22 Αυγούστου αναμένονται οι βάσεις ΑΕΙ
Η αντίστροφη μέτρηση για την ανακοίνωση των φετινών βάσεων εισαγωγής στα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ άρχισε, καθώς το υπουργείο Παιδείας έβαλε μάλλον στοίχημα να κάνει ρεκόρ γρηγορότερης ανακοίνωσης.
Σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», η ανακοίνωση προσδιορίζεται την εβδομάδα 22 με 26 Αυγούστου, αλλά είναι πολύ πιθανό να γίνει τη Δευτέρα 22 Αυγούστου. Πέρυσι οι βάσεις είχαν ανακοινωθεί στις 26 Αυγούστου, ενώ φέτος το υπουργείο κατάφερε να εκδώσει πολύ γρήγορα και τις βαθμολογίες των υποψηφίων, στις 16 Ιουνίου.
Βέβαια, δεν αποκλείεται να υπάρξει μικρή ανατροπή, αφού, πλην του υπουργείου Παιδείας, τα υπουργεία Αμυνας και Προστασίας του Πολίτη οφείλουν –χωρίς καθυστέρηση– να δώσουν τα αποτελέσματα των πρακτικών εξετάσεων των υποψηφίων για τις σχολές που εποπτεύουν (π.χ. στρατιωτικές), ώστε να ενταχθούν στο μηχανογραφικό σύστημα των ΑΕΙ/ΤΕΙ.
Ειδικότερα, στις πανελλαδικές εξετάσεις μετείχαν συνολικά 103.402 τελειόφοιτοι και απόφοιτοι λυκείου για 69.985 θέσεις σε ΑΕΙ/ΤΕΙ. Οι βάσεις θα ανακοινωθούν το τρίτο δεκαήμερο του Αυγούστου. Με τα έως τώρα δεδομένα, όπως ανέφερε στην «Κ» ο εκπαιδευτικός - αναλυτής Στράτος Στρατηγάκης, προκύπτουν τα ακόλουθα:
• Το χάσμα μεταξύ των υψηλόβαθμων και χαμηλόβαθμων πανεπιστημιακών σχολών θα διευρυνθεί, καθώς η Ιατρική Αθηνών θα ξεπεράσει τα 19.000 μόρια, ενώ στον αντίποδα τα παιδαγωγικά τμήματα δεν αποκλείεται να πέσουν κάτω και από τα 10.000 μόρια. Και αυτό, διότι τα άλλοτε περιζήτητα τμήματα «πληρώνουν» τους μηδενικούς διορισμούς στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση ενώ «απομονώθηκαν» σε δικό τους πεδίο – γεγονός που θα προκαλέσει καθίζηση στις βάσεις τους έως και στα 9.000 μόρια.
• Το βαθμολογικό κατώφλι εισαγωγής αναμένεται ότι θα κινηθεί στα 9.000 για τα τμήματα ΑΕΙ χωρίς ειδικό μάθημα, ενώ για τα ΤΕΙ στα 5.000 με 6.000 μόρια.
• Οι βάσεις των ΤΕΙ θα κάνουν βαθμολογικές βουτιές, ακόμη και 2.000 μορίων και πάνω.
• Θα υπάρξουν σχολές με σημαντική άνοδο βάσης, κυρίως εκείνες που βρίσκονται στις μέτριες βαθμολογικές κλίμακες (12 με 15) όπου φέτος υπήρξε υπερσυγκέντρωση υποψηφίων.
Βεβαίως, όπως αναφέρει ο κ. Στρατηγάκης, καθώς φέτος εφαρμόσθηκε νέο σύστημα εξετάσεων, δυσχεραίνεται η σύγκριση με τα δεδομένα του 2005. Ενδεικτικά, φέτος, σε αντίθεση με πέρυσι, δεν μετράει ο προφορικός βαθμός που έδινε στους περισσότερους υποψηφίους μέχρι 600 μόρια, ενώ τα 6 ή 7 εξεταζόμενα μαθήματα περιορίσθηκαν σε 4 ή 5. Παράλληλα, έγινε διαφορετική κατανομή σχολών στα επιστημονικά πεδία και άρα υπάρχει αλλαγή των ισορροπιών στα μηχανογραφικά δελτία. Για παράδειγμα, τα Τμήματα Γεωπονίας εντάχθηκαν και στο 3ο πεδίο, κάτι που θα ανεβάσει τη βάση τους. Από την άλλη, περιορίστηκαν οι διέξοδοι που είχαν οι υποψήφιοι να δηλώσουν σχολές άλλου επιστημονικού πεδίου, πλην της βασικής τους επιλογής.
Χαρακτηριστικό είναι ότι πέρυσι 4.024 υποψήφιοι θεωρητικής κατεύθυνσης επέλεξαν να εξεταστούν στα Μαθηματικά για να διεκδικήσουν θέση στις στρατιωτικές σχολές. Από φέτος, δεν υπάρχει αυτή η δυνατότητα.
Πηγή: kathimerini.gr
Ξεκινά η 27η Διεθνής Ιστιοπλοϊκή Εβδομάδα Ιονίου 2016
Με τη συγκέντρωση των πληρωμάτων του αγώνα για την καθιερωμένη ενημέρωσή τους να λαμβάνει χώρα στον εμβληματικό χώρο του Μουσείου των Δελφών, θα ξεκινήσει η φετινή διοργάνωση της «27ης Διεθνούς Ιστιοπλοϊκής Εβδομάδος Ιονίου 2016», την Κυριακή 31 Ιουλίου.
Ό,τι καλύτερο σημειολογικά για έναν αγώνα ο οποίος, πάντα, είχε σκοπό όχι απλά την προβολή του θαλάσσιου ταξιδιού αλλά την ανάπτυξη του ναυταθλητισμού και του γιότινγκ, σε δύσκολες εποχές.
Στη συνέχεια, ο Δήμος Δελφών θα υποδεχθεί τα πληρώματα του αγώνα στο λιμάνι της Ιτέας σε μία βραδιά υποδοχής, όπου το παρόν θα δώσει και η ίδια η Υπουργός Τουρισμού, κα Έλενα Κουντουρά.
Τη Δευτέρα 1/8, θα δοθεί η εκκίνηση στον κόλπο της Ιτέας και τα σκάφη θα ταξιδέψουν προς την Πάτρα, έχοντας τον τερματισμό πριν τη Γέφυρα, στο ύψος του Αγ. Βασιλείου.
Στην Πάτρα, η Οργανωτική Επιτροπή, την Τρίτη 2/8, σχεδίασε μία φαντασμαγορική παράκτια διαδρομή με σκοπό, ακριβώς, το θέαμα στους παρευρισκόμενους στην ακτή.
Την Τετάρτη 3/8, στο DECK (σταθμό υποδοχής Λιμένα Π. Κανελλόπουλου), ο Ιστιοπλοϊκός Όμιλος Πατρών οργανώνει στα πληρώματα, τα μέλη και τους φίλους μία όμορφη μουσική βραδιά, με το συγκρότημα PASSEPARTOUT, το οποίο θα πλαισιώσει την απονομή επάθλων στους νικητές των ιστιοδρομιών.
Παράλληλα, από την Δευτέρα 1/8 έως και την Τετάρτη 3/8, στο Εντευκτήριο του Ιστιοπλοϊκού Ομίλου Πατρών θα φιλοξενείται έκθεση της Φιλοτελικής Εταιρείας Πατρών, όπως επίσης θα είναι διαθέσιμη και επετειακή σειρά γραμματόσημου, η οποία τυπώθηκε ακριβώς για τη φετινή διοργάνωση.
Στη συνέχεια, την Πέμπτη 4/8, τα σκάφη, με μία εντυπωσιακή εκκίνηση έξω από το λιμάνι της Πάτρας, θα ξεκινήσουν για την Ιθάκη, επόμενο και γνώριμο σταθμό του αγώνα, αγαπητό στους απανταχού ταξιδευτές του κόσμου.
Το Σάββατο 6/8, τα σκάφη θα ολοκληρώσουν τον αγώνα με την τελευταία ιστιοδρομία Ιθάκη-Αστακός και την Κυριακή 7/8 ο Δήμος Ξηρομέρου θα αποχαιρετήσει τη διοργάνωση με μία όμορφη τελετή λήξης και απονομών ενταγμένη στους τοπικούς θαλασσινούς εορτασμούς.
Αγωνιστικά, μέχρι στιγμής έχουν δηλώσει συμμετοχή 30 σκάφη, από 12 ομίλους της Δυτ. Ελλάδας και του κέντρου και θα διεκδικήσουν τα έπαθλα σε 3 κατηγορίες ORC International, ORC Club και ORC Club non spinnaker.
