×

Προειδοποίηση

JUser: :_load: Αδυναμία φόρτωσης χρήστη με Α/Α (ID): 65

Το juniorsclub.gr, φέρνει στην επιφάνεια και γνωστοποιεί ένα θέμα που αφορά την μαιευτική-γυναικολογική κλινική του.

Περιστατικά άλλων κλινικών, όπως χειρουργικής, δερματολογικής, νευρολογικής και ιδιαίτερα της Α,Β,Γ παθολογικής, της αιματολογικής και της βραχείας νοσηλείας ασθενείς, νοσηλεύονται στη κλινική της γυναικολογικής-μαιευτικής, στην ίδια κλινική όπου φιλοξενούνται και τα νεογέννητα μωρά.

Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες, στα εκτός μαιευτικής-γυναικολογικής κλινικής περιστατικά που φιλοξενούνται στην κλινική που βρίσκονται και τα νεογνά, αναφέρονται ασθενείς με καρκίνο κάθε μορφής και σε κάθε στάδιο, ήδη έχουν καταγραφεί 5 θάνατοι, επίσης υπάρχουν αιματολογικά περιστατικά με ανάγκες μεταγγίσεων, ασθενείς που δεν μπορούν να αυτοεξυπηρετηθούν και εμφανίζουν συχνά έλκη κατακλίσεων, καθώς και διάφορα περιστατικά της δερματολογικής και παθολογικής κλινικής, λοιμώξεις κ.α.
Προσωπικό και ασθενείς διαμαρτύρονται καθώς έχουν δημιουργηθεί πολλά προβλήματα και το θέμα δημοσιεύεται για πρώτη φορά από το juniorsclub.gr.
Πολλοί είναι αυτοί που εξέφρασαν φόβο για την υγεία των νεογέννητων μωρών. Γι’ αυτό θέτουμε τα ερωτήματα που προέκυψαν από το ρεπορτάζ, με σκοπό να υπάρξει άμεση παρέμβαση.

1. Με τη διακομιδή και φιλοξενία στη μαιευτική-γυναικολογική κλινική διαφόρων περιστατικών έχει πραγματοποιηθεί προηγούμενος αυστηρός έλεγχος ή ελλοχεύει έντονα ο κίνδυνος μετάδοσης μολυσματικών και άλλων ασθενειών σε εγκύους, λεχώνες και νεογνά;

2. Οι νοσηλευόμενοι από την παθολογική, δερματολογική και χειρουργική κλινική, γενικότερα από άλλες κλινικές, επιτρέπεται να βρίσκονται στην ίδια κλινική με τα νεογέννητα μωρά;

3. Μωρά που δεν έχουν προλάβει να αναπτύξουν αντισώματα, επιτρέπεται να βρίσκονται μαζί με περιστατικά της παθολογικής κλινικής; Με ποιον τρόπο διασφαλίζεται η υγεία τους;

4. Οι μαίες που φροντίζουν τα μωρά και τις λεχώνες, αλλάζουν ρούχα, φοράνε γάντια, λαμβάνουν κάποια μέτρα ασφαλείας κάθε φορά που φροντίζουν τους φιλοξενούμενους ασθενείς από τις άλλες κλινικές ή κατά την κρίση και με ευθύνη των γιατρών αυτό θεωρείται περιττό;

5. Επιτρέπεται να βρίσκονται στην ίδια κλινική, στην ίδια πτέρυγα νεογνά, λεχώνες και ασθενείς από την παθολογική ή άλλη κλινική; Αν ναι, τότε ποια σημασία των κλινικών;

6. Οι γυναίκες που επιλέγουν την μαιευτική-γυναικολογική κλινική του Ρίου για να γεννήσουν, είναι ενημερωμένες γι’ αυτό;

7. Όσο διάστημα γίνεται αυτό, ποιοι είναι υπεύθυνοι, Διευθυντές κλινικών, Διοίκηση; 

Εδώ προκύπτουν πολλά ερωτήματα που πρέπει άμεσα η Διοίκηση του ΓΠΝΠ, η 6ΥΠΕ και οι υπόλοιποι αρμόδιοι, να απαντήσουν.

