Πρέβεζα: Αυτή είναι ψαριά / Μυλοκόπι πάνω από 20 κιλά
Επιτυχημένη ψαριά για επαγγελματία αλιέα σήμερα στην Πρέβεζα αφού μέσα σε όλα έβγαλε και το ψάρι που βλέπετε.
Πρόκειται για ένα Μυλοκόπι που το βάρος του ξεπερνά τα 20 κιλά και έγινε η ατραξιόν για λίγη ώρα μαγνητίζοντας τα βλέμματα όσων πέρασαν από το Βαθύ της Πρέβεζας.
Το Μυλοκόπι, η επιστημονική ονομασία του οποίου είναι Argyrosomus regius ανήκει στην οικογένεια των σκιαινίδων και είναι σαρκοφάγο ψάρι που τρέφεται κυρίως με μικρότερα ψάρια και οστρακόδερμα.
Όπως περιγράφει στο PamePreveza.gr ο Μιχάλης Πάνος, που το αλίευσε, το ψάρι πιάστηκε στον Αμβρακικό με παραγάδι ενώ το κρέας του γίνεται ανάρπαστο αφού φημίζεται για τη νοστιμιά του. Παλαιότερα το συγκεκριμένο είδος εκτρέφονταν στην περιοχή.
Το Μυλοκόπι ζει συνήθως σε βαθειά νερά από 15 έως και 300 μέτρα ενώ συναντάται και σε νερά με βάθος από 10 έως 15μ. Μπορεί να φτάσει και το 1,5 μέτρο ενώ το βάρος του στα 30 κιλά.
Το συγκεκριμένο ζυγίζει κάτι παραπάνω από 20 κιλά.
Πηγή: katounanews.blogspot.gr/
Χρήστος Σπίρτζης: Οι 5 άξονες πολιτικής που θα επιδιώξει το Υπουργείο Υποδομών
Τα σημεία της πολιτικής που θα ακολουθήσει το Υπουργείο Υποδομών παρουσίασε ο Υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης κατά τη διάρκεια των προγραμματικών δηλώσεων στη Βουλή. Ανάμεσα σε άλλα ανέφερε:
Από την υλοποίηση δημόσιων και ιδιωτικών έργων, που μπορούν ως δραστηριότητες εντάσεως εργασίας να χτυπήσουν τη μεγάλη ανεργία, να δώσουν άμεσα νέα έσοδα στο κράτος, να τροφοδοτήσουν το λεηλατημένο ασφαλιστικό σύστημα, να κινήσουν τις βιοτεχνίες και τις βιομηχανίες, να πατήσουν στο ερώτημα "που θα βρούμε ισοδύναμα απέναντι στα σκληρά μέτρα που επιβλήθηκαν στον ελληνικό λαό και στη χώρα", να επιτρέψουν την εφαρμογή κοινωνικών πολιτικών που αναδιανέμουν τον πλούτο.
Όλα αυτά θα μπορούσαν να εφαρμοστούν άμεσα, αν δεν είχαμε τη βαριά κληρονομιά του χθες. Ένα στημένο σκηνικό για να κρατήσει τη χώρα δέσμια συμφερόντων για πολλά χρόνια, χωρίς σχεδιασμό, χωρίς ώριμα έργα, με δέσμευση πόρων, με υποσχέσεις σε όλη τη χώρα πολλαπλάσιες των χρημάτων του νέου χρηματοδοτικού πλαισίου και με ένα αδιαφανές τραπεζικό σύστημα που δίνει εγγυοδοσία, δίνει χρηματοδότηση σε όποιον θέλει, με πλήρη αδιαφάνεια.
Για δεκαετίες το σύστημα παραγωγής έργων, οι μεταφορές και οι τηλεπικοινωνίες, αποτέλεσαν τον κύριο πυλώνα εξυπηρέτησης συμφερόντων και αδιαφάνειας. Αποτέλεσαν τον τομέα ανατροφοδότησης μιας ιδιότυπης ολιγαρχίας.
Ακούμε σε όλη την προεκλογική περίοδο και σήμερα ότι «κολλήσαμε τα έργα». Ποια έργα; Το μετρό της Θεσσαλονίκης; Τον Μορέα; Τα τέσσερα έργα της παραϊόνιας; Τους κάθετους άξονες της Εγνατίας; Είναι ατέλειωτος ο κατάλογος και πρέπει να θυμηθείτε πόσα χρόνια τα έχετε βαλτωμένα.
Μήπως εννοείτε την υποθαλάσσια της Θεσσαλονίκης, που πρέπει το Ελληνικό Δημόσιο να δώσει σε ρήτρες περισσότερα, από ότι θα έδινε αν γινόταν το έργο; Ή μήπως εννοείτε τους τέσσερις αυτοκινητόδρομους, που αναθεωρήσατε πριν δύο χρόνια; Δεν έχει σταματήσει κανείς, αλλά μπορούν να τους χρησιμοποιούν λίγοι, από τα διόδια που δεσμεύσατε και τη χώρα και τους Έλληνες πολίτες.
Σας παρακαλώ, σας παρακαλούμε όλοι να μας υποδείξετε μία γραμμή, μία λέξη των συμβάσεων των αυτοκινητοδρόμων, με την οποία διασφαλίσατε το δημόσιο συμφέρον.
Σας παρακαλώ να μας πείτε αν ένα από αυτά τα έργα ολοκληρώνεται μέχρι το Δεκέμβριο, όπως προβλεπόταν στα ψεύτικα χρονοδιαγράμματα. Ή μήπως έτσι δεσμεύσατε και το νέο ΕΣΠΑ στα ίδια έργα και στους ίδιους αναδόχους; Είναι όλα της Νέας Δημοκρατίας έργα, έχουν την ταυτότητά της, των συνοδοιπόρων και των Κυβερνήσεων της.
Όπως γνωρίζετε για κάθε 100 ευρώ δημόσιων υποδομών 50 έως 55 ευρώ εισρέουν στα δημόσια ταμεία, αντιμετωπίζοντας άμεσα την ανεργία. Αξιοποιώντας όλα τα χρηματοδοτικά εργαλεία θα βρούμε έσοδα που θα χρησιμοποιήσουμε για την αναστολή των σκληρών μέτρων που επιβλήθηκαν στη χώρα.
Για να κερδίσουμε αυτό το στοίχημα, θα κινηθούμε ταυτόχρονα στους παρακάτω άξονες:
Πρώτος άξονας η δημιουργία δομών στρατηγικού σχεδιασμού των δημόσιων υποδομών, με την ίδρυση αντίστοιχης Διεύθυνσης -που δεν υπάρχει σκόπιμα για δεκαετίες- Στρατηγικού Σχεδιασμού, που δε θα προγραμματίζει έργα για τα έργα, αλλά θα υπηρετεί την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας. Στη χώρα μας δεν υλοποιούνται έργα χρήσιμα για τον ελληνικό λαό, αλλά έργα ώριμα για τα συμφέροντα.
Σας άκουσα πριν, είπατε για τη φορολόγηση των αγροτών. Τόσες δεκαετίες σε όλη τη βόρεια Ελλάδα, σε όλη τη νησιωτική Ελλάδα, δεν έχει προγραμματιστεί να μπει ένα μέτρο σωλήνα για φτηνή ενέργεια, για αξιοποίηση της γεωθερμίας, που θα δώσει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στους αγρότες μας. Αυτό είναι το κύριο για τους αγρότες μας. Αυτή είναι και η διαφορά μας. Εμείς στηρίζουμε τις υγιείς παραγωγικές δυνάμεις και εσείς τους μεταπράτες. Ιστορικά το κάνετε αυτό.
Δεύτερος άξονας, οι θεσμικές και διαδικαστικές αλλαγές και η επιτάχυνση της υλοποίησης των έργων δημόσιων υποδομών. Όπως γνωρίζετε με το σημερινό πλαίσιο παραγωγής έργων, για ένα έργο οδοποιίας απαιτούνται κατ’ ελάχιστο 9 χρόνια από τη στιγμή απόφασης της υλοποίησής του, μέχρι τη δημοπράτησή του. Για ένα περιβαλλοντικό έργο κατ’ ελάχιστο 12 χρόνια, για την αδειοδότηση μιας βιομηχανίας 6 έως 7 χρόνια.
