Ανακοίνωση για την πρόσληψη τριών ατόμων, με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου χρονικής διάρκειας δύο μηνών, ειδικότητας ΔΕ Χειριστών Μηχανημάτων Έργου, προκειμένου να εκτελεστούν έργα καθαρισμού στο εθνικό και επαρχιακό δίκτυο της Π.Ε. Αιτωλοακαρνανίας, εξέδωσε η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας.

Πιο συγκεκριμένα, οι 3 προσλήψεις αφορούν τις εξής ειδικότητες:

– AΕ  Χειριστών Μηχανημάτων Έργων (Προωθητήρα γαιών), 1 θέση

– AE  Χειριστών Μηχανημάτων Έργων (Διαμορφωτήρα γαιών), 1 θέση

–  AE Χειριστών Μηχανημάτων Έργων (JCB), 1 θέση

 

Yποβολή αιτήσεων και απαιτούμενα δικαιολογητικά:

Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να υποβάλλουν αίτηση αυτοπροσώπως ή με εξουσιοδοτημένο άτομο ή ταχυδρομικά με συστημένη επιστολή στη Διεύθυνση Διοικητικού-Οικονομικού της Π.Ε. Αιτωλοακαρνανίας (Τμήμα Προσωπικού & Μισθοδοσίας, Διοικητήριο, Μεσολόγγι-Τ.Κ. 302 00) εντός εύλογης προθεσμίας και όχι πέραν των τριών (3) εργασίμων ημερών από την ανάρτηση της παρούσας, επισυνάπτοντας τα σχετικά δικαιολογητικά που αποδεικνύουν τα απαιτούμενα προσόντα:

1.Αίτηση, στην οποία πρέπει απαραίτητα να αναγράφονται, εκτός από τα προσωπικά στοιχεία του υποψηφίου, ο ΑΜΚΑ, ο ΑΦΜ και ο Α.Μ. ΙΚΑ του υποψηφίου.

2. Πιστοποιητικό τίτλου σπουδών

3. Υπεύθυνη Δήλωση Ν. 1599/86 ότι δεν έχουν καταδικαστεί

4. Πιστοποιητικό Οικογενειακής Κατάστασης

5. Φωτοτυπία ταυτότητας

6. Υπεύθυνη Δήλωση Ν. 1599/86 ότι δεν έχουν απασχοληθεί στο Φορέα μέσα στο 12μηνο.

7. Ακριβές αντίγραφο της σχετικής άδειας

Η παρούσα θα αναρτηθεί στον Πίνακα Ανακοινώσεων της Π.Ε. Αιτωλοακαρνανίας

aftodioikisi.gr

Κινδυνεύουν να χαθούν ανθρώπινες ζωές, λόγω της παλαιότητας των ασθενοφόρων στη Θεσσαλονίκη, τα οποία μπορεί ανά πάσα στιγμή να μείνουν στο δρόμο, καταγγέλλει ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Προσωπικού ΕΚΑΒ Ανέστης Κουκουρίκος, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, με αφορμή την επίσχεση εργασίας που αρχίζουν, από αύριο, οι εργαζόμενοι του ΕΚΑΒ στην Αθήνα και από την προσεχή Πέμπτη στην υπόλοιπη Ελλάδα, διεκδικώντας τα δεδουλευμένα, αλλά και αποπληρωμή δαπανών για εκτός έδρας μετακινήσεις.

«Η κατάσταση οξύνεται γιατί υπάρχουν ακινητοποιημένα ασθενοφόρα, ενώ λόγω καλοκαιριού αυξάνεται η κίνηση και δεν μπορούμε να πάμε στα επείγοντα. Είναι θέμα ζωής και θανάτου. Το Σωματείο της Θεσσαλονίκης έκανε "έρανο" μεταξύ των εργαζομένων για να μαζέψει 3500 για τα λειτουργικά έξοδα του ΕΚΑΒ. Αγοράσαμε, δηλαδή, οι εργαζόμενοι, με τα χρήματα που μαζέψαμε, κολάρα, χαρτί για τις καρτέλες ακόμη και αντιψυκτικό που είναι απαραίτητο να λειτουργήσει ένα ασθενοφόρο» επισημαίνει ο κ. Κουκουρίκος. 
Σύμφωνα με τον ίδιο, στη Θεσσαλονίκη λειτουργούν 20-22 ασθενοφόρα στην πρωινή βάρδια, άλλα τόσα στην απογευματινή και λιγότερα κατά τη βραδινή.
«Αν χαλάσει ένα από αυτά, δεν υπάρχει εφεδρικό για να το αντικαταστήσει. Υπάρχουν 25-30 ασθενοφόρα που δεν λειτουργούν γιατί είναι χαλασμένα. Επειδή, τώρα το καλοκαίρι, όλη η Ελλάδα είναι τουριστική περιοχή, υπάρχει μεγάλη ανάγκη για ασθενοφόρα. Για παράδειγμα, στη Χαλκιδική υπάρχουν επτά ασθενοφόρα και από αυτά λειτουργούν μόνο τρία ή τέσσερα λόγω έλλειψης προσωπικού. Επειδή τα περισσότερα περιστατικά από τη Χαλκιδική μεταφέρονται στη Θεσσαλονίκη, μπορεί να μείνει η Χαλκιδική οκτώ ώρες χωρίς ασθενοφόρα. Πέρσι, στη Χαλκιδική υπήρξαν 1-2 περιστατικά ανακοπών που δεν τα προλάβαμε. Δηλαδή, εκτός από τα παλιά και χαλασμένα ασθενοφόρα υπάρχει και σοβαρή έλλειψη προσωπικού. Στη Θεσσαλονίκη έφυγαν από το ΕΚΑΒ, λόγω συνταξιοδότησης, 20 εργαζόμενοι και μάθαμε ότι θα προσληφθούν μόνο οκτώ. Αν σκεφτείτε ότι τώρα το καλοκαίρι κάποιο φεύγουν στα νησιά για να καλύψουν τις ανάγκες που υπάρχουν εκεί, καταλαβαίνετε ότι η Θεσσαλονίκη μένει ακάλυπτη» τονίζει ο κ. Κουρουρίκος.
Παράλληλα, επισημαίνει ότι οι εργαζόμενοι του ΕΚΑΒ, οι οποίοι έχουν μισθό 700-800 ευρώ, καταβάλλουν μόνοι τους τη δαπάνη για τις μετακινήσεις και τη διαμονή εκτός έδρας, η οποία δεν έχει αποπληρωθεί εδώ και έναν χρόνο και ότι τους οφείλονται δεδουλευμένα πέντε μηνών για τις υπερωρίες, τα νυχτερινά και τα Σαββατοκύριακα.

