×

Προειδοποίηση

JUser: :_load: Αδυναμία φόρτωσης χρήστη με Α/Α (ID): 65

Οικογενειακή τραγωδία σημειώθηκε σε διαμέρισμα δευτέρου ορόφου στην οδό Νίκης στο Πέραμα, στον Πειραιά.
Εβδομηνταοχτάχρονος ηλικιωμένος, που σύμφωνα με πληροφορίες αντιμετώπιζε σοβαρά προβλήματα υγείας, σκότωσε, πιθανότατα με καραμπίνα, την 77χρονη σύζυγό του και στη συνέχεια αυτοκτόνησε. Το νεκρό ηλικιωμένο ζευγάρι βρήκε η κόρη του, η οποία εντόπισε στο σημείο της τραγωδίας και την καραμπίνα. Στο σημείο έσπευσε άμεσα η αστυνομία ενώ αναμένεται και ιατροδικαστής.

Πέμπτη, 05 Φεβρουαρίου 2015 09:17

Σήμερα η ορκωμοσία της νέας Βουλής

Πρεμιέρα σήμερα για τη νέα Βουλή, καθώς ανοίγει ξανά μετά τις εκλογές της 25ης Ιανουαρίου.

Στις 11:00 θα γίνει η ορκωμοσία των βουλευτών και αύριο η εκλογή του νέου προεδρείου της Βουλής. Θα ακολουθήσει το τριήμερο των προγραμματικών δηλώσεων της κυβέρνησης.

Πηγή: Ημερησία

Στενή συνεργασία αποφασίστηκε μεταξύ Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας και Δήμου Πατρέων ώστε να ολοκληρωθούν μέσα στο χρονοδιάγραμμα που έχει ανακοινωθεί και να παραδοθούν στους πολίτες της Πάτρας, τα έργα των αστικών αναπλάσεων σε Βλατερό, Γούβα, Καβουκάκι και Δασύλλιο, καθώς και η κατασκευή διάνοιξης της οδού Κανακάρη.

Πρόκειται για δύο έργα συνολικού προϋπολογισμού σχεδόν 20 εκατομμυρίων ευρώ, που χρηματοδοτούνται από την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας μέσω του ΕΣΠΑ και ο Δήμος Πατρέων έχει την αρμοδιότητα και την ευθύνη υλοποίησης τους.

Σήμερα το πρωί πραγματοποιήθηκε ευρεία σύσκεψη στα γραφεία της Περιφέρειας, υπό τον Περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδας Απόστολο Κατσιφάρα, με την παρουσία των Αντιδημάρχων Πάτρας Πολεοδομικού Σχεδιασμού – Πρασίνου και Ποιότητας Ζωής Παύλο Στάμο, Έργων - Καθαριότητας – Μηχανολογικού Εξοπλισμού, Χρήστο Κορδά, της Εκτελεστικής Γραμματέως της Π.Δ.Ε Διονυσίας Μαράτου, της Διευθύντριας της Ενδιάμεσης Διαχειριστικής Αρχής Άλκηστις Σταθοπούλου, της Διευθύντριας Αρχιτεκτονικού του Δήμου Πατρέων Ελένης Αλεξοπούλου, του Διευθυντή Οικονομικών του Δήμου Λάμπη Θεοδωρόπουλου, στελεχών της Περιφέρειας και των Τεχνικών Υπηρεσιών, καθώς και εκπροσώπων των αναδόχων.

Κατά τη συνάντηση ο Περιφερειάρχης ζήτησε την στενότερη συνεργασία μεταξύ των εμπλεκόμενων Υπηρεσιών, ώστε να ξεπερνιούνται άμεσα τυχόν προβλήματα και τεχνικές δυσκολίες που προκύπτουν και έτσι να προχωρούν οι εργασίες απρόσκοπτα και τα έργα να ολοκληρωθούν εντός των προβλεπόμενων προθεσμιών.

Επιπλέον, υπήρξε ενημέρωση από τους αναδόχους και συμφωνήθηκε από κοινού Περιφέρεια και Δήμος να παρακολουθούν στενά τις εργασίες και την πορεία υλοποίησης του έργου.

