×

Προειδοποίηση

JUser: :_load: Αδυναμία φόρτωσης χρήστη με Α/Α (ID): 708

Ενενήντα λεπτά θα διαρκέσει η επίσημη επίσκεψη του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα στην Αμαλιάδα για τα εγκαίνια του Μουσείου Νίκου Μπελογιάννη την Δευτέρα 27 Μαρτίου. Ο πρωθυπουργός θα συνοδεύεται και από τον Πρόεδρο της Βουλής κ. Νίκο Βούτση.

Ο πρωθυπουργός και ο πρόεδρος της Βουλής θα φθάσουν στην Αμαλιάδα λίγο μετά τις 12 της Δευτέρας. Η πομπή θα σταματήσει στην οδό Ελευθερίου Βενιζέλου, στο ύψος της Πύρρωνος.  Εκεί τους επίσημους προσκεκλημένους θα υποδεχθούν βουλευτές,  ο Περιφερειάρχης Δυτ. Ελλάδος κ. Απ. Κατσιφάρας ο   δήμαρχος  Ήλιδος κ. Χρήστος Χριστοδουλόπουλος, ενώ πίσω τους θα βρίσκονται πρόεδροι των δημοτικών παρατάξεων, αντιδήμαρχοι  και μέλη του δημοτικού συμβουλίου.

 

Αποκλεισμός δρόμων

Από τις 11 το πρωΐ θα έχουν αποκλειστεί οι δρόμοι που περικλείουν το βιοκλιματικό πάρκο και το δημαρχείο. Δηλαδή το κέντρο της πόλης. Αν και δεν έχει ακόμη αποσαφηνιστεί , τα καταστήματα θα είναι ανοικτά, αν και η κίνηση πεζών θα απαγορεύεται στις οδούς που είναι παράλληλες με το βιοκλιματικό πάρκο. Επίσης είναι άγνωστο τι θα γίνει με τα δρομολόγια του ΚΤΕΛ, από τις 11.45 μέχρι και τις 12.30, ώρα που θα αναμένεται η άφιξη των επισήμων και θα πραγματοποιείται η τελετή κατάθεσης στεφάνων.

 

Κατάθεση στεφάνων

Η εκδήλωση θα ξεκινήσει με κατάθεση στεφάνων στην προτομή του Νίκου Μπελογιάννη που βρίσκεται στο βιοκλιματικό πάρκο, πίσω από την Παπαχριστοπούλειο Βιβλιοθήκη.  Στεφάνια θα καταθέσουν ο πρωθυπουργός, ο πρόεδρος της Βουλής,ο δήμαρχος, πρόεδροι δημοτικών παρατάξεων και ενδεχομένως και ο Περιφερειάρχης.

 

Πεζή προς το Μουσείο

Μετά την τελετή κατάθεσης στεφάνων η πομπή των επισήμων θα κατευθυνθεί πεζή μέσα από την πλατεία προς την  οδό Αρχαίας Ήλιδος με κατεύθυνση το σημείο όπου βρίσκεται το Μουσείο Νίκου Μπελογιάννη.  Στη γωνία των οδών Καλαβρύτων και Φιλικής Εταιρείας θα έχει τοποθετηθεί  μικρή εξέδρα  όπου από εκεί θα εκφωνηθούν σύντομοι χαιρετισμοί και ομιλίες, με θέμα τα εγκαίνια του Μουσείου.

 

Πολιτικά εγκαίνια

Αμέσως μετά τις ομιλίες ο Πρωθυπουργός, ο πρόεδρος της Βουλής, βουλευτές, ο Περιφερειάρχης ,ο δήμαρχος  και περιορισμένος αριθμός Περιφερειακών και δημοτικών συμβούλων θα ανέβουν  στον πρώτο όροφο του κτιρίου Μπελογιάννη , στο Μουσείο όπου θα τελεστούν σε εγκαίνια που δεν περιλαμβάνουν θρησκευτική τελετή.

 

Στο δημαρχείο

Αμέσως μετά οι επίσημοι θα μεταβούν πεζή στο Δημαρχείο μέσω της οδού Φιλικής Εταιρείας. Ο δήμαρχος θα υποδεχθεί τον πρωθυπουργό και τον πρόεδρο της Βουλής στο γραφείο του, όπου θα έχουν ολιγόλεπτη συζήτηση και στη συνέχεια θα ακολουθήσει μικρή δεξίωση στο φουαγιέ. Λίγο πριν τις δύο το μεσημέρι οι επίσημοι προσκεκλημένοι θα αναχωρήσουν, προφανώς για την Αθήνα.

Αστακός η Αμαλιάδα

Από την Κυριακή το απόγευμα (26 Μαρτίου) θα βρίσκονται στην Αμαλιάδα αρκετοί αστυνομικοί από την Αθήνα. Πρόκειται για άνδρες της προσωπικής φρουράς του πρωθυπουργού και του προέδρου της Βουλής και όχι μόνο. Την ευθύνη για την ασφάλεια των υψηλών προσκεκλημένων έχει αναλάβει ο Φρούραρχος της Βουλής  ο Ηλείος κ. Κώστας Κυριαζόπουλος, ο οποίος θα βρίσκεται από την Κυριακή στην Αμαλιάδα.

Πηγή: patrisnews.com

Τρίτη, 14 Μαρτίου 2017 20:01

O θρυλικός Ζήκος έγινε έγχρωμος

Η τηλεόραση του ΑΝΤ1 εξασφάλισε το φιλμ σε high definition και πλήρες χρωμάτων και θα το προβάλλει το Σάββατο 18 Μαρτίου.

Μια από τις πιο δημοφιλείς κωμωδίες με πρωταγωνιστή τον Κώστα Χατζηχρήστο («Της κακομοίρας») επιστρέφει 54 χρόνια μετά την πρώτη προβολή της, έγχρωμη και το ίδιο απολαυστική. 

