×

Προειδοποίηση

JUser: :_load: Αδυναμία φόρτωσης χρήστη με Α/Α (ID): 65
JUser: :_load: Αδυναμία φόρτωσης χρήστη με Α/Α (ID): 917

Διπλή ανατροπή - όχι μόνο στα ηλικιακά όρια αλλά και στο ύψος των συντάξεων - αξιώνει η τρόικα για όσους δεν συμπληρώνουν στα αμέσως επόμενα χρόνια το 62 έτος ή τα απαιτούμενα, κατά περίπτωση, έτη ασφάλισης για συνταξιοδότηση.

Την επιμονή των δανειστών να εξαλειφθούν οι όποιες εξαιρέσεις εξακολουθούν να υπάρχουν, παρά τις δύο αλλαγές στο Ασφαλιστικό που έγιναν το 2010 και το 2012, «βλέπουν» στελέχη του υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας πίσω από τις «ενστάσεις» τις οποίες προβάλλουν οι ξένοι εμπειρογνώμονες σχετικά με την αποτελεσματικότητα των μέτρων τα οποία, εναλλακτικά, έχει προτείνει να λάβει έως το 2018 η κυβέρνηση για την εξοικονόμηση δαπανών.

«Δεν μπορούμε να ανατρέψουμε για... τρίτη φορά τους οικογενειακούς προγραμματισμούς, έχουμε υποχρέωση να σεβαστούμε τα ώριμα συνταξιοδοτικά δικαιώματα», είναι η απάντηση που δίνουν τόσο η ηγεσία του υπουργείου όσο και τα αρμόδια για την κοινωνική ασφάλιση στελέχη του ΠΑΣΟΚ αμφισβητώντας ότι η χρονική μετάθεση της καταβολής των συντάξεων σε όσους συνταξιοδοτούνται έως το 2018 θα «διασώσει» τα Ταμεία. Οπως σημειώνουν χαρακτηριστικά:

• Η αύξηση από 2 έως 12 έτη των ηλικιακών ορίων συνταξιοδότησης που ήδη έχει επιβληθεί σε όσους θεμελιώνουν δικαίωμα από την 1/1/2013 δεν έχει κανένα άμεσο δημοσιονομικό όφελος, ούτε έχει επηρεάσει τα οικονομικά των Ταμείων.Τα οποία «βυθίζονται» σε ολοένα και μεγαλύτερα ελλείμματα λόγω της ανεργίας, της υποαπασχόλησης, της εισφοροδιαφυγής και των οφειλών από τρέχουσες εισφορές, ενώ, παράλληλα, μειώνεται η κρατική επιχορήγηση.

 

• Οι πρόωρες συνταξιοδοτήσεις μολονότι ήταν «καθεστώς» στο παρελθόν, σταδιακά «σβήνουν» και, πάντως, δεν αποτυπώνονται στον βαθμό που λέγεται στον επίσημο «χάρτη» των συνταξιούχων της χώρας. Με βάση τα τελευταία στοιχεία του συστήματος «Ηλιος» της ΗΔΙΚΑ, οι συνταξιούχοι ηλικίας κάτω των 60 ετών αποτελούν το 15,90% του συνόλου (421.812), μεταξύ 61 και 65 ετών είναι το 12,28% που λαμβάνει και τις μεγαλύτερες συντάξεις, ενώ το 71,88% είναι ηλικίας άνω των 66 ετών.

• Τα θεμελιωμένα δικαιώματα των 150.000 ασφαλισμένων δεν είναι εύκολο να ανατραπούν (ελλοχεύει ο κίνδυνος άμεσης φυγής και ανοίγματος νέας «μαύρης τρύπας» 1,6 δισ. ευρώ)

 

• Τυχόν «βίαιη» παρέμβαση στους όρους συνταξιοδότησης για τους υπόλοιπους 100.000 • 120.000 που συμπληρώνουν τις προϋποθέσεις έως το 2018, μπορεί να περιόριζε τη συνταξιοδοτική δαπάνη, αλλά θα οδηγούσε σε κοινωνικά αδιέξοδα (στέρηση εισοδήματος για όσους μείνουν άνεργοι, ακύρωση των προγραμμάτων εθελούσιας εξόδου τα οποία «τρέχουν» σε τράπεζες και ΔΕΚΟ κ.ά). Σε ό,τι αφορά τον τρόπο υπολογισμού των νέων συντάξεων, η κυβέρνηση έχει ζητήσει να δοθεί χρόνος εφαρμογής του νέου συστήματος που θα ισχύσει για πρώτη φορά την 1/1/2015 (καταβολή βασικής και αναλογικής σύνταξης για τον χρόνο ασφάλισης από την 1/1/2011). Ωστόσο ασκούνται ισχυρές πιέσεις για επαναρρύθμιση, ή την πρόβλεψη «ρήτρας» για αλλαγή αν δεν «βγουν»τα έσοδα, καθώς το μεγαλύτερο μέρος της σύνταξης των νέων συνταξιούχων (χρόνος ασφάλισης έως το 2010) θα υπολογίζεται με βάση τους μισθούς που είχαν πριν από την... κρίση.

Με αυτά τα δεδομένα η κυβέρνηση επαναβεβαίωσε, μέσω του υπουργού Γ. Βρούτση, την απόφασή της να μην αποσταθεροποιήσει τα Ταμεία με νέες άμεσες αλλαγές, να σεβαστεί τα ώριμα συνταξιοδοτικά δικαιώματα και οι όποιες «διορθώσεις» χρειάζονται, να γίνουν σε βάθος τριετίας. Στο μεσοδιάστημα (2015 - 2017) δεσμεύεται, ωστόσο, να εξοικονομήσει επιπλέον έσοδα για τα Ταμεία άνω των 280 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση από την αναμόρφωση του ΕΚΑΣ, το «πάγωμα» των κύριων συντάξεων, την κατάργηση όσων συντάξεων χηρείας και επιδομάτων καταβάλλονται παρανόμως σε συνταξιούχους.

«Εξτρα» έσοδα εκτιμά ότι θα εισπράξει από τις ρυθμίσεις των οφειλών, ενώ υπενθυμίζει ότι δεν θα «ξαναγεννηθούν» ελλείμματα (και υποχρέωση «κάλυψής» τους από τον κρατικό προϋπολογισμό) στα επικουρικά και τα εφάπαξ, όπου προβλέπονται πλέον «αυτόματες» μειώσεις παροχών.

