Προφυλακιστέος ο κατηγορούμενος για την πυρκαγιά στην Πάλαιρο
Προφυλακιστέος με τη σύμφωνη γνώμη εισαγγελέα και ανακριτή κρίθηκε άνδρας ηλικίας 47 ετών, ο οποίος κατηγορείται ως υπαίτιος για ούτε λίγο ούτε πολύ 10 πυρκαγιές που έχουν εκδηλωθεί στην ευρύτερη περιοχή της Αιτωλοακαρνανίας στη διάρκεια των τελευταίων 3 ετών.
Τον άνδρα υπέδειξαν κάτοικοι του χωριού, ενώ ο ίδιος είχε συλληφθεί την περασμένη Κυριακή για την φωτιά που ξέσπασε το Σάββατο στη Σκλάβαινα.
Σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις από την πυρκαγιά έχουν καεί περίπου 3.000 στρέμματα, κυρίως με ελαιόδεντρα, προκαλώντας σημαντικό οικονομικό πλήγμα στους καλλιεργητές. Επίσης, έχουν προκληθεί σημαντικές ζημιές και σε ποιμνιοστάσια, αφού αρκετοί κτηνοτρόφοι δεν πρόλαβαν να απομακρύνουν εγκαίρως τα κοπάδια τους.
Ακόμη η φωτιά κατέκαψε 1.000 στρέμματα δασικής έκτασης, ενώ προκάλεσε ζημιές σε αποθήκες και αγροικίες. Στις 19 Ιουλίου είχε εκδηλωθεί φωτιά στην ίδια περιοχή, η οποία και αυτή είχε προκαλέσει ζημιές.
Πιέσεις για φυσικό αέριο στην Περιφέρεια
Την δέσμευση της Δημόσιας Επιχείρησης Αερίου πως η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας βρίσκεται στο επιχειρησιακό πλάνο που έχει σχεδιάσει και εγκρίνει, επανέλαβε ο αντιπρόεδρος της ΔΕΠΑ Κώστας Ανδριοσόπουλος κατά τη διάρκεια συνάντησης που είχε με τους Αντιπεριφερειάρχες Περιφερειακής Ανάπτυξης και Επιχειρηματικότητας Γιώργο Αγγελόπουλο και Ενέργειας και Περιβάλλοντος Νίκο Υφαντή.
Κατά τη σύσκεψη που έγινε σήμερα στα γραφεία της Περιφέρειας, τονίστηκε η στενή και διαρκής συνεργασία μεταξύ της Π.Δ.Ε. με την ΔΕΠΑ και όλων των εμπλεκόμενων φορέων, ενώ στη συνάντηση συμμετείχε μέσω τηλεδιάσκεψης και ο πρόεδρος του ΤΕΕ Δυτικής Ελλάδας Θανάσης Γιανναδάκης.
Ήδη προγραμματίστηκε σε άμεσο χρονικό διάστημα, επόμενη συνάντηση σε συνέχεια των προηγούμενων, προκειμένου να διευκρινιστούν περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με το σενάριο που προκρίνεται στο επιχειρησιακό πλάνο της ΔΕΠΑ για την έλευση του αερίου στην περιοχή (με δημιουργία ΕΠΑ - Εταιρία Παροχής Αερίου κ.λπ).
«Η έλευση του φυσικού αερίου στη Δυτική Ελλάδα ήταν και παραμένει προτεραιότητα για την Περιφέρειά μας. Διαρκής στόχος μας είναι η ενίσχυση της ενεργειακής ασφάλειας και της ανταγωνιστικότητας της Δυτικής Ελλάδας με παράλληλη μείωση του ενεργειακού κόστους για επιχειρήσεις και νοικοκυριά» επεσήμανε ο Γ. Αγγελόπουλος, ενώ από την πλευρά του ο Ν. Υφαντής σημείωσε πως «το φυσικό αέριο είναι μια πηγή ενέργειας οικονομική και φιλική προς το περιβάλλον. Ο εμπλουτισμός του ενεργειακού μίγματος με φιλικότερες μορφές ενέργειας (φυσικό αέριο, ΑΠΕ, κ.λπ.) θα συμβάλλει στη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος και στην αντιμετώπιση των επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής».
Η συνάντηση αυτή συμπίπτει χρονικά με την αναθεώρηση του Περιφερειακού Χωροταξικού Σχεδιασμού, την εκπόνηση του πενταετούς Επιχειρησιακού Προγράμματος της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας και την έναρξη του Π.Ε.Π. Δυτ. Ελλάδας 2014-2020 (νέο ΕΣΠΑ).
Τέλος στους «παραδοσιακούς» φούρνους
Αρτοποιεία και πρατήρια πώλησης άρτου δεν θα έχουν από εδώ και στο εξής καμία διαφορά, σύμφωνα με τον ορισμό που τους δίνει η κυβέρνηση μέσω του ΟΟΣΑ στο τρίτο μνημόνιο.
Με την αιτιολογία ότι η διάκριση μεταξύ των δύο δημιουργεί σύγχυση στους καταναλωτές, επιτρέπεται πλέον στα πρατήρια άρτου που έχουν τις απαραίτητες εγκαταστάσεις για ψήσιμο ψωμιού από έτοιμα προϊόντα ζύμης και ολοκληρώνουν την έψηση σε αυτές, να κάνουν χρήση της ονομασίας αρτοποιείου.
Στους παραδοσιακούς φούρνους που ζυμώνουν και παράγουν εξ ολοκλήρου ψωμί, δίνεται το δικαίωμα να το επισημαίνουν με σχετικές πινακίδες…
Επιπλέον με άλλη τροποποίηση στο νόμο 3526/2007, αίρονται οι περιορισμοί αναφορικά με τα σημεία πώλησης του ψωμιού και πλέον θα επιτρέπεται να γίνεται εμπόριο άρτου σε ιχθυοπωλεία, κρεοπωλεία, πτηνοπωλεία, παντοπωλεία τρόφιμα ή ποτά.
Πλέον το ψωμί θα μπορεί να πωλείται οπουδήποτε αλλά με αυστηρή τήρηση των υγειονομικών και οικοδομικών κανόνων προκειμένου να μην κινδυνεύει η υγεία των καταναλωτών.
Απελευθερώνεται η διάρκεια ζωής του παστεριωμένου γάλακτος
Την ίδια ώρα σε πλήρη απελευθέρωση της διάρκειας ζωής του παστεριωμένου γάλακτος που σήμερα προσδιορίζεται στις 7 ημέρες προχωρά η κυβέρνηση.
Στο νέο μνημόνιο διάταξη προβλέπει ότι “η διάρκεια συντήρησης του θα καθορίζεται πλέον από τον παρασκευαστή και υπόκειται σε ελέγχους των αρμοδίων αρχών του υπουργείου Παραγωγικής Ανασυγκρότησης”. Με την υφιστάμενη ρύθμιση καθορίζονταν στο νόμο ότι η “…η συντήρησή του διαρκεί μέχρι και επτά ημέρες, καθορίζεται με ευθύνη του παρασκευαστή και υπόκειται σε έλεγχο των αρμόδιων αρχών του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης”.
Πρόκειται στην ουσία για την εφαρμογή της αρχικής σύστασης της εργαλειοθήκης 1 του ΟΟΣΑ που είχε επιχειρήσει να νομοθετηθεί από τον Κωστή Χατζηδάκη ενόσω ήταν υπουργός Ανάπτυξης, αλλά προσέκρουσε στις έντονες αντιδράσεις τόσο της τότε Αξιωματικής Αντιπολίτευσης όσο κυρίως από βουλευτές των κομμάτων της συγκυβέρνησης ΠΑΣΟΚ και Νέας Δημοκρατίας που είχαν απειλήσει να μην ψηφίσουν τότε το πολυνομοσχέδιο.
Με τη νέα ρύθμιση διευρύνεται σημαντικά η διάρκεια ζωής του παστεριωμένου γάλακτος που πλέον θα μπορεί να μένει στο ράφι έως και 10-11 ημέρες, με αποτέλεσμα να είναι δυνατή η πραγματοποίηση εισαγωγών από τους γαλακτοβιομήχανους.
aftodioikisi.gr
Τα capital controls άνοιξαν τα σεντούκια...
