Εργασίες συντήρησης οδοποιίας του Εθνικού Οδικού Δικτύου Ηλείας
Αυτοψία στο έργο "Εργασίες συντήρησης οδοποιίας του Εθνικού Οδικού Δικτύου Π.Ε. Ηλείας", προϋπολογισμού 650.000,00 Ευρώ, που χρηματοδοτείται από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων ΣΑΕΠ 001/2107, πραγματοποίησε την Πέμπτη 17 Μαΐου 2018, ο Αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων Γιάννης Λύτρας μαζί με κλιμάκιο αποτελούμενο από τον Αντιπεριφερειάρχη Π.Ε Ηλείας Γεώργιο Γεωργιόπουλο, τον Αντιπεριφερειάρχη Οικονομικών Παναγιώτη Μπράμο, τον Περιφερειακό Σύμβουλο Παναγιώτη Πλατανιά, τον Προϊστάμενο της Διεύθυνσης Τεχνικών Έργων ΠΔΕ Βασίλειο Λοτσάρη και την προϊσταμένη του Τμήματος Συγκοινωνιακών Έργων της ΔΤΕ -ΠΔΕ Ευαγγελία Μπίνα.
Πιο συγκεκριμένα το κλιμάκιο επισκέφθηκε τις παρεμβάσεις συντήρησης που γίνονται στις Καρούτες - Σμήλα.
Σε δηλώσεις του ο Αντιπεριφερειάρχης κ. Λύτρας εξέφρασε την ικανοποίησή του για την πορεία των έργων και ανέφερε ότι με εντολή του Περιφερειάρχη Απόστολου Κατσιφάρα η Διεύθυνση Τεχνικών Έργων της Περιφέρειας κατέγραψε όλα τα προβλήματα του Εθνικού Οδικού Δικτύου Ηλείας και ιεραρχώντας τις ανάγκες ξεκίνησε με στοχευμένες παρεμβάσεις μια ολοκληρωμένη συντήρηση.
Θα ακολουθήσουν δύο ακόμη εργολαβίες, που βρίσκονται ήδη στο τελικό στάδιο της διαγωνιστικής διαδικασίας συνολικού προϋπολογισμού 9.000.000,00 Ευρώ, φιλοδοξώντας μέχρι το τέλος του έτους να έχει γίνει μια ολοκληρωμένη συντήρηση στο εν λόγω Εθνικό Οδικό Δίκτυο.
Σύλληψη 31χρόνου για απόπειρα παράνομης εξόδου από την χώρα
Συνελήφθη, χθες το πρωί, στον Αερολιμένα Ακτίου, από αστυνομικούς του Αστυνομικού Τμήματος Ακτίου – Βόνιτσας, ένας 31χρονος υπήκοος Αφγανιστάν, διότι επιχείρησε να ταξιδέψει αεροπορικώς από το Άκτιο, με προορισμό την πόλη Μόναχο της Γερμανίας και υπέδειξε στους αστυνομικούς κατά τον διαβατηριακό έλεγχο πλαστά ταξιδιωτικά έγγραφα.
Γραφείο Τύπου Αστ.Δ/νσης Περ.Δυτικής Ελλάδας
Νέα πρότυπα ασφάλειας για τα οχήματα από την Ε.Ε
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοινώνει μια μεγάλη δέσμη μέτρων για την οδική ασφάλεια, συμπεριλαμβανομένων νέων στόχων για τη μείωση κατά το ήμισυ των θανάτων και των σοβαρών τραυματισμών από τροχαία συμβάντα μέχρι το 2030.
Τα πιο προηγμένα πρότυπα ασφάλειας των αυτοκινήτων παγκοσμίως θα καταστήσουν τις σωτήριες για τη ζωή τεχνολογίες, όπως η Automated Emergency Braking (AEB) και η Intelligent Speed Assistance (ISA), βασικό εξοπλισμό σε όλα τα νέα οχήματα. Οι συγκεκριμένες λειτουργίες είναι διαθέσιμες μόνο ως προαιρετική επιλογή σε ορισμένα μοντέλα.
Υποβολή προτάσεων προς έγκριση από 28 Κράτη-Μέλη της Ε.Ε. και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.
Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών, ο ανεξάρτητος φορέας υποστήριξης της ασφάλειας των μεταφορών, ενεργό Μέλος του οποίου αποτελεί το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ.) «Πάνος Μυλωνάς», χαιρέτισε θερμά τη δέσμη μέτρων που ανακοινώθηκαν από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για να συμβάλουν στη μείωση των 25.000 θανάτων που σημειώνονται στους δρόμους της Ε.Ε ετησίως.
Με μια πολυαναμενόμενη και ιδιαίτερα σημαντική ανακοίνωση σήμερα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έθεσε ένα νέο στόχο της Ε.Ε.: να μειώσει κατά το ήμισυ τους θανάτους από τροχαία συμβάντα και, για πρώτη φορά, τους σοβαρούς τραυματισμούς κατά τη διάρκεια της δεκαετίας έως το 2030. Σημαντικό είναι επίσης ότι η Επιτροπή πρότεινε ένα πακέτο νέων προτύπων ασφάλειας των οχημάτων που θα μπορούσαν από μόνα τους να αποτρέψουν περισσότερους από 2.000 θανάτους ετησίως, έως το 2032, δέκα χρόνια δηλαδή από τη στιγμή που τα μέτρα τεθούν σε ισχύ.
Ο Antonio Avenoso, Εκτελεστικός Διευθυντής του ETSC δήλωσε:
«Στο σύνολό τους, οι σημερινές ανακοινώσεις θα μπορούσαν να αποτελέσουν το μεγαλύτερο βήμα προόδου στην οδική ασφάλεια στην Ευρώπη μετά τη χρήση της ζώνης ασφαλείας. Ο τραυματισμός σε τροχαίο συμβάν εξακολουθεί να είναι το νούμερο ένα δολοφόνος των νέων σε ολόκληρη την ευρωπαϊκή ήπειρο, επομένως αυτά τα βασικά μέτρα έχουν ήδη αργήσει.
«Οι σημερινές ανακοινώσεις από μόνες τους δεν θα κάνουν τη διαφορά. Είναι απολύτως απαραίτητο τα Κράτη-Μέλη της Ε.Ε. και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο να υποστηρίξουν τα σχέδια αυτά και να μην υποχωρήσουν στις πιέσεις που θα ασκήσουν οι κατασκευαστές αυτοκινήτων, οι οποίοι ήδη προσπαθούν να αποδυναμώσουν τμήματα της πρότασης για την ασφάλεια των οχημάτων».
Η Ε.Ε. δημοσίευσε σήμερα τέσσερα μέτρα για την οδική ασφάλεια, στο πλαίσιο της αποκαλούμενης τρίτης δέσμης μέτρων για την κινητικότητα, τα οποία περιλαμβάνουν τα εξής: μία γενική περιγραφή της στρατηγικής για την οδική ασφάλεια όσον αφορά τη δεκαετία έως το 2030, τα νέα πρότυπα ασφάλειας των οχημάτων, επικαιροποιημένους κανόνες για τη διαχείριση της ασφάλειας των οδικών υποδομών και τη στρατηγική για την αυτόνομη οδήγηση.
Τα νέα μέτρα της Ε.Ε. σχολίασε η Πρόεδρος του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς», κυρία Βασιλική Δανέλλη – Μυλωνά:
«Οι σημερινές ανακοινώσεις της Ε.Ε. αφορούν σε ένα θέμα ιδιαίτερα σοβαρό και είναι κάτι που περιμέναμε εδώ και καιρό. Τα μέτρα αυτά πιστεύουμε ότι θα ενισχύσουν σημαντικά την Οδική Ασφάλεια και θα συμβάλουν στο στόχο της δραστικής μείωσης των θανατηφόρων τροχαίων, ένα στόχο που σύμφωνα και με τα στοιχεία που ανακοινώθηκαν -και παραδέχτηκε και η ΕΕ- αποκλίνει σημαντικά από τα προσδοκώμενα αποτελέσματα. Άλλωστε αυτός είναι και ο λόγος που τα δύο τελευταία χρόνια παρατηρήσαμε από τα στοιχεία που συλλέξαμε ότι και χώρες με υψηλότερο επίπεδο Οδικής Ασφάλειας κατέγραψαν τις χειρότερες επιδόσεις της δεκαετίας.