Ο αγώνας τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού και υποστηρίζεται από τους Δήμους Δελφών, Ιθάκης, Ξηρομέρου και Πατρών, με χορηγούς επικοινωνίας την ΕΡΤ Περιφέρεια και ΕΡΑ Σπορ.
Ο διοργανωτής Όμιλος επιθυμεί να ευχαριστήσει ιδιαίτερα τους χορηγούς του Ράλι και συγκεκριμένα τον Οργανισμό Λιμένος Πατρών, τα Λιπαντικά Αχαΐας PELCO, τις Σχολές Χορού Σταυροπούλου, την εταιρεία ΕΥ SAILING και τα ΙΙΕΚ Σχολές Ωμέγα.
Πηγή: patrastimes.gr
ΕΣΠΑ: Τα προγράμματα επιχειρηματικότητας που θα ανακοινωθούν έως το τέλος του χρόνου
Τις νέες προσκλήσεις του ΕΣΠΑ 2014 – 2020 στο πεδίο της επιχειρηματικότητας, που θα ανακοινωθούν, μέχρι το τέλος του έτους, παρουσίασε ο υφυπουργός Οικονομίας Αλέξης Χαρίτσης.
Συγκεκριμένα, ανέφερε:
Έχει ήδη εκδοθεί η πρόσκληση για την αναβάθμιση των επαγγελματικών προσόντων εργαζομένων σε επιχειρήσεις, κατά προτεραιότητα στους στρατηγικούς τομείς του ΕΠΑνΕΚ, με συνολικό προϋπολογισμό 30 εκατ. ευρώ. Στόχος είναι τα εξειδικευμένα στελέχη που πραγματικά χρειάζεται η ελληνική οικονομία (π.χ. ναυτιλιακά στελέχη εξειδικευμένα στην αλλαγή των μηχανών από Diesel σε LNG). Οι δράσεις κατάρτισης επιδιώκεται να ολοκληρώνονται με τις αντίστοιχες διεθνείς διαπιστεύσεις.
Έπεται η δράση για την αναβάθμιση υφιστάμενων επιχειρήσεων μεσαίου μεγέθους, με προσωπικό από 50 μέχρι 250 άτομα, συνολικού προϋπολογισμού 100 εκατ. ευρώ. Η ενίσχυση θα αφορά, κυρίως, τη μείωση του ενεργειακού κόστους, που προβάλλεται ως βασικό αίτημα των επιχειρήσεων για την αύξηση της ανταγωνιστικότητάς τους.
Ώριμη είναι και η δράση για τη δικτύωση των επιχειρήσεων (δημιουργία clusters, meta-clusters), με στόχο τη δημιουργία εγχώριων αλυσίδων αξίας, με συνολικό προϋπολογισμό 45 εκατ. ευρώ.
Σύντομα, θα δημοσιευτεί μία επιπλέον δράση για την ίδρυση νέων τουριστικών επιχειρήσεων ή την επέκταση υφιστάμενων με συνολικό προϋπολογισμό 240 εκατ. ευρώ.
Θα ακολουθήσει μία σημαντική δράση για την κατοχύρωση ευρεσιτεχνιών, κρίσιμη για τη στήριξη της δημιουργικότητας και της καινοτομίας. Έπονται δράσεις για την αναβάθμιση εταιρειών franchising και επιχειρήσεων της πολιτιστικής και δημιουργικής βιομηχανίας (π.χ. θεατρικών). Οι δράσεις αυτές θα παραμένουν ανοιχτές, μέχρι την εξάντληση του προϋπολογισμού τους.
Εκτός των εννέα στρατηγικών τομέων του ΕΠΑνΕΚ, θα προκηρυχθούν δράσεις για την «αναβάθμιση επιχειρήσεων λιανεμπορίου στους τομείς της εξοικονόμησης ενέργειας, των logistics και των Τεχνολογιών Πληροφορικής & Επικοινωνιών, καθώς και για το «ψηφιακό voucher», δηλαδή για κουπόνια αγοράς ηλεκτρονικού εξοπλισμού και αξιοποίησης ψηφιακών υπηρεσιών (π.χ. POS) από όλες τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Κι αυτές οι δράσεις θα παραμένουν ανοιχτές, μέχρι την εξάντληση του προϋπολογισμού τους.
Ιδιαίτερη σημασία δίνεται στη σύζευξη της επιχειρηματικότητας με την ερευνητική δραστηριότητα στη χώρα. Με δράση που θα ανακοινωθεί πολύ σύντομα, θα ενισχυθούν, με συνολικό προϋπολογισμό 370 εκατ. ευρώ, συμπράξεις επιχειρήσεων με ερευνητικούς φορείς για την προαγωγή επενδύσεων στην έρευνα και την καινοτομία. Επίσης, με ελάχιστο προϋπολογισμό 16 εκατ. ευρώ, ενεργοποιείται σταδιακά η επιχορήγηση ελληνικών φορέων που συνεργάζονται με φορείς άλλων ευρωπαϊκών χωρών, στο πλαίσιο των ευρωπαϊκών δικτύων ERANETs.
Εξοικονομώ κατ’ οίκον
Ο υφυπουργός έκανε και μία σύντομη αναφορά στο πρόγραμμα «Εξοικονομώ κατ’ οίκον». Όπως είπε, θα διατεθούν 105 εκατ. ευρώ για την εξυπηρέτηση 8-10.000 από τις εκκρεμείς αιτήσεις. Ήδη, το ΕΤΕΑΝ έχει στείλει τους καταλόγους με τους δυνητικά εντασσόμενους στις τράπεζες, οι οποίες, με τη σειρά τους, έρχονται σε επαφή με τους ωφελούμενους. Για τη δράση της νέας προγραμματικής περιόδου, προγραμματίζεται να ενταχθούν γύρω στις 30.000 ωφελουμένων. Η δράση θα ανακοινωθεί μέσα στο 2016.
Κοινωνικές δράσεις
«Η λειτουργία του εκπαιδευτικού συστήματος και η πολιτική απασχόλησης δεν μπορούν να εξαρτώνται εσαεί από πόρους του ΕΣΠΑ. Για πρώτη φορά, ενσωματώνουμε έναν σχεδιασμό σταδιακής υποκατάστασης των πόρων του ΕΣΠΑ από εθνικούς πόρους, προκειμένου να διασφαλιστεί ότι οι παρεμβάσεις που χρηματοδοτούμε, δημιουργούν μόνιμες δομές» υπογράμμισε ο υφυπουργός, αναφερόμενος στις δράσεις του κοινωνικού πυλώνα που θα ανακοινωθούν, το προσεχές διάστημα.
Συγκεκριμένα:
Σε λίγες ημέρες, λήγει η προθεσμία υποβολής αιτήσεων για το πρόγραμμα «Εναρμόνισης της Οικογενειακής με την Επαγγελματική Ζωή», δηλαδή τη στήριξη των οικογενειών για τη φιλοξενία των παιδιών σε παιδικούς σταθμούς. Διασφαλίζεται πλέον η κάλυψη όλων των οικογενειών που βρίσκονται κάτω από το όριο της φτώχειας. Με τον ελάχιστο προϋπολογισμό της δράσης στα 175 εκατ. ευρώ, θα ωφεληθούν 78.000 οικογένειες, που θα σημαίνει 81.000 παιδιά.
Έχει ήδη ξεκινήσει η υποβολή των αιτήσεων για προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών για τη νέα σχολική χρονιά. Με κονδύλιο 350 εκατ. ευρώ που προέρχεται από το ΕΣΠΑ, από το Εθνικό ΠΔΕ και από τον τακτικό προϋπολογισμό, θα προσληφθούν οι 21.000 αναπληρωτές που απαιτούνται.
Ιδιαίτερη βαρύτητα αποδίδεται στις δράσεις με τις οποίες θα ενισχυθούν νέοι ερευνητές, υποψήφιοι διδάκτορες και μεταδιδάκτορες (postdoc).
Έχουν ήδη υποβληθεί οι αιτήσεις για υποτροφίες για την εκπόνηση διδακτορικής διατριβής. Θα δοθούν 211 τριετείς υποτροφίες στον α’ κύκλο και θα ακολουθήσουν άλλοι δύο κύκλοι. Σύντομα, θα εκδοθεί η πρόσκληση για άλλες 211 υποτροφίες για την ολοκλήρωση διδακτορικών διατριβών που έχουν ξεκινήσει στο παρελθόν.
Ήδη, εκδίδονται οι προσκλήσεις από τα πανεπιστήμια για τη δράση απόκτησης διδακτικής εμπειρίας από κατόχους διδακτορικού. Αφορά 1.861 θέσεις για κάθε ένα από τα έξι έτη της προγραμματικής περιόδου.