Η τηλεόραση του ΑΝΤ1 εξασφάλισε το φιλμ σε high definition και πλήρες χρωμάτων και θα το προβάλλει το Σάββατο 18 Μαρτίου στις 20.00 για πρώτη παγκόσμια προβολή.

Ο παραγιός του μπακάλη, επονομαζόμενος και Ζήκος κάνει άνω - κάτω μια ολόκληρη γειτονιά, κάπου στην Αθήνα, στη μεταπολεμική Ελλάδα της φτώχειας και των λαϊκών συνοικιών. Ένα παράταιρο συνοικέσιο ανάμεσα στο αφεντικό του και μια νέα κοπέλα της γειτονιάς, ένας ατελέσφορος έρωτας και οι ξεκαρδιστικές ατάκες του Μπακαλόγατου αποτελούν από τις πιο cult, λαϊκές και αυθεντικές στιγμές του ελληνικού κινηματογράφου.

Δείτε το trailer πιο κάτω.

πηγή: Πρώτο Θέμα

Ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών Πελοποννήσου και Δυτικής Ελλάδος και η Euler Hermes Hellas έχουν την τιμή να σας προσκαλέσουν στην παρουσίαση με θέμα: «Η Αναγκαιότητα και τα Οφέλη της Ασφάλισης Πιστώσεων στο Σύγχρονο Επιχειρηματικό Περιβάλλον» η οποία θα πραγματοποιηθεί στις 15 Μαρτίου 2017, ημέρα Τετάρτη και ώρα 19.00, στο ξενοδοχείο PORTO RIO HOTEL (αίθουσα ΑΚΡΟΠΟΛΗ 3) στο Ρίο της Πάτρας.

Στο πλαίσιο της παρουσίασης, μετά και την ανάλυση της παρούσας οικονομικής κατάστασης και του διεθνούς εμπορίου, θα αναπτυχθεί η αναγκαιότητα της Ασφάλισης Πιστώσεων και θα αναλυθούν οι υπηρεσίες που προσφέρουν , μέσα από την εφαρμογή σύγχρονων λύσεων.

Τέλος, θα παρουσιαστούν τα σημαντικότερα οφέλη που προκύπτουν από την Ασφάλιση Πιστώσεων, τα οποία συμβάλλουν ουσιαστικά στην ανάπτυξη των επιχειρήσεων.

Θα αποτελούσε ιδιαίτερη τιμή για εμάς η παρουσία σας.

Μετά την παρουσίαση θα ακολουθήσει cocktail.

Για δηλώσεις συμμετοχής καλέστε στο 2610 620815.

Πρόγραμμα

«Η Αναγκαιότητα και τα Οφέλη της Ασφάλισης Πιστώσεων στο Σύγχρονο Επιχειρηματικό Περιβάλλον» Πάτρα, 15 Μαρτίου 2017

Ξενοδοχείο PORTO RIO HOTEL (αίθουσα ΑΚΡΟΠΟΛΗ 3)ου Ηλείας

18:30 – 19:00

Καφές – Πέρας προσέλευσης

19:00 – 19:15

Χαιρετισμοί

19:15 – 19:40

Η παγκόσμια οικονομική κατάσταση και η αναγκαιότητα της Ασφάλισης Πιστώσεων,

Νικόλας Μπαδήμας, Εμπορικός Διευθυντής Euler Hermes Hellas

19:40 – 20:10

Ασφάλιση Πιστώσεων 2017 - Ένα χρήσιμο εργαλείο διασφάλισης και ανάπτυξης των επιχειρήσεων,

Γιώργος Κουτούζος, Διευθυντής Ανάπτυξης Εργασιών Euler Hermes Hellas

20:10 – 20:30

Ερωτήσεις - Συζήτηση

 

 

 

Τρίτη, 14 Μαρτίου 2017 12:35

Τα χρυσά κουτάλια του ΣΥΡΙΖΑ

1.329.00 δηλώνει περιουσία ο Δημήτρης Παπαδημούλης, 897.000 διαθέτει ο Τσακαλώτος, 909.500 ευρώ έχει στο εξωτερικό η Νάντια Βαλαβάνη, 827.000 ο Σταθάκης (συν το εκατομμύριο που ξέχασε να δηλώσει), πάνω από 1 εκατομμύριο κατέχει ο Δημήτρης Τσουκαλάς. Πολλά άλλα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ έχουν λίγο πάνω-λίγο κάτω από 500.000 ευρώ σε καταθέσεις. Είναι γνωστά τα ονόματα.

Κατάπιαμε αμάσητη την είδηση γιατί η Αριστερά είχε φροντίσει τα προηγούμενα χρόνια να εμπλουτίσει τον μύθο της με την ιδέα του τίμιου διανοητή, γαλουχημένου με αξίες και ήθος. Η Αριστερά, στο παραμύθι του 19ου και 20ού αιώνα, ήταν συνυφασμένη με την ανιδιοτελή μάχη υπέρ της αγνής λαϊκής ψυχής. Ρομπέν της φτωχολογιάς, εχθροί του κεφαλαίου! Δεν θυμηθήκαμε ότι ιστορικά οι κομμουνιστές ηγέτες ήταν και ζάπλουτοι και διεφθαρμένοι. Ο Στάλιν είχε πλούτο και διέθετε ντάτσα στη λίμνη Ρίτσα της Γεωργίας που θα ζήλευαν πολλοί αιμοβόροι καπιταλιστές: ένα παλάτι που κολυμπούσε στη χλιδή, χτισμένο το 1947.

