×

Προειδοποίηση

JUser: :_load: Αδυναμία φόρτωσης χρήστη με Α/Α (ID): 708

Ξεκίνησε νωρίς το πρωί της Μ. Δευτέρας η διαδικασία παράδοσης των 14 αεροδρομίων στη Fraport Greece. Στόχος είναι εφόσον η όλη διαδικασία κυλήσει ομαλά οι πρώτες πρωινές πτήσεις της M. Τρίτης να γίνουν υπό τον πλήρη έλεγχο της Fraport. Η εταιρεία αναλαμβάνει τη λειτουργία, συντήρηση και ανάπτυξή τους για τα επόμενα 40 χρόνια.

Το επιτελείο της Fraport Greece, τα στελέχη της, το προσωπικό της και οι εταιρείες παροχής υπηρεσιών που έχει προσλάβει, όπως και οι κρατικές υπηρεσίες ασφαλείας και υποστήριξης, βρίσκονται ήδη σε πλήρη ετοιμότητα. Την επιχείρηση συντονίζει η διοίκηση και οι επικεφαλής λειτουργιών της Fraport Greece από το υπερσύγχρονο «command center» που έχει δημιουργήσει στα κεντρικά της γραφεία στην Καλογρέζα.

Λόγω της πολυπλοκότητας της διαδικασίας, που διενεργείται σε δεκατέσσερα διαφορετικά σημεία της χώρας ταυτοχρόνως και αποκαλείται «έναρξη της παραχώρησης» ή CCD (Concession Commencement Date), δεν αποκλείεται η διαδικασία να επιμυκηνθεί μεχρι τη Μ. Τετάρτη εκτιμούν κύκλοι με ενδελεχή γνώση του σχετικού προγραμματισμού. Με την ολοκλήρωσή της, τη στιγμή που θα υπογραφούν και τα 14 αυτά πρωτόκολλα θα γίνει πιθανότατα αύριο Μ. Τρίτη και η καταβολή του τιμήματος 1,23 δις.

Τα περιφερειακά αεροδρόμια περιλαμβάνουν 3 πύλες στην κύρια χώρα (Θεσσαλονίκη, Άκτιο, Καβάλα) και 11 αεροδρόμια στα νησιά (Χανιά, Κέρκυρα, Κεφαλονιά, Κως, Μύκονος, Μυτιλήνη, Ρόδος, Σάμος, Σαντορίνη, Σκιάθος και Ζάκυνθος).

Αμέσως μετά τις πρώτες ημέρες ανάληψης της διαχείρισης απο την Fraport και πάντως εντός του μήνα έχουν προγραμματιστεί εκτενείς παρεμβάσεις σε όλα τα αεροδρόμια οι οποίες αφορούν στον γενικό καθαρισμό, βάψιμο των εγκαταστάσεων και ανακαίνιση των χώρων υγιεινής. Τα έργα αναβάθμισης των υποδομών που θα εκτελέσει η Intrakat θα ξεκινήσουν αμέσως μετά το καλοκαίρι. Το επενδυτικό πρόγραμμα της Fraport Greece ανέρχεται για τους 48 πρώτους μήνες της παραχώρησης στα 400 εκατομμύρια ευρώ. Το πόσο είναι κατά 70 εκατομμύρια ευρώ υψηλότερο απο αυτό που προβλέπεται στην σύμβαση μεταξύ της παραχωρησιούχου και του ελληνικού δημοσίου. Τα 95 εκατομμύρια ευρώ, εκ των 400 συνολικά, προορίζονται για το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης.

Τα έργα περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, την κατασκευή 5 νέων τερματικών σταθμών στα αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, Κέρκυρας, Κεφαλονιάς, Κω και Μυτιλήνης, αύξηση του συνολικού μεγέθους των 14 terminals κατά 100.000 τετραγωνικά μέτρα σε 300.000 τετραγωνικά, αύξηση των σημείων check in από 213 σε 297, των σημείων ελέγχου ασφαλείας από 44 σε 84, των πυλών από 103 σε 147 και των θέσεων στάθμευσης αεροσκαφών από 115 σε 150. Επιπλέον θα προχωρήσει η ριζική ανανέωση της εσωτερικής και εξωτερικής όψης του κάθε ενός αεροδρομίου.

Η Fraport Greece, ενόψει της ανάληψης της διαχείρισης των αεροδρομίων αυτών, έχει ήδη προχωρήσει από καιρό στις προσλήψεις και την εκπαίδευση του προσωπικού που θα τα στελεχώσει όπως και στην εγκατάσταση νέων υποδομών πληροφορικής και τηλεπικοινωνιών για την αναβάθμιση των λειτουργιών τους.

Παράλληλα, έχουν επιλεγεί και υπογραφεί οι σχετικές συμβάσεις εταιρειών φύλαξης, συντήρησης και καθαρισμού των αεροδρομίων, ενώ όλες οι εμπορικές παραχωρήσεις και μισθώσεις (καταστήματα κλπ) έχουν ήδη συμφωνηθεί και συμβολαιοποιηθεί με τους ενοίκους.

Έχει επίσης υπογραφεί η σύμβαση με το ελληνικό δημόσιο για την παροχή υπηρεσιών πυρασφάλειας από το Πυροσβεστικό Σώμα, πρώτων βοηθειών με το ΕΚΑΒ και άλλες ανάλογες συμβάσεις με το Λιμενικό Σώμα, τη Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας και την Ελληνική Αστυνομία.

H αμοιβή παραχώρησης, εκτός από την εφάπαξ καταβολή των 1,234 δισ. και τις επενδύσεις που έχει δεσμευτεί να υλοποιήσει μέχρι το 2020, προβλέπει επίσης την καταβολή 22,9 εκατ. ως ετήσιο εγγυημένο καταβλητέο μίσθωμα και κυμαινόμενη μεταβλητή αμοιβή που υπολογίζεται κατ' έτος στο 28,6% των μικτών κερδών της εκμετάλλευσής τους.

Στη διάρκεια της 40-ετούς περιόδου, η Fraport Greece σύμφωνα με στελέχη της θα πραγματοποιηθούν και επιπλέον των δεσμευτικών επενδύσεις για τη συντήρηση και πιθανή αύξηση της χωρητικότητας, με βάση τον όγκο κίνησης. Συνολικά, το ποσό των επενδύσεων μαζί με τα 400 εκατ. ευρώ για τις υποδομές στην αρχική φάση θα ξεπεράσει το 1 δισ. Ευρώ, σημειώνουν χαρακτηριστικά. Συνολικά το δημόσιο στο τέλος της 40ετίας υπολογίζεται πως θα έχει εισπράξει 10 δισεκατομμύρια.

