Κόρινθος: Γυναίκα έκανε βουτιά θανάτου από τη γέφυρα του Ισθμού
Τραγικό θάνατο βρήκε μια γυναίκα, αγνώστων στοιχείων, ηλικίας περίπου 35 ετών όταν έπεσε στη Διώρυγα της Κορίνθου σήμερα το πρωί.
Η άτυχη γυναίκα μεταφέρθηκε στο Γενικό Νοσοκομείο Κορίνθου με ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ, όπου εκεί οι γιατροί διαπίστωσαν τον θάνατο της.
Προανάκριση κάνει το Β’ Λιμενικό Τμήμα Ίσθμιας του Λιμεναρχείου Κορίνθου.
Πηγή: korinthostv.gr
Τέλος της περιόδου εποχικής γρίπης - Στους 154 οι θάνατοι από τον ιό
Την αυλαία στην εφετινή επιδημιολογική επιτήρηση της εποχικής γρίπης ρίχνει ο Εθνικός Οργανισμός Δημόσιας Υγείας (ΕΟΔΥ, πρώην ΚΕΕΛΠΝΟ) με την σημερινή έκθεσή του.
Ο απολογισμός για την τελευταία εβδομάδα επιτήρησης, δηλαδή 13 έως 19 Μαϊου, είναι δύο θανατηφόρα περιστατικά γρίπης. Συνολικά, από τον περασμένο Οκτώβριο έως και τις 19 Μαϊου έχουν καταγραφεί 154 θύματα της γρίπης και κυρίως των επιπλοκών της. Κατά το ίδιο διάστημα αναφέρθηκαν 388 σοβαρά κρούσματα εργαστηριακά επιβεβαιωμένης γρίπης, εκ των οποίων τα 374 χρειάστηκαν νοσηλεία σε ΜΕΘ.
Την περσινή περίοδο εποχικής γρίπης είχαν αναφερθεί 107 σοβαρά κρούσματα γρίπης, που χρειάστηκαν νοσηλεία σε Μονάδα Εντατικής Θεραπείας (ΜΕΘ), εκ των τα 42 ήταν θανατηφόρα.
Το προφίλ των ασθενών
Όσον αφορά στα κρούσματα με νοσηλεία σε ΜΕΘ, πρόκειται για 226 άνδρες και 148 γυναίκες, με εύρος ηλικιών από 0 έως 90 έτη και μέση ηλικία 58,9 έτη. Τα 370 (98,9%) από τα προαναφερόμενα κρούσματα οφείλονται στον ιό γρίπης τύπου Α και τα 4 (1,1%) στον ιό γρίπης τύπου Β. Από τα 316 από τα στελέχη τύπου Α που απομονώθηκαν και υποτυποποιήθηκαν, τα 54 (17,1%) ανήκαν στον υπότυπο Α(Η3Ν2) και τα 262 (82,9%) στον υπότυπο Α(Η1Ν1).
Από τα 374 κρούσματα ήταν εμβολιασμένα τα 56 (15%). Ωστόσο, τα 287 (76,7%) από τα 374 προαναφερόμενα σοβαρά κρούσματα με νοσηλεία σε ΜΕΘ ανήκαν σε κλινική ομάδα υψηλού κινδύνου για την οποία συστήνεται εμβολιασμός για την εποχική γρίπη.
Χωρίς νοσηλεία σε ΜΕΘ κατέληξαν 7 άνδρες και 7 γυναίκες, με εύρος ηλικιών από 35 έως 87 έτη και μέση ηλικία 76,1 έτη. Και τα 14 από τα προαναφερόμενα κρούσματα οφείλονταν στον ιό γρίπης τύπου Α, με την πλειονότητα να είναι Α(Η1Ν1).
Τα θύματα της γρίπης ήταν 102 άνδρες και 52 γυναίκες, με εύρος ηλικιών από 0 έως 90 έτη και μέση ηλικία 65,9 έτη. Από τα 152 (98,7%) κρούσματα απομονώθηκε ιός γρίπης τύπου Α και από τα 2 (1,3%) ιός γρίπης τύπου Β. Τα 126 στελέχη γρίπης τύπου Α που απομονώθηκαν από τα προαναφερόμενα κρούσματα υποτυποποιήθηκαν και από αυτά τα 105 (83,3%) ανήκαν στον υπότυπο Α(Η1Ν1) και τα 21 (16,7%) στον υπότυπο Α(Η3Ν2). Τα 134 (87%) από τα 154 θανατηφόρα κρούσματα ανήκαν σε κλινική ομάδα υψηλού κινδύνου για την οποία συστήνεται εμβολιασμός για την εποχική γρίπη σύμφωνα με τη σχετική εγκύκλιο του Υπουργείου Υγείας.
Πηγή: protothema.gr
Επιστρέφονται άδειες οδήγησης και πινακίδες ενόψει εκλογών
Επιστρέφονται από χθες, 23 Μαΐου, οι άδειες οδήγησης, οι πινακίδες και οι άδειες κυκλοφορίας των οχημάτων, προκειμένου να διευκολυνθούν οι πολίτες για την άσκηση του εκλογικού τους δικαιώματος στις επικείμενες εκλογές, σύμφωνα με απόφαση της υφυπουργού Προστασίας του Πολίτη, Κατερίνας Παπακώστα- Σιδηροπούλου.
Όπως διευκρινίζεται στην ανακοίνωση, η απόφαση αφορά στα στοιχεία οδήγησης και κυκλοφορίας που έχουν αφαιρεθεί ή κατατεθεί στις αστυνομικές Αρχές μέχρι και την Τρίτη 21 Μαΐου 2019, αποκλειστικά για τις παραβάσεις: Στάση και στάθμευση, καθώς και παραβίαση πινακίδας Ρ-40 (απαγορεύεται η στάση και η στάθμευση), για την οποία προβλέπεται αφαίρεση της άδειας κυκλοφορίας και των πινακίδων κυκλοφορίας για 20 ημέρες.
Εξαιρούνται από την απόφαση οι παραβάσεις στάθμευσης που παρεμποδίζουν ράμπες διάβασης Ατόμων με Αναπηρία και σε αποκλειστικές ή γενικές θέσεις στάθμευσης Ατόμων με Αναπηρία.
Προϋπόθεση για την επιστροφή των προαναφερόμενων στοιχείων οδήγησης και κυκλοφορίας είναι η καταβολή του διοικητικού προστίμου.
Σημειώνεται ότι η εκτέλεση αποφάσεων που έχουν εκδοθεί από δικαστικές ή άλλες αρχές εφαρμόζεται κανονικά, καθώς δεν εμπίπτουν στην παραπάνω διαδικασία επιστροφής των στοιχείων.
Πηγή: protothema.gr
Ποια είναι η διαδικασία για την καταμέτρηση των ψήφων
Η διαδικασία καταμέτρησης των ψήφων μετά το πέρας της εκλογικής διαδικασίας και μετά το άνοιγμα της κάλπης υπαγορεύεται το Προεδρικό Διάταγμα 26 του 2012 ΦΕΚ 57 Τεύχος Α΄ της 15ης Μαρτίου 2012 (Κωδικοποίηση σ’ ενιαίο κείμενο των διατάξεων της νομοθεσίας για την εκλογή βουλευτών)
Συγκεκριμένα η διαδικασία προβλέπει:
Άρθρο 89 (Άρθρο 89 Π.Δ. 96/2007) Αποπεράτωση της ψηφοφορίας
ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 1
Όταν περάσει η ορισμένη από το πρόγραμμα ώρα για τη λήξη της ψηφοφορίας η εφορευτική επιτροπή μπορεί να την παρατείνει το πολύ δύο ώρες, μόνον εφόσον διαπιστώνεται η παρουσία εκλογέων, που επιθυμούν να ασκήσουν το δικαίωμά τους. Εάν η ψηφοφορία διακόπηκε για οποιοδήποτε λόγο, αυτή παρατείνεται, με συμφωνία και του αντιπροσώπου της δικαστικής αρχής, μέχρι να συμπληρωθεί ο χρόνος που κράτησαν οι διακοπές. Κατά παρέκκλιση και σε πολύ εξαιρετικές περιπτώσεις, απολύτως δικαιολογημένες η εφορευτική επιτροπή μπορεί να παρατείνει την ψηφοφορία και πέρα από τις δύο ώρες, καθώς και πέρα από το χρόνο της διακοπής, μέχρι να εξαντληθεί ο αριθμός των παρόντων εκλογέων.
ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 2
Όταν λήξει η ψηφοφορία, κηρύσσεται η αποπεράτωσή της και κλείνονται οι πόρτες του καταστήματος μετά συντάσσεται πρακτικό, στο οποίο αναφέρεται ο ολικός αριθμός των γραμμένων στον εκλογικό κατάλογο εκλογέων, ο αριθμός αυτών που ψήφισαν, η ώρα της περάτωσης της ψηφοφορίας, καθώς και ο λόγος της τυχόν συνέχισης αυτής πέρα από την ορισμένη.
ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 3
Στο πρακτικό πιστοποιείται ότι οι σφραγίδες της κάλπης, βρέθηκαν άθικτες τη στιγμή του ανοίγματος αυτής.
Άρθρο 90(Άρθρο 90 Π.Δ. 96/2007) Άνοιγμα κάλπης − Αρίθμηση φακέλων
ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 1
Κατόπιν ο πρόεδρος της επιτροπής ή αυτός που διευθύνει τα έργα της, ορίζει τα καθήκοντα κάθε μέλους και αρχίζει η διαλογή των ψηφοδελτίων, με την παρουσία των υποψηφίων ή των αντιπροσώπων τους, σύμφωνα με αυτά που ορίζονται στις επόμενες παραγράφους.
ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 2
Ανοίγεται η κάλπη και αριθμούνται οι φάκελοι πρώτα χωρίς να ανοιχτούν. Το αποτέλεσμα της αρίθμησης γράφεται ολογράφως στο βιβλίο των πρακτικών.
ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 3
Αν από την αρίθμηση προκύψει διαφορά μεταξύ του αριθμού των φακέλων και του αριθμού των ψηφοφόρων που ψήφισαν, επαναλαμβάνεται η αρίθμηση.
ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 4
Εάν και πάλι προκύψει διαφορά, πετιούνται οι φάκελοι εκείνοι που δεν έχουν τη σφραγίδα της εφορευτικής επιτροπής. Όταν ο αριθμός των ασφράγιστων ξεπερνάει τον αριθμό των φακέλων που πλεονάζουν, τότε αφαιρούνται στην τύχη και πετιούνται τόσοι φάκελοι ασφράγιστοι όσοι είναι οι πλεονάζοντες.
ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 5
Εάν και πάλι ύστερα από το πέταγμα των ασφράγιστων φακέλων υπάρχουν πλεονάζοντες, τότε όλοι οι σφραγισμένοι φάκελοι ξαναρίχνονται στην κάλπη και αφαιρούνται στην τύχη όσοι είναι και οι πλεονάζοντες. Οι φάκελοι που έτσι αφαιρούνται, ανοίγονται και σημειώνεται στο βιβλίο πρακτικών το περιεχόμενο των ψηφοδελτίων, που βρίσκονται μέσα σ’ αυτούς τα οποία όμως δεν υπολογίζονται στη διαλογή.
ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 6
Η εφορευτική επιτροπή οφείλει σε κάθε περίπτωση να διατυπώσει στα πρακτικά τη γνώμη της για την αιτία της ύπαρξης πλεοναζόντων φακέλων.
Άρθρο 91 (Άρθρο 91 Π.Δ. 96/2007) Διαλογή ψήφων
ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 1
Μετά τα παραπάνω η εφορευτική επιτροπή προβαίνει στη διαλογή των ψήφων με τον εξής τρόπο:
α) Ο Πρόεδρος της επιτροπής ή εκείνος που διευθύνει τις εργασίες της παίρνει από την κάλπη ένα − ένα φάκελο, τον αποσφραγίζει και αφού εξακριβώσει το έγκυρο του ψηφοδελτίου, το οποίο επιδεικνύει σε όποιον από τους παρισταμένους το ζητήσει (μέλη της εφορευτικής επιτροπής, υποψηφίους ή αντιπροσώπους τους), διαβάζει το περιεχόμενό του έτσι ώστε να τον ακούνε όλοι,
β) κάθε έγκυρο ψηφοδέλτιο αριθμείται κατά τη σειρά εξαγωγής του από την κάλπη και μονογράφεται από τον πρόεδρο της εφορευτικής επιτροπής ή εκείνον που διευθύνει τις εργασίες της, ο οποίος θέτει τη μονογραφή του και δίπλα από κάθε σταυρό προτίμησης που υπάρχει στο ψηφοδέλτιο. Ακολούθως, συμπληρώνει ολογράφως το συνολικό αριθμό σταυρών προτίμησης του ψηφοδελτίου.
γ) στη συνέχεια σημειώνεται ο αριθμός του ψηφοδελτίου σε ειδικούς πίνακες, από τους οποίους ο ένας τηρείται για τους συνδυασμούς κομμάτων ή συνασπισμών και για τους μεμονωμένους υποψηφίους και ο άλλος για τους υποψηφίους των συνδυασμών. Στον πρώτο από τους πίνακες αυτούς ο αριθμός του ψηφοδελτίου αναγράφεται απέναντι από το όνομα του συνδυασμού ή μεμονωμένου υποψηφίου που ψηφίζεται και στο δεύτερο πίνακα απέναντι από το όνομα του υποψηφίου υπέρ του οποίου υπάρχει έγκυρος σταυρός προτίμησης σύμφωνα με όσα ορίζονται στις παραγράφους 7 και 9 του άρθρου 72.
ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 2
Αμέσως μόλις τελειώσει η διαλογή, ο πρόεδρος της εφορευτικής επιτροπής ή εκείνος που διευθύνει τις εργασίες της, τηλεγραφεί ή ανακοινώνει εγγράφως με οποιοδήποτε άλλο πρόσφορο μέσο αμέσως και χωρίς καμιά καθυστέρηση στον Αντιπεριφερειάρχη της περιφερειακής ενότητας της έδρας του νομού που υπάγεται το εκλογικό τμήμα, το αποτέλεσμα της διαλογής των ψήφων. Η ανακοίνωση αυτή πρέπει να περιλαμβάνει: α) Τον ολικό αριθμό των εκλογέων που είναι γραμμένοι στο εκλογικό τμήμα. β) Τον ολικό αριθμό των εκλογέων που ψήφισαν. γ) Τον αριθμό των ψηφοδελτίων που αναγνωρίστηκαν ως έγκυρα. δ) Τον αριθμό των άκυρων ψηφοδελτίων. ε) Τον αριθμό των λευκών ψηφοδελτίων και στ) Τον αριθμό των έγκυρων ψηφοδελτίων που έλαβε κάθε συνδυασμός και κάθε μεμονωμένος υποψήφιος. Στη συνέχεια γίνεται διαλογή των σταυρών προτίμησης που έχουν λάβει οι υποψήφιοι κάθε συνδυασμού και μόλις τελειώσει η διαλογή αυτή το αποτέλεσμά της ανακοινώνεται στον Αντιπεριφερειάρχη της περιφερειακής ενότητας της έδρας του οικείου νομού.
ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 3
Για την εκτέλεση των υποχρεώσεων της προηγούμενης παραγράφου, τίθενται στη διάθεση του προέδρου της εφορευτικής επιτροπής ή αυτού που διευθύνει τα έργα της, όλα τα όργανα της Ελληνικής Αστυνομίας που υπηρετούν στην περιφέρεια του εκλογικού τμήματος και στην ανάγκη και πολίτες, που είναι υποχρεωμένοι να εκτελέσουν αμέσως την εντολή που τους δόθηκε. Οποιαδήποτε παράλειψη του προέδρου της εφορευτικής επιτροπής, ή εκείνου που διευθύνει τα έργα της ή των δημόσιων οργάνων ή των πολιτών τιμωρείται σύμφωνα με το άρθρο 118.
Άρθρο 92(Άρθρο 92 Π.Δ. 96/2007) Διακοπή της διαλογής
ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 1
Η διαλογή γίνεται συνέχεια. Μπορεί να διακοπεί μόνο από κούραση αυτών που ασχολούνται με τη διαλογή, οπότε ο δικαστικός αντιπρόσωπος και η εφορευτική επιτροπή μεριμνά ώστε οι φάκελοι και τα ψηφοδέλτια να τοποθετηθούν στην κάλπη, που κλείνεται και σφραγίζεται από την εφορευτική επιτροπή. Οι υποψήφιοι ή οι αντιπρόσωποί τους μπορούν να βάλουν τις σφραγίδες τους. Επίσης κλείνεται και το άνοιγμα από το οποίο ρίχνονται στην κάλπη τα ψηφοδέλτια. Το άνοιγμα αυτό καλύπτεται με ταινία που απλώνεται σε όλο του το μήκος. Στις δύο άκρες η ταινία σφραγίζεται με τις ίδιες σφραγίδες. Γι’ αυτό συντάσσεται πράξη στο βιβλίο πρακτικών, που υπογράφεται από τα μέλη της εφορευτικής επιτροπής, το δικαστικό αντιπρόσωπο και τους υποψηφίους ή τους αντιπροσώπους τους. Έπειτα η επιτροπή οφείλει να κλείσει το κατάστημα της ψηφοφορίας, σφραγίζοντας τις πόρτες και τα παράθυρα αυτού και να το παραδώσει στα αρμόδια για τη φύλαξη όργανα με την ευθύνη του δικαστικού αντιπροσώπου, της εφορευτικής επιτροπής και του επικεφαλής της φρουράς.
ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 2
Όταν αρχίσει πάλι η διαλογή, συντάσσεται για την επανάληψη νέα πράξη, που υπογράφεται όπως παραπάνω. Στην πράξη βεβαιώνεται ότι η κάλπη ήταν απαραβίαστη και οι σφραγίδες ανέπαφες.
Άρθρο 93 (Άρθρο 93 Π.Δ. 96/2007) Πέρας διαλογής
ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 1
Μετά τον τερματισμό της διαλογής, κλείνονται οι πίνακες διαλογής που προβλέπονται στο άρθρο 91 παράγραφο 1 περ. γ΄, με πράξη που γράφεται στους πίνακες αυτούς και υπογράφεται από τον Πρόεδρο και τα μέλη της εφορευτικής επιτροπής, τους υποψηφίους ή τους αντιπροσώπους τους. Στην πράξη που συντάσσεται στον πίνακα των συνδυασμών και των μεμονωμένων υποψηφίων αναφέρεται το άθροισμα των έγκυρων ψηφοδελτίων που έλαβε κάθε συνδυασμός και μεμονωμένος υποψήφιος και στην πράξη που συντάσσεται στον πίνακα των υποψηφίων των συνδυασμών το άθροισμα των σταυρών προτίμησης που έλαβε κάθε υποψήφιος.
ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 2
Αμέσως κατόπιν η εφορευτική επιτροπή συντάσσει άλλη πράξη στο βιβλίο πρακτικών της εκλογής, που την υπογράφουν όλοι οι προηγούμενοι. Στην πράξη αναφέρονται: α) η ημέρα και η ώρα του πέρατος της διαλογής, β) ο ολικός αριθμός των γραμμένων στο τμήμα εκλογέων, γ) ο ολικός αριθμός των εκλογέων που ψήφισαν, δ) ο ολικός αριθμός των φακέλων που βρέθηκαν στην κάλπη, ε) ο αριθμός των ψηφοδελτίων που αναγνωρίστηκαν ως έγκυρα, στ) ο αριθμός των άκυρων ψηφοδελτίων, ζ) ο αριθμός των λευκών ψηφοδελτίων, η) ο αριθμός των ψηφοδελτίων που προσβλήθηκαν ως άκυρα, αλλά κηρύχθηκαν έγκυρα, θ) ο αριθμός των έγκυρων ψηφοδελτίων (περιλαμβανομένων και αυτών της περίπτωσης η που κηρύχθηκαν έγκυρα), τα οποία πήρε κάθε συνδυασμός και κάθε μεμονωμένος υποψήφιος και ι) κάθε άλλο στοιχείο προβλεπόμενο από το εκλογικό σύστημα που εφαρμόζεται σύμφωνα με τις διατάξεις του διατάγματος αυτού. Η πράξη αυτή διαβάζεται δημόσια και αντίγραφό της διαβιβάζεται αμέσως στον Αντιπεριφερειάρχη της περιφερειακής ενότητας της έδρας του νομού και στο δήμαρχο της περιφέρειας που υπάγεται το εκλογικό τμήμα.
ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 3
Μετά το πέρας της διαλογής η εφορευτική επιτροπή παραδίνει στο δήμαρχο την κάλπη αφού κλείσει μέσα σ’ αυτήν όσα τυχόν εκλογικά είδη περίσσεψαν. Αυτοί είναι υποχρεωμένοι να τα φυλάξουν.
Άρθρο 94 (Άρθρο 94 Π.Δ. 96/2007) Διαβίβαση αποτελεσμάτων στο Πρωτοδικείο
ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 1
Η εφορευτική επιτροπή είναι υποχρεωμένη, αμέσως μετά τον τερματισμό της διαλογής, να κλείσει ασφαλώς μέσα σε σάκο τα βιβλία και όλα τα άλλα εκλογικά έγγραφα, καθώς και τα δέματα των ψηφοδελτίων τακτοποιημένα κατά συνδυασμούς ή μεμονωμένους υποψηφίους, με τη σειρά που αριθμήθηκαν και να σφραγίσει το σάκο. Στο σάκο έχουν το δικαίωμα να βάλουν τη σφραγίδα τους οι αντιπρόσωποι των κομμάτων. Το σάκο παραλαμβάνει ο αντιπρόσωπος της δικαστικής αρχής, τον μεταφέρει ο ίδιος και τον παραδίνει στον πρόεδρο του πρωτοδικείου που είναι αρμόδιο σύμφωνα με τις παραγράφους 3, 4 και 5 αυτού του άρθρου. Εφόσον η μετάβαση στην έδρα αυτού του πρωτοδικείου είναι δύσκολη ή δαπανηρή, παραδίνει το σάκο στον πρόεδρο του πλησιέστερου πρωτοδικείου, ο οποίος οφείλει να τον στείλει αμέσως με το ασφαλέστερο μέσο στον πρόεδρο του αρμόδιου πρωτοδικείου.
ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 2
Αν χαθεί ο σάκος της προηγούμενης παραγράφου, το αρμόδιο πρωτοδικείο, αφού διαπιστώσει την απώλεια με απόφαση του Πολυμελούς Πρωτοδικείου, που εκδίδεται με την διαδικασία της εκούσιας δικαιοδοσίας, διατάζει να προσκομιστεί το αντίγραφο της πράξης της εφορευτικής επιτροπής που διαβιβάστηκε στον Αντιπεριφερειάρχη ή το δήμαρχο, σύμφωνα με το εδάφιο β΄ της παραγράφου 2 του άρθρου 93. Με βάση το αντίγραφο αυτό γίνεται η συγκέντρωση και κατάταξη των αποτελεσμάτων σύμφωνα με το άρθρο 98.
ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 3
Αρμόδιο Δικαστήριο για τις ενέργειες, που ορίζονται στα άρθρα 27, 30, 32, 33, 36, 39, 103 παράγραφο 1 και την παράγραφο 1 του άρθρου αυτού, είναι το πρωτοδικείο, που εδρεύει στην πρωτεύουσα του νομού.
ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 4
Για τις εκλογικές περιφέρειες Α΄ και Β΄ Αθηνών και την εκλογική περιφέρεια του νομού Αττικής, αρμόδιο είναι το Πρωτοδικείο Αθηνών. Για τις εκλογικές περιφέρειες Α΄ και Β΄ Πειραιώς αρμόδιο είναι το Πρωτοδικείο Πειραιώς και για τις εκλογικές περιφέρειες Α΄ και Β΄ Θεσσαλονίκης το Πρωτοδικείο Θεσσαλονίκης.
ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 5
Αρμόδιο πρωτοδικείο για την εκλογική περιφέρεια του νομού Λασιθίου ορίζεται το πρωτοδικείο, που εδρεύει στη Νεάπολη του νομού αυτού.
Πηγή: myota.gr
«Βροχή» επιδομάτων δύο ημέρες πριν τις εκλογές
Ολοκληρώθηκε η εκκαθάριση της Β' δόσης του επιδόματος παιδιού για το 2019, και τα ποσά πιστώνονται σταδιακά από χθες το απόγευμα, ώστε να είναι διαθέσιμα σε όλους έως σήμερα το πρωί, με βάση τις διαδικασίες του συστήματος πληρωμών ΔΙΑΣ και των πιστωτικών ιδρυμάτων.
Όπως ανακοίνωσε ο Οργανισμός Προνοιακών Επιδομάτων και Κοινωνικής Αλληλεγγύης (ΟΠΕΚΑ), η Β' διμηνιαία δόση του 2019 αφορά τους μήνες Μάρτιο και Απρίλιο και υπολογίστηκε, βάσει των εξαρτώμενων τέκνων που δηλώθηκαν στο Α21 του 2019 και σύμφωνα με την τελευταία εκκαθαρισμένη φορολογική δήλωση. Συνολικά, πληρώνονται 732.219 δικαιούχοι, εκ των οποίων οι 728.498 είναι δικαιούχοι του επιδόματος παιδιού 2019 και οι 3.721 είναι δικαιούχοι οικογενειακών επιδομάτων παλαιότερων ετών. Συνολικά, καταβάλλονται 170,47 εκατ. ευρώ.
