Εντοπίστηκε από την Λιμενική Αρχή Πρέβεζας, μετά από συντονισμένες ενέργειες, τις πρωινές ώρες εχθές στην θαλάσσια περιοχή Παναγιάς – Βόνιτσας επαγγελματίας αλιέας να χρησιμοποιεί απαγορευμένο συρόμενο αλιευτικό εργαλείο τύπου μηχανότρατας (τρατάκι), με ερασιτεχνικό αλιευτικό σκάφος.

Στο εργαλείο βρέθηκε γαρίδα, συνολικού βάρους 4,5 κιλών η οποία κατασχέθηκε και παραδόθηκε σε ευαγή ιδρύματα...........

Για τον παραβάτη απλά βεβαιώθηκε το προβλεπόμενο πρόστιμο, όπως γίνεται συνήθως…!!!

http://www.pamepreveza.gr/

Οι μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις που στοχεύουν να ενταχθούν σε προγράμματα του νέου ΕΣΠΑ μπορούν να αναζητήσουν λεπτομέρειες για το θέμα στην ηλεκτρονική σελίδα του υπουργείου Οικονομίας (www.espa.gr), καθώς εκδόθηκε προδημοσίευση του προγράμματος "Αναβάθμιση πολύ μικρών και μικρών υφιστάμενων επιχειρήσεων με την ανάπτυξη των ικανοτήτων τους στις νέες αγορές" από το Επιχειρησιακό Πρόγράμμα Ανταγωνιστικότητα-Επιχειρηματικότητα- Καινοτομία (ΕΠΑνΕΚ) του ΕΣΠΑ 2014-2020.

Το πρόγραμμα, σύμφωνα με την προδημοσίευση, θα ενισχύσει υφιστάμενες (που έχουν συσταθεί έως την 31/12/2013) μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται αποκλειστικά στους 8 στρατηγικούς τομείς: Αγροδιατροφή, ενέργεια, πολιτιστικές και δημιουργικές βιομηχανίες, εφοδιαστική αλυσίδα, περιβάλλον, τεχνολογίες πληροφορικής και επικοινωνιών (ΤΠΕ), υγεία-φάρμακα, υλικά-κατασκευές. Οι επενδυτικές προτάσεις μπορούν να έχουν προϋπολογισμό ύψους επένδυσης (επιχορηγούμενος προϋπολογισμός) από 15.000 ευρώ έως 200.000 ευρώ, ενώ το ποσοστό ενίσχυσης ορίζεται κατά μέγιστο στο 40%, με δυνατότητα προσαύξησης κατά 10 μονάδες στην περίπτωση πρόσληψης νέου προσωπικού και μόνο μετά την πιστοποίηση επίτευξης αυτού του στόχου.

Συγκεκριμένα, σημειώνονται στην ηλεκτρονική σελίδα του υπουργείου Οικονομίας για το ΕΣΠΑ (www.espa.gr) τα εξής:

- Πρόκειται για προδημοσίευση του προγράμματος, με στόχο την καλύτερη προετοιμασία των ενδιαφερόμενων και την ανοικτή διαβούλευση, προκειμένου να βελτιστοποιηθούν τα χαρακτηριστικά των δράσεων από τη συλλογή απόψεων και παρατηρήσεων.

- Όταν πραγματοποιηθεί η οριστική προκήρυξη του προγράμματος, η πρόσκληση που θα περιέχει τους τελικούς όρους και προϋποθέσεις και τα δικαιολογητικά θα αναρτηθεί με όλα τα απαραίτητα συνοδευτικά αρχεία στο διαδικτυακό τόπο του ΕΣΠΑ www.espa.gr και της ΕΥΔ ΕΠΑνΕΚ www.antagonistikotita.gr.

- Η περίοδος υποβολής προτάσεων θα ξεκινήσει με τη δημοσίευση της πρόσκλησης και θα διαρκέσει τουλάχιστον δύο μήνες.

- Στην αξιολόγηση των αιτήσεων ο χρόνος υποβολής δεν προσφέρει κάποιο πλεονέκτημα, ενώ στην παρούσα φάση δεν υπάρχει λόγος προσφυγής σε συμβούλους ειδικευμένους στην κατάθεση αιτήσεων.

- Τέλος, πρέπει να σημειωθεί ότι οι δαπάνες θεωρούνται επιλέξιμες προς χρηματοδότηση, εφόσον πραγματοποιηθούν, μετά την ημερομηνία υποβολής της αίτησης χρηματοδότησης.

Επιλέξιμες επιχειρήσεις

Στο πρόγραμμα μπορούν να υποβάλουν πρόταση: Υφιστάμενες μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις, όπως αυτές ορίζονται στη Σύσταση της Επιτροπής 2003/361/ΕΚ, που δραστηριοποιούνται αποκλειστικά στους 8 στρατηγικούς τομείς προτεραιότητας του ΕΠΑνΕΚ.