Πηγή: juniorsclub.gr

Την «Ώρα του Πολίτη, των Φορέων και των Κοινωνικών Εταίρων» καθιερώνει από τη Δευτέρα 20 Απριλίου η Ελληνική Αστυνομία, με βάση τις κεντρικές κατευθύνσεις της Πολιτικής Ηγεσίας του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη για τη νέα αντεγκληματική πολιτική.
Πρόκειται για μία καινοτόμο δράση, που εφαρμόζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα, με στόχο να ενισχυθεί η σχέση αμοιβαίας εμπιστοσύνης και κατανόησης, αλλά και η άμεση διαπροσωπική επικοινωνία μεταξύ Αστυνομίας και Πολιτών.
Σε πρώτη φάση το πρόγραμμα θα εφαρμοστεί πιλοτικά σε 14 Αστυνομικά Τμήματα σε Αττική, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Χαλκίδα, Ρόδο, Ηράκλειο, Γιάννενα και Λάρισα.
Δύο φορές το μήνα, οι διοικητές των Αστυνομικών Τμημάτων, μετά από προηγούμενη συνεννόηση, θα δέχονται στο γραφείο πολίτες, φορείς και κοινωνικούς εταίρους, προκειμένου να διατυπώνονται και να συζητούνται διάφορα θέματα, προτάσεις, επισημάνσεις και απόψεις για ζητήματα που αφορούν στη λειτουργία της τοπικής κοινωνίας.
Σε περίπτωση που η υπόθεση αφορά σε άλλη υπηρεσία της Ελληνικής Αστυνομίας ή σε άλλο Φορέα, θα διαβιβάζεται αρμοδίως για περαιτέρω χειρισμό. Επίσης, εάν κάποιο ζήτημα έχει ευρύτερο τοπικό ενδιαφέρον, ο διοικητής του Αστυνομικού Τμήματος θα φροντίζει να το εισαγάγει προς συζήτηση στο Τοπικό Συμβούλιο Πρόληψης Παραβατικότητας (ΤΟ.Σ.Π.ΠΑ.).
Με τη δράση αυτή Πολίτες, Φορείς και Κοινωνικοί Εταίροι έχουν τη δυνατότητα να επικοινωνούν απευθείας με τον Διοικητή του Αστυνομικού Τμήματος, ο οποίος στο πλαίσιο της διαβούλευσης σχηματίζει προσωπική άποψη και αντίληψη για τα διάφορα θέματα που τίθενται. Έτσι, μπορεί να παρεμβαίνει άμεσα για την επίλυσή τους ή να παραπέμπει την υπόθεση στην αρμόδια Υπηρεσία ή Φορέα με τη διαδικασία της διαμεσολάβησης.
«Η Ώρα του Πολίτη, των Φορέων και των Κοινωνικών Εταίρων» θα εφαρμοστεί πιλοτικά στα Αστυνομικά Τμήματα Αμπελοκήπων και Πατησίων στην Αθήνα, Κορυδαλλού στον Πειραιά, Άνω Λιοσίων στη Δυτική Αττική, Αμαρουσίου στη Βορειοανατολική Αττική, Ηλιούπολης στη Νοτιοανατολική Αττική, Σταυρουπόλεως και Τούμπας – Τριανδρίας στη Θεσσαλονίκη, Α΄ Πατρών στην Αχαΐα, Χαλκίδας στην Εύβοια, Ρόδου στα Δωδεκάνησα, Α’ Ηρακλείου στην Κρήτη, Ιωαννίνων στην Ήπειρο και Α΄ Λάρισας στη Θεσσαλία.
Οι πολίτες, οι φορείς και οι κοινωνικοί εταίροι μπορούν να επικοινωνούν με τις Γραμματείες των παραπάνω Αστυνομικών Τμημάτων, στους τηλεφωνικούς αριθμούς κλήσης που βρίσκονται στην επισυναπτόμενη σελίδα, προκειμένου να ενημερώνονται για τον προγραμματισμό των συναντήσεων με τους Διοικητές.
Το πρόγραμμα θα διαρκέσει σε πρώτο στάδιο δύο μήνες προκειμένου να εξαχθούν ασφαλή συμπεράσματα και να πραγματοποιηθούν οι απαραίτητες βελτιώσεις και τροποποιήσεις, με στόχο να επεκταθεί το ταχύτερο δυνατό σε όλη την επικράτεια. Σημειώνεται ότι η δράση αυτή είναι ανεξάρτητη από την υποχρέωση του προσωπικού των αστυνομικών Υπηρεσιών να δέχονται πολίτες και να εξετάζουν υποθέσεις που τους απασχολούν.
Ο αναπληρωτής υπουργός Προστασίας του Πολίτη κ. Γιάννης Πανούσης δήλωσε για τη νέα αυτή δράση: «Οικοδομούμε μία νέα σχέση με τις τοπικές κοινωνίες, προχωρώντας σε καινοτόμες δράσεις, που βελτιώνουν την ποιότητα ζωής των πολιτών και αναβαθμίζουν τον διάλογο και τη συνεργασία. Ο Αστυνομικός της Γειτονιάς και η Ώρα του Πολίτη, των Φορέων και των Κοινωνικών Εταίρων αποτελούν απτά δείγματα στο πεδίο της συμφιλίωσης Αστυνομίας και κοινωνίας».

 

Πηγή: Πρώτο Θέμα

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ πόσοι εθελοντές μπορούμε να συντονιστούμε μέσα σε μία μόνο μέρα; Αν όχι, ήρθε τώρα η μεγάλη στιγμή!

Την Κυριακή 26 Απριλίου ενώνουμε δυνάμεις σε κάθε γωνιά της Ελλάδας και φωνάζουμε δυνατά Let's do it Greece.  Για τέταρτη χρονιά, χιλιάδες άνθρωποι μοιραζόμαστε το όραμα μιας καθαρής Ελλάδας. Στόχος της προσπάθειας αυτής είναι να διαδώσει το μήνυμα της συνεργασίας και του εθελοντισμού, δημιουργώντας ένα κίνημα θετικής ενέργειας σε όλη τη χώρα.

Σκοπός για τις 26 Απριλίου είναι, μέσα σε μία ημέρα, να συντονιστούμε ταυτόχρονα σε ολόκληρη την Ελλάδα, πραγματοποιώντας οργανωμένες εθελοντικές δράσεις καθαρισμού, εξωραϊσμού και αισθητικής αναβάθμισης σε κάθε γωνιά της χώρας.

Είναι μία προσπάθεια που ξεκίνησε από νέα παιδιά, μαθητές περιβαλλοντικής ομάδας σχολείου, που έβαλαν στόχο να ενώσουν όλη την Ελλάδα και πλέον έχει πάρει μεγάλες διαστάσεις. Σε κάθε πόλη και χωριό της Ελλάδας υπάρχουν ομάδες πολιτών, εθελοντικές οργανώσεις, δήμοι, περιφέρειες, σχολεία, σύλλογοι και περιβαλλοντικοί φορείς που πιστεύουν σε αυτό το όραμα και το προωθούν με ευρηματικότητα και ενθουσιασμό. Οι  συμμετοχές και οι συνεργασίες που  αναπτύσσονται σε όλο το διάστημα της προετοιμασίας ξεπερνούν κάθε προσδοκία, καθώς και ο ενθουσιασμός, η ευρηματικότητα και το κέφι των διοργανωτών από όλη την Ελλάδα.

Μπορείτε να δηλώσετε τη συμμετοχή σας ως φορέας, σύλλογος, εθελοντική ομάδα, δήμος ή  πολίτης μέσω της ιστοσελίδας www.letsdoitgreece.org

Η 26η Απριλίου είναι μια μέρα χαράς, έμπνευσης, δημιουργίας, γιορτής, το μεγαλύτερο εθελοντικό ραντεβού της χώρας. Δηλώστε συμμετοχή και γίνετε μέρος αυτής της μεγάλης προσπάθειας, κάνοντας την Ελλάδα να ξεχωρίσει διεθνώς!

Δείτε το βίντεο προώθησης της δράσης: https://www.youtube.com/watch?v=K4CJvcdVBLE

Αυξάνεται συνεχώς το τελευταίο διάστημα ο αριθμός των προσφύγων που εισέρχονται στη χώρα μας, κυρίως από τη Συρία αλλά και άλλες χώρες στις οποίες εκδηλώνονται με ιδιαίτερη σφοδρότητα οι μονοπωλιακοί ανταγωνισμοί, με ιμπεριαλιστικούς πολέμους και πολύμορφες επεμβάσεις.

