×

Προειδοποίηση

JUser: :_load: Αδυναμία φόρτωσης χρήστη με Α/Α (ID): 708

Θύμα απάτης έπεσε μια 88χρονη γυναίκα με προβλήματα υγείας, καθώς πείστηκε ότι η κόρη της ενεπλάκη σε τροχαίο ατύχημα.

Σύμφωνα με πληροφορίες του magnesianews, άγνωστοι δράστες επικοινώνησαν τηλεφωνικά μαζί της και με το πρόσχημα ότι η κόρη της, ενεπλάκη σε τροχαίο της ζήτησαν χρήματα.

Η γυναίκα φέρεται να πείστηκε και να έδωσε ποσό ύψους 2.500 – 3.000 € σε άγνωστα άτομα στο δρόμο κάτω από το μπαλκόνι του σπιτιού της.

Αφού στη συνέχεια επικοινώνησε με την κόρη της, διαπιστώθηκε ότι επρόκειτο για απάτη κι ενημερώθηκε τηλεφωνικά η Αστυνομία, ενώ εκκρεμεί η κατάθεση της ηλικιωμένης, που αντιμετωπίζει λόγω ηλικίας προβλήματα υγείας και δεν μπορεί να μετακινηθεί εύκολα.

Πηγή: aftodioikisi.gr

Διαγράφεται από τη Δημοτική Παράταξη «ΟΛΟΙ ΓΙΑ ΤΗ ΛΕΥΚΑΔΑ» και ανακαλείται από Αντιδήμαρχος Καστού ο Χρήστος Τριλίβας. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, ως υποψήφιος, έλαβε 0 (μηδέν) ψήφους γεγονός που καταδεικνύει ότι δεν στήριξε ούτε ψήφισε τον συνδυασμό μας.

Σύμφωνα και με δήλωσή του, ψήφισε το ψηφοδέλτιο του συνδυασμού «ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ – ΑΛΛΑΖΟΥΜΕ ΠΟΡΕΙΑ» με υποψήφιο Δήμαρχο τον Θεόδωρο Σολδάτο.

 

Δρακονταειδής Κωνσταντίνος

Επικεφαλής της Δημοτικής Κίνησης «Όλοι για τη Λευκάδα»

Λευκάδα, 28 Μαΐου 2019

Σε θάλαμο νοσηλείας στην πρώτη χειρουργική κλινική, στο νοσοκομείο Παίδων μεταφέρθηκε η μικρή Αλεξία που τραυματίστηκε από αδέσποτη σφαίρα ανήμερα το Πάσχα στη Θήβα.

Βγήκε από την Εντατική, το μεσημέρι γης Δευτέρας, η 8χρονη Αλεξία, που τραυματίστηκε από αδέσποτη σφαίρα, στην αυλή του σπιτιού της στη Θήβα, ανήμερα το Πάσχα. Σύμφωνα με τα όσα μετέδωσε o Alpha στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων, η μικρή Αλεξίας μεταφέρθηκε την Δευτέρα το μεσημέρι σε θάλαμο νοσηλείας στην πρώτη χειρουργική κλινική, στο νοσοκομείο Παίδων.

«Έγινε το θαύμα. Έχουμε πολύ δρόμο ακόμη μπροστά μας. Ελπίζουμε η Αλεξία να επανέλθει γρήγορα γιατί μας έχει λείψει», δήλωσαν συγκινημένοι οι γονείς της.

Πηγή: in.gr

Σημαντική ήταν και φέτος η γυναικεία παρουσία στις ευρωεκλογές, εκ των οποίων πέντε ξεχωριστές και αξιόλογες γυναίκες κατάφεραν να εκλεχθούν και να μας εκπροσωπήσουν στην Ευρώπη.

Ελίζα Βόζεμπεργκ

Η Ελίζα Βόζεμπεργκ πρόκειται για μια γνωστή και πολιτικό, ενώ είναι η πρώτη γυναίκα σε ψήφους για τις ευρωεκλογές του 2019.

Έχει συμμετάσχει σε μεγάλες υποθέσεις ως δικηγόρος ενώ το 2014 τη βλέπουμε πρώτη φορά στην ευρωβουλή με τη Νέα Δημοκρατία.

Μαρία Σπυράκη

Τη Μαρία Σπυράκη τη γνωρίσαμε μέσα από τη μικρή οθόνη, ως μια πετυχημένη δημοσιογράφο.

Το 2014 αποφάσισε να ασχοληθεί με την πολιτική, ως υποψήφια στις Ευρωεκλογές με τη Νέα Δημοκρατία.

Άννα – Μισέλ Ασημακοπούλου

Η Άννα – Μισέλ Ασημακοπούλου είναι οικονομολόγος και νομικός.

Είχε εκλεχθεί βουλευτής Ιωαννίνων το 2012 και το 2015 στη Β΄Αθηνών με τη Νέα Δημοκρατία.

Το 2019 είναι η πρώτη φορά που κατέβηκε στης Ευρωεκλογές με την ίδια παράταξη.

Εύα Καϊλή

Η Εύα Καϊλή σπούδασε αρχιτεκτονική και είναι μέλος της Ευρωβουλής από το 2014.

Πρώτη φορά τη συναντάμε ως βουλευτή το 2007 με το ΠΑΣΟΚ, ωστόσο το 2014 αποφάσισε να ασχοληθεί με την Ευρώπη.

Έλενα Κουντουρά

Η Έλενα Κουντουρά αποφάσισε να ασχοληθεί με την πολιτική το 2004 όταν κατέβηκε ως υποψήφια στις βουλευτικές εκλογές με την Νέα Δημοκρατία.

Η πολιτική της καριέρα είχε πολλές ανατροπές μέχρι να καταλήξει φέτος υποψήφια στις Ευρωεκλογές με το ΣΥΡΙΖΑ.

Έχει διατελέσει υπουργός Τουρισμού στην κυβέρνηση Τσίπρα αλλά παραιτήθηκε για να μπορεί να είναι υποψήφια στις Ευρωεκλογές.

Πηγή: in.gr

Δάκρυα στα Καμένα Βούρλα για την αυτοκτονία της 34χρονης. Σε κατάσταση σοκ η μητέρα της, από τα όσα είδε και όσα διάβασε στο τελευταίο σημείωμα του παιδιού της.

