Οι πρώτες αποφάσεις για «κόκκινα» δάνεια και ασφαλιστικό
Πλησιάζει η «ώρα της αλήθειας» για τις μεγάλες αλλαγές που έχει εξαγγείλει η κυβέρνηση στο Ασφαλιστικό αλλά και στο θέμα της ρύθμισης των «κόκκινων» δανείων.
Ο υπουργός Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού, Γιώργος Σταθάκης, επεξεργάζεται τις νομοθετικές αλλαγές που θα κάνει στον τομέα της αναδιάρθρωσης του ιδιωτικού χρέους, μελετώντας τη δημιουργία ενός ενδιάμεσου φορέα διαχείρισης των καθυστερούμενων δανείων, ο οποίος θα φέρει το όνομα Ταμείο Προστασίας Κύριας Κατοικίας.
Ο αναπληρωτής υπουργός Κοινωνικών Ασφαλίσεων, Δημήτρης Στρατούλης, καλείται να λύσει την εξίσωση του ελλείμματος των ασφαλιστικών ταμείων και της αποκατάστασης των κοινωνικών αδικιών στις συντάξεις. Η επαναφορά της 13ης σύνταξης για όσους παίρνουν ποσά μέχρι 700 ευρώ, η επαναφορά της σύνταξης στους υπερήλικες και η κατάργηση της ρήτρας μηδενικού ελλείμματος στα επικουρικά είναι οι προεκλογικές εξαγγελίες που καλείται να εφαρμόσει η κυβέρνηση του Αλέξη Τσίπρα. Πρέπει να τονιστεί ότι για φέτος εκτιμάται το έλλειμμα των ταμείων κύριας ασφάλισης σε 1,5 δισ. ευρώ, ενώ για τις ρυθμίσεις που προωθούνται στις συντάξεις απαιτείται 1 δισ. ευρώ.
Στο θέμα των «κόκκινων» δανείων ο κ. Σταθάκης σκοπεύει μέσα από νομοσχέδιο, που θα καταθέσει άμεσα στη Βουλή, να προβλέπεται η διαγραφή μέρους οφειλών δανειοληπτών που βρίσκονται κάτω από το όριο της φτώχειας αλλά και το «πάγωμα» των πλειστηριασμών για την πρώτη κατοικία αξίας μέχρι 300.000 ευρώ. Για τις υπόλοιπες κατηγορίες των δανειοληπτών εξετάζονται ρυθμίσεις-πακέτο των ληξιπρόθεσμων δόσεων προς τις τράπεζες και των οφειλών προς την Εφορία και τα ασφαλιστικά ταμεία. Οι δόσεις δεν θα ξεπερνούν το 1/3 του εισοδήματος στο σύνολό τους.
Για την καλύτερη διαχείριση των «κόκκινων» χαρτοφυλακίων θα δημιουργηθεί το Ταμείο Προστασίας Κύριας Κατοικίας, το οποίο θα επιβλέπει την εφαρμογή των ρυθμίσεων των δανείων.
Δεν πρόκειται για bad bank. Το εγχείρημα βέβαια θεωρείται χρονοβόρο και οπότε δεν αποκλείεται σε πρώτη φάση να προχωρήσουν ρυθμίσεις δανείων με βάση και τις ήδη θεσμοθετημένες εύλογες δαπάνες διαβίωσης των νοικοκυριών.
Πηγή: Το Έθνος
Έβρος: Τραγωδία με δύο νεκρούς στις ράγες
Τραγικό θάνατο βρήκε ένας 52χρονος στην προσπάθειά του να διασχίσει με επιβατικό αυτοκίνητο αφύλακτη σιδηροδρομική διάβαση στο Σουφλί 'Εβρου. Το αυτοκίνητο παρασύρθηκε από διερχόμενη επιβατική αμαξοστοιχία και σύρθηκε επί περίπου 450 μέτρα, με αποτέλεσμα ο ίδιος και ο 57χρονος συνεπιβάτης του να χάσουν τη ζωή τους.
Οι επιβάτες της αμαξοστοιχίας, που εκτελούσε το δρομολόγιο Δίκαια - Αλεξανδρούπολη, είναι όλοι καλά στην υγεία τους και έχουν μετεπιβιβαστεί σε λεωφορεία για να φτάσουν στον προορισμό τους.
Σύμφωνα με αξιόπιστες πληροφορίες του Αθηναϊκό Πρακτορείο, την ώρα του δυστυχήματος, γύρω στη μιάμιση μετά το μεσημέρι, στην περιοχή επικρατούσαν δυσμενείς καιρικές συνθήκες, με έντονη βροχόπτωση. Το αυτοκίνητο εξερχόταν από ανώνυμη επαρχιακή οδό και ο οδηγός προσπάθησε να διασχίσει τη σιδηροδρομική γραμμή προκειμένου να "βγει" στο παλιό οδικό δίκτυο.
Το τρένο παρέσυρε το όχημα, που εγκλωβίστηκε στους μπροστινούς τροχούς της αμαξοστοιχίας, με αποτέλεσμα η ακινητοποίησή της να μην είναι δυνατή επί εκατοντάδες μέτρα και μέχρις ότου ο ένας τροχός βγήκε εκτός σιδηροτροχιάς. Λίγο πριν από τις 6 το απόγευμα βρισκόταν ακόμη σε εξέλιξη η επιχείρηση απεγκλωβισμού του δεύτερου επιβάτη.
Πηγή: Το Έθνος
ΑΣΕΠ: Προσλήψεις μόνιμου προσωπικού στην ΕΛΣΤΑΤ
Ξεκίνησε η διαδικασία υποβολής των αιτήσεων για την πλήρωση με σειρά προτεραιότητας τριάντα θέσεων μονίμου προσωπικού Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης στην Ελληνική Στατιστική Αρχή. (ΦΕΚ 18/16-12-2014 Τεύχος Προκηρύξεων ΑΣΕΠ)
Οι υποψήφιοι πρέπει να συμπληρώσουν και να υποβάλουν ηλεκτρονική αίτηση συμμετοχής στο Α.Σ.Ε.Π.,αποκλειστικά μέσω του διαδικτυακού του τόπου (επιλογή: Online Υπηρεσίες) ακολουθώντας τις οδηγίες που παρέχονται στην Προκήρυξη (Παράρτημα Ε’).
Σχετικά επισημαίνονται και τα ακόλουθα:
- Η προθεσμία υποβολής των ηλεκτρονικών αιτήσεων συμμετοχής στη διαδικασία λήγει με την πάροδο της 16ης Φεβρουαρίου 2015, ημέρας Δευτέρας.
- Η συμμετοχή στην εν λόγω διαδικασία ολοκληρώνεται με την αποστολή της υπογεγραμμένης εκτυπωμένης μορφής της ηλεκτρονικής αίτησης των υποψηφίων, με τα απαιτούμενα, κατά περίπτωση, δικαιολογητικά,στο ΑΣΕΠ, μέχρι και τη 24η Φεβρουαρίου 2015, ημέρα Τρίτη, ταχυδρομικά με συστημένη επιστολή στη διεύθυνση:
ΑΣΕΠ
Αίτηση για την Προκήρυξη 6Κ/2014
Τ.Θ. 14.308
Αθήνα Τ.Κ. 115.10
- Για την ομαλή λειτουργία του συστήματος υποβολής των ηλεκτρονικών αιτήσεων, συνιστάται στους υποψήφιους να μην περιμένουν την τελευταία ημέρα για να υποβάλλουν την ηλεκτρονική τους αίτηση καθώς τυχόν υπερφόρτωση του διαδικτύου ή σφάλμα στη σύνδεση με αυτό θα μπορούσε να οδηγήσει σε δυσκολία ή αδυναμία υποβολής αυτής.