Χαρτονομίσματα αξίας 50,1 δισ. ευρώ διακρατούσαν τον Ιούλιο – μήνα επιβολής των περιορισμών στην κίνηση κεφαλαίων – οι Ελληνες σε φυσική μορφή στα σπίτια τους ή στις θυρίδες. Το συνολικό ποσό που διακινούνταν με τη μορφή φυσικού χρήματος τον Ιούλιο μειώθηκε κατά 400 εκατ. ευρώ σε σχέση με τον Ιούνιο, μήνα κατά τον οποίο είχε φτάσει στο ανώτερο σημείο των τελευταίων ετών αγγίζοντας τα 50,5 δισ. ευρώ.
Η μείωση που καταγράφηκε τον Ιούλιο συνδέεται με την επιβολή των capital controls και τη μείωση από την πλευρά της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας της υπερβάλλουσας ρευστότητας που χορηγούσε στις ελληνικές τράπεζες, προκειμένου να ικανοποιήσει τις μαζικές αναλήψεις μετρητών, στις οποίες προχωρούσαν νοικοκυριά και επιχειρήσεις τους τελευταίους μήνες.
Σημειώνεται ότι το συνολικό χρήμα που βρίσκεται σε κυκλοφορία και το οποίο εκτινάχθηκε τους τελευταίους μήνες πάνω από τα 50 δισ. ευρώ, περιλαμβάνει τα χαρτονομίσματα που αναλογούν στη χώρα μας στο πλαίσιο του ευρωσυστήματος, καθώς και αυτά που μας χορηγεί εκτάκτως η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα με βάση τη ζήτηση για χαρτονομίσματα που εκδηλώνεται από τα ελληνικά νοικοκυριά ή τις επιχειρήσεις. Με δεδομένο ότι αυτά που αναλογούν στη χώρα μας στο πλαίσιο της κατανομής χαρτονομισμάτων από το ευρωσύστημα είναι περίπου σταθερά -με μικρές αυξομειώσεις έως 3 δισ. ευρώ τους τελευταίους μήνες- η μεγάλη αύξηση που παρατηρείται είναι η πρόσθετη ρευστότητα που χορηγείται λόγω της αυξημένης ζήτησης. Πρόκειται για ζήτηση που προκαλείται όχι από την ανάγκη για αυξημένη κατανάλωση, αλλά από την τάση για συσσώρευση χρημάτων είτε στα σπίτια είτε στις θυρίδες. Η τάση αυτή εκτοξεύθηκε από τον περασμένο Νοέμβριο, με την απόσυρση καταθέσεων από τις ελληνικές τράπεζες, που έχει οδηγήσει σε μείωση των υπολοίπων κατά 45 - 50 δισ. ευρώ και ένα σημαντικό μέρος αυτών των χρημάτων, διακρατείται ως φυσικό χρήμα σε σπίτια και στις θυρίδες.
Οπως επιβεβαιώνουν τα επίσημα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδας, οι «καθαρές υποχρεώσεις που απορρέουν από την κατανομή εντός του ευρωσυστήματος των κυκλοφορούντων τραπεζογραμματίων ευρώ», δηλαδή η πρόσθετη ρευστότητα που χορηγήθηκε στη χώρα μας αυξήθηκε από τα 3,9 δισ. ευρώ τον Νοέμβριο στα 22 δισ. ευρώ τον Ιούλιο. Πρόκειται για επιπλέον ζήτηση σε φρέσκο χρήμα που υπήρξε στην αγορά και η οποία καλύφθηκε είτε από αποθεματικά που υπάρχουν είτε από πρόσθετες εισροές από το ευρωσύστημα. Στο ποσό αυτό προστίθενται περίπου 28,1 δισ. ευρώ, που είναι το ύψος του κυκλοφορούντος χρήματος που διακινείται κατά μέσο όρο στην ελληνική αγορά. Τον Ιούλιο το ποσό αυτό διαμορφώθηκε στα 28,1 δισ. ευρώ από 27,7 δισ. ευρώ το Ιούνιο και 25,9 δισ. ευρώ τον περασμένο Ιούλιο.
Σε κάθε περίπτωση, η αξία του φυσικού χρήματος που κυκλοφορεί στην αγορά είναι από τις υψηλότερες στην Ευρωζώνη, καθώς αντιπροσωπεύει το 27,8%, περίπου, του ΑΕΠ της χώρας, όταν ο μέσος όρος στις υπόλοιπες χώρες είναι 6% - 8%. Μία αιτία αυτού του φαινομένου είναι το γεγονός ότι οι συναλλαγές στη χώρα μας δεν είναι ηλεκτρονικές σε αντίθεση με την Ευρωζώνη, όπου οι συναλλαγές γίνονται κατά κύριο λόγο ηλεκτρονικά και μόνο ένα μικρό μέρος γίνεται με φυσικό χρήμα. Η εικόνα αυτή άρχισε να αλλάζει σταδιακά με τα capital controls, που υποχρέωσαν μεγάλη μερίδα πολιτών να κάνουν χρήση των χρεωστικών ή πιστωτικών τους καρτών για καθημερινές συναλλαγές, όπως οι αγορές στο σούπερ μάρκετ, τα πρατήρια καυσίμων κ.λπ.
Οπως δείχνουν τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδας για τον Ιούλιο, οι υποχρεώσεις της χώρας έναντι του ευρωσυστήματος κατέγραψαν μείωση κατά 2,3 δισ. ευρώ τον Ιούλιο και διαμορφώθηκαν στα 128,2 δισ. ευρώ. Η μείωση είναι αποτέλεσμα της μη επέκτασης του μηχανισμού έκτακτης ρευστότητας, ELA, που υπήρξε τον επίμαχο μήνα, καθώς η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα διέκοψε τη στήριξη μέχρι την επίτευξη συμφωνίας. Το ύψος του ELA παραμένει στα 90 δισ. ευρώ από τον περασμένο Ιούνιο και η χώρα υποχρεώθηκε στην επιβολή των κεφαλαιακών περιορισμών, για να ανακόψει την περαιτέρω εκροή καταθέσεων.
πηγή: Καθημερινή
Συνάντηση του Γρ. Αλεξόπουλου με τον Πρέσβη της Ουκρανίας
Η ανάπτυξη δυνατότερων δεσμών μέσω του αναπτυξιακού, του οικονομικού και του πολιτισμικού τομέα, μεταξύ Ουκρανίας και Ελλάδας, συζητήθηκε κατά την εθιμοτυπική επίσκεψη του Πρέσβη της Ουκρανίας Volodymyr Shkurov με τον Αντιπεριφερειάρχη Π.Ε. Αχαΐας και αναπληρωτή Περιφερειάρχη Γρηγόρη Αλεξόπουλο στο γραφείο του.
Ο Πρέσβης συνοδευόταν από τον Ασημάκη Σταυρόπουλο, πρόεδρο του Πολιτιστικού και Μορφωτικού Συλλόγου Ελίκης «Ιωνες», στο πλαίσιο του 11ου Παγκόσμιου Φεστιβάλ Παραδοσιακών Χορών, στο οποίο συνδιοργανωτής είναι η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας.
Κατά την διάρκεια της συνάντησης, ο κ. Αλεξόπουλος έκανε μια συνοπτική παρουσίαση της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, με τις δυνατότητες και τις αναπτυξιακές της προοπτικές, ενώ επίσης, υπογράμμισε ότι βασικός στόχος των πολιτικών που ασκεί η Περιφέρεια αποβλέπει στην εξωστρέφειά της, την οικονομική ανάταξη και την διεθνή παρουσία της παρά τις δύσκολες οικονομικές συγκυρίες που αντιμετωπίζει η χώρα μας.
Η εν λόγω συνάντηση, όπως ευχήθηκαν και οι δύο πλευρές, είναι το εφαλτήριο μιας υγιούς και αγαστής συνεργασίας μεταξύ της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας και των Ουκρανικών Αρχών, μέσω κοινών στοχευόμενων δράσεων και προσδοκιών.
Επιστροφή πινακίδων και αδειών εν όψει Δεκαπενταύγουστου
Με Απόφαση του Αναπληρωτή Υπουργού Προστασίας του Πολίτη κ. Γιάννη Πανούση, επιστρέφονται από αύριο (12.08.2015) οι άδειες οδήγησης, καθώς και οι πινακίδες και οι άδειες κυκλοφορίας των οχημάτων (αυτοκινήτων, μοτοσικλετών και μοτοποδηλάτων), προκειμένου να διευκολυνθούν οι πολίτες στη μετακίνησή τους κατά την εορταστική περίοδο του Δεκαπενταύγουστου.
