ΟΑΕΔ: Πρόγραμμα επιδότησης για διατήρηση θέσεων εργασίας σε ξενοδοχεία
Ξεκινά αύριο Τρίτη 23 Ιανουαρίου και ολοκληρώνεται την Παρασκευή 23 Μαρτίου, η διαδικασία υποβολής αιτήσεων των επιχειρήσεων που επιθυμούν να συμμετάσχουν στο «Πρόγραμμα επιχορήγησης εποχικών ξενοδοχειακών επιχειρήσεων για τη διατήρηση θέσεων εργασίας κατά τη χειμερινή περίοδο 2017-2018».
Στόχος τους προγράμματος είναι να διατηρηθούν οι θέσεις εργασίας στις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις, το διάστημα από την 1η Νοεμβρίου 2017 έως την 28η Φεβρουαρίου 2018. Αφορά επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται εκτός περιφερειών Αττικής και Θεσσαλονίκης. Δικαίωμα υποβολής αιτήσεων, όπως προβλέπει η Δημόσια Πρόσκληση 2/2018, έχουν οι ξενοδοχειακές μονάδες και οι κάθε μορφής ξενοδοχειακές επιχειρήσεις που πληρούν σωρευτικά τις παρακάτω προϋποθέσεις:
Α) Ξενοδοχειακές επιχειρήσεις ή και ξενοδοχειακές μονάδες που λειτουργούν εκτός της Διοικητικής Περιφέρειας Αττικής (εξαιρείται η Περιφερειακή Ενότητα Νήσων) και του Πολεοδομικού Συγκροτήματος της πόλεως της Θεσσαλονίκης.
Β) Έχουν άδεια λειτουργίας του Ε.Ο.Τ. σε ισχύ.|
Γ) Είναι εποχικές. Έχουν διακόψει δηλαδή τη συνεχόμενη λειτουργία τους την χρονική περίοδο από 1η Νοεμβρίου μέχρι 28η Φεβρουαρίου τουλάχιστον για δύο έτη, κατά την πενταετία 2012-2016. Επιχειρήσεις που μετείχαν σε ένα τουλάχιστον από τα προηγούμενα προγράμματα διατήρησης θέσεων εργασίας για τη χειμερινή περίοδο, ή είναι νέες ξενοδοχειακές επιχειρήσεις (άρχισαν δηλαδή να λειτουργούν από την 1η Ιανουαρίου 2016 και μετά), έχουν δικαίωμα υποβολής αίτησης εφόσον διέκοψαν την συνεχόμενη λειτουργία τους πριν την 1η Νοεμβρίου 2016 .
Ξενοδοχειακές επιχειρήσεις που άρχισαν να λειτουργούν από την 1η Νοεμβρίου 2016 και μετά, δεν επιχορηγούνται.
Η υποβολή των αιτήσεων γίνεται ηλεκτρονικά, αποκλειστικά στο διαδικτυακό τόπο του ΟΑΕΔ (www.oaed.gr), στο πεδίο καταχώρησης ηλεκτρονικών αιτήσεων, από τις 11 το πρωί, αύριο Τρίτη 23 Ιανουαρίου, έως τις 12 το μεσημέρι της 23ης Μαρτίου. Ωφελούμενοι είναι οι ξενοδοχοϋπάλληλοι, οι οποίοι δικαιούνται επίδομα τακτικής ανεργίας κατά την έναρξη του χρονικού διαστήματος της επιμήκυνσης , δηλαδή κατά την 1-11-2017. Οι ωφελούμενοι ξενοδοχοϋπάλληλοι θα πρέπει να απασχολούνται την 31-10-2017, την προηγούμενη δηλαδή ημέρα της έναρξης του χρονικού διαστήματος της επιμήκυνσης. Δεν είναι δυνατή η υπαγωγή ξενοδοχοϋπαλλήλων στο πρόγραμμα, οι οποίοι πριν την 1η Νοεμβρίου 2016 είχαν συνεχόμενη δωδεκάμηνη απασχόληση στην ίδια ή και σε άλλη ξενοδοχειακή επιχείρηση.
Περισσότερες πληροφορίες για το πρόγραμμα, τις προϋποθέσεις και τη διαδικασία συμμετοχής οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να αναζητήσουν στην ιστοσελίδα του Οργανισμού Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού (www.oaed.gr).
Πηγή: dikaiologitika.gr
«Επί θύραις» διαγωνισμός για την αξιοποίηση ακινήτων των Ταμείων
Στην τελική ευθεία βρίσκεται η προκήρυξη διαγωνισμού από το υπουργείο Εργασίας για μίσθωση ακινήτων του ΕΦΚΑ από ιδιώτες επιχειρηματίες. Μετά την πρώτη φάση της αξιοποίησης της ακίνητης περιουσίας των Ταμείων, που περιλάμβανε μισθώσεις από δημόσιους φορείς, πλησιάζει η έναρξη της δεύτερης φάσης.
Αιτία της προώθησης της διαδικασίας είναι οι πιέσεις που ασκούν οι Θεσμοί για να περάσουν τα «φιλέτα» του ΕΦΚΑ προς πώληση, στο Ταμείο Ιδιωτικοποιήσεων. Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Εργασίας προσπαθεί πάση θυσία να αποφύγει τα ακίνητα του μεγαλύτερου φορέα ασφάλισης της χώρας να καταλήξουν να πουληθούν και όχι να αξιοποιηθούν επί μακρόν από τον ίδιο και γι’ αυτό επιταχύνει τις διαδικασίες για να προχωρήσουν οι διαγωνισμοί μίσθωσής τους.
Σε πρώτη φάση εξετάζεται το ενδεχόμενο να προκηρυχθεί διαγωνισμός για 65 περιπτώσεις κτιρίων και ακινήτων που βρίσκονται στο κέντρο της πρωτεύουσας και όχι μόνο. Έπεται η γ’ φάση που θέλει την αναβάθμιση - ανακαίνιση 24 εμβληματικών κτιρίων στο εμπορικό τρίγωνο της Αθήνας, για να καταστεί ακόμα πιο επιτυχής η αξιοποίησή τους.
Στο υπουργείο Εργασίας δεν κρύβουν ότι «καλοβλέπουν» τα 1.126 ακίνητα του ΕΦΚΑ για τα οποία εκτιμάται η αντικειμενική τους αξία σε πάνω από 1,4 δισ. ευρώ. Την ίδια στιγμή δεν κρύβουν την ενόχλησή τους που τα Ταμεία αναγκάζονται να νοικιάζουν περίπου 410 κτίρια πανελλαδικά για να καλύψουν τις ανάγκες τους. Όλα αυτά την ώρα που υπάρχουν κτίρια τα οποία είναι κλειστά επί σειρά ετών!
Πηγή: dikaiologitika.gr
Πληρωμή Κοινωνικού Εισοδήματος Αλληλεγγύης
Εγκρίθηκε από την προηγούμενη εβδομάδα με απόφαση της υπουργού Εργασίας κ. Αχτσιόγλου η μεταφορά πίστωσης συνολικού ποσού 66.509.986,25 € (εξήντα έξι εκατομμύρια πεντακόσιες εννέα χιλιάδες εννιακόσια ογδόντα έξι ευρώ και είκοσι πέντε λεπτά) για την πληρωμή μηνός Ιανουαρίου σε 296.223 (διακόσιους ενενήντα έξι χιλιάδες διακόσιους είκοσι τρεις) δικαιούχους του προγράμματος Κοινωνικό Εισόδημα Αλληλεγγύης – ΚΕΑ.