Έρχονται, λοιπόν τα νέα μέτρα για να ενισχύσουν την ασφάλεια των μεταφορών στους δρόμους της Ε.Ε., αλλά να μην ξεχνάμε πόσο καθοριστικός θα είναι ο ρόλος της σύμπλευσης της βιομηχανίας αυτοκινήτων αλλά και της ανάληψης μέτρων από τις εθνικές Αρχές. Το Ι.Ο.ΑΣ. «Πάνος Μυλωνάς» θα συμβάλει προς αυτή την κατεύθυνση επενδύοντας πάντα στον τομέα της ενημέρωσης της ευαισθητοποίησης και της εκπαίδευσης, με στόχο πάντα την πρόληψη και τους μηδενικούς θανάτους και τραυματισμούς σε τροχαίες συγκρούσεις».
Επιπρόσθετες πληροφορίες και στοιχεία
Σύμφωνα με την ανάλυση που διεξήγαγε για την Ευρωπαϊκή Επιτροπή το TRL, το Ερευνητικό Εργαστήριο Μεταφορών του Ηνωμένου Βασιλείου, τα προτεινόμενα μέτρα ασφάλειας των οχημάτων θα μπορούσαν να αποτρέψουν 24.794 θανάτους σε όλες τις κατηγορίες οχημάτων κατά τη χρονική περίοδο από το 2022 έως το 2037. Δείτε τη σελ. 13 στο https://publications.europa.eu/en/publication-detail/-/publication/ed4aff17-49c5-11e8-be1d-01aa75ed71a1/language-en
25.300 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους το 2017 στους δρόμους της Ε.Ε., ένας αριθμός που δεν έχει υποχωρήσει για τέσσερα ολόκληρα χρόνια. Δείτε: http://europa.eu/rapid/press-release_IP-18-2761_en.htm
Για περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με τη νέα δέσμη μέτρων μπορείτε να δείτε εδώ
Σχετικά με το σύστημα alcohol interlock και την αντιμετώπιση του φαινομένου της οδήγησης υπό την επήρεια αλκοόλ, δείτε το https://bit.ly/2Ktd50g
Για τις νέες τεχνολογίες στην υπηρεσία της Οδικής Ασφάλειας δείτε το https://bit.ly/2Itv8Dh
Σχετικά με το ETSC Το ETSC είναι ένας ανεξάρτητος Μη Κερδοσκοπικός Οργανισμός με έδρα τις Βρυξέλλες και αποσκοπεί στη μείωση του αριθμού των θανάτων και των τραυματισμών στις μεταφορές στην Ευρώπη .https://etsc.eu/about-us/
ΔΙΕΚ Αγρινίου: Η Μαθητεία στα ΙΕΚ με λίγα λόγια
Η έναρξη Μαθητείας στα ΔΙΕΚ του Υπουργείου Παιδείας με την Πρόσκληση σε φορείς προσφέρει νέες δυνατότητες στους καταρτιζόμενους και καθιστά πιο ευχερή τη διασύνδεση με την αγορά εργασίας. Τα βασικά χαρακτηριστικά της φαίνονται στον παρακάτω πίνακα:
ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ |
ΜΑΘΗΤΕΙΑ |
ΠΟΥ ΓΙΝΕΤΑΙ |
Στο χώρο εργασίας και στο ΙΕΚ |
ΕΥΡΕΣΗ ΕΡΓΟΔΟΤΗ |
Κατόπιν πρόσκλησης από το Υπουργείο Παιδείας |
ΠΟΤΕ ΓΙΝΕΤΑΙ |
Από το 5ο εξάμηνο (8ΩΡΟ) |
ΔΙΑΡΚΕΙΑ |
6 μήνες |
ΣΥΝΟΛΟ ΩΡΩΝ |
960 768 στο χώρο εργασίας και 192 στο ΙΕΚ (4 ημέρες στο χώρο εργασίας- 1 ημέρα στο ΙΕΚ ανά εβδομάδα ) |
ΑΜΟΙΒΗ |
75% του Ημερομισθίου Ανειδίκευτου Εργάτη (17,12€ κάτω των 25 ετών ή 19,64€ άνω των 25 ) |
ΑΣΦΑΛΙΣΗ |
ΕΦΚΑ/Καταχώρηση στο ΕΡΓΑΝΗ |
ΑΔΕΙΕΣ |
Μέχρι 8 ημέρες |
ΕΠΙΔΟΤΗΣΗ |
ΕΣΠΑ (11 ή 14€) |
ΕΠΙΒΑΡΥΝΣΗ ΕΡΓΟΔΟΤΗ (ΚΑΘΑΡΑ) |
9,35€ |
Απαραίτητη προϋπόθεση είναι να σχηματιστεί τμήμα Μαθητείας με 10 μαθητευόμενους, ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις μπορούν να εγκριθούν και μικρότερα (ολιγομελή με 8 άτομα). Με βάση την Πρόσκληση του Υπουργείου Παιδείας για τα Δημόσια ΙΕΚ θα πραγματοποιηθεί Μαθητεία για το σχολικό έτος 2018-19 στις εξής ειδικότητες:
Βοηθός Βρεφονηπιοκόμων
Βοηθός Νοσηλευτικής
Στέλεχος Διοίκησης και Οικονομίας
Στέλεχος Μηχανογραφημένου Λογιστηρίου -Φοροτεχνικού Γραφείου
Τεχνικός Δικτύων και Τηλεπικοινωνιών
Τεχνικός Η/Υ.
Το ΔΙΕΚ Αγρινίου ενδιαφέρεται να δημιουργήσει τμήμα Μαθητείας για την ειδικότητα Βοηθός Νοσηλευτικής. Γι’ αυτό προσκαλεί τους σχετικούς φορείς να καταχωρήσουν ηλεκτρονικά θέσεις Μαθητείας που αφορούν την ειδικότητα αυτή και απευθύνονται σε αποφοίτους ΔΙΕΚ Υπουργείου Παιδείας.
Στην Ιστοσελίδα του ΔΙΕΚ Αγρινίου ( http://iekagrin.sch.gr/ ) θα βρείτε:
Αναλυτικό Ενημερωτικό Υλικό για τη Μαθητεία
Οδηγίες για τους Εργοδότες
Φορολογικά και Ασφαλιστικά ζητήματα της Μαθητείας
Σύγκριση Μαθητείας και Πρακτικής Άσκησης.
Είμαστε πρόθυμοι για κάθε πληροφορία και διευκρίνιση στο τηλ.2641028052 και κατά τις ώρες καθημερινά από 14.00-20.00.
ΑΠΟ ΤΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΤΟΥ ΔΙΕΚ ΑΓΡΙΝΙΟΥ
Απεβίωσε ο ιδρυτής της Aegean, Θεόδωρος Βασιλάκης
Την τελευταία του πνοή άφησε, πριν από λίγη ώρα, ένας από τους μεγαλύτερους επιχειρηματίες της χώρας : ο Θεόδωρος Βασιλάκης, βασικός μέτοχος της Aegean Air.
Σε ανακοίνωση της εταιρείας αναφέρεται: «To Διοικητικό Συμβούλιο και οι εργαζόμενοι της AEGEAN εκφράζουμε τη βαθύτατη θλίψη μας για την απώλεια του Ιδρυτή και Προέδρου της εταιρίας μας, Θεόδωρου Βασιλάκη. O Προέδρος μας ήταν για όλους μας η πηγή έμπνευσης από την πρώτη πτήση, τον πρώτο μας επιβάτη μέχρι σήμερα. Οι αξίες που πρέσβευε, όσο και το όραμά του θα συνεχίσουν να μας οδηγούν».
Ο Θεόδωρος Βασιλάκης έφυγε από τη ζωή σήμερα, Πέμπτη 17 Μαΐου, σε ηλικία 78 ετών. Η εξόδιος ακολουθία θα τελεστεί το Σάββατο, στις 12:30, στον Ιερό Ναό Μεταμορφώσεως Σωτήρος, στην Κηφισιά.