Οχι ένα, αλλά δύο παλάτια είχε χτίσει για πάρτη του και ο κομμουνιστής δικτάτορας Τσαουσέσκου, ο οποίος κατέκλεψε και κατέστρεψε τη Ρουμανία, πριν τον σβήσει η οργή της αλλαγής. Και να μην ξεχάσουμε τον σύντροφο πολλών Συριζαίων Φιντέλ Κάστρο, ο οποίος σε μια Κούβα που λιμοκτονούσε, είχε αμύθητη περιουσία, ιδιωτικό νησί, 20 πολυτελείς κατοικίες. Σε αυτούς τους «ανιδιοτελείς» κομμουνιστές θα προσθέσει ο ιστορικός του μέλλοντος και τον φρενοβλαβή δικτάτορα της Βόρειας Κορέας και τον ομόλογό του Νικολάς Μαδούρο, που έχουν ισοπεδώσει τις χώρες τους και τους λαούς τους πλουτίζοντας.

Καμία σύγκριση με το σημερινό καθεστώς ΣΥΡΙΖΑ. Τα ποσά είναι διαφορετικά, το ίδιο και τα ιστορικά μεγέθη.

Ομως το κακό με τον πλούτο στελεχών της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ παρατραβάει, επαναλαμβάνεται, επεκτείνεται, προκαλεί.

Τα πρόσφατα κρούσματα:

Αύξηση κατά 79,5%(!) πήραν δύο στελέχη του ΟΔΔΗΧ. Ο Μουζάλας έδωσε αύξηση 50% στη διευθύντρια Υποδοχής μεταναστών. Ο επικεφαλής του ΔΕΣΦΑ χάρισε προαγωγή και εφάπαξ 250 χιλιάδων ευρώ στον εαυτό του. Στραγγίζουν τα αποθεματικά των υπουργείων προκειμένου να καλυφθούν οι πληρωμές των νέων μετακλητών και ειδικών συμβούλων που προστίθενται στα γραφεία υπουργών. Και η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ κατόρθωσε να εξαιρέσει τους βουλευτές από την εισφορά αλληλεγγύης που πληρώνουν, ματώνοντας όλοι οι υπόλοιποι Ελληνες.

Τα παραδείγματα δεν είναι λίγα, για να τα καταπιούμε πάλι αμάσητα. Και ίσως τα κρούσματα πολλαπλασιαστούν όσο γίνεται φανερό ότι ο ΣΥΡΙΖΑ χάνει τις επόμενες εκλογές. Το εξοργιστικό είναι ότι για όλους τους Ελληνες που δεν ανήκουν στην νομενκλατούρα της κυβέρνησης αντιστοιχούν μισθοί πείνας στα 500 ευρώ, φορολογητέα. Ο,τι ψίχουλα κερδίζουν οι Ελληνες με τον ιδρώτα τους καταλήγει στην εφορία. Για τις τσέπες που στράγγιξαν προβλέπονται κατασχέσεις και τα δάνεια στα «κοράκια». Μας έμεινε ως αριστερό μπόνους η Θεανώ Φωτίου, που όνειρό της είναι να μοιράζει μια μέρα επίδομα αλληλεγγύης στα 10 εκατομμύρια Ελληνες που θα έχουν εξαθλιωθεί.

Και η πρώτη φορά Αριστερά ρίχνει κροκοδείλια δάκρυα, σφιχταγκαλιασμένη με το Μνημόνιο. Το σύγχρονο παραμύθι της Αριστεράς διανέμεται καθημερινά στα τηλεπαράθυρα και στις ομιλίες του πρωθυπουργού. Ο οποίος, παρεμπιπτόντως, όσο μένει σε βίλα με πολυτελή χαλιά (Μαξίμου), τόσο φαρδαίνει το χαμόγελό του για εμάς τους υπόλοιπους.

Σοφία Γιαννακά
Πηγή: iefimerida.gr

Τα σκληρά μέτρα και οι φόροι αναγκάζουν πολλούς φορολογουμένους να αποποιούνται τις κληρονομιές ακινήτων ή να τα εκχωρούν, καθώς δεν έχουν τη δυνατότητα να πληρώσουν τον σχετικό φόρο στο ελληνικό Δημόσιο.

Την ίδια στιγμή, η φορολογική διοίκηση κατάσχεσε το 2016 χιλιάδες ακίνητα, ξεπερνώντας κάθε προηγούμενο. Σύμφωνα με σχετικά στοιχεία που παρουσίασε η Alpha Αστικά Ακίνητα στο πρόσφατο συνέδριο του ΕΛΙΕ (Ελληνικό Ινστιτούτο Εκτιμητικής), το 2016 οι κατασχέσεις ακινήτων και οι αποποιήσεις κληρονομιών ήταν αυξημένες περίπου κατά 73%. Συγκεκριμένα, το προηγούμενο έτος από κατασχέσεις, αποποιήσεις, ή εκχωρήσεις, λόγω οφειλών φυσικών και νομικών προσώπων περιήλθαν στο ελληνικό Δημόσιο 10.500 ακίνητα έναντι 6.079 ακινήτων το 2013.