Προφανώς με αυτές τις διαδικασίες δεν μπορούμε να περάσουμε σε μια άλλη εποχή, δεν μπορούμε να αντιμετωπίσουμε την κρίση. Θέλω να τονίσω όμως ότι η απλοποίηση των διαδικασιών δε σημαίνει για μας κατάργηση του δημόσιου ελέγχου, ακριβώς το αντίθετο. Σε αυτή την κατεύθυνση προχωράμε, στην υλοποίηση ενός κεντρικού συστήματος αδειοδοτήσεων. Σήμερα εμπλέκονται περίπου 45 δημόσιοι φορείς, που γνωμοδοτούν και αδειοδοτούν γραμμικά-διαδοχικά ένα έργο, είτε δημόσιο, είτε ιδιωτικό.
Δεύτερον στη δημιουργία προδιαγραφών λειτουργίας και διαβάθμισης Δημόσιων Τεχνικών Υπηρεσιών και Υπηρεσιών Τεχνικού Αντικειμένου. Σε όλες τις δημόσιες υπηρεσίες όλων των επιπέδων από την Τοπική Αυτοδιοίκηση έως τα Υπουργεία με τεχνικό αντικείμενο, θα καθοριστούν οι ελάχιστες προδιαγραφές στη στελέχωση σε επιστημονικό δυναμικό και στην απαραίτητη υλικοτεχνική υποδομή.
Τρίτον σε αλλαγές των συστημάτων δημοπράτησης, ώστε να μην υπάρχουν χρονοβόρες διαδικασίες ολοκλήρωσης των διαγωνισμών. Τέταρτον στην υποχρεωτική σύνταξη μελετών εφαρμογής, σύνταξης πραγματικών προϋπολογισμών και φακέλων συντήρησης και λειτουργίας για όλα τα έργα.
Το Υπουργείο και οι εποπτευόμενοι φορείς είναι έτοιμοι για την υλοποίηση ενός μεγάλου αριθμού έργων και μελετών, δημόσιων υποδομών, που δυστυχώς δεν έχω το χρόνο να αναπτύξω. Είμαστε έτοιμοι να επανεκκινήσουμε τα έργα που με δική σας ευθύνη ταλαιπωρούν τη χώρα για δεκαετίες. Είμαστε έτοιμοι να επιταχύνουμε τα έργα που με ευθύνη σας δεν έχουν ολοκληρωθεί. Είμαστε έτοιμοι για νέα έργα χρήσιμα στις κοινωνικές και παραγωγικές ανάγκες του ελληνικού λαού αξιοποιώντας όλα τα χρηματοδοτικά εργαλεία.
Τρίτος άξονας είναι οι θεσμικές αλλαγές. Με αυτό το σκεπτικό νομοθετούμε και υλοποιούμε και είναι πρώτιστη πολιτική δέσμευση της Κυβέρνησης, η εξυγίανση του χώρου, η θέσπιση ενιαίων κανόνων και κανόνων διαφάνειας: Κεντρικό ηλεκτρονικό σύστημα παρακολούθησης τεχνικών έργων ανοιχτό στους πολίτες, νομοθετούμε και υλοποιούμε σύστημα παρακολούθησης της λειτουργίας και συντήρησης δημόσιων και ιδιωτικών έργων.
Νομοθετούμε και υλοποιούμε Παρατηρητήριο Τιμών και παρακολούθηση του κόστους των έργων, σύνταξη ενός και μόνο πραγματικού προϋπολογισμού από τους 13 που υπάρχουν σήμερα, σύστημα ενιαίων μητρώων συντελεστών παραγωγής τεχνικών έργων και σύνδεσή τους με τα χρονοδιαγράμματα των έργων, ώστε να έχουμε διάχυση των έργων σε πολλούς και όχι σε ελάχιστους.
Τέταρτος άξονας είναι οι δράσεις εξωστρέφειας. Δεν υπάρχει χώρα που να αναπτύχθηκε ο ιδιωτικός τομέας χωρίς την ύπαρξη ενός υγιούς και παραγωγικού δημόσιου τομέα. Όλοι οι εποπτευόμενοι φορείς του Υπουργείου θα έχουν υπηρεσιακή δομή και εκτελεστικό μέλος με αρμοδιότητα στην εξωστρέφεια.
Και πέμπτος άξονας η σύνδεση των δημόσιων έργων, μεταφορών. Για τις συχνότητες και για τις μεταφορές, θα τα καταθέσω στα πρακτικά, δέσμευσή μας είναι η ολοκλήρωση τού υπό διαβούλευση σχεδίου νόμου και η τάχιστη νομοθεσία του, για να διασφαλίσουμε την παροχή δικτύου στο σύνολο της επικράτειας.
Είναι καλό να μας απαντήσετε πως η μόνη εγκεκριμένη μελέτη στο Υπουργείο προβλέπει 257 σημεία εκπομπής και η υπουργική απόφαση που βγάλατε έχει 156. Νοιαζόσασταν για το κόστος επένδυσης της Digea, αλλά δε νοιάζεστε για τα νησιά μας, τη Θράκη μας, που είναι επίσης εθνικό θέμα να υπάρχει ελληνική τηλεόραση.
Και βέβαια δε θα αφήσουμε τις Ρυθμιστικές Αρχές να λειτουργούν με τον τρόπο που λειτουργούν, για να εξυπηρετούν συμφέροντα. Θα γίνουν πραγματικά Ανεξάρτητες Αρχές, με ανεξάρτητη λειτουργία.
Πηγή: ypodomes.com
Νέος τρόπος εγγραφής χρήστη στις Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες ΟΑΕΕ
Νέο περιβάλλον πρόσβασης των ηλεκτρονικών υπηρεσιών και λειτουργία νέου τρόπου εγγραφής χρήστη μέσω TAXISnet γνωστοποιείται στο ασφαλιστικό κοινό από τον ιστότοπο του ΟΑΕΕ στο πλαίσιο αναβάθμισης των ηλεκτρονικών υπηρεσιών.
Με το νέο τρόπο εγγραφής, δεν απαιτείται πλέον προσέλευση των χρηστών σε περιφερειακό τμήμα του ΟΑΕΕ για παραλαβή κλειδαρίθμου, ο οποίος είναι απαραίτητος για την ενεργοποίηση της εγγραφής.
Συμπληρωματικά, για όσους χρήστες δεν επιθυμούν την εγγραφή μέσω TAXISnet, παραμένει ενεργός και ο παλιός τρόπος εγγραφής που ίσχυε μέχρι σήμερα.
Η απλοποίηση της διαδικασίας εγγραφής χρήστη έχει πολλαπλά οφέλη καθώς ελαχιστοποιείται ο χρόνος που απαιτείται για την ολοκλήρωση της διαδικασίας και την πρόσβαση στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες του ΟΑΕΕ, ενώ παράλληλα αποσυμφορεί τα περιφερειακά τμήματα του Οργανισμού ενισχύοντας την αποτελεσματικότητά τους.
aftodioikisi.gr
Απίστευτο: Οι Ελληνες έχασαν 2 τρισ. ευρώ στην αξία των ακινήτων τους
Η λέξη «βουτιά» ενδεχόμενα να μην μπορεί να περιγράψει την απώλεια της αξίας των ακινήτων που κατέχουν οι Έλληνες. Από το 2008 και έως σήμερα, οι απώλειες φτάνουν στο μυθικό ποσό των δύο τρισ. ευρώ.
Αυτό ήταν το αποτέλεσμα της δραστικής μείωσης (στο 50%) των τιμών όλων των κατηγοριών ακινήτων, αλλά και της ματαίωσης επενδύσεων που θα διεύρυνε την αξία τους.
Όπως αναφέρει η Καθημερινή, το στοιχείο αυτό επισήμανε την Τετάρτη σε ομιλία του στο συνέδριο για την αγορά ακινήτων «Prodexpo», ο κ. Γιάννης Περρωτής, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας παροχής υπηρεσιών ακινήτων CBRE Atria και αντιπρόεδρος της Ενωσης Επενδυτών Real Estate και Εταιρειών Ανάπτυξης Ακινήτων.
Μάλιστα, σύμφωνα με τον κ. Περρωτή, ένα μεγάλο μέρος αυτής της ζημίας στην κτηματαγορά προκλήθηκε από τη στρεβλή φορολογική πολιτική που εφαρμόστηκε τα τελευταία χρόνια, επιδεινώνοντας τις ήδη αρνητικές συνέπειες που είχαν προκληθεί στην αγορά από την οικονομική κρίση.