Η πληρωμή αναμένεται να γίνει το διήμερο 25 – 26 Ιανουαρίου. Συγκεκριμένα Valeur πίστωσης: 25/01/2018, στους δικαιούχους: 26/01/2018. Να υπενθυμίσουμε ότι ξεκίνησε η αποστολή μηνυμάτων ειδοποιήσεων απο το ΚΕΑ για τις νέες τροποποιητικές που πρέπει να υποβάλλουν οι δικαιούχοι είτε στους Δήμους είτε ηλεκτρονικά στο Keaprogram.gr για να συνεχιστεί η παροχή το 2018. ΑΠΟΦΑΣΗ
Πηγή: aftodioikisi.gr
Voucher 29 - 64: Πληρωμή για το επίδομα της πρακτικής άσκησης
Από σήμερα Δευτέρα 22/1 ξεκινάει η πληρωμή για το voucher 29-64 και συγκεκριμένα για το εκπαιδευτικό επίδομα της πρακτικής άσκησης.
Η ΕΣΠΑ ΑπΚΟ ενημερώνει τους ωφελούμενους του Προγράμματος «Κατάρτιση και Πιστοποίηση ανέργων 29-64 σε Κλάδους Αιχμής» ότι από 22/1/2018 θα ξεκινήσει η πληρωμή του εκπαιδευτικού επιδόματος για την πρακτική άσκηση σε όσους την έχουν ολοκληρώσει σύμφωνα με τους όρους της Πρόσκλησης και με την προϋπόθεση ότι ο Πάροχος έχει καταθέσει τα απαραίτητα δικαιολογητικά στην Υπηρεσία μας.
Πηγή: dikaiologitika.gr
Συλλαλητήριο για τη Μακεδονία: Μέγα πλήθος και πάθος στη Θεσσαλονίκη
«Η Μακεδονία είναι Ελλάδα» φώναξαν περισσότεροι από 400.000 πολίτες, χωρίς κομματική «ομπρέλα» - Μεμονωμένα επεισόδια όπως ο προπηλακισμός Ζουράρι και οι επιθέσεις αντιεξουσιαστών σε διαδηλωτές δεν αμαύρωσαν την μεγαλειώδη συγκέντρωση.
Τεράστια ήταν η ανταπόκριση των πολιτών, όπως αποδείχθηκε από το χθεσινό συλλαλητήριο στη Θεσσαλονίκη, παρά το γεγονός ότι οι διοργανωτές του δεν έφεραν καμία κομματική σφραγίδα και οι προσδοκίες δεν ήταν και ιδιαίτερα υψηλές για μία «αμφιβόλου προέλευσης οργάνωση», όπως έσπευσαν να την χαρακτηρίσουν αρκετοί.
Νωρίς το μεσημέρι στη 13:00, πριν καν ξεκινήσει καλά καλά, η αστυνομία έκανε λόγο για περίπου 90.000 συγκεντρωμένους και 284 πούλμαν. Με κεντρικό σύνθημα «η Μακεδονία είναι Ελλάδα», όσο περνούσε η ώρα, όλο και περισσότεροι διαδηλωτές άρχισαν να συγκεντρώνονται από το λιμάνι μέχρι το Μέγαρο Μουσικής. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των διοργανωτών στο αποκορύφωμα της συγκέντρωσης οι συμμετέχοντες έφτασαν πάνω από τους 400.000 πολίτες, που στην πλειονότητά τους κρατούσαν ελληνικές σημαίες, ελάχιστες ποντιακές και μερικά λάβαρα του παλιού μακεδονικού αγώνα.
Πολλοί από τους ομιλητές που κλήθηκαν να απευθύνουν χαιρετισμό στο κοινό από την εξέδρα, υπερέβησαν και το ζήτημα της ονομασίας, αναφερόμενοι σε διάφορα τρέχοντα κοινωνικά θέματα, όπως η κρίση, τα μνημόνια, οι κατασχέσεις, με την οργή του κόσμου να ξεχειλίζει όταν έγιναν αναφορές για τις πρόσφατες περικοπές στους πολύτεκνους.
Ιδιαίτερη αίσθηση προκάλεσε, όμως, ο στρατηγός Φραγκούλης Φράγκος που ανέβασε αισθητά τους τόνους και ενθουσίασε τα πλήθη. Εξήγησε, μάλιστα, επαρκώς τους γεωπολιτικούς κινδύνους από την παραχώρηση της ονομασίας.
Όσο για την παρουσία της εκκλησίας, φάνηκε ότι παρ’ ότι ο Αρχιεπίσκοπος τάχθηκε εναντίον των συλλαλητηρίων, στην πραγματικότητα οι μητροπολίτες «ευλόγησαν» την κινητοποίηση των πιστών των ενοριών τους για την συμμετοχή τους. Εξάλλου, το «παρών» έδωσαν ο μητροπολίτης Θεσσαλονίκης Άνθιμος και δέκα ακόμη ιεράρχες, όπως ανακοίνωσαν οι διοργανωτές. Το πρωί, με πρωτοβουλία του μητροπολίτη, μάλιστα, τελέσθηκε Θεία Λειτουργία στον ιερό ναό του Αγίου Δημητρίου, υπέρ της Μακεδονίας, και στον χαιρετισμό του είπε πως «η Μακεδονία είναι Ελλάδα και η Ελλάδα είναι Μακεδονία».
Από την αξιωματική αντιπολίτευση παραβρέθηκαν οι βουλευτές Κώστας Γκιουλέκας, Σταύρος Καλαφάτης, Έλενα Ράπτη, Σάββας Αναστασιάδης, Κώστας Καραμανλής του Αχιλλέα, Μαρία Αντωνίου, Άδωνης Γεωργιάδης και άλλοι, οι οποίοι περπάτησαν στο πλήθος και μίλησαν με συγκεντρωμένους, αλλά δεν πήγαν στην εξέδρα. Το ίδιο έκανε και ο περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας. Ο Σταύρος Καλαφάτης, ο Κώστας Καραμανλής και ο πατέρας του πήγαν συμβολικά στο άγαλμα του ιδρυτή της Ν.Δ. Κωνσταντίνου Καραμανλή, που βρίσκεται σε μικρή από το άγαλμα του Μεγάλου Αλεξάνδρου, και φωτογραφήθηκαν. Παρούσα ήταν και η ευρωβουλευτής της Δημοκρατικής Συμπαράταξης Εύα Καϊλή. Επίσης, οι βουλευτές των Ανεξάρτητων Ελλήνων Κωνσταντίνος Κατσίκης, Γιώργος Λαζαρίδης και ο αντιπρόεδρος του κόμματος Παναγιώτης Σγουρίδης συμμετείχαν. Ο πρόεδρος της Ένωσης Κεντρώων Βασίλης Λεβέντης, μαζί με τους βουλευτές Μάριο Γεωργιάδη, Ιωάννη Σαρίδη, Αριστείδη Φωκά συμμετείχαν και πήγαν στον χώρο δίπλα ακριβώς από την εξέδρα για να κάνουν δηλώσεις στους δημοσιογράφους.
Αξιοσημείωτο είναι ότι πολλοί ήταν εκείνοι που κατήγγειλαν το κλείσιμο των διοδίων στα Μάλγαρα, κάτι που ταλαιπώρησε και καθυστέρησε ιδιαίτερα τον κόσμο που προσπαθούσε να προσέλθει εγκαίρως. Επιπλέον, σχεδόν 200 λεωφορεία από την Στερεά Ελλάδα αναγκάστηκαν από την αστυνομία να παραμείνουν στο Καλοχωρι. Οι επιβάτες της πήγαν στη διαδήλωση με τα πόδια, διανύοντας απόσταση 10 χιλιομέτρων. Μεταξύ του πλήθους βρίσκονταν παιδιά, ηλικιωμένοι και ΑΜΕΑ.