Ωστόσο, είναι άγνωστο το τι γίνονται τα ακίνητα αυτά, καθώς τα προγράμματα πλειστηριασμών του Δημοσίου είναι περιορισμένα. Για παράδειγμα, το διάστημα αυτό έχουν αναγγελθεί προγράμματα πλειστηριασμών για 24 ακίνητα. Οπως επίσης άγνωστο είναι το απόθεμα των ακινήτων που έχει περιέλθει στο Δημόσιο από κατασχέσεις ή εκχωρήσεις ακινήτων. Το μόνο βέβαιο είναι πως πρόκειται για ακίνητα που απαξιώνονται σε καθημερινή βάση, γεγονός που καθιστά όλο και δυσκολότερη την εύρεση αγοραστών στο μέλλον. Αυτό όμως που δείχνει την οικονομική ανέχεια είναι οι αποποιήσεις κληρονομιών και οι εκχωρήσεις ακινήτων προκειμένου να πληρωθούν οφειλές προς το Δημόσιο. Χιλιάδες φορολογούμενοι δεν μπορούν να πληρώσουν τον φόρο κληρονομιάς, ενώ άλλοι οι οποίοι αδυνατούν να ενταχθούν στη ρύθμιση των 12 δόσεων για την πληρωμή των οφειλών τους αναγκάζονται να εκχωρούν τα σπίτια τους. Και δυστυχώς ο νόμος ορίζει ότι τυχόν διαφορά από την πώληση του ακινήτου δεν δίδεται στον οφειλέτη. Συγκεκριμένα, διάταξη (του 2014) ορίζει ότι «με πράξη της φορολογικής διοίκησης, επιτρέπεται η εξόφληση του συνόλου ή μέρους οφειλόμενου φόρου κληρονομιάς από οφειλέτη που βρίσκεται σε αδυναμία να τον καταβάλει με μετρητά, έπειτα από αίτησή του, με μεταβίβαση στο ελληνικό Δημόσιο της πλήρους κυριότητας ολόκληρου αξιόλογου κληρονομιαίου ή άλλου ακινήτου, το οποίο βρίσκεται εντός σχεδίου πόλης και δεν βαρύνεται με οποιοδήποτε εμπράγματο δικαίωμα, αγωγή ή άλλο βάρος. Σε καμία περίπτωση δεν αποδίδεται στον οφειλέτη η τυχόν διαφορά μεταξύ της αξίας του ακινήτου που προσφέρεται και του φόρου κληρονομιάς που οφείλεται».

Αν και η κυβέρνηση είχε ανακοινώσει την αλλαγή της διάταξης ώστε στην περίπτωση που το ακίνητο είναι μεγαλύτερης αξίας από την οφειλή να μπορεί να πιστώνεται στον υπόχρεο η διαφορά για συμψηφισμούς μελλοντικών φορολογικών υποχρεώσεων, ωστόσο κάτι τέτοιο δεν έγινε ποτέ. Σύμφωνα με τους φορείς της αγοράς ακινήτων, οι αποποιήσεις κληρονομιών πρόκειται να διατηρηθούν με αμείωτη ένταση και στο άμεσο μέλλον, δεδομένου ότι δεν προβλέπεται να εξαλειφθεί κάποιος από τους παράγοντες που έχουν γιγαντώσει το σχετικό φαινόμενο, όπως π.χ. η υποχρέωση καταβολής ΕΝΦΙΑ, που για πολλούς κληρονόμους είναι δύσκολη υπόθεση, ιδίως αν έχουν και άλλα ακίνητα στην κατοχή τους. Μάλιστα, η όλη διαδικασία είναι πιθανό να γίνει ακόμα πιο δυσχερής, καθώς εξετάζεται η υποχρεωτική επισύναψη βεβαίωσης μηχανικού περί μη ύπαρξης αυθαίρετων κατασκευών.

Πηγή: kathimerini.gr

Σενάριο παράτασης της θητείας των αιρετών της Αυτοδιοίκησης μετά τη συνταγματική ημερομηνία των εθνικών εκλογών του 2019 εξετάζει, σύμφωνα με πληροφορίες της aftodioikisi.gr, η κυβέρνηση στο πλαίσιο της μεταρρύθμισης του Καλλικράτη.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, το υπουργείο Εσωτερικών, στο πλαίσιο της πρότασης του πορίσματος για την μεταρρύθμιση του Καλλικράτη να αποσυνδεθούν οι αυτοδιοικητικές από τις ευρωεκλογές, πρόκειται να εισηγηθεί οι δημοτικές και περιφερειακές εκλογές του Μαΐου του 2019 να πραγματοποιηθούν τον Οκτώβριο του ίδιου έτους και η θητεία των αιρετών αντί για τις 31 Αυγούστου να λήξει στις 31 Δεκεμβρίου 2019, δηλαδή, να παραταθεί για τέσσερις μήνες.

Σύμφωνα με το πόρισμα της Επιτροπής αλλά και με όσα είπε ο υπουργός Εσωτερικών Πάνος Σκουρλέτης κατά την παρουσίασή του, απαντώντας σε σχετική ερώτηση της aftodioikisi.gr, η κυβέρνηση αν και προτείνει η θητεία των αιρετών να γίνει τέσσερα χρόνια συζητά και το να παραμείνει πέντε, ωστόσο θεωρεί μείζον την αποσύνδεση των αυτοδιοικητικών από τις ευρωεκλογές.

Τι λέει το πόρισμα

Σύμφωνα με το σκεπτικό του πορίσματος «σε ό,τι αφορά τη διάρκεια της αυτοδιοικητικής περιόδου: H καθιέρωση της πενταετούς αυτοδιοικητικής περιόδου δεν δικαιολογείται ούτε δικαιοπολιτικά ούτε από την εμπειρία εφαρμογής του «Καλλικράτη». Υπενθυμίζεται ότι σε κεντρικό πολιτικό επίπεδο – όπου υποτίθεται τα διακυβεύματα είναι περισσότερα και πιο σύνθετα – η κοινοβουλευτική περίοδος είναι (στην καλύτερη περίπτωση) τετραετής, επομένως δεν είναι σαφές γιατί μία Δημοτική/ Περιφερειακή Αρχή δεν μπορεί να σχεδιάσει και να υλοποιήσει το πρόγραμμά της εντός του ίδιου χρονικού κύκλου, πολλώ δε μάλλον που η αυτοδιοικητική θητεία – σε αντίθεση με την κυβερνητική – είναι εκ του νόμου σταθερή και εκ των προτέρων δεδομένη.

