×

Προειδοποίηση

JUser: :_load: Αδυναμία φόρτωσης χρήστη με Α/Α (ID): 918
JUser: :_load: Αδυναμία φόρτωσης χρήστη με Α/Α (ID): 917

Εξελίξεις έχουμε και πάλι στην τετραπλή εργολαβία κατασκευής του αυτοκινητόδρομου Άκτιο-Αμβρακία. Σύμφωνα με πολύ καλά πληροφορημένες πηγές του Ypodomes.com, έκπτωτη κρίθηκε και πάλι η τεχνική εταιρεία ΑΕΓΕΚ με τις θυγατρικές της (ΙΟΝΙΟΣ κλπ) στις 2 από τις 4 εργολαβίες που έχει αναλάβει.

Μιλάμε για τα τμήματα: από ΧΘ 0 ως ΧΘ 22 που ξεκινά από το Άκτιο(η πρώτη εργολαβία) αλλά και ΧΘ35 έως ΧΘ48 γνωστή και ως παράκαμψη Αμφιλοχίας (4η εργολαβία). Η εταιρεία έχει υποβάλλει ένσταση κατά της απόφασης και τις επόμενες εβδομάδες αναμένονται ραγδαίες εξελίξεις.

Αυτές τις μέρες τα εργοτάξια είναι άδεια και οι εργασίες διεξάγονται με το σταγονόμετρο. Τα προβλήματα είχαν εμφανιστεί και πάλι τους τελευταίους μήνες και η κατάσταση γινόταν όλο και πιο δύσκολη μέχρι που φτάσαμε στο σημείο να μπλοκάρουν και πάλι.

ΝΕΑ ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑ;

Ανεπιβεβαίωτες προς παρόν πληροφορίες μιλούν για σύσταση νέου σχήματος της Ιόνιος με άλλη μεγάλη τεχνική εταιρεία προκειμένου να οριστικοποιηθεί το τέλος των συνεχόμενων προβλημάτων που αντιμετωπίζει το έργο και να οδεύσει προς την ολοκλήρωση του. Να θυμίσουμε πως το έργο ξεκίνησε τον Μάρτιο του 2010 με σκοπό να ολοκληρωθεί τον Μάρτιο του 2013.

Από το Υπουργείο Υποδομών, γίνεται μεγάλη προσπάθεια να κλείσει όσο πιο σύντομα το πρόβλημα που έχει προκύψει και τα έργα να έχουν ολοκληρωθεί ως το τέλος του 2015. Πρόκειται για χρονικό ορίζοντα-ορόσημο καθώς τότε στερεύουν και τα κονδύλια του ΕΣΠΑ που χρηματοδοτούν το μεγάλο αυτό έργο ανάπτυξης για την περιοχή της Αιτωλοακαρνανίας, της Δυτικής Ελλάδας αλλά και ολόκληρης της Δυτικής Ακτής της χώρας.

Εφόσον λυθούν τα σημερινά προβλήματα, στόχος είναι την επόμενη Άνοιξη (Μάρτιος-Απρίλιος 2015) να παραδοθεί η παράκαμψη Αμφιλοχίας αλλά και ένα τμήμα της 1ης εργολαβίας. Το έργο κατασκευής του αυτοκινητόδρομου ΆΚΤΙΟ-ΑΜΒΡΑΚΙΑ έχει μήκος 48χλμ, ξεκινά από το νότιο τμήμα της λίμνης Αμβρακίας, παρακάμπτει την πόλη της Αμφιλοχίας και της Βόνιτσας και καταλήγει στο Άκτιο σε σύνδεση με την υποθαλάσσια Ζεύξη ΆΚΤΙΟ-ΠΡΕΒΕΖΑ

Έχει χαρακτηριστικά κλειστού αυτοκινητόδρομου δύο λωρίδων +ΛΕΑ σε κάθε ρεύμα κυκλοφορίας ενώ στο μέσον υπάρχει διαχωριστικό τύπου new jersey.

Νίκος Καραγιάννης
ypodomes.com

Κατασχέθηκαν περισσότερα από 600 είδη παραεμπορίου

 

 

Οι έλεγχοι ενεργήθηκαν με τη συνδρομή υπαλλήλων του Τμήματος Εμπορίου Αγρινίου

Στο πλαίσιο αντιμετώπισης της εγκληματικότητας, πραγματοποιήθηκαν χθες (5-6-2014), το πρωί, δύο ευρείες αστυνομικές επιχειρήσεις, με εξόρμηση σε καταυλισμούς ΡΟΜΑ στην περιοχή της Κάτω Αχαΐας και με ελέγχους στην πόλη του Αγρινίου, αλλά και της ευρύτερης περιοχής, για την αντιμετώπιση του φαινομένου του παράνομου υπαίθριου εμπορίου.

Οι επιχειρήσεις οργανώθηκαν και υλοποιήθηκαν σύμφωνα με τον κοινό επιχειρησιακό σχεδιασμό της Περιφερειακής Αστυνομικής Διεύθυνσης και της Περιφερειακής Διεύθυνσης Ασφαλείας Δυτικής Ελλάδας, με τη συμμετοχή αστυνομικών των τοπικών Αστυνομικών Τμημάτων της Κάτω Αχαΐας, του Αγρινίου και του Εμπεσού, καθώς και με τη συμμετοχή αστυνομικών των Υποδιευθύνσεων Ασφαλείας Πατρών και Αγρινίου.