«Η συνεργασία μας είναι στενή και διαρκής και έτσι θα συνεχίσει να είναι μέχρι να τελειώσουν όλες οι εργασίες στα δύο αυτά σημαντικά αναπτυξιακά έργα της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας. Πρέπει να τηρηθεί πιστά το χρονοδιάγραμμα. Δεν έχουμε καμία πολυτέλεια. Δεν μπορεί να χαθεί καθόλου χρόνος» υπογράμμισε ο Περιφερειάρχης Απ. Κατσιφάρας, ο οποίος επεσήμανε στις εμπλεκόμενες Υπηρεσίες πως θα πρέπει να γίνεται πάντοτε το καλύτερο δυνατό ώστε να αποφεύγεται και η όποια όχληση στους πολίτες των περιοχών που γίνονται οι εργασίες.

«Αντιλαμβάνομαι πλήρως πως τους τελευταίους μήνες υπάρχουν σοβαρά προβλήματα με τη σκόνη και τη λάσπη, ιδίως τις ημέρες που βρέχει. Θέλω να ζητήσω την επιείκεια των συμπολιτών μας για αυτή την κατάσταση που έχει δημιουργηθεί, γιατί πρόκειται για ένα σημαντικό έργο, το οποίο μόλις ολοκληρωθεί θα φέρει αναπτυξιακή πνοή στην ευρύτερη περιοχή» τόνισε ο κ. Κατσιφάρας ζητώντας, παράλληλα, από τους εκπροσώπους των αναδόχων να μεριμνήσουν για τη βελτίωση και να φροντίσουν για τη λιγότερη δυνατή όχληση.

 

Συνάντηση για την διαμόρφωση «Κοινωνικών Συμπράξεων» που απαιτούνται για το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Επισιτιστική και Βασική Υλική Συνδρομή για το Ταμείο Ευρωπαϊκής Βοήθειας για τους Άπορους (ΤΕΒΑ/FEAD)» για την Προγραμματική Περίοδο 2014-2020, πραγματοποιήθηκε σήμερα στα γραφεία της Περιφερειακής Ενότητας Αχαΐας, στο πλαίσιο της διαβούλευσης και της συνεργασίας για την στήριξη απόρων πολιτών.

Στη συνάντηση παρευρέθησαν ο Αντιπεριφερειάρχης Περιφερειακής Ενότητας Αχαΐας Γρηγόρης Αλεξόπουλος, ο Αντιπεριφερειάρχης Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης Αντώνης Χαροκόπος και υπήρξε καθολική συμμετοχή απ’ όλους τους εμπλεκόμενους φορείς (Δήμους, Εκκλησία, ΝΠΔΔ, Σωματεία, ανθρωπιστικές κοινωνικές ΜΚΟ, άτυπα δίκτυα αλληλεγγύης, υπηρεσιακά στελέχη Περιφέρειας κ.α).

Στο χαιρετισμό του στην έναρξη της διαδικασίας, ο Αντιπεριφερειάρχης Γρ. Αλεξόπουλος αναφέρθηκε στους σημαντικούς κοινωνικούς και οικονομικούς λόγους που καθιστούν την συνεργασία για την υλοποίηση τέτοιων προγραμμάτων αναγκαία και επιβεβλημένη.

Όπως τόνισε: «Είναι μια δύσκολη πρόκληση ο συντονισμός εκ μέρους της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας και όλων των εμπλεκόμενων φορέων – επειδή όμως είναι θέματα που αφορούν την ανθρωπιστική κρίση που βιώνουν οι πολίτες είναι απαραίτητη η ανάπτυξη τέτοιων συμπράξεων για την κοινωνική προστασία των ευάλωτων κοινωνικά και οικονομικά ομάδων της Περιφέρειας μας και ειδικότερα της Αχαΐας» και κατέληξε ο κ. Αλεξόπουλος: «Ωστόσο αυτό δεν σημαίνει ότι τα προγράμματα αυτά αρκούν για να αντιμετωπίσουν την ανθρωπιστική κρίση καθώς απαιτούνται κεντρικές πολιτικές άμβλυνσης της κοινωνικής ανισότητας και της φτώχειας».