Ειδικότερα δε σε σχέση με τον προϋπολογισμό του πρώτου έτους κάθε αυτοδιοικητικής περιόδου, υπενθυμίζεται ότι – λόγω και των νέων στενών δημοσιονομικών συνθηκών – το προσχέδιο του προϋπολογισμού κάθε Δήμου/ Περιφέρειας καταρτίζεται εντός του φθινοπώρου του προηγούμενου έτους. Επομένως, στην πράξη, παρ’ όλο που θεωρητικά ο προϋπολογισμός κατατίθεται από τη νέα Δημοτική/Περιφερειακή Αρχή, η αναμόρφωση των ήδη σχεδόν δεδομένων μεγεθών του προϋπολογισμού από τις Δημοτικές/Περιφερειακές Αρχές που αναλαμβάνουν την 1η Σεπτεμβρίου είναι σχεδόν αδύνατη ή, πάντως, πολύ περιορισμένη.

Βάσει των ανωτέρω, η μεταβολή που επήλθε με το ν. 3852/2010 σε σχέση με το χρόνο διεξαγωγής των αυτοδιοικητικών εκλογών και τη διάρκεια της αυτοδιοικητικής περιόδου δεν θεωρείται σημαντική, χωρίς ωστόσο να υπάρχει σημαντικός αντίλογος και στη διατήρηση της πενταετούς αυτοδιοικητικής περιόδου, εφ’ όσον διασφαλιστεί το μείζον, που είναι η αποσύνδεση των αυτοδιοικητικών εκλογών από τις ευρωεκλογές».

Σκουρλέτης: Καμία λογική συνάφεια η συσχέτιση τοπικών με ευρωεκλογές

Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκε και ο υπουργός Εσωτερικών κατά την παρουσίαση του πορίσματος, λέγοντας ότι «θα έλεγα ότι η συσχέτιση των περιφερειακών εκλογών και των τοπικών με τις ευρωεκλογές δεν έχει καμία λογική συνάφεια. Δεν υπάρχει κάποιο επιχείρημα γιατί θα πρέπει να είναι την ίδια ημέρα. Είναι κάτι το οποίο θα το συζητήσουμε, υπάρχει αυτή η πρόταση που αναφερθήκατε, είμαστε ανοιχτοί στις παρατηρήσεις πάνω σ’ αυτό το θέμα», κατέληξε.

Το πλήρες κείμενο του πορίσματος για το Εκλογικό Σύστημα

Το ζήτημα του εκλογικού συστήματος μονοπώλησε τη δημόσια συζήτηση σε σχέση με την εν εξελίξει μεταρρύθμιση. Αντίθετα, τόσο σε μεθοδολογικό, όσο και σε ουσιαστικό επίπεδο, το εκλογικό σύστημα που προτείνεται δεν αποτελεί την αφετηρία της μεταρρύθμισης, αλλά επιδιώκει να εντάσσεται ως ένα λειτουργικό και οργανικά αναπόσπαστο μέρος αυτής, στο πλαίσιο μίας συνολικότερης λογικής.

Για την κατάρτιση της παρούσας πρότασης, καταγράφηκε και αξιολογήθηκε, κατ’ αρχήν, η διαχρονική εξέλιξη και η σήμερα υφιστάμενη κατάσταση σε ό,τι αφορά τα βασικά όργανα των Ο.Τ.Α. και τον τρόπο ανάδειξης αυτών.

Υφιστάμενη κατάσταση – Αξιολόγηση

Χρόνος διεξαγωγής των αυτοδιοικητικών εκλογών – Διάρκεια της αυτοδιοικητικής περιόδου

Μετά τη μεταβολή του ν. 3852/2010, οι δημοτικές και περιφερειακές εκλογές διεξάγονται κάθε πέντε (5) χρόνια, ταυτόχρονα με τις ευρωεκλογές. Οι νέες δημοτικές και περιφερειακές αρχές αναλαμβάνουν καθήκοντα την 1η Σεπτεμβρίου του έτους διεξαγωγής των εκλογών.

α. Σε ό,τι αφορά την ταυτόχρονη διεξαγωγή των αυτοδιοικητικών εκλογών και των ευρωεκλογών :

Η σύνδεση δύο τελείως διαφορετικών ως προς το επίπεδο και τα διακυβεύματα εκλογικών διαδικασιών, θεωρείται, με βάση και την εμπειρία από την εφαρμογή του «Καλλικράτη» στις πρόσφατες εκλογές του 2014, λανθασμένη, καθώς υποβαθμίζει τη σημασία και των δύο διαδικασιών και συσκοτίζει τα επίδικα ζητήματα κάθε μίας.

Η εξοικονόμηση δαπανών, που υπήρξε το βασικό επιχείρημα της ταυτόχρονης διεξαγωγής, φαίνεται από την εμπειρία του 2014 ότι δεν υπήρξε υπολογίσιμη, καθώς η διεξαγωγή τριπλών εκλογών, αυξάνει το φόρτο εργασίας των εμπλεκομένων και τις απαιτήσεις από τη διαδικασία και, συνεπώς, καθιστά αδύνατο τον αντίστοιχο περιορισμό των δαπανών. Με άλλα λόγια, η ταυτόχρονη διεξαγωγή των εκλογών δεν μείωσε τη σχετική δαπάνη στο μισό.

