Η Ιονία οδός είναι ένα από τα πλέον αναπτυξιακά αλλά και δύσκολα στην κατασκευή οδικά δίκτυα, το οποίο ξεκινά από τη γέφυρα «Χαρίλαος Τρικούπης» που συνδέει Ρίο – Αντίρριο και καταλήγει στον κόμβο της Εγνατίας οδού στα Ιωάννινα.
Αναπτυξιακό υπό την έννοια ότι θα διευκολύνει σημαντικά την πρόσβαση στην απομονωμένη μέχρι πρότινος δυτική Ελλάδα και σε σημαντικά λιμάνια όπως αυτό της Ηγουμενίτσας, που αποτελεί κόμβο εισόδου και εξόδου. Επίσης δημιουργεί «άνοιγμα» σε μεγάλες και σημαντικές πόλεις όπως τα Ιωάννινα, η Άρτα και το Αγρίνιο, ενώ συνδέει επίσης και μεγάλους οδικούς άξονες όπως την Ε.Ο. Κορίνθου – Πάτρας με την Εγνατία.
Ωστόσο είναι και εξαιρετικά δύσκολο, καθώς εκτείνεται σε μια από τις πλέον ορεινές περιοχές της Ελλάδας. Μέχρι σήμερα, το μεγαλύτερο ζήτημα που είχε να αντιμετωπίσει η κοινοπραξία κατασκευής της Ιονίας οδού, η «Νέα Οδός», ήταν η διάνοιξη της μιας εκ των τεσσάρων σηράγγων του οδικού άξονα, στον ορεινό όγκο Κλόκοβας. Για όσους έχουν πραγματοποιήσει τη διαδρομή Αντίρριο – Μεσολόγγι, αυτός ο ορεινός όγκος είναι ο πρώτος που συναντάμε μετά το Αντίρριο και λόγω της στενότητας του δρόμου και των συνεχών στροφών δημιουργεί έντονη ανάσχεση της κίνησης ειδικά σε περιόδους αιχμής.
Στο σημείο αυτό λοιπόν ξεκίνησαν ήδη οι εργασίες και, όπως δείχνει το video που έδωσε στη δημοσιότητα η κοινοπραξίας «Νέα Οδός», εξελίσσεται με ταχείς ρυθμούς η εκσκαφή της διπλής σήραγγας. Σύμφωνα με την τελευταία και αναθεωρημένη σύμβαση παραχώρησης, το συνολικό έργο της Ιονίας οδού μήκους 196 χιλιομέτρων πρέπει να έχει παραδοθεί έως τον Ιούλιο του 2017. Βάσει στοιχείων της κοινοπραξίας κατασκευής, με την ολοκλήρωση της Ιονίας οδού η απόσταση Αθήνα – Ιωάννινα θα μειωθεί χρονικά κατά περίπου 2 ώρες, με δεδομένη ωστόσο και την ολοκλήρωση του αυτοκινητόδρομου Κορίνθου – Πάτρας.
Ταυτόχρονα, βέβαια, έχει προγραμματιστεί η δημιουργία 4 σταθμών διοδίων κατά το μήκος της διαδρομής, που σημαίνει ότι μαζί με τους 3 του τμήματος Κόρινθος – Πάτρα, τους 2 της διαδρομής Αθήνα – Κόρινθος και φυσικά τον 1 και τσουχτερό της γέφυρας Ρίου – Αντιρρίου (13,20€ κοστίζει η διέλευση για ιδιωτικής χρήσης επιβατικό αυτοκίνητο), ο συνολικός αριθμός των διοδίων για τη διαδρομή Αθήνα – Ιωάννινα θα φτάνει τους… 10. Με αυτά τα δεδομένα λοιπόν, η διαδρομή θα κοστίζει μάλλον περισσότερο σε διόδια παρά σε καύσιμο –τουλάχιστο οδηγώντας ένα σύγχρονο αυτοκίνητο diesel- όπως περίπου συμβαίνει και στη διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη.

πηγή: gazzetta.gr

 

Σήμερα Παρασκευή ήταν η καταληκτική ημερομηνία για να δοθούν τα οικογενειακά επιδόματα του ΟΓΑ, σύμφωνα με όσα είχε δηλώσει ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Εργασίας, Ανδρέας Νεφελούδης. Ωστόσο μέχρι και αυτή την ώρα ο ΟΓΑ δεν έχει προχωρήσει σε καμία ανακοίνωση σχετικά με το θέμα.

Σε δηλώσεις του κ. Νεφελούδη, που είχαν προηγηθεί την περασμένη Δευτέρα, σημείωσε ότι η καθυστέρηση αυτή στα οικογενειακά επιδόματα σχετίζεται με γραφειοκρατικές αγκυλώσεις και όχι με την έλλειψη των σχετικών κονδυλίων ύψους 225 εκατ. ευρώ. Ωστόσο, οι δικαιούχοι μέχρι και αυτή την ώρα δεν έχουν λάβει το επίδομα.
Αξίζει να σημειωθεί πως είναι η δεύτερη φορά που καθυστερεί η καταβολή των επιδομάτων προς τους 635.000 δικαιούχους, η οποία συνήθως ολοκληρώνεται έως τις 16 Οκτωβρίου.

