×

Προειδοποίηση

JUser: :_load: Αδυναμία φόρτωσης χρήστη με Α/Α (ID): 708

Προσδιοριστικά. Δύο προαπαιτούμενα πνευματικά αποκτήματα, ημών των πιστών Χριστιανών, που οδηγούν στην κατάκτηση της σωτηρίας μας και της Βασιλείας του Θεού, είναι η Αγιότητα και η Αγάπη. Αυτά τα δύο, μπορούν και να αλληλο-επικαλύπτονται, ως προς την έκφραση και την προσδοκία μας. Ρωτάμε: Ποιο θα είναι πρώτο και ποιο ύστερο; Για την κατανόησή τους, παρατηρούμε ότι ο Αποκαλυπτικός λόγος του Θεού, προσδιόρισε και τα δύο αυτά, με διάφορο τρόπο και έκφραση. Άλλον τρόπο στην Παλαιά Διαθήκη και με άλλες εκφράσεις στην Καινή Διαθήκη. Τελικός πάντως σκοπός και στις δύο Διαθήκες, ήταν η κατάκτηση της Βασιλείας του Θεού με αυτά τα αποκτήματα, ως κατάληξη της Σωτηρίας μας.

Στην πρώτη Διαθήκη, την Παλαιά, ταυτίζεται η έννοια της Αγάπης όπως την υποδεικνύει ο Θεός. Το συνολικό έργο της Δημιουργίας και ιδίως του ανθρώπου, εξ αγάπης του Θεού έγινε τούτο το έγο. Την έννοια δε της Αγιότητας, την εκφράζει ο Θεός, με την «καθ’ ομοίωσίν» Του από τον άνθρωπο.

Στη δεύτερη Διαθήκη, την Καινή, προσδιορίζεται και συνδέεται η Αγάπη με το συνολικό σωτηριολογικό έργο του ενανθρωπίσαντος Υιού και Λόγου του Τριαδικού Θεού, του Ιησού Χριστού. Θα μας διδάξει ο ιερός Χρυσόστομος, σχετικώς, ότι ο Θεός, «ός τον κόσμον σου ούτως ηγάπησας, ώστε τον Υιόν σου τον μονογενή δούναι, ίνα πας ο πιστεύων εις αυτόν μη απώληται, αλλ’ έχη ζωήν αιώνιον». Δόθηκε ο Χριστός, ως ένα σαφές υπόδειγμα Αγάπης, με εφαρμογή αναλογικά και για την Αγάπη του Ανθρώπου. Η Αγιότητα όμως, ορίζεται εδώ ως κατάκτηση με προσωπική ευθύνη και αγώνα του Ανθρώπου.

Όλα όμως αυτά δόθηκαν και με την ενίσχυση, βεβαίως, της θείας Χάριτος και του θείου Ελέους. Είναι άκρως διδακτική και βοηθητική η αποκαλυπτική διδασκαλία και των δύο Αγίων Γραφών, όπως θα ιδούμε στη συνέχεια.

Το θεμέλιο. Σαφής προσδιορισμός, για θεμελίωση της αναγκαιότητας αυτών των δύο προαπαιτουμένων αποκτημάτων για τη σωτηρία μας, μας δίδεται με το λόγο του Θεού και από τις δύο Διαθήκες, Παλαιά και Καινή. Στην πρώτη Διαθήκη, με συμβολισμούς και σπερματικά, αλλά στη δεύτερη, οριστικά και με σαφήνεια, για να μη λαθεύουμε.

Σ’ αυτά τα θεόπνευστα κείμενα, διαπιστώνουμε την κυριαρχία της Αγάπης, ως αρχικό και κυρίαρχο προαπαιτούμενο στοιχείο σωτηρίας. Προέρχεται από τη θεία Ουσία του προσώπου του Θεού, καθόσον, «Ο Θεός αγάπη εστί, και ο μένων εν τη αγάπη εν τω Θεώ μένει και ο Θεός εν αυτώ», (Α΄Ιωάν.δ΄16). Εμπνέεται έτσι στον Άνθρωπο η αναγκαιότητα της προσωπικής του Αγάπης, προς έκφραση και εφαρμογή της δια της Πίστεως. Όσο για την Αγιότητα, αυτή παραγγέλλεται ως ιδιαιτέρα επιθυμία και προσωπική θέληση του Θεού – Πατρός και ως συνέχεια της Αγάπης. Λέγεται: «Τούτο γάρ εστι θέλημα του Θεού, ο αγιασμός υμών», (Α΄Θεσ. δ΄3).

Στο σημείο τούτο, είναι απαραίτητο να παρουσιάσουμε μερικά σχετικά στοιχεία, από τους λόγους και των δύο Γραφών. Με αυτά, χρεώνεται ο Άνθρωπος να αναζητήσει τη σωτηρία του δια της Αγάπης και της Αγιότητας. Δωρήθηκαν και φυτεύτηκαν στον άνθρωπο και τα δύο αυτά, ως προαπαιτούμενα, από τον ίδιο το Δημιουργό Θεό, ως ακολούθως.

