×

Προειδοποίηση

JUser: :_load: Αδυναμία φόρτωσης χρήστη με Α/Α (ID): 708

Στη Βουλή οδεύει τις προσεχείς ημέρες η πρόταση του υπουργείου Παιδείας για το νέο σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, το οποίο θα εφαρμοστεί από το 2020.

Τα βασικά σημεία του συστήματος δεν απέχουν ιδιαίτερα από την πρόταση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) που συζητήθηκε στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής.

Βασικό κριτήριο για την εισαγωγή στα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ θα είναι το απολυτήριο λυκείου, το οποίο ωστόσο οι μαθητές θα αποκτούν με εξετάσεις πανελλαδικού τύπου σε τουλάχιστον τέσσερα μαθήματα. Πάντως, και στη νέα εκδοχή του σχεδίου διατηρούνται τα «αγκάθια» που προκαλούν αντιδράσεις.

Ειδικότερα, τις επόμενες ημέρες σχεδιάζεται να γίνει στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής η παρουσίαση των βασικών σημείων του νομοσχεδίου για το λύκειο και την εισαγωγή στα ΑΕΙ. Ωστόσο, το αναλυτικό σχέδιο θα παρουσιαστεί μετά τις πανελλαδικές εξετάσεις του Ιουνίου, για να μείνουν έως τότε ανεπηρέαστοι οι φετινοί υποψήφιοι, με δεδομένο ότι το θέμα του εξεταστικού συστήματος προκαλεί εντάσεις και πολεμική στο πλαίσιο του δημοσίου διαλόγου.

Το νέο σύστημα θα εφαρμοστεί για πρώτη φορά στους μαθητές της Γ΄ Λυκείου που θα διεκδικήσουν μία θέση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση το 2020. Το υπουργείο διατηρεί τα βασικά σημεία της πρότασης του ΙΕΠ σχετικά με το πρόγραμμα σπουδών της Α΄ Λυκείου, το οποίο θα αντανακλά τα βασικά χαρακτηριστικά τόσο της αντίστοιχης τάξης του Γενικού Λυκείου όσο και αυτής του Τεχνικού-Επαγγελματικού, ώστε οι μαθητές να εξοικειωθούν με τα γνωστικά αντικείμενα και των δύο τύπων και να επιλέξουν τι τους ταιριάζει καλύτερα.

Στις δύο τελευταίες τάξεις του Λυκείου θα μειωθεί ο αριθμός των μαθημάτων (σήμερα 18 στη Β΄ και 15 στη Γ΄ Λυκείου), ενώ για εμβάθυνση και αποτελεσματική διδασκαλία τα μαθήματα θα διδάσκονται σε δύο συνεχόμενες διδακτικές ώρες (των 45 λεπτών). Επίσης, έχει προταθεί να μεταβληθεί ο τρόπος αξιολόγησης (π.χ. υιοθέτηση πρακτικών της περιγραφικής αξιολόγησης, έλεγχος πολλαπλών και σύνθετων ικανοτήτων).

Ο βαθμός της Β΄ Λυκείου δεν θα μετράει στην εισαγωγή στα ΑΕΙ, ενώ οι μαθητές θα εξετάζονται σε τουλάχιστον τέσσερα μαθήματα για την απόκτηση του απολυτηρίου.

Η πρόταση αυτή, βέβαια, συναντά αντιρρήσεις, κατ’ αρχήν από την πλευρά των καθηγητών επαγγελματικής εκπαίδευσης που μιλούν για υποβάθμισή της. Παράλληλα, γρίφο αποτελεί το μάθημα των Θρησκευτικών. Θέση της Εκκλησίας είναι ότι το μάθημα πρέπει να παραμείνει υποχρεωτικό έως και τη Γ΄ Λυκείου. Στην περίπτωση αυτή, ο βαθμός του θα πρέπει να μετράει για το απολυτήριο.

Το ίδιο ζήτημα φέρεται να έχει τεθεί και για το μάθημα της Ιστορίας. Προς το παρόν, το ΙΕΠ δεν έχει παρουσιάσει νέα προγράμματα σπουδών για το μάθημα σε Β΄ και Γ΄ Λυκείου, με αποτέλεσμα να εγείρονται ερωτήματα για τη θέση της Ιστορίας στις δύο τελευταίες τάξεις του λυκείου.

Πηγή: kathimerini.gr

 

Σε 350.000 οικογένειες δεν υπάρχει εργαζόμενο μέλος

 

Μόνο ένας στους 10 ανέργους λαμβάνει επίδομα από τον ΟΑΕΔ.

Κάθε άνεργος παραμένει εκτός αγοράς εργασίας περισσότερο από δυόμισι έτη, ενώ σε 350.000 οικογένειες δεν υπάρχει εργαζόμενο μέλος. Τα νέα στοιχεία του ΟΑΕΔ και του ΙΝΕ ΓΣΕΕ σοκάρουν.

