Προφυλακιστέος με τη σύμφωνη γνώμη εισαγγελέα και ανακριτή κρίθηκε άνδρας ηλικίας 47 ετών, ο οποίος κατηγορείται ως υπαίτιος για ούτε λίγο ούτε πολύ 10 πυρκαγιές που έχουν εκδηλωθεί στην ευρύτερη περιοχή της Αιτωλοακαρνανίας στη διάρκεια των τελευταίων 3 ετών.

Τον άνδρα υπέδειξαν κάτοικοι του χωριού, ενώ ο ίδιος είχε συλληφθεί την περασμένη Κυριακή για την φωτιά που ξέσπασε το Σάββατο στη Σκλάβαινα.

Σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις από την πυρκαγιά έχουν καεί περίπου 3.000 στρέμματα, κυρίως με ελαιόδεντρα, προκαλώντας σημαντικό οικονομικό πλήγμα στους καλλιεργητές. Επίσης, έχουν προκληθεί σημαντικές ζημιές και σε ποιμνιοστάσια, αφού αρκετοί κτηνοτρόφοι δεν πρόλαβαν να απομακρύνουν εγκαίρως τα κοπάδια τους.

Ακόμη η φωτιά κατέκαψε 1.000 στρέμματα δασικής έκτασης, ενώ προκάλεσε ζημιές σε αποθήκες και αγροικίες. Στις 19 Ιουλίου είχε εκδηλωθεί φωτιά στην ίδια περιοχή, η οποία και αυτή είχε προκαλέσει ζημιές.

Την δέσμευση της Δημόσιας Επιχείρησης Αερίου πως η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας βρίσκεται στο επιχειρησιακό πλάνο που έχει σχεδιάσει και εγκρίνει, επανέλαβε ο αντιπρόεδρος της ΔΕΠΑ Κώστας Ανδριοσόπουλος κατά τη διάρκεια συνάντησης που είχε με τους Αντιπεριφερειάρχες Περιφερειακής Ανάπτυξης και Επιχειρηματικότητας Γιώργο Αγγελόπουλο και Ενέργειας και Περιβάλλοντος Νίκο Υφαντή.

Κατά τη σύσκεψη που έγινε σήμερα στα γραφεία της Περιφέρειας, τονίστηκε η στενή και διαρκής συνεργασία μεταξύ της Π.Δ.Ε. με την ΔΕΠΑ και όλων των εμπλεκόμενων φορέων, ενώ στη συνάντηση συμμετείχε μέσω τηλεδιάσκεψης και ο πρόεδρος του ΤΕΕ Δυτικής Ελλάδας Θανάσης Γιανναδάκης.

Ήδη προγραμματίστηκε σε άμεσο χρονικό διάστημα, επόμενη συνάντηση σε συνέχεια των προηγούμενων, προκειμένου να διευκρινιστούν περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με το σενάριο που προκρίνεται στο επιχειρησιακό πλάνο της ΔΕΠΑ για την έλευση του αερίου στην περιοχή (με δημιουργία ΕΠΑ - Εταιρία Παροχής Αερίου κ.λπ).

«Η έλευση του φυσικού αερίου στη Δυτική Ελλάδα ήταν και παραμένει προτεραιότητα για την Περιφέρειά μας. Διαρκής στόχος μας είναι η ενίσχυση της ενεργειακής ασφάλειας και της ανταγωνιστικότητας της Δυτικής Ελλάδας με παράλληλη μείωση του ενεργειακού κόστους για επιχειρήσεις και νοικοκυριά» επεσήμανε ο Γ. Αγγελόπουλος, ενώ από την πλευρά του ο Ν. Υφαντής σημείωσε πως «το φυσικό αέριο είναι μια πηγή ενέργειας οικονομική και φιλική προς το περιβάλλον. Ο εμπλουτισμός του ενεργειακού μίγματος με φιλικότερες μορφές ενέργειας (φυσικό αέριο, ΑΠΕ, κ.λπ.) θα συμβάλλει στη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος και στην αντιμετώπιση των επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής».

Η συνάντηση αυτή συμπίπτει χρονικά με την αναθεώρηση του Περιφερειακού Χωροταξικού Σχεδιασμού, την εκπόνηση του πενταετούς Επιχειρησιακού Προγράμματος της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας και την έναρξη του Π.Ε.Π. Δυτ. Ελλάδας 2014-2020 (νέο ΕΣΠΑ).

