Πολιτική συγκέντρωση του ΚΚΕ στην Πλαγιά
Την Κυριακή 3 Μαΐου στις 12 π.μ στη καφετέρια «ΑΙΓΛΗ» θα μιλήσει ο ΝΙΚΟΣ ΜΩΡΑΪΤΗΣ μέλος της ΕΠ Δυτικής Ελλάδας και βουλευτής του κόμματος
ΜΕ ΘΕΜΑ: ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΚΑΙ ΟΙ ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ ΚΚΕ
Από το Γραφείο Τύπου της Κ.Ο. Ακτίου – Βόνιτσας του ΚΚΕ
Μίνι καλοκαίρι από βδομάδα με 35άρια
Το καλοκαίρι πλησιάζει και ο υδράργυρος κοκκινίζει την πρώτη εβδομάδα του Μαΐου, με τη θερμοκρασία να σκαρφαλώνει μέχρι και τους 35 βαθμούς Κελσίου.
Το Σάββατο 02/05 προβλέπονται αραιές νεφώσεις κατά περιόδους πιο πυκνές, ενώ η θερμοκρασία θα φτάσει τους 26 βαθμούς Κελσίου.
Την Κυριακή 03/05 θα έχουμε αραιές νεφώσεις κατά τόπους πιο πυκνές στα βόρεια με τη θερμοκρασία να κυμαίνεται από 14 έως 28 βαθμούς Κελσίου.
Τη Δευτέρα 04/05 προβλέπεται γενικά αίθριος, αλλά τις μεσημβρινές και απογευματινές ώρες θα αναπτυχθούν τοπικές νεφώσεις στα ηπειρωτικά. Η θερμοκρασία θα φτάσει τους 28 βαθμούς Κελσίου.
Την Τρίτη 05/05 περιμένουμε λίγη συννεφιά το πρωί και το μεσημέρι, ενώ η θερμοκρασία θα κυμαίνεται από 14 έως 28 βαθμούς Κελσίου.
Από την Τετάρτη 06/05 μέχρι και την Παρασκευή 08/05 ο καιρός θα είναι αίθριος, με τη θερμοκρασία να σκαρφαλώνει μέχρι και τους 32 βαθμούς Κελσίου!
Γι΄ αυτό πάρτε μαζί σας μαγιό και αντηλιακό! Πού ξέρετε; Μπορεί να θέλετε να κάνετε μια βόλτα στη θάλασσα και γιατί όχι, να βουτήξετε...
Πηγή: Το Βήμα
Αυτά είναι τα νέα ηλεκτρονικά «ραβασάκια» της εφορίας
Νέα ηλεκτρονικά «ραβασάκια» της εφορίας αποστέλλει η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων σε εκατομμύρια αποδέκτες. Όσοι τα λάβουν, μπορεί να θεωρούν ότι συμπεριλαμβάνονται στους τυχερούς. Ποιοι είναι αυτοί; Όσοι χρωστούν στην εφορία έως και 50 ευρώ, καθώς καλούνται για ρύθμιση εδώ και τώρα.
Εξάλλου, με απόφαση της Νάντιας Βαλαβάνη, δόθηκε παράταση και στην προθεσμία για την προκαταβολή φόρου. Όσον αφορά στο ηλεκτρονικό προσκλητήριο που ξεκίνησε να αποστέλλεται, έχει την ακόλουθη μορφή:
«ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΣΟΔΩΝ
Αποδέκτης: ………………………., Username: …………………………………
ΕΙΔΟΠΟΙΗΣΗ - ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ
Σας ενημερώνουμε ότι σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 1 έως και 17 του ν.4321/2015, έχετε τη δυνατότητα υπαγωγής των οφειλών σας σε ρύθμιση, με αίτηση που υποβάλλεται στην ηλεκτρονική διεύθυνση www.gsis.gr, με τη χρήση των προσωπικών κωδικών εισόδου.
Η ως άνω ρύθμιση περιλαμβάνει απαλλαγές από πρόσθετους φόρους ή τέλη του ν.2523/1997, πρόστιμα εκπρόθεσμης υποβολής ή μη υποβολής δήλωσης ή ανακριβούς δήλωσης του ν.4174/2013 που έχουν συμβεβαιωθεί με την κύρια οφειλή και από προσαυξήσεις και τους τόκους εκπρόθεσμης καταβολής που επιβαρύνουν τις οφειλές, σύμφωνα με τον πίνακα που ακολουθεί.
Επίσης, εάν προκαταβληθεί ποσό (κατ’ ελάχιστο 200€) βασικής οφειλής, παρέχεται ισόποση απαλλαγή επί των συνολικών προσαυξήσεων και των τόκων εκπρόθεσμης καταβολής, σύμφωνα με το επιλεγμένο πρόγραμμα ρύθμισης.
Οι οφειλές που υπάγονται στη ρύθμιση επιβαρύνονται με μειωμένο ετήσιο επιτόκιο ύψους 3% αντί του ισχύοντος 8,76%, ενώ απαλλάσσονται από τόκους εάν το ύψος της συνολικής βασικής ρυθμισμένης οφειλής είναι μικρότερο των 5.000€.
Επιπλέον, καθ’ όλη τη διάρκεια τη ρύθμισης, δεν υπολογίζονται τα πρόστιμα των άρθρων 57 και 59 του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας και του άρθρου 6 του Κώδικα Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων».
Πηγή: Realnews.gr
Με δυσκολίες η εξεταστική του Σεπτεμβρίου
Μάλλον δύσκολη θα αποδειχθεί για τους φοιτητές η εξεταστική του Σεπτεμβρίου.
Ειδικότερα, οι φοιτητές των οποίων η μετεγγραφή ολοκληρώθηκε στο Β εξάμηνο σπουδών, δεν μπορούν να εξεταστούν το Σεπτέμβριο στα μαθήματα του Α εξαμήνου του Τμήματος στο οποίο μετέφεραν τη θέση τους με αποτέλεσμα να παρατείνεται ο χρόνος των σπουδών τους. Το θέμα έφθασε και στη Βουλή με πρωτοβουλία του βουλευτή Πιερίας του ΣΥΡΙΖΑ Ζήση Ζάννα ο οποίος απηύθυνε σχετική ερώτηση προς τον υπουργό Παιδείας την οποία συνυπογράφουν αρκετοί βουλευτές του κυβερνώντος κόμματος.
Όπως αναφέρεται στο κείμενο «ναι μεν υπάρχει πρόνοια στο νόμο ώστε οι μεταφερόμενοι φοιτητές να δύνανται να κάνουν χρήση των διατάξεων του άρθρου 35 του Ν. 4115/2013 (Α΄ 24) που δίνουν τη δυνατότητα στους φοιτητές που εισάγονται σε Τμήμα των Πανεπιστημίων ή Τ.Ε.Ι. ή στις Ανώτατες εκκλησιαστικές ακαδημίες να αναγνωρίσουν μαθήματα, τα οποία έχουν διδαχθεί και εξεταστεί επιτυχώς στο Τμήμα προέλευσής τους, ωστόσο η αναγνώριση των μαθημάτων πραγματοποιείται με απόφαση της Γενικής Συνέλευσης ή του Ακαδημαϊκού Συμβουλίου του Τμήματος, κατά περίπτωση».
Υπάρχουν, περιπτώσεις φοιτητών που μετέφεραν τη θέση εισαγωγής τους και δεν κατάφεραν να αναγνωρίσουν το σύνολο των μαθημάτων του Α΄ εξαμήνου από το τμήμα προέλευσης ενώ δεν τους δίνεται η δυνατότητα να εξεταστούν το Σεπτέμβριο στα μαθήματα του Α΄ εξαμήνου στο τμήμα όπου έχουν μεταφέρει τη θέση τους, παρά μόνο σε αυτά του Β΄ εξαμήνου.
Πηγή: Τα Νέα
Βιβλιάριο υγείας για όλους τους ανασφάλιστους
Σύστημα χορήγησης Βιβλιαρίων Υγείας Ανασφάλιστων (ΒΥΑ) σε όλους τους ανασφάλιστους, χωρίς εισοδηματικό κριτήριο, προωθεί το Σχέδιο Κοινής Υπουργικής Απόφασης, με τίτλο «Ρυθμίσεις για τη διασφάλιση της πρόσβασης των ανασφάλιστων στο Δημόσιο Σύστημα Υγείας», που ετέθη σε δημόσια διαβούλευση.
Με το ΒΥΑ όλοι οι δικαιούχοι θα έχουν δωρεάν πρόσβαση σε όλες τις δημόσιες δομές υγείας, και όπως αναφέρει ο αναπληρωτής υπουργός Υγείας, Ανδρέας Ξανθός, «δεδομένου ότι η χώρα βρίσκεται εν μέσω ανθρωπιστικής κρίσης, στόχος της Κ.Υ.Α είναι να διασφαλιστεί η ανεμπόδιστη πρόσβαση των ανασφάλιστων στην υγειονομική περίθαλψη, στη φαρμακευτική κάλυψη και στις εργαστηριακές εξετάσεις».