- Το ΑΣΕΠ δεν φέρει ευθύνη για τυχόν αδυναμία υποβολής ηλεκτρονικής αίτησης που οφείλεται στους προαναφερόμενους παράγοντες.
- Υπενθυμίζεται ότι οι αιτήσεις μπορούν να εκτυπωθούν μόνο όταν βρίσκονται σε κατάσταση «Υποβλήθηκε», από την επιλογή «ΠΡΟΒΟΛΗ». Σε περίπτωση που υποψήφιος επιλέξει ήδη υποβληθείσα αίτηση και την επιλογή «Συμπλήρωση», η κατάσταση της αίτησής του αλλάζει από «Υποβλήθηκε» σε «Ανοιχτή (Συμπλήρωση)» καιείναι απαραίτητο να υποβληθεί εκ νέου προκειμένου να θεωρηθεί έγκυρη η συμμετοχή του στο διαγωνισμό. Σε κάθε περίπτωση κρίνεται απαραίτητο οι υποψήφιοι να συμβουλεύονται τις Συχνές ερωτήσεις, πριν την επικοινωνία τους με το ΑΣΕΠ.
Για γενικές διευκρινίσεις σχετικά με την Προκήρυξη και τη συμμετοχή σε αυτή (δικαιολογητικά, τίτλοι σπουδών κτλ.) οι υποψήφιοι μπορούν να απευθύνονται στο Γραφείο Εξυπηρέτησης Πολιτών του ΑΣΕΠτηλεφωνικά (2131319100, εργάσιμες ημέρες και ώρες 08:00 μέχρι 14:00) ή μέσω email στοΑυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Για τυχόν τεχνικές διευκρινίσεις και μόνο σχετικά με τη διαδικασία συμπλήρωσης και υποβολής των ηλεκτρονικών αιτήσεων, οι υποψήφιοι μπορούν να απευθύνονται στη Διεύθυνση Ηλεκτρονικής Διοίκησης του ΑΣΕΠ τηλεφωνικά:
Τις εργάσιμες ημέρες:
• Κατά τις ώρες 08:00 μέχρι 20:00 (Τηλ. 2131319124, 131, 141, 132 και 137)
• Τις αργίες: Κατά τις ώρες 12:00 μέχρι 18:00 (Τηλ. 2131319124, 131, 141, 132 και 137)
aftodioikisi.gr
Ποια ταμεία είναι στο «κόκκινο» για τις συντάξεις
Την «ωρολογιακή βόμβα» του Ασφαλιστικού καλείται να απενεργοποιήσει η νέα κυβέρνηση, καθώς η κατάσταση παραμένει κρίσιμη. Τα Ταμεία δίνουν μάχη με τα ελλείμματα, τα έσοδα είναι σε ελεύθερη πτώση και η ρύθμιση οφειλών είναι σε τέλμα, με αποτέλεσμα οι ασφαλιστικοί φορείς να αναζητούν... ζεστό χρήμα.
Αίσθηση προκάλεσε η τοποθέτηση του νέου γενικού γραμματέα Κοινωνικών Ασφαλίσεων, Γιώργου Ρωμανιά, για την κατάσταση που επικρατεί στα Ταμεία. Μιλώντας στο Mega σημείωσε χαρακτηριστικά πως «έχω την αίσθηση ότι τον Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο προβλήματα καταβολής συντάξεων δεν υπάρχουν. Τον Μάρτη τα πράγματα θα είναι λίγο σφιχτά, μέχρι τότε όμως θα βρούμε λύση».
Οι δηλώσεις αυτές πήραν έκταση και ακολούθησαν παρεμβάσεις από κυβερνητικά στελέχη αλλά και η διαβεβαίωση του Γ. Ρωμανιά πως «δεν υπάρχει ούτε μία στο εκατομμύριο πιθανότητα να μη χορηγηθούν ή να μειωθούν οι συντάξεις». «Ο Γ. Ρωμανιάς είναι από τους καλύτερους γνώστες, οπότε νομίζω τις έχετε πάρει ήδη τις πρώτες απαντήσεις», σημείωσε ο νέος υπουργός Εργασίας, Πάνος Σκουρλέτης.
«Η νέα κυβέρνηση έχει διασφαλίσει μέχρι και το τελευταίο ευρώ κάθε σύνταξης», τόνισε ο αναπληρωτής υπουργός Κοινωνικών Ασφαλίσεων, Δημήτρης Στρατούλης. Ερωτηθείς για το αν θα υπάρξει θέμα στο Δημόσιο, ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Δ. Μάρδας επεσήμανε πως «με αυτά που έχουμε στα χέρια μας τέτοιο πρόβλημα δεν βλέπω να υπάρχει».
Δεδομένο πάντως είναι πως η κατάσταση στα Ταμεία παραμένει κρίσιμη, καθώς η «μαύρη τρύπα» στην κύρια ασφάλιση θα είναι φέτος 1,5 δισ. ευρώ. Στο μεγαλύτερο επικουρικό ταμείο της χώρας (ΕΤΕΑ) η σχεδιαζόμενη κατάργηση της ρήτρας μηδενικού ελλείμματος εκτιμάται πως θα δημιουργήσει ένα οικονομικό κενό 450 εκατ. ευρώ.
Εδώ πρέπει να επισημανθεί πως μέσα σε ένα τρίμηνο τα έσοδα των Ταμείων υποχώρησαν κατά 18%, ενώ σε αδιέξοδο έχει οδηγηθεί η ρύθμιση των οφειλών (οι αιτήσεις που υποβάλλονται έπεσαν τον Ιανουάριο κάτω από 1.000 την ημέρα). Η νέα ηγεσία του υπουργείου αναμένεται να πάρει το επόμενο διάστημα πρωτοβουλίες για το θέμα των οφειλών προς τα Ταμεία.
Αναζητούν ρευστό
Ενδεικτικό της κρισιμότητας της κατάστασης είναι πως τον τελευταίο χρόνο τα ταμειακά διαθέσιμα καταγράφουν σημαντική μείωση, ενώ οι ασφαλιστικοί φορείς αναζητούν ρευστό. Για παράδειγμα, το ΙΚΑ εδώ και καιρό στρέφεται στη... δοκιμασμένη συνταγή του εσωτερικού δανεισμού, ενώ αντλεί ρευστότητα και από την ολιγοήμερη μετατροπή ομολόγων του σε repos.
Οριακή είναι η κατάσταση και στον ΟΑΕΕ, με το Ταμείο να δίνει μάχη κάθε μήνα για να διασφαλίσει ρευστότητα. Σχεδόν οι μισοί ελεύθεροι επαγγελματίες δεν καταβάλλουν εισφορές, ενώ σύμφωνα με τον προϋπολογισμό το έλλειμμα θα είναι φέτος 556 εκατομμύρια.
Ειδικοί στο Ασφαλιστικό επισημαίνουν πως τα Ταμεία καλύπτουν τα σοβαρά τους προβλήματα εφαρμόζοντας και την τακτική των... καθυστερήσεων όσον αφορά στις συντάξεις.