Σοκαρισμένη είναι η τοπική κοινωνία στα Καμένα Βούρλα στη Φθιώτιδα, με την αυτοκτονία νεαρής γυναίκας. Έβαλε τέλος στη ζωή της, νωρίς το βράδυ της Δευτέρας (27-05-2019), με τραγικό τρόπο. Η 34χρονη διέμενε μόνη της δίπλα από το σπίτι της μητέρας της. Κάποια στιγμή η μητέρα της, την αναζήτησε και όταν μπήκε στο σπίτι έπαθε σοκ αφού αντίκρισε το παιδί της κρεμασμένο. Η αστυνομία που ερεύνησε το χώρο απέκλεισε από την πρώτη στιγμή την εγκληματική ενέργεια. Μάλιστα οι πληροφορίες του lamiareport.gr, αναφέρουν ότι η 34χρονη άφησε σημείωμα και όλα συγκλίνουν ότι η άτυχη κοπέλα αποφάσισε να βάλει τέλος στη ζωή της, λόγω ερωτικής απογοήτευσης.

Πηγή: newsit.gr

Ήταν πριν από την πολυαναμενόμενη δήλωση του πρωθυπουργού από την Κουμουνδούρου τα μεσάνυχτα της Κυριακής, που ο Αλέξης Τσίπρας τηλεφώνησε στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας για να του ανακοινώσει την απόφασή του να ζητήσει την προκήρυξη εκλογών. Σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», μάλιστα, ο Αλέξης Τσίπρας δήλωσε την πρόθεσή του να επισκεφθεί επισήμως τον Προκόπη Παυλόπουλο για να του ζητήσει να προκηρύξει εκλογές, την ερχόμενη Κυριακή, όταν πλέον και τυπικά θα έχει ολοκληρωθεί ο δεύτερος γύρος των αυτοδιοικητικών εκλογών.

Εξάλλου, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, υπήρξε χθες και σχετική τηλεφωνική επικοινωνία του κ. Παυλόπουλου με τον Κυριάκο Μητσοτάκη. Σε αυτήν ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας φέρεται να ενημέρωσε τον αρχηγό της αξιωματικής αντιπολίτευσης για τα διαδικαστικά ζητήματα, αλλά και για την ημερομηνία των εκλογών, η οποία ωστόσο ενδέχεται να είναι τελικώς η 7η Ιουλίου και όχι η 30ή Ιουνίου, καθώς τα ειδικά μαθήματα των Πανελλαδικών Εξετάσεων ολοκληρώνονται στις 2 Ιουλίου.

Αξίζει να σημειωθεί ότι μέχρι τις εκλογές δεν θα αναλάβει καθήκοντα υπηρεσιακή κυβέρνηση. Θα παραμείνει η παρούσα, καθώς ο κ. Τσίπρας δεν παραιτήθηκε, ούτε έχασε την εμπιστοσύνη της Βουλής.

Δύο ήταν οι οδοί που είχε ο πρωθυπουργός: η μία να παραιτηθεί και να οριστεί υπηρεσιακή κυβέρνηση από δικαστές και η δεύτερη να διαλύσει τη Βουλή με την επίκληση σπουδαίου εθνικού θέματος, περίπτωση κατά την οποία η κυβέρνηση συνεχίζει κανονικά και αλλάζουν μόνο, σύμφωνα με το συνταγματικό έθιμο, ο υπουργός Εσωτερικών και ο υπουργός Τύπου. Συνταγματικές πηγές εξηγούσαν ότι αυτό δεν είναι συνταγματικά δεσμευτικό, είναι, ωστόσο, πολιτική πρακτική που εφαρμόζεται σε επίπεδο αρχής.

Αξίζει να σημειωθεί ακόμα ότι η κυβέρνηση θα έχει πλήρεις αρμοδιότητες και, παρόλο που θα κλείσει η Βουλή, θα μπορεί να νομοθετεί με Πράξεις Νομοθετικού Περιεχομένου (ΠΝΠ). Ομως, αυτές θα πρέπει να κυρωθούν από την επόμενη Βουλή. Για παράδειγμα, αν η κυβέρνηση επιλέξει να περάσει παροχές με αυτόν τον τρόπο, θα πρόκειται απλώς για πυροτέχνημα, αφού δεν θα έχουν ισχύ.

Πηγή: kathimerini.gr

Του Δημήτρη Στεργίου

 

Το «διαρκές» έγκλημα  κατά της χώρας μας θα διαιωνίζεται,  αν δεν βρεθεί κάποιο κόμμα  για να εφαρμόσει μια πραγματικά ορθή, αποδοτική και αποτελεσματική Στρατηγική που θα αντιμετωπίσει αμέσως τις συγκεκριμένες έντονες διαρθρωτικές αδυναμίες αντινομίες και δημοσιονομικές ανισορροπίες που οδήγησαν το πολιτικό σύστημα στην ανυποληψία και τη χώρα στην καταστροφή

Στις 26 Μαϊου 2019 έκλεισε ο δέκατος, μετά τη μεταπολίτευση,   ολέθριος κυβερνητικός κύκλος,  με την παράδοση  της δέκατης «καμένης γης»,  και σε μια εβδομάδα θα αρχίσει ο ενδέκατος, ίσως ο πιο εφιαλτικός και επικίνδυνος  για τη χώρα και τον ελληνικό λαό, εκλογικός κύκλος , με την παραλαβή, από την κυβέρνηση που θα προέλθει από τις επικείμενες  εθνικές εκλογές, την ίδιας  «καμένης γης». Κι όμως, ημείς άδομεν. Όπως στις 6 Φεβρουαρίου του 1985 στην Αθήνα, όπου ξετυλίχθηκαν σκηνές που σε όλες τις επόμενες δεκαετίες έως σήμερα επαναλαμβάνονται μετά την πτώση κάθε κυβέρνησης δικομματισμού και ανάδειξη του άλλου κόμματος στην εξουσία, δηλαδή χοροί, τραγούδια, συγκεντρώσεις και αλαλαγμοί των νικητών κομματικών οπαδών.

Η Αθήνα τότε μετατράπηκε σε «Μενίδι πανηγυρίζον και μεθύσκον». Πίπιζες, νταούλια, χάλαζα πυροβολισμών, αλαλαγμοί χαράς, έξαλλοι πανηγυρισμοί στους δρόμους. Τι είχε συμβεί; Η κυβέρνηση Τρικούπη μόλις είχε ανατραπεί στη Βουλή με ψήφους 108 έναντι 104. Έτσι, ο αντιτρικουπισμός, υπό την ηγεσία του Θ. Δηλιγιάννη, έκανε την πρώτη σημαντική εμφάνιση στο δημόσιο βίο της χώρας. Δύο χρόνια νωρίτερα, στις 3 Ιουλίου του 1883, είχε αρχίσει  δικομματισμός, ο οποίος  συνεχίσθηκε και συνεχίζεται παρά τις εθνικές περιπέτειες, τους διεθνείς οικονομικούς ελέγχους, τις  διεθνείς εποπτείες, την υποθήκευση της χώρας, τους  συνεχείς δημοσιονομικούς εκτροχιασμούς, τη συνεχή αύξηση του χρέους και την εφιαλτική μείωση των γεννήσεων!

