×

Προειδοποίηση

JUser: :_load: Αδυναμία φόρτωσης χρήστη με Α/Α (ID): 918
Τρίτη, 23 Αυγούστου 2016 16:10

Από τον Αριστοτέλη...

Tου Γ. Απτεραίου

Έχω τη συνήθεια, εδώ και χρόνια, πολλά από τα βιβλία μου να τα πηγαίνω για βιβλιοδεσία. Όσα θεωρώ ότι ο χρόνος στο πέρασμά του θα μπορούσε να τα καταστρέψει ανεπανόρθωτα και δε θα μπορούν πλέον να μεταδώσουν στους επιγόνους μου τη γνώση που σε μένα είχαν απλόχερα προσφέρει.Έτσι, συμμαζεύοντας πρόσφατα τη βιβλιοθήκη που διατηρώ στο γονικό μου σπίτι, το μάτι μου έπεσε σε έναν τόμο του Αριστοτέλη, που "φιλοξενούσε" τα "Ηθικά Νικομάχεια", το πασίγνωστο έργο του Σταγειρίτη φιλοσόφου, με μεταφορά στα νεοελληνικά αντάμα με το πρωτότυπο αρχαιοελληνικό κείμενο...

Τον εν λόγω τόμο τον είχα, αν θυμάμαι καλά, βρει σε πάγκο παλαιοπωλείου πριν χρόνια και τον είχα αμέσως πάει στο βιβλιοδέτη, γιατί ήταν ήδη, ως "μεταχειρισμένος", ελαφρά, από το χρόνο, μάλλον και κάποιο ανθρώπινο χέρι, "στραπατσαρισμένος"...Διαβάζοντας εκείνο το μεσημέρι τυχαία κάποια αποσπάσματα του Αριστοτελικού έργου, διαπίστωσα, για πολλοστή φορά, πόσο "προχωρημένη" για την εποχή του (4ος αι. π.Χ.) ήταν η σκέψη του και πόσο χρήσιμη θα μπορούσε να φανεί και στη νέα γενιά του καιρού μας αλλά και των κατοπινών μας χρόνων για την επιτυχή αντιμετώπιση των καθημερινών πανανθρώπινων προβλημάτων. Αρκεί, βεβαίως, νομίζω, να συνεχίσουν να διδάσκονται στα σχολεία μας τα αρχαία ελληνικά κείμενα, αλλά, όμως, όχι ως στείρα αναγνώσματα - "θύματα" της παπαγαλίας και της βαθμοθηρίας που μαστίζει, - όπως όλοι βλέπουμε- το νυν εκπαιδευτικό μας σύστημα κατά τα χρόνια της άμεσης επαφής των μαθητών με την Αρχαία Γραμματεία, μα με την προσοχή και τη σοβαρότητα που αρμόζει σε κάθε λογοτεχνικό είδος (φιλοσοφία, ρητορική, θέατρο, ιστοριογραφία), ώστε να ξεπροβάλλουν η αλήθεια και η σοφία που κρύβουν αντάμα με τη διαχρονική τους αξία...

Από τα "Ηθικά Νικομάχεια", λοιπόν, στο παρόν σημείωμά μου, καθώς πλησιάζουμε και στην έναρξη του καινούργιου σχολικού έτους, θα ήθελα να σας παρουσιάσω δύο αποσπάσματα. Μελετώντας, φρονώ, τα σημεία αυτά εδώ του Αριστοτελικού κείμενου, οι νέοι μας, συν τοις γονεύσι και τοις διδασκάλοις αυτών, θα βρουν διέξοδο σε πολλά από τα σημερινά (τους) αδιέξοδα και έχοντας οι ίδιοι τα ηνία της ζωής τους θα μπορέσουν και οι ίδιοι στην ατομική τους ζωή να βγουν από το "τούνελ" της κοινωνικοπολιτικής παρακμής που λένε ότι τους κληροδότησε η γενιά μας. αλλά και στη δημόσια ζωή τους θα βοηθήσουν την κοινωνία, χωρίς παρωπίδες, ωτασπίδες, φράκτες, προστάτες, μεσσίες και αυθεντίες, να ορθοποδήσει ξανά...​​ Έτσι, αρχικά, σε μετάφραση Δ. Λυπουρλή και από τις εκδόσεις ΖΗΤΡΟΣ, ας ιδούμε πώς οι νομοθέτες θα μπορούσαν να κάνουν τους πολίτες της χώρας τους καλύτερους. Επουδενί θεσπίζοντας αυστηρότερους νόμους. Αλλά, "οι νομοθέτες κάνουν καλούς τους πολίτες τους ασκώντας τους να αποκτούν τις συγκεκριμένες συνήθειες ― αυτή είναι η θέληση του κάθε νομοθέτη,και όσοι δεν τα καταφέρνουν σ' αυτό, δεν πετυχαίνουν στο έργο τους.

[...] Δεν έχει λοιπόν μικρή σημασία να αποκτά κανείς όσο γίνεται πιο νέος αυτές ή εκείνες τις συνήθειες ίσα ίσα έχει πολύ μεγάλη σημασία, ή μάλλον σημαίνει το παν."Τέλος, σε μετάφραση Β. Μοσκόβη από τις εκδόσεις "Νομική Βιβλιοθήκη", διαβάζουμε ποια, κατά τον Αριστοτέλη, είναι η πραγματικά τέλεια φιλία, επειδή αυτή ωφελεί και τα μεμονωμένα άτομα και τις οργανωμένες κοινωνίες αυτών: " Τέλεια είναι η φιλία των αγαθών και ως προς την αρετή όμοιων ανθρώπων, γιατί αυτοί επιθυμούν τα αγαθά οι μεν για τους δε, εφόσον είναι αγαθοί και αυτοί καθ' εαυτούς τέτοιοι. Φίλοι στην κυριολεκτική σημασία της λέξεως είναι όσοι επιθυμούν το αγαθό για τους φίλους των (γιατί τους διαπνέει το συναίσθημα της φιλίας αυτό καθ' εαυτό και όχι ανάλογα με τα γεγονότα). Γι' αυτό διατηρείται ανάμεσά τους η φιλία, εφ' όσον είναι αγαθοί και η αρετή τους είναι μόνιμη".

Αλήθεια, εσείς για όλα τα παραπάνω (και τα υπονοούμενα αυτών) τι γνώμη έχετε; ​

Τρίτη, 23 Αυγούστου 2016 14:12

Πέθανε ο Ανδρέας Μπάρκουλης

Έφυγε από τη ζωή ο Ανδρέας Μπάρκουλης, ο εμβληματικός ζεν πρεμιέ του ελληνικού κινηματογράφου.