Πιο συγκεκριμένα, στην περιοχή της Ακαρνανίας, συγκροτήθηκαν εννέα μικτά συνεργεία αστυνομικών ελέγχων, με τη συνδρομή υπαλλήλων του Τμήματος Εμπορίου Αγρινίου, για την αντιμετώπιση του παράνομου υπαίθριου εμπορίου με τα εξής αποτελέσματα :

Ελέγχθηκαν: σαράντα επτά (47) άτομα.

Προσήχθησαν: δεκαεπτά (17) άτομα στις Αστυνομικές Υπηρεσίες.

Συνελήφθη: ένας (1) αλλοδαπός για παράνομη διαμονή στη Χώρα και κρατείται προκειμένου να απελαθεί.

Κατασχέθηκαν: εξακόσια εβδομήντα ένα (671) αντικείμενα όπως μικροεργαλεία, είδη ρουχισμού και υπόδησης, φορητές ηλεκτρονικές συσκευές, ρολόγια και άλλα οικιακά είδη.

Βεβαιώθηκαν: τέσσερις (4) παραβάσεις για στέρηση αδείας πλανόδιου εμπορίου και σχηματίστηκαν ισάριθμες δικογραφίες.

Παράλληλη αστυνομική εξόρμηση πραγματοποιήθηκε από αστυνομικούς, παρουσία δικαστικού λειτουργού, σε καταυλισμό Ρομά, στην Κάτω Αχαΐα, με τα εξής αποτελέσματα :

Ελέγχθηκαν: σαράντα πέντε (45) άτομα και είκοσι έξι (26) οχήματα.

Προσήχθησαν: δεκατέσσερα (14) άτομα στις Αστυνομικές Υπηρεσίες.

Διενεργήθηκαν: δέκα εννέα (19) κατ’ οίκον έρευνες.

Υπογραμμίζεται ότι, οι δράσεις αυτές, είναι στοχευμένες και αποσκοπούν στην πρόληψη και στην καταστολή της εγκληματικότητας, αλλά και στη τόνωση του αισθήματος ασφάλειας των πολιτών, ενώ θα συνεχιστούν με αμείωτη ένταση, σε όλη την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας.

Δωρεάν σύνδεση στο διαδίκτυο για 12 μήνες, απόκτηση βασικού εξοπλισμού πρόσβασης σε αυτό και εκπαίδευση για χρήση ηλεκτρονικού υπολογιστή, θα μπορούν να έχουν από τον Ιούλιο οι δικαιούχοι του κοινωνικού μερίσματος σε 8 περιφέρειες της χώρας.

Πρόκειται για μία νέα δράση του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων «για την ψηφιακή αλληλεγγύη» και αφορά όλες τις οικογένειες- νοικοκυριά που δικαιούνται το κοινωνικό μέρισμα στις Περιφέρειες Ανατολικής Μακεδονίας- Θράκης, Ηπείρου, Θεσσαλίας, Ιονίων Νήσων, Δυτικής Ελλάδας, Πελοποννήσου, Βορείου Αιγαίου και Κρήτης.

Με απλές διαδικασίες και τη χρήση ενός κουπονιού «Ψηφιακής Αλληλεγγύης» που θα ανταλλάσσεται σε όποια από τις επιχειρήσεις συνεργαστούν με τη δράση, οι δικαιούχοι θα έχουν τις εξής δυνατότητες:

- Να αποκτήσουν ή να διατηρήσουν τη σύνδεσή τους στο διαδίκτυο για 12 μήνες.

- Να αποκτήσουν βασικό εξοπλισμό πρόσβασης στο διαδίκτυο και εξοικείωσης με τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές (PC ή Tablet).

- Να εκπαιδευτούν, στον χώρο τους, στη βασική χρήση του ηλεκτρονικού υπολογιστή και του διαδικτύου από πιστοποιημένους εκπαιδευτές σε τεχνολογίες πληροφορικής και επικοινωνιών.

Σύμφωνα με τον γ.γ. Τηλεπικοινωνιών, Ταχυδρομείων και Ψηφιακής Σύγκλισης, Μεν. Δασκαλάκη, η δράση προβλέπεται να ξεκινήσει τον επόμενο μήνα και αποτελεί το πρώτο βήμα για την υλοποίηση της «Ψηφιακής Στρατηγικής 2014- 2020».

«Η δυνατότητα πρόσβασης στο διαδίκτυο και η βασική γνώση για την αξιοποίησή του, αποτελεί σήμερα αγαθό που πρέπει να είναι διαθέσιμο σε όλους τους πολίτες. Οι ομάδες πληθυσμού που έχουν δεχθεί τις σοβαρότερες εισοδηματικές απώλειες, ως συνέπεια της οικονομικής κρίσης, είναι αυτές που σήμερα δεν έχουν τη δυνατότητα πρόσβασης στο διαδίκτυο και κινδυνεύουν να καταστούν «ψηφιακά αναλφάβητες»» επισημαίνεται σε ανακοίνωση του υπουργείου και σημειώνεται πως «Η μείωση του ψηφιακού χάσματος μεταξύ αυτών των ομάδων πληθυσμού και σε σχέση με την Ευρωπαϊκή Ένωση αποτελεί βασική προτεραιότητα της κοινωνίας που θέλει να προχωρήσει μπροστά, δίνοντας ισότιμα ευκαιρίες σε όλους τους πολίτες της».

aftodioikisi.gr

Η Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση Δυτικής Ελλάδας δημοσιεύει συνολικά στοιχεία που αφορούν στα θέματα οδικής ασφάλειας και τροχονομικής αστυνόμευσης που συνέβησαν, κατά τη διάρκεια του μήνα Μαΐου του έτους 2014, στην εδαφική αρμοδιότητα των Αστυνομικών Διευθύνσεων Αχαΐας, Ηλείας, Αιτωλίας και Ακαρνανίας.