Α. Δια της Αγάπης

Μαθαίνουμε αρχικά, ότι η εξ αγάπης του Θεού φροντισμένη δημιουργία του Ανθρώπου, ως βασιλέως και κυριάρχου της κτίσεως, ορίστηκε και φυτεύτηκε σ’ αυτόν η Αγάπη, κυριαρχικό του στοιχείο. Μέσω δε αυτού πέρασε προς ολόκληρο το ανθρώπινο γένος. Θα παρουσιάσουμε στη συνέχεια, μερικές ενδεικτικές περιπτώσεις.

α. Με τη θέα της Εύας, την οποία οδήγησε νυμφαγωγικά ο ίδιος ο Θεός στον Αδάμ, ως Γυναίκα του, εκείνος διακήρυξε την αγάπη του, όχι μόνο στην προσωπικότητά της, αλλά και στην οικογενειακή ζωή. Είπε, χαρμόσυνα: «ένεκεν τούτου καταλείψει άνθρωπος τον πατέρα αυτού και την μητέρα και προσκολληθήσεται προς την γυναίκα αυτού, και έσονται οι δύο εις σάρκα μίαν», (Γεν. β΄24). Δείχνεται το μέγεθος και η αξία της οικογένειας.

Ήταν η πρώτη εκδηλωμένη αγάπη του Ανθρώπου.

Ομοίως, στη νέα εποχή ορίστηκε η Αγάπη στην οικογενειακή ζωή, ορίζεται ως αδιάλυτος και αδιατάρακτος δεσμός των συζύγων. Ως θεμέλιο δε αυτής της Αγάπης, το τοποθέτησε ο Απόστολος Παύλος με τον αποκαλυπτικό λόγο του. Έγραφε προς τους Κορινθίους και δι’ αυτών προς την οικουμένη: «Δέδεσαι γυναικί; Μη ζήτει λύσιν», (Α΄ Κορ. ζ΄27 ). Δηλαδή: Είσαι δεμένος δια των ιερών δεσμών του Γάμου με γυναίκα; Μη ζητάς να λυθείς από αυτόν το δεσμό.

Καθιερώνεται έτσι η αιώνια αγάπη προς την οικογενειακή ζωή.

β. Στη συνέχεια δόθηκε με φροντισμένη προσφορά για κατοικία των πρώτων συζύγων, του Αδάμ και της Εύας, ο Παράδεισος. Εκείνοι, αναλάμβαναν την υποχρέωση να δείχνουν την αγάπη τους προς το περιβάλλον. Αναλάμβαναν ως έργο τους το, «εργάζεσθαι αυτόν (τον Παράδεισο) και φυλάσειν». Να προσφέρουν έργο και ιδιαιτέρα φροντίδα προς το περιβάλλον του Παραδείσου. Τούτο, το συνιστά ο Θεός. Ο άνθρωπος ανταποκρίνεται με αγάπη και φροντίδα.

Είναι η δεύτερη εκδηλωμένη αγάπη του Ανθρώπου.

Στη νέα εποχή προβάλλει, εκτός από τις παραπάνω φροντίδες, και άλλο σχετικό έργο Αγάπης. Συνιστά και πάλι ο Θεός την ιδιαίτερη φροντίδα και αγάπη προς το συνολικό περιβάλλον. Πρόκειται για τη μεγάλη αγάπη, προς το ζωικό και το φυτικό βασίλειο του κόσμου μας, που υποδεικνύεται και στον άνθρωπο. Είναι: «τα πετεινά του ουρανού», και «τα κρίνα του αγρού», (Ματθ. στ΄26,28). Δικά μας και αυτά, ως αντικείμενα της Αγάπης μας, με την ιδιαιτερότητα της εξυπηρέτησής μας προς εκπλήρωση της ολοκλήρωσής μας.

γ. Προς δύο ταυτόχρονες κατευθύνσεις όρισε και νομοθέτησε ο Θεός την εκδήλωση της Αγάπης μας και με τις δύο Διαθήκες, την Παλαιά και την Καινή. Δηλαδή: Προς το Θεό και Δημιουργό μας και προς τον συνάνθρωπό μας, ως εικόνα του Θεού που είναι κοντά μας. Μάλιστα δε, προσδιόρισε το, «αγαπήσεις Κύριον τον Θεόν σου», ως πρώτη και μεγάλη εντολή και ως δευτέρα όμοια με την πρώτη, το «αγαπήσεις τον πλησίον σου ως σεαυτόν», (Δευτ. στ΄5 και Ματθ. κβ΄37). Αυτή η εντολή της Αγάπης μας, διατυπώθηκα ακριβώς και στις δύο Διαθήκες του Θεού προς τον άνθρωπο.

Προχώρησε επιπλέον, ο σοφός Δημιουργός και διευκρίνισε προς πλήρη και αλάθητη κατανόηση, ότι: «Εν ταύταις ταις δυσίν εντολαίς όλος ο νόμος και οι Προφήται κρέμανται», (Ματθ. κβ΄40). Είναι το πλήρωμα του Νόμου του Θεού για την όλη πορεία και διαδρομή του ανθρώπου.

Επομένως, και η σωτηρία μας, ως εκπλήρωση της αποστολής μας, είναι θέμα κατάκτησης δια της Αγάπης.