Αυτή τη στιγμή είναι σε εκκρεμότητα περισ-σότερες από 350.000 αιτήσεις για κύριες συντάξεις, επικουρικές και εφάπαξ, με τον χρόνο αναμονής να φτάνει -ή και να ξεπερνά σε ορισμένες περιπτώσεις- τα δύο χρόνια. Για την άμεση καταβολή όλων αυτών των συντάξεων και των εφάπαξ θα έπρεπε να εξευρεθεί ένα ποσό της τάξης των 2,8 δισεκατομμυρίων ευρώ.
Πηγή: Ημερησία
Υπ. Υγείας: Έρχονται αλλαγές σε ΠΕΔΥ και ΕΟΠΥΥ
Ο νέος υπουργός Υγείας κ. Κουρουμπλής προανήγγειλε αλλαγές στο ΠΕΔΥ με θεσμικό επαναπροσδιορισμό αλλά και αλλαγές στον ΕΟΠΥΥ, για τον οποίο υπάρχει η ανάγκη εξασφάλισης των απαραίτητων πιστώσεων, ενώ παράλληλα αλλαγές προωθούνται και για το χώρο του Φαρμάκου.
Ο κ. Κουρουμπλής δήλωσε σε συνέντευξη του στο ΑΠΕ ότι «το ΠΕΔΥ χρειάζεται θεσμικό επαναπροσδιορισμό και επισημαίνει:«Είμαστε κυβέρνηση ολόκληρου του ελληνικού λαού. Ακούμε την αγωνία και αφουγκραζόμαστε τις προσδοκίες όλων των Ελλήνων και θα είναι μεγάλος πολιτικός τυχοδιωκτισμός και μεγάλη προδοσία να μη δικαιώσουμε αυτή την εμπιστοσύνη ενός τόσο χειμαζόμενου και δοκιμαζόμενου λαού».
Αναφορικά με τον ΕΟΠΥΥ, ο κ. Κουρουμπλής τονίζει ότι γίνεται μεγάλη προσπάθεια να δομηθεί ο ΕΟΠΥΥ με υπηρεσίες, λειτουργίες και δράσεις που να απαντούν στις απαιτήσεις της εποχής και στις ανάγκες ενός σύγχρονου κοινωνικοασφαλιστικού συστήματος. Μάλιστα, με την αλλαγή του θεσμικού πλαισίου του ΠΕΔΥ αναμένεται να τεθεί επί τάπητος και ζήτημα των πρώην γιατρών του ΕΟΠΥΥ . «Όταν υπάρχει η πολιτική βούληση, υπάρχουν και λύσεις», ξεκαθάρισε ο νέος Υπουργός Υγείας και εξέφρασε την πίστη πως «με παρεμβάσεις χειρουργικού τύπου θα δημιουργήσουμε ένα Εθνικό Σύστημα Υγείας που θα ανταποκρίνεται στις προσδοκίες του λαού», τονίζει ο υπουργός Υγείας.
aftodioikisi.gr
Κλειστό το Ρίο - Αντίρριο λόγω των ισχυρών ανέμων
Κανονικά διεξάγονται σήμερα, Δευτέρα 02/02/2015, τα δρομολόγια των πλοίων από τα λιμάνια του Πειραιά,της Ραφήνας και του Λαυρίου, μετά τη βελτίωση των καιρικών συνθηκών και τη μερική εξασθένηση των ανέμων.
Κλειστή ωστόσο παραμένει η γραμμή Αγ.Μαρίνα - Νέα Στύρα και Ρίο - Αντίρριο.
Επίσης τα δρομολόγια στις γραμμές Ηγουμενίτσα - Λευκίμμη και Πρίνος - Καβάλα, εφόσν πραγματοποιούνται αυτό θα γίνεται με ευθύνη των πλοιάρχων.
Πηγή: Real.gr
Καθάρισε η ατμόσφαιρα από τη σκόνη, νέο «κύμα» από την Τετάρτη
Η εξασθένηση των νοτιάδων είχε σαν αποτέλεσμα να καθαρίσει η ατμόσφαιρα από την σκόνη, ωστόσο, οι ειδικοί επισημαίνουν ότι από την Τετάρτη αναμένεται νέα μεταφορά σκόνης από την Αφρική, μικρότερης έντασης και διάρκειας.
Οι μετεωρολόγοι της ΕΜΥ σημειώνουν πάντως ότι η αφρικανική σκόνη που σκέπασε τη χώρα την Κυριακή δεν θεωρείται από τις μεγαλύτερες αμμοθύελλες που έχουν πλήξει τη χώρα. «Τον Μάιο του 2005 είχαμε τη μεγαλύτερη» λέει στα Νέα της Δευτέρας ο Θ.Κολυδάς, υπογραμμίζοντας ότι το φαινόμενο δεν είναι συνηθισμένο για μήνα Φεβρουάριο. Το μέγιστο του φαινομένου παρατηρείται συνήθως Απρίλιο και Φεβρουάριο» συνεχίζει.
Τη Δευτέρα, λόγω των δυτικών ανέμων, το φαινόμενο θα περιοριστεί στις ανατολικές περιοχές της χώρας. Οι ειδικοί του υπουργείου Υγείας συνιστούν προσοχή, ιδίως των πολιτών που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες του πληθυσμού. Όταν οι συγκεντρώσεις ξεπερνούν το όριο ασφαλείας, οι πολίτες με αναπνευστικά προβλήματα, καρδιοπαθείς, παιδιά και ηλικιωμένοι θα πρέπει να αποφεύγουν κάθε σωματική δραστηριότητα σε εξωτερικούς χώρους. Οι μεγαλύτερες συγκεντρώσεις παρατηρήθηκαν στις νότιες και ανατολικές περιοχές της χώρας, όπως στην Πελοπόννησο, τις Κυκλάδες και την Κρήτη.
Όπως αναφέρει η ίδια εφημερίδα, ο χάρτης πρόγνωσης σκόνης του μοντέλου «Σκίρων» της ομάδας του κ. Κάλλου έδειχνε ότι η υψηλότερη συγκέντρωση ήταν στην Κρήτη με 598,7 μικρογραμμάρια ανά κυβικό μέτρο αέρα. Στις 6 το απόγευμα της Κυριακής η συγκέντρωση στην ίδια περιοχή ήταν 442,4 μικρογραμμάρια.
Καρέ καρέ η δραματική επιχείρηση διάσωσης στο Κρίκελλο Ευρυτανίας
Σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης ο νομός Ευρυτανίας μετά τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζει ο νομός από τις ισχυρές βροχοπτώσεις και τις κατολισθήσεις.
Αξίζει να σημειώσουμε ότι τις τρεις τελευταίες ημέρες στην Ευρυτανία, έπεσε βροχή τριών μηνών.
Ένα από τα χωριά που χτυπήθηκε είναι και το Κρίκελλο, το οποίο σύμφωνα με πληροφορίες δέχθηκε τόνους λάσπης από την κατολίσθηση, ενώ σε απόσταση ενός χιλιομέτρου από το χωριό έχει κοπεί και δρόμος με αποτέλεσμα το Κρίκελλο και άλλα χωριά της περιοχής να είναι αποκλεισμένα.
Στην επιχείρηση εκκένωσης του χωριού πήραν μέρος άνδρες της Π.Ε. Ευρυτανίας, του δήμου Καρπενησίου, της Πυροσβεστικής, της Αστυνομίας, του Ελληνικού Διασωστικού Σώματος Ευρυτανίας και της 7ης ΕΜΑΚ από τη Λαμία.
Οι κάτοικοι οι οποίοι είναι κυρίως ηλικιωμένοι μεταφέρονται με αυτοκίνητα έως ένα σημείο και στη συνέχεια τους περνούν απέναντι με αυτοσχέδιες σκάλες στο σημείο που έχει κοπεί ο δρόμος.