Πηγή: Ημερησία

Όλα είναι έτοιμα να την άφιξη του πολυτελούς F/B “Fior di Levante” της εταιρείας Levante Ferries, που στις 5.15 το απόγευμα του Σαββάτου ανήμερα της γιορτής του Αγίου Νικολάου,θα καταπλευσει στο λιμάνι της Ζακύνθου και λίγες ώρες αργότερα, στις 8.30 μμ, θα γίνουν τα εγκαίνια και ο αγιασμός. Τις πύλες του στο κοινό για παρουσίαση και ξενάγηση άνοιξε το πρωί της Παρασκευής στην Ακτή Βασιλειάδη στον Πειραιά.
Το πλοίο επισκέφθηκε ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, όπου μετά την ξενάγησή του στους χώρους του πλοίου από τον Πρόεδρο της εταιρείας Levante Ferries, Γεώργιο Θεοδόση, το Διευθύνοντα Σύμβουλο, Ευστράτιο Απέργη και τον πλοίαρχο, Κυριάκο Μουζάκη, δήλωσε: «Σήμερα, είμαστε σε ένα υπέροχο καράβι που αναβαθμίζει την Ακτοπλοϊκή σύνδεση της Ζακύνθου, υπερσύγχρονο, πολύ φιλικό στον ταξιδιώτη, μεγάλο και ασφαλές. Ένα πλοίο το οποίο νομίζω θα δώσει στη Ζάκυνθο ακριβώς αυτήν την ώθηση που χρειάζεται για τον τουρισμό της.Ένα μεγάλο ευχαριστώ στην εταιρία για την ψήφο εμπιστοσύνης στην Ελληνική Ακτοπλοϊα και στις ελληνικές θάλασσες, στην προοπτική της τουριστικής ανάπτυξης, στην προοπτική του κλάδου που μας ενδιαφέρει.

Έχουμε πάρα πολύ καιρό να δούμε μια καινούρια επένδυση, ένα τόσο σύγχρονο και όμορφο σκάφος να μπαίνει στην Ελληνική Ακτοπλοϊα. Για εμάς είναι μεγάλη η χαρά σε δύσκολες εποχές να μπαίνουν τέτοια καράβια σαν κι αυτό. Αυτό δείχνει ότι ξεπερνάμε σιγά – σιγά τις φοβίες της επένδυσης, ξεπερνάμε σιγά – σιγά τη συρρίκνωση του Ακτοπλοϊκού έργου και ξαναπάμε στη μεγέθυνσή του. Και, βέβαια, ξεκινάμε από μια πρωταθλήτρια στον τουρισμό όπως είναι η Ζάκυνθος. Εύχομαι για αυτό κάθε χρόνο και ψηλότερα. Βέβαια, ευχόμαστε στον καπετάνιο και το πλήρωμα «Καλές Θάλασσες» και ο Άη Νικόλας να βρίσκεται πάντα στο πλευρό τους. Και να εξυπηρετήσουν με ωραία Ζακυνθινή φιλοξενία όλους τους επιβάτες»

Ένα πλοίο σχεδιασμένο σύμφωνα με τις υψηλότερες προδιαγραφές. Ένα από τα καλύτερα πλοία του είδους του, σύμφωνα με αρμόδιους ναυτιλιακούς κύκλους, που λαμβάνει μέρος σε διεθνή διαγωνισμό, διεκδικώντας παγκόσμιο τίτλο του πρώτου και ομορφότερου πορθμειακού πλοίου. Τον σχεδιασμό έκαναν σπουδαίοι Έλληνες μηχανικοί και η μετασκευή του έγινε στα ναυπηγεία της Cosco στην Κίνα. Έχει συνολικό μήκος 118,80 μέτρα, πλάτος 20 μέτρα και βύθισμα 4,75 μέτρα.
Το tonnage του είναι 3.200 tons και αναπτύσσει μέγιστη ταχύτητα 19,8 knots, και υπηρεσιακή ταχύτητα 18 knots. Έχει μεταφορική ικανότητα 1.140 επιβατών, ενώ τα γκαράζ του πλοίου εξυπηρετούν 310 ΙΧ αυτοκίνητα ή 32 φορτηγά και 120 ΙΧ αυτοκίνητα.
Το Fior di Levante θα ξεκινήσει τα δρομολόγια του την Κυριακή στις 7.30 π.μ. και θα αναχωρεί:
•Κάθε Δευτέρα και Παρασκευή από τη Ζάκυνθο στις 05.45, 10.30, 14.15 και 18.45 και από την Κυλλήνη τις ίδιες ημέρες στις 07.30, 12.30, 16.00 και 20.45.
•Κάθε Τρίτη, Τετάρτη, Πέμπτη και Σάββατο από τη Ζάκυνθο στις 05.45, 14.15 και 18.45 και από την Κυλλήνη στις 07.30, 16.00 και 20.45.
•Κάθε Κυριακή από τη Ζάκυνθο στις 07.30, 14.15 και 18.45 και από την Κυλλήνη στις 09.30, 16.00 και 20.45.

 

Μεγάλες ανατροπές στο ασφαλιστικό σύστημα και στο καθεστώς των εισφορών που πληρώνουν χιλιάδες εργαζόμενοι, προτείνει το ΔΝΤ σε μια προσπάθεια να αλλάξει το σύστημα της ενσωμάτωσης των εισφορών και των φόρων στους εισπρακτικούς μηχανισμούς της φορολογικής διοίκησης.

Όπως αναφέρει η Καθημερινή, εξετάζονται τρία σενάρια:

1. Μόνο επιχειρησιακή εναρμόνιση.
2. Μερική εναρμόνιση φόρων, εισφορών και εσόδων. Βασικός στόχος της διαδικασίας αυτής είναι η ευθυγράμμιση των διαφορετικών τύπων εσόδων και των ξεχωριστών κανόνων για τις ασφαλιστικές εισφορές και τον υπολογισμό των φόρων. Στην πράξη, η μερική εναρμόνιση θα επικεντρωθεί κατά κύριο λόγο στην ένταξη των νέων τύπων εσόδων στο μηνιαίο δελτίο Αναλυτικής Περιοδικής Δήλωσης (ΑΠΔ) που υποβάλλουν οι εργοδότες. Το Ταμείο εκτιμά ότι μια τέτοιου τύπου εναρμόνιση μπορεί να έχει ολοκληρωθεί έως τον Ιανουάριο του 2017.
3. Πλήρης εναρμόνιση των πολιτικών που αφορούν εισφορές και φόρους.
Και τα τρία σενάρια απαιτούν τη δημιουργία ενός κοινού μητρώου ασφαλισμένων - φορολογουμένων και ενιαίο κέντρο πληρωμών.

