×

Προειδοποίηση

JUser: :_load: Αδυναμία φόρτωσης χρήστη με Α/Α (ID): 708

Δημοσιεύθηκε η εγκύκλιος του ΟΑΕΔ σχετικά με τη δυνατότητα καταβολής επιδόματος ανεργίας από τον Οργανισμό μετά από βλαπτική μεταβολή των όρων εργασίας.

Συγκεκριμένα, ο εν λόγω άνεργος επιδοτείται εάν, μαζί με την αίτηση για επιδότηση, προσκομίσει στον ΟΑΕΔ την εξώδικη δήλωση με την οποία άσκησε το εν λόγω δικαίωμα και το αποδεικτικό κοινοποίησής της στον εργοδότη. Εντός έξι μηνών από την υποβολή της αίτησης, ο άνεργος οφείλει να προσκομίσει στην αρμόδια υπηρεσία του ΟΑΕΔ είτε έγγραφα που αποδεικνύουν την εξόφληση της αποζημίωσης απόλυσης από τον εργοδότη είτε την αγωγή που άσκησε κατά αυτού. Σε περίπτωση παράβασης των προαναφερομένων, καθώς και εάν η ασκηθείσα αγωγή δεν γίνει τελεσίδικα δεκτή, η επιδότηση ανεργίας διακόπτεται και τα ήδη καταβληθέντα ποσά επιστρέφονται.

Αναλυτικά:

1. ΠΡΟΘΕΣΜΙΑ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΑΙΤΗΣΗΣ - ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ

Συγκεκριμένα, οι ασφαλισμένοι που άσκησαν το δικαίωμα του νόμου προβαίνοντας στις ενέργειες αυτές μπορούν να τύχουν επιδότησης, εφόσον υποβάλουν σχετική αίτηση στην αρμόδια Υπηρεσία ΚΠΑ2 του ΟΑΕΔ εντός 60 ημερών από την επομένη της επιδόσεως στον εργοδότη της αρχικής εξωδίκου δηλώσεως ή της αγωγής εναντίον του, προσκομίζοντας πλέον των λοιπόν απαιτούμενων για την επιδότηση δικαιολογητικών:

• την εξώδικη δήλωση και την έκθεση επίδοσής της στον εργοδότη ή

• την αγωγή που απευθείας ασκήθηκε κατά του εργοδότη και την έκθεση επίδοσής της σε αυτόν.

Στην παρούσα διάταξη εντάσσονται όσοι ασφαλισμένοι έχουν υποβάλει αίτηση τακτικής επιδότησης ανεργίας από την 13.09.2017 και εξής. Όσον αφορά στην ημερομηνία επίδοσης της εξωδίκου δηλώσεως ή της αγωγής, αυτή είναι δυνατόν να είναι προγενέστερη της 13.09.2017, υπό την προϋπόθεση ότι έως την ημερομηνία υποβολής αιτήσεως δεν παρήλθε η προθεσμία των 60 ημερών. Σημειώνεται ότι δεν νοείται υπαγωγή στις εν λόγω διατάξεις με την προσκόμιση εξώδικης δήλωσης που επιδόθηκε στον εργοδότη μετά την κατάθεση αγωγής εναντίον του.

2. ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΤΗΣ ΑΞΙΩΣΗΣ ΓΙΑ ΕΠΙΔΟΤΗΣΗ

Η Υπηρεσία προβαίνει σε έκδοση δελτίου ανεργίας και αναγνώριση της αξίωσης του αιτούντος - εφόσον, βέβαια, πληρούνται και οι λοιπές προϋποθέσεις επιδότησης - ως εξής:

Α. άμεσα, με βάση την εξώδικη δήλωση ή την αγωγή που προσκομίστηκε για την υποβολή της αίτησης.
Πρόκειται για «πρόδρομη», υπό αίρεση επιδότηση, εφόσον χορηγείται πριν αποδειχθεί η καταγγελία της σύμβασης του ασφαλισμένου είτε εξωδικαστικά, με βάση το πραγματικό γεγονός της καταβολής αποζημίωσης (βλ. σχετικά παρ. A.2.i), είτε δια της δικαστικής οδού, με βάση τελεσίδικη δικαστική απόφαση επί της αγωγής που κατατίθεται (βλ. σχετικά παρ. Α.4), σύμφωνα με το β' εδάφιο της παρ. 6 του άρθρ. 7 .
Β. αναδρομικά, αφού η καταγγελία της σύμβασης του ασφαλισμένου αναγνωρισθεί με τελεσίδικη απόφαση επί της αγωγής του.

Πρόκειται για επιδότηση που καταβάλλεται χωρίς την επιφύλαξη της ως άνω περίπτωσης, εφόσον το γεγονός της απόλυσης έχει αναγνωρισθεί από τα αρμόδια δικαστήρια. Η επιδότηση κατά την Α' ή τη Β' ως άνω περίπτωση εξαρτάται αποκλειστικά από τη βούληση του ασφαλισμένου, όπως αυτή ενυπόγραφα καταγράφεται σε Υπεύθυνη Δήλωση που συνοδεύει την αίτηση επιδότησής του (βλ. συνημμένα Υποδείγματα 1α, 1β, iγ).

Η διαδικασία που ακολουθείται ανάλογα με την υπαγωγή στην επιδότηση κατά την Α' ή τη Β' περίπτωση είναι αναλυτικά η παρακάτω:

Α. ΕΠΙΔΟΤΗΣΗ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΗΝ ΕΞΩΔΙΚΗ ΔΗΛΩΣΗ /ΑΓΩΓΗ ΧΩΡΙΣ ΤΗΝ ΑΝΑΜΟΝΗ ΤΗΣ ΤΕΛΕΣΙΔΙΚΙΑΣ

Α.1. Γενικές Πληροφορίες

Ως ημερομηνία καταγγελίας της σύμβασης θα λογίζεται η αναγραφόμενη στην εξώδικη δήλωση/αγωγή ημερομηνία λύσης της εργασιακής σχέσης (όχι η ημερομηνία της επιδόσεως αυτής στον εργοδότη ή της άσκησης της αγωγής). Για λόγους επιείκειας, όταν η ημερομηνία αυτή απέχει χρονικά από την ημερομηνία υποβολής αιτήσεως και ο ασφαλισμένος είναι νέος επιδοτούμενος, αφετηρία για την καταμέτρηση των ημερών εργασίας της παρ. 1 του άρθρ. 5 του ν. 1545/85 (των 80 ημερών ασφάλισης κατ' έτος) θα αποτελεί η δήλη ημερομηνία της καταγγελίας σύμβασης και όχι η ημερομηνία υποβολής της αιτήσεως. Όσον αφορά στην ημερομηνία έναρξης της επιδότησης, εξυπακούεται ότι θα εφαρμόζονται οι διατάξεις του άρθρ. 18 του ν. 2961/1954.

Με εξαίρεση όσων αναλύονται λεπτομερώς στις παρακάτω παραγράφους, κατά τα λοιπά ισχύουν οι κείμενες περί τακτικής ανεργίας διατάξεις.