Μέσα στον Σεπτέμβριο, θα εκδοθεί η πρόσκληση του ΙΚΥ για υποτροφίες εκπόνησης μεταδιδακτορικής έρευνας. Θα δοθούν 189 καλές υποτροφίες στον α’ κύκλο.
Προετοιμάζεται σε διαβούλευση με τα πανεπιστήμια και θα εκδοθεί τον Οκτώβριο δράση ενίσχυσης νέων ερευνητών για δημιουργία μικρών ερευνητικών ομάδων. Θα ενισχυθούν 200 ομάδες (600 ερευνητές) σε κάθε κύκλο.
Με συνολικό προϋπολογισμό 210 εκατ. ευρώ, έχει ενεργοποιηθεί το πρόγραμμα κοινωφελούς εργασίας με οκτάμηνες συμβάσεις σε δήμους και Περιφέρειες. Η πρόσκληση προς τους ανέργους για τους 17 δήμους πρώτης προτεραιότητας που έχουν χαρακτηριστεί ως θύλακες υψηλής ανεργίας, έχει ήδη αναρτηθεί και θα ακολουθήσουν και οι υπόλοιπες έως τα τέλη του Οκτωβρίου, βάσει του σχεδιασμού του υπουργείου Εργασίας.
Μέχρι το τέλος του 2016, πρόκειται να εκδοθούν οι προσκλήσεις του ΟΑΕΔ για επιδότηση προσλήψεων ανέργων, καθώς και για στήριξη νέων για τη δημιουργία νέων επιχειρήσεων.
Πηγή: aftodioikisi.gr
4.169 προσλήψεις μέχρι το τέλος του καλοκαιριού
Στα σκαριά βρίσκονται αυτή τη στιγμή δέκα πακέτα μέσω των οποίων θα γίνουν 4.169 προσλήψεις για μόνιμο και εποχικό προσωπικό μέχρι το τέλος του καλοκαιριού.
Αναλυτικά, το ΑΣΕΠ ετοιμάζει επτά προκηρύξεις για 2.339 θέσεις τακτικού προσωπικού ενώ προχωρούν και οι διαδικασίες για 1.830 εποχικούς και συμβασιούχους
Ανάμεσα στις ειδικότητες που θα ζητηθούν είναι οδηγοί, εργάτες, χημικοί, βρεφονηπιοκόμοι, αρχαιολόγοι, νηπιαγωγοί, μηχανικοί, τεχνίτες, νοσηλευτές, ψυχολόγοι κα.
Αναλυτικά οι θέσεις:
– 35 μόνιμοι τεχνικοί στην ΤτΕ
Η προκήρυξη αναμένεται να ανακοινωθεί μέσα στις επόμενες μέρες.
– 49 μόνιμοι ΠΕ διοικητικοί Οικονομικού στο υπουργείο Οικονομικών
Η προκήρυξη θα ανακοινωθεί το επόμενο διάστημα
– 450 αορίστου χρόνου σε ΕΥΔΑΠ και ΕΥΑΘ
Οι 300 μόνιμες θέσεις αφορούν την ΕΥΔΑΠ και οι 150 την ΕΥΑΘ. Η ανακοίνωση των διαγωνισμών θα γίνει ως το τέλος του μήνα.
– 996 μόνιμοι στις συγκοινωνίες
Πρόκειται για 495 νέους οδηγούς και 201 τεχνίτες στην ΟΣΥ και 130 οδηγούς και 170 τεχνίτες στη ΣΤΑΣΥ. Η έκδοση των προκηρύξεων αναμένεται μέσα στο επόμενο διάστημα.
– 700 συμβασιούχοι στα Κέντρα Κοινότητας
Με ετήσιες συμβάσεις εργασίας θα στελεχωθούν τα 254 Κέντρα Κοινότητας μέσω ΑΣΕΠ. Οι ειδικότητες που θα ζητηθούν είναι ψυχολόγοι, πτυχιούχοι κοινωνικών επιστημών, νοσηλευτές, επισκέπτες υγείας, διοικητικούς υπαλλήλους κ.α.
-29 μόνιμοι στη ΓΓΔΕ
Ειδικότητα ΠΕ Χημικών. Η προκήρυξη είναι έτοιμη προς έκδοση.
-780 μόνιμοι δικαστικοί υπάλληλοι
Το νέο προσωπικό θα στελεχώσει τις δικαστικές υπηρεσίες της χώρας για την κάλυψη άμεσων αναγκών των δικαστηρίων και των καταστημάτων κράτησης. Οι ειδικότητες που ζητούνται αφορούν δικαστικούς επιμελητές, γραμματείς, πραγματογνώμονες αλλά και επιστήμονες Πληροφορικής. Οι θέσεις θα ανακοινωθούν μέχρι το τέλος του καλοκαιριού.
– 330 εποχικοί σε φορείς του υπουργείου Πολιτισμού
Με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, χρονικής διάρκειας έως 8 μήνες, σε εφορείες αρχαιοτήτων (αρχαιολόγοι, μηχανικοί, εργατοτεχνίτες κ.α.)
-800 εποχικοί σε παιδικούς και βρεφονηπιακούς σταθμούς
Σε πλήρη εξέλιξη είναι αυτή την περίοδο οι προσλήψεις εποχικών. Όσοι προσληφθούν θα υπογράψουν οκτάμηνες, εντεκάμηνες και ετήσιες συμβάσεις εργασίας.
Δείτε περισσότερες προσλήψεις ΕΔΩ
Πηγή: aftodioikisi.gr
ΕΟΠΥΥ: Οι νέοι κανόνες συνταγογράφησης είναι προς όφελος των ασθενών
Η εφαρμογή των νέων κανόνων συνταγογράφησης διαγνωστικών εξετάσεων είναι προς όφελος όλων, δηλώνει κατηγορηματικά η διοίκηση του ΕΟΠΥΥ, με αφορμή δημοσιεύματα που υποστηρίζουν το αντίθετο, σύμφωνα με τον Οργανισμό.
Ο ΕΟΠΥΥ εκτιμά ότι οι νέοι κανόνες αναμένεται να έχουν σημαντική επίδραση στη δαπάνη για διαγνωστικές εξετάσεις (περιορισμός claw back), με ταυτόχρονο όφελος για την Πολιτεία και τους χρήστες των υπηρεσιών υγείας. «Δεν υπάρχει καμία απαγόρευση περαιτέρω συνταγογράφησης διαγνωστικών εξετάσεων από τους επαγγελματίες υγείας», τονίζουν οι υπεύθυνοι του ΕΟΠΥΥ, οι οποίοι εξηγούν ότι συγκεκριμένοι κανόνες βασίζονται σε επιστημονικά κριτήρια, «αφού διαμορφώθηκαν έπειτα από στατιστική μελέτη της συνταγογραφικής πρακτικής για διαγνωστικές εξετάσεις, τα αποτελέσματα της οποίας αξιολογήθηκαν σύμφωνα με τους κανόνες Βέλτιστης Ιατρικής Πρακτικής και Ορθής Συνταγογράφησης».
Ο ΕΟΠΥΥ επισημαίνει ότι η πρόταση του Οργανισμού στάλθηκε για διαβούλευση στον Πανελλήνιο Ιατρικό Σύλλογο, προκειμένου να ληφθούν υπόψη οι επιστημονικές απόψεις των ιατρικών εταιρειών, ενώ ζητήθηκε και η γνώμη του Ανώτατου Υγειονομικού Συμβουλίου. Κατόπιν, αξιολογήθηκε και εγκρίθηκε από το υπουργείο Υγείας, ώστε να ενσωματωθεί στο σύστημα της ηλεκτρονικής συνταγογράφησης.
Πηγή: www.dikaiologitika.gr
Μέχρι την 1η Αυγούστου οι προτάσεις για τη μεταφορά μαθητών στην Περιφέρεια
Μέχρι και την Δευτέρα 1η Αυγούστου συνεχίζεται η κατάθεση προτάσεων και παρατηρήσεων επί των 1.918 συνολικά δρομολογίων που έχουν διανεμηθεί στους μεταφορείς (λεωφορεία και ταξί), στο πλαίσιο της διαβούλευσης που κάνει η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, προκειμένου από τη νέα σχολική χρονιά οι μαθητές μας να μεταφέρονται στα σχολεία τους με τον καλύτερο και ασφαλέστερο δυνατό τρόπο.
Στους μεταφορείς δόθηκαν προς διαβούλευση τα δρομολόγια που σχεδιάστηκαν σύμφωνα με την νομοθεσία και τα οποία αφορούν μόνο τα γνωστά μέχρι σήμερα, αφού αυτά πρόκειται να συμπληρωθούν με την έναρξη του σχολικού έτους.