Πηγή: kathimerini.gr

 

Σύνταξη στα 60 προλαβαίνουν να κλειδώσουν μέσα στην επόμενη τριετία οι ασφαλισμένοι όλων των Ταμείων με τα νέα όρια ηλικίας, αξιοποιώντας διατάξεις για έξοδο με 25 έως 37 έτη εργασίας

Πιο εύκολα βγαίνουν όσοι έχουν τα έτη ασφάλισης μέσα στο 2017, με συμπληρωμένη την ηλικία των 55, καθώς το όριο ηλικίας για σύνταξη είναι κάτω από τα 60.

Για το 2018, όπως και για το 2019, οι προϋποθέσεις για να κλειδώσουν την έξοδο στο 60ό έτος απαιτούν περισσότερα χρόνια, όπως 35ετία, 36 και 37 έτη.

Με λιγότερα χρόνια (π.χ. 30 ή 25), οι ηλικίες συνταξιοδότησης είναι μεταξύ 60,2 και 62,6 ετών για πλήρη σύνταξη.

Σύμφωνα με τον «Ελεύθερο Τύπο» παράθυρο για άμεση έξοδο υπάρχει όμως στην περίπτωση της μειωμένη σύνταξης όπου η ηλικία συνταξιοδότησης πιάνεται πιο γρήγορα, καθώς ξεκινά από το 55ο έτος και ευνοεί κυρίως τις γυναίκες ασφαλισμένες σε Ταμεία μισθωτών οι οποίες συμπληρώνουν το 50ό, το 52ο και το 55ο έτος από 19/8/2015 και μετά.

Από το 2020 τα όρια ηλικίας για πλήρη σύνταξη ανεβαίνουν πέραν των 62 και κατά κανόνα οι ασφαλισμένοι θα πρέπει να συμπληρώνουν είτε 40 χρόνια για να κρατήσουν το 62ο έτος, διαφορετικά θα απιοχωρήσουν στα 63, 65 και στα 67 αν έχουν λιγότερα έτη ασφάλισης.

Για μειωμένη σύνταξη η ηλικία εξόδου καθορίζεται στο 62ο έτος από το 2019-2020 και μετά.

Οι ευνοϊκές ρυθμίσεις αφορούν ασφαλισμένους σε ΙΚΑ, Δημόσιο, Ταμεία ΔΕΚΟ, τραπεζών, ΟΑΕΕ, ΕΤΑΑ για τους οποίους ισχύουν οι κανόνες κατοχύρωσης και θεμελίωσης με βάση το χρόνο ασφάλισης που έχουν το 2012 και ανάλογα με την ηλικία που συμπληρώνουν από τις 19/8/2015 και μετά.

Αν δεν έχουν τον απαιτούμενο χρόνο ασφάλισης έως το 2012, το κλειδί είναι στα πλασματικά έτη καθώς δίνουν 4 και 5 χρόνια επιπλέον ώστε να κατοχυρώσουν την έξοδο και να αποφύγουν μια μεγάλη αύξηση του ορίου ηλικίας, που φθάνει έως τα 12 χρόνια.

ΙΚΑ: Ασφαλισμένοι με 10.500 ένσημα έως το 2011 κατοχυρώνουν το 58ο έτος. Όσοι έχουν την ηλικία των 58 το 2016 αποχωρούν στα 59, δηλαδή το 2017. Όσοι κλείνουν τα 58 το 2017 αποχωρούν με όριο ηλικίας 59,6 ετών. Το 2018 το όριο είναι 60, το 2019 είναι 60,6 ετών και από το 2022 το όριο γίνεται 62.

Όσοι είχαν τις 10.500 το 2012 βγαίνουν με το όριο που ισχύει όταν θα κλείσουν το 59ο έτος. Αν κλείσουν τα 59 το 2016, η ηλικία συνταξιοδότησης είναι 59,9 ετών. Αν κελίσουν τα 59 το 2017, η ηλικία εξόδου είναι 60,2 ετών. Το 2018 είναι 60,6 ετών και από το 2022 το όριο είναι 62 ετών.

Όσοι συμπληρώνουν τις 10.500 ημέρες από το 2013 έως το 2017 βγαίνουν στη σύνταξη στα 62 με 12.000 ημέρες, αλλά μπορούν να κερδίσουν ευνοϊκότερα όρια συνταξιοδότησης αναγνωρίζοντας πλασματικούς χρόνους, ώστε να έχουν τις 10.500 ημέρες μέχρι το 2012.

 Πηγή: dikaiologitika.gr

Ο Δήμαρχος, το Δημοτικό Συμβούλιο και οι εργαζόμενοι του Δήμου Ακτίου Βόνιτσας ευχόμαστε σε όλους υγεία, προσωπική και οικογενειακή, ευτυχία και προκοπή.

Οι Άγιες ημέρες του Πάσχα και η Ανάσταση του Θεανθρώπου ας γεμίσουν τις καρδιές όλων μας με το φως της ελπίδας.

Η Ανάσταση είναι μέσα μας. Αρκεί να την καλλιεργήσουμε με πολλή δουλειά, συνεργασία, αλληλεγγύη και αγάπη για τον τόπο μας για ένα καλύτερο αύριο για τα παιδιά μας.

Η κοινωνία σήμερα μάς έχει ανάγκη όλους. Η αλληλεγγύη προς τον συνάνθρωπο πρέπει να κυριαρχεί.  

Καλή Ανάσταση σε όλους και στη χώρα μας. Θα έρθει. Αρκεί, επιτέλους, να το θελήσουμε.

Ο Δήμαρχος Ακτίου-Βόνιτσας
Αποστολάκης Γεώργιος

Σάββατο, 08 Απριλίου 2017 17:28

Ο νέος «χάρτης» των διοδίων

Αλλαγές στον χάρτη των διοδίων στη χώρα μας θα φέρει η παράδοση των νέων τμημάτων των αυτοκινητοδρόμων. Αυτό που δεν έχει διευκρινιστεί ακόμα είναι πότε θα λειτουργήσουν τα νέα διόδια (πριν ή μετά το Πάσχα). Γενικά πάντως, όταν παραδοθεί το σύνολο των υπό κατασκευή αυτοκινητοδρόμων για τα Ι.Χ., η διαδρομή Αθήνας - Θεσσαλονίκης θα κοστίζει 30,75 ευρώ, η διαδρομή Αθήνας - Πάτρας 11,50 ευρώ και το Αντίρριο - Ιωάννινα 12,45 ευρώ.