Η Απόφαση αφορά στα στοιχεία οδήγησης και κυκλοφορίας, που αφαιρούνται ή κατατίθενται στις Αστυνομικές Αρχές μέχρι και σήμερα (11.08.2015).
Επίσης, στο πλαίσιο της ίδιας Απόφασης, δεν θα εκτελεστούν οι εκκρεμείς διοικητικές αποφάσεις, επιδοθείσες ή μη, που εκδόθηκαν κατ’ εφαρμογή του άρθρου 103 του Κ.Ο.Κ. «επιβολή διοικητικών μέτρων», για τροχαίες παραβάσεις που βεβαιώνονται μέχρι και αύριο (12.08.2015).
Από την παραπάνω Απόφαση εξαιρούνται και δεν επιστρέφονται τα στοιχεία οδήγησης και κυκλοφορίας οχημάτων, που αφορούν στις εξής παραβάσεις:
- Οδήγηση υπό την επήρεια μέθης.
- Οδήγηση με ταχύτητα πέραν της επιτρεπόμενης.
- Παραβίαση της ένδειξης ερυθρού σηματοδότη.
- Κυκλοφορία ανασφάλιστων οχημάτων.
- Κίνηση στο αντίθετο ρεύμα.
Οι Αποφάσεις, που έχουν εκδοθεί από Δικαστικές ή άλλες Αρχές, εκτελούνται κανονικά.
Επισημαίνεται ότι για την επιστροφή των παραπάνω στοιχείων οδήγησης και κυκλοφορίας δεν απαιτείται η άμεση καταβολή του διοικητικού προστίμου, για την είσπραξη του οποίου θα ακολουθείται η τακτική διαδικασία, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 104 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.
Σύσκεψη για την πορεία συνεργασίας της Περιφέρειας με το ΚΕΠΕ
Η πορεία εκτέλεσης της Προγραμματικής Σύμβασης που έχει συναφθεί μεταξύ της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας (ΠΔΕ), του Κέντρου Προγραμματισμού και Οικονομικών Ερευνών (ΚΕΠΕ) και του Περιφερειακού Ταμείου Ανάπτυξης (ΠΤΑ-ΠΔΕ), βρέθηκαν στο επίκεντρο συνάντησης που είχε ο Αντιπεριφερειάρχης Περιφερειακής Ανάπτυξης και Επιχειρηματικότητας Γιώργος Αγγελόπουλος και το μέλος του νέου Διοικητικού Συμβουλίου του ΚΕΠΕ Αναστάσιου Πατώκου.
Το βασικό θέμα που συζητήθηκε ήταν η εξέλιξη της συνεργασίας ενόψει της δεύτερης φάσης του Πενταετούς Επιχειρησιακού Προγράμματος Περιόδου 2014-2020 και ιδιαίτερα η τεχνική υποστήριξη για την σύνταξη, παρακολούθηση και αξιολόγηση του Ειδικού Αναπτυξιακού Προγράμματος (ΕΑΠ) «Ολοκληρωμένη παρέμβαση στις πυρόπληκτες περιοχές της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας».
Παράλληλα, έγινε αναφορά και στη στενή και ορθή συνεργασία μεταξύ των δύο φορέων, καθώς και στον τρόπο, με τον οποίο η συνέργια αυτή, μπορεί να μετουσιωθεί σε καλή πρακτική ώστε να μπορέσει να εφαρμοστεί και στα συναρμόδια Υπουργεία.
Στη συνάντηση συμμετείχαν, επίσης, ο Γενικός Διευθυντής Αναπτυξιακού Προγραμματισμού, Περιβάλλοντος και Υποδομών Δημήτρης Καραβίδας και ο Διευθυντής Αναπτυξιακού Προγραμματισμού Λυκούργος Σταματελάτος.
Σενάριο για "μικρή ΔΕΗ" το 2016
Toυ Βασίλη Γεώργα
Στο τραπέζι της διαπραγμάτευσης με τους δανειστές για το άνοιγμα της αγοράς ενέργειας παραμένει το σενάριο δημιουργίας της "Μικρής ΔΕΗ".
Σύμφωνα με πληροφορίες οι εκπρόσωποι των δανειστών έχουν ζητήσει να συμπεριληφθεί στο κείμενο του τρίτου μνημονίου, το μοντέλο της "Μικρής ΔΕΗ" με ημερομηνία εφαρμογής για το Νοέμβριο του 2016.
Το σενάριο αυτό ζητείται να τεθεί σε εφαρμογή στην περίπτωση που αποτύχουν όλες οι άλλες μέθοδοι άρσης του μονοπωλίου της ΔΕΗ, όπως το μοντέλο δημοπρασιών τύπου ΝΟΜΕ που θα διασφαλίζουν την ισότιμη πρόσβαση των άλλων προμηθευτών ηλεκτρικής ενέργειας στη λιγνιτική και την υδροηλεκτρική παραγωγή της ΔΕΗ.
Με το "μοντέλο NOME" το οποίο έχει υιοθετήσει – χωρίς ιδιαίτερη ζέση όπως λέγεται η ελληνική πλευρά- οι ιδιώτες προμηθευτές-ανταγωνιστές της ΔΕΗ που σήμερα στηρίζονται μόνο στην παραγωγή ενέργειας από φυσικό αέριο, θα μπορούν να αγοράζουν ενέργεια σε ανταγωνιστικές τιμές, την οποία στη συνέχεια θα μεταπωλούν στις βιομηχανίες, τις εταιρείες μέσης και χαμηλής τάσης και στα νοικοκυριά.
Ανοικτό παραμένει και το μέτωπο της ιδιωτικοποίησης του ΑΔΜΗΕ, όπου ωστόσο φαίνεται να υπάρχει προσέγγιση στην εναλλακτική πρόταση που έχει καταθέσει η ελληνική κυβέρνηση. Αυτή δηλαδή που δεν προβλέπει πώληση των μετοχών του ΑΔΜΗΕ σε ιδιώτες, αλλά διαχωρισμό του σε μια εταιρεία παγίων στην οποία θα παραμείνουν στη ΔΕΗ τα πάγια (δίκτυο μεταφοράς, ΚΥΤ κλπ) και σε μια εταιρεία διαχείρισης στην οποία θα μπορούν να συμμετάσχουν ιδιωτικά επενδυτικά κεφάλαια.
Σε ό,τι αφορά την απελευθέρωση της αγοράς φυσικού αερίου οι δανειστές έχουν ζητήσει να κλείσει άμεσα η εκκρεμότητα απελευθέρωσης της αγοράς λιανικής μέσα από την άρση του μονοπωλίου των Εταιρειών Παροχής Αερίου στην Αττική, τη Θεσσαλονίκη και τη Θεσσαλία και παράλληλα την κατάργηση των αποκλειστικών συμβολαίων προμήθειας που έχουν οι τρεις ΕΠΑ και μεγάλοι "επιλέγοντες πελάτες" με τη ΔΕΠΑ . Η προηγούμενη κυβέρνηση είχε ετοιμάσει σχετικό νομοσχέδιο που προέβλεπε τα παραπάνω καθώς και τον διαχωρισμό της δραστηριότητας της εμπορίας από αυτή των δικτύων στις ΕΠΑ, ωστόσο προβλήματα φαίνεται να υπάρχουν με την απαίτηση αποζημίωσης των εταιρειών Shell (Αττική) και ENI (Θεσσαλονίκη και Θεσσαλία) οι οποίες κατέχουν το 49% των εταιρειών και εγείρουν απαιτήσεις λόγω της μονομερούς παραβίασης των συμβάσεων αποκλειστικότητας που είχαν υπογράψει το 2000 και για 30 χρόνια.
capital.gr
Σε ρυθμούς... μνημονίου και η Υγεία
Σαρωτικές είναι οι αλλαγές που έρχονται και στον τομέα της Υγείας. Αν και στο τελευταίο προσχέδιο του τρίτου μνημονίου δεν υπάρχουν διαφοροποιήσεις αναφορικά με τα όσα ζητούν τους τελευταίους δύο μήνες οι θεσμοί στο χώρο της περίθαλψης, τα νέα μέτρα που έρχονται αναμένεται να αλλάξουν άρδην τον τρόπο συνταγογράφησης των φαρμάκων και να καταστήσουν ακόμη πιο σφιχτούς του προϋπολογισμούς του ΕΟΠΥΥ.