protothema.gr

Η πρώτη συνεδρίαση της Επιτροπής Παρακολούθησης του Περιφερειακού Επιχειρησιακού Προγράμματος της Δυτικής Ελλάδας 2014-2020, η οποία και είναι αρμόδια για την έγκριση της μεθοδολογίας και των κριτηρίων επιλογής των προτάσεων που θα ενταχθούν προς χρηματοδότηση, θα πραγματοποιηθεί την ερχόμενη Πέμπτη 18 Ιουνίου 2015 και ώρα 10.30 π.μ. στο Δημαρχείο της Αρχαίας Ολυμπίας.

Κατά την συνεδρίαση θα παρουσιαστούν τα βασικά στοιχεία και η εξειδίκευση του νέου Ε.Π. 2014-2020, η μεθοδολογία και τα κριτήρια επιλογής πράξεων, ενώ θα γίνει μία ανάλυση της Στρατηγικής Έξυπνης Εξειδίκευσης- προώθηση πιλοτικών δράσεων και της Στρατηγικής για την Πληροφόρηση και Επικοινωνία του Ε.Π.

Παράλληλα, τα μέλη θα συζητήσουν για τα βασικά στοιχεία του νέου Συστήματος Διαχείρισης και Ελέγχου, η πρόοδος κάλυψης αιρεσιμοτήτων, η πρόοδος ανάπτυξης του Ενιαίου Συστήματος Παρακολούθησης Δεικτών ΕΣΠΑ – αιρεσιμότητα 7 «στατιστικά συστήματα και δείκτες αποτελέσματος», ενώ θα γίνει ενημέρωση για το περιεχόμενο του Πλάνου Αξιολόγησης και την Ολοκληρωμένη Χωρική Ανάπτυξη, καθώς και παρουσίαση της Περιφερειακής Στρατηγικής για την Κοινωνική Ένταξη και των ΟΠΣ για την προγραμματική περίοδο 2014-2020.

«Έχουμε κατορθώσει να έχουμε ένα πολυτομεακό και πολυταμειακό πρόγραμμα για να διαχειριστούμε και άρα να έχουμε το σχεδιασμό για την Περιφέρειά μας, δίχως βέβαια να σταματάμε να διεκδικούμε συνεχώς νέους πόρους για την υλοποίηση και άλλων σημαντικών έργων για τη Δυτική Ελλάδα. Για την προετοιμασία της νέας Προγραμματικής Περιόδου έχει γίνει πολύ μεγάλη διαβούλευση η οποία διήρκεσε περισσότερο από δύο χρόνια με τη συμμετοχή όλων των εμπλεκόμενων φορέων» υπογράμμισε ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας Απόστολος Κατσιφάρας και συμπλήρωσε: «Οι όροι για την υλοποίηση αυτού του προγράμματος πρέπει να πληρούν τις προυποθέσεις της διαφάνειας, της ορθής διαχείρισης, της άρσης των ενδοπεριφερειακών ανισοτήτων, αλλά και να απαντά στα μεγάλα ζητήματα της περιοχής μας, την ενίσχυση της επιχειρηματικότητας και της απασχόλησης».

Η Επιτροπή Παρακολούθησης εγκρίνει ένα σύστημα διαχείρισης κοινό για όλα τα έργα και καθορίζει τον τρόπο υλοποίησης όλων των διαδικασιών για την επιλογή των έργων και των δράσεων του Επιχειρησιακού Προγράμματος της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας για την επόμενη Προγραμματική Περίοδο 2014-2020, και ειδικότερα την προκήρυξη των διαγωνισμών, τις διαδικασίες ανάθεσης, υλοποίησης του φυσικού αντικειμένου, της πληρωμής των δαπανών, της πιστοποίησης υλοποίησης του φυσικού και οικονομικού αντικειμένου και της λειτουργικότητας του έργου.

Ουσιαστικά, διασφαλίζεται, έτσι, σε κάθε διαγωνισμό και κάθε έργο η πλήρης διαφάνεια και ο κεντρικός έλεγχος της διαδικασίες πληρωμών, ενώ η διαδικασία αυτή εγγυάται, επίσης, ότι οι οικονομικές ανάγκες πληρωμών ακολουθούν την πρόοδο υλοποίησης του φυσικού αντικειμένου του έργου.

