Αμεσα θα εκδοθούν προκηρύξεις από το Υπουργείο Πολιτισμού και τις εφορείες αρχαιοτήτων της χώρας, για 2.189 προσλήψεις με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ για πληθώρα ειδικοτήτων, με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, χρονικής διάρκειας ενός έτους. Το νέο προσωπικό θα στελεχώσει τη Γενική Διεύθυνση Αρχαιοτήτων και Πολιτιστικής Κληρονομιάς και την Υπηρεσία Συντήρησης Μνημείων Ακρόπολης, ενώ ορισμένες από τις δημοφιλείς ειδικότητες αφορούν ΠΕ Μηχανικούς, ΠΕ Πληροφορικής, ΠΕ Οικονομολόγους, ΤΕ Λογιστών, ΤΕ Πληροφορικής, ΔΕ Διοικητικών, ΔΕ Φυλάκων-Νυχτοφυλάκων, ΥΕ Ειδικευμένων Εργατών και ΥΕ Καθαριστριών. Σύμφωνα με το Εθνος η πρόσληψη του εν λόγω προσωπικού θα γίνει με δύο τρόπους, καθώς 367 προσλήψεις θα γίνουν κατόπιν έγκρισης του ΑΣΕΠ και 1.822 προσλήψεις θα γίνουν βάσει του νόμου ν. 3812/2009 «Αναμόρφωση συστήματος προσλήψεων στο δημόσιο τομέα και άλλες διατάξεις», που δίνει τη δυνατότητα ανανέωσης στους ήδη εργαζόμενους με συμβάσεις, για το απαραίτητο διάστημα υλοποίησης του έργου που συμμετέχει. Η δαπάνη που θα προκληθεί από την πρόσληψη του εν λόγω προσωπικού θα καλυφθεί από πιστώσεις εντεταγμένων έργων ΕΣΠΑ, καθώς και από συγχρηματοδοτούμενα έργα τρίτων του υπουργείου Πολιτισμού

Αμεσα θα εκδοθούν προκηρύξεις από το Υπουργείο Πολιτισμού και τις εφορείες αρχαιοτήτων της χώρας, για 2.189 προσλήψεις με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ για πληθώρα ειδικοτήτων, με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, χρονικής διάρκειας ενός έτους.

Το νέο προσωπικό θα στελεχώσει τη Γενική Διεύθυνση Αρχαιοτήτων και Πολιτιστικής Κληρονομιάς και την Υπηρεσία Συντήρησης Μνημείων Ακρόπολης, ενώ ορισμένες από τις δημοφιλείς ειδικότητες αφορούν ΠΕ Μηχανικούς, ΠΕ Πληροφορικής, ΠΕ Οικονομολόγους, ΤΕ Λογιστών, ΤΕ Πληροφορικής, ΔΕ Διοικητικών, ΔΕ Φυλάκων-Νυχτοφυλάκων, ΥΕ Ειδικευμένων Εργατών και ΥΕ Καθαριστριών. Σύμφωνα με το Εθνος η πρόσληψη του εν λόγω προσωπικού θα γίνει με δύο τρόπους, καθώς 367 προσλήψεις θα γίνουν κατόπιν έγκρισης του ΑΣΕΠ και 1.822 προσλήψεις θα γίνουν βάσει του νόμου ν. 3812/2009 «Αναμόρφωση συστήματος προσλήψεων στο δημόσιο τομέα και άλλες διατάξεις», που δίνει τη δυνατότητα ανανέωσης στους ήδη εργαζόμενους με συμβάσεις, για το απαραίτητο διάστημα υλοποίησης του έργου που συμμετέχει.

Η δαπάνη που θα προκληθεί από την πρόσληψη του εν λόγω προσωπικού θα καλυφθεί από πιστώσεις εντεταγμένων έργων ΕΣΠΑ, καθώς και από συγχρηματοδοτούμενα έργα τρίτων του υπουργείου Πολιτισμού

www.dikaiologitika.gr

Εβδομάδα προσλήψεων είναι η τρέχουσα για τη ΔΕΗ, καθώς κατάφερε να αποσπάσει το «πράσινο φως» του Συμβουλίου της Επικρατείας για την προκήρυξη 579 θέσεων ορισμένου χρόνου στα ορυχεία της, αλλά και στις διευθύνσεις παραγωγής, υγείας και ασφάλειας και ανθρωπίνων πόρων.