Αμέσως μετά τους παραλαμβάνουν λεωφορεία που έχει βάλει η Π.Ε. Ευρυτανίας για να τους οδηγήσουν σε ξενοδοχεία στο Καρπενήσι.
Οι ισχυρές βροχοπτώσεις σε συνδυασμό με τα χιόνια που λιώνουν έχουν φουσκώσει όλα τα ποτάμια και τους χειμάρρους, ενώ έχουν προκαλέσει πολλές κατολισθήσεις σε διάφορες περιοχές του νομού με αποτέλεσμα τον αποκλεισμό πολλών περιοχών και τη διακοπή κυκλοφορίας σε μεγάλο μέρος του επαρχιακού και δημοτικού οδικού δικτύου.
Κλειστά τα σχολεία
Λόγω των προβλημάτων που προκλήθηκαν από τις ακραίες καιρικές συνθήκες στην Ευρυτανία αύριο Δευτέρα θα παραμείνουν κλειστά όλα τα σχολεία στον Δήμο Αγράφων και τα σχολεία στον Κλειτσό, τη Φουρνά και το Στένωμα του δήμου Καρπενησίου.
Η Ευρυτανία στο έλεος της κακοκαιρίας. Σε ποια σημεία του οδικού δικτύου έχει διακοπεί η κυκλοφορία
Σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης βρίσκεται από σήμερα ολόκληρος ο νομός Ευρυτανίας, καθώς οι τεράστιες ποσότητες νερού έχουν προκαλέσει πάμπολλα προβλήματα, ζημιές και καταστροφές.
Το μεγαλύτερο τίμημα έχει πληρώσει μέχρι στιγμής το Κρίκελλο, καθώς λόγω κατολίσθησης αποφασίστηκε η εκκένωσή του, ενώ έχει κοπεί και η πρόσβαση στο χωριό λόγω καθίζησης του οδοστρώματος.
Σε πολλά σημεία του νομού έχει γίνει διακοπή της κυκλοφορίας οχημάτων, κυρίως λόγω κατολισθήσεων και καθιζήσεων.
ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ
Επ. Ο. Δάφνης – Μαυρομάτας, Δήμου Αγράφων, από 10ο χλμ.
Επ. Ο. Βαρβαριάδας – Μοναστηρακίου, από 6ο έως 9ο χλμ.
Επ. Ο. Κερασοχωρίου – Αγράφων, Δήμου Αγράφων θέση Καρβασαράς, (15ο χλμ).
Επ. Ο. Κερασοχωρίου – Παλαιοκατούνας, Δήμου Αγράφων, θέση Ακόνια, (8ο χλμ).
Επ. Ο. Βελαώρας – Τοπολιάνων, Δήμου Αγράφων (διασταύρωση προς Κ. Ποταμιά Γρανίτσας).
Επ. Ο. Ραπτόπουλου – Πρασιάς – Κέδρων, Δήμου Αγράφων, από 6ο έως 18ο χλμ.
Επ. Ο. Κερασοχωρίου – Αγράφων, θέση κουφαλόρεμα.
Όλο το επαρχιακό δίκτυο, της Δημοτικής ενότητας Αγράφων
Επ. Ο. Καρπενησίου – Προυσού, από οικισμό Ταύρος έως Διπόταμα.
Επ. Ο. Προυσού – Ασπροπύργου.
Επ. Ο. Ραπτόπουλου -Πρασιάς, (θέση Στάρτ).
Επ. Ο. Κρικέλλου – Δομνίστας, 35ο χλμ.
Επ. Ο. Λημερίου – Γρανίτσας, Δήμου Αγράφων 1η και 6η χ/θ.
Επ. Ο. Καρπενησίου – Βελαώρας , θέση Σταυρός.
Επ. Ο. Σιγγρέλου – Κρικέλλου, (θέση Βασιλικό), λόγω καθίζησης του οδοστρώματος.
Στην Επ. Ο. Καρπενησίου – Προυσού, συχνές διακοπές κυκλοφορίας οχημάτων, λόγω πτώσεως βράχων και υλικών.
Διακοπή ηλεκτροδότησης λόγω βλάβης, στις τοπικές κοινότητες Αγράφων – Επινιανών, Τριδέντρου και Βριγγιανών, του Δήμου Αγράφων. Δομνίστας και Στάβλων, του Δήμου Καρπενησίου. Επίσης στις τοπικές κοινότητες του πρώην δήμου Προυσού(Προυσός, Καστανιά, Τόρνος, Ασπρόπυργος) και του πρώην δήμου Φούρνας.
Πηγή: news247.gr
Ο Γ. Δημαράς για την κατάρευση του γεφυριού της Πλάκας
Κατέρρευσε το ιστορικό πέτρινο γεφύρι της Πλάκας λόγω των ισχυρών βροχοπτώσεων.
Επρόκειτο για το μεγαλύτερο μονότοξο γεφύρι στα Βαλκάνια, το οποίο χτίστηκε από άριστους, μαστόρους πέτρας, πραγματικούς εμπειροτέχνες μηχανικούς. Εκεί λειτουργούσε το τελωνείο της Ελεύθερης Ελλάδας με τη σκλαβωμένη Ήπειρο και εκεί έγινε, στις 29 Φεβρουαρίου 1944, η συμφωνία της Πλάκας ανάμεσα στον ΕΔΕΣ, τον ΕΛΑΣ την ΕΚΚΑ και των εκπροσώπων του Στρατηγείου Μέσης Ανατολής.
Ως μηχανικός δημιουργός έργων και λάτρης της λαϊκής τεχνικής παράδοσης είμαι συγκλονισμένος από το γεγονός.
Το πέτρινο γεφύρι της Πλάκας ήταν θαύμα αρχιτεκτονικής και μαστοριάς.
Εμείς οι Νεοέλληνες τεχνικοί όπου και εάν λειτουργούμε (Περιφέρειες, Δήμους και Υπουργεία) ΔΕΝ κάναμε το καθήκον μας, το μνημείο απαιτούσε συντήρηση και ενίσχυση. Βεβαίως μεγαλύτερη ευθύνη έχουν οι αρμόδιοι πολιτικοί παράγοντες (Υπουργεία, Περιφέρεια).
Τελικά ή δεν αγαπάμε την χώρα μας ή είμαστε αδιάφοροι και ανεύθυνοι. Επιτέλους κάτι πρέπει να αλλάξει. Η άμεση παρέμβαση του πρωθυπουργού και η δέσμευση για αποκατάσταση του μνημείου δείχνει το διαφορετικό που πρέπει να κάνουμε πράξη.
Σοβαρά προβλήματα στην Αιτ/νία από τα έντονα καιρικά φαινόμενα
Εκτεταμένες καταστροφές στο μεγαλύτερο μέρος της Περιφερειακής Ενότητας Αιτωλοακαρνανίας έχουν προκληθεί από τα ακραία καιρικά φαινόμενα που πλήττουν τις τελευταίες ώρες ολόκληρη την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας.
Άμεσα εστάλησαν από την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας στη Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας τα αιτήματα για την κήρυξη σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης των Δήμων Αγρινίου, Θέρμου, Αμφιλοχίας και των Δημοτικών Ενοτήτων Πλατάνου, Αποδοτίας και Πυλήνης του Δήμου Ναυπακτίας και των Τοπικών Κοινοτήτων Ευηνοχωρίου, Κατοχής και Λεσινίου του Δήμου Ι.Π. Μεσολογγίου, στην Αιτωλοακαρνανία.