Τετάρτη, 12 Αυγούστου 2015 09:53

Τέλος στους «παραδοσιακούς» φούρνους

Αρτοποιεία και πρατήρια πώλησης άρτου δεν θα έχουν από εδώ και στο εξής καμία διαφορά, σύμφωνα με τον ορισμό που τους δίνει η κυβέρνηση μέσω του ΟΟΣΑ στο τρίτο μνημόνιο.

Με την αιτιολογία ότι η διάκριση μεταξύ των δύο δημιουργεί σύγχυση στους καταναλωτές, επιτρέπεται πλέον στα πρατήρια άρτου που έχουν τις απαραίτητες εγκαταστάσεις για ψήσιμο ψωμιού από έτοιμα προϊόντα ζύμης και ολοκληρώνουν την έψηση σε αυτές, να κάνουν χρήση της ονομασίας αρτοποιείου.

Στους παραδοσιακούς φούρνους που ζυμώνουν και παράγουν εξ ολοκλήρου ψωμί, δίνεται το δικαίωμα να το επισημαίνουν με σχετικές πινακίδες…

Επιπλέον με άλλη τροποποίηση στο νόμο 3526/2007, αίρονται οι περιορισμοί αναφορικά με τα σημεία πώλησης του ψωμιού και πλέον θα επιτρέπεται να γίνεται εμπόριο άρτου σε ιχθυοπωλεία, κρεοπωλεία, πτηνοπωλεία, παντοπωλεία τρόφιμα ή ποτά.

Πλέον το ψωμί θα μπορεί να πωλείται οπουδήποτε αλλά με αυστηρή τήρηση των υγειονομικών και οικοδομικών κανόνων προκειμένου να μην κινδυνεύει η υγεία των καταναλωτών.

 

Απελευθερώνεται η διάρκεια ζωής του παστεριωμένου γάλακτος

Την ίδια ώρα σε πλήρη απελευθέρωση της διάρκειας ζωής του παστεριωμένου γάλακτος που σήμερα προσδιορίζεται στις 7 ημέρες προχωρά η κυβέρνηση.

Στο νέο μνημόνιο διάταξη προβλέπει ότι  “η διάρκεια συντήρησης του θα καθορίζεται πλέον από τον παρασκευαστή και υπόκειται σε ελέγχους των αρμοδίων αρχών του υπουργείου Παραγωγικής Ανασυγκρότησης”. Με την υφιστάμενη ρύθμιση καθορίζονταν στο νόμο ότι η “…η συντήρησή του διαρκεί μέχρι και επτά ημέρες, καθορίζεται με ευθύνη του παρασκευαστή και υπόκειται σε έλεγχο των αρμόδιων αρχών του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης”.

Πρόκειται στην ουσία για την εφαρμογή της αρχικής σύστασης της εργαλειοθήκης 1 του ΟΟΣΑ που είχε επιχειρήσει να νομοθετηθεί από τον Κωστή Χατζηδάκη ενόσω ήταν υπουργός Ανάπτυξης, αλλά προσέκρουσε στις έντονες αντιδράσεις τόσο της τότε Αξιωματικής Αντιπολίτευσης όσο κυρίως από βουλευτές των κομμάτων της συγκυβέρνησης ΠΑΣΟΚ και Νέας Δημοκρατίας που είχαν απειλήσει να μην ψηφίσουν τότε το πολυνομοσχέδιο.

Με τη νέα ρύθμιση διευρύνεται σημαντικά η διάρκεια ζωής του παστεριωμένου γάλακτος που πλέον θα μπορεί να μένει στο ράφι έως και 10-11 ημέρες, με αποτέλεσμα να είναι δυνατή η πραγματοποίηση εισαγωγών από τους γαλακτοβιομήχανους.

aftodioikisi.gr

Τετάρτη, 12 Αυγούστου 2015 09:34

Τα capital controls άνοιξαν τα σεντούκια...