Τα στελέχη της Χρυσής Αυγής- όπως και αναμενόταν - ταξίδεψαν μέχρι την συμπρωτεύουσα, χωρίς, όμως, να προκαλέσουν εντάσεις ή να μπορέσουν να κεφαλαιοποιήσουν ή να εκμεταλλευθούν με οποιονδήποτέ τρόπο την οργάνωση. Αντιθέτως, ένταση δημιουργήθηκε όταν άγνωστοι "αντιεξουσιαστές" έφτασαν μέχρι τις παρυφές της συγκέντρωσης. Κυκλοφόρησαν, μάλιστα, και φωτογραφίες από κινητό σε κινητό, μέσα στο πλήθος, που έδειχναν πολίτη που παρακολουθούσε το συλλαλητήριο με σπασμένο κεφάλι, μπανταρισμένο, έχοντας δεχθεί επίθεση από αυτούς. Ο κόσμος κατάφερε να τους απομακρύνει, φωνάζοντας "προδότες, προδότες".
Τα επεισόδια, πάντως, που σημειώθηκαν στο κέντρο της Θεσσαλονίκης από επιθέσεις αντιεξουσιαστών, αλλά και η βιαιοπραγία εναντίον του Κώστα Ζουράρι αποδεικνύουν πως στο παιχνίδι έχουν εισέλθει ακραία στοιχεία. Ο προσφάτως παραιτηθείς υφυπουργός Παιδείας προπηλακίστηκε και χτυπήθηκε από αγνώστους, οι οποίοι τον κυνήγησαν μέχρι το Δημαρχείο της Θεσσαλονίκης.
Ήδη τα βλέμματα στρέφονται στα συλλαλητήρια που έχουν προγραμματιστεί για τις αρχές του άλλου μήνα στην Αθήνα. Οι εξελίξεις αναμένονται άκρως ενδιαφέρουσες.
Πηγή: protothema.gr
Ο απολογισμός των πεπραγμένων της Περιφέρειας
Ειδική δημόσια συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβούλιου με θέμα τον Απολογισμό πεπραγμένων της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας έτους 2017, θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 26 Ιανουαρίου 2018, και ώρα 16.00.
Η συνεδρίαση θα πραγματοποιηθεί στην Πάτρα, στην αίθουσα του Περιφερειακού Συμβούλιου, στο ισόγειο του κτιρίου της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας (Ν.Ε.Ο. Πατρών – Αθηνών 32 & Αμερικής).
Υπενθυμίζεται ότι την περασμένη Παρασκευή (19/1) ο Απολογισμός Πεπραγμένων 2017, εγκρίθηκε από την Εκτελεστική Επιτροπή.
«Ο απολογισμός της Περιφερειακής Αρχής είναι μια βαθιά πολιτική διαδικασία. Δεν πρόκειται για μία διοικητική πράξη. Μέσα σε αυτόν αποτυπώνονται με τον καλύτερο τρόπο οι προτεραιότητές μας. Όμως, αποτυπώνονται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο και οι αρχές μας. Αρχές με τις οποίες διοικούμε ως Περιφερειακή Αρχή», τόνισε ο Περιφερειάρχης Απόστολος Κατσιφάρας, στην εισαγωγική του τοποθέτηση, συμπληρώνοντας ότι «Διαφάνεια, χρηστή διοίκηση, σεβασμός και στο τελευταίο ευρώ, αρχές οικονομίας αποτελούν για εμάς αδιαπραγμάτευτα ζητήματα. Για ένα έργο που δεν κάναμε ή καθυστερήσαμε μπορεί να μας κατηγορήσουν, για ένα ευρώ που πήγε χαμένο, ή που δαπανήθηκε χωρίς να τηρηθούν οι διαδικασίες, δεν μπορεί να μας κατηγορήσει κανείς. Και γι’ αυτό είμαστε υπερήφανοι».
Στο πρώτο μέρος του Απολογισμού παρουσιάζεται το έργο του Συμπαραστάτη του Πολίτη και της Επιχείρησης. Αναφέρονται περιληπτικά οι ενέργειες και οι παρεμβάσεις που έγιναν κατά το 2017. Ο κ. Κατσιφάρας ευχαρίστησε ιδιαίτερα τον Γιώργο Φαλτσέτο, Συμπαραστάτη του Πολίτη και της Επιχείρησης της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδος, ο οποίος πλέον έχει γίνει πόλος αναφοράς για τους πολίτες της Δυτικής Ελλάδας, που τον επισκέπτονται ακόμα και για υποθέσεις που δεν άπτονται των αρμοδιοτήτων του. Ο ίδιος, άοκνα, όπως επεσήμανε ο Περιφερειάρχης βρίσκεται δίπλα τους, πραγματικός συμπαραστάτης.
Εν συνεχεία, στον Απολογισμό Πεπραγμένων 2017 αποτυπώνονται οι ενέργειες, οι δράσεις, η υλοποίηση τους και τα αποτελέσματα αυτών. Η ολοκληρωμένη στρατηγική που ακολούθησε η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, εξειδικεύεται στους ακόλουθους τομείς:
«Αγροτική Ανάπτυξη»
«Επιχειρηματικότητα»
«Τουρισμός»
«Έργα & Υποδομές»
«Ολοκληρωμένη Χωρική Επένδυση (ΟΧΕ) & Βιώσιμη Αστική Ανάπτυξη (ΒΑΑ)
«Δημόσια Υγεία και Κοινωνική Αλληλεγγύη»
«Κινηματική Πρωτοβουλία Προστασίας της Οικογενειακής Στέγης»
«Ενέργεια & Περιβάλλον»
«Οικονομικοί Πόροι»
«Ανθρώπινοι Πόροι & Διοίκηση»
«Η Περιφέρεια στην Ευρώπη»
«Κέντρο Ευρωπαϊκής Πληροφόρησης EuropeDirect»
«Εποπτευόμενοι Φορείς – Νομικά Πρόσωπα»
Ο Περιφερειάρχης ευχαρίστησε τους Αντιπεριφερειάρχες για τη μεγάλη συμβολή τους στο αποτέλεσμα. Παράλληλα, ευχαρίστησε τα στελέχη της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας που αποτελούν τα θεμέλια και τον κορμό αυτού του έργου.
Γ. Κανέλλης: Να ζωντανέψει η υπάρχουσα γραμμή του τραίνου προς Ηλεία, τώρα!
H παράταση της αβεβαιότητας γύρω από το ακανθώδες (όπως κατέληξε) θέμα της διέλευσης του σύγχρονου τραίνου από την Πάτρα, εκτός από τον κίνδυνο μη ολοκλήρωσης του έργου ως το νέο νότιο λιμάνι και της επακόλουθης επιστροφής εκατοντάδων εκατομμυρίων στα ευρωπαϊκά ταμεία, συνεπάγεται, είτε μας αρέσει να μιλάμε γι’ αυτό είτε όχι, και την απομάκρυνση ή και ματαίωση της ελπίδας για προέκταση της γραμμής και στην Ηλεία.
Πρόσφατα, με δημόσιες δηλώσεις του, ο Αντιπεριφερειάρχης Ηλείας Γ. Γεωργιόπουλος μίλησε καθαρά για αυτή την «παράπλευρη απώλεια» εις βάρος της Ηλείας από το αδιέξοδο που έχει προκύψει από τις αιθεροβάμονες απαιτήσεις του μεγαλύτερου μέρους του πολιτικού προσωπικού και των φορέων της Πάτρας για υπογειοποίηση της νέας διπλής γραμμής και σε μπαζωμένη θάλασσα, προτείνοντας να υλοποιηθεί σχέδιο εκσυγχρονισμού της υπάρχουσας μετρικής γραμμής μετά την Κάτω Αχαΐα.
