Double score ΝΔ σε βάρος του ΣΥΡΙΖΑ καθώς οι πολίτες βλέπουν νέα μέτρα
Προβάδισμα 16,5 μονάδων απολαμβάνει η Νέα Δημοκρατία έναντι του ΣΥΡΙΖΑ στην πρόθεση ψήφου, σύμφωνα με τη νεότερη δημοσκόπηση του Πανεπιστημίου Μακεδονίας για λογαριασμό του ΣΚΑΪ.
Συγκεκριμένα, η ΝΔ απολαμβάνει τη στήριξη του 33% των ψηφοφόρων, ποσοστό διπλάσιο σε σχέση με το 16,5% που αποσπά ο ΣΥΡΙΖΑ. Η διαφορά μάλιστα έχει διευρυνθεί κατά δυόμισι μονάδες σε σχέση με την προηγούμενη έρευνα, που έγινε στα μέσα Ιανουαρίου, καθώς τα ποσοστά της Κουμουνδούρου παραμένουν στάσιμα ενώ αντίθετα η ΝΔ ενισχύεται.
Τρίτο κόμμα παραμένει η Χρυσή Αυγή, με 7,5%, οριακά καλύτερα από το ΚΚΕ, το οποίο ακολουθεί με ποσοστό 7%. Στην πέμπτη θέση βρίσκεται η Δημοκρατική Συμπαράταξη με 6,5%.
Κανένα άλλο κόμμα δεν ξεπερνά το όριο του 3% για είσοδο στη Βουλή. Η Ένωση Κεντρώων βρίσκεται στο 2%, ενώ οι Ανεξάρτητοι Έλληνες και το Ποτάμι αποσπούν 1,5% ο καθένας. Και τα τρία κόμματα έχουν χάσει μισή μονάδα σε σχέση με τη δημοσκόπηση του Ιανουαρίου.
Μεγάλη λαϊκή δυσαρέσκεια μετά τα δύο χρόνια ΣΥΡΙΖΑ
Η έρευνα αντανακλά ευρεία δυσαρέσκεια στην κοινωνία με την διακυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ.
Περισσότεροι από οκτώ στους δέκα πολίτες κρίνουν αρνητικά την πρώτη διετία της Κουμουνδούρου στην εξουσία. Μάλιστα, ακόμα και ανάμεσα στους πολίτες που ψήφισαν ΣΥΡΙΖΑ στις τελευταίες βουλευτικές εκλογές, μόλις το 26,5% αποτιμά θετικά την κυβέρνηση, ενώ αντίθετα το 62% έχει αρνητική γνώμη.
Σχεδόν εννιά στους δέκα πολίτες εκτιμούν πως τα πράγματα κινούνται προς τη λάθος κατεύθυνση για τη χώρα.
Οι περισσότεροι πολίτες, σε ποσοστό 36%, δηλώνουν πως στις επόμενες εκλογές θα προτιμούσαν είτε αυτοδύναμη κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατία είτε κυβέρνηση συνεργασίας που θα έχει ως κορμό την Πειραιώς. Το 19,5% απαντά ότι θα ήθελε αυτοδύναμη κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ ή σχήμα με κορμό την Κουμουνδούρου.
Νέα μέτρα βλέπουν οι πολίτες
Πάντως, υπό τη σκιά των δύσκολων διαπραγματεύσεων για τη δεύτερη αξιολόγηση, μικρό μέρος της κοινωνίας μοιάζει να προκρίνει της πρόωρες εκλογές ως λύση σε περίπτωση ναυαγίου με τους θεσμούς.
Συγκεκριμένα, υπέρ της προσφυγής σε κάλπες εάν η διαπραγμάτευση αποτύχει δηλώνει το 33,5%, ενώ το 34% τάσσεται υπέρ της παραίτησης της νυν κυβέρνησης και του σχηματισμού οικουμενικής. Λίγο πάνω από έντεκα στους εκατό ψηφοφόρους θεωρούν ενδεδειγμένη λύση το δημοψήφισμα.
Ούτως ή άλλως, η συντριπτική πλειοψηφία (78,5%) εκτιμά πως η κυβέρνηση θα κλείσει τελικά την αξιολόγηση με τίμημα νέα μέτρα. Μόλις το 6,5% πιστεύει πως η διαπραγμάτευση θα ολοκληρωθεί χωρίς νέα μέτρα.
Σημειώνεται πάντως πως το 52% των ψηφοφόρων δηλώνουν πως θεωρούν λάθος τη διαπραγματευτική στρατηγική της κυβέρνησης, ενώ μόλις το 7,5% τη θεωρεί σωστή. Περισσότεροι από ένας στους τρεις ψηφοφόρους λένε πως η στρατηγική της Αθήνας δεν είναι σταθερή, και «συνεπώς κάποτε είναι σωστή και κάποτε λανθασμένη».
Πηγή: http://www.skai.gr/news/politics/article/338827/double-score-nd-se-varos-tou-suriza-kathos-oi-polites-vlepoun-nea-metra/#ixzz4YaoLNayf
Σχολείο Α’ βοηθειών από τον Ναυταθλητικό Όμιλο Βόνιτσας
Μεγάλο ενδιαφέρον προσέλκυσε το σχολείο Α’ βοηθειών που διοργάνωσαν από κοινού ο Ναυταθλητικός Όμιλος Βόνιτσας και ο σύλλογος «Λύκειος Απόλλων», το Σάββατο 11 Φεβρουαρίου στο ξενοδοχείο Sozos Inn. Είναι η πρώτη φορά που λαμβάνει χώρα μια τέτοια εκδήλωση στην περιοχή και η συμμετοχή ξεπέρασε κάθε προσδοκία αφού το σχολείο παρακολούθησαν συνολικά 21 άτομα από τον Δήμο Ακτίου-Βόνιτσας αλλά και ευρύτερα.
Την εκπαίδευση των συμμετεχόντων είχε το στέλεχος του φορέα “EMP Medic First Aid” κ. Τάσος Τσουκαλάς, ο οποίος διαθέτει μακροχρόνια εμπειρία στο αντικείμενο, τόσο ως εθελοντής όσο και ως εκπαιδευτής, έχοντας πιστοποιήσει πάνω από 3000 εκπαιδευόμενους στην παροχή πρώτων βοηθειών.
Κατά τη διάρκεια του σχολείου, και αφού έγινε η εισαγωγή στις αρχές πρώτων βοηθειών, οι συμμετέχοντες εκπαιδεύτηκαν στην βασική υποστήριξη ζωής, την καρδιοπνευμονική αναζωογόνηση, την τοποθέτηση θύματος σε θέση ανάνηψης και τη διαχείριση πληθώρας περιστατικών όπου μπορεί να χρειαστεί η παροχή πρώτων βοηθειών (πνιγμονή, καρδιακά και εγκεφαλικά επεισόδια, εγκαύματα, αιμορραγίες, κλπ).
Η μεταδοτικότητα του εκπαιδευτή αλλά και οι ασκήσεις που έκαναν οι εκπαιδευόμενοι, τους επέτρεψαν να αφομοιώσουν σε πολύ μεγάλο βαθμό τα αντικείμενα που διδάχθηκαν και να είναι έτσι σε θέση να αντιμετωπίσουν επιτυχώς ένα περιστατικό που θα τους τύχει ή ακόμα και να σώσουν μία ανθρώπινη ζωή. Να σημειωθεί ότι στο τέλος της συνάντησης πραγματοποιήθηκαν γραπτές εξετάσεις και οι επιτυχόντες θα λάβουν διεθνή πιστοποίηση.
Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε τον κ. Τάσο Τσουκαλά που μοιράστηκε μαζί μας συσσωρευμένη γνώση και εμπειρία πολλών ετών, τον κ. Βασίλη Σκορδαλή με την πρωτοβουλία του οποίου έγινε η εκδήλωση και τον κ. Βασίλη Σώζο που ευγενικά και αφιλοκερδώς μας φιλοξένησε στην αίθουσα του ξενοδοχείου “Sozos Inn”.
Πηγή: katounanews.blogspot.gr
ΟΑΕΔ: Από σήμερα η ανανέωση των δελτίων ανεργίας
Από σήμερα, Δευτέρα 13 Φεβρουαρίου 2017, έως και την Παρασκευή 31 Μαρτίου 2017, οι εγγεγραμμένοι στο μητρώο ανέργων του ΟΑΕΔ θα μπορούν να προσέρχονται και στις υπηρεσίες ΚΠΑ2 για την ανανέωση των δελτίων ανεργίας τους, όπως ανακοίνωσε ο Οργανισμός.
Οι άνεργοι που θα προσέλθουν στο ΚΠΑ2 θα πρέπει να έχουν μαζί τους ΑΦΜ, ΑΜΚΑ και αποδεικτικό ταυτοπροσωπίας (δελτίο αστυνομικής ταυτότητας, διαβατήριο, δίπλωμα οδήγησης ή ασφαλιστικό βιβλιάριο).
ΑΝΑΝΕΩΣΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ – ΜΕΣΩ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ
Για την ανανέωση του δελτίου ανεργίας μέσω διαδικτύου θα πρέπει να πιστοποιηθείτε ως χρήστης στις Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες του ΟΑΕΔ είτε: παραλαμβάνοντας Κλειδάριθμο
Οι υποχρεώσεις του κατόχου δελτίου ανεργίας
- Το δελτίο ανεργίας των εγγεγραμμένων ανέργων ισχύει επί ένα τρίμηνο από την αρχική εγγραφή ή την τελευταία ανανέωση αυτού, οπότε και πρέπει να ανανεωθεί.
- Όσον αφορά στους δικαιούχους τακτικής επιδότησης ανεργίας, επισημαίνεται ότι μετά τη λήξη της τακτικής επιδότησης ανεργίας το δελτίο ανεργίας παραμένει σε ισχύ για τρεις μήνες επιπλέον, οπότε και πρέπει να ανανεωθεί.
- Η δυνατότητα ανανέωσης ισχύει για χρονικό διάστημα πέντε (5) εργάσιμων ημερών πριν και πέντε (5) εργάσιμων ημερών μετά την αναγραφόμενη ημερομηνία λήξης ισχύος του δελτίου ανεργίας.
Μετά την παρέλευση του χρονικού διαστήματος των 5 ημερών το δελτίο ανεργίας διαγράφεται αυτόματα από το μηχανογραφικό σύστημα του Οργανισμού. Σε αυτήν την περίπτωση ο πολίτης μπορεί να προβεί σε έκδοση νέου δελτίου ανεργίας.
Πηγή: aftodioikisi.gr
469 συλλήψεις τον Ιανουάριο στη Δυτ. Ελλάδα
Η Γενική Περιφερειακή Διεύθυνση Αστυνομίας Δυτικής Ελλάδας δημοσιεύει συνολικά στοιχεία συλλήψεων, εξιχνιάσεων, εξαρθρώσεων και κατασχέσεων για το μήνα Ιανουάριο και για όλη την εδαφική της περιφέρεια.
Κατά τη διάρκεια του μηνός Ιανουαρίου του έτους 2017, από τις υπηρεσίες της Γενικής Περιφερειακής Διεύθυνσης Αστυνομίας Δυτικής Ελλάδας, (Διεύθυνση Αστυνομίας Αχαΐας, Ηλείας, Ακαρνανίας και Αιτωλίας) συνελήφθησαν συνολικά - 469 - άτομα. Ειδικότερα:
• 1 για απόπειρα ανθρωποκτονίας
• 1 για ληστεία
• 63 για κλοπές/διαρρήξεις
• 60 για ναρκωτικά
• 35 για καταδιωκτικά έγγραφα
• 149 για παράνομη είσοδος & παραμονή
• 1 για απάτες
• 159 για λοιπά αδικήματα
Εξιχνιάστηκαν συνολικά -323- υποθέσεις. Ειδικότερα:
• 1 για απόπειρα ανθρωποκτονίας
• 4 για ληστείες
• 165 για κλοπές/διαρρήξεις
• 48 για ναρκωτικά
• 105 για λοιπά αδικήματα
Κατασχέθηκαν ενδεικτικά:
• 23 γραμμάρια ηρωίνης
• 9619,38 γραμμάρια κάνναβης
• 4 δενδρύλλια κάνναβης
• 358 δισκία ναρκωτικών
• 470 ευρώ
• 17 μαχαίρια, γκλοπ, γεμιστήρες κ.λπ.
• 12 κυνηγητικά όπλα
• 1 πιστόλια, replica, περίστροφα, κρότου
• 16 Φυσίγγια
• 283 είδη παραεμπορίου
• 483 πακέτα τσιγάρων
• 4.309 γραμμάρια λαθραίου καπνού
Γραφείου Τύπου Γεν. Αστ. Διεύθυνσης Περ. Δυτικής Ελλάδας
Η Ένωση Περιφερειών εκφράζει τη συμπαράστασή της στον δήμαρχο Πατρέων
Η Ένωση Περιφερειών Ελλάδας (ΕΝΠΕ) εκφράζει την συμπαράστασή της στον Δήμαρχο Πατρέων κ. Κ. Πελετίδη που διώκεται γιατί εφάρμοσε την ομόφωνη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου που δεν διευκόλυνε δράσεις της Χρυσής Αυγής.
Έχουμε δημοκρατικό χρέος και πολιτικό καθήκον να σεβόμαστε απόλυτα τις αποφάσεις των αιρετών συλλογικών οργάνων, την αυτονομία και αυτοτέλειά τους.
ΑΣΕΠ: Έρχονται 1.249 μόνιμες θέσεις εργασίας
Στις 1.249 ανέρχονται οι μόνιμες θέσεις εργασίας στο Δημόσιο που είτε έχουν ανακοινωθεί είτε, σύμφωνα με πληροφορίες της aftodioikisi.gr, πρόκειται να «τρέξουν» το επόμενο διάστημα μέσω προκηρύξεων του ΑΣΕΠ.
Πρώτα απ’ όλα, όπως ανακοινώθηκε από την Ανεξάρτητη Αρχή, λόγω των τεχνικών προβλημάτων στην ηλεκτρονική σελίδα του ΑΣΕΠ, πήρε παράταση έως την Τετάρτη 15 Φεβρουαρίου η Προκήρυξη 7Κ/2016 για την πλήρωση με σειρά προτεραιότητας χιλίων εξακοσίων εξήντα έξι (1.666) θέσεων τακτικού προσωπικού Πανεπιστημιακής, Τεχνολογικής, Δευτεροβάθμιας και Υποχρεωτικής Εκπαίδευσης σε φορείς του Υπουργείου Υγείας.
Έχουν ανακοινωθεί 413 θέσεις
Παράλληλα η Προκήρυξη 1Κ/2017 για τις 404 θέσεις τακτικού προσωπικού Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης στο Υπουργείο Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων (Δικαστήρια και Δικαστικές Υπηρεσίες της χώρας), λόγω των τεχνικών προβλημάτων στην ιστοσελίδα του ΑΣΕΠ, δεν ξεκίνησε, όπως ήταν προγραμματισμένο την περασμένη Παρασκευή 10 Φεβρουαρίου 2017 και η νέα ημερομηνία θα ανακοινωθεί εντός των προσεχών ημερών. Επιπλέον, το ΑΣΕΠ έχει ήδη ανακοινώσει ότι απεστάλη στο Εθνικό Τυπογραφείο για δημοσίευση η 1Ε/2017 Προκήρυξη ΑΣΕΠ, που αφορά στην πλήρωση εννέα (9) θέσεων Ειδικού Επιστημονικού Προσωπικού στη Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων (Ρ.Α.Λ.) με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 19 του ν. 2190/1994 ως ισχύει.
Αναμένονται 836 προσλήψεις έως το καλοκαίρι
Όσον αφορά τις προκηρύξεις που αναμένονται μέσα στο επόμενο εξάμηνο:
-Σε φάση επεξεργασίας βρίσκεται το αίτημα της Υπηρεσίας Ασύλου 203 μόνιμες θέσεις ΠΕ, ΤΕ, ΔΕ και ΥΕ τόσο στην Κεντρική Υπηρεσία Ασύλου όσο και στα Περιφερειακά Γραφεία Αττικής, Λέσβου και Σάμου, καθώς και στα Αυτοτελή Κλιμάκια Χίου και Κω. Το αντικείμενο της εργασίας του νέου προσωπικού θα κυρίως την εξέταση αιτημάτων ασύλου και τη διαχείριση του μέρους της διαδικασίας που της αντιστοιχεί. Για το λόγο αυτό πολλές από τις προσλήψεις θα αφορούν κατευθύνσεις οικονομικών και λογιστικής. Η συγκεκριμένη Προκήρυξη αναμένεται μέσα στο επόμενο δίμηνο, τρίμηνο.
-Σε φάση επεξεργασίας βρίσκεται επίσης αίτημα της ΕΥΔΑΠ για 300 θέσεις μονίμων υπαλλήλων ΠΕ, ΤΕ, ΔΕ και ΥΕ σε ειδικότητες εργατών, καταμετρητών, οδηγών γ΄ κατηγορίας, πολιτικών μηχανικών, ηλεκτρολόγων, οικονομολόγων κλπ.
-Σε φάση επεξεργασίας βρίσκεται επίσης αίτημα του Ανεξάρτητου Διαχειριστή Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΑΔΜΗΕ) για 76 μόνιμες θέσεις σε ειδικότητες μηχανικών και χειριστών Πληροφορικής.