Χαρτονομίσματα αξίας 50,1 δισ. ευρώ διακρατούσαν τον Ιούλιο – μήνα επιβολής των περιορισμών στην κίνηση κεφαλαίων – οι Ελληνες σε φυσική μορφή στα σπίτια τους ή στις θυρίδες. Το συνολικό ποσό που διακινούνταν με τη μορφή φυσικού χρήματος τον Ιούλιο μειώθηκε κατά 400 εκατ. ευρώ σε σχέση με τον Ιούνιο, μήνα κατά τον οποίο είχε φτάσει στο ανώτερο σημείο των τελευταίων ετών αγγίζοντας τα 50,5 δισ. ευρώ.
Η μείωση που καταγράφηκε τον Ιούλιο συνδέεται με την επιβολή των capital controls και τη μείωση από την πλευρά της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας της υπερβάλλουσας ρευστότητας που χορηγούσε στις ελληνικές τράπεζες, προκειμένου να ικανοποιήσει τις μαζικές αναλήψεις μετρητών, στις οποίες προχωρούσαν νοικοκυριά και επιχειρήσεις τους τελευταίους μήνες.
Σημειώνεται ότι το συνολικό χρήμα που βρίσκεται σε κυκλοφορία και το οποίο εκτινάχθηκε τους τελευταίους μήνες πάνω από τα 50 δισ. ευρώ, περιλαμβάνει τα χαρτονομίσματα που αναλογούν στη χώρα μας στο πλαίσιο του ευρωσυστήματος, καθώς και αυτά που μας χορηγεί εκτάκτως η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα με βάση τη ζήτηση για χαρτονομίσματα που εκδηλώνεται από τα ελληνικά νοικοκυριά ή τις επιχειρήσεις. Με δεδομένο ότι αυτά που αναλογούν στη χώρα μας στο πλαίσιο της κατανομής χαρτονομισμάτων από το ευρωσύστημα είναι περίπου σταθερά -με μικρές αυξομειώσεις έως 3 δισ. ευρώ τους τελευταίους μήνες- η μεγάλη αύξηση που παρατηρείται είναι η πρόσθετη ρευστότητα που χορηγείται λόγω της αυξημένης ζήτησης. Πρόκειται για ζήτηση που προκαλείται όχι από την ανάγκη για αυξημένη κατανάλωση, αλλά από την τάση για συσσώρευση χρημάτων είτε στα σπίτια είτε στις θυρίδες. Η τάση αυτή εκτοξεύθηκε από τον περασμένο Νοέμβριο, με την απόσυρση καταθέσεων από τις ελληνικές τράπεζες, που έχει οδηγήσει σε μείωση των υπολοίπων κατά 45 - 50 δισ. ευρώ και ένα σημαντικό μέρος αυτών των χρημάτων, διακρατείται ως φυσικό χρήμα σε σπίτια και στις θυρίδες.

Οπως επιβεβαιώνουν τα επίσημα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδας, οι «καθαρές υποχρεώσεις που απορρέουν από την κατανομή εντός του ευρωσυστήματος των κυκλοφορούντων τραπεζογραμματίων ευρώ», δηλαδή η πρόσθετη ρευστότητα που χορηγήθηκε στη χώρα μας αυξήθηκε από τα 3,9 δισ. ευρώ τον Νοέμβριο στα 22 δισ. ευρώ τον Ιούλιο. Πρόκειται για επιπλέον ζήτηση σε φρέσκο χρήμα που υπήρξε στην αγορά και η οποία καλύφθηκε είτε από αποθεματικά που υπάρχουν είτε από πρόσθετες εισροές από το ευρωσύστημα. Στο ποσό αυτό προστίθενται περίπου 28,1 δισ. ευρώ, που είναι το ύψος του κυκλοφορούντος χρήματος που διακινείται κατά μέσο όρο στην ελληνική αγορά. Τον Ιούλιο το ποσό αυτό διαμορφώθηκε στα 28,1 δισ. ευρώ από 27,7 δισ. ευρώ το Ιούνιο και 25,9 δισ. ευρώ τον περασμένο Ιούλιο.

Σε κάθε περίπτωση, η αξία του φυσικού χρήματος που κυκλοφορεί στην αγορά είναι από τις υψηλότερες στην Ευρωζώνη, καθώς αντιπροσωπεύει το 27,8%, περίπου, του ΑΕΠ της χώρας, όταν ο μέσος όρος στις υπόλοιπες χώρες είναι 6% - 8%. Μία αιτία αυτού του φαινομένου είναι το γεγονός ότι οι συναλλαγές στη χώρα μας δεν είναι ηλεκτρονικές σε αντίθεση με την Ευρωζώνη, όπου οι συναλλαγές γίνονται κατά κύριο λόγο ηλεκτρονικά και μόνο ένα μικρό μέρος γίνεται με φυσικό χρήμα. Η εικόνα αυτή άρχισε να αλλάζει σταδιακά με τα capital controls, που υποχρέωσαν μεγάλη μερίδα πολιτών να κάνουν χρήση των χρεωστικών ή πιστωτικών τους καρτών για καθημερινές συναλλαγές, όπως οι αγορές στο σούπερ μάρκετ, τα πρατήρια καυσίμων κ.λπ.