Ως υφιστάμενη ορίζεται κάθε επιχείρηση που έχει συσταθεί έως την 31/12/2013. Εξαιρούνται οι δραστηριότητες που δεν στηρίζονται από το ΕΤΠΑ (ΕΚ. 1301/2013, άρθρο 3 παρ.2) και τον Κανονισμό για τις Ενισχύσεις Ήσσονος Σημασίας-De minimis (ΕΚ.1407/2013, άρθρο 1), καθώς, επίσης και οι δραστηριότητες οι σχετικές με την εστίαση, το λιανικό εμπόριο και τον τουρισμό.

Οι επιλέξιμες κατηγορίες επιχειρηματικών δραστηριοτήτων (ΚΑΔ) οι οποίες θα τύχουν επιχορήγησης στο πλαίσιο της δράσης θα ορισθούν στην πρόσκληση του προγράμματος.

Προϋποθέσεις συμμετοχής

Οι βασικές προϋποθέσεις συμμετοχής των επιχειρήσεων που υποβάλλουν επενδυτική πρόταση, είναι οι ακόλουθες:

- Να δραστηριοποιούνται στην ελληνική επικράτεια και να πραγματοποιήσουν επένδυση σε συγκεκριμένη Περιφέρεια.

- Να λειτουργούν αποκλειστικά με μία από τις ακόλουθες μορφές: Επιχειρήσεις εταιρικού/εμπορικού χαρακτήρα (Ανώνυμη Εταιρεία, Εταιρεία Περιορισμένης Ευθύνης, Ομόρρυθμη Εταιρεία ή Ετερόρρυθμη Εταιρεία και Ι.Κ.Ε) και ατομικές επιχειρήσεις.

- Να μην βρίσκονται υπό πτώχευση, εκκαθάριση ή αναγκαστική διαχείριση.

- Να μην αποτελούν προβληματικές επιχειρήσεις κατά την έννοια που δίδεται στο δίκαιο περί κρατικών ενισχύσεων.

- Να μην εκκρεμεί σε βάρος τους ανάκτηση ενίσχυσης.

- Να διαθέτουν ή να δεσμευθούν ότι θα μεριμνήσουν για τις κατάλληλες υποδομές, με σκοπό την ελαχιστοποίηση των εμποδίων πρόσβασης ατόμων με αναπηρία, όπου αυτό είναι απαραίτητο και αναγκαίο. Ως υποδομές νοούνται τόσο οι κτιριακές υποδομές όσο και οι ηλεκτρονικές εφαρμογές που απευθύνονται στο πελατειακό κοινό (π.χ. ιστοσελίδες και λοιπές ηλεκτρονικές εφαρμογές όπως ηλεκτρονικά σημεία πληροφόρησης ή/και εξυπηρέτησης, κλπ).

- Να υποβάλουν έως μία επενδυτική πρόταση ανά ΑΦΜ.

- Το συνολικό ποσό των ενισχύσεων ήσσονος σημασίας που έχει λάβει στο παρελθόν η επιχείρηση, συμπεριλαμβανομένης της ενίσχυσης από αυτή τη Δράση, να μην υπερβαίνει το ποσό των 200.000 ευρώ (ή 100.000 ευρώ για τον τομέα των μεταφορών) μέσα σε μία τριετία (τρέχον οικονομικό έτος και τα 2 προηγούμενα οικονομικά έτη), πριν από την ημερομηνία ένταξης της πρότασης.

Δεν έχουν δικαίωμα υποβολής πρότασης οι δημόσιες επιχειρήσεις, οι δημόσιοι φορείς ή δημόσιοι οργανισμοί ή/και οι θυγατρικές τους, καθώς και επιχειρήσεις που εξομοιώνονται με αυτές.

Προϋπολογισμός έργων και γεωγραφική κανανομή

Το πρόγραμμα χρηματοδοτείται με το συνολικό ποσό των 130.000.000 ευρώ (δημόσια δαπάνη) και θα υλοποιηθεί, μέσω δύο κύκλων προκήρυξης (πρώτος κύκλος 2015: 40% και δεύτερος κύκλος 2016: 60%).

Το παρόν πρόγραμμα του 1ου κύκλου χρηματοδοτείται με συνολικό ποσό 52 εκατ. ευρώ (δημόσια δαπάνη) και κατανέμεται στις Περιφέρειες της χώρας, ως εξής: Ανατολική Μακεδονία και Θράκη, Κεντρική Μακεδονία, Ήπειρος, Θεσσαλία, Δυτική Ελλάδα 32.560.000 ευρώ, Δυτική Μακεδονία, Ιόνια Νησιά, Πελοπόννησος, Βόρειο Αιγαίο, Κρήτη 4.800.000 ευρώ, Αττική 11.200.000 ευρώ, Στερεά Ελλάδα 2.000.000 ευρώ και Νότιο Αιγαίο 1.440.000 ευρώ.