Σύμφωνα με τον κ. Γιάννη Γκάνο, πρόεδρο του RICS Ελλάδος και Κύπρου, πλέον υπάρχει σημαντική ανισορροπία σε ό,τι αφορά τη φορολογία ακινήτων, καθώς φορολογούνται δυσανάλογα τόσο η κατοχή όσο και η μεταβίβαση ακινήτων, σε μια περίοδο μάλιστα που οι τιμές συνεχώς υποχωρούν. Ετσι, η φορολογική επιβάρυνση άγγιξε το 2,3% του ΑΕΠ κατά το 2014, ενώ στο ίδιο ποσοστό αναμένεται να διαμορφωθεί η επιβάρυνση και κατά το τρέχον έτος, όταν πριν από λίγα χρόνια, το σχετικό ποσοστό δεν ξεπερνούσε το 1%. Στο πλαίσιο αυτό, όπως ανέφερε ο κ. Χάρης Θεοχάρης, βουλευτής και πρώην επικεφαλής της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων, η Ελλάδα είναι σήμερα η χώρα με την πέμπτη υψηλότερη φορολογία στην Ε.Ε., σε ό,τι αφορά τους περιοδικούς φόρους (ΕΝΦΙΑ, δημοτικά τέλη), ενώ ταυτόχρονα, οι τιμές πώλησης των κατοικιών και των επαγγελματικών ακινήτων έχουν υποχωρήσει κατά 50% από την αρχή της οικονομικής κρίσης μέχρι σήμερα.
Σύμφωνα με τα στελέχη του κλάδου που τοποθετήθηκαν χθες, αυτήν την περίοδο η αγορά ακινήτων πλήττεται ακόμα περισσότερο από την αβεβαιότητα και την έλλειψη ρευστότητας, που έχουν δημιουργήσει οι κεφαλαιακοί έλεγχοι, το ζήτημα με την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών και η έλλειψη εμπιστοσύνης αναφορικά με την εφαρμογή του νέου μνημονίου. Οι παράγοντες αυτοί αποτρέπουν την έλευση νέων επενδυτών, καθώς κρατούν την οικονομία της χώρας σε «ομηρία».
πηγή: iefimerida.gr
Στη Ρόδο ο Γ. Τσιμιτσέλης για τον γάμο του αδερφού του (φωτορεπορτάζ)
Ο γνωστός ηθοποιός Γιάννης Τσιμιτσέλης, το περασμένο Σάββατο βρέθηκε στη Ρόδο, στον γάμο του αγαπημένου του αδερφού, όπου τήρησε όλα τα έθιμα και διασκέδασε με την ψυχή της.
Ο Λάμπρος, ανέβηκε τα σκαλιά της εκκλησίας με την αγαπημένη του Μαρία Μαστρογιάννη. Όπως ήταν φυσικό ο αγαπημένος ηθοποιός, Γιάννης Τσιμιτσέλης, δεν θα μπορούσε να λείπει από το πλευρό του αδερφού του και να μην τον καμαρώσει γαμπρό.
Ο γνωστός ηθοποιός κράτησε όλα τα έθιμα, αφού φόρεσε το παπούτσι στη νύφη, χόρεψε στα πατώματα το «πως το τρίβουν το πιπέρι» και έδειξε να το διασκεδάζει με τη ψυχή του και να χαίρεται για τον αδερφό του Λάμπρο.
* Οι φωτογραφίες είναι του Ροδίτη επαγγελματία φωτογράφου Αντώνη Γιαννέλη
Πηγή: tff.gr
«Συναγερμός» στην ΕΛ.ΑΣ. από το κόλπο με τα ρολόγια της ΔΕΗ
Συναγερμός έχει σημάνει στην ΕΛ.ΑΣ. από τα δεκάδες κρούσματα που καταγράφονται πλέον κάθε εβδομάδα με ομάδες μικροκακοποιών που εφορμούν σε σπίτια και αρπάζουν χρήματα και τιμαλφή με πρόσχημα το ότι οι μετρητές της ΔΕΗ καταγράφουν υψηλότερα βατ και γι' αυτό βρίσκουν την ευκαιρία να εξετάσουν τους πίνακες του ηλεκτρικού μέσα στο σπίτι.
Γι' αυτόν τον λόγο, παρά τη διασπορά των κρουσμάτων με τους δεκάδες ψευτοτεχνικούς της ΔΕΗ σε όλο το Λεκανοπέδιο και σε άλλες περιοχές της χώρας έχει συγκροτηθεί ειδική ομάδα έρευνας από την Ασφάλεια Αττικής που καταγράφει μεθοδικά τα περιστατικά από περιφερειακές αστυνομικές υπηρεσίες, συγκεντρώνει μαρτυρίες, προχωρά σε άρσεις απορρήτου και συνδέει πρόσωπα και ενέργειες. Στόχος είναι να εξαρθρώσει τις συγκεκριμένες ομάδες των κακοποιών και να βρει τους χώρους όπου κρύβουν τα κλοπιμαία ή να εντοπίσει τους κλεπταποδόχους.
Σύμφωνα με υπολογισμούς των επιτελών της ΕΛ.ΑΣ. που ασχολούνται με τη νέα μάστιγα στον χώρο της μικροεγκληματικότητας, κάθε ημέρα γίνονται τουλάχιστον από δύο έως πέντε σχετικές έφοδοι μέσα στα σπίτια, ενώ υπάρχουν και πολλές άλλες που δεν ολοκληρώνονται είτε λόγω της δυσπιστίας των πολιτών ή για άλλους λόγους. Με τον αριθμό των κρουσμάτων να έχουν το τελευταίο δίμηνο, ημέρα με την ημέρα, αυξητικές τάσεις. Σχετικά περιστατικά καταγράφονται στις κεντρικές γειτονιές της πρωτεύουσας αλλά και σε Καλλιθέα, Νέα Σμύρνη, Νέα Φιλαδέλφεια, Παπάγου και άλλες.
Προ διημέρου, οι υποτιθέμενοι τεχνικοί της ΔΕΗ εξαπάτησαν ένα ηλικιωμένο ζευγάρι στο Νέο Ψυχικό και άρπαξαν από το σπίτι 1.500 ευρώ και δύο χρυσά κοσμήματα. Μάλιστα με τη συχνότητα που εμφανίζονται σε ορισμένες περιοχές, οι κάτοικοι δυσπιστούν ακόμα και όταν εμφανίζονται οι... γνήσιοι υπάλληλοι της εταιρείας διανομής ηλεκτρικού ρεύματος, με αποτέλεσμα, όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά, οι ενδείξεις του μετρητή να καταγράφονται στους λογαριασμούς κατά προσέγγιση.
Πρόκειται για ένα «κόλπο» που θεωρείται εξαιρετικά δημοφιλές και ολοένα πιο αποδοτικό στον χώρο των κακοποιών -σε δύο περιπτώσεις που έχουν εξιχνιασθεί έχουν συλληφθεί Ρομά ως δράστες- με θύματα κυρίως ηλικιωμένους που θεωρούνται πιο ευάλωτοι και εύπιστοι, και «τρομάζουν» με τον φόβο πληρωμής μεγάλων λογαριασμών λόγω υποτιθέμενης βλάβης στους μετρητές.
Το «κόλπο»
Όπως λένε χαρακτηριστικά οι αξιωματικοί της ΕΛ.ΑΣ., «δυστυχώς είναι ένα κόλπο που ανοίγει πόρτες με χαρακτηριστική ευκολία». Επιπλέον εκτιμάται ότι αυξάνεται και ο αριθμός των δραστών που προσελκύονται από την επιτυχία των «συναδέλφων» τους.
Συνήθως στα σπίτια εισέρχονται δύο ή τρεις «υπάλληλοι» οι οποίοι, αφού φαίνονται τάχα θορυβημένοι από τη μεγάλη κατανάλωση ρεύματος στα ρολόγια της ΔΕΗ, ζητούν να ελέγξουν τον πίνακα «για να δουν πού είναι η διαρροή και να εντοπίσουν τη βλάβη». Σύμφωνα με πληροφορίες, χτυπούν τα κουδούνια των πολυκατοικιών και επικεντρώνουν το ενδιαφέρον τους στα διαμερίσματα απ' όπου ακούν φωνή ηλικιωμένων. Μερικές φορές όμως «χτυπούν» συγκεκριμένα σπίτια με προεργασία και στόχευση.
