×

Προειδοποίηση

JUser: :_load: Αδυναμία φόρτωσης χρήστη με Α/Α (ID): 708

Από τη Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος της Ελληνικής Αστυνομίας εξιχνιάστηκε υπόθεση παράνομη προώθησης και πώλησης φαρμακευτικών προϊόντων και σκευασμάτων μέσω διαδικτύου και σχηματίστηκε δικογραφία τακτικής διαδικασίας σε βάρος ημεδαπού.

Η διερεύνηση της υπόθεσης ξεκίνησε ύστερα από καταγγελίες που έγιναν στη Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, αναφορικά με την ύπαρξη ιστοσελίδων, λογαριασμών - προφίλ σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης, καθώς και αγγελιών σε ιστοτόπους αγοραπωλησιών, που διαφήμιζαν, προωθούσαν και διέθεταν προς πώληση πλήθος παράνομων φαρμακευτικών προϊόντων και σκευασμάτων.

Συγκεκριμένα, διαπιστώθηκε ότι επρόκειτο για πλήθος φαρμακευτικών προϊόντων και σκευασμάτων, με διάφορες επωνυμίες και ενδείξεις, αγνώστου προέλευσης και εργοστασίου παρασκευής, για τα οποία στο σύνολό τους δεν έχει εκδοθεί άδεια κυκλοφορίας από τον Εθνικό Οργανισμό Φαρμάκων (Ε.Ο.Φ.) και ως εκ τούτου η εισαγωγή και διακίνησή τους στην ελληνική αγορά ήταν παράνομη, θέτοντας παράλληλα σε κίνδυνο τη δημόσια υγεία. 

Τα ανωτέρω τέθηκαν υπόψη της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Αθηνών, οποία παρήγγειλε τη διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης, προς διερεύνηση των καταγγελλομένων και ανακάλυψη των αγνώστων δραστών.

Από την ενδελεχή αστυνομική και ψηφιακή – διαδικτυακή έρευνα της Διεύθυνσης Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος και μετά από κατάλληλη αξιοποίηση στοιχείων, διακριβώθηκε η εμπλοκή του ημεδαπού στην υπόθεση, ο οποίος προωθούσε τα φαρμακευτικά προϊόντα μέσω ιστοσελίδας ηλεκτρονικού καταστήματος που διαχειριζόταν.

Κλιμάκιο αστυνομικών της Διεύθυνσης Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, με συνδρομή αστυνομικών του Τμήματος Δίωξης Ναρκωτικών της Υποδιεύθυνσης Ασφαλείας Πατρών, πραγματοποίησε αιφνιδιαστική έρευνα στην οικία του ημεδαπού, όπου από την επιτόπια έρευνα στα ψηφιακά μέσα του, ταυτοποιήθηκε ως κάτοχος-διαχειριστής της επίμαχης ιστοσελίδας ηλεκτρονικού καταστήματος.

Κατά την έρευνα, βρέθηκαν και κατασχέθηκαν φορητός ηλεκτρονικός υπολογιστής και εξωτερικός σκληρός δίσκος, τα οποία θα αποσταλούν στο αρμόδιο τμήμα της Διεύθυνσης Εγκληματολογικών Ερευνών για τις δέουσες εργαστηριακές εξετάσεις.

Η δικογραφία που σχηματίστηκε, υποβλήθηκε στην αρμόδια Εισαγγελία για τα κατά Νόμο.  

Mε αφορμή τη συγκεκριμένη υπόθεση και στο πλαίσιο της προληπτικής της δράσης, η Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος ενημερώνει τους πολίτες-καταναλωτές για τα ακόλουθα:

Η διακίνηση και πώληση φαρμάκων μέσω διαδικτύου, απαγορεύεται ρητά από την ισχύουσα νομοθεσία της χώρας μας, συνεπώς κάθε διαδικτυακή πηγή αγοράς φαρμάκων είναι παράνομη και μη εγκεκριμένη από τους αρμόδιους φορείς.

Η διαδικτυακή αγορά φαρμάκων ενέχει σοβαρούς κινδύνους για την υγεία των καταναλωτών.

Σημαντικό ποσοστό των φαρμάκων που πωλούνται μέσω διαδικτύου είναι πλαστά, νοθευμένα, αγνώστου προέλευσης, αμφιβόλου ποιότητας και αποτελεσματικότητας και πολύ συχνά επικίνδυνα για την υγεία των καταναλωτών.

Ένα φάρμακο ή σκεύασμα είναι ασφαλές, μόνο όταν έχει παραχθεί και ελεγχθεί ποιοτικά σύμφωνα με τους κανόνες που επιτηρούν οι αρμόδιοι κρατικοί φορείς και μόνο όταν διατίθεται μέσω της νόμιμης αλυσίδας διακίνησης. Σε κάθε άλλη περίπτωση η χρήση του μπορεί να θέσει σε σοβαρό κίνδυνο την υγεία του καταναλωτή.

Σχετική ενημέρωση για τους κινδύνους από τη διαδικτυακή αγορά φαρμάκων υπάρχει στην ιστοσελίδα του Εθνικού Οργανισμού Φαρμάκων (Ε.Ο.Φ.) στο σύνδεσμο: http://www.eof.gr.

Υπενθυμίζεται ότι οι πολίτες μπορούν να επικοινωνούν, ανώνυμα ή επώνυμα, με τη Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος προκειμένου να παρέχουν πληροφορίες ή να καταγγέλλουν παράνομες ή επίμεμπτες πράξεις ή δραστηριότητες του τελούνται μέσω Διαδικτύου, στα ακόλουθα στοιχεία επικοινωνίας:

Τηλεφωνικά: 111 88

Στέλνοντας μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (e-mail) στο:  Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Μέσω της εφαρμογής (application) για έξυπνα τηλέφωνα (smartphones) με λειτουργικό σύστημα iOS-Android: CYBERKID

Επίσης σχετική ενημέρωση από το δικτυακό τόπο http://cyberalert.gr/feelsafe/

 

Σοκ προκαλεί στην μικρή κοινωνία του χωριού Δημητρόπουλο Αιγιαλείας η είδηση πως μια 88χρονη κάηκε ζωντανή στην αυλή του σπιτιού της, το πρωί του Σαββάτου.

Το τραγικό είναι πως ο εγγονός της διέκρινε από μακριά πως υπάρχει φωτιά στην αυλή του σπιτιού της γιαγιάς του, λόγω ενός δέντρου που καιγόταν και ειδοποίησε αμέσως το Αστυνομικό Τμήμα Αιγίου για πυρκαγιά.

Όπως αναφέρουν αστυνομικές πηγές στο filodimos.gr, ο εγγονός έτρεξε στην αυλή και βλέποντας τη γιαγιά του να καίγεται προσπάθησε χωρίς επιτυχία να τη σβήσει με μια καλαμένια σκούπα που βρήκε εκεί κοντά αλλά δεν τα κατάφερε. Άμεσα επιχείρησαν στο σημείο και οχήματα της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, που μαζί με τους αστυνομικούς βρέθηκαν μπροστά στο αποτρόπαιο θέαμα, της καμένης σoρού της άτυχης γυναίκας.