Η «Οικολογική Δυτική Ελλάδα» θεωρεί την πρόταση αυτή του Αντιπεριφερειάρχη Ηλείας Γεωργιόπουλου για εκσυγχρονισμό της μετρικής γραμμής Πάτρας - Πύργου και ταχεία θέση της σε χρήση απολύτως ρεαλιστική και συμφέρουσα, όχι μόνο στην Ηλεία αλλά και στην Αχαΐα.
Και τούτο διότι:
Πρώτον, η επισκευή και στοιχειώδης βελτίωση του εν λόγω τμήματος (Κ. Αχαΐα – Πύργος) «κουμπώνει» τέλεια με το εκτελούμενο έργο της επέκτασης του προαστιακού της Πάτρας προς Κ. Αχαΐα.
Δεύτερον, διότι, όπως γνωστοποίησε ο Αντιπεριφερειάρχης, υπάρχει προμελέτη του ΟΣΕ για τη συντήρηση και βελτίωση της υπάρχουσας γραμμής, στο εν λόγω τμήμα, και την τοποθέτηση Συστημάτων Ασφαλείας Διαβάσεων, η οποία εντός ελαχίστων μηνών μπορεί να ολοκληρωθεί σε επίπεδο τευχών δημοπράτησης, και να γίνει με ποσό της τάξης των 10 εκατ. ευρώ, απολύτως λογικό και μόλις διπλάσιο από εκείνο που έχει εξασφαλιστεί για την επέκταση του προαστιακού.
Τρίτον, διότι γρήγορα ξαναβάζει την Ηλεία στο χάρτη της σιδηροδρομικής συγκοινωνίας, με ορατά οφέλη για επιβάτες (μην ξεχνάμε που έφτασε, για μας και το περιβάλλον, το κόστος της μετακίνησης με Ι.Χ.) και εμπορεύματα, αποτρέποντας τον κίνδυνο της αποστολής της προοπτικής αυτής στις καλένδες, είτε λόγω απώλειας στενών χρονικών περιθωρίων είτε λόγω υπέρβασης των διαθέσιμων ευρωπαϊκών κονδυλίων. Αυτά, αντίθετα με ότι ορισμένοι πιστεύουν, ούτε ανεξάντλητα είναι, ούτε χωρίς κανόνες δίνονται, ούτε επ΄αόριστον παραμένουν διαθέσιμα.
Τέταρτον, διότι όχι μόνο δεν αποκλείει αλλά διευκολύνει και θα αποτελέσει επιχείρημα για την μετατροπή της γραμμής σε κανονικού πλάτους σε επόμενη φάση, όταν οι χρηματοδοτικές συνθήκες το επιτρέψουν.
Η «Οικολογική Δυτική Ελλάδα», βλέποντας πάγια την σιδηροδρομική συγκοινωνία ως θεμελιώδες και αναπόσπαστο στοιχείο ενός αειφορικού παρόντος και μέλλοντος στις μεταφορές, και έχοντας ξεκάθαρη περιφερειακή οπτική, υποστηρίζει θερμά την πρόταση αυτή και ζητεί από την Περιφερειακή Αρχή του κ. Κατσιφάρα να προχωρήσει σε σθεναρή υποστήριξή της έναντι του ΟΣΕ και της Κυβέρνησης.
Γιώργος Κανέλλης
Περιφερειακός σύμβουλος, επικεφαλής της Οικολογικής Δυτ. Ελλάδας
Πρωτοφανής συγκέντρωση και μαζικό "ΟΧΙ" από την Θεσσαλονίκη (φωτό - βίντεο)
Για 500.000 συμμετέχοντες κάνουν λόγο οι διοργανωτές - Παρόντες όλοι οι βουλευτές Βορείου Ελλάδος της ΝΔ και των ΑΝΕΛ, ο μητροπολίτης Άνθιμος, ο περιφερειάρχης Τζιτζικώστας και η ευρωβουλευτής Καϊλή - Εγκλωβισμένα πούλμαν στα Μάλγαρα
Δεκάδες χιλιάδες κόσμου έχουν συγκεντρωθεί στην παραλιακή λεωφόρο της Θεσσαλονίκης για να συμμετάσχουν στο συλλαλητήριο για το όνομα των Σκοπίων. Περίπου στη μία και μισή το μεσημέρι, οι διοργανωτές της εκδήλωσης έλεγαν στο protothema ότι περίπου 100.000 άνθρωποι έχουν συγκεντρωθεί στον χώρο μπροστά από το άγαλμα του Μεγάλου Αλεξάνδρου λαμβάνοντας μέρος στο συλλαλητήριο.
Περίπου στις 15:30, οι διοργανωτές της συγκέντρωσης ανακοίνωσαν από τα μεγάφωνα ότι οι συμμετέχοντες στο συλλαλητήριο ανέρχονται στους 500.000! Πολλά πούλμαν με πολίτες που θέλουν να φτάσουν στην συγκέντρωση έχουν «κολλήσει» στα διόδια των Μαλγάρων. Πηγές των διοργανωτών ανέφεραν ότι στη Θεσσαλονίκη έχουν φτάσει συνολικά 1.300 πούλμαν απ' όλη την Ελλάδα. «Να ανοίξουν τα Μάλγαρα, να διευκολύνουν τον κόσμο να έρθει εδώ» ήταν η έκκληση που απηύθυνε στην Ελληνική Αστυνομία ο πρώην αρχηγός ΓΕΣ στρατηγός Φραγκούλης Φράγκος.
Σύμφωνα με τους ρεπόρτερς του protothema.gr οι συμμετέχοντες στο συλλαλητήριο εκτείνονται σε μια απόσταση περίπου δύο χιλιομέτρων, από το ξενοδοχείο Μακεδονία Παλλάς μέχρι το λιμάνι της Θεσσαλονίκης.
Στρατηγός Φράγκος κατά Τσίπρα: Πήγε κατευθείαν στο μηδέν...
Στο συλλαλητήριο μεταξύ άλλων εκφώνησε ομιλία ο στρατηγός εν αποστρατεία Φραγκούλης Φράγκος, πρώην αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Στρατού. Ο κ. Φράγκος επέκρινε τον πρωθυπουργό για τη δήλωσή του ότι είναι «μισός Μακεδόνας», την οποία ο κ. Τσίπρας συνόδευσε από την εκτίμηση ότι δεν είναι παράλογη μια σύνθετη ονομασία που θα περιέχει τον όρο Μακεδονία.
«Είναι μισοί Μακεδόνες γιατί θέλουν σύνθετη ονομασία... Γιατί πήγαν κατευθείαν στο μηδέν και δεν είπαν εμείς δεν υποχωρούμε με τίποτα» τόνισε ο Φραγκούλης Φράγκος και πρόσθεσε: «Θα μας βρουν μπροστά τους, ό,τι κι αν σημαίνει αυτό. Δεν είμαστε έρμαια, δεν θα μας κάνουν αυτοί ό,τι θέλουν».
«Η Μακεδονία είναι μία και είναι ελληνική» είπε ο στρατηγός Φράγκος που έκανε λόγο για γυφτοσκοπιανούς.
Στο συλλαλητήριο συμμετέχουν όλοι οι βουλευτές της ΝΔ και των ΑΝΕΛ στη Βόρεια Ελλάδα, βουλευτές της Δημοκρατικής Συμπαράταξης μεταξύ των οποίων η ευρωβουλευτής Εύα Καϊλή, ο περιφερειάρχης Απόστολος Τζιτζικώστας και ο μητροπολίτης Θεσσαλονίκης Άνθιμος με ομιλία του οποίου ξεκίνησε το συλλαλητήριο στις 14:15.