πηγή: protothema.gr

 

Λίγο πριν τις 3:30 το μεσημέρι ολοκληρώθηκε η δεύτερη συνάντηση του υπουργού Οικονομίας Γιώργου Σταθάκη με τους εκπροσώπους των θεσμών, όπου καταγράφηκε διάσταση απόψεων μεταξύ των δύο πλευρών στο ζήτημα της ρύθμισης των «κόκκινων» στεγαστικών δανείων.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η Αθήνα προτείνει προστασία της πρώτης κατοικίας για δανειολήπτες που έχουν ενταχθεί στον νόμο Κατσέλη εφόσον η αντικειμενική αξία του ακινήτου δεν υπερβαίνει τις 200.000 ευρώ για άγαμο ιδιοκτήτη και τις 250.000 ευρώ για ζευγάρι, με το όριο να αυξάνεται κατά 25.000 ευρώ ανά τέκνο, για έως και τρία παιδιά.

Παράλληλα, η ελληνική πλευρά προτείνει ως εισοδηματικό όριο τις 35.000 ευρώ ετησίως, με προϋπόθεση όμως τα συνολικά χρέη προς τράπεζες και Δημόσιο να μην ξεπερνούν τις 250.000 ευρώ.
Στον αντίποδα, οι δανειστές επιμένουν πως το πλαφόν για την αντικειμενική αξία του ακινήτου θα πρέπει να οριστεί σαφώς χαμηλότερα, στα 120.000 ευρώ, ενώ παράλληλα ζητούν χαμηλότερο εισοδηματικό όριο, το οποίο τοποθετούν στα όρια της φτώχειας.

Συγκεκριμένα, οι θεσμοί προτείνουν άρση προστασίας πρώτης κατοικίας από πλειστηριασμούς εάν ο ιδιοκτήτης του ακινήτου έχει ετήσιο εισόδημα που υπερβαίνει τα 8.180 ευρώ για τους άγαμους και τα 13.900 ευρώ για τα ζευγάρια, με προσαύξηση της τάξης των 3.350 ευρώ ανά παιδί, έως τρία παιδιά.

Επιπλέον, οι πιστωτές προκρίνουν πολύ χαμηλότερο όριο χρεών για απόσυρση της προστασίας της πρώτης κατοικίας, τοποθετώντας το ταβάνι στις 120.000 ευρώ, δηλαδή κάτω από το μισό σε σχέση με αυτό που προτείνει η κυβέρνηση.

Πηγή: ΣΚΑΪ

Εκτεταμένες είναι οι καταστροφές που έχουν υποστεί σε μεγάλο μέρος τμήματα των Περιφερειακών Ενοτήτων Αχαΐας και Ηλείας από τα έντονα καιρικά φαινόμενα που πλήττουν από τα ξημερώματα την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας.

Άμεσα εστάλησαν από τον Περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδας Απόστολο Κατσιφάρα στη Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας και στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Πελοποννήσου – Δυτικής Ελλάδας – Ιονίου, τα αιτήματα για την κήρυξη σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης των Δήμων Δυτικής Αχαΐας της Π.Ε. Αχαΐας και Ανδραβίδας – Κυλλήνης της Π.Ε. Ηλείας.

Εξαιτίας των συνεχών και έντονων καταιγίδων έχουν πλημμυρίσει μεγάλες εκτάσεις των Δήμων, έχουν υποστεί σοβαρές ζημιές σε κατοικίες, ιδιοκτησίες, υποδομές, καλλιέργειες, κατολισθήσεις σε αγροτικό και οδικό δίκτυο, κεντρικούς αγωγούς ύδρευσης και στον ηλεκτροφωτισμό.

«Για μία ακόμη φορά η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας βρίσκεται στο επίκεντρο της κακοκαιρίας. Από νωρίς το πρωί οι Υπηρεσίες μας είναι στο πλευρό των κατοίκων αυτών των περιοχών έχοντας ως κύριο στόχο μας να μην κινδυνεύσει ανθρώπινη ζωή και να προστατευθούν οι περιουσίες των συμπολιτών μας» σημείωσε ο Περιφερειάρχης Απ. Κατσιφάρας συμπληρώνοντας πως η Πολιτική Προστασία της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, καθώς και οι Τεχνικές Υπηρεσίες είναι επί ποδός και ζήτησε από όλους να βρίσκονται σε επιφυλακή καθώς πρόκειται για μία πολύ δύσκολη ημέρα.

Στο Δήμο Δυτικής Αχαΐας οι μεγαλύτερες ζημιές παρατηρούνται:

Στη Δημοτική Ενότητα Λαρίσου και ειδικότερα στα Τ.Δ. Καγκάδι, Απιδεώνα, Άραξο, Μετόχι, Λάππα, Λακκόπετρα, Ματαράγκα, Μιχόι, Άγ. Νικόλαο Σπάτρα και Βουπράσιο.

Στη Δημοτική Ενότητα Μόβρης και ειδικότερα στα Τ.Δ. Σαγέικα, Σιδηροδρομικός Σταθμός, Μποντέικα, Λιμνοχώρι και Καλαμάκι.

Στη Δημοτική Ενότητα Δύμης και ειδικότερα στα Τ.Δ. Αλυκές, τοποθεσία «Μάνα» παραλίας Κ. Αχαίας, αντλιοστάσιο Κ. Αχαίας, Τ.Κ. Κάτω Αλισσού και Αλισσού στους οικισμούς Φλόκα, Ζησιμέικα, Λουσικά, Σπαλιαρέικα και στη ΒΙ.ΠΕ.