Άφησε την τελευταία του πνοή στο Αγία Ολγα όπου νοσηλευότανε τις τελευταίες εβδομάδες. 

Ο Ανδρέας Μπάρκουλης είχε νυμφευτεί τρεις φορές κι είχε αποκτήσει τρία παιδιά.

Με την τελευταία του σύζυγο Μαρία και τον γιο του Νικόλα, πέρασε τα δύσκολα χρόνια του γηροκομείου, του κέντρου αποκατάστασης, αλλά και των νοσοκομείων. Μαχητής ως το τέλος, «θέλω να ξανά περπατήσω.Το θέλω πάρα πολύ» δήλωνε. «Δεν νιώθω τα πόδια μου νεκρά μετά από πολύ καιρό. Με την βοήθεια του φυσιοθεραπευτή νιώθω πως δικαιούμαι να περπατήσω πάλι. Μπορεί να είμαι μεγάλος αλλά εγώ θέλω και το χρωστάω στο παιδί μου να αγωνιστώ για αυτό το οποίο και έχω στερηθεί πολύ τον τελευταίο καιρό, που δεν περπατάω».

Γεννήθηκε στον Πειραιά στις 4 Αυγούστου του 1936.
Σπούδασε υποκριτική και κατά την αποφοίτησή του χαρακτηρίστηκε εξαιρετικό ταλέντο. 
Εμφανίστηκε για πρώτη φορά στο θέατρο το 1956 και στον κινηματογράφο το αμέσως επόμενο έτος με την ταινία Μαρία Πενταγιώτισσα. 

Ένα μικρό διάστημα της ζωής του το πέρασε στην Αμερική, όπου ασχολήθηκε επαγγελματικά με το τραγούδι. 

Υπήρξε ένας από τους γοητευτικότερους ζεν πρεμιέ της δεκαετίας του '60. Ενδεικτικό της αίγλης του αυτής είναι το σλόγκαν «Κορίτσια, ο Μπάρκουλης!»

Εμφανίστηκε σε περισσότερες από εκατό ταινίες, όπως «Κοινωνία ώρα Μηδέν» (1966) , «Κοντσέρτο για πολυβόλα» (1967), «Όλγα Αγάπη μου» (1968), αλλά και κωμωδίες, όπως «Μια Ιταλίδα στην Ελλάδα» (1958), «Διακοπές στην Αίγινα» (1958), «Η Μουσίτσα»(1959), «Μην είδατε τον Παναή» (1962), «Το Δόλωμα» (1964), «Τζένη Τζένη» (1965), «Ησαΐα μη Χορεύεις» (1969), «Μια τρελή τρελή σαραντάρα» (1970) και η «Θεία μου η χίπισσα» (1970).


Πηγή: iefimerida.gr

 

Τρίτη, 23 Αυγούστου 2016 13:35

Αύριο οι βάσεις εισαγωγής

Αγωνία τέλος για περίπου 100.000 υποψηφίους και τις οικογένειές  τους, που περιμένουν να μάθουν εάν οι πολυετείς κόποι για την εισαγωγή στη σχολή ΑΕΙ ή ΤΕΙ της προτίμησής τους καρποφόρησαν.
Τα αποτελέσματα θα αποσταλούν ηλεκτρονικά στις Διευθύνσεις και τα Γραφεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης προκειμένου να εκτυπωθούν οι ονομαστικές καταστάσεις των επιτυχόντων και να προωθηθούν στα λύκεια.
Επίσης, οι ενδιαφερόμενοι θα μπορούν να πληροφορούνται τα αποτελέσματα μέσω της ιστοσελίδας του υπουργείου www.minedu.gov.gr πληκτρολογώντας τον οκταψήφιο κωδικό αριθμό τους (ή ενδεκαψήφιο για αλλογενείς - αλλοδαπούς) και τα τέσσερα αρχικά γράμματα των προσωπικών τους στοιχείων (Επώνυμο - Όνομα -Πατρώνυμο - Μητρώνυμο).
Οι εγγραφές των επιτυχόντων σε ιδρύματα που εποπτεύονται από το υπουργείο Παιδείας (όχι των υπουργείων Άμυνας και Προστασίας του Πολίτη) θα γίνουν ηλεκτρονικά κατά το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Σεπτεμβρίου και σύμφωνα με το πρόγραμμα που ανακοινώνεται από τις Γραμματείες των Τμημάτων.
Θα δoθεί συνέντευξη τύπου από τον Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου, αύριο στις 10.

Πηγή: kathimerini.gr

 Άλλη μια σημαντική πρωτοβουλία στον Αετό (Ακτίου Βόνιτσας) έγινε αυτές τις ημέρες πραγματικότητα από τον πολιτιστικό σύλλογο Αετινών Αθήνας και αφορούσε το βάψιμο στο καμπαναριού του πολιούχου του χωριού Αγίου Σπυρίδωνα. 

Στο καμπαναριό βάφτηκαν όλες οι επιφάνειες καθώς και η στριφογυριστή σκάλα και έτσι μεταμορφώθηκε και ανανεώθηκε και έγινε ένα ένα πραγματικό στολίδι.

Επίσης ο Σύλλογος ενίσχυσε οικονομικά την ομάδα του χωριού, για να καταβάλει το παράβολο συμμετοχής στα πρωταθλήματα, του ανδρικού και του παιδικού τμήματος.....

Πηγή: xiromeronews.blogspot.gr

Προσλήψεις μονίμων προκείται να προκηρύξει το υπουργείο Πολιτισμού μέσω του ΑΣΕΠ και τις διαδικασίες που ορίζονται τις επόμενες ημέρες Ειδικότερα σύμφωνα με έγγραφο του Ταμείου Αρχαιολογικών Πόρων και Απαλλοτριώσεων επίκειται η έκδοση προκήρυξης για δέκα προσλήψεις μόνιμου προσωπικού στο Ταμείο.

Παράλληλα μία από τις 10 προσλήψεις που θα γίνουν θα καλυφθεί από τους «προστατευόμενους» του ΟΑΕΔ όπως άλλωστε προβλέπει ο νόμος 2643/1998. Σήμερα η αναπληρώτρια υπουργός Εργασίας κ. Φωτίου υπέγραψε και την σχετική απόφαση για την πρόσληψη από τα πρόσωπα που προστατεύονται από τις διατάξεις του Ν. 2643/1998 και η ειδικότητα που θα ζητηθεί είναι ΠΕ7 ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΩΝ ενώ από την λίστα των προστατευομένων θα ζητηθεί το κριτήριο του ατόμου με αναπηρία.