Οπως δείχνουν τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδας για τον Ιούλιο, οι υποχρεώσεις της χώρας έναντι του ευρωσυστήματος κατέγραψαν μείωση κατά 2,3 δισ. ευρώ τον Ιούλιο και διαμορφώθηκαν στα 128,2 δισ. ευρώ. Η μείωση είναι αποτέλεσμα της μη επέκτασης του μηχανισμού έκτακτης ρευστότητας, ELA, που υπήρξε τον επίμαχο μήνα, καθώς η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα διέκοψε τη στήριξη μέχρι την επίτευξη συμφωνίας. Το ύψος του ELA παραμένει στα 90 δισ. ευρώ από τον περασμένο Ιούνιο και η χώρα υποχρεώθηκε στην επιβολή των κεφαλαιακών περιορισμών, για να ανακόψει την περαιτέρω εκροή καταθέσεων.

πηγή: Καθημερινή

Η ανάπτυξη δυνατότερων δεσμών μέσω του αναπτυξιακού, του οικονομικού και του πολιτισμικού τομέα, μεταξύ Ουκρανίας και Ελλάδας, συζητήθηκε κατά την εθιμοτυπική επίσκεψη του Πρέσβη της Ουκρανίας Volodymyr Shkurov με τον Αντιπεριφερειάρχη Π.Ε. Αχαΐας και αναπληρωτή Περιφερειάρχη Γρηγόρη Αλεξόπουλο στο γραφείο του.

Ο Πρέσβης συνοδευόταν από τον Ασημάκη Σταυρόπουλο, πρόεδρο του Πολιτιστικού και Μορφωτικού Συλλόγου Ελίκης «Ιωνες», στο πλαίσιο του 11ου Παγκόσμιου Φεστιβάλ Παραδοσιακών Χορών, στο οποίο συνδιοργανωτής είναι η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας.

Κατά την διάρκεια της συνάντησης, ο κ. Αλεξόπουλος έκανε μια συνοπτική παρουσίαση της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, με τις δυνατότητες και τις αναπτυξιακές της προοπτικές, ενώ επίσης, υπογράμμισε ότι βασικός στόχος των πολιτικών που ασκεί η Περιφέρεια αποβλέπει στην εξωστρέφειά της, την οικονομική ανάταξη και την διεθνή παρουσία της παρά τις δύσκολες οικονομικές συγκυρίες που αντιμετωπίζει η χώρα μας.

Η εν λόγω συνάντηση, όπως ευχήθηκαν και οι δύο πλευρές, είναι το εφαλτήριο μιας υγιούς και αγαστής συνεργασίας μεταξύ της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας και των Ουκρανικών Αρχών, μέσω κοινών στοχευόμενων δράσεων και προσδοκιών.

Με Απόφαση του Αναπληρωτή Υπουργού Προστασίας του Πολίτη κ. Γιάννη Πανούση, επιστρέφονται από αύριο (12.08.2015) οι άδειες οδήγησης, καθώς και οι πινακίδες και οι άδειες κυκλοφορίας των οχημάτων (αυτοκινήτων, μοτοσικλετών και μοτοποδηλάτων), προκειμένου να διευκολυνθούν οι πολίτες στη μετακίνησή τους κατά την εορταστική περίοδο του Δεκαπενταύγουστου.

Η Απόφαση αφορά στα στοιχεία οδήγησης και κυκλοφορίας, που αφαιρούνται ή κατατίθενται στις Αστυνομικές Αρχές μέχρι και σήμερα (11.08.2015).

Επίσης, στο πλαίσιο της ίδιας Απόφασης, δεν θα εκτελεστούν οι εκκρεμείς διοικητικές αποφάσεις, επιδοθείσες ή μη, που εκδόθηκαν κατ’ εφαρμογή του άρθρου 103 του Κ.Ο.Κ. «επιβολή διοικητικών μέτρων», για τροχαίες παραβάσεις που βεβαιώνονται μέχρι και αύριο (12.08.2015).

Από την παραπάνω Απόφαση εξαιρούνται και δεν επιστρέφονται τα στοιχεία οδήγησης και κυκλοφορίας οχημάτων, που αφορούν στις εξής παραβάσεις:

  • Οδήγηση υπό την επήρεια μέθης.
  • Οδήγηση με ταχύτητα πέραν της επιτρεπόμενης.
  • Παραβίαση της ένδειξης ερυθρού σηματοδότη.
  • Κυκλοφορία ανασφάλιστων οχημάτων.
  • Κίνηση στο αντίθετο ρεύμα.

Οι Αποφάσεις, που έχουν εκδοθεί από Δικαστικές ή άλλες Αρχές, εκτελούνται κανονικά.

Επισημαίνεται ότι για την επιστροφή των παραπάνω στοιχείων οδήγησης και κυκλοφορίας δεν απαιτείται η άμεση καταβολή του διοικητικού προστίμου, για την είσπραξη του οποίου θα ακολουθείται η τακτική διαδικασία, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 104 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.