Το ποσοστό ανεργίας εξακολουθεί να είναι το υψηλότερο στην ΕΕ, η μακροχρόνια ανεργία ξεπερνά το 70% του συνόλου της ανεργίας, η ποιότητα των θέσεων εργασίας υποβαθμίζεται, οι άτυπες και μη ηθελημένες μορφές μερικής απασχόλησης αυξάνονται, η αδήλωτη εργασία αφαιρεί πολύτιμους πόρους από το δημοσιονομικό και το ασφαλιστικό σύστημα, σύμφωνα με Τα Νέα.

Η ανεργία πλήττει κυρίως τους νέους και τις νέες (18-24 ετών), καθώς ένας στους δύο είναι άνεργος (50,4%). Παράλληλα, η πραγματική ανεργία στερεί από το ασφαλιστικό σύστημα άνω των 7 δισ. ευρώ, ενώ εκτιμάται ότι θα χρειαστούν τουλάχιστον 20 χρόνια (έως το 2036) ώστε η ανεργία να επιστρέψει στο 7,3% του Μαΐου 2008, δηλαδή προτού αρχίσει η οικονομική κρίση.

Πηγή: tovima.gr

Στην εναρκτήρια συνεδρίαση της Ομάδας Δράσης για το Κλίμα («Climate Task Force»), στις Βρυξέλλες, συμμετείχε η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, εκπροσωπούμενη από τον Αντιπεριφερειάρχη Ενέργειας και Περιβάλλοντος κ. Νικόλαο Μπαλαμπάνη.

 Η προστασία του κλίματος καλύπτει ένα ευρύ φάσμα στοιχείων, ωστόσο επελέγησαν προς συζήτηση, τα στοιχεία που ανησυχούν τους συμμετέχοντες και όπου ο ρόλος των Περιφερειών είναι πιο εμφανής. Ειδικότερα, τα μέλη που συμμετείχαν στη νεοσυσταθείσα Ομάδα Δράσης «Κλίμα» που αντικατέστησε την παλιά ομάδα Εργασίας «Ενέργεια και Κλίμα», στην πρώτη συνάντησή τους, είχαν την ευκαιρία για την ανταλλαγή απόψεων σχετικά με την πρόσφατη πρόταση της Ευρωπαϊκής Ένωσης για «Καθαρή Ενέργεια για όλους τους Ευρωπαίους», τη σύνδεσή της με την συμφωνία του Παρισιού και για το πως θα μπορούσε να διαμορφωθεί μία πιο αποτελεσματική διακυβέρνηση για το κλίμα, ορίζοντας ταυτόχρονα ένα χρονοδιάγραμμα του έργου.

«Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θεωρεί ότι η πρωτοβουλία για την άμβλυνση της κλιματικής αλλαγής, πρέπει να αφεθεί σε μεγάλο βαθμό στον ιδιωτικό τομέα, ενώ οι περιοχές θα έχουν την ευθύνη να βοηθήσουν στην ανάπτυξη της ενεργειακής μετάβασης στο έδαφός τους. Από την άλλη πλευρά, όμως, αναμένονται πολλά από τις Περιφέρειες στην εδαφική προσαρμογή στην αλλαγή του κλίματος» σημείωσε ο κ. Μπαλαμπάνης, αναφερόμενος στα θέματα που συζητήθηκαν.

 Στο επίκεντρο τέθηκαν επίσης, ζητήματα με τα οποία που θα ασχοληθεί η Ομάδα Δράσης, όπως η πρόσφατη νομοθετική δέσμη μέτρων για την Ενέργεια και το Κλίμα 2030 (που δημοσιεύθηκε στις 30 Νοεμβρίου), η αξιολόγηση της τρέχουσας Στρατηγικής Προσαρμογής της Ε.Ε., το Φθινόπωρο του 2017 και η αναθεώρηση της Στρατηγικής, το 2018 ενδεχομένως (κάθε 5 χρόνια) καθώς και η αναθεώρηση του Πλαισίου Οδηγιών Υδάτων το 2019, το οποίο είναι πιθανό να συμπεριλαμβάνει στοιχεία που σχετίζονται με την προσαρμογή στην αλλαγή του κλίματος.  Στην αρχική αυτή συνάντηση της Ομάδας Εργασίας για την Κλιματική συμμετείχαν επίσης εκπρόσωποι της Δανίας, Γαλλίας, Φινλανδίας, Γερμανίας, Ιταλίας, Νορβηγίας, Ολλανδίας, Πορτογαλίας, Ισπανίας, Σουηδίας. Από πλευράς της Ελλάδας, εκτός της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, συμμετείχαν εκπρόσωποι της Περιφέρειας Αττικής και της Περιφέρειας Κρήτης από τις αντίστοιχες Διευθύνσεις Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής και Περιβάλλοντος και Χωρικού Σχεδιασμού.