Στην περίπτωση της πλήρους ενοποίησης, προβλέπεται η ολοκλήρωση όλων των επιχειρησιακών σταδίων στα δύο προηγούμενα σενάρια, καθώς και η εναρμόνιση του νομοθετικού πλαισίου, για την εφαρμογή κοινών κανόνων υπολογισμού των εισφορών και των φόρων.

Το Ταμείο αναγνωρίζει πως η πλήρης εφαρμογή του μέτρου απαιτεί ένα σημαντικό αριθμό αλλαγών που πρέπει να γίνουν σε σύντομο διάστημα (Ιούνιος 2017). Εκτιμά δε, πως θα πρέπει ο υπολογισμός των εισφορών να γίνει με βάση τα εισοδηματικά επίπεδα για όλους τους ασφαλισμένους. Μια εναλλακτική λύση θα ήταν, σύμφωνα με το ΔΝΤ, ο υπολογισμός της μηνιαίας αξίας των εισφορών και των φόρων από την ετήσια φορολογική δήλωση του ασφαλισμένου κατά το προηγούμενο έτος. Το ποσό θα καταβάλλεται μηνιαίως, με δελτία πληρωμής που θα εκδίδονται αυτομάτως.

Το κλιμάκιο του ΔΝΤ, στην έκθεσή του, αναφέρεται και στη νέα ρύθμιση οφειλών, εκτιμώντας ότι ο στόχος εισπράξεων 350 εκατ. ευρώ από το ΚΕΑΟ εντός του τρέχοντος έτους θα επιτευχθεί μόνο εάν υπάρξει ταχύτατη ένταξη στις ρυθμίσεις, συνοδευόμενη με εφάπαξ εξοφλήσεις. Διατηρώντας τις ενστάσεις του έναντι στη νέα ρύθμιση των 100 δόσεων, το ΔΝΤ εκτιμά πως η νέα ρύθμιση είναι προβληματική, καθώς θα πρέπει να παρακολουθείται εάν οι οφειλέτες πληρώνουν τις τρέχουσες υποχρεώσεις τους, για έως και 8 χρόνια, δηλαδή καθ' όλη τη διάρκεια της ρύθμισης.

Πηγή: Καθημερινή

Οι μισθοί στις ανεπτυγμένες οικονομίες παρέμειναν και πάλι στάσιμοι το 2013, καταγράφοντας ακόμη και μείωση σε ορισμένες απ' αυτές, ανακοίνωσε σήμερα η Διεθνής Οργάνωση Εργασίας (ΔΟΕ, ILO).

Οι πραγματικοί, αποπληθωρισμένοι μέσοι μισθοί των ανεπτυγμένων οικονομιών, οι οποίοι σημείωσαν πέρυσι μια αύξηση 0,2%, έναντι 0,1% το 2012, δεν έχουν φθάσει στο επίπεδο στο οποίο βρίσκονταν πριν από το 2007, επισημαίνει η ΔΟΕ στη διετή έκθεσή της.

Στην Ισπανία, την Ελλάδα, την Ιρλανδία, την Ιταλία, την Ιαπωνία και τη Βρετανία, οι μέσοι μισθοί είναι μάλιστα κατώτεροι εκείνων του 2007.

Αυτή η παγκόσμια στασιμότητα στους μισθούς εξηγεί την καθαρή επιβράδυνση των εν λόγω οικονομιών, αναλύει η ΔΟΕ.

"Όλο αυτό επιβαρύνει τις παγκόσμιες οικονομικές επιδόσεις, οδηγώντας σε μια αδύναμη οικονομική ανάπτυξη στις περισσότερες από τις οικονομίες αυτές και σε έναν αυξημένο κίνδυνο αποπληθωρισμού στην ευρωζώνη", εξηγεί η Σάντρα Πολάσκι, αναπληρώτρια γενική διευθύντρια της ΔΟΕ.

Σε παγκόσμιο επίπεδο, η άνοδος των μισθών επιβραδύνθηκε σε σχέση με το 2012, καθώς έφθασε το 2%, έναντι σχεδόν 3% πριν από έξι χρόνια.

Το ποσοστό αυτό αφορά κυρίως τις αναδυόμενες και τις αναπτυσσόμενες οικονομίες, με μεγάλες πάντως διαφορές ανάμεσα στις χώρες.

Μολονότι οι μισθοί αυξήθηκαν το 2013 κατά 6% στην Ασία και κατά 5,8% στην ανατολική Ευρώπη και την κεντρική Ασία, η άνοδος αυτή περιορίσθηκε σε 0,8% στη Λατινική Αμερική και στην Καραϊβική. Στη Μέση Ανατολή οι μισθοί αυξήθηκαν 3,9%, αλλά στην Αφρική μόνο 0,9%.

"Στη διάρκεια των δέκα τελευταίων ετών, παρατηρούμε μια βραδεία σύγκλιση των μέσων μισθών των αναδυόμενων και των αναπτυσσόμενων χωρών με αυτούς των ανεπτυγμένων οικονομιών, αλλά οι μισθοί των ανεπτυγμένων οικονομιών παραμένουν κατά μέσο όρο τρεις φορές υψηλότεροι απ' ό,τι οι μισθοί στην κατηγορία των αναδυόμενων και των αναπτυσσόμενων οικονομιών", υπογραμμίζει η Κρίστεν Σόμπεκ, οικονομολόγος στη ΔΟΕ και μία από τους συντάκτες της έκθεσης.

Η οργάνωση του ΟΗΕ εκφράζει επίσης ανησυχία για το αυξανόμενο χάσμα ανάμεσα στην παραγωγικότητα της εργασίας, που εξακολουθεί να αυξάνεται, και την αναδιανομή της εν λόγω παραγωγικότητας μέσω των μισθών.

"Το αυξανόμενο χάσμα ανάμεσα σε μισθούς και παραγωγικότητα μεταφράσθηκε σε μια μείωση του μεριδίου της αμοιβής της εργασίας στο Ακαθάριστο Εγχώριο Προϊόν, ενώ αυξανόμενο μέρος πηγαίνει στο κεφάλαιο, ιδιαίτερα στις ανεπτυγμένες οικονομίες", υπογραμμίζεται στην έκθεση.