Η οικογένεια, αντί στεφάνων, παρακαλεί να γίνουν δωρεές για το Παιδικό Χωριό SOS Κρήτης, στον λογαριασμό: ALPHA BANK IBAN: GR03 0140 1010 1010 0210 1161 787.
Κάτω από την επιχειρηματική «ομπρέλα» του Θεόδωρου Βασιλάκη βρίσκονταν οι ΤΕΧΝΟΚΑΡ ΑΒΕΕ, αποκλειστικοί αντιπρόσωποι των αυτοκινήτων Seat, η ΒΕΛΜΑΡ ΑΒΕΕ, επίσημος διανομέας των αυτοκινήτων Ford, Volvo, Seat και Opel, η Autotechnica S.A., αντιπροσωπεία των εταιριών Hertz, Audi και Seat στη Βουλγαρία, και φυσικά η εταιρεία ενοικίασης αυτοκινήτων Hertz Autohellas ΑΤΕΕM, η οποία αποτελεί και το μεγαλύτερο εθνικό franchise του ομίλου παγκοσμίως, ενώ πρόσφατα είχε αποκτήσει και την αντιπροσώπευση των αυτοκινήτων KIA και Hyundai.
Ο δαιμόνιος επιχειρηματίας συμμετείχε μετοχικά σε 11 ακόμα εταιρείες, όπως η Πειραιώς Best Leasing ΑΤΕΕ και η Multifin Α.Ε., εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτου στην Ελλάδα.
Ο «μύθος» της Aegean
Η Aegean Aviation, που είχε δημιουργηθεί το 1987 από τα αδέρφια Αντώνιος και Νικόλαος Σιμιγδαλάς και είχε λάβει άδεια πτήσης από την ΥΠΑ το 1992, εξαγοράστηκε από τον Όμιλο Βασιλάκη (που πλέον είχε στην κατοχή του τα εμπορικά σήματα Autohellas, Technocar, VACAR και μετατρέπεται σε ιδιωτική αεροπορική εταιρεία που εκτελεί πτήσεις VIP σε όλο τον κόσμο.
Τον Μάρτιο του 1999, ιδρύεται η Aegean Airlines και λίγο αργότερα, τον Μάιο, ξεκινά πτήσεις σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Ηράκλειο. Την ίδια χρονιά, δρομολογούνται και πτήσεις σε Ρόδο, Χανιά, Αλεξανδρούπολη, Καβάλα και Κέρκυρα με την παραλαβή του τρίτου αεροσκάφους της εταιρείας.
Η οικογένεια Βασιλάκη δεν έμεινε σε αυτά. Τον Δεκέμβριο του 1999, η Aegean εξαγοράζει την Air Greece και αυξάνει τον στόλο της στα επτά αεροσκάφη. Το 2000, εγκαινιάζει τις γραμμές Μυτιλήνη και Σαντορίνη, ενώ προσθέτει δύο ακόμη αεροσκάφη, φθάνοντας τα εννέα συνολικά. Το 2001, η Aegean υπογράφει συνεργασία με την Cronus Airlines, που προβλέπει πτήσεις κοινών κωδικών, με την Aegean να ρίχνει βάρος στις πτήσεις εσωτερικού και την Cronus στις πτήσεις εξωτερικού και τις ναυλωμένες πτήσεις (τσάρτερ). Στις 28 Οκτωβρίου 2001, η Cronus ενσωματώθηκε πλήρες στην Aegean και τα δρομολόγια εκτελούνταν πλέον με την κοινή (μεταβατική) ονομασία AEGEANCronus Airlines.
Το 2003, εγκαινιάζει στην ελληνική αγορά το ηλεκτρονικό εισιτήριο και την κράτηση θέσης μέσω Internet. Το 2005 προχωρά στην αγορά αεροσκαφών Airbus Α320 και Α321 και παραλαμβάνει τρία από αυτά το 2007. Ταυτόχρονα, ήδη από το 2005, συνεργάζεται με την γερμανική Lufthansa και έτσι πολλές πτήσεις της A3 και της LH εκτελούνται με κοινούς κωδικούς, όπως και με την TAP Portugal και την Brussels Airlines.
H εξαγορά της Ολυμπιακής
Τον Μάρτιο του 2009 υπέβαλε πρόταση για εξαγορά του πτητικού έργου της Ολυμπιακής, της τεχνικής βάσης, αλλά και της εταιρείας Πάνθεον, ύψους 90, 20 και 60 εκατομμυρίων ευρώ αντίστοιχα. Η πρόταση εξαγοράς τελικά δεν έγινε δεκτή, με την Ολυμπιακή να καταλήγει στον όμιλο MIG. Η Aegean ανακοίνωσε στις 26 Μαΐου 2009 την υπογραφή συμφωνίας για την είσοδό της στην διεθνή αεροπορική συμμαχία Star Alliance. Οι διαδικασίες ένταξης ολοκληρώθηκαν στις 30 Ιουνίου 2010 και έκτοτε η Aegean είναι πλήρες μέλος της συμμαχίας.
Και ενώ η Ευρωπαϊκή Επιτροπή είχε απορρίψει την απορρόφηση της Ολυμπιακής από την Aegean με το σκεπτικό ότι έτσι θα δημιουργούνταν μια μονοπωλιακή κατάσταση στην αγορά, η κακή οικονομία της χώρας, αλλά και η στασιμότητα στην πώληση της Ολυμπιακής, ώθησαν την Επιτροπή, το 2013, να αναθεωρήσει την απόφασή της και να ανακοινώσει την έγκρισή της σχετικά με την απορρόφηση της αεροπορικής εταιρείας Olympic Air από την Aegean, δημιουργώντας έτσι την μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία της Ελλάδας.
Την 1η Φεβρουαρίου 2014, η Aegean Airlines ανέλαβε όλες τις άγονες γραμμές που χειριζόταν η Olympic Air. Από τις 3 Ιουλίου 2014 η εταιρεία ανήκε στον Θεόδωρο Βασιλάκη (34,17% - 23,6% μέσω της Evertrans Α.Ε. και 9,46% μέσω της Autohellas Α.Ε.), την Alnesco Enterprises Company Limited (9.48%), τη Siana Enterprises Company Limited (9.48%) και τον Κωνσταντακόπουλο Αχιλλέα (6.39%).
πηγή: protothema.gr
Η Μεσογειακή, παράκτια ποδηλατική διαδρομή περνά από τη Δυτική Ελλάδα
Ενημερωτική συνάντηση για το έργο Medcycletour, που αφορά τις Μεσογειακές Ποδηλατικές Διαδρομές για βιώσιμο παραθαλάσσιο τουρισμό, πραγματοποιήθηκε σήμερα Πέμπτη 17 Μαΐου 2018, στην Αίθουσα Συνεδριάσεων Περιφερειακού Συμβουλίου Δυτικής Ελλάδας. Το ευρωπαϊκό έργο υλοποιείται από την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας και το Περιφερειακό Ταμείο Ανάπτυξης.
Η συνάντηση οργανώθηκε στο πλαίσιο υλοποίησης του «MEDiterranean Cycle route for sustainable coastal TOURism - Μεσογειακές Ποδηλατικές Διαδρομές για βιώσιμο παραθαλάσσιο τουρισμό», που χρηματοδοτείται από το Interreg Med 2014-2020.
«Ο Ποδηλατικός Τουρισμός γίνεται όλο και πιο δημοφιλής σε όλον τον κόσμο, καθώς συνιστά μια διαφορετική ταξιδιωτική εμπειρία. Απευθύνεται σε όλες τις ηλικίες και σε όλα τα εισοδήματα. Η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας με τις μοναδικές ομορφιές ενδείκνυνται για τη διαμόρφωση παράκτιων ποδηλατικών διαδρομών, με στόχο την ανάπτυξη ποδηλατικού τουρισμού, ως μια από τις εναλλακτικές μορφές τουρισμού που συνάδει με τη φυσιογνωμία της περιοχής και μπορεί να προσελκύσει τουρισμό και τις τέσσερις εποχές του χρόνου» τόνισε ο Αντιπεριφερειάρχης Περιφερειακής Ανάπτυξης και Επιχειρηματικότητας Κωνσταντίνος Καρπέτας στην εισαγωγική τοποθέτησή του.