H Ελλάδα είναι η έβδομη φθηνότερη χώρα στην Ευρώπη, όσον αφορά στο κόστος χρήσης αυτοκινήτου, σύμφωνα με το LeasePlan Car Cost Index.

Ακριβότερη η Νορβηγία ανάμεσα σε 24 χώρες.

Τα παρακάτω είναι τα συμπεράσματα μίας μεγάλης έρευνας στην Ευρώπη σε ότι το κόστος χρήσης των αυτοκινήτων:

  • Η Ελλάδα είναι η 7η φθηνότερη χώρα ανάμεσα σε 24 της Ευρώπης ως προς το κόστος χρήσης αυτοκινήτου.
  • Η Νορβηγία είναι η ακριβότερη χώρα για την οδήγηση ενός αυτοκινήτου βενζίνης, φτάνοντας τα 708 ευρώ ανά μήνα, ενώ η Ουγγαρία είναι η φθηνότερη, με 364 ευρώ το μήνα.
  • Το μέσο κόστος χρήσης του αυτοκινήτου μπορεί να διαφέρει έως και 344 ευρώ ανά μήνα μεταξύ των ακριβότερων και των φθηνότερων ευρωπαϊκών χωρών που συμμετείχαν στην έρευνα.
  • Οι δαπάνες απόσβεσης (37%) είναι η μεγαλύτερη δαπάνη που σχετίζεται με τη χρήση αυτοκινήτων στην Ευρώπη και ακολουθούν τα τέλη κυκλοφορίας και ο ΦΠΑ (20%).
  • Μεταξύ των Ευρωπαίων ιδιοκτητών αυτοκινήτων, οι Νορβηγοί είναι αυτοί που πληρώνουν τα περισσότερα για να οδηγούν ένα αυτοκίνητο, φτάνοντας τα 708 ευρώ ανά μήνα και πληρώνοντας σχεδόν τα διπλάσια για τη βενζίνη του αυτοκινήτου τους, σε σύγκριση με τους Ούγγρους, οι οποίοι πληρώνουν 364 ευρώ σε μηνιαία βάση.
  • Η Ελλάδα είναι η 7η φθηνότερη χώρα, με τους Έλληνες οδηγούς να πληρώνουν 459 ευρώ το μήνα για βενζίνη και 423 ευρώ για diesel. Η Ολλανδία είναι η πιο ακριβή χώρα για τους οδηγούς diesel αυτοκινήτων, καθώς οι Ολλανδοί κατά μέσο όρο ξοδεύουν 695 ευρώ ανά μήνα για τα πετρελαιοκίνητα οχήματά τους, ενώ η Ουγγαρία είναι η φθηνότερη, χώρα με τα έξοδα για τα diesel αυτοκίνητα να ανέρχονται σε 369 ευρώ το μήνα.

Το diesel κοστίζει παραπάνω

  • Στις 6 από τις 24 ευρωπαϊκές χώρες που μελετήθηκαν, η οδήγηση diesel αυτοκινήτων είναι ακριβότερη από την οδήγηση ενός βενζινοκίνητου αυτοκινήτου. Παρόλο που η τιμή της αντλίας για τα diesel οχήματα είναι φθηνότερη σε σχέση με την τιμή της βενζίνης, άλλοι παράγοντες όπως υψηλότεροι φόροι, ασφάλιση ή το κόστος συντήρησης, εξηγούν γιατί το συνολικό κόστος των diesel οχημάτων σε ορισμένες χώρες είναι υψηλότερο.
  • Στην Ελλάδα, η σχέση υψηλότερης αξίας του dieselαυτοκινήτου (κατά μέσο όρο +2.500€), τιμής καυσίμων, υψηλότερη συντήρηση (απο τους βενζίνης) με τον αριθμό χιλιομέτρων που κάνει ο κάτοχος διαμορφώνουν το αν η χρήση αυτοκινήτων με diesel κινητήρα είναι υψηλότερη ή όχι. Κατά μέσο όρο η χρήση συμφέρει στον κάτοχο (έναντι της βενζίνης) εφόσον κάνει περίπου στα 25.000 χιλιόμετρα το χρόνο. Στην Ελλάδα οι κάτοχοι αυτοκινήτων έχουν περιορίσει τα χιλιόμετρα τους στα 12.000 χιλιόμετρα το χρόνο (κατα μέσο όρο).

Πηγή: newsauto.gr

 

Φουσκωμένες εισφορές στον ΕΦΚΑ θα συνεχίσουν να πληρώνουν περίπου 1,4 εκατομμύρια ελεύθεροι επαγγελματίες, αγρότες και «μπλοκάκια» καθώς καθυστερεί η διαδικασία επανυπολογισμού των εισφορών τους με βάση τα εισοδήματα του 2016.

