Τρίτη, 25 Ιουνίου 2019 13:59

Κήρυξη απεργίας στα πλοία

Την κήρυξη 24ωρης πανελλαδικής απεργίας σε όλες τις κατηγορίες πλοίων αποφάσισε πριν από λίγο, με πλειοψηφία, η Εκτελεστική Επιτροπή της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ).

Η απεργία θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 3 Ιουλίου. Η Ομοσπονδία συνεδρίασε σήμερα εκτάκτως, προκειμένου να εξετάσει τη νέα πρόταση των ακτοπλόων που αφορά τις συλλογικές συμβάσεις εργασίας των πληρωμάτων της ακτοπλοΐας.

Οι ακτοπλόοι είχαν προτείνει αύξηση 2% στις συλλογικές συμβάσεις εργασίας από 1/6/2019, ενώ στελέχη ναυτεργατικών σωματείων έχουν ζητήσει την κατάργηση του νόμου 4150/2016 αναφορικά με τις μειωμένες συνθέσεις των πληρωμάτων των πλοίων της Αδριατικής, αλλά και βελτίωση των συνθέσεων των πληρωμάτων στην ακτοπλοΐα, καθώς, όπως οι ίδιοι τονίζουν, ο νόμος 4150/2013 μείωσε στο 50% τους χειμερινούς μήνες το ξενοδοχειακό προσωπικό.

Σημειώνεται ότι η προηγούμενη συλλογική σύμβαση εργασίας των ναυτικών στην ακτοπλοΐα, που άρχισε την 1η Ιανουαρίου 2018 και έληξε στις 31 Δεκεμβρίου 2018, προέβλεπε αύξηση 2% στους μηνιαίους μισθούς των εν ενεργεία αξιωματικών και κατωτέρων πληρωμάτων που εργάζονται στα επιβατηγά ακτοπλοϊκά πλοία.

Πηγή: aftodioikisi.gr

Του Δημήτρη Στεργίου

Πώς από 1,7 δις. ευρώ ή 28,6 % του ΑΕΠ το 1980, με αλλεπάλληλες καταρρίψεις προηγούμενων αρνητικών ρεκόρ από «πρωταθλητές» πρωθυπουργούς το χρέος έφθασε στα 335 δις. ευρώ ή 181,1% του ΑΕΠ το 2018

Ένας ακόμα εκλογικός κύκλος, εκείνος του 2019, που θα ολοκληρωθεί στις 7 Ιουλίου, θα είναι μοιραίος για την οικονομία και ιδιαίτερα για το σε αρνητικά επίπεδα ρεκόρ όλων των εποχών χρέος. Οι 13 έως τώρα αυτοί εκλογικοί κύκλοι με τις 13 μικρές ή τεράστιες «προικοδοτήσεις» οδήγησαν το χρέος από 28,6% του ΑΕΠ και μηδέν σχεδόν το 1980 σε απόλυτους αριθμούς, στο σημερινό (2018) ιλιγγιώδες και με αρνητικό ρεκόρ όλων των εποχών επίπεδο των 335 δις. ευρώ ή 181,1%. Οι εκλογικοί κύκλοι που εξελίχθηκαν σε «μπουρλότο» του χρέους είναι: του Ανδρέα Παπανδρέου, ο οποίος το … δεκαπλασίασε στην αρχή σε απόλυτους αριθμούς και το διπλασίασε ως ποσοστό του ΑΕΠ, του Κωνσταντίνου Μητσοτάκη, ο οποίος το διπλασίασε σχεδόν σε απόλυτους αριθμούς και ως ποσοστό του ΑΕΠ , του Κώστα Σημίτη, ο οποίος το διπλασίασε σχεδόν σε απόλυτους αριθμούς, του Κώστα Καραμανλή, ο οποίος κατέρριψε όλα τα προηγούμενα ρεκόρ σε αύξηση σε δις. ευρώ, του Γιώργου Παπανδρέου, ο οποίος από το «μη βιώσιμο» 299,8 δις. ευρώ το πήγε στα 355,7 δις. ευρώ (ρεκόρ όλων των εποχών), του Αντώνη Σαμαρά, ο οποίος, χωρίς το «κούρεμα» των 51 δις. ευρώ θα το αύξανε κατά 52 δις. ευρώ, και του Αλέξη Τσίπρα, ο οποίος κατέρριψε όλα τα προηγούμενα αρνητικά ρεκόρ του χρέους ως ποσοστό του ΑΕΠ.

Και καθώς το τρέχον εκλογικό έτος είναι άγνωστο πού θα το οδηγήσει απολογιστικά με τις γνωστές προεκλογικές παροχές και γνωστά νέα «βερεσέδια», η έρευνα θεωρεί ως εκλογικό έτος το 2018.

Πέντε κυρίως είναι οι εκλογικοί κύκλοι που προικοδότησαν με τα περισσότερα δις. ευρώ ή τις περισσότερες ποσοστιαίες μονάδες το χρέος. Είναι ο εκλογικός του κύκλος του 1989 και 1990 του «Τσοβόλα δώστ΄ όλα» και των κυβερνήσεων Τζαννετάκη και Ζολώτα, του Κώστα Σημίτη του 2000 και του 2004 και του Κώστα Καραμανλή του 2007 και του 2009 και, φυσικά, των Γιώργου παπανδρέου, Αντώνη Σαμαρά και Αλέξη Τσίπρα. Συγκεκριμένα:

-Οι εκλογικοί κύκλοι του Ανδρέα Παπανδρέου: Ο Ανδρέας Παπανδρέου παρέλαβε το 1981 ένα χρέος που βρισκόταν στα 2,5 δις. ευρώ ή 34,% του ΑΕΠ και το 1985 το αύξησε στα 9 δις. ευρώ ή στο 54,7% του ΑΕΠ και το κρίσιμο 1989 στα 22,4 δις. ευρώ ή 69,9% του ΑΕΠ. Δηλαδή, προικοδότησε το έως το 1980 ανύπαρκτο σχεδόν χρέος κατά 20 δις. ευρώ ή κατά 35,5 εκατοστιαίες μονάδες, δηλαδή το … δεκαπλασίασε σε απόλυτους αριθμούς και το διπλασίασε ως ποσοστό του ΑΕΠ. Κατά την τρίτη θητεία του ως πρωθυπουργού (1993-1996) το χρέος αυξήθηκε κατά άλλα 30 δις. ευρώ!