-Το ΑΣΕΠ επεξεργάζεται επίσης αίτημα του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για 137 θέσεις μονίμων υπαλλήλων ΠΕ, ΤΕ και ΔΕ διοικητικών υπαλλήλων στις κεντρικές υπηρεσίες και σε Οργανισμούς Λιμένων.
-Αίτημα για 60 μόνιμες θέσεις αρχαιολόγων, αρχιτεκτόνων, φυλάκων και συντηρητών αρχαιοτήτων και έργων τέχνης σε μουσεία έχει υποβάλλει το υπουργείο Πολιτισμού.
-Υπό επεξεργασία βρίσκεται αίτημα του Μουσείου Ακρόπολης για 12 μόνιμες θέσεις ΠΕ, ΤΕ και ΔΕ διοικητικών γραμματέων, φυλάκων και εξηγητών-φροντιστών.
-Σε φάση επεξεργασίας βρίσκεται επίσης αίτημα του ΟΣΕ για την πρόσληψη 35 μόνιμων υπαλλήλων ΠΕ, ΤΕ και ΔΕ σε ειδικότητες όπως Σταθμάρχες, Κλειδούχοι και Τεχνικοί για τις αμαξοστοιχίες.
–Πέντε θέσεις γραφιστών ΤΕ και διπλωματούχους δευτεροβάθμιας και μεταδευτεροβάθμιας εκπαίδευσης έχει ζητήσει το Εθνικό Τυπογραφείο.
-Αίτημα για έξι θέσεις έχει υποβάλλει η Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛ.ΣΤΑΤ). Πρόκειται για πέντε ΠΕ και μία ΥΕ.
–Δύο θέσεις ΠΕ θέσεις πιθανότατα διοικητικής κατεύθυνσης ζητά να εγκριθούν η Εθνική Αναλογιστική Αρχή.
Να σημειωθεί ότι τα τρία τελευταία αιτήματα, καθώς περιλαμβάνουν μικρό αριθμό θέσεων, είναι πιθανόν να ενταχθούν σε μία ενιαία Προκήρυξη.
Πηγή: aftodioikisi.gr
Ο πληθυσμός της Ελλάδας θα μειωθεί κατά 30% τα επόμενα 60 χρόνια
Όποιος διαβάζει την πρόβλεψη της Eurostat για τον πληθυσμό της Ελλάδας το 2080 καταλαβαίνει ότι πρόκειται για ασύλληπτο νούμερο, αδιανόητο και φοβερά αποκαρδιωτικό…
Με βάση τα στατιστικά των γεννήσεων- θανάτων από το 2011 και μετά, αλλά και με βάση τη μαζική μετανάστευση νέων και οικογενειών στο εξωτερικό, η Ελλάδα βρίσκεται στο χειρότερο σημείο δημογραφικής κατάρρευσης και αντίθετα ο ιστορικός της εχθρός βιώνει διαρκή πληθυσμιακή έκρηξη.
Ο ελληνικός πληθυσμός το 2080 θα είναι μόλις 7,7 εκατομμύρια και ο τουρκικός πληθυσμός θα έχει ξεπεράσει τα 100 εκατομμύρια!
Μέχρι 6 Μαρτίου 2015 το ισοζύγιο συνεχίζει να είναι αρνητικό, με τους θανάτους περίπου στις 26.000 και τις γεννήσεις στις 15.500, σύμφωνα με την Ελληνική στατιστική υπηρεσία.
Η Ελλάδα σβήνει δημογραφικά και κανείς δεν συγκινείται. Η Ελλάδα θα είναι σε λίγα χρόνια χώρα γερόντων και η Ορθόδοξη Εκκλησία δεν θα έχει νέους στους ναούς και δεν θα έχει νέους ιερείς και στελέχη.Θα αδειάσουν τα σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτοβάθμιας εκπαίδευσης, θα ερημώσουν οι παραμεθόριες περιοχές και τα νησιά, η Ελλάδα θα μετατραπεί σε «κρανίου τόπο» …
Δυστυχώς, από τη μια έχουμε μια Ευρωπαϊκή Ένωση που αδιαφορεί για τις αδύναμες οικονομικά χώρες της και από την άλλη τους οικονομικά ισχυρούς Έλληνες, εντός και εκτός Ελλάδας, που αδιαφορούν για την οικονομική και τη δημογραφική πορεία της Ελλάδας, «σπάζοντας ρεκόρ» στη φοροδιαφυγή και στην φυγή κεφαλαίων, νομίμων ή «μαύρων» προς το εξωτερικό !
Δυστυχώς, οι αρμόδιοι κοιμούνται τον ύπνο του δικαίου. Πλήρης αδιαφορία από Πολιτεία, κόμματα και επίσημη Εκκλησία. Ειδικότερα για την Εκκλησία μόνο μια αναφορά να κάνουμε, για την εβδομάδα ιερατικών κλήσεων : Όταν δεν γεννιούνται νέα παιδιά, λόγω των δυσβάσταχτων οικονομικών ( και άλλων ) μέτρων ενάντια στους Πολύτεκνους και τους Τρίτεκνους, πως ελπίζει η Εκκλησία να βρει νέους ιερείς;
Ο μεγαλύτερος αριθμός πληθυσμού θα είναι συγκεντρωμένος στη Γαλλία και την Βρετανία, με τον αριθμό των πολιτών να φτάνει τα τα 78,84 εκατομμύρια και 85,14 εκατομμύρια αντίστοιχα. Η Γερμανία, η μεγαλύτερη σήμερα οικονομία της Ευρώπης, θα έχει πληθυσμό 65,37 εκατομμυρίων ανθρώπων.
Πηγή: pronews.gr
Το Ναυάγιο στη Ζάκυνθο έχει ιδιοκτήτη!
Σε πολύμηνη «ναυμαχία» έχει εξελιχθεί η αντιπαράθεση της οικογένειας του πλοιοκτήτη και του Δήμου Ζακύνθου, για την κυριότητα του «Ναυαγίου».
Η οικογένεια του ιδιοκτήτη διεκδικεί την κυριότητα του γνωστού αξιοθέατου της Ζακύνθου. Μάλιστα, την περασμένη Τρίτη συζητήθηκε στο Ειρηνοδικείο Ζακύνθου η αίτηση ασφαλιστικών μέτρων που κατάθεσε η κόρη του φερόμενου ως ιδιοκτήτη και δικηγόρος Ελένη Σουλάνη, με την οποία ζητά να απαγορευτεί κάθε μορφής επέμβαση στο κουφάρι του πλοίου χωρίς την έγκριση του πλοιοκτήτη.
«Το κουφάρι ανήκει στους ιδιοκτήτες του» δήλωσε μιλώντας στη Real News η κ. Σουλάνη, απαντώντας μετά από 37 χρόνια στο ερώτημα «ποιοι είναι οι ιδιοκτήτες του πλέον διάσημου ναυαγίου».
Από την πλευρά του ο πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου Νίκος Τσίπηρας απαντά στη νεαρή δικηγόρο δηλώνει: «Το εγκαταλείψατε πριν από πολλά χρόνια. Τώρα το πλοίο ανήκει στο ελληνικό Δημόσιο και στη Ζάκυνθο».
Πηγή: iefimerida.gr
Αλλάζει ο μεταφορικός «χάρτης» της Ελλάδας
Αλλάζει ριζικά στο εγγύς μέλλον ο μεταφορικός εμπορευματικός χάρτης της χώρας, με την ολοκλήρωση βασικών οδικών αξόνων αλλά και της ραχοκοκαλιάς του ελληνικού σιδηρόδρομου από την Αθήνα έως τη Θεσσαλονίκη.
Οι μεταφορές γίνονται πιο γρήγορες και πιο φθηνές προσφέροντας μειωμένες τιμές σε αγαθά και προϊόντα. Στο πλαίσιο αυτό πρωταρχικό ρόλο θα έχει το πρώτο εμπορευματικό κέντρο της χώρας στο Θριάσιο Πεδίο αλλά και η δημοπράτηση του νέου κέντρου στη Θεσσαλονίκη, που θα αλλάξουν τα δεδομένα και θα μετατρέψουν τη χώρα μας σε παγκόσμιο διαμετακομιστικό εμπορευματικό κέντρο.
Η ολοκλήρωση των αυτοκινητοδρόμων μέσα στους επόμενους μήνες του 2017 καθώς και του βασικού σιδηροδρομικού δικτύου Αθήνα - Θεσσαλονίκη - Ειδομένη, με πλήρη ηλεκτροκίνηση το 2018, η κατασκευή εμπορευματικών κέντρων, η ανάπτυξη logistics αλλά και η σιδηροδρομική σύνδεση με βασικά λιμάνια της χώρας δημιουργούν μία νέα μεταφορική δυναμική στην Ελλάδα προκαλώντας ντόμινο αλλαγών στις εμπορευματικές μεταφορές.