«Ομολογία Εθνική πίστεως», χαρακτήρισε το συλλαλητήριο, ο Μητροπολίτης Θεσσαλονίκης Άνθιμος. «Η Μακεδονία είναι Ελλάδα, η Ελλάδα είναι Μακεδονία», τόνισε.
Για παραχάραξη της ιστορίας, έκανε λόγο ο πρόεδρο της Παμποντιακής Ομοσπονδίας Ελλάδος (ΠΟΕ) Χρήστος Τοπαλίδης.
«Δεν είναι τυχαίο το ότι λαμβάνει χώρα για την Μακεδονίας μας. Πρέπει να διατρανώσουμε την βούλησή μας να σταματήσουμε την οποιαδήποτε παραχάραξη της ιστορίας μας», ανέφερε.
«Αγωνιστικό χαιρετισμό» απηύθυνε ο παπά -Ανδρέας Κεφαλογιάννης από τα Ανώγεια της Κρήτης. «Φωνάζουμε δυνατά πως η Μακεδονία είναι Ελληνική και είναι μια και αδιαπραγμάτευτη», ανέφερε.
Άνθρωποι κυρίως από τη Μακεδονία, αλλά και από άλλες περιοχές της χώρας έχουν καταφτάσει στη Θεσσαλονίκη για να στείλουν ηχηρό μήνυμα στην ελληνική κυβέρνηση αλλά και στους γείτονές μας, για τη μη χρήση του όρου Μακεδονία, στην ονομασία των Σκοπίων.
Οι συγκεντρωμένοι φωνάζουν συνθήματα όπως «Ελλάς -Ελλάς Μακεδονία», «Όχι στη διπλή ονομασία - Όχι σε νέα προδοσία» και τραγουδούν το «Μακεδονία ξακουστή». Από τα μεγάφωνα ακούγονται τραγούδια του Μίκη Θεοδωράκη.
Ελληνικές σημαίες ανεμίζουν, ενώ πολλοί από τους συμμετέχοντες φορούν παραδοσιακές στολές και χορεύουν υπό τους ήχους παραδοσιακών τραγουδιών.
Με κάθε τρόπο καταφθάνουν στο χώρο του συλλαλητηρίου χιλιάδες κόσμου από νωρίς το πρωί. Σύμφωνα με τον ρεπόρτερ του «protothema.gr», Παναγιώτη Σαββίδη και τον φωτορεπόρτερ Νικόλα Οικονόμου, η προσέλευση στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης είναι εντυπωσιακή.
Εντυπωσιακό είναι ωστόσο και το γεγονός ότι ομάδα πολιτών κατέφθασε στον Λευκό Πύργο με αλιευτικό σκάφος. Κρατώντας ελληνικές σημαίες οι επιβαίνοντες στο σκάφος χαιρέτισαν τον κόσμο στην προκυμαία που ανταπέδωσε με χειροκροτήματα.
Πηγή: protothema.gr
Μεγάλη επιχείρηση του Λιμενικού στην Πρέβεζα / Σύλληψη διακινητή στη Βόνιτσα
Στον εντοπισμό εβδομήντα (70) αλλοδαπών καθώς και στη σύλληψη των έξι (06) αλλοδαπών διακινητών τους προέβησαν, πρώτες πρωινές ώρες σήμερα, στελέχη του Γραφείου Ασφαλείας του Κεντρικού Λιμεναρχείου Ηγουμενίτσας, με τη συνδρομή στελεχών της οικείας Περιφερειακής Ομάδας Δίωξης Ναρκωτικών, του οικείου Κλιμακίου Ειδικών Αποστολών και σε συνεργασία με τις Λιμενικές Αρχές Κέρκυρας, Πρέβεζας και Λευκάδας υπό την εποπτεία της 3ης Περιφερειακής Διοίκησης Λ.Σ._ΕΛ.ΑΚΤ. .
Η επιχείρηση εντάσσεται στο πλαίσιο των συστηματικών και εντατικών ελέγχων που πραγματοποιεί το Λιμενικό Σώμα – Ελληνική Ακτοφυλακή για την καταπολέμηση κάθε μορφής οργανωμένης εγκληματικότητας.
Συγκεκριμένα, κατόπιν συντονισμένης επιχείρησης από στελέχη Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. στην περιοχή “Αϊ-Γιαννάκης” Πρέβεζας, εντοπίστηκε ιστιοπλοϊκό σκάφος με στοιχεία «MPIR» σημαίας Ουκρανίας με τέσσερις (04) επιβαίνοντες, το οποίο τέθηκε σε διακριτική επιτήρηση. Ταυτόχρονα εντοπίστηκε ένα (01) Φ/Γ όχημα με δύο (02) επιβαίνοντες το οποίο κατευθυνόταν από την περιοχή του Λούρου Πρέβεζας με κατεύθυνση την Πάργα.
Όταν το ανωτέρω όχημα έφτασε στην περιοχή “Αϊ-Γιαννάκης” Πρέβεζας, αποβίβασε μεγάλο αριθμό μεταναστών, οι οποίοι οδηγήθηκαν στην παραλία και με την χρήση βοηθητικού φουσκωτού σκάφους ξεκίνησαν την διαδικασία επιβίβασης των μεταναστών επί του ιστιοπλοϊκού.
Στη συνέχεια το ανωτέρω σκάφος απέπλευσε με προορισμό τις Ιταλικές ακτές, ενώ ο συνοδηγός και ένας εκ των τεσσάρων μελών του πληρώματος που παρέμειναν στη ακτή, συνελήφθησαν από στελέχη του Γραφείου Ασφαλείας και της Περιφερειακής Ομάδας Δίωξης Ναρκωτικών του Κεντρικού Λιμεναρχείου Ηγουμενίτσας.
Ακολούθως δύο (02) περιπολικά σκάφη στα οποία επέβαιναν στελέχη των Κλιμακίων Ειδικών Αποστολών των Κεντρικών Λιμεναρχείων Κέρκυρας και Ηγουμενίτσας ακινητοποίησαν το ιστιοπλοϊκό σκάφος «MPIR» στο οποίο επέβαιναν τρεις (03) αλλοδαποί, μέλη του πληρώματος – διακινητές καθώς και εβδομήντα (70) μετανάστες (27 άνδρες , 11 γυναίκες και 32 παιδιά), ενώ στελέχη του Κλιμακίου Ειδικών Αποστολών του Κεντρικού Λιμεναρχείου Ηγουμενίτσας ακινητοποίησαν στην περιοχή της Βόνιτσας Αιτωλοακαρνανίας το Φ/Γ όχημα και συνέλαβαν τον αλλοδαπό οδηγό του.
Από το Κεντρικό Λιμεναρχείο Ηγουμενίτσας που διενεργεί την προανάκριση κατά την αυτόφωρη διαδικασία, κατασχέθηκαν το Φ/Γ όχημα και το ανωτέρω Ι/Φ σκάφος.
Έκτακτο δελτίο επιδείνωσης του καιρού: Ισχυρές βροχές και καταιγίδες από το απόγευμα
Χαλάει ο καιρός από σήμερα το απόγευμα όπως προειδοποιεί με έκτακτο δελτίο που εξέδωσε η Εθνική Μετεωρολογική Υπηρεσία.
Συγκεκριμένα τις επόμενες ώρες περιμένουμε ισχυρές βροχές και καταιγίδες και παροδικές χιονοπτώσεις και σε πιο πεδινές περιοχές στα Βόρεια της χώρας.