Β. Δια της Αγιότητας

Ως δεύτερο στοιχείο για τη σωτηρία μας και κατάκτηση του Ουρανού, είναι η Αγιότητα, ως ισάξιο της Αγάπης. Η λέξη «Αγιότητα», απαντά μόνο μια φορά στην Π. Δ. (Β΄ Μακκ. ιε΄2), ως προσδιορίζουσα την ιδιότητα και το γνώρισμα του Αγίου, μάλιστα δε και ως προσωπική του κατάκτηση με προσπάθεια. Η μη ευρεία χρήση του όρου «Αγιότητα», στην Π.Δ., φρονώ ότι όρισε ο Θεός να αναφέρεται αυτή για να δίνει έμφαση δια της δημιουργικής προσδοκίας της κατάκτησής της. Γνωστό βεβαίως, ότι με την απόφασή του Θεού να πλάσει τον άνθρωπο, τον ήθελε «κατ’ εικόνα ημετέραν», από πλευράς φαινοτύπου, από πλευράς δε «Αγιότητας», τον όρισε ως «καθ΄ ομοίωσιν», προς κατάκτηση.

Πέραν τούτων, εγκαίρως και από παλαιά νομοθέτησε ο Θεός την υποχρέωση των ανθρώπων να καταστούν Άγιοι, με προσωπικό αγώνα τους, μιμούμενοι την Αγιωσύνη του Θεού. Παραγγέλλει: «έσεσθε άγιοι, ότι άγιος εγώ Κύριος ο Θεός υμών», (Λευιτ. κ΄7 και Α΄ Πέτρ α΄16). Αναφέρεται τούτο και στις δύο εποχές με τις Διαθήκες τους. Την Παλαιά και την Καινή.

Άλλωστε, ο Ίδιος ο Θεός μας, ως Πατέρας, παιδαγωγεί τον άνθρωπο – και εμάς - για να γίνουμε μέτοχοι της «Αγιότητας» και της δόξας Αυτού. αξιοσημείωτο ότι και στην Κ.Δ. η λέξη «Αγιότητα», χρησιμοποιείται μόνο μια φορά και πάλι, ως προσδιορίζουσα την ιδιότητα του Θεού, προς την οποία οφείλει να κατευθύνεται για την τελική μορφή του ο άνθρωπος προς το «καθ΄ ομοίωσιν» της Π.Δ. Αποκαλύπτει ο Παύλος και τούτη τη υποχρέωση του ανθρώπου, ως την παιδαγωγούσα τους ανθρώπους επιθυμία του Θεού, με σκοπό: «εις το μεταλαβείν της αγιότητος αυτού», (Εβρ. ιβ΄10). Να μετέχουμε στη θεία Αγιότητα.

Γ. Το Υπόδειγμα

Η όλη διδασκαλία και το έργο του Θεανθρώπου επί της γης, ως γνωστό, προσφερόταν αρχικά, ως υπόδειγμα μελλοντικής δράσης των Μαθητών Του. Κατ’ επέκταση δε, ανατέθηκε και σε όλους όσοι θα πιστέψουν στο μέλλον και θα επιθυμούν να εφαρμόσουν και να διδάξουν τις εντολές Του. Δεσμευτικά ζητάει τούτο ο Θεός από παλαιά, δια του Προφήτου Ιωήλ, ότι: «πας γάρ ός αν επικαλέσηται το όνομα Κυρίου σωθήσεται», (Ιωήλ β΄32). Είναι επομένως, απαραίτητο να αναφερθούν μερικές από το πλήθος των εντολών του Χριστού για περιπτώσεις υποδειγματικής αποδοχής της Αγάπης και Αγιότητας.

Υπενθύμιζε συχνά ο ίδιος ο Κύριος προς τους Μαθητές Του και για λογαριασμό μας: «υπόδειγμα δέδωκα υμίν, ίνα καθώς εγώ εποίησα υμίν, και υμείς ποιήτε», (Ιωάν. ιγ΄15). Άλλοτε πάλι, συνιστούσε πώς να ενεργούμε για την τελειότητά μας: «πορεύου και συ ποίει ομοίως», (Λου. ι΄37). Σε άλλη περίπτωση, όπου φαινόταν η καρποφορία του κηρύγματός Του, προέτρεπε: «πορευθέντες απαγγείλατε ά ακούετε και βλέπετε», (Ματθ. ια΄4). Κυρίαρχο όμως, υπόδειγμα επίκλησης και τήρησης των εντολών του Χριστού, ήταν και η ορθή διάδοση του σωτηρίου μηνύματός Του. Αναθέτει και πάλι ο Χριστός τούτο το έργο, σε όλους τους πιστεύοντες: «Πορευθέντες μαθητεύσατε πάντα τα έθνη… διδάσκοντες αυτούς τηρείν πάντα όσα ενετειλάμην υμίν», (Ματθ. κη΄19-20). Όλοι οι πιστοί είμαστε χρεωμένοι για τη μεταφορά της πίστεως και όλων των στοιχείων της σωτηρίας μας, σε όλους τους συνανθρώπους μας.