Συγκεκριμένα, πρόκειται στην Αιτωλοακαρνανία για 204 δρομολόγια λεωφορείων και 254 δρομολόγια ταξί, στην Αχαΐα για 218 δρομολόγια λεωφορείων και 875 δρομολόγια ταξί και στην Ηλεία για 203 δρομολόγια λεωφορείων και 164 δρομολόγια ταξί.
Με επιστολή της προς τους μεταφορείς, η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας τους καλεί να προσέλθουν και να καταθέσουν τις απόψεις τους επί της διαβούλευσης, εκφράζοντας τη θετική πρόθεση να συζητηθεί αναλυτικά το θέμα, ενώ προτείνει ακόμα και την πιλοτική εφαρμογή για ένα χρόνο και των δύο συστημάτων (το παλιό του διεθνούς διαγωνισμού και το νέο του Δυναμικού Συστήματος Αγορών), ώστε να αποφασιστεί από κοινού ποιο είναι το καλύτερο για την κοινωνική υπηρεσία που καλούμαστε όλοι να υπηρετήσουμε και αφορά τη μεταφορά των μαθητών.
Παράλληλα ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας Απόστολος Κατσιφάρας με δεύτερη επιστολή του προς τον πρόεδρο της Ομάδας Έργου του Υπουργείου Εσωτερικών, αρμόδιο για τη μεταφορά των μαθητών Γ. Περδικάκη, ζητά την τροποποίηση της Κοινής Υπουργικής Απόφασης (ΚΥΑ), προτείνοντας να τροποποιηθεί η διάταξη, αφού δεν είναι δυνατόν οι σχολικές μονάδες να δίνουν τα στοιχεία για τους δικαιούχους μεταφοράς μαθητές του επόμενου σχολικού έτους μέχρι τις 31 Ιανουαρίου.
Η Περιφέρεια ζητά την τροποποίηση κυρίως:
α) Για τους μαθητές νηπιαγωγείων, δημοτικών, δυσπρόσιτων και άγονων περιοχών να μην ισχύουν οι χιλιομετρικοί περιορισμοί, όπως ισχύει και για τους μαθητές Μουσικών σχολείων (γυμνάσιο και Λύκειο).
Β) Κατά τον σχεδιασμό των δρομολογίων να λαμβάνονται υπόψη:
- η ηλικία των μαθητών (Προνήπια, Νήπια, Δημοτικό Γυμνάσιο, Λύκειο, ΕΠΑΛ)
- η γεωμορφία της περιοχής
- η επικινδυνότητα της περιοχής.
Αναλυτικά οι δύο επιστολές που εστάλησαν έχουν ως εξής:
Προς τους μεταφορείς
«Αγαπητοί συνεργάτες,
Η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, στο πλαίσιο της υλοποίησης της μεταφοράς των μαθητών με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, σας παρέδωσε τα δρομολόγια, όπως αυτά σχεδιάστηκαν, σύμφωνα με την νομοθεσία, την Δευτέρα 11 Ιουλίου 2016, και σας ζήτησε τις απόψεις σας, στο πλαίσιο της διαβούλευσης, προκειμένου αυτά να οριστικοποιηθούν.
Ειδικότερα, δόθηκαν σε διαβούλευση:
• για την Αιτωλοακαρνανία 204 δρομολόγια λεωφορείων 254 δρομολόγια ταξί,
• για την Αχαΐα 218 δρομολόγια λεωφορείων και 875 δρομολόγια ταξί,
• για την Ηλεία 203 δρομολόγια λεωφορείων και 164 δρομολόγια ταξί.
Με την από 22/7/2016 επιστολή των Σωματείων Ιδιοκτητών Ταξί, μας ζητάτε να μην εφαρμόσουμε το Δυναμικό Σύστημα Αγορών. Είμαστε στη διάθεσή σας να το συζητήσουμε και μάλιστα προτείνουμε για πρώτη χρονιά πιλοτικά να εφαρμοστούν και τα δύο συστήματα (το παλιό του διεθνούς διαγωνισμού και το νέο του Δυναμικού Συστήματος Αγορών), προκειμένου από κοινού να αποφασίσουμε το βέλτιστο για τη διεξαγωγή μιας κοινωνικής υπηρεσίας που καλούμαστε όλοι να υπηρετήσουμε και αφορά τη μεταφορά των παιδιών μας.
Ωστόσο, μέχρι σήμερα δεν έχουμε λάβει τις απόψεις σας για τα δρομολόγια που σας παραδώσαμε, προκειμένου να οριστικοποιηθούν, τα μέχρι σήμερα γνωστά.
Επισημαίνουμε ότι ο σχεδιασμός των δρομολογίων έγινε σύμφωνα με την ΚΥΑ 24001/13 (ΦΕΚ 1449/τ.Β΄/14.6.2013), όπως ισχύει και ειδικότερα, σύμφωνα με το άρθρο 2, κεφάλαιο Γ΄, περ. 2γ και 2δ, τα οποία προβλέπουν:
2. Κανόνες διαδικασίας σύναψης σύμβασης
γ. Ο σχεδιασμός των δρομολογίων πρέπει να λαμβάνει υπόψη:
ί. τη δυνατότητα εξυπηρέτησης περισσότερων της μίας σχολικής μονάδας από κάθε δρομολόγιο
ιι. τη δυνατότητα εξυπηρέτησης ταυτόχρονα των σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
ιιι. την όσο το δυνατόν αποτελεσματικότερη χρήση κοινών μεταφορικών μέσων, δεδομένης της χωρητικότητας του μεταφορικού μέσου, ούτως ώστε να αποφεύγεται η διέλευση περισσότερων του ενός μεταφορικών μέσων από τον ίδιο οδικό άξονα για μεγάλη απόσταση όπου αυτό είναι εφικτό. Δεν είναι επιτρεπτή η μεταφορά όρθιων μαθητών όπως επίσης και η μεταφορά τρίτων επιβατών με δημόσια σύμβαση υπηρεσιών, άλλως συντρέχει περίπτωση αθέτησης συμβατικών υποχρεώσεων και ταυτόχρονα επιβάλλονται οι σχετικές κυρώσεις του Κ.Ο.Κ.
iv. την ομαδοποίηση των μαθητών, οι οποίοι κατοικούν εντός του ίδιου οικισμού, σε
συγκεκριμένα σημεία επιβίβασης και αποβίβασης εντός του οικισμού ούτως ώστε να προκύπτουν λιγότερες στάσεις, κατά προτίμηση επί του οδικού άξονα πραγματοποίησης του δρομολογίου.
δ. Ο αριθμός των μεταφερόμενων μαθητών ανά δρομολόγιο καθορίζει και το προσφορότερο είδος μεταφορικού μέσου (λεωφορείο, μικρό λεωφορείο, Δ.Χ. επιβατικό) σύμφωνα με τα οριζόμενα στο παράρτημα της παρούσας. Το προσφορότερο είδος μεταφορικού μέσου αποτελεί τη βάση υπολογισμού της μέγιστης αποζημίωσης ανά δρομολόγιο χωρίς όμως να αποτελεί ταυτόχρονα στοιχείο απόρριψης της συμμετοχής ενδιαφερομένων-κατόχων άλλων μέσων.
ε. i) To μεταφορικό έργο το οποίο διενεργείται με τα μέσα της προηγούμενης περίπτωσης (δ) και αναφέρεται σε δρομολόγια για την εκτέλεση των οποίων προσφορότερα μέσα σύμφωνα με τα ως άνω οριζόμενα θεωρούνται τα μικρά και τα μεγάλα λεωφορεία προκηρύσσεται ως εξής:
i.α) Τα δρομολόγια μεταφοράς μαθητών με δημόσια σύμβαση υπηρεσιών εντός κάθε αστικής περιοχής που έχει οριστεί κατά τη διαδικασία του άρθρου 7 του Ν. 2963/2011 εντάσσονται σε μία ή και περισσότερες ομάδες δρομολογίων, ενώ επιτρέπεται η προκήρυξη διαγωνισμού για μεμονωμένα δρομολόγια χωρίς να εντάσσονται σε ομάδα δρομολογίων.
Σε κάθε περίπτωση λαμβάνονται υπόψη κριτήρια οικονομικότητας και εξασφάλισης συνθηκών γνήσιου ανταγωνισμού.
i.β) Τα υπόλοιπα δρομολόγια μεταφοράς μαθητών με δημόσια σύμβαση υπηρεσιών,
συμπεριλαμβανομένων και αυτών που τμήμα τους διενεργείται εντός των αστικών περιοχών, εντάσσονται σε δύο ή περισσότερες ομάδες δρομολογίων, ενώ επιτρέπεται η προκήρυξη διαγωνισμού για μεμονωμένα δρομολόγια χωρίς να εντάσσονται σε ομάδα δρομολογίων. Κάθε ομάδα συγκροτείται από τα δρομολόγια που εκτελούνται εντός των γεωγραφικών ορίων ενός τουλάχιστον δήμου.