 

Στην Επιτροπή Παρακολούθηση συμμετέχουν:

Γενικός Γραμματέας Δημοσίων επενδύσεων - ΕΣΠΑ Υπουργείου Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού, Ειδική Υπηρεσία Συντονισμού της Εφαρμογής (ΕΥΣΕ) της Εθνικής Αρχής Συντονισμού ΕΣΠΑ (ΕΑΣ), Ειδική Υπηρεσία Συντονισμού και Παρακολούθησης Δράσεων Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Ταμείου (ΕΥΣΕΚΤ) της Εθνικής Αρχής Συντονισμού ΕΣΠΑ (ΕΑΣ), Ειδική Υπηρεσία Αρχή Πιστοποίησης και Εξακρίβωσης Συγχρηματοδοτούμενων Προγραμμάτων, Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης 2014 – 2020, Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης του Προγράμματος Αλιείας και Θάλασσας 2014 – 2020, Γενική Γραμματείας Έρευνας και Τεχνολογίας, Κεντρική Μονάδα Κρατικών Ενισχύσεων (ΚΕΜΚΕ) του Υπουργείου Οικονομικών, Γενική Γραμματεία Ισότητας των Φύλων του Υπουργείου Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης, ΜΟΔ ΑΕ, Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης του ΕΠ Ψηφιακή σύγκλιση ως Επιτελικής Δομής ΕΣΠΑ στις Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας, του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Επιτελική Δομή ΕΣΠΑ του Υπουργείου Περιφερειακής Ανασυγκρότησης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας (τομέας Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής), Επιτελική Δομή ΕΣΠΑ του Υπουργείου Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων (τομέας Παιδείας), Επιτελική Δομή ΕΣΠΑ του Υπουργείου Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων (τομέας Πολιτισμού), Επιτελική Δομή ΕΣΠΑ του Υπουργείου Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού (τομέας Τουρισμού), Επιτελική Δομή ΕΣΠΑ του Υπουργείου Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης (τομέας Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης), Επιτελική Δομή ΕΣΠΑ του Υπουργείου Υγείας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων, Επιτελική Δομή ΕΣΠΑ του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, Γενική Διεύθυνση Αναπτυξιακού Προγραμματισμού της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδας (ΚΕΔΕ), ΠΕΔ Δυτικής Ελλάδας, Ένωση Περιφερειών Ελλάδας (ΕΝΠΕ), Περιφερειακό Επιστημονικό Συμβουλίου Έρευνας και Καινοτομίας, Εθνική Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία (ΕΣΑΜΕΑ), Γενική Συνομοσπονδία Εργατών Ελλάδος (ΓΣΕΕ), Ανώτατη Διοίκηση Ενώσεων Δημοσίων Υπαλλήλων (ΑΔΕΔΥ), Γενική Συνομοσπονδία Επαγγελματιών Βιοτεχνών Εμπόρων Ελλάδας (ΓΣΕΒΕE), Συνδέσμος Ελλήνων Βιομηχάνων (ΣΕΒ), Κεντρική Ένωση Επιμελητηρίων (ΚΕΕ), Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ), Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδας (ΞΕΕ), Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος (ΤΕΕ), Οικονομικό Επιμελητήριο Ελλάδος (ΟΕΕ), Γεωτεχνικό Επιμελητήριο (ΓΕΩΤΕΕ), Σύνδεσμος Πληροφορικής & Επικοινωνιών Ελλάδος (ΣΕΠΕ), Ελληνικός Σύνδεσμος Νέων Επιχειρηματιών, Ομοσπονδίας Εθελοντικών μη Κυβερνητικών Οργανώσεων, Επιτροπή Δημοσιονομικού Ελέγχου (ΕΔΕΛ), Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Επενδύσεων, Ευρωπαϊκή Επιτροπή, Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, Εθνική Αρχή Συντονισμού, Ειδικής Υπηρεσίας Διαχείρισης των ΕΠ του στόχου Ευρωπαϊκής Εδαφικής Συνεργασίας, Γενική Γραμματεία για την Καταπολέμιση της Διαφθοράς, Ειδική Υπηρεσία Θεσμικής Υποστήριξης (ΕΥΘΥ), Ειδική Υπηρεσία Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος (ΟΠΣ), Ευρωπαϊκή Επιτροπή DG EMPL.F.3

Συνάντηση του Αντιπεριφερειάρχη Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης Αντώνη Χαροκόπου και μελών του Διοικητικού Συμβουλίου του Θεραπευτικού Παιδαγωγικού Κέντρου Πατρών Ατόμων με Νοητική Υστέρηση «Η Μέριμνα» πραγματοποιήθηκε την περασμένη Παρασκευή 12 Ιουνίου, με θέμα τα σοβαρά οικονομικά προβλήματα που αντιμετωπίζει το Θεραπευτικό-Παιδαγωγικό Κέντρο.

Στη συνάντηση συμμετείχαν η πρόεδρος του Κέντρου Γεωργία Κοκκίνου, ο γραμματέας, Γεώργιος Αγγελακόπουλος και ο ταμίας Θεοφάνης Μαγιώνος, ενώ παρέστη και ο πρόεδρος του Ιδρύματος «Κιβωτός της Αγάπης», Αριστείδης Παντελής.