Οι ασφαλισμένοι θα συνεχίσουν να πληρώνουν τα ίδια χαράτσια με σήμερα τουλάχιστον για ακόμη 5 μήνες, παρότι ήδη έχουν ξεκινήσει να υποβάλουν τις φορολογικές τους δηλώσεις με τα εισοδήματα που απέκτησαν το 2016 και βάσει νόμου οι εισφορές τους στον ΕΦΚΑ θα πρέπει να επανυπολογιστούν με το πιο πρόσφατο εισόδημα (του 2016) ώστε να συμψηφιστούν οι διαφορές που προκύπτουν με τις αρχικές εισφορές που υπολογίστηκαν με τα εισοδήματα του 2015.

Παρότι ο νόμος προβλέπει συμψηφισμό μόλις εκκαθαριστούν όλες οι φετινές δηλώσεις, δηλαδή από τον Ιούνιο του 2017, εντούτοις οι ασφαλισμένοι που περιμένουν να πέσουν οι εισφορές τους δεν πρόκειται να δουν καμία διαφορά και θα συνεχίσουν να πληρώνουν τα χαράτσια στον ΕΦΚΑ με βάση τα εισοδήματα του 2015 τουλάχιστον ως τον Σεπτέμβριο, δηλαδή μετά και το πέρας της εκκαθάρισης των δηλώσεών τους.

Ο λόγος που ο συμψηφισμός παίρνει αναβολή οφείλεται, σύμφωνα με τον Ελεύθερο Τύπο, στο γεγονός ότι η ΗΔΙΚΑ που έχει αναλάβει για λογαριασμό του ΕΦΚΑ τον υπολογισμό των εισφορών προκήρυξε διαγωνισμό 40.000 ευρώ για να προμηθευτεί νέο λογισμικό, το οποίο θα της επιτρέψει να κάνει τις απαραίτητες διασταυρώσεις και κυρίως τον επανυπολογισμό των εισφορών με τα εισοδήματα του 2016.

Οι προσφορές θα υποβληθούν 4 Μαΐου και ο ανάδοχος θα έχει 4 μήνες για να παραδώσει το έργο, δηλαδή ως τον Σεπτέμβριο του 2017. Από εκεί και μετά -και αν δεν προκύψουν ενστάσεις, ή άλλα προβλήματα-το νέο σύστημα θα τεθεί σε δοκιμαστική εφαρμογή και αν όλα πάνε καλά η ΗΔΙΚΑ θα πάρει το αρχείο των φετινών δηλώσεων από την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων και θα υπολογίσει τις εισφορές του 2017 με τα εισοδήματα του 2016.

Η διαδικασία αυτή θα ξεκινήσει μετά τον Σεπτέμβριο, που σημαίνει ότι ο συμψηφισμός εισφορών για το 2017 θα τραβήξει σε μάκρος και είναι πολύ πιθανό να φτάσει στις αρχές του 2018.

Για παράδειγμα, ένας ελεύθερος επαγγελματίας που δήλωσε 20.000 ευρώ το 2015 και 10.000 ευρώ το 2016 πληρώνει στον ΕΦΚΑ εισφορά 26,95% επί του εισοδήματος του 2015, δηλαδή καταβάλλει 449 ευρώ το μήνα από την 1η/1/2017 (20.000×26,95%=5.390/12=449). Οι πραγματικές του εισφορές όμως είναι αυτές που προκύπτουν από το εισόδημα του τελευταίου εκκαθαρισμένου έτους, δηλαδή από το εισόδημα του 2016 που είναι 10.000 ευρώ. Οι εισφορές που αναλογούν στο εισόδημα του 2016 είναι οι μισές, δηλαδή 224,5 ευρώ το μήνα ή 2.695 ευρώ για όλο το 2017 (224,5×12=2.695).

Πηγή: cnn.gr

 

Συνελήφθησαν δεκατρείς δράστες από τους οποίους οι οκτώ ήταν υπεύθυνοι καταστημάτων

Κατασχέθηκαν περισσότερα από 190.000 πυροτεχνικά είδη στη συντριπτική πλειοψηφία τους κροτίδες. Κανένας τραυματισμός δεν καταγράφθηκε στη Δυτική Ελλάδα από χρήση πυροτεχνικών ειδών κατά τη Πασχαλινή περίοδο.

Κατά την περίοδο των εορτών του Πάσχα, από τις αστυνομικές Υπηρεσίες της Γενικής Περιφερειακής Αστυνομικής Διεύθυνσης Δυτικής Ελλάδας, διενεργήθηκαν εντατικοί και στοχευμένοι έλεγχοι για την παράνομη διακίνηση κροτίδων, παιδικών αθυρμάτων και βεγγαλικών.

