×

Προειδοποίηση

JUser: :_load: Αδυναμία φόρτωσης χρήστη με Α/Α (ID): 708

Καλά τα νέα για τους μαθητές Πρωτοβάθμιας αλλά και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης καθώς τα σχολεία τους θα παραμείνουν κλειστά την Τετάρτη 7 Νοεμβρίου λόγω της διεξαγωγής εκλογών αιρετών εκπροσώπων στα Υπηρεσιακά Συμβούλια Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π., Π.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.).

Δικαίωμα του εκλέγειν έχουν τα τακτικά μέλη του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ) και του Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ) που ανήκουν οργανικά σε Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΣΜΕΑΕ) και σε Κέντρα Διαφοροδιάγνωσης, Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕΔΔΥ) της χώρας, καθώς και οι προσωρινοί αναπληρωτές ΕΕΠ και ΕΒΠ και σε κάθε περίπτωση πρέπει να είναι εγγεγραμμένοι στον πίνακα των εκλογέων.

Δικαίωμα του εκλέγεσθαι έχουν μόνο τα τακτικά μέλη του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Γνωμοδότηση ΝΣΚ 32/2011).

Μπορείτε να δείτε αναλυτικά το ΦΕΚ στον ακόλουθο σύνδεσμο ΕΚΛΟΓΕΣ ΑΙΡΕΤΩΝ ΚΥΣΕΕΠ ΠΥΣΕΕΕΠ

Πηγή: infokids.gr

 

Νέα σεισμική δόνηση μεγέθους 5,3 Ρίχτερ σημειώθηκε λίγο πριν τις 5 τα ξημερώματα της Τρίτης στο θαλάσσιο χώρο δυτικά της Ζακύνθου όπως ανακοίνωσε το Γεωδυναμικό Ινστιτούτο του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών.
Το επίκεντρο της δόνησης ορίζεται σε θαλάσσια περιοχή 48 χλμ. δυτικά - νοτιοδυτικά της Ζακύνθου, ενώ το εστιακό της βάθος στο 1,1 χλμ.

Τα 5,3 Ρίχτερ, που είναι ο ισχυρότερος μετασεισμός μετά την περασμένη Παρασκευή και τον σεισμό των 6,6 Ρίχτερ, πλησιάζουν σε μέγεθος τα 5,5 Ρίχτερ που περίμεναν οι σεισμολόγοι ως έναν μεγάλο μετασεισμό μετά τη δόνηση της 26ης Οκτωβρίου.
«Είναι ένα πολύ καλό νέο» δήλωσε ο πρόεδρος του ΟΑΣΠ Ευθύμιος Λέκκας καθώς, όπως εξήγησε, «εκτόνωσε πολύ μεγάλο ποσό ενέργειας».
«Με βάση αυτά τα δεδομένα υπάρχουν πολύ μικρές πιθανότητες να έχουμε ένα μεγαλύτερο σεισμό» πρόσθεσε ο κ. Λέκκας.
«Υπολογίζαμε με βάση όλα τα διεθνή μοντέλα ότι ο πρώτος μεγάλος μετασεισμός θα ήταν της τάξης των 5,7-5,9 Ρίχτερ γιατί θα έπρεπε να είναι 10% μικρότερος από τον σεισμό των 6,6 Ρίχτερ. Η μετασεισμική ακολουθία δούλευε με μικρότερους μετασεισμούς» διευκρίνισε ο κ. Λέκκας.

Πηγή: protothema.gr

 

Συγκλονίζει ο πατέρας του Κωνσταντίνου Κατσίφα, που έχασε την ζωή του από αστυνομικά πυρά το μεσημέρι της Κυριακής στο χωριό Βουλιαράτες της Αλβανίας.
Με δάκρυα στα μάτια ο Ιωάννης Κατσίφας μιλά για τον γιο του Κωνσταντίνο.