Δ. Το έργο μας

Ύστερα από τα ανωτέρω, προβάλλεται η αναγκαία σύνδεση τούτων με το γραφόμενο θέμα μας. Η Αγάπη και η Αγιότητα, ως βασικά στοιχεία της σωτηρίας μας, δεν είναι αντικείμενο αυτομάτου τρόπου γνώσεως και εφαρμογής. Απαιτείται η επιτέλεση ενός σημαντικού έργου. Χρειάζονται δηλαδή, αυτά τα βασικά στοιχεία μια ενημερωτική επιβεβαίωση με σαφή και εμπεριστατωμένη γνώση, προκειμένου να αποδώσουν. Το έργο τούτο, δεν είναι δική μας επινόηση, προτάθηκε από τον αποκαλυπτικό λόγο του Θεού. Παραγγέλλεται για την περίπτωση της διάδοσης και γνώσης του Ευαγγελίου. Τότε οι καλούμενοι άνθρωποι, αναζητούν το σχετικό τρόπο. Παραγγέλλεται, επομένως: «Πώς επικαλέσονται εις όν ούκ επίστευσαν; Πώς δε πιστεύσουσιν ού ούκ ήκουσαν; Πώς δε ακούσουσι χωρίς κηρύσσοντος; Πώς δε κηρύξουσιν εάν μη αποσταλώσι;», (Ρωμ. ι΄14-15). Αναζητούμε υπεύθυνη ενημέρωση, από αρμόδιους.

Κάποιοι, ως εκ τούτου, αναλαμβάνουν το έργο.

Με την παραγγελία αυτή του θείου λόγου, ανοίγεται ένα μεγάλο κεφάλαιο της ερμηνευτικής και σωτηριολογικής Θεολογίας. Πρόκειται για το χρέος των αρμοδίων διδασκάλων της Εκκλησίας – Αρχιερέων, Ιερέων, Ιεροκηρύκων, Θεολόγων, και λοιπών δυναμένων – να βγουν σε ένα ενημερωτικό έργο προς το σύνολο των ανθρώπων. Ακόμα καλούνται στο έργο και εκείνοι που γνωρίζουν τα της πίστεως, να συνδράμουν στην πληροφόρηση της αληθείας τους πιστούς και όλο το πλήρωμα της Εκκλησίας. Στους γνώστες της αλήθειας, έχει ανατεθεί το έργο της ενημέρωσης των πιστών. Βεβαίως, όλοι αυτοί οφείλουν να βιώνουν προσωπικά, τα προαπαιτούμενα της σωτηρίας μας, για να καρποφορεί ο λόγος τους. Αγάπη και Αγιότητα.

Είμαστε όλοι οι άνθρωποι της Εκκλησίας χρεωμένοι να μιλάμε, μαζί με τους Κληρικούς μας, για την Αγάπη, με Αγάπη, ο ένας στον άλλο και να θυμίζουμε μεταξύ μας το χρέος κατάκτησης της Αγιότητας, ως βασικής προϋπόθεσης της σωτηρίας μας και της κατάκτησης της Βασιλείας του Θεού.

Η Αγάπη ως αρχή και η Αγιότητα ως κατάκτηση.

Να τα εφαρμόσουμε με χαρά. Το ζητάει ο Θεός μας.

Ιερά Πόλις Μεσολογγίου Σεπτέμβριος 2019
Εορτή Παναγίας Μυρτιδιωτίσσης


Νικόλαος Σπ. Βούλγαρης
Καθηγητής Θεολογίας

Εξαρθρώθηκε, μετά από μεθοδική και συστηματική έρευνα του Τμήματος Ασφαλείας Ήλιδας, εγκληματική οργάνωση, τα μέλη της οποίας διέπρατταν συστηματικά κλοπές σε μεγάλα φωτοβολταϊκά πάρκα.

Η εξάρθρωση της εγκληματικής οργάνωσης είναι αποτέλεσμα ενδελεχών ερευνών του Τμήματος Ασφαλείας Ήλιδας, κατά τις οποίες οι αστυνομικοί αξιοποίησαν πλήρως όλα τα στοιχεία που συνέλεξαν, τόσο με φυσικές όσο και με ειδικές ανακριτικές μεθόδους.

Για την υπόθεση αυτή συνελήφθησαν, χθες (28-9-2019), το βράδυ, στον Ελαιώνα Ηλείας, από αστυνομικούς του Τμήματος Ασφαλείας Ήλιδας με την συνδρομή αστυνομικών της Υποδιεύθυνσης Ασφαλείας Πύργου, πέντε αλλοδαποί άνδρες, ηλικίας 35,33,32,31 και 25 ετών.

Σε βάρος των συλληφθέντων σχηματίστηκε δικογραφία – κακουργηματικού χαρακτήρα - που περιλαμβάνει, τα κατά περίπτωση, αδικήματα της σύστασης και συμμετοχής σε εγκληματική οργάνωση και της διάπραξης διακεκριμένων κλοπών.

Πιο συγκεκριμένα, όπως προέκυψε από την εμπεριστατωμένη αστυνομική έρευνα, τα μέλη της εγκληματικής οργάνωσης τους τελευταίους έξι μήνες είχαν διαπράξει συνολικά, οκτώ κλοπές και μια απόπειρα κλοπής σε φωτοβολταϊκά πάρκα, σε περιοχές των Νομών Ηλείας, Αχαΐας, Μεσσηνίας, Κορινθίας, Καρδίτσας και Πιερίας.