Η προκήρυξη πρόκειται να εκδοθεί απο το ΑΣΕΠ τις αμέσως επόμενες ημέρες

www.dikaiologitika.gr

Μέσα στον Αύγουστο θα αναρτηθούν τα εκκαθαριστικά του φετινού ΕΝΦΙΑ, σύμφωνα με όσα δήλωσε ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών, Τρύφων Αλεξιάδης, μιλώντας στον ραδιόφωνο του «ΣΚΑΪ».

Όπως εξήγησε, η πληρωμή του φόρου θα ξεκινήσει τον Σεπτέμβριο, ενώ το συνολικό ποσό θα καταβληθεί σε πέντε δόσεις. Παράλληλα, διαβεβαίωσε πως η μεγάλη πλειοψηφία των φορολογούμενων θα κληθεί να πληρώσει τα ίδια ή και λιγότερα χρήματα, σε σχέση με πέρυσι.

«Αυτή η καταστροφολογία και η συνωμοσιολογία ότι θα καθυστερήσουν τα εκκαθαριστικά ξεπερνά κάθε όριο επιστημονικής φαντασίας. Ήταν να βγουν 18 του μηνός, υπάρχει, όμως, κάποιο θέμα και θα αναρτηθούν τις επόμενες ημέρες» ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Αλεξιάδης, επισημαίνοντας ότι, απ' ό,τι φαίνεται, θα αναρτηθούν εντός του Αυγούστου.

Ωστόσο - πρόσθεσε - μία κατηγορία φορολογούμενων θα επιβαρυνθεί με μεγαλύτερο ΕΝΦΙΑ γιατί «κάποιοι πρέπει να πληρώνουν περισσότερα».  Όπως είπε η κυβέρνηση είναι αναγκασμένη να έχει φέτος τον ΕΝΦΙΑ. Για του χρόνου θα γίνει διαπραγμάτευση για να δούμε πως θα πάει.

Επανέλαβε ότι το πρώτο εξάμηνο τα ΜΜΕ δεν μιλούσαν για τα έσοδα τα οποία ήταν πολύ πάνω από το στόχο και ασχολούνται εσχάτως με αφορμή την πορεία τους τον Ιούλιο.

Υποστήριξε ότι ο στόχος του Ιουλίου ήταν ο μεγαλύτερος μηνιαίος στόχος της χρονιάς και επετεύχθη κατά 95%.

Επίσης, ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών είπε ότι είναι σε εκκρεμότητα το νομοσχέδιο για το «πλαστικό» χρήμα (για τις ηλεκτρονικές συναλλαγές). «Ήταν να κατατεθεί, μέχρι να κλείσει η Βουλή» δήλωσε ο κ. Αλεξιάδης, τονίζοντας, ωστόσο ότι, τελικά, το νομοσχέδιο για το «πλαστικό» χρήμα και το νομοσχέδιο για την εθελοντική αποκάλυψη κεφαλαίων είναι από τα πρώτα που θα έρθουν, μόλις ανοίξει η Βουλή.

Μεταξύ άλλων θεμάτων, ο κ. Αλεξιάδης σχολίασε ότι δεν πρέπει να έχουμε μία λογική ότι θα έρχονται συνέχεια καινούργιες ρυθμίσεις. «Δεν μπορούμε να έχουμε συνέχεια ρυθμίσεις των 100 δόσεων» ανέφερε χαρακτηριστικά. «Δόθηκε μία δυνατότητα για τα παλιά χρέη, για τα καινούργια χρέη, όμως, οι πολίτες πρέπει να φροντίζουν να τα ρυθμίζουν στις δυνατότητες που δίνει, αυτή τη στιγμή, ο νόμος» συμπλήρωσε.

Πηγή: imerisia.gr

Αίσιο τέλος λαμβάνει η πολύχρονη αναμονή 1.720 επιτυχόντων διαγωνισμού του ΑΣΕΠ που διενεργήθηκε το 1998, καθώς κατανέμονται σε πέντε υπουργεία και σε εποπτευόμενους φορείς τους.

Την σχετική απόφαση υπέγραψε ο αναπληρωτής υπουργός Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης Χριστόφορος Βερναρδάκης και αναμένεται να δημοσιευθεί στο ΦΕΚ.

Πρόκειται για συμμετέχοντες στον γραπτό διαγωνισμό 8/1997 του ΑΣΕΠ που εντάχθηκαν σε πίνακα διοριστέων που κατάρτισε το ΑΣΕΠ, καθώς πέρασαν τη βαθμολογική βάση. Ο δρόμος της επαγγελματικής αποκατάστασής τους άνοιξε τον περασμένο Μάιο με την προκήρυξη 1ΕΓ/2016 του κ. Βερναρδάκη, στην οποία ζητήθηκε η εκδήλωση ενδιαφέροντος για την πλήρωση κενών οργανικών θέσεων δημοσίων υπηρεσιών και Νομικών Προσώπων του δημόσιου τομέα.

Έτσι, 434 επιτυχόντες Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης (ΠΕ), 243 Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (ΤΕ) και 1.043 Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΔΕ) κατανέμονται σε ισάριθμες οργανικές θέσεις των υπουργείων Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης (υπηρεσίες πρώτης υποδοχής και ασύλου), Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων (εισαγγελίες πρωτοδικών, πρωτοδικεία, ειρηνοδικεία, εφετεία, φυλακές κ.λπ.), Υγείας (νοσοκομεία, κέντρα υγείας), Εργασίας Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης (κεντρική υπηρεσία, ΙΚΑ-ΕΤΑΜ κ.λπ.) και Πολιτισμού και Αθλητισμού (κεντρική υπηρεσία, μουσεία, Επιμελητήριο Εικαστικών Τεχνών κ.λπ.).

Πηγή: iefimerida.gr

Το πιο μεγάλο καρπούζι του νομού Αιτωλοακαρνανίας και ίσως και της Ελλάδας, καλλιεργήθηκε στον Αετό (Ακτίου-Βόνιτσας)!

Ναι είναι αλήθεια, στον Αετό Αιτωλοακαρνανίας σε μποστάνι βρέθηκε το "ασήκωτο" καρπούζι και για του λόγου του αληθές το ζυγίσαμε  και φτάνει τα 30 κιλά!

Πηγή: radioaetos.com

 

karpouzi-megalo.jpg

Της Μαρίας Μόσχου

Σε ριζικό .. λίφτινγκ των περιφερειακών αεροδρομίων θα προχωρήσει η Fraport Greece, η εταιρεία που θα διαχειρίζεται από το τέλος του έτους τους 14 αερολιμένες της χώρες για περίπου 40 χρόνια.