Κατά την εισήγηση του, ο Αντιπεριφερειάρχης Α. Χαροκόπος τόνισε ότι «η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας θέτει ως προτεραιότητα τα μέτρα καταπολέμησης του κοινωνικού αποκλεισμού, την αντιμετώπιση της φτώχειας και την στήριξη ευπαθών ομάδων πληθυσμού». Έδωσε δε ιδιαίτερη έμφαση στην διαφάνεια των διαδικασιών που επιδιώκει η ΠΔΕ κατά την συγκρότηση των «Κοινωνικών Συμπράξεων» τόσο με τους ΟΤΑ Α’ Βαθμού όσο και με τους άλλους εμπλεκόμενους φορείς .

Όπως παρουσιάσθηκε, κύριο αντικείμενο του εν λόγω Επιχειρησιακού Προγράμματος είναι η διανομή τροφίμων (μακράς διάρκειας και φρέσκα καθώς και ειδικά τρόφιμα για βρέφη) και η κάλυψη βασικών υλικών στερήσεων (ρουχισμός για παιδιά και ενήλικες/ κυρίως αστέγους – είδη καθαρισμού και προσωπικής υγιεινής, παιδικά είδη/βιβλία, παιχνίδια κ.λπ).

Επιπλέον, το πρόγραμμα δίνει σημαντικό βάρος και στην παροχή συνοδευτικών μέτρων όπως: παροχή Υπηρεσιών ψυχοκοινωνικής στήριξης, ενδυνάμωσης και κοινωνικής ένταξης. Το πρόγραμμα για την περίοδο 2014-2010 κατανέμει 330 εκατ. ευρώ, πανελλαδικά.

Στη συνέχεια της συνάντησης, ακολούθησαν τοποθετήσεις από τους παρευρισκόμενους στη σύσκεψη, στις οποίες τέθηκαν ερωτήματα προς διευκρίνιση και διατυπώθηκαν απόψεις και προβληματισμοί για την καλύτερη οργάνωση της όλης προσπάθειας.

Η πρωτοβουλία χαιρετήθηκε θετικά από το σύνολο των παρευρισκομένων, ενώ τέθηκε ως αναγκαία προϋπόθεση να συγκεντρωθούν από τους εμπλεκόμενους τα απαραίτητα στοιχεία για να συνεχιστεί η διαβούλευση για την συγκρότηση της «Κοινωνικής Σύμπραξης» που θα καλύπτει το σύνολο της Περιφερειακής Ενότητας Αχαΐας και την άμεση έναρξη του Προγράμματος.

Προχωρά η διαδικασία για την διεξαγωγή πρόχειρου μειοδοτικού διαγωνισμού για τον σχεδιασμό και την υλοποίηση παρεμβάσεων αναφορικά με τη διαμόρφωση υποδομών πρόσβασης ΑμεΑ σε παραλία της Περιφερειακής Ενότητας Ηλείας, στο πλαίσιο υλοποίησης του Έργου «Νο-Barrier», μετά την έγκριση από την Οικονομική Επιτροπή της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας της διεξαγωγής, κατάρτισης των όρων διακήρυξης και συγκρότησης σχετικών επιτροπών.

Η Επιτροπή συνεδρίασε υπό την προεδρία του Αντιπεριφερειάρχη Οικονομικών και Αξιοποίησης Περιουσίας Χαράλαμπου Αριστειδόπουλου, ο οποίος και τόνισε πως «σχεδιάζουμε σαν Περιφέρεια παρεμβάσεις για την διαμόρφωση υποδομών πρόσβασης ΑΜΕΑ σε διάφορα σημεία της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας. Ο συγκεκριμένος διαγωνισμός αφορά παραλία της Π.Ε. Ηλείας και ειδικότερα στις Πλάκες Κατακόλου, όπου ο χώρος θα διαμορφωθεί κατάλληλα, ώστε να παρέχεται η δυνατότητα εξυπηρέτησης ΑμεΑ και έτσι να έχουν αυτόνομη πρόσβαση στη θάλασσα».

Να σημειωθεί πως το έργο θα ολοκληρωθεί µε την εξασφάλιση, εντός της εκτός αιγιαλού περιοχής στάθμευσης, ενός τουλάχιστον χώρου στάθμευσης αποκλειστικά για Α.με.Α., ο οποίος να έχει της απαραίτητες διαστάσεις, καθώς και ειδική επιδαπέδια και επιστήλια σήμανση, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις, την προμήθεια μίας χημικής τουαλέτας, ενός αποδυτηρίου για ΑμεΑ στην παραλία, στην οποία θα γίνει η παρέμβαση, ενημερωτικών-πληροφοριακών πινακίδων για την ενημέρωση των επισκεπτών, καθώς και οποιωνδήποτε άλλων παρεμβάσεων κριθούν απαραίτητες.