Ξεπερνώντας τον «σκόπελο» της προεκλογικής περιόδου, η επιχείρηση δημοσίευσε ήδη έξι διαγωνισμούς της, ορίζοντας ως καταληκτική ημερομηνία υποβολής αιτήσεων -για την πλειοψηφία των θέσεων- την 26η Σεπτεμβρίου. Οι ειδικότητες που ζητούνται αφορούν μια μεγάλη γκάμα επαγγελμάτων, από πτυχιούχους μηχανικούς, μέχρι τεχνίτες, οδηγούς ακόμη και νοσηλευτές. 

Από τις προσλήψεις που θα γίνουν οι 476 αφορούν σε θέσεις στα λιγνιτωρυχεία σε Κοζάνη και Φλώρινα και θα είναι διάρκειας 8 μηνών, ενώ προβλέπονται και θέσεις στον ΑΗΖ Λινοπεραμάτων Γαζίου, τον ΑΗΣ Αθερινόλακου, τον ΑΗΣ Ρόδου και αλλού.

aftodioikisi.gr

Του Δημήτρη Δελεβέγκου
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

 
Τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια θα είναι, σύμφωνα με όλες τις πληροφορίες, η πρώτη ιδιωτικοποίηση που θα φέρει σε πέρας η "φρέσκια” κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ εντός του αμέσως προσεχούς διαστήματος.
Τον Αύγουστο η κυβέρνηση είχε σημειώσει ότι ολοκλήρωση της συγκεκριμένης ιδιωτικοποίησης, "χωρίς μεταβολή των όρων που είχαν συμφωνηθεί από την προηγούμενη κυβέρνηση, αποτελούσε ρητό όρο της συμφωνίας που προέκυψε από τη Σύνοδο της 12ης Ιουλίου”. Στο πλαίσιο αυτό, εξάλλου, στις 13 Αυγούστου η κυβέρνηση ενέκρινε την απόφαση που "ξεκλειδώνει” την ιδιωτικοποίηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων.
 
Εγγυήσεις
Ωστόσο, η σημαντική καθυστέρηση που επέδειξε η πρώτη κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ -που προστίθεται στην ολιγωρία της προηγούμενης κυβέρνησης- σε συνδυασμό με τις παλινωδίες που υπήρξαν, φαίνεται ότι έχουν δημιουργήσει δεύτερες σκέψεις στη γερμανική πλευρά σχετικά με την ολοκλήρωση της ιδιωτικοποίησης. Σύμφωνα με ενημερωμένες πηγές, οι δεύτερες αυτές σκέψεις δεν πρόκειται να οδηγήσουν στην ακύρωση της συμφωνίας, με τίμημα ύψους 1,2 δισ.ευρώ, αλλά περισσότερο σε διασφαλίσεις που ζητεί η Fraport (ελέγχει με ποσοστό άνω του 65% στην κοινοπραξία).
Ουσιαστικά, οι ζητούμενες εγγυήσεις καλής εκτέλεσης σχετίζονται με τη διασφάλιση ενός σταθερού θεσμικού και φορολογικού πλαισίου, με δεδομένο ότι οι οικονομικές συνθήκες σήμερα σε σχέση με τον Νοέμβριο του 2014 (οπότε η κοινοπραξία Fraport-Slentel ανακηρύχθηκε προτιμητέος επενδυτής) έχουν αλλάξει σημαντικά. Σχετίζονται ακόμη και με το αντάρτικο της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, με χαρακτηριστική περίπτωση τη φερόμενη ως ειλημμένη απόφαση της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων να διενεργήσει δημοψήφισμα για τα περιφερειακά αεροδρόμια.
Πάντως, η κυβέρνηση όπως και η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ παραμένουν, σύμφωνα με πληροφορίες, σταθερά προσανατολισμένοι στην ολοκλήρωση της αποκρατικοποίησης που ανήκει στα προαπαιτούμενα για την ολοκλήρωση της πρώτης αξιολόγησης και κατ'επέκταση την εκταμίευση της πρώτης δόσης.
Οι όροι της συγκεκριμένης παραχώρησης, διάρκειας 40 ετών (με δικαίωμα παράτασης 10 ετών), είναι ιδιαίτερα ευνοϊκοί, σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς. Και αυτό επειδή προβλέπεται εκτός από το εφάπαξ τίμημα 1,2 δισ. ευρώ, η απόκτηση από το Δημόσιο του 28,5% των ebitda, όπως και ετήσιο μίσθωμα 23 εκατ. ευρώ.
Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που συμπεριλαμβάνεται στο προσάρτημα του μνημονίου, τη σύμβαση παραχώρησης θα πρέπει να εγκρίνει το ευρωπαϊκό κοινοβούλιο το Νοέμβριο του 2015 και να την ψηφίσει τον Ιανουάριο του 2016 η ελληνική Βουλή. Η έναρξη της περιόδου παραχώρησης τοποθετείται τον Μάρτιο του 2016.