Η δημόσια δαπάνη του προγράμματος συγχρηματοδοτείται από το Ελληνικό δημόσιο και την Ευρωπαϊκή Ένωση και, ειδικότερα, από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ) με εφαρμογή της ρήτρας ευελιξίας για τη χρηματοδότηση παρεμβάσεων που εμπίπτουν στο πεδίο ενίσχυσης του ΕΚΤ.

Καθεστώς ενίσχυσης

Στο πλαίσιο του προγράμματος, ενισχύονται, σύμφωνα με τον υπ' αριθμ. ΕΕ 1407/2013 Κανονισμό (De Minimis), έργα συνολικού προϋπολογισμού ύψους επένδυσης (επιχορηγούμενος π/υ) από 15.000 ευρώ έως 200.000 ευρώ.

Το ποσοστό ενίσχυσης ορίζεται κατά μέγιστο στο 40% των επιλέξιμων δαπανών του επενδυτικού σχεδίου. Στην περίπτωση πρόσληψης νέου προσωπικού, το ποσοστό επιχορήγησης προσαυξάνεται κατά 10 μονάδες μόνο μετά την πιστοποίηση επίτευξης αυτού του στόχου.

Υπάρχει δυνατότητα καταβολής προκαταβολής μέχρι και το 40% της αναλογούσας Δημόσιας Δαπάνης έναντι ισόποσης εγγυητικής επιστολής προερχόμενης από τράπεζα ή άλλο χρηματοπιστωτικό ίδρυμα εγκατεστημένο σε ένα εκ των κρατών μελών της ΕΕ.

Διάρκεια έργων

Η διάρκεια υλοποίησης των εγκεκριμένων έργων ορίζεται σε 24 μήνες από την ημερομηνία έκδοσης της απόφασης ένταξης του επενδυτικού σχεδίου.

Επιλέξιμες δαπάνες

Αναλυτικά, οι επιλέξιμες κατηγορίες δαπανών οι οποίες θα τύχουν επιχορήγησης στο πλαίσιο της παρούσας προδημοσίευσης, θα ορισθούν στην πρόσκληση του προγράμματος.

Ενδεικτικές κατηγορίες επιλέξιμων δαπανών για τη διετή περίοδο ενίσχυσης είναι:

- Ο εκσυγχρονισμός και ποιοτική αναβάθμιση κτιριακών και λοιπών υποδομών,

- η απλοποίηση/αυτοματοποίηση λειτουργικών και παραγωγικών δραστηριοτήτων, μέσω του εκσυγχρονισμού του εξοπλισμού και της εισαγωγής ή/και αύξηση της χρήσης ΤΠΕ,

- ο επανασχεδιασμός και πιστοποίηση λειτουργιών και προϊόντων των επιχειρήσεων, μέσω τεχνικών οργανωτικής καινοτομίας, ενεργειών αναδιάρθρωσης, επαναπροσδιορισμού προϊόντος / υπηρεσίας με την αξιοποίηση μεθοδολογιών Design,

- η απόκτηση τεχνογνωσίας για νέα προϊόντα και υπηρεσίες, μέσω συμμετοχής σε εκθέσεις, συνέδρια, κ.α,

- η μετεγκατάσταση σε υφιστάμενες βιομηχανικές περιοχές (ΒΙ.ΠΕ), επιχειρηματικά πάρκα και τεχνολογικά πάρκα,

- οι αμοιβές τρίτων.

Σημειώνεται ότι είναι επιλέξιμο και το μισθολογικό κόστος υφιστάμενου ή νέου προσωπικού που θα απασχοληθεί στο συγκεκριμένο έργο, με εφαρμογή της ρήτρας ευελιξίας.

Ως έναρξη επιλεξιμότητας δαπανών ορίζεται η ημερομηνία υποβολής της αίτησης χρηματοδότησης. Σημειώνεται ότι η παρούσα ανακοίνωση αποτελεί προδημοσίευση.

Υποβολή, αξιολόγηση, ένταξη, υλοποίηση

Για τη χρηματοδότηση από το πρόγραμμα απαιτείται η υποβολή προς αξιολόγηση επιχειρηματικού σχεδίου με βάση τη διαδικασία που θα καθοριστεί στην πρόσκληση του προγράμματος.