Επιμελητήρια, παράγοντες του τουρισμού και ποδηλατικοί φορείς ενημερώθηκαν ότι η Δυτική Ελλάδα μέσω της Περιφέρειας έχει ενταχθεί στο Ευρωπαϊκό Δίκτυο Ποδηλατοδρόμων, στο πλαίσιο των οποίου πρόκειται να διαμορφωθεί η Μεσογειακή, παράκτια ποδηλατική διαδρομή (EurοVelo 8) που θα ξεκινάει από την Ισπανία και θα καταλήγει στην Κύπρο. Η διαδρομή σχεδιάστηκε από το European Cyclists’ Federation (ECF) και σε ό,τι αφορά τη Δυτική Ελλάδα περιλαμβάνει το τμήμα από Μενίδι έως Δερβένι.
Το πρόγραμμα στοχεύει στην βιώσιμη ενίσχυση των αναπτυξιακών πολιτικών για αποδοτικότερη αξιοποίηση των φυσικών πόρων και της πολιτισμικής κληρονομίας στις παράκτιες και παραθαλάσσιες περιοχές, όπως επίσης στην δημιουργία ενός βιώσιμου παράκτιου και παραθαλάσσιου τουρισμού στην περιοχή της Μεσογείου.
Κατά τη σημερινή συνάντηση έγινε μια πρώτη παρουσίαση του προγράμματος, αντηλλάγησαν απόψεις και κατατέθηκαν προτάσεις σε ό,τι αφορά τεχνικές παρεμβάσεις που απαιτούνται στη συγκεκριμένη διαδρομή. Για το επόμενο διάστημα προγραμματίζονται ημερίδες σε Αχαΐα και Αιτωλοακαρνανία προκειμένου να συνεχιστεί η διαβούλευση που στόχο έχει:
Βελτίωση πολιτικών στον τομέα του ποδηλατικού τουρισμού.
Διερεύνηση – Αξιολόγηση των συνθηκών της Μεσογειακής ποδηλατικής διαδρομής στη περιοχή της Δυτικής Ελλάδας.
Σχέδια δράσης για την προώθηση του βιώσιμου τουρισμού στην περιοχή παρέμβασης.
Ολοκλήρωση της σήμανσης και της εγκατάστασης πληροφοριακών πάνελ της Μεσογειακής ποδηλατικής διαδρομής «Eurovelo 8», σύμφωνα με τα εθνικά και ευρωπαϊκά πρότυπα.
Σχεδιασμός – Συντονισμός, υλοποίηση και αξιολόγηση πιλοτικών δράσεων κατά μήκος της Μεσογειακής διαδρομής για τη περιοχή της Δυτικής Ελλάδας που σχετίζονται με συνδυαστικές μετακινήσεις με χρήση δημόσιων μεταφορών και ποδηλάτου, με σήμανση διαδρομών και με ανάπτυξη υπηρεσιών για τους χρήστες ποδηλάτου.
Προώθηση και ανάδειξη των δράσεων μέσω διαδικτυακής πλατφόρμας και συνδέσμου, έντυπου υλικού (φυλλάδια, κλπ.) και εφαρμογών τηλεπικοινωνιών (smart phone applications).
Ειδικότερα, προβλέπεται η εκπόνηση ενός περιφερειακού σχεδίου δράσης (Action Plan) σχετικά με την προώθηση του βιώσιμου τουρισμού στην περιοχή της Δυτικής Ελλάδας, εφαρμόζοντας καλές πρακτικές και αναπτύσσοντας συνέργειες μεταξύ επιχειρηματικών, παραγωγικών φορέων και δημοσίων οργανισμών.
Εκ μέρους της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας στη συνάντηση συμμετείχαν ακόμη ο Πρόεδρος του Περιφερειακού Συμβουλίου Γιώργος Αγγελόπουλος, ο Προϊστάμενος της Διεύθυνσης Περιβάλλοντος και Χωρικού Σχεδιασμού Λυκούργος Σταματελάτος (υπεύθυνος του έργου εκ μέρους της ΠΔΕ) και ο διευθυντής του Περιφερειακού Ταμείου Ανάπτυξης Χρήστος Τζομάκας, εκπροσωπώντας τον φορέα που υλοποιεί το έργο. Για το Medcycletour μίλησαν τα μέλη της ομάδας έργου ΠΤΑ/ΠΔΕ Ευγενία Σούλου και Βαγγέλης Μουρελάτος, ο εκπρόσωπος της αναδόχου του έργου Media Suite Γιάννης Βανίδης και ο Σπύρος Παπαγεωργίου Διευθυντής Ανάπτυξης Οργανισμού «Πόλεις για το Ποδήλατο», που είναι ο εθνικός συντονιστής για το EuroVelo.
Βάση για αναπτυξιακό πρόγραμμα Αμβρακικού
Ολοκληρώθηκε η καταγραφή των προτάσεων των φορέων οι οποίοι συμμετέχουν στην Αναπτυξιακή Σύμπραξη Αξιοποίησης Αμβρακικού Κόλπου που ίδρυσε ο Δήμος Αρταίων. Στην Σύμπραξη συμμετέχουν οι Δήμοι Ακτίου Βόνιτσας, Αμφιλοχίας, Νικολάου Σκουφά και Πρέβεζας, ο Φορέας Διαχείρισης Υγροτόπων Αμβρακικού, τα Επιμελητήρια Άρτας και Πρέβεζας, η ΕΤΑΝΑΜ, ο Αλιευτικός Συνεταιρισμός Τσουκαλιό και ο Σύλλογος Τουριστικών Καταλυμάτων Άραχθος. Στόχος η εκπόνηση ενός αναπτυξιακού προγράμματος καθώς και η έγκριση για την διεκδίκηση τρόπου χρηματοδότησής του.
Στις προτάσεις που κατέθεσαν οι φορείς περιλαμβάνονται τρόποι για την ανάπτυξη και την προστασία του Αμβρακικού Κόλπου.
Ο Δήμος Πρέβεζας στο πλαίσιο που κατέθεσε αναφέρει μεταξύ άλλων, την θέσπιση περιβαλλοντικού αποτυπώματος για τα παραγόμενα προϊόντα, ελέγχους για τήρηση κανόνων ενάντια στην υπεραλίευση, την ανάδειξη της μοναδικότητας του Αμβρακικού και των προβλημάτων που αντιμετωπίζει, την ανάπτυξη δομής συνεχούς παρακολούθησης υδάτινου συστήματος του Αμβρακικού με απώτερο στόχο την διαχείριση την εκπαίδευση και την έρευνα, πιλοτικές δράσεις οικοτουρισμού και αγροτουρισμού αλλά και την απόδοση στο δήμο Πρέβεζας του χώρου των κατασκηνώσεων των Αγίων Αποστόλων, ώστε να δημιουργηθεί ένα σύγχρονο περιβαλλοντικό πάρκο που θα φιλοξενεί περιβαλλοντικές και εκπαιδευτικές δραστηριότητες, καλοκαιρινές κατασκηνώσεις, περιβαλλοντικές δράσεις και συνέδρια με επίκεντρο τον Αμβρακικό.
Τις δικές του προτάσεις κατέθεσε και το Επιμελητήριο Πρέβεζας προκρίνοντας μεταξύ άλλων, την ανάπτυξη τυπολογίας τοπικών προϊόντων με ανάλυση υφιστάμενων δομών και διαδικασιών παραγωγής, διανομής και εμπορίας, ανάπτυξη της διαφοροποίησης των δραστηριοτήτων στο επίπεδο της πρωτογενούς παραγωγής με ανάπτυξη παράλληλων δραστηριοτήτων ώστε να γίνουν τα παραδοσιακότερα επαγγέλματα ελκυστικά για τους νέους, επανεξέταση των δομών εκπαίδευσης ώστε να στηρίξουν τις παραγωγικές μονάδες της περιοχής καθώς και η ανασύσταση παραδοσιακών αλιευτικών αποθεμάτων του Αμβρακικού με στόχο την ανατροφοδότηση της τοπικής αγοράς.