Επίσης, από την Παρασκευή 24 Μαΐου, η ηλεκτρονική πλατφόρμα των αιτήσεων Α21 θα ενεργοποιηθεί ξανά και θα είναι διαθέσιμη σε όλους όσοι δεν έχουν ακόμη υποβάλει αίτηση Α21 για το 2019. Αιτήσεις για το επίδομα παιδιού 2019 θα υποβάλλονται έως τις 15 Ιανουαρίου 2020. Υπενθυμίζεται πως η αίτηση Α21 υποβάλλεται άπαξ ετησίως, οπότε, όσοι έχουν ήδη ολοκληρώσει την αίτησή τους, δεν χρειάζεται να επανέλθουν.
Όπως έχει ήδη ανακοινωθεί, την Παρασκευή 24 Μαΐου, καταβάλλονται επίσης τα προνοιακά αναπηρικά και διατροφικά επιδόματα του Μαΐου στο σύνολο των δικαιούχων, δηλαδή σε όλους όσοι πληρώνονταν μέχρι το 2018, από τους δήμους και τις Περιφέρειες, όπως και σε όλους όσοι υπέβαλαν αίτηση μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας των Κέντρων Κοινότητας και αυτή έχει εγκριθεί από τον ΟΠΕΚΑ. Συνολικά, θα καταβληθούν 64,35 εκατ. ευρώ σε 154.248 δικαιούχους.
Την Παρασκευή 24 Μαΐου, καταβάλλεται και το επίδομα στέγασης σε όλους όσοι υπέβαλαν αιτήσεις, και αυτές εγκρίθηκαν έως τις 30 Απριλίου 2019. Συνολικά θα καταβληθούν 49,57 εκατ. ευρώ σε 230.001 δικαιούχους (πάνω από 609.000 άτομα). Το επίδομα θα δοθεί αναδρομικά από 1ης Ιανουαρίου 2019 σε όλους όσοι έχουν στο όνομά τους ηλεκτρονικό μισθωτήριο συμβόλαιο από την ημερομηνία αυτή και υπέβαλαν αίτηση τον Απρίλιο.
Τέλος, την Παρασκευή 24 Μαΐου, καταβάλλεται το Κοινωνικό Εισόδημα Αλληλεγγύης (ΚΕΑ) στους δικαιούχους των οποίων οι αιτήσεις εγκρίθηκαν έως τις 30 Απριλίου 2019 (συνολικά θα καταβληθούν 52,2 εκατ. ευρώ σε 255.603 δικαιούχους), όπως επίσης, το επίδομα στεγαστικής συνδρομής και το επίδομα ομογενών (προνοιακά επιδόματα που χορηγούνταν από τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης-ΟΤΑ έως και το 2018).
Εύα Καϊλή: Να ανατρέψουμε το φιάσκο των Πρεσπών στο γήπεδο της E.E.
Η ευρωβουλευτής και εκ νέου υποψήφια με το ΚΙΝΑΛ προτείνει επτά σημεία δράσης κατά της συμφωνίας που αποτελεί «μεγάλη εθνική ήττα», όπως σημειώνει.
Αποφασισμένη να ανανεώσει την παρουσία της στην ευρωβουλή και να βάλει τα δυνατά της προκειμένου να ανατρέψει το «φιάσκο», όπως την αποκαλεί, της Συμφωνίας των Πρεσπών, εντός του «γηπέδου της Ευρωπαϊκής Ένωσης», δηλώνει η ευρωβουλευτής Εύα Καΐλή, τονίζοντας τα επτά σημεία, πάνω στα οποία θα «πατήσει», προκειμένου να πετύχει τον στόχο.
Η ευρωβουλευτής και εκ νέου υποψήφια με το Κίνημα Αλλαγής, μίλησε για τη συμφωνία της κυβέρνησης με τη γειτονική χώρα, καθώς και για τις κινήσεις που προτίθεται να κάνει, εάν επανεκλεγεί, προκειμένου να προασπίσει τα συμφέροντα της Ελλάδας.
«Η συμφωνία των Πρέσπων αποτελεί φιάσκο της ελληνικής διπλωματίας και μια μεγάλη εθνική ήττα. Ωστόσο, λέω πάντα ότι παρά την αποτυχία το στοίχημα της Μακεδονίας δεν χάθηκε. Χαμένοι είναι μόνο οι αγώνες που δεν δώσαμε. Πλέον, μαζεύουμε τα κομμάτια μας, και κοιτάμε πως θα αξιοποιήσουμε τα εργαλεία που μας δίνει το γεγονός ότι είμαστε ήδη από τα αρχαιότερα μέλη της ΕΕ, και κρατάμε στα χέρια μας την ενταξιακή πορεία των Σκοπίων. Η εποχή των αναλύσεων απόδοσης ευθυνών τελείωσε. Πρέπει να δώσουμε μια Εθνική μάχη στο γήπεδο της Ένωσης. Είναι εξαιρετικό που στους επόμενους μήνες η χώρα θα ξανα-αποκτήσει σοβαρότητα στο υπουργείο Εξωτερικών με την αλλαγή της κυβέρνησης, ώστε να συσταθεί η Επιτροπή που θα διαχειριστεί τα σημαντικά ζητήματα που μετέθεσαν στο μέλλον».
Αναφερόμενη στο τι πρέπει όμως να γίνει σε επίπεδο Ευρωπαϊκών Θεσμών, η Εύα Καϊλή πρότεινε επτά σημεία δράσης:
«Υπογραμμίζω επτά σημεία προς ανατροπή:
Πρώτον, πρέπει να ασκηθούν πιέσεις να γίνει επίσημη μετάφραση της Συμφωνίας των Πρεσπών από την Αγγλική, στην Ελληνική γλώσσα αλλά και τη Σλάβικη όπου ο όρος «nationality» δεν θα σημαίνει Εθνότητα. Με οδηγό την ενδιάμεση συμφωνία του 1995, η μετάφραση θα διευκολύνει στη διασαφήνιση όρων και πλαισίων ερμηνείας. Η Ένωση πρέπει να απαιτήσει θεσμικά τη μετάφραση της συμφωνίας.
Δεύτερον, είναι το ζήτημα της «χρηστής διοικητικής πρακτικής». Εδώ περιλαμβάνεται η ενταξιακή πορεία των Σκοπίων και το άνοιγμα των προ-ενταξιακών κεφαλαίων. Η λογική περί «χρηστής διοικητικής πρακτικής» ωστόσο είναι διαφορετική στην Ελλάδα και διαφορετική στα Σκόπια. Πρέπει λοιπόν να παρέμβει η ΕΕ ως βασικό εμπλεκόμενο μέρος και να ορίσει πλαίσιο διοικητικής πρακτικής. Αυτό θα δώσει ισχυρό έλεγχο της Ελλάδας επί της ΠΓΔΜ όταν τα Σκόπια κωλυσιεργούν ή προβαίνουν σε μονομερείς ενέργειες. Όπως αυτή στον ΟΗΕ.
Τρίτον, η Ευρωπαϊκή Ένωση πρέπει να αναλάβει ρόλο εγγυητή της συμφωνίας κατά το διάστημα της λεγόμενης «τεχνικής μεταβατικής περιόδου» και να αστυνομεύει τα Σκόπια κάθε φορά που παραβιάζουν τα συμφωνηθέντα ή προσπαθούν να επιβάλουν τετελεσμένα όπως η ρηματική διακοίνωση που έστειλαν στον ΟΗΕ για τη κατοχύρωση των όρων «μακεδονικός».
Τέταρτον, στο σημείο της γλώσσας της ΠΓΔΜ, η πλευρά των Σκοπίων έχει υιοθετήσει μία σημείωση χωρίς ρητή και αμετάκλητη αποδοχή, ότι η η ομιλούμενη γλώσσα ανήκει στην οικογένεια των νοτιοσλαβικών γλωσσών. Η ΕΕ πρέπει να επιβάλει την οριστικοποίηση της αναφοράς της γλώσσας των Σκοπίων στην εν λόγω οικογένεια, χωρίς οι διάλεκτοι να υπονοούν Έθνος.