Πρόσφατα το Ευρωπαϊκό Ταμείο Στρατηγικών Επενδύσεων (EFSI) της ETEπ ενέκρινε χρηματοδότηση 300 εκατ. για την παραχώρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων στην Fraport (η συνολική χρηματοδότηση για το όλο εγχείρημα μπορεί να φτάσει τα 400 εκατ.)

Η εταιρεία φιλοδοξεί να καλύψει, έως την τουριστική περίοδο του 2017, τις μεγαλύτερες ελλείψεις σε άμεσες υποδομές.

Μόλις αναλάβει τα περιφερειακά η εταιρεία: θα επιδιορθωθούν οι εγκαταστάσεις υγιεινής, θα απλοποιηθούν οι διαδικασίες ελέγχου και παράδοσης αποσκευών, θα επιδιορθωθούν οι ηλεκτρονικοί πίνακες ανακοινώσεων και θα ανανεωθούν οι πινακίδες σήμανσης.

Σε δεύτερη φάση σχεδιάζονται κατασκευαστικές εργασίες, όπως η επέκταση των τερματικών σταθμών των αεροδρομίων, νέα εστιατόρια και καταστήματα.

Σύμφωνα με τη συμφωνία παραχώρησης η ελληνογερμανική κοινοπραξία Fraport ? Slentel έχει ήδη ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα κατασκευαστικών εργασιών για την αναβάθμιση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων,

Υπολογίζεται ότι έως το τέλος της 40ετους παραχώρησης θα αυξήσει τον αριθμό των διακινούμενων επιβατών περίπου στα 52 εκατομμύρια.

 

Σάμος

Το πλάτος του διαδρόμου είναι μόνο 75 μέτρα από τον κεντρικό άξονα του διαδρόμου και επομένως πρέπει να γίνει επέκταση του πλάτους κατά επιπλέον 75 μ. εκατέρωθεν της άκρης του διαδρόμου. Ωστόσο, δεδομένου ότι δεν υπάρχει αρκετή διαθέσιμη γη για την επέκταση του πλάτους στο τέλος του διαδρόμου λόγω της εγγύτητας με την ακτογραμμή, θα πρέπει να διεξαχθεί συζήτηση με τις αρμόδιες αρχές. Απαιτείται σημαντική διερεύνηση στα οδοστρώματα του χώρου ελεγχόμενης πρόσβασης για να διαμορφωθεί επακριβής γνώμη για τον υπολειπόμενο χρόνο ζωής τους και το έτος αντικατάστασης τους. Κύριος στόχος είναι ο εξορθολογισμός του διαθέσιμου χώρου.

 

Κέρκυρα

Σύμφωνα με όσα αναφέρονται στη σύμβαση, τρεις αεροπορικές εταιρείες έχουν αιτηθεί οπό ένα αεροσκάφος τους να έχει βάση στο αεροδρόμιο. Ωστόσο, το αίτημα έχει απορριφθεί λόγω έλλειψης διαθέσιμων θέσεων στάθμευσης. Ο αεροσταθμός θα επεκταθεί κατά 2.726 τ.μ. και θα πραγματοποιηθούν έργα αποκατάσταση στον διάδρομο, τον χώρο ελιγμών των αεροσκαφών και τους τροχόδρομους. Ο αριθμός των επιβατών προβλέπεται να αυξηθεί από 2,1 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως το 2013 σε 3,3 εκατ. το 2055, με ενιαίο ρυθμό ετήσιας αύξησης της τάξης του 1,05% και η Κίνηση Εναέριας Κυκλοφορίας από 16,3 σε 24,2 χιλιάδες.

 

Κεφαλλονιά
Τα προβλήματα του συγκεκριμένου αεροδρομίου σχετίζονται, μεταξύ άλλων, με το περιορισμένο μέγεθος του αεροσταθμού και των χώρων τόσο της ελεγχόμενης πρόσβασης όσο και του αστικού χώρου του αεροδρομίου.

Στο πλαίσιο αυτό, θα πρέπει να υλοποιηθούν εργασίες ανακαίνισης, αναδιαμόρφωσης και επέκτασης του αεροσταθμού, αρχικά κατά 815 τ.μ., ο οποίος είναι σε κακή κατάσταση. Ακόμη, θα αναδιαταχθούν τα γκισέ, θα μετακινηθεί ο έλεγχος ασφαλείας και διαβατηρίων κατά την αναχώρησης και θα αυξηθεί ο χώρος αναμονής στις πύλες. Μελλοντικά ο αεροσταθμός θα επεκταθεί κατά 1.212 τ.μ. ακόμη.

 

Άκτιο
Απαιτούνται έργα για την αύξηση της χωρητικότητας του χώρου ελεγχόμενης πρόσβασης και για τη βελτιστοποίηση των εγκαταστάσεων του αεροσταθμού των επιβατών. Θα αυξηθεί ο αριθμός των γκισέ και θα αναδιαμορφωθούν οι υπάρχοντες χώροι ώστε να μειωθούν οι χρόνοι αναμονής. Έως το 2030 θα επεκταθεί ο τερματικός σταθμός της τάξης κατά 4.073 τ.μ.

Ο αριθμός των επιβατών προβλέπεται να αυξηθεί από 0,32 εκατ. επιβάτες ετησίως το 2013 σε 0,58 εκατ. το 2055, με ενιαίο ρυθμό ετήσιας αύξησης της τάξης του 1.45%. Η Κίνηση Εναέριας Κυκλοφορίας (ATM) προβλέπεται να αυξηθεί από 3,1 σε 6.

 

Χανιά
Σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες επέκτασης του αεροσταθμού στην ανατολική πτέρυγα του σταθμού, αυξάνοντας το μέγεθος του κατά 17.000 τ.μ. Μόλις ολοκληρωθούν θα ξεκινήσουν εργασίες επέκτασης και στην Δυτική πτέρυγα. Τα μελλοντικά έργα περιλαμβάνουν την επέκταση του αεροσταθμού με στόχο το μέγεθός του να διαμορφώνεται σε 80.000 τ.μ. έως το τέλος της παραχώρησης. Ο αριθμός των επιβατών προβλέπεται να αυξηθεί από 2,1 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως το 2013 σε 10 εκατ. το 2055, με ενιαίο ρυθμό ετήσιας αύξησης της τάξης του 3,78%. Η Κίνηση Εναέριας Κυκλοφορίας προβλέπεται να αυξηθεί από 15 σε 65,7 χιλιάδες το 2055.