Α.2. Επιδότηση με βάση την εξώδικη δήλωση

Εφόσον ο ασφαλισμένος αιτείται επιδότησης προσκομίζοντας εξώδικη δήλωση βάσει της οποίας επιθυμεί να επιδοτηθεί, αναλαμβάνει στην Υπεύθυνη Δήλωσή του την υποχρέωση εντός της αποκλειστικής προθεσμίας 6 μηνών από την επομένη της ημερομηνίας υποβολής της αιτήσεώς του να προσκομίσει στην Υπηρεσία είτε έγγραφα που αποδεικνύουν ότι ξεκίνησε η καταβολή αποζημίωσής του από τον εργοδότη λόγω της απόλυσής του είτε την αγωγή που θα ασκήσει κατά του εργοδότη του, δηλώνοντας παράλληλα ότι θα προσκομίσει την τελεσίδικη επ' αυτής απόφαση εντός 60 ημερών από την επομένη της δημοσιεύσεώς της, άλλως υποχρεούται σε καταβολή προστίμου ύψους 300,00€ (βλ. σχετικά παρ. Α.5).

Μετά την έγκριση της επιδότησης και, εφόσον ο ασφαλισμένος προσκομίζει εντός του 6μήνου:

i. δικαιολογητικά που αποδεικνύουν την καταβολή μέρους ή την εξόφληση της αποζημίωσής του (ενδεικτικά: απόδειξη καταβολής α' δόσης αποζημίωσης, βεβαίωση εργοδότη περί καταβολής αποζημίωσης κ.ο.κ.), η επιδότηση συνεχίζεται για όσο διάστημα έχει εγκριθεί, εφόσον δεν έχει ήδη ανασταλεί ή λήξει, παύοντας πλέον να είναι υπό αίρεση, καθώς στηρίζεται στο πραγματικό γεγονός της απόλυσης, όπως αυτή αποδεικνύεται από την καταβολή αποζημίωσης, χωρίς να απαιτείται στην περίπτωση αυτή και η προσκόμιση εντύπου καταγγελίας σύμβασης.

ii. την αγωγή που τελικά κατέθεσε:
• η επιδότηση καταβάλλεται έως τη λήξη της - εφόσον δεν έχει ήδη ανασταλεί ή λήξει - παραμένει, όμως, υπό αίρεση μέχρι την καθ' οιονδήποτε τρόπο τελεσιδικία της υποθέσεως,
• η Υπηρεσία ενημερώνει παράλληλα τον εργοδότη εγγράφως και επί αποδείξει παραλαβής για την επιδότηση του ασφαλισμένου και για την απορρέουσα εκ του νόμου υποχρέωση του ιδίου να προσκομίσει στον ΟΑΕΔ αντίγραφο της τελεσιδίκου αποφάσεως εντός 60 ημερών από την επομένη της δημοσιεύσεως αυτής, επί ποινή προστίμου ύψους 300,00€ (βλ. σχετικά συνημμένο Υπόδειγμα 2 και παρ. Α.5).

Σε κάθε περίπτωση που ο ασφαλισμένος δεν προσκομίσει εντός της 6μηνης προθεσμίας τα δικαιολογητικά για τα οποία δεσμεύτηκε, δηλαδή ούτε δικαιολογητικά αποζημίωσης λόγω απόλυσης ούτε την αγωγή εναντίον του εργοδότη του, η Υπηρεσία θα προβαίνει σε ανάκληση του δελτίου ανεργίας και της επιδότησης καθώς και σε καταλογισμό χρέους σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις, ανεξαρτήτως των λόγων μη προσκόμισης αυτών (π.χ. αμέλεια του ενδιαφερομένου κ.ο.κ.). Στην περίπτωση μη καταβολής του καταλογισθέντος χρέους, ακολουθείται η διαδικασία σύνταξης πράξης βεβαίωσης οφειλής σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία.

Α.3 Επιδότηση με βάση την αγωγή

Εφόσον ο ασφαλισμένος αιτείται επιδότησης προσκομίζοντας την αγωγή που κατέθεσε εναντίον του εργοδότη του και δηλώνει ότι επιθυμεί να επιδοτηθεί άμεσα με βάση αυτήν, δεσμεύεται στην Υπεύθυνη Δήλωσή του μόνο για την προσκόμιση της τελεσίδικης επ' αυτής απόφασης εντός 60 ημερών από την επομένη της δημοσιεύσεώς της, επί ποινή προστίμου ύψους 300,00 €.
Κατά τα λοιπά ισχύουν τα αναφερόμενα στην ως άνω παράγραφο Α.2.

Α.4. Προσκόμιση τελεσίδικης δικαστικής απόφασης

Στις περιπτώσεις που ο ασφαλισμένος επιδοτήθηκε ή επιδοτείται προσκομίζοντας είτε εξαρχής την αγωγή του είτε εντός της 6μηνης προθεσμίας, όταν η υπόθεση τελεσιδικήσει με οποιονδήποτε τρόπο (είτε αφού καταστεί τελεσίδικη η αρχική απόφαση του Πρωτοδικείου με την παρέλευση της προθεσμίας που είχαν τα ενδιαφερόμενα μέρη για την άσκηση έφεσης είτε αφού εκδοθεί τελεσίδικη απόφαση από το Εφετείο) και η σχετική απόφαση περιέλθει στην Υπηρεσία, η επιδότηση:

α. παύει να τελεί υπό αίρεση, αν με την τελεσίδικη απόφαση αναγνωρίζεται η μονομερής βλαπτική μεταβολή των όρων εργασίας του ασφαλισμένου ως καταγγελία της σύμβασης εργασίας του,
β. ανακαλείται και καταλογίζεται ως χρέος στον ασφαλισμένο το σύνολο των καταβληθέντων επιδομάτων και των αναλογούντων καταβληθέντων δώρων, χωρίς, ωστόσο, να ανακαλείται και το δελτίο ανεργίας, αν με την τελεσίδικη απόφαση δεν αναγνωρίζεται η μονομερής βλαπτική μεταβολή των όρων εργασίας του ασφαλισμένου ως καταγγελία της σύμβασης εργασίας του αλλά ως οικειοθελής αποχώρηση αυτού. Στην περίπτωση μη καταβολής του καταλογισθέντος χρέους, ακολουθείται η διαδικασία σύνταξης πράξης βεβαίωσης οφειλής σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία.

Α.5 Επιβολή Προστίμου

Κατά τη διάρκεια της κατά τα ως άνω εγκριθείσας επιδότησης των ασφαλισμένων - και δη κατά την προσέλευση αυτών για τη δήλωση της τρίμηνης παρουσίας τους-, οι Υπηρεσίες οφείλουν να ζητούν από τους ασφαλισμένους πληροφόρηση για την έκδοση τελεσίδικης απόφασης επί της αγωγής τους. Ομοίως, και μετά την αναστολή ή τη λήξη της επιδότησης, και εφόσον οι ασφαλισμένοι δεν έχουν προσκομίσει ακόμα τη δημοσιευθείσα τελεσίδικη απόφαση, οι Υπηρεσίες οφείλουν να επικοινωνούν σε τακτά χρονικά διαστήματα τόσο με τους υποχρέους (ασφαλισμένο και εργοδότη) όσο και με τη Γραμματεία του αρμόδιου Δικαστηρίου προκειμένου για την ολοκλήρωση της σχετικής διαδικασίας. Μη προσκόμιση της τελεσίδικης απόφασης από τον ασφαλισμένο ή /και τον εργοδότη εντός της προθεσμίας των 60 ημερών, επιφέρει ως κύρωση την επιβολή προστίμου ύψους 300,00€ στο υπόχρεο μέρος που παρέβη την υποχρέωση, ανεξαρτήτως της εκπλήρωσης της υποχρέωσης από το άλλο υπόχρεο μέρος και της δικαστικής έκβασης της υπόθεσης.