«Η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας από την πρώτη στιγμή είναι στο πλευρό των κατοίκων των περιοχών αυτών, ώστε να μην κινδυνεύσει ανθρώπινη ζωή και να προστατευθούν οι περιουσίες των συμπολιτών μας» σημείωσε ο Περιφερειάρχης Απόστολος Κατσιφάρας μετά από επικοινωνία που είχε με την Αντιπεριφερειάρχη Χριστίνα Σταρακά, καθώς και με τους Δημάρχους των πληγεισών περιοχών.
Παράλληλα, η Πολιτική Προστασία της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, καθώς και οι Τεχνικές Υπηρεσίες της Π.Ε. παρακολουθούν σε όλη του την έκταση τον ποταμό Εύηνο, καθώς η ΕΥΔΑΠ έχει ξεκινήσει και απελευθερώνει μεγάλο όγκο νερού.
Συγκεκριμένα, τα προβλήματα στην Π.Ε. Αιτωλοακαρνανίας εντοπίζονται:
Δήμος Ι.Π. Μεσολογγίου: Στην Τοπική Κοινότητα Ευηνοχωρίου, καταστροφή των δύο εκ των τεσσάρων γεωτρήσεων του Ευήνου, καταστροφές σε βοσκοτόπια, καλλιεργήσιμες εκτάσεις και ελαιώνες. Στις Τοπικές Κοινότητες Κατοχής και Λεσινίου Δ.Ε. Οινιάδων, ανάλογη εικόνα με καταστροφές σε καλλιέργειες, κτηνοτροφικές μονάδες και αρδευτικό σύστημα.
Δήμος Αγρινίου: Στη Δ.Ε. Παρακαμπυλίων έχουν σημειωθεί κατολισθήσεις στις Τ.Κ. Χούνης, Αγίου Βλασίου, Κυπαρίσσου. Στην Δ.Ε. Παναιτωλίου κατολισθήσεις στις Τ.Κ. Καστανούλας, Αγίας Βαρβάρας, Αγίας Παρασκευής. Στη Δ.Ε. Παραβόλας εκτεταμένες κατολισθήσεις στην Τ.Κ. Λαμπιρίου. Στη Δ.Ε. Μακρυνειας στις Τ.Κ. Δαφνιά, Καψοράχη, Μεσάριστας, Αγίου Ανδρέα, Γαβαλούς και Λιθοβουνίου. Στη Δ.Ε. Αρακύνθου κατολισθήσεις υπάρχουν στις Τ.Κ. Ματαράγκας, Ζευγαρακίου, Άνω και Κάτω Κερασόβου, ενώ έχει πλημμυρίσει η περιοχή Γεφύρια Αλάμπεη Ζευγαρακίου, επί της Ε.Ο. Αντιρρίου – Ιωαννίνων.
Δήμος Αμφιλοχίας: Υπερχείλισε ο ποταμός Ίναχος στις Τ.Κ. Πατιόπουλου, Αγριδίου, Εμπεσού, Σταθά, Αμοριανών και Ποδογόρας με τις καταστροφές να εντοπίζονται κυρίως στις λιθοδομές στήριξης της κοίτης, σε παρακείμενες καλλιεργήσιμες εκτάσεις, σε γεωτρήσεις και οδοποιία. Κατολισθήσεις πρανών, αποξηλώσεις και καταστροφές μεγάλων τμημάτων Ε.Ο. στη διαδρομή από Θύαμο προς Ι.Μ. Ρέθα, στην Τ.Κ. Αγριδίου, στον οικισμό Σκατζοκαμπο, στη διαδρομή από Περδικάκι προς Βρουβιανά – Αυλάκι, στη διαδρομή από Πατιόπουλο – Χρυσοπηγή – Φλωριάδα, στην εσωτερική οδοποιία των οικισμών Πετσάλια και Φράγκου. Μεγάλες καταστροφές στις δύο τοξωτές γέφυρες Αυλακίου και Βρουβιανών (σημαντικά μνημεία παλαιάς αρχιτεκτονικής), αφού ο ποταμός Αχελώος τις έχει υπερκαλύψει με την ροή του. Επιπλέον, υπάρχουν πολλαπλές καταπτώσεις και αποφράξεις τάφρων απορροής.
Δήμος Θέρμου: Η Τοπική Κοινότητα Αργυρού Πηγαδίου είναι αποκλεισμένη, όπως και 12 μόνιμοι κάτοικοι, αφού δεν υπάρχει πρόσβαση από την περιοχή Γαρδικιώτη, ενώ στην περιοχή έχει καταστραφεί και το δίκτυο ύδρευσης. Επιπλέον έχει καταστραφεί η δεύτερη γέφυρα που συνέδεε το δρόμο Αμβρακίας προς Αργυρό Πηγάδι από κατολισθήσεις, η υδρομάστευση και τμήμα του δικτύου ύδρευσης του οικισμού Θεοτόκος, στον οποίο παραμένουν σε αναμονή εκκένωσης και απομάκρυνσης οι πέντε μόνιμοι κάτοικοι. Μεγάλη κατολίσθηση στο δρόμο Λαδικού – Νεροσύρτης της Τ.Κ. Χαλικίου, ενώ δεν υπάρχει ηλεκτροδότηση και υπάρχουν προβλήματα και σε σπίτι στη συγκεκριμένη Τοπική Κοινότητα. Αποκλεισμένη η Τ.Κ. Κόνισκας, λόγω πολλών κατολισθήσεων στον κεντρικό δρόμο Θέρμο – Κόνισκα – όρια νομού. Ο δρόμος προς Τ.Κ. Διπλατάνου έχει αποκοπεί λόγω φερτών υλικών, ενώ έχει καταστραφεί και ο δεύτερος δρόμος από Ευηνολίμνη προς την Τ.Κ. και η γέφυρα στη θέση Καλαθέικα έχει παρασυρθεί. Αποκλεισμένος από κατολίσθηση και ο δρόμος Θέρμο – Αμπέλια – Κοκκινόβρυση – όρια νομού και διακλάδωση προς Άγιο Θεόδωρο (μεγαλύτερο πρόβλημα στο τμήμα Συκιές – Αμπέλια). Στη διακλάδωση του δρόμου προς Άγιο Θεόδωρο έχει συσσωρευτεί μεγάλος όγκος φερτών υλικών και παραμένουν αποκλεισμένα αυτοκίνητα, χωρίς να κινδυνεύει ανθρώπινη ζωή, ενώ στο δρόμο προς Κόνισκα η γέφυρα Γιδομανδρίτη κινδυνεύει με ολοσχερή καταστροφή. Έχει καταστραφεί το δίκτυο ηλεκτροδότησης στους οικισμούς Μελίγκοβα – Λαδικού – Νεροσύρτης και στις Τ.Κ. Αμβρακιάς, Αργυρού Πηγαδιού, Χαλικίου και Κοκκινόβρυσης. Έχει αποκλειστεί ο δρόμος Γέφυρα Μπανιά – Ανάλυψη μέσω Πούλιανης, ενώ υπάρχουν επιμέρους ζημιές σε ιδιοκτησίες και δημοτικούς δρόμους και σε καλλιέργειες.