Ο κ. Χαροκόπος συγκάλεσε τη σύσκεψη, καθώς λόγω υποχρεώσεων δεν μπορούσε να παραστεί το απόγευμα της ίδιας μέρας στη συνάντηση των φορέων που διοργανώθηκε.

Ενημέρωσε τους παρόντες ότι η επιχορήγηση των Προνοιακών Ιδρυμάτων (Ν.Π.Ι.Δ.) έτους 2015 από το Υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης είναι μειωμένη, ενώ θα υπάρξει και περαιτέρω μείωση λόγω της ένταξης επιπλέον ιδρυμάτων στην επιχορήγηση.

Δήλωσε ο Αντιπεριφερειάρχης, όμως, ότι η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας θα ακολουθήσει όλες τις ενέργειες προκειμένου να στηρίξει το «Μέριμνα» , την «Κιβωτό της Αγάπης» αλλά και όλα τα Ιδρύματα Ν.Π.Ι.Δ. της Περιφέρειας προκειμένου να υπάρξει περαιτέρω χρηματοδότηση.

«Πρέπει να καταστεί σαφές ότι εν μέσω μίας εντεινόμενης οικονομικής κρίσης, η στήριξη δομών που προσφέρουν πολύτιμες και ζωτικής σημασίας υπηρεσίες σε ευπαθής ομάδες είναι επιτακτική» υπογράμμισε ο Αντιπεριφερειάρχης Α. Χαροκόπος.

 

Την Δευτέρα 15 Ιουνίου ξεκινούν οι διαδικασίες για την υποβολή των μηχανογραφικών δελτίων (Μ.Δ.) των υποψηφίων για την ανώτατη εκπαίδευση της χώρας. Οι διαδικασίες αυτές θα ολοκληρωθούν την Τρίτη 7 Ιουλίου.  

Πιο συγκεκριμένα και όπως ανακοινώθηκε απο το υπουργείο Παιδείας:
Οι υποψήφιοι που ενδιαφέρονται να υποβάλουν μηχανογραφικό δελτίο θα απευθυνθούν στο Λύκειό τους από τη Δευτέρα 15 Ιουνίου και μετά για να αποκτήσουν προσωπικό κωδικό ασφαλείας (password). Με αυτόν τον προσωπικό κωδικό
- Θα μπορούν να επισκέπτονται την ηλεκτρονική διεύθυνση http://exams.it.minedu.gov.gr, να μελετούν το μηχανογραφικό δελτίο και σε πρώτο στάδιο να κάνουν κάποιες προσωρινές προτιμήσεις (Προσωρινή Αποθήκευση).
- Από την ανακοίνωση των βαθμών των Γενικών Λυκείων (ΓΕΛ) ή των Επαγγελματικών λυκείων (ΕΠΑΛ) αντίστοιχα, ως και την Τρίτη 7-7-2015, όλοι οι υποψήφιοι στην ίδια ηλεκτρονική διεύθυνση θα πρέπει να κλειδώσουν το τελικό τους μηχανογραφικό  (επιλέγοντας ΟΡΙΣΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ). Μετά την οριστικοποίηση, το μηχανογραφικό  καταχωρίζεται στη βάση του Υπουργείου Παιδείας και καμμία τροποποίηση από τον υποψήφιο δεν είναι πλέον δυνατή, χωρίς τη μεσολάβηση της σχολικής μονάδας. Ο υποψήφιος καλό είναι να εκτυπώσει ή/και να αποθηκεύσει στον υπολογιστή του το οριστικοποιημένο μηχανογραφικό (που θα έχει αποκτήσει αυτόματα και αριθμό πρωτοκόλλου), ώστε ανά πάσα στιγμή να μπορεί να δει τις τελικές προτιμήσεις του.
- Υπενθυμίζεται ότι η προθεσμία είναι αποκλειστική και μετά την παρέλευσή της κανένας υποψήφιος δεν θα μπορεί να οριστικοποιήσει το μηχανογραφικό δελτίο.
Όπως αναφέρεται στην σχετική ανακοίνωση του υπουργείου Παιδείας μηχανογραφικό δελτίο μπορούν να υποβάλουν:
- όσοι συμμετείχαν στις πανελλαδικές εξετάσεις ΓΕΛ και ΕΠΑΛ του 2015 και εφόσον κατέχουν ή αποκτούν απολυτήριο.
- όσοι απόφοιτοι συμμετείχαν στις πανελλαδικές εξετάσεις των ημερησίων ΓΕΛ και ΕΠΑΛ τα έτη 2013 ή 2014, διεκδικώντας το 10% των θέσεων εισακτέων, χωρίς νέα εξέταση. Όσοι απόφοιτοι είναι υποψήφιοι για το 10%, συμμετέχουν στη διαδικασία επιλογής με τα μόρια που είχαν επιτύχει στην τελευταία τους εξέταση. Οι υποψήφιοι αυτοί δεν έχουν τη δυνατότητα ή δικαίωμα να εξεταστούν ξανά σε ειδικό μάθημα ή στα αγωνίσματα για τα ΤΕΦΑΑ, αλλά συνυπολογίζονται τα μόρια που είχαν επιτύχει στην τελευταία τους εξέταση.