Πιο αναλυτικά θα επηρεαστούν:
Σήμερα Κυριακή, πιθανόν το βόρειο Ιόνιο και η Ήπειρος, η κεντρική Μακεδονία, η κεντρική Στερεά, η Μαγνησία και οι Σποράδες μέχρι το βράδυ.
Η δυτική Στερεά, η δυτική Πελοπόννησος, η ανατολική Μακεδονία, η Θράκη και τα νησιά του βορείου Αιγαίου μέχρι την νύχτα.
Από το βράδυ θα επηρεαστούν τα νησιά του ανατολικού Αιγαίου και πιθανόν τα Δωδεκάνησα.
Χιόνια τώρα αναμένεται να πέσουν στα δυτικά και βόρεια ορεινά και τη νύχτα σε περιοχές της Ηπείρου και της δυτικής Μακεδονίας σε υψόμετρο πάνω από 600 μέτρα.
Αύριο Δευτέρα
Από την κακοκαιρία αύριο Δευτέρα πιθανόν να επηρεαστούν, νωρίς το πρωί η Θράκη, μέχρι το μεσημέρι - απόγευμα το βόρειο και ανατολικό Αιγαίο και οι Κυκλάδες και το βράδυ τα Δωδεκάνησα.
Χιόνια θα πέσουν μέχρι το μεσημέρι στα ορεινά, καθώς και πρόσκαιρα σε ημιορεινές περιοχές της Θεσσαλίας, της κεντρικής Στερεάς καθώς και σε πιο πεδινές περιοχές στη Βόρεια Ελλάδα.
Πηγή: protothema.gr
Περισσότερα...
Τι αλλαγές έρχονται στα τιμολόγια της ΔΕΗ
Μικρές αυξομειώσεις – αν υπάρξουν – αναμένονται στα τιμολόγια για τη μεταφορά και διανομή ηλεκτρικής ενέργειας για το 2018, σύμφωνα με πληροφορίες από τη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας που αποφασίζει το ύψος των χρεώσεων. Την ίδια ώρα, ο ΑΔΜΗΕ (Ανεξάρτητος Διαχειριστής Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας) προτείνει ριζικές αλλαγές στον τρόπο υπολογισμού των χρεώσεων για το σύστημα μεταφοράς, με κατάργηση της χρέωσης, βάσει της συμφωνημένης ισχύος, που εφαρμόζεται σήμερα και θέσπιση κινήτρων / αντικινήτρων (μειωμένες / αυξημένες χρεώσεις αντίστοιχα) για τον περιορισμό της κατανάλωσης κατά τις ώρες αιχμής.
Η ΡΑΕ αναμένεται να εκδώσει τις επόμενες ημέρες τις τελικές αποφάσεις για τις χρεώσεις του συστήματος μεταφοράς και του δικτύου διανομής που εισπράττουν αντίστοιχα ο ΑΔΜΗΕ και ο Διαχειριστής του Δικτύου Διανομής (ΔΕΔΔΗΕ) για το 2018. Σύμφωνα με τις υπάρχουσες πληροφορίες, οι αυξημένες επενδύσεις που προγραμματίζει ο ΑΔΜΗΕ τα επόμενα χρόνια, κυρίως για τις διασυνδέσεις των νησιών οι οποίες θα περιορίσουν συνολικά το κόστος ηλεκτροδότησης, δεν επιτρέπουν μείωση των χρεώσεων μεταφοράς και ίσως υπάρξουν μικρές αυξήσεις. Αντίστοιχα, στον ΔΕΔΔΗΕ εξετάζεται η δυνατότητα μικρών μειώσεων αφού διασφαλιστεί επίσης η χρηματοδότηση των επενδύσεων στο δίκτυο. Συνολικά σύμφωνα με αρμόδιους παράγοντες της Αρχής η επίπτωση στους τελικούς λογαριασμούς θα είναι περιορισμένη.
Επιπλέον, από το 2019 προωθείται η σύνδεση των εσόδων του ΔΕΔΔΗΕ, δηλαδή των χρεώσεων που πληρώνουν οι καταναλωτές για τη χρήση του δικτύου διανομής, με τα αποτελέσματα στο «μέτωπο» της αντιμετώπισης των ρευματοκλοπών.
Με τις αποφάσεις για τη χρέωση των δικτύων ολοκληρώνεται ο καθορισμός των λεγόμενων μονοπωλιακών χρεώσεων στην κατανάλωση ρεύματος για το 2018, που περιλαμβάνουν επίσης τις χρεώσεις για τις Υπηρεσίες Κοινής Ωφέλειας και το Ειδικό Τέλος Μείωσης Αέριων Ρύπων (ΥΚΩ και ΕΤΜΕΑΡ) οι οποίες ανακοινώθηκαν στα τέλη του προηγούμενου έτους.
Στο μεταξύ ο ΑΔΜΗΕ εισηγείται ριζική αλλαγή της μεθόδου τιμολόγησης των χρεώσεων για το σύστημα μεταφοράς με στόχο οι χρεώσεις να παρέχουν κίνητρο στους καταναλωτές προκειμένου να περιορίζονται οι αιχμές της. Η χειμερινή περίοδος αιχμής είναι Δεκέμβριος – Φεβρουάριος , ώρες 6 – 8 μ.μ. και η καλοκαιρινή περίοδος Ιούνιος – Αύγουστος, 9 – 10 μ.μ.
Για τους καταναλωτές που τροφοδοτούνται από την υψηλή και μέση τάση (μεγάλες βιομηχανίες, εμπορικές αλυσίδες κ.α.) προτείνεται η χρέωση να συναρτάται με την κατανάλωση κατά τις ώρες αιχμής, η οποία μπορεί να προσδιοριστεί εύκολα καθώς η εν λόγω κατηγορία καταναλωτών διαθέτουν μετρητές με δυνατότητα ωρομέτρησης (μέτρηση της κατανάλωσης ανά ώρα της ημέρας). Έτσι το τιμολόγιο θα διαμορφώνεται ουσιαστικά και από τη συμπεριφορά του καταναλωτή: αν περιορίσει τη ζήτηση κατά τις ώρες αιχμής, θα έχει χαμηλότερη χρέωση και αντίστροφα.
Στη χαμηλή τάση (νοικοκυριά, μικρές επιχειρήσεις, αγρότες κλπ.), επειδή δεν υπάρχουν μετρητές με δυνατότητα ωρομέτρησης, θα λαμβάνεται υπόψη αντίστοιχα η κατανάλωση όλης της κατηγορίας πελατών (πχ. νοικοκυριά, εμπορικά καταστήματα) ή του συνόλου της χαμηλής τάσης κατά τις ώρες αιχμής.
Συγκεκριμένα προτείνεται η εξής μεθοδολογία:
Για κάθε έναν από τους έξι «μήνες αιχμής» (Δεκέμβριο, Ιανουάριο, Φεβρουάριο, Ιούνιο, Ιούλιο και Αύγουστο) θα εξετάζεται μια τυπική ημέρα και θα υπολογίζεται το ποσοστό της κατανάλωσης κατά τις ώρες αιχμής ως προς το σύνολο του 24ώρου. Ο μέσος όρος των ποσοστών που θα προκύψουν για τους έξι μήνες αιχμής θα χρησιμοποιείται για τον υπολογισμό των χρεώσεων του επόμενου έτους.