Τα ίδια Παντελάκη μου, τα ίδια Παντελή μου. Οι λαϊκιστές αλωνίζουν, οι δημαγωγοί «μαγεύουν», οι άφρονες πληθύνονται και ο «σοφός» (έτσι χαρακτηρίζεται μετά τα εκάστοτε εκλογικά αποτελέσματα!) λαός δεν μαθαίνει τίποτε από τα παθήματα. Κι έτσι, θα αρχίσει και θα τελειώσει και ο ενδέκατος εκλογικός κύκλος  να μαλώνουν οι πολιτικοί μας όχι για το ποιος θα κάνει το περισσότερο καλό στη χώρα, όπως έλεγε ο Αριστείδης στον αντίπαλό του Θεμιστοκλή, αλλά για το ποιος θα κάνει το περισσότερο κακό. Ήδη, σε προηγούμενο άρθρο μας παρουσιάσαμε με συγκεκριμένα στοιχεία για το κακό που έκανε η εκάστοτε κυβέρνηση στη χώρα μας μετά από κάθε εκλογικό κύκλο, με το χρέος, 129,7% του ΑΕΠ, που ενέταξε τη χώρα στο Μνημόνιο το 2010, να ξεπερνά σήμερα τα 340 δις. ευρώ ή το 180% του ΑΕΠ (ρεκόρ όλων των εποχών!) από μηδέν που ήταν το 1976!

Αυτές τις μελαγχολικές σκέψεις  ενίσχυσαν ακόμα περισσότερο οι δηλώσεις  του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα το βράδυ της 26ης Μαίου 2019 μετά το εκλογικό αποτέλεσμα τονίζοντας και ξανατονίζοντας  τη λέξη «πολλούς». Συγκεκριμένα, τόνισε, μεταξύ άλλων, τα εξής:

«Για να είναι τελικά ο ελληνικός λαός αυτός και μόνο αυτός που θα πάρει την οριστική απόφαση: Αν επιθυμεί να συνεχίσουμε με ένα σχέδιο για τη στήριξη των πολλών ή αν επιθυμεί την επιστροφή στα σκοτάδια της λιτότητας, του ΔΝΤ, στο χθες που όλοι και όλες ζήσαμε. Ο λαός υπήρξε πάντοτε το μοναδικό μας στήριγμα και με ειλικρίνεια ζητάμε την καθαρή εντολή τους. Σε όλες τις κρίσιμες στιγμές της ελληνικής ιστορίας, την απάντηση την έδινε και θα την δίνει πάντα ο ελληνικός λαός, θα τη δώσετε όλοι και όλες εσείς. Το μέλλον είναι στα δικά σας χέρια και αυτό το μέλλον πιστεύουμε ότι ανήκει στους πολλούς και γι' αυτό θα απευθυνθούμε σε αυτούς".

Αλλά, για να δούμε ποιοι είναι αυτοί οι «πολλοί» στην Ελλάδα για τους οποίους ενδιαφέρεται ο κ. Τσίπρας και οι οποίοι που «τρέφονται» από τους «λίγους»:

-Περίπου 5,1 εκατομμύρια φορολογούμενοι  δήλωσαν ετήσιο εισόδημα έως 8.000 ευρώ, με συνέπεια να πληρώσουν ουσιαστικά μηδενικό φόρο εισοδήματος. Στον αντίποδα περίπου 1 εκατομμύριο φορολογούμενοι συνεισφέρουν το 92% των εσόδων.

-Το μέγεθος της παραοικονομίας άγγιξε το 21% του ΑΕΠ το 2018, τη στιγμή που στην Ευρωπαϊκή Ένωση ο μέσος όρος ήταν 12,8%, ενώ χάνονται  6 δισεκατομμύρια ευρώ από την  αποφυγή ΦΠΑ.

-Περισσότεροι από εννέα στους δέκα αγρότες και επτά στους δέκα ελεύθερους επαγγελματίες δήλωσαν εισόδημα κάτω του αφορολόγητου ορίου. Παράλληλα, στην κατηγορία των μισθωτών το ποσοστό δηλώσεων έως 9.000 ευρώ ανήλθε στο 47%, αυξημένο κατά 14 μονάδες σε βάθος τεσσάρων ετών και αποτελούν τα υποζύγια ενός ολοένα αυξανόμενου  φορολογικού βάρους

-Η σχέση  μεταξύ των «δίκαιων» άμεσων φόρων και των «αντιλαϊκών και «αντικοινωνικών» έμμεσων  σημείωσε  αύξηση ρεκόρ το 2018!

-Θύματα της οικονομικής κρίσης είναι μόνο  εκατοντάδες χιλιάδες ιδιωτικοί υπάλληλοι, ιδιωτικές επιχειρήσεις και νέοι επιστήμονες, οι οποίοι έφυγαν από τη χώρα η οποία δαπάνησε τεράστιους φόρους για την εκπαίδευσή τους!

Ποια είναι η σωστή και αποτελεσματική «Στρατηγική»