Β. Για οποιαδήποτε πληροφορία, υποστήριξη, ακόμα και χρήση υπολογιστή που τυχόν δεν διαθέτουν, οι υποψήφιοι θα απευθύνονται στα Λύκειά τους.
Γ. Εφιστάται η προσοχή σε όλους τους υποψηφίους για την εμπρόθεσμη υποβολή και οριστικοποίηση του μηχανογραφικού δελτίου, γιατί αλλιώς θα αποκλειστούν από την εισαγωγή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση για φέτος.
Δ. Με την ευκαιρία υπενθυμίζεται ότι ως προθεσμία διεξαγωγής Υγειονομικής Εξέτασης και Πρακτικής Δοκιμασίας των υποψηφίων (αγωνίσματα) για εισαγωγή στα Τμήματα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (ΤΕΦΑΑ) έχει οριστεί το διάστημα από τη Δευτέρα 15 Ιουνίου μέχρι και την Παρασκευή 26 Ιουνίου 2015.

protothema.gr

Μέχρι το τέλος Ιουλίου θα παραταθεί η υποβολή για τις φορολογικές δηλώσεις 2015 σύμφωνα με διαβεβαιώσεις που παρείχαν συνεργάτες της αναπληρώτριας υπουργού Οικονομικών κ. Νάντιας Βαλαβάνη σε εκπρόσωπους λογιστών και φοροτεχνών.

Μέχρι σήμερα έχουν υποβληθεί μόλις 914.423 δηλώσεις εκ συνόλου 5,8 εκατομμυρίων δηλώσεων και έχουν εκκαθαρισθεί οι 875.511 εξ αυτών. Ο μέσος φόρος που προκύπτει από τα 302.909 χρεωστικά εκκαθαριστικά είναι 729 ευρώ ανά φορολογούμενο.

Παρά την μετάθεση της καταληκτικής προθεσμίας για ένα μηνά, λογιστές και φοροτέχνες θεωρούν αδύνατη την εμπρόθεσμη υποβολή των δηλώσεων έως το τέλος Ιουλίου και αντιπροτείνουν την μεταφορά της καταληκτικής ημερομηνίας υποβολής στις 30 Σεπτεμβρίου 2015 για όλες τις δηλώσεις μισθωτών, συνταξιούχων, αγροτών, κ.λπ..

Στην βάση αυτή αντιπροτείνουν να υποβληθούν μέχρι τα τέλη Ιουλίου οι δηλώσεις επαγγελματιών, ατομικών επιχειρήσεων και άλλων νομικών προσώπων.

aftodioikisi.gr

 

Χαμένοι στα κουτάκια της φορολογικής δήλωσης και την πληθώρα διατάξεων που διέπουν την φορολόγηση επιδομάτων από τον ΟΑΕΔ είναι οι φορολογούμενοι, οι οποίοι κατακλύζουν με ερωτήματα την Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων. Το συνηθέστερο ερώτημα αφορά στη φορολόγηση ή μη του επιδόματος ανεργίας το οποίο χορηγείται από τον ΟΑΕΔ.

Αν δηλωθεί λάθος, αυτό κοστίζει ακριβά, αλλά είναι επίσης λάθος να θεωρούν οι φορολογούμενοι ότι γενικά τα επιδόματα ανεργίας είναι αφορολόγητα. Υπάρχουν όρια εισοδήματος που ξεκλειδώνουν τους κωδικούς 661-662 της φορολογικής δήλωσης, τα οποία περιγράφονται αναλυτικά στις οδηγίες της ΓΓΔΕ.

Αφορολόγητο είναι το επίδομα ανεργίας του ΟΑΕΔ, μόνο στην περίπτωση όπου τα υπόλοιπα εισοδήματα του φορολογούμενου δεν ξεπερνούν τα 10.000 ευρώ. Αντίθετα, ποσά που καταβάλλονται στους δικαιούχους λόγω απώλειας του εισοδήματός τους και αντί του μισθού που θα κατέβαλαν οι εργοδότες τους ή τους δίδονται ως αμοιβή για παροχή εργασίας, χαρακτηρίζονται κανονικές αποδοχές και φορολογούνται κανονικά και με το νόμο.

Στο πλαίσιο των αναλυτικών οδηγιών που δημοσιοποίησε η ΓΓΔΕ για την ορθή αναγραφή στη φορολογική δήλωση των παροχών, επιδοτήσεων και άλλων παρεμφερών ποσών που χορηγούνται από τον Οργανισμό, οι φορολογούμενοι θα πρέπει να γνωρίζουν τα εξής:

* Τα επιδόματα ανεργίας που καταβάλλονται στους δικαιούχους δεν φορολογούνται, εφόσον το άθροισμα των λοιπών εισοδημάτων του άνεργου δεν υπερβαίνει ετησίως τις 10.000 ευρώ. Τα ποσά αυτά δηλώνονται στους κωδικούς 661-662, για τον υπόχρεο και την σύζυγο αντίστοιχα, του έντυπου της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος (Ε1).

Στα επιδόματα – βοηθήματα ανεργίας συγκαταλέγονται τα εξής:

– Επίδομα τακτικής ανεργίας

– Επίδομα μακροχρόνια ανέργων

– Ειδικό εποχικό βοήθημα

– Ειδικό βοήθημα μετά τη λήξη επιδόματος ανεργίας

– Ειδικό βοήθημα μετά από τρίμηνη παραμονή στο μητρώο του ΟΑΕΔ, που λαμβάνουν οι επί τρεις μήνες άνεργοι, όταν δεν συγκεντρώνουν τις προϋποθέσεις τακτικής επιδότησης.