Σύμφωνα με στοιχεία του Λιμενικού Σώματος, το πρώτο τρίμηνο του 2015 εισήλθαν στη χώρα μας από τα θαλάσσια σύνορά της 10.445 πρόσφυγες στη μεγάλη πλειοψηφία τους, σε σύγκριση με 2.863 το αντίστοιχο τρίμηνο του περασμένου έτους, ενώ αναμένεται να φτάσουν τις 100.000 μέσα στο 2015. Ο φράχτης του Έβρου είχε ως αποτέλεσμα τη μετατόπιση των σημείων εισόδου στα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου και ιδίως στη Μυτιλήνη.

Οι υπάρχουσες υποδομές για την υποδοχή τους είναι από ανύπαρκτες έως εντελώς ανεπαρκείς, ενώ χιλιάδες από αυτούς παρότι έχουν προορισμό άλλες χώρες της ΕΕ, παραμένουν εγκλωβισμένοι στη χώρα μας εξαιτίας του Κανονισμού του Δουβλίνου και της Συνθήκης Σένγκεν. Το αποτέλεσμα είναι να αντιμετωπίζουν σοβαρότατα προβλήματα τόσο οι ίδιοι οι πρόσφυγες, ακόμη και μικρά παιδιά, που καταφεύγουν στη χώρα μας (στέγαση, σίτιση, ιατροφαρμακευτική περίθαλψη κλπ.) όσο και οι κάτοικοι των περιοχών που δέχονται τα προσφυγικά κύματα, δημιουργώντας επιπλέον την "πρώτη ύλη" για καλλιέργεια ρατσιστικών αντιλήψεων και συμπεριφορών.

Η προσπάθεια διασκέδασης του σοβαρού αυτού ζητήματος από την αρμόδια αναπληρωτή υπουργό και η εναπόθεση της αντιμετώπισής του στη δήθεν "αλληλεγγύη" των "εταίρων" και των οργάνων της ΕΕ, που ευθύνονται σημαντικά για τη δημιουργία και την ανακύκλωση του προσφυγικού και μεταναστευτικού προβλήματος, είναι αδιέξοδη, εγκυμονεί μεγάλους κινδύνους και αποτελεί, στην ουσία, συνέχεια της πολιτικής των προηγούμενων κυβερνήσεων.

Ερωτάται ο αρμόδιος υπουργός, ποια άμεσα μέτρα θα λάβει, ώστε:

  • Nα δημιουργηθούν ανοιχτά κέντρα προσωρινής φιλοξενίας προσφύγων και μεταναστών, όπου θα παρέχονται ιατροφαρμακευτική περίθαλψη, σίτιση και ανθρώπινες συνθήκες διαβίωσης, δωρεάν νομική αρωγή και διερμηνεία, καταγραφή και διευθέτηση των πρώτων αναγκών τους.
  • Να αποδίδεται το καθεστώς του ασύλου ή της επικουρικής προστασίας σε όλους τους πρόσφυγες, θύματα ιμπεριαλιστικών πολέμων, επεμβάσεων και αντιδραστικών καθεστώτων, με γρήγορες, αξιόπιστες και δίκαιες διαδικασίες, με την αύξηση των γραφείων ασύλου και του προσωπικού τους.
  • Να χορηγούνται άμεσα ταξιδιωτικά έγγραφα σε όλους τους πρόσφυγες και μετανάστες που έχουν προορισμό άλλα κράτη- μέλη της ΕΕ, χωρίς εφαρμογή του Κανονισμού του Δουβλίνου και της Συνθήκης Σένγκεν.
  • Να απομακρυνθούν ο FRONTEX και οι άλλοι ευρωενωσιακοί μηχανισμοί καταστολής μεταναστών στα σύνορα που κάθε άλλο παρά διασφαλίζουν τη διάσωση των προσφύγων και μεταναστών, όπως έδειξαν και σειρά τραγικών περιστατικών (Λαμπεντούζα κά.).
  • Να νομιμοποιηθούν οι μετανάστες που ζουν και εργάζονται στη χώρα μας, ιδιαίτερα αυτοί που βρίσκονται πολλά χρόνια και έχουν αναπτύξει ισχυρούς βιοτικούς δεσμούς (εργασία, οικογένειες κλπ.).

Την πρόσθεση του να επαναφέρει το παλαιό ωράριο στη λειτουργία των φαρμακείων, με σύστημα εφημερίας, εξέφρασε την Τετάρτη ο υπουργός Υγείας Παναγιώτης Κουρουμπλής.

Όπως δήλωσε στον ΣΚΑΪ, σε κάθε περίπτωση θα προηγηθεί διάλογος με τους συνδικαλιστικούς φορείς του κλάδου.

 

Πηγή: Το Βήμα

«Μέτωπο» διαπραγμάτευσης στο... εσωτερικό για την αλλαγή του πλαισίου των εργασιακών σχέσεων και τη σταδιακή επαναφορά των μισθών και των συμβάσεων στα επίπεδα που ήταν πριν από τα Μνημόνια, «άνοιξε» ο υπουργός Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης Π. Σκουρλέτης αγνοώντας τους δανειστές.

Οι νομοθετικές παρεμβάσεις που θέτει ο υπουργός, αμέσως μετά το Πάσχα, σε διάλογο με τη ΓΣΕΕ και τις εργοδοτικές οργανώσεις (ΣΕΒ, ΕΣΕΕ, ΓΣΕΒΕΕ, ΣΕΤΕ) είναι πλήρως «ευθυγραμμισμένες» με τις προγραμματικές δεσμεύσεις της κυβέρνησης, αλλά, όπως προκύπτει από την «αποκωδικοποίηση» την οποία κάνει για την «Η» ο εργατολόγος Γιάννης Καρούζος, βάζουν σε... διακεκαυμένη ζώνη τους ήδη μειωμένους έως 40% μισθούς όπως και τις ατομικές και επιχειρησιακές συμβάσεις που υποκατέστησαν, επί μια τριετία, τις κλαδικές και τις ομοιοεπαγγελματικές.

Την ίδια εκτίμηση κάνουν και κύκλοι των εργοδοτικών οργανώσεων που, μολονότι έχουν ταχθεί υπέρ της επαναφοράς του θεσμού των ελεύθερων συλλογικών διαπραγματεύσεων, αμφιβάλλουν αν οι επιχειρήσεις μπορούν να αυξήσουν, κάτω από τις... σημερινές συνθήκες, μισθούς και επιδόματα.