Από την άλλη μεριά, ο πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας και νικητής και τροπαιούχος στις εκλογές αυτές Κυριάκος Μητσοτάκης επανέλαβε ότι δεν θα κάνει παροχές και ότι θα  συνεχίσει την ίδια στρατηγική. Κατ΄αρχάς, όλες οι παροχές που δεν δικαιολογούνται από την παραγωγή, την παραγωγικότητα, την ανταγωνιστικότητα, τις επιδόσεις είναι «μισητές» από τους  φιλέκδικους οικονομικούς νόμους. Ύστερα, για ποια στρατηγική μιλάμε. Ορθή, αποδοτική, σωτήρια και αποτελεσματική στρατηγική είναι εκείνη, η οποία θα αντιμετωπίσει όλες τις  «αθάνατες» στρεβλώσεις, διαρθρωτικές αδυναμίες, αντινομίες και ανισορροπίες που οδήγησαν το πολιτικό σύστημα στην ανυποληψία και τη χώρα στην καταστροφή. Είναι μελαγχολική η διαπίστωση ότι, ενώ όλες αυτές οι παθογένειες έγιναν  έντονες από τη διεθνή οικονομική κρίση του 2008 και του 2009 και αχρήστευσαν έως τώρα τρία επαχθή Μνημόνια, συνεχίζεται η ίδια «οικονομική» πολιτική», ο ίδιος λαϊκισμός, ο ίδιος «πολιτειακός σοσιαλισμός» και η ίδια μέριμνα και το ίδιο πάθος μόνο για την περιβόητη κυβερνητική «καρέκλα». Και να προλάβω  μιαν εύλογη παρατήρησή σας ότι όλα αυτά που αναφέρω είναι γενικά και αφηρημένα,  παραθέτω τη «Στρατηγική» που εφαρμόζουν άλλες χώρες που έχουν εντυπωσιακές επιδόσεις και παρατηρήσεις και προτάσεις  διεθνών οργανισμών, οι οποίες «υιοθετούνται» ασμένως» από τις ελληνικές κυβερνήσεις για να παίρνουν τις δόσεις των χρηματοδοτικών προγραμμάτων , έστω και ύστερα από μερικές τάχα «εμπλοκές»:

-Ενώ από μελέτη πάλι του ΟΟΣΑ προέκυπτε  ήδη από το 2011 ότι η ύφεση, η μείωση των αποδοχών, η μείωση της απασχόλησης, η αύξηση της ανεργίας επέδρασαν αρνητικά στα έσοδα των ασφαλιστικών ταμείων, με αποτέλεσμα να απαιτούνται πρόσθετες κρατικές ενισχύσεις, συνεχίζονταν και συνεχίζονται τα μέτρα λεηλασίας του οικογενειακού εισοδήματος και ο φορομπηχτισμός για να καλύπτονται οι σπατάλες!.

--Εάν η Ελλάδα πετύχει  τη μέση αποδοτικότητα των χωρών του ΟΟΣΑ, δηλαδή 0,71,  τότε θα είχε υψηλότερες ετήσιες εισπράξεις ΦΠΑ ύψους περίπου 9,8 δις. ευρώ ή 4,6% του ΑΕΠ για τα οποία συνεχώς όλα τα επόμενα χρόνια έως σήμερα, επειδή είμαστε ανίκανοι να εισπράττουμε ΦΠΑ, γίνονται περικοπές μισθών και συντάξεων χωρίς κανένα θετικό αποτέλεσμα για την ελληνική οικονομία και το χρέος!

-Εάν η Ελλάδα προωθούσε  τις μεταρρυθμίσεις που υπόσχονταν με τα Μνημόνια, από εμπειρικές μελέτες του ΟΟΣΑ προκύπτει ότι σε βάθος δεκαετίας  η χώρα μας θα εξασφάλιζε αύξηση του ΑΕΠ κατά περίπου 18% και μια σημαντική συνεισφορά στη μεταβολή του χρέους προς το ΑΕΠ για την περίοδο 2010 – 2013 γύρω στο 62% του ΑΕΠ και στη επίτευξη πρωτογενούς πλεονάσματος από το επόμενο έτος.

-Εάν η Ελλάδα  εφάρμοζε  με συνέπεια  το πρόγραμμα διαρθρωτικών  μεταρρυθμίσεων, εκτιμάται ότι  μέχρι το 2020 το δημόσιο χρέος ως ποσοστό του ΑΕΠ θα μπορούσε να αποκλιμακωθεί κατά τουλάχιστον 20 εκατοστιαίες μονάδες! Και για να επισημανθεί το μέγεθος των εγκλημάτων αυτών υπενθυμίζω την απόφαση - χάρη του τελευταίου Eurogroup  στις 5 Δεκεμβρίου 2016, δηλαδή ύστερα από έξι χρόνια, για ελάφρυνση του δημόσιου χρέους κατά 20% έως το … 2060. Ε, δεν πάει άλλο. Στη φυλακή, λοιπόν, για διαρκές έγκλημα…

-Ενώ το δημογραφικό πρόβλημα παίρνει εφιαλτικές διαστάσεις και γίνεται μείζον εθνικό,  οι οικογένειες με παιδιά τιμωρούνται στην Ελλάδα! Αυτό προκύπτει από τη μελέτη του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ) για τη φορολογία σε οικογένεια στην οποία εργάζεται ο ένας γονιός με δύο παιδιά, όπου διαπιστώνονται οι υψηλότερες φορολογικές επιβαρύνσεις μεταξύ των 34 χωρών του Οργανισμού. Αυτή η διαπίστωση ισχύει ήδη από το 1992!

- Ελλάδα είναι η μόνη χώρα του ΟΟΣΑ, όπου η φορολογική επιβάρυνση μιας οικογένειας με παιδιά είναι υψηλότερη κατά τρεις ποσοστιαίες μονάδες σε σύγκριση με τα φορολογικά βάρη που επωμίζεται ένας άγαμος εργαζόμενος χωρίς παιδιά, σε αντίθεση με τα υπόλοιπα κράτη του ΟΟΣΑ, όπου  η φορολογική επιβάρυνση των νοικοκυριών με δύο παιδιά είναι κατά εννέα  ποσοστιαίες μονάδες χαμηλότερη σε σχέση με τον άγαμο εργαζόμενο χωρίς παιδιά.

-Στην Ελλάδα, εισφορές κοινωνικής ασφάλισης εργαζομένων και εργοδοτών αντιπροσωπεύουν το 83% της συνολικής φορολογικής επιβάρυνσης σε σύγκριση με το 63% του συνολικού μέσου όρου του ΟΟΣΑ. Αν με όλα αυτά  περιμένουμε  ανάπτυξη, μείωση της ανεργίας και άμεση αντιμετώπιση του εφιαλτικού δημογραφικού προβλήματος, είμαστε βαθιά … νυχτωμένοι…

-Οι εισφορές και οι φόροι  είναι από τους υψηλότερους (60%) τόσο στην Ευρωπαϊκή Ένωση όσο και στον Οργανισμό Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ), με  οδυνηρές συνέπειες  στις επενδύσεις και την προώθηση της ανάπτυξης.

-Με την υψηλή φορολογία, μετά τα νοικοκυριά, εξοντώθηκε όλη η οικονομική και επιχειρηματική δραστηριότητα, με την ύφεση να «τσακίζει κόκαλα» και τα «περήφανα γερατειά» να εξωθούνται συνεχώς στο περιθώριο.