Η δημοσίευση των μηνιαίων στοιχείων συνοδεύεται με στατιστικά – αριθμητικά στοιχεία του αντίστοιχου περσινού μήνα.

Α. Τροχαία ατυχήματα

Στη εδαφική αρμοδιότητα της Περιφερειακής Αστυνομικής Διεύθυνσης Δυτικής Ελλάδας σημειώθηκαν 39 τροχαία ατυχήματα έναντι 38 που είχαν συμβεί τον Μάιο του 2013.

Ειδικότερα σημειώθηκαν:

  • 5 θανατηφόρο ατύχημα έναντι 3 που είχαν συμβεί τον Μάιο του 2013.
  • 3 τροχαία ατυχήματα με σοβαρό τραυματισμό ατόμων όσα και τον Μάιο του 2013.
  • 31 τροχαία ατυχήματα με ελαφρύ τραυματισμό ατόμων έναντι 32 τον Μάιο του 2013.

 

Από τα τροχαία δυστυχήματα που συνέβησαν σε αστικές και αγροτικές περιοχές των νομών καταγράφηκαν συνολικά 77 παθόντες έναντι 51 τον Μάιο του 2013:

Ειδικότερα καταγράφηκαν:

  • 5 νεκροί έναντι 3τον Μάιοτου 2013.
  • 3 σοβαρά τραυματίες όσοι και τον Μάιο του 2013.
  • 69 ελαφρά τραυματίες έναντι 45 τον Μάιο του 2013.

 

Τα κυριότερα αίτια των τροχαίων ατυχημάτων - δυστυχημάτων όπως προέκυψε από την αστυνομική τροχονομική έρευνα, ήταν :

  • Υπερβολική ταχύτητα
  • Κίνηση στο αντίθετο ρεύμα
  • Παραβίαση προτεραιότητας
  • Μη τήρηση απόστασης ασφαλείας

 

Β. Δράσεις τροχονομικής αστυνόμευσης

Οι Υπηρεσίες Τροχαίας της Περιφερειακής Αστυνομικής Διεύθυνσης Δυτικής Ελλάδας βρίσκονται σε διαρκή ετοιμότητα, εφαρμόζοντας συγκεκριμένο σχεδιασμό, που προβλέπει αυξημένα μέτρα οδικής ασφάλειας και τροχονομικής αστυνόμευσης για την ασφαλή κυκλοφορία των οχημάτων και των πολιτών, καθώς και για την πρόληψη και αποτροπή των ατυχημάτων σε όλο το οδικό της δίκτυο.

Ενδεικτικά το μήνα Μάιοτου 2014 συγκροτήθηκαν από τις Υπηρεσίες Τροχαίας 264συνεργεία αλκοολομέτρησης, ενεργήθηκαν 7.236έλεγχοι διερεύνησης μέθης και διαπιστώθηκαν 224παραβάσεις.

Επιπλέον, το ίδιο χρονικό διάστημα βεβαιώθηκαν εκτός των άλλων και 4.925 επικίνδυνες παραβάσεις.

Ειδικότερα βεβαιώθηκαν :

  • 2.632

για υπερβολική ταχύτητα

  • 540

για μη χρήση κράνους κατά την οδήγηση

  • 688

για μη χρήση της ζώνης ασφαλείας κατά την οδήγηση

  • 231

για κίνηση στο αντίθετο ρεύμα

  • 135

για χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση

  • 36

για την παραβίαση προτεραιότητας

  • 63

για παραβίαση ερυθρού σηματοδότη

  • 204

για αντικανονικό προσπέρασμα

  • 11

για μη χρήση παιδικών καθισμάτων

  • 188

για Κ.Τ.Ε.Ο.

  • 173

για οδήγηση με φθαρμένα ελαστικά

  • 24

για επικίνδυνους ελιγμούς κατά την οδήγηση

 

Γ. Συμβουλές Οδικής Ασφάλειας

Η Ελληνική Αστυνομία ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένη στα θέματα ασφαλούς οδήγησης και οδικής ασφάλειας, με σκοπό να συμβάλλει στη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων υπενθυμίζει σε όλους τους οδηγούς και τους χρήστες του οδικού δικτύου ότι η οδική ασφάλεια είναι υπόθεση όλων μας.

Στο πλαίσιο αυτό οι οδηγοί οφείλουν να εφαρμόζουν τις διατάξεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, να οδηγούν με σύνεση και προσοχή, ανάλογα με τις επικρατούσες καιρικές συνθήκες και την κατάσταση του οδοστρώματος ακολουθώντας πάντα τις υποδείξεις και τις συμβουλές του προσωπικού της Τροχαίας.

Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι οδηγώ με ασφάλεια σημαίνει:

  • Μαθαίνω και εφαρμόζω τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.
  • Έχω διαρκώς τεταμένη την προσοχή μου στην οδήγηση και στον έλεγχο του οχήματος.
  • Όταν οδηγώ δεν έχω καταναλώσει οινοπνευματώδη ποτά.
  • Δεν παραβιάζω τα όρια ταχύτητας.
  • Φορώ πάντα ζώνη ασφαλείας.
  • Τοποθετώ τα παιδιά σε παιδικό κάθισμα, στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου και τους φορώ ζώνη ασφαλείας.
  • Σε περίπτωση που οδηγώ ή είμαι συνεπιβάτης σε μοτοσικλέτα φορώ πάντα κράνος.
  • Δεν κάνω αντικανονικά προσπεράσματα.
  • Δεν παραβιάζω τον κόκκινο σηματοδότη.
  • Σταματώ στο STOP και δίνω προτεραιότητα.
  • Δεν μιλώ στο κινητό όταν οδηγώ.
  • Δίνω προτεραιότητα στους πεζούς.
  • Σέβομαι τα σήματα και τις υποδείξεις των τροχονόμων.