Ενώ απασχολείται ο ένοικος του σπιτιού με την «αγωνιώδη προσπάθεια ανεύρεσης της διαρροής» από τον έναν εκ των δραστών -μάλιστα συνηθίζουν να «εγκλωβίζουν» τα θύματά τους σε γωνίες όπου υπάρχουν ηλεκτρικές συσκευές προκειμένου να έχουν ελευθερία κινήσεων οι συνεργάτες τους-, οι άλλοι εντοπίζουν και αφαιρούν από το διαμέρισμα χρήματα και πολύτιμα αντικείμενα. Μετά γίνονται «καπνός» όταν υποτίθεται ότι «η διαρροή εντοπίστηκε ή τελικώς το τεχνικό πρόβλημα δεν ήταν μεγάλο», ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις έχουν και το θράσος να ζητούν ένα ποσό για αμοιβή επειδή εντόπισαν το πρόβλημα.
πηγή: tovima.gr
Κουρουμπλής: Έτοιμη μέσα στο 2016 η κάρτα του πολίτη
Εντός του 2016 θα είναι έτοιμη η κάρτα του πολίτη στην οποία θα περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων ο αριθμός ταυτότητας, το ΑΦΜ και το ΑΜΚΑ. Αυτό ανακοίνωσε ο από του βήματος της Βουλής κατά τη διάρκεια της συζήτησης επί των προγραμματικών δηλώσεων της κυβέρνησης, ο υπουργός Εσωτερικών Παναγιώτης Κουρουμπλής.
«Ξεκίνησε ήδη η λειτουργία σχετικής επιτροπής και μέχρι τον Ιανουάριο ευελπιστούμε να ξεκινήσουμε τη διαλειτουργικότητα όλων των βάσεων δεδομένων. Και μέσα στο 2016 να προχωρήσουμε σε μια βαθιά μεταρρύθμισης που θα λύσει το πρόβλημα της γραφειοκρατίας και της πολυνομίας», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Κουρουμπλής. Πρόσθεσε δε ότι η κάρτα του πολίτη «θα συμβάλει στην υλοποίηση αμεσοδημοκρατικών θεσμών για να ελέγχει ο πολίτης αποτελεσματικά την εξουσία».
πηγή: aftodioikisi.gr
Έως 344 ευρώ η ετήσια επιβάρυνση από Νοέμβριο στη ρύθμιση για τις 100 δόσεις
Αντίστροφα μετράει πλέον ο χρόνος για τις αλλαγές επί τα χείρω στη ρύθμιση των 100 δόσεων για 1,1 εκατ. οφειλέτες με κύρια χαρακτηριστικά τη μείωση του αριθμού των δόσεων και την αύξηση των ποσών μέσω της αύξησης του ύψους του επιτοκίου.
Από την άνοδο στο 5,05% του επιτοκίου για όλες ανεξαιρέτως τις ρυθμίσεις για χρέη σε ασφαλιστικά ταμεία και Εφορία η επιβάρυνση μπορεί να φτάσει συνολικά έως και τα 344 ευρώ το χρόνο.
Η πρώτη εγκύκλιος, που θα αποτελέσει πιλότο για όλα τα ταμεία, εκδόθηκε ήδη από το ΙΚΑ και οι επιπτώσεις της θα φανούν στη δόση που θα πρέπει να καταβάλουν οι οφειλέτες με καταληκτική ημερομηνία ως τις 30 Νοεμβρίου.
Οι περισσότεροι που είναι στη ρύθμιση των 100 δόσεων επιβαρύνονται με έως και 28,73 ευρώ το μήνα εφόσον ρυθμίζουν χρέη ως 50.000 ευρώ, σύμφωνα με ρεπορτάζ του Ελεύθερου Τύπου. Οσοι είναι στην πάγια ρύθμιση με τις 12 μόνο δόσεις ωφελούνται με μείωση δόσης από 3 ως 70 ευρώ, ενώ μπαίνει τέλος στις άτοκες δόσεις για όσους ρύθμισαν χρέη ως 5.000 ευρώ.
Ειδικά οι οφειλέτες της τελευταίας κατηγορίας για να γλιτώσουν την επιβάρυνση με επιτόκιο 5,05% θα πρέπει μέχρι τις 14 Οκτωβρίου να πάνε στο Ταμείο τους με τα εκκαθαριστικά της εφορίας και να αποδείξουν ότι χρωστούν τα μισά και πλέον από τα εισοδήματα που δήλωσαν και δεν έχουν ακίνητα αξίας άνω των 150.000 ευρώ.
Η απόφαση που θα δίνει το ελεύθερο στους διευθυντές των εφοριών να κόβουν τον αριθμό των δόσεων από τις 100 στις 72 ή στις 50 - και άρα έως και να τριπλασιάζουν τα ποσά - αναμένεται τις επόμενες ημέρες. Πριν από τη μείωση του αριθμού, πάντως, θα εξετάζονται το εισόδημα και η περιουσιακή κατάσταση των οφειλετών και, αν οι διευθυντές κρίνουν ότι ο οφειλέτης έχει την οικονομική δυνατότητα να πληρώσει περισσότερα, τότε θα προχωρούν στη μείωση του αριθμού των δόσεων που ο ίδιος επέλεξε αρχικά.
πηγή: protothema.gr
Στάση εργασίας των δασκάλων στις 14 Οκτωβρίου
Παράσταση διαμαρτυρίας έξω από το υπουργείο Παιδείας θα πραγματοποιήσει η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδος (ΔΟΕ), στη μια το μεσημέρι της Τετάρτης 14 Οκτωβρίου ενώ παράλληλα έχει εξαγγείλει στάση εργασίας τις δύο τελευταίες ώρες του πρωινού και 2 πρώτες ώρες του απογευματινού κύκλου.
Αίτημά της, η άμεση κάλυψη όλων των κενών στα σχολεία.
Όπως σημειώνει χαρακτηριστικά στη σχετική της ανακοίνωση «οι πρώτες, λίγες, προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών (με σημαντική καθυστέρηση) δεν αρκούν για ν’ ανοίξουν οι κλειστές τάξεις, τα ειδικά σχολεία και να λειτουργούν τα ολοήμερα τμήματα.
Η άρνηση όλων των μνημονιακών κυβερνήσεων να πραγματοποιηθούν μόνιμοι διορισμοί, που είναι η μοναδική λύση στο πρόβλημα των κενών στα σχολεία έχει οδηγήσει τη δημόσια εκπαίδευση σε τραγική κατάσταση.
Η λύση του προβλήματος δεν παίρνει αναβολή. Τα κενά πρέπει να καλυφθούν άμεσα και η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας οφείλει να δουλέψει για την οριστική λύση».
πηγή: imerisia.gr
Πρόβλεψη - σοκ του ΔΝΤ: Μεγαλύτερο ψαλίδι στις συντάξεις
Μεγαλύτερο "ψαλίδι" στις συντάξεις προβλέπει το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο, παρόλο που η Ελλάδα ανακηρύσσεται "Πρωταθλήτρια" στις μεταρρυθμίσεις για το ασφαλιστικό σύστημα.
Η έκθεση Δημοσιονομικό Παρατηρητήριο (Fiscal Monitor) του ΔΝΤ που δόθηκε σήμερα Τετάρτη στη δημοσιότητα στη Λίμα του Περού, διαπιστώνει ότι η Ελλάδα είναι η μόνη χώρα στην οποία την τριετία 2011-2014 αυξήθηκε το όριο ηλικίας συνταξιοδότησης, τέθηκαν αυστηρότεροι κανόνες στις πρόωρες συνταξιοδοτήσεις και εισήχθησαν προοδευτικές μειώσεις στις συντάξεις. Στις χώρες που προχώρησαν σε παραμετρικές αλλαγές στο ασφαλιστικό περιλαμβάνονται ακόμη ο Καναδάς, η Τσεχία, η Γαλλία, η Ιρλανδία, η Ιταλία, η Ολλανδία, η Πορτογαλία, η Σλοβενία, η Ισπανία και το Ηνωμένο Βασίλειο.
Σε όλες τις παραπάνω χώρες που εφάρμοσαν μεταρρυθμίσεις, η συμμετοχή των συντάξεων στην αύξηση των δημόσιων δαπανών μειώθηκε κατά 10 ποσοστιαίες μονάδες του ΑΕΠ κατά μέσο όρο.