Αρμόδιο όργανο για την επιβολή του προστίμου ορίστηκε με την υπ' αριθμ. 1449/10.1.2018 απόφαση της Διοικήτριας του Οργανισμού ο Προϊστάμενος της Υπηρεσίας ΚΠΑ2, η δε διαδικασία επιβολής και είσπραξής του είναι η εξής:
• κλήση του υποχρέου στην Υπηρεσία για ακρόαση των απόψεών του,
• σύνταξη πρακτικού, στο οποίο θα καταγράφονται οι απόψεις του υποχρέου,
• έκδοση απόφασης επιβολής προστίμου (βλ. συνημμένα υποδείγματα 3α και 3β,)
• κοινοποίηση της απόφασης στον ενδιαφερόμενο και γνωστοποίηση της υποχρέωσης καταβολής του προστίμου στον τραπεζικό λογαριασμό 040/546080-80 (IBAN: GR7701100400000004054608080),
• προσκόμιση στην Υπηρεσία ΚΠΑ2 από τον υπόχρεο του αποδεικτικού κατάθεσης της τραπέζης, για να εκδοθεί το Γραμμάτιο Είσπραξης.

Η διαδικασία καταβολής προστίμου και προσκόμισης του αποδεικτικού στην Υπηρεσία θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί εντός 30 ημερών από της κοινοποιήσεως. Στην περίπτωση μη καταβολής του προστίμου, ακολουθείται η διαδικασία σύνταξης πράξης βεβαίωσης οφειλής σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία. Σημειώνεται ότι η επιβολή του προστίμου δεν επηρεάζει τη χορήγηση της επιδότησης.

Τυχόν αντιρρήσεις κατά της πράξης επιβολής προστίμου θα εξετάζονται από τις αρμόδιες ΕΠ.ΕΚ.Ε.Π. σύμφωνα με την υπ' αριθμ. 130/02/16.01.2018 απόφαση του ΔΣ του Οργανισμού μας.

Β. ΕΠΙΔΟΤΗΣΗ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΤΕΛΕΣΙΔΙΚΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ

Στην περίπτωση που ο ασφαλισμένος κατά την υποβολή της αίτησής του δηλώνει ότι επιθυμεί να επιδοτηθεί μετά την έκδοση τελεσίδικης απόφασης επί της κατατεθείσας αγωγής του, στην ίδια Υπεύθυνη Δήλωση αναλαμβάνει την υποχρέωση να προσκομίσει την απόφαση αυτή εντός 60 ημερών από την επομένη της δημοσιεύσεώς της. Η Υπηρεσία θέτει την αίτηση σε εκκρεμότητα μέχρι την προσκόμιση της αποφάσεως και, εφόσον με αυτήν αναγνωρίζεται η καταγγελία της σύμβασης του ασφαλισμένου, προβαίνει σε αναδρομική καταβολή του συνόλου της επιδοτήσεως με βάση τις ημερομηνίες αρχικής αιτήσεως και καταγγελίας της σύμβασης. Σημειώνεται ότι η ημερομηνία καταγγελίας της σύμβασης προκύπτει από τη δικαστική απόφαση, στην περίπτωση δε που η ημερομηνία αυτή απέχει χρονικά από την ημερομηνία υποβολής αιτήσεως και ο ασφαλισμένος είναι νέος επιδοτούμενος ισχύουν τα αναφερόμενα στην παρ. Α.1 της παρούσας. Δικαστική απόρριψη της αγωγής του ασφαλισμένου συνεπάγεται την απόρριψη και του αιτήματός του για τακτική επιδότηση ανεργίας λόγω οικειοθελούς αποχώρησης από την εργασία του.

Εκπρόθεσμη προσκόμιση της απόφασης δεν επιφέρει την επιβολή προστίμου, συνεπάγεται όμως την απόρριψη του αιτήματος του ασφαλισμένου.

3. ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΤΩΝ ΕΠΙΔΟΤΗΣΕΩΝ ΠΟΥ ΥΠΑΓΟΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΑ ΔΙΑΤΑΞΗ - ΜΗΧΑΝΟΓΡΑΦΙΚΗ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ

Η παρακολούθηση της εκπλήρωσης:
• της υποχρέωσης του ασφαλισμένου να προσκομίσει εντός 6 μηνών είτε έγγραφα που αποδεικνύουν την αποζημίωσή του λόγω απόλυσης είτε την αγωγή που κατέθεσε ή
• της υποχρέωσης του ασφαλισμένου και του εργοδότη να προσκομίσουν την τελεσίδικη απόφαση εντός 60 ημερών από της δημοσιεύσεώς της, εφόσον δεν καταβλήθηκε από τον εργοδότη αποζημίωση απόλυσης
αλλά και η παρακολούθηση σύμφωνα με τα αναφερόμενα στην παράγραφο Α.5 της παρούσας:
• των ενεργειών στις οποίες η ίδια η Υπηρεσία οφείλει να προβαίνει κατά τη διάρκεια της επιδότησης και μετά τη λήξη αυτής μέχρι την προσκόμιση της τελεσίδικης απόφασης
• της διαδικασίας επιβολής και καταβολής προστίμου
θα γίνεται από τις Υπηρεσίες με καταγραφή των απαιτούμενων στοιχείων σε αρχείο excel (θα αποσταλεί ηλεκτρονικά σχετικό υπόδειγμα 4) μέχρι τη μηχανογραφική υλοποίηση σχετικής εφαρμογής, για την οποία θα ακολουθήσουν οδηγίες από τη Δ/νση Μηχανογράφησης.

4. ΥΠΟΒΟΛΗ ΑΙΤΗΣΗΣ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΔΙΚΑΣΤΙΚΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ

Από τη νέα διάταξη σε συνδυασμό με τις ισχύουσες περί προθεσμιών υποβολής αιτήσεων μετά την άσκηση αγωγής διατάξεις, προκύπτει ότι οι ασφαλισμένοι που προσφεύγουν στα δικαστήρια διατηρούν το δικαίωμά τους να υποβάλουν αίτηση είτε κατά τα ως άνω είτε εντός 60 ημερών από την επομένη της δημοσίευσης της τελεσίδικης απόφασης (σχετική η υπ' αριθμ. 103085/8.6.1988 εγκύκλιος της Δ/νσης Ασφάλισης). Η επιδότηση των ασφαλισμένων που χορηγήθηκε βάσει της παρούσας διάταξης με την προσκόμιση εξώδικης δήλωσης μη αρχικής, όπως αποδεικνύεται εκ των υστέρων και βάσει της τελεσίδικης απόφασης του δικαστηρίου, δεν επηρεάζεται, όταν η απόφαση αναγνωρίζει ως γεγονός την καταγγελία της σύμβασης, εντασσόμενη στις προγενέστερες διατάξεις περί επιδότησης κατόπιν έγερσης αγωγής (σχετική η υπ' αριθμ. 103085/08.06.1988 εγκύκλιος). Σημειώνεται, ωστόσο, ότι η ένταξη στις προγενέστερες διατάξεις, όπως αυτές ερμηνεύτηκαν με την ως άνω εγκύκλιο, δεν αίρει την υποχρέωση τόσο του ασφαλισμένου όσο και του εργοδότη να προσκομίσουν την τελεσίδικη απόφαση του δικαστηρίου, η δε τυχόν μη εμπρόθεσμη προσκόμιση αυτής επιφέρει την επιβολή προστίμου σύμφωνα με την παρ. Α.5 της παρούσας.

