ΕΟΦ: Ανάκληση φαρμακευτικού σκευάσματος
Στην ανάκληση της παρτίδας 41016Α-2 με ημερομηνία λήξης 4/2017 του φαρμακευτικού σκευάσματος Cosmofer, διάλυμα για ένεση ή έγχυση 50 mg/ml φύσιγγες, προχώρησε ο Εθνικός Οργανισμός Φαρμάκων (ΕΟΦ), έπειτα από ενημέρωση της εταιρείας Pharmacosmos A/S ότι προτίθεται να προβεί σε ανάκληση, λόγω ενδεχόμενου ποιοτικού προβλήματος στη συγκεκριμένη παρτίδα.
Όπως σημειώνει ο ΕΟΦ, η παρούσα απόφαση εκδίδεται στο πλαίσιο της προστασίας της δημόσιας υγείας, με σκοπό να ενισχύσει την εθελοντική ανάκληση που πραγματοποιεί η εταιρεία Pharmacosmos A/S σε συνεργασία με την εταιρεία DEMO ΑΒΕΕ. Η τελευταία, σύμφωνα με τον ΕΟΦ, είναι επιφορτισμένη με την ευθύνη της άμεσης επικοινωνίας με τους πελάτες της, για την πραγματοποίηση και επιτυχή περάτωση της απόσυρσης του εν λόγω σκευάσματος από την αγορά.
Πηγή: aftodioikisi.gr
450.000 Έλληνες μετανάστευσαν από το 2008 έως το 2016
Περίπου 450.000 Ελληνες έφυγαν από την χώρα την περίοδο 2008-2016 για να αναζητήσουν εργασία σε άλλες χώρες στις οποίες έχουν αποδώσει κέρδη 50 δισεκατομμύριων ευρώ.
Σοκάρουν τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν σήμερα για την αγορά εργασίας και την μετανάστευση των Ελλήνων σε ημερίδα του Ελληνοαμερικανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου με θέμα «Ο ρόλος της κυβέρνησης στην προσέλκυση και συγκράτηση του ταλέντου για τη διατήρηση του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος της χώρας». Σύμφωνα με αυτά και όπως επισημάνθηκε από τους ομιλητές, η Ελλάδα είναι μια χώρα που γερνάει με πολύ μεγάλη ταχύτητα - υπολογίζεται ότι το ένα τρίτο του πληθυσμού θα είναι πάνω από 60 ετών το 2030 - ενώ το μεγαλύτερο πρόβλημα που καλείται να αντιμετωπίσει άμεσα η χώρα είναι η «διαρροή εγκεφάλων»: οι περίπου 450.000 Ελληνες που έφυγαν από την Ελλάδα την περίοδο 2008 - 2016 για να αναζητήσουν εργασία σε άλλες χώρες έχουν αποδώσει στις οικονομίες των χωρών αυτών, κυρίως του Ηνωμένου Βασιλείου και της Γερμανίας, 50 δισεκατομμύρια ευρώ. «Οι άνθρωποι αυτοί είναι στην πλειοψηφία τους κάτω των 45 ετών. Η επιστροφή τους πρέπει να γίνει εθνικός στόχος» συμφώνησαν οι πρώην υπουργοί Αννα Διαμαντοπούλου και Γιάννης Βρούτσης.
Η κα. Διαμαντοπούλου, επικεφαλής σήμερα του Δικτύου για τη Μεταρρύθμιση στην Ελλάδα και την Ευρώπη, υπογράμμισε ότι για την αντιμετώπιση του προβλήματος «πρέπει να δούμε πράγματα έξω από αυτά που κάναμε μέχρι τώρα». Στο πλαίσιο αυτό, αναφέρθηκε σε προτάσεις που έχει καταθέσει το ινστιτούτο το οποίο διευθύνει, δίνοντας συγκεκριμένα παραδείγματα συνεργιών με άλλες χώρες. Η Δανία, για παράδειγμα, έχει μια πολύ οργανωμένη κτηνοτροφία. Υπάρχουν, τόνισε η κα. Διαμαντοπούλου, και οι ευρωπαϊκοί πόροι και η απαραίτητη νομοθεσία για να εισάγουν οι έλληνες κτηνοτρόφοι αυτήν την τεχνογνωσία από τους δανούς συναδέλφους τους. Ένα άλλο παράδειγμα είναι το Ισραήλ. Η χώρα αυτή, η οποία είχε χρεοκοπήσει το 1984, διαθέτει 6 εκατομμύρια στρέμματα καλλιεργήσιμης γης έναντι 36 εκατ. στρεμμάτων της Ελλάδας. Κι όμως και στις δυο χώρες οι καλλιέργειες αποδίδουν 7 δισ. ευρώ τον χρόνο. Σύμφωνα με την πρώην υπουργό Παιδείας, αυτό συμβαίνει επειδή η πανεπιστημιακή έρευνα στο Ισραήλ συνδέθηκε με την παραγωγή με αποτέλεσμα να δημιουργηθούν στην έρημο της Μέσης Ανατολής ακόμη και υδατοκαλλιέργειες. «Η σύνδεση αυτή θεωρείται εδώ και πολλές δεκαετίες στην Ελλάδα ταμπού» επισήμανε.
Ο πρώην υπουργός Εργασίας Γιάννης Βρούτσης, τόνισε από την πλευρά του ότι το σοκ για την απασχόληση θα ήταν πολύ μικρότερο εάν είχαν γίνει οι απαραίτητες μεταρρυθμίσεις πριν από το ξέσπασμα της κρίσης, αλλά και ότι η ανεργία θα είχε ξεπεράσει το 30% εάν δεν είχαν προωθηθεί συγκεκριμένες μεταρρυθμίσεις τη διετία 2012-2014. «Για πολλές δεκαετίες συντηρήσαμε μια αγορά εργασίας υπερρυθμισμένη και με πολλά βάρη. Για πολλά χρόνια ακούγαμε έντρομοι τον όρο «ευελιξία» όταν οπουδήποτε αλλού στην Ευρώπη ήταν κοινή πρακτική» σημείωσε ο κ. Βρούτσης συμπεριλαμβάνοντας στα χρόνια προβλήματα της αγοράς την πολυνομία («έχουμε ένα τεράστιο εργατικό δίκαιο» ανέφερε χαρακτηριστικά), το δικαίωμα υπουργικού βέτο στα σχέδια αναδιάρθρωσης μιας εταιρίας («ο υπουργός δεν συναινούσε στην απόλυση ενός αριθμού εργαζομένων για να γίνει αρεστός και έναν μήνα μετά έκλεινε όλη η επιχείρηση»), αλλά και στον συνδικαλιστικό νόμο («δεν μπορεί ένα υποσύνολο του υποσυνόλου των εργαζομένων να κηρύσσει απεργίες»). Στις βασικές προκλήσεις που έχει απέναντί του ο ΟΑΕΔ, αναφέρθηκε τέλος η επικεφαλής του οργανισμού Μαρία Καραμεσίνη. Ο στόχος, σημείωσε, είναι να καταστεί ο οργανισμός σύγχρονη δημόσια υπηρεσία απασχόλησης από γραφειοκρατική που είναι σήμερα, να αναβαθμίσει τις δυνατότητες υλοποίησης πολιτικών απασχόλησης και αναδείξει τη λεγόμενη «συμβουλευτικότητα» μέσα από την εκπαίδευση των συμβούλων, την αύξηση του αριθμού τους (ως προς αυτό σχεδιάζεται η πρόσληψη 350 υπαλλήλων), την αναβάθμιση της διαδικτυακής του πύλης και του τηλεφωνικού του κέντρου, το οποίο, όπως είπε, δέχεται τουλάχιστον 1.000 κλήσεις την ημέρα.
Πηγή: thetoc.gr
Πιστοποιητικά με «ένα κλικ» από την Εκκλησία
Ήδη έχουν εκσυγχρονιστεί οι υπηρεσίες του κεντρικού Νομικού Προσώπου της Αρχιεπισκοπής και σύντομα ακολουθούν πιστοποιητικά αγαμίας, γάμου, βαπτίσεων κ.λπ.