Τονίζεται ότι, σκοπός των ελέγχων δεν ήταν μόνο η τήρηση της Νομοθεσίας, αλλά κυρίως η πρόληψη και η αποτροπή ατυχημάτων από την καύση πυροτεχνικών ειδών κατά τη Πασχαλινή περίοδο.

Στο πλαίσιο των ελέγχων συνελήφθησαν από αστυνομικούς των Διευθύνσεων Αστυνομίας Αχαΐας, Ακαρνανίας, Ηλείας και Αιτωλίας, δεκατρία συνολικά άτομα, σε βάρος των οποίων σχηματίστηκαν δικογραφίες, για τα κατά περίπτωση αδικήματα, της πώλησης, εμπορίας, διάθεσης και κατοχής κροτίδων, παιδικών αθυρμάτων και βεγγαλικών.

Από τους παραπάνω δεκατρείς δράστες, οι οκτώ ήταν ιδιοκτήτες ή προσωρινά υπεύθυνοι καταστημάτων, όπως περιπτέρων, παντοπωλείων, καταστημάτων δώρων και πωλούσαν στις επιχειρήσεις τους κροτίδες και παιδικά αθύρματα, ενώ οι υπόλοιποι πέντε, ήταν ιδιώτες που κατείχαν, διέθεταν ή πωλούσαν πυροτεχνικά είδη.

Συνολικά κατασχέθηκαν από τις αστυνομικές Υπηρεσίες της Δυτικης Ελλαδας περισσότερα από 190.000 πυροτεχνικά είδη, στη συντριπτική τους πλειοψηφία κροτίδες. Αναλυτικότερα:

(169.156) κροτίδες,
(21.193) παιδικά αθύρματα,
(27) βεγγαλικά και πυροτεχνήματα.

Σημειώνεται ότι, φέτος κατά τη περίοδο των εορτών του Πάσχα, δεν αναφέρθηκαν στις Υπηρεσίες της Γενικής Περιφερειακής Αστυνομικής Διεύθυνσης Δυτικής Ελλάδας, τραυματισμοί ή θάνατος από χρήση κροτίδων, βεγγαλικών και παιδικών αθυρμάτων.

Γραφείο Τύπου Γεν. Αστ. Διεύθυνσης Περ. Δυτικής Ελλάδας

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Τα εναέρια μέσα διάσωσης εντόπισαν στην περιοχή του Σαραντάπορου το ελικόπτερο τύπου Χιούι της Αεροπορίας Στρατού, το στίγμα του οποίου είχε χαθεί πάνω από την Ελασσόνα.

Οι δυνάμεις έρευνας και διάσωσης έχουν εντοπίσει ζωντανή μία γυναίκα αξιωματικό.

Πολυτραυματίας η γυναίκα αξιωματικός που επέζησε από τη συντριβή του Χιούι. Σύμφωνα με το ΕΚΑΒ Λάρισας η αξιωματικός που εντοπίστηκε ζωντανή είναι πολυτραυματίας και μεταφέρθηκε με στρατιωτικό ελικόπτερο στο 424 Στρατιωτικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης. Η αξιωματικός ήταν μέλος του πληρώματος και είχε την ειδικότητα του Μηχανοσυνθέτη. Υπενθυμίζεται πως στα ελικόπτερα τύπου Χιούι υπάρχουν τρία μέλη πληρώματος: δύο Χειριστές και ένας ένας Μηχανοσυνθέτης.
Στο σημείο της συντριβής έχουν ήδη εντοπιστεί νεκροί, οι υπόλοιποι τέσσερις επιβαίνοντες.

Μιλώντας στο iefimerida.gr ο δήμαρχος Ελασσόνας Νίκος Ευαγγέλου, ο οποίος έφτασε από την πρώτη στιγμή στο σημείο της πτώσης του στρατιωτικού ελικοπτέρου, επιβεβαίωσε ότι υπάρχει επιζήσασα, ωστόσο δεν θέλησε να δώσει πληροφορίες για τον αριθμό των νεκρών εξηγώντας ότι τονίζοντας ότι το ΓΕΕΘΑ θα βγάλει επίσημη ενημέρωση. Σύμφωνα με τον ίδιο, είναι πιθανό στο ελικόπτερο να επέβαινε ο υποδιοικητής της 1ης Στρατιάς κ. Ιωάννης Τζανιδάκης. Όσον αφορά στο σημείο που έγινε η πτώση τόνισε ότι δεν είναι και τόσο εύκολη η πρόσβαση σε αυτό.

Έπεσε σε κολώνα της ΔΕΗ

Σύμφωνα με πληροφορίες του onlarissa.gr το ελικόπτερο τύπου Χιούι συνετρίβη κοντά στο οδικό δίκτυο Ελασσόνας – Κοζάνης πάνω σε κολόνα της ΔΕΗ. Το ελικόπτερο κατέπεσε σε δύσβατη περιοχή και στο σημείο φέρονται να βρίσκονται και κάτοικοι του χωριού.