Σε ό,τι δε αφορά την υποτιθέμενη ενίσχυση της συμμετοχής στις ευρωεκλογές, αυτή αφ’ ενός μεν δεν υπήρξε τόσο σημαντική (52,54% το 2009 έναντι 59,33% το 2014), αφ’ ετέρου δε δεν μπορεί να αποδοθεί μονοσήμαντα μόνο στην ταύτισή τους με τις αυτοδιοικητικές εκλογές, αφού μεσολάβησαν και σημαντικές πολιτικές εξελίξεις. Σε κάθε δε περίπτωση, η εκλογική διαδικασία για τις αυτοδιοικητικές αρχές, ενόψει και της εξαιρετικής σημασίας τους, δεν είναι σκόπιμο να φαλκιδεύεται λόγω άλλων πρακτικών, οικονομικών κ.λπ. επιδιώξεων.

Εξάλλου, θα πρέπει να επισημανθεί και η σημαντική αναστάτωση που υπήρξε ενόψει του διαφορετικής σύνθεσης του εκλογικού σώματος σε καθεμία από τις εν λόγω εκλογικές διαδικασίες (αυτοδιοικητικές εκλογές – ευρωεκλογές), κυρίως σε ό,τι αφορά το θεσμό των ετεροδημοτών, με αποτέλεσμα τη σημαντική επιβάρυνση όλων των συντελεστών της εκλογικής διαδικασίας, την ταλαιπωρία των πολιτών και, κυρίως, τη δημιουργία ανασφάλειας δικαίου ως προς τους δικαιούμενους να ψηφίσουν και, κατά συνέπεια, το κύρος της εκλογικής διαδικασίας.

Τέλος, υπενθυμίζεται ότι – λόγω της προχειρότητας με την οποία είχε συνταχθεί η σχετική διάταξη στον «Καλλικράτη» – πριν τις εκλογές του 2014 διαπιστώθηκε ότι δεν ήταν σαφές αν με τις ευρωεκλογές έπρεπε να ταυτιστεί ο πρώτος ή ο δεύτερος γύρος των αυτοδιοικητικών εκλογών, εξ ου και μεσολάβησε, σε συνέχεια και σφοδρής πολιτικής αντιπαράθεσης που προηγήθηκε, νομοθετική ρύθμιση για την αποσαφήνιση του θέματος (άρ. 10 παρ. 1 και 2 Ν. 4239/2014).

Ιδίως ενόψει της αλλαγής που μεσολάβησε και στο θεσμικό πλαίσιο των ευρωεκλογών με το ν. 4255/2014, με την αύξηση του αριθμού των υποψηφίων και την καθιέρωση του σταυρού εκλογής

β. Σε ό,τι αφορά τη διάρκεια της αυτοδιοικητικής περιόδου: H καθιέρωση της πενταετούς αυτοδιοικητικής περιόδου δεν δικαιολογείται ούτε δικαιοπολιτικά ούτε από την εμπειρία εφαρμογής του «Καλλικράτη». Υπενθυμίζεται ότι σε κεντρικό πολιτικό επίπεδο – όπου υποτίθεται τα διακυβεύματα είναι περισσότερα και πιο σύνθετα – η κοινοβουλευτική περίοδος είναι (στην καλύτερη περίπτωση) τετραετής, επομένως δεν είναι σαφές γιατί μία Δημοτική/ Περιφερειακή Αρχή δεν μπορεί να σχεδιάσει και να υλοποιήσει το πρόγραμμά της εντός του ίδιου χρονικού κύκλου, πολλώ δε μάλλον που η αυτοδιοικητική θητεία – σε αντίθεση με την κυβερνητική – είναι εκ του νόμου σταθερή και εκ των προτέρων δεδομένη.

Ειδικότερα δε σε σχέση με τον προϋπολογισμό του πρώτου έτους κάθε αυτοδιοικητικής περιόδου, υπενθυμίζεται ότι – λόγω και των νέων στενών δημοσιονομικών συνθηκών – το προσχέδιο του προϋπολογισμού κάθε Δήμου/ Περιφέρειας καταρτίζεται εντός του φθινοπώρου του προηγούμενου έτους. Επομένως, στην πράξη, παρ’ όλο που θεωρητικά ο προϋπολογισμός κατατίθεται από τη νέα Δημοτική/Περιφερειακή Αρχή, η αναμόρφωση των ήδη σχεδόν δεδομένων μεγεθών του προϋπολογισμού από τις Δημοτικές/Περιφερειακές Αρχές που αναλαμβάνουν την 1η Σεπτεμβρίου είναι σχεδόν αδύνατη ή, πάντως, πολύ περιορισμένη.

Βάσει των ανωτέρω, η μεταβολή που επήλθε με το ν. 3852/2010 σε σχέση με το χρόνο διεξαγωγής των αυτοδιοικητικών εκλογών και τη διάρκεια της αυτοδιοικητικής περιόδου δεν θεωρείται σημαντική, χωρίς ωστόσο να υπάρχει σημαντικός αντίλογος και στη διατήρηση της πενταετούς αυτοδιοικητικής περιόδου, εφ’ όσον διασφαλιστεί το μείζον, που είναι η αποσύνδεση των αυτοδιοικητικών εκλογών από τις ευρωεκλογές.

Πηγή: aftodioikisi.gr

 

Αύριο Τετάρτη 15 Μαρτίου, θα αναρτηθούν στην ιστοσελίδα του ΕΑΠ «eap.gr» τα αποτελέσματα για τα προπτυχιακά προγράμματα του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστήμιου για το 2017 – 2018.

Για την επιλογή των φοιτητών από το ΕΑΠ δεν θα πραγματοποιηθεί κλήρωση. Οι αιτήσεις θα εξετασθούν με βασικό κριτήριο τον βασικό τίτλο σπουδών των υποψηφίων, ενδεχομένως με τη σειρά προτεραιότητας που αναφέρεται στις προϋποθέσεις εισαγωγής κάθε προγράμματος.

Στην επιλογή των φοιτητών θα προηγηθούν όσοι θα έχουν συμπληρώσει το 23ο έτος της ηλικίας τους την 31η Δεκεμβρίου 2016.