  capital.gr

Οι εκλογές πέρασαν, τα κρίσιμα όμως ζητήματα στο χαρτοφυλάκιο της Υγείας όχι μόνο παραμένουν, αλλά γίνονται όλο και πιο επιτακτικά. Στην κορυφή της ατζέντας των θεμάτων που ζητούν λύση... "εδώ και τώρα” βρίσκεται ο ΕΟΠΥΥ, ο οποίος βρίσκεται αντιμέτωπος με παύση πληρωμών προς τις επιχειρήσεις σε περίπτωση που δεν εξασφαλιστεί η μακροπρόθεσμη χρηματοδότησή του. Την ίδια ώρα, στενεύουν τα περιθώρια και σε ό,τι αφορά την πολιτική φαρμάκου, ενώ στο κόκκινο εξακολουθούν να βρίσκονται και οι υπόλοιπες δαπάνες της Υγείας, με υψηλότερες αυτές των διαγνωστικών εξετάσεων.

Η διαχείριση των οικονομικών του ΕΟΠΥΥ βρίσκεται ειδικά τον τελευταίο μήνα εκτός ελέγχου, αφού τα χρήματα από τα ασφαλιστικά ταμεία, συμπεριλαμβανομένων και των επιπλέον εσόδων από την αύξηση της παρακράτησης στις συντάξεις, φτάνουν στα ταμεία με το σταγονόμετρο. Με τα χρέη του Οργανισμού και τις υποχρεώσεις προς τις επιχειρήσεις να "πνίγουν” τον προϋπολογισμό του (ξεπερνούν το 1,7 δισ. ευρώ), η μόνη λύση στον ορίζοντα που διακρίνεται είναι να δεχθεί έκτακτη επιχορήγηση. Σε αντίθετη περίπτωση, οι πληρωμές προς τους ιδιώτες, στους οποίους έχει καταβληθεί μόνο το πρώτο τρίμηνο, θα μετατεθούν για ακόμη μια φορά, ενώ ο νέος προϋπολογισμός θα βρει τον ΕΟΠΥΥ φορτωμένο με τις οφειλές του παρελθόντος, γεγονός που θα καταστήσει ακόμη πιο αμφίβολη τη βιωσιμότητά του και ακολούθως την περίθαλψη των ασφαλισμένων.

Στενά συνδεδεμένος με τη λειτουργία του ΕΟΠΥΥ είναι και ο έλεγχος του φαρμάκου. Ήδη έχει υπογραφεί υπουργική απόφαση για την ανατιμολόγηση των φαρμάκων που προβλέπει μειώσεις στις τιμές των εκτός πατέντας (off patent) και των γενοσήμων φαρμάκων κατά 50% και 32,5% αντιστοίχως. Εντούτοις τα περιθώρια στις δαπάνες γίνονται ακόμη πιο ασφυκτικά, καθώς με το νέο μνημόνιο, μέχρι και το 2018 το κονδύλι του φαρμακευτικού προϋπολογισμού δεν θα μπορεί να ξεπερνά τα 1,94 δισ. ευρώ, συμπεριλαμβανομένου και του ΦΠΑ, δηλαδή ακόμη πιο χαμηλά από το στενό όριο των δύο δισ. ευρώ που ισχύει για φέτος. Ο στόχος αυτός, όπως υποστηρίζει το επιτελείο του υπουργείου Υγείας, θα επιτευχθεί αφενός με την ανατιμολόγηση των σκευασμάτων, αφετέρου με την υποχρέωση συνταγογράφησης αποκλειστικά με τη δραστική ουσία, κάτι που εκτιμάται πως θα αυξήσει τα μερίδια των γενοσήμων. Ωστόσο ο στόχος της δαπάνης έχει τεθεί πολύ χαμηλά και με δεδομένο πως κάθε χρονιά καταγράφεται μεγάλη υπέρβαση (φέτος φορείς του χώρου θεωρούν πως θα ξεπεράσει τα 300 εκατ.), εκφράζονται σοβαρές επιφυλάξεις για την πορεία του προϋπολογισμού του φαρμάκου.