Σε κάθε περίπτωση λαμβάνονται υπόψη κριτήρια οικονομικότητας και εξασφάλισης συνθηκών γνήσιου ανταγωνισμού.
Θα θέλαμε επίσης να σας ενημερώσουμε ότι για εμάς, η ημερομηνία της Ημερίδας αποτελεί την έναρξη της διαβούλευσης και του διαλόγου.
Σε συνέχεια των παραπάνω, παρακαλούμε όπως έχουμε τις προτάσεις και παρατηρήσεις σας επί των δρομολογίων που σας έχουν διανεμηθεί, προκειμένου να οριστικοποιηθούν, μέχρι τη Δευτέρα 1η Αυγούστου 2016.
Επισημαίνουμε ότι τα δρομολόγια που σας έχουν δοθεί προς διαβούλευση αφορούν μόνο τα γνωστά μέχρι σήμερα, αφού αυτά πρόκειται να συμπληρωθούν με την έναρξη του σχολικού έτους.
Είμαστε στη διάθεσή σας για κάθε διευκρίνιση και συνεργασία».
Προς το Υπουργείο Εσωτερικών
«Κύριε Πρόεδρε,
Η μεταφορά των μαθητών των δημόσιων σχολείων από τον τόπο κατοικίας τους στα σχολεία που φοιτούν πραγματοποιείται με ευθύνη των Περιφερειών σύμφωνα με τις διατάξεις της υπ΄ αρ. 24001/2013(ΦΕΚ 1449/Β/14-06-2013) ΚΥΑ όπως αυτή τροποποιήθηκε και ισχύει .
Όμως κατά την εφαρμογή της και παρ΄ όλες τις τροποποιήσεις και βελτιώσεις εξακολουθούν να υφίστανται σοβαρά προβλήματα τα οποία δυσκολεύουν την επιτυχή ολοκλήρωση της διαδικασίας .
Ενδεικτικά σας γνωρίζω τα παρακάτω προβλήματα:
1. Σύμφωνα με το Άρθρο 5 «Ο διευθυντής της σχολικής μονάδας: α. βεβαιώνει τους δικαιούχους μεταφοράς μαθητές, κατόπιν εξακρίβωσης της απόστασης της παρ.1 του άρθρου 1. Σε περίπτωση κατά την οποία η διεύθυνση κατοικίας είναι ασαφής, ή αμφισβητήσιμη, η τεχνική υπηρεσία του Δήμου όπου κατοικεί ο μαθητής βεβαιώνει με γεωαναφορά τον τόπο κατοικίας του καθώς και την απόσταση από το σχολείο φοίτησης. Κατά τον υπολογισμό της απόστασης λαμβάνεται υπόψη η συντομότερη ενδεδειγμένη πεζή διαδρομή του τόπου κατοικίας των μαθητών από την είσοδο της σχολικής μονάδας στην οποία φοιτούν, β. διαβιβάζει στην Περιφέρεια έως και την 31 Ιανουαρίου κατάσταση των εκτιμώμενων δικαιούχων μεταφοράς μαθητών του επόμενου σχολικού έτους, βασιζόμενη στα στοιχεία των μαθητών του τρέχοντος έτους καθώς και τις αναμενόμενες αποχωρήσεις και νέες εγγραφές.
Στην ανωτέρω κατάσταση περιλαμβάνονται το ονοματεπώνυμο, η διεύθυνση κατοικίας και η απόσταση από τη σχολική μονάδα σε χιλιόμετρα με προσέγγιση, τουλάχιστον, πρώτου δεκαδικού ψηφίου. Με την έναρξη του σχολικού έτους και κατά τη διάρκεια αυτού την επικαιροποιεί σύμφωνα με τις νέες εγγραφές και αποχωρήσεις μαθητών. Η πιστοποίηση του τόπου κατοικίας του μαθητή, για τον υπολογισμό της απόστασης, γίνεται με προσκόμιση λογαριασμού κοινής ωφέλειας στο όνομα του κηδεμόνα του μαθητή ή στον κατά νόμο επίτροπο αυτού , γ. βεβαιώνει τον αριθμό των διατεθέντων ειδικών μαθητικών δελτίων (ΕΜΔ) και δ. βεβαιώνει την πραγματοποίηση της καθημερινής μεταφοράς μαθητών, σύμφωνα με την κεφ. Γ του άρθρου 2 της παρούσας.
Προτείνουμε
Να τροποποιηθεί η διάταξη, αφού δεν είναι δυνατόν οι σχολικές μονάδες να δίνουν τα στοιχεία για τους δικαιούχους μεταφοράς μαθητές του επόμενου σχολικού έτους μέχρι αυτήν την ημερομηνία.
2. Στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ: Μεταφορά μαθητών με δημόσια σύμβαση υπηρεσιών αναφέρεται ότι: α. Ο διαγωνισμός προκηρύσσεται μέχρι και έξι μήνες πριν την έναρξη των δρομολογίων με βάση τα στοιχεία της παρ.1.β. του άρθρου 5.
Με βάση τα παραπάνω δεν είναι δυνατόν η Περιφέρεια να γνωρίζει τις πραγματικές ανάγκες των μαθητών για μεταφορά , προκειμένου να σχεδιάσει με πραγματικά δεδομένα γιατί εκτός των άλλων μεταβολών όπως αλλαγή δ/νσης κατοικίας μαθητών, συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολικών μονάδων, δεν υπάρχει η πληροφορία για τις νέες εγγραφές στην στα Νηπιαγωγεία και στην Α΄τάξη των Δημοτικών Σχολείων, Γυμνασίων και Λυκείων.
3. Επίσης στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ: Μεταφορά μαθητών με δημόσια σύμβαση υπηρεσιών αναφέρεται ότι:
Κανόνες διαδικασίας σύναψης σύμβασης:
γ. Ο σχεδιασμός των δρομολογίων πρέπει να λαμβάνει υπόψη:
i. τη δυνατότητα εξυπηρέτησης περισσότερων της μίας σχολικής μονάδας από κάθε δρομολόγιο
ii. τη δυνατότητα εξυπηρέτησης ταυτόχρονα των σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
iii. την όσο το δυνατόν αποτελεσματικότερη χρήση κοινών μεταφορικών μέσων, δεδομένης της χωρητικότητας του μεταφορικού μέσου, ούτως ώστε να αποφεύγεται η διέλευση περισσότερων του ενός μεταφορικών μέσων από τον ίδιο οδικό άξονα για μεγάλη απόσταση όπου αυτό είναι εφικτό. Δεν είναι επιτρεπτή η μεταφορά όρθιων μαθητών όπως επίσης και η μεταφορά τρίτων επιβατών με δημόσια σύμβαση υπηρεσιών, άλλως συντρέχει περίπτωση αθέτησης συμβατικών υποχρεώσεων και ταυτόχρονα επιβάλλονται οι σχετικές κυρώσεις του Κ.Ο.Κ.
iv. την ομαδοποίηση των μαθητών, οι οποίοι κατοικούν εντός του ίδιου οικισμού, σε συγκεκριμένα σημεία επιβίβασης και αποβίβασης εντός του οικισμού ούτως ώστε να προκύπτουν λιγότερες στάσεις, κατά προτίμηση επί του οδικού άξονα πραγματοποίησης του δρομολογίου
δ. Ο αριθμός των μεταφερόμενων μαθητών ανά δρομολόγιο καθορίζει και το προσφορότερο είδος μεταφορικού μέσου (λεωφορείο, μικρό λεωφορείο, Δ.Χ. επιβατικό) σύμφωνα με τα οριζόμενα στο παράρτημα της παρούσας. Το προσφορότερο είδος μεταφορικού μέσου αποτελεί τη βάση υπολογισμού της μέγιστης αποζημίωσης ανά δρομολόγιο χωρίς όμως να αποτελεί ταυτόχρονα στοιχείο απόρριψης της συμμετοχής ενδιαφερομένων-κατόχων άλλων μέσων.