Πηγή: www.epiruspost.gr
Μέτρα για την κρίση στον γαλακτοκομικό τομέα
Είναι γεγονός ότι βιώνουμε μία κρίση στον γαλακτοκομικό τομέα. Για να την αντιμετωπίσουμε πρέπει να εξακριβώσουμε τις πραγματικές διαστάσεις της, αλλά και τα αίτια που την προκαλούν .
Οι λύσεις που προτείνουμε όχι μόνο είναι ρεαλιστικές, δηλαδή έχουν τη δυνατότητα να εφαρμοστούν, αλλά και αποτελεσματικές.
Η επιλογή μας να στηρίξουμε την κτηνοτροφία είναι αυτονόητη. Και τα θέματα του ελέγχου της αγοράς του γάλακτος είναι αλληλένδετα με αυτή την επιλογή.
Σε όσους μιλούν για επιβολή απαγορεύσεων έναντι των πιέσεων που δέχονται οι τιμές στο γάλα, η απάντηση είναι απλή: Στο πλαίσιο λειτουργίας της Ε.Ε, που ασφαλώς το αποδεχόμαστε, η διακίνηση γάλακτος μεταξύ των ΚΜ, για τη μεταποίηση και παραγωγή γαλακτοκομικών προϊόντων ή άλλων τροφίμων δεν αντίκειται στην εθνική και ενωσιακή νομοθεσία.
Οι ποσότητες γάλακτος που εισέρχονται στη χώρα βάσει του τελωνειακού κώδικα της ΕΕ από τη στιγμή που μεταποιούνται ουσιωδώς στη χώρα μας, το τελικώς παραγόμενο θερμικά επεξεργασμένο γάλα ή γαλακτοκομικό προϊόν χαρακτηρίζεται ελληνικό προϊόν.
Τι κάναμε όμως εμείς για να υπερασπιστούμε τη ντόπια γαλακτοπαραγωγή από αυτό που βλέπαμε ότι ερχόταν;
Μετά από έντονη και επίπονη διαβούλευση στο πλαίσιο της ΕΕ, θεσπίσαμε με το Νόμο 4492/2017 την υποχρεωτική αναγραφή προέλευσης του γάλακτος στα γαλακτοκομικά προϊόντα, με σκοπό να λειτουργήσει προς την κατεύθυνση της βελτίωσης της διαφάνειας της αγοράς και της αποφυγής παραπλάνησης του καταναλωτή.
Η υποχρεωτική αναγραφή προέλευσης αφορά στο σύνολο των γαλακτοκομικών προϊόντων και όχι μόνο στα προϊόντα ΠΟΠ, όπως η φέτα, που είχαν ήδη ως τέτοια ειδική προστασία. Δεν μπορούσε ο ΕΛΟΓΑΚ να κάνει ισοζύγιο σε προϊόντα που δεν ήταν ΠΟΠ .
Πριν μπούμε στα του ελέγχου, που ασφαλώς είναι τα σημαντικότερα πρέπει να ξεκαθαρίσουμε ένα πράγμα:
Η τιμή παραγωγού των κτηνοτροφικών προϊόντων, όπως είναι το γάλα, τόσο στην ελληνική όσο και στην ευρωπαϊκή αγορά, διαμορφώνεται ελεύθερα με βάση την προσφορά και τη ζήτηση και δεν υπάρχει δυνατότητα κρατικής παρέμβασης στον καθορισμό της.
Είναι σημαντικό όμως να διερευνηθεί συνολικότερα ο έλεγχος της λειτουργίας του υγιούς ανταγωνισμού στην αγορά, τα φαινόμενα αισχροκέρδειας αλλά και τις τυχόν εναρμονισμένες πρακτικές αρμοδιότητας της Επιτροπής Ανταγωνισμού.
Τα περί παρέμβασης του εισαγγελέα που ζητάει μια μερίδα κτηνοτρόφων ασφαλώς και δεν στέκουν. Δεν έχει κανένα δικαίωμα να ζητήσει κάτι τέτοιο ο Υπουργός.
Πως τότε θα βοηθήσουμε το κλάδο; Σίγουρα όχι παρεμβαίνοντας στην αγορά γιατί τόσο η Ευρωπαϊκή Επιτροπή όσο και ο Πρόεδρος της Ελληνικής Επιτροπής Ανταγωνισμού «μας περιμένει στη γωνία».
Αν συμβαίνει κάτι διαφορετικό θα φανεί στους ελέγχους που τονίζω για μια ακόμη φορά θα είναι συνεχείς και εξαντλητικοί .
Αν θέλουν οι κτηνοτρόφοι ουσιαστική συμμετοχή στη λειτουργία του ΕΛΟΓΑΚ η Κυβέρνηση δεν θα είχε καμία αντίρρηση, ακόμη και να τους παραδώσει τη διαχείρισή του.
Αλλά με ποιο τρόπο; Με ποια οντότητα θα αναλάβουν αυτό το έργο; Με ποια Διεπαγγελματική Οργάνωση;
Έχουμε συναντηθεί πολλές φορές… εξακολουθώ να έχω μπροστά μου δύο αντικρουόμενες αιτήσεις αναγνώρισης διεπαγγελματικών οργανώσεων για τη ΦΕΤΑ, για ένα θεσμό, που έπρεπε να έχει δημιουργηθεί εδώ και δεκαετίες, ώστε να έχει χαράξει και υλοποιήσει στρατηγική ανάπτυξης και αυτοκάθαρσης του χώρου και ένα εξώδικο, επειδή προσπαθώ να επιτευχθεί εθνική συνεννόηση.
Δεν μπορεί να δίνουμε μάχες στα πλαίσια των διεθνών συμφωνιών της Ε.Ε. με τις τρίτες χώρες, μέσα σε δύσκολες συνθήκες και προδιαγεγραμμένες αποφάσεις για την υπεράσπιση της φέτας και να μην μπορούμε να συνεννοηθούμε. Όπως επίσης δεν μπορεί να διαθέτουμε περισσότερα από 160 εκατ. ευρώ το χρόνο για τη στήριξη των ποιοτικών μας προϊόντων στις διεθνείς αγορές, με σημαία μάλιστα τη φέτα και να λειτουργούμε διασπαστικά.
Είναι θετικό ότι στη τελευταία μας συνάντηση συναποφασίσαμε να κατατεθεί από εκπροσώπους των δύο αιτημάτων μια κοινή πρόταση, η οποία θα καλεί τους κτηνοτρόφους και τους τυροκόμους να συνυπάρξουν. Είμαι αισιόδοξος .
Δέσμη για εντατικότερο και αποτελεσματικότερο έλεγχο της αγοράς
Ποια δέσμη μέτρων παίρνουμε σχετικά με τους ελέγχους στην αγορά:
1) Έδωσα ήδη εντολή για:
Άμεση τροποποίηση της Υπουργικής απόφασης του 2011, για το ΑΡΤΕΜΙΣ ώστε να γίνεται άμεση καταγραφή και διασύνδεση με το ΟΣΔΕ και να δηλώνεται ο αριθμός των προβάτων, του κωδικού των ενωτίων των ζώων και η θέση του στάβλου.
Τα μητρώα κτηνιατρικής να επικαιροποιηθούν άμεσα. Το γάλα που παρέδωσε ο κτηνοτρόφος θα είναι σε αντιστοιχία με το γάλα που παράγουν τα ζώα του.
Το ΣΥΚΑΠ (Συντονιστικό Κέντρο Καταπολέμησης της Απάτης) να διασυνδεθεί με το Άρτεμις. Θα γίνουν στοχευμένοι έλεγχοι σε όλη την αλυσίδα παραγωγής γάλακτος και στο γάλα που εισάγεται από γειτονικές χώρες της Βαλκανικής.
Να γίνεται διασταύρωση με παραστατικά ΑΦΜ, καταγραφή εισαγωγέων εμπόρων χονδρικής με μικτά κλιμάκια ΕΦΕΤ-ΕΛΓΟ, Ορκωτούς λογιστές, ΣΔΟΕ.
Να ελέγχονται οι κινήσεις λογαριασμών σχετικά με αγορές-πωλήσεις γάλακτος και προϊόντων γάλακτος.