Επίσης, θεσπίζεται ένα νέο σύστημα με το οποίο οι αιτήσεις και τα δικαιολογητικά (των οποίων ο αριθμός μειώνεται) θα κατατίθενται στα ΚΕΠ, από τα οποία θα προμηθεύονται οι δικαιούχοι και το Βιβλιάριο Υγείας Ανασφάλιστου.
Στην κατηγορία των δικαιούχων εντάσσονται κατηγορίες πληθυσμού, που είτε αποκλείονταν από το Σύστημα Υγείας είτε αντιμετώπιζαν προβλήματα προσβασιμότητας.
Παράλληλα, όπως δήλωσε ο κ. Ξανθός, εντείνονται οι προσπάθειες για στελέχωση του Δημόσιου Συστήματος Υγείας έτσι ώστε, «αφενός η νέα ρύθμιση να είναι άμεσα υλοποιήσιμη και χωρίς να προκαλεί χρόνους αναμονής και αφετέρου προκειμένου το κόστος το οποίο θα συνεπάγεται η αυξημένη ζήτηση να απορροφηθεί από τον ευρύτερο σχεδιασμό για την ενίσχυση του Δημόσιου Συστήματος Υγείας».
Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υγείας καλεί όλους τους εμπλεκόμενους φορείς και τους πολίτες να συμμετάσχουν στη διαδικασία της δημόσιας διαβούλευσης υποβάλλοντας τις απόψεις, τα σχόλια και τις παρατηρήσεις τους μέχρι το μεσημέρι της 11ης Μαΐου.
Πηγή: Καθημερινή
Διαπραγματεύσεις στο «κόκκινο»: Σε ποια μέτρα λέει «ναι» η κυβέρνηση
Πολιτική διαπραγμάτευση πλέον στο Brussels Group
Στην πιο σκληρή φάση αφ’ότου ξεκίνησαν πριν τρεις μήνες εισέρχονται πλέον οι διαπραγματεύσεις της κυβέρνησης, τόσο με τους θεσμούς, όσο (ή κυρίως) όμως στο εσωτερικό της.
Αν και λόγω της ανάπαυλας του τριημέρου της Πρωτομαγιάς, η κυβέρνηση φαίνεται να παίρνει μικρή ανάσα στο εσωκομματικό πεδίο των αντιδράσεων και αντιπαραθέσεων, μετά την μαραθώνια συνεδρίαση στο υπουργικό συμβούλιο που διήρκεσε έως αργά χθες το βράδυ, φαίνεται να περιπλέκεται η εικόνα για τα μέτρα στα οποία θα καταλήξει η κυβέρνηση, για να κλείσει άμεσα η ενδιάμεση συμφωνία με τους θεσμούς.
Μοιραία το επίκεντρο των διαπραγματεύσεων μετατοπίζεται πλέον στις Βρυξέλλες όπου συνεχίζονται σήμερα και θα διαρκέσουν τουλάχιστον μέχρι την Κυριακή. Αλλάζει όμως και η δυναμική της, με την πληθώρα των νέων προσώπων που συγκροτούν πλέον (18 στον αριθμό μαζί με τον επικεφαλής κύριο Γιώργο Χουλιαράκη) την νέα διαπραγματευτική ομάδα των Βρυξελλών.
Στο Brussels Group μετέχουν πλέον συνεργάτες του κυρίου Βαρουφάκη, του κυρίου Δραγασάκη αλλά ακόμη και επικεφαλής του Γραφείου του Πρωθυπουργού, κυρία Κωνσταντίνα Κιντώνη. Όλοι βρίσκονται σε ανοιχτή γραμμή με την Αθήνα και ειδικά με το Μέγαρο Μαξίμου, για να λαμβάνουν εντολές για πολιτική διαπραγμάτευση. Στόχος είναι η επίτευξη συμφωνία μέσα στην εβδομάδα, ίσως και την Δευτέρα ακόμα σε ένα έκτακτο Eurogroup, όπως έλεγαν ελληνικές πηγές από τις Βρυξέλλες.
Την Παρασκευή το Brussels Group από τις 10:00 το πρωί θα γίνει συζήτηση για το ενεργειακό πλαίσιο της χώρας, τα φορολογικά ζητήματα και τις πολιτικές για την επίτευξη των δημοσιονομικών στόχων. Μέσα στην ημέρα θα γίνει παράθεση των στόχων για το πρωτογενές πλεόνασμα από την ελληνική αλλά και από την Ευρωπαϊκή πλευρά καθώς και επίσης και των μακροοικονομικών και δημοσιονομικών στόχων για το 2022.
Οι διαπραγματεύσεις θα διαρκέσουν μέχρι και το απόγευμα του Σαββάτου, περίπου στις 18:30 και τη Κυριακή θα επιστρέψει στην Ελλάδα η διαπραγματευτική ομάδα.
Τι δίνουν και τι παίρνουν
Στην μαραθώνια συνεδρίαση του υπουργικού συμβουλίου χθες με τον πρωθυπουργό τέθηκε το πλαίσιο της διαπραγμάτευσης, όχι όμως και τα μέτρα στη λεπτομέρειά τους. Στο πακέτο των μέτρων που στέλνει στους θεσμούς, η κυβέρνηση εμφανίζεται έτομη «να βάλει και νερό στο κρασί της», ειδικά σε ασφαλιστικό και εργασιακά.
Στο κυβερνητικό επιτελείο πιστεύουν πως μια σειρά από μέτρα τα οποία θα φέρουν λεφτά στα ταμεία του κράτους θα αποτελέσουν και το «κλειδί» για την οριστική συμφωνία.
Ανάμεσα σε αυτά περιλαμβάνονται:
- αύξηση του φόρου πολυτελείας
- υποχρεωτική χρήση πληρωμών με κάρτες
- μπόνους σε συνεπείς φορολογούμενους
- περαίωση των εκκρεμών φορολογικών υποθέσεων
- πλήρης ανεξαρτητοποίησης της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων
Συγεκριμένα στα σχέδια του οικονομικού επιτελείου είναι να επιβληθεί φόρος:
- 1 ως 5 ευρώ ή 3%-5% ανά διανυκτέρευση στα πολυτελή καταλύματα σε νησιά του αιγαίου με 3.100 ή 4.100 κατοίκους και άνω,
- 3% φόρος επί του τζίρου σε μπαρ - νυχτερινά κέντρα - πολυτελή εστιατόρια στα νησιά , αλλά μόνον κατά τη θερινή περίοδο,
- Φόρος πολυτελείας 6% σε κοσμηματοπωλεία, είδη ρουχισμού, έργα τέχνης σε όλη τη χώρα.
- οι συναλλαγές πάνω από 70 ευρώ θα γίνονται υποχρεωτικά με πιστωτικές ή χρεωστικές κάρτες
Αγκάθια
Το ασφαλιστικό ίσως είναι η πιο δύσκολη "κόκκινη" γραμμή, όσον αφορά στις περικοπές συντάξεων, όμως υπάρχει διάθεση για κατάργηση των πρόωρων συντάξεων σε ευγενή ταμεία με πιο χαρακτηριστική περίπτωση αυτή των τραπεζικών υπαλλήλων.
Στις επικουρικές, δεν αποκλείεται στις διαβουλεύσεις του Ιουνίου να εξεταστούν περικοπές σε υψηλές συντάξεις π.χ. πάνω από 300 ευρώ, αν και στελέχη της κυβέρνησης όπως ο υπουργός Εργασίας Πάνος Σκουρλέτης δεν σκέφτονται να συζητήσουν για μείωση επικουρικών.
Η 13η σύνταξη παραμένει στο τραπέζι αλλά, όπως ξεκαθάρισε κυβερνητικό στέλεχος, δεν θα αποτελέσει αντικείμενο ρήξης και ήδη αναζητείται φόρμουλα όπως να μην καταβληθεί από φέτος ή να καταβληθεί κομμένη ή να είναι λιγότεροι οι δικαιούχοι.
Πηγή: Πρώτο Θέμα
Απόψε το υπουργικό συμβούλιο αποφασίζει για το δημοψήφισμα
Στη σκιά του χθεσινού Euro Working Group, με φόντο τις προσπάθειες για επίτευξη συμφωνίας και με τον χρόνο να πιέζει ασφυκτικά, συνεδριάζει σήμερα στις 5 το απόγευμα το υπουργικό συμβούλιο υπό τον Αλέξη Τσίπρα.
Στο επίκεντρο της συνεδρίασης αναμένεται να βρεθούν οι τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο των διαπραγματεύσεων με τους πιστωτές, οι προσπάθειες για επίτευξη συμφωνίας τα επόμενα εικοσιτετράωρα, τα μέτρα που προτίθεται να πάρει η κυβέρνηση, η εσωτερική πολιτική κατάσταση και θέματα σχετικά με τη βελτίωση της εικόνας της κυβέρνησης. Συνολικά, θα συζητηθεί η τακτική της κυβέρνησης για το αμέσως επόμενο διάστημα.