Το έργο «Νο-Barrier» εντάσσεται στο Πρόγραμμα Ευρωπαϊκής Εδαφικής Συνεργασίας Ελλάδα-Ιταλία 2007-2013, το οποίο συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ) σε ποσοστό 75% και το Ελληνικό Δημόσιο κατά 25%.

Παρέμβαση στην Ε.Ο. από Πύργο προς Αγ. Γεώργιο, προϋπολογισμού 1.000.000 ευρώ

Παράλληλα, κατά τη συνεδρίαση εγκρίθηκε το αποτέλεσμα της δημοπρασίας του έργου «Βελτίωση επαρχιακής οδού από διασταύρωση Ε.Ο. Πύργου-Ολυμπίας προς Τ.Κ. Αγίου Γεωργίου Δήμου Πύργου», προϋπολογισμού δαπάνης 1.000.000 ευρώ.

Πρόκειται για ένα έργο το οποίο χρηματοδοτείται από τις ΚΑΠ/2014 της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας και υλοποιείται από την Διεύθυνση Τεχνικών Έργων της Π.Ε. Ηλείας.

Με στόχο την υποστήριξη της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας στις διαδικασίες σύνταξης, παρακολούθησης και αξιολόγησης του πενταετούς Επιχειρησιακού Προγράμματος περιόδου 2014-2020 και την υποστήριξη συμμετοχής σε αναπτυξιακά προγράμματα, εγκρίθηκε η σύναψη Προγραμματικής Σύμβασης μεταξύ της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας (ΠΔΕ), του Κέντρου Προγραμματισμού και Οικονομικών Ερευνών (ΚΕΠΕ) και του Περιφερειακού Ταμείου Ανάπτυξης (ΠΤΑ-ΠΔΕ).

Κατά τη διάρκεια συνεδρίασης της Επιτροπή Αναπτυξιακής και Κοινωνικής Πολιτικής Περιφερειακού Συμβουλίου Δυτικής Ελλάδας, υπό την προεδρία του Αντιπεριφερειάρχη Περιφερειακής Ανάπτυξης και Επιχειρηματικότητας κ. Γιώργου Αγγελόπουλου, τονίστηκε πως «με τη συγκεκριμένη Προγραμματική Σύμβαση επιδιώκεται για πρώτη φορά συνεργασία αιρετής Περιφέρειας και συγκεκριμένα της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας και του αναπτυξιακού της βραχίονα, του Περιφερειακού Ταμείου Ανάπτυξης, με έναν Εθνικό φορέα, το Κέντρο Προγραμματισμού και Οικονομικών Ερευνών - που κατά τεκμήριο αποτελεί το πλέον αξιόπιστο οικονομικό σύμβουλο της Ελληνικής Πολιτείας - στη βάση υποβοήθησης εκπόνησης και παρακολούθησης περιφερειακών επιχειρησιακών προγραμμάτων και μεταφοράς σχετικής τεχνογνωσίας».

Εκτός του κ. Γιώργου Αγγελόπουλου, στη συνεδρίαση της Επιτροπής συμμετείχαν οι Περιφερειακοί Σύμβουλοι Εμμανουήλ Αγιομυργιαννάκης, Δημήτρης Δριβίλας, Κώστας Πετρόπουλος, Σπύρος Καπράλος, Νίκος Μπαλαμπάνης, Ευάγγελος Κατσακούλης και Παναγιώτης Λαλιώτης.

Αντικείμενο της Προγραμματικής Σύμβασης είναι:
Η υποστήριξη της ΠΔΕ στις διαδικασίες σύνταξης, παρακολούθησης, αξιολόγησης του πενταετούς επιχειρησιακού προγράμματος περιόδου 2014-2020, στις διαδικασίες σύνταξης, παρακολούθησης ετήσιων προγραμμάτων δράσης, στη σύνταξη, παρακολούθηση, αξιολόγηση Ειδικού Αναπτυξιακού Προγράμματος (ΕΑΠ) "Ολοκληρωμένη παρέμβαση στις πυρόπληκτες περιοχές της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας", μεταφορά τεχνογνωσίας στο προσωπικό της ΠΔΕ, διερεύνηση χρηματοδοτικών εργαλείων, ενέργειες δικτύωσης.

