριο σε κατανάλωση 500 γραμμαρίων ημερησίως και για μια εβδομάδα.
ΔΙΚΑΙΟΥΧΟΙ ΩΦΕΛΟΥΜΕΝΟΙΗ διάταξη της παραγράφου 2 του άρθρου 8 της υπ’αριθμ. 286886/08.05.2009 (ΦΕΚ Β΄ 867) υπουργικής απόφασης του Υφυπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων τροποποιείται, σύμφωνα με την υπ’ αριθμ. 3320/89565/13-08-2015 (ΦΕΚ Β΄ 1701/14-08-2015) ΚΥΑ, ως εξής:
«2.1 Προϊόντα, που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής των Κανονισμών (ΕΕ) 1308/2013 και 1031/2014, δύνανται να διατεθούν με δωρεάν διανομή σε φορείς, οι οποίοι αναπτύσσουν κοινωφελείς δράσεις, ώστε να χρησιμοποιηθούν υπέρ πρόσωπων που στερούνται επαρκείς πόρους για τη διαβίωσή τους, δημόσιων σχολείων και παιδικών κατασκηνώσεων.
2.2 Για τη δράση της δωρεάν διανομής αποσυρόμενων οπωροκηπευτικών συμμετέχουν φορείς, όπως: α) Κοινωνικές Συμπράξεις, που έχουν οριστεί για την εφαρμογή του Επιχειρησιακού Προγράμματος Ι «Επισιτιστικής και Βασικής Υλικής Συνδρομής για το Ταμείο Ευρωπαϊκής Βοήθειας (ΤΕΒΑ/FEAD)», όπως διαλαμβάνεται από τον Κανονισμό (ΕΕ) 223/2014, β) κοινωνικές υπηρεσίες Δήμων και γ) κοινωνικές υπηρεσίες Περιφερειών.
2.3 Ωφελούμενοι – τελικοί αποδέκτες του προγράμματος της δωρεάν διανομής αποσυρόμενων οπωροκηπευτικών είναι, κατά προτεραιότητα, α) οι δικαιούχοι της κάρτας σίτισης της ανθρωπιστικής κρίσης, β) τα κοινωνικά παντοπωλεία, γ) οι ωφελούμενοι του Επιχειρησιακού Προγράμματος Ι «Επισιτιστικής και Βασικής Υλικής Συνδρομής για το Ταμείο Ευρωπαϊκής Βοήθειας (ΤΕΒΑ/FEAD)», δ) τα δημόσια σχολεία και ε) οι παιδικές κατασκηνώσεις
2.4 Σε περίπτωση που οι ωφελούμενοι της παραπάνω παραγράφου δεν παραλαμβάνουν τα προϊόντα που τους αναλογούν εντός των καθοριζόμενων από τους φορείς της δωρεάν διανομής ημερομηνιών, τα αδιάθετα οπωροκηπευτικά θα διατίθενται στα συσσίτια των Κοινωνικών Συμπράξεων.
2.5 Οι ΟΠ συνάπτουν σύμβαση με τις αρχές της παρ.2.2 οπουδήποτε στην Ελλάδα στην οποία περιγράφεται ο τόπος, ο τρόπος και ο χρόνος διανομής συγκεκριμένης ποσότητας προϊόντων και ο αριθμός των ωφελουμένων.»