Τα αίτια του δυστυχήματος αναζητά με προανακριτική διαδικασία η Πυροσβεστική Υπηρεσία Αιγίου, με μεγάλη πιθανότητα να πρόκειται για αυτοχειρία, μιας και σύμφωνα με αστυνομικές πηγές η γυναίκα βρέθηκε να κρατάει στο χέρι της ένα μπιτόνι βενζίνη.

Πηγή: eleftherostypos.gr

Άρχισε να στέλνει και πάλι κύματα προσφύγων και λαθρομεταναστών μέσω του ποταμού Έβρου ο Ταγίπ Ερντογάν, μετά την απόφαση της Τουρκίας να «παγώσει» τη συμφωνία επανεισδοχής προσφύγων με την Ελλάδα. Οι εικόνες από την περιοχή του Διδυμοτείχου, επιβεβαιώνουν ότι υπάρχει κίνδυνος να αυξηθούν και πάλι οι ροές, όπως έγινε Μάρτιο και Απρίλιο.

Ως γνωστόν, προχθές ανακοίνωσε ο υπουργός Εξωτερικών της Τουρκίας Μεβλούτ Τσαβούσογλου, στον απόηχο της απελευθέρωσης των 8 αξιωματικών που αυτομόλησαν στη χώρα μας μετά το αποτυχημένο πραξικόπημα, ότι η χώρα του «παγώνει» την συμφωνία επανεισδοχής με την Ελλάδα. Αν και αυτή ισχύει για τα νησιά και όχι για το νομό Έβρου, είναι υπαρκτό το ενδεχόμενο να διευκολύνονται όσοι θέλουν να περάσουν στην περιοχή μας.

Το βίντεο δείχνει τα όσα αντίκρυσαν χθες, λίγο έξω από το Διδυμότειχο, οι ιδιοκτήτες αποθήκης όταν πήγαν για κάποια δουλειά. Βρήκαν εκεί δεκάδες σωσίβια παρατημένα, αλλά και ρούχα βρεγμένα και σκισμένα. Κάτι που ξεκάθαρα δείχνει ότι τα εγκατέλειψαν πρόσφυγες και λαθρομετανάστες, οι οποίοι με την βοήθεια λαθροδιακινητών πέρασαν από την τουρκική όχθη του ποταμού Έβρου στην ελληνική και προσωρινά βρήκαν καταφύγιο στην αποθήκη.

Μέχρι την στιγμή φυσικά, που άγνωστο με ποιόν τρόπο, να ταξιδέψουν για Θεσσαλονίκη ή άλλες περιοχές της χώρας, όπως πλέον έχουν το δικαίωμα, μετά και την σχετική δικαστική απόφαση.

Πηγή: evros-news.gr

Τον θάνατο του Παύλου Γιαννακόπουλου, ιδρυτή και προέδρου της ΒΙΑΝΕΞ, επιβεβαίωσε με ανακοίνωσή της η φαρμακοβιομηχανία. «Μπορεί να μην είναι πια κοντά μας, όμως ό τι μεγαλειώδες δημιούργησε και όλους όσους ευεργέτησε είναι εδώ για να τον θυμίζουν για πάντα», σημειώνεται.

ΕΞ Α.Ε αποφασίζει η σημαία της να κυματίζει μεσίστια σε όλες τις εγκαταστάσεις και τα γραφεία της εως και την ημέρα της Κηδείας, ενώ η 10η Ιουνίου κηρύσσεται ως επίσημη μέρα Πένθους και Αργίας εφεξής», καταλήγει η ανακοίνωση της ΒΙΑΝΕΞ.

Αναλυτικά η ανακοίνωση:

Με βαθιά θλίψη και ανείπωτο πόνο η οικογένεια της ΒΙΑΝΕΞ αποχαιρετά υποκλινόμενη τον Ιδρυτή και Πρόεδρο της. Ο Παύλος Γιαννακόπουλος μπορεί να μην είναι πια κοντά μας, όμως, ό, τι μεγαλειώδες δημιούργησε και όλους όσους ευεργέτησε είναι εδώ για να τον θυμίζουν για πάντα.

Με πείσμα σπαρτιάτικο και οξύνοια χαρακτηριστική συστήνει αυτήν που έμελε να γίνει η μεγαλύτερη φαρμακοβιομηχανία της Ελλάδας και μια από τις μεγαλύτερες της Ευρώπης. Στα 70 χρόνια ενεργής επαγγελματικής παρουσίας του Πατριάρχη της ελληνικής βιομηχανίας, μόνο επιτυχίες, επενδύσεις και χιλιάδες θέσεις εργασίας σημειώνονται. Όλες οι εταιρείες Κολοσσοί του φαρμάκου επιθυμούν να συνάψουν συνεργασία μαζί του, το όνομά του ταυτίζεται με το ήθος, την ακεραιότητα και την αποτελεσματικότητα, ενώ ο ίδιος ακούραστος δε σταματά να αναζητεί νέους δρόμους έρευνας και ανάπτυξης. Έχοντας πάντα τον Άνθρωπο ως βασική του αξιακή προτεραιότητα, δημιουργεί σχέσεις ζωής με τους εργαζομένους του και όποιον συναναστρέφεται.

Ως ελάχιστο φόρο τιμής, η ΒΙΑΝΕΞ Α.Ε αποφασίζει η σημαία της να κυματίζει μεσίστια σε όλες τις εγκαταστάσεις και τα γραφεία της εως και την ημέρα της Κηδείας, ενώ η 10η Ιουνίου κηρύσσεται ως επίσημη μέρα Πένθους και Αργίας εφεξής.

Η Γενική Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση Δυτικής Ελλάδας δημοσιεύει συνολικά στοιχεία που αφορούν στα θέματα οδικής ασφάλειας και τροχονομικής αστυνόμευσης που συνέβησαν, κατά τη διάρκεια του μήνα Μαΐου του έτους 2018, στην εδαφική αρμοδιότητα των Διευθύνσεων Αστυνομίας Αχαΐας, Ηλείας, Αιτωλίας και Ακαρνανίας. Η δημοσίευση των μηνιαίων στοιχείων συνοδεύεται με στατιστικά – αριθμητικά στοιχεία του αντίστοιχου περσινού μήνα.

Α. Τροχαία ατυχήματα

Στη εδαφική αρμοδιότητα της Γενικής Περιφερειακής Αστυνομικής Διεύθυνσης Δυτικής Ελλάδας σημειώθηκαν 29 τροχαία ατυχήματα έναντι 32 που είχαν συμβεί τον Μαΐο του έτους 2017. Ειδικότερα σημειώθηκαν :

1 θανατηφόρο ατύχημα, έναντι 4  τον Μάιο του έτους 2017.

1 τροχαίο ατύχημα με σοβαρό τραυματισμό ατόμων έναντι 3 τον Μάιο του έτους 2017.

27 τροχαία ατυχήματα με ελαφρύ τραυματισμό ατόμων έναντι 25 τον Μάιο του έτους 2017.