Οι αναλυτικές προϋποθέσεις συμμετοχής, τα απαιτούμενα δικαιολογητικά, ο τρόπος υποβολής των προτάσεων, η διαδικασία εξέτασης και αξιολόγησης των προτάσεων, τα κριτήρια αξιολόγησης, οι υποχρεώσεις των δικαιούχων στην περίπτωση έγκρισης της αίτησης ενίσχυσης και οι λοιποί όροι του προγράμματος, θα περιγραφούν αναλυτικά στην πρόσκληση του προγράμματος, (καθώς και στο σύνολο των εγγράφων που την συνοδεύουν). Σημειώνεται ότι κατά τον έλεγχο και την αξιολόγηση των προτάσεων θα γίνουν αυστηρές διασταυρώσεις δεδομένων, ώστε να επαληθευθεί η ακρίβεια των στοιχείων που περιέχονται στις επενδυτικές προτάσεις και να αποφευχθούν φαινόμενα απάτης σε βάρος του ενωσιακού προϋπολογισμού.

Η αξιολόγηση των αιτήσεων χρηματοδότησης θα είναι συγκριτική, βάσει των κριτηρίων που θα ορισθούν στην πρόσκληση του προγράμματος.

Η προδημοσίευση θα παραμείνει σε διαβούλευση για έναν μήνα.

E-mail επικοινωνίας: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Γραμμή επικοινωνίας: 801 1136 300.

Πηγή. imerisia.gr

Σε επανέλεγχο των φορολογικών δηλώσεων 2013-2104 για ελεύθερους επαγγελματίες και επιχειρήσεις που έκαναν αυτοπεραίωση προχωρά η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων.

Στη σχετική εγκύκλιο αναφέρεται ότι θα ελεγχθεί δειγματοληπτικά το 0,5% των επιτηδευματιών με βάση κριτήρια ανάλυσης κινδύνου. Στην πρώτη γραμμή θα βρεθούν ελεύθεροι επαγγελματίες που ανήκουν στην υψηλή ζώνη κινδύνου για φοροδιαφυγή (γιατροί, δικηγόροι κ.α.) όσοι έχουν υποπέσει σε φορολογικές παραβάσεις στον παρελθόν και όσοι έχουν δηλώσει μεγάλες δαπάνες.

Το πλήρες κείμενο της εγκυκλίου έχει ως εξής:

  1. Από τις δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος οικονομικών ετών 2013 και 2014, που έχουν υποβληθεί σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 13−17 του Ν. 3296/2004 ελέγχονται ως προς τα εισοδήματα που έχουν δηλωθεί κατά τις διατάξεις αυτές οι δηλώσεις επιτηδευματιών σε ποσοστό 0,5% με βάση κατάταξη που θα προκύψει από μοριοδότηση κριτηρίων ανάλυσης κινδύνου, όπως αυτά καθορίσθηκαν στο παράρτημα που υπέβαλε η Διεύθυνση Επιχειρησιακού Σχεδιασμού, με το με αρ. πρωτ. ΔΕΣ16/31−5−2013 διαβιβαστικό έγγραφο στο Γενικό Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων και εγκρίθηκαν. Στις 15−7−2015 επικαιροποιήθηκαν τα κριτήρια από τη Γενική Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων σύμφωνα με το από 2−7−2015 υποβληθέν διαβιβαστικό του παραρτήματος αυτών.
  2. Εκτός από τις δηλώσεις που ορίζονται στην προηγούμενη παράγραφο, ελέγχονται επίσης για τους ίδιους επιτηδευματίες και οι οικείες δηλώσεις Φ.Π.Α., καθώς και οι δηλώσεις λοιπών φορολογιών που τυχόν υποβλήθηκαν σύμφωνα με τις ίδιες διατάξεις του Ν. 3296/2004 και αφορούν τις ίδιες διαχειριστικές περιόδους. Για τους ίδιους επιτηδευματίες και τις ίδιες διαχειριστικές περιόδους ελέγχεται επίσης και η ορθή εφαρμογή των διατάξεων του Π.Δ. 186/1992 (Κ.Β.Σ.),του Ν. 4093/2012 (Κώδικας Φορολογικής Απεικόνισης Συναλλαγών) και του Ν. 1809/1988.
  3. Για τη διενέργεια των ελέγχων που ορίζονται στις προηγούμενες παραγράφους εφαρμόζονται οι κείμενες κατά περίπτωση διατάξεις.
  4. Ποσά φόρου εισοδήματος ή Φ.Π.Α. ή λοιπών φορολογιών που προκύπτουν από τις παραπάνω δηλώσεις και έχουν ήδη βεβαιωθεί ή βεβαιώνονται λόγω της υποβολής τους σύμφωνα με τις ως άνω διατάξεις του Ν. 3296/2004, συμψηφίζονται με τα αποτελέσματα βάσει των διενεργούμενων ελέγχων, επιστρεφόμενης της τυχόν αρνητικής διαφοράς.