Πέμπτον, η αυθαίρετη χρήση του ονόματος «μακεδονικός» επιφέρει ζημιά στην ανταγωνιστικότητα και το μπραντ των ελληνικών προϊόντων. Η Ένωση έχει απόλυτη αρμοδιότητα σε ζητήματα πολιτικής ανταγωνισμού. Βάζοντας την Ένωση σε εποπτικό ρόλο, θα μπορέσουμε να προλάβουμε τις αυθαιρεσίες χρήσης της ΠΓΔΜ του ονόματος «Μακεδονικός», αυθαιρεσίες που δημιουργούν κενά και παραβιάσει του erga omnes. Επιπλέον, η διμερής επιτροπή που θα συζητήσει τις λεπτομέρειες, σύμφωνα με όσα μου απάντησε η Επίτροπος Vestager σε παρέμβασή μου, θα πρέπει να λειτουργεί υπό τις τεχνικές κατευθύνσεις της Κομισιόν.
Έκτον, είναι κρίσιμη η εποπτεία του εύθραυστου πολιτικού συστήματος της ΠΓΔΜ, που σήμερα μπορεί να έχει τον «μετριοπαθή» Ζάεφ, αλλά δεν ξέρουμε αν σε δύο χρόνια θα έχουμε απέναντί μας κάποιον νέο «Γκρούεφσκι». Η Ελλάδα πρέπει να επιβάλει τη στενή παρακολούθηση του πολιτικού συστήματος της ΠΓΔΜ ώστε να είναι σταθερή η εκπλήρωση των Κριτηρίων της Κοπεγχάγης.
Τέλος, έβδομον, προκειμένου να αποφύγουμε γεωπολιτικά τετελεσμένα τα οποία θα μπορούσε να αξιοποιήσει σε βάρος μας αργότερα η ΠΓΔΜ αλλοιώνοντας τα στρατηγικά πλεονεκτήματα της Ελλάδας, πρέπει να ουδετεροποιηθεί οποιαδήποτε ρύθμιση που θα καθιστά την ΠΓΔΜ μέλος της Κοινής Ενεργειακής Πολιτικής πριν ωριμάσει η ενταξιακή της πορεία και να εξουδετερωθεί η δέσμευση που μας επεβαλε ο Τσίπρας να παρέχουμε τεχνογνωσία στα Σκόπια, χρεώνοντας τους Έλληνες και 50.000.000€ για να αγοράσει η ΔΕΗ μας μια χρεοκοπημένη τους εταιρεία.
Είναι προφανές ότι τα εφτά σημεία που περιγράφω παραπάνω αποτελούν αναγκαίες προϋποθέσεις εξισορρόπησης των συνεπειών που προέκυψαν από το φιάσκο των Πρεσπών. Είναι συμβατικά κενά που δεν θα υπήρχαν αν η διαπραγμάτευση γινόταν από μία ικανότερη και πατριωτική κυβέρνηση. Αυτό σημαίνει ότι ο ΣΥΡΙΖΑ είναι ακατάλληλος να διαπραγματευτεί, και επίσης είναι ακατάλληλοι να διαπραγματευτούν στις επιτροπές του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου όσοι δεν κατανοούν ότι οι Πρέσπες είναι ένα μεγάλο εθνικό λάθος.
Η δέσμη σημείων που περιγράφω παραπάνω είναι και ο οδηγός διαχείρισης στην ΕΕ ελπίζω στην ιδια γραμμή με τους συναδέλφους Ευρωβουλευτές τους ερχόμενους μήνες. Ξαναλέω, ότι χαμένοι είναι μόνο οι αγώνες που δεν δόθηκαν. Με νηφαλιότητα και στρατηγική μπορούμε, λέω κατηγορηματικά, να ανατρέψουμε τα τετελεσμένα και να αποκαταστήσουμε την ιστορική αλήθεια και τη στρατηγική μας θέση στη περιοχή».
Πηγή: protothema.gr
Λαμία: Υπάλληλοι έκλεβαν τρόφιμα και τα έδιναν σε Ρομά
Τα ιμάτιά τους διαρρηγνύουν ότι είναι αθώοι τέσσερις υπάλληλοι σούπερ μάρκετ γνωστής αλυσίδας στη Λαμία, οι οποίοι συνελήφθησαν με την κατηγορία ότι έκλεβαν είδη μαναβικής, κατεψυγμένα και άλλα τρόφιμα τα οποία έβγαζαν από το καταστήμα ως αλλοιωμένα και τα παρέδιδαν σε πέντε Ρομά και δυο αλλοδαπούς!
Και οι 11 συνελλήφθησαν από άνδρες της Ασφαλείας παρουσία στελεχών της αλυσίδας και, μετά την προσαγωγή τους στον εισαγγελέα Πρωτοδικών Λαμίας, πήραν προθεσμία από τον ανακριτή για να απολογηθούν.
Οι υπεύθυνοι του σούπερ μάρκετ είχαν ενημερώσει τους αστυνομικούς ότι οι υπάλληλοι έκλεβαν τα είδη τους τελευταίους πέντε μήνες.
Ωστόσο, οι τέσσερις εργαζόμενοι ισχυρίζονται σύμφωνα με το tvstar.gr, πως έχουν πέσει θύματα μεθόδευσης από την πλευρά της εταιρείας η οποία τους χρησιμοποιεί για να προχωρήσει σε απολύσεις. Στην δικογραφία φέρονται ότι εμπλέκονται και άλλα πρόσωπα και η προανάκριση συνεχίζεται.
Πηγή: protothema.gr
Σήμερα καταβάλλονται οι συντάξεις του δημοσίου
Σύμφωνα με την απόφαση 81641/2019 του Αναπληρωτή Υπ. Οικονομικών, οι συντάξεις του Δημοσίου μηνός Ιουνίου 2019 θα καταβληθούν, αντί της 30ης Μαΐου 2019, την 24η του ίδιου μηνός.
Αναλυτικά οι ημερομηνίες πληρωμής των συντάξεων:
Το Δημόσιο θα καταβάλλει τις συντάξεις στις 24 Μαΐου 2019 ημέρα Παρασκευή.
Το ΙΚΑ θα καταβάλλει τις συντάξεις στις 24 Μαΐου 2019 ημέρα Παρασκευή.
Ο ΟΑΕΕ θα καταβάλλει τις συντάξεις στις 28 Μαΐου 2019 ημέρα Τρίτη.
Ο ΟΓΑ θα καταβάλλει τις συντάξεις στις 28 Μαΐου 2019 ημέρα Τρίτη.
Το ΝΑΤ και ΚΕΑΝ θα καταβάλλουν τις συντάξεις στις 30 Μαΐου 2019 ημέρα Πέμπτη.
Το ΕΤΕΑΕΠ (πρώην ΕΤΕΑ) θα καταβάλλει τις επικουρικές συντάξεις στις 4 Ιουνίου 2019 ημέρα Τρίτη.
Τα υπόλοιπα Ταμεία του Υπουργείου Εργασίας θα καταβάλλουν τις συντάξεις στις 24 Μαΐου 2019 ημέρα Παρασκευή.
Οι προσωρινές συντάξεις Ενόπλων Δυνάμεων, Σωμάτων Ασφαλείας και Πυροσβεστικού Σώματος θα καταβληθούν στις 24 Μαΐου 2019 ημέρα Παρασκευή.
Πηγή: aftodioikisi.gr
Αυτοκτονία στο Μοσχάτο: Πώς αποπλάνησε την 14χρονη ο 43χρονος
Συγκλονιστικές λεπτομέρειες έρχονται στην επιφάνεια για την υπόθεση της αποπλάνησης της 14χρονης μαθήτριας που χθες το μεσημέρι αυτοκτόνησε στο σταθμό του Μοσχάτου.
Ο 43χρονος που συνελήφθη το βράδυ της Τετάρτης μετά την καταγγελία των γονιών της μικρής είχε παραδεχθεί πως πράγματι διατηρούσε σχέση με το κοριτσάκι.
Όπως είπε, γνώρισε τη μαθήτρια πριν τρεις μήνες στο κατάστημα ψιλικών που διατηρούσε στην περιοχή του Μοσχάτου όπου το κοριτσάκι πήγαινε για να αγοράζει σοκολάτες και γαριδάκια. Κάποια στιγμή, βρήκε την ευκαιρία όταν την είδε στεναχωρημένη και με το πρόσχημα πως ήθελε να την παρηγορήσει, κατάφερε να της κερδίσει την εμπιστοσύνη και άρχισαν να κάνουν πολύ στενή παρέα. Αγνοώντας φυσικά πως είχε στριμώξει ένα μικρό παιδί με άγριες και αρρωστημένες διαθέσεις το οποίο μάλιστα είχε την ηλικία της κόρης του. Ο 43χρονος, παραδέχθηκε με απίστευτο κυνισμό στους αστυνομικούς ότι είχε καταφέρει να αποπλανήσει αρκετές φορές το κοριτσάκι δίνοντας μάλιστα λεπτομέρειες που προκαλούν αηδία και σοκάρουν...