Τρίτο μέτωπο που "καίει” είναι και ο έλεγχος των υπόλοιπων δαπανών και κυρίως των διαγνωστικών εξετάσεων όπου παρατηρείται η μεγαλύτερη υπέρβαση. Στο προσκήνιο βρίσκεται η ανατιμολόγηση εργαστηριακών εξετάσεων σε συνδυασμό με κλιμακωτές εκπτώσεις (rebates) με βάση τον όγκο, καθώς και με κατευθυντήριες διαγνωστικές οδηγίες και έλεγχο των παραπεμπτικών σε πραγματικό χρόνο. 

Βασιλική Κουρλιμπίνη

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

capital.gr

Η Γενική Γραμματέας Διαχείρισης Κοινοτικών και Άλλων Πόρων του Υπουργείου Εργασίας, Δήμητρα Χαλικιά με αφορμή τις συνεχείς καταγγελίες τις οποίες δέχονται οι Υπηρεσίες από τους ωφελούμενους της Κοινωφελούς Εργασίας στους ΟΤΑ για μη τήρηση των όρων της Πρόσκλησης για την Κοινωφελή Εργασία αλλά και της Εργατικής Νομοθεσίας από τους ΟΤΑ έκανε την ακόλουθη δήλωση :

«Σύμφωνα με τους όρους της Δημόσιας Πρόσκλησης 2/2015 για την πρόσληψη 32.433 άνεργους και τις υπ΄ αριθμ. 260/ 30-06-2015, 288/ 15-07-2015, 319/ 29-07-2015 και 414/ 09-09-2015 διευκρινιστικές Εγκυκλίους του Υπουργείου Εργασίας αναφορικά με την εφαρμογή και υλοποίηση του εν λόγω προγράμματος , συνεχίζουν να παρατηρούνται φαινόμενα μη τήρησης τόσο των όρων της Δημόσιας Πρόσκλησης 2/2015 όσο και της εργατικής νομοθεσίας και της νομοθεσίας περί ασφάλειας και προστασίας των εργαζομένων.

Για το λόγο αυτό έχουμε στείλει επιστολή στο Γενικό Γραμματέα ΣΕΠΕ ζητώντας την διενέργεια άμεσων ελέγχων σε όλους τους Δήμους που απασχολούν ανέργους σε Κοινωφελή Εργασία.

Παρά τις παραπάνω ενέργειες, κάποιες Υπηρεσίες Δήμων και συγκεκριμένα των Τομέων «Καθαριότητας», «Περιβάλλοντος και Πρασίνου» συνεχίζουν να μην εφαρμόζουν την Εργατική νομοθεσίας και δεν λαμβάνουν τα υποχρεωτικά μέσα για την προστασία και την ασφάλεια των εργαζομένων.

Με αφορμή συμβάν σε Δήμο της Αττικής, υπογραμμίζουμε ότι όποιος Δήμος δεν συμμορφώνεται με τους όρους της Δημόσιας Πρόσκλησης 2/2015, και με την εφαρμογή της Εργατικής νομοθεσίας και της Προστασίας των εργαζομένων, η Γενική Γραμματεία θα προχωρά σε εφαρμογή του άρθρου 10.10. της Πρόσκλησης 2/2015 έτσι ώστε μετά την τήρηση της νόμιμης διαδικασίας, θα αφαιρείται η θέση του ανέργου/ωφελούμενου από τον Επιβλέποντα Φορέα (ΟΤΑ) και η/οι συγκεκριμένη/ες θέσεις θα παραμένουν κενές.

Οι άνεργοι ωφελούμενοι σύμφωνα με το άρθρο 10.16 της ίδιας πρόσκλησης θα μεταφέρονται σε άλλους Δήμους έτσι ώστε να συνεχίσουν απρόσκοπτα την παροχή υπηρεσιών στο πλαίσιο του προγράμματος της Κοινωφελούς.