Στο Δήμο Ανδραβίδας – Κυλλήνης τα περισσότερα προβλήματα προκλήθηκαν:

Στα Δ.Κ. Λεχαινών, Βάρδας, Κάστρου

Στα Τ.Δ. Ανδραβίδας, Στρουσίου, Σταφιδοκάμπου, Αετοράχης, Κεπελέτου, Κουρτεσίου, Μανωλάδας, Νεάπολης, Νέας Μανωλάδας, Νησίου, Ξενιών, Κάτω Παναγιάς, Νεοχωρίου, Αγίου Χαραλάμπους, Αρετής, Μέλισσας, Μπορσίου και Μυρσίνης.

Η Ελληνική Αστυνομία, λόγω της αυξημένης κίνησης των εκδρομέων από και προς τα αστικά κέντρα και εν όψει του φετινού εορτασμού της 28ης Οκτωβρίου, έχει εκπονήσει ειδικό σχεδιασμό και λαμβάνει αυξημένα μέτρα οδικής ασφάλειας και τροχονομικής αστυνόμευσης, με στόχο την ασφαλή κυκλοφορία των πολιτών και την πρόληψη τροχαίων ατυχημάτων, σε όλο το οδικό δίκτυο της Χώρας.

Ο σχεδιασμός των μέτρων πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο ειδικότερων εντολών του Αρχηγείου της Ελληνικής Αστυνομίας για πλήρη και συνεχή δραστηριοποίηση όλων των Υπηρεσιών Τροχαίας, προκειμένου να εξασφαλιστούν οι συνθήκες ομαλής και ασφαλής οδικής κυκλοφορίας στο σύνολο του οδικού δικτύου της xώρας.

Ειδικότερα, οι βασικοί άξονες του σχεδιασμού, προβλέπουν:

  • Αυξημένη τροχονομική αστυνόμευση του οδικού δικτύου σε τομείς ανά 20-30 χιλιόμετρα, με βάση τις ιδιαίτερες κυκλοφοριακές συνθήκες κάθε περιοχής.
  • Ενισχυμένη αστυνομική παρουσία και αστυνόμευση των σημείων του οδικού δικτύου, όπου σημειώνονται συχνά τροχαία ατυχήματα.
  • Ρύθμιση της κυκλοφορίας με πεζούς τροχονόμους, σε βασικές διασταυρώσεις, για την αποφυγή κυκλοφοριακών συμφορήσεων.
  • Αυξημένα μέτρα τροχαίας στις εισόδους-εξόδους των μεγάλων αστικών κέντρων, όπου παρατηρείται μεγάλη κίνηση οχημάτων.
  • Αυξημένα μέτρα τροχαίας σε χώρους όπου παρατηρείται μαζική διακίνηση επιβατών (αεροδρόμια, λιμάνια, σταθμοί, κ.λπ.).
  • Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις και αυξημένα μέτρα Τροχαίας, σε περιοχές που θα πραγματοποιηθούν εορταστικές εκδηλώσεις.
  • Παρουσία τροχονόμων στους Σταθμούς Διοδίων της Χώρας για τη διευκόλυνση της κυκλοφορίας, την ενημέρωση και την παροχή συμβουλών στους οδηγούς και τους συνεπιβάτες.
  • Συγκρότηση συνεργείων γενικών και ειδικών τροχονομικών ελέγχων (ιδιαίτερα για τη βεβαίωση επικίνδυνων παραβάσεων, όπως υπερβολική ταχύτητα, οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, αντικανονικό προσπέρασμα, κ.λπ. καθώς και παραβάσεων που ευθύνονται για την πρόκληση σοβαρών τροχαίων ατυχημάτων, όπως η χρήση κινητών τηλεφώνων κατά την οδήγηση).
  • Ενημέρωση των πολιτών σε περιπτώσεις κυκλοφοριακών ή άλλων προβλημάτων.
  • να ενημερώνονται για την κατάσταση του οδικού δικτύου.
  • να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί κατά την οδήγηση.
  • να ακολουθούν πιστά τις διατάξεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.
  • να οδηγούν με χαμηλές ταχύτητες για να ελέγχουν καλύτερα το όχημά τους.
  • σε κάθε περίπτωση να συμμορφώνονται με τις υποδείξεις των τροχονόμων.

Επιπλέον σε όλη τη διάρκεια εφαρμογής των μέτρων, θα βρίσκονται σε αυξημένη επιχειρησιακή ετοιμότητα, τόσο το προσωπικό όσο και τα μέσα της Ελληνικής Αστυνομίας, κυρίως των Υπηρεσιών Τροχαίας. Συγκεκριμένα, θα διατεθούν περιπολικά, μοτοσικλέτες και συμβατικά οχήματα, με το ανάλογο προσωπικό και εξοπλισμό για την αποτελεσματική αστυνόμευση του οδικού δικτύου της χώρας.

Κατά την εορταστική περίοδο θα ισχύουν οι απαγορεύσεις κίνησης φορτηγών αυτοκινήτων ωφέλιμου φορτίου άνω του 1,5 τόνου, όπως αναφέρονται στο σχετικό δελτίο τύπου.

Σημειώνεται ότι η σωστή οδική συμπεριφορά των οδηγών και η τήρηση των κανόνων οδικής κυκλοφορίας αποτελούν βασικές προϋποθέσεις, τόσο για την ασφαλή μετακίνηση, όσο και για την αποφυγή των τροχαίων ατυχημάτων.