Για παράδειγμα, σύμφωνα με την εισήγηση του ΑΔΜΗΕ: «Έστω ότι βάσει της τυπικής καμπύλης διακύμανσης φορτίου για την κατηγορία «Οικιακοί Πελάτες» για μια τυπική ημέρα του Δεκεμβρίου ο μέρος όρος της κατανάλωσης κατά τις ώρες 6 – 8 μ.μ. αντιστοιχεί σε ποσοστό 6 % της συνολικής ημερήσιας κατανάλωσης. Το ανωτέρω ποσοστό υπολογίζεται για κάθε ένα από τους υπόλοιπους χειμερινούς και καλοκαιρινούς μήνες Ιανουάριο, Φεβρουάριο, Ιούνιο, Ιούλιο και Αύγουστο. Έστω ότι ο μέσος όρος των υπολογιζόμενων ποσοστών για τους ανωτέρω έξι μήνες είναι 5,5 %. Στην παραπάνω περίπτωση η Χρέωση Χρήσης Συστήματος για τους οικιακούς πελάτες για κάθε μήνα του έτους θα ισούται με 5,5 % επί την μηνιαία κατανάλωση επί την μοναδιαία Χρέωση Χρήσης Συστήματος».
Σημειώνεται ότι το ισχύον τιμολόγιο για τη μεταφορά αποτελείται από δύο διαφορετικές χρεώσεις, ισχύος που βασίζεται στην συμφωνημένη ισχύ της παροχής και ενέργειας. Η πρόταση του ΑΔΜΗΕ περιλαμβάνει επίσης την κατάργηση της χρέωσης ισχύος.
Η εφαρμογή διαφορετικών τιμολογίων στη διάρκεια του 24ωρου θα γίνει πιο εύκολη όταν εγκαταστασθούν οι λεγόμενοι «έξυπνοι μετρητές», διαδικασία που βρίσκεται στο στάδιο της πιλοτικής εφαρμογής.
Στόχος της ΡΑΕ είναι το νέο σύστημα που θα αποφασισθεί να ισχύσει από το 2019.
Πηγή: aftodioikisi.gr
Νώντας Νικάκης: Ανησυχητική στασιμότητα στον Αυτοκινητόδρομο Άκτιο - Αμβρακία
Του ΝΩΝΤΑ ΝΙΚΑΚΗ
τ. Λυκειάρχης-Βόνιτσα
Μπορεί η κατάσταση της οικονομίας του τόπου να βελτιώνεται και κάποια έργα να παίρνουν σιγά σιγά το δρόμο της υλοποίησης, ωστόσο στον αυτοκινητόδρομο Άκτιο Αμβρακία υπάρχει μια τεράστια καθυστέρηση στην ολοκλήρωση κατασκευής του, την ώρα που μεγαλύτερα και δυσκολότερα έργα έχουν προ πολλού ολοκληρωθεί.
Ο οδικός άξονας είναι ένα πολύ σημαντικό έργο το οποίο έχει "παγώσει" χωρίς να προωθείται για υλοποίηση και σε όλη τη Δυτική Ελλάδα υπάρχει έντονη δυσαρέσκεια για τη στασιμότητα του θέματος.
Δυστυχώς αυτή την ώρα που γράφω το έργο έγινε περισσότερο προβληματικό, διότι για 1.100 μέρες από αρχές του 2015 δίνονται αναβολές και παρατάσεις στον ανάδοχο και τα μηχανήματα παραμένουν «παροπλισμένα» και σκουριάζουν στο εργοτάξια Δρυμού και Κατούνας στην 4η εργολαβία Λουτράκι- Αμβρακία..............
Αξιοσημείωτο είναι το τμήμα Λουτράκι- Αμβρακία είναι το σπουδαιότερο κομμάτι του έργου διότι παρακάμπτει το επικίνδυνο τμήμα της περιοχής Αμφιλοχίας, αναβαθμίζει την ασφάλεια και μειώνει την απόσταση χιλιομετρικά και χρονικά από Βόνιτσα προς Αθήνα και Αγρίνιο (10-12χλμ).
Εδω να τονίσω και προς τους Αρμόδιους του Αγρινίου, ότι ο σύγχρονος οδικός άξονας είναι και δικός τους δρόμος όχι μόνο για αυτούς που έχουν επενδύσει στη Λευκάδα, Πάλαιρο, Πογωνιά άλλα είναι ο δρόμος που σε οδηγεί σε περιοχές που προσφέρουν μεροκάματο από την δεξαμενή του τουρισμού και που αναπτύσσεται με υψηλούς ρυθμούς τώρα που αρχίζουν να δημιουργούνται οι σύγχρονες εγκαταστάσεις στο διεθνές αεροδρόμιο του Ακτίου.
ΧΡΟΝΙΚΟ
Σας ενημερώνω συνοπτικά και σύντομα να σας υπενθυμίσω ότι το έργο δημοπρατήθηκε 4 φορές και έχει περάσει από μύριες ταλαιπωρίες. Ξεκίνησε τον Μάρτιο του 2010 με χρόνο περαίωσης τα 3 χρόνια, τεμαχισμένο σε 4 εργολαβίες και σχεδόν 8 χρόνια αργότερα το έργο παραμένει ημιτελές, χωρίς να έχει παραδοθεί ούτε ένα χιλιόμετρο αυτοκινητόδρομου.
-Απο το 2009 απο τον Απρίλιο μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2009-Υπουργος Σουφλιάς- και τον Μαρτιο του 2010-Υπουργος Ρέππας- έπεσαν οι υπογραφές με δυσκολίες διότι ο υπουργός εκτιμούσε ότι κάτι δεν πήγαινε καλά, άλλα ύστερα από την επιμονή των βουλευτών όλων των παρατάξεων της Δυτικής Ελλάδας υποχώρησε και υπογράφτηκε το συμφωνητικό και άρχισαν εργασίες δειλά δειλά τον Μαιο του 2010.
-Έπρεπε να είχε ολοκληρωθεί στο τέλος του 2013.
-Το 2014 επισκέφθηκε το έργο ο τότε υπουργός Χρυσοχοίδης στην αρχή του έτους στο εργοτάξιο της ΤΕΡΝΑ στην KNAUF ακριβώς στον κόμβο Αμβρακία και τον Απρίλιο του 2014 επισκέφθηκε εκ νέου το εργοτάξιο της ΑΕΓΕΚ στη Βόνιτσα.
Τότε λοιπόν παρουσία των στελεχών της εταιρίας και παραγόντων, περιφερειάρχες, δήμαρχοι Αμφιλοχίας, Βόνιτσας και Πρεβέζης, αφού ενημερώθηκε ο υπουργός κατέληξαν στο συμπέρασμα έστω στο τέλος του 2014 ή στην χειρότερη περίπτωση πριν το Πασχα του 2015 να τεθεί σε κυκλοφορία το σπουδαιότερο τμήμα Λουτράκι-Αμβρακία όπως έγινε κάποτε και με την παράκαμψη Αγρινίου για να δοθεί οδική ανάσα στη Δυτική Ελλάδα.
-Σε όλες τις επισκέψεις επεδίωξα να είμαι παρών και κατέγραψα στην μνήμη μου ότι αποφασίστηκε με κάθε λεπτομέρεια
-Έγιναν αρκετές εργασίες το 2014 στο προαναφερόμενο τμήμα Λουτράκι-Αμβρακία, ασφαλτικά σχεδόν 10χλμ και 1-2 χλμ που βρίσκονται στο στάδιο της ασφαλτοστρωσης και εκρεμούν χωματουργικά 2-3 χλμ και και σύμφωνα με τους ειδικούς σε 6-7 μήνες το τμημα που είναι μήκους 15-17χλμ μπορεί να ολοκληρωθεί.