Η Δήμητρα Χαλικιά τόνισε ότι το Υπουργείο Εργασίας δεν πρόκειται να δεχθεί καμία παρέκκλιση για μη εφαρμογή της εργατικής νομοθεσίας και της προστασίας και ασφάλειας των εργαζομένων».

aftodioikisi.gr

Τα έργα στην Ιόνια Οδό μας έχουν απασχολήσει πολλές φορές. Στην μεγάλη πλειοψηφία των ειδήσεων έχουμε ασχολήθει με το νότιο τμήμα καθώς εκεί δείχνει να υπάρχει μεγαλύτερη κατασκευαστική ωριμότητα.
Όμως τα έργα στο βόρειο τμήμα από την Αμφιλοχία μέχρι τα Ιωάννινα προχωρούν και όπως φαίνεται πάνε επίσης καλά. Όπως αναφέρει ρεπορτάζ της ιστοσελίδας epiruspost.gr oι 250 περίπου εργαζόμενοι στο τμήμα της Ιόνιας οδού των Ιωαννίνων, έχουν ολοκληρώσει τα 8,5 χιλιόμετρα – από τα 26 συνολικά του τμήματος – στα οποία απομένει η τελευταία ασφαλτόστρωση. Ήδη είναι έτοιμα για ασφαλτόστρωση τις επόμενες 15 ημέρες ακόμη 3,5 χιλιόμετρα, ενώ 4,5 χιλιόμετρα βρίσκονται στην φάση οδοστρωσίας και μετά τις 15 Οκτωβρίου θα αρχίσει και σε αυτά η ασφαλτόστρωση.
Στην 900 μέτρων σήραγγα, στην Αμπελιά Ιωαννίνων, τελειώνει την επόμενη εβδομάδα – σύμφωνα με την ενημέρωση από τους υπεύθυνους του έργου – η σκυροδέτηση στο δεξί κλάδο της σήραγγας και μέχρι το Δεκέμβριο θα ολοκληρωθεί η σκυροδέτηση και στον αριστερό κλάδο.
Οι εργασίες στην 280 μέτρων γέφυρα Αβγού-Κρυφοβού βρίσκονται στο στάδιο της κατασκευής των βάθρων η οποία θα ολοκληρωθεί το Νοέμβριο ενώ αναμένεται να είναι έτοιμη η γέφυρα την άνοιξη του 2016.
H συνέχεια είναι και η πιο κρίσιμη καθώς το έργο θα πρέπει να το δούμε να ωριμάζει κατασκευαστικά. Με τα χρονοδιαγράμματα να είναι πλέον στον αέρα, δεν γνωρίζουμε να τελικά κάποιο τμήμα θα μπορούσε να δοθεί νωρίτερα.
Αναφορικά με το βόρειο τμήμα όμως αυτή η πιθανότητα είναι μάλλον απίθανη. Υπάρχουν ακόμα τμήματα που είναι αρκετά πίσω σε σχέση με το υπόλοιπο κατακσευαστικό αντικείμενο λόγω προβλημάτων.
Το πλέον σημαντικό από εδώ και έπειτα είναι να υπάρχει μία φυσιολογική ροή χρημάτων ούτως ώστε να ολοκληρωθούν τα έργα και να λειτουργήσει ο δρόμος περίπου το 2017.


με πληροφορίες από το epiruspost.gr
http://www.ypodomes.com

 

 

Αναταράξεις στη ΝΔ προκαλεί το εκλογικό αποτέλεσμα της 20ής Σεπτεμβρίου ενώ βουλευτές θέτουν ήδη και θέμα ηγεσίας.

«Προχωρήσαμε σε μια εκλογική διαδικασία που κατάφερε να ενώσει τους πάντες εσωκομματικά. Ο Βαγγέλης Μεϊμαράκης προχώρησε χωρίς ρήξεις. Δεν άλλαξε τίποτα γιατί η εντολή του δεν ηταν εντολή εκλογών, αλλά εσωκομματικής διαδικασίας για εκλογή αρχηγού. Οι εκλογές προέκυψαν αιφνιδιαστικά και εκείνος προχώρησε με σεβασμό στη λαϊκή βούληση» ανέφεραν πηγές της Συγγρού σχετικά με το αποτέλεσμα των εκλογών, επισημαίνοντας ότι ο κ. Μεϊμαράκης πέτυχε τη μεγαλύτερη συσπείρωση που είχε ποτέ η ΝΔ.
«Το κόμμα ούτε διαλύθηκε, ούτε το τελείωσαν. Ο πρόεδρος της ΝΔ αυτή τη στιγμή ειναι η συνείδηση της παράταξης και ο καταξιωμένος πρόεδρος στην κοινή γνώμη. Είτε μείνει είτε φύγει, ειναι εγγύηση, είναι ένα κεφάλαιο για την παράταξη. Αυτό που τον απασχολεί είναι τι θα γίνει με τη χώρα» , σημειώνουν οι ίδιες πηγές και προσθέτουν: «Να δουμε την κυβέρνηση, να ακούσουμε τις προγραμματικές δηλωσεις και η στάση που θα τηρήσουμε θα είναι υποστηρικτική σε καθετί αναπτυξιακό. Κάθε νομοσχέδιο θα το κρίνουμε ξεχωριστά και θα προσπαθούμε να βελτιώνουμε ότι είναι λάθος. Θα αναλύσουμε τα αποτελέσματα κατά νομό και δήμο».
Σχετικά με τα εσωκομματικά στη ΝΔ τονίζουν ότι είναι άλλη η διαδικασία εκλογής ηγεσίας και άλλο το συνέδριο.