-Από τις αρχές ήδη της δεκαετίας του 1990 δεν υπήρχαν περιθώρια για επιβολή νέων φόρων ή αύξηση υφισταμένων, αλλά, δυστυχώς, συνεχώς έως και σήμερα τα φοροεισπρακτικά μέτρα «πάνε σύννεφο», γονατίζοντας έτσι οικονομία και νοικοκυριά. .

-Ούτε το φορολογικό σύστημα της χώρας ούτε οι φορολογικοί συντελεστές διαφέρουν σημαντικά από τα αντίστοιχα συστήματα και τους συντελεστές στις άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ωστόσο, τα έσοδα του ευρύτερου κυβερνητικού τομέα, ως ποσοστό του ΑΕΠ, υπολείπονται του μέσου όρου της Ευρωπαϊκής Ένωσης κατά 8 εκατοστιαίες μονάδες, λόγω της εκτεταμένης φοροδιαφυγής , η οποία στη χώρα πάει … σύννεφο, σε πείσμα της ψήφισης πάνω από 3.500 νόμους  από την ελληνική Βουλή και της έκδοσης πάνω από 115.000 υπουργικές αποφάσεις μετά το 1975.  Δηλαδή, το ελληνικό Δημόσιο χάνει κάθε χρόνο έως και 16 δις. ευρώ (21 δις. ευρώ κατά τον Γιώργο Αλογοσκούφη!), τα οποία θα υπερκάλυπταν τις ετήσιες δαπάνες  για μισθούς και συντάξεις στον τομέα αυτό!

-Για να αντιμετωπιστεί η φοροδιαφυγή και να συρρικνωθεί στα επίπεδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης πρέπει να γίνουν να γίνουν, όπως προτείνει συνεχώς η Τράπεζα της Ελλάδος,   μερικά «ενοχλητικά» πράγματα: Πρώτον, πρέπει να δοθεί πολύ μεγάλη έμφαση στον έλεγχο των δημόσιων δαπανών. Δεύτερον, πρέπει να εξασφαλιστεί ουσιαστικός έλεγχος των δαπανών όλων των εκτός κρατικού προϋπολογισμού φορέων του δημόσιου τομέα, για να μειωθούν τα ελλείμματά τους και η επιβάρυνση του προϋπολογισμού με επιχορηγήσεις που αντιστοιχούν σε ένα ιδιαίτερα μεγάλο τμήμα των συνολικών δαπανών. Τρίτον, απαιτείται μεγαλύτερη πρόοδος στην αντιμετώπιση των διαρθρωτικών προβλημάτων του δημόσιου τομέα, για να δημιουργηθούν οι αναγκαίες προϋποθέσεις προς επίτευξη υψηλότερων μακροοικονομικών επιδόσεων, ιδιαίτερα όσον αφορά την ανάπτυξη και την απασχόληση.

-Το 2014 οι ομολογουμένως  αντικοινωνικοί και αντιλαϊκοί έμμεσοι φόροι ήταν 1,15 φορές περισσότεροι από τους άμεσους φόρους, ενώ τα επόμενη έτη έως το 2018 (πρόβλεψη) η σχέση αυτή γίνεται συνεχώς δυσμενέστερη (1,19 φορές, 1,21 φορές, 1,30 φορές και 1,32 φορές το 2015, το 2016, το 2017 και το 2018 αντίστοιχα).

-Το 2017 και το 2018 οι, ομολογουμένως, επαναλαμβάνουμε, αντικοινωνικοί και αντιλαϊκοί έμμεσοι φόροι αντιπροσώπευαν το 57% των συνολικών φορολογικών εσόδων, έναντι 54% το 2014.

-Δεν θα χρειαζόταν να καταφύγει η εκάστοτε κυβέρνηση στην εύκολη τακτική των περικοπών μερικών κοινωνικών επιδομάτων προκειμένου να χρηματοδοτηθεί το κόστος του Κοινωνικού Εισοδήματος Αλληλεγγύης στον προϋπολογισμό , αν εφάρμοζε κι αυτή όσα (πολύ δύσκολα, βεβαίως, βεβαίως!) έχει προτείνει πρόσφατα η Παγκόσμια Τράπεζα. Υπενθυμίζεται ότι, σύμφωνα με  πρόσφατη μελέτη της Παγκόσμιας Τράπεζας, η καθολική εφαρμογή του ελάχιστου εγγυημένου εισοδήματος που τώρα έχει γίνει  Κοινωνικό Εισόδημα Αλληλεγγύης,  το 2013 στην Ελλάδα θα μπορούσε να αυξήσει  το εισόδημα 1.200.000 ατόμων ( ή 11% του πληθυσμού) μειώνοντας το χάσμα της φτώχειας κατά το ένα τρίτο.

Σημειώνεται  ότι το δημοσιονομικό κόστος εκτιμήθηκε τότε σε 980 εκατ. ευρώ ή  0,5% του ΑΕΠ ή περίπου 2,5% των κοινωνικών δαπανών. Αν όμως, όπως επισημαίνεται,  η επιλογή των δικαιούχων γινόταν με βάση το πραγματικό και όχι το δηλωθέν εισόδημα των αιτούντων, ώστε να αποκλείονται όσοι ψευδώς εμφανίζονται να πληρούν τα εισοδηματικά κριτήρια λόγω απόκρυψης του πραγματικού εισοδήματος, ο αριθμός των δικαιούχων εκτιμάται ότι θα μειωνόταν κατά 754.269 άτομα, ή 7% του πληθυσμού, και το κόστος  σε 681 εκατ. ευρώ ή 0,4% του ΑΕΠ. Δηλαδή, θα εξασφαλίζονταν  πάνω από 300 εκατ. ευρώ, τα οποία με την τακτική που εφαρμόζεται, παρά τη δέσμευση με το Νόμο  2336/2015 με τη συμφωνία του 2015!), ο «μαϊμού» επιδοματούχος έχει … διπλό καρβέλι (αφορολόγητος και … επίδοματούχος!)