Να γίνονται αυστηρότεροι έλεγχοι στην ιχνηλασιμότητα στα τυροκομεία.
Θα ενεργοποιηθεί άμεσα το Π.Δ. 420 του 1993 από τις κτηνιατρικές υπηρεσίες ΤΩΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΩΝ που ΟΡΙΖΕΙ την υποχρεωτική δήλωση όλων των τροφίμων ζωικής προέλευσης από τα κράτη μέλη αλλά φαίνεται ότι δεν τηρείται. Στις πύλες εισόδου, στα τελωνεία, να καταγράφεται όλη η ποσότητα γάλακτος και γαλακτοκομικών προϊόντων.
3) Δεν επαρκεί το προσωπικό στον ΕΛΓΟ, ΕΦΕΤ και στις Περιφέρειες. Θα γίνει συνεννόηση με το Υπ. Οικονομικών για να εξαιρεθεί άμεσα το 60ημερο για εκτός έδρας, ανά έτος για τους ελέγχους για το γάλα και γαλακτοκομικά προϊόντα. Θα γίνουν προσλήψεις προσωπικού ελέγχου από τις εισφορές του ΑΡΤΕΜΙΣ που συγκεντρώνει ο ΕΛΓΟ.
4) Κατατίθεται άμεσα Τροπολογία στον Ν. 4235/2014 για τις κυρώσεις ώστε να γίνουν πιο αυστηρές.
5) Θεσπίζεται άμεσα, Ειδικό Ετήσιο Εθνικό Πρόγραμμα Ελέγχου για το γάλα και για όλα τα προϊόντα γάλακτος και ιδιαιτέρα για την φέτα σε συνεργασία με τον ΕΛΓΟ και τον ΕΦΕΤ ώστε να γίνονται ΣΥΣΤΗΜΑΤΙΚΈΣ ΔΕΙΓΜΑΤΟΛΗΨΊΕΣ όχι μόνο στις γαλακτοβιομηχανίες αλλά και στα σημεία λιανικής πώλησης και στην μαζική εστίαση (εστιατόρια, ξενοδοχεία)
Αύξηση συνδεδεμένων ενισχύσεων, ενίσχυση του εισοδήματος των κτηνοτρόφων
Τι κάνουμε σήμερα για ενίσχυση του εισοδήματος των κτηνοτρόφων:
Πρώτον, εξετάζουμε το ενδεχόμενο απορρόφησης αποθεμάτων τυριών μέσα από την υλοποίηση των προγραμμάτων του Ταμείου Ευρωπαϊκής Βοήθειας Απόρων Εποπτείας του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης.
Δεύτερον, θέλω να σας ανακοινώσω τα ποσά που αποφασίσαμε να χορηγηθούν ως συνδεδεμένες ενισχύσεις για το 2017 στον τομέα της κτηνοτροφίας και τα οποία θα δουν στους λογαριασμούς τους οι κτηνοτρόφοι την Παρασκευή.
Συγκεκριμένα:
Αυξάνουμε τους δικαιούχους, από 33.000 το 2016 σε 49500 το 2017, δηλαδή αύξηση 49%.
Αυξάνουμε τα συνολικά ποσά της συνδεδεμένης ενίσχυσης για την κτηνοτροφία, από 47,5 εκατ. ευρώ σε 87,3 εκατ. ευρώ, δηλαδή σχεδόν διπλασιάζονται.
Για τους αιγοπραβατοτρόφους, από 6,2 ευρώ ανά ζώο το 2016 θα δοθεί τώρα 9,7 ευρώ ανά ζώο.
Για τους αγελαδοτρόφους, από 140 ευρώ το ζώο το 2016, θα δοθούν τώρα 192,5 ευρώ ανά ζώο.
Παρακολουθούμε στενά την εξέλιξη της αγοράς. Εάν χρειαστεί να γίνουν και άλλες παρεμβάσεις, θα το εξετάσουμε.
Σχετικά με τον ΕΛΓΟ ΔΗΜΗΤΡΑ και τα Προγράμματα Προώθησης της φέτας
Από την πρώτη παρουσία μου στο Συμβούλιο Υπουργών Γεωργίας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής είχα αναδείξει τη στήριξη της κτηνοτροφίας και ιδιαίτερα τα προϊόντα της.
Ειδικά για τη φέτα έχουμε δώσει πολλές μάχες, μέσα από τις οποίες περισώθηκαν πολλά, με χαρακτηριστικότερο την κατοχύρωση της φέτας είτε με μεταβατική περίοδο στις παλιότερες συμφωνίες (Καναδάς) είτε χωρίς μεταβατική περίοδο στις νεότερες (Αυστραλία).
Στη μάχη αυτή κερδίσαμε, επιπλέον, προγράμματα προώθησης της φέτας, παράλληλα βέβαια με το ισχύον πρόγραμμα των 160 εκατομμυρίων που αφορά όλα τα προϊόντα.
Τέτοια περίπτωση είναι τα δύο προγράμματα που πήρε ο ΕΛΓΟ Δήμητρα, ύψους κοινοτικής συνδρομής 4,6 εκατ. ευρώ, τα οποία βεβαίως, πρέπει να αποσαφηνίσουμε, δεν πάνε στις τσέπες των κτηνοτρόφων. Πάνε για διαφήμιση και προώθηση της φέτας και μάλιστα στις ξένες αγορές.
Κατ’ αρχήν πρέπει να σας διαβεβαιώσω: δεν χάθηκε κανένα πρόγραμμα…
Παρήλθε όμως πράγματι και η 4η κατά σειρά παράταση που είχαμε εξασφαλίσει από την Ε.Ε.
Είχα ενημερώσει το Διοικητικό Συμβούλιο του ΕΛΓΟ ότι αυτή η 4η παράταση θα ήταν η τελευταία γι αυτούς…
Ήταν μια δύσκολη για εμένα προσωπικά απόφαση, γιατί γνωρίζω το ήθος και την ακεραιότητά τους εδώ και πολλά χρόνια. Άλλωστε με δική μου απόφαση τοποθετήθηκαν. Αλλά τι να κάνουμε; στην πολιτική μερικές φορές χρειάζονται και τέτοιου είδους αποφάσεις.
Αποδέχομαι τις παραιτήσεις του προέδρου και του διευθύνοντος συμβούλου που μου έχουν ήδη υποβληθεί.
Κάνουμε αυτή την ώρα όλες τις κατάλληλες ενέργειες και πιστεύουμε ότι τελικά δεν θα τα χάσουμε αυτά τα δύο προγράμματα.
Επισυνάπτεται πίνακας με τα ποσά των συνδεδεμένων ενισχύσεων.