Δήμος Ναυπακτίας: Στην Δ.Ε. Πλατάνου έχει αποκοπεί ο δρόμος μεταξύ Πλατάνου και Αγίου Δημητρίου στη θέση Χάνι Λιόλιου και έτσι έχουν αποκοπεί από τη Ναύπακτο επτά ορεινές κοινότητες, ενώ δεν υπάρχει και ηλεκτροδότηση. Επιπλέον, υπάρχουν κατολισθήσεις στην Τ.Κ. Κλεπάς όπου κινδυνεύουν κατοικίες. Στη Δ.Ε. Αποδοτίας έχει αποκοπεί ο δρόμος που οδηγεί στην «Ιφιονεία» και ειδικότερα στα Τ.Κ. Γραμμενη Οξυά, Λευκά, Μανδρινή (δεν υπάρχει ηλεκτροδότηση και τηλέφωνο). Κλειστός ο δρόμος για Τ.Κ. Καλλονή και Κυδωνιά. Η Τ.Κ. Γρηγόρι είναι αποκλεισμένη και η Τ.Κ. Ελατόβρυσης έχει πρόσβαση μόνο από αγροτικό δρόμο. Ζημιές από κατολισθήσεις στο επαρχιακό δίκτυο Ελατού – Γρηγόρι – Ελατόβρυση. Καταπτώσεις στις Τ.Κ. Τερψιθέα, Κοκκινοχώρι, Ασπριά και Αμπελακιώτισσα. Στη Δ.Ε. Πυλήνης υπάρχουν σοβαρά προβλήματα σε πολλές Τ.Κ. λόγω καταπτώσεων, ενώ έχει υπερχειλίσει ο ποταμός Εύηνος στον Κάμπο Στράνωμας, όπου και έχουν πλημμυρίσει αγροκτήματα.
Περισσότερα...
Ηλεία. Ανοίγουν προληπτικά οι βαλβίδες εκτόνωσης του φράγματος Πηνειού
Στο φράγμα του Πηνειού στην Περιφερειακή Ενότητα Ηλείας, μετέβησαν ο Αντιπεριφερειάρχης Γιώργος Γεωργιόπουλος μαζί με τον Διευθυντή Τεχνικών Υπηρεσιών της Π.Ε. Μιχάλη Καλογερόπουλο προκειμένου να κάνουν αυτοψία στο σημείο λόγω των έντονων καιρικών φαινομένων και της συνεχόμενης βροχόπτωσης.
Μετά από συνεννόηση με τον Περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδας Απόστολο Κατσιφάρα, δόθηκε εντολή στους αρμόδιους υπαλλήλους προκειμένου να ανοίξουν, προληπτικά και σταδιακά, οι βαλβίδες εκτόνωσης του φράγματος, καθώς παρατηρείται άνοδος της στάθμης του νερού.
Προς αυτό παρακαλούνται οι κάτοικοι, οι αγρότες, οι κτηνοτρόφοι και όσοι δραστηριοποιούνται εκατέρωθεν του ποταμού και πλησίον της κοίτης του, να βρίσκονται σε επιφυλακή, καθώς αναμένεται να ανέβει η στάθμη του. Επιπλέον, παρακαλούνται να είναι ιδιαιτέρως προσεκτικοί και να μην πλησιάζουν στις όχθες και στις γέφυρες του ποταμού Πηνειού.
Σύσκεψη στην Π.Ε. Αιτωλ/νίας για την αντιμετώπιση των καιρικών φαινομένων
Στα γραφεία της Π.Ε. Αιτωλοακαρνανίας στο Μεσολόγγι συγκάλεσε πριν λίγη ώρα ευρεία σύσκεψη όλων των εμπλεκόμενων φορέων η Αντιπεριφερειάρχης κ. Χριστίνα Σταρακά, για να εκτιμηθεί η κατάσταση που έχει ανακύψει από το σφοδρό κύμα κακοκαιρίας που έπληξε την περιοχή και τις υποδομές της.
Στη σύσκεψη συμμετείχαν ο Αντιπεριφερειάρχης Περιβάλλοντος κ. Νίκος Υφαντής, οι Αστυνομικοί Διευθυντές Αιτωλίας και Ακαρνανίας, οι Διοικητές Πυροσβεστικής Αιτωλοακαρνανίας και Αγρινίου, τα μέλη του Συντονιστικού Οργάνου Πολιτικής Προστασίας της Π.Ε Αιτωλοακαρνανίας κ.κ Ι. Κολοβός και Γ. Τσόγκας, η Διευθύντρια κι ο Προϊστάμενος των τεχνικών υπηρεσιών της Περιφερειακής Ενότητας κ. Ε. Καραθανάση και κ. Ν. Παππάς αντίστοιχα, ο Προϊστάμενος Πολιτικής Προστασίας κ. Ι. Τέγας και ο Γραμματέας του Περιφερειακού Συμβουλίου κ. Κ. Κούστας.
Έγινε πλήρης αποτίμηση της κατάστασης από την Αντιπεριφερειάρχη κ. Σταρακά και υπήρξε πλήρης ενημέρωση όλων των εμπλεκόμενων. Βεβαιώθηκε η ετοιμότητα όλων των υπηρεσιών όλο το 24ωρο ενώ αναμένεται νέα εκτίμηση και με βάση την πρόβλεψη των φαινομένων, ενώ προετοιμάζονται τρόποι παρέμβασης στις ήδη πληγείσες περιοχές.
Η κρίση τρώει και τις... πιστωτικές κάρτες.
Από το 2008 μέχρι σήμερα, έχουν απενεργοποιηθεί περίπου 4,5 εκατ. τεμάχια, με αποτέλεσμα στα πορτοφόλια των Ελλήνων να υπάρχει σήμερα λιγότερο «πλαστικό χρήμα» ακόμη και από αυτό που υπήρχε πριν από 15 χρόνια.
Τα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας δείχνουν ότι στο τέλος του 2013, ο αριθμός των πιστωτικών καρτών είχε περιοριστεί στα 2,926 εκατομμύρια τεμάχια, όταν το 2008 είχαμε φτάσει στα επίπεδα των 6,9 εκατομμυρίων.
Δεδομένου ότι τα στοιχεία της ΕΚΤ δημοσιεύονται με καθυστέρηση περίπου ενός έτους, εκτιμάται ότι αυτή τη στιγμή, οι πιστωτικές κάρτες που εξακολουθούν να βρίσκονται σε κυκλοφορία είναι λιγότερες και από 2,5 εκατ., δεδομένου ότι καθ’ όλη τη διάρκεια της ύφεσης «κλείνουν» κάθε χρόνο περισσότερες από 400.000 - 500.000 κάρτες. Τόσο περιορισμένο αριθμό δεν καταγράφει η στατιστική ούτε το 2000 σε εποχές δραχμής.
Στην εξαφάνιση του «πλαστικού χρήματος» μπορεί να αποδοθεί και ένα τμήμα της ύφεσης. Τα στοιχεία δείχνουν ότι οι συναλλαγές με κάρτες έχουν περιοριστεί κατά τουλάχιστον 3,7 δισ. ευρώ ετησίως σε σχέση με τα προ ύφεσης χρόνια. Το 2007 και το 2008, οι συναλλαγές άγγιζαν τα 7,7 δισ. ευρώ ετησίως και πλέον έχουν περιοριστεί σε λιγότερα από 4 δισ. ευρώ, όπως προκύπτει από τα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας. Οι πραγματικές απώλειες για την κατανάλωση και τον τζίρο των καταστημάτων είναι ακόμη μεγαλύτερες, καθώς υπάρχει και ποιοτική διαφοροποίηση στη χρήση των πιστωτικών καρτών. Το 2007 και το 2008, το σύνολο των συναλλαγών αφορούσε είτε σε αγορές λιανικής είτε σε ανάληψη μετρητών, που και πάλι τροφοδοτούσαν την κατανάλωση. Σήμερα, μεγάλο μέρος της χρήσης των πιστωτικών καρτών αφορά στην αποπληρωμή φόρων.