Ανάγκη για επίσπευση διαπραγματεύσεων
Σύμφωνα με πληροφορίες, το οικονομικό επιτελείο αναμένεται να ενημερώσει τα μέλη του υπουργικού συμβουλίου για το σημείο στο οποίο βρίσκονται οι διαπραγματεύσεις και τις προοπτικές που υπάρχουν. Επίσης, αναμένεται να τονιστεί η ανάγκη να επισπευστούν οι διαπραγματεύσεις με στόχο να υπάρξει άμεσα συμφωνία, κάτι που, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, επιθυμούν και οι πιστωτές.
Στο τραπέζι και το δημοψήφισμα
Η συζήτηση στο υπουργικό συμβούλιο αναμένεται να περιστραφεί και γύρω από το θέμα του δημοψηφίσματος, καθώς τόσο ο πρωθυπουργός όσο και πολλά μέλη του οργάνου έχουν δηλώσει ότι αν η προτεινόμενη συμφωνία ξεφεύγει από τους όρους της λαϊκής εντολής της 25ης Ιανουαρίου, θα πρέπει η κυβέρνηση να προσφύγει στο λαό.
Οδηγίες προς υπουργούς ότι η πίεση θα είναι μεγάλη
Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, ο πρωθυπουργός αναμένεται να επιστήσει την προσοχή στα μέλη του υπουργικού συμβουλίου ότι η πίεση τα επόμενα 24ωρα θα είναι πολύ μεγάλη, ότι θα πρέπει να είναι προσεκτικοί στις δημόσιες δηλώσεις τους, να εκφράζονται με μία φωνή και να συνεργάζονται με το συντονιστικό κέντρο και το επικοινωνιακό επιτελείο, προκειμένου να επιτευχθεί το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα, καθώς ο «επικοινωνιακός πόλεμος» θα κορυφωθεί τις επόμενες ημέρες.
Η ημερήσια διάταξη του σημερινού υπουργικού συμβουλίου
Σύμφωνα με non paper του Μεγάρου Μαξίμου, πέρα από την ενημέρωση για την πρόοδο των διαπραγματεύσεων στην ημερήσια διάταξη του σημερινού υπουργικού συμβουλίου υπάρχουν και τα εξής θέματα:
Ενημέρωση του Υπουργικού Συμβουλίου για τα σχέδια νόμου αρμοδιότητας του Υπουργείου Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων:
- Σχέδιο νόμου σε στάδιο επεξεργασίας «Ρυθμίσεις για την τριτοβάθμια εκπαίδευση, την έρευνα και άλλες διατάξεις» (Εισηγητής ο Υπουργός Α. Μπαλτάς)
- Σχέδιο νόμου υπό κατάθεση «Επείγοντα μέτρα για την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση» (Εισηγητές ο Υπουργός Α. Μπαλτάς και ο Αναπληρωτής Υπουργός Παιδείας Α. Κουράκης)
- Σχέδιο νόμου «Επείγοντα μέτρα για την αντιμετώπιση της βίας στον αθλητισμό και άλλες διατάξεις» (Εισηγητές ο Υπουργός Α. Μπαλτάς και ο Υφυπουργός Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων, αρμόδιος για θέματα Αθλητισμού, Σ. Κοντονής.
Ενημέρωση του Υπουργικού Συμβουλίου από τον Υπουργό Επικρατείας Ν. Παππά για τα αμέσως επόμενα βήματα εφαρμογής του νόμου για την ΕΡΤ Α.Ε. (ν. 4324/2015). Εισήγηση για το σχέδιο νόμου (σε επεξεργασία) για την προκήρυξη νέων αδειών τηλεοπτικών μέσων.
Συζήτηση για τον προγραμματισμό νομοθετικού έργου άλλων Υπουργείων για το αμέσως προσεχές χρονικό διάστημα και για την εφαρμογή της Α.Π. Υ155/1-4-2015 εγκυκλίου του Πρωθυπουργού για τους κανόνες, τις αρχές και τις διαδικασίες άσκησης της Κυβερνητικής Νομοθετικής Πρωτοβουλίας.
Eπιστολή-πρόκληση για αυξήσεις στους μισθούς έως και... 40%!
Aύξηση στις μηνιαίες αποδοχές που αγγίζει το... 40% προβλέπει η εξώδικη πρόσκληση της Πανελλήνιας Oμοσπονδίας Σιδηροδρομικών προς τη διοίκηση του OΣE, της TPAINOΣE και της EEΣΣTY για την υπογραφή νέας Συλλογικής Σύμβασης Eργασίας.
Σύμφωνα με την επιστολή που κοινοποιήθηκε τόσο στο οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης όσο και στον υπουργό Eργασίας και τον αναπληρωτή υπουργό Yποδομών - Mεταφορών και Δικτύων, οι σιδηροδρομικοί ζητούν καταρχήν να σταματήσει η διαδικασία ιδιωτικοποίησης των δύο εταιρειών που βρίσκεται σε εξέλιξη, ενώ παράλληλα διεκδικούν προνόμια και επιδόματα «μιας άλλης εποχής» που δεν συμβαδίζουν με τη λιτότητα της σημερινής εποχής.
Tη στιγμή που η χώρα «δανείζεται» από δημόσιες επιχειρήσεις, οργανισμούς, ανεξάρτητες αρχές και τοπική αυτοδιοίκηση για να μπορέσει να πληρώσει μισθούς και συντάξεις, η ΠOΣ διαπραγματεύεται με τις διοικήσεις των τριών σιδηροδρομικών εταιρειών επαναφορά επιδομάτων για βρεφονηπιακούς σταθμούς, δώρων Xριστουγέννων και Πάσχα, επιδόματα αδείας γέννας και σπουδών, και ποσοστό επί των πωλήσεων σε έσοδα από εισιτήρια και εμπορευματικές μεταφορές.
ΣΕ ΔΕΙΝΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΘΕΣΗ
Σύμφωνα με τα όσα αναφέρονται στην εξώδικη πρόσκληση, με «την εφαρμοζόμενη πολιτική της λιτότητας, την αύξηση των έμμεσων φόρων, την κατάργηση των Συλλογικών Συμβάσεων, τις αλλεπάλληλες μειώσεις των αποδοχών του, τη διπλή εφαρμογή της μείωσης του μισθού κατά 25% ως οριζόντια περικοπή με την ένταξη στο Eνιαίο Mισθολόγιο, το προσωπικό έχει οδηγηθεί σε δεινή οικονομική και κοινωνική θέση».
Πρόκειται για μία «πρόταση» που σίγουρα «φωτογραφίζει» απαιτήσεις περασμένων ετών, που οι δημόσιες επιχειρήσεις ήταν πόλος έλξης νέων υπαλλήλων, μιας και εξασφάλιζαν ένα άκρως ικανοποιητικό μηνιαίο εισόδημα. Yπενθυμίζεται ότι σήμερα ο μέσος μηνιαίος μεικτός μισθός στην TPAINOΣE φτάνει τα 2.500 ευρώ, με το καθαρό μηναίο εισόδημα να αγγίζει τα 1.800 ευρώ. Στελέχη του Oργανισμού εκτιμούν ότι αν ικανοποιηθούν όλα τα αιτήματα τότε οι μηνιαίες αποδοχές θα πρέπει να αυξηθούν μέχρι και 40%. Kαι όλα αυτά όταν τα δημόσια ταμεία είναι άδεια...
Συγκεκριμένα οι εργαζόμενοι ζητούν:
• Nα εφαρμοσθεί η πενθήμερη εργασία.
• Kάλυψη κενών θέσεων με την επαναφορά όλων των σιδηροδρομικών που μετατάχθηκαν με τον νόμο 3891/2010, την άμεση επαναπρόσληψη των απολυμένων (από τον τομέα των Kλιναμαξών - Kλινοθεσίων) και τη θεσμοθέτηση σχετικών διατάξεων για τη μόνιμη παραμονή των μαθητών του OAEΔ.
• Δωρεάν μετακινήσεις σε ευπαθείς ομάδες, όπως οι άνεργοι, AMEA, μαθητές, φοιτητές, χαμηλοσυνταξιούχοι.
• Aπεξάρτηση των εταιρειών από το ενιαίο μισθολόγιο, προκειμένου να επανέλθουν σε ισχύ οι όροι των ΣΣE που καταργήθηκαν με τον ν. 3891/2010 και επαναφορά του θεσμού των ελεύθερων συλλογικών διαπραγματεύσεων και για μισθολογικά θέματα.
• Eπαναφορά του θεσμού της διαμεσολάβησης όπως ίσχυε.
• Xορήγηση του εφάπαξ με τις διατάξεις που ίσχυαν πριν από τον τελευταίο νόμο και τον μαθηματικό τύπο.
• Aναγνώριση των τίτλων σπουδών που αντιστοιχούν σε ανώτερη κατηγορία τυπικών προσόντων από εκείνη στην οποία υπηρετούν και προσλήφθηκαν.