-Ο εκλογικός κύκλος του 1990: Ο εκλογικός κύκλος του 1990 απετέλεσε τη δεύτερη θρυαλλίδα αύξησης του «ήρεμου» έως το 1981 χρέους, το οποίο το 1981βρισκόταν στο 34,5% του ΑΕΠ ή στα 2,5 δις. ευρώ. Μετά το 1980, τα επίπεδα του χρέους συνεχώς αυξάνονταν κι έφθασαν το 1989 στα 22,4 δις. ευρώ ή στο 69,9% του ΑΕΠ και το κρίσιμο 1990 στα 31 δις. ευρώ ή 80,7 % του ΑΕΠ, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 8,6 δις. ευρώ ή 10,8 ποσοστιαίες μονάδες αντίστοιχα.

-Ο εκλογικός κύκλος του 1993: Με την ανάληψη, από την πρώτη στιγμή της θητείας του Κων. Μητσοτάκη ως πρωθυπουργού, όλων των «κρυφών χρεών» (τα γνωστά «βεσεσέδια») του ΠΑΣΟΚ και των δύο βραχύβιων κυβερνήσεων Τζαννετάκη και Ζολώτα, το χρέος το κρίσιμο πάλι εκλογικό έτος λόγω Σαμαρά 1993 εκτοξεύθηκε στα 60,5 δις. ευρώ ή στο 111,6 % του ΑΕΠ, καταρρίπτοντας όλα τα προηγούμενα αρνητικά ρεκόρ!

-Οι εκλογικοί κύκλοι Σημίτη: Κατά την περίοδο της πρωθυπουργίας του Κώστα Σημίτη το ελληνικό, ευρωπαϊκό και διεθνές περιβάλλον ήταν προκλητικά ευνοϊκό για τη μείωση του χρέους. Δηλαδή, όλοι οι παράγοντες που συμβάλλουν στη σημαντική μεταβολή του χρέους ήταν ευνοϊκότατοι, όπως το υψηλό πρωτογενές πλεόνασμα, η υψηλή αύξηση του ονομαστικού ΑΕΠ, τα υψηλά σχετικά έσοδα από αποκρατικοποιήσεις και το σχετικά χαμηλό κόστος δανεισμού ιδιαίτερα μετά 2001. Και θα σταθώ περισσότερο στην περίοδο Σημίτη για τους λόγους που θα αναλύσω. Συγκεκριμένα:

  1. Το πρωτογενές πλεόνασμα κατά την περίοδο 1996 – 2003 είχε διαμορφωθεί το 1996 έως το 2002 σε υψηλά επίπεδα και κυμαινόταν μεταξύ 2,9% του ΑΕΠ και 7,2% του ΑΕΠ . Μόνο το 2003 το πρωτογενές πλεόνασμα συρρικνώθηκε στο 1,4% του ΑΕΠ.
  2. Σε υψηλά επίπεδα ανέρχονταν και οι ρυθμοί αύξησης του ονομαστικού ΑΕΠ κατά την ίδια περίοδο, αφού κυμαίνονταν μεταξύ 6,5% και 10,7%!
  3. Το κόστος δανεισμού από το 1996 άρχισε να συρρικνώνεται συνεχώς και από 10,% του ΑΕΠ μειώθηκε σταδιακά στο 5% το 2003.
  4. Τα έσοδα από αποκρατικοποιήσεις ανήλθαν την περίοδο 1096 – 2003 σε 15,4 δις. ευρώ.

Παρά τις προκλητικά αυτές ευνοϊκές οικονομικές συνθήκες, ο κ. Σημίτης ως πρωθυπουργός αύξησε στο χρέος κατά 85,4 δις. κατά τις εκτιμήσεις της Τράπεζας της Ελλάδος ή κατά 93,2 δις. ευρώ κατά τις δικές μας εκτιμήσεις, οι οποίες στηρίζονται και στην αναθεώρηση στοιχείων της Eurostat to 2004 και για το χρέος, στο οποίο ενέταξε ποσά κυρίως για τις δημόσιες επιχειρήσεις και οργανισμούς. Έτσι, από 85,6 δις. ευρώ το 1995 το χρέος διαμορφώθηκε σε 169 δις ευρώ το 2003 ή κατά 97,1%, δηλαδή σχεδόν το διπλασίασε! Με βάση τις εκτιμήσεις μας από τις μεταβολές του χρέους σε απόλυτους αριθμούς κατά την περίοδο 1996 – 2003, ο χρέος κατά την περίοδο αυτή αυξήθηκε κατά 93,2 δις. ευρώ ή κατά 108%, δηλαδή υπερδιπλασιάσθηκε.

Πέρα από τη δραματική αυτή εξέλιξη του δημόσιου χρέους σε απόλυτους αριθμούς κατά την πρωθυπουργία του κ. Σημίτη, μηδενική σχεδόν ήταν και η πρόοδος στη διαμόρφωση του ΑΕΠ ως ποσοστό του ΑΕΠ. Όπως προκύπτει από στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος και από εκτιμήσεις μας (υπάρχουν σε όλα τα άρθρα μου και τα βιβλία μου) μετά την προσθήκη των αναθεωρημένων στοιχείων της Eurostat το 2004 για το χρέος ως ποσοστό του ΑΕΠ, ο κ. Σημίτης παρέλαβε το 1996 από την προηγούμενη κυβέρνησή του ΠΑΣΟΚ ή από τον εαυτόν του ένα χρέος που το 1995 ήταν 108,7% του ΑΕΠ το 1995 κατά την Τράπεζα της Ελλάδος ή 110,1% κατά άλλα επίσημα στοιχεία και το παρέδωσε στο 97,4% του ΑΕΠ κατά την Τράπεζα της Ελλάδος. Σύμφωνα όμως με δικές μας εκτιμήσεις που λαμβάνουν υπόψη τις αναθεωρήσεις της Eurostat για τα έτη 2000-2003, ο κ. Σημίτης διαμόρφωσε το δημόσιο χρέος στο 98,9 του ΑΕΠ.