Πιο συγκεκριμένα, οι πέντε δράστες, επιβαίνοντες σε δύο αυτοκίνητα, μετέβαιναν σε μεγάλα φωτοβολταϊκά πάρκα, όπου με τη χρήση εργαλείων, αφαιρούσαν καλώδια χαλκού και προξενούσαν μεγάλες υλικές ζημιές στις εγκαταστάσεις.

Οι δράστες είχαν αφαιρέσει καλώδια χαλκού, διαφόρων διατομών, συνολικού μήκους άνω των 15 χιλιομέτρων, η αξία των οποίων εκτιμάται ότι ξεπερνά τις 240.000 ευρώ, ενώ οι φθορές που προκάλεσαν στα φωτοβολταϊκά πάρκα ξεπερνά τις 300.000 ευρώ.

Η σύλληψη των δραστών πραγματοποιήθηκε στον Ελαιώνα Ηλείας, κοντά σε φωτοβολταϊκο πάρκο της περιοχής, ενώ οι αστυνομικοί βρήκαν στην κατοχή τους και κατάσχεσαν γάντια και εργαλεία όπως κόφτες, πένσες, κατσαβίδια, επαναφορτιζόμενο συρματόσχοινο με γάντζους στις άκρες και άλλα, τα οποία χρησιμοποιούσαν για την αφαίρεση και την έλξη των καλωδίων χαλκού.

Επιπλέον, οι αστυνομικοί κατάσχεσαν τα δύο αυτοκίνητα που χρησιμοποιούσαν οι δράστες για να μεταβαίνουν στους τόπους των κλοπών, καθώς και πέντε συσκευές κινητών τηλεφώνων με κάρτες sim, που βρήκαν στην κατοχή τους.

Οι συλληφθέντες θα οδηγηθούν σήμερα στον Εισαγγελέα Πρωτοδικών Αμαλιάδας, ενώ σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται οι έρευνες για να διαπιστωθεί αν εμπλέκονται και σε άλλες υποθέσεις κλοπών.

Το προανακριτικό έργο και τις έρευνες διενεργεί το Τμήμα Ασφαλείας Ήλιδας.

Γραφείο Τύπου Αστ. Δ/νσης Περ. Δυτ. Ελλάδας

Κυριακή, 29 Σεπτεμβρίου 2019 10:07

Για την φύση και την κοινωνία

Του Γ. Απτεραίου

Γύρω μας, καθημερινά, υπάρχουν, είτε τα βλέπουμε εμείς, είτε όχι, μοναδικά φαινόμενα, που μπορούν να συνενωθούν σε ομάδες διατηρώντας την αυτοτέλειά τους, οι οποίες έχουν ειδικούς νόμους και υπάγονται σε νόμους με γενική σημασία.

Έτσι, το μοναδικό, το ειδικό και το γενικό είναι αλληλένδετα. Και η πραγματική γνώση θα πρέπει να γνωρίζει στον άνθρωπο το εν λόγω τρίπτυχο και να τον βοηθά να το προσλαμβάνει και να το κατανοεί.

Στην φύση και στην κοινωνία ο άνθρωπος, για να αντιμετωπίσει όσα έρχονται, με ή παρά τη θέλησή του, στο δρόμο του στηρίζεται στη γνώση όλων των τρίπτυχων (μοναδικό - ειδικό - γενικό) που τον περιβάλλουν και τον συντρέχουν να αντιληφθεί το περιεχόμενο και τη μορφή τους.

Η μορφή αφορά στην εξωτερική εικόνα κάθε φυσικής ή κοινωνικής οντότητας και ύπαρξης. Το περιεχόμενο σχετίζεται με όσα την συνιστούν στενά συνδεδεμένα μεταξύ τους , που δεν είναι όμως απαραίτητα ισομεγέθη και όμοια ανάμεσά τους και με εκείνα που συναπαρτίζουν άλλες οντότητες ίδιας εξωτερικής μορφής. Στην περίπτωση που δεν είναι ισομεγέθη και όμοια, οι μορφές διαφοροποιούνται αν και μοιάζουν ίδιες. 

Το δίδυμο "μορφή και περιεχόμενο" σχετίζεται με "την ουσία και το φαινόμενο" των στοιχείων της φύσης και της κοινωνίας. Ουσία και φαινόμενο ενώ φαίνονται διά γυμνού οφθαλμού ότι αποτελούν μιαν ενότητα και ότι συμπίπτουν, στην πραγματικότητα πρέπει να ψάξουμε για να βρούμε την ουσία και να την γνωρίσουμε πίσω από τα φαινόμενα. 

Παρά ταύτα, θα ήταν λάθος να προσπαθήσουμε να μεταφέρουμε και να εφαρμόσουμε στην κοινωνία αυτούσιους και όλους τους κανόνες που διέπουν την ουσία και το περιεχόμενο, τη μορφή και το φαινόμενο όλων των τρίπτυχων (μοναδικό - ειδικό - γενικό) της φύσης. Στον αντίποδα, η κάθε κοινωνία των ανθρώπων έχει τους ξεχωριστούς δικούς της νόμους και κανόνες που σχετίζονται και με τις ψυχοπνευματικές και με τις σωματικές ιδιότητες των μελών της και με τους νόμους της υλικής παραγωγής στους κόλπους της.