Η πορεία εκτέλεσης της Προγραμματικής Σύμβασης που έχει συναφθεί μεταξύ της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας (ΠΔΕ), του Κέντρου Προγραμματισμού και Οικονομικών Ερευνών (ΚΕΠΕ) και του Περιφερειακού Ταμείου Ανάπτυξης (ΠΤΑ-ΠΔΕ), βρέθηκαν στο επίκεντρο συνάντησης που είχε ο Αντιπεριφερειάρχης Περιφερειακής Ανάπτυξης και Επιχειρηματικότητας Γιώργος Αγγελόπουλος και το μέλος του νέου Διοικητικού Συμβουλίου του ΚΕΠΕ Αναστάσιου Πατώκου.

Το βασικό θέμα που συζητήθηκε ήταν η εξέλιξη της συνεργασίας ενόψει της δεύτερης φάσης του Πενταετούς Επιχειρησιακού Προγράμματος Περιόδου 2014-2020 και ιδιαίτερα η τεχνική υποστήριξη για την σύνταξη, παρακολούθηση και αξιολόγηση του Ειδικού Αναπτυξιακού Προγράμματος (ΕΑΠ) «Ολοκληρωμένη παρέμβαση στις πυρόπληκτες περιοχές της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας».

Παράλληλα, έγινε αναφορά και στη στενή και ορθή συνεργασία μεταξύ των δύο φορέων, καθώς και στον τρόπο, με τον οποίο η συνέργια αυτή, μπορεί να μετουσιωθεί σε καλή πρακτική ώστε να μπορέσει να εφαρμοστεί και στα συναρμόδια Υπουργεία.

Στη συνάντηση συμμετείχαν, επίσης, ο Γενικός Διευθυντής Αναπτυξιακού Προγραμματισμού, Περιβάλλοντος και Υποδομών Δημήτρης Καραβίδας και ο Διευθυντής Αναπτυξιακού Προγραμματισμού Λυκούργος Σταματελάτος.

Τρίτη, 11 Αυγούστου 2015 10:33

Σενάριο για "μικρή ΔΕΗ" το 2016

Toυ Βασίλη Γεώργα

Στο τραπέζι της διαπραγμάτευσης με τους δανειστές για το άνοιγμα της αγοράς ενέργειας παραμένει το σενάριο δημιουργίας της "Μικρής ΔΕΗ".
Σύμφωνα με πληροφορίες οι εκπρόσωποι των δανειστών έχουν ζητήσει να συμπεριληφθεί στο κείμενο του τρίτου μνημονίου, το μοντέλο της "Μικρής ΔΕΗ" με ημερομηνία εφαρμογής για το Νοέμβριο του 2016.
Το σενάριο αυτό ζητείται να τεθεί σε εφαρμογή στην περίπτωση που αποτύχουν όλες οι άλλες μέθοδοι άρσης του μονοπωλίου της ΔΕΗ, όπως το μοντέλο δημοπρασιών τύπου ΝΟΜΕ που θα διασφαλίζουν την ισότιμη πρόσβαση των άλλων προμηθευτών ηλεκτρικής ενέργειας στη λιγνιτική και την υδροηλεκτρική παραγωγή της ΔΕΗ.
Με το "μοντέλο NOME" το οποίο έχει υιοθετήσει – χωρίς ιδιαίτερη ζέση όπως λέγεται η ελληνική πλευρά- οι ιδιώτες προμηθευτές-ανταγωνιστές της ΔΕΗ που σήμερα στηρίζονται μόνο στην παραγωγή ενέργειας από φυσικό αέριο, θα μπορούν να αγοράζουν ενέργεια σε ανταγωνιστικές τιμές, την οποία στη συνέχεια θα μεταπωλούν στις βιομηχανίες, τις εταιρείες μέσης και χαμηλής τάσης και στα νοικοκυριά.

Ανοικτό παραμένει και το μέτωπο της ιδιωτικοποίησης του ΑΔΜΗΕ, όπου ωστόσο φαίνεται να υπάρχει προσέγγιση στην εναλλακτική πρόταση που έχει καταθέσει η ελληνική κυβέρνηση. Αυτή δηλαδή που δεν προβλέπει πώληση των μετοχών του ΑΔΜΗΕ σε ιδιώτες, αλλά διαχωρισμό του σε μια εταιρεία παγίων στην οποία θα παραμείνουν στη ΔΕΗ τα πάγια (δίκτυο μεταφοράς, ΚΥΤ κλπ) και σε μια εταιρεία διαχείρισης στην οποία θα μπορούν να συμμετάσχουν ιδιωτικά επενδυτικά κεφάλαια.