  • Αθήνα - Θεσσαλονίκη. Ας ξεκινήσουμε από την περιοχή των Τεμπών, όπου παραδόθηκαν προχθές οι τρεις διαδοχικές σήραγγες. Επειδή η αύξηση στα διόδια είχε εφαρμοστεί προκαταβολικά από την κοινοπραξία Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, δεν θα υπάρξει σημαντική αναπροσαρμογή (0,30 ευρώ ακριβότερα). Ενδεικτικά, για ένα Ι.Χ. η διαδρομή Ραχών - Κλειδιού (6 μετωπικοί σταθμοί διοδίων) μέσω των σηράγγων θα κοστίζει 15,10 ευρώ, ενώ μέσω της παλαιάς εθνικής σε Τέμπη και Πλαταμώνα 14,80 ευρώ (υπενθυμίζεται ότι θα «μετακινηθεί» ένας σταθμός διοδίων στην παλαιά διαδρομή, στην οποία θα απαγορεύεται η κίνηση φορτηγών).

    Οσον αφορά την υπόλοιπη εθνική οδό Αθηνών - Θεσσαλονίκης, στο τμήμα του Μαλιακού (Σκάρφεια - Ράχες) η κοινοπραξία Κεντρική Οδός έχει δύο σταθμούς διοδίων (Αγία Τριάδα και Μαυρομαντήλα) που χρεώνουν συνολικά 3,60 ευρώ. Τέλος, στο τμήμα Μεταμόρφωσης - Σκάρφειας η κοινοπραξία Νέα Οδός λειτουργεί τρεις σταθμούς διοδίων (Αφίδνες, Θήβα, Τραγάνα), χρεώνοντας συνολικά 10,85 ευρώ. Αν λοιπόν προσθέσουμε τα διόδια Μαλγάρων (έξω από τη Θεσσαλονίκη, ελέγχονται από την Εγνατία Οδό, 1,20 ευρώ για τα Ι.Χ.), τότε συνολικά η διαδρομή Αθήνα - Θεσσαλονίκη σε αυτοκινητόδρομο κοστίζει για ένα Ι.Χ. 30,75 ευρώ.

    Ε65. Το τμήμα περιλαμβάνει δύο μετωπικούς σταθμούς διοδίων: στους Σοφάδες και στα Τρίκαλα (τα οποία θα «χρεώνουν» τα Ι.Χ. 3,10 ευρώ και 1,95 ευρώ αντίστοιχα). Αρα η διαδρομή Αθήνας - Καλαμπάκας, μέσω εθνικής οδού, παλαιάς εθνικής (για το τμήμα Λαμίας - Ξυνιάδας) και Ε65, θα κοστίζει 17,65 ευρώ.

    Αθήνα - Πάτρα. Στη διαδρομή Ελευσίνας - Πάτρας, η Ολυμπία Οδός θα λειτουργεί πέντε μετωπικούς σταθμούς: στην Ελευσίνα, στον Ισθμό, στο Ζευγολατιό, στον Ελαιώνα Αιγιαλείας και στο Ρίο, οι οποίοι θα χρεώνουν συνολικά 11,50 ευρώ. Υπενθυμίζεται ότι βάσει της συμφωνίας η περιμετρική της Πάτρας θεωρείται αστικός δρόμος και δεν θα έχει διόδια.

    Ιονία Οδός. Στη διαδρομή Αντιρρίου - Ιωαννίνων (όταν παραδοθεί ολόκληρη) η Νέα Οδός θα λειτουργεί τέσσερις σταθμούς διοδίων: στην Κλόκοβα (Ι.Χ. 2,95 ευρώ), στο Αγγελόκαστρο (Ι.Χ. 3,50 ευρώ), το Μενίδι (Ι.Χ. 2,95 ευρώ) και το Τέροβο (3,05 ευρώ). Συνολικά λοιπόν για ένα Ι.Χ. θα κοστίζει 12,45 ευρώ. Επομένως, αν προσθέσουμε τη γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου (Ι.Χ. 13,30 ευρώ), τότε η διαδρομή Αθήνας - Ρίου - Ιωαννίνων για ένα Ι.Χ. θα κοστίζει 37,25 ευρώ.

    Αν ένας οδηγός θέλει να πάει από τη Θεσσαλονίκη στην Πάτρα, αν επιλέξει να πάει μέσω Εγνατίας Οδού (τέσσερις σταθμοί, για Ι.Χ. 8,40 ευρώ) και Ιονίας Οδού και γέφυρας Ρίου, η διαδρομή θα του κοστίσει σε διόδια 34,15 ευρώ. Αν επιλέξει την ΠΑΘΕ και χρησιμοποιήσει την Αττική Οδό για να παρακάμψει την πρωτεύουσα, θα πληρώσει 45,05 ευρώ.

Πηγή: kathimerini.gr

Η Γενική Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση Δυτικής Ελλάδας δημοσιεύει συνολικά στοιχεία που αφορούν στα θέματα οδικής ασφάλειας και τροχονομικής αστυνόμευσης που συνέβησαν, κατά τη διάρκεια του μήνα Μάρτιο του έτους 2017, στην εδαφική αρμοδιότητα των Διευθύνσεων Αστυνομίας Αχαΐας, Ηλείας, Αιτωλίας και Ακαρνανίας.

Η δημοσίευση των μηνιαίων στοιχείων συνοδεύεται με στατιστικά – αριθμητικά στοιχεία του αντίστοιχου περσινού μήνα.

Α. Τροχαία ατυχήματα

Στη εδαφική αρμοδιότητα της Γενικής Περιφερειακής Αστυνομικής Διεύθυνσης Δυτικής Ελλάδας  σημειώθηκαν  35 τροχαία ατυχήματα έναντι  37  που είχαν συμβεί τον Μάρτιο του 2016. Ειδικότερα σημειώθηκαν :

  • 3 θανατηφόρα ατυχήματα έναντι 2 τον Μάρτιο του 2016.
  • 3 τροχαία ατυχήματα με σοβαρό τραυματισμό ατόμων έναντι 4 τον Μάρτιο του 2016.
  • 29 τροχαία ατυχήματα με ελαφρύ τραυματισμό ατόμων έναντι 31 τον Μάρτιο του 2016.

 

Από τα τροχαία δυστυχήματα που συνέβησαν σε αστικές και αγροτικές περιοχές των νομών καταγράφηκαν συνολικά 49 παθόντες έναντι 45 τον Μάρτιο του 2016:

Ειδικότερα καταγράφηκαν :

  •  3 νεκροί έναντι  2  τον Μάρτιο του 2016.
  •  3  σοβαρά τραυματίες έναντι 4  τον Μάρτιο του 2016.
  • 43 ελαφρά τραυματίες έναντι  39 τον Μάρτιο του 2016.