Θα μού πείτε ότι το μείωσε σε ποσοστιαίες μονάδες. Κι όμως, είναι απογοητευτική η διαπίστωση ότι παρά την προκλητική ευνοϊκή συγκυρία, το χρέος υπερδιπλασιάσθηκε σε απόλυτους αριθμούς ή, ύστερα από μερικές σημαντικές αυξήσεις κυρίως το 2000, το 2001 και το 2002, διαμορφώθηκε στα ίδια περίπου επίπεδα με τα αντίστοιχα του 1995 ως ποσοστό του ΑΕΠ. Τα αίτια της κακοδαιμονίας αυτής αναζητούνται στη συμφορά της λειτουργίας και συντήρησης ζημιογόνων δημόσιων επιχειρήσεων, οι οποίες εξανέμιζαν κάθε σχεδόν χρόνο την ευνοϊκή συμβολή των πρωτογενών πλεονασμάτων, του υψηλού ονομαστικού ΑΕΠ, των υψηλών εσόδων από αποκρατικοποιήσεις και το χαμηλό σχετικά κόστος δανεισμού, όπως προκύπτει από στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος

Η Τράπεζα της Ελλάδος, σε όλες τις εκθέσεις της δημοσιεύει ανάλυση των μεταβολών του δημόσιου χρέους ως ποσοστό του ΑΕΠ καθώς και τους παράγοντες που συμβάλουν στις μεταβολές αυτές. Από τα στοιχεία που δημοσιεύονται σε όλες τις εκθέσεις της Τράπεζας της Ελλάδος προκύπτει ότι σε όλα τα έτη, με εξαίρεση του 2003, η συμβολή κυρίως της ανάληψη χρέους και άλλων δαπανών δημόσιων επιχειρήσεων και οργανισμών, η οποία εκφράζεται με τον όρο «προσαρμογή ελλείμματος – χρέους» ήταν πάντοτε θετική, δηλαδή ενίσχυε την αύξηση του δημόσιου χρέους ως ποσοστό του ΑΕΠ ή εξανέμιζε τη μειωτική συμβολή των άλλων παραγόντων που προαναφέρθηκαν. Σύμφωνα με στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος, οι δαπάνες ή η ανάληψη υποχρεώσεων κυρίως δημόσιων επιχειρήσεων και οργανισμών που, ενώ δεν επηρεάζουν το έλλειμμα, αυξάνουν το δημόσιο χρέος, καθώς και τα έσοδα από αποκρατικοποιήσεις, οι οποίες δεν επηρεάζουν το έλλειμμα αλλά μειώνουν (θα πρέπει να μειώνουν κανονικά) το χρέος, το ενίσχυσαν κατά την περίοδο αυτή σωρευτικά κατά …. 33,1 εκατ. μονάδες. Την ίδια περίοδο οι άλλοι παράγοντες (πρωτογενές πλεόνασμα, ονομαστικό ΑΕΠ και κόστος δανεισμού συρρίκνωναν το χρέος κατά 35,7 εκατ. μονάδες. Αυτό σημαίνει ότι, με βάση τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος, το δημόσιος χρέος του 2003 θα έπρεπε να είχε μειωθεί κατά 35,7 εκατ. μονάδες σε σχέση με το αντίστοιχο του 1995 ή να είχε διαμορφωθεί στο 61,7%, που είναι κοντά στο κριτήριο του Μάαστριχτ (60% του ΑΕΠ).

Επίσης, με βάση δικές μας εκτιμήσεις οι σωρευτικές δυσμενείς επιδράσεις των αναλήψεων χρεών, υποχρεώσεων και δαπανών κυρίως δημόσιων επιχειρήσεων και οργανισμών κατά την ίδια περίοδο ανέρχονται σε 39 εκατ. μονάδες, που σημαίνει, χωρίς τα «βερεσέδια» αυτά, το δημόσιο χρέος του 2003 θα έπρεπε, αν λειτουργούσε σωστά η ελληνική οικονομία, να είχε διαμορφωθεί σε ακόμα χαμηλότερα επίπεδα ως ποσοστό του ΑΕΠ (60,9% του ΑΕΠ).

Σημειώνεται ότι κατά την περίοδο της πρωθυπουργίας του κ. Σημίτη αποδείχθηκαν συμφορά για την ελληνική οικονομία τα εκλογικά ή προεκλογικά έτη, όπως το 1996, το 2000 και το 2003. Μόνο κατά τα έτη αυτά το δημόσιο χρέος αυξήθηκε κατά 45 δις. ευρώ!

-Οι εκλογικοί κύκλοι Κώστα Καραμανλή: Συμφορά για την οικονομία και το χρέος καταδεικνύεται ότι ήταν και οι εκλογικοί κύκλοι 2007 και 2009, οι οποίοι προικοδότησαν το χρέος κατά 116 δις. ευρώ ή 31,1 εκατοστιαίες μονάδες! Οι κυριότεροι παράγοντες που συνέβαλαν στην εκρηκτική αυτή του χρέους αναζητούνται στις αναλήψεις χρεών δημόσιων επιχειρήσεων και οργανισμών, στην παντελή απουσία πρωτογενών πλεονασμάτων και στην ισχνή θετική ή μεγάλη αρνητική ονομαστική μεταβολή του ΑΕΠ (ύφεση). Αρκεί να αναφερθεί μόνο τούτο: ότι η ανυπαρξία πρωτογενούς πλεονάσματος αύξησε το χρέος κατά την περίοδο αυτή κατά 20 εκατοστιαίες μονάδες στις οποίες προστίθενται άλλες 11 από τα «βερεσέδια» των δημόσιων επιχειρήσεων και οργανισμών.

-Ο εκλογικός κύκλους του 2012: Κατά την εφαρμογή του πρώτου Μνημονίου από τον Γιώργο Παπανδρέου, το «μη βιώσιμο χρέος» των 299,8 δις. ευρώ ή 129,8% του ΑΕΠ του 2009 εκτινάχθηκε στα 35,7 δις. ευρώ ή 170,6 % του ΑΕΠ. Δηλαδή αυξήθηκε κατά 55 δις. ευρώ (ρεκόρ) ή κατά … 40 περίπου εκατοστιαίες μονάδες (ρεκόρ!).

-Ο εκλογικός κύκλος Σαμαρά: Αν ο κ. Σαμαράς δεν προχωρούσε το 2012 στην αγριότερη έως τότε επέμβαση στην ιδιωτική περιουσία, δηλαδή στο γνωστό «κούρεμα», θα ανταγωνιζόταν τον Γιώργο Παπανδρέου σε ρεκόρ αύξηση του χρέους σε δις. ευρώ (52 δις. ευρώ). Αλλά, όπως έχω επισημάνει πολλές φορές, και από το «κούρεμα» αυτό των 140 περίπου δις. ευρώ μόνο 51 δις. πήγαν σε μείωση του χρέους, το οποίο μάλιστα από το επόμενο έτος άρχισε ξανά να καλπάζει. Τα άλλα πήγαν … χαράμι…

-Οι εκλογικοί κύκλοι Αλέξη Τσίπρα: Το 2014 το χρέος ως ποσοστό του ΑΕΠ βρισκόταν (μετά το «κούρεμα» κατά 51, δις. ευρώ ή 36 εκατοστιαίες μονάδες το 2012!) στα 319,6 δις. ευρώ ή στο 178,9% του ΑΕΠ. Το ταραχώδες εκλογικό έτος 2015 μειώθηκε στο 175,9% του ΑΕΠ, αλλά στη συνέχεια πήρε ξανά την ανιούσα για να διαμορφωθεί το 2018 στα 334,6 δις. ευρώ ή στο 181,1% του ΑΕΠ που είναι αρνητικό ρεκόρ όλων των εποχών.