Για πρώτη φορά οι σιδηροδρομικές και οδικές μεταφορές ανταγωνίζονται μεταξύ τους με την ίδια δυναμική με μοναδικό κερδισμένο τον καταναλωτή, ο οποίος θα απολαμβάνει φθηνότερα προϊόντα.
Οι χρονοαποστάσεις συρρικνώνονται ενώ μέσα στο 2017 τροχοδρομούν στις ελληνικές ράγες και οι πρώτες ιδιωτικές εταιρείες, οι οποίες θα προσφέρουν εμπορευματικές μεταφορές.
Παράλληλα, η αναταραχή που επικρατεί στη γειτονική Τουρκία οδηγεί πολλές χώρες της Εγγύς Ανατολής στην αναζήτηση νέων τρόπων προσέγγισης των αγορών της Ε.Ε., προκειμένου να αποφύγουν οδεύσεις μέσα από την Τουρκία, δίνοντας ένα μεγάλο προβάδισμα στη χώρα μας.
Αυτοκινητόδρομοι
O κυκλοφοριακός χάρτης της χώρας αλλάζει ριζικά με την επίσημη παράδοση του πρώτου από τους πέντε αυτοκινητόδρομους που ξεκίνησαν να κατασκευάζονται το 2007 με σύμβαση παραχώρησης.
Στα τέλη του προηγούμενου έτους, δόθηκαν σε κυκλοφορία τα τελευταία 3,5 χιλιόμετρα της Περιμετρικής Καλαμάτας, με τον Μορέα να αποτελεί τον πρώτο ολοκληρωμένο αυτοκινητόδρομο στην επικράτεια.
Μετά την ολοκλήρωση του Μορέα, τον ερχόμενο Μάρτιο αναμένεται να ακολουθήσουν η Ιόνια Οδός, η Ολυμπία Οδός, ο Ε65 και ο Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου. Η συνολική πρόοδος κατασκευής στο τμήμα Κόρινθος - Πάτρα στο τέλος Νοεμβρίου 2016 αγγίζει το 88%, ενώ τα μεγάλα και δύσκολα από τεχνικής απόψεως έργα όπως σήραγγες, γέφυρες και lane cover βρίσκονται σε πολύ προχωρημένο στάδιο. Σήμερα, στην Κορίνθου - Πατρών είναι εγκατεστημένα έξι εργοτάξια, που ενεργούν σε συνολικά 20 εργοταξιακές ζώνες, και σ' αυτά απασχολούνται πάνω από 3.000 εργαζόμενοι.
Η Ολυμπία Οδός είναι το μοναδικό έργο που κατασκευάζεται σε παράλληλες συνθήκες κυκλοφορίας στο 85% του δρόμου, καθιστώντας το έτσι ένα από τα δυσκολότερα έργα που γίνονται σήμερα στη χώρα. Η διαπλάτυνση της υφιστάμενης οδού είναι σε άλλα σημεία μονόπλευρη και σε άλλη αμφίπλευρη. Έτοιμη μέχρι το Μάρτιο του 2017 θα είναι και η Ιόνια Οδός, καθιστώντας συντομότερα και ασφαλέστερα τα οδικά ταξίδια στη δυτική Ελλάδα. Πρόκειται για ένα έργο 196 χιλιομέτρων, από τη γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου μέχρι την πόλη των Ιωαννίνων. Στην ίδια κατεύθυνση, με την παράδοση των σηράγγων σε Τέμπη και Πλαταμώνα - Σκοτίνα στα τέλη Μαρτίου ολοκληρώνεται η πλήρης ανάπτυξη του αυτοκινητόδρομου Μαλιακός - Κλειδί, καθώς και ο οδικός άξονας Αθήνας - Θεσσαλονίκης που είχε αρχίσει να κατασκευάζεται στις αρχές της δεκαετίας του 1970.
Σιδηρόδρομος
Συντομότερο κατά μισή ώρα θα είναι το ταξίδι Θεσσαλονίκη - Αθήνα με τρένο από τον Ιούνιο του 2017, καθώς θα παραδοθεί το αναβαθμισμένο τμήμα της γραμμής Λιανοκλάδι - Τιθορέα, μήκους 54 χλμ. Πρόκειται για το πρώτο από τα τελευταία δύο τμήματα που είναι υπό κατασκευή και με τα οποία θα ολοκληρωθεί η ηλεκτροκίνηση στο σιδηροδρομικό άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη. Το Μάρτιο του 2018 θα παραδοθεί και το δεύτερο και τελευταίο τμήμα Λιανοκλάδι - Δομοκός, μήκους 52 χλμ., οπότε η χρονοαπόσταση θα μειωθεί σε μόλις 3 ώρες και 25 λεπτά από 5 ώρες και 20 λεπτά που είναι σήμερα.
Στο τμήμα Τιθορέα ? Δομοκός ολοκληρώνεται η κατασκευή της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής υψηλών ταχυτήτων (ΣΓΥΤ), μήκους 106 χιλιομέτρων και εξοπλισμένης με σηματοδότηση, τηλεδιοίκηση, τηλεπικοινωνίες και ηλεκτροκίνηση. Η ΣΓΥΤ θα αντικαταστήσει την υφιστάμενη μονή γραμμή, φτωχών γεωμετρικών χαρακτηριστικών, μήκους 122 χιλιομέτρων.
Η νέα χάραξη έχει σχεδιαστεί για ταχύτητες 160-200 χλμ./ώρα, ξεκινά από το σιδηροδρομικό σταθμό Τιθορέας, κατευθύνεται ανατολικά διασχίζοντας το όρος Καλλίδρομο με δίδυμη σήραγγα μονής γραμμής, μήκους 9.038 μέτρων η καθεμία, και ακολουθώντας στη συνέχεια την πεδινή διαδρομή μέσω της πεδιάδας του Σπερχειού ποταμού καταλήγει στο σιδηροδρομικό σταθμό Λιανοκλαδίου.
Στη συνέχεια διασχίζει το όρος Όθρυς με δίδυμη σήραγγα μονής γραμμής, μήκους περίπου 7.000 μέτρων η καθεμία, και ακολουθώντας την πεδινή διαδρομή μέσω της αποξηραμένης λίμνης Ξυνιάδας ανέρχεται τον ορεινό όγκο του Δομοκού μέχρι τον ομώνυμο σιδηροδρομικό σταθμό.
Κιάτο - Αίγιο
Σε πορεία ολοκλήρωσης οδεύει φέτος η μεγάλη εργολαβία-σκούπα για το σιδηροδρομικό τμήμα Κιάτο-Ροδοδάφνη, μήκους 70χλμ. Το έργο περιλαμβάνει την επιδομή (τις ράγες), Η/Μ αλλά και την ολοκλήρωση των σταθμών μέχρι το Αίγιο.
Να διευκρινίσουμε ότι η λειτουργία θα γίνεται σε νέες διπλές γραμμές υψηλών ταχυτήτων αλλά χωρίς ηλεκτροκίνηση, καθώς η συγκεκριμένη εργολαβία αναμένεται να ξεκινήσει φέτος και να ολοκληρωθεί μέχρι το 2021.
Το έργο από το Κιάτο μέχρι τη Ροδοδάφνη περιλαμβάνει 70 χλμ μήκος, 6 σήραγγες, 13 cut&cover, 60 άνω και κάτω διαβάσεις και 18 σιδηροδρομικές γέφυρες. Το έργο έχει κόστος 270 εκ.ευρώ και έχει ξεκινήσει από τα τέλη του 2013
Αποθήκευση και διανομή
Με ιδιαίτερο ενδιαφέρον αναμένεται από την ελληνική αγορά η έκδοση εντός του επόμενου μήνα της κοινής υπουργικής απόφασης για την απλούστευση της διαδικασίας αδειοδότησης κέντρων αποθήκευσης και διανομής.
Η ανάπτυξη των κέντρων μπορεί να γίνει μέσω ΣΔΙΤ, με χρηματοδότηση από υπάρχοντα εργαλεία, μένει όμως να εξειδικευθεί σε συνεργασία με το υπουργείο Οικονομικών η πρόσκληση τέτοιων προγραμμάτων.
Στελέχη του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών αναφέρουν ότι βασικός στόχος είναι σε κάθε κέντρο διαμετακόμισης να ενταχθούν τυποποίηση, πιστοποίηση και προώθηση, ενώ για όσα περιλαμβάνουν και agrologistics, να υπάρχει αναφορά και σε δημοπρατήριο.
Πρόκειται για ένα ιδιότυπο χρηματιστήριο προϊόντων, όπου ο παραγωγός ενημερώνεται για τη ζήτηση και την προσφορά στις αγορές που θέλει να διεισδύσει.