Η απόλυτη γνώση του ανθρώπου για τους νόμους και τους κανόνες της φύσης και της κοινωνίας, όμως, δεν ολοκληρώνεται ποτέ, αλλά φτάνουμε όλο και πιο κοντά σε αυτήν όσο πλησιάζουμε και μελετούμε τα τρίπτυχα της φύσης και αναπτύσσεται η επιστήμη που εξετάζει την ουσία και το φαινόμενο της κοινωνίας. Για να είναι αποτελεσματική, λοιπόν, η μελέτη της φύσης και να είναι προσιτά και εύληπτα τα πορίσματα της επιστήμης, θα πρέπει να έχουμε καθαρό χωρίς παρωχημένες ιδεοληψίες ή υπό την επήρεια του φανατισμού και άλλων νοσηρών παθών (αρχομανία, φιλαργυρία, κενοδοξία π.χ.) πνευματικό και ψυχικό κόσμο.

Μονάχα τότε, οι φυσικοί και οι επιστημονικοί κανόνες γίνονται τα θεμέλια της ανθρώπινης ζωής και το εφαλτήριο των ανθρώπων και των κοινωνιών τους για πνευματική πρόοδο, υλική ευημερία και ηθική ακμή. Εσείς τι λέτε, αλήθεια, για όλα τούτα;

Στην εξοικονόμηση ενέργειας σε συνδυασμό με την ανάληψη πρωτοβουλιών για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής αναφέρθηκε ο Αντιπεριφερειάρχης Ενέργειας, Περιβάλλοντος Φυσικών Πόρων και Χωροταξίας Λάμπρος Δημητρογιάννης κατά τον χαιρετισμό του στην ημερίδα που διοργάνωσε η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος, για τη Δημιουργία Δεξιοτήτων (capacity building) στο πλαίσιο του έργου Esmartcity.

«Ημερίδες όπως η συγκεκριμένη, ενισχύουν, εκτός της καταγραφής των απαραίτητων τεχνικών και ενεργειακών δεδομένων, την καθιέρωση νέων μορφών διακυβέρνησης, που είναι προαπαιτούμενο για την άσκηση ορθών δημόσιων πολιτικών. Οφείλουμε να είμαστε πλέον πιο «έξυπνοι» προκειμένου να αντιμετωπίσουμε την κλιματική αλλαγή, σεβόμενοι τα οικοσυστήματά μας, όπως επίσης και την ανάγκη για φθηνή και φιλική προς το περιβάλλον ενέργεια. Στόχος της Περιφερειακής Αρχής είναι η ενίσχυση ανάλογων προσπαθειών προς όφελος των πολιτών της Δυτικής Ελλάδος» τόνισε ο κ. Δημητρογιάννης στην ημερίδα που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 26 Σεπτεμβρίου 2019 στο Επιμελητήριο Αχαΐας και αφορούσε κυρίως τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις (SMEs), οι οποίες και αποτελούν έναν από τους συμμετέχοντες φορείς του έργου Esmartcity, για τη βελτίωση της ικανότητας καινοτομίας των πόλεων της περιοχής της Μεσογείου.

Παρουσιάστηκαν, η πιλοτική δράση για έξυπνη Διαχείριση Ενέργειας στα κτίρια της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας και στο Ινστιτούτο Βιομηχανικών Συστημάτων, εταίρο του έργου, και οι εφαρμογές των «έξυπνων» δράσεων στο θαλάσσιο τουρισμό, στις ψηφιακές υπηρεσίες, στη βιώσιμη διαχείριση υδάτων, οι εφαρμογές και προκλήσεις στα θερμοκήπια, καθώς και οι δράσεις «έξυπνης» πόλης στο Δήμο Πατρέων.

Κατά τη διάρκεια της Ημερίδας η Δρ. Μαρία Μακρή Προϊσταμένη του Τμήματος Τεχνικών Εφαρμογών της Διεύθυνσης Βιομηχανίας – Ενέργειας και Φυσικών Πόρων, παρουσίασε το έργο Esmartcity και τη διασύνδεση του έργου με τις ενεργειακές δράσεις της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδος.

Στόχος της διοργάνωσης ήταν η δημιουργία ενός βήματος για τη συνεργασία όλων των εμπλεκομένων φορέων με σκοπό την εφαρμογή της ιδέας της έξυπνης πόλης στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος και η διεύρυνση των μελών της κοινότητας δικτύωσης του Esmartcity (Enabling SMARTer City in the MED area through NETworking - Δημιουργώντας ευφυέστερες πόλεις στην περιοχή της Μεσογείου μέσω δικτυώσεων).

Παρευρέθηκαν εκπρόσωποι των Επιμελητηρίων της ΠΔΕ, των Δήμων, των Ακαδημαϊκών Φορέων και  των Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων.

Συνελήφθη, χθες το πρωί, στον αερολιμένα Ακτίου Βόνιτσας, από αστυνομικούς του Αστυνομικού Τμήματος Ακτίου – Βόνιτσας, ένας 20χρονος αλλοδαπός, διότι με τη χρήση πλαστού ταξιδιωτικού εγγράφου (δελτίο ταυτότητας) Ρουμανικών Αρχών, επιχείρησε να εξέλθει παράνομα από την χώρα μέσω πτήσης με τελικό προορισμό την Πράγα Τσεχίας.