 

Από τα τροχαία δυστυχήματα που συνέβησαν σε αστικές και αγροτικές περιοχές των Περιφερειακών Ενοτήτων καταγράφηκαν συνολικά 38 παθόντες έναντι 46 τον Μάιο του έτους 2017:

Ειδικότερα καταγράφηκαν :

1 νεκρός έναντι 4 τον Μάιο του έτους 2017.

1 σοβαρά τραυματίας έναντι 3 τον Μάιο του έτους 2017.

36 ελαφρά τραυματίες έναντι 39 τον Μάιο του έτους 2017.

Τα κυριότερα αίτια των τροχαίων ατυχημάτων - δυστυχημάτων όπως προέκυψε από την αστυνομική τροχονομική έρευνα, ήταν :

Υπερβολική ταχύτητα

Οδήγηση υπό την επήρεια μέθης

Κίνηση στο αντίθετο ρεύμα

Παραβίαση προτεραιότητας

Μη τήρηση απόστασης ασφαλείας

Β. Δράσεις τροχονομικής αστυνόμευσης

Οι Υπηρεσίες Τροχαίας της Γενικής Περιφερειακής Αστυνομικής Διεύθυνσης Δυτικής Ελλάδας βρίσκονται σε διαρκή ετοιμότητα, εφαρμόζοντας συγκεκριμένο σχεδιασμό, που προβλέπει αυξημένα μέτρα οδικής ασφάλειας και τροχονομικής αστυνόμευσης για την ασφαλή κυκλοφορία των οχημάτων και των πολιτών, καθώς και για την πρόληψη και αποτροπή των ατυχημάτων σε όλο το οδικό της δίκτυο.

Ενδεικτικά, το μήνα Μάιο του έτους 2018 συγκροτήθηκαν από τις Υπηρεσίες Τροχαίας 220 συνεργεία αλκοολομέτρησης, ενεργήθηκαν 4.410 έλεγχοι διερεύνησης μέθης και διαπιστώθηκαν 210 παραβάσεις.

Επιπλέον, το ίδιο χρονικό διάστημα βεβαιώθηκαν εκτός των άλλων και 3.913 επικίνδυνες παραβάσεις.

Ειδικότερα βεβαιώθηκαν :

2.240

για υπερβολική ταχύτητα

340

για μη χρήση κράνους κατά την οδήγηση

403

για μη χρήση της ζώνης ασφαλείας κατά την οδήγηση

93

για κίνηση στο αντίθετο ρεύμα

80

για χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση

17

για την παραβίαση προτεραιότητας

125

για παραβίαση ερυθρού σηματοδότη

162

για αντικανονικό προσπέρασμα

24

για μη χρήση παιδικών καθισμάτων

215

για Κ.Τ.Ε.Ο.

131

για οδήγηση με φθαρμένα ελαστικά

83

για επικίνδυνους ελιγμούς κατά την οδήγηση

 

Γ. Συμβουλές Οδικής Ασφάλειας

Η Ελληνική Αστυνομία ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένη στα θέματα ασφαλούς οδήγησης και οδικής ασφάλειας, με σκοπό να συμβάλλει στη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων υπενθυμίζει σε όλους τους οδηγούς και τους χρήστες του οδικού δικτύου ότι η οδική ασφάλεια είναι υπόθεση όλων μας.

Στο πλαίσιο αυτό οι οδηγοί οφείλουν να εφαρμόζουν τις διατάξεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, να οδηγούν με σύνεση και προσοχή, ανάλογα με τις επικρατούσες καιρικές συνθήκες και την κατάσταση του οδοστρώματος ακολουθώντας πάντα τις υποδείξεις και τις συμβουλές του προσωπικού της Τροχαίας.

Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι οδηγώ με ασφάλεια σημαίνει :

Μαθαίνω και εφαρμόζω τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.

Έχω διαρκώς τεταμένη την προσοχή μου στην οδήγηση και στον έλεγχο του οχήματος.

Όταν οδηγώ δεν έχω καταναλώσει οινοπνευματώδη ποτά.

Δεν παραβιάζω τα όρια ταχύτητας.

Φορώ πάντα ζώνη ασφαλείας.

Τοποθετώ τα παιδιά σε παιδικό κάθισμα, στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου και τους φορώ ζώνη ασφαλείας.

Σε περίπτωση που οδηγώ ή είμαι συνεπιβάτης σε μοτοσικλέτα φορώ πάντα κράνος.

Δεν κάνω αντικανονικά προσπεράσματα.

Δεν παραβιάζω τον κόκκινο σηματοδότη.

Σταματώ στο STOP και δίνω προτεραιότητα.

Δεν μιλώ στο κινητό όταν οδηγώ.

Δίνω προτεραιότητα στους πεζούς.

Σέβομαι τα σήματα και τις υποδείξεις των τροχονόμων.

 Γενική Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση Δυτικής Ελλάδας, πληροφορεί τους πολίτες ότι η Κινητή Αστυνομική ΜοΗνάδα της Διεύθυνσης Αστυνομίας Ακαρνανίας, την ερχόμενη εβδομάδα (11-06-2018 έως 17-06-2018), θα βρίσκεται στις εξής περιοχές :

• Την Δευτέρα 11-06-2018 και κατά τις ώρες 15.00 - 21.00 στην περιοχή του Αστυνομικού Τμήματος Αγίου Βλασίου, ακολουθώντας το δρομολόγιο, Ποταμούλα – Αμπέλια – Άγιος Βλάσιος - Χούνη.
• Την Τρίτη 12-06-2018 και κατά τις ώρες 15.00 - 22.00 στην περιοχή του Αστυνομικού Τμήματος Εμπεσού, ακολουθώντας το δρομολόγιο, Αυλάκι – Βρουβιανά – Περδικάκι – Μαλεσιάδα - Χαλκιόπουλο.
• Την Τετάρτη 13-06-2018 και κατά τις ώρες 8.00 - 15.00 στην περιοχή του Αστυνομικού Τμήματος Θέρμου, ακολουθώντας το δρομολόγιο, Καλλιθέα - Ταξιάρχης – Λευκό - Κάτω Χρυσοβίτσα – Μαραθιά – Παμφίο – Σιταράλωνα – Κάτω Μυρτιά.
• Την Πέμπτη 14-06-2018 και κατά τις ώρες 8:00 έως 15:00 στην περιοχή του Αστυνομικού Τμήματος Κατούνας, ακολουθώντας το δρομολόγιο, Αρχοντοχώρι - Αετός - Κομποτή - Τρυφός - Κονοπίνα – Παπαδάτος – Φυτείες.
• Την Παρασκευή 15-06-2018 και κατά τις ώρες 17:00 έως 24:00 στην περιοχή του Αστυνομικού Τμήματος Ακτίου - Βόνιτσας, ακολουθώντας το δρομολόγιο, Παλιάμπελα - Πάλαιρο - Μύτικα - Κανδήλα - Βάρνακα - Παναγούλα.
• Το Σάββατο 16-06-2018 και κατά τις ώρες 9:00 έως 15:00 στην περιοχή του Αστυνομικού Τμήματος Αμφιλοχίας, ακολουθώντας το δρομολόγιο, Ανοιξιάτικο – Πτελιά – Λουτρό – Αμπελάκι – Αριάδα – Βαρετάδα - Κεχρινιάς.