Πιο συγκεκριμένα, όπως περιγράφεται στο προσχέδιο του τρίτου μνημονίου, καθίσταται υποχρεωτική η καθολική συνταγογράφηση φαρμάκων με βάση τη διεθνή ονομασία της δραστικής ουσίας των σκευασμάτων, χωρίς εξαιρέσεις. Επίσης μειώνονται οι τιμές όλων των γενοσήμων φαρμάκων, καθώς και των σκευασμάτων που έχουν χάσει την πατέντα προστασίας τους κατά 32,5% της τιμής των πρωτοτύπων για τα πρώτα και για τα δεύτερα κατά 50%, ακόμη και για τα σκευάσματα που κυκλοφόρησαν στην ελληνική αγορά πριν το 2012. Σε ότι αφορά την υποχρεωτική επιστροφή από τους παρόχους Υγείας της υπέρβασης του προϋπολογισμού του ΕΟΠΥΥ (clawback), θα πρέπει να εισπραχθεί για τo 2014 και το 2015 ενώ τα όρια της δαπάνης παραμένουν και για το 2016. Τέλος στενό όριο μπαίνει και στις δαπάνες για τις διαγνωστικές εξετάσεις που θα πρέπει να μειωθούν στο όριο του προϋπολογισμού του ΕΟΠΥΥ.
Στο προσχέδιο αναφέρεται ακόμη πως θα υπάρξει εφαρμογή όλων των συστάσεων του ΟΟΣΑ που προβλέπονταν από την Εργαλειοθήκη Ι (πλην των μη συνταγογραφούμενων φαρμάκων, το άνοιγμα της αγοράς των οποίων αναμένεται σε δεύτερη φάση), γεγονός που ανοίγει το δρόμο για απελευθέρωση του ιδιοκτησιακού καθεστώτος των φαρμακείων.
Βίκυ Κουρλιμπίνη
capital.gr
Αρχίζει στις 20 Αυγούστου η κυνηγετική περίοδος / Τι επιτρέπεται και τι απαγορεύεται
Στις 20 Αυγούστου ξεκινά και φέτος η κυνηγητική περίοδος, η οποία θα διαρκέσει ως τις 29 Φεβρουαρίου του 2016.
Τη σχετική απόφαση υπέγραψε ο αρμόδιος αναπληρωτής υπουργός ΠΑΠΕΝ Γιάννης Τσιρώνης ο οποίος σε δήλωση του επισημαίνει: «Καλώ άπαντες να ασκούν τις δραστηριότητές τους στη φύση με σεβασμό στο περιβάλλον και τις ρυθμίσεις της δασικής νομοθεσίας. Η Δασική Υπηρεσία μεριμνά για την προστασία και ανάπτυξη της χλωρίδας και της πανίδας της χώρας, ενώ παράλληλα σε συνεργασία με οργανώσεις των πολιτών φροντίζει για την πάταξη της λαθροθηρίας».
Ο κ. Τσιρώνης αναφέρει πως «προσωπικά και πολιτικά είμαι υπέρμαχος της μείωσης της κυνηγετικής δραστηριότητας» αλλά «ως αρμόδιος υπουργός προσπάθησα να προωθήσω τον διάλογο μεταξύ όλων των ενδιαφερομένων, ώστε να καταλήξουμε με αμοιβαίες υποχωρήσεις στο τελικό κείμενο της φετινής ρυθμιστικής».
Τα τέλη έκδοσης αδειών κυνηγίου και η ετήσια συνδρομή κυνηγών για το τρέχον κυνηγετικό έτος 2015 – 2016, παρέμειναν στα περυσινά επίπεδα.
Ειδικότερα, όσον αφορά τις γενικές ρυθμίσεις, απαγορεύεται το κυνήγι:
- Στα μόνιμα καταφύγια άγριας ζωής
- Στα εκτροφεία θηραμάτων
- Στις περιοχές όπου ισχύουν απαγορεύσεις θήρας ορισμένης χρονικής διάρκειας
- Στους πυρήνες των Εθνικών Δρυμών
- Σε ζώνη πλάτους πεντακοσίων (500) μέτρων κατά μήκος της χερσαίας μεθοριακής γραμμής
- Σε θαλάσσια ζώνη πλάτους τριακοσίων (300) μέτρων από τις ακτές
- Σε όλες τις περιοχές και για όλα τα είδη που ισχύουν ειδικοί περιορισμοί θήρας σύμφωνα με την αριθμ 414985/29.11.85 (Φ.Ε.Κ. 757/Β/18.12.85) Κοινής Υπουργικής Απόφασης, όπως αυτή τροποποιήθηκε με την (ΚΥΑ Η.Π.8353/276/Ε103 ΦΕΚ 415Β 23/2/2012) και ισχύει.
- Στις περιοχές για τις οποίες έχουν εκδοθεί Δασικές Απαγορευτικές Αποφάσεις Κυνηγίου, λόγω πυρκαγιών
- Σε όσες περιοχές έχουν εκδοθεί και ισχύουν ή πρόκειται να εκδοθούν σχετικές αποφάσεις.
- Στους αρχαιολογικούς χώρους, ιστορικούς τόπους και μνημεία χωρίς προηγούμενη άδεια του Υπουργού Πολιτισμού.
Στις γενικές ρυθμίσεις, επίσης, περιέχεται η απαγόρευση αγοραπωλησίας όλων των ειδών θηραμάτων, εκτός εκείνων τα οποία προέρχονται από εκτροφεία (δημόσια ή ιδιωτικά), από τις ελεγχόμενες κυνηγετικές περιοχές ή από το εξωτερικό, εφόσον έχουν τηρηθεί οι νόμιμες διαδικασίες απόκτησής τους. Κατ’ εξαίρεση, επιτρέπεται -για την τρέχουσα κυνηγετική περίοδο- η αγοραπωλησία του αγριοκούνελου στη νήσο Λήμνο, όπου ο υπερπληθυσμός του είδους έχει διαταράξει το οικοσύστημα και έχει δημιουργήσει ήδη σοβαρά προβλήματα και καταστροφές στις γεωργικές εκμεταλλεύσεις. Η έγκριση αγορωπωλησίας γίνεται με απόφαση του γενικού γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης μετά από εισήγηση της αρμόδιας δασικής αρχής.
Επίσης, η εκγύμναση των κυνηγετικών σκύλων επιτρέπεται αποκλειστικά και μόνο στους περιορισμένους χώρους εκγύμνασης που καθορίζονται από τις δασικές αρχές και απαγορεύεται οπουδήποτε αλλού.
Τέλος, προς αποφυγή ατυχημάτων κατά τη διάρκεια κυνηγίου αγριογούρουνου, λαγού, μπεκάτσας και ορτυκιού, οι κυνηγοί υποχρεούνται να φέρουν στον κορμό του σώματός τους ένδυμα φωσφορίζοντος χρώματος πορτοκαλί (αποκλειόμενης απλής λωρίδας), ορατό από κάθε οπτική πλευρά, προς αποφυγή ατυχημάτων. Κατ΄ εξαίρεση της γενικής ρύθμισης επιτρέπεται η θήρα του αγριοκούνελου (Oryctolagus cuniculus) μέχρι την 10 Μαρτίου 2016.
Σχετικά με τις ειδικές ρυθμίσεις:
- Απαγορεύεται το κυνήγι της Μπεκάτσας (Scolopax rusticola) στο καρτέρι, το πρωί και το βράδυ.
- Περιορίζεται η χρησιμοποίηση σκύλων δίωξης για άσκηση κυνηγίου, από 15.9.2015 μέχρι και 20.1.2016 σε τρεις (3) ημέρες την εβδομάδα (Τετάρτη, Σάββατο και Κυριακή), δηλαδή μόνο τις ημέρες κατά τις οποίες επιτρέπεται αντιστοίχως το κυνήγι του Λαγού (Lepus europaeus) και του Αγριόχοιρου (Sus scrofa).
- Επιτρέπεται το κυνήγι του Αγριόχοιρου (Sus scrofa) σε ομάδες μέχρι δέκα (10) κυνηγών, με δικαίωμα θήρευσης μέχρι πέντε (5) ατόμων ανά ομάδα και έξοδο. Για λόγους προστασίας της φυσικής παραγωγής του αγριόχοιρου, απαγορεύεται το κυνήγι σε όλη τη χώρα του νεαρού αγριόχοιρου όσο αυτός φέρει τις χαρακτηριστικές ραβδώσεις στο σώμα του, καθώς και των χοιρομητέρων αυτών.