Την πρόσληψη 50.000 ανέργων από 10.000 επιχειρήσεις προγραμματίζει το υπουργείο Εργασίας.

Το νέο πρόγραμμα αναμένεται να δημοσιοποιηθεί εντός Ιουνίου και αφορά άνεργους ηλικίας έως 29 ετών απόφοιτοι όλων των βαθμίδων της εκπαίδευσης (ΑΕΙ, ΤΕΙ, Β΄ βάθμιας και Υποχρεωτικής) οι οποίοι θα λάβουν 9.732 ευρώ (2.700 ευρώ για επιμόρφωση και πρακτική άσκηση και 7.032 για αμοιβές των επιχειρήσεων προς τους νέους εργαζόμενους). Παράλληλα, όπως γράφει η εφημερίδα «εργασία», το πρόγραμμα καλύπτει και τις ασφαλιστικές εισφορές των εργοδοτών.

ΠΗΓΗ: aftodioikisi.gr

1. Ο φόρος επιβαρύνει όλα τα ακίνητα;

Ο φόρος επιβάλλεται σε όλα τα ακίνητα ανεξάρτητα αν πρόκειται για κτίσματα (σπίτια, καταστήματα κ.λπ.) ή για εδαφικές επιφάνειες (οικόπεδα, χωράφια, βοσκοτόπια κ.λπ.) εντός ή εκτός σχεδίου. Οσοι έχουν ακίνητα στο εξωτερικό δεν θα επιβαρυνθούν με τον νέο φόρο στην Ελλάδα.

2. Ποιοι πληρώνουν τον νέο φόρο;

Ο νέος φόρος επιβάλλεται στους ιδιοκτήτες που έχουν δικαιώματα επί των ακινήτων. Φορολογούνται όλα το δικαιώματα επί των ακινήτων όπως είναι η πλήρης κυριότητα, η επικαρπία, η ψιλή κυριότητα, το δικαίωμα οίκησης κ.λπ.

3. Το πάρκινγκ στην πιλοτή φορολογείται;

Οταν κάποιος έχει δικαίωμα αποκλειστικής χρήσης θέσης στάθμευσης υποχρεώνεται να πληρώσει φόρο και για αυτό το δικαίωμα. Ετσι θα πληρώσει φόρο για το πάρκινγκ στην πιλοτή αλλά και για το στεγασμένο πάρκινγκ (συνήθως είναι πάρκινγκ στο υπόγειο), είτε έχει χιλιοστά στο οικόπεδο είτε όχι.

4. Οι βοηθητικοί χώροι φορολογούνται;

Φορολογούνται κανονικά οι βοηθητικοί χώροι, όπως είναι οι αποθήκες, τα υπόγεια πάρκινγκ κ.λπ. Το ίδιο ισχύει και για τις πισίνες είτε βρίσκονται σε μονοκατοικία και ανήκουν σε έναν ιδιοκτήτη είτε βρίσκονται σε πολυκατοικία και είναι κοινόκτητες φορολογούνται κανονικά.

5. Πώς υπολογίζεται ο ΕΝΦΙΑ;

Ο ΕΝΦΙΑ διακρίνεται σε «κύριο» και «συμπληρωματικό». Κύριος φόρος θα υπολογίζεται για όλα τα δικαιώματα σε ακίνητα (κατοικίες και λοιπά κτίσματα, οικόπεδα, εκτός σχεδίου εκτάσεις γης). Ο «συμπληρωματικός» ΕΝΦΙΑ υπολογίζεται στην αξία των δικαιωμάτων της πλήρους κυριότητας, της ψιλής κυριότητας και της επικαρπίας επί κτισμάτων και εντός σχεδίων πόλεων οικοπέδων επιβάλλεται συμπληρωματικός ΕΝΦΙΑ. Επιβάλλεται και υπολογίζεται στο μέρος της συνολικής αξίας των δικαιωμάτων το οποίο υπερβαίνει τις 300.000 ευρώ, με συντελεστές που κλιμακώνονται από 0,1% έως 1%.

6. Πώς φορολογούνται οι κατοικίες;

Για τον υπολογισμό του φόρου στις περιπτώσεις των κατοικιών και των λοιπών κτισμάτων λαμβάνονται υπόψη οι εξής συντελεστές:

• Βασικός Φόρος. Κυμαίνεται από 2 έως 13 ευρώ το τετραγωνικό μέτρο ανάλογα με την τιμή ζώνης ανά τ.μ. που ισχύει στην περιοχή του ακινήτου.

• Συντελεστής Παλαιότητας Κτίσματος. Κυμαίνεται από 0,6 για κτίσματα παλαιότητας άνω των 100 ετών έως 1,25 για κτίσματα παλαιότητας μερικών μηνών έως και 4 ετών.

• Συντελεστής Απομείωσης Επιφάνειας. Εφαρμόζεται στις περιπτώσεις ειδικών κτιρίων και κλιμακώνεται αντιστρόφως ανάλογα του αριθμού των τετραγωνικών μέτρων της συνολικής επιφάνειας των κύριων χώρων.

• Συντελεστής Ορόφου. Προκύπτει με βάση τον όροφο στον οποίο βρίσκεται το κτίσμα. Δεν εφαρμόζεται στα ειδικά κτίρια και τις μονοκατοικίες.

• Συντελεστής Μονοκατοικίας. Εφαρμόζεται συντελεστής 1,02.