Στο πλαίσιο αυτό οι οδηγοί παρακαλούνται:

Η οδική ασφάλεια είναι υπόθεση όλων μας.

Την απαγόρευση της κυκλοφορίας φορτηγών αυτοκινήτων κατά τον εορτασμό της επετείου της 28ης Οκτωβρίου 2015 ανακοίνωσε η ΕΛ.ΑΣ.

Για την ασφαλέστερη κίνηση των οχημάτων και τη βελτίωση της οδικής κυκλοφορίας, κατά τον εορτασμό της 28ης Οκτωβρίου, εκτός των αυξημένων μέτρων τροχαίας σε όλη την επικράτεια και των μέτρων διευκόλυνσης της κυκλοφορίας που θα ληφθούν σε τοπικό επίπεδο, θα ισχύσει απαγόρευση κίνησης φορτηγών αυτοκινήτων, ωφελίμου φορτίου άνω του 1,5 τόνου, ως εξής: 1. Την Τρίτη 27 Οκτωβρίου 2015 για το ρεύμα εξόδου και από ώρα 16.00 έως 21.00, θα ισχύουν οι απαγορεύσεις:

α) Στη Νέα Εθνική Οδό (Ν.Ε.Ο.) και στην Παλιά Εθνική Οδό (Π.Ε.Ο.) Αθηνών – Κορίνθου – Πατρών, από τα Διόδια Ελευσίνας μέχρι τα Διόδια Ρίου.

β) Στη Ν.Ε.Ο. Αθηνών – Θεσσαλονίκης, από τον κόμβο Αγ. Στεφάνου (Κρυονέρι) μέχρι τη διασταύρωση του Μπράλου, από τον κόμβο Λαμίας μέχρι τον κόμβο Ραχών Φθιώτιδας και από τη Λάρισα (χ.θ. 365+400) μέχρι την κάτω διάβαση περιοχής Σκοτίνας (χ.θ. 410).

γ) Στην Εθνική Οδό Θεσσαλονίκης – Ν. Μουδανιών, από την αερογέφυρα Θέρμης μέχρι το 34ο χλμ.

δ) Στην Εθνική Οδό Σχηματαρίου – Χαλκίδας, από τη διασταύρωσή της με τη Ν.Ε.Ο. Αθηνών – Θεσσαλονίκης μέχρι την υψηλή γέφυρα Χαλκίδας (χ.θ. 12+300).

ε) Στην Εθνική Οδό Θεσσαλονίκης – Καβάλας από το 11ο χλμ (Χ.Θ. 11+340) έως την Χ.Θ. 97+650 ( μέχρι τη γέφυρα του Στρυμόνα) .

2. Την Τετάρτη 28 Οκτωβρίου 2015 για το ρεύμα εισόδου στα Αστικά Κέντρα και από 15.00 έως 21.00 ώρας, θα ισχύουν οι απαγορεύσεις:

α) Στη Ν.Ε.Ο. και στην Π.Ε.Ο. Πατρών – Κορίνθου – Αθηνών, από τα Διόδια Ρίου μέχρι τα Διόδια Ελευσίνας.

β) Στη Ν.Ε.Ο. Θεσσαλονίκης – Αθηνών, στο ρεύμα προς Αθήνα, από την κάτω διάβαση περιοχής Σκοτίνας (Χ.Θ. 410) μέχρι τη Λάρισα (Χ.Θ. 365+400), από τον κόμβο Ραχών Φθιώτιδας μέχρι τον κόμβο Λαμίας και από τη διασταύρωση του Μπράλου μέχρι τον κόμβο Αγ. Στεφάνου (Κρυονέρι).

γ) Στην Εθνική Οδό Ν. Μουδανιών – Θεσσαλονίκης, από το 34ο χλμ. μέχρι την αερογέφυρα Θέρμης.

δ) Στην Εθνική Οδό Χαλκίδας – Σχηματαρίου, από την υψηλή γέφυρα Χαλκίδας (χ.θ. 12+300) μέχρι τη διασταύρωσή της με τη Ν.Ε.Ο. Αθηνών – Θεσσαλονίκης.

ε) Στην Εθνική Οδό Καβάλας- Θεσσαλονίκης από τη γέφυρα Στρυμόνα μέχρι την διασταύρωση Ρεντίνας. Ειδικότερα, επισημαίνεται ότι μόνο για το τμήμα από την κάτω διάβαση περιοχής Σκοτίνα Πιερίας (Χ.Θ. 410) μέχρι και την Λάρισα (Χ.Θ. 365 + 400) οι απαγορεύσεις έχουν ισχύ από ώρα 16:00 έως 23:00 κάθε Κυριακή.

3. Εξαιρούνται της απαγόρευσης κυκλοφορίας:

α) Τα οχήματα που προσφέρουν οδική βοήθεια (ιδιωτικής και δημόσιας χρήσης), τα φορτηγά αυτοκίνητα των ΕΛ.ΤΑ, τα φορτηγά αυτοκίνητα των εταιρειών διανομής Τύπου, τα φορτηγά αυτοκίνητα που μεταφέρουν ζώντα ζώα, παστεριωμένο γάλα, νωπά ψάρια, κρέας και ευπαθή προϊόντα, εφόσον το ποσοστό του φορτίου των παραπάνω προϊόντων που μεταφέρονται είναι τουλάχιστον το 10% του ωφέλιμου φορτίου.

