×

Προειδοποίηση

JUser: :_load: Αδυναμία φόρτωσης χρήστη με Α/Α (ID): 918

Συνελήφθησαν, σε τρεις περιπτώσεις στο Τραγανό Ηλείας, έξι συνολικά ημεδαποί για παράνομη διεξαγωγή τυχερών παιχνιδιών.

Κατασχέθηκαν πέντε (5) ηλεκτρονικοί υπολογιστές, πέντε συσκευές αποθήκευσης δεδομένων και το χρηματικό πόσο των 127 ευρώ.

Οι Υπηρεσίες της Γενικής Περιφερειακής Αστυνομικής Διεύθυνσης Δυτικής Ελλάδας, συνεχίζουν να διενεργούν συστηματικούς ελέγχους σε καταστήματα και άλλους χώρους για την καταπολέμηση του παράνομου «τζόγου».

Στο πλαίσιο των συνεχιζόμενων ελέγχων, συνελήφθησαν χθες (27-12-2015) αργά το απόγευμα, σε τρεις διαφορετικές περιπτώσεις, στο Τραγανό Ηλείας, από αστυνομικούς της Υποδιεύθυνσης Ασφάλειας Πύργου, έξι συνολικά ημεδαποί, ηλικίας από 31 έως 62 ετών ενώ κατασχέθηκαν πέντε ηλεκτρονικοί υπολογιστές, πέντε φορητές συσκευές αποθήκευσης δεδομένων και το χρηματικό πόσο των 127 ευρώ.

Ειδικότερα, στην πρώτη περίπτωση, διενεργήθηκε έλεγχος σε κατάστημα καφενείο με παροχή υπηρεσιών διαδικτύου, 43χρονου ημεδαπού, όπου διαπιστώθηκε, πίσω από παραβάν, η λειτουργία δυο ηλεκτρονικών υπολογιστών στους όποιους είχε εγκατασταθεί παράνομο πρόσθετο λογισμικό με το τυχερό παίγνιο «φρουτάκια».

Συνελήφθη ο 43χρονος ιδιοκτήτης του καταστήματος, δυο ακόμα ημεδαποί άνδρες, ηλικίας 44 και 48 ετών, οι οποίοι συμμετείχαν στο παράνομο παίγνιο ως παίκτες, ενώ κατασχέθηκαν οι δυο ηλεκτρονικοί υπολογιστές και ισάριθμες συσκευές αποθήκευσης δεδομένων.

Στην δεύτερη περίπτωση, διενεργήθηκε έλεγχος σε κατάστημα 31χρονου ημεδαπού, για το οποίο δεν κατείχε άδεια λειτουργίας και διαπιστώθηκε η λειτουργία ενός ηλεκτρονικού υπολογιστή στον όποιο είχε εγκατασταθεί παράνομο πρόσθετο λογισμικό με το τυχερό παίγνιο «φρουτάκια».

Συνελήφθη ο 31χρονος ιδιοκτήτης του καταστήματος, ενώ κατασχέθηκε ο ηλεκτρονικός υπολογιστής και μια συσκευή αποθήκευσης δεδομένων.

Στην τρίτη περίπτωση, διενεργήθηκε έλεγχος σε κατάστημα καφενείο με παροχή υπηρεσιών διαδικτύου, 62χρονου ημεδαπού, όπου διαπιστώθηκε, σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο στο βάθος του καταστήματος, η λειτουργία δυο ηλεκτρονικών υπολογιστών στους όποιους είχε εγκατασταθεί παράνομο πρόσθετο λογισμικό με το τυχερό παίγνιο «φρουτάκια».

Συνελήφθη ο 62χρονος ιδιοκτήτης, ο 29χρονος προσωρινά υπεύθυνος του καταστήματος ενώ κατασχέθηκαν οι δυο ηλεκτρονικοί υπολογιστές, ισάριθμες συσκευές αποθήκευσης δεδομένων, δυο τηλεχειριστήρια με τα οποία επιχειρήθηκε η απενεργοποίηση των μηχανημάτων κατά την είσοδο των αστυνομικών στο κατάστημα καθώς το χρηματικό πόσο των 127 ευρώ.

Οι συλληφθέντες οδηγήθηκαν στον Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Αμαλιάδας.

Επισημαίνεται ότι οι έλεγχοι, από τις Αστυνομικές Αρχές της Γενικής Περιφερειακής Αστυνομικής Διεύθυνσης Δυτικής Ελλάδας, θα συνεχιστούν αμείωτα, για την αποτροπή διεξαγωγής παράνομων παιχνιδιών.

Συντονιστικό ρόλο για την ανάπτυξη των υδατοδρομίων στην Ελλάδα έχει αναλάβει, σύμφωνα με πληροφορίες, το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ), όπως αναφέρει δημοσίευμα από Το Βήμα καθώς πλέον εμπλέκεται στα λιμενικά πράγματα της χώρας και αναμένεται να καταθέσει προς τα συναρμόδια υπουργεία διορθωτικές προτάσεις, με στόχο τη μείωση της γραφειοκρατίας και την επιτάχυνση της αδειοδότησης των εγκαταστάσεων υδατοδρομίων.

Οπως αναφέρουν στελέχη του Ταμείου, η ολοκλήρωση της ανάπτυξης ενός δικτύου υδατοδρομίων στην επικράτεια αποτελεί σημαντική πρωτοβουλία και υπόσχεται πολλαπλασιαστικά οφέλη για την οικονομία και τον τουρισμό.

Σύμφωνα με πηγές της αγοράς, στόχος είναι να δημιουργηθεί μια κρίσιμη μάζα υδατοδρομίων σε προσδιορισμένη γεωγραφική ενότητα, προκειμένου να υπάρξουν οι πρώτες πτήσεις με υδροπλάνα. Οπως αναφέρουν, το Ιόνιο φαίνεται να είναι αρκετά πιο ώριμο σε σχέση με τις υπόλοιπες περιοχές της χώρας, ενώ μάλλον ακολουθεί η Κρήτη σε βαθμό ωριμότητας.