Η τάση αυτή σημαίνει πως οι εργαζόμενοι και οι οικογένειές τους δεν ωφελούνται πλέον παρά μόνον από ένα μικρό μέρος της οικονομικής ανάπτυξης, ενώ οι ιδιοκτήτες κεφαλαίων ωφελούνται περισσότερο.

Η Διεθνής Οργάνωση Εργασίας υπενθυμίζει επίσης πως οι μισθολογικές ανισότητες ανάμεσα στους άνδρες και τις γυναίκες επιμένουν και πως ο αγώνας "εναντίον των πρακτικών των διακρίσεων και των προκαταλήψεων που βασίζονται στο φύλο" μέσω "αποτελεσματικών πολιτικών σχετικών με τη μητρότητα, την πατρότητα και τις γονικές άδειες, καθώς και δράσεων ευαισθητοποίησης υπέρ μιας καλύτερης διανομής των οικογενειακών ευθυνών", πρέπει να αποτελεί προτεραιότητα για τις κυβερνήσεις.

Τα αποτελεσματικότερα μέτρα για να διορθωθούν οι εισοδηματικές ανισότητες είναι η θέσπιση προοδευτικής φορολογίας, οι μεταβιβάσεις προς τα πιο φτωχά νοικοκυριά, οι συλλογικές διαπραγματεύσεις και η θέσπιση κατώτατου μισθού. "Δεν υπάρχει αρνητικός συσχετισμός ανάμεσα στις αυξήσεις των κατώτερων μισθών και τα επίπεδα της απασχόλησης", επισημαίνεται στην έκθεση.

Όμως τα εργαλεία αυτά δεν θα είναι αποτελεσματικά παρά μόνο αν προσφέρουν "μια παραγωγική" και "σωστά αμειβόμενη απασχόληση" στους πληθυσμούς σε εργάσιμη ηλικία.

"Πρέπει να προσπαθήσουμε να λύσουμε το πρόβλημα της στασιμότητας των μισθών, τόσο για λόγους δικαιοσύνης όσο και για να ευνοήσουμε την οικονομική ανάπτυξη", υπογραμμίζει η Σάντρα Πολάσκι, προσθέτοντας πως "συνολικά οι ανισότητες αυξάνονται σημαντικά από τις μισθολογικές ανισότητες και έχουμε ανάγκη από πολιτικές στην αγορά εργασίας με στόχο να διορθωθεί η κατάσταση αυτή".

Πηγή: Ημερησία

Δεν ήταν παραβιασμένη η πόρτα του διαμερίσματός του

Επιλεκτικά είχαν ψάξει τα προσωπικά του αντικείμενα

 

Νεκρός μέσα στο διαμέρισμά του στην Κυψέλη στον 4ο όροφο, βρέθηκε ο γνωστός συγγραφέας Μένης Κουμανταρέας, τα ξημερώματα του Σαββάτου.

 

Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, ο 83χρονος συγγραφέας βρέθηκε να φέρει εκδορές και χτυπήματα στο πρόσωπο. Αξίζει να σημειωθεί πως η πόρτα του διαμερίσματός του δεν βρέθηκε παραβιασμένη, ενώ σύμφωνα με αστυνομικές πηγές, κάποιος έψαξε τα προσωπικά του αντικείμενα επιλεκτικά.

Οι έρευνες της ΕΛ.ΑΣ θα στραφούν σε ανθρώπους που γνώριζε και συναναστρεφόταν το τελευταίο διάστημα ο Μένης Κουμανταρέας, αφού το γεγονός πως η πόρτα δεν ήταν παραβιασμένη, σε συνδυασμό με το ότι έψαξαν επιλεκτικά μέσα στο σπίτι, δείχνουν πως κάποιο άτομο από το οικείο του περιβάλλον βρισκόταν μαζί του τις τελευταίες του στιγμές.

Ο θάνατός του προσδιορίζεται γύρω στη 01:00 τα ξημερώματα, ενώ περισσότερα στοιχεία για την αιτία του θανάτου του θα δοθούν μετά τη νεκροψία - νεκροτομή που θα γίνει τη Δευτέρα.

Πηγή: Πρώτο Θέμα

Ο οδικός άξονας Άκτιο-Αμβρακία είναι το μεγαλύτερο εν ενεργεία δημόσιο οδικό έργο σε ολόκληρη την Ελλάδα. Περιλαμβάνει την μετατροπή του δρόμου από την Αμφιλοχία μέχρι το Άκτιο σε κλειστό αυτοκινητόδρομο με συνολικό μήκος 48,5 χλμ και προϋπολογισμό που φτάνει τα 291εκ.ευρώ. Στην πραγματικότητα μιλάμε για την κατασκευή του πρώτου κάθετου άξονα της Ιόνιας Οδού.

Το σταμάτα-ξεκίνα εδώ και 2 χρόνια αποτέλεσε τον κανόνα και όχι την εξαίρεση στα έργα. Τελικά μετά από δραματικές διαπραγματεύσεις φτάσαμε τον Ιούνιο του 2014 οι 2 από τις 4 εργολαβίες να αλλάξουν εταιρικό σχήμα και τα έργα να πάρουν και πάλι μπρος. Συγκεκριμένα στην εργολαβία 2 (ΧΘ22,5-26,9)  και στην εργολαβία 3 (ΧΘ26,9-35) πλέον λειτουργούν με την Κοινοπραξία ΙΟΝΙΟΣ-ΤΟΜΗ.

Φυσικά το αρχικό χρονοδιάγραμμα έχει τιναχθεί στον αέρα και ο αγώνας που γίνεται είναι η τμηματική ολοκλήρωση του έργου μέχρι τα τέλη του 2016. Η πρόοδος στα έργα είναι μετρήσιμη σε αρκετά σημεία. Στο τελευταίο τμήμα (παράκαμψη Αμφιλοχίας) δόθηκε μόλις πριν λίγες μέρες παράταση για τις 31.12.2015. Τα υπόλοιπα τμήματα θα ξεκινήσουν να παραδίδονται σταδιακά μέσα στο 2015 εφόσον δεν έχουμε νέα προβλήματα.