Γραφείο Τύπου Αστ. Δ/νσης Περ. Δυτ. Ελλάδας

Την Δευτέρα (30-9-2019), διοργανώνονται στην Πάτρα, εκδηλώσεις για την «Ημέρα Κράνους» στη μνήμη του Γεώργιου Νταγιούκλα, μετά από πρωτοβουλία της μητέρας του κας Γλυκερίας Λύτρα.

Ο Γεώργιος Νταγιούκλας είχε χάσει την ζωή του σε ηλικία 17 ετών, έπειτα από εμπλοκή του σε τροχαίο ατύχημα, με μοτοσικλέτα, κατά το οποίο δεν φορούσε προστατευτικό κράνος.

Η Γενική Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνσης Δυτικής Ελλάδας στηρίζει την εκδήλωση «Ημέρα Κράνους» στη μνήμη του Γεώργιου Νταγιούκλα, με τη συμμετοχή Αξιωματικών της Τροχαίας σε ομιλίες και διαλέξεις σε μαθητές, αλλά και αστυνομικών του Τμήματος Τροχαίας Πατρών για την διευκόλυνση της πορείας στη μνήμη του Γεώργιου Νταγιούκλα, μέχρι το σημείο που έχασε την ζωή του.

Πιο συγκεκριμένα:

Στις 30-9-2019 κατά τις ώρες 09:45-12:00:

- θα πραγματοποιηθούν παρουσιάσεις με αντικείμενο την οδική ασφάλεια, από την Διοικητή του Τμήματος Τροχαίας Αυτοκινητοδρόμων Αχαΐας, Αστυνόμο Β΄ Νικολίτσα ΤΣΕΚΟΥΡΑ σε μαθητές του 33ου Δημοτικού Σχολείου.

- Κατά την εκδήλωση θα δωριστούν στους μαθητές (15) παιδικά κράνη, που χορηγήθηκαν από την IDEAL BIKES Νίκος Μανιατόπουλος.

Στις 30-9-2019 στις 18:00, στην Πλατεία Γεωργίου, με την υποστήριξη του Δήμου Πατρέων:

θα πραγματοποιηθεί η κεντρική εκδήλωση, ανοιχτή προς το κοινό, με βασικό ομιλητή τον Ταξίαρχο ε.α. Γεώργιο ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟ, ο οποίος έχει διατελέσει επί σειρά ετών Διοικητής Υπηρεσιών Τροχαίας και θα αναπτύξει ομιλία με αντικείμενο «Οδική Ασφάλεια- Ειδική Αναφορά σε τροχαία ατυχήματα της περιοχής μας και χρήση κράνους».

Επίσης, θα παραστούν και θα πραγματοποιήσουν χαιρετισμούς σύλλογοι μοτοσικλετιστών της Αχαΐας, εθελοντές του Ερυθρού Σταυρού και η χορωδία του 6ου Γυμνασίου Πατρών.

Στο τέλος θα ακολουθήσει μηχανοκίνητη πορεία μέχρι το σημείο που ο Γεώργιος Νταγιούκλας έχασε την ζωή του.

Ως Ελληνική Αστυνομία καλούμε τους πολίτες να τιμήσουν με την παρουσία τους τις εκδηλώσεις στη μνήμη του Γεώργιου Νταγιούκλα και να δώσουμε όλοι μαζί το μήνυμα μας: Λέμε ΝΑΙ στην χρήση προστατευτικού κράνους.

Γραφείο Τύπου Αστ. Δ/νσης Περ. Δυτ. Ελλάδας

Επίσκεψη εργασίας πραγματοποίησε την Τετάρτη 25 Σεπτεμβρίου 2019, ο Αντιπεριφερειάρχης Πολιτισμού και Τουρισμού, Νικόλαος Κοροβέσης, στο σημαντικό κοινωνικό εταίρο σε θέματα τουρισμού, Marketing Greece, στην Αθήνα, όπου συναντήθηκε με τη Διευθύνουσα Σύμβουλο της Εταιρείας, Ιωάννα Δρέττα, τον Μιχαήλ Κυριακίδη, Διευθυντή Προγραμμάτων του InSETE, και την Ρένα Σκουλούδη, Διευθύντρια Marketing & PR.

Στη συνάντηση έγινε μια ανασκόπηση της συνεργασίας μεταξύ των δύο μερών, ενώ παρουσιάστηκαν από την κ. Δρέττα οι νέες τάσεις στην τουριστική προβολή και εξετάστηκαν δυνατότητες συνεργασίας με σκοπό την προβολή του προορισμού της Δυτικής Ελλάδας στο διεθνές ταξιδιωτικό κοινό.

Όπως δήλωσε στο τέλος της συνάντησης ο Αντιπεριφερειάρχης Πολιτισμού και Τουρισμού, Νικόλαος Κοροβέσης, «η Marketing Greece, αποτελεί έναν σημαντικό κοινωνικό εταίρο σε θέματα τουρισμού, και η στενή της συνεργασία με το Υπουργείο Τουρισμού και τον ΕΟΤ, θα επιτρέψει να υπάρξουν ευρύτερες συνέργειες προς όφελος της περιοχής μας».

Τον Αντιπεριφερειάρχη Πολιτισμού και Τουρισμού, συνόδευσε ο Προϊστάμενος του Τμήματος Σχεδιασμού της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, Δρ. Λαυρέντιος Βασιλειάδης.