Συμπληρωματικότητα

Οπως σημειώνουν, το υδροπλάνο υπόσχεται συμπληρωματικότητα στις συγκοινωνίες της χώρας και μπορεί υπό προϋποθέσεις να οδηγήσει σε αναδιάταξη του χάρτη μεταφορών. Οι ίδιες πηγές, οι οποίες αναγνωρίζουν τις δυσκολίες που υπάρχουν στην αγορά, σημειώνουν ότι «ευχής έργον θα ήταν να βλέπαμε το πρώτο υδροπλάνο να εκτελεί μη τακτικές πτήσεις το καλοκαίρι του 2016».

Ειδικότερα, από την άνοιξη του 2015 το ΤΑΙΠΕΔ δραστηριοποιείται αποφασιστικά στη διαδικασία ανάπτυξης υδατοδρομίων, λειτουργώντας άτυπα ως συντονιστικός δίαυλος του σημαντικού αυτού αναπτυξιακού εγχειρήματος.

Μέσω τέτοιων δράσεων, όπως σημειώνουν αρμόδιες πηγές, το Ταμείο αναδεικνύει τη μέριμνα της κυβέρνησης να εκμεταλλευθεί τους φυσικούς πόρους της χώρας σε ένα πλαίσιο εποικοδομητικό για όλους τους εμπλεκομένους (τοπική κοινωνία, βελτίωση προσβασιμότητας, τουρισμός κ.τ.λ.)

Το ΤΑΙΠΕΔ, καθότι είναι πια ιδιοκτήτης των 12 μεγάλων λιμανιών της χώρας και έχει αποκτήσει τη δυνατότητα θεσμικής παρέμβασης στα κατά τόπους λιμενικά ταμεία, αποτελεί εξ ορισμού τον φορέα που εμπλέκεται στη συντριπτική πλειονότητα του αριθμού των εγκαταστάσεων που διεκδικούν αδειοδότηση, σύμφωνα με πηγές του Ταμείου. Συγκεκριμένα, ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ κ. Στέργιος Πιτσιόρλας έχει αναθέσει στο μέλος του ΔΣ κ. Αγγελο Βλάχο την παρακολούθηση της προσπάθειας, με αρμοδιότητα τον συντονισμό των υπηρεσιών, την άμβλυνση των γραφειοκρατικών εμποδίων και την επίσπευση των αδειοδοτήσεων.

Το Ταμείο υπογραμμίζει τον θετικό χαρακτήρα του εγχειρήματος της ανάπτυξης των υδατοδρομίων, καθώς το εκλαμβάνει ως σημαντική παράμετρο στην αναπτυξιακή προοπτική της χώρας. Ηδη ο κ. Βλάχος και υπηρεσιακά στελέχη του Ταμείου έχουν πραγματοποιήσει επιτόπιες επισκέψεις σε οργανισμούς λιμένος και επί μέρους λιμενικά ταμεία, προκειμένου να υπάρξει επίσπευση των διαδικασιών.Αυτές οι πρωτοβουλίες προχωρούν σε στενή συνεργασία με το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, που αποτελεί θεσμικά την επισπεύδουσα αρχή και θα προχωρήσει, σύμφωνα με πληροφορίες, σε βελτιώσεις του υφιστάμενου νομοθετικού πλαισίου για τα υδατοδρόμια.

Διορθωτικές προτάσεις

Σύμφωνα με στελέχη του Ταμείου, το ΤΑΙΠΕΔ αναμένεται να καταθέσει διορθωτικές προτάσεις στο υπουργείο Περιβάλλοντος και στις συναρμόδιες υπηρεσίες, όπως η ΥΠΑ, για τη βελτίωση και την απλούστευση του νομοθετικού πλαισίου, προκειμένου να αρθούν εμπόδια και προσκόμματα που επί σειρά ετών αναστέλλουν την οργανική ανάπτυξη του τομέα των υδροπλάνων.

Σύμφωνα με πηγές της αγοράς, απαιτούνται βελτιωτικές κινήσεις στον βασικό νόμο για τα υδατοδρόμια, που θα έχουν ως στόχο την ταχύτερη ανάπτυξη και υλοποίηση των υδατοδρομίων, ώστε οι πρώτες πτήσεις να λάβουν χώρα το συντομότερο δυνατόν. Οπως αναφέρουν, η συνολική προσπάθεια θα λειτουργήσει ευεργετικά για την άρση της απομόνωσης των απομακρυσμένων νησιωτικών περιοχών, τη σύσφιγξη των σχέσεων των τοπικών κοινωνιών με τον εθνικό κορμό και την εμπορική και κοινωνική ανάπτυξη περιοχών (στη νησιωτική χώρα αλλά και στην ενδοχώρα) που σήμερα βρίσκονται στο περιθώριο.

Αχιλλέας Χεκίμογλου

Πηγή: Το Βήμα

Αλλαγές στα πρόστιμα για παραβάσεις ΦΠΑ προβλέπει πράξη νομοθετικού περιεχομένου που ορίζει ότι για μη υποβολή ή ανακριβή υποβολή δήλωσης ΦΠΑ ύστερα από έλεγχο επιβάλλεται χρηματικό πρόστιμο ίσο με το 50% του φόρου που δεν καταβλήθηκε.

Σύμφωνα με το Εθνος, με το νέο καθεστώς θεσπίζονται για πρώτη φορά διακριτά από τις λοιπές φορολογίες πρόστιμα για παραβάσεις σχετικές με τον ΦΠΑ που διαπιστώνονται κατά τον έλεγχο.

Ειδικότερα:

Σε κάθε περίπτωση όπου διαπιστώνεται η υποβολή ανακριβών δηλώσεων ή η μη υποβολή δηλώσεων, με συνέπεια τη μη απόδοση ή τη μειωμένη απόδοση ή την επιπλέον έκπτωση ή επιστροφή ΦΠΑ, επιβάλλεται πρόστιμο ίσο με ποσοστό 50% επί του ποσού του φόρου που θα προέκυπτε από τη μη υποβληθείσα δήλωση ή επί της διαφοράς, αντίστοιχα.