Το σημείο όπου κατέπεσε το Χιούι

Υπενθυμίζεται πως στο ελικόπτερο που εκτελούσε πτήση από τη Λάρισα στην Κοζάνη επέβαιναν 5 άτομα, ανάμεσά τους και ο υποδιοικητής της 1ης Στρατιάς Ιωάννης Τζανιδάκης.

Σύμφωνα με πληροφορίες, το στίγμα του ελικοπτέρου χάθηκε στις 7:50 από τα ραντάρ στην περιοχή της Ελασσόνας. Ξεκίνησε από το Στεφανοβίκειο της Μαγνησίας με προορισμό τη Λάρισα, έχοντας τρεις επιβαίνοντες. Από εκεί επιβιβάστηκαν άλλα δύο άτομα και το ελικόπτερο απογειώθηκε με προορισμό την Κοζάνη.

Στην επιχείρηση έρευνας για τον εντοπισμό και τη διάσωση των πέντε επιβαινόντων στο Χιούι μετέχουν ένα Super Puma και ακόμη ένα ελικόπτερο τύπου Agusta Bell της Πολεμικής Αεροπορίας, αλλά και ένα πυροσβεστικό αεροσκάφος τύπου CL-415.

Η ανακοίνωση του Γενικού Επιτελείου Στρατού, η οποία εκδόθηκε στις 10:16, ανέφερε: «Ενημερώνουμε ότι, τις πρωινές ώρες (07:50) της 19 Απριλίου 2017, υπάρχει απώλεια ίχνους και επικοινωνιών με ελικόπτερο UH-1H, με 5 επιβαίνοντες, το οποίο εκτελούσε προγραμματισμένη πτήση από τη Λάρισα στην Κοζάνη. Έχουν αναληφθεί όλες οι προβλεπόμενες ενέργειες. Οι Εξελίξεις θα γνωστοποιηθούν».

Πηγή: iefimerida.gr

 

Συνεχής αύξηση των περιστατικών ασθενών, που στην πλειονότητά τους θα μπορούσαν να αντιμετωπιστούν από υπηρεσίες Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας, καταγράφεται στα εξωτερικά ιατρεία των περισσότερων νοσοκομείων της χώρας.

Η οικονομική δυσχέρεια για επίσκεψη σε κάποιον ιδιώτη γιατρό και η δωρεάν πρόσβαση όλων των πολιτών ασφαλισμένων και ανασφάλιστων έκαναν πέρυσι «περιζήτητες» τις υπηρεσίες των δημόσιων νοσοκομείων.

Το 2016, περισσότερες από 6.500.000 επισκέψεις εξωτερικών ασθενών έγιναν μόνο στα πρωινά τακτικά εξωτερικά ιατρεία των νοσοκομείων, αριθμός που θα μπορούσε να είναι πολύ μικρότερος εάν στην Ελλάδα υπήρχε ένα σωστά οργανωμένο και στελεχωμένο σύστημα Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας. Είναι άλλωστε χαρακτηριστική η εκτίμηση που εξέφρασε ο αναπλ. γενικός γραμματέας του υπουργείου Υγείας, αρμόδιος για θέματα Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας Σταμάτης Βαρδαρός, σύμφωνα με την οποία το 70% των περιστατικών που φθάνουν στα νοσοκομεία θα μπορούσαν να είχαν «σταματήσει» σε κάποιο προηγούμενο επίπεδο περίθαλψης.

Ειδικότερα:

  1. Στα νοσοκομεία της 1ης Υγειονομικής Περιφέρειας (ΥΠΕ) Αττικής ο αριθμός των εξετασθέντων στα πρωινά Τακτικά Εξωτερικά Ιατρεία (ΤΕΙ) αυξήθηκε και πέρυσι. Το 2016 στα ΤΕΙ των νοσοκομείων της Αθήνας εξετάστηκαν 1.421.578 ασθενείς, ενώ το 2015 εξετάστηκαν 1.355.683 ασθενείς.
  2. Τα ΤΕΙ των 15 νοσοκομείων της 3ης Υγειονομικής Περιφέρειας Μακεδονίας δέχθηκαν πέρυσι 891.726 επισκέψεις ασθενών, δηλαδή σχεδόν 41.500 περισσότερες σε σχέση με το 2015 (850.118 επισκέψεις), γεγονός που συνδέεται με το ότι η συγκεκριμένη περιφέρεια έχει υπό την εποπτεία της και νοσοκομεία που δέχθηκαν πολλούς πρόσφυγες από καταυλισμούς. Εντυπωσιακή αύξηση –συγκριτικά με το μέγεθος της μονάδας– καταγράφεται στο Νοσοκομείο Κατερίνης (94.861 επισκέψεις έναντι 75.123 το 2015) και στο Νοσοκομείο Πτολεμαΐδας (56.375 έναντι 46.118).
  3. Συνεχής αύξηση καταγράφεται τα τελευταία χρόνια και στον αριθμό όσων επισκέπτονται τα τακτικά εξωτερικά ιατρεία και των νοσοκομείων της 4ης Υγειονομικής Περιφέρειας Μακεδονίας - Θράκης. Μάλιστα μέσα σε μία πενταετία ο ετήσιος αριθμός των εξετασθέντων στα ΤΕΙ αυξήθηκε κατά 240.000. Ειδικότερα πέρυσι, πραγματοποιήθηκαν 1.224.400 επισκέψεις στα εξωτερικά ιατρεία των νοσοκομείων της 4ης ΥΠΕ, έναντι 1.105.507 το 2015, 1.019.799 το 2014, 1.027.413 το 2013 και 988.561 το 2012. Αξίζει να σημειωθεί ότι στη συγκεκριμένη ΥΠΕ από το 2013 και μετά καταγράφεται μία μικρή αλλά συνεχής μείωση τόσο στις επισκέψεις στα επείγοντα όσο και στον αριθμό των νοσηλευόμενων ασθενών.
  4. Στα νοσοκομεία της 5ης ΥΠΕ Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας, οι επισκέψεις στα ΤΕΙ ανήλθαν το 2016 σε 679.356, έναντι 606.661 το 2015 και 598.862 το 2014.
  5. Σταθερά υψηλός είναι ο αριθμός των εξετασθέντων στα πρωινά τακτικά εξωτερικά ιατρεία των νοσοκομείων της 6ης Υγειονομικής Περιφέρειας Πελοποννήσου, Ηπείρου, Ιονίων Νήσων και Δυτικής Ελλάδας: 1.284.784 το 2016, έναντι 1.280.609 το 2015.
  6. Τα ΤΕΙ των νοσοκομείων της 7ης ΥΠΕ Κρήτης δέχθηκαν πέρυσι 46.000 περισσότερες επισκέψεις από πολίτες: 506.900 επισκέψεις καταγράφηκαν το 2016 έναντι 460.604 το 2015.
  7. Σε αντίθεση με την υπόλοιπη χώρα, μικρή μείωση καταγράφηκε πέρυσι στα εξωτερικά ιατρεία των νοσοκομείων της 2ης ΥΠΕ Πειραιώς και Αιγαίου. Ειδικότερα, έγιναν πέρυσι 904.698 επισκέψεις στα ΤΕΙ, έναντι 920.965 επισκέψεων το 2015.

Από την ίδρυση του ΕΣΥ το 1983, έχουν γίνει πολλές απόπειρες οργάνωσης της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας, με στόχο να αποτελέσει ένα άτυπο ανάχωμα στην πρόσβαση στα νοσοκομεία ασθενών που δεν χρήζουν νοσοκομειακής περίθαλψης. Δεν είχαν τα αναμενόμενα αποτελέσματα.

Την περασμένη Τρίτη το υπουργείο Υγείας έθεσε σε δημόσια διαβούλευση (opengov) νέο προσχέδιο νόμου για την οργάνωση συστήματος ΠΦΥ που θα βασίζεται στον οικογενειακό γιατρό, τις Τοπικές Μονάδες Υγείας (ΤΟΜΥ) και τις υφιστάμενες μονάδες (Κέντρα Υγείας και ΠΕΔΥ) και το οποίο περιλαμβάνει ένα «αυστηρό σύστημα παραπομπών» για τα μη επείγοντα περιστατικά σε εξειδικευμένες υπηρεσίες υγείας. Οι πολίτες θα εγγράφονται στην ΤΟΜΥ της γειτονιάς τους και τον οικογενειακό γιατρό, ο οποίος θα παρακολουθεί την υγεία τους. Ο οικογενειακός γιατρός είναι αυτός που θα παραπέμπει τον πολίτη για ειδικές υπηρεσίες υγείας στα Κέντρα Υγείας. Εφόσον ο πολίτης χρήζει περαιτέρω διάγνωσης, παρακολούθησης, θεραπείας ή νοσηλείας θα παραπέμπεται στο νοσοκομείο.

Η απευθείας πρόσβαση των πολιτών στα τακτικά εξωτερικά ιατρεία των νοσοκομείων δεν θα απαγορεύεται, ωστόσο θα εξυπηρετούνται κατά προτεραιότητα όσοι έχουν παραπεμφθεί από το Κέντρο Υγείας και τον οικογενειακό γιατρό.

Πηγή: kathimerini.gr

 

Δύο υποθέσεις βιασμών απασχόλησαν την Αστυνομία σε Λήμνο και Σέρρες.