Οι αλλαγές στους μισθούς 

Η επαναφορά, δια νόμου, του κατώτατου μισθού και του ημερομισθίου την 1η Οκτωβρίου στα 650 ευρώ μεικτά (από 510 ευρώ για τους νέους κάτω των 25 ετών και από 586 ευρώ για τους άνω των 25 ετών) και στα 29,05 ευρώ μεικτά, αντίστοιχα, «εφόσον δεν προβλεφθεί μεταβατική διάταξη», επισημαίνει ο Γ. Καρούζος, επιβάλλει την αυτόματη αύξηση των μισθών ακόμη και σε όσες επιχειρησιακές ή ατομικές συμβάσεις προβλέπουν ως «ρήτρα» την αμοιβή με βάση την ΕΓΣΣΕ ή τα εκάστοτε νομοθετημένα όρια.

Το ίδιο θα ισχύσει και την 1η Ιουλίου 2016, οπότε ο γενικός κατώτατος μισθός θα πρέπει να είναι 751 ευρώ μεικτά για τους υπαλλήλους και το κατώτατο ημερομίσθιο 33,57 ευρώ για τους εργατοτεχνίτες (δεν θα ισχύσει ενιαίος μισθός για εργατοτεχνίτες και υπαλλήλους, όπως αρχικά είχε ανακοινώσει η κυβέρνηση).

Η επαναφορά της καθολικής εφαρμογής της Εθνικής Γενικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας (που θα ρυθμίζει, στη συνέχεια, το ύψος των κατώτατων ορίων) θα αφορά το σύνολο των όρων της, επιβάλλοντας δηλαδή την υποχρέωση καταβολής του επιδόματος γάμου που είχε αμφισβητηθεί. Εμμεση αύξηση θα προκύψει από την κατάργηση της αναστολής των αυξήσεων των επιδομάτων πολυετίας και των ωριμάσεων που το Μνημόνιο απαγόρευε έως ότου η ανεργία «πέσει» κάτω από το 10%. Αν δεν υπάρξει μεταβατική ρύθμιση, οι επιχειρήσεις θα κληθούν να καταβάλουν αναδρομικές αυξήσεις...

Οι αλλαγές στις συμβάσεις 
1. Δίνεται η δυνατότητα υπογραφής συλλογικών συμβάσεων σε επίπεδο ομίλων επιχειρήσεων. Δηλαδή πληροφόρησης όλων των σωματείων και δικαίωμα υπογραφής σύμβασης στην πλέον αντιπροσωπευτική συνδικαλιστική οργάνωση (π.χ. από Σύλλογο σε μια τράπεζα για τις θυγατρικές της ή σε έναν όμιλο όπως ο ΟΤΕ ή στα ΜΜΕ).

2. Υποχρεώνονται εργοδοτικές οργανώσεις να διαπραγματεύονται αυξήσεις μισθών και όρους εργασίας ανεξάρτητα αν υπάρχει ρητή σχετική πρόβλεψη στο καταστατικό τους (π.χ. Ενωση Ελληνικών Τραπεζών).

3. Δίνεται δυνατότητα διαπραγμάτευσης σε κλαδικό επίπεδο, σε περίπτωση απουσίας κλαδικής εργοδοτικής οργάνωσης, από μεμονωμένους εργοδότες (μέχρι 10) εφόσον απασχολούν την πλειοψηφία των εργαζομένων του κλάδου (50% +1).

4. Επαναφέρεται η αρχή της ευνοϊκότερης ρύθμισης για τους εργαζόμενους σε περίπτωση συρροής συλλογικών συμβάσεων, δηλαδή θα ισχύει η ευνοϊκότερη για τον εργαζόμενο ενώ, σήμερα, υπερισχύει η δυσμενέστερη επιχειρησιακή.

5. Αυξάνεται από τους τρεις στους έξι μήνες η παράταση ισχύος των συμβάσεων εργασίας (οι όροι τους παρατείνονται μόνο αν γίνει προσφυγή στον ΟΜΕΔ).

6. Θα επεκτείνονται σε όλους τους εργοδότες κλαδικές και ομοιοεπαγγελματικές συμβάσεις εφόσον τις υπογράφουν εργοδοτικές οργανώσεις που τα μέλη τους απασχολούν την πλειοψηφία των εργαζόμενων στον κλάδο.

Οι αλλαγές στη διαιτησία
1. Ενισχύεται ο θεσμός της μεσολάβησης και της διαιτησίας (ενιαίο σώμα μεσολαβητών/διαιτητών, οικονομικών εμπειρογνωμόνων) για τις εργατικές διαφορές.

2. Στη μεσολάβηση και στη διαιτησία θα συνεκτιμάται στο εξής όχι μόνο η οικονομική κατάσταση των επιχειρήσεων αλλά και η αγοραστική δύναμη των εργαζομένων. Εφόσον η εργοδοτική πλευρά δεν προσκομίσει στο στάδιο των διαπραγματεύσεων τα αναγκαία οριζόμενα οικονομικά στοιχεία, τεκμήριο εγκυρότητας θα έχουν τα στοιχεία που επικαλείται η πλευρά των εργαζομένων.

3. Ο πρόεδρος του ΟΜΕΔ θα εκλέγεται και οι μεσολαβητές και οι διαιτητές θα επιλέγονται με αυξημένη πλειοψηφία(2/3) των μελών του εννεαμελούς διοικητικού συμβουλίου του Οργανισμού.

4. Καταργείται ο δεύτερος βαθμός διαιτησίας και ο δικαστικός έλεγχος της διαιτητικής απόφασης παραμένει σε πρώτο βαθμό μόνο ως προς τη νομιμότητα της διαδικασίας (προθεσμίες κ.ά.).

Πηγή: Ημερησία

Εναν πλήρη οδηγό με 21 ερωτήσεις - απαντήσεις εξέδωσε το υπουργείο Εργασίας, αναφορικά με τη ρύθμιση οφειλών στα Ταμεία μέσω ηλεκτρονικών υπηρεσιών.