Το πρόστιμο ΦΠΑ για λειτουργία επιχείρησης χωρίς να έχει υποβληθεί δήλωση έναρξης οικονομικής δραστηριότητας, η οποία έχει ως αποτέλεσμα την απόκρυψη φορολογητέας ύλης ορίζεται σε ποσοστό 50% επί του ΦΠΑ που θα έπρεπε να είχε αποδοθεί για όλη τη διάρκεια λειτουργίας και για το σύνολο της μη δηλωθείσας οικονομικής δραστηριότητας, όπως αυτό θα προσδιοριστεί από τον έλεγχο.

Πότε επιβάλλεται

Το συγκεκριμένο πρόστιμο επιβάλλεται μόνο στις περιπτώσεις όπου εντοπίζεται, κατόπιν ελέγχου, αποκρυβείσα φορολογητέα ύλη, ως αποτέλεσμα λειτουργίας επιχείρησης χωρίς υποβολή δήλωσης έναρξης.

Διευκρινίζεται ότι στον όρο «Μη δήλωση έναρξης οικονομικής δραστηριότητας» περιλαμβάνονται και οι περιπτώσεις υποκείμενων, αλλά απαλλασσόμενων από τον ΦΠΑ προσώπων, τα οποία ξεκινούν μια νέα δραστηριότητα η οποία υπάγεται σε φόρο, χωρίς να υποβάλλουν στο μητρώο την προβλεπόμενη δήλωση μεταβολής.

Σε κάθε περίπτωση, η μη υποβολή δήλωσης μεταβολής δεν επισύρει το συγκεκριμένο πρόστιμο εφόσον οι φορολογητέες πράξεις καταχωρίζονται κανονικά στις δηλώσεις που υποβάλλει ο υποκείμενος.

Σε κάθε πρόσωπο μη υπόχρεο σε υποβολή δηλώσεων ΦΠΑ που εκδίδει φορολογικά στοιχεία με ΦΠΑ, χωρίς να έχει τέτοια υποχρέωση, επιβάλλεται πρόστιμο ίσο με ποσοστό 50% επί του αναγραφόμενου φόρου που δεν αποδόθηκε.

Το πρόστιμο αυτό αφορά τα πρόσωπα εκείνα τα οποία παρανόμως επιβάλλουν ΦΠΑ σε συναλλαγές που πραγματοποιούν, είτε γιατί αυτές είναι εκτός πεδίου εφαρμογής του φόρου είτε γιατί είναι απαλλασσόμενες είτε γιατί τα πρόσωπα αυτά δεν έχουν την ιδιότητα του υποκείμενου στον φόρο. Επισημαίνεται ότι τα παραπάνω πρόστιμα για τον ΦΠΑ είναι τα μοναδικά που επιβάλλονται στις περιπτώσεις όπου διαπιστώνεται κατόπιν ελέγχου (π.χ. επιτόπιος μερικός έλεγχος) η μη έκδοση φορολογικών στοιχείων ή η έκδοση ανακριβών φορολογικών στοιχείων.

Ωστόσο αυτό δεν ισχύει για τις παραβάσεις άλλων φορολογιών που διαπιστώνονται ταυτόχρονα, στο πλαίσιο του ίδιου ελέγχου, π.χ. παραβάσεις ανακρίβειας δήλωσης εισοδήματος.

Παράδειγμα

Για παράδειγμα, φορολογούμενος το 2015 απέκρυψε κύκλο εργασιών ύψους 200.000 ευρώ.

Ο φορολογικός έλεγχος διαπιστώνει την υποβολή ανακριβών φορολογικών δηλώσεων ΦΠΑ και εισοδήματος, με το ύψος της διαφοράς να ανέρχεται σε 46.000 ευρώ για τον ΦΠΑ και σε 52.000 ευρώ για τον φόρο εισοδήματος.

Με βάση τα παραπάνω, στον φορολογούμενο επιβάλλεται διπλό πρόστιμο, δηλαδή 23.000 ευρώ για τον ΦΠΑ (46.000Χ50%=23.000 ευρώ), καθώς και πρόστιμο 26.000 ευρώ για τον φόρο εισοδήματος (52.000 Χ 50%= 26.000 ευρώ).

Πηγή: aftodioikisi.gr

Την επέκταση του μέτρου της απόσυρσης έως το τέλος Απριλίου αποφάσισε, σύμφωνα με πληροφορίες, το υπουργείο Οικονομικών.

Το μέτρο της απόσυρσης έληξε τυπικά στις 20 Δεκεμβρίου και η επέκτασή του εξετάζεται προκειμένου να παραμείνει ζωντανή η αγορά αυτοκινήτου.

Υπενθυμίζεται ότι η αγορά αυτοκινήτου τρέχει με ρυθμό αύξησης πωλήσεων πάνω από το 10% το 2015, καθώς πολλοί πολίτες προχωρούν σε αγορά κυρίως μικρού όγκου κυβισμού οχημάτων.

Το μέτρο της απόσυρσης δίνει την δυνατότητα στους εμπόρους και εισαγωγείς να προσφέρουν σημαντικές εκπτώσεις και να κρατούν τις πωλήσεις σε υψηλά επίπεδα.

Η επέκταση του μέτρου κρίνεται κρίσιμη με δεδομένο ότι τις τελευταίες ημέρες παρατηρείται μεγάλη προσέλευση στις εταιρείες ανακύκλωσης ΙΧ από οδηγούς που θέλουν να αποσύρουν παλιά οχήματα και να προλάβουν το σχετικό όφελος.