– Ειδικό βοήθημα αποφυλακισμένων, το οποίο λαμβάνουν όσοι εξέτισαν ποινή στερητική της ελευθερίας τους,

– Επιδότηση νεοεισερχόμενων στην αγορά εργασίας – ΕΣΠΑ, και:

– Βοήθημα αυτοτελώς και ανεξαρτήτως απασχολουμένων, το οποίο λαμβάνουν οι αυτοαπασχολούμενοι που αποδεδειγμένα διέκοψαν το επάγγελμά τους.

* Τα ποσά που καταβάλλονται στους δικαιούχους λόγω απώλειας του εισοδήματός τους και αντί του μισθού που θα κατέβαλαν οι εργοδότες τους ή τους δίδονται ως αμοιβή για παροχή εργασίας, χαρακτηρίζονται ως κανονικές αποδοχές και θα εμφανίζονται προσυμπληρωμένα στους κωδικούς 301-302 για υπόχρεο-σύζυγο αντίστοιχα, αν ο φορέας έχει αποστείλει ηλεκτρονικό αρχείο ή θα συμπληρώνεται από τους υπόχρεους στους κωδικούς 343-344 αν δεν υπάρχει ηλεκτρονική πληροφόρηση.

Τέτοια ποσά είναι:

– Παροχές λόγω αφερεγγυότητας του εργοδότη, που είναι η πληρωμή μέρους ανεξόφλητων αποδοχών, όταν οι εργοδότες περιέλθουν σε κατάσταση παύσεως εργασιών ή αναστολής πληρωμών, ή έχουν κηρυχτεί σε πτώχευση, ή έχουν τεθεί σε εκκαθάριση.

– Επίδομα διαθεσιμότητας, το οποίο είναι το 10% του μέσου όρου των τακτικών αποδοχών των δύο τελευταίων μηνών υπό καθεστώς πλήρους απασχόλησης, όταν ο εργοδότης θέσει τους εργαζόμενους σε διαθεσιμότητα.

– Αποδοχές ωφελούμενων Προγραμμάτων Κοινωφελούς εργασίας, οι οποίες δίδονται έναντι παρασχεθείσας εργασίας.

* Η Ειδική Παροχή Προστασίας της Μητρότητας, η οποία καταβάλλεται από τον ΟΑΕΔ κατά το διάστημα που οι ασφαλισμένες στο ΙΚΑ μητέρες έχουν λάβει 6 μήνες άδεια μετά από συμφωνία με τον εργοδότη τους βάσει της σχετικής γνωμοδότησης του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους (278/2012), αποτελεί εισόδημα απαλλασσόμενο από το φόρο.

Τα καταβληθέντα ποσά είτε εμφανίζονται προσυμπληρωμένα στους κωδικούς 619-620, αν ο φορέας έχει αποστείλει ηλεκτρονικό αρχείο, είτε θα συμπληρώνονται από τους υπόχρεους στους κωδικούς 659-660.

* Η Συμπληρωματική Παροχή Μητρότητας, καταβάλλεται από τον ΟΑΕΔ σε ασφαλισμένες του ΙΚΑ αντί της μαιευτικής περίθαλψης, ως συμπληρωματική παροχή αυτής που χορηγείται από το ΙΚΑ ως επίδομα κυοφορίας και λοχείας. Με βάση γνωμοδότηση του ΝΣΚ (375/2009) το επίδομα που δίδεται από το ΙΚΑ, χορηγείται για κάλυψη δαπανών και δεν είναι εισόδημα. Κατ’ ανάλογη εφαρμογή, η παροχή που καταβάλλεται από τον ΟΑΕΔ ως συμπλήρωμα της περίπτωσης αυτής, δεν αποτελεί εισόδημα, δεν καλύπτει αντικειμενικές δαπάνες και συνεπώς δεν συμπληρώνεται στη δήλωση, επειδή καταβάλλεται εφάπαξ και η πηγή προέλευσής της εξαντλείται με τον τοκετό.

Επομένως, δεν συμπεριλαμβάνονται στις αμοιβές για τις οποίες υπάρχει υποχρέωση ηλεκτρονικής υποβολής αρχείου βεβαιώσεων.

* Οι άνεργοι του Ενιαίου Ταμείου Προσωπικού Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης (ΕΤΑΠ – ΜΜΕ) και του Γραφείου Εύρεσης Ναυτικής Εργασίας (ΓΕΝΕ) εξομοιώνονται φορολογικά με τους άνεργους του ΟΑΕΔ και ως εκ τούτου φορολογικά αντιμετωπίζονται το ίδιο.

Πηγή: euro2day.gr

Μία από τις πιο όμορφες εικόνες του καλοκαιριού είναι τα απλωμένα δίχτυα των ψαράδων, πολύ περισσότερο όταν είναι γεμάτα. Την ίδια ώρα, οι φοροελεγκτικοί μηχανισμοί επιχειρούν να ρίξουν τα δικά τους δίχτυα στους καλοκαιρινούς και τουριστικούς παραδείσους της Ελλάδας, που, όμως, έχουν αναδειχθεί και σε φορολογικούς παραδείσους, λόγω της εκτεταμένης φοροδιαφυγής. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της περυσινής τουριστικής περιόδου, όπου η εντυπωσιακή άνοδος σε επισκέψεις τουριστών στη χώρα μας δεν συνοδεύθηκε από αντίστοιχη αύξηση των εσόδων στα δημόσια ταμεία.