Προτείνουμε:
Κατά τον σχεδιασμό των δρομολογίων να λαμβάνονται υπόψη:
• η ηλικία των μαθητών (Προνήπια, Νήπια, Δημοτικό Γυμνάσιο, Λύκειο, ΕΠΑΛ)
• η γεωμορφία της περιοχής
• η επικινδυνότητα της περιοχής
4. Αφού κατά τον σχεδιασμό των δρομολογίων πρέπει να λαμβάνεται υπόψη η δυνατότητα εξυπηρέτησης περισσότερων της μίας σχολικής μονάδας από κάθε δρομολόγιο πώς είναι δυνατόν οι μαθητές να προσέρχονται στην σχολικές μονάδες εγκαίρως (8:00- 8:15) και να αποχωρούν απ’ αυτές αμέσως μετά τη λήξη του ωρολογίου προγράμματος (14:00-14:05 ή 13:15 -13:20), όπως αυτό ορίζεται στις υπ΄ αρ. Φ.12/520/61575/Γ1/30-05-2011 και Γ1/77094/28-07-2006 Αποφάσεις του ΥΠΑΙΘ.
5. Σύμφωνα με το Άρθρο 1. «Οι Περιφέρειες μεταφέρουν δωρεάν τους μαθητές πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης δημόσιων σχολείων οι οποίοι κατοικούν από τη σχολική τους μονάδα σε απόσταση μεγαλύτερη από την οριζόμενη ως εξής:
Α. με ειδικά μαθητικά δελτία (ΕΜΔ) και ίδια μέσα
α. 1200 μέτρα για μαθητές πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης
β. 2500 μέτρα για μαθητές Γυμνασίων
γ. 4000 μέτρα για μαθητές Λυκείων, ΕΠΑΛ και ΕΠΑΣ
Β. με δημόσια σύμβαση υπηρεσιών
α. 1200 μέτρα για μαθητές πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης
β. 3000 μέτρα για μαθητές Γυμνασίων
γ. 5000 μέτρα για μαθητές Λυκείων, ΕΠΑΛ και ΕΠΑΣ
με την προϋπόθεση ότι οι μαθητές εγγράφονται σε σχολική μονάδα σύμφωνα με τη χωροταξική κατανομή των αρμόδιων Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού βάσει των διατάξεων του Π.Δ/τος 104/1979, όπως ισχύει. Μαθητές οι οποίοι έχουν ήδη ολοκληρώσει τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και εγγράφονται σε οποιοδήποτε σχολείο δε δικαιούνται δωρεάν μεταφοράς.
2. Οι σύμφωνα με τις προϋποθέσεις του παρόντος άρθρου δικαιούμενοι μεταφοράς μαθητές, με την επιφύλαξη της επομένης παραγράφου, μεταφέρονται με δημόσια ή δημοτική αστική και υπεραστική συγκοινωνία σύμφωνα με τα οριζόμενα στο κεφ. Α του άρθρου 2 της παρούσας, εφόσον η συνολική απόσταση η οποία περιλαμβάνει την απόσταση των κατοικιών των μαθητών έως τη στάση επιβίβασης και την απόσταση της στάσης αποβίβασης έως τη σχολική μονάδα δεν υπερβαίνει τα όρια που θέτει η παρ.1.Α του παρόντος άρθρου.
«4(5). Η μεταφορά των μαθητών των μουσικών σχολείων, των καλλιτεχνικών σχολείων και των σχολείων διαπολιτισμικής εκπαίδευσης από τον τόπο διαμονής τους ή από συγκεκριμένο τόπο συγκέντρωσής τους στο σχολείο που φοιτούν και αντίστροφα πραγματοποιείται χωρίς τους χιλιομετρικούς περιορισμούς της παρ. 1 του παρόντος άρθρου».
Προτείνουμε:
Για τους μαθητές νηπιαγωγείων, δημοτικών, δυσπρόσιτων και άγονων περιοχών να μην ισχύουν οι χιλιομετρικοί προσδιορισμοί, όπως ισχύει και για τους μαθητές Μουσικών σχολείων (γυμνάσιο και Λύκειο)
6. Στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ: Μεταφορά μαθητών με δημόσια σύμβαση υπηρεσιών αναφέρεται ότι:
«ε. i) Το μεταφορικό έργο το οποίο διενεργείται με τα μέσα της προηγούμενης περίπτωσης (δ) και αναφέρεται σε δρομολόγια για την εκτέλεση των οποίων προσφορότερα μέσα σύμφωνα με τα ως άνω οριζόμενα θεωρούνται τα μικρά και τα μεγάλα λεωφορεία προκηρύσσεται ως εξής:
i.α) Τα δρομολόγια μεταφοράς μαθητών με δημόσια σύμβαση υπηρεσιών εντός κάθε αστικής περιοχής που έχει οριστεί κατά τη διαδικασία του άρθρου 7 του Ν. 2963/2011 εντάσσονται σε μία ή και περισσότερες ομάδες δρομολογίων, ενώ επιτρέπεται η προκήρυξη διαγωνισμού για μεμονωμένα δρομολόγια χωρίς να εντάσσονται σε ομάδα δρομολογίων.
Σε κάθε περίπτωση λαμβάνονται υπόψη κριτήρια οικονομικότητας και εξασφάλισης συνθηκών γνήσιου ανταγωνισμού.
i.β) Τα υπόλοιπα δρομολόγια μεταφοράς μαθητών με δημόσια σύμβαση υπηρεσιών, συμπεριλαμβανομένων και αυτών που τμήμα τους διενεργείται εντός των αστικών περιοχών, εντάσσονται σε δύο ή περισσότερες ομάδες δρομολογίων, ενώ επιτρέπεται η προκήρυξη διαγωνισμού για μεμονωμένα δρομολόγια χωρίς να εντάσσο¬νται σε ομάδα δρομολογίων. Κάθε ομάδα συγκροτείται από τα δρομολόγια που εκτελούνται εντός των γεωγραφικών ορίων ενός τουλάχιστον δήμου.
Σε κάθε περίπτωση λαμβάνονται υπόψη κριτήρια οικονομικότητας και εξασφάλισης συνθηκών γνήσιου ανταγωνισμού.»
Αφού κάθε ομάδα συγκροτείται από τα δρομολόγια που εκτελούνται εντός των γεωγραφικών ορίων ενός τουλάχιστον δήμου , για παράδειγμα, στην Π.Ε. Αχαΐας , για τα δρομολόγια με λεωφορεία πρέπει να δημιουργηθούν δύο έως πέντε ομάδες το max. Άρα κάθε ομάδα θα περιλαμβάνει τέτοιο αριθμό δρομολογίων για τα οποία θα απαιτείται ένας στόλος τουλάχιστον 20 - 30 λεωφορείων. Όμως τέτοιον αριθμό διαθέτουν μόνο τα ΚΤΕΛ. Άρα πώς είναι δυνατόν 1. Να έχουμε συνθήκες πλήρους και υγιούς ανταγωνισμού και 2. να υπάρχουν τουλάχιστον δύο προσφορές, όπως προβλέπεται.
Κύριε Πρόεδρε,
Πιστεύουμε ότι οι παρατηρήσεις μας αυτές αποτυπώνουν την εμπειρία μας των ετών που εκτελούμε το έργο της μεταφοράς των μαθητών, αλλά μεταφέρουν και τη γνώση για τις ιδιαίτερες συνθήκες της περιοχής μας.
Τις θέτουμε υπόψη σας και παρακαλούμε να ληφθούν υπόψη στο σχεδιασμό σας.
Διαφορετικά, η μεταφορά των μαθητών θα καταστεί πολύ δύσκολη, μετά και τις παρατηρήσεις του Ελεγκτικού Συνεδρίου, που εμπεριέχονται στο σκεπτικό των με αριθ. 268/2015, 269/2015 και 270/2015 Πράξεων του Ελεγκτικού Συνεδρίου (Ζ΄Κλιμάκιο (ΣΤ΄Διακοπών)».
Ολυμπία-Οδός: Από μέρα σε μέρα η παράδοση του Κόρινθος - Κιάτο
Ανυπομονησία έχει καταλάβει όλους τους οδηγούς αλλά και τους κατοίκους της Βόρειας Πελοποννήσου για την περίφημη πλέον παράδοση του πρώτου τμήματος από την Κόρινθο μέχρι το Κιάτο.
Τα 120 ατελείωτα χιλιόμετρα που είναι ένα κανονικό μαρτύριο με την λειτουργία αυτού του τμήματος θα μειωθούν κατά 20χλμ και θα απομένουν άλλα 100χλμ μέχρι τον Μάρτιο του 2017, οπότε έχει τεθεί, ο - κατά πολλούς - φιλόδοξος στόχος της λειτουργίας όλου του άξονα.
Η παράδοση αναμένεται από μέρα σε μέρα και μαζί θα έρθει και η παράδοση του ζεύγους των σηράγγων στο Δερβένι Οι δηλώσεις της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου έχουν φέρει σε πρώτο πλάνο το έργο που με την έλευση του Αυγούστου πιάνει τα 8 χρόνια από τότε που υπεγράφη η σύμβαση παραχώρησης και αν βάλουμε και την δημοπράτηση φτάνουμε αισίως στα 10 χρόνια.