Η Γενική Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση Δυτικής Ελλάδας, πληροφορεί τους πολίτες ότι η Κινητή Αστυνομική Μονάδα της Διεύθυνσης Αστυνομίας Αιτωλίας, την ερχόμενη εβδομάδα (11-06-2018 έως 17-06-2018), θα βρίσκεται στις εξής περιοχές :

Την Δευτέρα 11-06-2018 και κατά τις ώρες 17:00 - 24:00, στην περιοχή του Αστυνομικού Σταθμού Γαβαλούς,  ακολουθώντας το δρομολόγιο, Ελληνικά - Άνω Κεράσοβο – Κάτω Κεράσοβο – Ζευγαράκι Φραγκουλέικα – Κλεισορρεύματα  - Λυσιμαχία –– Αγγελόκαστρο.

Την Τρίτη 12-06-2018 και κατά τις ώρες 17:00 - 01:00, στην περιοχή του Αστυνομικού Τμήματος Ναυπακτίας,  ακολουθώντας το δρομολόγιο, Παλαιόπυργος – Σίμος – Ποκίστα – Πλάτανος – Περίστα – Αχλαδόκαστρο.

Την Τετάρτη 13-06-2018 και κατά τις ώρες 17:00 - 24:00, στην περιοχή του Αστυνομικού Σταθμού Γαβαλούς,  ακολουθώντας το δρομολόγιο,  Άνω Μακρυνού - Ποταμούλα – Μεσάριστα – Λιθοβούνι – Δαφνιάς  - Άγιος Ανδρέας – Καψοράχη – Κάτω Μακρυνού.

Την Πέμπτη 14-06-2018 και κατά τις ώρες 9:00 - 15:00, στην περιοχή του Αστυνομικού Τμήματος Αιτωλικού,  ακολουθώντας το δρομολόγιο, Αγγελόκαστρο – Σταμνά – Άγιος Ηλίας – Γουριά – Πεντάλοφος – Λεσίνι – Μάστρο – Κατοχή - Χρυσοβέργι.

Το Σάββατο 16-06-2018 και κατά τις ώρες 8:00 - 14:00, στην περιοχή του Αστυνομικού Σταθμού Γαβαλούς,  ακολουθώντας το δρομολόγιο, Φραγκουλέικα – Κλεισορρεύματα – Ζευγαράκι -  Κάτω Κεράσοβο – Δαφνιάς – Καψοράχη  - Κάτω Μακρυνού - Άνω Μακρυνού.

Την Κυριακή 17-06-2018 και κατά τις ώρες 08:00 - 14:00, στην περιοχή του Αστυνομικού Τμήματος Ναυπακτίας,  ακολουθώντας το δρομολόγιο, Ανθόφυτο – Καταφύγιο – Αναβρυτή – Άνω Χώρα – Ελατού – Τερψιθέα – Λιμνίτσα.

 

 

Πραγματοποιήθηκε σήμερα Παρασκευή 8 Ιουνίου 2018 η συνεδρίαση της  Εκτελεστικής Επιτροπής του Δικτύου: «Συμμαχία για την Επιχειρηματικότητα και Ανάπτυξη στη Δυτική Ελλάδα». Τα αποτελέσματα της Αξιολόγησης για την Ευρωπαϊκή Επιχειρηματική Περιφέρεια, αλλά και η πρόσκληση «Εξωστρέφεια – Διεθνοποίηση των Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας» συζητήθηκαν κατά προτεραιότητα.

Ανοίγοντας τη διαδικασία, ο Αντιπεριφερειάρχης Περιφερειακής Ανάπτυξης και Επιχειρηματικότητας Κωνσταντίνος Καρπέτας ενημέρωσε τα μέλη για την αξιολόγηση και επεσήμανε τις θετικές εντυπώσεις που αποκόμισαν κατά την επίσκεψη τους στην Πάτρα οι αξιολογητές της Ευρωπαϊκής Επιτροπής των Περιφερειών. Στη συνέχεια, ο Προϊστάμενος του Τμήματος Σχεδιασμού Περιφερειακής Πολιτικής της ΠΔΕ Σπύρος Παπασπύρου εξειδίκευσε στα αποτελέσματα και ανακοίνωσε ότι, έπειτα από την επιτυχή αξιολόγηση της Ευρωπαϊκής Επιχειρηματικής Περιφέρειας, το επόμενο διάστημα πρόκειται να οργανωθεί από την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας ένα τριήμερο συνέδριο, στο οποίο θα μετέχουν εκπρόσωποι και επιχειρήσεις από βραβευμένες EER Ευρωπαϊκές Περιφέρειες, προκειμένου να ανταλλάξουν μεταξύ τους εμπειρίες και καλές πρακτικές. 

Στο επίκεντρο της ημερήσιας διάταξης βρέθηκε η πρόσκληση «Εξωστρέφεια – Διεθνοποίηση των Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας», που έχει ήδη ανοίξει και αφορά δράσεις για τον κλάδο της μεταποίησης (πλην αγροτικών προϊόντων), καθώς και επιχειρήσεις των κλάδων των κατασκευών, των δημιουργικών βιομηχανιών, του περιβάλλοντος και της πληροφορικής ως υποστηρικτικοί της μεταποιητικής δραστηριότητας.

Στις λεπτομέρειες του προγράμματος αναφέρθηκε η  Αναστασία Παπακωνσταντίνου, στέλεχος της Διεύθυνσης Αναπτυξιακού Προγραμματισμού της ΠΔΕ, η οποία εξειδίκευσε τους στόχους  του προγράμματος. Ειδικότερα, ραχικά, επεσήμανε την ανάγκη βελτίωσης της εξωστρέφειας των ΜΜΕ, κυρίως δε αυτών που συνδέονται με τομείς προτεραιότητας της περιφερειακής έξυπνης εξειδίκευσης. Στη συνέχεια, συμπλήρωσε που πρέπει να δοθεί για την ενίσχυση των επιχειρήσεων με σκοπό τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας (με έμφαση σε θέσεις υψηλής εξειδίκευσης), καθώς και την βελτίωση των δεξιοτήτων του έμψυχου δυναμικού, μέσω στοχευμένης κατάρτισης.

Η συνολική Δημόσια Δαπάνη των δράσεων της πρόσκλησης, ανέρχεται σε  4.000.000 €. Η δημόσια δαπάνη συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ) της Ευρωπαϊκής Ένωσης και από Εθνικούς Πόρους, ενώ κάθε επενδυτικό σχέδιο μπορεί να κυμαίνεται από 30.000 – 300.000 ευρώ

Τα μέλη της «Συμμαχίας» ενημερώθηκαν επίσης από τον Άρη Μαμμασιούλα στέλεχος της Ειδικής Υπηρεσίας Διαχείρισης ΠΕΠ Δυτική Ελλάδα 2014-2020  για τις νέες προσκλήσεις ΕΣΠΑ που έχουν εκδοθεί και αφορούν τις ενεργειακές αναβαθμίσεις και τη χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, τόσο σε δημόσιες υποδομές και όσο και σε υποδομές υγείας. Τέλος, τα μέλη ενημερώθηκαν για την προκήρυξη που αφορά χρηματοδοτική ενίσχυση σχεδίων έρευνας, ανάπτυξης και καινοτομίας στον τομέα προτεραιότητας  RIS3 «Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών».