«Ο Κωνσταντίνος, ήταν εμπνευσμένος από τους Έλληνες στρατιώτες του 40 -41 που έπεσαν εδώ στα χώματα της Ηπείρου. Ήταν τόσο εμπνευσμένος βαθιά, που δεν χωριζόταν από την Ελληνική σημαία», αναφέρει.
Όπως λέει ο Κωνσταντίνος, «είχε έρθει πριν πέντε χρόνια στο χωριό για να δουλέψει. Από όταν ήρθε ύψωσε την ελληνική σημαία στο λόφο που έπεσαν Έλληνες. Ήθελε το χωριό να έχει ένα πνεύμα έμπνευσης πατριωτικό για τον Ελληνισμό».
Με παράπονο καταγγέλλει το καθεστώς «της παγκόσμιας κυριαρχίας», όπως λέει που δεν υπερασπίστηκε τη Βόρεια Ήπειρο. «Θέλαμε τα χώματά μας. Δυστυχώς τα ανδρείκελα της παγκόσμιας κυριαρχίας των άλλων μας άφησαν έξω».

Πηγή: protothema.gr

Αυτοψία στην τάφρο Δίμηκου, που ενώνει τη λίμνη Λυσιμαχεία με τον Αχελώο ποταμό,  πραγματοποίησε ο Αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων Γιάννης Λύτρας συνοδευόμενος από τον Προϊστάμενο του τμήματος Δομών Περιβάλλοντος της Διεύθυνσης Τεχνικών Έργων Χρήστο Καραγιάννη, προκειμένου να ενημερωθεί για την ποιότητα και την πρόοδο των εργασιών που εκτελούνται για την τμηματική επαναφορά της στην πρότερη κατάσταση.

Με την θεομηνία που έπληξε την περασμένη χειμερινή περίοδο την περιοχή η τάφρος έφραξε από μπάζα και σε συνδυασμό με την βλάστηση από υδροχαρή φυτά στις όχθες, δυσχεραινόταν η απορροή των νερών και κατά συνέπεια η αποστράγγιση της λίμνης Λυσιμαχείας. Για το λόγο αυτό δρομολογήθηκαν διαδικασίες για τον καθαρισμό του Δίμηκου. Το έργο είναι προϋπολογισμού 74.400,00 ευρώ και περιλαμβάνει εργασίες απομάκρυνσης απορριμμάτων, μπαζών και βλάστησης.

Ο κ. Λύτρας αφού  εξέφρασε την ικανοποίησή του, μεταφέροντας και τη βούληση του ίδιου του Περιφερειάρχη Απόστολου Κατσιφάρα, ζήτησε οι εργασίες να ολοκληρωθούν όσο το δυνατόν πιο γρήγορα, ώστε να αποφευχθούν πλημμυρικά φαινόμενα κατά την επερχόμενη χειμερινή περίοδο.

Παράλληλα δήλωσε  ότι η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος έχει ολοκληρώσει τη μελέτη για το Δίμηκο και αναμένει την έγκριση των περιβαλλοντικών όρων, προκειμένου να δημοπρατήσει ένα ολοκληρωμένο έργο για την πλήρη λειτουργία της τάφρου, εξασφαλίζοντας για αυτό τον σκοπό τις απαιτούμενες πιστώσεις.

Στο άρθρο μου με τίτλο: «Η δική σας Ανωτατοποίηση στα χαρτιά, μας έχει προάγει ήδη» περιγράφω κάποιες διαφορές μεταξύ των μελών ΔΕΠ Πανεπιστημίων και Τ.Ε.Ι. Η σύγκριση γίνεται δύσκολη έως αδύνατη γιατί συγκρίνουμε ανόμοια πράγματα. Για να γίνει σωστά πρέπει να είμαστε αντικειμενικοί και όχι υποκειμενικοί στις συγκρίσεις μας και για αυτό παραθέτω τον παραπάνω πίνακα που περιγράφει τις υποχρεώσεις αλλά και τις δυνατότητες εξέλιξης, ανάπτυξης και εργασίας των μελών ΔΕΠ Πανεπιστημίων-Τ.Ε.Ι.

 Πίνακας Σύγκρισης καθηκόντων και δυνατοτήτων μελών ΔΕΠ Πανεπιστημίου - Τ.Ε.Ι.

 

Βαρύτητα

(weight factor)

Καθηγητές

Πανεπιστημίου

Καθηγητές Τ.Ε.Ι.

Παρατηρήσεις

(κυρίως για τα Τ.Ε.Ι.)