Αρχή ψηφιακής εποχής για την Αρχιεπισκοπή Αθηνών και «επανάσταση» στα έως τώρα κρατούντα σηματοδοτεί στους κόλπους της το «βάπτισμα» των ιερέων της στον κόσμο των τεχνολογικών επιτευγμάτων. Εντατικά σεμινάρια που λαμβάνουν χώρα στο Πολιτιστικό Κέντρο της Αρχιεπισκοπής, στο Ρουφ, παρέχουν επιμόρφωση στον κλήρο και τον εισάγουν στις νέες ψηφιακές υπηρεσίες προς τους πολίτες, οι οποίες σύντομα θα τεθούν στη διάθεση του χριστεπώνυμου πληρώματος. Ένα «κλικ» στον υπολογιστή ή το κινητό τηλέφωνο θα είναι αρκετό για την έκδοση πιστοποιητικών αγαμίας, αδειών γάμου, τελέσεως βαπτίσεων, υπεύθυνων δηλώσεων και άλλων εγγράφων μέσα από ειδικές εφαρμογές, οι οποίες πολύ σύντομα θα παρέχουν τη δυνατότητα στους πολίτες να εξυπηρετούνται διαδικτυακά μέσω της Πύλης της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών www.iaath.gr. «Επειδή η Ιερά Αρχιεπισκοπή Αθηνών παρέχει πλήθος υπηρεσιών στο κοινωνικό σύνολο, προέβη στη σχεδίαση ηλεκτρονικού πληροφοριακού συστήματος προκειμένου να βελτιώσει τόσο τη δική της διοικητική και διαχειριστική λειτουργία όσο και τις υπηρεσίες της προς τους πολίτες, αλλά και τις υπηρεσίες του ευρύτερου δημόσιου τομέα με συναφές περιεχόμενο», τονίζει ο πρωτοσύγκελος της Αρχιεπισκοπής Αθηνών, αρχιμανδρίτης π. Συμεών Βολιώτης - γενικός διευθυντής όλων των Υπηρεσιών της Αρχιεπισκοπής.
Ο επικεφαλής του σχεδιασμού της διαδικτυακής πλατφόρμας αναφέρει ότι «το σχέδιο εντάχθηκε στα υπηρεσιακά προγράμματα "Ψηφιακή Σύγκλιση" και "Μεταρρύθμιση Δημόσιου Τομέα" και για χρηματοδότηση στο ΕΣΠΑ» και ότι «ένα μεγάλο μέρος του προγράμματος ολοκληρώθηκε στην προηγούμενη προγραμματική περίοδο του ΕΣΠΑ και ένα υλοποιείται τώρα στη νέα προγραμματική περίοδο 2014-2020». Ο π. Συμεών Βολιώτης επισημαίνει ότι «ήδη, έχουν εκσυγχρονιστεί οι υπηρεσίες του κεντρικού Νομικού Προσώπου της Αρχιεπισκοπής -ηλεκτρονικό πρωτόκολλο, αποφάσεις Μητροπολιτικού Συμβουλίου, ψηφιοποίηση αρχείου, Γραφείο προσωπικού, σύστημα οικονομικής διαχείρισης, αναβάθμιση λογιστηρίου κ.ά.- και το προσεχές διάστημα θα δοθούν και ψηφιακές υπηρεσίες για τους πολίτες τόσο σε επίπεδο πληροφόρησης και ενημέρωσης όσο και σε επίπεδο διευκόλυνσης στην έκδοση πιστοποιητικών (αγαμίας, γάμου, βαπτίσεων κ.λπ.) και άλλων διοικητικών εγγράφων».
Επιπρόσθετα, σημειώνει πως «για τον σκοπό αυτό πραγματοποιούνται εντατικά σεμινάρια για τους ιερείς της Αρχιεπισκοπής προκειμένου να είναι άρτια εκπαιδευμένοι στη χρήση αυτών των εφαρμογών». Από την πλευρά του, ο αρχιμανδρίτης π. Ευγένιος Παντζαρίδης, υπεύθυνος του προγράμματος της εκπαίδευσης των ιερέων, προϊστάμενος του Γραφείου Πληροφορικής και Διαχειρίσεως Έργων της Αρχιεπισκοπής, δήλωσε στο Πρακτορείο, ότι «η Ιερά Αρχιεπισκοπή Αθηνών αντιλαμβανόμενη την επιτακτική ανάγκη εκσυγχρονισμού τής λειτουργίας της με τη χρήση ψηφιακών μέσων, προχώρησε στη σχεδίαση ενός ολοκληρωμένου Ηλεκτρονικού Πληροφοριακού Συστήματος Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, με στόχο την αύξηση της αποδοτικότητας και της αποτελεσματικότητας του έργου που επιτελεί.
Το έργο της υλοποίησης αυτού του Συστήματος εντάχθηκε στα ΕΣΠΑ 2007-2013 και ΕΣΠΑ 2014-2020 και χρηματοδοτήθηκαν από τα Ε.Π. "Ψηφιακή Σύγκλιση" και "Μεταρρύθμιση Δημοσίου Τομέα"».
Επιπλέον, αναφέρει ότι «η Ιερά Αρχιεπισκοπή Αθηνών αποτελεί έναν φορέα που επιτελεί σημαντικό έργο και προσφέρει πλήθος πολύτιμων υπηρεσιών στο κοινωνικό σύνολο, είτε μέσω των δράσεων που υλοποιεί κεντρικά η ίδια ως Ιερά Αρχιεπισκοπή Αθηνών, είτε μέσω των δράσεων που υλοποιούν σε όλη την Αθήνα οι 145 εποπτευόμενες ενορίες της». Σε αυτό το πλαίσιο, «η υλοποίηση του σύνθετου αυτού έργου ολοκληρώθηκε τον Δεκέμβριο του 2016 με απόλυτη επιτυχία, καλύπτοντας πλήρως τους στόχους που είχαν τεθεί στον σχεδιασμό του έργου. Ανάδοχος του έργου ήταν η ένωση εταιρειών Intrasoft International και QnR».
Ειδικότερα, τονίζει, «στον σχεδιασμό του έργου είχε προβλεφθεί η διάθεση σύγχρονων ηλεκτρονικών υπηρεσιών προς τους πολίτες που απευθύνονται στην ΙΑΑ για την έκδοση διάφορων εκκλησιαστικών πιστοποιητικών και βεβαιώσεων. Οι υπηρεσίες αυτές υλοποιήθηκαν με επιτυχία και πολύ σύντομα (περίπου σε έναν μήνα) οι πολίτες θα έχουν την δυνατότητα να εξυπηρετούνται διαδικτυακά για τη διεκπεραίωση των παρακάτω διαδικασιών μέσω της Πύλης της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών www.iaath.gr». Ο σχεδιασμός της ψηφιακής πλατφόρμας αφορά, όπως σημειώνει, τις υπηρεσίες πληροφόρησης και ενημέρωσης, που είναι η υπηρεσία πλήρους και εμπεριστατωμένης πληροφόρησης για την τέλεση των Μυστηρίων Γάμου και Βάπτισης και η λειτουργία Help Desk σχετικά με ερωτήματα πολιτών που αφορούν στα ανωτέρω Μυστήρια.
Επιπλέον, τις υπηρεσίες που παρέχονται από τους Ι.Ν. της Αρχιεπισκοπής, δηλαδή την υπηρεσία ηλεκτρονικής έκδοσης πιστοποιητικού αγαμίας (τύπου Β΄), ηλεκτρονικής έκδοσης αδείας γάμου και ηλεκτρονικής έκδοσης πιστοποιητικού βάπτισης. Παράλληλα, υπηρεσίες που παρέχονται από το κεντρικό Γραφείο Γάμων και Διαζυγίων της ΙΑΑ, ήτοι ηλεκτρονικής έκδοσης Πιστοποιητικού Τέλεσης Γάμου και ηλεκτρονικής έκδοσης Πιστοποιητικού Λύσης Γάμου (Διαζευκτηρίου).