Πηγή.agronews.gr

Δευτέρα, 28 Δεκεμβρίου 2015 09:49

Πάνω από 8 δισ. ευρώ το 2016 μέσω ΕΣΠΑ

Με περισσότερα από 8 δισ. ευρώ πρόκειται να χρηματοδοτηθεί η αγορά το 2016, δηλώνει ο υφυπουργός Οικονομίας Αλέξης Χαρίτσης σε συνέντευξή του στο Βήμα της Κυριακής.

Όπως διευκρινίζει, οι πόροι που θα διατεθούν από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων το επόμενο έτος ανέρχονται σε 6,75 δισ. ευρώ, από τα οποία τα 6 δισ. αφορούν το συγχρηματοδοτούμενο σκέλος του ΠΔΕ και τα υπόλοιπα το εθνικό. «Τα κονδύλια αυτά θα πολλαπλασιαστούν από τη μόχλευση που θα προκληθεί από τη διάθεσή τους στην αγορά» τονίζει. Σε ό,τι αφορά στα υπόλοιπα ιδιωτικά κεφάλαια, η χρηματοδότηση από διεθνείς οργανισμούς (EIB, EBRD, IBRD κ.α.), υπό προϋποθέσεις μπορεί να φτάσει ως τα 2 δισ. ευρώ, προσθέτει ο υφυπουργός αρμόδιος για το ΕΣΠΑ.

Ο κ. Χαρίτσης εξηγεί ότι με το νέο ΕΣΠΑ προκρίνονται μικρά και μεσαία έργα υποδομής και δίνεται έμφαση στην ενίσχυση των ελεύθερων επαγγελματιών και μικρών επιχειρήσεων. Προτεραιότητα θα δοθεί σε τομείς που χαρακτηρίζονται από «εξωστρέφεια, καινοτομία και υψηλή προστιθέμενη αξία» πάνω σε οκτώ βασικούς άξονες που έχουν εντοπιστεί σε ευρωπαϊκό επίπεδο για την αλλαγή του παραγωγικού υποδείγματος: Αγροδιατροφή, Βιοεπιστήμες - Υγεία - Φάρμακα, Τεχνολογίες πληροφορικής και Επικοινωνιών, Ενέργεια, Περιβάλλον και βιώσιμη ανάπτυξη, Μεταφορές, Υλικά - κατασκευές και Τουρισμός - Πολιτισμός - Δημιουργικές Βιομηχανίες.

Σημειώνει ότι έχουν εξευρεθεί τα κονδύλια που απαιτούνται για τη χρηματοδότηση των έργων που έχουν απομείνει στο προηγούμενο ΕΣΠΑ (2007-2013), ο σχεδιασμός του οποίου τονίζει ότι ήταν «σαθρός και επιπόλαιος», σημειώνοντας ότι υπήρχαν έργα τα οποία εντάσσονταν μόλις μερικές ημέρες πριν ή και λίγα 24ωρα μετά την ημερομηνία των εκλογών της 25ης Ιανουάριο.

Πηγή: imerisia.gr

Δευτέρα, 28 Δεκεμβρίου 2015 09:40

Μέτρα για ευάλωτες ομάδες με ΠΝΠ

Με Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου που υπεγράφη την παραμονή των Χριστουγέννων προωθεί η κυβέρνηση μέτρα για ευάλωτες ομάδες.

 Μεταξύ άλλων προβλέπει την αναδρομική χορήγηση ποσότητας ηλεκτρικού ρεύματος για το 2015 σε άτομα και οικογένειες που διαβιούν σε συνθήκες ακραίας φτώχειας.

Στην ΠΝΠ υπάρχουν επίσης ρυθμίσεις για τα επιδόματα ενοικίου και σίτισης, ενώ παρατείνεται η θητεία επικουρικού προσωπικού που υπηρετεί σε κέντρα και δομές κοινωνικής πρόνοιας.

Τα μέτρα αυτά, σε μεγάλο βαθμό, περιλαμβάνονταν στο νομοσχέδιο που αποσύρθηκε από τη Βουλή για τεχνικούς λόγους.

Σε ότι αφορά την αναδρομική χορήγηση ηλεκτρικού ρεύματος προβλέπεται συγκεκριμένα ότι για το 2015 χορηγείται δωρεάν ρεύμα έως 1.200 κιλοβατώρες σε οικογένειες ή μεμονωμένα άτομα που ζουν σε συνθήκες ακραίας φτώχειας. Το μέτρο θα ισχύσει για δύο εκκαθαριστικούς λογαριασμούς και θα μπορεί να επεκταθεί και στο 2016, εάν αυτό απαιτείται για να συμπληρωθούν οι δύο τετραμηνίες. Παράλληλα, η επανασύνδεση παροχών ρεύματος, που έχουν διακοπεί έως 31 Ιανουαρίου του 2015, θα γίνεται δωρεάν.

Θα υπάρχει επίσης η δυνατότητα ρύθμισης των ληξιπρόθεσμων οφειλών ηλεκτρικού ρεύματος. Σε ότι αφορά στα επιδόματα ενοικίου και σίτισης του 2015, επισημαίνεται ότι έχουν διάρκεια 9 μηνών και προβλέπεται η δυνατότητα επέκτασής τους το 2016 εφόσον κάτι τέτοιο είναι απαραίτητο για να συμπληρωθεί το 9μηνο.

Ξεκαθαρίζεται επίσης ότι το επίδομα ενοικίου θα καταβάλλεται απευθείας στον εκμισθωτή. Παράλληλα, παρατείνεται μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου η θητεία του επικουρικού προσωπικού που υπηρετεί στα Κέντρα Κοινωνικής Πρόνοιας.