Το Δ' Τμήμα του Αρείου Πάγου έκρινε ότι ο συνοδηγός αυτοκινήτου που γνωρίζει ότι ο οδηγός είναι μεθυσμένος και παρ’ όλα αυτά δέχεται να επιβιβαστεί, είναι συνυπαίτιος κατά 30% σε περίπτωση τροχαίου ατυχήματος.

Ο οδηγός που προκαλεί θανατηφόρο τροχαίο και τραυματισμούς, επειδή οδηγούσε υπό την επήρεια οινοπνεύματος (ή τοξικών ουσιών) πληρώνει τελικά ο ίδιος (και όχι η ασφαλιστική εταιρεία) τις αποζημιώσεις για ψυχική οδύνη, ακόμα και αν το ποσοστό αλκοόλ είναι ακριβώς πάνω στο όριο (0,50 γραμμάρια ανά λίτρο αίματος ή 0,25 χιλιοστά του γραμμαρίου ανά λίτρο εκπνεόμενου αέρα), ενώ «κουτσουρεμένη» αποζημίωση δικαιούνται να εισπράξουν οι συγγενείς συνεπιβάτη που σκοτώθηκε στο τροχαίο, γιατί μπήκε στο μοιραίο ΙΧ μολονότι γνώριζε ότι ο οδηγός είχε πιει.

 

Η απόφαση
Ο Αρειος Πάγος με βαρυσήμαντη τολμηρή απόφαση «καίει» όσους οδηγούν υπό την επίδραση αλκοόλ και τοξικών ουσιών, αλλά και όσους δέχονται να είναι συνεπιβάτες ενός οδηγού ξέροντας ότι έχει πιει (ή έχει πάρει ουσίες), γιατί έτσι αποδέχονται την αυτοδιακινδύνευσή τους και συνεπώς γίνονται συνυπαίτιοι (κατά ένα ποσοστό) για την απώλεια της ζωής ή τον σοβαρό τραυματισμό τους.

Το ανώτατο δικαστήριο ξεκαθάρισε αρχικά ότι όλα «τα σπασμένα» πληρώνει ο οδηγός που πιάνει τιμόνι υπό την επιρροή αλκοόλ, έστω και αν η λήψη αίματος ή το «αλκοτέστ» έδειξε ακριβώς το ποσοστό πάνω από το οποίο ο ΚΟΚ (Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας) θεωρεί ότι υπάρχει κατάσταση μέθης και μειωμένη ικανότητα οδήγησης. Κατά τον ΑΠ, είναι νόμιμος, έγκυρος και δεσμευτικός ο όρος που βάζουν οι ασφαλιστικές εταιρείες για να μην καλύπτουν αποζημιώσεις τέτοιων τροχαίων, σε περίπτωση μέθης ή λήψης τοξικών ουσιών (ναρκωτικών κ.λπ.).

Σύμφωνα με την αρεοπαγιτική απόφαση, η ασφαλιστική εταιρεία δεν απαλλάσσεται από την υποχρέωση να αποζημιώσει αρχικά εκείνη τα ζημιωθέντα τρίτα πρόσωπα, αλλά μπορεί μετά να στραφεί εναντίον του μεθυσμένου οδηγού και να εισπράξει από αυτόν ό,τι υποχρεώθηκε εκείνη να καταβάλει.

Πηγή: Το Έθνος

 

Την τροποποίηση του υφιστάμενου φορολογικού συστήματος για τα φυσικά πρόσωπα, με ενιαία κλίμακα για όλα τα εισοδήματα ανεξαρτήτως πηγής, σχεδιάζει η κυβέρνηση.