Φρονώ ότι, αν η κοινοβουλευτική, πολιτική, οικονομική, κοινωνική συμπεριφορά του δικομματισμού, που άρχισε κυρίως  από την πτώση του Τρικούπη το 1885, αλλά και των άλλων κομμάτων δεν εκδηλωνόταν με τους τρόπους που σκιαγραφήθηκαν πιο πάνω, τα δυσμενή αυτά αποτελέσματα στην κοινωνία και την οικονομία θα ήταν ίσως λιγότερα. Εννοούμε την ύπαρξη συνεχούς ουσιαστικού κοινοβουλευτικού ελέγχου από όλα τα κόμματα,  τις εποικοδομητικές προτάσεις για το καλό της χώρας και, φυσικά, τη νηφαλιότητα, την ηρεμία και όχι, φυσικά, τις γνωστές στείρες αντιδράσεις «όχι σε όλα» ή «ναι σε όλα», ανάλογα με τις προσδοκίες για κομματικό όφελος ή την προσπάθεια αποφυγής του κομματικού κόστους.

Αν δεν γίνουν αυτά που ενδεικτικά παρέθεσα το «αύριον ουκ έσσεται πάλι άμεινον»…

«Κόβεται» στις εξετάσεις ετοιμότητας το υπουργείο Υποδομών, αφού προχώρησε στην ψήφιση ενός νόμου για την αλλαγή του συστήματος εξετάσεων υποψηφίων οδηγών, χωρίς να έχει προετοιμάσει –ως όφειλε– το έδαφος σε πρακτικό επίπεδο.

Με παρατάσεις και εξαιρέσεις, συνεχείς αντιδράσεις είτε από εξεταστές (υπαλλήλους των Περιφερειών) είτε από εκπαιδευτές, καθίσταται αδύνατη η ομαλοποίηση του νέου συστήματος χορήγησης αδειών οδήγησης. Τέσσερις μήνες μετά την ψήφιση του σχετικού νόμου, που τροποποιεί το σύνολο της διαδικασίας εξέτασης και με τα προβλήματα να προϋπάρχουν, καθώς είχε προηγηθεί μακρά περίοδος αποχής των εξεταστών από τη διαδικασία, εξετάσεις για τη χορήγηση διπλώματος οδήγησης πραγματοποιούνται αποσπασματικά. Έτσι, οι πολίτες βρίσκονται και πάλι σε ομηρία, οι νέες προβλέψεις που επιτρέπουν τη συνοδευόμενη οδήγηση σε άτομα 17 ετών να μην μπορούν ακόμα να εφαρμοστούν, ενώ το υπουργείο Υποδομών επιδίδεται σε συνεχείς φραστικές επιθέσεις κατά των ιδιοκτητών και εκπαιδευτών των σχολών οδήγησης.

Επιβεβαιώνοντας την αδυναμία διαχείρισης της κατάστασης, το υπουργείο προχώρησε πριν από λίγες ημέρες σε νέα παράταση. Αυτή τη φορά παρατείνει την ισχύ των δελτίων εκπαίδευσης εξέτασης (ΔΕΕ) των υποψηφίων οδηγών έως τις 31 Ιουλίου. Όπως παραδέχεται το υπουργείο, η παράταση δίνεται «δεδομένης και της συσσώρευσης σημαντικού αριθμού φακέλων στην πλειονότητα των υπηρεσιών Μεταφορών και Επικοινωνιών των περιφερειακών ενοτήτων της χώρας, λόγω της μέχρι πρότινος αδυναμίας διενέργειας δοκιμασιών προσόντων και συμπεριφοράς».

Η πρόβλεψη αυτή αφορά σε υποψηφίους που είχαν προγραμματισμένες εξετάσεις, οι οποίες όμως δεν πραγματοποιήθηκαν, καθώς και για όσους αιτήθηκαν εξετάσεις οι οποίες δεν προγραμματίστηκαν. Με την εν λόγω εγκύκλιο επιβεβαιώνεται ότι μέχρι στιγμής δεν φαίνεται να δίδεται κάποια οριστική λύση στο πρόβλημα.

Σήμερα, ο λόγος για τον οποίο δεν διεξάγονται οι εξετάσεις ακούει στη λέξη εκπαιδευτές, οι οποίοι λόγω της μεταβατικής περιόδου που ισχύει μέχρι την 4η Ιουνίου δεν μπορούν να... βρουν χώρους για την πρακτική εξέταση των υποψηφίων χωρίς να συντρέχει κίνδυνος ατυχήματος. Πληροφορίες αναφέρουν ότι θα δοθεί παράταση και σε αυτή τη μεταβατική περίοδο, γεγονός το οποίο θα επιτείνει τη σύγχυση, καθώς οι εμπλεκόμενοι περιμένουν την ενεργοποίηση της οριστικής πρόβλεψης που θέλει την πρακτική εξέταση των υποψηφίων να διεξάγεται σε ειδικά σημεία του δρόμου όπου θα έχει διακοπεί η κυκλοφορία. Ωστόσο, καθίσταται ιδιαίτερα δύσκολο να βρίσκονται κλιμάκια της τροχαίας σε όλα τα σημεία διεξαγωγής των εξετάσεων ώστε να ελέγχουν τη ροή της κυκλοφορίας των υπόλοιπων οχημάτων.

Πρόσθετο πρόβλημα προκαλεί η υποχρέωση εναλλαγής εκπαιδευτών κατά την εξέταση. Πρακτικά ο νόμος προβλέπει ότι το ζεύγος εξεταζόμενου και εκπαιδευτή θα είναι άγνωστο, καθώς δεν παρευρίσκεται στην εξέταση ο εκπαιδευτής με τον οποίο ο υποψήφιος έχει κάνει τα μαθήματα.

Η επιλογή του εκπαιδευτή, που θα βρίσκεται στην εξέταση, γίνεται κατόπιν κλήρωσης από το υπουργείο Υποδομών. «Όταν, όμως, έχουν προγραμματιστεί για παράδειγμα έξι επιτροπές (εξετάσεις) σε μία ημέρα, απαιτούνται τρεις διαφορετικοί εκπαιδευτές, οι οποίοι θα πρέπει να μπορούν να βρίσκονται στον χώρο εξέτασης που έχει οριστεί. Αυτό δεν είναι πάντα εφικτό» εξηγεί στην «Κ» ο Νίκος Γρέτζελος, πρόεδρος του Σωματείου Επαγγελματιών Εκπαιδευτών Οδηγών Αυτοκινήτων Δυτικής Αττικής. 