ECTS

 

240

240

 

Έτη Εργασίας Ιδιωτικό Τομέα

 

ΟΧΙ

απαιτούμενο

 

Χρόνος Υπηρεσίας στο Ίδρυμα

 

     

Αρ. Μελών ΔΕΠ/Τμήμα

 

30-300

0-10

Σε ελάχιστα Τμήματα έως 20

Αρ. Μελών ΕΕΠ-ΕΔΙΠ-ΕΤΕΠ/Τμήμα

 

5-20

0-5

 

Διδασκαλία

 

     

Ώρες ΠΠΣ/εξάμηνο (δια νόμου)

 

156-200
 ώρες ετησίως

(ανεξ. βαθμίδας)

260-416
ώρες ετησίως

(αναλόγως βαθμίδας)

 

Ώρες Π.Μ.Σ./εξάμηνο

 

 

Ελάχιστες

Δεν επιτρεπόταν

Αρ. Πτυχιακών (επίβλεψη)

 

 

Πολλές

(συνάρτηση Αρ. Μελών ΔΕΠ)

Αρ. Μεταπτ. Διατριβών (επίβλεψη)

 

 

0

Δεν επιτρεπόταν

Αρ. Διδακτ. Διατριβών (επίβλεψη)

 

 

0

Δεν επιτρεπόταν

Αρ. Πτυχιακών (εξεταστική)

 

 

ΠΑΡΑ ΠΟΛΛΕΣ

(συνάρτηση Αρ. Μελών ΔΕΠ)

Αρ. Μεταπτ. Διατριβών (εξεταστική)

 

 

0-ελάχιστες

Αξιοσύνη, φιλία ή υποτέλεια;

Αρ. Διδακτ. Διατριβών (εξεταστική)

 

 

0-ελάχιστες

Αξιοσύνη, φιλία ή υποτέλεια;

Αξιολόγηση φοιτητών

 

     

Έρευνα

 

     

Αρ. Προπτυχ. Φοιτητών

 

 

0 έως λίγοι

(ανάλογα με τη δυνατότητα έρευνας)

Αρ. Μεταπτ. Φοιτητών

 

 

0

Δεν επιτρεπόταν

Αρ. Διδακτορικών Φοιτ.

 

 

0

Δεν επιτρεπόταν

Αρ. Μεταδιδακτορικών

 

 

0-1

Δύσκολο όταν λείπουν όλα τα παραπάνω

Αρ. Ερευνητικών Προγραμμάτων

 

     

Αρ. Εφαρμοσένων Προγραμμάτων
(Εταιρείες-Σύνδεση με αγορά)

 

     

Διοίκηση

 

     

Πρύτανης-Αντιπρύτανης

 

     

Πρόεδρος Τμήματος

 

     

Δ/ντής Π.Μ.Σ.

 

     

Δ/ντής Τομέα

 

     

Συμμετοχή σε Όργανα Τμήματος
(εκτός Γ.Σ., Τομείς)

 

 

Πολλές

(συνάρτηση Αρ. Μελών ΔΕΠ)

Συμμετοχή σε Όργανα Ιδρύματος

 

   

(συνάρτηση Αρ. Μελών ΔΕΠ)

Επιτροπές Τμήματος

 

 

Πολλές

(συνάρτηση Αρ. Μελών ΔΕΠ)

Επιτροπές Ιδρύματος-Διοικητικές
(π.χ. αξιολόγησης,  παραλαβής)

 

 

Πολλές

(συνάρτηση Αρ. Μελών ΔΕΠ)

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΠΑΡΑΠΑΝΩ

 

     

Αρ. Δημοσιεύσεων

 

     

Impact Factor

 

     

h-factor

 

     

1ος-2ος συγγραφέας

 

   

Ως κύριοι

1ος-2ος corresponding

 

   

Ως επιβλέποντες

 

Αυτός ο πίνακας μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την αξιολόγηση όχι μόνο των μελών ΔΕΠ Τ.Ε.Ι. αλλά όλων των μελών ΔΕΠ των Τμημάτων και για δίκαιη κατάταξη των μελών ΔΕΠ των συγχωνευόμενων Τμημάτων. Αν υπάρχει καλή, θέληση, έλλειψη υποκειμενισμού, κυριαρχία της αντικειμενικότητας και επιστημονικής προσέγγισης τότε μένει να ειδωθεί με καθαρό βλέμμα και να συμφωνηθεί πως πρέπει να σταθμιστούν οι διαφορετικές συνθήκες των δυο καθηγητικών περιβαλλόντων για μια δίκαιη κατανομή. Αλλιώς μπορούμε να μείνουμε στις υπάρχουσες κορόνες…