• Xορήγηση επιδόματος επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας σε όσους δεν το λαμβάνουν, ενώ το δικαιούνται λόγω των καθηκόντων που εκτελούν.
• Xορήγηση μηνιαίου επιδόματος θέσης ευθύνης και στους επικεφαλής Tομέα, επικεφαλής Oμάδας και θέσης ευθύνης τήρησης δρομολογίων όπως προβλέπεται από την υπάρχουσα νομοθεσία.
• Προσαύξηση 30% για εργασία του Σαββάτου.
• Kαταβολή του επιδόματος συζύγου σε ποσοστό 10% επί του βασικού μισθού.
• Nα επιστραφεί και να χορηγείται από εδώ και στο εξής στο προσωπικό ως προσωπική διαφορά η μείωση πέραν του ποσοστού 25%, που επήλθε με την εφαρμογή με τους ν. 4024/2011 και 4093/2012, δύο φορές της μείωσης του 25% κατ΄ ανώτατο όριο, σύμφωνα με την απόφαση του Eλεγκτικού Συνεδρίου.
• Στο προσωπικό της εταιρείας που απασχολείται σε πενθήμερη εργασία να χορηγείται ως πρόσθετη ανάπαυση μία εργάσιμη ημέρα, η οποία θα χορηγείται εκτός του διμήνου Iουλίου - Aυγούστου λαμβανομένων υπόψη των υπηρεσιακών αναγκών της εταιρείας.
• Nα χορηγείται αλλαγή βάρδιας μετά την πάροδο του 40ώρου νυχτερινής εργασίας.
• Nα χορηγείται άδεια μίας ημέρας ανά ημερολογιακό έτος για ετήσιο προληπτικό ιατρικό έλεγχο (check up).
• Για τις ανάγκες του διοικητικού συμβουλίου του ΣYN.Π.E./O.Σ.E. χορηγούνται τριάντα ημέρες άδεια μηνιαίως. Tο αυτό ισχύει και για το Πολιτιστικό Mορφωτικό Kέντρο Σιδηροδρομικών N.Aττικής (Π.M.K.-Σ N. ATTIKHΣ).
• Nα χορηγείται σε κάθε εργαζόμενο για τη γέννηση του πρώτου και δεύτερου τέκνου εφάπαξ ποσό εξακοσίων ευρώ και για το τρίτο και άνω τέκνο εφάπαξ χρηματικό ποσό χιλίων διακοσίων ευρώ. Nα χορηγείται από την εταιρεία το ποσό των διακοσίων πενήντα ευρώ κατ΄ έτος για κάθε παιδί εργαζομένου που φοιτά στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, το ποσό των τριακοσίων ευρώ κατ΄ έτος για κάθε παιδί εργαζόμενου που φοιτά στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, το ποσό των τετρακοσίων ευρώ κατ΄ έτος για κάθε παιδί που φοιτά στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, έως την ολοκλήρωση της κανονικής διάρκειας των σπουδών του, όπως αυτή προβλέπεται από το πρόγραμμα σπουδών της σχολής του. Eιδικά για τέκνα που σπουδάζουν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση εκτός τόπου κατοικίας τους, να χορηγείται κατ΄ έτος το ποσό των χιλίων διακοσίων ευρώ.
Παροχές
Tροφεία, κόστος ταξί και δωροεπιταγές
Δωροεπιταγές, επιδόματα για παιδικούς σταθμούς, «τροφεία», είναι μερικά από τα αιτήματα των εργαζόμενων. Mεταξύ άλλων ζητείται:
- Στους εργαζόμενους που κάνουν χρήση υπηρεσιών βρεφονηπιακού και παιδικού σταθμού να καταβάλλεται μηνιαίως και μέχρι του ποσού 350 ευρώ ανά τέκνο η σχετική δαπάνη για κάθε παιδί, με την προσκόμιση αποδείξεων που εκδίδει ο σταθμός στο όνομα της εταιρείας.
- Xορήγηση δωροεπιταγών στους εργαζόμενους στο ποσό που αναλογεί με το ήμισυ των αποδοχών για το Πάσχα και το καλοκαίρι και ενός μισθού για τα Xριστούγεννα και ως αντιστάθμισμα των αυξημένων ασφαλιστικών εισφορών που καταβάλλουν οι εργαζόμενοι για το TAΠOTE.
- Nα χορηγείται σε κάθε εργαζόμενο για τη σίτισή του διατακτικές τροφής έξι ευρώ ανά ημέρα φυσικής παρουσίας του στον χώρο εργασίας, ως κοινωνική παροχή.
- Nα ισχύει για όλους τους εργαζόμενους, συνταξιούχους σιδηροδρομικούς και μεταταγμένους, τις συζύγους και τα τέκνα έως εικοσιπέντε ετών η δωρεάν σιδηροδρομική μετακίνηση. Παράλληλα, οι εργαζόμενοι στον OΣE ζητούν και παροχές σε είδος, όπως φόρμες και στολές.
- Για τους εργαζόμενους που ολοκληρώνουν ή αναλαμβάνουν την εργασία τους μεταξύ των ωρών 22.00 -6.00, καθώς και σε όσους μετακινούνται για υπηρεσιακούς λόγους, η εταιρεία αναλαμβάνει να καλύπτει το κόστος μετακίνησής τους με ταξί και μέχρι του ποσού των δέκα ευρώ ημερησίως, με την προσκόμιση της ταμειακής απόδειξης του ταξί.
- Σε περίπτωση που ο εργαζόμενος επιλέξει τη χρήση του ιδιωτικού αυτοκινήτου, η εταιρεία αναλαμβάνει την κάλυψη οδοιπορικών εξόδων τα οποία καθορίζονται στο ποσό του 0,25 ευρώ ανά χιλιόμετρο και καταβάλλονται οδοιπορικά έξοδα, με την προσκόμιση σχετικής υπεύθυνης δήλωσης χρήσης I.X.
- Xορήγηση ποσοστού 3% επί των εισπράξεων των εισιτηρίων που εκδίδονται επί των τρένων και των μικροδεμάτων, στο προσωπικό που απασχολείται με αυτά.
Πηγή: Ημερησία
Το υπουργείο Άμυνας ανακοίνωσε προσλήψεις 1.000 οπλιτών
Απόφαση για τη δρομολόγηση των σχετικών διαδικασιών ώστε να προσληφθούν 1000 οπλίτες, υπέγραψε ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Πάνος Καμμένος.
Συγκεκριμένα, πρόκειται για 1000 προσλήψεις οπλιτών βραχείας ανακατάταξης (ΟΒΑ), εκ των οποίων 600 θα είναι στο Στρατό, 200 στο Ναυτικό και 200 στην Αεροπορία. Οι προσλήψεις αφορούν περίοδο δυο ετών η οποία μπορεί να παραταθεί για ένα ακόμα έτος.
Η δυνατότητα ανακατάταξης δίνεται μόνο σε οπλίτες που υπηρετούν, εφόσον εκπληρώσουν τη θητεία τους, ενώ δε δίνεται σε εφέδρους. Οι παραπάνω οπλίτες θα συνεχίζουν να υπηρετούν στις μονάδες από τις οποίες και θα απολύονται και οι οποίες έχουν καθορισθεί με σχετική υπουργική απόφαση, χωρίς δυνατότητα μετάθεσης.
aftodioikisi.gr
Δεν υπήρχαν λεφτά για τις συντάξεις την Τρίτη το πρωί - Δεν έφταιγε ο «ΔΙΑΣ»
Σε σημαντική έλλειψη ρευστότητας και όχι σε τεχνικό πρόβλημα, οφείλεται η καθυστέρηση στην πληρωμή των συντάξεων, αποκαλύπτουν την Πέμπτη οι Financial Times.
Επικαλούμενοιοι Έλληνες αξιωματούχους που διαψεύδουν την επίσημη γραμμή περί προβλημάτων στο σύστημα ΔΙΑΣ, οι FT κάνουν λόγο για τρύπα εκατομμυρίων ευρώ μέχρι την Τρίτη το πρωί.
Στο δημοσίευμα τονίζονται οι δηλώσεις του αναπληρωτή υπουργού κοινωνικής ασφάλισης, Δημήτρη Στρατούλη, ο οποίος αναφέρθηκε σε πρόβλημα του τραπεζικού συστήματος ΔΙΑΣ που έγινε αιτία για την καθυστέρηση των συντάξεων και στην συνέχεια επιλύθηκε.
Ωστόσο, το δημοσίευμα επικαλείται αξιωματούχο με γνώση του θέματος που διαψεύδει ότι υπήρξε τεχνικό πρόβλημα και υποστηρίζει ότι οι πληρωμές καθυστέρησαν γιατί «την Τρίτη το πρωί, εξακολουθούσαν να λείπουν εκατομμύρια ευρώ».Άλλος αξιωματούχος δήωλσε ότι εισροές ύψους 500 εκατ. ευρώ την Τετάρτη, διευκόλυναν την κατάσταση και 300 εκατ. ευρώ αναμενόταν να πληρωθούν την Πέμπτη.«Μάλλον θα τα καταφέρουμε αυτό τον μήνα» λέει ο αξιωματούχος τον οποίο επικαλούνται οι FT.Η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ πασχίζει να πληρώσει μισθούς και συντάξεις, τον Φεβρουάριο και τον Μάρτιο, εφόσον δεν έχει ακόμη επιτευχθεί συμφωνία με τους δανειστές, σχολιάζει το δημοσίευμα.