Η προσφορά των σπουδών γίνεται με τη μεθοδολογία της εξ αποστάσεως διδασκαλίας ενώ η έναρξη των σπουδών για τα παραπάνω προγράμματα θα γίνει το Φθινόπωρο του 2017.

Πηγή: aftodioikisi.gr

Επτά διαγωνισμούς για την κάλυψη 1.024 θέσεων τακτικού προσωπικού ή με σχέση εργασίας αορίστου χρόνου σε υπουργεία και ΔΕΚΟ επεξεργάζεται το ΑΣΕΠ και αναμένεται να εκδώσει σταδιακά μέσα στο προσεχές τρίμηνο. Οι νέες προκηρύξεις αφορούν τα υπουργεία Δικαιοσύνης, Ναυτιλίας και Πολιτισμού, καθώς και την ΕΥΔΑΠ, την ΕΥΑΘ και τον ΑΔΜΗΕ.

Ενα βήμα πριν από την προκήρυξη βρίσκονται, σύμφωνα με με το Εθνος, τρεις διαγωνισμοί, τους οποίους αναμένεται να εκδώσει η Ανεξάρτητη Αρχή.

Ωστόσο, στελέχη του φορέα εκφράζουν τις επιφυλάξεις τους, προκειμένου να αποφευχθούν πιθανά αντίστοιχα προβλήματα με το ηλεκτρονικό σύστημα της ιστοσελίδας του ΑΣΕΠ με εκείνα που είχαν προκύψει κατά την υποβολή ηλεκτρονικών αιτήσεων στον διαγωνισμό του υπουργείου Υγείας για 1.663 μόνιμους. Αναφέρουν δε ότι οι νέες προκηρύξεις θα εκδοθούν σταδιακά και με τρόπο που δεν θα διαταράξει την ομαλή λειτουργία του πληροφοριακού συστήματος.

Στους διαγωνισμούς που θα εκδοθούν πρώτοι περιλαμβάνονται οι ακόλουθοι:

Υπουργείο Δικαιοσύνης

Μέσα στον Μάρτιο εκτιμάται η έκδοση του τρίτου «πακέτου» του υπουργείου Δικαιοσύνης με 170 θέσεις Τεχνολογικής, Δευτεροβάθμιας και Υποχρεωτικής εκπαίδευσης, με την οποία κλείνει ο «κύκλος» των 709 συνολικά προσλήψεων τακτικού προσωπικού. Οι θέσεις θα αφορούν, μεταξύ άλλων, Γραμματείς Δικαστηρίων, καθώς και υπαλλήλους Γενικών Καθηκόντων για την υποστήριξη της διοικητικής λειτουργίας των υπηρεσιών.

 

Υπηρεσία Ασύλου

Σε 203 ανέρχονται τελικά οι θέσεις που θα καλύψει η Υπηρεσία Ασύλου. Το νέο προσωπικό θα στελεχώσει την Κεντρική Υπηρεσία Ασύλου, τα Περιφερειακά Γραφεία Αττικής, Λέσβου και Σάμου και τα Αυτοτελή Κλιμάκια Χίου και Κω, ενώ θα επιλεγούν, μεταξύ άλλων, από τις ειδικότητες Διοικητικών Οικονομικών και Λογιστικών ΠΕ και ΤΕ, αντιστοίχως, καθώς και ΔΕ Διοικητικών.

 

ΕΥΑΘ

Στην έκδοση του δεύτερου «μέρους» του αιτήματος της ΕΥΑΘ για 70 θέσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (σ.σ.: υπενθυμίζεται ότι προηγήθηκε τον περασμένο Ιανουάριο η προκήρυξη 5Κ/2016 της Επιχείρησης για 80 θέσεις ΠΕ και ΤΕ) προχωρά άμεσα το ΑΣΕΠ. Οι θέσεις αναμένεται ότι θα αφορούν το τεχνικό κομμάτι λειτουργίας της και θα περιλαμβάνει Καταμετρητές, Οδηγούς, Εργατικό και Τεχνικό προσωπικό.

 

Στην τελική ευθεία

Εξάλλου, στο διάστημα αυτό θα ολοκληρωθεί η επεξεργασία των υπόλοιπων τεσσάρων προκηρύξεων, σε δύο υπουργεία, στην ΕΥΔΑΠ και τον ΑΔΜΗΕ. Ειδικότερα, το ΑΣΕΠ εξετάζει το αίτημα του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για 137 θέσεις, εκ των οποίων 21 στις διοικητικές υπηρεσίες του και 116 στους Οργανισμούς Λιμένων και σε άλλους φορείς της εποπτείας του, καθώς και εκείνο της ΕΥΔΑΠ για 300 θέσεις αορίστου χρόνου όλων των βαθμίδων Εκπαίδευσης. Το νέο προσωπικό θα επιλεγεί από τεχνικές και βοηθητικές κυρίως ειδικότητες, μεταξύ των οποίων οι εξής: Εργατών, Οδηγών, Καταμετρητών, Φυλάκων, Πολιτικών Μηχανικών, Ηλεκτρολόγων, Οικονομολόγων, Πολιτικών Μηχανικών και επαγγελματιών Δομικών Εργων.

«Σειρά» θα πάρει, εξάλλου, και ο διαγωνισμός του υπουργείου Πολιτισμού για 68 Αρχαιολόγους, Αρχιτέκτονες, Φύλακες και Συντηρητές Αρχαιοτήτων και Εργων Τέχνης, στην Κεντρική Υπηρεσία, στο ΤΑΠΑ και στο Μουσείο Ακρόπολης. Ειδικά στο Μουσείο Ακρόπολης κατανέμονται δώδεκα θέσεις ΠΕ, ΤΕ και ΔΕ για Διοικητικούς Γραμματείς, Φύλακες και Εξηγητές-Φροντιστές.