β) Τα φορτηγά οχήματα μεταφοράς νερού (υδροφόρα) όταν αυτά κινούνται για την αντιμετώπιση δασικών πυρκαγιών.

γ) Τα φορτηγά οχήματα αυτοκίνητα δημοσίας χρήσεως (Φ.Δ.Χ.) και Φ.Ι.Χ. ψυγεία που μεταφέρουν νωπά οπωροκηπευτικά προϊόντα.

δ) Τα φορτηγά οχήματα που μεταφέρουν υποπροϊόντα ζωικής προέλευσης για αδρανοποίηση, εφόσον διαθέτουν σχετική άδεια από τη Διεύθυνση Κτηνιατρικής της οικείας Περιφέρειας και συνοδεύονται από το προβλεπόμενο εμπορικό έγγραφο.

ε) Τα φορτηγά σιλοφόρα οχήματα δημοσίας χρήσεως (Φ.Δ.Χ.) που μεταφέρουν έτοιμο σκυρόδεμα, στο τμήμα της Π.Ε.Ο. Αθηνών – Πατρών από τα διόδια Ρίου έως το Δρέπανο, στο ρεύμα προς Αθήνα.

στ) Τα φορτηγά οχήματα των Οργανισμών Κοινής Ωφέλειας (Δ.Ε.Η., Ο.Τ.Ε, Φυσικό Αέριο κ.λπ.) όταν κινούνται για αποκαταστάσεις εκτάκτων βλαβών των δικτύων τους και μόνο εφόσον συνοδεύονται από έγγραφη εντολή του οικείου οργανισμού.

ζ) Τα βυτιοφόρα οχήματα που μεταφέρουν καύσιμα για τον ανεφοδιασμό μέσων πυρόσβεσης, εφόσον αυτό αποδεικνύεται από κατάλληλα έγγραφα ή παραστατικά.

η) Τα φορτηγά οχήματα του εθελοντικού Οργανισμού «Το χαμόγελο του Παιδιού».

θ) Τα φορτηγά οχήματα μεταφοράς εξοπλισμού μουσικών και θεατρικών παραστάσεων, τα φορτηγά οχήματα που χρησιμοποιούνται για την κάλυψη τηλεοπτικών και κινηματογραφικών γεγονότων.

ι) Τα φορτηγά αυτοκίνητα που μεταφέρουν οξυγόνο για ιατρικούς σκοπούς.

ια) Τα μηχανήματα έργου της ΔΕΣΕ και τα φορτηγά οχήματα που χρησιμοποιούνται για την αντιμετώπιση έκτακτων περιστατικών, μετά από αίτημα της αρμόδιας υπηρεσίας Πολιτικής Προστασίας και με σχετική απόφαση της κατά τόπον αρμόδιας Διεύθυνσης Τροχαίας.

ιβ) Τα φορτηγά οχήματα που μεταφέρουν εκλογικό υλικό, εφόσον αυτό αποδεικνύεται από παραστατικά έγγραφα.

ιγ) Τα φορτηγά οχήματα που μεταφέρουν εμπορεύματα, τα οποία προορίζονται για τον εφοδιασμό πλοίων γραμμών εξωτερικού, εφόσον αυτό αποδεικνύεται από κατάλληλα έγγραφα ή παραστατικά (συνήθη εμπορικά και τελωνειακά έγγραφα), στα οποία αναφέρεται το όνομα του πλοίου για το οποίο προορίζονται, καθώς και το λιμάνι ελλιμενισμού του.

πηγή: dikaiologitika.gr

 

Στο Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και θρησκευμάτων συστάθηκε πενταμελής Επιτροπή για τις κατ' εξαίρεση μετεγγραφές φοιτητών που προβλέπει το νέο πλαίσιο του νόμου για τους δικαιούχους μεταγραφής. Η υποβολή των αιτήσεων ξεκινάει από σήμερα 21 Οκτωβρίου και θα διαρκέσει 30 ημέρες.

Η Επιτροπή Κατ' εξαίρεση Μετεγγραφών εξετάζει αιτήσεις φοιτητών Α.Ε.Ι. και Α.Ε.Α. της ημεδαπής για κατ' εξαίρεση μετεγγραφή σε Σχολή ή Τμήμα ή Πρόγραμμα Σπουδών αντίστοιχο των Σχολών ή Τμημάτων ή Προγραμμάτων Σπουδών εισαγωγής, από Πανεπιστήμιο σε Πανεπιστήμιο από ΤΕΙ σε ΤΕΙ και από ΑΕΑ σε ΑΕΑ, εφόσον συντρέχουν ιδιαίτερα σοβαρές και τεκμηριωμένα εξαιρετικές περιπτώσεις.

Η Επιτροπή θα αποφασίζει εάν από τα υποβληθέντα δικαιολογητικά προκύπτει ότι οι λόγοι που επικαλείται ο αιτών συνιστούν ιδιαίτερα σοβαρή περίπτωση και εάν τεκμηριώνεται ο εξαιρετικός χαρακτήρας του αιτήματος.