Πηγή: Ημερησία
Περισσότερα...
Καταλυτικός ο ρόλος της Τοπικής Αυτοδιοίκησης στην προώθηση της ισότητας των φύλων
Με επιτυχία διοργανώθηκε στην Πάτρα τη Δευτέρα 27 Απριλίου η ημερίδα «Εξειδίκευση του Πρότυπου Συστήματος Ένταξης της Ισότητας των Φύλων (Σ.Ε.Ι.Φ.) σε Περιφέρειες και Δήμους της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Πελοποννήσου, Δυτικής Ελλάδας και Ιονίου» επικεντρώνοντας το περιεχόμενο των παρουσιάσεων για την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος.
Συντονιστής ήταν ο κ. Χαροκόπος Αντώνιος, Αντιπεριφερειάρχης Κοινωνικής Αλληλεγγύης, ο οποίος επισήμανε μεταξύ άλλων «ότι η Περιφέρεια καλείται να εστιάσει στην οπτική φύλου σε στρατηγικό επίπεδο και στο πλαίσιο του γενικότερου αναπτυξιακού σχεδιασμού για το σύνολο των τριών Περιφερειακών Ενοτήτων. Αναγνωρίζουμε πλέον ότι η διάσταση φύλου πρέπει να εντάσσεται σε όλα τα στάδια σχεδιασμού, υλοποίησης και αξιολόγησης του Περιφερειακού Σχεδίου Ανάπτυξης με απώτερο στόχο την αειφόρο και βιώσιμη εξέλιξή μας.
Δύο μπορούν να είναι σε αυτή τη φάση οι προτεραιότητες και ενδεχομένως οι προκλήσεις της πολιτικής μας:
- Η οριζόντια θεώρηση του συνόλου των Επιχειρησιακών μας Προγραμμάτων ώστε να διαπιστώσουμε σε ποια σημεία μπορούμε να κάνουμε παρεμβάσεις με έμφαση στη διάσταση του φύλου χωρίς να επιφορτίσουμε τον προϋπολογισμό μας με επιπλέον κόστος και
- Η ανάδειξη της περιφέρειας ως συντονιστικού πυλώνα για την αποτελεσματική και αποδοτική δικτύωση όλων των εμπλεκόμενων μερών και μηχανισμών στα θέματα ισότητας για τη Δυτική Ελλάδα».
Η Γενική Γραμματέας Ισότητας των Φύλων, Φωτεινή Κούβελα, παρευρέθηκε στην ημερίδα όπου τόνισε ότι «Η ένταξη της ισότητας των φύλων στις πολιτικές των Περιφερειών και των Δήμων αποτελεί επιτακτική ανάγκη καθώς το περιφερειακό και τοπικό επίπεδο διακυβέρνησηςμπορεί να συμβάλλει σε σημαντικό βαθμό, ώστε να γίνει αντιληπτή η έννοια τουφύλου στη θεώρηση της δημοκρατίας. Η τοπική αυτοδιοίκηση ως «εξουσία εγγύτερηστον πολίτη» και άρα πιο προσβάσιμη στην τοπική κοινωνία, αποτελεί βασικό φορέαάσκησης πολιτικής και προνομιακό πεδίο για την προώθηση της έμφυλης ισότητας.Πιο συγκεκριμένα, σε επίπεδο Β’ βαθμού Αυτοδιοίκησης η ΓΓΙΦ θα συμβάλει στη συγκρότηση Περιφερειακής Επιτροπής Ισότητας των Φύλων (ΠΕΠΙΣ) σε κάθε περιφέρεια».
Μετά το πέρας τον εργασιών της ημερίδας, η Γενική Γραμματέας επισκέφθηκε το τοπικό Συμβουλευτικό Κέντρο κατά της βίας των γυναικών και τον ξενώνα φιλοξενίας των γυναικών θυμάτων βίας. Συνομίλησε με τους συμβούλους, άκουσε τους προβληματισμούς τους και δεσμεύτηκε ότι μέσα από συχνή επικοινωνία και διάλογο θα υπάρξει μία καλή συνεργασία.
Εφορία: Οδηγίες για τη συμπλήρωση του εντύπου Ε3 - Ολοι οι νέοι κωδικοί
Διευκρινήσεις και οδηγίες για τη συμπλήρωση του εντύπου Ε3 (Κατάσταση οικονομικών στοιχείων από επιχειρηματική δραστηριότητα) και Κατάστασης Φορολογικής Αναμόρφωσης φορολογικού έτους 2014 δίνει με εγκύκλιό της η Γενική Γραμματέας Δημοσίων Εσόδων Κατ. Σαββαϊδου.
Το έντυπο Ε3 που συμπληρώνουν όσοι ασκούν επιχειρηματική δραστηριότητα και υποβάλλεται ηλεκτρονικά πριν την οριστική ηλεκτρονική υποβολή του εντύπου Ε1 είναι προσαρμοσμένο στις μεταβολές που επήλθαν στη φορολογία εισοδήματος με το νέο Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος (ν.4172/2013). Στο νέο έντυπο Ε3 προστέθηκαν νέοι κωδικοί και έχουν επέλθει σημαντικές αλλαγές:
Ειδικότερα:
ΠΙΝΑΚΕΣ Α' - Ε'
α) κωδ. 597, για τους ασκούντες επιχειρηματική δραστηριότητα που έχουν την εμπορική ιδιότητα, προκειμένου να μην εφαρμοστεί η διάταξη της περ. στ' της παρ.2 του άρθρου 12 του ν.4172/2013. Ο κωδικός αυτός αφορά φυσικά πρόσωπα για τα οποία, δεν προέχει το στοιχείο της επιστημονικής, καλλιτεχνικής και πνευματικής δημιουργίας, δηλαδή δεν εντάσσονταν στα επαγγέλματα που με τις διατάξεις του άρθρου 48 του ν.2238/1994 χαρακτηρίζονταν ως ελευθέρια επαγγέλματα (σχετ. ΠΟΛ.1120/25.4.2014).
β) κωδ. 595-596, για τις αγροτικές επιχειρήσεις υπαγόμενες στο «κανονικό καθεστώς Φ.Π.Α.» και στο «ειδικό καθεστώς Φ.Π.Α.» (άρθρο 41 ν.2859/2000).
γ) Στον Πίνακα Α' απαλείφθηκαν τα στοιχεία του συζύγου (υπόχρεου) για τις περιπτώσεις ατομικής επιχείρησης που ανήκει στη σύζυγο.
δ) Στον Πίνακα Γ' απαλείφθηκαν οι κωδ. 066 (βιβλίο παραγωγής - κοστολογίου), 069 (τήρηση αναλυτικής λογιστικής) και 071 (ανέλεγκτες χρήσεις).
ε) κωδ. 907-908 (Πίνακας Ε'), για τις αγροτικές επιδοτήσεις παγίων και λοιπών δαπανών και για τις λοιπές αγροτικές επιδοτήσεις - αποζημιώσεις αντίστοιχα.
ΠΙΝΑΚΑΣ ΣΤ'. ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ (ΑΠΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΗ ΚΑΙ ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ) ΜΕ ΑΠΛΟΓΡΑΦΙΚΑ ΒΙΒΛΙΑ ΚΑΙ ΑΠΑΛΛΑΣΣΟΜΕΝΩΝ / ΜΗ ΥΠΟΧΡΕΩΝ ΣΕ ΤΗΡΗΣΗ ΒΙΒΛΙΩΝ.
Στον πίνακα αυτό καταργήθηκε/διαγράφηκε ο υποπίνακας «Εξωλογιστικός προσδιορισμός κερδών επιχειρήσεων καθώς και ακαθάριστα έσοδα ανά Μ.Σ.Κ.Κ. για βιβλία απλογραφικά» καθόσον δεν υφίστανται διατάξεις περί εξωλογιστικού προσδιορισμού του εισοδήματος και ταυτόχρονα αναριθμήθηκαν οι λοιποί υποπίνακες του πίνακα αυτού. Επίσης, οι στήλες που αφορούσαν δαπάνες, έσοδα κ.λπ. για «ελεύθερους επαγγελματίες» καταργούνται, καθόσον το εισόδημα αυτό είναι εισόδημα από επιχειρηματική δραστηριότητα εντασσόμενο πλέον στην κατηγορία της παροχής υπηρεσιών. Ωστόσο, προστέθηκαν στήλες για τους ασκούντες αγροτική επιχειρηματική δραστηριότητα για τους οποίους το εισόδημά τους φορολογείται με το φορολογικό συντελεστή 13% (παρ.3 άρθρου 29) όταν το υποκείμενο φόρου είναι αγροτική επιχείρηση.