Μάλιστα, οι έλεγχοι που διενέργησαν πέρυσι την καυτή τουριστική περίοδο, από 7 Ιουλίου έως 14 Αυγούστου, κλιμάκια του υπουργείου Οικονομικών εντόπισαν πάνω από 4.000 φορολογικές παραβάσεις σε 13.242 επιχειρήσεις που ελέγχθηκαν, που δραστηριοποιούνται κυρίως στους χώρους της εστίασης και της διασκέδασης. Σε τουριστικές περιοχές έγιναν 8.544 μερικοί επιτόπιοι έλεγχοι, με τις επιχειρήσεις που υπέπεσαν σε παράβαση να φτάνουν τις 1.316. Πέρα όμως από το γνωστό φαινόμενο της μη έκδοσης απόδειξης σε ταβέρνες και μπαράκια, η περυσινή έφοδος του ΣΔΟΕ κατέγραψε υψηλό ποσοστό παραβάσεων σε επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στους τομείς των ξενοδοχείων, της εκμετάλλευσης παραλιών, των ενοικιάσεων σκαφών, των τουριστικών ειδών κ.λπ. Στο 20,6% των 583 επιχειρήσεων τέτοιου τύπου που ελέγχθηκαν πέρυσι βρέθηκαν παραβάσεις, ποσοστό υψηλότερο από τις ταβέρνες.

Κλιμάκια δύο ατόμων

Φέτος, η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων έχει εκπονήσει επιχειρησιακό σχέδιο διενέργειας επιτόπιων ελέγχων. Κλιμάκια τουλάχιστον δύο υπαλλήλων θα κινούνται όλο το 24ωρο και όλη την εβδομάδα. Οι έλεγχοι αυτοί, σύμφωνα με τη Γενική Γραμματεία, έχουν κυρίως προληπτικό χαρακτήρα.

Καθώς οι ευφάνταστες ιδέες του υπουργού Οικονομικών για... καλωδιωμένους τουρίστες και νοικοκυρές δεν προχώρησαν, οι φοροεισπρακτικές αρχές έχουν τη δυνατότητα να αξιοποιήσουν μόνο τις καταγγελίες που φτάνουν είτε στην τηλεφωνική γραμμή του ΣΔΟΕ 1517 είτε στο αντίστοιχο ηλεκτρονικό και παραδοσιακό ταχυδρομείο της υπηρεσίας. Τα τελευταία πέντε χρόνια οι καταγγελίες πολιτών έχουν πολλαπλασιαστεί, αν και αφορούν συνήθως μικρής ή μεσαίας κλίμακας φορολογικές παραβάσεις. Το πιο χαρακτηριστικό είναι πως συχνά οι καταγγελίες έρχονται από συγγενικά πρόσωπα, γείτονες ή συγχωριανούς και εκφράζουν μάλλον ένταση του ανταγωνισμού σε τοπικό επίπεδο (π.χ. η μία ταβέρνα κόβει αποδείξεις και η άλλη δεν κόβει...). Το πρόβλημα είναι πως καθώς οι φοροεισπρακτικές υπηρεσίες παραπονούνται για υποστελέχωση, είναι ολοένα και πιο δύσκολο να αξιοποιηθούν οι καταγγελίες, εκτός βέβαια από εκείνες που μοιάζουν και είναι μεγάλες και ιεραρχούνται ανάλογα.

Αν και δηλώνεται η φιλοδοξία να πιαστούν «χοντρά ψάρια», τα δίχτυα των φοροελεγκτικών μηχανισμών παραμένουν τρύπια. Για παράδειγμα, στην κατηγορία των σκαφών αναψυχής έχει καταγραφεί στο παρελθόν εκτεταμένη φοροαποφυγή. Οι παρατυπίες είναι πολλές, μία από τις πιο διαδεδομένες είναι ο χαρακτηρισμός του σκάφους ως επαγγελματικού, με αποτέλεσμα ο φόρος πολυτελείας να μειώνεται στο μισό. Προ τριετίας είχε πραγματοποιηθεί μεγάλη εξόρμηση ελέγχου των σκαφών, με αποτέλεσμα περίπου 400 ιδιοκτήτες θαλαμηγών να προσέλθουν στην εφορία για τακτοποίηση εκκρεμοτήτων, με όχι ευκαταφρόνητα έσοδα στα δημόσια ταμεία. Η διαδικασία αυτή δεν συνεχίστηκε τα επόμενα χρόνια, τουλάχιστον στην ίδια κλίμακα.

kathimerini.gr

Ο… επιθεωρητής ξανάρχεται με μορφή σχολικού συμβούλου, καθώς η νέα ηγεσία του υπουργείου Παιδείας επέλεξε ένα θεσμό του 1985 να έχει ρόλο-κλειδί για την αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων το 2015.

Παράλληλα, το υπουργείο Παιδείας δίνει ρόλο και στους διεθνείς οργανισμούς (π.χ. ΟΟΣΑ) για την αξιολόγηση των ελληνικών σχολείων, με αποτέλεσμα να επικρίνεται –από συνδικαλιστές του κυβερνώντος κόμματος– για αθέτηση προεκλογικών θέσεων και διγλωσσία.