Η Επιτροπή είναι άμισθη και συγκροτείται κατ' έτος με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Ερευνας και θρησκευμάτων. Σε περίπτωση αντικατάστασης μέλους της Επιτροπής, το νέο μέλος διανύει τον υπόλοιπο χρόνο της θητείας του μέλους που αντικαταστάθηκε. Ο Υπουργός Παιδείας, Ερευνας και θρησκευμάτων δύναται να αντικαθιστά οποιοδήποτε μέλος της Επιτροπής, με αιτιολογημένη απόφασή του. Η απουσία μέλους της Επιτροπής χωρίς σοβαρό λόγο από τέσσερις (4) συνεχείς συνεδριάσεις ή για χρονική περίοδο δύο (2) μηνών, ισοδυναμεί με παραίτηση και ο Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων μπορεί να προβεί στην αντικατάστασή του, για το υπόλοιπο διάστημα της θητείας της Επιτροπής.

Τα κριτήρια για χορήγηση μετεγγραφής που ορίζονται στην παράγραφο 7 του άρθρου 21 του Ν. 4332/2015 δεν συνιστούν λόγο κατ’ εξαίρεση μετεγγραφής.

Υποβολή και εξέταση αιτημάτων για χορήγηση Κατ’ εξαίρεση Μετεγγραφής.

Οι αιτήσεις για χορήγηση κατ’ εξαίρεση μετεγγραφής υποβάλλονται στην αρμόδια σύμφωνα με τα ανωτέρω Επιτροπή από την 1η έως την 31η Οκτωβρίου εκάστου έτους. Ειδικά για φέτος η προθεσμία υποβολής των αιτήσεων αρχίζει από σήμερα 21 Οκτωβρίου και διαρκεί τριάντα (30) ημέρες. Δεν έχουν δικαίωμα κατ’ εξαίρεση μετεγγραφής φοιτητές των οποίων η διάρκεια φοίτησης έχει υπερβεί τη διάρκεια των εξαμήνων που απαιτούνται για τη λήψη του τίτλου σπουδών σύμφωνα με το ενδεικτικό πρόγραμμα σπουδών.

Αίτηση για χορήγηση κατ’ εξαίρεση μετεγγραφής δύναται να υποβληθεί και μετά τη λήξη της ανωτέρω προθεσμίας, εφόσον ο λόγος που επικαλείται ο αιτών προέκυψε μετεγενέστερα. Η απόρριψη αιτήσεως μετεγγραφής, σύμφωνα με τα κριτήρια που ορίζονται στην παράγραφο 7 του άρθρου 21 του Ν. 4332/2015, δεν συνιστά λόγο που προέκυψε μεταγενέστερα από τη λήξη της προθεσμίας υποβολής αιτήσεων στην Επιτροπή των Κατ’ εξαίρεση μετεγγραφών.

Στην αίτηση που υποβάλλεται σύμφωνα με τα ανωτέρω, επισυνάπτονται τα δικαιολογητικά που τεκμηριώνουν τις ιδιαίτερα σοβαρές και εξαιρετικές περιπτώσεις, για τις οποίες ο φοιτητής αιτείται μετεγγραφή κατ’ εξαίρεση.

Η Επιτροπή αποφασίζει εάν τεκμηριώνεται από τα υποβληθέντα δικαιολογητικά η συνδρομή ιδιαίτερα σοβαρής και εξαιρετικής περίπτωσης για τη χορήγηση της κατ’ εξαίρεση μετεγγραφής. Ο πλήρης φάκελος του αιτούντος και η τεκμηριωμένη απόφαση της Επιτροπής διαβιβάζονται στο Ίδρυμα, στο οποίο ο αιτών έχει αιτηθεί μετεγγραφή κατ’ εξαίρεση.

Η Επιτροπή Κατ’ εξαίρεση Μετεγγραφών αποτελείται από τα ακόλουθα μέλη:

α) Έναν εκπρόσωπο, που υποδεικνύεται από το Σώμα Επιθεωρητών − Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης (Σ.Ε.Ε.Δ.Δ.) , ως Πρόεδρος.

β) Έναν (1) εκπρόσωπο από τη Σύνοδο των Πρυτάνεων των Πανεπιστημίων, ο ως μέλος.

γ) Έναν (1) εκπρόσωπο από τη Σύνοδο Προέδρων των Τ.Ε.Ι. ως μέλος.

δ) Έναν (1) εκπρόσωπο από τη Διεύθυνση Οργανωτικής και Ακαδημαϊκής Ανάπτυξης της Γενικής Διεύθυνσης Ανωτάτης Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων,

ε) Έναν (1) εκπρόσωπο του Υπουργείου Υγείας, ως μέλος.

πηγή: dikaiologitika.gr

 

Να διακόψουν τις αναβολές τους, εξαιτίας της οικονομικής κρίσης, και να καταταγούν, επιθυμούν πολλοί νέοι Έλληνες, αλλά ο Στρατός αδυνατεί να τους δεχτεί, σημείωσε ο αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Στρατού, αντιστράτηγος Βασίλης Τελλίδης, ο οποίος, αναφερόμενος στις μεγάλες δυσκολίες που περνά αυτή την περίοδο ο Στρατός Ξηράς, είπε χαρακτηριστικά ότι το Σώμα οφείλει τη μαχητική ικανότητά του στα μέλη και στελέχη του που «έχουν σηκώσει τα μανίκια και καταβάλλουν υπεράνθρωπες προσπάθειες».