Αποτέλεσμα θα είναι η μείωση του «καπέλου» σε κάθε προϊόν που σήμερα οδηγεί μέχρι και σε επταπλασιασμό της τιμής του προϊόντος από τον παραγωγό στον τελικό καταναλωτή. Εδώ θα πρέπει να σημειωθεί ότι ο ευρωπαϊκός μέσος όρος φτάνει σε αύξηση μόλις δυόμισι φορές.
Λιμάνι Αλεξανδρούπολης
Η Ελλάδα εναλλακτικός διάδρομος για εμπορεύματα
Ο δρόμος για να διεκδικήσει η χώρα μας κομμάτι της πίτας των εμπορευματικών μεταφορών από την Τουρκία άνοιξε με την ολοκλήρωση της σιδηροδρομικής σύνδεσης του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης με το υπάρχον σιδηροδρομικό δίκτυο, που δημιούργησε μια νέα «πύλη» εισόδου και εξόδου εμπορευμάτων από τη χώρα μας. Ουσιαστικά η σιδηροδρομική σύνδεση του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης με το υπάρχον σιδηροδρομικό δίκτυο συνδέει το σιδηροδρομικό δίκτυο με τη Βουλγαρία (Βάρνα), παρακάμπτοντας τη θαλάσσια μεταφορά μέσω Βοσπόρου αλλά και την Τουρκία φτάνοντας στο λιμάνι της Σμύρνης. Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ μπορεί πλέον να ταράζει τα νερά στην παγκόσμια μεταφορά προϊόντων, εξασφαλίζοντας μειωμένο χρόνο μεταφοράς αλλά και μείωση περίπου 50% στο κόστος! H απευθείας σύνδεση με Βάρνα θα λειτουργήσει σαν εναλλακτικό πέρασμα των προϊόντων από τον Βόσπορο, μειώνοντας τις περίπου 2,5 ημέρες που χρειάζεται σήμερα η μεταφορά σε περίπου 6 ώρες.
H σιδηροδρομική σύνδεση του λιμένα Αλεξανδρούπολης με το διεθνές δίκτυο θα καταστήσει το λιμάνι υψίστης στρατηγικής σημασίας, με τον σιδηροδρομικό άξονα Mπουργκάς - Αλεξανδρούπολη, μέσω του οποίου θα παρακάμπτονται τα στενά του Βοσπόρου, για διάφορα φορτία και κυρίως κοντέινερ. Καθημερινά πλέον των 150 εμπορικών πλοίων διέρχονται τα στενά των Δαρδανελίων από και προς τη Μαύρη Θάλασσα, εξυπηρετώντας τα λιμάνια της Βουλγαρίας (Μπουργκάς, Βάρνα), της Ρουμανίας (Κωστάντζα), της Ουκρανίας (Οδησσός), της Ρωσίας (Νοβοροσίσκ, Καφκάζ) και άλλων Παρευξείνιων Κρατών. H διέλευση των στενών απαιτεί πολλές φορές 3-4 ημέρες, ανάλογα με τον καιρό, και υψηλά κόστη διέλευσης των πλοίων, που πολλές φορές ανέρχονται σε 100 χιλ. δολάρια η διέλευση. Αξιοσημείωτο είναι ότι σήμερα για τη διέλευση ενός φορτίου από τον Βόσπορο που ξεκινά από Πειραιά για Τσεχία απαιτούνται περίπου 120 χιλ. ευρώ, ενώ η ανάλογη μετακίνηση με το τρένο θα κόστιζε για ένα κοντέινερ 60.000 ευρώ!
Με την ίδρυση εμπορευματικών κέντρων
Μπαίνει τάξη στην αγορά εφοδιαστικής αλυσίδας
Τάξη στην άναρχη αγορά της εφοδιαστικής αλυσίδας, που θα οδηγήσει σε σημαντικές αλλαγές στη λειτουργία όλων των επιχειρήσεων στη χώρα, μειώνοντας μέχρι και 15% τις τιμές πολλών προϊόντων αναμένεται να βάλουν τα κέντρα logistics..
Βασικός στόχος είναι να αλλάξει πλήρως η αγορά μεταφορών και να δημιουργήσει τις συνθήκες για επενδύσεις στην αγορά και τη δημιουργία πάρκων με αποθηκευτικούς χώρους.
Δεν είναι τυχαίο, πάντως, ότι σήμερα μόλις το 20% των μεταφορών της χώρας μας γίνεται μέσω οργανωμένων εταιρειών logistics, ενώ στη Γερμανία το ποσοστό αυτό αγγίζει το 85% και στην Αμερική το 98%!
Tο κόστος μεταφοράς και αποθήκευσης είναι απαγορευτικό στην χώρα μας εκτοξεύοντας τις τιμές των εμπορευμάτων που διακινούνται είτε μέσα στην Ελλάδα είτε μέσω της χώρας μας στο εξωτερικό.
Έτσι η μεταφορά και αποθήκευση εμπορευμάτων στην Ελλάδα είναι πιο ακριβή από πολλές άλλες χώρες επιβαρύνοντας όλα τα προϊόντα, από τα πετρελαιοειδή μέχρι και το γάλα. Στελέχη της αγοράς εκτιμούν το κόστος αυτό στη χώρα μας σε πάνω από 25%, όταν στην Αμερική περιορίζεται στο 13%. Μάλιστα, στην Αμερική μετρούν το κόστος αυτό τόσο σε επίπεδο πόλης όσο και σε επίπεδο χώρας, και αν μία εταιρεία αποφασίσει να επενδύσει σε μία πόλη και αποδειχθεί υψηλό το κόστος μεταφοράς και αποθήκευσης τότε επιλέγει νέα πόλη με χαμηλό κόστος logistics.
Από μελέτες έχει προκύψει ότι το μικρότερο κόστος που μπορεί να έχει ένα προϊόν για μεταφορά και αποθήκευση είναι 9%, κατά περίπου 16% μικρότερο από το κόστος που υπολογίζεται στη χώρα μας.
Ο σχεδιασμός
Ένα ολοκληρωμένο δίκτυο εμπορευματικών κέντρων που θα συμβάλει στην ανάδειξη της χώρας μας ως παγκόσμιο κέντρο διαμεταφοράς σχεδιάζει η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών με τη διοίκηση της ΓΑΙΑΟΣΕ. Το Θριάσιο Πεδίο μπαίνει μέσα στο 2017 σε τροχιά υλοποίησης, ενώ και το εμπορευματικό κέντρο στο στρατόπεδο Γκόνου στη Θεσσαλονίκη δημοπρατήθηκε πρόσφατα. Εμπορευματικά κέντρα θα υλοποιηθούν επίσης στην Αλεξανδρούπολη, την Καβάλα και την Ηγουμενίτσα, ενώ το δίκτυο αναμένεται να ολοκληρωθεί με ένα εμπορευματικό κέντρο στον θεσσαλικό κάμπο και πιθανότατα στην περιοχή της Λάρισας και ένα στη Δυτική Πελοπόννησο.Επίσης η κυβέρνηση σχεδιάζει ένα δίκτυο μικρότερης εμβέλειας εμπορευματικών κέντρων, με πρώτους σταθμούς την Αλεξανδρούπολη και το Σχηματάρι, καθώς μεγάλα κέντρα logistics είναι αποτρεπτικά για μικρούς παραγωγούς και βιοτέχνες. Ως προτεραιότητα μπαίνει το Σχηματάρι, για την εξυπηρέτηση Ανατολικής Αττικής, Βοιωτίας, Εύβοιας, Φθιώτιδας.
Μέχρι το καλοκαίρι θα αναζητηθεί η κατάλληλη χωροθέτηση σε συνεργασία με τις όμορες περιφέρειες. Πιο ώριμες είναι οι συνθήκες στην περίπτωση της Αλεξανδρούπολης, όπου η ΓΑΙΑ ΟΣΕ διαθέτει ιδιόκτητο κτίριο έκτασης περί τα 200 στρέμματα κοντά στο λιμάνι.
Τα οφέλη
Σύμφωνα με μελέτες τα οφέλη που αναμένονται από τη δημιουργία του Εμπορευματικών Κέντρων είναι ιδιαίτερα σημαντικά.
Συγκεκριμένα:
1 Θα επέλθει σημαντική μείωση του κόστους μεταφοράς των προϊόντων, με τελικό αποτέλεσμα τη μείωση της τιμής διάθεσης του προϊόντος στον τελικό καταναλωτή, στόχος ιδιαίτερα απαιτητός στη σημερινή οικονομική συγκυρία.
2 Θα επέλθει μείωση του όγκου της βαριάς κυκλοφορίας στο οδικό δίκτυο της χώρας, με άμεση συνέπεια οφέλη οικονομικά, περιβαλλοντικά και κυκλοφοριακά.