• Συντελεστής πρόσοψης. Κυμαίνεται από 1 έως 1,02, ανάλογα με τον αριθμό των προσόψεων του κτίσματος σε δρόμους. Ο συντελεστής αυτός εφαρμόζεται μόνο στους κύριους χώρους. Δεν εφαρμόζεται στα κτίρια ειδικών χρήσεων.

• Συντελεστής Βοηθητικών Χώρων, ο οποίος ορίζεται σε 0,1.

• Συντελεστής Ημιτελών Κτισμάτων, ο οποίος είναι ίσος με 0,4. Ο συντελεστής αυτός εφαρμόζεται για κάθε ημιτελές κτίσμα, το οποίο δεν ηλεκτροδοτείται και είναι κενό ή ηλεκτροδοτείται με «εργοταξιακό» ηλεκτρικό ρεύμα, δεν είχε ποτέ άλλη παροχή ρεύματος και παραμένει κενό.

• Συντελεστής Ειδικών Κτιρίων (ΣΕΚ), ο οποίος ορίζεται σε 0,5. Ο συντελεστής αυτός δεν εφαρμόζεται όταν χρησιμοποιείται ο συντελεστής βοηθητικών χώρων. Για τα ειδικά κτίρια αγροτικής χρήσης, ο συντελεστής ειδικών κτιρίων και ο συντελεστής βοηθητικών χώρων ορίζεται σε μηδέν (0).

Ο κύριος Ενιαίος Φόρος Ιδιοκτησίας Ακινήτων για τους κύριους χώρους κάθε κτίσματος ισούται με το γινόμενο που προκύπτει κατόπιν πολλαπλασιασμού του αριθμού των τετραγωνικών μέτρων της συνολικής επιφάνειας των κύριων χώρων του κτίσματος επί τον Βασικό Φόρο, επί τον Συντελεστή Παλαιότητας, επί τον Συντελεστή Ορόφου ή τον Συντελεστή Μονοκατοικίας και επί τον Συντελεστή Πρόσοψης.

7. Σε περίπτωση συνιδιοκτησίας στο ακίνητο πώς υπολογίζεται ο φόρος;

Η πληρωμή γίνεται ανάλογα με το ποσοστό που κατέχει ο καθένας και το εμπράγματο δικαίωμα (πλήρη κυριότητα, ψιλή κυριότητα, επικαρπία).

8. Αν το ακίνητο είναι επίδικο ποιος πληρώνει τον φόρο;

Αν είναι επίδικο το ακίνητο υποχρεωμένος να πληρώσει τον φόρο είναι αυτός που νέμεται το ακίνητο.

9. Ποια κτίσματα απαλλάσσονται από τον ΕΝΦΙΑ;

Τα κτίσματα που προορίζονται για αγροτική χρήση (μαντριά, στάνες, στάβλοι, κοτέτσια, θερμοκήπια, χώροι αποθήκευσης προϊόντων φυτικής παραγωγής κ.λπ.)

10. Πώς υπολογίζεται ο φόρος στα οικόπεδα;

Ανάλογα με την επιφάνειά του και τον συντελεστή φόρου, ο οποίος εξαρτάται από τη θέση που βρίσκεται το οικόπεδο.

11. Όταν στο οικόπεδο υπάρχει κατοικία πώς υπολογίζεται ο φόρος;

Τότε επιβάλλεται φόρος για την κατοικία και επιπλέον φόρος για το αδόμητο τμήμα του οικόπεδου. Ειδικότερα αν στο οικόπεδο υπάρχει κτίσμα, η επιφάνεια του οικοπέδου για την οποία επιβάλλεται ο κύριος φόρος του ΕΝΦΙΑ ισούται με το υπόλοιπο της συνολικής επιφάνειας, αφού αφαιρεθεί η επιφάνεια του οικοπέδου, η οποία αναλογεί στον συντελεστή αξιοποίησης του οικοπέδου, με βάση τη δόμηση η οποία έχει πραγματοποιηθεί στο οικόπεδο. Στην περίπτωση που το κτίσμα έχει ηλικία 100 ετών ή μεγαλύτερη, θεωρείται ότι ο συντελεστής αξιοποίησης οικοπέδου έχει εξαντληθεί.

12. Φορολογούνται όλα τα αγροτεμάχια;

Ο ΕΝΦΙΑ επιβάλλεται σε όλες τις εκτός σχεδίου εκτάσεις γης ανεξάρτητα αν καλλιεργούνται ή όχι.

Μειώθηκε τον Απρίλιο ο αριθμός των εγγεγραμμένων ανέργων στα μητρώα του ΟΑΕΔ, ενώ από τα στοιχεία του οργανισμού προκύπτει ότι τον ίδιο μήνα μόλις 1 στους 10 ανέργους έλαβε επίδομα ανεργίας.

Συγκεκριμένα, το σύνολο των εγγεγραμμένων ανέργων στον ΟΑΕΔ ανήλθε το Απρίλιο στα 993.118 άτομα, έναντι 1.054.626 τον Μάρτιο. Οι εγγεγραμμένοι στα μητρώα του ΟΑΕΔ που έλαβαν επίδομα ανεργίας ήταν μόλις 102.026 άτομα (από 105.694 τον Μάρτιο), ήτοι σχεδόν το 10% του συνόλου.

Το σύνολο των εγγεγραμμένων ανέργων με κριτήριο την αναζήτηση εργασίας για τον μήνα Απρίλιο ανήλθε σε 828.299 άτομα. Εξ αυτών οι 444.492 (ποσοστό 53,66%) ήταν εγγεγραμμένα στα μητρώα του ΟΑΕΔ για χρονικό διάστημα ίσο ή και περισσότερο των 12 μηνών και 383.807 άτομα (ποσοστό 46,34%) εγγεγραμμένα για χρονικό διάστημα μικρότερο των 12 μηνών.