ΟΙ 4 ΕΡΓΟΛΑΒΙΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΑ
Οι 4 εργολαβίες του έργου είναι οι παρακάτω:
1η εργολαβία από ΧΘ 0-22,5 ΑΕΓΕΚ προϋπολογισμού 120 εκατ. ευρώ με έκπτωση 50,4% και παράδοση το 2015.
2η εργολαβία από ΧΘ 22,5-26,9 Ιόνιος Α.Τ.Ε-ΤΟΜΗ ΑΒΕΤΕ προϋπολογισμού 33εκ€ με έκπτωση 50,23%. και παράδοση το 2016.
3η εργολαβία από ΧΘ 26,9-35 με προϋπολογισμό 39,4 εκατ. ευρώ,  «Ιόνιος ΑΤΕ-ΤΟΜΗ ΑΒΕΤΕ». Αρχική μειοδότης το 2010 ήταν η Μηχανική ενώ μήνες μετά αντικαταστάθηκε από την ΙΟΝΙΟΣ. Έκπτωση 52,1%. με παράδοση το 2015.
4η εργολαβία από ΧΘ 35-48,435 η Κ/Ξ Consortia Stabile - Intallipreze, προϋπολογισμού 52,3 εκατ. ευρώ, με έκπτωση 51,85% και παράδοση το 2016.

Ο Αυτοκινητόδρομος Άκτιο- Αμβρακία θα μειώσει τις αποστάσεις από την Αθήνα για τις πόλεις της Λευκάδας, της Πρέβεζας, της Ηγουμενίτσας, της Βόνιτσας και της Αμφιλοχίας και σε συνδυασμό με την Ιόνια Οδό θα αποκτήσουν ένα σοβαρό και ασφαλές οδικό δίκτυο. Επίσης πέρα από την Υποθαλάσσια σήραγγα θα δώσει αναπτυξιακή ώθηση και στο Αεροδρόμιο του Άκτιου που μέχρι σήμερα είναι σχετικά ανενεργό. Έμμεσα θα ωφεληθούν και τα νησιά της Κέρκυρας, Παξών και Κεφαλονιάς αφού ο χρόνος προσέγγισης στα Δυτικά Παράλια θα μειωθεί αισθητά.

Συγκεκριμένα η απόσταση Άκτιο- Αμβρακία- Αντίρριο μήκους περίπου 155 χιλιομέτρων θα διανύεται σε μόλις 70-75 λεπτά από 120 λεπτά που είναι σήμερα (μείωση κατά 50 λεπτά της ώρας). Το έργο χρηματοδοτείται από  το ΕΣΠΑ ενώ η χρηματοδότηση του θα συνεχίσει από το ΣΕΣ 2014-2020.

 

Η ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
Έχει μήκος 48,5 χλμ κα θα κατασκευασθεί με σύγχρονες προδιαγραφές κλειστού αυτοκινητόδρομου. Θα διαθέτει δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση και αμφίπλευρο διαχωριστικό στηθαίο New Jersey. Για το έργο υπάρχουν 4 ταυτόχρονες εργολαβίες και τα σημαντικότερα χαρακτηριστικά του είναι επτά ανισόπεδοι κόμβοι, είκοσι έξι κάτω διαβάσεις, τέσσερις άνω διαβάσεις, τρεις κοιλαδογέφυρες και επτά γέφυρες ρεμάτων.

πηγή: ypodomes.com

Μετά την αδυναμία συγκρότησης ενός ενιαίου Διαδημοτικού Φορέα Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων Δυτικής Ελλάδας ο οποίος είναι υπεύθυνος, βάσει νόμου, να εκπονεί και να υλοποιεί το Περιφερειακό Σχέδιο Διαχείρισης Αποβλήτων (ΠΕΣΔΑ) και την σχετική προς αυτό διαπιστωτική πράξη του Γ.Γ. Αποκεντρωμένης Διοίκησης-τον Οκτώβριο του 2014, η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας καλείται να ηγηθεί στην ολοκλήρωση της αναγκαίας μελέτης Τροποποίηση του υφιστάμενου ΠΕΣΔΑ.

Με γνώμονα ότι βρίσκεται σε ισχύ η από 22-8-2008 προγραμματική σύμβαση μεταξύ της τότε κρατικής Περιφερειακής Αρχής, του Περιφερειακού Ταμείου Ανάπτυξης και του Δήμου Αρχαίας Ολυμπίας σχετικά με την εκπόνηση:

  • (α) της μελέτης για την Τροποποίηση του Περιφερειακού Σχεδίου Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων (ΠΕΣΔΑ) της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας και 
  • (β) της Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για την τροποποίηση του ΠΕΣΔΑ, 

η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, με την υπ. αρ’ 194/2014 απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου της, επανα-ενεργοποιεί την ανωτέρω Σύμβαση ώστε να ξεκινήσει επί της ουσίας η Αναθεώρηση του ΠΕΔΣΑ Δυτικής Ελλάδας.

Η βασική επιδίωξη της Περιφέρειας, σύμφωνα με τον Περιφερειάρχη «είναι να καταρτίσει ένα ολοκληρωμένο Σχέδιο διαχείρισης Αστικών Στερεών Αποβλήτων, που θα διασφαλίζει ότι η ΠΔΕ θα εξελιχθεί µε βάση το ευρωπαϊκό όραµα σε µια κοινωνία της Ανακύκλωσης, της Διαλογής στη Πηγή και της Επαναχρησιμοποίησης εντός της επόμενης δεκαετίας».

Συνεχίζοντας ο Περιφερειάρχης τόνισε ότι «οι βασικές μας αρχές σχεδιασμού – με επιδίωξη την κοινωνική συναίνεση– θα είναι:

  1. ο Ρεαλισμός
  2. η αξιοποίηση των υφιστάµενων υποδοµών στο µέγιστο βαθµό επιδεικνύοντας σεβασµό στις έως σήµερα πραγµατοποιηθείσες δαπάνες για έργα ∆ΣΑ 
  3. η αξιοποίηση της έως σήµερα αποκτηθείσης εµπειρίας, µε έµφαση στην ανάγκη αποφυγής νέων χωροθετήσεων όπου αυτό είναι εφικτό, που συνήθως προκαλούν αντιδράσεις και καθυστερήσεις στην υλοποίηση των έργων
  4. η ενίσχυση και προώθηση της πρόληψης, της επαναχρησιµοποίησης, της ανακύκλωσης και της ορθής επεξεργασίας των αποβλήτων
  5. η απαίτηση σε επίπεδο σχεδιασµού των έργων, ελαχιστοποίησης του τελικού υπολείµµατος των ολοκληρωµένων µονάδων που δηµιουργούνται. 
  6. η υιοθέτηση και εφαρµογή µίας ορθολογικής οικονοµικής πολιτικής, που θα ελαχιστοποιεί το λειτουργικό κόστος των µονάδων
  7. η απαίτηση οι τεχνολογίες για την επεξεργασία να είναι δοκιµασµένες και να προκύπτει η οικονοµική βιωσιµότητά τους
  8. η εφαρµογή εκτεταµένων προγραµµάτων διαλογής στην πηγή (Πράσινα σημεία, συστήματα 4 κάδων - οργανικά απόβλητα, απόβλητα συσκευασιών, έντυπο χαρτί, υπόλοιπα/σύµµεικτα ΑΣΑ, κλπ.)