Πάντως, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, οι δυσκολίες στις Ενοπλες Δυνάμεις έχουν φτάσει σε τέτοιο βαθμό, που σε ορισμένες περιπτώσεις δεν υπήρχαν ούτε καν στολές για να δοθούν στους νεοσυλλέκτους. Σύμφωνα με τον «Ελεύθερο Τύπο» ο αντιστράτηγος Τελλίδης είπε ακόμα ότι και μεγάλος αριθμός αποστράτων (για παράδειγμα, σε βαθμό λοχαγού κ.ο.κ.), που είχαν παραιτηθεί, ζητούν πλέον να ξαναγυρίσουν στο Στρατό. Παρά τα προβλήματα πάντως, εμφανίστηκε κάπως καθησυχαστικός, λέγοντας ότι χάρη στα αποθέματα που διαθέτει ο Στρατός, αλλά και στον «πατριωτισμό» μελών και στελεχών του, διαθέτει υψηλή διαθεσιμότητα σε μέσα και σε οπλικά συστήματα, με εξαίρεση κάποιους τομείς. «Φτιάχνουν πράγματα που κάνουν σαράντα χιλιάδες, ενώ, για να τα αγοράσουμε, θα έπρεπε να πληρώσουμε εξακόσιες χιλιάδες», είπε για τη δουλειά που κάνουν τεχνικοί και εργαστήρια του Στρατού για να συντηρήσουν τα οπλικά συστήματά του.


Σκέψεις για μικρή αύξηση της στρατιωτικής θητείας
Ο αρχηγός ΓΕΣ επέμεινε ότι έπρεπε εδώ και καιρό να έχει ξεκινήσει η αναδιοργάνωση των Ενόπλων Δυνάμεων, ανέφερε πως «ο επόμενος χρόνος θα είναι χρόνος αλλαγών» στις Ε.Δ. και είπε ότι κάποια πρώτα βήματα, όπως σύμπτυξη στρατιωτικών μονάδων, θα γίνουν έως το επόμενο καλοκαίρι. Στο ίδιο πλαίσιο, παρατήρησε ο αντιστράτηγος Τελλίδης υπάρχουν σκέψεις μεταξύ των ηγεσιών των τριών γενικών επιτελείων για μικρή αύξηση της θητείας. Επιπλέον, αναφερόμενος σε πληροφορίες ότι στο υπουργείο Αμύνης γίνονται σκέψεις να θεσπιστεί η εθελοντική κατάταξη των γυναικών, περιορίστηκε να πει ότι θα μπορούσαν, ενδεχομένως, να καλύψουν κάποιες θέσεις. Επισήμανε, ακόμα, το μεγάλο κόστος των αεροδιακομιδών ασθενών, που φτάνει το 1,5 εκατ. ευρώ ετησίως.
Σύμφωνα με δημοσίευμα του «Ελεύθερου Τύπου» ο αντιστράτηγος Τελλίδης τάχθηκε ανοιχτά κατά της εμπλοκής του Στρατού στην αντιμετώπιση του μεταναστευτικού κύματος, αλλά υποστήριξε ότι ακόμα και για το ανθρωπιστικό έργο που προσφέρει ο Στρατός θα πρέπει να ενισχύεται με τα σχετικά κονδύλια, διότι το ΓΕΣ δεν διαθέτειτα οικονομικά μέσα για να ανταποκριθεί σε κάτι τέτοιο. Ο αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Στρατού είπε χαρακτηριστικά ότι μόνο για τη σίτιση των προσφύγων και μεταναστών που αποβιβάστηκαν στο Φαρμακονήσι και μόνο για το πρώτο εξάμηνο του 2015 δαπανήθηκαν 120.000 ευρώ.

πηγή: protothema.gr

 

Εντατικούς ελέγχους, διενεργεί συνεχώς η Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, με σκοπό την καταπολέμηση της διενέργειας τυχερών παιγνίων και παράνομου στοιχηματισμού, μέσω διαδικτύου.

Στο πλαίσιο αυτό πραγματοποιήθηκαν το τελευταίο χρονικό διάστημα, στοχευμένες διαδικτυακές αναζητήσεις για τον εντοπισμό ιστοσελίδων, σελίδων και προφίλ σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης καθώς και χρηστών του διαδικτύου, που προβαίνουν σε αθέμιτη και παράνομη εμπορική επικοινωνία, για τυχερά παίγνια και παράνομο στοιχηματισμό.

Αποτέλεσμα ήταν ο σχηματισμός δικογραφίας τακτικής διαδικασίας σε βάρος 27χρονου ημεδαπού, που κατηγορείται για απάτη καθώς και παραβάσεις της νομοθεσίας για τα παίγνια και τη ρύθμιση θεμάτων του ΟΠΑΠ.

Ειδικότερα, εξειδικευμένο προσωπικό της Διεύθυνσης Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, μετά από κατάλληλη αξιοποίηση και αξιολόγηση στοιχείων, πραγματοποίησε ενδελεχή ψηφιακή - διαδικτυακή έρευνα, σε γνωστή ιστοσελίδα κοινωνικής δικτύωσης, με αποτέλεσμα να εντοπιστεί «χρήστης» που διατηρούσε διάφορα προφίλ υποσχόμενος έναντι αμοιβής, παροχή προγνωστικών αγώνων.