ΣΥΝΔΕΔΕΜΕΝΕΣ ΕΝΙΣΧΥΣΕΙΣ ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΙΑΣ ΕΤΟΣ 2017 | ||||||
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΚΑΘΕΣΤΩΤΟΣ | ΠΟΣΟ ΠΛΗΡΩΜΗΣ, € | ΤΙΜΗ ΕΝΙΣΧΥΣΗΣ, €/ΖΩΟ | ΔΙΚΑΙΟΥΧΟΙ | % ΠΟΣΟΣΤΟ ΑΥΞΗΣΗΣ ΧΡΗΜΑΤΩΝ | % ΠΟΣΟΣΤΟ ΑΥΞΗΣΗΣ ΤΙΜΗΣ | % ΠΟΣΟΣΤΟ ΑΥΞΗΣΗΣ ΔΙΚΑΙΟΥΧΩΝ |
ΣΥΝΔΕΔΕΜΕΝΗ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΣΤΟ ΤΟΜΕΑ ΤΟΥ ΠΡΟΒΕΙΟΥ & ΑΙΓΕΙΟΥ ΚΡΕΑΤΟΣ | 50.978.015 | 9,70 | 41.297 | 111% | 56% | 55% |
ΣΥΝΔΕΔΕΜΕΝΗ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΣΤΟ ΤΟΜΕΑ ΤΟΥ ΒΟΕΙΟΥ ΚΡΕΑΤΟΣ | 36.336.635 | 192,50 | 8.250 | 56% | 38% | 24% |
ΣΥΝΟΛΟ 2017 | 87.314.650,00 | 49.547 | 84% | 49% | ||
ΣΥΝΔΕΔΕΜΕΝΕΣ ΕΝΙΣΧΥΣΕΙΣ ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΙΑΣ ΕΤΟΣ 2016 | ||||||
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΚΑΘΕΣΤΩΤΟΣ | ΠΟΣΟ ΠΛΗΡΩΜΗΣ, € | ΤΙΜΗ ΕΝΙΣΧΥΣΗΣ, €/ΖΩΟ | ΔΙΚΑΙΟΥΧΟΙ | |||
ΣΥΝΔΕΔΕΜΕΝΗ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΣΤΟ ΤΟΜΕΑ ΤΟΥ ΑΙΓΟΠΡΟΒΕΙΟΥ ΚΡΕΑΤΟΣ (ΠΕΔΙΝΑ) | 3.764.323 | 6,2 | 3.678 | |||
ΣΥΝΔΕΔΕΜΕΝΗ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΣΤΟΝ ΤΟΜΕΑ ΤΟΥ ΑΙΓΟΠΡΟΒΕΙΟΥ ΚΡΕΑΤΟΣ (ΟΡΕΙΝΑ) | 20.442.645 | 6,2 | 23.032 | |||
ΣΥΝΟΛΟ ΣΥΝΔΕΔΕΜΕΝΗ ΑΙΓΟΠΡΟΒΕΙΟΥ | 24.206.968 | 6,2 | 26.710 | |||
ΣΥΝΔΕΔΕΜΕΝΗ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΣΤΟ ΤΟΜΕΑ ΤΟΥ ΒΟΕΙΟΥ ΚΡΕΑΤΟΣ | 23.249.944 | 140 | 6.630 | |||
ΣΥΝΟΛΟ 2016 | 47.456.912 | 33.340 | ||||
ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΣΤΙΣ ΣΥΝΔΕΔΕΜΕΝΕΣ ΕΝΙΣΧΥΣΕΙΣ ΤΩΝ ΕΤΩΝ 2017 -2016 ΑΠΟΛΥΤΑ ΜΕΓΕΘΗ | ||||||
ΔΙΑΦΟΡΑ ΑΙΓΟΠΡΟΒΕΙΟΥ 2017-2016 | 26.771.047 | 14.587 | ||||
ΔΙΑΦΟΡΑ ΒΟΕΙΟΥ 2017-2016 | 13.086.691 | 1.620 | ||||
ΔΙΑΦΟΡΑ ΣΥΝΟΛΟ ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΙΑΣ 2017-2016 | 39.857.738 | 16.207 |
Συνεδρίασε η Κοινωνική Σύμπραξη Π.Ε. Αιτωλοακαρνανίας για την πορεία υλοποίησης του Τ.Ε.Β.Α
Συνεδρίαση της Κοινωνικής Σύμπραξης Π.Ε. Αιτωλοακαρνανίας για την πορεία υλοποίησης του προγράμματος Τ.Ε.Β.Α (Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Επισιτιστικής & Βασικής Υλικής Συνδρομής) πραγματοποιήθηκε χθες, 15 Μαΐου 2018 στο Μεσολόγγι (Διοικητήριο). Στη συνεδρίαση συμμετείχαν εκπρόσωποι των Κοινωνικών Εταίρων της Σύμπραξης και συγκεκριμένα του Δήμου Αγρινίου, του Δήμου Ι.Π. Μεσολογγίου, του Δήμου Αμφιλοχίας, του Δήμου Ακτίου-Βόνιτσας, του Δήμου Θέρμου, του Δήμου Ξηρομέρου, του Δήμου Ναυπακτίας, της Ιεράς Μητρόπολης Αιτωλίας & Ακαρνανίας, του Συλλόγου Ατόμων με Αναπηρία Γονέων και Φίλων «Ηλιαχτίδα», του Σελίβειου Γηροκομείου Μεσολογγίου, της Ιεράς Μητρόπολης Ναυπάκτου & Αγίου Βλασίου, του Εργαστηρίου «Παναγία Ελεούσα» καθώς και του Συλλόγου Α.Μ.Ε.Α. Γονέων και Φίλων « Η Αλκυόνη».
Τα θέματα που συζητήθηκαν στη συνεδρίαση σχετίζονταν με την υλοποίηση του προγράμματος ενώ έγινε και εξειδίκευση των Συνοδευτικών και Διοικητικών Δαπανών που θα υλοποιήσουν οι Κοινωνικοί Εταίροι. Συζητήθηκαν αναλυτικά το περιεχόμενο και οι δράσεις που μπορούν να υλοποιηθούν από κάθε Εταίρο οι οποίες διαμορφώθηκαν με βάση των αριθμό και το προφίλ των ωφελούμενων καθώς και τις προτάσεις που κατέθεσαν οι Εταίροι.
Ενδεικτικά τέτοιες δράσεις είναι οι υπηρεσίες ψυχοκοινωνικής στήριξης, οι υπηρεσίες κοινωνικοποίησης παιδιών, τα κοινωνικά φροντιστήρια, η υλοποίηση πολιτιστικών και δημιουργικών δραστηριοτήτων απασχόλησης για παιδιά ωφελουμένων καθώς και άλλες.
Η Περιφερειακή Ενότητα Αιτωλοακαρνανίας της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας και η Αντιπεριφερειάρχης κ. Χριστίνα Σταρακά αντιλαμβάνονται την σημασία της πρακτικής υποστήριξης των οικογενειών που αντιμετωπίζουν προβλήματα διαβίωσης αλλά και τις δυσκολίες του εγχειρήματος. Γι’ αυτό και ήδη από την αρχή του έργου τονίζουν, εμφατικά και με κάθε ευκαιρία, την ανάγκη συνεργασίας για να επιτευχθεί ο μοναδικός στόχος: να φτάσει η μεγαλύτερη δυνατή ωφέλεια στους απόρους.
Κατανομή 46 εκατ. ευρώ στους δήμους για έργα απο το ΥΠ.ΕΣ.
Με απόφαση του υπουργού Εσωτερικών, Πάνου Σκουρλέτη, εγκρίθηκε η κατανομή ποσού ύψους 46.913.336,00 €, το οποίο αποδίδεται ως 1η,2η,3η και 4η μηνιαία τακτική επιχορήγηση του έτους 2018, σε όλους τους Δήμους της χώρας, αποκλειστικά για την κάλυψη δαπανών υλοποίησης έργων και επενδυτικών δραστηριοτήτων τους, με χρέωση του λογαριασμού του υπουργείου Εσωτερικών «Κεντρικοί Αυτοτελείς Πόροι των Δήμων», που τηρείται στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων.
Το ανωτέρω ποσό, θα αποδοθεί στους Δήμους, με χρηματική εντολή του Υπουργείου Εσωτερικών προς το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων. Τυχόν αδιάθετα ποσά, δύναται να διατεθούν και για την υλοποίηση έργων και επενδυτικών δραστηριοτήτων των Δήμων.
Περισσότερα...
Η πρώτη συνεδρίαση του Περιφερειακού Επιμελητηριακού Συμβουλίου
Συνήρθε χθες, ημέρα Τρίτη 15 Μαΐου 2018, σε σώμα το Περιφερειακό Επιμελητηριακό Συμβούλιο της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδος που αποτελείται από αιρετούς συμβούλους των τριών Επιμελητηρίων της Περιφέρειας και συγκεκριμένα:
- ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ
Tσιχριτζής Παναγιώτης του Ανδρέα,
Παπαϊωάννου Απόστολος του Κων/νου,
Τσεκούρας Ιωάννης του Θωμά,
- ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΑΧΑΪΑΣ
Μαρλαφέκας Πλάτων του Παναγιώτη,
Αθανασοπούλου Νικολίτσα του Θεοδώρου,
Κρίκης Παναγιώτης του Νικολάου,
Δεληγιάννης Κωνσταντίνος του Νικολάου,
- ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΗΛΕΙΑΣ
Νικολούτσος Κωνσταντίνος του Γεωργίου,
Χριστόπουλος Χρήστος του Κωνσταντίνου,
Λάμπρος Κωνσταντίνος του Θεοδώρου,
Ξανθούλης Ηλίας του Χρήστου.