Η ΠΝΠ προβλέπει ακόμα ότι παρατείνεται έως τις 30 Ιουνίου του 2017 το καθεστώς εγγυήσεων του Δημοσίου προς την ΤτΕ για την κάλυψη πιστώσεων που έχουν δοθεί στα εγχώρια πιστωτικά ιδρύματα. Επίσης, παρατείνεται μέχρι την 31η Δεκεμβρίου του 2017 η ισχύς της προσωρινής άδειας λειτουργίας των μονάδων ηλεκτροπαραγωγής της ΔΕΗ

Επιπλέον, ενισχύεται η Υπηρεσία Ασύλου και τονίζεται ότι με απόφαση του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής μπορεί να προκηρύσσεται μειοδοτικός διαγωνισμός για τη μίσθωση πλοίων, τα οποία θα χρησιμοποιηθούν για τη μεταφορά, τη διαμονή, τη σίτιση ή την περίθαλψη μεταναστών. Προβλέπεται ταυτόχρονα η ανανέωση των συμβάσεων μίσθωσης πλωτών μέσων για την αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής κρίσης που έχει δημιουργηθεί σε νησιά του Ανατολικού Αιγαίου.

Δείτε ολόκληρο το ΦΕΚ με την ΠΝΠ ΕΔΩ

Πηγή: aftodioikisi.gr

Του Παναγιώτη Στάθη

Μείζων ζήτημα προστασίας προσωπικών δεδομένων εκτιμούν νομικές πηγές ότι δημιουργεί η "μνημονιακή" απαίτηση προς την Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων να εκχωρήσει περί τα 10 εκατομμύρια προσωποποιημένα ΑΦΜ στην Ελληνική Στατιστική Αρχή.

Το αίτημα – απαίτηση έχει παγώσει καθώς όπως φαίνεται από τον Νοέμβρη του 2014 οπότε και ψηφίστηκε ως προαπαιτούμενο του προηγούμενου μνημονίου, η γενική γραμματεία δημοσίων εσόδων προβάλλει αντιστάσεις και αντιπροτείνει να διαβιβαστούν "μασκαρεμένα" τα στοιχεία, όπως γίνεται συνήθως σε περιπτώσεις διαβίβασης φορολογικών δεδομένων για στατιστικούς λόγους. Δηλαδή να διαβιβάζονται τα πάντα χωρίς να είναι ευδιάκριτα τα ονόματα.

Άλλωστε η ΕΛΣΤΑΤ ως γνωστόν ως στατιστική αρχή, αναζητά στατιστικά και όχι προσωπικά δεδομένα. Η διαβίβαση όμως όλων ονοματεπωνύμων και των ΑΦΜ έχει σηκώσει μεγάλη ένταση στις σχέσεις των δυο υπηρεσιών, αφού το υψηλότερο επίπεδο της ΓΓΔΕ επιθυμεί να τα αποστείλει, όπως και οι κυβερνήσεις τόσο του 2014 όσο και η σημερινή, για λόγους προφανώς συμμόρφωσης στις απαιτήσεις της τρόικας, χωρίς μάλιστα να έχει ζητηθεί η γνώμη της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα.

Η υπόθεση έχει σοβαρά ζητήματα προς απάντηση:

Α) Γιατί χρειάζεται τα προσωποποιημένα στοιχεία των Ελλήνων η ΕΛΣΤΑΤ;

Άλλωστε στο μνημόνιο συνεργασίας περιγράφονται όλες οι

απαιτήσεις που καλύπτουν :

- Ονοματεπώνυμα - ΑΦΜ φυσικών και νομικών προσώπων, επωνυμία επιχείρησης, τίτλος, email, φαξ, διεύθυνση, τηλέφωνο, κωδικούς δραστηριότητας, νομική μορφή, αρχεία επιχειρήσεων και υποκαταστημάτων, έντυπα Ε1, Ε3, Ε5, ισολογισμούς, καταστάσεις πελατών και προμηθευτών με τις ΔΟΥ τους, κλπ…

Σε τρίτα πρόσωπα

Η απροθυμία εκτέλεση της εντολής για νομικούς κυρίως λόγους από τις υπηρεσίες της ΓΓΔΕ, οδήγησε την κυβέρνηση τον περασμένο Νοέμβρη να νομοθετήσει επιπλέον και να ζητεί τα στοιχεία αυτά να παρέχονται όχι μόνο στην ΕΛΣΤΑΤ αλλά και σε εξουσιοδοτημένα από αυτή πρόσωπα.

Β) Δηλαδή τα προσωπικά στοιχεία (πέραν των φορολογικών) καθενός από εμάς θα μπορούσαν να σταλούν, είτε π.χ σε εισπρακτικές εταιρίες, είτε σε ξένα funds που θα αγοράζουν κόκκινα δάνεια;

Η "κακόβουλη" αυτή σκέψη δημιουργεί προφανώς προβληματισμούς. Πρόκειται για τον ν.4346/15(ΦΕΚ Α 152/20-11-2015) με τίτλο "επείγουσες ρυθμίσεις για την εφαρμογή της Συμφωνίας Δημοσιονομικών Στόχων και Διαρθρωτικών Μεταρρυθμίσεων και άλλες διατάξεις", που αναφέρει:

"Άρθρο 1.

1. Η περίπτωση στ΄ της παρ. 1 του άρθρου 17 του Ν. 4174/2013 (Α΄170) αντικαθίσταται ως εξής: "στ) σε εξουσιοδοτημένους υπαλλήλους δημοσίων υπηρεσιών, Ν.Π.Δ.Δ. και δημοσίων οργανισμών με αρμοδιότητα διαχείρισης, παρακολούθησης και ελέγχου χρηματοδοτήσεων και ενισχύσεων ή επιδοτήσεων από εθνικούς ή ενωσιακούς πόρους".

2. Μετά την παρ. 1 του άρθρου 17 του Ν. 4174/2013 προστίθεται παράγραφος 2, αναριθμουμένων των επόμενων παραγράφων, ως εξής:

"2. Τα πρόσωπα της προηγούμενης παραγράφου χορηγούν σε εξουσιοδοτημένο προσωπικό της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛ.ΣΤΑΤ.) ή σε εξουσιοδοτημένα πρόσωπα από την Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛ.ΣΤΑΤ.), προσωπoιημένα στοιχεία ανά ΑΦΜ, καθώς και συγκεντρωτικά στοιχεία, τα οποία τηρούνται στη Φορολογική Διοίκηση, με την υποχρέωση χρήσης αυτών, αποκλειστικά για το σκοπό για τον οποίο ζητούνται στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της ΕΛ.ΣΤΑΤ. και σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 3 του άρθρου 8 του Ν. 3832/2010, όπως ισχύει."