- Επιτρέπεται το κυνήγι της Αλεπούς (Vulpes vulpes) και του Πετροκούναβου (Martes foina) από 15.9.2015 μέχρι 20.1.2016 με τη χρησιμοποίηση κυνηγετικού όπλου και σκύλου δίωξης και από 21.1.2016 μέχρι 28.2.2016 χωρίς σκύλο δίωξης, μόνο στους νομούς που δεν έχουν χαρακτηρισθεί ως αρουραιόπληκτοι. Διευκρινίζεται ότι η χρησιμοποίηση σκύλου δίωξης για το κυνήγι της Αλεπούς και του Πετροκούναβου υπόκεινται στους περιορισμούς της παραγράφου 2.
- Απαγορεύεται το κυνήγι του Λαγού (Lepus europaeus) καθ’ όλη τη διάρκεια της κυνηγετικής περιόδου στις νήσους Λήμνο και Άγιο Ευστράτιο.
- Απαγορεύεται το κυνήγι της Νησιώτικης Πέρδικας (Alectoris chukar) καθόλη τη διάρκεια της κυνηγετικής περιόδου στον Άγιο Ευστράτιο.
- Απαγορεύεται το κυνήγι όλων των θηραμάτων καθόλη την κυνηγετική περίοδο στη Νήσο Τήλο.
- Για όσα είδη πουλιών δεν αναφέρονται στην παρούσα απαγορεύεται το κυνήγι τους, σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 2, 3 και 4 της Οδηγίας 79/409/ΕΟΚ.
- Το κυνήγι της Νησιώτικης Πέρδικας (Alectoris chukar) επιτρέπεται σύμφωνα με τον πίνακα θηρευσίμων ειδών που επισυνάπτεται της παρούσης με τις παρακάτω εξαιρέσεις:
α) στο νομό Λέσβου επιτρέπεται το κυνήγι της τις παρακάτω Κυριακές: 20.9.2015, 27.9.2015, 04.10.2015, 11.10.2015, 18.10.2015, 25.10.2015, 01.11.2015 και 08.11.2015
β) στους νομούς Σάμου και Χίου και στην περιοχή της Α’ Κυνηγετικής Ομοσπονδίας Κρήτης και Δωδεκανήσων (Α’ ΚΟΚΔ) επιτρέπεται το κυνήγι της από 15.09.2015 έως 30.11.2015 και μόνο τις ημέρες Τετάρτη-Σάββατο-Κυριακή. Εξαιρείται η Νήσος Χίος η οποία επλήγη από τις μεγάλες πυρκαγιές του 2012 όπου επιτρέπεται από 15.9.2015 έως 30.11.2015 μόνο τις μέρες Σάββατο – Κυριακή.
γ) Παρατείνεται η ισχύς της παραγράφου (Α) της αριθ. 97734/4284/14.8.2007 (ΦΕΚ 1657/Β/21.08.2007) απόφασή «Τροποποίηση ρυθμίσεων θήρας» από 20.08.2015 έως 14.09.2016.
Πηγή: imerisia.gr
Περισσότερα...
Το 2017 η ολοκλήρωση του έργου Άκτιο - Αμβρακία
Ακριβά σε χρόνο και ίσως και χρήμα πληρώνει το ελληνικό δημόσιο την πρακτική κατασκευαστικών εταιριών, οι οποίες ελάμβαναν μεγάλα δημόσια έργα με σημαντικές εκπτώσεις στην οικονομική τους προσφορά, σε βαθμό που είτε τελικά δεν προχώρησαν είτε καρκινοβατούν.
Μία χαρακτηριστική περίπτωση έργου είναι η Κατασκευή της Οδικής Σύνδεσης Ακτίου με τον Δυτικό Άξονα Βορρά - Νότου, η οποία προχωρά με τέσσερις εργολαβίες και «σέρνεται», καθώς μετά από πέντε χρόνια εργασιών, μετά βίας έχει φτάσει στο 50% του φυσικού του αντικειμένου.
Έτσι, αντί του 2015, όπως προβλέπεται από τις συμβάσεις, η αποπεράτωση του έργου οδηγείται στο 2017, εάν κι εφόσον οι ανάδοχοι καταφέρουν να το συνεχίσουν. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο ότι σε δύο από τις τέσσερις εργολαβίες χρειάστηκε να συσταθούν κοινοπραξίες με υγιέστερες εταιρίες προκειμένου να προχωρήσουν τα έργα.
Έργα με εκπτώσεις 50%
Το πρώην υπουργείο Υποδομών δημοπράτησε και ανέθεσε στις 16 Μαρτίου 2010 την κατασκευή του έργου «Κατασκευή Οδικής Σύνδεσης της περιοχής Ακτίου με τον δυτικό άξονα Βορρά - Νότου», μήκους 48,5 χλμ σε τέσσερις εργολαβίες:
- Το τμήμα από χιλιομετρική θέση (ΧΘ) 0+000 έως ΘΧ 22+500 (Άκτιο - Δρυμός), με προϋπολογισμό μελέτης 142,8 εκατ. ευρώ και προθεσμία περαίωσης τον Ιούνιο του 2015, με ανάδοχο την ΑΕΓΕΚ, η οποία έδωσε έκπτωση 50% με τίμημα 71 εκατ. ευρώ. Σήμερα έχει υποβάλει αίτημα για παράταση έως τον Δεκέμβριο 2015.
- Το τμήμα από ΧΘ 22+500 έως ΧΘ 26+900 (Δρυμός), με προϋπολογισμό μελέτης 39,2 εκατ. ευρώ και προθεσμία περαίωσης Δεκέμβριο 2015, με ανάδοχο την ΙΟΝΙΟ ΑΕ η οποία προσέφερε έκπτωση 50% με τίμημα 19 εκατ. ευρώ, δεν κατάφερε όμως να προχωρήσει το έργο και αναγκάστηκε να συνάψει κοινοπραξία με την ΤΟΜΗ, προκειμένου οι εργασίες να συνεχιστούν.
- Το τμήμα από ΧΘ 26+900 έως 35+000 (Δρυμός - Λουτράκι), με προϋπολογισμό μελέτης 46,8 εκατ. ευρώ και προθεσμία περαίωσης τον Ιούνιο του 2015. Η ΙΟΝΙΟΣ είχε δώσει έκπτωση 50% με 22 εκατ. τίμημα, όμως δεν μπόρεσε να συνεχίσει το έργο και συνέστησε κοινοπραξία με την ΑΚΤΩΡ. Σήμερα η κοινοπραξία ζητεί παράταση έως τον Δεκέμβριο του 2015.
- Το τμήμα από ΧΘ 35+000 έως 48+500 (Παράκαμψη Αμφιλοχίας), με προϋπολογισμό μελέτης 62,2 εκατ. ευρώ και προθεσμία περαίωσης τον Δεκέμβριο του 2015, με ανάδοχο την κοινοπραξία Consorzio Stabile Italimprese Societa e Responsabilita Limitata. Οι Ιταλοί προσέφεραν έκπτωση 51% με τίμημα 30 εκατ. ευρώ, αλλά αντιμετωπίζουν και αυτοί σοβαρά προβλήματα.
«Ο μέχρι σήμερα ρυθμός εκτέλεσης των εργασιών των εν λόγω εργολαβιών δεν ήταν αναμενόμενος» παραδέχεται το υπουργείο Οικονομίας, Υποδομών, Τουρισμού & Ναυτιλίας σε έγγραφο που προώθησε στη Βουλή ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών, κ. Χρήστος Σπίρτζης, σε απάντηση γραπτής ερώτησης των βουλευτών της ΝΔ, κ. κ. Βασίλη Γιόγιακα, Στέργιο Γιαννάκη και Στέφανο Γκίκα.