Η ασφάλιση

Πριν από λίγες ημέρες λύθηκε τουλάχιστον ένα ζήτημα το οποίο προέκυψε με την ενεργοποίηση του νέου συστήματος και αφορά την ασφάλιση των υποψηφίων οδηγών και των οχημάτων κατά την εξέταση η οποία διεξάγεται απουσία του εκπαιδευτή. Στην περίπτωση μάλιστα των ηλικιωμένων οδηγών (άνω των 74 ετών), οι οποίοι καλούνται να ανανεώσουν το δίπλωμά τους, η εξέταση γίνεται στο δικό τους όχημα και όχι σε εκπαιδευτικό που διαθέτει σύστημα πέδησης στη θέση του συνοδηγού. Οι ασφαλιστικές εταιρείες προχώρησαν στην έκδοση δύο νέων ασφαλιστικών προϊόντων τα οποία αφορούν είτε τον εκπαιδευόμενο (ονομαστική ασφάλιση) για την ημέρα της εξέτασης, είτε το όχημα.

Οι ηλικιωμένοι από την πλευρά τους δεν σταματούν να διαμαρτύρονται, καθώς εκτός από την πολύωρη αναμονή που βιώνουν κατά την επανεξέτασή τους, αντιμετωπίζουν μεγάλη δυσκολία στην ενημέρωση ως προς τον χρόνο και τον τόπο διεξαγωγής των εξετάσεων. «Ρωτώντας σε μια σχολή οδηγών μου είπαν ότι πρέπει να πληρώσω 1.500 ευρώ προκειμένου να διασφαλίσω την ανανέωση του διπλώματός μου. Μου εξήγησαν ότι το “λάδωμα” έχει ακριβύνει, καθώς η εξέταση έχει δυσκολέψει» υποστηρίζει έξαλλος 79χρονος οδηγός, ο οποίος προσπαθεί να ανανεώσει το δίπλωμά του.

Η αίσθηση, πάντως, που επικρατεί ύστερα και από την πολύμηνη αναστάτωση που έχει φέρει ιδιοκτήτες σχολών οδηγών και εκπαιδευτές στα όρια κρίσης, «λόγω έλλειψης αντικειμένου», είναι ότι αναζητούν ένα έναυσμα για να λήξουν την κινητοποίησή τους. Δεν αποκλείεται, ωστόσο, να παίξει και τον ρόλο του ο χρόνος διεξαγωγής των εθνικών εκλογών στη λήψη οριστικών αποφάσεων του κλάδου.

Πηγή: kathimerini.gr

Ένας ακόμη κρατούμενος άφησε την τελευταία του πνοή στις φυλακές Κορυδαλλού, αυτή τη φορά ένας 50χρονος Έλληνας.

Ο συγκεκριμένος κρατούμενος εξέτιε ποινή για κλοπές. Το πρωί της Δευτέρας τον βρήκαν νεκρό οι συγκρατούμενοί του στη Δ’ πτέρυγα των φυλακών Κορυδαλλού. Μέχρι στιγμής δεν έχουν γίνει γνωστά τα αίτια του θανάτου του. Η αστυνομία ερευνά το ενδεχόμενο ο θάνατος του 50χρονου κρατούμενου να οφείλεται σε χρήση ναρκωτικών, σύμφωνα με πληροφορίες του ΑΝΤ1.

Υπενθυμίζεται ότι, σε ένα ξεχωριστό περιστατικό, το βράδυ της Κυριακής υπήρξαν συμπλοκές μεταξύ κρατουμένων στις φυλακές Κορυδαλλού. Συγκεκριμένα, τρεις Αλβανοί κρατούμενοι επιχείρησαν να περάσουν από τη Γ΄πτέρυγα στη Δ΄, προκειμένου να επιτεθούν σε συγκρατούμενούς τους, αλλά οι πόρτες έκλεισαν να προκλήθηκε αναταραχή.

Πηγή: iefimerida.gr

Η αντίστροφη μέτρηση για τις Πανελλαδικές 2019 έχει ξεκινήσει.

Την Πέμπτη, 6 Ιουνίου θα αρχίσουν για τους μαθητές των Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑΛ) και στις 7 Ιουνίου για τους μαθητές των Γενικών Λυκείων (ΓΕΛ), όπως έχει ανακοινώσει το υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων.
Οι μαθητές που είναι υποψήφιοι και εξετάζονται σε άλλη σχολική μονάδα από αυτή στην οποία υπέβαλαν αίτηση – δήλωση δικαιούνται αποζημίωση που ανέρχεται στα 350 ευρώ. Όμως διευκρινίζεται ότι, για να λάβει κάποιος την αποζημίωση αυτή θα πρέπει να συμμετέχει για πρώτη φορά στις Πανελλήνιες Εξετάσεις αλλά και να πληροί κάποιες προϋποθέσεις.

Ακολουθεί η απόφαση του υπουργείου Παιδείας:
"Με την αριθμ. πρωτ. Φ.151/89670/A5 (ΦΕΚ 1918 τ.Β΄/01-06-2017) Κοινή Υπουργική Απόφαση ρυθμίζονται εφεξής τα θέματα που αφορούν στην κάλυψη εξόδων μετακίνησης, διαμονής και διατροφής υποψηφίων που συμμετέχουν στις Πανελλαδικές εξετάσεις το ίδιο έτος κατά το οποίο αποφοιτούν από Γενικό ή Επαγγελματικό Λύκειο και εξετάζονται πανελλαδικά σε άλλη σχολική μονάδα από αυτή στην οποία υπέβαλαν αίτηση – δήλωση και συγκεκριμένα:

Στο άρθρο 1 της εν λόγω ΚΥΑ καθορίζεται το ύψος της αποζημίωσης το οποίο ανέρχεται σε 350,00 ευρώ ανά δικαιούχο και ορίζονται οι γενικές προϋποθέσεις.
Ειδικότερα, καθίσταται δικαιούχος ο υποψήφιος ο οποίος συμμετέχει κατά την διάρκεια της τακτικής εξεταστικής περιόδου, στο σύνολο των δηλωμένων στην αίτηση – δήλωση συμμετοχής στις Πανελλαδικές εξετάσεις μαθημάτων, ενώ εξαιρούνται της αποζημίωσης οι υποψήφιοι οι οποίοι θα μετακινηθούν στα εξεταστικά κέντρα προκειμένου να εξεταστούν στα ειδικά μαθήματα.
Επιπλέον, ορίζεται ότι δεν καθίσταται δικαιούχος, υποψήφιος ο οποίος θα συμμετέχει στις επαναληπτικές εξετάσεις.
Στο άρθρο 2 περιγράφονται οι δικαιούχοι της ως άνω ρύθμισης.