Όπως αναφέρει σήμερα η εφημερίδα "Καθημερινή" η κυβέρνηση ταυτόχρονα σχεδιάζει τη φορολόγηση της μεγάλης περιουσίας (ΦΜΠ) άνω των 300.000 ευρώ με μία δεύτερη προοδευτική κλίμακα η οποία θα αφορά μεγάλες καταθέσεις, ακίνητα, έργα τέχνης και επενδυτικά προϊόντα. Με αυτόν τον τρόπο και πέραν της ενίσχυσης των εσόδων, η κυβέρνηση προσδοκά να απαντήσει στις επικρίσεις των εταίρων, κυρίως των Γερμανών, ότι δεν έχουν φορολογηθεί οι πλούσιοι στην Ελλάδα.
Το σχέδιο, σύμφωνα με την εφημερίδα, προβλέπει την αύξηση του αφορολογήτου ορίου για τις οικογένειες με δύο παιδιά σε 16.000 ευρώ και σε 19.000 ευρώ για τις οικογένειες με τρία παιδιά.
Σύμφωνα με πληροφορίες της εφημερίδας, το αφορολόγητο όριο θα διαμορφωθεί στα επίπεδα των 12.000 ευρώ με αύξηση του αφορολογήτου ορίου για κάθε παιδί. Βέβαια, η τελική κλίμακα θα αποφασιστεί από την κυβέρνηση αφού υπολογισθεί επ’ ακριβώς το κόστος της νέας κλίμακας. Επίσης, οι εκπτώσεις φόρου θα παρέχονται με βάση το εισόδημα του καθενός και με διαφορετικούς συντελεστές. Επίσης, σχεδιάζεται η θέσπιση φόρου επιδεκτικής κατανάλωσης, που θα αφορά σε σκάφη αναψυχής, πισίνες κ.λπ.


Ειδικότερα το σχέδιο της κυβέρνησης για τη φορολογία εισοδήματος φυσικών προσώπων προβλέπει ότι:
- Ολα τα εισοδήματα των φυσικών προσώπων, ανεξαρτήτως πηγής, φορολογούνται με την ίδια κλίμακα.
- Η φορολογική κλίμακα θα διαθέτει περισσότερα κλιμάκια προκειμένου να αποκατασταθεί η προοδευτικότητα της φορολογίας.
- Αναπροσαρμογή προς τα πάνω των ανώτατων συντελεστών φορολόγησης των φυσικών προσώπων.
- Ενίσχυση του προοδευτικού χαρακτήρα της φορολογίας, ώστε να ελαφρυνθούν τα χαμηλά και μεσαία κλιμάκια και να μεταφερθεί το βάρος στα μεγάλα και πολύ μεγάλα εισοδήματα.
- Το ατομικό αφορολόγητο εισόδημα θα προσδιορίζεται κατ’ έτος, ως ποσοστό επί του, εκάστοτε, ορίου της φτώχειας. Αύξηση του αφορολογήτου ορίου για κάθε παιδί. Συγκεκριμένα, 2.000 ευρώ για το πρώτο και το δεύτερο παιδί και 3.000 ευρώ για κάθε επόμενο.
- Ποσοστό των δαπανών διαβίωσης των φορολογουμένων (που αναγνωρίζονται στη φορολογία φυσικών προσώπων) θα αφαιρείται από τον φόρο και όχι από το εισόδημα (η αφαίρεση δαπανών από το εισόδημα ευνοεί τα μεγάλα εισοδήματα).

Επίσης, οι εκπτώσεις φόρου δεν γίνονται με τη χρησιμοποίηση σταθερών συντελεστών (είναι άδικο να αναγνωρίζεις την έκπτωση π.χ. του ενοικίου με σταθερό συντελεστή 20% και για εκείνον που έχει εισόδημα 15.000 ευρώ και για εκείνον που έχει εισόδημα 80.000 ευρώ). Η χρησιμοποίηση προοδευτικών, αντί σταθερών συντελεστών, θα αυξήσει εν γένει την προοδευτικότητα της φορολογικής κλίμακας.
Σε κάθε περίπτωση, το νέο οικονομικό επιτελείο σχεδιάζει να εξετάσει από μηδενική βάση το σύνολο των φοροαπαλλαγών, των φορολογικών κινήτρων και των ειδικών φορολογικών καθεστώτων (π.χ. εκκλησιαστική περιουσία, εφοπλιστές, βουλευτές κ.λπ.).
Αυτό σημαίνει ότι θα επανεξεταστούν οι 700 φοροαπαλλαγές που ισχύουν σήμερα και κοστίζουν στον προϋπολογισμό περί τα 3,6 δισ. ευρώ.