Καθυστερήσεις και οικονομικά προβλήματα
Όπως αναφέρεται, προέκυψαν καθυστερήσεις, οι οποίες οφείλονται:
- Στη μη αποδοχή της διαδικασίας της επίταξης από ορισμένους ιδιοκτήτες,
- Στην ανάγκη αντιμετώπισης γεωτεχνικών προβλημάτων
- Στην ανάγκη τροποποίησης των μελετών στις περιοχών των κόμβων (Πούντας, Κ3, υδραγωγείου Βόνιτσας, Καντούνας) για την λειτουργική ένταξη των τοπικών συνδέσεων στο έργο
- Στην ανάγκη περιβαλλοντικής αδειοδότησης τροποποιήσεων
- Στις αρχαιολογικές έρευνες και την ανάγκη τροποποίησης της μελέτεης σε τμήμα του Δρυμού.
Στα προβλήματα, τονίζει το υπουργείο, «προστέθηκε στην πορεία η οικονομική αδυναμία του αναδόχου να αντεπεξέλθει στις ανάγκες του έργου παρ' όλο που σε όλη την διάρκεια ήταν εξασφαλισμένες οι απαιτούμενες πιστώσεις».
Όπως αναφέρεται, το υπουργείο «έχει προβεί στις προβλεπόμενες διοικητικές πράξεις για την επίλυση των παραπάνω προβλημάτων και την επίσπευση των εργασιών, ενώ παράλληλα για τις καθυστερήσεις που ήταν αποκλειστικής υπαιτιότητας του αναδόχου επιβλήθηκαν οι προβλεπόμενες από τον νόμο κυρώσεις».
Τέτοιες ήταν η παράταση χωρίς αναθεώρηση για τις εργασίες που η καθυστέρησή τους οφειλόταν σε αποκλειστική υπαιτιότητα του αναδόχου, περικοπή του πριμ κατά 50% στην τέταρτη εργολαβία και κατάργησή του στις υπόλοιπες τρεις εργολαβίες.
«Επιπλέον για την ενδυνάμωση του αναδόχου σχήματος στην δεύτερη και τρίτη εργολαβία εγκρίθηκε η σύσταση κατασκευαστικής κοινοπραξίας με τις εταιρίες ΤΟΜΗ και ΑΚΤΩΡ, αντίστοιχα» σημειώνει το έγγραφο.
Παράταση 18 μηνών
Το υπουργείο, συνεχίζει, βρίσκεται στο στάδιο σύνταξης ανακεφαλαιωτικών πινάκων εργασιών από τους οποίους θα προκύψει το ύψος των απαιτούμενων πιστώσεων για την ολοκλήρωση του έργου, συμπεριλαμβανομένης και της δαπάνης για την αντιμετώπιση των προβλημάτων του.
«Είναι προφανές ότι οι εγκεκριμένες προθεσμίες περαίωσης δεν επαρκούν για την ολοκλήρωση του έργου και εκτιμάται ότι θα απαιτηθεί η χορήγηση εκ νέου παράτασης 18 μηνών περίπου» τονίζει το υπουργείο.
«Οι μέχρι σήμερα χορηγηθείσες παρατάσεις προθεσμιών έχουν δοθεί κατόπιν αιτήσεως των αναδόχων» επισημαίνει. Εάν οι εργολάβοι ζητήσουν την χρήση του μέτρου της οριακής προθεσμίας, «αυτή θα αντιστοιχούσε σε παράταση προθεσμίας τουλάχιστον 23 μηνών, χρόνος ο οποίος επαρκεί για την ολοκλήρωση του έργου», εξηγεί το έγγραφο.
Η χάραξη του οδικού άξονα Άκτιο - Αμβρακία «είναι εξ ολοκλήρου νέα και κινείται άλλοτε σε πεδινό έδαφος και άλλοτε στις παρειές των Ακαρνανικών ορέων», ως εκ τούτου «δεν είναι δυνατή η παράδοση αυτοτελώς και λειτουργικών τμημάτων προς χρήση» επισημαίνει το υπουργείο.
Μάλιστα , καταλήγει ότι στην περίπτωση που του έργο δεν προχωρήσει «λόγω υπαιτιότητας και αδυναμίας του αναδόχου, θα εφαρμοστούν οι προβλεπόμενες από το νόμο περί δημοσίων έργων κυρώσεις».
tovima.gr
Απώλεια 16.658 θέσεων εργασίας λόγω capital controls
Αρνητικό ρεκόρ 15ετίας παρουσίασαν οι απολύσεις τον Ιούλιο, με τα capital controls να ρίχνουν βαριά τη σκιά τους στην απασχόληση, η οποία μέσα σε ένα μόνο μήνα, μειώθηκε κατά 16.658 θέσεις εργασίας. Τα στοιχεία του πληροφοριακού συστήματος Εργάνη κατέγραψαν αυτό που προεξοφλούσε η αγορά, την κατάρρευση δηλαδή της μισθωτής απασχόλησης και το μαζικό κύμα απολύσεων, κατά τον μήνα επιβολής των κεφαλαιακών ελέγχων στις τράπεζες.
Το κλίμα ανασφάλειας που επικρατούσε τον προηγούμενο μήνα, δεν μπορούσε να αφήσει ανεπηρέαστη και την ποιότητα της απασχόλησης. Από τα στοιχεία του υπουργείου Εργασίας προκύπτει ότι από τις συνολικά 143.972 προσλήψεις που πραγματοποιήθηκαν κατά τον προηγούμενο μήνα, μόλις το 16,07% δηλαδή 23.127 αφορούσαν θέσεις πλήρους απασχόλησης. Οι περισσότερες προσλήψεις (47,3% ή 67.714 άτομα) έγιναν για εκ περιτροπής απασχόληση, που σημαίνει εργασία λίγες μέρες την εβδομάδα, όταν υπάρχει ανάγκη. Επίσης, άλλες 53.131 προσλήψεις (36,9%) αφορούσαν μερική απασχόληση. Η ποιοτική αυτή διαφοροποίηση της απασχόλησης αναμένεται να επηρεάσει δραματικά και τα έσοδα των ασφαλιστικών ταμείων, κάτι που όμως θα καταγραφεί το φθινόπωρο.
Η δραματική μείωση της μισθωτής απασχόλησης εν μέσω καλοκαιριού, που παραδοσιακά στην Ελλάδα καταγράφεται αύξηση των προσλήψεων λόγω της αυξημένης τουριστικής κίνησης, διαπιστώνεται και σε σχέση με τον προηγούμενο Ιούλιο: μέσα σε ένα χρόνο χάθηκαν 29.933 θέσεις εργασίας. Μάλιστα, τον Ιούλιο του 2014, το ποσοστό της πλήρους απασχόλησης ήταν στο 48,22% ποσοστό τριπλάσιο σε σχέση με το φετινό.
Αναλυτικά, τα στοιχεία δείχνουν ότι οι απολύσεις επικράτησαν των προσλήψεων κατά 16.650 άτομα. Συγκεκριμένα ανήλθαν σε 160.630 τον φετινό Ιούλιο, από 143.980 τον Ιούλιο του 2014.
Τα στοιχεία του Ιουλίου κινούνται σε πλήρη αναντιστοιχία με όλους τους προηγούμενους μήνες. Είναι χαρακτηριστικό ότι το ισοζύγιο προσλήψεων – απολύσεων ήταν μόνιμα θετικό το τελευταίο πεντάμηνο. Τον Φεβρουάριο είχε φτάσει τις 15.124 νέες θέσεις εργασίας και τον Μάρτιο είχε αυξηθεί στο +22.313 θέσεις.
Ακόμα καλύτερα τον Απρίλιο λόγω Πάσχα και έναρξης της θερινής τουριστικής περιόδου που το ισοζύγιο είχε εκτοξευθεί στο + 80.223 θέσεις εργασίας και τον Μάιο στο +86.146 για να υποχωρήσει, αλλά να παραμείνει σε θετικό πρόσημο τον Ιούνιο με 8.590 νέες θέσεις εργασίας.
Ενδεικτικό του τρόπου που αντέδρασαν οι επιχειρήσεις κατά τις πρώτες ημέρες επιβολής των capital controls είναι το γεγονός ότι μόνο μεταξύ 1ης και 3ης Ιουλίου, χάθηκαν 16.973 θέσεις εργασίας. Την 1η Ιουλίου, το ισοζύγιο προσλήψεων – απολύσεων ήταν αρνητικό κατά 10.026 θέσεις απασχόλησης, οι απώλειες συνεχίστηκαν και την επόμενη μέρα με αρνητικό ισοζύγιο 5.249 θέσεων εργασίας, όπως και στις 3 Ιουλίου με -1.698.