Στο τέλος κάθε διανομής οι αρμόδιες αρχές στέλνουν στον ΟΠΕΚΕΠΕ λίστα με τους δικαιούχους που παρέλαβαν προϊόντα και τις ποσότητες που παρέλαβαν.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣΑρμόδια αρχή πληροφόρησης είναι:
- το Υπουργείο Παραγωγικής Ανασυγκρότησης. Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Γενική Δ/νση Βιώσιμης Φυτικής Παραγωγής, Δ/νση Συστημάτων Καλλιέργειας, Τμήμα Δενδρωδών, τηλ. 210 2125116,
- η Διεύθυνση Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής Π.Ε. Αιτ/νίας της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, τηλ. 2631361204, φαξ 2631361607, e-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε., κ. Κοντογιάννης Γεώργιος, και
- η Γενική Δ/νση Δημόσιας Υγείας και Κοινωνικής Μέριμνας της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας (για τους Εταίρους των Κοινωνικών Συμπράξεων που έχουν οριστεί για την εφαρμογή του Επιχειρησιακού Προγράμματος Ι «Επισιτιστικής και Βασικής Υλικής Συνδρομής για το Ταμείο Ευρωπαϊκής Βοήθειας (ΤΕΒΑ/FEAD)», όπως διαλαμβάνεται από τον Κανονισμό (ΕΕ) 223/2014), τηλ. 2613620704, κ. Τσολοδήμος Νίκος, Γενικός Διευθυντής.
ΟΑΕΔ: Άνοιξε η αίτηση για την Κοινωφελή Εργασία - Aναλυτικές οδηγίες
Άνοιξε η αίτηση για 19.101 θέσεις απασχόλησης, μέσω του προγράμματος κοινωφελούς εργασίας του ΟΑΕΔ. Η υποβολή αιτήσεων γίνεται ηλεκτρονικά στο oaed.gr και μέσω των ηλεκτρονικών υπηρεσιών του Οργανισμού και θα παραμείνει ανοικτή έως τις 14 Σεπτεμβρίου. Το πρόγραμμα αφορά πεντάμηνες θέσεις απασχόλησης σε υπουργεία, περιφέρειες και Ασφαλιστικά Ταμεία.
Οι ενδιαφερόμενοι για την τρίτη φάση της Κοινωφελούς Εργασίας του ΟΑΕΔ δύνανται να υποβάλλουν ηλεκτρονικές αιτήσεις καθόλη την διάρκεια του 24ωρου κατά τις εργάσιμες και τις αργίες. Η διαδικασία υποβολής των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους, εγγεγραμμένους στο μητρώο του ΟΑΕΔ ανέργους, ηλικίας 18 ετών και άνω, ξεκινά από τις 10 π.μ. της 26ης Αυγούστου 2015 και λήγει στις 12 μ.μ. της 14ης Σεπτεμβρίου 2015. Η υποβολή αιτήσεων γίνεται αποκλειστικά με ηλεκτρονικό τρόπο και μόνο από πιστοποιημένους χρήστες των ηλεκτρονικών υπηρεσιών του ΟΑΕΔ µε τη χρήση κωδικών πρόσβασης (Ονοµασία Χρήστη και Συνθηματικό).
Ο προϋπολογισμός του προγράμματος ανέρχεται στα 72.327.655 ευρώ. Το πρόγραμμα στοχεύει αφενός στην ένταξη ανέργων στην αγορά εργασίας, και αφετέρου στην υποστήριξη και βελτίωση συγκεκριμένων υπηρεσιών. Τέτοιες είναι οι υπηρεσίες εκπαίδευσης, υγείας (καθαριότητα υποδομών υγείας, εξυπηρέτηση κοινού, υποστήριξη λειτουργίας πληροφοριακού συστήματος και ψηφιακού εκσυγχρονισμού του συστήματος υγείας).
Επίσης το πρόγραμμα στοχεύει στη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών σε φορείς του δημόσιου τομέα που έχουν καθημερινή και άμεση σχέση με την εξυπηρέτηση πολιτών (πχ ασφαλιστικά ταμεία, κέντρα εξυπηρέτησης πολιτών, δικαστήρια), καθώς και δράσεων που αφορούν στην παροχή κοινωνικών υπηρεσιών κοινής ωφέλειας της δημόσιας διοίκησης προς τους πολίτες που βρίσκονται σε ανάγκη, λόγω της οικονομικής κρίσης. Με τη δημοσίευση της παρούσας πρόσκλησης ολοκληρώνεται το ανασχεδιασμένο πρόγραμμα κοινωφελούς εργασίας στο οποίο μετέχουν συνολικά 52. 626 άνεργοι. Υπενθυμίζεται ότι εκκρεμεί ακόμα η ανάρτηση των οριστικών πινάκων για τους ωφελούμενους της β' φάσης του προγράμματος που αφορά 2.417 ανέργους που θα ενσωματωθούν στα υπουργεία Πολιτισμού και Τουρισμού.