Παρά ταύτα, το ΔΝΤ προβλέπει ότι υπό την πίεση των δεσμεύσεων που έχει αναλάβει η χώρα μας στο τρίτο μνημόνιο τόσο η δαπάνη για τις συντάξεις όσο και την υγεία θα συνεχίζουν να συρρικνώνεται, παρά τη γήρανση του πληθυσμού.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τις προβλέψεις του διεθνούς οργανισμού, οι δαπάνες για συντάξεις στην Ελλάδα αναμένεται να αυξηθούν με μέσο ρυθμό 0,5% του ΑΕΠ στο διάστημα 2015-2050, όταν ο μέσος όρος αύξησης σε 35 αναπτυγμένες οικονομίες θα είναι 1% του ΑΕΠ και, όταν ο μέσος όρος στις αναπτυσσόμενες οικονομίες θα κινηθεί στο 1,8% του ΑΕΠ.
Oι δαπάνες για την Υγεία στην Ελλάδα αναμένεται να αυξηθούν με μέσο ρυθμό 0,8% του ΑΕΠ στο διάστημα 2015-2050, όταν ο μέσος όρος αύξησης σε 35 αναπτυγμένες οικονομίες θα είναι 3,1% του ΑΕΠ και, όταν ο μέσος όρος στις αναπτυσσόμενες οικονομίες θα κινηθεί στο 1,2% του ΑΕΠ. Η μεταβολή των δαπανών Υγείας στην Ελλάδα σε όρους καθαρής παρούσας αξίας θα κινηθεί στο 37,2% του ΑΕΠ στο διάστημα 2015-2050, όταν σε 35 αναπτυγμένες οικονομίες θα είναι στο 105,6% του ΑΕΠ στις αναπτυσσόμενες οικονομίες στο 43,2% του ΑΕΠ.
Όπως προκύπτει από την Έκθεση, το βάρος του συνταξιοδοτικού σε όλες τις αναπτυγμένες οικονομίες θα συνεχίζει να αυξάνεται τα επόμενα χρόνια, εξαιτίας της γήρανσης του πληθυσμού. Συγκεκριμένα, την περίοδο 2015-2050, οι σχετιζόμενες με το δημογραφικό αυξήσεις δαπανών εκτιμάται πως σε όρους καθαρής παρούσας αξίας (NPV) θα επιβαρύνουν το χρέος, παγκοσμίως, κατά 81% του ΑΕΠ. Το σχετικό μέγεθος ήταν 71% του ΑΕΠ το 2014 και 55% του ΑΕΠ το 2011.
Πηγή: imerisia.gr
Περισσότερα...
Πόσo θα πληρώσουμε για τέλη κυκλοφορίας το 2016
Σε δύο κατηγορίες είναι χωρισμένα τα τέλη κυκλοφορίας των αυτοκινήτων και μοτοσυκλετών για το 2016, που θα πρέπει να πληρωθούν μέχρι το τέλος Δεκεμβρίου 2015.
Δείτε αναλυτικά τις κατηγορίες και τα ποσά που θα πρέπει να πληρώσετε ανάλογα με τα κυβικά για τα αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν μέχρι το 2010 και ανάλογα με τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα για τα αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν για πρώτη φορά στην Ελλάδα από την 1η Νοεμβρίου 2010 και μετά.
Χωρητικότητα κινητήρα (κ.εκ) – Ετήσια τέλη (σε €)
Από 51 μέχρι 300 κ.εκ 22 €
Από 301 μέχρι 785 κ.εκ 55 €
Από 786 μέχρι 1.071 κ.εκ 120 €
Από 1.072 μέχρι 1.357 κ.εκ 135 €
Από 1.358 μέχρι 1.548 κ.εκ 240 €
Από 1.549 μέχρι 1.738 κ.εκ 265 €
Από 1.739 μέχρι 1.928 κ.εκ 300 €
Από 1.929 μέχρι 2.357 κ.εκ 660 €
Από 2.358 μέχρι 3.000 κ.εκ 880 €
Από 3.001 μέχρι 4.000 κ.εκ 1.100 €
Από 4.001 και άνω κ.εκ 1.320 €
Για να δείτε πόσο θα πληρώσετε θα πρέπει να βρείτε τις εκπομπές CO2 και να πολλαπλασιάσετε τα γραμμάρια που εκπέμπει το αυτοκίνητό σας επί το κόστος ανά γραμμάριο.
Εκπομπές ρύπων (γρ. CO2 / χλμ.) Ετήσια τέλη σε € / γρ. CO2
0 – 100 (γρ./χλμ.) 0 €
101 – 120 (γρ./χλμ.) 0,90 €
121 – 140 (γρ./χλμ.) 1,10 €
141 – 160 (γρ./χλμ.) 1,70 €
161 – 180 (γρ./χλμ.) 2,25 €
181 – 200 (γρ./χλμ.) 2,55 €
201 – 250 (γρ./χλμ.) 2,80 €
Άνω των 251 (γρ./χλμ.) 3,40 €
Πηγή: asfalisinet.gr
Ερευνα: Πόλος έλξης η Ελλάδα για επενδύσεις σε τεχνολογική ανάπτυξη
Μπορεί η Ελλάδα να αξιοποιήσει τα δύο βασικά ανταγωνιστικά της πλεονεκτήματα, το ανθρώπινο δυναμικό και την προνομιακή της θέση, και να γίνει πόλος έλξης για επενδύσεις σε τεχνολογική ανάπτυξη σε διεθνές επίπεδο;
Με εκτιμήσεις που δείχνουν ότι μέχρι το 2020 θα έχουμε περισσότερες από 800.000 κενές θέσεις εργασίας στην Ευρώπη στον τομέα των νέων τεχνολογιών και της Πληροφορικής, προκύπτει μία μοναδική ευκαιρία για την Ελλάδα για δημιουργία 500.000 νέων θέσεων εργασίας μέσα στην επόμενη δεκαετία.
Στο συμπέρασμα αυτό καταλήγει η μελέτη, που εκπονήθηκε με πρωτοβουλία του Προέδρου του Συμβουλίου Ευρωπαϊκών Επαγγελματιών Ενώσεων Πληροφορικής (CEPIS) κου Βύρωνα Νικολαΐδη και την υποστήριξη του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, του ALBA Graduate Business School at the American College of Greece και της HePIS.
Σύμφωνα με τη μελέτη, οι κενές θέσεις εργασίας που ήδη, υπάρχουν και θα αυξηθούν σημαντικά μέσα στα επόμενα χρόνια στην Ευρώπη για θέσεις πληροφορικής και ευρύτερα ψηφιακές δεξιότητες (ή e-skills, όπως συχνά αναφέρονται), θα μπορούσαν να καλυφθούν από νέους εργαζόμενους που διαμένουν στην Ελλάδα:
-είτε μέσω της ίδρυσης στην Ελλάδα υποκαταστημάτων ευρωπαϊκών επιχειρήσεων, όπως το παράδειγμα μεγάλων πολυεθνικών που ιδρύουν κέντρα τεχνολογικής υποστήριξης στην Ελλάδα (π.χ. Accenture)
-είτε μέσω παροχής υπηρεσιών πληροφορικής και ανάπτυξης εφαρμογών από ελληνικές εταιρίες σε ξένες, με βάση το μοντέλο του outsourcing
-είτε μέσω εργασίας από απόσταση, ιδιαίτερα στο χώρο της ανάπτυξης εφαρμογών, όπου το νέο αυτό μοντέλο απασχόλησης αρχίζει να καθιερώνεται με συστηματικό τρόπο (π.χ. upwork.com)
Παρότι, τη στρατηγική αυτή για κάλυψη των κενών θέσεων εργασίας θα μπορούσαν να ακολουθήσουν και άλλες ευρωπαϊκές χώρες, η Ελλάδα οφείλει να διεκδικήσει αυτόν τον ρόλο, καθώς έχει το μεγαλύτερο ποσοστό ανεργίας στην Ευρώπη (με εξαίρεση την Ισπανία, τα ποσοστά ανεργίας στις υπόλοιπες χώρες είναι σημαντικά χαμηλότερα).
Έτσι, διαθέτει μια μεγάλη δεξαμενή ανέργων (ποσοστό 25%) από τους οποίους, περίπου 650.000, είναι νέοι ηλικίας < 35 ετών (ποσοστό 50%). Επιπλέον, θέτοντας έναν τέτοιο εθνικό στόχο, θα μπορούσε η μεγάλη πλειοψηφία όσων φοιτούν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση (68.345 νέοι εισαχθέντες στην τριτοβάθμια εκπαίδευση το 2015-16) να αναπτύσσει τις σχετικές δεξιότητες, ώστε να ανταπεξέλθει στις απαιτήσεις του νέου ψηφιακού περιβάλλοντος.