«Η διαδικασία θα ανοίξει χωρίς να ζητηθεί και όλα θα γίνουν στην ωρα τους» σημειώνουν, ενώ σε ερώτηση αν ο κ. Μεϊμαράκης θα είναι υποψήφιος απαντούν: «Θα δούμε».

Πηγή: iefimerida.gr

Δευτέρα, 21 Σεπτεμβρίου 2015 11:38

Ιδιωτικοποιήσεις ώρα μηδέν

Tου Δημήτρη Δελεβέγκου

 
Στο πεδίο της υλοποίησης σχετικά και με τις ιδιωτικοποιήσεις θα κριθεί η "ανανεωμένη” κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, εφαρμόζοντας το συμπεφωνημένο μνημόνιο. Ωστόσο, η διαδικασία της αναζήτησης επενδυτών για κρατικά περιουσιακά στοιχεία ή της ολοκλήρωσης των ώριμων αποκρατικοποιήσεων φέρει ήδη ορισμένα βαρίδια.
Πρώτον, ποια άτομα θα αναλάβουν να διαχειριστούν το κρίσιμο "φάκελο ιδιωτικοποιήσεις", όταν στελέχη της απελθούσας κυβέρνησης και του ΣΥΡΙΖΑ έχουν ταχθεί ανοιχτά κατά αυτών. Χαρακτηριστική περίπτωση αυτή του νυν βουλευτή ΣΥΡΙΖΑ Χρήστου Σπίρτζη που έχει δηλώσει: "Με το χέρι στην καρδιά εύχομαι να μην καρποφορήσει ο διαγωνισμός για την παραχώρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων". Αυτό τη στιγμή που ο κ. Σπίρτζης, ως αναπληρωτής υπουργός Υποδομών, μετείχε στην κυβέρνηση που υπέγραψε την ολοκλήρωση της αποκρατικοποίησης των αερολιμένων. Ως εκ τούτου, εάν ο κ. Σπίρτζης τοποθετηθεί εκ νέου στην κυβέρνηση θα πρέπει να παράσχει εξηγήσεις για τη διφορούμενη αυτή στάση του. Ειρήσθω εν παρόδω και ο τέως υπουργός Οικονομίας Γ. Σταθάκης είχε ταχθεί κατά της παραχώρησης των 14 περιφερειακών.
Αναμφισβήτητα, ύστερα από τη διάλυση της αριστερής πλατφόρμας, οι ακραίες φωνές που έκαναν λόγο για ξεπούλημα, πλέον, είναι ανύπαρκτες, σε μία βουλή οκτώ κομμάτων από τα οποία τα πέντε υποστηρίζουν τις αποκρατικοποιήσεις.
 
Ποιες θα υλοποιηθούν
Δεύτερον, ποιες ιδιωτικοποιήσεις θα λάβουν χώρα, δεδομένου ότι το πρόγραμμα του ΣΥΡΙΖΑ δημιουργεί σύγχυση. Και αυτό επειδή το παράρτημα που συνοδεύει το μνημόνιο κάνει λόγο συνολικά για την υλοποίηση 23 έργων, ενώ το πρόγραμμα του ΣΥΡΙΖΑ περιλαμβάνει μόλις εννέα που "το ελληνικό δημόσιο υποχρεούται να προχωρήσει εντός της επόμενης τριετίας". Αφήνει, δηλαδή, εκτός, μεταξύ άλλων, την αποκρατικοποίηση της ΕΥΔΑΠ, της ΕΥΑΘ, των ΕΛΤΑ, της ΔΕΠΑ, της ΔΕΗ, του ΟΤΕ και των ΕΛΠΕ.
Σε κάθε περίπτωση, στις πλέον ώριμες ιδιωτικοποιήσεις ανήκουν τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια των οποίων η παραχώρηση, έναντι εφάπαξ τιμήματος 1,2 δισ. ευρώ, στην κοινοπραξία Fraport-Slentel εκτιμάται ότι θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος της χρονιάς. Το Ελληνικό, του οποίου το οικονομικό κλείσιμο θα οδηγήσει στα κρατικά ταμεία 915 εκατ. ευρώ. Αλλά και αριθμό ακινήτων για τα οποία αναζητείται αγοραστής μέσω διαδικτύου, όπως και για μεμονωμένα ακίνητα, όπως η έκταση στο Ποσείδι Χαλκιδικής.  
Πάντως, ορισμένες πληροφορίες αναφέρουν ότι η κυβέρνηση θα προσανατολιστεί αρχικά στην υλοποίηση μικρών αποκρατικοποιήσεων, όπως ο ΑΔΜΗΕ.