Αισθητή αποκλιμάκωση παρουσίασε τον Απρίλιο ο αριθμός των εγγεγραμμένων ανέργων που δήλωναν πως δεν αναζητούν εργασία. Το σύνολο των μη αναζητούντων εργασία ανήλθε σε 164.819 άτομα. Εξ αυτών 65.912 άτομα (ποσοστό 39,99%) ήταν εγγεγραμμένα στο μητρώο του ΟΑΕΔ για χρονικό διάστημα ίσο ή και περισσότερο των 12 μηνών και 98.907 άτομα (ποσοστό 60,01%) για χρονικό διάστημα μικρότερο των 12 μηνών.

ΠΗΓΗ: tovima.gr

Τα οικονομικά προβλήματα του ΕΟΠΥΥ, η εξοικονόμηση πόρων από τις αλλαγές στην κοστολόγηση φαρμάκων, η περιστολή των δαπανών στα νοσοκομεία, καθώς και η πρόσβαση των ανασφάλιστων στις δημόσιες δομές συνεχίζουν να αποτελούν «κόκκινο πανί» για τις μεταρρυθμίσεις στην υγεία, όπως διαπιστώνεται στο αναλυτικό κείμενο του μνημονίου (MEFP) που δεν έχει δει ακόμη το φως της δημοσιότητας. 

Η κατάσταση στον ΕΟΠΥΥ παραμένει «δύσκολη», καθώς η απορρόφηση οφειλών από τις εταιρείες φαρμάκου και τους παρόχους υγείας (ιδιωτικές κλινικές και διαγνωστικά κέντρα) γίνεται με αργό ρυθμό. Την ίδια ώρα «ενοχλεί» το γεγονός πως δεν υπάρχει ακόμη ακριβής αριθμός των πολιτών που έχουν απολέσει την ασφαλιστική τους ικανότητα, όπως επίσης και το ότι ο ΕΟΦ δεν εκδίδει με συνέπεια τις λίστες με τις τιμές των φαρμάκων. Αν και διαπιστώνονται κάποια σημεία προόδου στα παραπάνω, οι στόχοι δεν έχουν ακόμη επιτευχθεί, γεγονός που σημαίνει πως οι προσπάθειες για εξοικονόμηση πρέπει να συνεχιστούν. 

Στην κατεύθυνση αυτή, όπως αναφέρεται, δύο μεταρρυθμίσεις έχουν άμεση προτεραιότητα: το ζήτημα της απελευθέρωσης των μη συνταγογραφούμενων και οι επιστροφές στον ΕΟΠΥΥ της διαφοράς της δαπάνης σε σύγκριση με τον αρχικό προϋπολογισμό από φαρμακευτικές, ιδιωτικές κλινικές και διαγνωστικά κέντρα.

 

Εντός του Ιουνίου οι αποφάσεις για τα μη συνταγογραφούμενα

Τον Ιούνιο, όπως τονίζεται ρητά στο κείμενο, θα ανοίξει το κανάλι διανομής των μη συνταγογραφούμενων φαρμάκων μέσω των μεγάλων αλυσίδων λιανικής αν οι τιμές τους δεν έχουν μειωθεί μέχρι τότε στα ράφια των φαρμακείων. Εντός του μήνα, όπως τονίζεται επίσης, θα μειωθεί και το κέρδος των φαρμακοποιών στο 15%.

Η μείωση εξάλλου του ποσοστού κέρδους αλλά και η πώληση των βιταμινών και των συμπληρωμάτων διατροφής από τα καταστήματα λιανικής αποτελούν πάγια αιτήματα της τρόικας, καθώς εκτιμάται ότι οι δύο αυτές μεταρρυθμίσεις θα αυξήσουν τον ανταγωνισμό στην αγορά και θα απελευθερώσουν εντελώς το επάγγελμα των φαρμακοποιών. 

 

Clawback και το 2015

Ο μηχανισμός του clawback (αυτόματη επιστροφή της επιπλέον δαπάνης),  το βασικό δηλαδή μέτρο για την τήρηση των προϋπολογισμών του ΕΟΠΥΥ, παραμένει για τις φαρμακευτικές εταιρείες όχι μόνο φέτος, αλλά και για το 2015. Όπως περιγράφεται στο MEFP μάλιστα, για το 2014 οι εταιρείες φαρμάκου θα κληθούν να πληρώσουν επιπλέον 100 εκατ. ευρώ επιστροφή, προκειμένου να τηρηθούν οι στόχοι, αλλά και για να εξοικονομηθούν πόροι από τα κονδύλια του Οργανισμού για τη φαρμακευτική περίθαλψη των ανασφαλίστων. 

Ήδη  έχουν ληφθεί μέτρα ύψους 625 εκατ. ευρώ μέσω της μείωση της τιμής των σκευασμάτων των οποίων έχει λήξει η πατέντα προστασίας τους, της επέκτασης της λίστας των μη συνταγογραφούμενων, της υποχρέωσης των γιατρών να συνταγογραφούν σε ποσοστό 60% γενόσημα φάρμακα και της εισαγωγής συνταγογραφικών και θεραπευτικών πρωτοκόλλων.

Επιστροφές clawback θα ζητηθούν και από τις ιδιωτικές κλινικές και τα διαγνωστικά κέντρα. Από τον προηγούμενο μήνα έχουν σταλεί οι ενημερώσεις για τις απαιτήσεις, ενώ τον Οκτώβριο υπολογίζεται ότι θα έχουν καθοριστεί τα ποσά που θα πρέπει να επιστρέψει αναλογικά με τον τζίρο του κάθε πάροχος.