Πιο αναλυτικά, ο δράστης μέσω των παραπάνω προφίλ, είτε διαφήμιζε σε άλλους χρήστες του κοινωνικού δικτύου, είτε τους προσέγγιζε - προσέλκυε, με απώτερο σκοπό να τους παρέχει προγνωστικά για την έκβαση διαφόρων ατομικών ή ομαδικών παιχνιδιών και κυρίως αγώνων ποδοσφαίρου, ενώ απαιτούσε από τους ενδιαφερόμενους την καταβολή χρηματικών ποσών ως αμοιβή.

Για τα παραπάνω ενημερώθηκε η Εισαγγελία Πρωτοδικών Αθηνών και παρήγγειλε τη διενέργεια σχετικής προκαταρκτικής εξέτασης. Στο πλαίσιο αυτής και μετά από σχετική αλληλογραφία με την διαχειρίστρια εταιρεία κοινωνικής δικτύωσης καθώς και με τους αρμοδίους παρόχους υπηρεσιών τηλεπικοινωνιών και διαδικτύου, κατέστη δυνατή η ταυτοποίηση του 27χρονου ημεδαπού, ως διαχειριστή των επίμαχων προφίλ καθώς επίσης και ο γεωγραφικός εντοπισμός του.

Κλιμάκιο αστυνομικών, την προηγούμενη εβδομάδα,πραγματοποίησε έρευνα παρουσία Δικαστικού Λειτουργού, στην οικία του 27χρονου στην Κω, όπου βρέθηκε και κατασχέθηκε φορητός ηλεκτρονικός υπολογιστής. Από την επιτόπια ψηφιακή έρευνα που έγινε στον υπολογιστή, προέκυψε η εμπλοκή του 27χρονου στις παραπάνω δραστηριότητες.

Ο φορητός ηλεκτρονικός υπολογιστής θα αποσταλεί στη Διεύθυνση Εγκληματολογικών Ερευνών για εργαστηριακές εξετάσεις.

Τα χρηματικά ποσά που εισέπραξε ο 27χρονος με τον παραπάνω τρόπο, ανέρχονται σε δεκάδες χιλιάδες ευρώ ενώ το ακριβές ποσό δεν έχει μέχρι στιγμής εξακριβωθεί. Επισημαίνεται ότι οι ενδιαφερόμενοι τα κατέβαλλαν στο δράστη, χρησιμοποιώντας προπληρωμένες καρτών συναλλαγών που χρησιμοποιούνται για διαδικτυακές αγορές.

Η δικογραφία, που σχηματίστηκε θα υποβληθεί στην Εισαγγελία Πρωτοδικών Αθηνών, ενώ παράλληλα εξετάζεται η τυχόν εμπλοκή του 27χρονου και σε άλλες συναφείς πράξεις.

Υπενθυμίζεται ότι οι πολίτες μπορούν να επικοινωνούν, ανώνυμα ή επώνυμα, με τη Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος προκειμένου να παρέχουν πληροφορίες ή να καταγγέλλουν παράνομες ή επίμεμπτες πράξεις ή δραστηριότητες του τελούνται μέσω Διαδικτύου, στα ακόλουθα στοιχεία επικοινωνίας:

  • Τηλεφωνικά: 111 88
  • Στέλνοντας μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου e–mail στο: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
  • Μέσω της εφαρμογής (application) για έξυπνα τηλέφωνα (smart phones) με λειτουργικό σύστημα ios - android : CYBERKID
  • Μέσω Twitter «Γραμμή SOS Cyber Alert»: @cyberalertGR

 

Προκήρυξη για 4.000 προσλήψεις για άνεργους νέους ηλικίας 18-29 ετών με το νέο πρόγραμμα Voucher στον Τουρισμό θα εκδώσει τις πρώτες ημέρες του Νοεμβρίου το Ινστιτούτο ΣΕΤΕ του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων.

Πρόκειται για τη β φάση του προγράμματος voucher για την κατάρτιση και απασχόληση σε τουριστικά επαγγέλματα συνολικά 8.000 θέσεων που ξεκίνησε τον περασμένο Μάιο και θα ολοκληρωθεί σταδιακά μέχρι τον επόμενο Μάρτιο.

Σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε ο συντονιστής του προγράμματος Μιχ.Κυριακίδης στο πλαίσιο του 14ου συνεδρίου του ΣΕΤΕ, η πρώτη φάση του προγράμματος ξεκίνησε το Μάιο, αφορούσε 3.950 θέσεις για τη διεκδίκηση των οποίων υπέβαλλαν σχετικές αιτήσεις 48.000 νέοι.

Ηδη, έχει δρομολογηθεί η τροποποίηση του προγράμματος με την εισαγωγή δύο αλλάγων που θα εισάγει καινοτομίες. Η πρώτη αφορά την υποχρέωση όλων όσοι ολοκληρώσουν το ταχύρυθμο πρόγραμμα κατάρτισης να πιστοποιηθούν σύμφωνα με το πρότυπο ISO 14024.

Η δεύτερη αφορά τη δημιουργία ενός ενιαίου «πακέτου» εκπαιδευτικού υλικού (ιδιοκτησίας του ΙΝΣΕΤΕ) το οποίο θα είναι υποχρεωμένοι να χρησιμοποιήσουν όλοι οι πάροχοι εκπαίδευσης που θα αναλάβουν να καταρτίσουν τους επιλεγέντες. Το πρόγραμμα κατάρτισης είναι διάρκειας 80 ωρών και διαρκεί περίπου ένα μήνα.

πηγή: dikaiologitika.gr