Τέλος, υπογραμμίζει ότι «η εν λόγω διαδικτυακή πλατφόρμα έχει υλοποιηθεί με τα πλέον σύγχρονα εργαλεία τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΤΠΕ), τηρεί όλες τις απαιτούμενες προδιαγραφές ασφαλείας, π.χ. ασφαλή σύνδεση του πολίτη μέσω SSL (πρωτόκολλο ασφαλούς διαδικτυακής σύνδεσης), αυθεντικοποίηση χρηστών μέσω της πλατφόρμας της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων (ΓΓΠΣ, taxisnet), καθώς επίσης και ετοιμότητα για μελλοντική διασύνδεση με ηλεκτρονικές πλατφόρμες του δημόσιου τομέα, π.χ. Εθνικό Ληξιαρχείο και Εθνικό Δημοτολόγιο (πλατφόρμα ermis.gov.gr)». Ο μαθητής-ιερέας αρχιμανδρίτης Σεραφείμ Δημητρίου, προϊστάμενος του Ι.Ν. Αγίας Μαρίνας Ηλιουπόλεως εκτιμά ότι «η Αρχιεπισκοπή Αθηνών προσπαθεί να χρησιμοποιεί όλες τις δυνατότητες που παρέχει η τεχνολογία προς όφελος των ανθρώπων που συνεργάζονται διοικητικά μαζί της. Οι ιερείς είμαστε όλοι όργανα της διοίκησης της Αρχιεπισκοπής, διεκπεραιώνοντας γραφειοκρατικές εργασίες σχετικά με όσα οι νόμοι και οι κανόνες προβλέπουν για τα Ιερά Μυστήρια. Βαπτίσεις, γάμοι χρειάζονται βεβαιώσεις που έως τώρα γίνονταν χειρόγραφα ή έντυπα και, πλέον, θα μπορούν να γίνονται ηλεκτρονικά». Διευκρινίζει, μάλιστα, ότι «ο σύγχρονος άνθρωπος στη λογική του "εργαζόμαστε 24 ώρες, 7 ημέρες την εβδομάδα" έχει την ανάγκη αποφυγής μετακινήσεων και σπατάλης χρόνου. Η Εκκλησία ακούγοντας τον σφυγμό της εποχής προετοιμάζει τους κληρικούς της για να διευκολύνουν τα μέλη της-πιστούς ενορίτες». Ο π. Σεραφείμ εκτιμά πως «είναι αλήθεια ότι η τεχνολογία απομακρύνει τον άνθρωπο από τον συνάνθρωπό του, αλλά συνάμα δίνει περισσότερο χρόνο για ποιμαντική. Για παράδειγμα, απαιτείται μισή ώρα για να γραφτεί μια βεβαίωση και άλλη τόση για κατήχηση του ενδιαφερόμενου. Απαιτείται, τουτέστιν, χρόνος και από τους δύο. Το να υπάρχει ήδη συμπληρωμένο ηλεκτρονικά πιστοποιητικό από τον ενδιαφερόμενο, να απαιτείται μόνον έλεγχος και υπογραφή, δίνει στον ιερέα τη δυνατότητα στον χρόνο που θα διέθετε σε ένα άτομο, να ασχοληθεί με δύο άτομα ή και περισσότερα». Σημειωτέον ότι το πρόγραμμα αφορά 600 ιερείς της Αρχιεπισκοπής, τέσσερα γκρουπ των 150 ατόμων. Ήδη έχει γίνει η επιμόρφωση τριακοσίων ιερέων στις νέες ψηφιακές υπηρεσίες προς τους πολίτες και θα επαναληφθεί άλλες δύο φορές, προκειμένου να καλυφθεί ο αριθμός των υπολοίπων.
Πηγή: protothema.gr
Προσλήψεις εκπαιδευτικών Β/θμιας εκπαίδευσης στα ΚΕΔΔΥ και σε Παράλληλη Στήριξη
Το υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε την πρόσληψη 2 εκπαιδευτικών Β/θμιας Εκπαίδευσης Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης του κλάδου ΠΕ02.50 ως προσωρινών αναπληρωτών με σχέση εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου ορισμένου χρόνου για το διδακτικό έτος 2016-2017 στα ΚΕΔΔΥ, στο πλαίσιο υλοποίησης της Πράξης «Ανάπτυξη υποστηρικτών δομών για την ένταξη και συμπερίληψη στην εκπαίδευση των μαθητών με αναπηρία ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, σχολικό έτος 2016-2017» με Κωδικό ΟΠΣ 5001982 του Ε. Π. «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση 2014-2020».
Επίσης γνωστοποιεί την πρόσληψη 31 εκπαιδευτικών ΕΑΕ, κλάδων/ειδικοτήτων ΠΕ02.50, ΠΕ03, ΠΕ04.01.50 και ΠΕ04.01, στη Β/θμια Εκπαίδευση ως προσωρινών αναπληρωτών μειωμένου ωραρίου με σχέση εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Ορισμένου Χρόνου, στο πλαίσιο υλοποίησης της Πράξης «Πρόγραμμα εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης με ένταξη μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, σχολικό έτος 2016-2017» με κωδικό ΟΠΣ 5001960 του Ε.Π. «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Διά Βίου Μάθηση 2014-2020» για το διδακτικό έτος 2016-2017.
Πηγή: aftodioikisi.gr
Κοινωνικός Τουρισμός: Έρχονται οι προσωρινοί πίνακες των 150.000 δικαιούχων
Θέμα ημερών είναι η ανακοίνωση των αποτελέσματων για τους δικαιούχους του προγράμματος του Κοινωνικού Τουρισμού.
Σύμφωνα με πληροφορίες της aftodioikisis.gr, εντός της επόμενης εβδομάδας αναμένεται να δοθούν στην δημοσιότητα από τον ΟΑΕΔ οι προσωρινοί πίνακες με τους 150.000 ωφελούμενους του φετινού προγράμματος για τον Κοινωνικό Τουρισμό. Η λίστα με τους δικαιούχους έχει οριστικοποιηθεί μετά και από τον τελικό έλεγχο που έγινε τις προήγουμενες μέρες. Πηγές του Οργανισμού σημείωναν ότι μέχρι τις αρχές της επόμενης εβδομάδας ή το αργότερο έως τις 17 Μαρτίου 2017, οι προσωρινοί πίνακες θα έχουν αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του ΟΑΕΔ. Αμέσως μετά την ανάρτηση των προσωρινών πινάκων θα ακολουθήσει η διαδικασία υποβολής ενστάσεων και στη συνέχεια η ανάρτηση των οριστικών αποτελεσμάτων, η οποία θα σηματοδοτήσει και την επίσημη έναρξη του προγράμματος.
Ωστόσο σύμφωνα πάντως με τις ίδιες πηγές, με την ανάρτηση των προσωρινών πινάκων, θα έχει γίνει το πρώτο μεγάλο βήμα ώστε να ξεκινήσουν ουσιαστικά οι διαδικασίες για το φετινό πρόγραμμα Κοινωνικού Τουρισμού. Στόχος του ΟΑΕΔ είναι να ξεκινήσουν να δίνονται οι πρώτες επιταγές στους δικαιούχους μέσα στο πρώτο δεκαήμερο του Απριλίου, ώστε να αξιοποιηθούν ακόμα και μέσα στις γιορτινές μέρες του Πάσχα, που φέτος πέφτει νωρίς στις 16 Απριλίου. Με τον τρόπο αυτό, όπως εκτιμούν στελέχη του Οργανισμού αλλά και του υπουργείου Εργασίας, θα ενισχυθεί και η εσωτερική τουριστική αγορά. Υπενθυμίζουμε ότι η επιδότηση θα γίνει με τη χορήγηση Επιταγής Κοινωνικού Τουρισμού, η οποία έχει τη μορφή ενός μοναδικού ηλεκτρονικού κωδικού αριθμού.
Σύμφωνα με την αρχική προκήρυξη οι διακοπές που παρέχει το πρόγραμμα του Κοινωνικού Τουρισμού θα έχουν διάρκεια:
— Από μία έως 10 διανυκτερεύσεις, όταν επιλεχθούν για διακοπές τουριστικά καταλύματα των νήσων Λέσβου, Λέρου, Σάμου, Χίου και Κω. Η αύξηση των ημερών σε δέκα για τους συγκεκριμένους προορισμούς ήταν μια απόφαση του υπουργείου Εργασίας προκειμένου να υποστηριχθούν τα συγκεκριμένα νησιά που παραδοσιακά αποτελούν τουριστικούς προορισμούς, αλλά στην παρούσα περιόδο πλήττονται λόγω των αυξημένων προσφυγικών ροών.
— Από μία έως 5 διανυκτερεύσεις, όταν επιλεχθούν για διακοπές τουριστικά καταλύματα της υπόλοιπης Ελλάδας.