Μία τέτοια στρατηγική ανοίγει το δρόμο στη δημιουργία 500.000 νέων θέσεων εργασίας μέσα στα επόμενα δέκα χρόνια (όπως παρουσιάζεται και στο ακόλουθο διάγραμμα) και να ανακόψει το κύμα της νεανικής μετανάστευσης από την Ελλάδα προς την Ευρώπη, ανθρώπων με υψηλή εξειδίκευση.
Σύμφωνα με τη μελέτη, η ανάπτυξη των ψηφιακών δεξιοτήτων στους νέους ξεκινά από την εκμάθηση του προγραμματισμού, ως πρακτικό εφόδιο με υψηλή ζήτηση στην αγορά εργασίας, αλλά και ως βασική γνώση που αποτελεί θεμέλιο για την καινοτομία, την επιχειρηματική αντίληψη και την επικοινωνία στο σύγχρονο ψηφιακό περιβάλλον.
Άλλωστε, σύμφωνα με έρευνα που διεξήχθη τον Ιούλιο 2015 (δύο εβδομάδες μετά την επιβολή των capital controls) μεταξύ 33 επιχειρήσεων στον κλάδο πληροφορικής και παρουσιάζεται στην ίδια μελέτη, το 51% των επιχειρήσεων δηλώνει μεγάλη έως πολύ μεγάλη δυσκολία στο να βρει άτομα να καλύψει θέσεις προγραμματιστών, ενώ στην ίδια έρευνα προκύπτει ότι οι μισθοί των προγραμματιστών είναι υψηλότεροι από αυτούς των άλλων θέσεων με αντίστοιχη προϋπηρεσία ή πεδίο ευθύνης.
Συνεπώς, η ανάπτυξη των ψηφιακών δεξιοτήτων στους νέους και η εκμάθηση του προγραμματισμού, όχι μόνο θα συμβάλλει σε μία εθνική στρατηγική δημιουργίας νέων θέσεων εργασίας που θα καλύψουν το χάσμα που δημιουργείται σε Ευρωπαϊκό επίπεδο, αλλά και θα βοηθήσει να ξεπεραστεί το παράδοξο που βιώνουμε σήμερα στη χώρα: να υπάρχει ταυτόχρονα μεγάλη ανεργία και έλλειψη εξειδικευμένου προσωπικού, ειδικά με γνώσεις και δεξιότητες στις Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΤΠΕ). Επιπλέον, η παρουσία πολλών προγραμματιστών στην αγορά θα λειτουργήσει ως μαγνήτης για άμεσες ξένες επενδύσεις σε κέντρα ανάπτυξης λογισμικού.
Αξίζει επίσης, να αναλογιστούμε ότι για κάθε θέση εργασίας στον πυρήνα του κλάδου ΤΠΕ αντιστοιχούν συμπληρωματικές θέσεις εργασίας στον ίδιο κλάδο (π.χ. διοίκηση, υποστήριξη), ενώ η αύξηση των εξαγωγών υπηρεσιών ΤΠΕ θα ενεργοποιήσει έναν «ενάρετο κύκλο» εγχώριας επιστημονικής και επιχειρηματικής δραστηριότητας σε όλους τους κλάδους της οικονομίας, που θα επιδιώξουν να αξιοποιήσουν ένα μέρος από το τεχνολογικό δυναμικό της χώρας.
Είναι ακόμη πιο ενθαρρυντικό, το γεγονός ότι οι δράσεις που απαιτούνται για την ανάπτυξη των γνώσεων και ψηφιακών δεξιοτήτων με στόχο την κάλυψη των κενών θέσεων εργασίας, δεν βασίζονται τόσο σε οικονομικούς πόρους, όσο σε παρεμβάσεις στο χώρο της εκπαίδευσης και της αγοράς εργασίας, στην ενημέρωση των νέων και στην καλλιέργεια του κατάλληλου κλίματος, όπως περαιτέρω παρουσιάζεται στη μελέτη μέσα από μια σειρά συγκεκριμένων πρακτικών προτάσεων.
Στην ερευνητική ομάδα συμμετέχουν:
Δρ. Νίκος Μυλωνόπουλος, Aναπληρωτής Καθηγητής, ALBA Graduate Business School at The American College of Greece
Δρ. Κατερίνα Πραματάρη, Aναπληρώτρια Καθηγήτρια, Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης & Τεχνολογίας, Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Μανώλης Λαμπόβας, Διευθυντής Marketing, HePIS
Συντελεστές της μελέτης:
Α. Βύρων Νικολαΐδης, Πρόεδρος CEPIS
Νίκος Ο. Φαλδαμής, Πρόεδρος HePIS
Καθηγητής Γεώργιος Δουκίδης, Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Πηγή: kathimerini.gr
Επιδότηση ως και 100% από τέσσερα νέα προγράμματα του ΕΣΠΑ που ξεκινούν άμεσα
Σε τροχιά υλοποίησης μπαίνει το νέο ΕΣΠΑ (2014-2020). Τέσσερις μεγάλες δράσεις για την ενίσχυση της επιχειρηματικότητας έχει στα «σκαριά» το υπουργείο Ανάπτυξης.
Τουρισμός, αγροδιατροφή και βιομηχανία τροφίμων, logistics, ενέργεια, υγεία, τεχνολογία και κατασκευές είναι μερικοί μόλις από τους κλάδους που τυγχάνουν χρηματοδότησης από τις δράσεις. Βάσει υπολογισμών, από τα 350 εκατ. ευρώ που θα δοθούν μέσω αυτών θα ωφεληθούν περισσότερες από 5.000 νέες και υφιστάμενες επιχειρήσεις, καθώς επίσης 2.800 πτυχιούχοι Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης που θα ενταχθούν σε πρόγραμμα ενίσχυσης της αυτοαπασχόλησης.
Πρόκειται ουσιαστικά για τις πρώτες προδημοσιεύσεις των προκηρύξεων των κοινοτικών προγραμμάτων. Θα ακολουθήσει η διαγωνιστική διαδικασία επιλογής του ενδιάμεσου φορέα που θα αναλάβει να τρέξει την εκάστοτε δράση και μέσα στον Νοέμβριο θα βγουν οι προκηρύξεις, οπότε και θα έχουν την ευκαιρία οι ενδιαφερόμενοι-δικαιούχοι να υποβάλουν τις προτάσεις τους.
Αξιοσημείωτο είναι ότι τουλάχιστον σε δύο προγράμματα η επιδότηση μπορεί να φθάνει ακόμα και το 100%.
Ακολουθούν αναλυτικά οι δράσεις:
1. ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΑΥΤΟΑΠΑΣΧΟΛΟΥΜΕΝΩΝ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Η Δράση για την ενίσχυση των αυτοαπασχολούμενων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης θα πραγματοποιηθεί σε δυο κύκλους με προϋπολογισμό κάθε κύκλου 25 εκατ. ευρώ (συνολικός προϋπολογισμός 50 εκατ.€).
Η προκήρυξη της Δράσης θα πραγματοποιηθεί εντός Οκτωβρίου 2015 και οι υποβολές των επιχειρηματικών σχεδίων θα διαρκέσουν μέχρι και το Νοέμβριο. Μέσω της Δράσης θα χρηματοδοτηθούν επαγγελματικές δραστηριότητες από άνεργους πτυχιούχους τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, ηλικίας άνω των 25 ετών ή από ελεύθερους επαγγελματίες για την άσκηση επαγγελματικής δραστηριότητας συναφούς με την ειδικότητά τους.
Ενδεικτικά δικαιούχοι δύναται να είναι οι εξής ειδικότητες: Ιατροί, Οδοντίατροι, Κτηνίατροι, Φυσιοθεραπευτές, Δικηγόροι, Κοινωνιολόγοι, Διακοσμητές, Δημοσιογράφοι, Οικονομολόγοι, Λογιστές, Προγραμματιστές, Σύμβουλοι Επιχειρήσεων, Μηχανικοί πάσης ειδικότητας, Γεωπόνοι, Δασολόγοι, Μεταφραστές, Καθηγητές, Δάσκαλοι, Λογοθεραπευτές, Μουσικοί, Σκηνοθέτες, Βιολόγοι, Ψυχολόγοι, και άλλες ειδικότητες, που θα εξειδικευθούν στον Οδηγό της Δράσης.