Οι μεγαλύτερες απώλειες καταγράφηκαν στην ηλικιακή κατηγορία 30-44 ετών, με -17.478 θέσεις εργασίας. Στον αντίποδα, η κατηγορία 15-24 ετών κατέγραψε θετικό ισοζύγιο 12.931 θέσεων εργασίας, καθώς οι επιχειρήσεις επέλεξαν νέους, και κατά συνέπεια φθηνότερους εργαζόμενους.
Σε επίπεδο περιφέρειας, περισσότερες θέσεις εργασίας χάθηκαν στην Αττική με τις απολύσεις (72.869) να είναι περισσότερες κατά 28.278 σε σχέση με τις προσλήψεις (44.591).
Σε επαγγελματικό επίπεδο τέλος, οι μεγαλύτερες απώλειες θέσεων εργασίας καταγράφηκαν στην εκπαίδευση (21.225), γεγονός που σχετίζεται με την ολοκλήρωση της σχολικής χρονιάς. Οι απώλειες αυτές όμως δεν αντισταθμίστηκαν φέτος με άλλες κατηγορίες επαγγελμάτων, αφού οι δραστηριότητες υπηρεσιών εστίασης είχαν μεν θετικό ισοζύγιο 9.326 θέσεων, αλλά αισθητά μικρότερο από το περυσινό (15.958 θέσεις).
Το ίδιο ισχύει και για τα καταλύματα, με θετικό ισοζύγιο 6.855 θέσεων φέτος, από 9.247 θέσεις που ήταν πέρυσι, αλλά και για τη βιομηχανία τροφίμων (θετικό ισοζύγιο 5.530 θέσεων εργασίας φέτος, από 6.503 θέσεων πέρυσι).
πηγή: Καθημερινή
«Λευκός καπνός» για το νέο Μνημόνιο
Την επί της ουσίας επίτευξη συμφωνίας ανακοίνωσε ο υπουργός Οικονομικών μετά απο σχεδόν 24 ώρες διαπραγματεύσεων με τους επικεφαλής των θεσμών, το πρωί της Τρίτης. Ο κ. Τσακαλώτος δήλωσε ότι "είμαστε πάρα πολύ κοντά" και ότι "έχουν μείνει μία-δύο πολύ μικρές λεπτομέρειες που πρέπει να επιλυθούν και αφορούν τα προαπαιτούμενα μέτρα". Αυτά τα θέματα θα συζητηθούν σε επίπεδο τεχνικών κλιμακίων τις επόμενες ώρες.
Πάντως, κυβερνητική πηγή ανέφερε ότι "μπορούμε να πούμε πως υπάρχει λευκός καπνός", υποστηρίζοντας ότι έγιναν κάποιοι συμβιβασμοί και ότι έκλεισαν τα μεγάλα ανοιχτά θέματα που αφορούσαν τα κόκκινα δάνεια, την απελευθέρωση της αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας και το νέο ταμείο αποκρατικοποιήσεων.
Να σημειωθεί ότι οι δύο πλευρές κατέληξαν σε νέα πρόβλεψη για πρωτογενές έλλειμα 0,25% του ΑΕΠ φέτος και πρωτογενές πλεόνασμα 0,5% το 2016 και 1,75% το 2017. Σε ότι αφορά την πορεία του ΑΕΠ, για φέτος αναμένεται ύφεση 2,1-2,3%, για το 2016 ύφεση 0,5% και για το 2017 ανάπτυξη 2,3%.
Πλέον αναμένεται να μεταφερθεί η μάχη στη Βουλή, όπου η κυβέρνηση θα πρέπει την Τετάρτη να εισάγει στην επιτροπή το νομοσχέδιο με το μνημόνιο σε ένα άρθρο και τα προαπαιτούμενα μέτρα σε δεύτερο άρθρο, ώστε να ψηφιστεί την Πέμπτη.
Το προσχέδιο του νέου μνημονίου
Ενα ολοήμερο και ολονύκτιο θρίλερ, με στόχο την επίτευξη συμφωνίας έως σήμερα το πρωί, εκτυλίχτηκε χθες, με τις διαπραγματεύσεις μεταξύ Αθήνας και θεσμών να ξεκινούν στις 9 το πρωί και με μικρά διαλείμματα να συνεχίζονται μέχρι τις πρώτες πρωινές ώρες της Τρίτης.
Οι δύο πλευρές προσπαθούσαν να γεφυρώσουν τις τελευταίες διαφορές σε «κόκκινα» δάνεια, νέο ταμείο αποκρατικοποιήσεων, μικρή ΔΕΗ, απελευθέρωση αγοράς φυσικού αερίου και υγεία, καθώς το βασικό κείμενο του νέου μνημονίου είχε «κλειδώσει» σε ένα 27σέλιδο έγγραφο. Η «Κ» έχει στη διάθεσή της το προσχέδιο του νέου μνημονίου, το οποίο περιλαμβάνει ένα «βαρύ» πακέτο προαπαιτουμένων που θα πρέπει να ψηφιστούν άμεσα (πιθανότατα την Πέμπτη) και ένα δεύτερο -εξίσου σκληρό- πακέτο μέτρων που θα πρέπει να υιοθετηθεί από τον Οκτώβριο και μετά. Προφανώς, αυτός είναι και ο λόγος που ο πρωθυπουργός, Αλ. Τσίπρας, φέρεται να επιθυμεί εκλογές μέσα στον Σεπτέμβριο. Στο νέο μνημόνιο περιγράφεται με πολύ περιεκτικό και σαφή τρόπο ένας τεράστιος αριθμός παρεμβάσεων που ξεκινούν από τον προϋπολογισμό και καταλήγουν μέχρι και το εκπαιδευτικό σύστημα.
Εφόσον σήμερα το πρωί Αθήνα και δανειστές καταλήξουν σε συμφωνία (μετά τα μεσάνυχτα, κυβερνητικοί αξιωματούχοι ανέφεραν ότι αυτός είναι ο μοναδικός στόχος και των δύο πλευρών), τότε πιθανότατα την Τετάρτη η κυβέρνηση θα εισαγάγει στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής νομοσχέδιο δύο άρθρων που θα ψηφιστεί από την Ολομέλεια την Πέμπτη. Εναλλακτικά, το νομοσχέδιο θα εισαχθεί την Πέμπτη στην επιτροπή και την Παρασκευή στην Ολομέλεια.
Στο ένα άρθρο του νομοσχεδίου θα υπάρχουν η δανειακή σύμβαση και το νέο μνημόνιο, ενώ στο δεύτερο (περίπου 60 σελίδων) τα προαπαιτούμενα μέτρα για την εκταμίευση της πρώτης δόσης (επιδιώκεται να είναι 25 δισ. ευρώ).
Ειδικότερα, τα προαπαιτούμενα μέτρα που θα πρέπει να ψηφιστούν άμεσα, όπως αυτά προκύπτουν από το προσχέδιο του νέου μνημονίου, είναι:
• Αυστηροποίηση του ορισμού του αγρότη.
• Αύξηση του φόρου χωρητικότητας στη ναυτιλία.
• Αλλαγές στον ΕΝΦΙΑ του 2015, ώστε να ξεκινήσει η αποστολή των σημειωμάτων τον Σεπτέμβριο.
• Διόρθωση εισπρακτικών μέτρων που υιοθετήθηκαν προσφάτως.
• Επιστροφή του καθεστώτος συνταγογράφησης φαρμάκων.
• Μείωση των τιμών των γενόσημων φαρμάκων.
• Κατάργηση των προνομίων στο αγροτικό πετρέλαιο.
• Καλύτερη στόχευση του πετρελαίου θέρμανσης το 2016.
• Πλήρης αξιολόγηση του συστήματος κοινωνικής προστασίας με στόχο την ετήσια εξοικονόμηση 0,5% του ΑΕΠ.
• Αναδιάρθρωση δημόσιας διοίκησης.
• Αντιμετώπιση των αστοχιών στην είσπραξη φορολογικών εσόδων.
• Κατάργηση του ανώτατου ορίου του 25% επί των μισθών και των συντάξεων για τις κατασχέσεις.
• Μείωση όλων των ορίων για τις κατασχέσεις στα 1.500 ευρώ.
• Αλλαγή στα επιτόκια της ρύθμισης των 100 δόσεων και εξαίρεση από αυτήν των κακοπληρωτών.
• Μεταφορά των υπηρεσιών και του προσωπικού φορολογικών ελέγχων στο ΣΔΟΕ.