Η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας για άλλη μια χρονιά αγκαλιάζει τον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας του Εθελοντή Αιμοδότη συνεργαζόμενη με πολλούς φορείς και Συλλόγους και των τριών Περιφερειακών Ενοτήτων (Αχαΐας, Αιτ/νίας και Ηλείας) που ενεργοποιούνται στον χώρο της Εθελοντικής Αιμοδοσίας οργανώνοντας την Εβδομάδα Εθελοντή Αιμοδότη από 11 ως 15 Ιουνίου.

Κατά τη διάρκεια αυτής της εβδομάδας θα πραγματοποιηθούν εθελοντικές αιμοδοσίες με πρωτοβουλία των Συλλόγων, ενώ παράλληλα προγραμματίζονται βραβεύσεις εθελοντών αιμοδοτών και ενημερωτικές δράσεις για την προσέλκυση νέων μελών.

Πιο αναλυτικά, το Κέντρο Αίματος του Π.Γ.Ν.Π. «ΠΑΝΑΓΙΑ Η ΒΟΗΘΕΙΑ» θα δώσει το στίγμα του στον εορτασμό αυτής της εβδομάδας με την παραμονή της Κινητής Μονάδας Αιμοδοσίας στην πλατεία Γεωργίου της Πάτρας όλες τις ημέρες πρωί και απόγευμα-εκτός του απογεύματος Τετάρτης και του Σαββάτου -με την παρουσία επιστημονικού προσωπικού για την πραγματοποίηση αιμοληψιών με την συμμετοχή μελών του Ανοικτού Πανεπιστημίου Πατρών και άλλων πολιτών εθελοντών αιμοδοτών.

Ο Σύλλογος Εθελοντών Αιμοδοτών του Γενικού Νοσοκομείου Παίδων «ΚΑΡΑΜΑΝΔΑΝΕΙΟ» Πατρών έχει προγραμματίσει ποικίλες δράσεις καθ όλη τη διάρκεια της εβδομάδας. Μεταξύ αυτών προγραμματισμένες αιμοληψίες και βραβεύσεις αιμοδοτών, (για περισσότερες πληροφορίες επισυνάπτεται το πρόγραμμα των δράσεων).

Επίσης, ο Σύλλογος Εθελοντών Αιμοδοτών Ν. Αχαΐας «Ο ΑΙΜΟΔΟΤΗΣ» θα πραγματοποιήσει την Πέμπτη 14 Ιουνίου ενημερωτική εκδήλωση στα γραφεία του Συλλόγου προκειμένου να ενημερωθούν οι πολίτες για την αξία της εθελοντικής αιμοδοσίας.

Το Τμήμα Αιμοδοσίας του Γενικού Νοσοκομείου Πύργου έχει διαμορφώσει το παρακάτω πρόγραμμα για τιμήσει την παγκόσμια ημέρα του Εθελοντή Αιμοδότη στην ευρύτερη περιοχή της Ηλείας:

6 / 6 / 2018 Εθελοντική αιμοδοσία στη Περιφερειακή Ενότητα Ηλείας με το σύλλογο εθελοντών αιμοδοτών της Π .Ε. Ηλείας 9 π.μ -13 μ.μ.

10 / 6 / 2018 Εξωτερική Αιμοδοσία στην Αρχαία Πίσσα 9 π.μ -13 μ.μ.

14 / 6 / 2018 Συναυλία στην Κεντρική Πλατεία του Πύργου σε συνεργασία με τους συλλόγους γονέων και κηδεμόνων των Δημοτικών σχολείων της πόλης.

17 / 6 / 2018 Εξωτερική Αιμοδοσία στον Ελαιώνα 9 π.μ -13 μ.μ.

23 / 6 / 2018 Εξωτερική Αιμοδοσία στο ΚΤΕΛ Ν.ΗΛΕΙΑΣ στον Πύργο 9 π.μ -13 μ.μ.

Συμμετέχει επίσης η Σχολή Ποδόσφαιρου Ολυμπιακού Πειραιώς – Πύργου.

Κατά την εβδομάδα 10 / 6 / 2018 έως 17 /6/ 2018 καταστήματα του Πύργου θα συμμετέχουν σε προωθητικές δράσεις της ιδέας της εθελοντικής Αιμοδοσίας.

Σε όλες τις δράσεις ο σκοπός είναι η διάδοση της εθελοντικής αιμοδοσίας και η αλληλέγγυα προσφορά από άνθρωπο σε άνθρωπο ενός συστατικού ΖΩΗΣ, του αίματος,που δεν «φτιάχνεται» στα ιατρικά εργαστήρια, αλλά ΜΟΝΟΝ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑ!

Σε άλλο αρχείο επισυνάπτεται το Πρόγραμμα Εθελοντικής Αιμοδοσίας Καραμανδανείου

 

Με το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας (Έκθεση) άρχισαν οι Πανελλαδικές Εξετάσεις στα ΓΕΛ (8 Ιουνίου). Το θέμα των Πανελληνίων που έπεσε στους υποψηφίους των ΓΕΛ είναι η Παιδεια και η Εκπαίδευση κείμενο του Δ. Ν. Μαρωνίτη, εφημερίδα «Το Βήμα της Κυριακής», 1/3/2009 και 8/3/2009 (το κείμενο προσαρμόστηκε για τον σκοπό της αξιολόγησης). Οι απαντήσεις θα αναρτηθούν στα dikaiologitika.gr με την βοήθεια των φροντιστηρίων «ΠΟΥΚΑΜΙΣΑΣ»

Η εκφώνηση για το θέμα της έκθεσης των ΓΕΛ 2018

Παιδεία και εκπαίδευση είναι δύο όροι που συχνά πυκνά εναλλάσσονται, σάμπως να πρόκειται για συνώνυμα, με ταυτόσημο νόημα και στόχο∙ θεωρητικό και πρακτικό. Ως ρίζα και κορμός ενός πολύκλαδου δένδρου, η λέξη παιδεία (δυσμετάφραστη ή και αμετάφραστη στις ξένες γλώσσες) εμφανίζει εξελισσόμενο, σημασιολογικό και λειτουργικό εύρος και βάθος. Οι αρχές της ανιχνεύονται στον Αισχύλο και στον Σοφοκλή, δηλώνοντας κατ΄ αρχήν την τροφή και την ανατροφή ενός παιδιού, αλλά και την καλλιέργεια ενός δένδρου. Στον Πλάτωνα η λέξη σαφώς πλέον αναβαθμίζεται και αναδεικνύεται σε μέτρο γνώσης και αρετής, καλύπτοντας τελικώς τόσο την πλατωνική οντολογία όσο και την πλατωνική επιστήμη1.