Σε ό,τι αφορά την απελευθέρωση της αγοράς φυσικού αερίου οι δανειστές έχουν ζητήσει να κλείσει άμεσα η εκκρεμότητα απελευθέρωσης της αγοράς λιανικής μέσα από την άρση του μονοπωλίου των Εταιρειών Παροχής Αερίου στην Αττική, τη Θεσσαλονίκη και τη Θεσσαλία και παράλληλα την κατάργηση των αποκλειστικών συμβολαίων προμήθειας που έχουν οι τρεις ΕΠΑ και μεγάλοι "επιλέγοντες πελάτες" με τη ΔΕΠΑ . Η προηγούμενη κυβέρνηση είχε ετοιμάσει σχετικό νομοσχέδιο που προέβλεπε τα παραπάνω καθώς και τον διαχωρισμό της δραστηριότητας της εμπορίας από αυτή των δικτύων στις ΕΠΑ, ωστόσο προβλήματα φαίνεται να υπάρχουν με την απαίτηση αποζημίωσης των εταιρειών Shell (Αττική) και ENI (Θεσσαλονίκη και Θεσσαλία)  οι οποίες κατέχουν το 49% των εταιρειών και εγείρουν απαιτήσεις λόγω της μονομερούς παραβίασης των συμβάσεων αποκλειστικότητας που είχαν υπογράψει το 2000 και για 30 χρόνια. 

capital.gr

Τρίτη, 11 Αυγούστου 2015 10:29

Σε ρυθμούς... μνημονίου και η Υγεία

Σαρωτικές είναι οι αλλαγές που έρχονται και στον τομέα της Υγείας. Αν και στο τελευταίο προσχέδιο του τρίτου μνημονίου δεν υπάρχουν διαφοροποιήσεις αναφορικά με τα όσα ζητούν τους τελευταίους δύο μήνες οι θεσμοί στο χώρο της περίθαλψης, τα νέα μέτρα που έρχονται αναμένεται να αλλάξουν άρδην τον τρόπο συνταγογράφησης των φαρμάκων και να καταστήσουν ακόμη πιο σφιχτούς του προϋπολογισμούς του ΕΟΠΥΥ. 

Πιο συγκεκριμένα, όπως περιγράφεται στο προσχέδιο του τρίτου μνημονίου, καθίσταται υποχρεωτική η καθολική συνταγογράφηση φαρμάκων με βάση τη διεθνή ονομασία της δραστικής ουσίας των σκευασμάτων, χωρίς εξαιρέσεις. Επίσης μειώνονται οι τιμές όλων των γενοσήμων φαρμάκων, καθώς και των σκευασμάτων που έχουν χάσει την πατέντα προστασίας τους κατά 32,5% της τιμής των πρωτοτύπων για τα πρώτα και για τα δεύτερα κατά 50%, ακόμη και για τα σκευάσματα που κυκλοφόρησαν στην ελληνική αγορά πριν το 2012. Σε ότι αφορά την υποχρεωτική επιστροφή από τους παρόχους Υγείας της υπέρβασης του προϋπολογισμού του ΕΟΠΥΥ (clawback), θα πρέπει να εισπραχθεί για τo 2014 και το 2015 ενώ τα όρια της δαπάνης παραμένουν και για το 2016. Τέλος στενό όριο μπαίνει και στις δαπάνες για τις διαγνωστικές εξετάσεις που θα πρέπει να μειωθούν στο όριο του προϋπολογισμού του ΕΟΠΥΥ.
Στο προσχέδιο αναφέρεται ακόμη πως θα υπάρξει εφαρμογή όλων των συστάσεων του ΟΟΣΑ που προβλέπονταν από την Εργαλειοθήκη Ι (πλην των μη συνταγογραφούμενων φαρμάκων, το άνοιγμα της αγοράς των οποίων αναμένεται σε δεύτερη φάση), γεγονός που ανοίγει το δρόμο για απελευθέρωση του ιδιοκτησιακού καθεστώτος των φαρμακείων.

 Βίκυ Κουρλιμπίνη

capital.gr

Στις 20 Αυγούστου ξεκινά και φέτος η κυνηγητική περίοδος, η οποία θα διαρκέσει ως τις 29 Φεβρουαρίου του 2016.