Τα επιχειρηματικά σχέδια που θα υποβληθούν, θα επιχορηγούνται κατά 100% για δαπάνες από 5.000 έως 25.000 ευρώ και οι ενισχυόμενες δαπάνες θα αφορούν την υποστήριξη των πτυχιούχων στην άσκηση ελεύθερου επαγγέλματος για δύο έτη. με την κάλυψη συγκεκριμένων δαπανών όπως: Αγορά επαγγελματικού εξοπλισμού, Λειτουργικό κόστος (ενοίκια επαγγελματικού χώρου, ασφαλιστικές εισφορές, λογαριασμοί ΔΕΗ, ΟΤΕ, ΕΥΔΑΠ κ.α), Δαπάνες προβολής και δικτύωσης, Κόστος μισθωτής εργασίας (σε περίπτωση πρόσληψης υπαλλήλου), Αμοιβές τρίτων, γενικό εξοπλισμό (γραφεία κ.α.)
2. ΝΕΟΦΥΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ
Η Δράση πρόκειται να εκδοθεί σε άμεσο χρόνο και στοχεύει στην δημιουργία πολύ μικρών και μικρών επιχειρήσεων σε συγκεκριμένους τομείς της οικονομίας (εξαιρείται ο κλάδος του Τουρισμού). Ιδιαίτερη σημασία για την αξιολόγηση των επιχειρηματικών σχεδίων, θα έχει η καινοτομία της επένδυσης και οι θέσεις απασχόλησης που θα δημιουργηθούν.
Οι Τομείς που αποτελούν προτεραιότητα για τη Δράση, είναι: η Αγροδιατροφή, η Ενέργεια, η Εφοδιαστική Αλυσίδα, η Πολιτιστική και Δημιουργική Βιομηχανία, το Περιβάλλον, οι Τεχνολογίες Πληροφορικής & Επικοινωνιών, η Υγεία και τα Φάρμακα, τα υλικά και οι κατασκευές.
Δικαιούχοι στη Δράση μπορεί να είναι φυσικά πρόσωπα άνω των 25 ετών που κατά το χρόνο της υποβολή του επιχειρηματικού τους σχεδίου είναι άνεργοι εγγεγραμμένοι στα μητρώα ανέργων του ΟΑΕΔ ή ασκούν επαγγελματική δραστηριότητα χωρίς να έχουν σχέση μισθωτής εργασίας.
Μέσω της Δράσης ενισχύονται επιχειρηματικά σχέδια για την ίδρυση και λειτουργία νέας επιχείρησης για τα επόμενα δύο έτη. Δαπάνες που θα ενισχυθούν, θα είναι η προμήθεια επαγγελματικού εξοπλισμού (έως 40% του συνολικού προϋπολογισμού του έργου), το λειτουργικό κόστος (ενοίκια επαγγελματικού χώρου, ασφαλιστικές εισφορές, δαπάνες υπηρεσιών, λογαριασμοί ΔΕΗ, ΟΤΕ, ΕΥΔΑΠ κ.α.), δαπάνες για προβολή και δικτύωση, κόστος μισθωτής εργασίας (στην περίπτωση πρόσληψης υπαλλήλου), αμοιβές τρίτων, γενικός εξοπλισμός.
Επιχορηγούμενος προϋπολογισμός για κάθε επενδυτικό σχέδιο: έως 50.000 € συνολικού κόστους, με επιχορήγηση έως 100%.
Προϋπολογισμός δράσης: 120.000.000€ (δύο κύκλοι των 60.000.000€ )
3. ΔΡΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
Η Δράση για την "Ενίσχυση Τουριστικών Επιχειρήσεων για τον εκσυγχρονισμό τους και την ποιοτική αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών", αναμένεται να ανακοινωθεί εντός του Οκτωβρίου 2015 και στόχο έχει την ενίσχυση υφιστάμενων και μόνο τουριστικών επιχειρήσεων (επιχειρήσεις που λειτουργούν τουλάχιστο επί μια διετία) για τον εκσυγχρονισμό και την αναβάθμιση των υπηρεσιών τους, έτσι ώστε να βελτιωθεί η θέση τους στην αγορά του τουριστικού κλάδου.
Οι επιχειρήσεις που θα ενισχυθούν δύναται να είναι κατά τον ορισμό της Ε.Ε. πολύ μικρές (που απασχολούν λιγότερους από 10 εργαζομένους σε ετήσιες μονάδες εργασίας και ο κύκλος εργασιών τους ή το σύνολο του ετήσιου ισολογισμού τους δεν υπερβαίνουν τα 2 εκατ. ευρώ.) και μικρές (που απασχολούν λιγότερους από 50 εργαζομένους σε ετήσιες μονάδες εργασίας και ο κύκλος εργασιών τους ή το σύνολο του ετήσιου ισολογισμού τους δεν υπερβαίνει τα 10 εκατ. ευρώ.) που δραστηριοποιούνται αποκλειστικά στον κλάδο του Τουρισμού. Τα επενδυτικά σχέδια που θα υποβληθούν θα πρέπει να σχετίζονται με τον εκσυγχρονισμό της υποδομής των μονάδων και τη λειτουργία τους μέσω της ανάπτυξης νέων υπηρεσιών.
Ενισχυόμενες δαπάνες για τη Δράση, δύναται να είναι: ο εκσυγχρονισμός και η ποιοτική αναβάθμιση των κτιριακών και λοιπών υποδομών, επιμέρους ενέργειες εξοικονόμησης ύδατος και ενέργειας, δαπάνες που σχετίζονται με την δημιουργία εναλλακτικών μορφών τουρισμού, εφαρμογή συστημάτων ποιότητας και λοιπών συστημάτων και πιστοποίηση αυτών για τη βελτιστοποίηση των παρεχόμενων υπηρεσιών και την προστασία του περιβάλλοντος, δαπάνες που σχετίζονται με την προβολή και προώθηση των υπηρεσιών, συμβουλευτικές υπηρεσίες, κόστους νέου προσωπικού κ.ά.
Ο Προϋπολογισμός της Δράσης θα είναι 50.000.000€ και θα πραγματοποιηθούν δύο κύκλοι προκηρύξεων των 25.000.000€ η καθεμιά. Για κάθε επενδυτικό σχέδιο που θα κατατεθεί, ο προϋπολογισμός του, θα μπορεί να κυμαίνεται από 30.000 € - 300.000 € και η επιδότηση θα είναι 50% για όλη την Ελληνική Επικράτεια. Η Διάρκεια υλοποίησης των εγκεκριμένων επενδυτικών επενδυτικών σχεδίων θα μπορούν να είναι μέχρι 18 μήνες.
4. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΕΠΙΧΕΙΡΟΥΜΕ ΔΥΝΑΜΙΚΑ» ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗΣ ΜΙΚΡΗΣ ΚΑΙ ΜΕΣΑΙΑΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
Το Πρόγραμμα «ΕΠΙΧΕΙΡΟΥΜΕ ΔΥΝΑΜΙΚΑ» αποτελεί μια από τις εμπροσθοβαρείς δράσεις του νέου ΕΣΠΑ (ΣΕΣ 2014-2020) και εντάσσεται στο Ε.Π. «Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα, Καινοτομία (ΕΠΑνΕΚ)». Στόχος του είναι η αναβάθμιση του επιπέδου επιχειρηματικής οργάνωσης και λειτουργίας των ΜΜΕ, στους οκτώ (8) στρατηγικούς τομείς της χώρας (Αγροδιατροφή / Βιομηχανία Τροφίμων, Πολιτιστικές και Δημιουργικές Βιομηχανίες, Υλικά / Κατασκευές, Εφοδιαστική Αλυσίδα, Ενέργεια, Περιβάλλον, Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνίας ΤΠΕ, Υγεία), προκειμένου αυτές να αξιοποιήσουν τα ανταγωνιστικά τους πλεονεκτήματα, βελτιώνοντας τη θέση τους στις εθνικές και διεθνείς αγορές.
Οι επιχειρήσεις που θα ενισχυθούν από το Πρόγραμμα, θα βοηθηθούν ώστε να προχωρήσουν σε αναβάθμιση της επιχειρηματικής τους λειτουργίας και σε ενίσχυση της ανταγωνιστικής τους θέσης, μέσω της αύξησης των επενδύσεων για τον τεχνολογικό και εμπορικό εκσυγχρονισμό τους, την υιοθέτηση της χρήσης των ΤΠΕ, την αύξηση του βαθμού τυποποίησης και πιστοποίησης των προϊόντων, την ανάπτυξη ποιοτικά ολοκληρωμένων υπηρεσιών, τη βελτίωση της ποιότητας προσφερόμενων προϊόντων και υπηρεσιών και τη μεταφορά τεχνολογίας και τεχνογνωσίας.