3 Θα αξιοποιηθεί σε σημαντικό βαθμό η μη αξιοποιήσιμη σήμερα μεταφορική ικανότητα της σιδηροδρομικής υποδομής, με οφέλη οικονομικά, περιβαλλοντικά και ενεργειακά.
4 Θα δημιουργήσει μεγάλο αριθμό θέσεων εργασίας κατά τη διάρκεια της λειτουργίας του, ενώ δεν απαιτεί μεγάλα κεφάλαια για τις απαραίτητες υποδομές.
ΤΡΑΙΝΟΣΕ
Δύο ιδιώτες ανταγωνιστές
Μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2017 αναμένεται να ξεκινήσει εμπορευματικά δρομολόγια με τρένο η Rail Cargo Logistics Goldair (κοινοπραξία των Αυστριακών Σιδηροδρόμων και της ελληνικής Goldair), ενώ σύντομα θα τροχοδρομήσει και η Piraeus Europe Asia Rail Logistics (Pearl), πίσω από την οποία φαίνεται ότι «κρύβεται» η κινεζική Cosco. Ο ανταγωνισμός αναμένεται να επιφέρει μείωση στο κόστος μεταφοράς προϊόντων με σιδηρόδρομο, το οποίο είναι σχεδόν το ένα δεύτερο σε σχέση με τις οδικές μεταφορές.
Η Rail Cargo Logistics Goldair έχει εξασφαλίσει την άδεια έλξης με την πιστοποίηση τύπου Α και αναμένει την πιστοποίηση τύπου Β, που αφορά προσωπικό και μηχανήματα και θα ξεκινήσουν άμεσα δρομολόγια, με δύο ηλεκτροκίνητες μηχανές και δύο ντιζελοκίνητες που έχουν μισθώσει από τους κρατικούς σιδηρόδρομους (ΓΑΙΑΟΣΕ) για διάστημα δύο (συν τρία χρόνια).
Στα μακροπρόθεσμα σχέδια της εταιρείας είναι να μεταφέρει στα βαγόνια φορτηγά χωρίς τους τράκτορες, ώστε φτάνοντας στην Κεντρική Ευρώπη να συνεχίζεται απευθείας η οδική μεταφορά. Η ΓΑΙΑΟΣΕ βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις και με την Pearl, η οποία αποδέχτηκε την οικονομική προσφορά της κρατικής εταιρείας που περιλαμβάνει όχι μόνο τη μίσθωση μηχανών αλλά και τη συντήρηση.
Μαρία Μόσχου
Πηγή: imerisia.gr
ΟΤΑ: Χωρίς θεώρηση Επιτρόπου τα Χρηματικά Εντάλματα (διάταξη)
Δεν θα υποβάλλονται για θεώρηση στην υπηρεσία του Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου τα χρηματικά εντάλματα των δαπανών του κράτους, άρα και όλων των ΟΤΑ, ενώ η θεώρησή τους από εξωτερικό ελεγκτή δεν θα αποτελεί προϋπόθεση για την πληρωμή τους. Αυτό προβλέπει διάταξη (άρθρο 37) που βρίσκεται ενσωματωμένη στο πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Εσωτερικών με τίτλο «Συμπληρωματικά μέτρα εφαρμογής του Κανονισμού (EE, EΥPATOM) 1141/2014 περί Ευρωπαϊκών Πολιτικών Κομμάτων και Ιδρυμάτων, μέτρα επιτάχυνσης του κυβερνητικού έργου αρμοδιότητας Υπουργείου Εσωτερικών και άλλες διατάξεις».
Παράλληλα, με επόμενη παράγραφο του ίδιου άρθρου, παρέχεται η δυνατότητα στο Ελεγκτικό Συνέδριο, υπό την ιδιότητα του εξωτερικού ελεγκτή, να διενεργεί στοχευμένους ελέγχους δαπανών, είτε σε συγκεκριμένους φορείς είτε σε συγκεκριμένες κατηγορίες δαπανών, σε οποιοδήποτε στάδιο της διαδικασίας που πραγματοποιούνται οι δαπάνες.
Αναλυτικότερα, το άρθρο 37 του πολυνομοσχεδίου έχει ως εξής:
Πηγή: aftodioikisi.gr
Περισσότερα...
Έρχεται «κούρεμα» 3 δισ. σε στεγαστικά, καταναλωτικά & επιχειρηματικά δάνεια
Οφειλές από στεγαστικά, καταναλωτικά και μικρά επιχειρηματικά δάνεια συνολικής αξίας άνω των 3 δισ. ευρώ αναμένεται να «κουρέψουν» οι τράπεζες εντός του 2017, ενώ συνολικά οι διαγραφές έως τα τέλη του 2019, εκτιμάται ότι θα φτάσουν τα 14 δισ. ευρώ.
Οι διαγραφές θα αποτελέσουν βασικό εργαλείο για το ξεκαθάρισμα του χαρτοφυλακίου των «κόκκινων» δανείων και θα ξεκινήσουν από τα παλιά δάνεια που είναι σε «βαθιά» καθυστέρηση, δηλαδή πάνω από δύο χρόνια και τα οποία έχουν ήδη καταγγελθεί από τις τράπεζες. Την απαγορευμένη συζήτηση για «κούρεμα» δανείων, αναλαμβάνουν να ξεκινήσουν επίσημα πλέον οι εταιρείες διαχείρισης. Οι τράπεζες, ακόμη και στις περιπτώσεις που έκαναν διαγραφές, απέφευγαν να το κάνουν ευρέως γνωστό, καθώς κάτι τέτοιο αποτελούσε ταμπού στην τραπεζική πρακτική.
Το ταμπού αυτό αναμένεται να σπάσουν οι εταιρείες διαχείρισης που εγκαινιάζουν την παρουσία τους στην ελληνική αγορά μέσω της Cepal, της κοινής εταιρείας που συστήνουν η Alpha Bank και η ισπανική Aktua που εντός του 2016 εξαγοράστηκε από τη νορβηγική Lindorff. Η κοινή εταιρεία που έχουν συστήσει τα δύο μέρη με τη νέα επωνυμία –Cepal– ξεκινά με χαρτοφυλάκιο 1,5 δισ. ευρώ σε πρώτη φάση, από το οποίο το 50% έως 60% είναι δάνεια με εξασφαλίσεις, ενώ το υπόλοιπο αφορά σε μη εξασφαλισμένα, κυρίως καταναλωτικά δάνεια.
Σε δεύτερη φάση, το χαρτοφυλάκιο θα ενισχυθεί κατά 2,5 δισ. ευρώ και είναι ενδεικτικό ότι έως τα τέλη του χρόνου η κοινή εταιρεία θα απασχολεί περί τα 200 άτομα προσωπικό που θα αναλάβουν την επικοινωνία με τους πελάτες, με στόχο την ανάκτηση όσο το δυνατόν μεγαλύτερου ποσού από αυτό που είναι σε καθυστέρηση. Με δεδομένο ότι πολλά από αυτά τα δάνεια έχουν καταγγελθεί και δεν έχουν τύχη να αναβιώσουν, οι διαγραφές επιστρατεύονται ως εργαλείο για το γρήγορο ξεκαθάρισμα των δανείων που δεν φέρουν εξασφαλίσεις. Για τα δάνεια που φέρουν εξασφαλίσεις, οι διαγραφές είναι συνάρτηση του υπολοίπου της οφειλής, της αξίας του ακινήτου και της εισοδηματικής κατάστασης του οφειλέτη, δηλαδή του κατά πόσον υπάρχει αποδεδειγμένη αδυναμία να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις του.
Προοπτικά το μοντέλο λειτουργίας της Cepal βασίζεται στη συνεργασία της με ένα ευρύ δίκτυο μεσιτών, μέσω των οποίων θα μπορεί να πουλήσει το προσημειωμένο ακίνητο, διευκολύνοντας τον οφειλέτη στην αναζήτηση αγοραστή. Κρίσιμο θέμα για να μπορέσει να αναπτυχθεί αυτό το μοντέλο είναι να καμφθούν μία σειρά από εμπόδια που έχουν να κάνουν με τη φορολογία ακινήτων, όπως ο φόρος μεταβίβασης, το χαρτόσημο κ.ά. Στόχος, η ανακούφιση της φορολογίας για τα ακίνητα που συνδέονται με «κόκκινα» δάνεια, ώστε να διευκολυνθεί η πώλησή τους. Σε κάθε περίπτωση, το ακίνητο θα πρέπει να είναι καθαρό βαρών, όπως π.χ. ο ΕΝΦΙΑ ή η τακτοποίηση ημιυπαίθριων χώρων, έτσι ώστε να μπορεί να μεταβιβαστεί.