Συγκεκριμένα, καθίστανται δικαιούχοι οι υποψήφιοι για εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, οι οποίοι αποφοιτούν το ίδιο έτος κατά το οποίο συμμετέχουν στις Πανελλαδικές εξετάσεις και εξετάζονται σε σχολική μονάδα (εξεταστικό κέντρο) διαφορετική από αυτή που κατέθεσαν αίτηση δήλωση συμμετοχής στις Πανελλαδικές, εφόσον πληρούν τις παρακάτω προϋποθέσεις:
Α. Είναι υποψήφιοι των Γενικών ή Επαγγελματικών Λυκείων της Χώρας και μετακινούνται:
-από τις σχολικές μονάδες της νησιωτικής Χώρας προς άλλα Εξεταστικά Κέντρα της νησιωτικής Χώρας.
-Η αποζημίωση δεν καταβάλλεται εάν η μετακίνηση πραγματοποιείται εντός του ιδίου νησιού και η απόσταση μεταξύ των δύο σχολικών μονάδων (δηλ. σχολικής μονάδας υποβολής της αίτησης – δήλωσης συμμετοχής στις Πανελλαδικές εξετάσεις και Εξεταστικού Κέντρου) είναι μικρότερη των 120 χιλιομέτρων.

-από τις σχολικές μονάδες υποβολής της αίτησης – δήλωσης της νησιωτικής Χώρας προς άλλα Εξεταστικά κέντρα της ηπειρωτικής Χώρας.
-από τις σχολικές μονάδες της ηπειρωτικής Χώρας προς άλλα Εξεταστικά κέντρα της ηπειρωτικής Χώρας και η απόσταση μεταξύ των δύο σχολικών μονάδων (δηλ. σχολικής μονάδας υποβολής της αίτησης – δήλωσης συμμετοχής στις Πανελλαδικές εξετάσεις και Εξεταστικού Κέντρου) είναι μεγαλύτερη από 120 χιλιόμετρα.
Β. Είναι υποψήφιοι των Γενικών ή Επαγγελματικών Λυκείων της Χώρας με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και μετακινούνται :
-από τις σχολικές μονάδες της νησιωτικής Χώρας προς τα Βαθμολογικά ή Ειδικά Εξεταστικά Κέντρα της νησιωτικής Χώρας. Η αποζημίωση δεν καταβάλλεται εάν η μετακίνηση πραγματοποιείται εντός του ιδίου νησιού και η απόσταση μεταξύ των δύο σχολικών μονάδων (δηλ. σχολείου υποβολής αίτησης – δήλωσης συμμετοχής στις Πανελλαδικές εξετάσεις και Βαθμολογικού Κέντρου ή Ειδικού εξεταστικού Κέντρου ) είναι μικρότερη των 120 χιλιομέτρων.
-από τις σχολικές μονάδες της νησιωτικής Χώρας προς τα Βαθμολογικά ή Ειδικά Εξεταστικά της ηπειρωτικής Χώρας.
-από τις σχολικές μονάδες της ηπειρωτικής Χώρας προς τα Βαθμολογικά ή Ειδικά Εξεταστικά Κέντρα της ηπειρωτικής Χώρας εφόσον η απόσταση της σχολικής μονάδας από το Βαθμολογικό Κέντρο ή Ειδικό Εξεταστικό Κέντρο είναι μεγαλύτερη των 120 χιλιομέτρων.
Στο άρθρο 3 περιγράφεται η διαδικασία καταβολής των αποζημιώσεων καθώς και τα απαιτούμενα δικαιολογητικά.
Ειδικότερα, ο υποψήφιος ή ο νόμιμος κηδεμόνας του πρέπει, μετά την λήξη των εξετάσεων, να καταθέσει, μέσω του Λυκείου στο οποίο υπέβαλε την αίτηση –δήλωση συμμετοχής στις Πανελλαδικές εξετάσεις, προς τη Δ/νση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης αίτηση και τα ακόλουθα δικαιολογητικά :
α) Βεβαίωση του Λυκείου αποφοίτησης από την οποία να προκύπτει το έτος αποφοίτησης του συγκεκριμένου υποψηφίου (βλ. συνημμένο υπόδειγμα 1).
β) Βεβαίωση της Διεύθυνσης Τεχνικών Έργων της αρμόδιας Περιφερειακής Ενότητας από την οποία να προκύπτει η χιλιομετρική απόσταση της έδρας του Εξεταστικού ή του Βαθμολογικού ή του Ειδικού Εξεταστικού Κέντρου από το σχολείο υποβολής της αίτησης – δήλωσης του υποψηφίου. Η παρούσα χορηγείται σε φωτοαντίγραφο στον υποψήφιο από τη σχολική μονάδα υποβολής της αίτησης – δήλωσης, κατόπιν σχετικής αίτησης του σχολείου προς την αρμόδια προαναφερόμενη υπηρεσία Τεχνικών Έργων.
Σημειώνεται ότι, η Βεβαίωση της Διεύθυνσης Τεχνικών Έργων της αρμόδιας Περιφερειακής Ενότητας από την οποία προκύπτει η χιλιομετρική απόσταση της έδρας του Εξεταστικού ή του Βαθμολογικού ή του Ειδικού Εξεταστικού Κέντρου από το σχολείο υποβολής της αίτησης – δήλωσης του υποψηφίου, δεν απαιτείται σε περίπτωση μετακίνησης του υποψηφίου από νησιωτική σχολική μονάδα σε άλλη νησιωτική σχολική μονάδα (άλλου νησιού) ή από νησιωτική σχολική μονάδα σε σχολική μονάδα της ηπειρωτικής χώρας.
γ) Βεβαίωση του Προέδρου της Λυκειακής Επιτροπής του Εξεταστικού Κέντρου ή του Προέδρου της Επιτροπής του Εξεταστικού Κέντρου ή του Προέδρου του Βαθμολογικού ή Ειδικού Εξεταστικού Κέντρου, για τις περιπτώσεις των υποψηφίων με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, από την οποία να προκύπτουν τα εξεταζόμενα μαθήματα, οι ημέρες και οι ημερομηνίες συμμετοχής του υποψηφίου στις εξετάσεις. Ο υποψήφιος μετά το πέρας των Πανελλαδικών Εξετάσεων, λαμβάνει την εν λόγω βεβαίωση την οποία στη συνέχεια παραδίδει, σύμφωνα με τα παραπάνω, στο Λύκειο υποβολής της αίτησης δήλωσης (βλ. συνημμένο υπόδειγμα 2).
Σημειώνεται ότι, δεν εκδίδεται η προαναφερόμενη βεβαίωση για υποψήφιο ο οποίος παραπέμπεται στις επαναληπτικές εξετάσεις".

Πηγή: protothema.gr