Αναλυτικά:

1. ΕΓΓΡΑΦΗ ΚΑΙ ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΣΤΙΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΠΡΟΣ ΟΦΕΙΛΕΤΕΣ
 
1.1. Γιατί να εγγραφώ στις Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες προς Οφειλέτες;
Με την εγγραφή σας στις Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες προς Οφειλέτες σας δίνεται η δυνατότητα να διαχειριστείτε θέματα σχετικά με τις οφειλές σας, όπως:

  • να πληροφορηθείτε για το σύνολο των βεβαιωμένων οφειλών με τα αναλογούντα πρόσθετα τέλη
  • να λάβετε την Ταυτότητα Οφειλέτη για πληρωμή των οφειλών σε τράπεζες μέσω του διατραπεζικού συστήματος ΔΙΑΣ
  • να εξετάσετε εναλλακτικά σενάρια ρύθμισης των οφειλών σας
  • να ρυθμίσετε τις οφειλές σας μέσω διαδικτύου και να προσπελάσετε τα στοιχεία που σχετίζονται με τη ρύθμισή σας
  • να ενημερωθείτε για τα ποσά που έχουν πιστωθεί στην καρτέλα σας, καθώς και για τα ακριβή ποσά οφειλών (εντός ή εκτός ρύθμισης) που είναι απαιτητά τη δεδομένη χρονική στιγμή

 

1.2. Ποιοι μπορούν να εγγραφούν στις Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες προς Οφειλέτες;
Η υπηρεσία αφορά τους οφειλέτες του Κ.Ε.Α.Ο. (οφειλέτες ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, ΟΑΕΕ, ΟΓΑ και ΕΤΑΑ που έχουν ενταχθεί στο Μητρώο Οφειλετών του Κ.Ε.Α.Ο.), καθώς και τους οφειλέτες του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ που δεν έχουν ενταχθεί στο Κ.Ε.Α.Ο.

Τονίζεται ότι:

  • οι εργοδότες του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ οι οποίοι εμφανίζονται ως ενεργοί στο Μητρώο Εργοδοτών του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ θα χρησιμοποιούν για την πρόσβασή τους στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες προς οφειλέτες τους ίδιους κωδικούς πρόσβασης της ηλεκτρονικής υπηρεσίας υποβολής Αναλυτικής Περιοδικής Δήλωσης.
  • όλοι οι υπόλοιποι οφειλέτες του Κ.Ε.Α.Ο. και του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ θα πρέπει να εγγραφούν (πιστοποιηθούν) στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες προς οφειλέτες και να λάβουν κωδικό χρήστη και συνθηματικό.

1.3. Πώς μπορώ να εγγραφώ (πιστοποιηθώ) στις Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες προς Οφειλέτες;
Η πιστοποίηση στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες προς οφειλέτες γίνεται μέσω διαδικτύου και απαιτεί την χρήση κωδικών TAXIS.

Για να πιστοποιηθείτε στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες από την κεντρική σελίδα του δικτυακού τόπου του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ (www.ika.gr) επιλέγετε «ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ» à «Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες προς Οφειλέτες» à «Πιστοποίηση Οφειλετών».

Στη συνέχεια ακολουθείτε τα βήματα της εφαρμογής καταχωρώντας τους κωδικούς που σας έχουν αποδοθεί από το TAXISNET, επιλέγοντας τον κωδικό χρήστη και το συνθηματικό και συμπληρώνοντας τα υποχρεωτικά πεδία που αφορούν στα προσωπικά και επαγγελματικά σας στοιχεία.

1.4. Πώς μπορώ να αλλάξω συνθηματικό;
Επιλέγοντας «Αλλαγή Συνθηματικού» από τα μενού των ηλεκτρονικών υπηρεσιών.

1.5. Μπορώ να χρησιμοποιήσω τους ίδιους κωδικούς πρόσβασης για να ενημερωθώ για τις οφειλές μου σε διαφορετικούς φορείς (π.χ. στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ και στον ΟΑΕΕ) ή για οφειλές μου από διαφορετική αιτία (π.χ. οφειλές από κοινή επιχείρηση και από οικοδομοτεχνικό έργο);
Οι οφειλές ενός οφειλέτη που αφορούν καθυστερούμενες εισφορές διαφορετικών φορέων ασφάλισης (πχ. ΙΚΑ-ΕΤΑΜ και ΟΑΕΕ) ή που αφορούν οφειλές στον ίδιο φορέα αλλά από διαφορετική αιτία (πχ. οφειλές κοινής επιχείρησης και οφειλές οικοδομοτεχνικού έργου), αντιστοιχούν σε διαφορετικούς Αριθμούς Μητρώου Οφειλέτη και ως εκ τούτου απαιτούνται ξεχωριστοί κωδικοί πρόσβασης για κάθε περίπτωση.

1.6. Έχω οφειλές στον ΟΑΕΕ / ΕΤΑΑ / ΟΓΑ και κατά την προσπάθεια πιστοποίησής μου στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες, εμφανίζεται μήνυμα ότι δεν υπάρχει το μητρώο μου στο μητρώο οφειλετών.
Το συγκεκριμένο μήνυμα εμφανίζεται σε περίπτωση που η οφειλή σας δεν έχει διαβιβαστεί στο Κ.Ε.Α.Ο. Για οποιαδήποτε πληροφορία σχετικά με αυτή, θα πρέπει να απευθυνθείτε στο ασφαλιστικό φορέα σας.

2. ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΟΦΕΙΛΕΤΩΝ

2.1. Πώς μπορώ να ενημερωθώ για την οφειλή μου;
Μέσω της ηλεκτρονικής υπηρεσίας «Πίνακας Χρεών Οφειλέτη» μπορείτε να ενημερωθείτε για το σύνολο των βεβαιωμένων οφειλών σας με τα αναλογούντα πρόσθετα τέλη μέχρι την τρέχουσα ημερομηνία έκδοσής του. Επιπρόσθετα μέσω της ηλεκτρονικής υπηρεσίας «Ηλεκτρονική Καρτέλα Οφειλέτη» έχετε τη δυνατότητα να πληροφορηθείτε αναλυτικότερα για την εικόνα των οφειλών, των καταβολών και των ρυθμίσεων σας.

2.2. Πώς μπορώ να ενημερωθώ για τα ποσά που οφείλω να καταβάλω και την προθεσμία καταβολής τους;
Για να ενημερωθείτε για τα ποσά που οφείλετε και για την προθεσμία καταβολής τους, μπορείτε να επισκεφτείτε την ηλεκτρονική υπηρεσία «Ηλεκτρονική Καρτέλα Οφειλέτη» και να επιλέξετε «Πληρωμές Οφειλέτη» στο αντίστοιχο μενού. Μέσω της καρτέλας «Πληρωμές Οφειλέτη» έχετε τη δυνατότητα να πληροφορηθείτε για τα ποσά οφειλών που είναι απαιτητά κατά τη δεδομένη χρονική στιγμή και συγκεκριμένα για τα ποσά των δόσεων ρύθμισης και την καταληκτική ημερομηνία καταβολής αυτών ή για τυχόν οφειλές εκτός ρύθμισης, καθώς και για το ποσό που πρέπει να καταβληθεί σε περίπτωση πλήρους εξόφλησης των οφειλών.