Οι τράπεζες αναμένεται πλέον να ρίξουν το βάρος στις μακροπρόθεσμες λύσεις μέσα από ρυθμίσεις που δεν θα αντιμετωπίζουν το πρόβλημα για ένα ή δύο χρόνια. Με την εμπειρία πλέον της οκταετούς κρίσης, που αντί να αντιστρέφεται βαθαίνει, είναι πεπεισμένες ότι θα πρέπει να προχωρήσουν σε λύσεις που θα αντιμετωπίζουν το πρόβλημα σε βάθος χρόνου για το σύνολο των δανειοληπτών και για όλες τις κατηγορίες δανείων. Η προσέγγιση αυτή δεν εξαιρεί τις διαγραφές δανείων ακόμη και για τα δάνεια που έχουν εξασφαλίσεις. Το «κούρεμα» θα συμφωνείται στην αρχή, αλλά θα υλοποιείται στο τέλος της διάρκειας της σύμβασης και αφού ο οφειλέτης έχει τηρήσει τις δεσμεύσεις του απέναντι στην τράπεζα. Την αλλαγή στάσης επιβάλλουν όχι μόνο οι ευρωπαϊκοί εποπτικοί μηχανισμοί, αλλά και η μέχρι σήμερα αποτυχία των ρυθμίσεων που έχουν εφαρμοστεί. Είναι χαρακτηριστικό ότι μεταξύ αυτών που απαιτούν νέα ρύθμιση, το 44% περίπου είχε διακανονιστεί με βραχυπρόθεσμες λύσεις (όπως η παροχή περιόδου χάριτος ή η καταβολή μόνο τόκων για μια συγκεκριμένη περίοδο), ενώ ένα 35% είχε διακανονιστεί με πιο μακροπρόθεσμες λύσεις, (όπως η επιμήκυνση της διάρκειας του δανείου ή η μείωση του επιτοκίου). Την ίδια στιγμή, τα δάνεια που έχουν ρυθμιστεί με λύσεις οριστικής διευθέτησης, δηλαδή μέτρα όπως ο διακανονισμός της απαίτησης εξωδικαστικά ή η διαγραφή μέρους της οφειλής, περιορίζονται σύμφωνα με τα στοιχεία της ΤτΕ μόλις στο 2% των ρυθμισμένων δανείων. Από την ανάλυση των ανοιγμάτων σε καθυστέρηση που έχουν οι τράπεζες προκύπτει ότι δάνεια:
- 30 δισ. ευρώ είναι σε καθυστέρηση μεγαλύτερη από 90 ημέρες. Από αυτά τα μισά περίπου (ποσοστό 48%) έχουν καθυστέρηση μεγαλύτερη των δύο ετών.
- 47,7 δισ. ευρώ έχουν καταγγελθεί από τις τράπεζες.
- 13,2 δισ. ευρώ είναι σε καθυστέρηση έως τρεις μήνες.
- 16,6 δισ. ευρώ, παρά το γεγονός ότι δεν είναι σε καθυστέρηση, είναι αβέβαιης είσπραξης. Οι τράπεζες έχουν ήδη ρυθμίσει δάνεια 46,7 δισ. ευρώ, αλλά όπως σημειώνεται, το 37,5%, δηλαδή τέσσερα στα δέκα περίπου δάνεια που είχαν διακανονιστεί, υπόκειται ξανά σε ρύθμιση.
«Crash test» με 100.000 δίκες
Tη διετία 2017-2018 αναμένεται να εκδικαστούν περίπου 100.000 υποθέσεις του νόμου Κατσέλη, δοκιμάζοντας τις αντοχές των δικαστηρίων, των οφειλετών, αλλά και των τραπεζών. Πρόκειται για πάνω από τις μισές υποθέσεις που έχουν κατατεθεί και εκκρεμούν στο πλαίσιο του νόμου Κατσέλη, μέσω του οποίου αναμένεται ότι θα ρυθμιστούν δάνεια συνολικού ύψους 18 δισ. ευρώ.
Αυτό υπολογίζεται ότι είναι το ύψος δανείων που αφορούν οι 170.000 αιτήσεις ένταξης στον νόμο και οι οποίες εξαιτίας της πρόσφατης αλλαγής του νόμου, που υποχρεώνει τα ειρηνοδικεία να επισπεύσουν κατά μία τριετία τον χρόνο εκδίκασης των υποθέσεων, θα εκδικαστούν στην πλειονότητά τους εμπροσθοβαρώς.
Η εικόνα που προκύπτει από τις αποφάσεις που εκδίδουν τα δικαστήρια της χώρας και οι οποίες σύμφωνα με τις εκτιμήσεις φθάνουν τις 40.000, περίπου, απέχει από τη γενικευμένη εντύπωση που έχει δημιουργηθεί, ότι ο νόμος Κατσέλη αποτελεί «πλυντήριο» για τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά που καταχρηστικά ζητούν τη διευθέτηση των οφειλών τους.
Σύμφωνα με τα στοιχεία, το ποσοστό εκείνων που επιτυγχάνουν πλήρη άφεση αμαρτιών, δηλαδή πλήρη απαλλαγή από το χρέος τους, είναι μηδαμινό και δεν ξεπερνά το 0,5%. Επίσης ένα σημαντικό ποσοστό αιτήσεων που φθάνει το 30%-35%, δηλαδή μία στις τρεις, απορρίπτεται είτε για λόγους τυπικούς είτε για λόγους ουσίας, δικαιώνοντας δηλαδή την τράπεζα ως προς τις διεκδικήσεις της απέναντι σε δανειολήπτες. Αντίθετα, 60%-65% επιτυγχάνουν διευθέτηση των δανειακών τους υποχρεώσεων ή ανάλογα την προστασία της πρώτης τους κατοικίας, με «κούρεμα» μέρους της οφειλής και ρύθμιση του υπολοίπου σε βάθος χρόνου.
Πηγή: Καθημερινή
Μπλόκο Βόνιτσας: Κάλεσμα συμμετοχής στο αγροτικό συλλαλητήριο της Αθήνας
Το μπλόκο της Βόνιτσας καλεί όλους τους μικρομεσαίους αγροτοκτηνοτρόφους της περιοχής να δώσουν δυναμικό παρών στο πανελλαδικό συλλαλητήριο της Πανελλαδικής Επιτροπής των Μπλόκων στην Αθήνα στις 14 Φλεβάρη, στις 13.30, στην πλατεία Βάθης.
Θα αναχωρήσει λεωφορείο "δωρεάν" το πρωί της Τρίτης 14/2 στις 7 π.μ. απο το χώρο του μπλόκου στο κόμβο "βρυσούλας" στη Βόνιτσα.
Δηλώσεις συμμετοχής μπορούν να κάνουν στο μπλόκο καθημερινά.
Με τη μαζική μας μετακίνηση να δώσουμε το μήνυμα σε όλους ότι η μικρομεσαία αγροτιά δεν θα σταματήσει να αγωνίζεται μέχρι να ικανοποιηθεί και το τελευταίο από τα αιτήματα επιβίωσης που έχουμε θέσει.
Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, μέχρι στιγμής, εμφανίζεται αδιάλλακτη έναντι των δίκαιων αιτημάτων της αγωνιζόμενης μικρομεσαίας αγροτιάς, δηλώνοντας ότι δεν πρόκειται να κάνει ούτε βήμα πίσω από την εφαρμογή όλων των μέτρων των μνημονίων και της νέας ΚΑΠ που εξοντώνουν τους μικρομεσαίους αγρότες. Στην ίδια πλευρά με την κυβέρνηση και απέναντι στους αγωνιζόμενους αγρότες στέκονται όσοι ψήφισαν τα μνημόνια και στηρίζουν την ΚΑΠ της ΕΕ, οι εμποροβιομήχανοι και οι μονοπωλιακοί όμιλοι που εκμεταλλεύονται το μόχθο της εργαζόμενης αγροτιάς, οι μεγαλοαγρότες-επιχειρηματίες που παραμονεύουν, σαν τις ύαινες, ν' αρπάξουν τη γη και το βιος των ξεκληρισμένων μικρομεσαίων αγροτών.
Τα φετινά μπλόκα ήρθαν ως συνέχεια των περσινών, όπου, με το σκληρό και ανυποχώρητο αγώνα τους, οι μικρομεσαίοι αγρότες αναγκάσαμε την κυβέρνηση να κάνει κάποιες παραχωρήσεις, όπως η θέσπιση αφορολόγητου ορίου, η μη φορολόγηση μέρους των επιδοτήσεων, η αναβολή για 5 χρόνια του τέλους επιτηδεύματος, η νομοθετική ρύθμιση για τα “αγροτοδικεία”, η σταδιακή και όχι άμεση αύξηση των ασφαλιστικών εισφορών στον ΟΓΑ.
Το συμπέρασμα που βγαίνει και έχει ιδιαίτερη σημασία, καθώς βρισκόμαστε ξανά στα μπλόκα του αγώνα, είναι ότι μόνο με την ισχυρή αγωνιστική πίεση μπορούμε κάτι να κερδίσουμε».