Το πρόγραμμα θα έχει συνολικό προϋπολογισμό χρηματοδοτείται με το συνολικό ποσό των 50.000.000 € (Δημόσια Δαπάνη) η οποία και θα κατανεμηθεί στις δεκατρείς περιφέρειες της Χώρας.
Θα επιχορηγηθούν σχέδια με προϋπολογισμό από 20.000€ έως 300.000 € με οριζόντιο ποσοστό ενίσχυσης (επιδότησης) 50% του συνολικού προϋπολογισμού της επένδυσης.
Η διάρκεια υλοποίησης των εγκεκριμένων έργων ορίζεται σε δεκαοκτώ (18) μήνες από την ημερομηνία έκδοσης της απόφασης ένταξης.
Στο Πρόγραμμα μπορούν να υποβάλλουν πρόταση ΜΟΝΟ υφιστάμενες μεσαίες, μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις, που δραστηριοποιούνται αποκλειστικά στους οκτώ (8) στρατηγικούς τομείς προτεραιότητας του ΕΠΑνΕΚ(εκτός του Τουρισμού), και εξαιρούνται δραστηριότητες που δεν στηρίζονται από το ΕΤΠΑ (ΕΚ. 1301/2013) και τον κανονισμό για τις Ενισχύσεις De minimis, καθώς επίσης και οι δραστηριότητες οι σχετικές με την εστίαση, το λιανικό εμπόριο και τον τουρισμό. Οι επιχειρήσεις που θα ενισχυθούν, θα πρέπει να έχουν επιλέξιμους ΚΑΔ έτσι όπως αυτοί θα καθοριστούν στον Οδηγό του Προγράμματος και να διαθέτουν νομική μορφή (συμπεριλαμβανομένων και των ατομικών επιχειρήσεων).
Επιλέξιμες ενέργειες:
- Πιστοποίηση διαχειριστικών Συστημάτων, Σχεδιασμός και Τυποποίηση για προϊόντα και υπηρεσίες
- Προβολή / Προώθηση των επιχειρήσεων σε αγορές στόχους
- Δικαιώματα Τεχνογνωσίας και αξιοποίηση αυτής για την ενίσχυση της αποτελεσματικότερης παραγωγής προϊόντων και υπηρεσιών
- Τεχνολογική αναβάθμιση μέσω της αύξησης της χρήσης Τεχνολογίας
- Τεχνική και Συμβουλευτική Υποστήριξη/Καθοδήγηση επιχειρήσεων που θα συμβάλει στην βελτίωση της οργάνωσης και παραγωγικότητας των επιχειρήσεων
- Κτιριακή αναβάθμιση υποδομών
- Μηχανολογικός Εκσυγχρονισμός
Ως ημερομηνία έναρξης της επιλεξιμότητας δαπανών ορίζεται η 1.1.2014, υπό την προϋπόθεση ότι δεν θα έχει ολοκληρωθεί το επιχειρηματικό σχέδιο, πριν την ημερομηνία υποβολής της αίτησης χρηματοδότησης.
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ: Η Προκήρυξη θα παραμείνει ανοιχτή μέχρις ότου η δημόσια δαπάνη των υποβληθεισών προτάσεων καλύψει το διαθέσιμο προϋπολογισμό του Προγράμματος, ανά Περιφέρεια. Οι προτάσεις εξετάζονται ΜΕ ΣΕΙΡΑ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑΣ όπως αυτή καθορίζεται από το χρόνο ηλεκτρονικής υποβολής της επένδυσης.
Οι αναλυτικές προϋποθέσεις συμμετοχής, τα απαιτούμενα δικαιολογητικά, ο τρόπος υποβολής των προτάσεων, η διαδικασία εξέτασης και αξιολόγησης των προτάσεων, οι υποχρεώσεις των δικαιούχων στην περίπτωση έγκρισης της αίτησης ενίσχυσης και οι λοιποί όροι του Προγράμματος θα περιγραφούν αναλυτικά στον Οδηγό του Προγράμματος.
Πηγή: newmoney.gr
Δ. Κωνσταντόπουλος: "Καμία λέξη από τον Πρωθυπουργό για την ταλαιπωρία στον χώρο της παιδείας"
Ο υπεύθυνος Παιδείας του ΠΑΣΟΚ και Βουλευτής Ν. Αιτωλοακαρνανίας Δημήτρης Κωνσταντόπουλος, με αφορμή τη συζήτηση για τις προγραμματικές δηλώσεις, εξέδωσε την ακόλουθη ανακοίνωση:
Δεν βρήκε να πει λέξη ο Πρωθυπουργός κατά την ανάγνωση των προγραμματικών δηλώσεων της Κυβέρνησης για την ταλαιπωρία και την αναστάτωση που έχει προκληθεί στον χώρο της Παιδείας από την ανεύθυνη διακυβέρνηση.
Η παιδεία είναι δημόσιο αγαθό.
Η Κυβέρνηση οφείλει να μεριμνά για την προστασία του.
Φαίνεται όμως ότι στις προτεραιότητές της δεν βρίσκεται το δημόσιο σχολείο.
Πολλά σχολεία είτε παραμένουν κλειστά είτε υπολειτουργούν.
Τραγική είναι η κατάσταση των 6θέσεων και ολοήμερων σχολείων, που βρίσκονται σε νησιά και απομακρυσμένες περιοχές, για την υποτυπώδη λειτουργία των οποίων οι εναπομείναντες εκπαιδευτικοί βάζουν δυο δυο τις τάξεις σε κάθε αίθουσα.
Σε αυτές τις περιπτώσεις, το ωράριο είναι 08:15-11:30, διογκώνοντας το πρόβλημα της μετακίνησης των μαθητών, κυρίως όσων φοιτούν στο Δημοτικό.
Ανάλγητη η Κυβέρνηση.
Τα στοιχειώδη κενά φτάνουν τις 20.000 όταν οι πραγματικές ανάγκες είναι γύρω στις 26.000, ενώ όπου καλύπτονται δεν υπάρχουν όλες οι ειδικότητες.
Στα Κλασικά και Ολοήμερα Νηπιαγωγεία, όπου τα κενά αγγίζουν τα 2.000, οι προσλήψεις γενικής αγωγής, στην Α’ Φάση, στις 25/9/2015, ήταν ΜΟΝΟ 867 !
Η κατάσταση είναι ακόμη πιο δραματική στις δομές Ειδικής Αγωγής (Ειδικά Σχολεία, Τμήματα Ένταξης, Παράλληλη Στήριξη).
Το αποτέλεσμα είναι μαθητές με ειδικές ανάγκες να αναγκάζονται να παραμένουν στο σπίτι χωρίς δυνατότητα κοινωνικοποίησης.
Το πρόβλημα διογκώνεται στα Γυμνάσια και τα Λύκεια της χώρας, όπου τα κενά διαταράσσουν την εύρυθμη λειτουργία των σχολείων στερώντες ώρες διδασκαλίας από τους μαθητές!
Οι γονείς σε απόγνωση!
Χαρακτηριστικό είναι ότι ενώ πέρυσι οι προσλήψεις αναπληρωτών στην Α’βαθμια και Β’βαθμια έφτασαν τις 11.100, φέτος αγγίζουν μόλις τις 5.261.
Καλείται το Υπουργείο Παιδείας σήμερα κιόλας να δώσει λύσεις στα προβλήματα που το ίδιο δημιούργησε με την αργοπορία του και την έλλειψη σχεδιασμού.
Είναι άμεση ανάγκη η πλήρης στελέχωση των δομών εκπαίδευσης!
Όπως άμεση ανάγκη αποτελεί και η διευθέτηση του ζητήματος με τις αναθέσεις στα μαθήματα στους εκπαιδευτικούς. Με την νέα ΥΑ ανατράπηκε όλος ο προγραμματισμός των σχολείων με αποτέλεσμα να αναγκάζονται δεκάδες ΠΥΣΔΕ σε όλη τη χώρα να ανακαλέσουν τοποθετήσεις εκπαιδευτικών.
Ελπίζουμε τουλάχιστον οι μαθητές της Γ’ Λυκείου να προλάβουν να διδαχθούν την εξεταστέα ύλη των Πανελλαδικών 2016, όπως προβλέπεται στο ΦΕΚ που δημοσιεύθηκε μόλις χθες!