Η ίδια λέξη θεωρείται στην ελληνική αρχαιότητα ενίοτε2 συνώνυμη της νεαρής ηλικίας, ενώ σκοπίμως συνάπτεται κάποτε τόσο με την παιδία όσο και με την παιδιά∙ σημαίνοντας την παιδαριώδη φλυαρία και ανοησία αφενός, το παίγνιο (ως διασκέδαση ή ως φιλόσοφη μέθοδο) αφετέρου. Πλησιέστερη ετυμολογικά και λειτουργικά προς την παιδεία αναγνωρίζεται η μεταγενέστερη εκπαίδευσις, παράγωγη του ρήματος εκπαιδεύω, το οποίο, όσο βλέπω στα λεξικά, εμφανίζεται πρώτη φορά στον πλατωνικό Κρίτωνα, με τη σημασία του διδάσκω κάποιον κάτι ή εντυπώνω σε κάποιον κάτι με τη διδασκαλία∙ αυτού του είδους η εκπαίδευση αφορά ενίοτε και την προσαρμοστική άσκηση ενός ζώου. Ωστόσο, οι όροι παιδεία και εκπαίδευση δεν είναι ούτε ετυμολογικά και σημασιολογικά συνώνυμοι ούτε λειτουργικά ισοδύναμοι. Πράγμα που σημαίνει ότι η ευκαιριακή (μπορεί και σκόπιμη) εναλλαγή τους στη θεωρία και στην πράξη δημιουργεί σύγχυση εις βάρος και των δύο συντελεστών της κρίσιμης αυτής συζυγίας. Ζητούμενο επομένως παραμένει ο νηφαλιότερος έλεγχος, προκειμένου να διαφανούν τόσο τα κοινά όσο και τα διαφορετικά τους σημεία, που επιτρέπουν συγχρόνως τη σύγκριση και τη διάκρισή τους. Που πάει να πει ότι: παιδεία και εκπαίδευση βρίσκονται εξ ορισμού σε συμμαχική και συνάμα σε αντίπαλη σχέση. Κοινός τους παρονομαστής παραμένει η διαβαθμισμένη γνώση ως μάθηση, ασκημένη κυρίως εντός θεσμοθετημένων θυλάκων3 της πολιτείας, χωρίς να αποκλείεται και η ιδιωτική τους κηδεμονία, η οποία σε ορισμένες περιπτώσεις παίρνει τη μορφή ταξικής και οικονομικής υπεροχής. Από εκεί και πέρα αρχίζουν προφανείς και λανθάνουσες διαφορές, οι οποίες, ανάλογα με τον χώρο και τον χρόνο, αυξομειώνονται, χωρίς όμως να καταργούνται. Οι διαφορές προκύπτουν από τη διαφορετική τους φύση και τον αποκλίνοντα προορισμό τουςΔηλαδή: Η παιδεία είναι περισσότερο μέθοδος∙ η εκπαίδευση κυρίως πράξη. Η παιδεία είναι (πρέπει να είναι, για να μην παραβαίνει τον εαυτό της) λειτουργία λίγο πολύ ελεύθερη. […] Αντίθετα, η εκπαίδευση ελέγχεται εκ προθέσεως εντεταλμένη4. Η παιδεία είναι (οφείλει να είναι) προαιρετική∙ η εκπαίδευση θεωρείται, και σωστά, υποχρεωτική.

Δ. Ν. Μαρωνίτης, εφημερίδα «Το Βήμα της Κυριακής», 1/3/2009 και 8/3/2009 (το κείμενο προσαρμόστηκε για τον σκοπό της αξιολόγησης).

A1. Να γράψετε στο τετράδιό σας την περίληψη του κειμένου που σας δόθηκε (90-110 λέξεις). Μονάδες 25

Β1. Να επαληθεύσετε ή να διαψεύσετε, με βάση το κείμενο, τις παρακάτω προτάσεις, γράφοντας στο τετράδιό σας δίπλα στο γράμμα που αντιστοιχεί σε κάθε πρόταση τη λέξη Σωστό ή Λάθος:

α. Το περιεχόμενο του όρου «παιδεία» παραμένει αμετάβλητο στο πέρασμα του χρόνου. β. Η παιδεία στον Αισχύλο και τον Σοφοκλή αφορά αποκλειστικά στον άνθρωπο. γ. Η λέξη παιδία για τους αρχαίους Έλληνες σήμαινε την παιδαριώδη φλυαρία και ανοησία. δ. Η «παιδεία» και η «εκπαίδευση» είναι έννοιες εντελώς άσχετες μεταξύ τους. ε. Η εκπαίδευση λειτουργεί ως θεσμοθετημένη διαδικασία. Μονάδες 10

Β2. α) Να βρείτε έναν τρόπο ανάπτυξης της τελευταίας παραγράφου του κειμένου «Από εκεί … υποχρεωτική.» (μονάδες 2) και να τεκμηριώσετε την απάντησή σας με αναφορές στο κείμενο (μονάδες 3).

Μονάδες 5
β) Να γράψετε ποια νοηματική σχέση εκφράζουν οι παρακάτω διαρθρωτικές λέξεις ή φράσεις (με έντονη γραφή στο κείμενο) στην τρίτη παράγραφο: Ωστόσο επομένως προκειμένου Που πάει να πει ότι κυρίως Μονάδες 5

Β3. α) Να ξαναγράψετε τις ακόλουθες προτάσεις/περιόδους λόγου του κειμένου, αντικαθιστώντας καθεμιά από τις υπογραμμισμένες λέξεις με μία συνώνυμή της, χωρίς να αλλάζει το νόημα: - Οι αρχές της ανιχνεύονται στον Αισχύλο και στον Σοφοκλή. - Η ίδια λέξη [...] σκοπίμως συνάπτεται κάποτε τόσο με την παιδία όσο και με την παιδιά. - [...] το οποίο, όσο βλέπω στα λεξικά, εμφανίζεται πρώτη φορά στον πλατωνικό Κρίτωνα. - [...] δημιουργεί σύγχυση εις βάρος και των δύο συντελεστών της κρίσιμης αυτής συζυγίας. - Από εκεί και πέρα αρχίζουν προφανείς και λανθάνουσες διαφορές [...]. Μονάδες 5 β) Να αντικαταστήσετε καθεμιά από τις παρακάτω λέξεις (υπογραμμισμένες στο κείμενο) με μία αντώνυμή της: - αναβαθμίζεται (1η παράγραφος) - μεταγενέστερη (2η παράγραφος) - επιτρέπουν (3η παράγραφος) - ιδιωτική (3η παράγραφος) - διαφορές (4η παράγραφος) Μονάδες 5

Β4. Στην πρώτη παράγραφο του κειμένου «Παιδεία … αφετέρου» κυριαρχεί η παθητική φωνή.
α) Να εντοπίσετε δύο ρήματα παθητικής φωνής σε αυτή την παράγραφο (μονάδες 2).