Πηγή. imerisia.gr

Έως το τέλος του έτους αναμένεται να υπογραφεί η σύμβαση παραχώρησης για τα περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας, ανακοίνωσε το ΤΑΙΠΕΔ, προχωρώντας παράλληλα σε παράταση για τις εγγυητικές επιστολές των τριών ομίλων που συμμετείχαν στην διαγωνισμό, η προθεσμία για τις οποίες έληγε σήμερα.

Σημειώνεται ότι, οι τρεις όμιλοι που ανανέωσαν τις προσφορές τους είναι: α) ο προτιμητέος επενδυτής Fraport AG- Slentel Ltd και οι αναπληρωματικοί υποψήφιοι β) CASA (Corporation America S.A.)- METKA Α.Ε. και γ) VINCI Airports S.A.S.- ΑΚΤOR Παραχωρήσεις Α.Ε.

Πηγή. ΑΜΠΕ

Αυτή τη στιγμή δεν υπάρχουν τα χρήματα στα κρατικά ταμεία για να δοθούν τα οικογενειακά επιδόματα του ΟΓΑ σε 635.000 δικαιούχους, ενώ γίνονται προσπάθειες να πραγματοποιηθεί η πληρωμή στις αρχές της επόμενης εβδομάδας, όπως παραδέχτηκε εμμέσως πλην σαφώς ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Τρύφων Αλεξιάδης μιλώντας σε τηλεοπτικό κανάλι το πρωί της Τετάρτης 14 Οκτωβρίου.

Άλλωστε, όπως είναι γνωστό, το πρόβλημα της καθυστέρησης της εν λόγω πληρωμής έγκειται στο ζήτημα ρευστότητας του Κράτους, καθώς προέχει να πληρωθεί η δόση προς το ΔΝΤ.

Να σημειωθεί ότι οι άτυχοι είναι περίπου 635.000 δικαιούχοι των οικογενειακών επιδομάτων, οι οποίοι περίμεναν να πληρωθούν το χρονικό διάστημα 12 με 16 Οκτωβρίου. Ο προγραμματισμός που γίνεται από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους (ΓΛΚ) είναι ότι τελικά, το κονδύλι των 225 εκατ. ευρώ που απαιτείται για να καταβληθεί η γ' δόση των οικογενειακών επιδομάτων, θα εκταμιευθεί ίσως στις 19 Οκτωβρίου αλλά ανοικτό είναι και να πάει μια ή δύο ημέρες πίσω.

Από τους 635 δικαιούχους οι 235.463 έχουν ήδη λάβει τις δύο πρώτες δόσεις. Οι υπόλοιποι 400.000 όμως πρόκειται να λάβουν για πρώτη φορά τη συγκεκριμένη στήριξη.

Το ενιαίο επίδομα στήριξης τέκνων κυμαίνεται από 13 έως 40 ευρώ το μήνα, ανάλογα με τον αριθμό των ανήλικων τέκνων και το οικογενειακό εισόδημα. Το ειδικό επίδομα στήριξης τρίτεκνων και πολύτεκνων οικογενειών ανέρχεται στο ποσό των 500 ευρώ τον χρόνο και χορηγείται σε τρεις ισόποσες δόσεις. Τα επιδόματα χορηγούνται με εισοδηματικά κριτήρια σε όσους έχουν παιδιά κάτω των 18 ή 19 ετών εφόσον φοιτούν στη μέση εκπαίδευση ή 25 ετών εφόσον σπουδάζουν ή έχουν πάνω από 67% ποσοστό αναπηρίας.

Πηγή: agronews.gr

Με απόφαση της Διοικήτριας του ΟΑΕΔ μετατίθεται η ημερομηνία έναρξης υλοποίησης του Προγράμματος Κοινωνικού Τουρισμού έτους 2015-2016 από την 15η Οκτωβρίου 2015 στην 15η Νοεμβρίου 2015. Αντιστοίχως, η ημερομηνία λήξης του προγράμματος παρατείνεται μέχρι την 31η Οκτωβρίου 2016.

Με κινητοποιήσεις προειδοποιούν οι συμβεβλημένοι με τον ΕΟΠΥΥ φυσικοθεραπευτές, κάνοντας λόγο για νοσηρή κατάσταση της σχέσης τους με τον οργανισμό.

Όπως σημειώνουν, ψηφίζονται νόμοι για να μην εφαρμόζονται από την πλευρά του κράτους, καθώς στον ΕΟΠΥΥ δεν φτάνουν ποτέ τα χρήματα των ασφαλισμένων και των συνταξιούχων, με αποτέλεσμα τα χρέη των ταμείων προς τον ΕΟΠΥΥ να είναι τεράστια.