 

Ζάκυνθος
Στα βασικά προβλήματα που αντιμετωπίζει το συγκεκριμένο αεροδρόμιο περιλαμβάνεται ο ανεπαρκής αριθμός γκισέ. Γι’ αυτό σχεδιάζεται η εφαρμογή συστήματος διαχείρισης αποσκευών in-line (in-line HBS) που θα βελτιώσει την διακίνηση επιβατών και θα μειώσει τις ουρές στα γκισέ. Επίσης, θα βελτιωθούν οι εμπορικοί χώροι στον ημιώροφο του κτηρίου, ενώ δεν απαιτούνται σημαντικού βεληνεκούς επικείμενα έργα. Ο αριθμός των επιβατών προβλέπεται να αυξηθεί από 1,0 εκατομμύριο επιβάτες ετησίως το 2013 σε 1,7 εκατ. το 2055, με ενιαίο ρυθμό ετήσιας αύξησης της τάξης του 1,33%. Η Κίνηση Εναέριας Κυκλοφορίας προβλέπεται να αυξηθεί από 7,4 σε 13,9 χιλιάδες το 2055.

 

Καβάλα
Θα αξιοποιηθεί η αχρησιμοποίητη έκταση των 500 τ.μ. στον ημιώροφο για την κατασκευή καταστημάτων και χώρων λιανικής / ΚΑΕ / μαζικής εστίασης, ενώ ο αεροσταθμός θα επεκταθεί κατά 4.961 τ.μ.

Στο αεροδρόμιο της Καβάλας, ο βασικός όγκος των εργασιών αναβάθμισης θα υλοποιηθεί έως το 2020.

Ο αριθμός των επιβατών προβλέπεται να αυξηθεί από 0,21 εκατ. επιβάτες ετησίως το 2013 σε 0,59 εκατ. το 2055, με ενιαίο ρυθμό ετήσιας αύξησης της τάξης του 2,49%.

Η Κίνηση Εναέριας Κυκλοφορίας (ATM) προβλέπεται να αυξηθεί από 2.800 σε 7.600.

 

Μυτιλήνη
Η μετακίνηση των γραφειακών χώρων και η επέκταση του αεροσταθμού κατά την περίοδο των άμεσων έργων, θα δώσει την δυνατότητα τοποθέτησης επιπρόσθετου ιμάντα παραλαβής αποσκευών και αύξηση του χώρου διαχείρισης επιβατών. Ο υφιστάμενος αεροσταθμός θα ευνοηθεί από έργα αναδιάταξης και επέκτασης. Ακολούθως, επέκταση 6.938 τ.μ. θα δημιουργήσει επιπρόσθετο χώρο για την διαχείριση επιβατών. Ο αριθμός των επιβατών προβλέπεται να υπερδιπλασιαστεί από 0,4 εκατομμύρια επιβάτες ετησιως το 2013 σε 1,2 εκατ. το 2055, με ενιαίο ρυθμό ετήσιας αύξησης της τάξης του CAGR 2,61%. Η κίνηση Εναέριας Κυκλοφορίας (ATM) προβλεπεται να αυξηθεί απο 5,4 σε 13,5 χιλιάδες το 2055.

 

Θεσσαλονίκη
Στο αεροδρόμιο υπάρχουν δύο περιοχές ελέγχου ασφαλείας των επιβατών και δύο διάδρομοι, οι οποίοι έχουν σε όλο το μήκος τους παράλληλους τροχοδρόμους. Ο διάδρομος 10/28 είναι σήμερα κλειστός καθώς είναι υπό αποκατάσταση και επεκτείνεται στη θάλασσα. Το τρέχον πλάτος του διαδρόμου για τον 10/28 και τον 16/34 είναι μόλις 75 μέτρα και, ως εκ τούτου, δεν συμμορφώνεται με τα πρότυπα του ICAO. Αυτή η μη συμμόρφωση μπορεί να απαλειφθεί με την επέκταση της υφιστάμενης λωρίδας περαιτέρω 75 μ. σε κάθε πλευρά, έτσι ώστε να είναι 150 μέτρα από την κεντρική γραμμή του διαδρόμου. Μια επέκταση των 35.000 τ.μ. στο κτίριο επιβατών περίπου θα παρέχει επαρκείς περιοχές εξυπηρέτησης επιβατών και περιοχές για εμπορική χρήση. Σε βάθος χρόνου, ο αεροσταθμός και ο αστικός χώρος του αεροδρομίου θα επεκταθούν, ξεπερνώντας τα 100.000 τ.μ. έως το τέλος της περιόδου παραχώρησης. Προβλέπεται ότι ο αριθμός των επιβατών θα τριπλασιαστεί από 4,2 εκατ. επιβάτες ετησίως το 2013 σε 13,8 εκατ. το 2055, με ενιαίο ρυθμό ετήσιας αύξησης της τάξης του 2,87% Η Κίνηση Εναέριας Κυκλοφορίας προβλέπεται να αυξηθεί από 39,7 χιλ. σε 113,2 χιλιάδες το 2055.

 

Σκιάθος
Το τρέχον πλάτος του διαδρόμου είναι 75 μέτρα από τον κεντρικό άξονα και επομένως δεν συμμορφώνεται με τις απαιτήσεις των προτύπων του ICAO. Ακόμη δεν υπάρχει αρκετός χώρος στο τέλος του διαδρόμου 20 ώστε να παρέχεται μια επαρκής Ζώνη Ασφάλειας Τέλους Διαδρόμων (RESAs), καθώς η περιοχή περιορίζεται από οδικές οδούς και την θάλασσα. Θα μετακινηθεί το σύστημα αποσκευών, θα επεκταθεί η αίθουσα παραλαβής αποσκευών και θα μετεγκατασταθούν οι γραφειακοί χώροι εντός της υφιστάμενης εγκατάστασης. Σε συνέχεια των ανωτέρω έργων σχεδιάζεται επέκταση κατά 2.953 τ.μ. του αεροσταθμού, παρέχοντας επαρκή χωρητικότητα μέχρι το τέλος της περιόδου παραχώρησης.

 

Ρόδος
Σχεδιάζεται να επεκταθεί ο αεροσταθμός κατά 11.656 τ.μ. περίπου, ενώ επισκευής χρήζουν δύο τμήματα που έχουν αποκατασταθεί τοπικά (μπαλώματα) στο διάδρομο τροχοδρόμησης. Ακόμη η εφαρμογή ενός πλήρως in-line συστήματος ελέγχου αποσκευών (HBS) στο ισόγειο και η επέκταση των πυλών αναμονής θα δώσουν τη δυνατότητα στο αεροδρόμιο να επιτύχει υψηλότερες λειτουργικές επιδόσεις. Η κοινοπραξία εκτιμά ότι ο αριθμός των επιβατών θα υπερδιπλασιαστεί, από τους 4,2 εκατ., ετησίως, το 2013 στους 9,5 εκατ. το 2055, με ενιαίο ρυθμό ετήσιας αύξησης (CAGR, Compound Annual Growth Rate) της τάξης του 1,97%. Η Κίνηση Εναέριας Κυκλοφορίας (ATM) προβλέπεται να αυξηθεί από 32.400 σε 61.200 το 2055.