Τι να θυμηθεί κανείς βέβαια από εκείνη την πρώτη σύμβαση που υποσχόταν ότι όλες οι εκκρεμότητες του Δημοσίου προς τον παραχωρησιούχο θα έκλειναν σε συνολικό διάστημα 1-1,5 έτους, το πρώτο τμήμα (αυτό που περιμένουμε να λειτουργήσει τώρα) θα λειτουργούσε το 2011 και το 2013 θα λειτουργούσε όλος ο άξονας από την Ελευσίνα μέχρι την Κόρινθο και την Πάτρα αλλά και μέχρι τον Πύργο, το Καλό Νερό και την Τσακώνα...
Το έργο της Ολυμπίας Οδού που χαρακτηρίζεται από μεγάλο βαθμό δυσκολίας και δημιουργεί σημαντικά προβλήματα στην κατασκευή έχει πάρει πλέον τον δρόμο του αλλά τα τελευταία προβλήματα είναι εδώ. Κάποια αρχαιολογικά μετά το Ξυλόκαστρο σε μήκος 500 μέτρων, πονοκεφαλιάζουν Υπουργείο, κατασκευαστή και παραχωρησιούχο, κάποιες τελευταίες απαλλοτριώσεις (ιδιαίτερου χαρακτήρα) και οι εμπλοκές με το σιδηρόδρομο.
Το Κόρινθος-Κιάτο έχει 3 Ανισόπεδους Κόμβους, 7 άνω διαβάσεις, 19 κάτω διαβάσεις, 7 γέφυρες και θα απελευθερώσει το 1/6 των εργοταξιακών χώρων του υπό κατασκευή δρόμου.
Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.comΣυνεργασία των Περιφερειών Δυτικής Ελλάδας, Ιονίων Νήσων και Ηπείρου για το «Interreg»
Σε στενή συνεργασία για το Διακρατικό Πρόγραμμα Ευρωπαϊκής Εδαφικής Συνεργασίας Ελλάδα-Ιταλία 2014-2020 «Interreg» βρίσκονται οι Περιφέρειες Δυτικής Ελλάδας, Ιονίων Νήσων και Ηπείρου.
Σήμερα στα γραφεία της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας πραγματοποιήθηκε συνάντηση τριών Αντιπεριφερειαρχών κατά την οποία συμφωνήθηκε η διαρκής επικοινωνία προκειμένου να υποβληθούν από κοινού προτάσεις.
Το πρόγραμμα «Interreg» έχει τρεις άξονες και συγκεκριμένα:
1) Καινοτομία και Ανταγωνιστικότητα
2) Ολοκληρωμένη Περιβαλλοντική Διαχείριση
3) Βιώσιμο Διασυνοριακό Σύστημα Μεταφορών.
Ο συνολικός προϋπολογισμός και για τους τρεις άξονες φθάνει στα 53.148.184 ευρώ.
«Παρ’ ότι το σημαντικό αυτό πρόγραμμα κινδύνευσε να μην ξεκινήσει καν, τελικά ρίξαμε όλο μας το βάρος και προσπαθήσαμε να συγκλίνουμε όλοι μας ώστε να έχουμε ένα αίσιο αποτέλεσμα για την έναρξη του προγράμματος» τόνισε ο Αντιπεριφερειάρχης Περιφερειακής Ανάπτυξης και Επιχειρηματικότητας Γιώργος Αγγελόπουλος συμπληρώνοντας πως «αυτό έγινε κατορθωτό μετά από τη θετική διάθεση που έδειξαν όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς ώστε να προχωρήσουν άμεσα οι διαδικασίες».
Εκτός του Αντιπεριφερειάρχη Γ. Αγγελόπουλου στη συνάντηση συμμετείχαν οι Αντιπεριφερειάρχες Ηπείρου Τατιάνα Καλογιάννη και Ιονίων Νήσων Ιωάννης Φοντάνας, καθώς και συνεργάτες και των τριών Περιφερειών.
Με συμμετοχή 10% τα φάρμακα έως το 2020 σε όσους έχασαν το ΕΚΑΣ
Εγκύκλιο σχετικά με την καταβολή μειωμένης συμμετοχής (10%) από τους δικαιούχους ΕΚΑΣ και τα προστατευόμενα μέλη των οικογενειών τους για όλα τα φάρμακα εξέδωσε σήμερα ο πρόεδρος του ΕΟΠΥΥ κ. Μπερσίμης.
Σύμφωνα με την εγκύκλιο του ΕΟΠΥΥ προκύπτει ότι, από 1-1-2016 και μέχρι 31-12-2019, οι συνταξιούχοι που δικαιούνται του επιδόματος ΕΚΑΣ και όσοι παύουν να είναι δικαιούχοι ΕΚΑΣ καθώς και τα μέλη της οικογένειας τους και μέχρι την οριστική κατάργηση της εν λόγω παροχής (από 1-1-2020), δικαιούνται στην εξωνοσοκομειακή φαρμακευτική περίθαλψη ποσοστό συμμετοχής 10% επί της διατιμημένης αξίας του φαρμάκου, για όλα τα φάρμακα
Πηγή: www.dikaiologitika.gr
Επιδότηση 336 εκατ. σε αλιείς και κατοίκους νησιών
Επιχορήγηση σε ποσοστό έως και 65% σε αλιείς και κατοίκους νησιωτικών και παράκτιων περιοχών προσφέρουν τα προγράμματα Leader Αλιείας, συνολικού ύψους 336,3 εκατ. ευρώ.
Τα προγράμματα επιδοτούν αλιευτικές αλλά και εναλλακτικές επαγγελματικές δραστηριότητες εποχικής απασχόλησης (όπως ο τουρισμός) για όσους θέλουν να συμπληρώσουν τα εισοδήματά τους ή να αλλάξουν επαγγελματική δραστηριότητα. Τα πρώτα προγράμματα θα ξεκινήσουν να προκηρύσσονται τον Σεπτέμβριο.
Πηγή: aftodioikisi.gr
Περισσότερα...
Διαβούλευση για τη Μελέτη Τουριστικού Προϊόντος και Ανταγωνιστικής Ταυτότητας της Περιφέρειας
Μέχρι τις 11 Σεπτεμβρίου θα διαρκέσει η διαβούλευση που ξεκινά σήμερα από την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας στο πλαίσιο του έργου «Σχεδιασμός και εφαρμογή δράσεων τουριστικής προβολής της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας», κατά την οποία εκπονείται και η Μελέτη Τουριστικού Προϊόντος και Ανταγωνιστικής Ταυτότητας της Περιφέρειάς μας.
Σε όλη αυτή τη χρονική περίοδο οι αναπτυξιακοί φορείς, η τοπική αυτοδιοίκηση, η τοπική κοινωνία του Τουρισμού μπορεί να συμμετέχουν ενεργά και να υποβάλλουν τις προτάσεις τους.
Το προσχέδιο και η εφαρμογή των δράσεων τουριστικής προβολής ανακοινώθηκε στη σημερινή ειδική εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα του Περιφερειακού Συμβουλίου Δυτικής Ελλάδας σε συνεργασία με τον Σύνδεσμο Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ), με την παρουσία πλήθους εκπροσώπων φορέων, εκδήλωση που αποτέλεσε και την έναρξη της διαβούλευσης.
«Για εμάς στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας η διαμόρφωση στρατηγικής για τον τουρισμό αποτελούσε πάντα προτεραιότητα και είναι στόχος μας καθώς θα μπορέσει να συμβάλλει στην ενίσχυση της περιφερειακής οικονομίας και στη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας. Όμως όλα αυτά θα γίνουν πραγματικότητα μόνο αν συνεργαστούμε όλοι μαζί. Οι φορείς, η τοπική αυτοδιοίκηση, οι πολίτες. Μόνο τότε θα μπορέσουμε να διαμορφώσουμε ένα ρεαλιστικό σχέδιο ενίσχυσης του τουριστικού προϊόντος. Και αυτή τη στιγμή είμαστε σε ένα πολύ καλό δρόμο για να το πετύχουμε» σημείωσε ο Περιφερειάρχης Απόστολος Κατσιφάρας.
Από την πλευρά του ο Αντιπεριφερειάρχης Περιφερειακής Ανάπτυξης και Επιχειρηματικότητας Γιώργος Αγγελόπουλος τόνισε πως «οι προτάσεις των συμμετεχόντων φορέων τόσο στη σημερινή εκδήλωση όσο και κατά τη διαβούλευση, θα ληφθούν υπόψη κατά τη διαδικασία εκπόνησης της Μελέτης. Στόχος μας είναι η αποτύπωση και ανάλυση στοιχείων τουριστικού προϊόντος της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, η ανάπτυξη του χαρτοφυλακίου τουριστικών προϊόντων και προσφερόμενων εμπειριών, η ανάδειξη και η αποκάλυψη της μοναδικής τοποθέτησης της Περιφέρειας ως τουριστικός προορισμός».