Τα κυριότερα αίτια των τροχαίων ατυχημάτων - δυστυχημάτων όπως προέκυψε από την αστυνομική τροχονομική έρευνα, ήταν :

  • Υπερβολική ταχύτητα
  • Κίνηση στο αντίθετο ρεύμα
  • Οδήγηση υπό την επήρεια μέθης
  • Παραβίαση προτεραιότητας
  • Μη τήρηση απόστασης ασφαλείας

 

Β. Δράσεις τροχονομικής αστυνόμευσης

Οι Υπηρεσίες Τροχαίας της Περιφερειακής Αστυνομικής Διεύθυνσης Δυτικής Ελλάδας βρίσκονται σε διαρκή ετοιμότητα, εφαρμόζοντας συγκεκριμένο σχεδιασμό, που προβλέπει αυξημένα μέτρα οδικής ασφάλειας και τροχονομικής αστυνόμευσης για την ασφαλή κυκλοφορία των οχημάτων και των πολιτών, καθώς και για την πρόληψη και αποτροπή των ατυχημάτων σε όλο το οδικό της δίκτυο.

Ενδεικτικά το μήνα Μάρτιο του έτους 2017 συγκροτήθηκαν από τις Υπηρεσίες Τροχαίας 250 συνεργεία αλκοολομέτρησης, ενεργήθηκαν 5.334 έλεγχοι διερεύνησης μέθης και διαπιστώθηκαν  224  παραβάσεις.

Επιπλέον, το ίδιο χρονικό διάστημα βεβαιώθηκαν εκτός των άλλων και 4.148 επικίνδυνες παραβάσεις.

Ειδικότερα βεβαιώθηκαν :

  • 2127

για υπερβολική ταχύτητα

  • 531

για μη χρήση κράνους κατά την οδήγηση

  • 433

για μη χρήση της ζώνης ασφαλείας κατά την οδήγηση

  • 99

για κίνηση στο αντίθετο ρεύμα

  • 372

για χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση

  • 73

για την παραβίαση προτεραιότητας

  • 55

για παραβίαση ερυθρού σηματοδότη

  • 149

για αντικανονικό προσπέρασμα

  • 15

για μη χρήση παιδικών καθισμάτων

  • 106

για Κ.Τ.Ε.Ο.

  • 139

για οδήγηση με φθαρμένα ελαστικά

  • 49

για επικίνδυνους ελιγμούς κατά την οδήγηση

 
 

Γ. Συμβουλές Οδικής Ασφάλειας

Η Ελληνική Αστυνομία ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένη στα θέματα ασφαλούς οδήγησης και οδικής ασφάλειας, με σκοπό να συμβάλλει στη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων υπενθυμίζει σε όλους τους οδηγούς και τους χρήστες του οδικού δικτύου ότι η οδική ασφάλεια είναι υπόθεση όλων μας.

Στο πλαίσιο αυτό οι οδηγοί οφείλουν να εφαρμόζουν τις διατάξεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, να οδηγούν με σύνεση και προσοχή, ανάλογα με τις επικρατούσες καιρικές συνθήκες και την κατάσταση του οδοστρώματος ακολουθώντας πάντα τις υποδείξεις και τις συμβουλές του προσωπικού της Τροχαίας.

Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι οδηγώ με ασφάλεια σημαίνει :

  • Μαθαίνω και εφαρμόζω τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.
  • Έχω διαρκώς τεταμένη την προσοχή μου στην οδήγηση και στον έλεγχο του οχήματος.
  • Όταν οδηγώ δεν έχω καταναλώσει οινοπνευματώδη ποτά.
  • Δεν παραβιάζω τα όρια ταχύτητας.
  • Φορώ πάντα ζώνη ασφαλείας.
  • Τοποθετώ τα παιδιά σε παιδικό κάθισμα, στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου και τους φορώ ζώνη ασφαλείας.
  • Σε περίπτωση που οδηγώ ή είμαι συνεπιβάτης σε μοτοσικλέτα φορώ πάντα κράνος.
  • Δεν κάνω αντικανονικά προσπεράσματα.
  • Δεν παραβιάζω τον κόκκινο σηματοδότη.
  • Σταματώ στο STOP και δίνω προτεραιότητα.
  • Δεν μιλώ στο κινητό όταν οδηγώ.
  • Δίνω προτεραιότητα στους πεζούς.
  • Σέβομαι τα σήματα και τις υποδείξεις των τροχονόμων.

Στο πλαίσιο στοχευμένων τροχονομικών ελέγχων, συνελήφθησαν, προχθες το πρωί, στην Κατούνα και στην Πάλαιρο, από αστυνομικούς του Αστυνομικού Τμήματος Κατούνας, του Αστυνομικού Τμήματος Βόνιτσας και της Ομάδας Ελέγχου Πρόληψης Τροχαίων Ατυχημάτων της Διεύθυνσης Αστυνομίας Ακαρνανίας, τέσσερις ημεδαποί άνδρες, ηλικίας  16, 58, 31, 37 ετών και ένας 37χρονος αλλοδαπός, υπήκοος Αλβανίας, διότι σε αστυνομικό έλεγχο που τους διενεργήθηκε, διαπιστώθηκε ότι οδηγούσαν οχήματα, χωρίς να κατέχουν άδεια ικανότητας οδήγησης.

Γραφείο Τύπου Γεν. Αστ. Διεύθυνσης Περ. Δυτικής Ελλάδας

Γ. Η. Ορφανός

Ένα αξιομνημόνευτο και πολυποίκιλα ωφέλιμο, ανέκαθεν, μέσο μαζικής ενημέρωσης ήσαν και στην Ελλάδα οι εφημερίδες, που πληροφορούν τον κόσμο, που ζει μακριά από τα μεγάλα αστικά κέντρα και την Αθήνα, για τις διάφορες, κοινωνικές και πολιτικές, εξελίξεις, εντός και εκτός Ελλάδος.

Η πρώτη δεκαετία του 20ου αιώνα θεωρήθηκε η «χρυσή εποχή» των εφημερίδων. Η ραγδαία εξέλιξη των τεχνικών μέσων, η πρόοδος των μέσων επικοινωνίας και η οικονομική ενίσχυση των εφημερίδων επηρεάζει ριζικά την ύλη και εμφάνισή τους. Οι κυκλοφορίες αυξάνονται εκθετικά και τα πρώτα σωματεία δημοσιογράφων και διευθυντών εφημερίδων εμφανίζονται.

Από το 1935, μετά την ψήφιση του «νόμου περί Δημοσιογραφικών Συλλόγων», στην Αθήνα παρέμεινε μόνο η Ένωση Συντακτών Ημερησίων Εφημερίδων Αθηνών (Ε.Σ.Η.Ε.Α).

Ο ελληνικός κρίκος της αλυσίδας της ενημέρωσης είχε ξεκινήσει αρχές του 20ου αιώνα, όταν το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων[1] άρχισε τη διαδρομή του (1η Ιανουαρίου 1905), με διευθυντή τον Ιωάννη Παρρέν. Το νέο αυτό πρακτορείο γεννήθηκε μετά την εξαγορά από το ελληνικό δημόσιο του ιδιωτικού «Τηλεγραφικού Πρακτορείου Στεφανόπολι». Το 1931 το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων αναδιοργανώθηκε και απέκτησε δημοσιογραφική δομή, στην αρχή ως υπηρεσία του Υπουργείου Εξωτερικών και στη συνέχεια, ως υπηρεσία της Γενικής Γραμματείας Τύπου και Πληροφοριών.