β) Να εξηγήσετε πώς λειτουργεί η παθητική φωνή στη διαμόρφωση του ύφους του κειμένου στη συγκεκριμένη παράγραφο (μονάδες 3). Μονάδες 5

Γ1. Με αφορμή διάλογο που έχει ανοίξει στη σχολική κοινότητα σχετικά με τον μορφωτικό ρόλο του σχολείου στον 21Ο αιώνα, γράφετε ένα άρθρο (500600 λέξεις) στη μαθητική εφημερίδα στο οποίο:

α) υποστηρίζετε την άποψη ότι το σχολείο οφείλει, παράλληλα με την εκπαιδευτική, να ασκεί και παιδευτική λειτουργία, και

β) προτείνετε, αιτιολογημένα, τρόπους με τους οποίους εκπαιδευτικοί και μαθητές/μαθήτριες μπορούν να συμβάλλουν στην ενίσχυση του παιδευτικού ρόλου του σχολείου.

Προσοχή: στο άρθρο να μην αναγράψετε το ονοματεπώνυμό σας. Μονάδες 4

Δείτε εδώ όλο το θέμα των Νεοελληνικών για τα ΓΕΛ

ΔΕΙΤΕ: Πανελλήνιες 2018: Οι απαντήσεις στο θέμα της έκθεσης ΓΕΛ - Βατό το κείμενο του Μαρωνίτη

Σε οτι αφορά στους υποψηφίους από τα Γενικά Λύκεια στις 11 Ιουνίου, οι υποψήφιοι της Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών θα εξεταστούν στο μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών, ενώ οι υποψήφιοι των Ομάδων Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών και Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής θα εξεταστούν στο μάθημα των Μαθηματικών.

Στις 13 Ιουνίου, οι υποψήφιοι θα εξεταστούν σε ένα από τα μαθήματα: Ιστορία (Ο.Π. Ανθρωπιστικών Σπουδών), Φυσική (Ο.Π. Θετικών Σπουδών), Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον (Ο.Π. Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής).

Στη συνέχεια, στις 15 Ιουνίου οι υποψήφιοι θα εξεταστούν στα Λατινικά (Ο.Π. Ανθρωπιστικών Σπουδών), τη Χημεία (Ο.Π. Θετικών Σπουδών) ή τις Αρχές Οικονομικής Θεωρίας (Ο.Π. Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής).

Σε ποιες περιπτώσεις μηδενίζεται το γραπτό

«Αν ο υποψήφιος που εξετάζεται στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα φέρει μαζί του στην αίθουσα στην οποία εξετάζεται αντικείμενο ή μέσο από τα αναφερόμενα στην παράγραφο 2 του άρθρου αυτού ή αντιγράφει κατά τη διάρκεια της εξέτασης από βιβλίο ή οποιουδήποτε είδους σημειώσεις ή από γραπτό δοκίμιο άλλου εξεταζομένου, ή θορυβεί και δε συμμορφώνεται με τις υποδείξεις των επιτηρητών επιχειρώντας να αντιγράψει ή εμποδίζοντας την εξέταση άλλων εξεταζομένων ή δολιεύεται με άλλο τρόπο την εξέτασή του, απομακρύνεται από την αίθουσα εξέτασης με αιτιολογημένη απόφαση της Λυκειακής επιτροπής και το γραπτό δοκίμιο βαθμολογείται από τη Λυκειακή επιτροπή με τον κατώτερο βαθμό μηδέν (0). Η Λυκειακή επιτροπή πριν από την επιβολή της ανωτέρω ποινής καλεί σε προφορική απολογία τον υποψήφιο και συντάσσει σχετικό πρακτικό που υπογράφεται από την τριμελή Λυκειακή Επιτροπή και τον γραμματέα αυτής. Τα οποιαδήποτε αποδεικτικά στοιχεία επισυνάπτονται στο πρακτικό.»

Τι απαγορεύεται να έχουν μαζί τους οι υποψήφιοι στις Πανελλαδικές Εξετάσεις;
Οι υποψήφιοι προσερχόμενοι στις αίθουσες εξετάσεων επιτρέπεται να φέρουν μαζί τους ΜΟΝΟ στυλό (μαύρο ή μπλε) ανεξίτηλης μελάνης, μολύβι, γομολάστιχα, γεωμετρικά όργανα και μπουκαλάκι με νερό ή αναψυκτικό. Το ΜΟΛΥΒΙ γενικά ΔΕΝ επιτρέπεται στις απαντήσεις, παρά ΜΟΝΟ αν το διευκρινίζουν οι οδηγίες των θεμάτων. Γίνονται δεκτοί στις εξετάσεις με βασικό αποδεικτικό στοιχείο το Δελτίο εξεταζομένου και δεν είναι απαραίτητο να έχουν άλλο αποδεικτικό στοιχείο (ταυτότητα ή διαβατήριο).

Οι υποψήφιοι κατά την είσοδό τους στην αίθουσα της εξέτασης δεν επιτρέπεται να φέρουν μαζί τους βιβλία, τετράδια, σημειώσεις, διορθωτικό υγρό ή ταινία, κινητά τηλέφωνα, υπολογιστικές μηχανές, ηλεκτρονικά μέσα μετάδοσης πληροφοριών ή επικοινωνίας, ή άλλα αντικείμενα, εκτός από αυτά που αναφέρονται παραπάνω.

Σε περίπτωση κατά την οποία εξεταζόμενος, κατά την προσέλευσή του στο Εξεταστικό Κέντρο, φέρει μαζί του κινητό τηλέφωνο, θα το παραδίδει στον Πρόεδρο της Λυκειακής Επιτροπής. Μετά τη λήξη της εξέτασης, ο υποψήφιος θα παραλαμβάνει το κινητό του και θα αποχωρεί. Επισημαίνεται ότι η κατοχή κινητού (έστω και απενεργοποιημένου) μέσα στην αίθουσα συνιστά επαρκή λόγο μηδενισμού τους.

ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΗΣ ΤΡΙΩΡΗΣ ΔΟΚΙΜΑΣΙΑΣ

* Φροντίζουμε να έχουμε απαραιτήτως μαζί μας:

* Δελτίο ταυτότητας ή διαβατήριο

* Δελτίο εξεταζομένου Πανελλαδικών Εξετάσεων (καρτελάκι)

* Τρία στιλό (μπλε ή μαύρου χρώματος), μολύβι, γόμα και ξύστρα

* Γεωμετρικά όργανα, όπου χρειάζονται

* Ένα μπουκαλάκι με νερό ή χυμό

* Ένα ρολόι χειρός, ώστε να διαχειριζόμαστε σωστά τον χρόνο μας κατά τη διάρκεια της εξέτασης

* Διαβάζουμε τα θέματα αργά και προσεκτικά, ώστε να κατανοήσουμε πλήρως τι ζητείται, και ξεκινάμε από αυτά που γνωρίζουμε καλύτερα.

* Αφού απαντήσουμε κάποιο ερώτημα, καλό θα ήταν να διαβάσουμε άλλη μία φορά την εκφώνηση.

* Ερωτήσεις που μας φαίνονται γνωστές και εύκολες χρειάζονται περισσότερη προσοχή.