Τώρα, τί θα προκύψει για το 2019, ο θεός ας βάλει το … χέρι του!

Πίνακας 1: Οι μεταβολές του χρέους κατά τα 13 εκλογικά έτη μετά το 1980

Εκλογικά έτη

Χρέος (δις. ευρω)

Χρέος (% ΑΕΠ)

Μεταβολές (δις. ευρώ)

Μεταβολές(εκατ. μονάδες)

1980

1981

1,7

2,5

28,6

34,5

 

0,8

 

5,9

1984

1985

6,5

9,0

48,0

54,7

 

2,5

 

6,7

1988

1989

18,0

22,4

66,8

69,9

 

4,4

 

3,1

1989

1990

22,4

31,0

69,9

80,7

 

8,6

 

10,8

1992

1993

53,5

60,5

89,0

111,6

 

7,0

 

22,6

1995

1996

85,6

97,8

110,1

112,2

 

12,2

 

2,1

1999

2000

117,1

141,0

104,6

103,4

 

23,9

 

-1,2

2003

2004

167,8

183,2

97,4

98,9

 

15,4

 

1,5

2006

2007

224,9

239,5

107,8

107,5

 

14,6

 

-0,3

2008

2009

263,2

299,8

113,0

129,8

 

36,6

 

16,8

2011

2012

355,7

303,9

170,6

175,6

 

-51,8

 

5,0

2013

2014

319,2

319,6

177,4

178,9

 

0,4

 

1,5

2017

2018*

317,4

334,6

176,1

181,1

 

17,2

 

5,0

Σύνολο

334,6

181,1

195,4**

80,5

*Επειδή οι εκλογές διενεργούνται στα μέσα περίπου του 2019 και, συνεπώς, είναι άγνωστη η εξέλιξη του χρέους το ίδιο έτος, για την οικονομία της έρευνας θεωρούμε το 2018 προεκλογικό έτος

**Χωρίς το «κούρεμα» των 51,8 δις. ευρώ (αυτό είναι το σωστό). Με το «κούρεμα» το ποσό διαμορφώνεται στα 143,6 δις. ευρώ

Οι Μονάδες του Εθνικού Δικτύου Ιατρικής Ακριβείας (ΜΙΑ) διασυνδέονται με το Υπουργείο Υγείας για να παρέχουν στους ασθενείς με καρκίνο γενετικές εξετάσεις με τεχνολογίες αλληλούχησης νέας γενιάς για τη διάγνωση του καρκίνου.

Σε συνέχεια της προγραμματικής συμφωνίας μεταξύ του Υπουργείου Υγείας και της Γενικής Γραμματείας Έρευνας και Τεχνολογίας, οι εξετάσεις αυτές θα πραγματοποιούνται δωρεάν σε ασθενείς που παραπέμπονται από τους θεράποντες ιατρούς τους προς τις μονάδες του Δικτύου χωρίς καμία οικονομική συμμετοχή από πλευράς του ασθενή. Συγκεκριμένα, οι γενετικές εξετάσεις αφορούν σε βιοδείκτες για συμπαγείς όγκους, αιματολογικές κακοήθειες και τα κληρονομικά σύνδρομα καρκίνου.

Σύμφωνα με την εγκύκλιο του Υπουργείου Υγείας, όπου περιγράφονται τα γονίδια προς έλεγχο και οι τρεις κατηγορίες καρκίνου, η παραπάνω διαδικασία θα υποστηριχθεί από την ΗΔΙΚΑ μέσω της εφαρμογής «Σύστημα Ηλεκτρονικής Συνταγογράφησης».

Στη συνάντηση του Δικτύου στο ΥΠΠΕΘ με τη συμμετοχή εκπροσώπων της Εταιρείας Ογκολόγων Παθολόγων Ελλάδας, της Ελληνικής Αιματολογικής Εταιρείας, της Ελληνικής Εταιρείας Παθολογικής Ανατομικής, του Υπουργείου Υγείας, του ΕΟΠΥΥ και της Ελληνικής Ομοσπονδίας Καρκίνου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Έρευνας και Καινοτομίας Κώστας Φωτάκης δήλωσε:

«Σήμερα βρισκόμαστε στην τελική ευθεία ενός φιλόδοξου εγχειρήματος που εντάσσεται στις Εμβληματικές Δράσεις που υλοποιεί ο Τομέας Έρευνας και Καινοτομίας του ΥΠΠΕΘ, με στόχο την ανάδειξη της απήχησης της Έρευνας στην κοινωνία με τρόπο απτό, συγκεκριμένο και ορατό. Το εγχείρημα αυτό, η δημιουργία δηλαδή του Εθνικού Δικτύου Ιατρικής Ακριβείας, της Ιατρικής του μέλλοντος όπως πολλοί ειδικοί ισχυρίζονται, στην Ογκολογία υλοποιείται σε στενή συνεργασία με το Υπουργείο Υγείας και φθάνει στο κομβικό στάδιο της παροχής διαγνωστικών υπηρεσιών υγείας στους πολίτες που τις έχουν ανάγκη. Οι υψηλού κόστους γενετικές εξετάσεις για τον καρκίνο καλύπτονται πλέον από το Δίκτυο και διενεργούνται στις Μονάδες Ιατρικής Ακριβείας που συστάθηκαν το 2018. Αποδεικνύουμε έμπρακτα ότι με τη συνεπή στήριξη της Έρευνας τα τελευταία χρόνια, η κοινωνία ωφελείται άμεσα και ουσιαστικά. Η αγαστή συνεργασία και σύμπνοια μεταξύ των επιστημόνων και των συλλόγων ασθενών αποτελούν εχέγγυο για τη βιωσιμότητα του εγχειρήματος. Η Πολιτεία από την πλευρά της έχει διασφαλίσει τη χρηματοδότηση του Δικτύου για τα επόμενα δύο χρόνια από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων».