Δικαιούχοι του προγράμματος είναι εργαζόμενοι/ες και άνεργοι/ες, οι οποίοι/ες κατά το έτος 2015 πληρούσαν έναν από τους παρακάτω όρους:
— Είχαν 50 ημέρες εργασίας στην ασφάλιση του ΙΚΑ ΕΤΑΜ
— Έλαβαν από τον ΟΑΕΔ 50 ημέρες ειδικής παροχής προστασίας μητρότητας
— Έλαβαν τακτική επιδότηση ανεργίας τουλάχιστον 2 μηνών (50 ημερήσια επιδόματα)
— Συγκεντρώνουν 50 ημέρες αθροιστικά από τα παραπάνω (ημέρες εργασίας, ειδικής παροχής προστασίας μητρότητας και επιδότησης ανεργίας), καθώς και εγγεγραμμένοι άνεργοι/ες στο Ειδικό Μητρώο Ανέργων ΑμεΑ του ΟΑΕΔ κατά την ημερομηνία λήξης υποβολής αιτήσεων.
Πάροχοι του προγράμματος είναι τουριστικά καταλύματα, όπως αυτά περιγράφονται στη Δημόσια Πρόσκληση, που διαθέτουν σε ισχύ κατά την ημερομηνία κατάθεσης της αίτησης και καθ’ όλη τη διάρκεια του προγράμματος το Ειδικό Σήμα Λειτουργίας τους καθώς και όλα τα δικαιολογητικά που απαιτούνται για την έκδοσή του.
Πηγή: aftodioikisi.gr
Πρόστιμα «φωτιά» σε 2,2 εκατ. ΙΧ
Ειδοποιητήρια για πρόστιμα σε πάνω από 1,2 εκατομμύρια ιδιοκτήτες ΙΧ και 1 εκατομμύριο ιδιοκτήτες μοτοσικλετών αναμένεται να αποσταλούν σύντομα.
Επειτα από δύο χρόνια καθυστέρησης, ολοκληρώθηκε η πρώτη φάση της ηλεκτρονικής διασταύρωσης για τον εντοπισμό όσων δεν έχουν περάσει τα οχήματά τους από ΚΤΕΟ και δεν τα έχουν ασφαλισμένα. Σύμφωνα με την εφημερίδα «Ειδήσεις», η πρώτη φάση της ηλεκτρονικής διασταύρωσης αφορούσε τους ιδιοκτήτες ΙΧ με πρώτη άδεια κυκλοφορίας μετά την 1η/1/1996, ενώ οι ιδιοκτήτες παλαιότερων οχημάτων φαίνεται πως στάθηκαν τυχεροί και θα καθυστερήσει η αποστολή προστίμων. Όσον αφορά στα πρόστιμα, για τη μη πληρωμή ΚΤΕΟ είναι στα 150 ευρώ και το ειδοποιητήριο θα καταφθάσει μέσω TAXIS.
Από την άλλη, στην περίπτωση των ανασφάλιστων, το πρόστιμο είναι 250 ευρώ και στους ιδιοκτήτες των οχημάτων θα δοθεί χρονικό περιθώριο μόλις οκτώ ημερών για να το πληρώσουν, αλλιώς αυτό θα διπλασιαστεί, θα φτάσει δηλαδή στα 500 ευρώ. Όσον αφορά στους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων με 1η άδεια κυκλοφορίας πριν το 1995, αυτοί υπολογίζεται ότι είναι περίπου 500.000.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα, η καθυστέρηση της διασταύρωσης αυτοκινήτων αυτών οφείλεται στο γεγονός πως έχουν εντοπιστεί χιλιάδες οχήματα της δεκαετίας του ’60, του ’70, του ’80 και του ’90 τα οποία το σύστημα τα «βλέπει» να κυκλοφορούν ενώ στην πραγματικότητα έχουν καταστραφεί. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι δεν υπάρχουν online στοιχεία καθώς στο παρελθόν οι μεταβολές γίνονταν χειρόγραφα.
Πηγή: iefimerida.gr
ΣτΕ: Δεν οφείλουν φόρο οι ιδιοκτήτες που απέκτησαν ακίνητα από χρησικτησία
Τα ακίνητα τα οποία αποκτώνται μετά από χρησικτησία (δηλαδή μετά από 20 χρόνια χρήση) δεν υπόκεινται σε φορολογία, καθώς δεν καταβάλλεται χρηματικό ποσό για την απόκτησή τους, δεν επέρχεται προσαύξηση του φορολογητέου εισοδήματος, αλλά ούτε και η κυριότητα τους αποτελεί τεκμαρτή δαπάνη, αποφάνθηκε το Συμβούλιο της Επικρατείας και απάλλαξε ζευγάρι από τον φόρο, τον πρόσθετο φόρο που του επιβλήθηκε λόγω ανακριβούς δήλωσης.
Ειδικότερα, το Β΄ Τμήμα του Ανωτάτου Ακυρωτικού Δικαστηρίου επισημαίνει ότι σύμφωνα με τον Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος, το θεσπιζόμενο «τεκμήριο φορολογητέου εισοδήματος λόγω δαπάνης για την αγορά ακινήτου εφαρμόζεται μόνο στις περιπτώσεις που ο φορολογούμενος καταβάλλει πράγματι χρηματικό ποσό για την αγορά ακινήτου».
Κατά συνέπεια, επισημαίνουν οι σύμβουλοι Επικρατείας, σε περίπτωση «απόκτησης ακινήτου με έκτακτη χρησικτησία, κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 1045 του Αστικού Κώδικα, ήτοι με άσκηση νομής επί εικοσαετία, για την οποία δεν συντρέχει η προϋπόθεση της πραγματικής καταβολής χρηματικού ποσού, το πιο πάνω τεκμήριο (σ.σ.: φορολογητέου εισοδήματος) δεν εφαρμόζεται».
Προηγουμένως, το Διοικητικό Εφετείο ερμηνεύοντας τον Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος είχε δεχθεί ότι λογίζεται ως αγορά ακινήτου και η περίπτωση μεταγραφής ακινήτου, με δικαστική απόφαση, με την οποία αναγνωρίζεται η κυριότητα ακινήτου λόγω συμπλήρωσης των όρων της «χρησικτησίας» (20 χρόνια).
Οι σύμβουλοι Επικρατείας αποφάνθηκαν ότι το Διοικητικό Εφετείο δεν αιτιολογεί νόμιμα την απόφαση του και την αναίρεσαν.
Αναλυτικότερα, μετά την έκδοση απόφασης τοπικού Ειρηνοδικείου με την οποία περιήλθε κατόπιν «έκτακτης χρησικτησίας» -όπως ονομάζεται- ακίνητο έκτασης 7.021τ.μ., μια από τις Δ.Ο.Υ. του Θεσσαλικού κάμπου προσδιόρισε το φορολογητέο εισόδημα του επίμαχου ζευγαριού. Συγκεκριμένα στο σύζυγο προσδιόρισε το ποσό των 325.500,16 ευρώ και των 403.026,43 ευρώ στην σύζυγο, αντί των δηλωθέντων από αυτούς ποσών των 10.987,04 και 6.521,92 ευρώ, αντίστοιχα.
Ακόμη, καταλογίσθηκε σε βάρος τους διαφορά κυρίου φόρου εισοδήματος 133.979,06 ευρώ και 154.201,57 ευρώ, αντίστοιχα, καθώς και πρόσθετος φόρος για ανακριβή δήλωση 259.439,85 ευρώ. Δηλαδή, συνολικά τους καταλογίστηκε το ποσό των 547.831,62 ευρώ.
Πηγή: protothema.gr
Δυτ. Ελλάδα: Χαλασμένα τα μισά ασθενοφόρα του ΕΚΑΒ!
Παροπλισμένα και παρκαρισμένα είναι τα μισά σχεδόν ασθενοφόρα του ΕΚΑΒ Δυτικής Ελλάδας, καθώς όπως έχει ξαναγράψει το thebest.gr από τα περίπου 45, τα 19 με 22 βρίσκονται σε λειτουργία. Αυτό επισημαίνει στο thebest.gr o Διευυθυντής του ΕΚΑΒ Δυτικής Ελλάδας Γρηγόρης Μπαράκος.
"Τα ασθενοφόρα που βρίσκονται σε λειτουργία είναι από 19 μέχρι 22 από τα 45 συνολικά που έχουμε. Τα υπόλοιπα είναι χαλασμένα και μένουν παρκαρισμένα. Η μόνη λύση είναι να γίνει ο ξαναγίνει άμεσα ο διαγωνισμός που αφορά την Πάτρα , τη Θεσσαλονίκη και την Αθήνα, γιατί πια η περιφέρειά μας (Αχαΐα, Ηλεία, Αιτωλοακαρνανία, Κεφαλονιά, Ζάκυνθος) είναι από τις πλέον προβληματικές. Καθημερινά μιλάω με τη Διοίκηση του ΕΚΑΒ στην Αθήνα. Αντιμετωπίζουμε τις ελλείψεις με αυτοθυσία, γι αυτό και δεν έχει φανεί τόσο έντονα το πρόβλημα που υπάρχει.