Παρουσίαση στην εκδήλωση για το ΣΕΤΕ και τη συνεργασία έκανε ο Γενικός Διευθυντής του Συνδέσμου, Γιώργος Αμβράζης, ενώ ο Γενικός Διευθυντής Marketing Greece, Ιωσήφ Πάρσαλης, παρουσίασε το Προσχέδιο Μάρκετινγκ Τουριστικού Προϊόντος, της Ταυτότητας Επικοινωνίας και της Εισήγησης Διαβούλευσης.
Οι ενδιαφερόμενοι έχουν τη δυνατότητα να καταθέσουν τις προτάσεις τους, να εκφράσουν τις απόψεις τους και να αναρτήσουν συνοδευτικό υλικό από τις 25/7/2016 μέχρι και 11/9/2016, μέσα από την ειδικά διαμορφωμένη ενότητα της ιστοσελίδας της Περιφέρειας (http://www.pde.gov.gr/smpd/). Στην ενότητα αυτή βρίσκονται το Προσχέδιο της Μελέτης Τουριστικού Προϊόντος Μάρκετινγκ Τουριστικού Προϊόντος και Ανταγωνιστικής Ταυτότητας Δυτικής Ελλάδας, το Έντυπο διαβούλευσης σε doc και pdf (το συμπληρωμένο έντυπο θα πρέπει να σταλεί στη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.).
Στην ειδική εκδήλωση συμμετείχαν μεταξύ άλλων οι Αντιπεριφερειάρχες Π.Ε. Ηλείας Γιώργος Γεωργιόπουλος, Οικονομικών και Αξιοποίησης Περιουσίας Χαράλαμπος Αριστειδόπουλος, Υποδομών και Δικτύων Νίκος Υφαντής, Αγροτικής Ανάπτυξης Παναγιώτης Μπράμος, η Εκτελεστική Γραμματέας Διονυσία Μαράτου, Περιφερειακοί Σύμβουλοι, ο Δήμαρχος Ερυμάνθου Θάνος Καρπής, εκπρόσωποι από: Δήμος Αγρινίου, Αναπτυξιακή Εταιρία Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, Ένωση Ξενοδόχων Αχαΐας, Ένωσης Ξενοδόχων Καλαβρύτων, Σύλλογο Ξενοδόχων Δήμου Πύργου, Τουριστικής Ανάπτυξης Δήμου Καλαβρύτων, Χιονοδρομικού Κέντρου Καλαβρύτων, Τουριστικού Οργανισμού Πελοποννήσου, Συνδέσμου Τουριστικών Γραφείων Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, Ιερά Μητρόπολη Καλαβρύτων και Αιγιαλείας, Γέφυρα Α.Ε., Ένωσης Ξενοδόχων Δυτικής Ηλείας, Αχαΐα – Αναπτυξιακή Α.Ε., Επιμελητηρίου Ηλείας, Σύλλογος Καταστημάτων Εστίασης και Αναψυχής Ν. Αχαΐας (ΣΚΕΑΝΑ), Σχολή Διοίκησης Οικονομίας ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας – Τμήμα Τουριστικών Επιχειρήσεων, στελέχη ΣΕΤΕ/ ΙΝΣΕΤΕ, ΚΟΙΝΣΕΠ Προβάλλω τη Ναύπακτο, εταιρίες και επιχειρήσεις, στελέχη της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας κ.α.
Ο απολογισμός του οικονομικού έτους 2015 την Τετάρτη στο Περιφερειακό Συμβούλιο
Σε ποσοστό σχεδόν στο 98% κυμάνθηκε η εκτέλεση του προϋπολογισμού κατά τη διάρκεια του οικονομικού έτους 2015, σε σχέση με τον αρχικό που είχε εγκριθεί από το Περιφερειακό Συμβούλιο Δυτικής Ελλάδας, συμπεριλαμβανομένων και των οριστικοποιήσεων που έγιναν από τις αναμορφώσεις.
Το θέμα αυτό θα τεθεί προς συζήτηση και έγκριση στην επόμενη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου που θα γίνει μεθαύριο Τετάρτη 27 Ιουλίου 2016 και ώρα 3 μ.μ. στην Πάτρα, στην αίθουσα του Σώματος στο ισόγειο του κτιρίου της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας (Ν.Ε.Ο. Πατρών – Αθηνών 32 και Αμερικής).
«Το ποσό αυτό που καταφέραμε να πληρώσουμε και να δώσουμε στην αγορά, ξεπερνά τα 93 εκατ. ευρώ. Και είναι μια σημαντική ένεση ρευστότητας στην δοκιμαζόμενη σκληρά από την κρίση τοπική αγορά της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας. Η προσεκτική πολιτική που ασκήσαμε και συνεχίζουμε να ασκούμε, έδωσε σημαντικά αποτελέσματα μέχρι σήμερα» υπογραμμίζει ο Περιφερειάρχης Απόστολος Κατσιφάρας.
Μεταξύ των υπολοίπων θεμάτων που θα συζητηθούν στη συνεδρίαση είναι η έγκριση του σχεδίου του πρωτοκόλλου συνεργασίας μεταξύ της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας και του ΕΛ.Γ.Ο, ενώ θα γίνει και ενημέρωση για τις εκτιμήσεις και αποκατάσταση των ζημιών από τα έντονα καιρικά φαινόμενα των μηνών Μαΐου – Ιουνίου 2016 στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας.
Εκτός ΕΝΦΙΑ τα αγροτεμάχια / Τον Σεπτέμβριο η πρώτη δόση
Τα αγροτεμάχια δεν θα υπολογίζονται στο συμπληρωματικό φόρο του ΕΝΦΙΑ των πολιτών, ανακοίνωσε σήμερα το Υπουργείο Οικονομικών. Συγκεκριμένα, σε ανακοίνωση που εκδόθηκε πριν λίγο, μετά από σχετικά δημοσιεύματα του Τύπου, επισημαίνεται μεταξύ άλλων, ότι:
"1) Τα αγροτεμάχια δεν θα υπολογίζονται στο συμπληρωματικό φόρο του ΕΝΦΙΑ των πολιτών. Αυτό γίνεται επειδή παρατηρήθηκε σωρεία λαθών στις δηλώσεις των πολιτών οι οποίοι και καλούνται το επόμενο διάστημα να διορθώσουν τις δηλώσεις τους.
2) Ο φετινός ΕΝΦΙΑ θα εξοφληθεί σε 5 δόσεις και όχι σε 4, αρχής γενομένης από το τέλος Σεπτεμβρίου. Τα δημοσιεύματα που μιλούν για Αύγουστο δεν ισχύουν.
3) Ο συνολικός λογαριασμός του ΕΝΦΙΑ θα είναι στο ίδιο επίπεδο με πέρυσι. Όσα δημοσιεύματα μιλούν για αύξηση του συνολικού ποσού του ΕΝΦΙΑ, δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα. Υπάρχει, βέβαια, ανακατανομή των βαρών από τις μικρές στις μεγάλες περιουσίες.
4) Οι απαλλαγές του ΕΝΦΙΑ θα ισχύουν ακριβώς όπως και πέρυσι. Δηλαδή δεν χάνουν την απαλλαγή όσοι έχουν εισοδήματα από υψηλούς τόκους.
5) Δεν αλλάζει τίποτα σε σχέση με το ύψος των εισοδηματικών και περιουσιακών κριτηρίων. Δηλαδή δεν χάνουν την απαλλαγή άνεργοι, πολύτεκνοι και άτομα με αναπηρία άνω του 80%, ανεξάρτητα του ύψους των τόκων που έχουν", καταλήγει η ανακοίνωση του Υπουργείου Οικονομικών.
Πηγή: protothema.gr
Εντοπίστηκε γυμνός στην υποθαλάσσια σήραγγα του Ακτίου
Δεν πίστευαν στα μάτια τους οι υπεύθυνοι της υποθαλάσσιας σήραγγας του Ακτίου, καθώς σύμφωνα με πληροφορίες του PrevezaBest ξημερώματα της Δευτέρας γύρω στις 6 π.μ., εντόπισαν έναν άντρα, αλβανικής καταγωγής 40 χρονών περίπου να κινείται πεζός, χωρίς ένδυση στο ρεύμα προς Άκτιο...
Έτσι, ειδοποιήθηκαν οι αρχές για την απομάκρυνση του ατόμου από το σημείο!
Πηγή: prevezabest.blogspot.gr