Ο συντονιστής του Δικτύου, Διευθυντής στο Ινστιτούτο Εφαρμοσμένων Βιοεπιστημών του ΕΚΕΤΑ, Κώστας Σταματόπουλος δήλωσε:

«Μετά από μια προπαρασκευαστική περίοδο οκτώ μηνών το Εθνικό Δίκτυο Ιατρικής Ακριβείας είναι πλέον στην ευχάριστη θέση να παρέχει υπηρεσίες υψηλής ποιότητας σε ασθενείς με καρκίνο. Προτυποποιήθηκαν όλες οι αναλυτικές φάσεις, εξασφαλίστηκε η ποιότητα των αναλύσεων, η δικτύωση των Μονάδων Ιατρικής Ακριβείας, η διασύνδεση με δομές και πρωτοβουλίες του Υπουργείου Υγείας και η προστασία των προσωπικών δεδομένων για την υλοποίηση μιας εθνικής ερευνητικής πρωτοβουλίας με μεγάλο κοινωνικό αντίκτυπο. Η συγκεκριμένη εμβληματική δράση, που ξεκίνησε με πρωτοβουλία του Αν. Υπουργού Έρευνας και Καινοτομίας Κώστα Φωτάκη, δίνει μια ευκαιρία στην ερευνητική κοινότητα να ανοιχτεί προς την κοινωνία καλύπτοντας μια σημαντική της ανάγκη».

Σημειώνεται ότι οι ΜΙΑ στις οποίες θα διενεργούνται δωρεάν οι εξετάσεις είναι: στην Αθήνα (Ίδρυμα Ιατροβιολογικών Ερευνών Ακαδημίας Αθηνών, Ερευνητικό Κέντρο Αλ. Φλέμινγκ, Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών ΕΚΕΦΕ Δημόκριτος, Εργαστήριο Παθολογικής Ανατομικής του ΕΚΠΑ), στη Θεσσαλονίκη (Ινστιτούτο Εφαρμοσμένων Βιοεπιστημών του ΕΚΕΤΑ) και στο Ηράκλειο Κρήτης (Ινστιτούτο Μοριακής Βιολογίας και Βιοτεχνολογίας του ΙΤΕ).

Την πρώτη εβδομάδα του Ιουλίου αναμένεται να λάβουν επιστροφή φόρου εισοδήματος πάνω από μισό εκατομμύριο Έλληνες φορολογούμενοι, όπως προκύπτει από τα έως τώρα εκκαθαριστικά της εφορίας.

«Τυχεροί» είναι όσοι έχουν υποβάλει φορολογική δήλωση και δεν έχουν ξεχάσει να δηλώσουν τον αριθμό ΙΒΑΝ για να εισπράξουν τα χρήματα τους. Ωστόσο διευκρινίζεται ότι, για να λάβουν επιστροφή φόρου οι φορολογούμενοι θα πρέπει να έχουν το πιστωτικό εκκαθαριστικό και να μην χρωστάνε στο δημόσιο.

Επιπλέον επισημαίνεται ότι, το μέσο ποσό επιστροφής για τον 1 στους 10 φορολογούμενους που έχουν πιστωτικό εκκαθαριστικό και περιμένουν επιστροφή είναι μόλις 287 ευρώ.

Τι ισχύει για όσους δεν έχουν δηλώσει IBAN

Όσοι δεν έχουν δηλώσει IBAN ή είναι λάθος τα στοιχεία, τότε θα πρέπει να επισκεφτούν ένα τραπεζικό κατάστημα και να πάρουν την επιστροφή φόρου, προσκομίζοντας τη σχετική ειδοποίηση.

Πηγή: aftodioikisi.gr

Παράνομο παρκάρισμα. Και ακόμη χειρότερα παρκάρισμα πάνω το πεζοδρόμιο. Πώς το αντιμετωπίζεις;

Σε μια αντίστοιχη περίπτωση στη Θεσσαλονίκη, με ένα παρκαρισμένο αυτοκίνητο πάνω σε πεζοδρόμιο, δεν κλήθηκε η Τροχαία για να κόψει κλήση. Οι περίοικοι πήραν την κατάσταση στα χέρια τους, γεμίζοντας με τσάντες γεμάτες σκουπίδια το αυτοκίνητο του οδηγού που αποφάσισε να το παρκάρει πάνω στο πεζοδρόμιο, εμποδίζοντας τη διέλευση των πεζών και την έξοδο των ανθρώπων από τα σπίτια τους. Φυσικά δεν είναι η πρώτη φορά που συναντάμε κάτι τέτοιο. Ποιος μπορεί να ξεχάσει το… επικό παρκάρισμα οδηγών επί της πλατείας Συντάγματος (!).

Ο οδηγός άφησε το αυτοκίνητό του σε πεζοδρόμιο επί της Βασιλίσσης Ολγας στη Θεσσαλονίκη και τις φωτογραφίες από το… στόλισμά του με σκουπίδια, πόσταρε στο Facebook η ομάδα «Τα Καλά, τα Στραβά και τα Ανάποδα».

Δείτε τις φωτογραφίες με την… τιμωρία του οδηγού που πάρκαρε το αυτοκίνητό του πάνω στο πεζοδρόμιο.

Πηγή: iefimerida.gr

Στο Γραμμικό Σχέδιο εξετάστηκαν σήμερα οι υποψήφιοι των Πανελλαδικών Εξετάσεων στο πλαίσιο της εξέτασης των ειδικών μαθημάτων.

Τα θέματα δημοσίευσε το υπουργείο Παιδείας.

Γραμμικό Σχέδιο-1

Γραμμικό Σχέδιο 2

Πηγή: aftodioikisi.gr

 

Βαριές ποινές, μέχρι και φυλάκιση για αλκοόλ ή οδηγούς που είναι ψυχικά ή σωματικά κουρασμένοι προβλέπει ο νέος ποινικός κώδικας για τις τροχαίες παραβάσεις.

Ο νέος Ποινικός Κώδικας- Ν 4619/2019 (ΦΕΚ Α΄ 95/11.6.2019) που ψηφίσθηκε από τη Βουλή των Ελλήνων στις στις αρχές του μήνα με έναρξη ισχύος την 1 Ιουλίου, ουσιαστικά καταργεί τον Ποινικό Κώδικα που ίσχυε από την 1 Ιανουαρίου 1951 και προβαίνει στη ριζική αναδιάρθρωση του συστήματος των ποινών, την κατάργηση αναχρονιστικών διατάξεων, την κατάργηση των πταισμάτων, καθώς και τον εξορθολογισμό των οικονομικών εγκλημάτων.