Επιπλέον, ας θυμηθούμε πως ο Ι. Μεταξάς, από το 1936 και μετά, ίδρυσε το Υφυπουργείο Τύπου – Προπαγάνδας και Τουρισμού (Α.Ν. 45 της 29/31 Αυγούστου ’36), το οποίο στελέχωσε με πρόσωπα της τυφλής εμπιστοσύνης του (επικεφαλής τίθεται ο δημοσιογράφος Θ. Νικολούδης), ενώ επέβαλε και αυστηρότατη λογοκρισία, ακόμη και στους στίχους των (ρεμπέτικων, κυρίως) τραγουδιών!

Όπως σημειώνεται στις επίσημες ιστοσελίδες του Ιδρύματος Μείζονος Ελληνισμού για την εποχή του Μεταξά και το Τεταρτοαυγουστιανό καθεστώς, «ο Τύπος, το νεοσύστατο ραδιόφωνο, οι μεγάλες συγκεντρώσεις αποτέλεσαν τα μονοπωλιακά μέσα επαφής του καθεστώτος με το λαό. Με αυτό τον τρόπο εμποδίστηκε η αποκρυστάλλωση των δυσαρεσκειών, καθώς δεν επιτρεπόταν η επαφή των αντιπολιτευόμενων οργανωμένων ομάδων με τα λαϊκά στρώματα σε μαζικό επίπεδο. H λειτουργία των πολιτικών κομμάτων απαγορεύτηκε και όσοι θεωρήθηκαν αντίπαλοι του καθεστώτος υπέστησαν ποικίλες διώξεις: φυλακίσεις, βασανιστήρια, εξορίες. Απομακρύνοντας τους τελευταίους από το πολιτικό σκηνικό, ο Μεταξάς επικράτησε οριστικά, παρά το δεδομένο της περιορισμένης εμβέλειάς του στη λαϊκή βάση»[2].

Ας ιδούμε, όμως, και κάποια ενδιαφέροντα στατιστικά στοιχεία που δημοσιοποίησε έρευνα του Πάντειου Πανεπιστημίου για τις εφημερίδες του ελληνικού μεσοπολέμου[3]: «[…] Σύμφωνα με την Στατιστική του Ελληνικού Περιοδικού Τύπου που εξέδωσε το 1930 η ΕΣΥΕ (και αναφέρεται στα στοιχεία του 1927) εκδίδονταν τότε 261 εφημερίδες από τις οποίες 89 είναι ημερήσιες, 18 κυκλοφορούν 2 – 3 φορές την εβδομάδα, 133 είναι εβδομαδιαίες και οι υπόλοιπες 15ημερες ή μηνιαίες. Η Αθήνα διαθέτει 67 εφημερίδες, από τις οποίες 30 ημερήσιες, διπλάσιες από όσες είχε το 1883.

Αλλά και οι αριθμοί της Θεσσαλονίκης είναι εντυπωσιακοί: εκδίδονταν 28 εφημερίδες από τις οποίες 15 ημερήσιες. Ημερήσιες εφημερίδες υπάρχουν και σε πολλές μικρότερες πόλεις: Πάτρα (3), Πύργο (2), Δράμα (2), Ηράκλειο (4), Ιωάννινα, Καβάλα (4), Αργοστόλι, Βόλος (5), Λάρισα, Μυτιλήνη (4), Καλαμάτα (2), Κομοτηνή (3), Καρδίτσα (2), Τρίκαλα (3), Χανιά (3), Χίος. Στις 67 εφημερίδες των Αθηνών εργάζονται ως τακτικοί συντάκτες 425 άνδρες και 39 γυναίκες ενώ υπάρχουν περίπου 2.500 «τακτικοί ανταποκριτές» και 350 «τακτικοί συνεργάτες».

Από τις εφημερίδες των Αθηνών τέσσερις («Ελεύθερον Βήμα», «Ελληνική», «Καθημερινή», «Πρωία») έχουν τιράζ 60.000 φύλλα ημερησίως και άλλες εννιά («Βασιλικός Αετός», «Βραδυνή», «Δημοκρατία», «Έθνος», «Εσπερινή», «Εστία», «Εφημερίς Επαγγελματιών», «Προσφυγικός Κόσμος», «Σκριπ») από 20.000 – 50.000. Οι μεγαλύτερες εφημερίδες της Θεσσαλονίκης είναι κατά σειράν Η «Μακεδονία», «Ταχυδρόμος Βορείου Ελλάδος», «Το Φως», «Νέα Αλήθεια» με τιράζ 10.000 – 15.000 φύλλα. Στις μικρότερες πόλεις, με εξαίρεση τον «Νεολόγο» των Πατρών που έχει τιράζ 6.000, οι εφημερίδες έχουν τιράζ 1.000 – 3.000 φύλλα. Ας σημειώσουμε πως ο «Ριζοσπάστης» στην Αθήνα τυπώνει 10.000 φύλλα και το «Αβάντι» στη Θεσσαλονίκη 2.000 φύλλα ημερησίως[…]».

Στα πρώτα, λοιπόν, χρόνια του Μεσοπολέμου, και μάλιστα το 1926, στην Πάτρα, έχουμε την «Ένωση Συντακτών Πατρών», η οποία «[…] έπαψε να υπάρχει υποχρεωτικά και στη θέση της συγκροτήθηκε, με βάση το νόμο 1093 της μεταξικής δικτατορίας η ΕΣΗΕΠΗΝ[4]. Το πρώτο Διοικητικό Συμβούλιο της εν λόγω νέας Ένωσης είχε διορισθεί από το υφυπουργείο Τύπου και το είχαν αποτελέσει οι πατρινοί δημοσιογράφοι Μάκης Αθανασίου, ως πρόεδρος, Ηλίας Δημόπουλος, ως αντιπρόεδρος, Βρασίδας Λευτάκης, ως γενικός γραμματέας, Χρήστος Λαμπρόπουλος, ως ταμίας και Κώστας Καγκελάρης, ως απλός σύμβουλος.

Στις 10 Μάρτη του 1940 το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΣΗΕΠΗΝ οργάνωσε, με την ευκαιρία της Αποκρηάς, την πρώτη χοροεσπερίδα της Ένωσης στο Δημοτικό Θέατρο της Πάτρας, με σκοπό τη συγκέντρωση χρημάτων, που θα αποτελούσαν σημαντικό πόρο για το σχεδιαζόμενο να συσταθεί τότε από την ΕΣΗΕΠΗΝ Ταμείο Αλληλοβοηθείας των συντακτών[…]».