ΟΑΕΔ: Άνοιξε η αίτηση για την Κοινωφελή Εργασία αναλυτικές οδηγίες.
Άνοιξε η αίτηση για 19.101 θέσεις απασχόλησης, μέσω του προγράμματος κοινωφελούς εργασίας του ΟΑΕΔ. Η υποβολή αιτήσεων γίνεται ηλεκτρονικά στο oaed.gr και μέσω των ηλεκτρονικών υπηρεσιών του Οργανισμού και θα παραμείνει ανοικτή έως τις 14 Σεπτεμβρίου. Το πρόγραμμα αφορά πεντάμηνες θέσεις απασχόλησης σε υπουργεία, περιφέρειες και Ασφαλιστικά Ταμεία.
Οι ενδιαφερόμενοι για την τρίτη φάση της Κοινωφελούς Εργασίας του ΟΑΕΔ δύνανται να υποβάλλουν ηλεκτρονικές αιτήσεις καθόλη την διάρκεια του 24ωρου κατά τις εργάσιμες και τις αργίες. Η διαδικασία υποβολής των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους, εγγεγραμμένους στο μητρώο του ΟΑΕΔ ανέργους, ηλικίας 18 ετών και άνω, ξεκινά από τις 10 π.μ. της 26ης Αυγούστου 2015 και λήγει στις 12 μ.μ. της 14ης Σεπτεμβρίου 2015. Η υποβολή αιτήσεων γίνεται αποκλειστικά με ηλεκτρονικό τρόπο και μόνο από πιστοποιημένους χρήστες των ηλεκτρονικών υπηρεσιών του ΟΑΕΔ µε τη χρήση κωδικών πρόσβασης (Ονοµασία Χρήστη και Συνθηματικό).
Ο προϋπολογισμός του προγράμματος ανέρχεται στα 72.327.655 ευρώ. Το πρόγραμμα στοχεύει αφενός στην ένταξη ανέργων στην αγορά εργασίας, και αφετέρου στην υποστήριξη και βελτίωση συγκεκριμένων υπηρεσιών. Τέτοιες είναι οι υπηρεσίες εκπαίδευσης, υγείας (καθαριότητα υποδομών υγείας, εξυπηρέτηση κοινού, υποστήριξη λειτουργίας πληροφοριακού συστήματος και ψηφιακού εκσυγχρονισμού του συστήματος υγείας).
Επίσης το πρόγραμμα στοχεύει στη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών σε φορείς του δημόσιου τομέα που έχουν καθημερινή και άμεση σχέση με την εξυπηρέτηση πολιτών (πχ ασφαλιστικά ταμεία, κέντρα εξυπηρέτησης πολιτών, δικαστήρια), καθώς και δράσεων που αφορούν στην παροχή κοινωνικών υπηρεσιών κοινής ωφέλειας της δημόσιας διοίκησης προς τους πολίτες που βρίσκονται σε ανάγκη, λόγω της οικονομικής κρίσης. Με τη δημοσίευση της παρούσας πρόσκλησης ολοκληρώνεται το ανασχεδιασμένο πρόγραμμα κοινωφελούς εργασίας στο οποίο μετέχουν συνολικά 52. 626 άνεργοι. Υπενθυμίζεται ότι εκκρεμεί ακόμα η ανάρτηση των οριστικών πινάκων για τους ωφελούμενους της β' φάσης του προγράμματος που αφορά 2.417 ανέργους που θα ενσωματωθούν στα υπουργεία Πολιτισμού και Τουρισμού