* Ακόμη και αν κάποιο από τα θέματα δεν μας θυμίζει κάτι, δεν πρέπει να απογοητευτούμε, καθώς μπορεί στη συνέχεια της εξέτασης να «καθαρίσει» το μυαλό μας και να το κατανοήσουμε.

* Δεν αποκαρδιωνόμαστε από τυχόν δύσκολα θέματα και, κυρίως, δεν τα παρατάμε. Τα θέματα όσο δύσκολα φαίνονται σε εμάς άλλο τόσο δύσκολα θα φαίνονται και στους άλλους μαθητές.

* Χρησιμοποιούμε, όπου χρειάζεται, το πρόχειρο (δηλαδή, τις τελευταίες σελίδες του τετραδίου).

* Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να επιμείνουμε για πολλή ώρα σε κάποιο θέμα που μας δυσκολεύει ιδιαίτερα, ούτε φυσικά να απογοητευόμαστε. Πρέπει να προχωρήσουμε, να αντιμετωπίσουμε τα υπόλοιπα ζητήματα και μετά να επιστρέψουμε στο ερώτημα που δεν λύσαμε και να αφοσιωθούμε σε αυτό.

* Γράφουμε ό,τι γνωρίζουμε, ακόμη και αν δεν είμαστε σίγουροι· δεν αφήνουμε κανένα ερώτημα χωρίς απάντηση.

* Το γραπτό μας πρέπει να αποπνέει σιγουριά και να αντιμετωπίζει έξυπνα τα ερωτήματα, ώστε ο διορθωτής να μην έχει την παραμικρή αμφιβολία για τις γνώσεις μας.

* Προσέχουμε την εμφάνιση του γραπτού μας, ώστε να είναι ευανάγνωστο. Ένα καλά δομημένο και καθαρογραμμένο γραπτό είναι βέβαιο πως προκαταβάλλει θετικά τον διορθωτή.

* Κατανέμουμε σωστά τον χρόνο ανάμεσα στα θέματα, ώστε να αφήσουμε τουλάχιστον 10 λεπτά για να ξαναδιαβάσουμε τις απαντήσεις μας και να διορθώσουμε τυχόν ορθογραφικά και εκφραστικά λάθη.

* Δεν βιαζόμαστε. Αν μέσα στον ενθουσιασμό μας βιαστούμε, υπάρχει κίνδυνος να δώσουμε λανθασμένες απαντήσεις.

* Ακόμα και αν έχουμε τελειώσει νωρίτερα, εξαντλούμε τον χρόνο της εξέτασης. Διαβάζουμε ξανά και ξανά τις απαντήσεις μας, ώστε να είμαστε σίγουροι ότι τίποτα δεν διέφυγε από την προσοχή μας.

* Αφού τελειώσει η εξέταση… τελείωσε και το μάθημα αυτό! Δεν μπορούμε να ξέρουμε απολύτως τι γράψαμε και, κυρίως, δεν ξέρουμε πώς έχουν γράψει οι άλλοι. Ας μην ξεχνάμε ότι ο βαθμός μας συγκρίνεται με τους βαθμούς των άλλων υποψηφίων. Στόχος μας, πλέον, είναι το επόμενο μάθημα!

Υπενθυμίζεται ότι φέτος, συνολικά, θα είναι 104.040 οι υποψήφιοι που θα διεκδικήσουν τις 74.692 θέσεις στα ΑΕΙ στις πανελλαδικές εξετάσεις 2018.

Ως ώρα έναρξης εξέτασης ορίζεται η 08:30 π.μ κοινή για τους υποψηφίους ημερήσιων και εσπερινών Λυκείων. Οι υποψήφιοι πρέπει να προσέρχονται στις αίθουσες εξέτασης μέχρι τις 08.00 π.μ. Η διάρκεια εξέτασης κάθε μαθήματος είναι 3 ώρες, εκτός από το μάθημα ειδικότητας: Αρχιτεκτονικό Σχέδιο, για το οποίο η διάρκεια εξέτασης είναι 4 ώρες.

Αναλυτικά το πρόγραμμα

Για τα Γενικά Λύκεια, οι εξετάσεις θα αρχίσουν την Παρασκευή 8 Ιουνίου, με το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας. Στη συνέχεια, από τις 11 μέχρι και τις 15 Ιουνίου, οι υποψήφιοι θα εξεταστούν σε μαθήματα Προσανατολισμού.

Αναλυτικότερα, στις 11 Ιουνίου, οι υποψήφιοι της Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών θα εξεταστούν στο μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών, ενώ οι υποψήφιοι των Ομάδων Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών και Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής θα εξεταστούν στο μάθημα των Μαθηματικών.

Στις 13 Ιουνίου, οι υποψήφιοι θα εξεταστούν σε ένα εκ των εξής μαθημάτων: Ιστορία (Ο.Π. Ανθρωπιστικών Σπουδών), Φυσική (Ο.Π. Θετικών Σπουδών), Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον (Ο.Π. Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής).

Στη συνέχεια, στις 15 Ιουνίου οι υποψήφιοι θα εξεταστούν στα Λατινικά (Ο.Π. Ανθρωπιστικών Σπουδών), τη Χημεία (Ο.Π. Θετικών Σπουδών) ή τις Αρχές Οικονομικής Θεωρίας (Ο.Π. Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής).

Οι εξετάσεις θα ολοκληρωθούν στις 19 Ιουνίου, με το μάθημα της Βιολογίας (Γενικής Παιδείας και Προσανατολισμού).

Για τους υποψηφίους των ΕΠΑΛ, οι εξετάσεις θα ξεκινήσουν επίσης με την εξέταση στο μάθημα της Ελληνικής Γλώσσας, στις 7 Ιουνίου. Στις 9 Ιουνίου θα εξεταστούν στα Μαθηματικά ('Άλγεβρα) και στο διάστημα 12-21 Ιουνίου θα εξεταστούν στα μαθήματα ειδικότητας.

Τα ειδικά μαθήματα

Οι εξετάσεις των ειδικών μαθημάτων θα πραγματοποιηθούν από τις 22 έως και τις 30 Ιουνίου. Πιο συγκεκριμένα, οι εξετάσεις ξεκινούν στις 22 Ιουνίου, με τα Αγγλικά, ακολουθούν Γερμανικά και Ισπανικά (23/6), Ελεύθερο (25/6) και Γραμμικό Σχέδιο (26/6), τα Γαλλικά (27/6), τα Ιταλικά (28/6) και τέλος, η Αρμονία (29/6) και ο Έλεγχος Μουσικών Ακουστικών Ικανοτήτων (30/6).

Όσον αφορά τους υποψηφίους (ΓΕΛ και ΕΠΑΛ) που ενδιαφέρονται να εισαχθούν στα Τμήματα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (ΤΕΦΑΑ), θα πρέπει να προχωρήσουν στην Υγειονομική Εξέταση και Πρακτική Δοκιμασία από τις 19 μέχρι και τις 29 Ιουνίου 2018.


Πηγή: dikaiologitika.gr