Πρόβλημα, όμως, για την Ένωση των Πατρών αποτελούσε και η εξασφάλιση από μέρους της κάποιων γραφείων, που θεωρούνταν απαραίτητα για τη λειτουργία της. Τελικά, δόθηκε κάποια λύση, όταν, παραμονές του πολέμου, τον Σεπτέμβρη του 1940, κατόρθωσε να νοικιάσει ένα δωμάτιο, με μηνιαίο μίσθωμα 1.000 δραχμών, στο μέγαρο Ηλιόπουλου, στη διασταύρωση δύο κεντρικών οδών της πόλης της Πάτρας, της Ερμού και της Μαιζώνος.

Η ιστορία, όμως, του «Ριζοσπάστη» αποτελεί μέρος της ιστορίας του Κ.Κ.Ε. Κάθε φορά που το Κ.Κ.Ε. βρισκόταν υπό διωγμό, το ίδιο συνέβαινε και με τον «Ριζοσπάστη». Κατά τον Μεσοπόλεμο, η κυκλοφορία του απαγορεύθηκε επί δικτατορίας Πάγκαλου (1925 – ’26 ) και επί δικτατορίας Μεταξά (1936 – 1941). Κατά τη διάρκεια των δικτατοριών Πάγκαλου (1925) και Μεταξά, όπως και επί κατοχής (1941 έως 1945) ο «Ριζοσπάστης» τυπωνόταν και κυκλοφορούσε παράνομα, επί Μεταξά μάλιστα η κρατική ασφάλεια τύπωνε και κυκλοφορούσε και δικό της «Ριζοσπάστη», για να επιφέρει σύγχυση στις τάξεις του Κ.Κ.Ε..

Σ’ ό,τι αφορά τα νεανικά έντυπα στο μεσοπόλεμο, μαζύ με τη «Διάπλασι των Παίδων», η οποία – με ιδρυτή, διευθυντή και εκδότη τον Νικόλαο Π. Παπαδόπουλο, Υδραίο (1858 –1941) – κυκλοφόρησε από το 1879 έως το 1948, κυκλοφορούν η «Παιδική Xαρά» (1921 – 1931, 1935 – 1936), ο «Eλληνικός Σταυρός της Nεότητος» (1924 – 1941), η «Παιδική Ζωή» (1927 – 1932), ο «Παιδικός Kόσμος» (1930 – 1939).

Tο ίδιο χρονικό διάστημα, σε αρκετές πόλεις της Ελλάδας ομάδες νέων τύπωναν δικά τους έντυπα. «[…]Στη Μυτιλήνη τυπώνονται «Ο Φάρος» (1919), «Τα Νιάτα» (1919-1920), οι «Λεσβιακές Σελίδες» (1925 – 1926), «Η Τέχνη μας» (1930-1931), στη Σάμο η «Μηνιαία Επιθεώρησις» (1923 – 1925), στο Ρέθυμνο η «Αθηνά» (1923 – 1924), στα Τρίκαλα «Η Σπίθα» (1932 – 1934), στην Καβάλα οι «Νέοι» (1933). Στην Αθήνα εκδίδεται «Το Ξεκίνημα» (1933 – 1934) και στη Θεσσαλονίκη το «Μακεδονόπουλο» (1932 – 1936), η «Μακεδονική Νεολαία» (1934 – 1937), «Νέα Πνοή» (1936 – 1938). Λογοτεχνικά τα περισσότερα, αποκαλύπτουν όλο το δυναμισμό μιας γενιάς που αγωνιούσε να καταλάβει θέση στο προσκήνιο. H διάρκεια ζωής των εντύπων ήταν πάντως μικρή. Γρήγορα σταματούσε η κυκλοφορία τους μπροστά στα ανυπέρβλητα προβλήματα, οικονομικής κυρίως φύσεως, που αντιμετώπιζαν.

Τους πρώτους μήνες του 1938 εκδόθηκε η εβδομαδιαία εφημερίδα «Η Νεολαία». Συνέχειά της είναι το εβδομαδιαίο περιοδικό «H Nεολαία», που κυκλοφόρησε το φθινόπωρο του 1938 και αποτελούσε το Eπίσημον Όργανον της Eθνικής Oργανώσεως της Nεολαίας της Eλλάδος. Tο χρονικό διάστημα από τις 15 Oκτωβρίου 1938 ως 26 Aπριλίου 1941 κυκλοφόρησαν 133 συνολικά τεύχη. Kαταβλήθηκε προσπάθεια –μέσα βέβαια στο ιδεολογικό κλίμα της E.O.N.– να καλύπτονται οι υποτιθέμενες ανάγκες όλης της νεολαίας. O στόχος φάνηκε να επιτυγχάνεται αν λάβουμε υπόψη ότι πολλοί νέοι από όλη την Eλλάδα -εκόντες άκοντες- πήραν μέρος στο εγχείρημα στέλνοντας πρωτόλεια κείμενά τους. Tο περιοδικό ήταν υποχρεωμένα να διαβάζουν όλα τα μέλη της E.O.N. ώστε να ενημερώνονται για τα «επιτεύγματα» της 4ης Aυγούστου. Kαθώς όμως είχε πλούσια ύλη –με συνεργασίες γνωστών λογοτεχνών της εποχής– προσήλκυε το ενδιαφέρον και του ευρύτερου αναγνωστικού κοινού. Tην πρώτη περίοδο έκδοσης του περιοδικού, κάθε τεύχος του κυκλοφορούσε σε 50.000 αντίτυπα για να φτάσει σταδιακά στα 120.000 αντίτυπα. Το ίδιο χρονικό διάστημα ορισμένες Περιφερειακές Διοικήσεις της Ε.Ο.Ν. προχώρησαν στην έκδοση δικών τους εντύπων για την προπαγάνδιση των θέσεων του καθεστώτος. Τα χρόνια 1938 – 1939 εκδόθηκε στην Αμαλιάδα η εφημερίδα «Δημιουργία» και το 1939 στα Χανιά η «Κρητική Νεότης».

Η έκδοση μαθητικών εντύπων από διάφορα σχολεία συνεχίστηκε, αν και όχι με τους ρυθμούς της προηγούμενης περιόδου. Στην πλειοψηφία τους προέρχονταν από την περιοχή της Αιγύπτου. Η έκδοση προσκοπικών εντύπων, ύστερα μάλιστα και από τη διάλυση με τον αναγκαστικό νόμο 1798/1939 των προσκοπικών οργανώσεων, σταδιακά μειώθηκε. Από τα έντυπα αυτής της κατηγορίας ξεχωρίζει η κυκλοφορία από το Σώμα Ελληνίδων Οδηγών τα χρόνια 1938 – 1939 του ευπρόσωπου περιοδικού «Η Χαρά της Οδηγού». Λιγοστά ήταν τα αντικαθεστωτικά έντυπα που κυκλοφορούσαν παράνομα με κυριότερη την εφημερίδα «Η Νεολαία» της Ομοσπονδίας Κομμουνιστικών Νεολαιών της Ελλάδος […][5]» .