Τη σχετική απόφαση υπέγραψε ο αρμόδιος αναπληρωτής υπουργός ΠΑΠΕΝ Γιάννης Τσιρώνης ο οποίος σε δήλωση του επισημαίνει: «Καλώ άπαντες να ασκούν τις δραστηριότητές τους στη φύση με σεβασμό στο περιβάλλον και τις ρυθμίσεις της δασικής νομοθεσίας. Η Δασική Υπηρεσία μεριμνά για την προστασία και ανάπτυξη της χλωρίδας και της πανίδας της χώρας, ενώ παράλληλα σε συνεργασία με οργανώσεις των πολιτών φροντίζει για την πάταξη της λαθροθηρίας».

Ο κ. Τσιρώνης αναφέρει πως «προσωπικά και πολιτικά είμαι υπέρμαχος της μείωσης της κυνηγετικής δραστηριότητας» αλλά «ως αρμόδιος υπουργός προσπάθησα να προωθήσω τον διάλογο μεταξύ όλων των ενδιαφερομένων, ώστε να καταλήξουμε με αμοιβαίες υποχωρήσεις στο τελικό κείμενο της φετινής ρυθμιστικής».

Τα τέλη έκδοσης αδειών κυνηγίου και η ετήσια συνδρομή κυνηγών για το τρέχον κυνηγετικό έτος 2015 – 2016, παρέμειναν στα περυσινά επίπεδα.

Ειδικότερα, όσον αφορά τις γενικές ρυθμίσεις, απαγορεύεται το κυνήγι:

  1. Στα μόνιμα καταφύγια άγριας ζωής
  2. Στα εκτροφεία θηραμάτων
  3. Στις περιοχές όπου ισχύουν απαγορεύσεις θήρας ορισμένης χρονικής διάρκειας
  4. Στους πυρήνες των Εθνικών Δρυμών
  5. Σε ζώνη πλάτους πεντακοσίων (500) μέτρων κατά μήκος της χερσαίας μεθοριακής γραμμής
  6. Σε θαλάσσια ζώνη πλάτους τριακοσίων (300) μέτρων από τις ακτές
  7. Σε όλες τις περιοχές και για όλα τα είδη που ισχύουν ειδικοί περιορισμοί θήρας σύμφωνα με την αριθμ 414985/29.11.85 (Φ.Ε.Κ. 757/Β/18.12.85) Κοινής Υπουργικής Απόφασης, όπως αυτή τροποποιήθηκε με την (ΚΥΑ Η.Π.8353/276/Ε103 ΦΕΚ 415Β 23/2/2012) και ισχύει.
  8. Στις περιοχές για τις οποίες έχουν εκδοθεί Δασικές Απαγορευτικές Αποφάσεις Κυνηγίου, λόγω πυρκαγιών
  9. Σε όσες περιοχές έχουν εκδοθεί και ισχύουν ή πρόκειται να εκδοθούν σχετικές αποφάσεις.
  10. Στους αρχαιολογικούς χώρους, ιστορικούς τόπους και μνημεία χωρίς προηγούμενη άδεια του Υπουργού Πολιτισμού.

Στις γενικές ρυθμίσεις, επίσης, περιέχεται η απαγόρευση αγοραπωλησίας όλων των ειδών θηραμάτων, εκτός εκείνων τα οποία προέρχονται από εκτροφεία (δημόσια ή ιδιωτικά), από τις ελεγχόμενες κυνηγετικές περιοχές ή από το εξωτερικό, εφόσον έχουν τηρηθεί οι νόμιμες διαδικασίες απόκτησής τους. Κατ’ εξαίρεση, επιτρέπεται -για την τρέχουσα κυνηγετική περίοδο- η αγοραπωλησία του αγριοκούνελου στη νήσο Λήμνο, όπου ο υπερπληθυσμός του είδους έχει διαταράξει το οικοσύστημα και έχει δημιουργήσει ήδη σοβαρά προβλήματα και καταστροφές στις γεωργικές εκμεταλλεύσεις. Η έγκριση αγορωπωλησίας γίνεται με απόφαση του γενικού γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης μετά από εισήγηση της αρμόδιας δασικής αρχής.

Επίσης, η εκγύμναση των κυνηγετικών σκύλων επιτρέπεται αποκλειστικά και μόνο στους περιορισμένους χώρους εκγύμνασης που καθορίζονται από τις δασικές αρχές και απαγορεύεται οπουδήποτε αλλού.

Τέλος, προς αποφυγή ατυχημάτων κατά τη διάρκεια κυνηγίου αγριογούρουνου, λαγού, μπεκάτσας και ορτυκιού, οι κυνηγοί υποχρεούνται να φέρουν στον κορμό του σώματός τους ένδυμα φωσφορίζοντος χρώματος πορτοκαλί (αποκλειόμενης απλής λωρίδας), ορατό από κάθε οπτική πλευρά, προς αποφυγή ατυχημάτων. Κατ΄ εξαίρεση της γενικής ρύθμισης επιτρέπεται η θήρα του αγριοκούνελου (Oryctolagus cuniculus) μέχρι την 10 Μαρτίου 2016.