Ειδικότερα, όπως παρουσιάζει η «Καθημερινή της Κυριακής», το υπουργείο Παιδείας στο νέο πολυνομοσχέδιό του ρυθμίζει μόνο το θέμα της αυτοαξιολόγησης των περίπου 13.300 σχολικών μονάδων της χώρας (νηπιαγωγεία, δημοτικά, γυμνάσια, λύκεια) ενώ δεν εισάγει κανένα είδος αξιολόγησης – αποτίμησης των εκπαιδευτικών. Συγκεκριμένα, το νέο σύστημα ορίζει:

• Στην αρχή κάθε σχολικής χρονιάς ο σύλλογος διδασκόντων κάθε σχολείου θα σχεδιάζει τον προγραμματισμό του ετήσιου σχολικού έργου και θα τον υποβάλλει στους σχολικούς συμβούλους, οι οποίοι υποχρεούνται να διατυπώσουν αιτιολογημένη γνώμη επ’ αυτού. Στη συνέχεια, ο σύλλογος διδασκόντων θα οριστικοποιεί τον προγραμματισμό της σχολικής χρονιάς. Παράλληλα, ο Σύλλογος Διδασκόντων κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς θα συζητάει διεξοδικά επί της πορείας του αρχικού προγραμματισμού και θα μπορεί να κάνει διορθώσεις.

• Στο τέλος κάθε σχολικής χρονιάς ο σύλλογος διδασκόντων θα συντάσσει απολογιστική έκθεση, στην οποία θα διατυπώνονται προτάσεις βελτίωσης για την επόμενη σχολική χρονιά. Οι σχολικοί σύμβουλοι θα εκφράζουν αιτιολογημένες απόψεις επί της απολογιστικής έκθεσης.

• Κάθε σχολική μονάδα μπορεί να συμπράττει με άλλες σε προγράμματα και δραστηριότητες που ενδιαφέρουν τους διδάσκοντες.

• Διατηρούνται πολλά κρίσιμα σημεία της σημερινής Αρχής για τη Διασφάλιση της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (ΑΔΙΠΠΔΕ), η οποία ενδεικτικά θα αξιολογεί την ποιότητα του εκπαιδευτικού έργου και θα παρακολουθεί, θα μελετά και θα αξιολογεί την εφαρμογή της εκπαιδευτικής πολιτικής στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Μάλιστα, προβλέπεται ότι η Αρχή Αξιολόγησης θα διεξάγει μελέτες σχετικές με την αποστολή της ή θα αναθέτει τη διεξαγωγή τους σε άλλους φορείς και θα συμμετέχει σε διεθνή δίκτυα, φορείς και οργανισμούς. Το τελευταίο σημείο έχει συγκεντρώσει καυστικά σχόλια για «επιστροφή του ΟΟΣΑ και του διαγωνισμού PISA», κατά του οποίου οι εκπαιδευτικοί αριστερών συνδικαλιστικών παρατάξεων αντιδρούν με οξύτητα.

«Υπάρχουν τέσσερα νέα στοιχεία σε σχέση με το προηγούμενο καθεστώς. Οι ρυθμίσεις για τακτικές συνεδριάσεις όλο το χρόνο, για έγκριση της αυτοαξιολόγησης κάθε μονάδας από τους σχολικούς συμβούλους, για συμπράξεις σχολείων και για υποστήριξη και συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε προγράμματα και άλλων σχολείων δεν περιλαμβάνονταν στην προηγούμενη αυτοαξιολόγηση εκπαιδευτικού έργου», ανέφερε στην «Καθημερινή» ο Νικηφόρος Κωνσταντίνου, μέλος του Δ.Σ. της ΟΛΜΕ. Ο ίδιος θυμίζει ότι ο σχολικός σύμβουλος πρωτοκαθιερώθηκε το 1985, αλλά ο ρόλος του είχε ατονήσει, καθώς ουσιαστική αξιολόγηση ποτέ δεν εφαρμόστηκε.

Τώρα ο ΣΥΡΙΖΑ του δίνει νέα καθήκοντα.

Πηγή: «Καθημερινή της Κυριακής»

Τέσσερις είναι οι μείζονες αλλαγές που αναμένεται να αναμορφώσουν τη Δημόσια Διοίκηση στον τομέα της Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης. Στόχος τη κυβέρνησης και του αρμόδιου υπουργείου Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης, δεν είναι άλλος από τη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών και την αποτελεσματικότερη εξυπηρέτηση του κοινού, αλλά και την αύξηση της παραγωγικότητας της δημόσιας διοίκησης προς όφελος και της οικονομίας.

Μακροπρόθεσμος στόχος είναι, διαμέσου της εξέλιξης της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης, να ενισχυθεί η διαφάνεια και των δημοκρατικών θεσμών,να καταπολεμηθεί η γραφειοκρατία, αλλά και να αξιοποιηθούν ευρύτερα οι ψηφιακές τεχνολογίες.

Οι τέσσερις μείζονες πρωτοβουλίες, είναι οι εξής:

– Η αυτεπάγγελτη αναζήτηση εγγράφων από τις δημόσιες υπηρεσίες.

– Η ολοκλήρωση του «Σύζευξις» μέσω του οποίου θα επικοινωνούν 35 χιλιάδες κτήρια δημοσίων υπηρεσιών.

– Ο μετασχηματισμός των ΚΕΠ σε ηλεκτρονικές πύλες εξυπηρέτησης του πολίτη.

– Η θέσπιση της κάρτας του πολίτη, η οποία θα ξεκινήσει πιλοτικά και θα εφαρμοστεί σε συγκεκριμένες υπηρεσίες του δημόσιου τομέα που παρέχονται σε κοινωνικές ομάδες.

aftodioikisi.gr