Ειδικά για τη λογοκρισία των εφημερίδων, αφού ο εκτός νόμου «Ριζοσπάστης» τον «κατακεραύνωνε» κάθε τρεις και λίγο [: «Μέσα σ' ένα χρόνο ο μοναρχοφασισμός ξεπούλησε τη χώρα στο γερμανικό χιτλερισμό» (12–09–1937), «Η Ελλάδα κάτω από τη μοναρχοφασιστική διακυβέρνηση απειλείται να μετατραπεί ολοκληρωτικά σε προτεκτοράτο των γερμανοϊταλών φασιστών και όργανο στην εξυπηρέτηση των πολεμικών κατακτητικών σκοπών τους» (26–02–1938), «Ο Μεταξάς ο αρχικατάσκοπος του φασιστικού άξονα στην Ελλάδα» (20–04–1939)], ο ίδιος ο Μεταξάς έγραψε τη σχετική Εγκύκλιο. Έγραφε[6]: «1) Απαγορεύεται απολύτως η εμφάνισις λευκού εις τας στήλας των εφημερίδων. Αι εφημερίδες υποχρεούνται να συμπληρώνουν τα δημιουργούμενα κενά εκ των διαγραφών εις τας οποίας προβαίνει η υπηρεσία εποπτείας Τύπου. Απαγορεύεται η συμπλήρωσις των κενών εις την πρώτην και τελευταίαν σελίδα με διαφημίσεις. Απαγορεύεται απολύτως η αναγραφή πληροφορίας η οποία να αποκαλύπτη την άσκησιν προληπτικής λογοκρισίας. 2) Απαγορεύεται οιαδήποτε κρίσις περί του έργου της κυβερνήσεως, εκτός αν είναι ευμενής ...5)Περί ταξιδίων της Α.Μ. του Βασιλέως θα δημοσιεύωνται μόνον όσα ανακοινούνται επισήμως ...7) Απαγορεύεται η αναγραφή πάσης πληροφορίας σχέσιν εχούσης με εργατικάς και επαγγελματικάς οργανώσεις και οιασδήποτε εκδηλώσεις αυτών, εκτός αν πρόκειται περί κινήσεων και εκδηλώσεων αι οποίαι είναι ενισχυτικαί του έργου της κυβερνήσεως, έχουν δε εγκριθή προηγουμένως υπό του υφυπουργού Εργασίας δια τας Αθήνας ή την αρμοδίαν υπηρεσίαν δια τας επαρχίας...9) Εν γένει αι εφημερίδες δέον όπως εκθύμως και ενθουσιωδώς δι' άρθρων, σχολίων και πάσης φύσεως δημοσιευμάτων συμβάλλωσι εις το αναμορφωτικόν και δημιουργικόν έργον της Κυβερνήσεως».

 

[1] http://www.ana.gr/anaweb/user/showabout

[2] http://www.ime.gr/chronos/14/gr/1923_1940/society/facts/14.html

[3]  Δες «Οι εφημερίδες στην Ελλάδα» (http://www.panteion.gr/~psycho/media1/greek_papers.doc)

[4] Για την ιστορία της Ένωσης Συντακτών Ημερησίων Εφημερίδων Πελοποννήσου και Νήσων (ΕΣΗΕΠΗΝ) δες όσα γράφει ο ιστορικός Β. Λάζαρης στο http://www.esiepin.gr/esiepin/istoriko.asp.

[5] Για τα νεανικά – μαθητικά έντυπα ανά την Ελλάδα στην περίοδο του Μεσοπολέμου δες http://www.istoria-neolaias.gr/eleftherosXronos/typos_1.html

[6] Δες Σπ. Λιναρδάτου, «Η 4η Αυγούστου» (εκδ. «Θεμέλιο», 1988), σελ. 72 και εξής.

Το Επιμελητήριο Αιτωλοακαρνανίας ενημερώνει τις επιχειρήσεις – μέλη του  ότι, κατά την κοινή συνεδρίαση της Ειδικής Διαρκούς Επιτροπής Ευρωπαϊκών Υποθέσεων και  της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Περιφερειών στη Βουλή, ο Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομίας και Ανάπτυξης κ. Αλέξης Χαρίτσης ανακοίνωσε την αύξηση του προϋπολογισμού και των ωφελούμενων στα τρία πρώτα προγράμματα του ΕΣΠΑ για την ενίσχυση της επιχειρηματικότητας.

Όπως επισήμανε ο Αναπληρωτής Υπουργός: «αυτήν τη στιγμή τρέχουν μέσα από τα προγράμματα του ΕΣΠΑ και τα καθεστώτα του νέου Αναπτυξιακού Νόμου, πάνω από 20 προσκλήσεις, συνολικού προϋπολογισμού άνω των 2 δισ. ευρώ για την ενίσχυση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων. Μέσα από αυτές χρηματοδοτούνται παρεμβάσεις στην έρευνα και τη σύνδεσή της με την παραγωγή, στις νεοφυείς επιχειρήσεις, για την αναβάθμιση υπαρχουσών μικρομεσαίων επιχειρήσεων, στη βιομηχανία και στη μεταποίηση, στον τουρισμό. Οι προσκλήσεις αυτές συνάντησαν πολύ μεγάλο ενδιαφέρον από τους επενδυτές και κατατέθηκαν πολλά ποιοτικά σχέδια, γεγονός που δείχνει πόσο έντονη ήταν η ανάγκη στην οικονομία για μία νέα αναπτυξιακή λογική.

Για να ικανοποιήσουμε τη μεγάλη ζήτηση αυξήσαμε πολλές φορές τους προϋπολογισμούς μίας σειράς προγραμμάτων. Σήμερα λοιπόν, ανακοινώνουμε την αύξηση για μία ακόμη φορά του προϋπολογισμού για τις δράσεις ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας του Επιχειρησιακού Προγράμματος Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα, Καινοτομία του νέου ΕΣΠΑ».

Πιο συγκεκριμένα, όπως ανακοίνωσε ο κ. Χαρίτσης, αυξάνονται συνολικά κατά 156 εκατομμύρια ευρώ οι προϋπολογισμοί τριών δράσεων επιχειρηματικότητας (Α Κύκλος) που συγκέντρωσαν μεγάλο ενδιαφέρον, αύξηση που μεταφράζεται σε περισσότερους από 3.300 ωφελούμενους:

Στη δράση «Ενίσχυση Αυτοαπασχόλησης αποφοίτων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης» ο προϋπολογισμός αυξάνεται κατά 25 εκατ. ευρώ.