Στο άλλο άκρο
Οι καταναλωτές εμφανίζονται να έχουν περάσει από το ένα άκρο στο άλλο. Εκεί που ο κάθε πελάτης είχε στο πορτοφόλι του δύο, τρεις ή και περισσότερες κάρτες, σήμερα εμφανίζεται –είτε γιατί του τις έκοψαν είτε γιατί τις ακύρωσε– να μην έχει –σε εκατοντάδες χιλιάδες περιπτώσεις– καμία. Το 2008 είχαμε φτάσει να έχουμε –σε απόλυτο αριθμό– περισσότερες πιστωτικές κάρτες από σχεδόν όλες τις χώρες της Ευρωζώνης. Τι δείχνουν τα στοιχεία της ΕΚΤ;
Οι πιστωτικές κάρτες στην Ελλάδα ήταν 6,145 εκατ. το 2009. Την ίδια χρονιά, οι Σουηδοί μοιράζονταν 5,615 εκατ. κάρτες, οι Γερμανοί (χώρα με πολλαπλάσιο πληθυσμό) 3,556 εκατ., η Δανία 1,951 εκατ. κάρτες και η Βουλγαρία μόλις 1,05 εκατ. κάρτες. Το 2013, η υπερβολή αποκαταστάθηκε. Οι πιστωτικές κάρτες στην Ελλάδα περιορίστηκαν στα 2,926 εκατ., ενώ οι πιστωτικές κάρτες στη Γερμανία αυξήθηκαν σε 3,9 εκατ. και στη Σουηδία σε 5,75 εκατομμύρια. Οσο κι αν οι Γερμανοί ή οι Σουηδοί δεν έχουν στην κουλτούρα τους τη χρήση πιστωτικών καρτών και προτιμούν να κάνουν τις συναλλαγές τους με χρεωστικές (σ.σ. οι debit cards στη Γερμανία είναι 105 εκατ. σύμφωνα με τα στοιχεία του 2013). το να έχει η Ελλάδα περισσότερο «πλαστικό χρήμα» απ’ ό,τι η Γερμανία συνιστά υπερβολή.
Ο περιορισμός τόσο του αριθμού των πιστωτικών καρτών σε κυκλοφορία όσο και των συναλλαγών με το πλαστικό χρήμα είχε ως αποτέλεσμα να συρρικνωθούν και τα χρέη των πολιτών στις πιστωτικές κάρτες. Αυτό συνέβη με δύο τρόπους:
1. Τη σταδιακή αποπληρωμή των υποχρεώσεων με το πέρασμα του χρόνου. Από τη μία οι τράπεζες έβαζαν «φρένο» είτε κόβοντας τα πιστωτικά όρια είτε διατηρώντας τα επιτόκια στα ύψη,από την άλλη τα νοικοκυριά αποπλήρωναν, με αποτέλεσμα το συνολικό ποσό της οφειλής να μειωθεί.
2. Την αναχρηματοδότηση των οφειλών στις πιστωτικές κάρτες μέσα από την εκταμίευση μακροχρόνιων δανείων με χαμηλότερο επιτόκιο (σ.σ. τα δάνεια που δόθηκαν για την αποπληρωμή καρτών είτε κυρίως με προσημειώσεις ακινήτων καθώς, μεσούσης της ύφεσης, τα προγράμματα μεταφοράς υπολοίπων από τράπεζα σε τράπεζα πρακτικά εξαφανίστηκαν).
Με βάση τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος, το υπόλοιπο οφειλών σε πιστωτικές κάρτες διαμορφώνεται αυτή τη στιγμή στα 5,186 δισ. ευρώ από τα περίπου 10 δισ. ευρώ που ήταν στο τέλος του 2008.
Αυστηροί κανόνες από τις τράπεζες
Πώς φτάσαμε στο σημείο να εξαφανιστούν από την αγορά περισσότερα από 4 εκατ. κάρτες μέσα στην ύφεση;
1. Οι κάρτες απενεργοποιούνται μονομερώς από τις τράπεζες στην περίπτωση που ο κάτοχος καθυστερεί να πληρώσει έστω και την ελάχιστη καταβολή για χρονικό διάστημα μεγαλύτερο των έξι μηνών. Κάποιες τράπεζες ακολουθούν το τελευταίο χρονικό διάστημα ακόμη πιο αυστηρή πολιτική. Κάτοχοι ειδοποιούνται με επιστολή ότι η πιστωτική τους θα απενεργοποιηθεί ακόμη και ένα μήνα αφού διαπιστωθεί ότι έχει παραμείνει απλήρωτη οφειλή ακόμη και 30 ευρώ.
2. Οφειλέτες που βρέθηκαν με τις κάρτες στο «πλαφόν» προχώρησαν σε αναχρηματοδότηση των οφειλών τους. Εκταμίευσαν ένα δάνειο μεγάλης διάρκειας με εγγραφή προσημείωσης σε περιουσιακό τους στοιχείο έτσι ώστε να εκμεταλλευθούν το χαμηλότερο επιτόκιο, αλλά και τη μακρά περίοδο αποπληρωμής. Με την εκταμίευση αυτών των δανείων και την αποπληρωμή των οφειλών σε «πλαστικό χρήμα», οι ίδιοι οι κάτοχοι προχώρησαν με δική τους πρωτοβουλία στο «κλείσιμο» των καρτών προκειμένου να μην εκτεθούν και πάλι στον «ακριβό» δανεισμό.
3. Εκατοντάδες χιλιάδες πιστωτικές «κλείδωσαν» λόγω του νόμου Κατσέλη. Στους δανειολήπτες που προσφεύγουν στον νόμο οι τράπεζες καταργούν το σύνολο των πιστωτικών, καθώς θεωρείται ότι η προσφυγή στον νόμο Κατσέλη ισοδυναμεί με προσωπική πτώχευση. Η κάρτα αποτελεί ανοικτή γραμμή πίστωσης και ένας κατά δήλωσή του πτωχευμένος οφειλέτης θεωρείται ότι δεν μπορεί να έχει πιστωτική κάρτα.
Από τις επιδρομές στα μαγαζιά στην εξόφληση φόρων
Η χρήση του «πλαστικού χρήματος» έχει εμφανιστεί αρκετές φορές ως «όπλο» για την πάταξη της φοροδιαφυγής. Με δεδομένη την κατακόρυφη μείωση των πιστωτικών καρτών, χρήση αυτού του όπλου μπορούν να κάνουν ολοένα και λιγότεροι. Ωστόσο, συναλλαγές μέσω του τραπεζικού συστήματος μπορεί να γίνουν με τις χρεωστικές κάρτες, οι οποίες όχι μόνο δεν μειώθηκαν, αλλά εξακολουθούν να αυξάνονται. Με βάση τα στοιχεία της ΕΚΤ, το 2013 οι χρεωστικές κάρτες σε κυκλοφορία έφταναν στα 10,894 εκατ. από 9 εκατ. που ήταν το 2009. Δηλαδή, ο αριθμός των χρεωστικών καρτών ξεπερνάει τον πληθυσμό της χώρας.