Εκφράζουν τις αντιρρήσεις τους για rebate (εκπτωση) και clawback, (μηχανισμός αυτόματης επιστροφής χρημάτων λόγω υπέρβασης δαπάνης) που θα συνεχισθούν για ακόμη τρία χρόνια, επισημαίνοντας ότι ενώ εργάζονται 12 μήνες πληρώνονται μόνο για τους οκτώ και προσθέτουν ότι ο ΕΟΠΥΥ δεν αποκαθιστά τη ζημιά των 6.000.000 ευρώ που έχει προκαλέσει σε βάρος των φυσικοθεραπευτών από το 2014, ενώ δεν αποδίδονται τα χρέη των παλαιών ταμείων προς τους φυσικοθεραπευτές, με αποτέλεσμα να οφείλονται δεδουλευμένα πέντε ετών (ληξιπρόθεσμες οφειλές).

O Πανελλήνιος Σύλλογος Φυσικοθεραπευτών ζητά από το υπουργείο Υγείας άμεσο διάλογο για όλα τα ζητήματα, υπογραμμίζοντας ότι σε διαφορετική περίπτωση «οι δυναμικές κινητοποιήσεις είναι “προ των πυλών”».

πηγη: aftodioikisi.gr

 

Στην εξαίρεση της Εκκλησίας της Ελλάδος από την εφαρμογή των capital controls προχώρησε η κυβέρνηση, όπως αποκαλύπτεται από εγκύκλιο της Ιεράς Συνόδου.

Παρότι ο περιορισμός της κίνησης κεφαλαίων ισχύει για όλους τους πολίτες της χώρας, ελεύθερους επαγγελματίες, επιχειρήσεις, μισθωτούς, η Εκκλησία πέτυχε την εξαίρεσή της από το οδυνηρό μέτρο.

Όπως αναφέρεται σε σχετική εγκύκλιο της Ιεράς Συνόδου με ημερομηνία 29 Σεπτεμβρίου, οι Μητροπόλεις θα μπορούν να κάνουν αναλήψεις έως 10.000 ευρώ τον μήνα και η Αρχιεπισκοπή Αθηνών έως 20.000 ευρώ. Η εγκύκλιος της Ιεράς Συνόδου αναφέρει, μάλιστα, την απόφαση του «αξιοτίμου υπουργού Οικονομικών» -προφανώς αναφέρεται στον Ευκλείδη Τσακαλώτο- και αποκαλύπτει ότι έχει δημοσιευθεί ήδη σε ΦΕΚ, ενώ έχει εκδοθεί και δελτίο Τύπου του ΥΠΟΙΚ.

Όλη η εγκύκλιος:

Πρωτ. 4705

Αριθμ. Διεκπ. 2122

Αθήνησι 29η Σεπτεμβρίου 2015

Διά του παρόντος διαβιβάζομεν Υμίν την υπ’ αριθμ. Γ.Δ.Ο.Π. 0001258ΕΞ 2015/Χ.Π.2672 απόφασιν του Αξιοτίμου κ. Υπουργού Οικονομικών, υπό τον τίτλον «Ρυθμίσεις θεμάτων περιορισμών στην ανάληψη μετρητών και τη μεταφορά κεφαλαίων», δημοσιευθείσαν εις το υπ’ αριθμ. 2100/ 25.9.2015 Φύλλον της Εφημερίδος της Κυβερνήσεως, τεύχ. Β΄, ως και το από 28.9.2015 σχετικόν Δελτίον Τύπου του Υπουργείου Οικονομικών, συμφώνως προς τα οποία (παράγρ. 1, εδ. ιθ και κ), κατ’ εξαίρεσιν των επιβληθέντων περιορισμών κινήσεως κεφαλαίων, επιτρέπονται πλέον αναλήψεις μετρητών διά τας Ιεράς Μητροπόλεις έως του ποσού των δέκα χιλιάδων (10.000) ευρώ και διά την Ιεράν Αρχιεπισκοπήν Αθηνών έως είκοσι χιλιάδων ευρώ (20.000) μηνιαίως, εξ ενός πιστωτικού ιδρύματος και εξ ενός λογαριασμού, επί τη προσκομίσει υπευθύνου δηλώσεως του νομίμου εκπροσώπου αυτων, ότι δεν έχουν πραγματοποιήσει ανάληψιν εντός του τρέχοντος μηνός εξ άλλου λογαριασμού του ιδίου ή άλλου πιστωτικού ιδρύματος. Αι ως άνω συναλλαγαί θα διεκπεραιούνται απ’ ευθείας διά του δικτύου των καταστημάτων των πιστωτικών ιδρυμάτων.

 

 

 

 πηγή: iefimerida.gr

Μέχρι τρία δισ. ευρώ μπορούν να εξοικονομήσουν καταναλωτές, επιχειρήσεις και ελληνικό Δημόσιο, αν προωθηθούν οι ηλεκτρονικές συναλλαγές στη χώρα μας. Επιπλέον, σύμφωνα με έρευνα του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου και Ηλεκτρονικού Επιχειρείν (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΟΠΑ), οι ηλεκτρονικές συναλλαγές μπορούν να αυξήσουν τα έσοδα ΦΠΑ κατά 2 δισ. ευρώ ετησίως.