5. ΕΞΩΔΙΚΗ ΔΗΛΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΤΗΣ ΜΟΝΟΜΕΡΟΥΣ ΒΛΑΠΤΙΚΗΣ ΜΕΤΑΒΟΛΗΣ ΤΩΝ ΟΡΩΝ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΩΣ ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑΣ ΣΥΜΒΑΣΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΤΟΠΙΝ ΑΣΚΗΣΗΣ ΤΟΥ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΕΠΙΣΧΕΣΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

Στις διατάξεις της παρ. 6 του άρθρ. 7 του ν. 1545.85 (Α' 91), όπως προσετέθησαν με το άρθρ. 51 του ν. 4488/2017, είναι δυνατόν να ενταχθούν και οι ασφαλισμένοι που είχαν προβεί αρχικά σε επίσχεση εργασίας, αλλά, εν συνεχεία, σύμφωνα με τις διατάξεις του προαναφερθέντος γ' εδαφίου του άρθρ. 7 του ν. 2112.920, θεώρησαν την αξιόλογη καθυστέρηση στην καταβολή των μισθών τους ως μονομερή βλαπτική μεταβολή των όρων της εργασίας τους και αυτήν ως καταγγελία της εργασιακής τους σύμβασης σύμφωνα με το α' εδάφιο του ίδιου άρθρου. Στις περιπτώσεις αυτές η εξώδικη δήλωση και μόνο συνιστά και παραίτηση από το δικαίωμα της επίσχεσης, βάσει δε αυτής ανακαλείται τυχόν επιδότηση λόγω επίσχεσης, εκδίδεται δελτίο ανεργίας και εφαρμόζονται τα αναφερόμενα στην παρ. Α': «Καταγγελία σύμβασης εργασίας από τον εργοδότη ή τον σύνδικο μετά από πτώχευση της επιχείρησης, είτε κατά τη διάρκεια είτε μετά τη λήξη ή αναστολή της επιδότησης ανεργίας λόγω επίσχεσης» της υπ' αριθμ. 71211/16.9.2016 εγκυκλίου της Δ/νσης Ασφάλισης.

Από της δημοσιεύσεως του νόμου οποιαδήποτε άλλη εγκύκλιος ή οδηγία έρχεται σε αντίθεση με τα παραπάνω καταργείται.

Πηγή: enikonomia.gr

Με απόφαση του υπουργού Παιδείας Κ. Γαβρόγλου, που δημοσιεύτηκε σε ΦΕΚ εγκρίθηκε το προπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών της Σχολής Κοινωνικών Επιστημών του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου (Ε.Α.Π.), με τίτλο «Δημόσια Διοίκηση» (ΔΗΔ), που καθόρισε η Διοικούσα Επιτροπή του Ε.Α.Π. στην 356η/09.10.2017 συνεδρίασή της.

Στόχος του προγράμματος, το οποίο περιλαμβάνει μαθήματα που αφορούν τόσο τη θεωρία της δημόσιας διοίκησης και πολιτικής, όσο και τη πρακτική εφαρμογή μεθόδων οργάνωσης και λειτουργίας του δημοσίου τομέα, είναι η παροχή υψηλού επιπέδου εξειδικευμένων σπουδών στη «Δημόσια Διοίκηση».

Η φοίτηση στο Πρόγραμμα είναι τετραετής, δικαίωμα δε συμμετοχής σ’ αυτό έχουν όλοι
όσοι εμπίπτουν στα γενικά κριτήρια υποψηφιότητας για σπουδές στο Ε.Α.Π. Για την απόκτηση πτυχίου απαιτείται η επιτυχής ολοκλήρωση των είκοσι τεσσάρων(24) Θεματικών Ενοτήτων του Προγράμματος.

ΦΕΚ 

 Πηγή: aftodioikisi.gr

Οι οδηγοί που επιμένουν να ανάβουν τσιγάρο στο αυτοκίνητο, παρουσία παιδιών κάτω των 12 ετών, κινδυνεύουν με αφαίρεση διπλώματος για έναν μήνα αλλά και πρόστιμο 1.500 ευρώ.

Σε νέα εγκύκλιό του, το υπουργείο Υγείας ζητά από τους αρμόδιους φορείς να τηρείται αυστηρά ο αντικαπνιστικός νόμος. Τα πρόστιμα για τις επιχειρήσεις κυμαίνονται από 500 έως 10.000 ευρώ και για όσους καπνίζουν σε χώρους που δεν επιτρέπεται από 50 έως 500 ευρώ.

Πιο συγκεκριμένα, σε ό,τι αφορά το κάπνισμα σε ΙΧ που επιβαίνουν ανήλικοι κάτω των 12 ετών, το πρόστιμο είναι 1.500 ευρώ για τον καπνιστή- ανεξάρτητα από το αν είναι οδηγός- το οποίο διπλασιάζεται αν πρόκειται για άτομο που οδηγεί αυτοκίνητο δημοσίας χρήσης.

Επιπλέον, οι οδηγοί των οχημάτων με ανήλικους στο οποίο καπνίζει κάποιος θα επιβάλλεται αφαίρεση του διπλώματος οδήγησης για ένα μήνα, για κάθε παράβαση, ακόμη κι αν δεν την διέπραξαν οι ίδιοι αλλά κάποιος άλλος που επιβαίνει στο όχημα.

Η εγκύκλιος του υπουργείου Υγείας

Πηγή: iefimerida.gr

Νωρίτερα πληρώθηκε το επίδομα πετρελαίου θέρμανσης σε όσους είχαν κάνει αίτηση έως 15 Ιανουαρίου και είχαν βάλει πετρέλαιο έως την ίδια ημερομηνία.

Όσοι πληρούσαν τα κριτήρια και υπέβαλαν αίτηση διαπιστώνουν ότι τα χρήματα από το επίδομα θέρμανσης κατατέθηκαν στον τραπεζικό λογαριασμό που έχουν δηλώσει ενώ σχετικά με το ύψος του επιδόματος είδαν το μισό ποσό σε σύγκριση με το περυσινό ενώ όσοι έχουν κάνει αίτηση έως τις 15 Ιανουαρίου και δεν πρόλαβαν να αγοράσουν πετρέλαιο έως την ημερομηνία αυτή δεν πληρώθηκαν.

Σύμφωνα με την υπουργική απόφαση η πληρωμή του επιδόματος γίνεται ανάλογα τα λίτρα που έχουν προμηθευτεί τα νοικοκυριά και όχι στο σύνολο αυτών που δικαιούνται.

Αξίζει να τονιστεί ότι αν η πληρωμή γινόταν στις 15 Φεβρουαρίου (καταληκτική ημερομηνία πληρωμής 1ης πληρωμής σύμφωνα με την απόφαση) τότε θα μπορούσαν να λάβουν το επίδομα θέρμανσης και όσοι είχαν βάλει πετρέλαιο έως 30 Ιανουαρίου. Αυτό διότι η ΑΑΔΕ αντλεί στοιχεία 15 ημέρες πριν την πληρωμή.

Όσοι έχουν κάνει αιτήσεις μετά τις 15 Ιανουαρίου ή προμηθευτούν πετρέλαιο θέρμανσης μετά τη συγκεκριμένη ημερομηνία θα πληρωθούν το επίδομα θέρμανσης έως τέλη Ιουνίου καθώς δεν πρόκειται να υπάρξει άλλη ενδιάμεση πληρωμή.

Δικαιούχοι του επιδόματος είναι τα φυσικά πρόσωπα που έχουν:

Α) Ετήσιο συνολικό οικογενειακό εισόδημα έως 12.000€ για τον άγαμο, έως 20.000€ για τον έγγαμο, προσαυξανόμενο κατά 2.000 € για κάθε τέκνο και έως 22.000€ για τις μονογονεϊκές οικογένειες, προσαυξανόμενο κατά 2.000€ για κάθε τέκνο μετά το πρώτο.