η επίτευξη των παραπάνω στόχων µε την αξιοποίηση των ευρωπαϊκών και εθνικών πόρων.

Ο Περιφερειακός Σχεδιασµός ∆ιαχείρισης Στερεών Αποβλήτων θα πρέπει να διαρθρώνεται σε 2 στάδια υλοποίησης

  1. το Μεταβατικό Στάδιο, 
  2. το Τελικό Στάδιο.

Ο νέος ΠΕΣΔΑ απαιτεί επαναπροσέγγιση μέρους του σχεδιασμού για την Περιφέρεια με βάση - εκτός από τις περιβαλλοντικές - τις οικονομικές, αναπτυξιακές και κοινωνικές προτεραιότητες και ανάγκες της. Δεδομένης της σημαντικής χρονικής υστέρησης της χώρας αλλά και των δήμων της περιοχής έως σήμερα στην ορθή διαχείριση των αποβλήτων, θα πρέπει, μετά από οργανωμένο διάλογο, με αρχή (την δημόσια διαβούλευση), μέση (την συνεκτίμηση των απόψεων των ενδιαφερόμενων φορέων με αντικειμενικό και ουσιαστικό τρόπο) και τέλος (την νομοθετική προώθηση του θέματος), να ολοκληρωθεί η διαδικασία και να τεθεί άμεσα ένα ολοκληρωμένο σχέδιο εφαρμογής του».

Κλείνοντας ο Περιφερειάρχης τόνισε ότι «κυρίαρχο συστατικό του Ολοκληρωμένου Σχεδίου για τη Διαχείριση των Στερεών Αστικών Αποβλήτων της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας οφείλει και πρέπει να αναδειχτεί η αναγκαία διαβούλευση σε όλες τις φάσεις του σχεδιασμού. Η συμβολή των Δήμων και των ΦόΔΣΑ είναι η ικανή και αναγκαία συνθήκη έτσι ώστε η Περιφέρεια να διαδραματίσει το ρόλο της, δηλαδή της σύνθεσης όλων αυτών των απόψεων και προτάσεων που θα κατατεθούν επίσημα και τεκμηριωμένα από τους αρμόδιους και αποκλειστικούς φορείς διαχείρισης των αστικά στερεών αποβλήτων – δηλαδή τους Δήμους και τους ΦοΔΣΑ - οι οποίοι εξάλλου θα είναι και αυτοί οι οποίοι θα κληθούν να εφαρμόσουν τελικά το υπό αναθεώρηση Σχέδιο.

Για εμάς η διαβούλευση δεν είναι απλώς μια διαπραγμάτευση ή ένας συμβιβασμός, καθώς δεν έχει κύριο μέλημα να γεφυρώσει μια διαφορά, αλλά να δημιουργήσει κάτι νέο, ρεαλιστικό και χρήσιμο για τον πολίτη και τη κοινωνία, μέσα από την οποία οι συμμετέχοντες έχουν την ευκαιρία να γνωρίζουν και να συν-διαμορφώνουν νέες πτυχές της συλλογικής τους πραγματικότητας, αντί να πληροφορούνται εκ των υστέρων από εκείνους, στους οποίους παραχώρησαν το δικαίωμα αυτό. Συνεπώς, για την Περιφέρεια και για εμένα προσωπικά η διαβούλευση με τους Δήμους στο θέμα των σκουπιδιών έχει μια διπλή υπόσταση: είναι ταυτοχρόνως μέσο και σκοπός, διεργασία και αποτέλεσμα, εργαλείο και προϊόν ειδικά όταν το σύνολο της διαχείρισης αφορά αποκλειστικά τους ίδιους. Μη ξεχνάμε ότι αυτοί είναι αρμόδιοι για τη συλλογή, μεταφορά, αποθήκευση και διαχείριση των αστικών στερεών αποβλήτων τους, άρα ο λόγος τους είναι εκ των ουκ άνευ καίριας σημασίας και για αυτό θα πρέπει να διαπνέεται από ουσία, ρεαλισμό, και σοβαρότητα».

Ουσιώδεις παρεμβάσεις στον νόμο 3869/2010 για τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά, γνωστό ως νόμο Κατσέλη, προωθεί το υπουργείο Ανάπτυξης με δύο κεντρικές στοχεύσεις: πρώτον, την επιτάχυνση της εκδίκασης των υποθέσεων, οι οποίες ξεπερνούν τις 100.000 και έχουν προγραμματισθεί να εκδικασθούν ακόμη και το 2028 και δεύτερον, τον περιορισμό των λεγόμενων «στρατηγικών κακοπληρωτών».

Προς αυτή την κατεύθυνση εξετάζεται η μεταφορά όλων των υποθέσεων από τα περιφερειακά ειρηνοδικεία στα κεντρικά, ενώ αυστηροποιείται η διαδικασία χορήγησης προσωρινής αναστολής πλειστηριασμού, έτσι ώστε να περιορισθούν φαινόμενα κατάχρησης αυτής.

Πέραν των αλλαγών στον «νόμο Κατσέλη», το υπουργείο Ανάπτυξης δεσμεύεται έναντι της τρόικας ότι μέχρι το τέλος του 2014 θα ετοιμάσει νομοσχέδιο για τη θέσπιση του επαγγέλματος του «διαχειριστή πτώχευσης», εν όψει των αλλαγών που προωθούνται στο πτωχευτικό δίκαιο των επιχειρήσεων.