Σύμφωνα με την έρευνα, η Ελλάδα υστερεί στη χρήση του ηλεκτρονικού χρήματος. Μόλις το 6% των πληρωμών γίνεται με πλαστικές κάρτες (χρεωστικές, πιστωτικές), όταν ο μέσος όρος στην Ε.Ε. ξεπερνά το 24%. Επίσης στη χώρας μας, μόλις το 17% των κατοίκων είναι εγγεγραμμένοι χρήστες υπηρεσιών ηλεκτρονικής τραπεζικής (e-banking), έναντι του 50% που είναι ο μέσος όρος στην Ευρώπη. Σύμφωνα με την έρευνα, αν το ποσοστό των χρηστών e-banking στην Ελλάδα πλησιάσει τον μέσο όρο της Ευρώπης, τότε οι καταναλωτές θα εξοικονομήσουν μέχρι 1,5 δισ. ευρώ. Οι ερευνητές του ELTRUN αναφέρουν ότι οι χρήστες e-banking εξοικονομούν ετησίως έως και 450 ευρώ, ενώ μια συναλλαγή, ανάλογα με τις συνθήκες διεξαγωγής, μπορεί να κοστίζει μέχρι και 13 ευρώ.
H έρευνα αποκαλύπτει ότι οι περιορισμοί στην κίνηση κεφαλαίων (capital controls) έδωσαν ώθηση στις ηλεκτρονικές συναλλαγές. Για παράδειγμα, 47% των Ελλήνων αγοραστών δήλωσαν ότι χρησιμοποίησαν το e-banking και το ηλεκτρονικό εμπόριο (e-commerce) για να ξεπεράσουν το πρόβλημα της έλλειψης μετρητών. Επίσης, ο αριθμός των ενεργών χρηστών e-banking εκτιμάται ότι αυξήθηκε κατά 30%. Οι τράπεζες μάλιστα μετακίνησαν προσωπικό, καθιστώντας τα ηλεκτρονικά τους κανάλια το κεντρικό δίκτυο συναλλαγών και όχι το «εναλλακτικό», όπως ήταν μέχρι τότε.
Σύμφωνα με τον καθηγητή του ΟΠΑ, Γιώργο Δουκίδη, η δυναμική που έχει αναπτυχθεί δεν θα πρέπει να χαθεί. Ο ίδιος παραδέχεται ότι οι ηλεκτρονικές συναλλαγές μπορεί να μειώνουν τη φοροδιαφυγή και τη φοροαποφυγή, αλλά εξοικονομούν κόστη σε ιδιώτες και επιχειρήσεις. Ακόμη και το κράτος μπορεί να εξοικονομήσει κόστη από την εφαρμογή, π.χ., της ηλεκτρονικής τιμολόγησης. Η μελέτη αναφέρει ότι η αύξηση της χρήσης της ηλεκτρονικής τιμολόγησης μπορεί να εξοικονομήσει περί τα 900 έως 1.400 εκατ. ευρώ στις επιχειρήσεις ετησίως, αλλά μπορεί να εξοικονομήσει και στο ελληνικό Δημόσιο 200 εκατ. ευρώ.
Η ελληνική πολιτεία, παραδέχεται ο κ. Δουκίδης, δίνει μεγάλη έμφαση στις συναλλαγές των φυσικών προσώπων, αλλά υποβαθμίζει τις συναλλαγές μεταξύ επιχειρήσεων. Επίσης, προς την κατεύθυνση αυτή, το ΥΠΟΙΚ θα πρέπει να αντλήσει επιπλέον επιχειρήματα, πέρα από την πάταξη της φοροδιαφυγής/φοροαποφυγής, προκειμένου να προωθήσει τις ηλεκτρονικές συναλλαγές στη χώρα μας. «Οι επιχειρήσεις», λέει ο κ. Δουκίδης, «για να κινηθούν προς την κατεύθυνση της ηλεκτρονικής τιμολόγησης και των ηλεκτρονικών πληρωμών, θα πρέπει να πεισθούν ότι θα το κάνουν και για δικό τους όφελος – όχι μόνο για την τόνωση των εσόδων του κράτους. Σε δεύτερο χρόνο», προσθέτει, «θα μπορεί το ΥΠΟΙΚ να ζητήσει τα στοιχεία των συναλλαγών ώστε να ελέγξει τυχόν φαινόμενα φοροδιαφυγής».
Αναμφισβήτητα η συγκυρία των capital controls δίνει τη δυνατότητα για τη δημιουργία ενός νέου πλαισίου στην καταγραφή των διαδρομών του χρήματος. Αν αυτό επιτευχθεί, το Δημόσιο θα μπορέσει να αυξήσει την είσπραξη του ΦΠΑ –έως ένα βαθμό στην πηγή– και να περιορίσει την τεράστια φοροδιαφυγή/φοροαποφυγή. Ωστόσο θα πρέπει να υπάρξουν δράσεις που θα ενισχύσουν τη χρήση του ηλεκτρονικού χρήματος και θα περιορίζουν τη χρήση μετρητών. Για παράδειγμα, όπως αναφέρουν οι ερευνητές του ELTRUN, θα πρέπει να δημιουργηθούν αντικίνητρα συνεχούς λήψης μετρητών από τις τράπεζες και, αντιθέτως, να δοθούν περισσότερα κίνητρα στη συστηματική χρήση της ηλεκτρονικής τραπεζικής. Σε ένα τέτοιο πλαίσιο, το κράτος θα μπορούσε να επιβάλει ως υποχρεωτική τη χρήση κάρτας σε συναλλαγές, π.χ., άνω των 100 ευρώ.
Επίσης, μια υποχρεωτική εγκατάσταση τερματικών POS –εκτιμάται ότι χρειαζόμαστε επιπλέον 400-500 χιλ. POS– μπορεί να χρηματοδοτηθεί μέσω του νέου ΕΣΠΑ για τις πολύ μικρές εταιρείες/επαγγελματίες.
Ενα πιθανό ακόμη μέτρο θα μπορούσε να είναι η σταδιακή «επιδότηση» του κόστους εγκατάστασης για τις παραπάνω εταιρείες μέσω ενός συμψηφιστικού αλγορίθμου που σχετίζεται με το ύψος του ΦΠΑ. Τέλος, σύμφωνα με τους μελετητές, θα πρέπει να προχωρήσει η online σύνδεση ταμειακών με το Τaxis, η σταδιακή υποχρεωτική καθιέρωση της ηλεκτρονικής τιμολόγησης (αρχίζοντας από τις μεγάλες επιχειρήσεις), κ.ο.κ.