Οσο για το αίτημα του Ανεξάρτητου Διαχειριστή Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΑΔΜΗΕ) ΑΕ, αφορά 76 Μηχανικούς, στους οποίους συμπεριλαμβάνονται Ηλεκτρολόγοι Μηχανικοί, Τοπογράφοι, Χημικοί Μηχανικοί, Μηχανικοί Η/Υ, Προγραμματιστές, Διοικητικοί, Ηλεκτροτεχνίτες Δικτύων, Σταθμών-Υποσταθμών, Εγκαταστάσεων και Εξοπλισμού, και ΔΕ Χειριστές Μηχανημάτων Τεχνικών Εργων.

Πηγή: e-dimosio.gr

Καλά νέα μετά από πολύ καιρό έχουμε στο μέτωπο της ολοκλήρωσης της πολύπαθης "Αμβρακίας Οδού". Συγκεκριμένα, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του ypodomes.com, εγκρίθηκε από το Ελεγκτικό Συνέδριο με σημαντική χρονική καθυστέρηση η συμπληρωματική σύμβαση για την 1η εργολαβία που περιλαμβάνει τα πρώτα 22,5 χλμ (ξεκινώντας από το Άκτιο).

Επί της ουσίας κλειδώνει η ολοκλήρωση της Παράκαμψης Βόνιτσας, καθώς μέσω αυτής της εργολαβίας, θα ολοκληρωθούν περίπου τα 15-16 από τα 22,5 χλμ της εργολαβίας. Το νέο είναι εξαιρετικά σημαντικό αν σκεφτούμε ότι μπορεί να επηρεάσει την τύχη και άλλων εργολαβιών του έργου.

Με την εξέλιξη αυτή, με σχετική ασφάλεια μπορούμε να πούμε ότι αυτό το τμήμα θα μπορέσει να λειτουργήσει μέχρι το καλοκαίρι του 2018, όντας το πρώτο σε όλο τον αυτοκινητόδρομο.

 

ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΕΣ ΕΡΓΟΛΑΒΙΕΣ

Σχετικά με τις υπόλοιπες εργολαβίες σύμφωνα με τις ίδιες πηγές έχουμε δύο ενεργά σενάρια. Το πρώτο και πιο ρεαλιστικό είναι να προχωρήσουν με τις υπάρχουσες εργολαβίες το 3ο και 4ο τμήμα που αφορούν την Δυτική Παράκαμψη Αμφιλοχίας.

Σε αυτά τα τμήματα το φυσικό αντικείμενο για να ολοκληρωθούν είναι σχετικά μικρό και θα μπορούσαν με λίγη πίεση να ολοκληρωθούν το 2018. Σε αυτό το σενάριο θα έχουμε μία πιο μικρή εργολαβία σκούπα. Αρνητικό σημείο σε αυτό το σενάριο είναι τα 400 "ορφανά" μέτρα του συνδετήριου δρόμου μεταξύ Αμβρακίας και Ιόνιας Οδού. Αυτό το τμήμα δεν συμπεριλαμβάνεται ούτε στα έργα της Ιόνιας Οδού ούτε στο αντικείμενο της 4ης εργολαβίας της Αμβρακίας Οδού.

Το δεύτερο σενάριο είναι να έχουμε οριστική διάλυση στις 3 εναπομείνασες εργολαβίες και να δημοπρατηθεί μία μεγάλη-εργολαβία σκούπα με κόστος περίπου 165εκατ.ευρώ. Το σενάριο αυτό έχει το αρνητικό ότι θα στείλει ακόμα και τα ώριμα τμήματα της 4ης εργολαβίας πολύ πίσω χρονικά, όμως θα εξασφαλίσει μία ενιαία εργολαβία που θα ολοκληρώσει τον αυτοκινητόδρομο.

Σε κάθε περίπτωση η έγκριση της 1ης εργολαβίας είναι ένα θετικό μήνυμα και στην τοπική κοινωνία που βλέπει το έργο βαλτωμένο, χωρίς να προοδεύει καθόλου εδώ και καιρό.

Τοπικοί βουλευτές και φορείς τόσο από την Αιτωλοακαρνανία, τη Λευκάδα, την Πρέβεζα, ακόμα και την Ηγουμενίτσα, ζητούν να ολοκληρωθεί και η 4η εργολαβία, ούτως ώστε να υπάρξει καλύτερη και γρηγορότερη σύνδεση με την Ιόνια Οδό και χωρίς να υπάρξει πολύ μεγάλη χρονική καθυστέρηση.

Να θυμίσουμε πως για την 1η εργολαβία, από 0 χλμ έως 22,5 χλ. που αφορά την αρχή του έργου από τα Διόδια του Ακτίου, προκειμένου να ξεκινήσει το έργο πρέπει να εγκριθεί η Συμπληρωματική Σύμβαση από το Ελεγκτικό Συνέδριο με τον φάκελος να έχει αρχικά σταλεί από τον Νοέμβριο του 2016.

Με την προγραμματιζόμενη εργολαβία-σκούπα η ολοκλήρωση του αυτοκινητόδρομου των 48,5 χλμ μετατίθεται οριστικά για το 2020, έχοντας όμως εξασφαλισμένη χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ 2014-2020 καθώς είναι έργο-γέφυρα (Phasing) στο Ε.Π. ΥΜΕ-ΠΕΡΑΑ.

Νίκος Καραγιάννης
Πηγή: ypodomes.com

 

Τρίτη, 14 Μαρτίου 2017 09:48

"Ο καρκίνος μπορεί να προληφθεί"

Εκδήλωση παραρτήματος Αντικαρκινικής Εταιρείας στο Μεσολόγγι