Από τις 700 φοροαπαλλαγές οι:
• 117 αφορούν στον φόρο εισοδήματος φυσικών προσώπων.
• 98 απαλλαγές στη φορολογία εισοδήματος των νομικών προσώπων.
• 81 απαλλαγές στον ΦΠΑ.
• 32 στη φορολογία πλοίων.
• 22 στον ενιαίο φόρο ιδιοκτησίας ακινήτων.
• 36 στη φορολογία κληρονομιών, δωρεών και γονικών παροχών.
• 29 στον φόρο μεταβίβασης ακινήτων.
• 15 στον φόρο συγκέντρωσης κεφαλαίων.
• 70 στα τέλη χαρτοσήμου.
• 42 στους φόρους κατανάλωσης.

Πηγή: capital.gr

Toυ Δημήτρη Κατσαγάνη


«Εναλλακτικούς» πόρους, πέραν από τους κοινοτικούς, για να χρηματοδοτήσει τις 300.000 νέες θέσεις απασχόλησης έως το τέλος του 2016 -με βάση την σχετική προεκλογική δέσμευση του ΣΥΡΙΖΑ- αναζητεί ήδη το υπουργείο Εργασίας, σύμφωνα με πληροφορίες από αρμόδιο στέλεχος της νέας ολιτικής ηγεσίας του. Και αυτό γιατί, τα εναπομείναντα κοινοτικά κονδύλια του ΕΣΠΑ κατά της απασχόλησης (1,5 δισ. ευρώ) φτάνουν μόνο για 235.000 άνεργους και αφορούν ολόκληρη την επόμενη … πενταετία, δηλαδή μέχρι το 2020, ενώ ταυτόχρονα ριζική είναι η διαφωνία μεταξύ ΣΥΡΙΖΑ και Κομισιόν γύρω από το χαρακτήρα των προγραμμάτων απασχόλησης.
Πριν, όμως, να ασχοληθεί για το τι θα κάνει μέχρι το 2016, η νέα ηγεσία του Υπ. Εργασιας έχει στα χέρια της την «καυτή πατάτα» των 33.000 θέσεων πεντάμηνης κοινωφελούς απασχόλησης που έχουν προκηρυχθεί σε φορείς του δημοσίου (δήμοι, περιφέρειες, ασφαλιστικά ταμεία κλπ.) αλλά και για άλλες θέσεις εργασίας με «επιταγή εισόδου στην αγορά εργασίας» (Voucher) οι οποίες έχουν προκηρυχθεί από την προηγούμενη κυβέρνηση και έχουν «παγώσει» όχι μόνο της προεκλογικής περιόδου αλλά και λόγω της αρνητικής στάσης του νέου κυβερνώντος κόμματος απέναντι στα προαναφερθέντα προγράμματα. Διακηρυγμένος στόχος του Υπ. Εργασίας είναι η «μονιμοποίηση» των θέσεων εργασίας προπαντός για τους μακροχρόνια ανέργους που δημιουργούνται από εδώ και στο εξής είτε στο δημόσιο, είτε στον ιδιωτικό τομέα, με πρώτο πιθανό βήμα τον διπλασιασμό του χρόνου επιδότησης της απασχόλησης (πχ από 5 μήνες σε 10 μήνες).
Από το υπ. Εργασίας (αρμόδια υφυπουργός για την καταπολέμηση της ανεργίας είναι κ. Ράνια Αντωνοπούλου) αρκούνται προς ώρας να λένε πως « επανεξετάζονται όλα τα προγράμματα» και πως « προς το τέλος της τρέχουσας εβδομάδας θα υπάρξει μία πιο συγκεκριμένη στάση» της νεάς πολιτικής ηγεσίας απέναντι σε εκείνα τα προγράμματα που είναι έτοιμα να ενεργοποιηθούν (σ.σ. κοινωφελής απασχόληση, voucher).
Οι ίδιες πηγές αναφέρουν πως είναι «πιθανές» «μεγαλύτερες» ή «μικρότερες αναπροσαρμογές» στα τρέχοντα προγράμματα, στη λογική ότι η νέα ηγεσία του Υπ. Εργασίας «αναλαμβάνει τη σκυτάλη» από την προηγούμενη,. Συνολικά, όμως, θα απαιτηθούν «έως τέσσερις μήνες», για να διαμορφωθεί μία γενική γραμμή του Υπ. Εργασίας απέναντι στα επιδοτούμενα από την ΕΕ προγράμματα απασχόλησης.
Οι ίδιες πηγές αναφέρουν πως αυτή η γενική γραμμή θα εξαρτηθεί από τρεις παράγοντες:
· τη «διαπραγμάτευση για το ελληνικό δημόσιο χρέος»
· τη «διαμόρφωση ενός εθνικού Μεσοπρόθεσμου Προγράμματος» και ενός σχεδίου «παραγωγικής ανασυγκρότησης» της χώρας
·  τους «ρυθμούς ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας».
Στις προθέσεις της νέας πολιτικής ηγεσίας του Υπ. Εργασίας είναι τα επόμενα προγράμματα απασχόλησης να διαμορφωθούν με τη συνεργασία των δήμων και των κοινωνικών εταίρων απαντώντας στις πραγματικές τοπικές και επιχειρηματικές ανάγκες.
Πάντως τα κοινοτικά κονδύλια, τα οποία έχει στη διάθεση του το Υπουργείο Εργασίας μαζί με το Υπουργείο Παιδείας, όπως είναι ήδη γνωστό από τη συμφωνία της προηγούμενης κυβέρνησης με την Κομισιόν για τη νέα προγραμματική περίοδο 2014 -20, αρκούν μόνο για την απασχόληση – κατάρτιση… 235.000 ανέργων για την πενταετία 2016 - 20, μιας και οι 155.000 δικαιούχοι στήριξης από το ΕΣΠΑ έχουν ήδη μπεί στη σχετική διαδικασία χάρη στα εμπροσθοβαρή προγράμματα που έχουν αρχίσει να «τρέχουν» από τα μέσα του 2014. Σημειώνεται πως το ποσό που υπολείπεται για τα Υπουργεία Εργασίας και Παιδείας για ολόκληρη την πενταετία 2016 – 20 για τους υπόλοιπους μόλις 235.000 ανέργους ανέρχεται μόλις σε 1,5 δισ. ευρώ. Μόνη ελπίδα της απερχόμενης, τουλάχιστον, ηγεσίας του υπ. Εργασίας για να αυξηθούν αυτοί οι δραματικά λίγοι πόροι ήταν η μεταφορά αδιάθετων κονδυλίων από άλλα υπουργεία μετά την ενδιάμεση αναθεώρηση του ΕΣΠΑ το 2016.
Από την άλλη, μεριά, μία αύξηση του Προγράμματος των Δημοσίων Επενδύσεων με στόχο την αύξηση της απασχόλησης θα προσέκρουε πιθανότατα σε κάποιες άλλες αυξημένες δαπάνες, όπως πχ για τις συντάξεις (σ.σ. ήδη ματαιώθηκε μία μείωση έως 15% στις επικουρικές συντάξεις, ενώ ελλείμματα παρουσιάζουν όλα τα ασφαλιστικά ταμεία)