2.3. Πού μπορώ να ενημερωθώ για τις πληρωμές που έχω πραγματοποιήσει;
Για να ενημερωθείτε για τις πληρωμές που έχετε πραγματοποιήσει, μπορείτε να επισκεφτείτε την ηλεκτρονική υπηρεσία «Ηλεκτρονική Καρτέλα Οφειλέτη» και να επιλέξετε «Πιστώσεις» στο αντίστοιχο μενού. Σε περίπτωση καταβολής μέσω του διατραπεζικού συστήματος (ΔΙΑΣ) οι πιστώσεις θα εμφανίζονται στην καρτέλα μετά την πάροδο 2 εργάσιμων ημερών από την ημερομηνία εκτέλεσης της συναλλαγής από το πιστωτικό ίδρυμα.

3. ΡΥΘΜΙΣΗ ΟΦΕΙΛΩΝ

3.1. Πώς μπορώ να υπολογίσω τις δόσεις ρύθμισης και να ενημερωθώ για τις διατάξεις που ισχύουν;
Η εφαρμογή «Υπολογισμός Δόσεων Ρύθμισης» παρέχει στους οφειλέτες τη δυνατότητα να εξετάσουν εναλλακτικά σενάρια ρύθμισης των οφειλών τους ανάλογα με τις διατάξεις στις οποίες εμπίπτουν αυτές.

3.2. Που μπορώ να υποβάλλω αίτηση ρύθμισης;
Η αίτηση ρύθμισης για τους οφειλέτες ΙΚΑ-ΕΤΑΜ και Κ.Ε.Α.Ο. μπορεί να υποβληθεί είτε διαδικτυακά με χρήση της ηλεκτρονικής υπηρεσίας «Ρύθμιση Οφειλών» είτε στην αρμόδια Περιφερειακή Υπηρεσία Κ.Ε.Α.Ο. ή στην Ταμειακή Υπηρεσία Υποκαταστήματος ΙΚΑ-ΕΤΑΜ που ανήκει ο οφειλέτης

3.3. Αν υποβάλλω αίτηση ρύθμισης διαδικτυακά πώς μπορώ να παραλάβω την απόφαση ρύθμισης;
Η απόφαση ρύθμισης δημιουργείται ηλεκτρονικά και τίθεται σε ισχύ μετά την καταβολή της πρώτης δόσης της ρύθμισης. Εφόσον επιθυμείτε μπορείτε να παραλάβετε την απόφαση ρύθμισης από τηναρμόδια Περιφερειακή Υπηρεσία Κ.Ε.Α.Ο. ή στην Ταμειακή Υπηρεσία Υποκαταστήματος ΙΚΑ-ΕΤΑΜ που ανήκετε. Πάντως η ρύθμιση αποτυπώνεται ηλεκτρονικά στην υπηρεσία «Ηλεκτρονική Καρτέλα Οφειλέτη», όπου φαίνονται και οι απαιτητές δόσεις ρύθμισης.

3.4. Μπορώ να ρυθμίσω το σύνολο των οφειλών μου προς διαφορετικούς φορείς ή από διαφορετική αιτία υποβάλλοντας μία αίτηση ρύθμισης;
Για την ρύθμιση οφειλών που αφορούν καθυστερούμενες εισφορές διαφορετικών φορέων ασφάλισης (πχ. ΙΚΑ-ΕΤΑΜ και ΟΑΕΕ) ή για τη ρύθμιση οφειλών στον ίδιο φορέα από διαφορετική αιτία (πχ. οφειλές κοινής επιχείρησης και οικοδομοτεχνικού έργου) απαιτείται υποβολή ξεχωριστής αίτησης ρύθμισης και ξεχωριστή απόφαση ανά Αριθμό Μητρώου Οφειλέτη (ΑΜΟ).

3.5. Που καταβάλλω τις δόσεις ρύθμισης;
Οι δόσεις ρύθμισης καταβάλλονται είτε στις Περιφερειακές Υπηρεσίες Κ.Ε.Α.Ο. και τα Υποκαταστήματα ΙΚΑ-ΕΤΑΜ είτε μέσω του διατραπεζικού συστήματος ΔΙΑΣ με τη χρήση της Ταυτότητας Οφειλέτη.

3.6. Πότε καταβάλλω την πρώτη δόση και πότε τις επόμενες;
Αν η αίτηση ρύθμισης υποβληθεί στην αρμόδια Περιφερειακή Υπηρεσία Κ.Ε.Α.Ο. ή Ταμειακή Υπηρεσία του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, η καταβολή της πρώτης δόσης διενεργείται άμεσα. Σε περίπτωση υποβολής αίτησης ρύθμισης μέσω διαδικτύου δίνεταιπροθεσμία πέντε (5) ημερολογιακών ημερών από την υποβολή του αιτήματος η οποία, σε κάθε περίπτωση, δεν πρέπει να ξεπερνά την τελευταία εργάσιμη του μήνα υποβολής της αίτησης. Οι επόμενες δόσεις καταβάλλονται σύμφωνα με την καταληκτική ημερομηνία που προβλέπεται στην εκάστοτε ρύθμιση. Μπορείτε να πληροφορηθείτε για την καταληκτική ημερομηνία των δόσεών σας επιλέγοντας «Πληρωμές Οφειλέτη» στην ηλεκτρονική υπηρεσία «Ηλεκτρονική Καρτέλα Οφειλέτη».
 
4. ΠΛΗΡΩΜΕΣ ΜΕΣΩ ΤΡΑΠΕΖΑΣ

4.1. Τι είναι η Ταυτότητα Οφειλέτη;
Πρόκειται για έναν 20ψήφιο αριθμό που είναι απαραίτητος για την καταβολή οφειλών μέσω του διατραπεζικού συστήματος ΔΙΑΣ και αποδίδεται κεντρικά σε κάθε Αριθμό Μητρώου Οφειλέτη (Α.Μ.Ο.) του Κ.Ε.Α.Ο. και του Ι.Κ.Α. – Ε.Τ.Α.Μ.