Β) Ακίνητη περιουσία η αξία της οποίας δεν υπερβαίνει το ποσό των 100.000€ για τους άγαμους και το ποσό των 200.000€ για τους έγγαμους και τις μονογονεϊκές οικογένειες.

Δείτε στο βίντεο που ακολουθεί ποια είναι τα κριτήρια για το επίδομα θέρμανσης:

 

Πώς γίνεται η αίτηση

Οι φορολογούμενοι πρέπει να υποβάλουν αίτηση μέσω του Taxisnet για να ενταχθούν στο Μητρώο Δικαιούχων του επιδόματος θέρμανσης. Η αίτηση υποβάλλεται στη σχετική ιστοσελίδα της ΑΑΔΕ αφού ο χρήστης εισέλθει στο σύστημα με χρήση των κωδικών πρόσβασης του στο Taxisnet.

Στην αίτηση η αναγράφονται μεταξύ άλλων τα εξής: Ο ΑΦΜ του αιτούντος, το ονοματεπώνυμό του, ο αριθμός των εξαρτώμενων τέκνων του, ο αριθμός τραπεζικού λογαριασμού ΙΒΑΝ, ο αριθμός παροχής ηλεκτρικού ρεύματος του ακινήτου καθώς και η επιφάνεια της κύρια κατοικίας.

 

Πηγή: aftodioikisi.gr

Στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, στην Πάτρα, πραγματοποιείται στις 5 και 6 Φεβρουαρίου 2018 το 9ο Αναπτυξιακό Συνέδριο της Κυβέρνησης, αυτό της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας. Πρόκειται για το 1ο που πραγματοποιείται το 2018 στη χώρα μας και που επιδιώκουμε να δώσει ένα θετικό μήνυμα για την εξέλιξη της οικονομίας μας, αλλά κυρίως για τη ζωή, την καθημερινότητα των πολιτών της Δυτικής Ελλάδας.

Η συγκυρία βρίσκει την Δυτική Ελλάδα αντιμέτωπη με χρόνια προβλήματα για κάποια από τα οποία έχουν δρομολογηθεί λύσεις, για κάποια άλλα δρομολογούνται, ενώ οφείλουμε να δρομολογήσουμε και εκείνα που θα δώσουν οριστικές απαντήσεις και λύσεις.

Επανειλημμένα, στο Περιφερειακό Συμβούλιο έχουν συζητηθεί προβλήματα που αναμένουν απαντήσεις και για τα οποία οι παρεμβάσεις πρέπει να δρομολογηθούν άμεσα.  Είναι γεγονός ότι η Δυτικής Ελλάδα, στον τομέα των υποδομών, δεν αντιμετωπίστηκε ισότιμα στη χώρα. Πάντα η ζυγαριά έγερνε ανατολικά. Είναι η ώρα να αποκαταστήσουμε την χρόνια αδικία και να υλοποιήσουμε στο σύνολό τους τις υποδομές με τους ίδιους όρους.

Ειδικότερα,

Τομέας Υποδομών:

η Ολυμπία οδός, μετά την υλοποίησή της μέχρι την Πάτρα, παραμένει χωρίς διασφαλίσεις μέχρι την Τσακώνα. Έργο πρωταρχικής σημασίας, όχι για τη Δυτική Ελλάδα μόνο, αλλά για τη χώρα. Οι πολίτες κατά κύριο λόγο της Ηλείας, αλλά και της Αχαΐας περιμένουν με ανυπομονησία να ακούσουν από τους αρμόδιους Υπουργούς πότε αρχίζουν εργασίες, πότε υπογράφονται συμβάσεις, πότε υλοποιείται το έργο. Ολυμπία οδός, χωρίς την Αρχαία Ολυμπία δεν είναι Ολυμπία οδός.

Αμβρακία οδός, στην άλλη πλευρά της Περιφέρειάς μας, στην ΠΕ Αιτωλοακαρνανίας. Πρόκειται για ένα έργο που αραχνιάζει. Παρακολουθούμε τις εξελίξεις με ανησυχία και επιθυμούμε να ακούσουμε το σχεδιασμό για το έργο.

Σύνδεση του Αγρινίου με την Ιόνια οδό. Οι ανάγκες από τη λειτουργία του νέου αυτοκινητόδρομου δείχνουν ότι το Αγρίνιο πρέπει να βρεθεί πιο κοντά στην Ιόνια οδό. Οι πολίτες της Δυτικής Ελλάδας θέλουν να ενημερωθούν για αυτόν το σχεδιασμό σε συνδυασμό και με τη σύνδεση με Πλατυγιάλι.

Για αυτές τις προτεραιότητες είμαστε όλοι δεσμευμένοι, το Περιφερειακό Συμβούλιο, οι Περιφερειακοί Σύμβουλοι και εγώ προσωπικά. Η βούλησή μας είναι ισχυρή.

 

Ενεργειακά δίκτυα, η άλλη άνιση πλευρά

Το φυσικό αέριο πρέπει να φτάσει στη Δυτική Ελλάδα. Η επιχειρηματικότητα και η κατοικία, στο πλαίσιο μιας ανταγωνιστικής οικονομίας πρέπει να αντιμετωπίζονται με ίσους όρους στη χώρα. Δυστυχώς, δεν σχεδιάστηκε ενεργειακό δίκτυο  για τη Δυτική Ελλάδα.

Ωστόσο, οι φορείς της περιοχής μας, τα Τεχνικά μας Επιμελητήρια και η Περιφέρεια συνεργάστηκαν, προετοιμάστηκαν και τώρα μπορούν να διεκδικούν την έλευση του φυσικού αερίου στη Δυτική Ελλάδα.

Όμως, για λόγους δικαιοσύνης  πρέπει να χρηματοδοτηθεί από το κράτος, όπως έγινε και στην υπόλοιπη Ελλάδα. Θεωρούμε ότι υπάρχει σχεδιασμός που περιμένουμε να ακουστεί. Από την πλευρά μας, για να διευκολυνθεί η έλευση αλλά και για να είναι ανταγωνιστική και συμφέρουσα για τους πολίτες της Δυτικής Ελλάδας, έχουμε ήδη προβλέψει σχετικό κονδύλι στο Περιφερειακό Πρόγραμμα ΕΣΠΑ 2014 - 2020.

 

Σιδηροδρομικό δίκτυο, το σύγχρονο και φιλικό στο περιβάλλον μέσο

Δεν υπάρχει ευρωπαϊκός προορισμός, χωρίς τρένο. Δεν υπάρχει εμπορικό λιμάνι χωρίς τρένο.

Δυστυχώς, το τρένο στη Δυτική Ελλάδα δεν σφυρίζει.

Περιμένουμε να ακούσουμε το σχέδιο για το τρένο, ένα σχέδιο που πρέπει να περνά από την Πάτρα, να διασχίζει Αχαΐα και να συνεχίζει Πύργο και Αρχαία Ολυμπία.  Στο σχέδιο αυτό θεωρούμε ότι πρέπει να συμπεριλαμβάνεται και το λιμάνι της Πάτρας για να μπορεί να αναπτυχθεί.

 

Εγγειοβελτιωτικά δίκτυα, σύγχρονα με σεβασμό στο νερό και τη διαχείριση του

Η ανάκαμψη της οικονομίας περνά από τον αγροτικό τομέα. Ηλεία, Αιτωλοακαρνανία και Αχαΐα, κυρίως η δυτική πλευρά, είναι περιοχές καθαρά αγροτικές.