Ειδικότερα, σύμφωνα με όσα αναφέρονται στην επιστολή που απέστειλε ο υπουργός Οικονομικών στην τρόικα, οι αλλαγές που προτείνει το υπουργείο Ανάπτυξης στον νόμο 3869/2010 είναι οι ακόλουθες:

  • Όλες οι υποθέσεις θα μεταφερθούν από τα περιφερειακά δικαστήρια στα κεντρικά. Ως εκ τούτου θα οριστούν νέες δικάσιμοι για όλες τις υποθέσεις. Ειδικά για όσες υποθέσεις έχει ορισθεί δικάσιμος μετά την 1/1/2017 θα πρέπει να υποβληθεί αίτηση για νέα ημερομηνία εκδίκασης της υπόθεσης είτε από τον οφειλέτη είτε από τον πιστωτή. Η αίτηση θα κατατίθεται δωρεάν, ενώ σε περίπτωση που υποβάλλεται από τον οφειλέτη, δεν θα απαιτείται η χρήση δικαστικού επιμελητή για την ενημέρωση των πιστωτών.
  • Η προσωρινή αναστολή των καταδιωκτικών μέτρων κατά του οφειλέτη που χορηγείται μέχρι την εκδίκαση της αίτησης ρύθμισης των χρεών, κατόπιν αιτήματος του οφειλέτη, αφορά μόνο την κύρια κατοικία.
  • Οι μηνιαίες δόσεις που υποχρεούται να καταβάλλει ο οφειλέτης μέχρι την εκδίκαση της αίτησης για ρύθμιση των χρεών του θα υπολογίζονται πλέον με βάση τις εύλογες δαπάνες διαβίωσης και την κατάσταση του κάθε οφειλέτη (εξατομικευμένο προφίλ). Οι δαπάνες αυτές είχαν καθορισθεί την άνοιξη από το υπουργείο Ανάπτυξης ως «μπούσουλας» για τη ρύθμιση των δανείων και ενδεικτικά ήταν 1.347 ευρώ για μια τετραμελή οικογένεια. Η προσωρινή αναστολή εκτέλεσης των καταδιωκτικών μέτρων θα επανεξετάζεται έπειτα από ορισμένο χρονικό διάστημα, έτσι ώστε να προσαρμόζεται η δόση στην τρέχουσα κάθε φορά οικονομική κατάσταση του οφειλέτη.
  • Θα γίνεται κατηγοριοποίηση των υποθέσεων και ιεράρχηση της εκδίκασης αυτών ως εξής: αιτήσεις οφειλετών που δεν έχουν περιουσιακά στοιχεία, αιτήσεις οφειλετών μόνο με κύρια κατοικία, αιτήσεις οφειλετών και με άλλα περιουσιακά στοιχεία πλην της κύριας κατοικίας.
  • Προκειμένου οι δύο πλευρές να επιλέγουν τον εξωδικαστικό συμβιβασμό (στον νόμο σήμερα ονομάζεται προδικαστικός συμβιβασμός) προτείνεται το ακόλουθο κίνητρο: εάν πιστωτές και οφειλέτες δεν καταλήξουν σε συμβιβασμό αποστέλλεται από τον διαμεσολαβητή σχετική έκθεση στο Ειρηνοδικείο. Εάν η απόφαση του Ειρηνοδικείου είναι παρόμοια με αυτή που είχε προταθεί στο πλαίσιο της εξωδικαστικής διαδικασίας προβλέπεται η επιβολή κυρώσεων σε αυτούς που την αρνήθηκαν, καθώς και η επιβάρυνσή τους με τα δικαστικά έξοδα.

Στο πλαίσιο τέλος του νομοσχεδίου για τον «διαχειριστή πτώχευσης» προβλέπεται η δημιουργία ενός νέου επαγγελματικού σώματος που θα πιστοποιεί τα προσόντα των διαχειριστών πτώχευσης, θα θεσπίσει έναν κώδικα δεοντολογίας και θα δημιουργήσει κι ένα μητρώο μελών. Το επάγγελμα αυτό θα ασκείται από εξειδικευμένους δικηγόρους, λογιστές και ελεγκτές.

Πηγή: Καθημερινή

Ομόφωνα εγκρίθηκε από το Περιφερειακό Συμβούλιο Δυτικής Ελλάδας ψήφισμα που κατέθεσε ο Αντιπεριφερειάρχης Αγροτικής Ανάπτυξης, Παναγιώτης Πλατανιάς, για τη διατήρηση λειτουργίας και τη στελέχωση όλων των ερευνητικών δομών του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης στη Δυτική Ελλάδα, με αφορμή την επερώτηση που κατέθεσε ο επικεφαλής του Συνδυασμού «Αριστερή Παρέμβαση Αντικαπιταλιστική Κίνηση», Δημήτρης Δεσύλλας, σχετική με την υποβάθμιση ή και την οριστική κατάργηση των ερευνητικών ινστιτούτων του αγροτικού τομέα στην περιοχή μας.

Κατά την εισήγησή του στο Σώμα, ο κ. Πλατανιάς κατήγγειλε την προκλητική προσπάθεια του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων για ερευνητική υποβάθμιση του αγροδιατροφικού τομέα της Δυτικής Ελλάδας. Αναφέρθηκε στην πρόσφατη προκήρυξη του ΕΛΓΟ ΔΗΜΗΤΡΑ για τη στελέχωση των ερευνητικών δομών της χώρας, σύμφωνα με την οποία, από τις εκατό (100) προκηρυχθείσες θέσεις ερευνητών πανελληνίως, μόλις μία (1) αφορά ολόκληρη την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, καθώς και στο σχέδιο νόμου για τη νέα δομή του ΕΛΓΟ ΔΗΜΗΤΡΑ, με το οποίο, μετά την παύση λειτουργίας του Καπνικού Σταθμού Αγρινίου, καταργείται και το Ινστιτούτο Αμπέλου & Οπωροκηπευτικών Πύργου, ενώ το Ινστιτούτο Προστασίας Φυτών Πάτρας υποβαθμίζεται σε παράρτημα του αντίστοιχου Ινστιτούτου της Λάρισας.

«Η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας βασίζεται σε συγκεκριμένα πλεονεκτήματα παραγωγής προϊόντων και της ύπαρξης της κατάλληλης υποδομής (Πανεπιστήμιο και ΑΤΕΙ με Τμήματα κατεύθυνσης στην παραγωγή, μεταποίηση και εμπορία γεωργικών, κτηνοτροφικών και αλιευτικών/ιχθυοκαλλιεργητικών προϊόντων, ευνοϊκό κλίμα, πρώιμα παραγόμενα προϊόντα, καινοτομία στην παραγωγή, ονομαστές μεταποιητικές και εμπορικές μονάδες για εξαγώγιμα προϊόντα, πρότυπο εδαφολογικό εργαστήριο, ανάπτυξη καινοτόμων συμπράξεων αγροδιατροφής και Δημοπρατηρίων, κ.α.) στα οποία μπορεί να στηριχτεί και να αναπτυχθεί η εφαρμοσμένη έρευνα στον αγροτικό τομέα της Περιφέρειας. Επομένως είναι πάγια θέση της Περιφέρειας τόσο η διατήρηση λειτουργίας του Ινστιτούτου Προστασίας Φυτών Πάτρας και του Ινστιτούτου Αμπέλου & Οπωροκηπευτικών Πύργου και η επαναλειτουργία του πρώην Καπνικού Σταθμού Αγρινίου (με νέο προτεινόμενο όνομα ως Ινστιτούτο Υδάτινων Πόρων και Ιχθυοκαλλιέργειας), όσο και η επαρκής στελέχωση τους με ερευνητές ειδικοτήτων που ανταποκρίνονται στο αγροδιατροφικό προφίλ και την υποδομή καθεμιάς από τις τρεις Περιφερειακές Ενότητες» ανέφερε ο κ. Πλατανιάς.