Απ΄όσο γνωρίζω ο διαγωνισμός που ακυρώθηκε, ετοιμάζεται, ώστε να επαναπροκηρυχθεί. Εκτιμώ ότι η Δυτική Ελλάδα θα ενισχυθεί με περίπου 15 ασθενοφόρα", τονίζει ο κ. Μπαράκος. Από τα ασθενοφόρα που βρίσκονται σε λειτουργία αρκετά εξ αυτών έχουν τα δικά τους προβλήματα και είναι παλαιά. Ως προς τα ακινητοποιημένα γίνεται προσπάθεια να αντιμετωπιστούν οι βλάβες τους, όμως η οικονομική κατάσταση και οι γραφειοκρατικές διαδικασίες αποτελούν τροχοπέδη.
Πηγή: thebest.gr
Ακόμη 1.687 επιστροφές αλλοδαπών στις χώρες καταγωγής τους τον μήνα Φεβρουάριο
Οι επιστροφές πραγματοποιούνται μέσω των εθελούσιων προγραμμάτων επαναπατρισμού του Διεθνούς Οργανισμού Μετανάστευσης καθώς και των αναγκαστικών επιστροφών και εθελοντικών αναχωρήσεων από την Ελληνική Αστυνομία.
Στο πλαίσιο του επιχειρησιακού σχεδιασμού για την αντιμετώπιση της παράτυπης μετανάστευσης, άλλοι 1.687 αλλοδαποί διαφόρων υπηκοοτήτων επέστρεψαν συνολικά από όλη την επικράτεια, στις χώρες καταγωγής τους, το μήνα Φεβρουάριο. Σε βάρος των παραπάνω υπηκόων τρίτων χωρών είχαν εκδοθεί αποφάσεις επιστροφής και απέλασης για παράνομη είσοδο στη χώρα μας.
Οι επιστροφές πραγματοποιήθηκαν μέσω των εθελούσιων προγραμμάτων επαναπατρισμού του Διεθνούς Οργανισμού Μετανάστευσης, καθώς και των αναγκαστικών επιστροφών και εθελοντικών αναχωρήσεων από τις Υπηρεσίες της Ελληνικής Αστυνομίας. Ενδεικτικά, ο μεγαλύτερος αριθμός επιστροφών πραγματοποιήθηκε με προορισμό την Αλβανία (867 άτομα), το Πακιστάν (327 άτομα), την Αλγερία (119 άτομα), το Ιράκ (69 άτομα), ), το Αφγανιστάν (47 άτομα), τη Γεωργία (45 άτομα), το Μαρόκο (27 άτομα) και το Ιράν (25 άτομα). Σημειώνεται ότι το προηγούμενο έτος (2016) επεστράφησαν συνολικά στις χώρες καταγωγής τους 19.151 άτομα και από τις αρχές του χρόνου, 2.836 άτομα.
Οχτώ τα θανατηφόρα ατυχήματα τον Φεβρουάριο στη Δυτ. Ελλάδα
Η Γενική Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση Δυτικής Ελλάδας δημοσιεύει συνολικά στοιχεία που αφορούν στα θέματα οδικής ασφάλειας και τροχονομικής αστυνόμευσης που συνέβησαν, κατά τη διάρκεια του μήνα Φεβρουαρίου του έτους 2017, στην εδαφική αρμοδιότητα των Διευθύνσεων Αστυνομίας Αχαΐας, Ηλείας, Αιτωλίας και Ακαρνανίας.
Η δημοσίευση των μηνιαίων στοιχείων συνοδεύεται με στατιστικά – αριθμητικά στοιχεία του αντίστοιχου περσινού μήνα.
Α. Τροχαία ατυχήματα
Στη εδαφική αρμοδιότητα της Γενικής Περιφερειακής Αστυνομικής Διεύθυνσης Δυτικής Ελλάδας σημειώθηκαν 42 τροχαία ατυχήματα έναντι 27 που είχαν συμβεί τον Φεβρουάριο του 2016. Ειδικότερα σημειώθηκαν :
- 8 θανατηφόρα ατυχήματα έναντι 4 τον Φεβρουάριο του 2016.
- 3 τροχαία ατυχήματα με σοβαρό τραυματισμό ατόμων έναντι 2 τον Φεβρουάριο του 2016.
- 31 τροχαία ατυχήματα με ελαφρύ τραυματισμό ατόμων έναντι 21 τον Φεβρουάριο του 2016.
Από τα τροχαία δυστυχήματα που συνέβησαν σε αστικές και αγροτικές περιοχές των νομών καταγράφηκαν συνολικά 56 παθόντες έναντι 42 τον Φεβρουάριο του 2016:
Ειδικότερα καταγράφηκαν :
- 9 νεκροί έναντι 4 τον Φεβρουάριο του 2016.
- 3 σοβαρά τραυματίες έναντι 3 τον Φεβρουάριο του 2016.
- 44 ελαφρά τραυματίες έναντι 35 τον Φεβρουάριο του 2016.
Τα κυριότερα αίτια των τροχαίων ατυχημάτων - δυστυχημάτων όπως προέκυψε από την αστυνομική τροχονομική έρευνα, ήταν :
- Υπερβολική ταχύτητα
- Κίνηση στο αντίθετο ρεύμα
- Οδήγηση υπό την επήρεια μέθης
- Παραβίαση προτεραιότητας
- Μη τήρηση απόστασης ασφαλείας
Β. Δράσεις τροχονομικής αστυνόμευσης
Οι Υπηρεσίες Τροχαίας της Περιφερειακής Αστυνομικής Διεύθυνσης Δυτικής Ελλάδας βρίσκονται σε διαρκή ετοιμότητα, εφαρμόζοντας συγκεκριμένο σχεδιασμό, που προβλέπει αυξημένα μέτρα οδικής ασφάλειας και τροχονομικής αστυνόμευσης για την ασφαλή κυκλοφορία των οχημάτων και των πολιτών, καθώς και για την πρόληψη και αποτροπή των ατυχημάτων σε όλο το οδικό της δίκτυο. Ενδεικτικά το μήνα Φεβρουάριο του 2017 συγκροτήθηκαν από τις Υπηρεσίες Τροχαίας 212 συνεργεία αλκοολομέτρησης, ενεργήθηκαν 4758 έλεγχοι διερεύνησης μέθης και διαπιστώθηκαν 205 παραβάσεις. Επιπλέον, το ίδιο χρονικό διάστημα βεβαιώθηκαν εκτός των άλλων και 2668 επικίνδυνες παραβάσεις.
Ειδικότερα βεβαιώθηκαν:
|
για υπερβολική ταχύτητα |
|
για μη χρήση κράνους κατά την οδήγηση |
|
για μη χρήση της ζώνης ασφαλείας κατά την οδήγηση |
|
για κίνηση στο αντίθετο ρεύμα |
|
για χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση |
|
για την παραβίαση προτεραιότητας |
|
για παραβίαση ερυθρού σηματοδότη |
|
για αντικανονικό προσπέρασμα |
|
για μη χρήση παιδικών καθισμάτων |
|
για Κ.Τ.Ε.Ο. |
|
για οδήγηση με φθαρμένα ελαστικά |
|
για επικίνδυνους ελιγμούς κατά την οδήγηση |
Γ. Συμβουλές Οδικής Ασφάλειας
Η Ελληνική Αστυνομία ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένη στα θέματα ασφαλούς οδήγησης και οδικής ασφάλειας, με σκοπό να συμβάλλει στη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων υπενθυμίζει σε όλους τους οδηγούς και τους χρήστες του οδικού δικτύου ότι η οδική ασφάλεια είναι υπόθεση όλων μας. Στο πλαίσιο αυτό οι οδηγοί οφείλουν να εφαρμόζουν τις διατάξεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, να οδηγούν με σύνεση και προσοχή, ανάλογα με τις επικρατούσες καιρικές συνθήκες και την κατάσταση του οδοστρώματος ακολουθώντας πάντα τις υποδείξεις και τις συμβουλές του προσωπικού της Τροχαίας.
Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι οδηγώ με ασφάλεια σημαίνει:
- Μαθαίνω και εφαρμόζω τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.
- Έχω διαρκώς τεταμένη την προσοχή μου στην οδήγηση και στον έλεγχο του οχήματος.
- Όταν οδηγώ δεν έχω καταναλώσει οινοπνευματώδη ποτά.
- Δεν παραβιάζω τα όρια ταχύτητας.
- Φορώ πάντα ζώνη ασφαλείας.
- Τοποθετώ τα παιδιά σε παιδικό κάθισμα, στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου και τους φορώ ζώνη ασφαλείας.
- Σε περίπτωση που οδηγώ ή είμαι συνεπιβάτης σε μοτοσικλέτα φορώ πάντα κράνος.
- Δεν κάνω αντικανονικά προσπεράσματα.
- Δεν παραβιάζω τον κόκκινο σηματοδότη.
- Σταματώ στο STOP και δίνω προτεραιότητα.
- Δεν μιλώ στο κινητό όταν οδηγώ.
- Δίνω προτεραιότητα στους πεζούς.
- Σέβομαι τα σήματα και τις υποδείξεις των τροχονόμων.
Γραφείο Τύπου Γεν. Αστ. Διεύθυνσης Περ. Δυτικής Ελλάδας
Περισσότερα...
Προσλήψεις εκτός ΑΣΕΠ στο Δημόσιο μέσω του ΟΑΕΔ
Την εξαίρεση από τις διαδικασίες πρόσληψης μέσω ΑΣΕΠ (διατάξεις των κεφαλαίων Α΄, Β΄ και Γ΄, του ν. 2190/1994) του προσωπικού που προσλαμβάνεται σε δήμους, περιφέρειες ή άλλες δημόσιες υπηρεσίες σε εκτέλεση ειδικών προγραμμάτων, τα οποία καταρτίζονται από τον ΟΑΕΔ, προβλέπει τροπολογία του υπουργείου Εργασίας, που κατατέθηκε στο νομοσχέδιο του υπουργείου Υγείας «Μεταρρύθμιση της διοικητικής οργάνωσης των υπηρεσιών ψυχικής υγείας και άλλες διατάξεις».
Παράλληλα, παρέχεται η δυνατότητα ένταξης σε ειδικά προγράμματα απασχόλησης στον δημόσιο τομέα, σε ομάδες ανέργων εγγεγραμμένων στα μητρώα του ΟΑΕΔ. Μέχρι σήμερα, η δυνατότητα αυτή δινόταν αποκλειστικά σε μακροχρόνια ανέργους.
Σκοπός του «έκτακτου αυτού μέτρου», όπως περιγράφεται από το υπουργείο Εργασίας, είναι η ανάσχεση της ανεργίας. Γι’ αυτό διευρύνεται η δυνατότητα σχεδιασμού και υλοποίησης προγραμμάτων απασχόλησης ορισμένου χρόνου στον δημόσιο τομέα σε ομάδες ανέργων με ομοειδή χαρακτηριστικά, όπως τον τομέα της προηγούμενης απασχόλησής τους, την επαγγελματική τους κατάρτιση, τους τίτλους σπουδών τους, ηλικιακή ομάδα κ.ά., με έμφαση στις ευπαθείς ομάδες. Οπως αναφέρεται στη διάταξη, «με κοινή απόφαση των υπουργών Εσωτερικών, Οικονομίας και Ανάπτυξης, Εργασίας και Οικονομικών και έπειτα από εισήγηση του Δ.Σ. του ΟΑΕΔ είναι δυνατή η ένταξη ομάδων ανέργων, με προτεραιότητα στους μακροχρόνια ανέργους και τις ευπαθείς ομάδες, εγγεγραμμένων στα μητρώα του ΟΑΕΔ, σε ειδικά προγράμματα απασχόλησης στον δημόσιο τομέα».
Με την ίδια τροπολογία δίνεται η δυνατότητα στους άνεργους εγγεγραμμένους στα μητρώα που πραγματοποίησαν έως και 70 ημερομίσθια ανά δωδεκάμηνο, να βεβαιώνουν συνεχή χρόνο ανεργίας, αφαιρουμένου του ως άνω χρόνου εργασίας τους και κάθε χρονικού διαστήματος κατά το οποίο δεν ήταν εγγεγραμμένοι άνεργοι. Με την προτεινόμενη διάταξη επιδιώκεται να ρυθμισθεί το συχνό φαινόμενο της «περιστασιακής εργασίας» των ανέργων που κρύβουν την απασχόληση αυτή για να μην απολέσουν την ιδιότητα του ανέργου και χάσουν τα όποια δικαιώματά τους.
Πηγή: kathimerini.gr
Επταήμερη παράταση για την παράδοση του έργου ζητά η Ολυμπία Οδός
Πραγματογνώμονα τον μετεωρολόγο Θοδωρή Κολυδά ορίζει το δημόσιο, προκειμένου να αποφανθεί για τις καιρικές συνθήκες του πρώτου 15νθημέρου Ιανουαρίου που σύμφωνα με την Ολυμπία Οδό καθήλωσαν την πορεία εργασιών στην Κορίνθου-Πατρών.
Η κοινοπραξία του αυτοκινητόδρομου επικαλείται λόγους ανωτέρας βίας και έχει ζητήσει παράταση μιας εβδομάδας, καθώς υποστηρίζει ότι την περίοδο από 6 έως 12 Ιανουαρίου, η κακοκαιρία που έπληξε με σφοδρότητα την Βορειοανατολική Πελοπόννησο, οδήγησε σε επιβράδυνση εργασιών. Για το λόγο η υπόθεση μεταφέρεται σε Επιτροπή Επίλυσης Τεχνικών Διαφορών.
Με βάση την συμφωνία μεταξύ ελληνικού δημοσίου και παραχωρησιούχου που υπογράφτηκε το περασμένο καλοκαίρι μετά από μαραθώνιες διαβουλεύσεις, όπως και στους άλλους αυτοκινητόδρομους, έτσι και στην Ολυμπία Οδό, ο οδικός άξονας, σε ότι αφορά την λειτουργική κυκλοφορία του δρόμου, θα ολοκληρώνονταν (πλην τεσσάρων σημείων). Η Ολυμπία Οδός είναι το πρώτο οδικό έργο που ζητά επισήμως από το υπουργείο Υποδομών, πίστωση χρόνου για την παράδοσή του. Το δημόσιο, έχει αμφισβητήσει το αίτημα για παράταση λόγω ανωτέρω βίας, επισημαίνοντας ότι «μέχρι τα τέλη ∆εκεµβρίου οι καιρικές συνθήκες ήταν πολύ καλές (δηλαδή ολόκληρο το φθινόπωρο και ο πρώτος µήνας του χειµώνα) και δεν δηµιουργήθηκε κανένα πρόβληµα στην εκτέλεση των εργασιών λόγω καιρού. Παρ'όλα αυτά η πρόοδος του έργου δεν ήταν κατά την περίοδο αυτή σύµφωνη µε το χρονοδιάγραµµα «Στόχου» και οι καθυστερήσεις που έχουν καταγραφεί έως τα τέλη Νοεµβρίου 2016 από τον Ανεξάρτητο Μηχανικό είναι σηµαντικές». Ζήτησε μάλιστα από τον ΑΜ του έργου να διαπιστώσει εάν οι ημερομηνίες από Παρασκευή 6 Ιανουαρίου ημέρα των Θεοφανίων έως Κυριακή 8 Ιανουαρίου που είναι αργίες, μπορούν να υπολογιστούν ως εργάσιμες μέρες.
Ο ΑΜ απεφάνθη ότι "το χρονοδιάγραμμα βασίζεται σε ημερολογιακό πρόγραμμα 7 εργάσιμων ημερών και άρα από την άποψη του χρονικού προγραμματισμού, κάθε ημέρα είναι εργάσιμη. Συνεπώς, κατά τον Α.Μ., ο αριθμός των ημερών που επηρεάστηκαν από το Γεγονός Ανωτέρας Βίας, είναι επτά". Το υπουργείο τονίζει πάντως ότι καμία παράταση δεν μπορεί να χορηγηθεί στην απόφαση της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την λειτουργική ολοκλήρωση του αυτοκινητοδρόμου στα τέλη Μαρτίου 2017, όπως αυτή περιλαμβάνεται στην από 25-07-2016 συμφωνία.