• Δέσμευση ότι δεν θα υπάρξουν άλλες ρυθμίσεις για φορολογικές και ασφαλιστικές οφειλές.
• Διευκρίνιση των προϋποθέσεων για την επιλεξιμότητα στην καταβολή της ελάχιστης εγγυημένης σύνταξης μετά τα 67 έτη.
• Εκδοση εγκυκλίων για την πλήρη εφαρμογή του νόμου του 2010 για το ασφαλιστικό.
• Σταδιακή εξάλειψη των εξαιρέσεων στις πρόωρες συνταξιοδοτήσεις.
• Διευκρίνιση του καθεστώτος ΦΠΑ στα νησιά, με τις εκπτώσεις να καταργούνται μέχρι το τέλος του 2016.
• Ολοκληρωμένο σχέδιο για ανακεφαλαιοποίηση, ενίσχυση ρευστότητας τραπεζών και αντιμετώπιση των «κόκκινων» δανείων.
• Κατάργηση του νόμου για τη μετενέργεια στις συμβάσεις εργασίας που ψηφίστηκε στις 2 Ιουλίου του 2015.
• Εφαρμογή όλων των συστάσεων του ΟΟΣΑ που προβλέπονταν από την Εργαλειοθήκη Ι (πλην των μη συνταγογραφούμενων φαρμάκων) και όλων των συστάσεων της Εργαλειοθήκης ΙΙ σχετικά με τα μη αλκοολούχα ποτά και τα πετρελαιοειδή.
• Ανοιγμα επαγγελμάτων, όπως μηχανικοί, συμβολαιογράφοι κ.λπ.
• Περιορισμός των φόρων υπέρ τρίτων.
• Μείωση της γραφειοκρατίας και επιτάχυνση αδειοδοτήσεων για επενδύσεις χαμηλού ρίσκου.
• Μεταρρύθμιση στην αγορά ενέργειας και ειδικά του φυσικού αερίου που θα οδηγήσει σε πλήρη απελευθέρωση το 2018.
• Εγκριση του προγράμματος αποκρατικοποιήσεων που ήδη έχει αναλάβει το ΤΑΙΠΕΔ.
• Υιοθέτηση των καλύτερων πρακτικών στην Ε.Ε. για το μη μισθολογικό κόστος (επιδόματα, οδοιπορικά κ.λπ.) με εφαρμογή από 1ης Ιανουαρίου 2016.
• Νόμος για την αναδιάρθρωση του ΟΑΣΑ.
• Προτάσεις μέτρων για μείωση των καθυστερήσεων στις δικαστικές αποφάσεις.
πηγή: Καθημερινή
Στο ταμείο ιδιωτικοποιήσεων και τα μελλοντικά έσοδα από τους Υδρογονάνθρακες
Σε συμφωνία για το νέο Ταμείο ιδιωτικοποιήσεων που θα αντικαταστήσει το ΤΑΙΠΕΔ, προχώρησαν σήμερα οι εκπρόσωποι τη κυβέρνησης με τους εκπροσώπους των θεσμών, ολοκληρώνοντας έτσι ένα μέρος από την ατζέντα των διαπραγματεύσεων.
Όπως αναφέρουν αξιόπιστες πηγές του υπουργείου Οικονομικών, η συμφωνία προβλέπει τη δημιουργία ενός Ταμείου στο οποίο, με ορίζοντα 30ετίας, θα δημιουργηθεί ένα αποθεματικό ύψους 50 δισ. ευρώ, ως αξία των περιουσιακών του στοιχείων \[ακίνητα, μετοχές, κ.λπ.].
Ουσιαστικά θα πρόκειται για ένα κρατικό επενδυτικό κεφάλαιο, με τελείως διαφορετική λειτουργία και λογική από το ΤΑΙΠΕΔ, παρόμοιο μ' αυτά που έχουν δημιουργήσει αρκετά κράτη σε όλα τα μέρη του πλανήτη, όπως μεταξύ άλλων η Νορβηγία, η Αυστραλία, κ.ά.
Τα 50 δισ. ευρώ του νέου Ταμείου προβλέπονται σε βάθος 30ετίας, γεγονός που δίνει μεγάλη «ανάσα» στο πρόγραμμα αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας. Η επίτευξη, δηλαδή, των εσόδων δεν θα γίνει άμεσα, μέσα σ' ένα περιορισμένο χρονικό περιθώριο με δυσμενείς για την χώρα συνθήκες όπως οι σημερινές, αλλά όταν οι συνθήκες θα είναι περισσότερο ευνοϊκές.
Χαρακτηριστικό είναι ότι λόγω των συνθηκών και οι θεσμοί έχουν «χαλαρώσει» τους στόχους ως προς τα έσοδα από τις αποκρατικοποιήσεις. Το ΔΝΤ, για παράδειγμα, μέχρι το 2018, προβλέπει έσοδα μόλις 1,5 δισ. ευρώ, ενώ η Κομισιόν έχει ανεβάσει πιο ψηλά τον πήχη εκτιμώντας τα έσοδα σε 2,5 δισ. ευρώ. Να σημειωθεί ότι για το ΤΑΙΠΕΔ προβλέπονταν έσοδα 6 δισ. ευρώ έως το 2018, επισημαίνουν πηγές από το ίδιο υπουργείο.
Στο Ταμείο θα περιέλθουν περιουσιακά στοιχεία του δημοσίου, μετοχές των κρατικών επιχειρήσεων, υποδομές, καθώς και ακίνητα του ελληνικού δημοσίου. Στο Ταμείο πιθανόν να ενταχθούν και όλα τα μελλοντικά έσοδα που θα προκύψουν από την εκμετάλλευση του ορυκτού / φυσικού πλούτου της χώρας - υδρογονάνθρακες, κ.λπ.
Η ένταξη περιουσιακών στοιχείων του δημοσίου στο Ταμείο δεν σημαίνει απαραίτητα και πώλησή τους, σε αντίθεση με τα ακίνητα του ΤΑΙΠΕΔ που είναι προς πώληση. Κάποια ακίνητα, πράγματι, μπορεί να πουληθούν, για ορισμένα να υπάρξουν μακροχρόνιες παραχωρήσεις και άλλα να δημιουργούν εισόδημα που θα εισρέει στο Ταμείο. Για παράδειγμα μπορεί να συμφωνηθεί ότι για κάθε κοντέινερ που μεταφέρεται με τραίνο θα καταβάλλεται στο Ταμείο ένα μικρό ποσό.
Το ίδιο μπορεί να γίνει και με τα αεροδρόμια. Το Ταμείο θα πρέπει να «εφευρίσκει» τρόπους να έχει μόνιμα έσοδα, όχι κατ' ανάγκη από την πώληση ακινήτων του δημοσίου. Να σημειωθεί ότι ο χρόνος ζωής \[30 χρόνια] δίνει την δυνατότητα στο Ταμείο να «καλλιεργήσει» τα περιουσιακά του στοιχεία που, ιδίως στα ακίνητα, παρουσιάζουν προβλήματα ως προς την εκμετάλλευσή τους - καταπατήσεις, ελλιπείς τίτλοι, κ.λπ., όπως αναφέρουν στελέχη του υπουργείου Οικονομικών.
Από τα 50 δισ. ευρώ, το 50% θα χρησιμοποιηθεί ως εγγύηση των τραπεζών \[εκτιμάται ότι θα χρειαστούν από 10 έως 25 δισ. ευρώ, ανάλογα με τις ανάγκες ανακεφαλαιοποίησης των τραπεζών], ενώ το υπόλοιπο 50% θα πάει σε ανάπτυξη \[1/2] και χρέος \[1/2]. Είναι εμφανής ο διαφορετικός στόχος του Ταμείου. Με το ΤΑΙΠΕΔ από τις αποκρατικοποιήσεις τα τυχόν έσοδα πήγαιναν εξ' ολοκλήρου στην αποπληρωμή του χρέους, ενώ με το νέο Ταμείο μόνο το ένα τέταρτο των εσόδων θα εξυπηρετεί τον ίδιο σκοπό.
Η έδρα του Ταμείου θα είναι η Αθήνα \[και όχι το Λουξεμβούργο], θα ελέγχεται από την ελληνική κυβέρνηση, ενώ από την Κομισιόν θα υπάρχει μόνο εποπτεία, διευκρινίζεται από αρμόδια στελέχη της κυβέρνησης.
ypodomes.com