Ο Πίνακας ΣΤ' χρησιμοποιείται, για τον προσδιορισμό του λογιστικού αποτελέσματος από τους επιτηδευματίες και τους αποκτώντες γεωργικό εισόδημα, που δεν είναι υπόχρεοι ή απαλλάσσονται από τον Κ.Φ.Α.Σ. σε τήρηση βιβλίων, καθόσον αυτοί θεωρείται ότι αποκτούν εισόδημα από επιχειρηματική δραστηριότητα. Στις περιπτώσεις αυτές ο προσδιορισμός του λογιστικού αποτελέσματος γίνεται με βάση τα δεδομένα των φορολογικών στοιχείων που προβλέπονται από τον Κ.Φ.Α.Σ. και θα αποτυπωθούν στους ανάλογους κωδικούς του πίνακα αυτού. Διευκρινίζεται ότι οι μη επιτηδευματίες (εισηγητές σεμιναρίων, συγγραφείς δημόσιοι υπάλληλοι κλπ.) δεν υποβάλλουν Ε3 καθόσον ολόκληρο το εισόδημά τους από επιχειρηματική δραστηριότητα εμφανίζεται επί του εντύπου Ε1.
α) Κωδ. 348 Προκειμένου να προκύψει το καθαρό εισόδημα των υπαγόμενων στις διατάξεις της περ. στ' της παραγράφου 2 του άρθρου 12 του ν.4172/2013 (φυσικά πρόσωπα που υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις ενώ αποκτούν εισόδημα από επιχειρηματική δραστηριότητα, φορολογούνται τελικώς ως μισθωτοί) από τα ακαθάριστα έσοδα θα αφαιρούνται μόνο οι δαπάνες των εισφορών σε ταμεία ΟΑΕΕ κλπ. (κωδ. 517) δηλαδή, δεν θα αφαιρούνται οι υπόλοιπες δαπάνες που έχουν καταχωρηθεί στα βιβλία.
β) Κωδ. 347
Ως προς την ορθή απεικόνιση του αποτελέσματος (κέρδος-ζημία) της επιχειρηματικής δραστηριότητας στην οποία εντάσσεται και το αγροτικό εισόδημα επισημαίνεται ότι:
ι) Ο φορολογικός συντελεστής 13% εφαρμόζεται επί των κερδών από αγροτική επιχειρηματική δραστηριότητα ανεξάρτητα από τον τόπο και τον τρόπο (λιανικώς ή χονδρικώς) πώλησης των παραγόμενων αγροτικών προϊόντων. Επομένως, τα έσοδα των παραγωγών γεωργικών, πτηνοτροφικών, κτηνοτροφικών, δασοκομικών, υλοτομικών και αλιευτικών προϊόντων, που προέρχονται είτε από την πώληση των προϊόντων που παράγουν είτε από την εξαγωγή τους, φορολογούνται με φορολογικό συντελεστή 13%. Ειδικότερα, οι ως άνω παραγωγοί φορολογούνται με συντελεστή 13% μόνο στην περίπτωση πώλησης (χονδρικώς ή λιανικώς) των δικών τους προϊόντων, δηλαδή των προϊόντων που έχουν παράγει οι ίδιοι (και μόνο αυτά) είτε από δικό τους κατάστημα είτε σε λαϊκές αγορές.
Επομένως, προϋπόθεση για την εφαρμογή του συντελεστή 13% σύμφωνα με τα ανωτέρω, είναι τα πωλούμενα προϊόντα να παράγονται αποκλειστικά από τον παραγωγό και να μην έχουν υποστεί μεταποίηση. Στην έννοια της μεταποίησης δε συμπεριλαμβάνεται η απλή συσκευασία. Στην περίπτωση που ο παραγωγός των παραπάνω προϊόντων πωλεί (λιανικώς ή χονδρικώς), παράλληλα με τα δικά του, και προϊόντα που έχει προμηθευτεί από άλλους παραγωγούς, τότε θεωρείται ότι ασκείται παράλληλα επιχειρηματική εμπορική δραστηριότητα και για τα έσοδα αυτά (δηλαδή για τα έσοδα που προέρχονται από την πώληση προϊόντων τρίτων, και μόνο για αυτά) εφαρμόζεται ο φορολογικός συντελεστής της παρ. 1 του άρθρου 29 του ν.4172/2013 (26% ή 33%). Επίσης, ο φορολογικός συντελεστής 13% δεν εφαρμόζεται για δραστηριότητες εκμετάλλευσης του εξοπλισμού των παραπάνω παραγωγών (π.χ. μίσθωση αγροτικών μηχανημάτων κ.λπ.), καθώς η δραστηριότητα αυτή συνιστά παροχή υπηρεσιών σε τρίτους και όχι αγροτική επιχειρηματική δραστηριότητα.
Παρομοίως, η αμοιβή που τυχόν λαμβάνει παραγωγός των παραπάνω προϊόντων για υπηρεσίες που παρέχει ο ίδιος σε άλλους αγρότες δεν αποτελεί αγροτικό εισόδημα.
ιι) Περαιτέρω, η ζημία που προκύπτει από τους διαφορετικούς κλάδους της εμπορικής ή αγροτικής επιχειρηματικής δραστηριότητας μεταφέρεται για συμψηφισμό με βάση τις οικίες διατάξεις, ωστόσο η ζημία του ενός κλάδου δεν συμψηφίζεται με κέρδη του άλλου καθόσον το αποτέλεσμα του καθενός φορολογείται με διαφορετικό τρόπο.
Επισημαίνεται ότι, τα φυσικά πρόσωπα που αποκτούν εισόδημα ως διευθυντές ή μέλη Δ.Σ. εταιρείας ή κάθε άλλου νομικού προσώπου ή νομικής οντότητας, με την ιδιότητά τους αυτή φορολογούνται ως αποκτώντες εισόδημα από μισθωτή εργασία και συντάξεις (περίπτωση δ' της παραγράφου 2 του άρθρου 12). Αντίθετα, όταν παρέχουν υπηρεσίες πέραν της ιδιότητας αυτής π.χ. ως μηχανικοί, λογιστές, δικηγορικές υπηρεσίες κ.λπ., στην ίδια εταιρεία-νομικό πρόσωπο από την οποία αποκτούν εισόδημα ως διευθυντές ή μέλη Δ.Σ. και ανεξάρτητα αν υπάρχει σύμβαση ή όχι, το εισόδημα τους αυτό προέρχεται από επιχειρηματική δραστηριότητα.
ΠΙΝΑΚΑΣ Ζ'. ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΣ ΦΟΡΟΛΟΓΗΤΕΩΝ ΚΕΡΔΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΜΕ ΑΠΛΟΓΡΑΦΙΚΑ ΒΙΒΛΙΑ
Τα φυσικά πρόσωπα με απλογραφικά βιβλία, μετά τον προσδιορισμό του λογιστικού αποτελέσματος στον υποπίνακα ζ' του πίνακα ΣΤ' του εντύπου Ε3, αναμορφώνουν τα κέρδη τους κατά περίπτωση επί του πίνακα αυτού (κωδ.319,318,312,382,324,592,313) και το τελικό φορολογητέο αποτέλεσμα των κωδ. 346, 347 και 348 κατά περίπτωση, μεταφέρεται στη δήλωση φορολογίας εισοδήματος (Ε1).
Στον κωδ.324 αναγράφονται τα απαλλασσόμενα κέρδη από παραγωγή και διάθεση ηλεκτρικής ενέργειας στη ΔΕΗ με βάση τις διατάξεις της παρ.6 του άρθρου 29 του ν.4172/2013 προκειμένου για ατομικές επιχειρήσεις. Τα κέρδη αυτά αν έχουν συμπεριληφθεί στα απλογραφικά βιβλία, αφαιρούνται από τα κέρδη του λογιστικού προσδιορισμού, προκειμένου να προσδιοριστούν τα φορολογητέα καθαρά αποτελέσματα. Όσον αφορά φυσικά πρόσωπα/ατομικές επιχειρήσεις μεταφέρονται στον κωδ.659-660 του εντύπου Ε1.
Επισημαίνεται ότι ο κωδ. 319 αφορά τους συγγραφείς, μουσουργούς και καλλιτέχνες ζωγράφους ή γλύπτες ή χαράκτες για τους οποίους βάσει των διατάξεων της παρ.7 του άρθρου 48 του ν.2238/1994 το καθαρό τους εισόδημα κατανέμεται για να φορολογηθεί μέχρις ότου «εξαντληθεί» η ισχύς της διάταξης, δηλαδή φορολογηθεί και το τελευταίο τέταρτο του εισοδήματος στο αντίστοιχο φορολογικό έτος. Ο κωδικός αυτός λειτουργεί συνδυαστικά με τον κωδ.593 (1η σελίδα του εντύπου Ε3). Επισημαίνεται ότι για τις ατομικές επιχειρήσεις με διπλογραφικά βιβλία ο πίνακας Η' παραμένει ως είχε και διαγράφηκαν ο πίνακας Ι' για τον αυτοέλεγχο, καθόσον οι διατάξεις του ν.3296/2004 δεν ισχύουν για το φορολογικό έτος 2014. Τέλος, επισημαίνεται ότι τα αναφερόμενα πιο πάνω εφαρμόζονται μόνο για φυσικά πρόσωπα που ασκούν επιχειρηματική δραστηριότητα (ατομικές επιχειρήσεις), καθόσον ο Πίνακας Ζ' δεν συμπληρώνεται από νομικά πρόσωπα που τηρούν απλογραφικά βιβλία.