ΔΕΗ: Ποιοι μπορούν να έχουν έκπτωση έως 21% και να παγώσουν οφειλές έως 500 ευρώ
Πάγωμα οφειλών μέχρι 500 ευρώ, νέες ευνοϊκές ρυθμίσεις για αποπληρωμή οφειλών άνω των 500 ευρώ και επιπλέον έκπτωση 6% για όσους προπληρώνουν τους λογαριασμούς ρεύματος ενός έτους και τυχόν ληξιπρόθεσμες οφειλές έχει θέσει σε ισχύ η ΔΕΗ.
Παράλληλα τον Μάρτιο ξεκινάει το νέο πρόγραμμα προπληρωμής των λογαριασμών που θα δίνει έκπτωση εως και 21% Ειδικότερα για τους πελάτες, οι οποίοι στις 31.01.2017 είχαν οφειλή μικρότερη των 500 ευρώ έχει τεθεί σε ισχύ η αναστολή πληρωμής του χρέους αυτού μέχρι 31.12.2017 και τη χορήγηση έκπτωσης 10% στους τρέχοντες λογαριασμούς, υπό την προϋπόθεση ότι θα τους εξοφλούν εμπρόθεσμα. Η ρύθμιση αυτή αφορά 1.150.000 πελάτες με συνολική οφειλή περίπου 130 εκατ. ευρώ. Για να ενταχθούν στο πρόγραμμα πρέπει να υποβάλουν σχετική αίτηση μέχρι και 30.04.2017.
Επίσης ισχύει παροχή νέων κινήτρων για πελάτες συνεπείς στην εξόφληση των λογαριασμών τους. Συγκεκριμένα, επιβραβεύει με έκπτωση 6%, πλέον της γενναίας έκπτωσης του 15%, όσους πελάτες προπληρώσουν τους λογαριασμούς ρεύματος ενός έτους και τυχόν ληξιπρόθεσμες οφειλές. Η εφαρμογή του Προγράμματος «Προπληρωμή Λογαριασμού», ξεκινά άμεσα για τις μεγάλες επιχειρήσεις και τον Μάρτιο του 2017, θα εφαρμοστεί και για τα νοικοκυριά, επαγγελματίες και μικρές επιχειρήσεις.
Παράλληλα παρέχεται δεύτερη ευκαιρία σε όσους πελάτες ρύθμισαν την οφειλή τους εντασσόμενοι στο πρόγραμμα των 36 δόσεων, αλλά στην πορεία δεν μπόρεσαν να ανταποκριθούν και η ρύθμιση διακόπηκε. Οι πελάτες αυτοί θα έχουν τη δυνατότητα επανένταξης στο πρόγραμμα με το τρέχον ποσό της οφειλής με σχετική αίτησή τους μέχρι τις 28.02.2017. Πέραν της διατήρησης της γενναίας έκπτωσης του 15%, συνδεδεμένης, βέβαια, με τη συνέπεια στην εξόφληση των λογαριασμών και των δόσεων, από 10.01.2017 για τις μικρές και μικρομεσαίες επιχειρήσεις, τους ελεύθερους επαγγελματίες και τα νοικοκυριά ισχύουν τα εξής:
Α. Για οφειλή έως 1.000 ευρώ υπάρχει δυνατότητα ρύθμισης της οφειλής σε 24 μηνιαίες δόσεις, χωρίς προκαταβολή. Η 1η δόση θα καταβάλλεται άμεσα.
Β. Για οφειλή άνω των 1.000 ευρώ υπάρχουν δύο επιλογές:
1η: Αμεση καταβολή του 10% της συνολικής οφειλής και ρύθμιση του υπόλοιπου σε 18 μηνιαίες δόσεις ή
2η: Αμεση καταβολή του 20% της συνολικής οφειλής και ρύθμιση του υπόλοιπου σε 36 μηνιαίες δόσεις.
Για τις μεγάλες επιχειρήσεις και βιομηχανίες, ισχύει, 10% προκαταβολή και οι μηνιαίες δόσεις θα διαμορφώνονται ανάλογα με τον μέσο μηνιαίο λογαριασμό, με ελάχιστο αριθμό δόσεων τις 18 και μέγιστο τις 36.
Από τις παραπάνω ρυθμίσεις εξαιρούνται οι ενταγμένοι στο Μητρώο των Ευάλωτων Πελατών και οι αγροτικοί καταναλωτές για τους οποίους συνεχίζουν να ισχύουν οι σημερινές ευνοϊκότερες ρυθμίσεις.
Κυβέρνηση: Ετοιμάζει αύξηση των τιμών των αυτοκινήτων
ΤΟΥ ΤΑΚΗ ΤΡΑΚΟΥΣΕΛΛΗ
Η Κυβέρνηση είναι έτοιμη να αυξήσει το ειδικό τέλος ταξινόμησης (ΕΤΤ) και να φορολογήσει οτιδήποτε «πράσινο» διαθέτει η αυτοκίνηση, όπως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά και τα υβριδικά.
Ολα δείχνουν, πώς πέρα το θετικό πρόσημο που κατέγραψαν οι πωλήσεις, η δημοσιότητα των προηγούμενων ημερών, περί σκέψεων της Κυβερνήσεως να βάλει περισσότερους συντελεστές στο Τέλος Ταξινόμησης, με αποτέλεσμα οι τιμές κάποιων κατηγοριών αυτοκινήτου αυτοκινήτων να πέσουν λίγο, θύμισε στους αριστερούς Κυβερνώντες ότι υπάρχει και το αυτοκίνητο για φορολόγηση…
Οι πληροφορίες μας κάνουν λόγω για σύσκεψη που έγινε χθες στο Υπουργείο Οικονομικών, στην οποία τέθηκε η αύξηση του Τέλους Ταξινόμησης για τα καινούργια αυτοκίνητα και η αντίστοιχη αύξηση των τελών στα μεταχειρισμένα.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες μας, θύμα των φορολογικών ορέξεων της Κυβέρνησης θα πέσουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, τα οποία θα φορολογηθούν με ένα νέο συντελεστή (σήμερα επιβαρύνονται μόνο με ΦΠΑ), ενώ παράλληλα θα καταργηθεί η έκπτωση 50% στο ΕΤΤ που έχουν τα υβριδικά αυτοκίνητα.
Εφόσον συμβεί αυτό, η αύξηση της τιμής θα είναι ραγδαία, αφού τα αυτοκίνητα αυτά ήδη έχουν υψηλή τιμή, λόγω της τεχνολογίας που φέρουν. Θυμίσουμε ότι πλέον, το ΕΤΤ εφαρμόζεται στην τελική τιμή και όχι στην εργοστασιακή. Κι αυτό όταν σχεδόν σε όλη την Ευρώπη δίνονται φορολογικά κίνητρα για την αγορά τέτοιων «πράσινων» αυτοκινήτων…
Άραγε ο Υπουργός Περιβάλλοντος και ενέργειας Γιώργος Σταθάκης, τι έχει να πει επ’ αυτού;
Ως φυσικό αποτέλεσμα των παραπάνω είναι να αλλάξουν και όλοι οι συντελεστές του ΕΤΤ, για όλα τα αυτοκίνητα, οι οποίοι αναμένεται να αυξηθούν τουλάχιστον κατά 10%, με την Κυβέρνηση παράλληλα να μελετάει την εφαρμογή ακόμα δύο συντελεστών.
Θυμίσουμε τους συντελεστές του ΕΤΤ που ισχύουν σήμερα:
4% για ΙΧ με Αξία Λιανικής έως 14.000 ευρώ
8% για αυτοκίνητα με αξία από 14.001 έως και 17.000 ευρώ
16% για ΙΧ με Αξία Λιανικής από 17.001 έως 20.000 ευρώ
24% για αυτοκίνητα με Αξίες από 20.001 έως 25.000 ευρώ
32% για ΙΧ με Αξία Λιανικής άνω των 25.001 ευρώ.
Η σημερινή κατάσταση στην Ελληνική αγορά αυτοκινήτου είναι ιδιαίτερα οριακή, με τις περισσότερες εταιρείες του κλάδου να σημειώνουν ζημιές. Οι απολύσεις, μετά από 6 συναπτά έτη, έχουν σταματήσει, (μάλιστα γίνονται και λίγες προσλήψεις), όμως η οποιαδήποτε μείωση των πωλήσεων, θα έχουν ως δεδομένο αποτέλεσμα τη νέα περικοπή θέσεων εργασίας.
Πριν αποφασίσει τη νέα φορομπηχτική της πολιτική, ας σκεφτεί η Ελληνική Κυβέρνηση -των συνεχώς προσλήψεων στο Δημόσιο- και τους εργαζόμενους του ιδιωτικού τομέα, οι οποίοι βάλλονται εδώ και μία διετία…
Πηγή: protothema.gr