Πηγή: capital.gr

Το ποσό των 2 δισ. ευρώ ελπίζει να εισπράξει η Εφορία στις επόμενες τέσσερις μέρες. Οι πολίτες καλούνται να πληρώσουν τα τέλη κυκλοφορίας και την τρίτη δόση του ΕΝΦΙΑ.

Οι επιχειρήσεις πρέπει να πληρώσουν την τελευταία δόση των αυξημένων προκαταβολών φόρου.

Αναλυτικά, οι ιδιοκτήτες οχημάτων θα πρέπει να πληρώσουν το ποσό του 1,1 δισ. ευρώ για τα τέλη κυκλοφορίας του 2016.

Η τρίτη δόση του ΕΝΦΙΑ αναμένεται να φέρει στα δημόσια ταμεία το ποσό των 600 εκατ. ευρώ, ενώ άλλα 150 εκατ. ευρώ απαιτεί η τελευταία δόση της αυξημένης προκαταβολής φόρου (από το 80% στο 100%) για περίπου 30.000 νομικά πρόσωπα.

Οι προθεσμίες για τον ΕΝΦΙΑ και τις προκαταβολές φόρου είναι δεδομένες, αντίθετα για τα τέλη κυκλοφορίας, δεν αποκλείεται το «παραδοσιακό» πλέον σενάριο να δοθεί ολιγοήμερη παράταση.

Σε κάθε περίπτωση, η εκπρόθεσμη καταβολή των τελών κυκλοφορίας συνεπάγεται πρόστιμο ίσο με την αξία του τέλους. Με λίγα λόγια, πρόστιμο 100%.

Πηγή: aftodioikisi.gr

Στο νέο πρόγραμμα εξόφλησης ληξιπρόθεσμων οφειλών προς τρίτους θα ενταχθούν οι δήμοι και τα νομικά τους πρόσωπα, σύμφωνα με απάντηση του αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών, Γιώργου Χουλιαράκη, προς την ΚΕΔΕ.

Σύμφωνα με τα οικονομικά στοιχεία του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους για το μήνα Σεπτέμβριο 2015, το ύψος των ληξιπρόθεσμων οφειλών των δήμων, συμπεριλαμβανομένων και αυτών των νομικών τους προσώπων, ανέρχεται σε 282,8 εκατ. ευρώ.

Το πρόγραμμα σχεδιάζεται από το υπουργείο Οικονομικών στο πλαίσιο της Σύμβασης Οικονομικής Ενίσχυσης από το Ευρωπαϊκό Μηχανισμό Σταθερότητας, στην οποία προβλέπεται και η εκκαθάριση των ληξιπρόθεσμων οφειλών της Γενικής Κυβέρνησης. Ωστόσο όπως διευκρινίζεται οι επιχορηγήσεις και οι εκταμιεύσεις του προγράμματος εκκαθάρισης των ληξιπρόθεσμων οφειλών θα εξαρτώνται από τις δυνατότητες του Τακτικού Προϋπολογισμού και θα προσαρμόζονται ανάλογα με τις ταμειακές συνθήκες και την πορεία της χρηματοδότησης από τον Ευρωπαϊκό Μηχανισμό Σταθερότητας. Αντίστοιχα θα προσαρμοστεί και ο χρόνος έναρξης του προγράμματος.

Η υλοποίηση του προγράμματος θα ξεκινήσει μετά την έκδοση σχετικής υπουργικής απόφασης για την εξειδίκευση των όρων, των προϋποθέσεων και της διαδικασίας, με αποκλειστικό σκοπό την εξόφληση ληξιπρόθεσμων οφειλών προς τρίτους «και δύναται να καλύπτει μόνο ληξιπρόθεσμες υποχρεώσεις, για τις οποίες έχουν τηρηθεί οι περί αναλήψεως υποχρεώσεων διατάξεις και η αρ. 2/18993/ΔΠΔΣΜ/28-2-2014 εγκύκλιος περί Μητρώου Δεσμεύσεων».

Σύμφωνα δε με την εγκύκλιο περί τήρησης Μητρώου Δεσμεύσεων και υποβολής μηνιαίων οικονομικών στοιχείων στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους, μέσω του e-portal.gr, ως ληξιπρόθεσμες υποχρεώσεις νοούνται οι απλήρωτες υποχρεώσεις, μετά την πάροδο ενενήντα (90) ημερών από την ημερομηνία υποχρέωσης εξόφλησης, η οποία προσδιορίζεται ή εξαρτάται από την ημερομηνία παραλαβής του τιμολογίου ή άλλου ισοδύναμου για πληρωμή εγγράφου.

Επίσης οι φορείς οφείλουν να περνάνε στο e-portal.gr και τις υποχρεώσεις που προκύπτουν από νόμιμες υποχρεωτικές δαπάνες για τις οποίες δεν έχουν προβλεφθεί πιστώσεις (δαπάνες καθ΄υπέρβαση) όπως είναι οι δαπάνες από τελεσίδικες δικαστικές αποφάσεις, μέχρι να ενσωματωθούν στον προϋπολογισμό τους και κατά συνέπεια και στο Μητρώο Δεσμεύσεων.

Πηγή.aftodioikisi.gr

Του ΓΙΩΡΓΟΥ ΓΑΤΟΥ

Την «πόρτα» της πρόωρης συνταξιοδότησης (πριν από τα 62 και τα 67 έτη) «κλείνει» το υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, σε εφαρμογή του ν. 4336 που ψηφίστηκε το καλοκαίρι, για τους ελεύθερους επαγγελματίες, τους επιστήμονες και τους εργαζόμενους ασφαλισμένους σε ΔΕΚΟ, τράπεζες και ειδικά ταμεία.