4.2. Πώς μπορώ να λάβω την Ταυτότητα Οφειλέτη;
Μπορείτε να επισκεφτείτε την ηλεκτρονική υπηρεσία «Ηλεκτρονική Καρτέλα Οφειλέτη», στην οποία, μαζί με τα στοιχεία του οφειλέτη εμφανίζεται και ο 20ψήφιος αριθμός «Ταυτότητα Οφειλέτη».

Υπενθυμίζεται ότι για την πρόσβαση στην ηλεκτρονική υπηρεσία:

  • οι εργοδότες του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ οι οποίοι εμφανίζονται ως ενεργοί στο Μητρώο Εργοδοτών του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ εισάγουν τους ίδιους κωδικούς πρόσβασης που χρησιμοποιούν για την ηλεκτρονική υπηρεσία υποβολής Αναλυτικής Περιοδικής Δήλωσης.
  • όλοι οι υπόλοιποι οφειλέτες του Κ.Ε.Α.Ο. και του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ θα πρέπει να εγγραφούν (πιστοποιηθούν) στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες προς οφειλέτες και να λάβουν κωδικό χρήστη και συνθηματικό, από την κεντρική σελίδα του δικτυακού τόπου του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, επιλέγοντας «ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ» à «Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες προς Οφειλέτες» à «Πιστοποίηση Οφειλετών».

4.3. Ποια είναι η Ταυτότητα Οφειλέτη μου αν οφείλω σε περισσότερους του ενός ασφαλιστικούς φορείς ή αν μου έχουν καταλογιστεί οφειλές από διαφορετική αιτία;
Σε οφειλέτες που διαθέτουν περισσότερους του ενός Α.Μ.Ο. λόγω ύπαρξης οφειλών σε περισσότερους ασφαλιστικούς φορείς ή λόγω ύπαρξης οφειλών στον ίδιο φορέα από διαφορετική αιτία (π.χ. οφειλές από κοινή επιχείρηση & οφειλές από οικοδομοτεχνικό έργο στο Ι.Κ.Α. – Ε.Τ.Α.Μ.) αποδόθηκαν περισσότερες της μίας Ταυτότητες Οφειλέτη ανάλογα με τον αριθμό των Α.Μ.Ο. που αντιστοιχούν στο συγκεκριμένο φυσικό ή νομικό πρόσωπο.

4.4. Τι πρέπει να προσέξω πριν προβώ σε καταβολή ποσού μέσω τράπεζας;
Πριν την οποιαδήποτε πληρωμή ποσού καθυστερούμενων εισφορών μέσω τράπεζας, είναι απαραίτητο να πληροφορηθείτε μέσω της εφαρμογής «Ηλεκτρονική Καρτέλα Οφειλέτη», «Πληρωμές Οφειλέτη» για το ακριβές ποσό που πρέπει να καταβληθεί. Η συγκεκριμένη ενέργεια είναι σημαντική για τη διασφάλιση ορθών καταβολών.

4.5. Ποιον τύπο τραπεζικής συναλλαγής πρέπει να επιλέξω για να πληρώσω καθυστερούμενες εισφορές;
Κατά την καταβολή ποσών στο πιστωτικό ίδρυμα ή μέσω webbanking τόσο οι οφειλέτες Κ.Ε.Α.Ο. όσο και οι οφειλέτες του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ πρέπει να επιλέγουν την τραπεζική συναλλαγή με ένδειξη «Κ.Ε.Α.Ο.».

4.6. Πώς μπορώ να δω την πληρωμή που πραγματοποίησα μέσω τράπεζας;
Σε περίπτωση καταβολής μέσω του διατραπεζικού συστήματος (ΔΙΑΣ) μπορείτε να δείτε τις πληρωμές που πραγματοποιήθηκαν στην οθόνη «Πιστώσεις» της ηλεκτρονικής υπηρεσίας «Ηλεκτρονική Καρτέλα Οφειλέτη». Οι πληρωμές εμφανίζονται μετά την πάροδο 2 εργάσιμων ημερών από την ημερομηνία εκτέλεσης της συναλλαγής από το πιστωτικό ίδρυμα.

Πηγή: Ημερησία

Στη διάρκεια των 12 ημερών που βρίσκεται σε εφαρμογή η ρύθμιση των οφειλών σε ασφαλιστικά Ταμεία, σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Εργασίας, 21.222 οφειλέτες έχουν ρυθμιστεί οφειλές ύψους 995.427.552,71 ευρώ, ενώ έχουν εισπραχθεί 21.751.934,01 ευρώ.
Τα συνολικά στοιχεία αφορούν στο KEAO, καθώς και στους οφειλέτες του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, του ΟΑΕΕ (από τις 2/4/2015) και του ΕΤΑΑ (από τις 30/3/2015) που δεν έχουν ενταχθεί στο ΚΕΑΟ. Δεν περιλαμβάνονται τα στοιχεία της Τρίτης 14 Απριλίου για οφειλέτες του ΕΤΑΑ που δεν έχουν ενταχθεί στο ΚΕΑΟ καθώς και τα στοιχεία από τον ΟΑΕΕ για την Πέμπτη 9 Απριλίου.
Σημειώνεται ότι από το σύνολο των 21.222 αποφάσεων ρύθμισης που εκδόθηκαν, ποσοστό 11,17% (2.125 οφειλέτες του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ και του ΚΕΑΟ με ποσό οφειλής 176.737.877,38 ευρώ και 245 οφειλέτες του ΟΑΕΕ που δεν έχουν ενταχθεί στο ΚΕΑΟ με ποσό οφειλής 1.834.083,50 ευρώ) αφορά οφειλέτες που απώλεσαν παλαιότερες ρυθμίσεις και εντάχθηκαν στο νέο σχήμα ρύθμισης του Ν.4321/2015, ενώ το υπόλοιπο 88,83% αφορά οφειλέτες οι οποίοι δεν είχαν παλαιότερες ενεργές ρυθμίσεις.

 

Πηγή: Πρώτο Θέμα

Την πρόσληψη προσωπικού με έκτακτες διαδικασίες στα Κέντρα Πρώτης Υποδοχής και στην Υπηρεσία Ασύλου, προαναγγέλλει η αναπληρώτρια υπουργός Μεταναστευτικής Πολιτικής Τασία Χριστοδουλοπούλου με συνέντευξή της στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, λίγο μετά την ολοκλήρωση της δι-υπουργικής σύσκεψης για τη διαχείριση των αυξανόμενων μεταναστευτικών και προσφυγικών ροών.