Το Ψήφισμα, που εγκρίθηθηκε ομόφωνα, ζητά την απασχόληση τουλάχιστον 10 ερευνητών με ειδικότητες

  • Για την Αχαΐα: Γεωργικής Εντομολογίας, Αμπελουργίας-Οινολογίας, Εμπορίας (marketing) Τροφίμων
  • Για την Ηλεία: Οινολογίας, Ποιότητας Εδάφους/Εδαφολογίας, Λαχανοκομίας
  • Για την Αιτωλοακαρνανία: Διαχείρισης Υδατικών Πόρων, Υδρολογίας, Ιχθυολογίας-Υδροβιολογίας, Ανάπτυξης & Λειτουργίας Ιχθυοκαλλιεργειών

Επίσης, στο ίδιο Ψήφισμα, προτείνεται η δημιουργία «Ερευνητικής Σύμπραξης», η οποία θα πιστοποιείται με έκδοση Κοινής Υπουργικής Απόφασης των Υπουργών Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων, Οικονομικών και Παιδείας, και στην οποία θα συμμετέχουν τα τρία Ινστιτούτα του ΕΛΓΟ ΔΗΜΗΤΡΑ στην Περιφέρειά μας και οι ερευνητικοί φορείς του νέου Κέντρου Έρευνας και Καινοτομίας Δυτικής Ελλάδας, που θεσμοθετήθηκε πρόσφατα με το νέο νόμο, έτσι ώστε να ενταχθούν σε αυτόν και οι ερευνητικές δραστηριότητες του αγροδιατροφικού τομέα της Περιφέρειάς μας.

Η Διοικούσα Επιτροπή του Παραρτήματος στην τελευταία συνεδρίασή της ασχολήθηκε με το σημαντικό θέμα της διαβούλευσης του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων για την τροποποίηση των αποστάσεων από σπίτια, σχολεία κ.α. από τις οποίες μπορεί να γίνονται ψεκασμοί φυτοφαρμάκων σε καλλιέργειες.

Η βάσική θέση του ΓΕΩΤ.Ε.Ε. είναι ότι, ειδικά για την Πελοπόννησο με το έντονο πρόβλημα της άναρχης δόμησης, θα πρέπει να αποφευχθούν οι οριζόντιες απαγορεύσεις. Χαρακτηριστικά αναφέρθηκε ότι εφαρμογή των υφιστάμενων αλλά και προτεινόμενων περιμέτρων απαγόρευσης ψεκασμών επί χάρτου οδηγεί στο συμπέρασμα οδηγούνται εκτός παραγωγής τεράστιες γεωργικές εκτάσεις με δυναμικές καλλιέργειες όπως η σουλτανίνα ή κηπευτικά. Επιπλέον αναφέρθηκε ότι ακόμη και η βιολογική καλλιέργεια καθίσταται απαγορευτική αφού σκευάσματα όπως το θειάφι δεν μπορούν να εφαρμοστούν σε μεγάλες εδαφικές περιμέτρους.

Το Παράρτημα ανέφερε ότι για την διαμόρφωση των αποστάσεων, με σκοπό την προστασία της ανθρώπινης υγείας και της παραγωγής, πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι:

  • Υπάρχει σύγχρονη τεχνολογία ψεκαστικών μηχανημάτων όπως αυτά χαμηλής ή μη διασποράς ψεκαστικού νέφους
  • Υπάρχουν γεωργικές πρακτικές οι οποίες ούτως ή άλλως εμποδίζουν την μεταφορά ψεκαστικού νέφους όπως η κάλυψη της καλλιέργειας (π.χ. σταφύλι)
  • Για ειδικές περιοχές που εμφανίζουν εποχιακή συνάθροιση κοινού όπως τα σχολεία, οι αποστάσεις πρέπει να μειώνονται όταν αυτά είναι εκτός λειτουργίας (ιδιαίτερα την καλοκαιρινή περίοδο)
  • Τέλος προτάθηκε να εξεταστεί η δυνατότητα σύνταξης και υποβολής γεωτεχνικών - γεωπονικών μελετών οι οποίες θα κατατίθενται από συλλογικούς αγροτικούς φορείς και από τις οποίες θα προτείνονται διαφοροποιημένες αποστάσεις στηριζόμενες στα τοπικά δεδομένα κλιματικά, γεωγραφικού αναγλύφου κ.α. Οι μελέτες αυτές θα τίθενται σε διαβούλευση με τους τοπικούς εμπλεκόμενους φορείς και ιδιώτες
  • Επίσης προτάθηκε να εξεταστεί νομοθετική ρύθμιση που να προβλέπει αδυναμία ψεκασμών με ισχυρούς ανέμους

Στα παραπάνω πλαίσια η μικρότερη απόσταση που προτάθηκε είναι τα 30 μέτρα και η μεγαλύτερη τα 400 μέτρα για τα πιο ισχυρά φυτοφάρμακα.

Το βασικότερο συμπέρασμα είναι ότι ο Ελληνικός πρωτογενής τομέας έχει θεωρηθεί ο φτωχός συγγενής αφού παρά το γεγονός ότι υπάρχουν χωροταξικά για διάφορους τομείς κάτι τέτοιο δεν συμβαίνει με την γεωργία και κτηνοτροφία με αποτέλεσμα την δυνατότητα δόμησης κατοικιών και εν γένει αλλότριων χρήσεων μέσα σε αγροτικές ζώνες και στην συνέχεια την δημιουργία προβλημάτων.

Από την Διοικούσα Επιτροπή
Ο Πρόεδρος Π.Π.Δ.Σ.Ε.
Σωτ. Β. Λαμπρόπουλος