Το απίστευτο της υπόθεσης είναι ότι ο συγκεκριμένος άνθρωπος πριν ενάμισι χρόνο είχε αποπλανήσει άλλο ένα κοριτσάκι ηλικίας 14 ετών. Μάλιστα στο κινητό του βρέθηκαν αποθηκευμένες αισχρές γυμνές φωτογραφίες οι οποίες είναι από τη συγκεκριμένη μαθήτρια η οποία είχε πέσει και αυτή θύμα του διεστραμμένου ψιλικατζή. Πλέον, ο 43χρονος κρατείται στη ΓΑΔΑ καθώς διενεργείται κύρια ανάκριση και οι αξιωματικοί του Τμήματος Ανηλίκων προσπαθούν να διαπιστώσουν αν είχε απλώσει τα αρρωστημένα του πλοκάμια και σε άλλα κοριτσάκια της περιοχής.
Το γράμμα
Ήταν λίγο πριν τις τρεις χθες το μεσημέρι όταν η 14χρονη πέρασε την πόρτα του σταθμού του Μοσχάτου, χτύπησε κανονικά εισιτήριο και περίμενε μαζί με τους άλλους επιβάτες να έρθει ο συρμός. Όταν το τρένο πλησίασε βούτηξε στις ράγες με αποτέλεσμα να βρει τραγικό θάνατο. Στην αποβάθρα, άφησε το κινητό της τηλέφωνο και ένα γράμμα. Μια ερωτική επιστολή στην οποία ανέφερε σκέψεις και συναισθήματα που είχε για τον 43χρονο.
«Δημήτρη μου, ό,τι έγινε, έγινε πολύ βιαστικά. Δεν προλάβαμε να ζήσουμε το όνειρό μας, μας το χαλάσανε, μου λείπεις πολύ δεν θα σταματήσω να κλαίω, θυμάμαι τις στιγμές μας όλα τα “σ’ αγαπώ” στο βλέμμα σου, στα φιλιά σου και στο υπέροχο χαμόγελό σου. Σου είχα πει πως αν δεν ήμασταν για οποιοδήποτε λόγο μαζί θα πέσω από τον έκτο. Δημήτρη μου, πονάω, δεν αντέχω άλλο και δε μπορώ να ζω με τη σκέψη πως εξαιτίας μου θα είσαι φυλακή. Σε ευχαριστώ για όλες τις στιγμές που μου πρόσφερες και την αγάπη που μου χάρισες. Είσαι σημαντικός για μένα. Θέλουν να μας χωρίσουν....» ανέφερε μεταξύ άλλων η μικρή.
Πηγή: protothema.gr
ΥπΑΑΤ: Τροπολογία βάζει τέλος στην ταλαιπωρία νόμιμων ιδιοκτητών οικοπέδων
Σε νομοθετική ρύθμιση προχωρά το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, προκειμένου να διευκολύνει την επίλυση ιδιοκτησιακών διαφορών επί εδαφών εντός σχεδίου, που διαχειρίζεται το Υπουργείο, οι οποίες διαφορές έχουν προκύψει με την εφαρμογή του Κτηματολογίου.
Στόχος της ρύθμισης είναι να απαλλαγούν οι νόμιμοι ιδιοκτήτες από την ταλαιπωρία απόδειξης της ιδιοκτησίας τους.
Περισσότερα...
ΥΠΕΣ: Ενημέρωση και διευκρινίσεις προς τους ψηφοφόρους
Για την καλύτερη διευκόλυνση των εκλογέων, το Υπουργείο Εσωτερικών ενημερώνει ότι λόγω της μεγάλης αύξησης των εκλογικών τμημάτων, καθόσον για πρώτη φορά διεξάγονται τετραπλές εκλογές στη χώρα μας (Ευρωεκλογές, Περιφερειακές, Δημοτικές και Κοινοτικές), ενδέχεται οι ψηφοφόροι να ψηφίζουν αυτή τη φορά σε διαφορετικό σχολικό συγκρότημα από αυτό που ψήφιζαν συνήθως.
Σε αυτές τις εκλογές οι ψηφοφόροι ψηφίζουν σε δύο γειτονικά τμήματα (π.χ. 123Α, 123Β). Στο Α ψηφίζουν για το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και την Περιφέρεια και στο Β για τον Δήμο και την Κοινότητα.
Μέσω της ιστοσελίδας του υπουργείου Εσωτερικών www.ypes.gr, οι εκλογείς μπορούν να βρουν χρήσιμες πληροφορίες που αφορούν σε όλες τις εκλογές, καθώς και το εκλογικό τμήμα που ψηφίζουν. Αντίστοιχη ενημέρωση μπορούν οι ψηφοφόροι να λάβουν από τις σχετικές υπηρεσίες του οικείου Δήμου.
Υπενθυμίζεται επίσης ότι σε αυτές τις εκλογές ψηφίζουμε με σταυρό προτίμησης.
Για τις Ευρωεκλογές, οι ψηφοφόροι θα επιλέξουν το ψηφοδέλτιο με το κόμμα που επιθυμούν και θα εκφράσουν την προτίμησή τους υπέρ τεσσάρων (4) κατά ανώτατο όριο υποψηφίων του συνδυασμού που θα επιλέξουν.
Για τις Περιφερειακές Εκλογές, με το σταυρό προτίμησης ο εκλογέας εκφράζει την προτίμησή του:
- Προς έναν (1) υποψήφιο σύμβουλο στις εκλογικές περιφέρειες όπου εκλέγονται έως και 3 περιφερειακοί σύμβουλοι.
- Προς έναν (1) ή δύο (2) υποψηφίους συμβούλους στις εκλογικές περιφέρειες όπου εκλέγονται από 4 έως και 7 περιφερειακοί σύμβουλοι.
- Προς έναν (1) ή δύο (2) ή τρεις (3) υποψηφίους συμβούλους στις εκλογικές περιφέρειες όπου εκλέγονται από 8 έως και 12 περιφερειακοί σύμβουλοι.
- Προς έναν (1) ή δύο (2) ή τρεις (3) ή τέσσερις (4) υποψηφίους συμβούλους στις εκλογικές περιφέρειες όπου εκλέγονται περισσότεροι από 12 περιφερειακοί σύμβουλοι.
Για τις Δημοτικές Εκλογές, με το σταυρό προτίμησης ο εκλογέας εκφράζει την προτίμησή του:
- σε δήμους που αποτελούν ενιαία εκλογική περιφέρεια: έως τρεις (3) σταυρούς προτίμησης
- σε δήμους που αποτελούνται από περισσότερες εκλογικές περιφέρειες:
o όταν η εκλογική περιφέρεια έχει έως τρεις (3) έδρες: έναν (1) σταυρό προτίμησης
o όταν η εκλογική περιφέρεια έχει περισσότερες από τρεις (3) έδρες: έως τρεις (3) σταυρούς προτίμησης
και έναν (1) σταυρό προτίμησης σε υποψήφιο δημοτικό σύμβουλο από τις λοιπές εκλογικές περιφέρειες του δήμου
- Σε κοινότητες άνω των 300 κατοίκων: έως δύο (2) σταυρούς προτίμησης
- Σε κοινότητες κάτω των 300 κατοίκων: έναν (1) σταυρό προτίμησης
Οι ψηφοφόροι μπορούν να βρουν όλες τις πληροφορίες για τη σταυροδοσία στην Περιφέρεια-Περιφερειακή Ενότητα και τον Δήμο-Δημοτική Ενότητα, καθώς και των Κοινοτήτων στην εφαρμογή του Υπουργείου Εσωτερικών https://ekloges-info.ypes.gr/. Επιλέγουν μια περιοχή πάνω στο χάρτη για να δουν τις σχετικές εκλογικές πληροφορίες.
Επίσης, μπορούν να ενημερωθούν σχετικά από τον οικείο Δήμο, καθώς και από τις εφορευτικές επιτροπές κατά την ημέρα ψηφοφορίας.
Συνελήφθησαν καλλιεργητές ναρκωτικών στην Κονοπίνα Αιτ/νίας
Συνελήφθησαν, χθες το πρωί, στην Κονοπίνα Αιτωλοακαρνανίας, από αστυνομικούς της Υποδιεύθυνσης Ασφάλειας Αγρινίου, δυο ημεδαποί και συγκεκριμένα ένας 26χρονος και μια 59χρονη αντίστοιχα, καθώς και ένας 30χρονος αλλοδαπός, σε βάρος των οποίων σχηματίστηκε δικογραφία για καλλιέργεια και κατοχή ναρκωτικών.