-Τέλος το 2015 πέρασε άπρακτο χωρίς δηλώσεις και ενέργειες αλλά από το 2016 και όλο το 2017 κάθε τόσο και λιγάκι πότε ο Υπουργός, πότε ο Γενικός Γραμματέας έκαναν δηλώσεις λέγοντας την μια φορά θα πάμε σε συμπληρωματική σύμβαση και την άλλη σε σκούπα και μέχρι αυτή την ώρα δεν έγινε τίποτα. Εδω να επισημάνω ότι από τις 22 Φεβρουαρίου του 2017, επιστρέφοντας ο υπουργός από τα εγκαίνια της Ιόνιας οδού στα Γιάννενα επισκέφθηκε και το τμήμα Λουτράκι-Αμβρακία και παρά τις διαβεβαιώσεις δεν «έτρεξαν» οι διαδικασίες.
-Επειδή, λοιπόν, ο αυτοκινητόδρομος Άκτιο Αμβρακία έχει τη δική του, πικρή και πονεμένη ιστορία, οι κάτοικοι και επισκέπτες συνεχίζουν να κινούνται καθημερινά σε ένα απαρχαιωμένο και επικίνδυνο οδικό δίκτυο, στην παλαιά εθνική οδό Αμφιλοχία-Βόνιτσα-Λευκάδα που έχουμε θρηνήσει δεκάδες θύματα και όλοι εκφράζουν τη βαθειά τους ανησυχία για τις καθυστερήσεις στο νέο αυτοκινητόδρομο.
ΥΓ: Στο σημείο αυτό θα ήθελα να ευχαριστήσω το site ypodomes.com και ειδικότερα τον φίλο μου Νίκο Καραγιάννη ο οποίος μας ενημερώνει συνεχώς για τα αναπτυξιακά έργα της περιοχής και όχι μόνο και είμαστε ευγνώμονες για την προσφορά του.
Δείτε πρόσφατες φωτογραφίες απο την 4η εργολαβία από τον Κόμβο Λουτρακίου μέχρι την Λίμνη Αμβρακίας:
Από τους φτωχότερους Έλληνες οι κάτοικοι της Δυτικής Ελλάδας
Από τους πλέον φτωχούς Έλληνες είναι οι κάτοικοι των τριών νομών της Δυτικής Ελλάδας (Αχαΐας, Ηλείας και Αιτωλοακαρνανίας), σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία που δημοσιοποίησε η ΕΛΣΤΑΤ, για το έτος 2015. Η Δυτική Ελλάδα έρχεται τρίτη από το τέλος, ανάμεσα στις 13 Περιφέρειες της χώρας, όσον αφορά το κατά κεφαλήν ΑΕΠ με 12.097 ευρώ έναντι του πανελλήνιου μέσου όρου που είναι 16.294 ευρώ.
Κάτω από τη Δυτική Ελλάδα παραμένει η Ήπειρος με 11.500 ευρώ (-1,1%) και η Ανατολική Μακεδονία- Θράκη με 11.164 ευρώ (-1,4%), ενώ προηγούνται η Θεσσαλία με 12.393 ευρώ (0%), η Κεντρική Μακεδονία με 12.557 ευρώ (+0,3%), το Βόρειο Αιγαίο με 12.582 ευρώ (-2,3%), η Πελοπόννησος με 13.358 ευρώ (+0,5%), η Κρήτη με 13.912 ευρώ (0%) και η Στερεά Ελλάδα με 14.117 (-0,4%).
Σύμφωνα με τους περιφερειακούς λογαριασμούς που δημοσιοποίησε η ΕΛΣΤΑΤ, το κατά κεφαλήν ΑΕΠ στην Ελλάδα το 2015 ανήλθε στα 16.294 ευρώ και μειώθηκε κατά 0,7% σε σχέση με το 2014.
Η πλουσιότερη περιφέρεια της χώρας είναι η Αττική με 22.192 ευρώ κατά κεφαλήν ΑΕΠ (μείωση 0,9% το 2015 σε σχέση με το 2014) και ακολουθούν το Νότιο Αιγαίο με 18.153 ευρώ (+0,6%), η Δυτική Μακεδονία με 15.642 ευρώ (-4,2%) και τα Ιόνια Νησιά με 15.039 ευρώ (+0,2%).
Όσον αφορά στην Ακαθάριστη Προστιθέμενη Αξία (ΑΠΑ), αυτή μειώθηκε κατά 1,4% στο σύνολο της χώρας και ανήλθε το 2015 σε 155.507εκατ. ευρώ. Τη μεγαλύτερη μείωση παρουσίασαν οι περιφέρειες της Δυτικής Μακεδονίας (5,1%) και του Βορείου Αιγαίου (2,9%), ενώ αυξήθηκε στο Νότιο Αιγαίο (0,5%) και στην Πελοπόννησο (0,1%) και παρέμεινε αμετάβλητη στην Κρήτη. Το μεγαλύτερο μερίδιο συμμετοχής στη δημιουργία της ΑΠΑ κατέχει η Αττική με 47,9% και ακολουθεί η Κεντρική Μακεδονία με 13,5%, ενώ το μικρότερο κατέχει το Βόρειο Αιγαίο με 1,4%.
Πηγή: alfavita.gr
Γαβρόγλου: Αλλάζει ο τρόπος εισαγωγής στα Πανεπιστήμια από τον Ιούνιο του 2020
«Τον Ιούνιο του 2020 θα είναι διαφορετικός ο τρόπος εισαγωγής. Κυρίαρχη λογική θα είναι ότι η πρόσβαση θα εξαρτάται από τον βαθμό του απολυτηρίου, σε ένα σχολείο όπου θα υπάρχει μια εντελώς νέα Γ΄ Λυκείου».
«Σήμερα, όπως έχουν εξελιχθεί τα πράγματα, έχουμε ένα Λύκειο χωρίς την τελευταία τάξη...». Αυτό σημειώνει, μεταξύ άλλων, ο υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κώστας Γαβρόγλου, στην εφημερίδα «Νέα Σελίδα» που κυκλοφορεί αύριο.
Στην ίδια συνέντευξη, ο αρμόδιος υπουργός αναγγέλλει ότι «θα υπάρξει βαθμιαία κατάργηση του κλειστού αριθμού των εισακτέων σε διάφορα Τμήματα, εκτός από τα Τμήματα Ιατρικής, τα Πολυτεχνικά και τα Νομικά, και άρα, μαζί και με τη δημιουργία νέων Τμημάτων, θα οδηγηθούμε σε αυτό που για πολλά χρόνια αποκαλούσαμε ελεύθερη πρόσβαση. Ελεύθερη πρόσβαση όμως δεν σημαίνει χαλαρές σπουδές. Αντιθέτως, σημαίνει εξαιρετικά σοβαρές και απαιτητικές σπουδές στο Λύκειο, ώστε ο καθένας να είναι πολύ καλά προετοιμασμένος να σπουδάσει αυτό που θέλει και όχι το πεδίο όπου τον "πετάει" ένα απαράδεκτο σύστημα εισαγωγής».
Στη συνέντευξή του στη «Νέα Σελίδα» ο υπουργός Παιδείας, Κώστας Γαβρόγλου περιγράφει το νέο πλαίσιο για τις μετεγγραφές φοιτητών και τις προϋποθέσεις που τίθενται.
Ο υπουργός απαντά σε όσους επέκριναν τις πρόσφατες αποφάσεις για τις σχολικές εκδρομές, μιλά για την ίδρυση του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής και χαρακτηρίζει ανώριμη τη στάση του προέδρου της Νέας Δημοκρατίας, που, όπως λέει, δηλώνει σε κάθε δημόσια ομιλία του ότι, μόλις γίνει κυβέρνηση, θα καταργήσει όλους τους νόμους που ψήφισαν οι κ.κ. Μπαλτάς, Φίλης και Γαβρόγλου.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