Aναλυτικά οι ποινές

  1. Όποιος κατά τη συγκοινωνία στους δρόμους ή στις πλατείες:

α) οδηγεί όχημα μολονότι δεν είναι σε θέση να το πράξει με ασφάλεια εξαιτίας της κατανάλωσης οινοπνεύματος ή χρήσης ναρκωτικών ουσιών ή λόγω σωματικής ή πνευματικής εξάντλησης, ή

β) οδηγεί όχημα σε εθνικές ή περιφερειακές οδούς αντίστροφα στο ρεύμα της εκάστοτε κατεύθυνσης ή σε πεζοδρόμους, πεζοδρόμια ή πλατείες, ή οδηγεί όχημα που είναι τεχνικά ανασφαλές ή με ανασφαλή τρόπο φορτωμένο ή προβαίνει κατά την οδήγηση σε επικίνδυνους ελιγμούς ή μετέχει σε αυτοσχέδιους αγώνες, τιμωρείται, αν δεν προβλέπονται βαρύτερες κυρώσεις σε άλλες διατάξεις:

αα) με φυλάκιση έως τρία έτη ή χρηματική ποινή αν από την πράξη προέκυψε κοινός κίνδυνος σε ξένα πράγματα,

ββ) με φυλάκιση τουλάχιστον ενός έτους αν από την πράξη προέκυψε κίνδυνος για άνθρωπο,

γγ) με κάθειρξη έως δέκα έτη αν στην περίπτωση των στοιχείων α ́ ή β ́η πράξη είχε ως αποτέλεσμα τη βαριά σωματική βλάβη ή προκάλεσε βλάβη σε κοινωφελείς εγκαταστάσεις, δδ) με κάθειρξη τουλάχιστον δέκα ετών αν στην περίπτωση του στοιχείου β ́ η πράξη είχε ως αποτέλεσμα το θάνατο άλλου.

Αν προκλήθηκε ο θάνατος μεγάλου αριθμού ανθρώπων, το δικαστήριο μπορεί να επιβάλει ισόβια κάθειρξη.

  1. Όποιος στις περιπτώσεις της προηγούμενης παραγράφου οδηγεί επικίνδυνα από αμέλεια και από την πράξη του αυτή προέκυψε κοινός κίνδυνος για ξένα πράγματα ή για άνθρωπο, τιμωρείται με φυλάκιση έως δύο έτη ή χρηματική ποινή».

Η κόπωση και η υπερβολική ταχύτητα αποτελούν τις συνηθέστερες αιτίες πρόκλησης ατυχημάτων κυρίως από οδηγούς φορτηγών, λεωφορείων και εταιρικών αυτοκινήτων. Τα τροχαία συμβάντα αποτελούν εδώ και πολλά χρόνια, την πρώτη αιτία θανάτων όσον αφορά τα εργατικά ατυχήματα στις βιομηχανικές χώρες.

Ο νέος νόμος φιλοδοξεί να δημιουργήσει στους οδηγούς μια νέα συμπεριφορά στην οδήγηση, αφού οι συνέπειες είναι σοβαρές.

Πηγή: dete.gr

 

Πάνω από το 80% των παιδιών πέμπτης και έκτης δημοτικού στην Ελλάδα έχουν παρουσία στα κοινωνικά δίκτυα.

Η προστασία των παιδιών επαφίεται πλέον στην εφαρμογή, από τον Μάιο, της ευρωπαϊκής νομοθεσίας που επιβάλλει πρόστιμα στα κοινωνικά δίκτυα αν ο χρήστης είναι κάτω ή άνω των 13 ετών.

Ο εκπρόσωπος του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου (ΕΚΑΔ), Γιώργος Κορμάς, εθνικός εκπρόσωπος στο Πανευρωπαϊκό Δίκτυο Ασφαλούς Διαδικτύου Insafe (Internet Safety for Europe), μιλώντας στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων (ΑΠΕ) υπογράμμισε ότι από τις 25 Μαΐου αλλάζει σελίδα η πρόσβαση στα κοινωνικά δίκτυα από παιδιά μέχρι και 16 ετών. «Δεν υπάρχουν περιθώρια καθυστερήσεων από τις κυβερνήσεις» υπογράμμισε ο κ. Κορμάς. Οι αλλαγές, σημειώνει, είναι ριζικές και αναμένεται να μεταμορφώσουν την επικοινωνία των νεαρότερων μελών της ελληνικής κοινωνίας μέσα από κάθε δίκτυο και εφαρμογή ηλεκτρονικής κοινωνικής δικτύωσης.

«Σύμφωνα με τον ευρωπαϊκό κανονισμό 679/ 2016 απαγορεύεται η χρήση των κοινωνικών δικτύων, δηλαδή δικτύων το φέισμπουκ, ίνσταγκραμ και όλων των δικτύων που έχουν μέσα το κοινωνικό κομμάτι, από παιδιά ηλικίας κάτω των 13 ετών. Αυτό ίσχυε ως νόμος στις ΗΠΑ από το 1998, η είσοδος όμως ή μη των παιδιών ήταν ευθύνη των γονέων. Εδώ τώρα αλλάζει το πλαίσιο και πλέον την ευθύνη την έχουν τα ίδια τα κοινωνικά δίκτυα» εξηγεί ο κ. Κορμάς περιγράφοντας μια δομική, θεμελιώδη αλλαγή στη σχέση ατόμων και κοινωνικών δικτύων, για να προσθέσει πως η αυστηρότητα του νόμου θα εξαντλείται.

ΤΑ ΠΡΟΣΤΙΜΑ

Τα πρόστιμα, σημειώνει, είναι πάρα πολύ μεγάλα φτάνουν και τα 10 εκατ. ευρώ, ενώ έχουν να κάνουν πλέον με το ότι τα κοινωνικά δίκτυα έχουν την ευθύνη ελέγχου, την πιστοποίηση δηλαδή αν ο χρήστης είναι κάτω ή άνω των 13 ετών. «Καταλαβαίνει κάποιος λοιπόν ότι τα παιδιά του δημοτικού δεν θα είναι στα κοινωνικά δίκτυα. Η εικόνα στη χώρα μας είναι ότι παιδιά πέμπτης και έκτης δημοτικού, σε ποσοστό πάνω από το 80%, είναι στα κοινωνικά δίκτυα. Με τη νέα νομοθεσία θα αλλάξουν όλα τα δεδομένα σε σχέση με αυτό» τονίζει ο εκπρόσωπος του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου.

Πρόκειται, όπως λέει, για μια πραγματικότητα που «δεν έχει καμία λογική, αντιθέτως δημιουργούσε παιδιά που ζούσαν σε ένα περιβάλλον χυδαιότητας και φαυλότητας, υιοθετούσαν πρότυπα τα οποία ουσιαστικά τους στιγμάτιζαν μια ζωή. Ηταν μία πολύ μεγάλη ανησυχία που είχαμε όλα τα κέντρα στην Ευρώπη, αλλά και όλοι οι γονείς και ευτυχώς εμφανίστηκε πλέον αυτός ο κανονισμός και βάζει τα πράγματα σε μια σειρά» σημειώνει ο κ. Κορμάς, που συστημικά εστιάζει στον τρόπο με τον οποίο έρχεται η αλλαγή.