 

Κως
Η υφιστάμενη δομή του αεροδρομίου εμφανίζει σημαντικούς περιορισμούς, με αποτέλεσμα να προβλέπεται η επέκταση της τάξης των 17.700 τ.μ. , η οποία θα μετριάσει τη σημερινή συμφόρηση και θα προσφέρει στους επιβάτες μια ταξιδιωτική εμπειρία πολύ υψηλού επιπέδου. Τ αυτόχρονα, σχεδιάζεται η αναδιάταξη της αίθουσας αναχωρήσεων με στόχο την κατασκευή ενός επιπλέον πάγκου διαβατηρίων στις αφίξεις. Επίσης προβλέπεται επέκταση διαδρόμου κατά 75 μέτρα. Υπολογίζεται ότι ο αριθμός των επιβατών θα αυξηθεί από 2.0 εκατ., ετησίως, το 2013, σε 4.7 εκατ. επιβάτες το 2055, με ενιαίο ρυθμό ετήσιας αύξησης της τάξης του 2,04%. Η Κίνηση Εναέριας Κυκλοφορίας (ATM) προβλέπεται να αυξηθεί από 16.300 σε 37 600 το 2055.

 

Σαντορίνη
Η βασική πρόκληση στο συγκεκριμένο αεροδρόμιο είναι το πολύ μικρό μέγεθος του αεροσταθμού, με τις εγκαταστάσεις να περιορίζονται ελλείψει χώρου. Γι’ αυτό θα απαιτηθεί άμεσα να επεκταθεί ο αεροσταθμός κατά 17.079 τ.μ. μέχρι το 2020, ενώ ήδη είναι σε εξέλιξη εργασίες επέκτασής του κατά 720 τ.μ. Σκοπός των άμεσων έργων είναι η αντιμετώπιση των περιορισμών που αντιμετωπίζουν οι επιβάτες. Θα προστεθούν επιπλέον γκισέ, θα επεκταθούν οι αναχωρήσεις αστικού χώρου και ο χώρος ελεγχόμενης πρόσβασης, όπως και ο χώρος ελέγχου ασφαλείας. Τα WC και τα γραφεία πληροφοριών θα μετακινηθούν. Σε βάθος χρόνου, θα επεκταθεί περαιτέρω ο αεροσταθμός. Ο αριθμός των επιβατών αναμένεται να αυξηθεί από 0.9 εκατ. επιβάτες ετησίως το 2013 σε 2,5 εκατ. το 2055.

 

Μύκονος
Το αεροδρόμιο έχει έναν διάδρομο χωρίς παράλληλο τροχόδρομο, και απαιτείται τα αεροσκάφη να τροχοδρομούν στον ίδιο διάδρομο, κάτι που μειώνει την χωρητικότητα. Ο φωτισμός του διαδρόμου και η σήμανση δεν συμμορφώνονται με τις απαιτήσεις του παραρτήματος 14 του ICAO. Το οδόστρωμα του αεροδρομίου είναι σε ιδιαίτερα άσχημη κατάσταση, ενώ λόγω της κατάστασης του δημιουργούνται στο διάδρομο FOD, Στον χώρο ελιγμών των αεροσκαφών απαιτείται επίσης η υλοποίηση σημαντικών έργων αποκατάστασης. Ο αριθμός των επιβατών προβλέπεται να αυξηθεί από 0,6 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως το 2013 σε 2 εκατ. το 2055, με ενιαίο ρυθμό ετήσιας αύξησης της τάξης του 2.99%. Η Κίνηση Εναέριας Κυκλοφορίας προβλέπεται να αυξηθεί από 6 σε 17,5 χιλιάδες το 2055.

Πηγή: imerisia.gr

Του ΓΙΩΡΓΟΥ ΓΑΤΟΥ

Στα εισοδήματα που είχαν δηλώσει το...2015, δηλαδή με βάση τα εκκαθαριστικά του 2016, θα πληρώνουν το 2017 οι ελεύθεροι επαγγελματίες, οι επιστήμονες και οι αγρότες τις ασφαλιστικές εισφορές στον Ενιαίο Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (ΕΦΚΑ).

Αυτό αποκαλύπτει στην «Ημερησία» ο υφυπουργός Κοινωνικής Ασφάλισης Τάσος Πετρόπουλος εξηγώντας ότι «ο υπολογισμός των ασφαλιστικών εισφορών με βάση τις εκκαθαρισμένες δηλώσεις εισοδήματος του προηγούμενου έτους θα ισχύσει ...αναγκαστικά έως ότου διαμορφωθεί μηχανισμός ακριβόχρονης δήλωσης και ελέγχου του εισοδήματος ανά μήνα ή ανά δίμηνο». Ετσι, ο υπολογισμός από την 1/1/2017, οπότε αλλάζει σύμφωνα με το νέο Ασφαλιστικό, το σύστημα παρακράτησης των εισφορών για την κύρια σύνταξη, την ασθένεια, την επικουρική ασφάλιση και το εφάπαξ (για όσους έχουν όλες τις σχετικές «καλύψεις»), δεν θα γίνεται επί του πραγματικού εισοδήματος του κάθε μήνα και του έτους της επαγγελματικής δραστηριότητας, αλλά, με το εισόδημα προηγούμενων ετών με αναγωγή σε 12μηνη βάση. Η οριστική εκκαθάριση των διαφορών που είναι βέβαιο ότι θα προκύπτουν με βάση τις προκαταβολές και τις τελικές πράξεις επιβολής ασφαλίστρων, θα γίνεται στο...τέλος κάθε επόμενου χρόνου, δημιουργώντας πολλά γραφειοκρατικά και λογιστικά ζητήματα επιστροφών εισφορών ως «αχρεωστήτως καταβληθείσες» ή καταβολής επιπλέον ποσών...