Βίκυ Κουρλιμπίνη
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Πηγή:capital.gr

Την οριζόντια μείωση κατά 5,2% των επικουρικών συντάξεων τουλάχιστον ενός εκατομμυρίου ασφαλισμένων προτείνει η διοίκηση του Ενιαίου Ταμείου Επικουρικής Ασφάλισης (ΕΤΕΑ). Η μέση επικουρική σύνταξη του Ταμείου διαμορφώνεται στα 190 ευρώ και μετά την προτεινόμενη μείωση θα πέσει στα 180,12 ευρώ.

Σημειώνεται πως το ΕΤΕΑ αποτελεί το επικουρικό ταμείο όλων των μισθωτών του Δημοσίου, ευρύτερου δημοσίου και ιδιωτικού τομέα. Η μείωση θα ξεκινήσει τον Ιούλιο, οπότε και θα τεθεί σε εφαρμογή η «ρήτρα μηδενικού ελλείμματος».

Η ρήτρα θα εφαρμοστεί αρχικά στο επικουρικό των μισθωτών και θα επεκταθεί στο σύνολο των φορέων επικουρικής ασφάλισης και πρόνοιας από την 1η Ιανουαρίου 2015. Με βάση τη νομοθεσία, ο έλεγχος θα μπορεί να γίνεται ακόμα και ανά τρίμηνο, με αποτέλεσμα επικουρικές συντάξεις πολλών ταχυτήτων. Η εισήγηση για περικοπή των επικουρικών συντάξεων ελήφθη την Τρίτη από το διοικητικό συμβούλιο του ΕΤΕΑ και έχει πάει για έγκριση στο υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας. Η απόφαση ελήφθη, καθώς τα στοιχεία δείχνουν πως το επικουρικό των μισθωτών θα έχει «μαύρη τρύπα» περίπου 80 εκατομμυρίων ευρώ το πρώτο εξάμηνο. H διοίκηση του Ταμείου εκτιμά πως με το «ψαλίδι» αυτό κλείνει ο κύκλος των παρεμβάσεων για τη φετινή χρονιά.

Ενδεικτικά αναφέρεται πως στο Ενιαίο Ταμείο Επικουρικής Ασφάλισης Μισθωτών (ΕΤΕΑΜ), η μέση επικουρική θα πέσει από τα 173 στα 164 ευρώ, στο Ταμείο Επικουρικής Ασφάλισης Δημοσίων Υπαλλήλων (ΤΕΑΔΥ) από τα 187 στα 177 ευρώ, στο Ταμείο Επικουρικής Ασφάλισης Προσωπικού Οργανισμών Κοινωνικής Ασφάλισης (ΤΕΑΠΟΚΑ) από τα 250 στα 237 ευρώ, στον τομέα Ασφάλισης Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων (ΤΑΔΚΥ) από τα 237 στα 224, στον τομέα Επικουρικής Ασφάλισης Προσωπικού (ΤΕΑΠ ΔΕΗ) από 139 στα 132 ευρώ, στο ΤΕΑΠ ΟΤΕ από τα 207 στα 196 ευρώ, στο Ταμείο Επικουρικής Ασφάλισης Προσωπικού Οινοποιίας Ζυθοποιίας και Οινοπνευματοποιίας (ΤΕΑΠΟΖΟ) από τα 206 στα 195 ευρώ.

Τα τελευταία χρόνια έχουν υπάρξει πέντε παρεμβάσεις στις επικουρικές συντάξεις, ενώ την επόμενη χρονιά θα υπάρξουν και νέες αλλαγές για όσους θα βγουν στη σύνταξη.

Στο μεταξύ, να εφαρμοστεί ο νόμος για τη χορήγηση προσωρινής σύνταξης και στα επικουρικά Ταμεία, καθώς η έκδοση της απόφασης καθυστερεί έως και πέντε χρόνια, ζητεί το Ενιαίο Δίκτυο Συνταξιούχων. Την ίδια στιγμή σε 9.707 υπολογίζονται οι νέοι συνταξιούχοι αυτό τον μήνα, με τη μεγάλη πλειοψηφία -ποσοστό 65%- να καλύπτεται από το ΙΚΑ. Τα στοιχεία αυτά για τον αριθμό των συνταξιούχων καταγράφονται στο σύστημα «Ηλιος», που έδωσε χθες στη δημοσιότητα το υπουργείο Εργασίας.

Συγκεκριμένα, ο αριθμός των συνταξιούχων τον Ιούνιο του 2014 ανέρχεται σε 2.657.568, ενώ η μηνιαία δαπάνη ανέρχεται σε 2.315.955.332 ευρώ. Υπολογίζεται πως το μέσο μηνιαίο εισόδημα από συντάξεις γήρατος -προ φόρων και κρατήσεων υγειονομικές περίθαλψης- ανέρχεται στα 946,17 ευρώ.

Οσον αφορά τα προνοιακά επιδόματα, αυτά καταβάλλονται σε 161.997 άτομα, με τη μηνιαία δαπάνη να ανέρχεται σε 54,4 εκατομμύρια ευρώ. Με το σύστημα «Ηλιος» υπάρχουν πλέον αναλυτικά στοιχεία για τους δικαιούχους ανά ταμείο, με αποτέλεσμα να κλείνουν και οι τελευταίες νησίδες παραβατικότητας. Οπως χαρακτηριστικά σημείωσε ο υπουργός Εργασίας Γιάννης Βρούτσης «έκλεισε οριστικά και για πάντα η στρόφιγγα των διαρροών των πόρων της κοινωνικής ασφάλισης σε “μαϊμού” συντάξεις και επιδόματα. Ολα πλέον περνούν από τη “μύτη της βελόνας” και οι πόροι που εξοικονομούνται ενισχύουν το ασφαλιστικό σύστημα».