To νεοσύστατο όργανο που θεσμοθετήθηκε με τον τελευταίο εκσυγχρονισμό της Επιμελητηριακής νομοθεσίας θα έχει καίριο ρόλο στο στρατηγικό σχεδιασμό της Περιφέρειας αφού από το νόμο οι εισηγήσεις του είναι πλέον απαραίτητες και η αλληλεπίδραση του με το Περιφερειακό Συμβούλιο υποχρεωτική.
Το Συμβούλιο αποφάσισε η προεδρία του να ασκείται εκ περιτροπής, όπως υπάρχει σχετική πρόβλεψη από το νόμο και πρώτος Πρόεδρός του εξελέγη ομόφωνα ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Ηλείας Κωνσταντίνος Νικολούτσος. Εκ του νόμου Α’ Αντιπρόεδρος θα είναι ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Αχαΐας Πλάτων Μαρλαφέκας και Β’ Αντιπρόεδρος ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Αιτωλοακαρνανίας Παναγιώτης Τσιχριτζής.
Το κλίμα της συνεδρίασης ήταν εγκάρδιο και ιδιαίτερα χαρούμενο αφού, όπως τονίστηκε, η νομοθεσία ήρθε να συμπληρώσει μια αγαστή συνεργασία που ήδη υπάρχει μεταξύ των τριών Επιμελητηρίων και υπάρχουν πολλά φλέγοντα θέματα που πρέπει να αντιμετωπίσει το Συμβούλιο άμεσα και για αυτό το λόγο οι συνεδριάσεις του οργάνου θα είναι πολύ συχνές στο άμεσο μέλλον.
ΑΠΟ ΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ
Προσλήψεις 20 ατόμων στο δήμο Ακτίου - Βόνιτσας
O δήμος Ακτίου-Βόνιτσας ανακοινώνει την πρόσληψη 20 εργατών για απασχόληση μέχρι και 5 ημερομίσθια κατ’άτομο το μήνα.
Πηγή: aftodioikisi.gr
Συνελήφθησαν τέσσερις ημεδαποί για κλοπή σε επιχείρηση φύλαξης σκαφών
Συνελήφθησαν, χθες (15-5-2018), στην Πάτρα, από αστυνομικούς της Υποδιεύθυνσης Ασφαλείας Πατρών, τέσσερις ημεδαποί άνδρες, ηλικίας 31, 26, 24 και 20 ετών, σε βάρος των οποίων σχηματίστηκε δικογραφία για διάπραξη διακεκριμένης κλοπής.
Με τις ίδιες κατηγορίες βαρύνονται ακόμα τέσσερις ημεδαποί άνδρες, τα πλήρη στοιχεία των οποίων έχουν ταυτοποιηθεί και αναζητούνται για να συλληφθούν.
Ειδικότερα, οι δράστες ενεργώντας από κοινού, μετέβησαν με δύο οχήματα στις 14/05/2018 τα ξημερώματα σε επιχείρηση επισκευής και φύλαξης σκαφών, όπου παραβίασαν μεταλλική πόρτα και αφαίρεσαν από το εσωτερικό της (10) εξωλέμβιες μηχανές και (65) μπαταρίες σκαφών, συνολικής αξίας 15.000 ευρώ.
Στο πλαίσιο των αστυνομικών ερευνών εντοπίστηκαν σε επιχείρηση ανακύκλωσης στην Πάτρα (36) από τις κλεμμένες μπαταρίες, οι οποίες κατασχέθηκαν και αποδόθηκαν στον ιδιοκτήτη τους.
Επίσης, χθες το πρωί, οι αστυνομικοί εντόπισαν στην ΒΙ.ΠΕ. Πατρών, πέντε από τους δράστες να μεταφέρουν με αυτοκίνητο και φορτηγό ακόμη (20) κλεμμένες μπαταρίες και τις (10) εξωλέμβιες μηχανές με σκοπό να τις πουλήσουν στην εταιρεία ανακύκλωσης.
Οι αστυνομικοί της Υποδιεύθυνσης Ασφαλείας Πατρών συνέλαβαν επ΄ αυτοφώρω τρεις από τους δράστες, ενώ αργότερα την ίδια ημέρα συνελήφθη από αστυνομικούς του Τμήματος Άμεσης Δράσης Πατρών ακόμη ένας συνεργός τους.
Τα κλοπιμαία κατασχέθηκαν και αποδόθηκαν επί τόπου στον παθόντα, ενώ επιπλέον κατασχέθηκαν και τα οχήματα που χρησιμοποίησαν οι δράστες ως μέσα διευκόλυνσης για την τέλεση των εγκληματικών τους πράξεων.
Οι συλληφθέντες οδηγήθηκαν στον Εισαγγελέα Πρωτοδικών Πατρών.
Γραφείο Τύπου Αστ. Δ/νσης Περ.Δυτικής Ελλάδας
Βράβευση της Γέφυρας Ρίου - Αντιρρίου στο 2ο Συνέδριο Υποδομών
Μία από τις κορυφαίες στιγμές της πρώτης μέρας του 2ου Συνεδρίου Υποδομών και Μεταφορών ήταν η βράβευση της Γέφυρας Ρίου-Αντιρρίου «Χαρίλαος Τρικούπης», ως ένα από τα μεγαλύτερα τεχνικά επιτεύγματα της χώρας. Το βραβείο παρέλαβε από τον Γιώργο Δέδε, γενικό γραμματέα του Υπουργείου ΥΠΟΜΕ, το οποίο παρέλαβε ο Παναγιώτης Παπανικόλας, Διευθύνων Σύμβουλος της ΓΕΦΥΡΑ Α.Ε.
«Είναι μία διάκριση που ήρθε 14 χρόνια μετά την έναρξη λειτουργίας της Γέφυρας. Επί της ουσίας πρόκειται για βράβευση του επαγγέλματος του κατασκευαστή-παραχωρησιούχου», σημείωσε χαρακτηριστικά ο κος Παπανικόλας.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Γέφυρας ανέφερε πως η συνδρομή του Ελληνικού Δημοσίου υπήρξε καθοριστικής σημασίας εφόσον προκατέβαλε το 40% της χρηματοδότησης που του αναλογούσε, μία περίοδο κατά την οποία το έργο αντιμετωπιζόταν με δυσπιστία από τους τους δανειστές για το κατά πόσο ήταν πραγματικά υλοποιήσιμο.
Ο κος Παπανικόλας σχολίασε πως «αν δεν υπήρχε εγκεκριμένη μελέτη από τον Ανεξάρτητο Μηχανικό, τα έργα δεν θα είχαν ξεκινήσει». Σύμφωνα με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο, πολλοί παράγοντες ανέβασαν αισθητά τον βαθμό δυσκολίας κατασκευής του έργου: η αυξημένη σεισμικότητα της περιοχής και η δυσκολία του φυσικού περιβάλλοντος όπως η ιδιομορφία στον πυθμένα της θάλασσας ανάγκασαν τους κατασκευαστές να επιστρατεύσουν τεχνικές που εφαρμόζονταν σε πλατφόρμες ανοιχτής θαλάσσης και που χρησιμοποιήθηκαν για πρώτη φορά στη γεφυροποιία.
Τα τεχνικά χαρακτηριστικά της Γέφυρας εντυπωσιάζουν: διαθέτει συνεχές κατάστρωμα μήκους 2.200 μέτρων, το οποίο είναι πλήρως αναρτημένο ενώ οι αρμοί της μπορούν να αντέξουν μετακινήσεις της τάξης των 5 μέτρων.
Όπως σημείωσε ο κος Παναπανικόλας, η Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου έχει αποσπάσει πολλά διεθνείς διακρίσεις κατά το παρελθόν, ενώ έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον πως ένα από τα βραβεία προήλθε από την American Civil Engineers Society, η οποία για πρώτη φορά απένειμε βραβείο σε έργο εκτός των ΗΠΑ.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Γέφυρας έκλεισε την εισήγησή του τονίζοντας πως το μοντέλο της παραχώρησης είναι ανθεκτικό και βιώσιμο σχέση με τα δημόσια έργα που υστερούν σε επίπεδο συντήρησης.
Πηγή: ypodomes.com