ΠΟΙΟΙ ΧΑΝΟΥΝ - ΠΟΙΟΙ ΚΕΡΔΙΖΟΥΝ

Με αυτά τα δεδομένα, ο νέος τρόπος υπολογισμού των εισφορών καταργεί τα «κλειστά» ασφάλιστρα που έως και φέτος πληρώνουν (όσοι...πληρώνουν) οι ελεύθεροι επαγγελματίες και ευνοεί όσους είχαν δηλώσει το 2015 χαμηλά εισοδήματα. Αντίθετα θα θίξει, λόγω αυξημένης παρακράτησης έως ότου γίνει η τελική εκκαθάριση με βάση το πραγματικό εισόδημα, όλους όσοι είχαν υψηλότερα εισοδήματα τα οποία μπορεί να μην επαναλήφθηκαν το 2016, εξ’ αιτίας της συνεχιζόμενης κρίσης, ούτε και να υπάρχουν το 2017. Ερωτηματικά, ωστόσο, υπάρχουν για το αν θα αυξηθεί η εισπραξιμότητα των εισφορών όπως και για το τελικό ύψος των εσόδων του ΕΦΚΑ από τους ελεύθερους επαγγελματίες και τους αυτοαπασχολούμενους.

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ
Για παράδειγμα παλαιός ασφαλισμένος στον ΟΑΕΕ στην Π07 κατηγορία υποχρεώνεται σήμερα να καταβάλλει 430,25 ευρώ το μήνα για σύνταξη (337,46 ευρώ) και ασθένεια (92,79 ευρώ). Εφόσον το καθαρό φορολογητέο εισόδημά του είναι 12.000 ευρώ το χρόνο, δηλαδή 1.000 ευρώ το μήνα, θα πληρώνει 269,50 ευρώ (200 ευρώ για σύνταξη + 69,5 ευρώ για ασθένεια). Αν έχει ετήσιο εισόδημα 18.000 ευρώ (1.500 ευρώ το μήνα) θα καλείται να καταβάλλει 404,25 ευρώ το μήνα (300 ευρώ για σύνταξη + 104,25 ευρώ για ασθένεια). Αν, όμως, είχε μηνιαίο εισόδημα 1.700 ευρώ θα πληρώνει περισσότερα (458,15 ευρώ, 340 ευρώ για σύνταξη + 118,15 ευρώ για ασθένεια, αντί των 430,25 ευρώ που είναι σήμερα).

ΚΑΤΩΤΑΤΗ ΚΑΙ ΑΝΩΤΑΤΗ
Το ανώτατο όριο μηνιαίου ασφαλιστέου εισοδήματος έχει οριστεί στα 5.860,80 (το δεκαπλάσιο του κατώτατου μισθού άγαμου μισθωτού ηλικίας άνω των 25ετών) που σημαίνει εισφορά 1.172,16 ευρώ το μήνα για τη σύνταξη και 407,32 ευρώ για την ασθένεια. Αντίστοιχα, η ελάχιστη μηνιαία βάση υπολογισμού των εισφορών των ελεύθερων επαγγελματιών θα είναι τα 586,80 ευρώ, δηλαδή μηνιαία εισφορά για τη σύνταξη στα 117,36 ευρώ και για την ασθένεια στα 40,80 ευρώ. Ακόμη χαμηλότερη βάση υπολογισμού των εισφορών (στο 70% του κατώτατου μισθού ή 410,76 ευρώ) προβλέπεται, προς το παρόν, για ειδικές κατηγορίες ασφαλισμένων (νέους επιστήμονες περιλαμβανομένων των αποφοίτων σχολών ανώτατης εκπαίδευσης που είναι εγγεγραμμένοι σε επιστημονικούς συλλόγους ή επιμελητήρια ΝΠΔΔ καθώς και για τους αγρότες).

ΓΚΡΙΖΑ ΖΩΝΗ
Διπλές εισφορές θα κληθούν να καταβάλλουν, με βάση τα εισοδήματα από κάθε πηγή (όπως έχουν δηλωθεί στις φορολογικές δηλώσεις) οι εργαζόμενοι παράλληλα ως μισθωτοί και ως αυτοαπασχολούμενοι - αμειβόμενοι με «μπλοκάκι» σε 1 ή και περισσότερους εργοδότες αν δεν καθοριστούν επακριβώς τα κριτήρια για την απαλλαγή τους. Στελέχη της κοινωνικής ασφάλισης και νομικοί θεωρούν «ελλιπείς» τις εγγυήσεις που έχει δώσει η ηγεσία του υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης για επιμερισμό των εισφορών με τον εργοδότη (υποχρεούται να καταβάλλει τα 2.3 των εισφορών του ασφαλισμένου) εφόσον υποκρύπτεται εξαρτημένη σχέση εργασίας, όπως γίνεται μέσω της αύξησης του αριθμού των συμβάσεων έργου ή ανεξαρτήτων υπηρεσιών τα τελευταία χρόνια. Η πλειοψηφία των τεκμηρίων υπέρ της ύπαρξης εξαρτημένης εργασίας που, κατά καιρούς, έχουν νομοθετηθεί, είναι μαχητά στα δικαστήρια (και ανατρέπονται εάν αποδεικνύεται ότι η παρεχόμενη εργασία δεν είναι εξαρτημένη, με το βάρος της απόδειξης μάλιστα ν’ αφορά τον ίδιο τον εργαζόμενο) ενώ κενά υπάρχουν για το χαρακτηρισμό μιας εργασιακής σχέσης αυτής της μορφής ως «διαρκούς σχέσης παροχής υπηρεσιών» και για πόσους εργοδότες μέσα σε 1 χρόνο, για το ύψος του εισοδήματος που έχει αποκτηθεί ή θα αποκτάται από τον κάθε εργοδότη και για τον τρόπο καταβολής των εισφορών από τον τελευταίο με το νέο σύστημα.

Πηγή: imerisia.gr

Του ΓΙΩΡΓΟΥ ΓΑΤΟΥ

Στα εισοδήματα που είχαν δηλώσει το...2015, δηλαδή με βάση τα εκκαθαριστικά του 2016, θα πληρώνουν το 2017 οι ελεύθεροι επαγγελματίες, οι επιστήμονες και οι αγρότες τις ασφαλιστικές εισφορές στον Ενιαίο Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (ΕΦΚΑ).

Αυτό αποκαλύπτει στην «Ημερησία» ο υφυπουργός Κοινωνικής Ασφάλισης Τάσος Πετρόπουλος εξηγώντας ότι «ο υπολογισμός των ασφαλιστικών εισφορών με βάση τις εκκαθαρισμένες δηλώσεις εισοδήματος του προηγούμενου έτους θα ισχύσει ...αναγκαστικά έως ότου διαμορφωθεί μηχανισμός ακριβόχρονης δήλωσης και ελέγχου του εισοδήματος ανά μήνα ή ανά δίμηνο». Ετσι, ο υπολογισμός από την 1/1/2017, οπότε αλλάζει σύμφωνα με το νέο Ασφαλιστικό, το σύστημα παρακράτησης των εισφορών για την κύρια σύνταξη, την ασθένεια, την επικουρική ασφάλιση και το εφάπαξ (για όσους έχουν όλες τις σχετικές «καλύψεις»), δεν θα γίνεται επί του πραγματικού εισοδήματος του κάθε μήνα και του έτους της επαγγελματικής δραστηριότητας, αλλά, με το εισόδημα προηγούμενων ετών με αναγωγή σε 12μηνη βάση. Η οριστική εκκαθάριση των διαφορών που είναι βέβαιο ότι θα προκύπτουν με βάση τις προκαταβολές και τις τελικές πράξεις επιβολής ασφαλίστρων, θα γίνεται στο...τέλος κάθε επόμενου χρόνου, δημιουργώντας πολλά γραφειοκρατικά και λογιστικά ζητήματα επιστροφών εισφορών ως «αχρεωστήτως καταβληθείσες» ή καταβολής επιπλέον ποσών...