Όμως τα εγγειοβελτιωτικά δίκτυα, ανύπαρκτα ή παλιά δεν μπορούν να ανταποκριθούν στις ανάγκες των περιοχών.

Υπάρχει προετοιμασία για σημαντικά από αυτά.

Επίσης, άμεσης προτεραιότητας για την παραγωγική ανασυγκρότησης της Δυτικής Ελλάδας είναι η επέκταση του φράγματος Πηνειού και η ολοκλήρωση των φραγμάτων Πείρου- Παραπείρου και Αχυρών.

 

Πανεπιστημιακά ιδρύματα, Ερευνητικά Κέντρα, η ελπίδα για το μέλλον των παιδιών μας

Η παιδεία είναι δημόσιο αγαθό. Όλοι έχουμε τα ίδια δικαιώματα απέναντι σε αυτό. Η οικονομική συγκυρία δεν αφήνει τα ίδια περιθώρια σε όλους. Γι’ αυτό πρέπει να αναλάβουμε πρωτοβουλίες.

Σύγχρονες φοιτητικές εστίες Πάτρα, Πύργο, Αμαλιάδα, Αγρίνιο, ώστε στις δύσκολες οικονομικά εποχές που ζούμε να υπάρχει πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση για όλους.

Στο Αγρίνιο, η λειτουργία 3 τμημάτων και Κοσμητείας, η δημιουργία σχολής ΑΤΕΙ στην Ηλεία με σαφή επιστημονικό προσανατολισμό και κατοχυρωμένα επαγγελματικά δικαιώματα και η λειτουργία Νομικής Σχολής στην Πάτρα αποτελούν μία ολοκληρωμένη αναπτυξιακή στρατηγική για τη Δυτική Ελλάδα.

 

Ανεργία, η μάστιγα της εποχής

Η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας είναι μία από τις περιφέρειες με τη μεγαλύτερη ανεργία. Το πρόβλημα έρχεται πριν από την κρίση, κυρίως, με τη μεγάλη αποβιομηχανοποίηση που έγινε στην περιοχή.

Σήμερα, οφείλουμε να απαντήσουμε με ένα ολοκληρωμένο σχέδιο για εργασία, που θα απαντά στους νέους, στους ανθρώπους που βρίσκονται κοντά στη σύνταξη, στις άνεργες γυναίκες και ευρύτερα στους άνεργους της περιοχής μας.

Η εργασία είναι δικαίωμα για κάθε πολίτη κατοχυρωμένο από το Σύνταγμα της Ελλάδας και το Κράτος οφείλει να την διασφαλίζει, με ένα ολοκληρωμένο σχέδιο που θα απαντά στις ανάγκες της περιοχής..

Δύο ζητήματα για τα οποία περιμένουμε να ακούσουμε το σχεδιασμό είναι το θαλάσσιο μέτωπο της Πάτρας και τα εργοστάσια Απορριμμάτων.

Περιγράφηκαν αναλυτικά οι έξι άξονες στρατηγικής σημασίας για τη Δυτική Ελλάδα. Αντιπεριφερειάρχες, Περιφερειακοί Σύμβουλοι και στελέχη της Περιφέρειας θα πλαισιώσουν τις συζητήσεις ανά θεματικό άξονα και τομέα πολιτικής. Θα είμαστε παρόντες όχι μόνο σε αυτά τα θέματα, αλλά  και σε κάθε συζήτηση.

«Δεν περιμένουμε θαύματα. Περιμένουμε συγκεκριμένες απαντήσεις, σε συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα. Άλλωστε εμείς, όπως έχουμε κάνει καθαρή τη θέση μας, λειτουργούμε έχοντας ως πυξίδα το τρίπτυχο “Σχεδιάζουμε – Διεκδικούμε – Υλοποιoύμε”, ανέφερε ο κ. Κατσιφάρας.

Προβλήματα θα δημιουργήσει η απόφαση της κυβέρνησης να επιβάλει την υποχρεωτική εγκατάσταση τερματικών αποδοχής καρτών (POS) στα κυλικεία των σχολείων, σύμφωνα με το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθήνας.

Το επιμελητήριο εκτιμά ότι η υποχρεωτικότητα εγκατάστασης προσκρούει σε ορισμένες εγγενείς αδυναμίες που σχετίζονται με τη φύση της συγκεκριμένης επαγγελματικής δραστηριότητας, αλλά και με το προφίλ των καταναλωτών που είναι μαθητές.

Όπως δήλωσε ο πρόεδρος του επιμελητηρίου Γιάννης Χατζηθεοδοσίου, «η απόφαση αυτή φέρνει σε αδιέξοδο εκατοντάδες επαγγελματίες που λειτουργούν τα σχολικά κυλικεία και σε δεκάδες χιλιάδες μαθητές. Οι μαθητές και τα κυλικεία δεν είναι δυνατόν για την αγορά ενός σάντουιτς ή αναψυκτικού να επιβαρύνονται με διαδικασίες πληρωμής με κάρτες, δεδομένου τόσο της αδυναμίας να φέρουν κάρτες οι μαθητές όσο και άλλων εγγενών προβλημάτων λειτουργίας POS από τα κυλικεία.

Είναι μια εντελώς αχρείαστη και υπερβολική απόφαση η οποία πρέπει να αποσυρθεί και το ΕΕΑ θα επιδιώξει συνάντηση με την υφυπουργό Οικονομικών Κατερίνα Παπανάτσιου για να αναπτύξει τις θέσεις του για το θέμα».

Πηγή: aftodioikisi.gr

Τετάρτη, 31 Ιανουαρίου 2018 18:05

Ευρωπαϊκός διαγωνισμός Φωτογραφίας

Διαγωνισμό φωτογραφίας με τίτλο «Η Κοινωνική μου Πόλη» διοργανώνει η Ομάδα του Ευρωπαϊκού Σοσιαλιστικού Κόμματος (PES Group) στην  Ευρωπαϊκή  Επιτροπήτων Περιφερειών (ΕτΠ), στην οποία ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας, Απόστολος Κατσιφάρας, έχει τη θέση του Αντιπροέδρου.

Με αφετηρία το γεγονός ότι οι ευρωπαϊκές πόλεις βρίσκονται αντιμέτωπες με τις κοινωνικές συνέπειες της οικονομικής κρίσης, το θέμα  που επελέγη στοχεύει στην  αποκατάσταση της εμπιστοσύνης των πολιτών απέναντι στο εγχείρημα της Ενωμένης Ευρώπης. Στο πλαίσιο αυτό κρίνεται σκόπιμο να υιοθετηθούν πολιτικές που ευνοούν την ισότητα των  ευκαιριών, πόσο μάλλον όταν η προστασία των κοινωνικών δικαιωμάτων σταδιακά περιορίζεται σε έναν κόσμο που μεταβάλλεται με ιλιγγιώδεις ταχύτητες και  μέσα σε μια παγκοσμιοποιημένη οικονομία.

«Η Κοινωνική μου Πόλη» επελέγη έπειτα από ψηφοφορία έναντι ενός θέματος με περιβαλλοντικό περιεχόμενο, υπό τον τίτλο «Η Ευρώπη μου ο πλανήτης μου». Το γεγονός όμως  ότι επικράτησε το κοινωνικό θέμα, καταδεικνύει την ευαισθητοποίηση  που υπάρχει σε ευρωπαϊκό επίπεδο.

Το μήνυμα που επιχειρεί να περάσει ο διαγωνισμός είναι η ανάγκη η Ε.Ε.  να  διασφαλίσει την  πρόσβαση σε δημόσιες υπηρεσίες ποιότητας και να επενδύσει στον άνθρωπο και τις δεξιότητές του.