Ειδικότερα, οι αστυνομικοί της Υποδιεύθυνσης Ασφάλειας Αγρινίου, αξιοποιώντας στοιχεία, πραγματοποίησαν έρευνα σε στάβλο του 26χρονου και της 59χρονης, όπου βρήκαν και κατέσχεσαν (61) φυτά κάνναβης σε δίσκους φύτευσης, καθώς και εξοπλισμό που προοριζόταν για το πότισμα και την καλλιέργεια των φυτών.
Στην συνέχεια, οι αστυνομικοί εντόπισαν μονοπάτι το οποίο οδηγούσε σε αποψιλωμένο χώρο μέσα σε δασική περιοχή, οπού είχαν δημιουργηθεί συνθήκες κατάλληλες για την καλλιέργεια φυτείας κάνναβης σε έκταση δύο περίπου στρεμμάτων.
Σε έρευνα που πραγματοποιήθηκε στην οικία των δραστών, παρουσία δικαστικού λειτουργού, βρέθηκαν και κατασχέθηκαν τρία κινητά τηλέφωνα, ενώ όπως προέκυψε από την προανάκριση, οι δράστες ενεργούσαν από κοινού με έναν ακόμη συνεργό τους, ο οποίος αναζητείται.
Οι συλληφθέντες οδηγήθηκαν στον Εισαγγελέα Πρωτοδικών Αγρινίου.
Γραφείο Τύπου Αστ. Δ/νσης Περ. Δυτ. Ελλάδας
Η Ευρώπη που θέλουµε
Ημερομηνία πρώτης δημοσίευσης: 23/05/2019
Γράφει ο Συμεών Γκόρπας*
Οι Ευρωεκλογές, για σαράντα χρόνια από το 1979, αποτελούσαν μία βαρετή, προβλέψιμη και αδιάφορη διαδικασία.
Το 2019 όμως αναμένονται συνταρακτικές αλλαγές στη σύνθεση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου (Ε.Κ.) αφού για πρώτη φορά οι μεγάλες πολιτικές οικογένειες των Χριστιανοδημοκρατών και των Σοσιαλιστών δε θα συγκροτούν τη συναινετική πλειοψηφία που κυβερνούσε τα Ευρωπαϊκά πράγματα. Τα λαϊκιστικά κόμματα που πιθανόν θα ελέγχουν το 25-30% των εδρών του Ε-Κ (ενώ μόλις πριν είκοσι χρόνια ήταν στο περιθώριο του 7%) επιδιώκουν ουσιαστικά την κατεδάφιση της Ευρωπαϊκής Ένωσης και την επιστροφή στο καθεστώς των ανεξέλεγκτων εθνικών κρατών και του εθνικισμού που ευθύνεται για τους πολέμους, τους ολοκληρωτισμούς, τη ξενοφοβία, το ρατσισμό και μύρια όσα δεινά. Απειλείται, λοιπόν, άμεσα η Ευρωπαϊκή ενοποίηση, η σταθερότητα, η ειρήνη, η πολυπολιτισμικότητα και εντέλει η Δημοκρατία.
Την κρισιμότητα και τη σημασία των Ευρωεκλογών λίγοι Ευρωπαίοι γνωρίζουν αναφορικά με το μέλλον της ηπείρου, των χωρών τους, το δικό τους, των παιδιών τους αφού η πληροφόρηση για τις πολιτικές και τις δράσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Ε.Ε.) είναι ελάχιστη στους πολίτες, ο δε δημοκρατικός διάλογος στις χώρες-μέλη υποτυπώδης και ανεπαρκής. Η απουσία σοβαρής και έγκυρης γνωστικής πρόσβασης στα προβλήματα και τις ανάγκες της Ε.Ε. τροφοδοτεί την αδιαφορία των Ευρωπαίων πολιτών για τα ευρωπαϊκά ζητήματα που αφορούν την καθημερινότητά τους και μεταφράζεται σε εντυπωσιακή, ανησυχητική και δυσοίωνη αποχή από τις Ευρωεκλογές. Τα μηνύματα των Ευρωεκλογών του 2014 που το μέσο ποσοστό συμμετοχής ψηφοφόρων ήταν κάτω του 50% (σε αρκετές Ανατολικές χώρες σημειώθηκε αποχή ακόμη και κάτω του 20%) αποτελούν σήμα κινδύνου για την ποιότητα της δημοκρατικής εκπροσώπησης και την συνακόλουθη θεσμική νομιμοποίηση των εθνικών αντιπροσώπων (ευρωβουλευτών).
Η Ευρώπη φλέγεται τα τελευταία χρόνια σε πολλαπλά επίπεδα κοινωνικής - οικονομικής - πολιτικής - πολιτιστικής ζωής ενώ οι λαοί υποφέρουν, υπομένουν και αγωνίζονται να διατηρήσουν το επίπεδο ζωής τους σε ανεκτή και βιώσιμη κατάσταση. Προβλήματα κοινά όπως η διεθνής ασφάλεια, οι περιβαλλοντικοί κίνδυνοι, οι επιπτώσεις της ανεργίας, οι μεταναστευτικές ροές, οι τρομοκρατικές επιθέσεις, η αντιμετώπιση της οικονομικής κρίσης, η δημογραφική πρόκληση, η κοινωνική δικαιοσύνη, η έκρηξη του εθνικισμού δημιουργούν ένα επικίνδυνο συνδυασμό που υπονομεύει την ενότητα και το μέλλον της ΕΕ. Τα ηγετικά όργανα της ΕΕ λειτουργούν επί χρόνια με δημοκρατικό και κοινωνικό έλλειμμα αφού προκρίνουν τη δημοσιονομική πειθαρχία και τις νομισματικές εφαρμογές της αντί να επιλύσουν τα προβλήματα των πολιτών.
Οι ανησυχίες, οι φόβοι, οι απογοητεύσεις των πολιτών από την Ε.Ε μεταφράζεται σε αδιαφορία, απάθεια και αποχή σε ό,τι σχετίζεται με τις πολιτικές της ακόμη και με τα αποτελέσματα που παράγουν και που αναμφισβήτητα ούτε λίγα, ούτε ασήμαντα είναι. Σε πολλές χώρες οι λαοί αντιμετωπίζουν και διαφορετικά προβλήματα όπως η υπέρμετρη αύξηση της ανεργίας (Ισπανία, Ελλάδα), η καθήλωση σε επαγγέλματα με χαμηλό εισόδημα (Γερμανία), η δυσκολία πρόσβασης στη στέγαση (Μ. Βρετανία), η απώλεια κρατικών ενισχύσεων (Σουηδία), η δραματική αύξηση της φορολογίας (Γαλλία). Η ραγδαία εξελισσόμενη ανισότητα σε κοινωνικούς - γεωγραφικούς όρους (πλούσιες μεγαλουπόλεις - φτωχές επαρχίες) αποκτά διαστάσεις φυλετικού διαχωρισμού και προσδιορίζει εκλογικές συμπεριφορές που ευνοούν ακραίους πολιτικούς σχηματισμούς που επωφελούνται και αξιοποιούν τη φτωχοποίηση, την απειλή διάλυσης της κοινωνικής συνοχής, την κατάρρευση της πλήρους απασχόλησης.