πηγή:kathimerini.gr

 

Το νέο πρόγραμμα του ΟΑΕΔ για επιδότηση λειτουργικών εξόδων και διατήρηση θέσεων εργασίας μέσω της κάλυψης μισθών σε 10.000 επιχειρήσεις και άτομα προανήγγειλε σήμερα η Διοικήτρια του ΟΑΕΔ κ. Καραμεσίνη.

Στόχος του προγράμματος του ΟΑΕΔ είναι να ωφεληθούν έως 10.000 άτομα και επιχειρήσεις και θα έχει τίτλο με τίτλο «Ενίσχυση της ρευστότητας και της απασχόλησης».

Ουσιαστικά, το πρόγραμμα απευθύνεται σε νέους ελεύθερους επαγγελματίες, πρώην ανέργους, οι οποίοι έχουν έναρξη επαγγέλματος από την 1/1/2014 και μετά. Επίσης, απευθύνεται σε ιδιωτικές επιχειρήσεις ή συνεταιρισμούς, που κατά το τρέχον έτος, πραγματοποίησαν αύξηση των θέσεων εργασίας, προσλαμβάνοντας ανέργους.

Η δράση προβλέπει αρχικά την αναδρομική κάλυψη για το 2015 δαπανών νέων ελεύθερων επαγγελματιών (ενοίκια, αποσβέσεις παγίων, ασφαλιστικές εισφορές, έμμεσες δαπάνες για την αγορά εξοπλισμού). Επίσης, προβλέπει την επιδότηση, με 450 ευρώ μηνιαίως κατ’ ανώτατο όριο, των νέων θέσεων εργασίας που δημιουργήθηκαν από επιχειρήσεις ή συνεταιρισμούς εντός του 2015. Οι ωφελούμενες εταιρίες όμως δεσμεύονται για διατήρηση των επιδοτούμενων θέσεων για χρονικό διάστημα που θα προσδιοριστεί στη δημόσια πρόσκληση, το προσχέδιο της οποίας αναμένεται σύμφωνα με την κ. Καραμεσίνη να δοθεί στη δημοσιότητα στα τέλη του Οκτωβρίου.. Το ανώτατο όριο ενίσχυσης των δικαιούχων και των δύο κατηγοριών θα κυμανθεί μεταξύ 12.000 και 15.000 ευρώ.

Στόχος της δράσης είναι να ενισχυθεί η ρευστότητα εκείνων των επιχειρήσεων που εμπράκτως στήριξαν την απασχόληση καθώς και να ενισχυθεί η βιωσιμότητα των επιχειρήσεων που ξεκίνησαν οι νέοι κυρίως άνθρωποι.

πηγή: dikaiologitika.gr