Με βάση τις εγκυκλίους που απέστειλε ο υφυπουργός Τ. Πετρόπουλος στα Ταμεία:

Ανατρέπονται κατοχυρωμένα δικαιώματα για δεκάδες κατηγορίες ασφαλισμένων που δεν είχαν συμπληρώσει έως τις 18 Αυγούστου τα (χαμηλότερα) όρια ηλικίας και τα απαιτούμενα χρόνια ασφάλισης.

Τίθεται από φέτος το 58ο έτος ως ηλικιακό όρια για όσους μπορούσαν να συνταξιοδοτηθούν ανεξαρτήτως ορίου ηλικίας, ακόμη και για γονείς ή συζύγους ή αδελφούς αναπήρων καθώς και των μητέρων με ανήλικα (σε όσα Ταμεία υπήρχε σχετικό καθεστώς). Τα επιπλέον χρόνια που προστίθενται φτάνουν τα 15 έτη ειδικά για περιπτώσεις γυναικών με ανήλικο που είχαν ως όριο το 52ο έως το 2013 (νέο όριο τα 67 για πλήρη ή τα 62 για μειωμένη).

Επιβάλλεται επιπλέον ποινή μείωσης 10% στις μειωμένες συντάξεις και έως την ηλικία των 67 ετών για όσους και όσες δεν είχαν θεμελιώσει δικαίωμα σε μειωμένη σύνταξη μέχρι τις 18 Αυγούστου του 2015. Η μείωση, ωστόσο, δεν θα ξεπερνά το 30% (για 5 έτη νωρίτερης εξόδου) + 10% επί του νέου μειωμένου ποσού, έως ότου συμπληρωθεί η νέα ηλικία συνταξιοδότησης.

ΠΟΙΟΙ ΘΙΓΟΝΤΑΙ ΣΕ ΚΑΘΕ ΤΑΜΕΙΟ
Στον ΟΑΕΕ θίγονται όλοι όσοι επρόκειτο να συνταξιοδοτηθούν στα 60 με 35 (το 2010), 36 (το 2011) και 37 έτη ασφάλισης (το 2012), γυναίκες ασφαλισμένες και μητέρες ανηλίκων στον τομέα ναυτικών και τουριστικών πρακτόρων, οι προερχόμενες από το ΤΣΑ, ακόμη και οι αναβάτες ιπποδρόμου (έβγαιναν με 25ετία χωρίς όριο ηλικίας ενώ από φέτος τίθεται το όριο των 55 ετών που αυξάνεται σταδιακά έως τα 62).

Παράδειγμα 1ο: Ασφαλισμένος/-η που το 2011 είχε 35 έτη ασφάλισης και συμπληρώνει το 60ό έτος της ηλικίας του/της το 2020 δικαιούται σύνταξη με τη συμπλήρωση της ηλικίας 61 ετών και 6 μηνών (εφόσον έχει συμπληρώσει τον απαιτούμενο χρόνο ασφάλισης για το έτος 2011, δηλαδή 36 έτη). Αν το όριο ηλικίας (61 ετών και 6 μηνών) συμπληρώνεται μετά την 1/1/2022, ο/-η ασφαλισμένος/-η συνταξιοδοτείται και μετά την 1/1/2022 με τη συμπλήρωση του συγκεκριμένου ορίου ηλικίας, χωρίς δηλαδή να απαιτείται η συμπλήρωση του 62ου έτους.

Παράδειγμα 2ο: Ασφαλισμένη στο πρώην ΤΣΑ, με 25 έτη ασφάλισης μέχρι 31/12/2010 επρόκειτο να συνταξιοδοτηθεί με τη συμπλήρωση του 60ού έτους της ηλικίας. Αν η ασφαλισμένη συμπληρώνει το 60ό έτος της ηλικίας το 2020 θα μπορεί να συνταξιοδοτηθεί στα 65 έτη και 3 μήνες. Το ίδιο όριο θα ισχύει και μετά την 1/1/2022.

Στο ΕΤΑΑ που ασφαλίζει δικηγόρους, μηχανικούς, γιατρούς θίγονται ασφαλισμένοι που επρόκειτο να συνταξιοδοτηθούν με 35ετία στα 60 οι άνδρες και στα 58 οι γυναίκες (κατοχύρωση συνταξιοδοτικού δικαιώματος το 2010) ή 36 έτη ασφάλισης (κατοχύρωση συνταξιοδοτικού δικαιώματος το 2011) ή 37 ετών ασφάλισης (κατοχύρωση συνταξιοδοτικού δικαιώματος το 2012). Σταδιακά θα έχουν ως όριο τα 40 έτη ασφάλισης και την ηλικία των 62 ετών. Θίγονται, ακόμη γυναίκες, ασφαλισμένες στο ΤΣΜΕΔΕ, στο ΤΣΑΥ και στον Τομέα Ασφάλισης Νομικών, οι έγγαμες γυναίκες του Τομέα Ασφάλισης Νομικών και οι μητέρες ανηλίκων τέκνων του Τομέα Νομικών (πρόσθετη μείωση 10% σε μειωμένη σύνταξη). Διπλή μείωση θα έχουν, τέλος, οι διπλοσυνταξιούχοι καθώς θα επιβάλλεται η ποινή 3% για κάθε έτος ηλικίας που υπολείπεται από το επόμενο της υποβολής της αίτησης συνταξιοδότησης μέχρι τη συμπλήρωση του πλήρους ορίου συνταξιοδότησης και πρόσθετη μείωση 10%, μέχρι τη συμπλήρωση του 67ου έτους της ηλικίας.