Ο ευρωπαϊκός διαγωνισμός φωτογραφίας «Η Κοινωνική μου Πόλη» είναι ανοικτός σε όλους τους διαμένοντες στην ΕΕ, ηλικίας 18 ετών και άνω, παρέχοντάς τους έναν τρόπο να εκφραστούν και να υπερασπιστούν τις κοινωνικές δομές στις πόλεις και τις Περιφέρειες.

Έτσι, καλούνται ερασιτέχνες και επαγγελματίες φωτογράφοι  να αποτυπώσουν σε μια φωτογραφία την ερμηνεία τους για αυτό το ιδιαίτερα ευαίσθητο, κοινωνικό και επίκαιρο θέμα.

Η πρόσβαση στην υγεία, την εκπαίδευση, τη στέγη, την εργασία, αλλά και η προσωπική ολοκλήρωση μπορούν να αποτελέσουν πηγές έμπνευσης για τη συμμετοχή στο διαγωνισμό.

Λεπτομέρειες του διαγωνισμού θα αναρτηθούν σύντομα στον ιστότοπο του http://pescor.eu/myeumyrights

Οι νικητήριες φωτογραφίες από τους διαγωνισμούς των προηγουμένων ετών είναι διαθέσιμες στον λογαριασμό της Ομάδας PES της ΕτΠ στο Flickr (https://www.flickr.com/photos/pesgroupcor/sets/72157680608925725).

Οι τρεις καλύτερες φωτογραφίες θα επιλεχθούν από κριτική επιτροπή, απαρτιζόμενη από μέλη της Ομάδας PES της ΕτΠ και από επαγγελματίες του χώρου της φωτογραφίας.

Οι νικητές θα προσκληθούν να συμμετάσχουν σε τελετή βράβευσης που θα διεξαχθεί στις Βρυξέλλες, κατά την οποία θα ανακοινωθούν τα ονόματά τους.

 

Η Ομάδα του Ευρωπαϊκού Σοσιαλιστικού Κόμματος

Η Ομάδα του Ευρωπαϊκού Σοσιαλιστικού Κόμματος (PES) της Ευρωπαϊκής Επιτροπής των Περιφερειών (ΕτΠ) είναι μία από τις πέντε πολιτικές ομάδες της ΕτΠ, του νεώτερου θεσμικού οργάνου της ΕΕ, το οποίο συστάθηκε από τη Συνθήκη του Μάαστριχτ ως συνέλευση των εκπροσώπων των τοπικών και των περιφερειακών αρχών της ΕΕ.

Η Ομάδα PES της ΕτΠ απαρτίζεται από εκπροσώπους των Σοσιαλδημοκρατών, των Σοσιαλιστών, των Εργατικών και των Προοδευτικών από τις τοπικές και περιφερειακές αρχές της ΕΕ.

Σημερινή Πρόεδρος της Ομάδας PES της ΕτΠ είναι η Περιφερειάρχης Ούμπριας Ιταλίας, Catiuscia Marini, ενώ ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας, Απόστολος Κατσιφάρας, έχει τη θέση Αντιπροέδρου.

Κάλεσμα προς όλους τους Έλληνες να δώσουν το παρών στο συλλαλητήριο της Κυριακής, στην πλατεία Συντάγματος, απευθύνει με μήνυμά τους προς τους πιστούς των Μεσογείων και της Λαυρεωτικής, ο μητροπολίτης Νικόλαος.
Αναφερόμενος στο συλλαλητήριο της Θεσσαλονίκης, το χαρακτήρισε «ως μια συγκλονιστική λαϊκή κραυγή, μια φωνή αναστεναγμού πανεθνικού διαμετρήματος, ό,τι καλύτερο είδε η πατρίδα μας τα τελευταία χρόνια»!
Προτρέποντας τους πιστούς να παραστούν και στο συλλαλητήριο της Αθήνας ο μητροπολίτης υποστηρίζει: «Ευκαιρία να μαζευτούμε όλοι μαζί και στην Αθήνα και να διατρανώσουμε την αγάπη μας στην πατρίδα και την ανάγκη μας για εθνική αξιοπρέπεια και υπερηφάνεια. Αρκετά έχουμε πληρώσει τα λάθη μας. Καιρός να ορθώσουμε ως λαός όλοι μαζί το ανάστημά μας και να αναστήσουμε την αξιοπρέπειά μας»! 
Και καταλήγει: «Εννοείται ότι κι εγώ, πρώτα ο Θεός, θα είμαι παρών στο Σύνταγμα την ερχόμενη Κυριακή 4 Φεβρουαρίου στις 2:00μ.μ. μαζί σας»!

Διαβάστε παρακάτω ολόκληρο το μήνυμα του μητροπολίτη Μεσογαίας και Λαυρεωτικής, Νικόλαου:

«Αγαπητοί μου αδελφοί,

Πολλοί ρωτούν για το αν υπάρχει πρόβλημα με τη συμμετοχή τους στο συλλαλητήριο της Κυριακής 4 Φεβρουαρίου για τη ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ. Επειδή διάφορες δηλώσεις και τοποθετήσεις και από εκκλησιαστικής πλευράς έχουν προκαλέσει σχετική σύγχυση, θα ήθελα να πω στην αγάπη σας δυό λόγια.

Ένα αγνό πατριωτικό συλλαλητήριο, που μάλιστα στηρίζει τα όσα έχει πει η Ιερά Σύνοδος στη σχετική Ανακοίνωσή της, αποτελεί, όπως και οι εκλογές ή ένα δημοψήφισμα, έκφραση της λαϊκής βούλησης, αρκεί να μην το κακοποιήσουν ακρότητες και κρυφές ποταπές σκοπιμότητες. Το συλλαλητήριο της Θεσσαλονίκης, άσχετα με τους λόγους που ακούσθηκαν, ήταν μία συγκλονιστική λαϊκή κραυγή, μια φωνή αναστεναγμού πανεθνικού διαμετρήματος, ό,τι καλύτερο είδε η πατρίδα μας τα τελευταία χρόνια. Ο τρόπος της αντίδρασης και της πολεμικής αυτών που το απορρίπτουν, από μόνος του φανερώνει τη σημασία και την αξία του.

Ευκαιρία να μαζευτούμε όλοι μαζί και στην Αθήνα και να διατρανώσουμε την αγάπη μας στην πατρίδα και την ανάγκη μας για εθνική αξιοπρέπεια και υπερηφάνεια. Αρκετά έχουμε πληρώσει τα λάθη μας. Καιρός να ορθώσουμε ως λαός όλοι μαζί το ανάστημά μας και να αναστήσουμε την αξιοπρέπειά μας.

Ρωτούν μερικοί για τον Αρχιεπίσκοπο και τις δηλώσεις του. Ο Αρχιεπίσκοπός μας απλά είπε ότι προτιμάει αυτός τα δύσκολα και όχι τα εύκολα. Δεν είπε να μην κάνουμε εμείς τα εύκολα. Εμείς λοιπόν θα κάνουμε ως λαός το ευλογημένο και τόσο ωραίο εύκολο, το να βρεθούμε όλοι μαζί και να συμβάλουμε στη δυνατή φωνή του λαού. Αυτό είναι πράγματι εύκολο, αλλά πολύ ουσιαστικό. Όσοι λοιπόν μπορείτε και το θέλετε, μη διστάσετε να το κάνετε. Η ευλογία του Θεού θα είναι μαζί σας. Μην αμφιβάλλετε καθόλου.