Σοκ στο χωριό Αγιος Δημήτρης της Ζακύνθου, καθώς σήμερα το πρωί αυτοκίνητο παρέσυρε και σκότωσε 55χρονη μητέρα που πήγαινε το παιδί της στο σχολείο.

Η άτυχη γυναίκα, αλβανικής υπηκοότητας, διέσχιζε τον δρόμο για να πάει στο σχολείο το ανήλικο παιδί της όταν παρασύρθηκε από διερχόμενο Ι.Χ που οδηγούσε μια 30χρονη γυναίκα, ζακυνθινής καταγωγής.

Η 30χρονη, η οποία μέσα στο αυτοκίνητο είχε και τα δικά της παιδιά, μετά το δυστύχημα, όπως αναφέρει το ermisnews, εγκατέλειψε στην άσφαλτο την 55χρονη και τράπηκε σε φυγή. Αμέσως, κινητοποιήθηκε η Αστυνομική Διεύθυνση Ζακύνθου και μαζί με την Τροχαία του νησιού ξεκίνησαν τη διαδικασία συλλογής στοιχείων από κατοίκους που είδαν το συμβάν και λίγη ώρα αργότερα συνέλαβαν την 30χρονη γυναίκα.

Πηγή: iefimerida.gr

Σοβαρά τραυματίστηκε γύρω στις 9.00 το πρωί 60χρονη γυναίκα από μεγάλο κλαδί ευκαλύπτου που έπεσε επάνω της.

Σύμφωνα με πληροφορίες, στην Παναγίτσα Πολιτικών γινόντουσαν εργασίες κλαδέματος και καθαρισμού στον κήπο του σπιτιού της και την ώρα που ένας εργάτης έκοβε κλαδιά του δέντρου, ένα από αυτά χτύπησε πάνω σε άλλο δέντρο και εκτινάχθηκε σαν ελατήριο, καταλήγοντας στην ανυποψίαστη ιδιοκτήτρια του σπιτιού που καθόταν εκεί κοντά.

Τραυματίστηκε σοβαρά στο κεφάλι και στο στήθος. Στο σημείο έφτασαν άμεσα οι εθελοντές του κλιμακίου Δυνάμεων Δασοπροστασίας και Διάσωσης από τα Ψαχνά και ξεκίνησαν τη διαδικασία απεγκλωβισμού της καθώς και όχημα από την Πυροσβεστική Υπηρεσία Χαλκίδας.

Η γυναίκα μεταφέρθηκε με ασθενοφόρο στο νοσοκομείο Χαλκίδας.

Σοβαρό ατύχημα στην Εύβοια: Κορμός δέντρου καταπλάκωσε γυναίκα

Σοβαρά τραυματίστηκε γύρω στις 9.00 το πρωί 60χρονη γυναίκα από μεγάλο κλαδί ευκαλύπτου που έπεσε επάνω της.

Σύμφωνα με πληροφορίες, στην Παναγίτσα Πολιτικών γινόντουσαν εργασίες κλαδέματος και καθαρισμού στον κήπο του σπιτιού της και την ώρα που ένας εργάτης έκοβε κλαδιά του δέντρου, ένα από αυτά χτύπησε πάνω σε άλλο δέντρο και εκτινάχθηκε σαν ελατήριο, καταλήγοντας στην ανυποψίαστη ιδιοκτήτρια του σπιτιού που καθόταν εκεί κοντά.

Τραυματίστηκε σοβαρά στο κεφάλι και στο στήθος. Στο σημείο έφτασαν άμεσα οι εθελοντές του κλιμακίου Δυνάμεων Δασοπροστασίας και Διάσωσης από τα Ψαχνά και ξεκίνησαν τη διαδικασία απεγκλωβισμού της καθώς και όχημα από την Πυροσβεστική Υπηρεσία Χαλκίδας.

Η γυναίκα μεταφέρθηκε με ασθενοφόρο στο νοσοκομείο Χαλκίδας.

Πηγή πληροφοριών: tvstar.gr
enikos.gr

Ενα τετράχρονο παιδάκι και ένα βρέφος, ανασύρθηκαν νεκρά από τη θαλάσσια περιοχή των Οινουσσών μετά την ανατροπή λέμβου με μετανάστες, το πρωί της Παρασκευής.

Στο σημείο είναι σε εξέλιξη μεγάλη επιχείρηση του λιμενικού σώματος και της Frontex για τον εντοπισμό ακόμα τεσσάρων ατόμων που επέβαιναν στη λέμβο και αγνοούνται.

Εως τώρα έχουν διασωθεί 12 άτομα, μεταξύ των οποίων πέντε άντρες, τρεις γυναίκες, τρία μικρά παιδιά κάτω των 6 ετών και ένα 12χρονο.

Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες στο σκάφος με τους μετανάστες επέβαιναν συνολικά 18 άτομα.

Στο σημείο του συμβάντος έχουν σπεύσει σκάφη του Λιμενικού Σώματος και της Frontex, ελικόπτερο της πολεμικής αεροπορίας και αεροσκάφος της Frontex, τα οποία συμμετέχουν στις έρευνες διάσωσης.

Πηγή: protothema.gr