Παράδειγμα 1ο: Ασφαλισμένη του ΕΤΑΑ, που είχε 35 έτη ασφάλισης μέχρι 31/12/2012, επρόκειτο να συνταξιοδοτηθεί με τη συμπλήρωση 37 ετών ασφάλισης και του 59ου έτους της ηλικίας. Η ασφαλισμένη συμπληρώνει το 59ο έτος της ηλικίας το 2018, οπότε θα συνταξιοδοτηθεί στην ηλικία των 60 ετών και 6 μηνών (εφόσον έχει τον απαιτούμενο χρόνο ασφάλισης των 37 ετών).

Παράδειγμα 2ο: Ασφαλισμένος του ΕΤΑΑ γονέας ανάπηρου τέκνου, συμπληρώνει 25 έτη ασφάλισης το 2017, οπότε, δικαιούται σύνταξη με τη συμπλήρωση της ηλικίας των 57 ετών και 8 μηνών (δηλαδή το όριο ηλικίας που αντιστοιχεί στην ηλικία των 55 ετών το 2017) ενώ θα «έβγαινε» χωρίς όριο ηλικίας αν είχε τα 25 έτη πριν από τις 18 Αυγούστου.

Παράδειγμα 3ο: Μητέρα ανηλίκου τέκνου, ασφαλισμένη του Τομέα Ασφάλισης Νομικών, που είχε συμπληρώσει 21 ½ έτη ασφάλισης μέχρι 31/12/2010 μπορούσε να συνταξιοδοτηθεί με τη συμπλήρωση του 50ού έτους της ηλικίας. Αν η ασφαλισμένη συμπληρώνει το 50ό έτος το 2016, συνταξιοδοτείται στην ηλικία των 56 ετών και 9 μηνών και μετά την 1/1/2022 (εφόσον έχει τον απαιτούμενο χρόνο ασφάλισης των 25 ετών).

Παράδειγμα 4ο: Μηχανικός, παράλληλα ασφαλισμένος στο Δημόσιο και το ΤΣΜΕΔΕ, συνταξιοδοτήθηκε από το Δημόσιο το 2011 χωρίς να έχει τις προϋποθέσεις να συνταξιοδοτηθεί συγχρόνως ή εντός εξαμήνου από το ΤΣΜΕΔΕ. Εφόσον είχε 35 έτη ασφάλισης στο ΤΣΜΕΔΕ το 2012, μπορούσε να συνταξιοδοτηθεί με τη συμπλήρωση 37 ετών ασφάλισης και του 60ού έτους της ηλικίας. Αν ο ασφαλισμένος συμπληρώνει το 60ό έτος της ηλικίας το 2016, θα συνταξιοδοτηθεί στην ηλικία των 60 ετών και 6 μηνών. Η σύνταξη θα καταβάλλεται μειωμένη κατά 3% για κάθε έτος ηλικίας που υπολείπεται από το επόμενο της υποβολής της αίτησης συνταξιοδότησης μέχρι τη συμπλήρωση του 67ου, εφ’ όρου ζωής ενώ η πρόσθετη μείωση ύψους 10% θα γίνεται μέχρι ο ασφαλισμένος να συμπληρώσει το 67ο έτος της ηλικίας.

ΤΙ ΘΑ ΙΣΧΥΕΙ
Στα ειδικά Ταμεία ΔΕΚΟ - τραπεζών - ΜΜΕ

Μεγαλύτερη είναι η ανατροπή για τις μητέρες ανηλίκων που μπορούσαν να συνταξιοδοτηθούν στα 52 (επιβαρύνονται, ανάλογα με την ηλικία που έχουν έως και 15 χρόνια) ενώ μικρότερη επιβάρυνση προβλέπεται για παλαιούς ασφαλισμένους πριν από το ‘83 που είχαν δικαίωμα εξόδου με 35έτη ανεξαρτήτως ορίου ηλικίας. (ξεκινούν με όριο τα 58 και βγαίνουν στην ηλικία που αντιστοιχεί το έτος συμπλήρωσης των 35 ετών).

Παράδειγμα 1ο: Μητέρα ασφαλισμένη στο τ. ΤΣΠ-ΕΤΕ το 1992, που το 2015 συμπληρώνει 17 έτη ασφάλισης, έχει ανήλικο παιδί και είναι 50 ετών δεν έχει θεμελιώσει δικαίωμα συνταξιοδότησης πριν την έναρξη ισχύος του ν. 4336/2015, και μπορεί να συνταξιοδοτηθεί με πλήρη σύνταξη σε ηλικία 67 ετών ή με μειωμένη με τη συμπλήρωση του 62ου έτους της ηλικίας της.

Παράδειγμα 2ο: Ασφαλισμένος στο τ. ΤΑΠ-ΟΤΕ πριν το 1983 ο οποίος το 2015 είναι 56 ετών και έχει 33 έτη ασφάλισης θα θεμελίωνε δικαίωμα συνταξιοδότησης (με πλήρη σύνταξη), ανεξάρτητα από την ηλικία του με τη συμπλήρωση 35 ετών ασφάλισης. Εάν συμπληρώσει 35 έτη ασφάλισης το 2017 θεμελιώνει δικαίωμα συνταξιοδότησης στα 59 ετών και 6 μήνες.

Παράδειγμα 3ο: Ασφαλισμένη που θεμελιώνει δικαίωμα μειωμένης σύνταξης το Δεκέμβριο του 2015 (μετά την έναρξη ισχύος του ν.4336/2015) θα έχει μείωση σύνταξης κατά 1/200 για κάθε μήνα που υπολείπεται σε σχέση με το διαμορφούμενο, κατά περίπτωση, νέο όριο ηλικίας πλήρους συνταξιοδότησης και επιπλέον 10%.

Αν το εξαγόμενο ποσό σύνταξης είναι 1.000 ευρώ και συνταξιοδοτείται 5 έτη νωρίτερα από το πλήρες όριο, η σύνταξή της περιορίζεται κατά 60/200, ήτοι 700 ευρώ και με την πρόσθετη μείωση του 10%, το ποσό της σύνταξης ανέρχεται τελικά σε 630 ευρώ.

Πηγή. imerisia.gr