Εννοείται ότι κι εγώ, πρώτα ο Θεός, θα είμαι παρών στο Σύνταγμα την ερχόμενη Κυριακή 4 Φεβρουαρίου στις 2:00μ.μ. μαζί σας».

Στις συνεδριάσεις της Ομάδας Δράσης «Αλιεία και Υδατοκαλλιέργεια» της CPMR που πραγματοποιούνται στις Βρυξέλλες, συμμετέχει από χθες Τρίτη (30/1) η Αντιπεριφερειάρχης ΠΕ Αιτωλοακαρνανίας Χριστίνα Σταρακά.

Οι εργασίες ολοκληρώνονται σήμερα Τετάρτη 31 Ιανουαρίου 2018, και στη διάρκεια του διημέρου, η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας ως μέλος της CPMR, έχει τη δυνατότητα να καταθέσει τις απόψεις της για το μέλλον του Ευρωπαϊκού Ταμείου Θάλασσας και Αλιείας (ΕΤΘΑ), μετά το 2020. Κατά τη διάρκεια της Γενικής Συνέλευσης της CRPM στο Ελσίνκι, τον περασμένο Οκτώβριο, συμφωνήθηκε να ζητηθεί η γνώμη των Περιφερειών μελών της CRPM με βάση τα πιθανά σενάρια για το μέλλον του ΕΤΘΑ, υπό το πρίσμα της δημοσιονομικής διάστασης.

Αυτές τις ημέρες διεξάγεται η τελική διαβούλευση για τη διαμόρφωση της Πολιτικής Θέσης της CPMR σχετικά με το μέλλον του ΕΤΘΑ μετά το 2020. Η τελική εισήγηση θα παρουσιαστεί προς υιοθέτηση στο Πολιτικό Γραφείο της CRPM, που θα συνεδριάσει στις 8 Μαρτίου 2018 στην Πάτρα. Στόχος είναι το Ευρωπαϊκό Ταμείο Θάλασσας και Αλιείας να διασφαλίσει το μερίδιο που αναλογεί στο νέο πολυετές Δημοσιονομικό Πλαίσιο (ΠΔΠ) – δηλαδή τον νέο Προϋπολογισμό της ΕΕ.

Θαλάσσια απορρίμματα και κλιματική αλλαγή

Σε συνέχεια της πρόσφατης παρουσίασης της Ευρωπαϊκής στρατηγικής για τα πλαστικά και την κυκλική οικονομία από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η CPMR διοργανώνει σήμερα Τετάρτη 31 Ιανουαρίου 2018 στις Βρυξέλλες, συνάντηση για την αντιμετώπιση του προβλήματος των θαλάσσιων απορριμμάτων και της ρύπανσης από πλαστικό. Στις εργασίες συμμετέχει ο Αντιπεριφερειάρχης Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νίκος Μπαλαμπάνης. Στη συνάντηση θα συμμετέχουν και στελέχη της Γενικής Διεύθυνση Περιβάλλοντος (DG ENV) της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Η καταπολέμηση των θαλάσσιων απορριμμάτων και της «θάλασσας από πλαστικό», αποτελεί μία από τις σημαντικότερες πρωτοβουλίες, διότι αποφέρει άμεσα οφέλη στον τουρισμό και την αλιεία, αλλά και στη διασφάλιση της ασφάλειας των τροφίμων που βρίσκεται σε άμεση σχέση με την προστασία του θαλάσσιου πλούτου.

Στην προσπάθεια που καταβάλλεται εντάχτηκε και η πρωτοβουλία/δράση της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας τον περασμένο Μάιο, με τίτλο: «Κάνε κάτι δραστικό… κόψε πια το πλαστικό». Επίσης, αύριο Πέμπτη 1 Φεβρουαρίου 2018, ο κ. Μπαλαμπάνης θα μετέχει στη συνεδρίαση της Ομάδας Δράσης «Κλίμα» της CPMR.

Βασικό θέμα της συνάντησης είναι η χρηματοδότηση της κλιματικής δράσης στο πλαίσιο του επόμενου Πολυετούς Δημοσιονομικού Πλαισίου (ΠΔΠ) και της υλοποίησης της Συμφωνίας του Παρισιού. Το ζήτημα της ανάγκης ενίσχυσης της χρηματοδότησης των περιβαλλοντικών πολιτικών καταπολέμησης της κλιματικής αλλαγής είναι βασική προτεραιότητα μετά την υιοθέτηση από την ΕΕ της Συμφωνίας του Παρισιού (στο πλαίσιο της COP21). Στο πλαίσιο της τρέχουσας δημοσιονομικής περιόδου, η ΕΕ έχει δεσμευτεί να διαθέσει το 20% του προϋπολογισμού της ΕΕ για την περίοδο 2014-2020 σε δράσεις για το κλίμα.

Στη συνάντηση θα υπάρξουν ομιλητές και από τη Γενική Διεύθυνση Δράσης για το Κλίμα (DG CLIMA) της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, καθώς και από αρκετούς σημαντικούς οργανισμούς που ασχολούνται με τη δράση για το κλίμα, όπως: το Ευρωπαϊκό Ίδρυμα για το Κλίμα (European Climate Foundation), την Συμμαχία για το Κλίμα (Climate Alliance) που είναι το μεγαλύτερο δίκτυο πόλεων παγκοσμίως αφιερωμένο στη δράση για το κλίμα, το Ινστιτούτο Heinrich Böll, το CAN Europe που είναι το μεγαλύτερο δίκτυο Μη-Κυβερνητικών Οργανώσεων (ΜΚΟ) της Ευρώπης που ασχολούνται με θέματα που άπτονται του κλίματος και της ενέργειας, κ.α.

Τις 600.000 πλησιάζουν τα ανασφάλιστα οχήματα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, με ό,τι μπορεί να σημαίνει αυτό, όπως προκύπτει από τα στοιχεία της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων. 

Ο φόβος πάντως, της μη ανανέωσης συμβολαίων που λήγουν αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο να αυξηθεί περαιτέρω ο αριθμός των ανασφάλιστων που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους. Και όλα αυτά παρά το γεγονός ότι μετά το περσινό σαφάρι χιλιάδες ιδιοκτήτες ΙΧ έσπευσαν να ασφαλίσουν τα οχήματά τους. Συνολικά ο αριθμός των ασφαλισμένων αυτοκινήτων και μηχανών εμφανίζεται αυξημένος κατά 400.000. 

Πάντως και φέτος, οι ιδιοκτήτες του μισού και πλέον εκατ. ανασφάλιστων αυτοκινήτων και μηχανών θα κληθούν να πληρώσουν πρόστιμα - φωτιά. Αυτή την περίοδο βρίσκεται σε εξέλιξη η διασταύρωση στοιχείων και το επόμενο διάστημα θα αρχίσει η επιβολή προστίμων. 

Όσοι βεβαιωθεί ότι το όχημά τους παραμένει ανασφάλιστο θα λάβουν ραβασάκια από την Εφορία, προκειμένου να προσέλθουν να πληρώσουν πρόστιμα από 100 έως 250 ευρώ.

Συγκεκριμένα, τα πρόστιμα διαμορφώνονται ως εξής: 

Μηχανές 

  • Ως 250 κυβικά: Πρόστιμα 100 ευρώ
  • Άνω των 250 κυβικών: Πρόστιμα 150 ευρώ

Αυτοκίνητα

  • Ως 1.000 κυβικά: Πρόστιμα 200 ευρώ
  • Άνω των 1.001 κυβικών: Πρόστιμα 250 ευρώ. 

Πηγή: iefimerida.gr