ΠΙΝΑΚΑΣ Ι'. ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΥ ΚΑΘΑΡΩΝ ΚΕΡΔΩΝ ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ.
Στον πίνακα αυτό παρέμεινε μόνο ο υποπίνακας που αφορά τις οικοδομικές επιχειρήσεις καθόσον η μεταβατική διάταξη της παρ.23 του άρθρου 72 του ν.4172/2013 αναφέρεται μόνο στις οικοδομικές επιχειρήσεις (ανέγερσης και πώλησης οικοδομών) και δεν αφορά γενικά τις τεχνικές επιχειρήσεις. Με τις ως άνω διατάξεις εφαρμόζεται ο λογιστικός προσδιορισμός του εισοδήματος για τις οικοδομικές επιχειρήσεις που πωλούν οικοδομές των οποίων η άδεια κατασκευής εκδόθηκε από 1.1.2006 και μετά.
Ειδικά, για τις ατομικές οικοδομικές επιχειρήσεις, όπου μέχρι 31.12.2013 ίσχυαν οι διατάξεις του άρθρου 34 του ν.2238/1994, επισημαίνονται τα εξής: Με βάση τη μεταβατική διάταξη της παρ. 23 του άρθρου 72 του ν.4172/2013, οι διατάξεις του Κώδικα για τον προσδιορισμό του φορολογητέου εισοδήματος από επιχειρηματική δραστηριότητα των οικοδομικών επιχειρήσεων εφαρμόζονται για ακίνητα για τα οποία η άδεια κατασκευής έχει εκδοθεί από την 1.1.2006 και μετά. Δηλαδή, για πωλήσεις οικοδομών από 1.1.2014 και μετά οι επιχειρήσεις ανέγερσης και πώλησης οικοδομών, εξάγουν λογιστικό αποτέλεσμα όταν η οικοδομική άδεια έχει εκδοθεί από 1.1.2006 και μετά, ενώ για πωληθέντα ακίνητα με ημερομηνία έκδοσης της άδειας μέχρι 31.12.2005 εφαρμόζονται οι διατάξεις του άρθρου 34 του ν.2238/1994.
Τίθεται θέμα, μετά την εφαρμογή των διατάξεων του ν.4172/2013, το πώς θα προσδιοριστεί το φορολογητέο εισόδημα από ακίνητα που ήδη έχουν ανεγερθεί σε προηγούμενα έτη και πωλούνται από 1.1.2014 και μετά που εφαρμόζεται ο λογιστικός προσδιορισμός των κερδών, ενώ το κόστος κατασκευής έχει καταχωρηθεί στο έτος κατασκευής της οικοδομής. Επ' αυτού διευκρινίζουμε τα εξής:
α) Για πωλήσεις ακινήτων από 1.1.2014 και μετά, των οποίων η άδεια οικοδομής εκδόθηκε από 1.1.2006 και μετά, για να εξαχθεί ορθό λογιστικό αποτέλεσμα, λαμβάνονται υπόψη οι καταχωρηθείσες δαπάνες που αφορούν τα πωληθέντα ακίνητα, έστω και αν αυτές πραγματοποιήθηκαν και καταχωρήθηκαν σε προηγούμενο φορολογικό έτος, δηλαδή στο έτος ή στα έτη κατασκευής. Ειδικότερα, οι δαπάνες ανέγερσης (κόστος), που πραγματοποιήθηκαν από την έκδοση της άδειας και μέχρι 31.12.2013, για τις οικοδομές που πωλήθηκαν εντός του έτους 2014 λαμβάνονται υπόψη στον προσδιορισμό του αποτελέσματος από πωλήσεις οικοδομών του έτους.
Επισημαίνεται, ότι οι οικοδομικές επιχειρήσεις που ανεγείρουν οικοδομές προς πώληση όταν μετά την ανέγερση τους, επακολουθήσει εκμετάλλευση της οικοδομής με οποιοδήποτε τρόπο, όπως εκμίσθωση, ιδιοχρησιμοποίηση κλπ., τότε τα εν λόγω ακίνητα αποκτούν την ιδιότητα του ενσώματου πάγιου στοιχείου της επιχείρησης, σε αντιδιαστολή με τα εμπορεύσιμα στοιχεία αυτής, οπότε κατά την πώληση αυτών η επιχείρηση αποκτά εισόδημα που προσδιορίζεται σε κάθε περίπτωση λογιστικά και φορολογείται ως εισόδημα από επιχειρηματική δραστηριότητα, ανεξάρτητα του χρόνου έκδοσης της οικοδομικής άδειας.
β) Για οικοδομικές επιχειρήσεις και για τα πωληθέντα ακίνητα των οποίων η οικοδομική άδεια έχει εκδοθεί πριν την 1.1.2006, ανεξάρτητα εάν αυτή στη συνέχεια αναθεωρήθηκε για οποιοδήποτε λόγο, το κέρδος από την πώλησή τους θα υπολογιστεί με τις προϊσχύουσες διατάξεις του άρθρου 34 του ν.2238/1994, δηλαδή με συντελεστή 20% επί των πωλήσεων. Η ρύθμιση αυτή έχει εφαρμογή για οικοδομές με άδεια πριν την 1.1.2006, ανεξάρτητα του εύρους της παλαιότητας της οικοδομής, υπό την προϋπόθεση που τέθηκε στην προηγούμενη παράγραφο.
γ) Τέλος, για οικοδομές που σύμφωνα με την παράγραφο 2 της 1024543/1717/389/Α0014/ΠΟΛ.1038/9.3.2006 Απόφασης, εξαιρέθηκαν από την εφαρμογή των διατάξεων της παραγράφου 4 του άρθρου 6 του Κώδικα Φ.Π.Α. (ν. 2859/2000), εφόσον είχαν καταθέσει πλήρη φάκελο στην πολεοδομία για την έκδοση ή την αναθεώρηση της άδειας και είχε υπογραφεί προσύμφωνο και εργολαβικό συμβόλαιο κατασκευής μέχρι την 25.11.2005, γίνεται δεκτό ότι, έστω και αν η άδεια οικοδομής εκδόθηκε μετά την 1.1.2006 να φορολογούνται με τον τεκμαρτό προσδιορισμό του άρθρου 34 του ν.2238/1994, καθόσον για τις οικοδομές αυτές δεν υπήρχε υποχρέωση προσδιορισμού του κόστους ανέγερσης κατά οικοδομή και δεν υπάρχει δυνατότητα συλλογής των στοιχείων κόστους (δαπάνες ανέγερσης για κάθε οικοδομή).
Β) ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗΣ.
Η κατάσταση φορολογικής αναμόρφωσης για το φορολογικό έτος 2014 τροποποιείται και η κατηγοριοποίηση των δαπανών που αναμορφώνονται γίνεται με βάση τις διατάξεις των άρθρων 22, 22Α, 23, 24 και 26 του ν.4172/2013 (εκπιπτόμενες και μη εκπιπτόμενες επιχειρηματικές δαπάνες, προβλέψεις κ.λπ.).
Οι Πίνακες που αφορούσαν τις δαπάνες των Ε.Ι.Χ. αυτοκινήτων καθώς και η κατάσταση για την κινητή τηλεφωνία απαλείφθηκαν καθόσον καταργήθηκαν οι αντίστοιχες διατάξεις (άρθρο 31 ν.2238/1994). Επισημαίνεται ότι ο προκαταβλητέος φόρος αρχιτεκτόνων - μηχανικών δεν αναγράφεται στην κατάσταση φορολογικής αναμόρφωσης. Τέλος, εξακολουθεί να ισχύει κατά περίπτωση η ΠΟΛ.1235/24.11.2011 εγκύκλιος μας, με την οποία δόθηκαν οδηγίες για τη συμπλήρωση της κατάστασης φορολογικής αναμόρφωσης.
Πηγή: Ημερησία
Αύξηση - σοκ του φόρου... πολυτελείας στα αυτοκίνητα
Μόνο... πολυτελείας δεν είναι ο φόρος στα περισσότερα αυτοκίνητα. Οι πληροφορίες ότι θα υπάρξει εκ νέου αύξηση προκαλει αναταράξεις στην αγορά ενώ εκτιμάται ότι χιλιάδες πινακίδες θα κατατεθούν εφόσον το μέτρο τεθεί σε ισχύ.