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Της Νένας Μαλλιάρα

Αγώνα δρόμου με το χρόνο προκειμένου να ολοκληρωθεί εγκαίρως η ανακεφαλαιοποίηση και να αρθεί κάθε ενδεχόμενο για "κούρεμα" των καταθέσεων, θα κληθούν να καταβάλουν η νέα κυβέρνηση και οι τράπεζες. 

Διανύοντας ίσως το κρισιμότερο φθινόπωρο για τον ελληνικό τραπεζικό κλάδο, τραπεζίτες επισημαίνουν στο Capital.gr ότι οι πολιτικές εξελίξεις δεν μπορούν σε καμία περίπτωση να διακινδυνεύσουν την εντός χρονοδιαγράμματος ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών από την οποία εξαρτάται η προστασία των καταθέσεων.

Πρόκειται για τον μείζονα άμεσο στόχο της νέας κυβέρνησης που θα σχηματισθεί, αφού μέχρι να υλοποιηθούν οι αυξήσεις κεφαλαίου των τραπεζών, και συγκεκριμένα στο διάστημα από τα μέσα Νοεμβρίου μέχρι τις 15 Δεκεμβρίου, καμία διασφάλιση δεν μπορεί να υπάρξει για τους καταθέτες.

Οι τελευταίοι θα υποχρεωθούν να συμβάλουν στην ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών, όπως επίσης οι μέτοχοι και οι ομολογιούχοι, στην περίπτωση που η ανακεφαλαιοποίηση "περάσει" στο 2016, λόγω της πλήρους εφαρμογής της οδηγίας BRRD που προβλέπει στους όρους διάσωσης και εξυγίανσης των τραπεζών συμμετοχή όλων των πιστωτών τους.
Την "ομολογία" πως οι καταθέσεις δεν είναι ακόμη πλήρως εξασφαλισμένες και αυτό θα γίνει μόνο με την επιτυχή ολοκλήρωση της ανακεφαλαιοποίησης των τραπεζών, έχουν κάνει τόσο ο διατελέσας υπηρεσιακός υπουργός Οικονομικών Γ. Χουλιαράκης, όσο και ο προκάτοχός του υπουργός Οικονομικών Ε. Τσακαλώτος. Και παρά το γεγονός ότι η 31η Δεκεμβρίου 2015 θεωρείται από πολλούς κύκλους μία "πολιτική" ημερομηνία υπό την έννοια ότι θα μπορούσε να δοθεί παράταση στο καθεστώς προστασίας των καταθετών εάν η ανακεφαλαιοποίηση των ελληνικών τραπεζών δεν ολοκληρωθεί εντός του 2015, η μόνη προστασία για τους καταθέτες παραμένει η αυστηρή τήρηση του χρονοδιαγράμματος που έχει συμφωνηθεί με την υπογραφή του τρίτου μνημονίου. 
Στο πλαίσιο αυτό, η εμπιστοσύνη που πρέπει να εμπεδωθεί στους καταθέτες για την αξιοπιστία του ελληνικού τραπεζικού συστήματος δεν μπορεί να εξαρτηθεί από σενάρια που θέλουν την ΕΚΤ να δίνει παράταση ενός – δύο μηνών στο καθεστώς προστασίας των καταθετών από το bail – in των τραπεζών, εξαιτίας π.χ. διεθνών λόγων που θα επηρεάσουν το κλίμα στις κεφαλαιαγορές. Τα σενάρια αυτά που εντάθηκαν κυρίως την προηγούμενη, τελευταία προεκλογική εβδομάδα, δεν μπορούν να αποτελέσουν εχέγγυο και άλλοθι καθυστερήσεων από τη νέα κυβέρνηση για την άμεση ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών, όπως τονίζουν τραπεζίτες στο Capital.gr. 
Αντιθέτως, όπως αναφέρουν, χρέος της νέας κυβέρνησης που θα σχηματισθεί θα είναι να πάει την προστασία των καταθετών ένα βήμα παραπέρα, ούτως ώστε να μπορέσουν να αρθούν το συντομότερο δυνατόν οι περιορισμοί στην κίνηση κεφαλαίων. Καθώς είναι κάτι περισσότερο από απαραίτητο να επιστρέψουν στις τράπεζες τα περίπου 45 δις. ευρώ που έφυγαν από τα τέλη του προηγούμενου έτους μέχρι και τον Ιούλιο, οι τραπεζίτες επισημαίνουν ότι πέρα από την επιτυχή ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών, η νέα κυβέρνηση θα πρέπει να άρει τους φόβους για ένα "εσωτερικό κούρεμα" καταθέσεων. Πράγμα που σημαίνει ότι θα πρέπει να διαλυθεί κάθε φόβος ότι η νέα κυβέρνηση μπορεί να βρεθεί ενώπιον της κατάρρευσης των δημοσίων εσόδων και της αδυναμίας να πληρώσει μισθούς, οπότε θα στραφεί για "δανεισμό" στις καταθέσεις των πολιτών όπως έπραξε η προηγούμενη κυβέρνηση, "δανειζόμενη" αποθεματικά ασφαλιστικών ταμείων για να προβεί σε πληρωμές δανείων της χώρας.
Στο πλαίσιο αυτό, η προστασία των καταθέσεων και η αποκατάσταση της εμπιστοσύνης προς το τραπεζικό σύστημα δεν έχει να κάνει μόνο με την γρήγορη και επιτυχή ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών, αλλά κυρίως με την σταθερότητα λόγων και έργων της νέας κυβέρνησης.