 

ΠΟΙΟΙ ΧΑΝΟΥΝ - ΠΟΙΟΙ ΚΕΡΔΙΖΟΥΝ

Με αυτά τα δεδομένα, ο νέος τρόπος υπολογισμού των εισφορών καταργεί τα «κλειστά» ασφάλιστρα που έως και φέτος πληρώνουν (όσοι...πληρώνουν) οι ελεύθεροι επαγγελματίες και ευνοεί όσους είχαν δηλώσει το 2015 χαμηλά εισοδήματα. Αντίθετα θα θίξει, λόγω αυξημένης παρακράτησης έως ότου γίνει η τελική εκκαθάριση με βάση το πραγματικό εισόδημα, όλους όσοι είχαν υψηλότερα εισοδήματα τα οποία μπορεί να μην επαναλήφθηκαν το 2016, εξ’ αιτίας της συνεχιζόμενης κρίσης, ούτε και να υπάρχουν το 2017. Ερωτηματικά, ωστόσο, υπάρχουν για το αν θα αυξηθεί η εισπραξιμότητα των εισφορών όπως και για το τελικό ύψος των εσόδων του ΕΦΚΑ από τους ελεύθερους επαγγελματίες και τους αυτοαπασχολούμενους.

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ
Για παράδειγμα παλαιός ασφαλισμένος στον ΟΑΕΕ στην Π07 κατηγορία υποχρεώνεται σήμερα να καταβάλλει 430,25 ευρώ το μήνα για σύνταξη (337,46 ευρώ) και ασθένεια (92,79 ευρώ). Εφόσον το καθαρό φορολογητέο εισόδημά του είναι 12.000 ευρώ το χρόνο, δηλαδή 1.000 ευρώ το μήνα, θα πληρώνει 269,50 ευρώ (200 ευρώ για σύνταξη + 69,5 ευρώ για ασθένεια). Αν έχει ετήσιο εισόδημα 18.000 ευρώ (1.500 ευρώ το μήνα) θα καλείται να καταβάλλει 404,25 ευρώ το μήνα (300 ευρώ για σύνταξη + 104,25 ευρώ για ασθένεια). Αν, όμως, είχε μηνιαίο εισόδημα 1.700 ευρώ θα πληρώνει περισσότερα (458,15 ευρώ, 340 ευρώ για σύνταξη + 118,15 ευρώ για ασθένεια, αντί των 430,25 ευρώ που είναι σήμερα).

ΚΑΤΩΤΑΤΗ ΚΑΙ ΑΝΩΤΑΤΗ
Το ανώτατο όριο μηνιαίου ασφαλιστέου εισοδήματος έχει οριστεί στα 5.860,80 (το δεκαπλάσιο του κατώτατου μισθού άγαμου μισθωτού ηλικίας άνω των 25ετών) που σημαίνει εισφορά 1.172,16 ευρώ το μήνα για τη σύνταξη και 407,32 ευρώ για την ασθένεια. Αντίστοιχα, η ελάχιστη μηνιαία βάση υπολογισμού των εισφορών των ελεύθερων επαγγελματιών θα είναι τα 586,80 ευρώ, δηλαδή μηνιαία εισφορά για τη σύνταξη στα 117,36 ευρώ και για την ασθένεια στα 40,80 ευρώ. Ακόμη χαμηλότερη βάση υπολογισμού των εισφορών (στο 70% του κατώτατου μισθού ή 410,76 ευρώ) προβλέπεται, προς το παρόν, για ειδικές κατηγορίες ασφαλισμένων (νέους επιστήμονες περιλαμβανομένων των αποφοίτων σχολών ανώτατης εκπαίδευσης που είναι εγγεγραμμένοι σε επιστημονικούς συλλόγους ή επιμελητήρια ΝΠΔΔ καθώς και για τους αγρότες).

ΓΚΡΙΖΑ ΖΩΝΗ
Διπλές εισφορές θα κληθούν να καταβάλλουν, με βάση τα εισοδήματα από κάθε πηγή (όπως έχουν δηλωθεί στις φορολογικές δηλώσεις) οι εργαζόμενοι παράλληλα ως μισθωτοί και ως αυτοαπασχολούμενοι - αμειβόμενοι με «μπλοκάκι» σε 1 ή και περισσότερους εργοδότες αν δεν καθοριστούν επακριβώς τα κριτήρια για την απαλλαγή τους. Στελέχη της κοινωνικής ασφάλισης και νομικοί θεωρούν «ελλιπείς» τις εγγυήσεις που έχει δώσει η ηγεσία του υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης για επιμερισμό των εισφορών με τον εργοδότη (υποχρεούται να καταβάλλει τα 2.3 των εισφορών του ασφαλισμένου) εφόσον υποκρύπτεται εξαρτημένη σχέση εργασίας, όπως γίνεται μέσω της αύξησης του αριθμού των συμβάσεων έργου ή ανεξαρτήτων υπηρεσιών τα τελευταία χρόνια. Η πλειοψηφία των τεκμηρίων υπέρ της ύπαρξης εξαρτημένης εργασίας που, κατά καιρούς, έχουν νομοθετηθεί, είναι μαχητά στα δικαστήρια (και ανατρέπονται εάν αποδεικνύεται ότι η παρεχόμενη εργασία δεν είναι εξαρτημένη, με το βάρος της απόδειξης μάλιστα ν’ αφορά τον ίδιο τον εργαζόμενο) ενώ κενά υπάρχουν για το χαρακτηρισμό μιας εργασιακής σχέσης αυτής της μορφής ως «διαρκούς σχέσης παροχής υπηρεσιών» και για πόσους εργοδότες μέσα σε 1 χρόνο, για το ύψος του εισοδήματος που έχει αποκτηθεί ή θα αποκτάται από τον κάθε εργοδότη και για τον τρόπο καταβολής των εισφορών από τον τελευταίο με το νέο σύστημα.