Τα ξημερώματα της Δευτέρας ένας 32χρονος από την Αλβανία εισέβαλλε, σύμφωνα με αστυνομικές πηγές, σε σπίτι στην περιοχή Άγιος Δημήτριος στη Μύρινα Λήμνου. Ο δράστης επιτέθηκε εναντίον της 32χρονης ιδιοκτήτριας από τη Ρουμανία, την ξυλοκόπησε και στη συνέχεια τη βίασε. Το τοπικό Αστυνομικό Τμήμα ειδοποιήθηκε λίγο αργότερα και συνέλαβε τον 32χρονο, σε βάρος του οποίου σχηματίστηκε δικογραφία για βιασμό. Το θύμα εξετάστηκε από ιατροδικαστή και μεταφέρθηκε σε αρμόδιο κοινωνικό φορέα για την παροχή ψυχολογικής υποστήριξης.

Λίγες ώρες νωρίτερα στον Αχινό Σερρών ένας 26χρονος από την Αλβανία, σύμφωνα με την καταγγελία, επιτέθηκε και βίασε μία 35χρονη γυναίκα από την Ρουμανία, ενώ στην συνέχεια την εγκατέλειψε σε άθλια κατάσταση σε δρόμο του χωριού. Σε βάρος του δράστη, ο οποίος συνελήφθη, εκκρεμούσε απόφαση απαγόρευσης εισόδου στην Ελλάδα, ενώ μαζί του συνελήφθη και ένας 32χρονος ομοεθνής του, ο οποίος του παρείχε κατάλυμα. Και σε αυτή την περίπτωση ο δράστης με τη δικογραφία που σχηματίσθηκε σε βάρος του οδηγήθηκε στον Εισαγγελέα.

Το ίδιο πρωί στο Ασπροκκλήσι Θεσπρωτίας συνελήφθη ένας 26χρονος από την Αλβανία, σε βάρος του οποίου εκκρεμούσε ένταλμα σύλληψης από το Μικτό Ορκωτό Εφετείο Θεσσαλονίκης για απόπειρα βιασμού που είχε γίνει πρόσφατα στη Θεσσαλονίκη. Σε βάρος του είχε επιβληθεί ποινή φυλάκισης 4 χρόνια και 10 μήνες.

Πηγή: eleftherostypos.gr

Αύξηση των διελεύσεων των οχημάτων από την γέφυρα του Ρίου - Αντιρρίου σημειώθηκε φέτος το διάστημα των γιορτών σε σύγκριση με την περσινή χρονιά σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της «Γέφυρας ΑΕ».

Για την ακρίβεια πέρυσι από την τελευταία Παρασκευή πριν την μεγάλη Εβδομάδα μέχρι και τη Δευτέρα του Πάσχα τη γέφυρα διέσχισαν 141.909 οχήματα ενώ φέτος για το ίδιο ακριβώς χρονικό διάστημα το οχήματα αυξήθηκαν κατά 10.404 φτάνοντας τα 152.313.

Πρόκειται για μια ιδιαίτερα σημαντική αύξηση που προσεγγίζει το 10% στην οποία πιθανόν να συνέβαλε και η παράδοση των νέων εθνικών οδών. Στον συγκεκριμένο αριθμό πρέπει να προστεθεί και ο αριθμός των οχημάτων που επέλεξαν την εν λόγω μετακίνηση χρησιμοποιώντας το ferry boat ο οποίος ωστόσο δεν είναι δυνατόν να καταγραφεί για την ώρα.

Την αύξηση της κίνησης φυσικά την διαπίστωσαν πρώτοι οι οδηγοί που ταξίδεψαν αυτές τις μέρες σε χωριά και εξοχικές κατοικίες με την ιδιαίτερα υψηλή κίνηση που αντιμετώπισαν, ιδιαίτερα εχθές κατά την επιστροφή.

Έπειτα από επικοινωνία που είχαμε με την Σοφία Στάμου μάλιστα, υπεύθυνη επικοινωνίας της Ολυμπίας Οδού, πάνω από 125.000 είναι τα οχήματα που επέστρεψαν χθες και σήμερα στην Αθήνα διερχόμενα από τα διόδια της Ελευσίνας ενώ ο αριθμός των οχημάτων που πέρασε από τα διόδια του Ρίου με κατεύθυνση την Πάτρα τις ίδιες μέρες είναι πάνω από 40.000.

Συνολικά η αύξηση της κίνησης στον αυτοκινητόδρομο Πατρών-Αθηνών σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά είναι κοντά στο 10% χωρίς ωστόσο να είναι ακόμα σαφές σε ποιο βαθμό η αύξηση αυτή οφείλεται και σε αύξηση των εκδρομέων ή έχει να κάνει με την επιλογή του εν λόγω δρόμου από περισσότερους εκδρομείς που παλαιότερα λόγω και της κακής του ποιότητας επέλεγαν εναλλακτικές διαδρομές.

Πηγή: iefimerida.gr