capital.gr

Δευτέρα, 21 Σεπτεμβρίου 2015 11:28

ΟΑΕΔ: Στους 815.434 οι άνεργοι τον Αύγουστο

Σε 815.434 ανήλθαν τον Αύγουστο του 2015 οι εγγεγραμμένοι στο μητρώο του ΟΑΕΔ άνεργοι. Εξ αυτών 456.285 ή το 55,96% είναι εγγεγραμμένοι για χρονικό διάστημα ίσο ή και περισσότερο των 12 μηνών και 359.149 ή ποσοστό 44,04% είναι εγγεγραμμένοι στο μητρώο του ΟΑΕΔ για χρονικό διάστημα μικρότερο των 12 μηνών.

Οι άνδρες εγγεγραμμένοι στο μητρώο του ΟΑΕΔ ανήλθαν τον Αύγουστο στους 310.489 (ποσοστό 38,08%) και οι  γυναίκες στις 504.945  (ποσοστό 61,92%).

Το σύνολο των εγγεγραμμένων λοιπών (μη αναζητούντων εργασία), για τον μήνα Αύγουστο 2015, ανήλθε σε 130.703 άτομα. Από αυτά 70.722 (ποσοστό 54,11%) είναι εγγεγραμμένα στο μητρώο του ΟΑΕΔ για χρονικό διάστημα ίσο ή και περισσότερο των 12 μηνών  και 59.981 (ποσοστό 45,89%) είναι εγγεγραμμένα στο μητρώο του ΟΑΕΔ για χρονικό διάστημα μικρότερο των 12 μηνών.

Το σύνολο των επιδοτούμενων ανέργων για τον μήνα Αύγουστο 2015, δηλαδή ο αριθμός των δικαιούχων που πληρώθηκαν εντός του μήνα, ανήλθε σε 106.350 άτομα, εκ των οποίων οι 102.969 (ποσοστό 96,82%) είναι κοινοί και λοιπές κατηγορίες επιδοτούμενων και οι 3.381 (ποσοστό 3,18%) είναι εποχικοί τουριστικών  επαγγελμάτων. Οι άνδρες ανέρχονται σε 43.853  (ποσοστό 41,23%)  και οι γυναίκες σε 62.497  (ποσοστό 58,77%).

Από το σύνολο των επιδοτούμενων ανέργων 85.546 (ποσοστό 80,44%) είναι κοινοί, 3.061 (ποσοστό 2,88%) είναι οικοδόμοι, 3.381 (ποσοστό 3,18%) είναι εποχικοί τουριστικών επαγγελμάτων, 1.191 (ποσοστό 1,12%) είναι εποχικοί λοιποί (αγροτικά), 13.027 (ποσοστό 12,25%) είναι εκπαιδευτικοί, και 144 (ποσοστό 0,14%) είναι λοιποί.