Η ΑΝΤΕΠΙΘΕΣΗ

Απαντώντας στο τι αναμένεται να πράξουν οι εταιρείες κοινωνικών δικτύων και ποια μέσα θα χρησιμοποιήσουν στη «μάχη» για τη διασφάλιση του αστρονομικού τζίρου που θα χαθεί, ο κ. Κορμάς αναγνώρισε πως μετά την 25η Μαΐου ενδέχεται πράγματι να εμφανιστεί νέα γκάμα μέσων κοινωνικής δικτύωσης, στοχευμένων στη νέα αγορά που θα κινδυνεύει να απολεστεί. «Ηδη το φέιμπουκ ανακοίνωσε το μέσεντζερ για παιδιά ηλικίας 6 -12 χρονών στην Αμερική, όπου ουσιαστικά ο γονιός θα δίνει στο παιδί του τη δυνατότητα να έχει υπηρεσία επικοινωνίας και ανταλλαγής μηνυμάτων και αρχείων μέσω του δικού του λογαριασμού, οπότε και θα έχει, π.χ., τον έλεγχο των φίλων του. Ναι, η βιομηχανία θα κινηθεί να κρατήσει αυτό το αγοραστικό κοινό» καταλήγει ο κ. Κορμάς.

Μόνο με συγκατάθεση των γονέων η πρόσβαση από τα 13 μέχρι τα 16
Η νομοθεσία όμως έχει και ένα δεύτερο σημαντικό στάδιο: «Ο νόμος δεν μένει μόνο εκεί, συνεχίζει και λέει ότι από την ηλικία των 13 ετών μέχρι και τα 16, θα χρειάζεται η γονική συγκατάθεση. Ενας γονιός δηλαδή, που έχει ένα παιδί στα κοινωνικά δίκτυα, θα πρέπει να δώσει τη συγκατάθεσή του, ώστε το παιδί του να συνεχίσει να είναι εκεί, ενώ πάλι την πιστοποίηση της συγκατάθεσης αυτής θα αναλάβουν τα κοινωνικά δίκτυα, κάτι που θα γίνει και πάλι με δική τους ευθύνη» προσθέτει ο κ. Κορμάς.

Για ποιους λόγους πρέπει να είναι ελεγχόμενη η πρόσβαση στα κοινωνικά δίκτυα
«Τα κοινωνικά δίκτυα και δη το διαδίκτυο έχουν φτιαχτεί για ενήλικες. Τα παιδιά στα κοινωνικά δίκτυα έρχονται σε επαφή με ανθρώπους που δεν πρέπει να έρθουν σε επαφή, είτε αυτοί είναι ενήλικες είτε ακόμα και συνομήλικοι. Πρόκειται για ένα περιβάλλον φαυλότητας, το οποίο ουσιαστικά προάγει αρνητικά πρότυπα, ενώ είναι βέβαια και ένα περιβάλλον το οποίο μπορεί να προκαλέσει συμπεριφορές εξάρτησης, κάτι πάρα πολύ αρνητικό για την ψυχοκοινωνική ανάπτυξη του παιδιού» τονίζει ο εκπρόσωπος του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου, ενώ κατηγορηματικός είναι και σε ό,τι αφορά τις αρνητικές επιπτώσεις για τα πιο μικρά παιδιά.

Βγάζουν τον εαυτό τους στην υπερέκθεση, δημιουργούν ένα περιβάλλον φαυλότητας
«Βλέπουμε παιδιά μοναχικά, υπάρχουν κοινωνικά δίκτυα όπου παιδιά έχουν ζωντανές αναμεταδόσεις, εκθέτουν τον εαυτό τους, βγάζουν τον εαυτό τους στην υπερέκθεση, δημιουργούν ένα περιβάλλον φαυλότητας, προβλημάτων που δεν ξέρουμε πού μπορούν να οδηγήσουν. Στη γραμμή βοήθειας, στο 210 6007686, καθημερινά δεχόμαστε δεκάδες κλήσεις για προβλήματα που δημιουργούνται στο σχολείο για θέματα bullying, κυρίως cyberbullying (…) και βέβαια αυτό είναι το παράπονο το δικό μας. Εδώ και δέκα χρόνια λέμε ότι τα παιδιά διαλύονται στα κοινωνικά δίκτυα κι έχουν κακή ποιότητα ύπνου» περιγράφει ο κ. Κορμάς.

Τα κοινωνικά δίκτυα καταπατούν την παιδικότητα και την αθωότητα

Κατά τον ίδιο, ειδικά στο δημοτικό, η συναναστροφή των παιδιών στα κοινωνικά δίκτυα καταπατά την παιδικότητα και την αθωότητά τους. «Γιατί αν δούμε τι κάνουν τα παιδιά, το μόνο που κάνουν είναι (να συμμετέχουν) σε ένα περιβάλλον βωμολοχίας, αρνητικών προτύπων, ένα περιβάλλον όπου μπορεί να πέσουν θύματα είτε bullying είτε παιδεραστών. Σε ό,τι αφορά τώρα τα παιδιά 13 έως 16 ετών, εκεί θα πρέπει ο γονιός να αποφασίσει. Για να το αφήσει να συμμετέχει στα κοινωνικά δίκτυα θα πρέπει να ξέρει τι κάνει το παιδί του στα κοινωνικά δίκτυα. Είναι όλα τα παιδιά, όλοι οι έφηβοι ικανοί να είναι στα κοινωνικά δίκτυα; Μπορούν να διαχειριστούν υποθέσεις διακίνησης φωτογραφιών, εκβιασμών, της καθημερινότητας; Αυτό θα το κρίνει ο γονιός και εκεί αρχίζουν τα δύσκολα.

Πηγή: ipaideia.gr

Ξεκινά την Τρίτη 25 Ιουνίου και ώρα 11 π.μ., η υποβολή αιτήσεων για τη συμμετοχή εργοδοτών στο νέο πρόγραμμα «Ενέργεια Δ- Επιδότηση θέσεων εργασίας του Έργου με κωδικό «EGF/2017/003 GR/Attica Retail».

Το πρόγραμμα απευθύνεται σε ιδιωτικές επιχειρήσεις, Φορείς Κοινωνικής και Αλληλέγγυας Οικονομίας και γενικά εργοδότες του ιδιωτικού τομέα που ασκούν τακτική οικονομική δραστηριότητα και δραστηριοποιούνται στο σύνολο της Ελληνικής Επικράτειας. Απαραίτητη προϋπόθεση για την ένταξη μιας επιχείρησης στο πρόγραμμα είναι να μην έχει προβεί σε μείωση του προσωπικού της κατά τη διάρκεια ενός μήνα πριν από την ημερομηνία υποβολής της αίτησης χρηματοδότησης.