Για την αναστροφή της σημερινής πορείας της ΕΕ σαν ένα αδιάφορο γραφειοκρατικό οικοδόμημα μακριά από τις επιθυμίες και τις ανάγκες των Ευρωπαίων πολιτών απαιτούνται:
- Αναγνώριση των παραλείψεων και των δομικών αδυναμιών της ηγεσίας της
- Διεύρυνση της δημοκρατικής νομιμοποίησης με αξιοποίηση των σύγχρονων ψηφιακών δυνατοτήτων
- Προώθηση πολιτικών άμεσης προτεραιότητας για την Απασχόληση - την Πρόνοια - τον Πολιτισμό - το Περιβάλλον - τα Εργασιακά Δικαιώματα - την Κλιματική αλλαγή - την Υγεία - την Παιδεία
- Σύγκλιση επιπέδων ανάπτυξης, διαβίωσης και κοινωνικών υπηρεσιών
- Εναρμόνιση των Ευρωπαϊκών κοινωνιών στο Κοινωνικό Κεκτημένο
- Αλλαγή των πρωτευόντων πολιτικών της ΕΕ από ένωση κεφαλαίων σε ένωση πολιτών ενεργών και πληροφορημένων
- Ανάπτυξη αειφόρο, δίκαιη και ισορροπημένη
- Κοινή φορολογική, οικονομική, κοινωνική πολιτική
- Ευρωπαϊκή φύλαξη συνόρων και Ευρωπαϊκή υπηρεσία ασύλου
- Κοινή αμυντική πολιτική
- Ευρωπαϊκός Υγειονομικός έλεγχος τροφίμων και φαρμάκων
- Ολοκλήρωση τραπεζικής ενοποίησης με προστασία των καταθετών
- Αυστηροποίηση κυρώσεων σε παραβάσεις μεγάλων επιχειρήσεων
- Ασφάλεια των πολιτών χωρίς εκπτώσεις των ατομικών δικαιωμάτων
Η Ευρωπαϊκή Ένωση διανύει την έβδομη δεκαετία της κοινής ζωής και λειτουργίας των θεσμών αποτελώντας πρωτοφανή στην παγκόσμια ιστορία επιτυχία συνεργασίας κρατών που έως πρόσφατα πολεμούσαν μεταξύ τους επί αιώνες. Η Ευρώπη αντλεί τη δυναμική της από τις κοινές αξίες της Δημοκρατίας, της ελευθερίας, της αλληλεγγύης, της κοινωνικής πρόνοιας, της ισότητας ευκαιριών, της ειρήνης, των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, της πολιτισμικής δημιουργίας, της περιβαλλοντικής φροντίδας, το σεβασμό των παραδόσεων, της ιστορίας, των γλωσσών, τον πολιτισμό των χωρών - μελών της. Οι επιτυχίες της αποτελούν συνισταμένη προσπαθειών και αγώνων από τα κράτη - μέλη της με συμβιβασμούς και παραδοχές που εκπλήσσουν για το μέγεθος της συναντίληψης και της συνευθύνης χωρίς να αποκρύπτονται οι εσωτερικές διαμάχες και οι ανεπάρκειες στο πολιτικό προσωπικό.
Οι Ευρωεκλογές είναι σημαντική και μοναδική ευκαιρία για τις επιλογές που προτιμάμε για μια Ευρώπη της συμμετοχικής δημοκρατίας, των πολιτών, για μια Ευρώπη που προκρίνει τον άνθρωπο και τις ανάγκες του από τα οικονομικά συμφέροντα, για μια Ευρώπη πρωτοπόρα στην έρευνα, στην τεχνολογική εξέλιξη, στην πολιτισμική δημιουργία, για μια Ευρώπη των θεμελιωδών ελευθεριών και δικαιωμάτων μας. Οι πολίτες έχουν ευθύνη να ισχυροποιήσουν και να επιβάλουν τις επιλογές τους που περιεγράφηκαν με τη συμμετοχή και την ψήφο τους γιατί η ποιότητα της Ευρωπαϊκής δημοκρατίας εξαρτάται από αυτή, γιατί αυτό απαιτούν τα προβλήματα, οι προκλήσεις, η Ευρωπαϊκή κοινωνία.
*Ο Σ. Γκόρπας είναι δημοσιογράφος του Πρακτορείου ειδήσεων Bloomberg - Bruxelles, πρώην πρόεδρος της Ελληνικής Κοινότητας Βρυξελλών
Μπορείτε να προμηθευτείτε την εφημερίδα στα περίπτερα του νομού
Δημόσιο: Τι εκλογικές άδειες δικαιούνται οι δημόσιοι υπάλληλοι
Ειδική εκλογική άδεια, που κυμαίνεται από μία έως τρεις εργάσιμες ημέρες, δικαιούνται οι δημόσιοι υπάλληλοι προκειμένου να μετακινηθούν προς τον τόπο όπου ψηφίζουν στις επικείμενες αυτοδιοικητικές και ευρωπαϊκές εκλογές. Οι εκλογικές άδειες δεν συνυπολογίζονται στον χρόνο της κανονικής άδειας που δικαιούνται οι υπάλληλοι, διευκρινίζει εγκύκλιος που εξέδωσε η υπουργός Διοικητικής Ανασυγκρότησης, Μαριλίζα Ξενογιαννακοπούλου, σύμφωνα με την οποία:
Α. Σε όσους υπάλληλους εργάζονται πενθήμερο προβλέπεται άδεια:
■ μίας εργάσιμης ημέρας εάν απαιτείται μετακίνηση σε απόσταση μεταξύ 200-400 χλμ.
■ δυο εργάσιμων ημερών για απόσταση άνω των 400 χλμ.
Β. Σε όσους υπαλλήλους δεν εφαρμόζεται πενθήμερη εβδομάδα εργασίας προβλέπεται άδεια:
■ μίας εργάσιμης ημέρας, εάν απαιτείται να μετακινηθούν σε απόσταση 100-200 χλμ.
■ δυο εργάσιμων ημερών για απόσταση 200-400 χλμ.
■ τριών εργάσιμων ημερών για απόσταση μεγαλύτερη των 400 χλμ.
Για όσους απαιτείται να μετακινηθούν σε νησιά προκειμένου να ασκήσουν το εκλογικό τους δικαίωμα, ο αριθμός των ημερών άδειας θα εξετάζεται κατά περίπτωση «χωρίς η άδεια αυτή να υπερβαίνει τις τρεις εργάσιμες ημέρες», αναφέρει η εγκύκλιος. Ο,τι ισχύσει στις εκλογές της 26ης Μαΐου θα ισχύσει και για τυχόν επαναληπτικές εκλογές, σε Δήμους και Περιφέρειες, την 2η Ιουνίου.
Ακόμη, στην εγκύκλιο επισημαίνεται ότι σε υπηρεσίες στις οποίες, λόγω της αποστολής και λειτουργίας τους, δύνανται να υπάρξουν ιδιαίτερες δυσχέρειες στην εξυπηρέτηση επειγουσών αναγκών του κοινωνικού συνόλου (π.χ. νοσηλευτικά ιδρύματα, λιμένες κ.λπ.) «η χρήση της παρεχόμενης εκλογικής άδειας θα πρέπει να γίνει με απόλυτη φειδώ όσον αφορά τον αριθμό των ημερών».
Κανονικές άδειες
Νωρίτερα, η υπουργός έχει στείλει τους φορείς του δημοσίου εγκύκλιο με θέμα «Μη αναστολή υπηρεσιακών μεταβολών και χορήγησης κανονικών αδειών κατά τη διάρκεια των αυτοδιοικητικών εκλογών και των Ευρωεκλογών».
Όσον αφορά στη χορήγηση κανονικών αδειών στους υπαλλήλους του Δημοσίου, των Ν.Π.Δ.Δ. και του ευρύτερου δημόσιου τομέα, αναφέρονται τα εξής:
Περιφερειακές και Δημοτικές Εκλογές: Σύμφωνα με τις διατάξεις της εκλογικής διαδικασίας, δεν προβλέπεται αναστολή των κανονικών αδειών των υπαλλήλων του Δημοσίου, των Ν.Π.Δ.Δ. και του ευρύτερου δημόσιου τομέα κατά την προεκλογική περίοδο για την ανάδειξη των Δημοτικών και Περιφερειακών Αρχών της Χώρας.
Ευρωεκλογές: Σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 9 του ν. 4255/2014, δύνανται, με απόφαση της Υπουργού Διοικητικής Ανασυγκρότησης, να τεθούν σε εφαρμογή οι περί ανακλήσεως και απαγορεύσεως χορήγησης κανονικών αδειών διατάξεις της εκλογικής νομοθεσίας (άρθρο 106 Π.Δ. 26/2012) στις εκλογές των αντιπροσώπων στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο. Ενόψει της διεξαγωγής των εκλογών για την ανάδειξη μελών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, δεν κρίνεται σκόπιμη η έκδοση της σχετικής υπουργικής απόφασης, η οποία να θέτει σε εφαρμογή τις διατάξεις του ισχύοντος, για τις βουλευτικές εκλογές, άρθρου 106 του Π.Δ. 26/2012, δεδομένου ότι η πλειοψηφία των υπαλλήλων των δημοσίων υπηρεσιών δεν εμπλέκεται στην προετοιμασία και διεξαγωγή των ευρωεκλογών. Συνεπώς, δεν θα ισχύσει για τις προσεχείς ευρωεκλογές η ανάκληση και απαγόρευση χορήγησης κανονικών αδειών. Στο πλαίσιο αυτό, οι κανονικές άδειες απουσίας των υπαλλήλων του δημοσίου τομέα χορηγούνται λαμβάνοντας υπόψη τις υπηρεσιακές ανάγκες εκάστου φορέα, ώστε να διασφαλίζεται η εύρυθμη λειτουργία των υπηρεσιών.
Πηγή: aftodioikisi.gr