Πηγή: thebest.gr
Αντιδράσεις για προκήρυξη στο Ανοιχτό Πανεπιστήμιο: Χάνουν μόρια όσοι έχουν ξαναδιδάξει!
«Αρνητική» μοριοδότηση μίας μονάδας για κάθε έτος που έχει κάποιος ξαναδιδάξει, ενώ μοριοδοτούνται με 20 μονάδες όσοι δεν είχαν καμία σχέση με το πανεπιστήμιο - Απαράδεκτο, «τιμωρητικό» αντικίνητρο για τους υποψήφιους που για χρόνια έχουν προσφέρει διδακτικό έργο στο ΕΑΠ, λέει ο σύλλογος διδασκόντων.
Πλήθος αντιδράσεων έχει ξεσηκώσει η προκήρυξη για μέλη Συνεργαζόμενου Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΣΕΠ) του Ανοιχτού Πανεπιστημίου για τα ακαδημαϊκά έτη 2017 - 2020, καθώς περιέχει κριτήρια τουλάχιστον... πρωτότυπα!
Όπως καταγγέλλει ο σύλλογος διδασκόντων του ΕΑΠ, ένα από αυτά είναι η αρνητική μοριοδότηση υποψηφίων που έχουν διδάξει ξανά στο Ανοιχτό Πανεπιστήμιο, οι οποίοι για κάθε έτος διδασκαλίας χάνουν μία μονάδα! Αντίστοιχα, πριμοδοτούνται με 20 μονάδες υποψήφιοι που δεν είχαν ποτέ ξανά σχέση με το ίδρυμα. Επίσης, ο σύλλογος αναφέρει χαρακτηριστικά πως ορίζεται «κριτήριο διαθεσιμότητας», του πόσο «έτοιμος» είναι δηλαδή κάποιος να προσφέρει τις υπηρεσίες του.
Η συγκεκριμένη Προκήρυξη αφορά Μέλη ΣΕΠ των 6 Προπτυχιακών και 27 Μεταπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών του ΕΑΠ που λειτουργούν με ετήσιες Θεματικές Ενότητες. Ο όρος της αρνητικής μοριοδότησης, «συνιστά ένα απαράδεκτο και άδικο "τιμωρητικό" αντικίνητρο για τους υποψήφιους που για χρόνια έχουν προσφέρει διδακτικό έργο στο ΕΑΠ και έχουν συντελέσει στην ανάπτυξη των θεματικών ενοτήτων και του προσφερόμενου διδακτικού υλικού. (Ας σημειωθεί πως η "αρνητική μοριοδότηση" στο Δημόσιο συνδέεται μόνο με "πειθαρχικές ποινές" και όχι με προσόντα γνώσης και εμπειρίας). Υπογραμμίζεται μάλιστα ότι ανάμεσα σε εκείνους που πλήττονται περισσότερο είναι εκείνοι οι ΣΕΠ, οι οποίοι για χρόνια έχουν ως μόνη κύρια εργασία το ΕΑΠ και που ενδέχεται ξαφνικά να βρεθούν άνεργοι», σημειώνει ο σύλλογος. Για το θέμα κατέθεσε ερώτηση προς τον υπουργό Παιδείας Κώστα Γαβρόγλου ο βουλευτής της Δημοκρατικής Συμπαράταξης Θεόδωρος Παπαθεοδώρου, που σημειώνει πως «Τα παραπάνω κριτήρια παραβιάζουν κάθε έννοια Δικαιοσύνης, ισονομίας, ακαδημαϊκής αξιοκρατίας και ισότητας της κρίσης. Αποκαλύπτουν δε, την πρόθεση της Διοικούσας Επιτροπής για "μαζικές εκκαθαρίσεις" υποψηφιοτήτων, κατά την διαδικασία αξιολόγησης».
Ολόκληρη η ερώτηση του κ. Παπαθεοδώρου:
«Η προκήρυξη για την επιλογή των Μελών ΣΕΠ στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο για την περίοδο 2017-2020 εμπεριέχει για πρώτη φορά κριτήρια προδήλως αντισυνταγματικά, αυθαίρετα και ξένα ως προς την αναγκαία ακαδημαϊκή αξιολόγηση των υποψηφίων. Συγκεκριμένα, για πρώτη φορά εισάγεται το ασαφές κριτήριο της "διαθεσιμότητας", σύμφωνα με το οποίο ο υποψήφιος καλείται να αιτιολογήσει την διαθεσιμότητα του, να προσφέρει τις υπηρεσίες του στο ΕΑΠ, σε συνάρτηση με την κύρια επαγγελματική ιδιότητα και τις άλλες επαγγελματικές δραστηριότητες και δεσμεύσεις του. Επίσης για πρώτη φορά εισάγεται προς αξιολόγηση το κριτήριο της αρνητικής μοριοδότησης για τους υποψηφίους που έχουν διατελέσει παλαιότερα μέλη ΣΕΠ, σύμφωνα με το οποίο αφαιρείται από τον υποψήφιο μία μονάδα για κάθε έτος προηγούμενης συνεργασίας του με το ΕΑΠ. Αντίστοιχα, προστίθενται είκοσι μόρια σε Υποψήφιους που δεν είχαν ποτέ προσληφθεί στο ΕΑΠ. Τα παραπάνω κριτήρια παραβιάζουν κάθε έννοια Δικαιοσύνης, ισονομίας, ακαδημαϊκής αξιοκρατίας και ισότητας της κρίσης. Αποκαλύπτουν δε, την πρόθεση της Διοικούσας Επιτροπής για «μαζικές εκκαθαρίσεις» υποψηφιοτήτων, κατά την διαδικασία αξιολόγησης.
Η πολιτική χειραγώγηση του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου συνεχίζεται πλέον απροκάλυπτα, απομειώνοντας το ακαδημαϊκό κύρος του Ιδρύματος και θέτοντας σε κίνδυνο την λειτουργία και την ποιότητα των παρεχόμενων στους φοιτητές Προγραμμάτων Σπουδών.
Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
Προτίθεται να ζητήσει άμεσα από την Διοικούσα Επιτροπή του ΕΑΠ τον επαναπροσδιορισμό των κριτηρίων επιλογής των υποψηφίων, ιδιαίτερα όταν η προθεσμία υποβολής υποψηφιοτήτων διαρκεί από σήμερα 6-3-2017 μέχρι 7-4-2017;
Τι προτίθεται να πράξει για την αποκατάσταση της ακαδημαϊκής αξιοκρατίας στο Ίδρυμα»;
Ολόκληρη η ανακοίνωση του συλλόγου διδασκόντων:
Αναφορικά με την Προκήρυξη θέσεων μελών Συνεργαζόμενου Εκπαιδευτικού Προσωπικού 2017-2020
Η νέα προκήρυξη θέσεων Μελών Συνεργαζόμενου Εκπαιδευτικού Προσωπικού 2017-2020 του ΕΑΠ, που αναρτήθηκε επίσημα στη Διαύγεια στις 4.3.2017, όχι μόνο έρχεται σε αντίθεση με τις τελευταίες δημόσιες δηλώσεις των υπευθύνων για αναβάθμιση του ακαδημαϊκού ρόλου του, αλλά θέτει και σοβαρότατα ζητήματα νομικά, υιοθετώντας κριτήρια αξιολόγησης διάτρητα και αντισυνταγματικά, τα οποία εύκολα προσβάλλονται νομικά. Ήδη από την περσινή ακαδημαϊκή χρονιά η ΔΕ του ΕΑΠ διακηρύσσει ως κύριο προγραμματικό στόχο της την ακαδημαϊκή αναβάθμιση του Ιδρύματος και την ανανέωση των Προγραμμάτων Σπουδών. Βασική προϋπόθεση για την επίτευξη αυτού του στόχου είναι η στελέχωση του ΕΑΠ με εκπαιδευτικούς λειτουργούς εγνωσμένων ακαδημαϊκών προσόντων. Τα δημοσιευμένα κριτήρια αξιολόγησης των υποψηφίων μελών ΣΕΠ για την τριετία 2017-2020, τα οποία βρίσκονται σε καταφανή αντίθεση με τις προτάσεις που κατατέθηκαν από τα ίδια τα ακαδημαϊκά όργανα του ΕΑΠ αλλά και τις προτάσεις του Συλλόγου Διδασκόντων του ΕΑΠ, δεν υπηρετούν τον παραπάνω στόχο. Όχι μόνο δεν ανταποκρίνονται σε κανένα από τα καθιερωμένα συστήματα και μοντέλα ακαδημαϊκής αξιολόγησης για την επιλογή εκπαιδευτικού προσωπικού, αλλά και πλήττουν την ίδια την αποτελεσματικότητα και το κύρος της αξιολόγησης, δημιουργώντας την εικόνα μιας «ευκαιριακής» επιλογής των μελών ΣΕΠ, σε μια κρίσιμη στιγμή ακαδημαϊκής αναμόρφωσης του ΕΑΠ. Η εφαρμογή τέτοιου είδους πολιτικών θίγει το εκπαιδευτικό έργο και την ακαδημαϊκή αξιοπιστία του ΕΑΠ και συντελεί στην, ευκταία από κάποιους, μετατροπή του από Ανώτατο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα σε Ίδρυμα Τεχνικής Κατάρτισης.