Στο μεταξύ, όσο λιγότεροι γίνονται οι κάτοχοι των πιστωτικών καρτών, τόσο περισσότερα γίνονται τα «προνόμια» που προσφέρουν οι τράπεζες σε όσους κατορθώνουν να διατηρήσουν το «πλαστικό χρήμα» στο πορτοφόλι τους. Φθηνότερη βενζίνη, οικονομικότερο πετρέλαιο θέρμανσης, μειωμένοι λογαριασμοί σταθερής και κινητής τηλεφωνίας, αγορά προϊόντων σε χαμηλότερες τιμές, ευκολίες πληρωμής σε άτοκες δόσεις και –το κυριότερο– δυνατότητα χρονικής μετάθεσης της πληρωμής των φορολογικών υποχρεώσεων χωρίς καμία επιβάρυνση (και πολλές φορές με κέρδος) είναι μερικές μόνον από τις παροχές που όμως, μήνα με τον μήνα, ισχύουν για ολοένα και λιγότερους.
Με δεδομένο ότι ο αριθμός των πιστωτικών καρτών σε κυκλοφορία μειώνεται με ρυθμό τουλάχιστον 400.000 τεμαχίων ετησίως, αυτή τη στιγμή εκτιμάται ότι στην αγορά παραμένουν ενεργές περίπου 2,5 εκατομμύρια.
Πόσες από αυτές χρησιμοποιούνται, δεν είναι γνωστό, καθώς πολλές μπορεί να έχουν βρεθεί στο «πλαφόν», με αποτέλεσμα ναι μεν να θεωρούνται «ενεργές» καθώς το χρέος υπάρχει και μπορεί να εξυπηρετείται έστω με την πληρωμή της ελάχιστης καταβολής, από την άλλη, όμως, δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν για αγορές ή άλλες συναλλαγές.
Το γεγονός ότι τα «προνόμια» των καρτών αφορούν ολοένα και λιγότερους οφείλεται σε έναν ακόμη λόγο. Με το που ξέσπασε η κρίση, οι τράπεζες άρχισαν να «ψαλιδίζουν» τα πιστωτικά όρια προκειμένου να περιορίσουν τον κίνδυνο χορήγησης δανείων που δεν θα αποπληρωθούν. Πιστωτικά όρια των 12.000 ή 15.000 ευρώ που είχαν δοθεί τα προηγούμενα χρόνια ψαλιδίστηκαν αυτόματα στις 3.000 ή και στις 4.000 ευρώ. Ακόμη και οι λιγοστές καινούργιες κάρτες που δίδονται αυτή την περίοδο –υπήρξε ενδιαφέρον ειδικά για να αποπληρωθούν φορολογικές υποχρεώσεις–, αν εγκριθούν διότι οι απορρίψεις είναι το σύνηθες, αφορούν σε χορηγήσεις καρτών με πιστωτικό όριο όχι μεγαλύτερο των 1.000-1.500 ευρώ.
Ποια είναι όμως τα προνόμια που προσφέρονται σήμερα στους κατόχους του πλαστικού χρήματος;
• Το σημαντικότερο πλεονέκτημα τα τελευταία χρόνια ήταν και παραμένει η δυνατότητα πληρωμής των φορολογικών υποχρεώσεων με πλαστικό χρήμα και η εξόφληση ακόμη και σε 9 ή 12 άτοκες μηνιαίες δόσεις. Ανάλογα με την πολιτική της κάθε τράπεζας, ο φόρος εισοδήματος, ο Ενιαίος Φόρος Ιδιοκτησίας Ακινήτων και τα τέλη κυκλοφορίας μπορούν να «σπάσουν» ακόμη και σε 12 μηνιαίες δόσεις χωρίς καμία προσαύξηση. Σε κάποιες περιπτώσεις, μάλιστα, φορολογούμενοι που επέλεξαν αυτόν τον δρόμο βγήκαν και κερδισμένοι. Από τη μια εμφανίστηκαν να εξοφλούν εφάπαξ την εφορία εξασφαλίζοντας την έκπτωση φόρου (π.χ. 1,5% στην περίπτωση του φόρου εισοδήματος) και από την άλλη κατάφεραν να διατηρήσουν τη ρευστότητά τους μεταθέτοντας τις καταβολές του φόρου ακόμη και για ένα χρόνο αργότερα. Υπήρξαν περιπτώσεις ακόμη μεγαλύτερης χρονικής μετάθεσης υποχρεώσεων, καθώς οι τράπεζες έδωσαν το τελευταίο διάστημα και τη δυνατότητα πληρωμής της κάθε δόσης της εφορίας σε δόσεις. Με αυτή τη μέθοδο μπορούσε κάποιος, για παράδειγμα, να εξοφλήσει τον ΕΝΦΙΑ όχι σε 6 μηνιαίες δόσεις, όπως προέβλεπε η φορολογική νομοθεσία, αλλά ακόμη και σε 15 μηνιαίες δόσεις.
• Η αγορά καυσίμων, αποτέλεσε άλλο ένα ισχυρό κίνητρο. Σε συνεργασία με αλυσίδες πρατηρίων, οι τράπεζες εξασφάλιζαν εκπτώσεις της τάξεως του 2%-3% σε όσους αγόραζαν είτε βενζίνη είτε ακόμη και πετρέλαιο θέρμανσης. Μάλιστα, για το τελευταίο δίνεται η δυνατότητα και πληρωμής σε άτοκες δόσεις, με αποτέλεσμα όσοι διαθέτουν το υπόλοιπο στην πιστωτική τους κάρτα να ξεπερνούν και το εμπόδιο του να πρέπει να πληρώσουν ένα μεγάλο ποσό μαζεμένο.
• Στον κατάλογο των κινήτρων έχουν προστεθεί τα τελευταία χρόνια τόσο οι εταιρείες κινητής και σταθερής τηλεφωνίας όσο και οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ. Αγοράζοντας με «πιστωτική», οι καταναλωτές μπορούν είτε να συγκεντρώσουν πόντους τους οποίους μπορούν να εξαργυρώσουν σε μελλοντικές αγορές τους είτε ακόμη και να εξασφαλίσουν εκπτώσεις σε επόμενους λογαριασμούς. Οσον αφορά στους λογαριασμούς τηλεφώνου, η λογική είναι συγκεκριμένη: όσο περισσότερες συναλλαγές κάνει ο κάτοχος της κάρτας (όποιες και αν είναι αυτές οι συναλλαγές), τόσο μεγαλύτερη έκπτωση εξασφαλίζει από τον λογαριασμό του τηλεφώνου.
kathimerini.gr
Νεκρός 22χρονος σε τροχαίο στο Βόλο
Τροχαίο δυστύχημα σημειώθηκε περίπου στις τέσσερις ξημερώματα της Κυριακής στην περιοχή του Αστικού ΚΤΕΛ Βόλου, έπειτα από σφοδρή σύγκρουση δύο Ι.Χ. αυτοκινήτων.
Τα δύο Ι.Χ. όπου επέβαιναν τέσσερα άτομα, δύο αγόρια και δύο κορίτσια, συγκρούστηκαν πλαγιομετωπικά και στη συνέχεια έπεσαν πάνω σε ένα μηχανάκι και δύο σταθμευμένα αυτοκίνητα, με αποτέλεσμα τον θάνατο ενός 22χρονου και τον τραυματισμό των υπόλοιπων νεαρών, όπως αναφέρει το e-volos.
Τα τρία νεαρά άτομα νοσηλεύονται στο Νοσοκομείο του Βόλου ενώ προανάκριση διενεργεί η Τροχαία Βόλου.
protothema.gr