Στη δράση «Νεοφυής Επιχειρηματικότητα» ο προϋπολογισμός αυξάνεται κατά 19 εκατ.  ευρώ.

Τέλος, στη δράση «Ενίσχυση υφιστάμενων ΜΜΕ» ο προϋπολογισμός αυξάνεται κατά 112 εκατ. ευρώ.

 ΑΠΟ ΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ

Στα Τέμπη μεταβαίνει σήμερα ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας, για την τελετή παράδοσης της Σήραγγας των Τεμπών και του τμήματος Μαλιακός-Κλειδί του Αυτοκινητοδρόμου ΠΑΘΕ (Πάτρα-Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Εύζωνοι).

Ο πρωθυπουργός στη 1.00 μετά το μεσημέρι θα μιλήσει στην τελετή παράδοσης από κοινού με την επίτροπο Περιφερειακής Πολιτικής της ΕΕ, κα. Κορίνα Κρέτσου, στο νότιο μέτωπο της σήραγγας Τ2.

Στο πλαίσιο της επίσκεψης, ο πρωθυπουργός θα καταθέσει στεφάνι στο μνημείο της Εθνικής Αντίστασης για το σαμποτάζ αμαξοστοιχίας των κατοχικών στρατευμάτων στην Κοιλάδα των Τεμπών.

Τι γνωρίζουμε για τα Τέμπη

Με τον νέο δρόμο αυξάνεται η ασφάλεια μετακίνησης, ενώ μειώνεται κατά 20 λεπτά ο χρόνος διέλευσης.

Ο νέος αυτοκινητόδρομος, μήκους 25 χιλιομέτρων, περιλαμβάνει:

  • 3 δίδυμες υπερσύγχρονες σήραγγες, συνολικού μήκους 11 χλμ.
  • 5 νέους ανισόπεδους κόμβους
  • 17 χλμ. ανοικτής οδοποιίας
  • 22 γέφυρες και τεχνικά έργα

Διόδια

Τα διόδια θα αυξηθούν κατά 30 λεπτά του ευρώ, καθώς:

Το κόστος διέλευσης από τον σταθμό Μακρυχωρίου από 1,40 που είναι σήμερα θα αυξηθεί σε 2,50 ευρώ και της Λεπτοκαρυάς από 1,90 θα πάει στα 3,10 ευρώ. Ωστόσο, θα καταργηθεί ο σταθμός διοδίων του Πυργετού, που στοίχιζε 2 ευρώ. 

Οι κάτοικοι του δήμου Τεμπών θα τύχουν ατέλειας για τρία χρόνια.

 

Πηγή: ΑΠΕ- ΜΠΕ

Ολοκληρώθηκε η διαδικασία ίδρυσης της Αστικής μη Κερδοσκοπικής Εταιρίας με την επωνυμία «ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗ – Συμβούλιο Βιομηχανιών για την Ανάπτυξη».

Πρόκειται για μια συλλογική πρωτοβουλία μικρών και μεγάλων βιομηχανικών επιχειρήσεων και Περιφερειακών Βιομηχανικών Συνδέσμων, που φιλοδοξεί να συμβάλλει στην ενδυνάμωση του ρόλου της μεταποιητικής βιομηχανίας και όλων των συνδεδεμένων αλυσίδων αξίας, συμπεριλαμβανομένου και του πρωτογενούς τομέα, στην ανάπτυξη της Ελληνικής οικονομίας.

Κυρίαρχο στόχο της «ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ» αποτελεί η ανάδειξη και η ανάπτυξη μιας ανταγωνιστικής βιομηχανίας, που διασφαλίζει ισχυρή και βιώσιμη οικονομία, ισόρροπη ανάπτυξη, δημιουργία ποιοτικών θέσεων εργασίας, προώθηση της τεχνολογικής προόδου και της καινοτομίας, εξωστρέφεια και προστασία του περιβάλλοντος.

Τα Ιδρυτικά Μέλη της «ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ» είναι (με αλφαβητική σειρά) τα εξής:

«ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΓΕΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΙΑ ΤΣΙΜΕΝΤΩΝ ΗΡΑΚΛΗΣ»
«ΕΛΒΑΛ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΑΛΟΥΜΙΝΙΟΥ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ»
«ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΛΕΥΚΟΛΙΘΟΙ, ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΜΕΤΑΛΛΕΥΤΙΚΗ, ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ, ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΗ ΚΑΙ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ»
«ΕΛΜΙΝ ΒΩΞΙΤΕΣ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΙΑ»
«ΕΠΙΛΕΚΤΟΣ ΚΛΩΣΤΟΥΦΑΝΤΟΥΡΓΙΑ ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ»
«ΝΑΣΙΟΝΑΛ ΚΑΝ ΜΕΤΑΛΛΙΚΕΣ ΣΥΣΚΕΥΑΣΙΕΣ ΕΛΛΑΣ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΙΑ»
«ΠΑΚΟ - ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΒΛ. ΚΟΛΙΟΠΟΥΛΟΣ ΧΑΡΤΟΠΟΙΙΑ, ΧΑΡΤΟΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ & ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ ΚΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑ»
«ΧΑΛΚΟΡ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑΣ ΜΕΤΑΛΛΩΝ»
«ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΩΝ ΑΤΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΠΕΙΡΑΙΩΣ»
«ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΩΝ ΒΟΡΕΙΟΥ ΕΛΛΑΔΟΣ»
«ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΩΝ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΚΑΙ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ»
«ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΩΝ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΚΑΙ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ»

Ανάμεσα στις βασικές επιδιώξεις της «ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ» είναι και η πλήρης συνειδητοποίηση εκ μέρους της Πολιτείας, των Κοινωνικών Εταίρων και της κοινής γνώμης της σημασίας της μεταποιητικής βιομηχανίας για την ανάπτυξη και την ανταγωνιστικότητα της ελληνικής οικονομίας και την ενίσχυση της απασχόλησης, για την οριστική έξοδο από την κρίση.

Η «ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗ» θα συνεργαστεί στενά με όλους τους θεσμικούς, κοινωνικούς και παραγωγικούς φορείς της χώρας.

Η ίδρυση της «ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ» συνδυάζεται και με τις πολιτικές της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της Ευρωπαϊκής Βιομηχανίας και ιδιαίτερα της πρωτοβουλίας για μια «Ευρωπαϊκή Βιομηχανική Αναγέννηση». Στο πλαίσιο αυτό θα συνεργαστεί στενά με αντίστοιχους Ευρωπαϊκούς φορείς και θα ενταχθεί στα σχετικά Δίκτυα.

Υπεύθυνη Επικοινωνίας: Μαρία Λαζαρίμου
Email:Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε., Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
τηλ.: 6974401388