Πιο συγκεκριμένα:
Η νέα Προκήρυξη εισάγει ένα αντιφατικό σύστημα αξιολόγησης, το οποίο εμπεριέχει ένα μείγμα «θετικής» και «αρνητικής» μοριοδότησης, με εμφανή σύγχυση στον προσανατολισμό και τους στόχους της στελέχωσης του εκπαιδευτικού δυναμικού του ΕΑΠ. Για παράδειγμα, η εμπειρία στην Α.Εξ.ΑΕ μοριοδοτείται θετικά, συγχρόνως όμως μοριοδοτείται αρνητικά η προϋπηρεσία στο ΕΑΠ. Η διαθεσιμότητα μοριοδοτείται θετικά, αλλά η αποκλειστική πρότερη εργασία στο ίδιο το Ίδρυμα μοριοδοτείται αρνητικά κ.ο.κ.
Ειδικότερα το κριτήριο της "Ανανέωσης του Συνεργαζόμενου Εκπαιδευτικού Προσωπικού του ΕΑΠ", δηλαδή της αρνητικής μοριοδότησης της προϋπηρεσίας στο ΕΑΠ, πέραν του ότι είναι διάτρητο, καθώς παραβιάζει βασικές συνταγματικές αρχές, αντίκειται στα κριτήρια αξιολόγησης του ανθρώπινου δυναμικού όλων των υπολοίπων ΑΕΙ της χώρας αλλά και του ευρύτερου δημόσιου ή ιδιωτικού εργασιακού χώρου εν γένει. Επιπλέον συνιστά ένα απαράδεκτο και άδικο «τιμωρητικό» αντικίνητρο για τους υποψήφιους που για χρόνια έχουν προσφέρει διδακτικό έργο στο ΕΑΠ και έχουν συντελέσει στην ανάπτυξη των θεματικών ενοτήτων και του προσφερόμενου διδακτικού υλικού. (Ας σημειωθεί πως η «αρνητική μοριοδότηση» στο Δημόσιο συνδέεται μόνο με «πειθαρχικές ποινές» και όχι με προσόντα γνώσης και εμπειρίας). Υπογραμμίζεται μάλιστα ότι ανάμεσα σε εκείνους που πλήττονται περισσότερο είναι εκείνοι οι ΣΕΠ, οι οποίοι για χρόνια έχουν ως μόνη κύρια εργασία το ΕΑΠ και που ενδέχεται ξαφνικά να βρεθούν άνεργοι. Ως προς το κριτήριο της διαθεσιμότητας που εισάγεται, ο ΣΔΕΑΠ θεωρεί θεμιτή και δίκαιη την ενίσχυση τόσο των νέων επιστημόνων όσο και των επιστημόνων που δεν έχουν κάποια κύρια απασχόληση, με την προϋπόθεση ότι δεν θίγει τα ίδια τα ακαδημαϊκά κριτήρια, γίνεται με έγκυρο και αδιάβλητο τρόπο. Εντούτοις ο τρόπος με τον οποίο περιγράφεται η έννοια της διαθεσιμότητας στην προκήρυξη είναι εξαιρετικά ασαφής, καθώς δεν προσδιορίζονται οι συγκεκριμένες διαφορετικές κατηγορίες εργασιακής σχέσης, ούτε γίνεται αναλυτική ποσοτικοποίηση τους, και ως εκ τούτου ενέχει μεγάλη πιθανότητα καταχρηστικής ερμηνείας. Η πιθανότητα αυτή ενισχύεται από τη στιγμή που δεν προσδιορίζεται στην προκήρυξη ένας έγκυρος τρόπος πιστοποίησης της διαθεσιμότητας, καθώς αυτή προκύπτει σύμφωνα με δήλωση του ίδιου του ΣΕΠ για ανάληψη καθηκόντων από το ΕΑΠ, και συνοδεύεται από αδόκιμες διαδικασίες εξακρίβωσης με προφορικές συνεντεύξεις, που αφορούν μελλοντικούς σχεδιασμούς και πιθανές εργασιακές δεσμεύσεις. Η προκήρυξη περιέχει όμως και μια σειρά άλλων αντιφάσεων. Παραδείγματος χάριν, εάν στόχος του ΕΑΠ είναι η «ανανέωση του συνεργαζόμενου εκπαιδευτικού προσωπικού» και η στελέχωσή του με νέους επιστήμονες, ποιους και τι ακριβώς εξυπηρετεί το να λαμβάνεται υπόψη το διδακτικό, ερευνητικό και συγγραφικό έργο της τελευταίας δεκαετίας και όχι της τελευταίας πενταετίας, όπως ίσχυε μέχρι τώρα; Γιατί τα αποτελέσματα της εσωτερικής αξιολόγησης έχουν τόσο χαμηλή μοριοδότηση, η οποία επιπλέον μηδενίζεται τελείως, εφόσον δεν προσαυξάνει καθόλου τη μοριοδότηση έναντι των νέων υποψηφίων;
Από την πλευρά του ο ΣΔΕΑΠ είχε προτείνει την καθαρή λύση μιας δίκαιης ποσόστωσης υπέρ των επιστημόνων που δεν έχουν κάποια άλλη σταθερή σχέση εργασίας με ακαδημαϊκά, αντικειμενικά και γι’ αυτό έναντι πάντων αδιάβλητα κριτήρια. Ο ΣΔΕΑΠ αντιτίθεται στη μετατροπή των ΣΕΠ σε ευκαιριακούς, αναλώσιμους και εργασιακά ανασφαλείς εκπαιδευτικούς λειτουργούς υπό καθεστώς ελαστικών μορφών απασχόλησης, καθώς και στο σχέδιο μετατροπής του ΕΑΠ σε ΙΕΚ που θα λειτουργεί με όρους ιδιωτικής εταιρείας και θα προσλαμβάνει αντί πινακίου φακής «ασκουμένους» δήθεν «εργολάβους» με συμβάσεις «έργου» και μπλοκάκια αντί εξαρτημένης εργασίας, παρά τις προεκλογικές δεσμεύσεις της κυβέρνησης για την κατάργησή τους.
Για τους παραπάνω λόγους ο ΣΔΕΑΠ απαιτεί την άμεση απόσυρση της προκήρυξης και τη σύνταξη νέας με ακαδημαϊκά και δίκαια για όλους κριτήρια αξιολόγησης.
Για το ΔΣ του ΣΔΕΑΠ
Η πρόεδρος Η γ. γραμματέας
Π. Αποστολή Γ. Κατσιαμπούρα
Αυτό είναι το τραγούδι που στέλνει φέτος η Ελλάδα στην Eurovision
H ψηφοφορία για τα τρία τραγούδια της Demy που διαγωνίστηκαν για τον τελικό της Eurovision 2017 ολοκληρώθηκε λίγο πριν τα μεσάνυχτα και το κοινό επέλεξε το «This is love» του Δημήτρη Κοντόπουλου.
Το τραγούδι αυτό συγκέντρωσε εκτός από την πλειοψηφία του televoting και την προτίμηση των επιτροπών από ελληνικές κοινότητες της Ομογένειας. Η ποσόστωση στην ψήφο ήταν 70% από το κοινό (μέσω televoting) και 30% από την κριτική επιτροπή. This is love Σύνθεση – παραγωγή: Δημήτρης Κοντόπουλος. Στίχοι: Romy Papadea & John Ballard. Ο 62ος Διαγωνισμός Τραγουδιού της Eurovision 2017 θα γίνει τον Μάιο στο Κίεβο της Ουκρανίας.
Πηγή: lifo.gr