Οι προσλήψεις, που θα αφορούν συμβάσεις ορισμένου χρόνου, θα συμπεριληφθούν στο σ/ν για τη Διοικητική Ανασυγκρότηση του αναπληρωτή υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης Γιώργου Κατρούγκαλου. Σημειώνεται ότι ήδη από το 2013 υπήρχε δέσμευση της ελληνικής κυβέρνησης προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για στελέχωση τόσο των Κέντρων Πρώτης Υποδοχής, όσο και της Υπηρεσίας Ασύλου, προκειμένου να λειτουργήσουν επαρκώς. Η δέσμευση για την ενίσχυση των υπηρεσιών συμπεριλαμβανόταν στο Εθνικό Σχέδιο Δράσης και για το λόγο αυτόν είχαν διατεθεί ευρωπαϊκά κονδύλια.

Όπως επισημαίνει η κ. Χριστοδουλοπούλου, στο πλαίσιο της διαχείρισης των αυξανόμενων ροών θα ενισχυθούν οι υπάρχουσες δομές στα νησιά και θα ενεργοποιηθούν επίσης δομές στην ηπειρωτική Ελλάδα. Όπου χρειασθεί, θα ενεργοποιηθούν εκ νέου ή θα δημιουργηθούν νέοι καταυλισμοί προσφύγων.

Άμεση θα είναι η συνεργασία με το υπουργείο Υγείας και συγκεκριμένα με το ΚΕΕΛΠΝΟ προκειμένου να καλυφθεί όλο το φάσμα των απαραίτητων ιατρικών εξετάσεων τόσο στις δομές Πρώτης Υποδοχής, όσο και στους χώρους που θα λειτουργήσουν στην ενδοχώρα.

Τέλος, η Ελλάδα έχει ξεκινήσει συζητήσεις με Ιταλία, Ισπανία και Κύπρο προκειμένου να διαμορφωθεί κείμενο αιτημάτων που θα απευθυνθεί προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Πρωταρχικό αίτημα θα είναι η ενεργοποίηση έκτακτης χρηματοδότησης προκειμένου να αντιμετωπισθεί η κρίση.

aftodioikisi.gr

Τετάρτη, 15 Απριλίου 2015 09:08

Φόρος και στις αγροτικές επιδοτήσεις

Του Σπύρου Δημητρέλη

Φόρο εισοδήματος ακόμη και για τις αγροτικές επιδοτήσεις θα κληθούν να καταβάλλουν με το φετινό εκκαθαριστικό οι αγρότες και κτηνοτρόφοι. Πρόκειται για ακόμη μια κρυμμένη φορολογική επιβάρυνση στο νέο κώδικα φορολογίας εισοδήματος που τα… φορολογικά του αποτελέσματα θα αποτυπωθούν για πρώτη φορά στο φόρο που θα βεβαιωθεί με το φετινό εκκαθαριστικό.
Οι αγρότες, κτηνοτρόφοι και ψαράδες συγκαταλέγονται σε αυτούς που φέτος θα κληθούν να βάλουν πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη για το φόρο εισοδήματος. Ο λόγος; Από το φορολογικό έτος 2014 θεωρούνται επί της ουσίας επιχειρηματίες καθώς το εισόδημά του θεωρείται ότι αποκτάται από την άσκηση επιχειρηματικής δραστηριότητας και φορολογείται με συντελεστή 13% από το πρώτο ευρώ.
Αυτό αποτελεί μια ιδιαίτερα επιβαρυντική αλλαγή σε σχέση με όσα ίσχυαν για τους αγρότες για την προηγούμενη χρήση, δηλαδή για το 2013. Για το φορολογικό έτος 2013 το αγροτικό εισόδημα θεωρούνται εισόδημα από μισθωτές υπηρεσίες και φορολογούνταν με την κλίμακα των μισθωτών και των συνταξιούχων. Έτσι, υπήρχε έμμεσο αφορολόγητο όριο ύψους έως και 9.550 ευρώ και έτσι η συντριπτική πλειονότητα των αγροτών δεν πλήρωνε φόρο εισοδήματος. Από το 2014 όμως η κατάσταση έχει αλλάξει.
Δεν θεωρείται, μάλιστα, εισόδημα μόνο αυτό που αποκτούν οι αγρότες από την πώληση των αγροτικών και κτηνοτροφικών προϊόντων. Καμιά διάκριση δεν γίνεται από για τις επιδοτήσεις που λαμβάνουν για την παραγωγή τους με αποτέλεσμα και αυτές να θεωρούνται ως κανονικό εισόδημα, να προστίθενται στο υπόλοιπο εισόδημα τους και να φορολογούνται με συντελεστή 13%.

Παράδειγμα
Αγρότης είχε το 2013 καθαρό εισόδημα ύψους 3.000 ευρώ από την πώληση αγροτικών προϊόντων ενώ εισέπραξε άλλες 3.000 ευρώ από επιδοτήσεις. Το συνολικό του εισόδημα ανήλθε το 2013 στις 6.000 ευρώ και δεν πλήρωσε φόρο εισοδήματος καθώς το εισόδημά του ήταν χαμηλότερο από το αφορολόγητο (μέσω έκπτωσης φόρου) όριο των περίπου 9.550 ευρώ.
Με το ίδιο εισόδημα το 2014 ο αγρότης του παραδείγματος θα κληθεί να πληρώσει φόρο εισοδήματος ύψους 780 ευρώ ενώ μαζί με την προκαταβολή φόρου 55% θα του βεβαιωθεί με το εκκαθαριστικό το συνολικό ποσό των 1.209 ευρώ. Μάλιστα, τα μισά από αυτό το ποσό είναι φόρος που αναλογεί στις αγροτικές επιδοτήσεις.
Το θέμα της φορολόγησης των αγροτικών επιδοτήσεων έχει απασχολήσει ήδη την ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών χωρίς, όμως, να έχει ακόμη αντιμετωπισθεί. Για την αντιμετώπιση του θέματος απαιτείται η κατάθεση νομοθετικής ρύθμισης στην Βουλή η οποία και θα απαλλάσσει τις αγροτικές αποζημιώσεις από τη φορολογία εισοδήματος.

Πηγή:capital.gr