Οι περικοπές προβλέπονται από το Μεσοπρόθεσμο, οι οποίες θα φθάσουν τα 3,585 δισ. ευρώ το 2015, τα 3,464 δισ. το 2016 και τα 3,442 δισ. το 2017.

ΠΗΓΗ: kathimerini.gr

Οι αλλαγές στις ασφαλιστικές εισφορές που έρχονται από την 1η Ιουλίου φέρνουν αυξήσεις – έστω και μικρές - σε περίπου 1,7 εκατομμύρια μισθωτούς του ιδιωτικού τομέα.

Η αύξηση αυτή προκύψει από τη μείωση 3,9% των ασφαλιστικών εισφορών με αποτέλεσμα ένας εργαζόμενος με μισθό 800 ευρώ θα έχει αύξηση σχεδόν 100 ευρώ το χρόνο, ενώ για έναν μισθό κοντά στα 1.500 ευρώ η αύξηση είναι 180 ευρώ το χρόνο.

Σύμφωνα με εγκύκλιο της Γενικής Διεύθυνσης Κοινωνικών Ασφαλίσεων, οι εισφορές που καταργούνται από την 1η Ιουλίου είναι:

Η εργοδοτική εισφορά 1% και η αντίστοιχη εισφορά 1% των εργαζομένων υπέρ του Διανεμητικού Λογαριασμού Οικογενειακών Επιδομάτων Μισθωτών (ΔΛΟΕΜ) υπέρ του ΔΛΟΕΜ. Από την 1/7/2014 καταργείται ο Διανεμητικός Λογαριασμός Οικογενειακών Επιδομάτων Μισθωτών και ειδικά για φέτος προβλέπεται να καταβληθεί, για τελευταία φορά, το 50% του «έξτρα» οικογενειακού επιδόματος από τον ΟΑΕΔ. Μετά την καθιέρωση του γενικού οικογενειακού επιδόματος, οι περισσότεροι θεωρούν ότι «δεν έχει λόγο ύπαρξης το αντίστοιχο επίδομα του ΟΑΕΔ» που, εκτός των άλλων, συντηρούσε και την (αθέμιτη) πρακτική επιχειρήσεων να μετακυλίουν στον ΟΑΕΔ την υποχρέωση καταβολής του.

Η εργοδοτική εισφορά 1% για την επιδότηση των στρατευμένων μισθωτών.

Οι εισφορές που μειώνονται είναι:

Η εισφορά υπέρ του Ενιαίου Λογαριασμού για την Εφαρμογή Κοινωνικών Πολιτικών (ΕΛΕΚΠ) από 0,81% σε 0,46%. Στο εξής η εργοδοτική εισφορά υπέρ του Ειδικού Λογαριασμού Προγραμμάτων Επαγγελματικής Κατάρτισης και Εκπαίδευσης διαμορφώνεται σε ποσοστό 0,24%, η εργοδοτική εισφορά υπέρ του Ειδικού Κοινού Λογαριασμού Ανεργίας (ΕΚΛΑ) στο 0,12% ενώ η εργατική εισφορά υπέρ του ΕΚΛΑ θα είναι 0,10%.

Η εργοδοτική εισφορά υπέρ του κλάδου παροχών ασθένειας και μητρότητας από 0,80% σε 0,25%.

Η συνολική μείωση των εισφορών, αν συνυπολογιστεί η κατάργηση που έγινε στα τέλη του 2012 (-1,1 ποσοστιαία μονάδα από τις εργοδοτικές εισφορές σε ΟΕΚ και Εργ. Εστία) φτάνει τις 5 ποσοστιαίες μονάδες, οδηγώντας σε «ελάφρυνση» του μέσου κόστους ασφάλισης στο ΙΚΑ στο 11,43% στη διετία. Το επικαιροποιημένο Μνημόνιο προβλέπει, πάντως, την εξέταση της δυνατότητας περαιτέρω μείωσης κατά ακόμη 1 ποσοστιαία μονάδα τον Ιούνιο του 2015.

Σύμφωνα με εγκύκλιο της Γενικής Διεύθυνσης Κοινωνικών Ασφαλίσεων, οι εισφορές που καταργούνται από την 1η Ιουλίου είναι:

Η εργοδοτική εισφορά 1% και η αντίστοιχη εισφορά 1% των εργαζομένων υπέρ του Διανεμητικού Λογαριασμού Οικογενειακών Επιδομάτων Μισθωτών (ΔΛΟΕΜ) υπέρ του ΔΛΟΕΜ. Από την 1/7/2014 καταργείται ο Διανεμητικός Λογαριασμός Οικογενειακών Επιδομάτων Μισθωτών και ειδικά για φέτος προβλέπεται να καταβληθεί, για τελευταία φορά, το 50% του «έξτρα» οικογενειακού επιδόματος από τον ΟΑΕΔ. Μετά την καθιέρωση του γενικού οικογενειακού επιδόματος, οι περισσότεροι θεωρούν ότι «δεν έχει λόγο ύπαρξης το αντίστοιχο επίδομα του ΟΑΕΔ» που, εκτός των άλλων, συντηρούσε και την (αθέμιτη) πρακτική επιχειρήσεων να μετακυλίουν στον ΟΑΕΔ την υποχρέωση καταβολής του.

Η εργοδοτική εισφορά 1% για την επιδότηση των στρατευμένων μισθωτών.


Πηγή: iefimerida.gr