Σχετικά με τις ειδικές ρυθμίσεις:

  1. Απαγορεύεται το κυνήγι της Μπεκάτσας (Scolopax rusticola) στο καρτέρι, το πρωί και το βράδυ.
  2. Περιορίζεται η χρησιμοποίηση σκύλων δίωξης για άσκηση κυνηγίου, από 15.9.2015 μέχρι και 20.1.2016 σε τρεις (3) ημέρες την εβδομάδα (Τετάρτη, Σάββατο και Κυριακή), δηλαδή μόνο τις ημέρες κατά τις οποίες επιτρέπεται αντιστοίχως το κυνήγι του Λαγού (Lepus europaeus) και του Αγριόχοιρου (Sus scrofa).
  3. Επιτρέπεται το κυνήγι του Αγριόχοιρου (Sus scrofa) σε ομάδες μέχρι δέκα (10) κυνηγών, με δικαίωμα θήρευσης μέχρι πέντε (5) ατόμων ανά ομάδα και έξοδο. Για λόγους προστασίας της φυσικής παραγωγής του αγριόχοιρου, απαγορεύεται το κυνήγι σε όλη τη χώρα του νεαρού αγριόχοιρου όσο αυτός φέρει τις χαρακτηριστικές ραβδώσεις στο σώμα του, καθώς και των χοιρομητέρων αυτών.
  4. Επιτρέπεται το κυνήγι της Αλεπούς (Vulpes vulpes) και του Πετροκούναβου (Martes foina) από 15.9.2015 μέχρι 20.1.2016 με τη χρησιμοποίηση κυνηγετικού όπλου και σκύλου δίωξης και από 21.1.2016 μέχρι 28.2.2016 χωρίς σκύλο δίωξης, μόνο στους νομούς που δεν έχουν χαρακτηρισθεί ως αρουραιόπληκτοι. Διευκρινίζεται ότι η χρησιμοποίηση σκύλου δίωξης για το κυνήγι της Αλεπούς και του Πετροκούναβου υπόκεινται στους περιορισμούς της παραγράφου 2.
  5. Απαγορεύεται το κυνήγι του Λαγού (Lepus europaeus) καθ’ όλη τη διάρκεια της κυνηγετικής περιόδου στις νήσους Λήμνο και Άγιο Ευστράτιο.
  6. Απαγορεύεται το κυνήγι της Νησιώτικης Πέρδικας (Alectoris chukar) καθόλη τη διάρκεια της κυνηγετικής περιόδου στον Άγιο Ευστράτιο.
  7. Απαγορεύεται το κυνήγι όλων των θηραμάτων καθόλη την κυνηγετική περίοδο στη Νήσο Τήλο.
  8. Για όσα είδη πουλιών δεν αναφέρονται στην παρούσα απαγορεύεται το κυνήγι τους, σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 2, 3 και 4 της Οδηγίας 79/409/ΕΟΚ.
  9. Το κυνήγι της Νησιώτικης Πέρδικας (Alectoris chukar) επιτρέπεται σύμφωνα με τον πίνακα θηρευσίμων ειδών που επισυνάπτεται της παρούσης με τις παρακάτω εξαιρέσεις:

α) στο νομό Λέσβου επιτρέπεται το κυνήγι της τις παρακάτω Κυριακές: 20.9.2015, 27.9.2015, 04.10.2015, 11.10.2015, 18.10.2015, 25.10.2015, 01.11.2015 και 08.11.2015

β) στους νομούς Σάμου και Χίου και στην περιοχή της Α’ Κυνηγετικής Ομοσπονδίας Κρήτης και Δωδεκανήσων (Α’ ΚΟΚΔ) επιτρέπεται το κυνήγι της από 15.09.2015 έως 30.11.2015 και μόνο τις ημέρες Τετάρτη-Σάββατο-Κυριακή. Εξαιρείται η Νήσος Χίος η οποία επλήγη από τις μεγάλες πυρκαγιές του 2012 όπου επιτρέπεται από 15.9.2015 έως 30.11.2015 μόνο τις μέρες Σάββατο – Κυριακή.

γ) Παρατείνεται η ισχύς της παραγράφου (Α) της αριθ. 97734/4284/14.8.2007 (ΦΕΚ 1657/Β/21.08.2007) απόφασή «Τροποποίηση ρυθμίσεων θήρας» από 20.08.2015 έως 14.09.2016.

Πηγή: imerisia.gr