Πηγή: capital.gr

Μέχρι την Τετάρτη 11 Φεβρουαρίου καλεί τις Περιφέρειες, το υπουργείο Εσωτερικών, να δώσουν στοιχεία εκτιμώμενου κόστους μεταφοράς μαθητών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και αριθμού μεταφερόμενων μαθητών, για το χρονικό διάστημα από 1-1-2015 έως 31-3-2015, καθώς και απολογιστικά στοιχεία κόστους και αριθμού μεταφερόμενων μαθητών, για το χρονικό διάστημα από 1-9-2014 έως 31-12-2014.

Ειδικότερα θα πρέπει να αποσταλούν στοιχεία αναφορικά με τον αριθμό των μεταφερόμενων μαθητών που δικαιούνται μεταφοράς με όλους τους διαθέσιμους τρόπους, δηλαδή με μαθητικά δελτία, με ίδια μέσα των περιφερειών και των δήμων, με δημόσιες συμβάσεις υπηρεσιών, καθώς και τους δικαιούχους επιδομάτων, ανά περιφερειακή ενότητα. Τα αναγραφόμενα στοιχεία θα αφορούν την υφιστάμενη κατάσταση, κατά την ημερομηνία υποβολής τους.

Δείτε αναλυτικά το έγγραφο

aftodioikisi.gr