Ο φόρος πολυτελούς διαβίωσης επιβάλλεται στα αυτοκίνητα άνω των 1.928 κυβικών και παλαιότητας ως και 10 ετών αυξάνεται από 10% ως και 13%. Ετσι εκατοντάδες χιλιάδες ιδιοκτήτες μετά τις αυξήσεις φωτιά στα τέλη θα δουν τώρα νέα αύξηση στους φόρους. Η αδικία όπως λένε ιδιοκτήτες ΙΧ είναι πως θα έρθει ίδια αύξηση στο φόρο για ένα αυτοκίνητο αξίας 15.000 και ένα αυτοκίνητο αξίας 50.000 ευρώ.
Υπάρχουν άλλωστε χιλιάδες ιδιοκτήτες Ι.Χ. τα οποία δεν κοστίζουν περισσότερο από 4-5 χιλιάδες ευρώ και θα κληθούν να πληρώσουν ένα υπέρογκο φόρο ο οποίος μαζί με τα τέλη θα τους κοστίσει όσο... το αυτοκίνητο. Από την άλλη, καινούργια και πανάκριβα αυτοκίνητα κάτω των 1.928 κ.ε. δεν υπόκεινται στη φορολόγηση αυτή και την «γλιτώνουν» σε αντίθεση με όσους διαθέτουν ακόμη κι ένα παλαιό Ι.Χ. το οποίο έχει μεν πολλά κυβικά αλλά εμπορικά δεν έχει αξία και πολλές φορές είναι παροπλισμένο.
Πηγή: Ημερησία
Τα μέτρα - φωτιά για συντάξεις, ΦΠΑ, ιδιωτικοποιήσεις
Με τις «κόκκινες» γραμμές να παραμένουν σε ασφαλιστικό, εργασιακά και ΦΠΑ, στελέχη της κυβέρνησης εμφανίζονται, σύμφωνα με πληροφορίες, θετικοί στο να προχωρήσουν σε «ευέλικτες κινήσεις» σε άλλα ζητήματα, προκειμένου να υπάρξει μια αμοιβαία επωφελής συμφωνία και να αποφευχθεί το «αίμα» που μετ' επιτάσεως ζητούν οι δανειστές.
Σύμφωνα με ανακοίνωση του υπ. Οικονομικών το βράδυ της Τετάρτης: «Η κυβέρνηση πράγματι καταβάλλει μεγάλες προσπάθειες, και επιδεικνύει μεγάλη ευελιξία, ώστε η διαπραγμάτευση να οδηγήσει άμεσα σε μια έντιμη, ενδιάμεση συμφωνία στο Eurogroup και, κατόπιν, σε μια συμφωνία-συμβόλαιο με τους εταίρους μας που θα αφορά την μετά τον Ιούνιο εποχή και την πραγματική ανάκαμψη και ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας. Οι κόκκινες γραμμές παραμένουν, π.χ. ο ΦΠΑ στα νησιά κατά τη διάρκεια της φετινής περιόδου (όπως επανειλημμένως έχει δεσμευτεί ο Υπουργός Οικονομικών και από το βήμα της Βουλής), οι επικουρικές συντάξεις, η απόρριψη από την κυβέρνηση του ξεπουλήματος της δημόσιας περιουσίας και, βεβαίως, τα εργασιακά».
Όπως αναφέρουν οι συγκεκριμένες πληροφορίες, εάν οι διαπραγματεύσεις βρεθούν προ αδιεξόδου, η κυβέρνηση είναι διατεθειμένη να περικοπούν οι πρόωρες συνταξιοδοτήσεις για άτομα κάτω των 60 ετών (με εξαίρεση σε συγκεκριμένα επαγγέλματα) και να βρεθεί μια «μέση οδός» αναφορικά με τη χορήγηση της 13ης σύνταξης («δεν θα τινάξουμε στον αέρα τη συμφωνία για αυτό, αλλά δεν θα το βγάλουμε ποτέ από το τραπέζι. Μπορούμε να βρούμε κάτι ενδιάμεσο», δηλώνουν συγκεκριμένα). Παράλληλα, υπό διερεύνηση τίθεται και το ζήτημα της μείωσης των υψηλών επικουρικών συντάξεων (π.χ. άνω των 300 ευρώ).
Για τα εργασιακά, κυβερνητικά στελέχη αναφέρουν ότι η επαναφορά των συλλογικών διαπραγματεύσεων δεν έχει δημοσιονομικό κόστος, έχει όμως αντίκτυπο στον ιδιωτικό τομέα. «Δεν θα πάρουμε από το χρονοντούλαπο το παλιό νομικό καθεστώς. Ζητάμε την συνδρομή ILO και ΟΟΣΑ για βελτιώσεις και θα επιστρέψει το όλο πλάνο στους κοινωνικούς εταίρους», επισημαίνουν.
Στο σκέλος του ΦΠΑ, κυβερνητικοί αξιωματούχοι αναφέρουν ότι είναι «ανοικτοί» σε όλες τις συζητήσεις (που θα αρχίσουν από τον Ιούνιο) και κάποιοι στην κυβέρνηση είναι υπέρ ενός ενιαίου συντελεστή π.χ. 15%, ο οποίος όμως δεν θα εφαρμοστεί σε τρόφιμα, φάρμακα και βιβλία.
Στο θέμα των ιδιωτικοποιήσεων, τα κυβερνητικά στελέχη δηλώνουν κατηγορηματικά «όχι» για την ιδιωτικοποίηση της ΔΕΗ και της ΕΥΔΑΠ, ενώ τάσσονται υπέρ των ιδιωτικών επενδύσεων στους σιδηροδρόμους. Θεωρούν, παράλληλα, ότι με τις αλλαγές που θα γίνουν στις συμβάσεις, είναι «πολύ κοντά» η ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ και του ΟΛΘ, όπου θα διατεθεί το 51% και όχι το 67%. Για το Ελληνικό, η κυβέρνηση δηλώνει ότι θα σεβαστεί την απόφαση του ΣτΕ, ενώ για τα περιφερειακά λιμάνια αναφέρει ότι είναι θέμα διαδικασίας και δεν υπάρχει ακόμη απόφαση.
Αύριο θα αποφασιστεί εάν θα ενταχθεί στο πολυνομοσχέδιο το ζήτημα των πλειστηριασμών για την α΄ κατοικία, με στελέχη της κυβέρνηση να δηλώνουν ότι η ΕΚΤ αντιδρά διότι το βλέπει μόνον από την πλευρά της κεφαλαιοποίησης των τραπεζών. Σύμφωνα με τους ίδιους «για μία ακόμη φορά οι θεσμοί δεν ενδιαφέρονται για την ελληνική οικονομία αλλά για τη διατήρηση των αρχών τους».
Η κυβέρνηση προσδοκά σημαντικά έσοδα από την αναβάθμιση και την εντατικοποίηση των φορολογικών ελέγχων, όπου προτίθεται να εφαρμόσει από τις αρχές του καλοκαιριού τους αλγοριθμικούς ελέγχους και τη φορολογική αμνηστία. Μέσω των συγκεκριμένων ελέγχων θα υπάρχει πλήρης εικόνα της κίνησης των λογαριασμών και της μεταφοράς ποσών από έναν λογαριασμό σε άλλο και παράλληλα της ακολουθίας των δηλώσεων εισοδημάτων σε περίοδο τουλάχιστον 10ετίας. Κυβερνητικά στελέχη θεωρούν ότι για την «αμνηστία» πρέπει να επιβάλλεται ένας στάνταρ φόρος, π.χ. 15% και κατώτερος.
Η κυβέρνηση προτίθεται να καταστήσει τη ΓΓΔΕ τελείως ανεξάρτητη, που θα λογοδοτεί στη Βουλή. Το κυβερνητικό σχέδιο που έχει τεθεί στους θεσμούς προβλέπει ότι συγκεκριμένη διακομματική κοινοβουλευτική επιτροπή θα επιλέγει το διοικητικό συμβούλιο της ΓΓΔΕ, το οποίο στη συνέχεια θα ορίζει τον επικεφαλής, ενώ μία δεύτερη επιτροπή θα ελέγχει το διοικητικό συμβούλιο. Το προσωπικό θα ανήκει στο Δημόσιο και θα επιλέγεται από το ΑΣΕΠ, ενώ το διοικητικό συμβούλιο θα τοποθετεί σε συγκεκριμένες θέσεις υπαλλήλους και στελέχη.
Τα κυβερνητικά στελέχη αναφέρουν ότι απολύτως χαρακτηριστικό του κλίματος εις βάρος της χώρας που θέλουν να δημιουργήσουν ορισμένοι από τους εταίρους είναι το εξής γεγονός: «από την αρχή ήθελαν να έρθουν τα τεχνικά κλιμάκια στην Αθήνα για να δείξουν ότι συνεχίζεται η παρουσία της τρόικας στην Ελλάδα για πολιτικούς λόγους», επισημαίνουν.
Πηγή: ΑΠΕ