Ωφελούμενοι του Προγράμματος είναι άνεργοι, πρώην εργαζόμενοι επιχειρήσεων του κλάδου Λιανικού εμπορίου στην Περιφέρεια Αττικής και σε άλλες δέκα Περιφέρειες της χώρας, οι οποίοι έχουν ενταχθεί στο έργο με κωδικό «EGF/2017/003 GR/Attica Retail», έχουν ωφεληθεί από δράσεις Επαγγελματικής Συμβουλευτικής και Επαγγελματικής Κατάρτισης του ίδιου έργου και θα υποδειχθούν με συστατικό σημείωμα από τους εργασιακούς συμβούλους του ΟΑΕΔ. Οι ωφελούμενοι πρέπει να διαθέτουν:

α. δελτίο ανεργίας σε ισχύ κατά την υπόδειξη και πρόσληψή τους από τη δικαιούχο επιχείρηση

β. συμπληρωμένο και υπογεγραμμένο το Εξατομικευμένο Αναλυτικό Σχέδιο Δράσης
γ. επικαιροποιημένο ατομικό σχέδιο δράσης μέσω της διαδικασίας profiling.

Η διάρκεια της επιχορήγησης του προγράμματος ορίζεται στους έξι μήνες. Μετά τη λήξη των έξι μηνών η επιχείρηση υποχρεούται να διατηρήσει την/τις θέση/εις εργασίας για επιπλέον έξι μήνες, χωρίς επιχορήγηση. Η επιχορήγηση για κάθε ημέρα πλήρους απασχόλησης ανέρχεται στο ποσό των 26 ευρώ και δεν υπερβαίνει τις 25 ημέρες το μήνα. Απαραίτητη προϋπόθεση για την υποβολή της ηλεκτρονικής αίτησης είναι η ενδιαφερόμενη επιχείρηση να είναι πιστοποιημένος χρήστης στις Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες του ΟΑΕΔ (εφόσον έχει παραλάβει κλειδάριθμο από το ΚΠΑ της περιοχής της) και διαθέτει κωδικούς πρόσβασης (Ονομασία Χρήστη και Συνθηματικό).

Οι επιχειρήσεις που διαθέτουν κωδικούς πρόσβασης στο πληροφοριακό σύστημα του ΟΑΕΔ και επιθυμούν να ενταχθούν στο πρόγραμμα, υποβάλλουν ηλεκτρονικά αίτηση υπαγωγής-εντολή κενής θέσης-υπεύθυνη δήλωση, η οποία είναι αναρτημένη στην ιστοσελίδα του Οργανισμού (www.oaed.gr). Η επιχείρηση που ενδιαφέρεται να απασχολήσει επιχορηγούμενο προσωπικό σε υποκατάστημά της θα υποβάλει την ηλεκτρονική αίτηση υπαγωγής στο ΚΠΑ αρμοδιότητας του υποκαταστήματος.

Ο προϋπολογισμός της δράσης καλύπτεται κατά 60% από τη χρηματοδοτική συνεισφορά του Ευρωπαϊκού Ταμείου Προσαρμογής στην Παγκοσμιοποίηση, περιόδου 2014-2020 με τίτλο: «Ενέργειες που αφορούν απολύσεις σε επιχειρήσεις στον κλάδο 47 της NACE Αναθ. 2 (Λιανικό εμπόριο, εκτός από το εμπόριο μηχανοκίνητων οχημάτων και μοτοσικλετών) στην επιπέδου NUTS 2 Περιφέρεια Αττικής (EL30) και άλλες δέκα Περιφέρειες της χώρας» και κατά 40% από πόρους του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης.

Οι όροι και οι προϋποθέσεις συμμετοχής στο ανωτέρω πρόγραμμα περιγράφονται αναλυτικότερα στη σχετική Δημόσια Πρόσκληση που είναι αναρτημένη στο διαδικτυακό τόπο του ΟΑΕΔ (www.oaed.gr).

Με το ξεκίνημα της νέας σχολικής χρονιάς 2019-20 σε όλα τα Επαγγελματικά Λύκεια της χώρας θα εγκατασταθεί εξοπλισμός τηλεδιάσκεψης - τηλεκπαίδευσης στο πλαίσιο υλοποίησης του προγράμματος ΜΙΑ ΝΕΑ ΑΡΧΗ ΣΤΑ ΕΠΑΛ με στόχο να συμβάλλει στη δικτύωση των σχολικών μονάδων, αλλά και στην επικοινωνία τους με συνεργαζόμενους φορείς στο πλαίσιο του προγράμματος.

Με τον εξοπλισμό αυτό παρέχεται η δυνατότητα απομακρυσμένης επικοινωνίας (διασύνδεση πολλών σημείων σε πραγματικό χρόνο, με εικόνα και ήχο) μεταξύ του συνόλου των εμπλεκομένων στην εφαρμογή του προγράμματος. Συγκεκριμένα, πρόκειται για ένα διαδραστικό σύστημα τηλεδιάσκεψης -- τηλεκπαίδευσης το οποίο περιλαμβάνει επίτοιχο διαδραστικό βιντεοπροβολέα, φορητό Η/Υ, πίνακα προβολής και παρελκόμενα (κάμερα – ηχεία – μικρόφωνο – πολύμπριζο).

Η προμήθεια των συστημάτων τηλεδιάσκεψης - τηλεκπαίδευσης γίνεται μέσα από διεθνή διαγωνισμό που ολοκληρώθηκε. Για το λόγο αυτό υπογράφτηκε στις 21/6/19 από τον Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κώστα Γαβρόγλου η απόφαση έγκρισης του πρακτικού αποδοχής δικαιολογητικών κατακύρωσης και ανάδειξης οριστικού μειοδότη. Μετά την ανάρτηση της Απόφασης στο σύστημα και την παρέλευση 10 ημερών για ένδικα μέσα, δηλ. μέχρι το τέλος Ιουνίου, θα αποσταλεί το σχέδιο σύμβασης στην Διαχειριστική Αρχή του Ε.Π. «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» για προσυμβατικό έλεγχο και στην συνέχεια θα υπογραφεί η σχετική σύμβαση.

Η υλοποίηση του έργου, που είναι ενταγμένο στο ΕΣΠΑ και έχει προϋπολογισμό 1.224.000€, συνίσταται στην προμήθεια, εγκατάσταση και επίδειξη λειτουργίας εξοπλισμού στις σχολικές μονάδες.