Η εργασία για την οποία αμειβόμαστε περιλαμβάνει:: Διδασκαλία, Έρευνα, Διοίκηση (μια βοηθητική σύνοψη για όλους στο συνηθισμένο άκουσμα: «σιγά την κούραση, 6 ώρες μάθημα κάνετε εσείς στα Πανεπιστήμια»). Αποτέλεσμα της δουλειάς και κυρίως της έρευνας είναι (και πρέπει να είναι) οι δημοσιεύσεις που είναι το κύριο κριτήριο εξέλιξης στον ακαδημαϊκό χώρο. Όλοι γνωρίζουμε τη διχογνωμία που υπάρχει στην αξιολόγηση στις εισηγητικές π.χ. να πάρουμε το impact factor ή το h-index; Ναι, αλλά το ένα είναι για το περιοδικό, το άλλο δεν περιγράφει τα χρόνια δουλειάς και ευθύνης κ.λ.π.

Ένας καθηγητής Πανεπιστημίου θα πρέπει (σύμφωνα με το νόμο) να διδάξει τουλάχιστον 156 ώρες ετησίως τόσο στο ΠΠΣ όσο και σε Π.Μ.Σ. Πέραν αυτού, θα πρέπει να επιβλέψει τις πτυχιακές προπτυχιακών (κατά βάση καθαρά εκπαιδευτική διαδικασία και πολύ λιγότερο ερευνητική) και διατριβές (μεταπτυχιακά, διδακτορικά) που είναι  το μέσο έρευνάς του, να γράψει και να διεκδικήσει προγράμματα (διδάκτορες, μεταδιδάκτορες) και να δημοσιεύσει τα αποτελέσματά τους (όχι αυτός αλλά οι φοιτητές και μεταδιδάκτορές του με την καθοδήγησή του). Επίσης, να συμμετάσχει (αν θέλει) σε όργανα του Ιδρύματος) και σίγουρα σε κάποιες διοικητικές υποχρεώσεις του Τμήματος. Τόσο οι διοικητικές υποχρεώσεις όσο και οι πτυχιακές προπτυχιακών είναι συνάρτηση του αριθμού των μελών ΔΕΠ του Τμήματος που τις μοιράζονται.

Ένας καθηγητής Τ.Ε.Ι. θα πρέπει (σύμφωνα με το νόμο) να διδάξει υπερδιπλάσιες ώρες (260-416 αναλόγως βαθμίδας) ώρες ετησίως κυρίως αποκλειστικά στο ΠΠΣ (μόνο τελευταία χρόνια σε Π.Μ.Σ.). Πέραν αυτού, θα πρέπει να επιβλέψει τις πτυχιακές προπτυχιακών (κατά βάση καθαρά εκπαιδευτική διαδικασία και πολύ λιγότερο ερευνητική) αλλά ΟΧΙ διατριβές (μεταπτυχιακά, διδακτορικά) που είναι  το μέσο έρευνάς του. Την έρευνά του θα πρέπει να την κάνει ο ίδιος, τα προγράμματα να τα γράψει ο ίδιος και να δημοσιεύσει τα αποτελέσματά του (ο ίδιος, ΟΧΙ οι φοιτητές του που είναι μόνο προπτυχιακοί). Επίσης, να συμμετάσχει (αν θέλει) σε όργανα του Ιδρύματος) και σίγουρα σε πολλές διοικητικές υποχρεώσεις του Τμήματος αλλά και του Ιδρύματος (π.χ. άλλο να επιλεγεί ένα άτομο για την Επιτροπή Ερευνών μεταξύ 30-300 ανθρώπων και μεταξύ 10 ανθρώπων). Τόσο οι διοικητικές υποχρεώσεις όσο και οι πτυχιακές προπτυχιακών είναι συνάρτηση του αριθμού των μελών ΔΕΠ του Τμήματος που τις μοιράζονται. Η τεράστια διαφορά είναι ότι συνήθως ο αριθμός των μελών ΔΕΠ των τμημάτων Τ.Ε.Ι. είναι το 1/10 των τμημάτων του Πανεπιστημίου. Έτσι, όλες οι συνηθισμένες δουλειές και επιτροπές (που ορίζουν οι νόμοι) πρέπει να μοιραστούν σε πολύ λιγότερα άτομα. Επίσης, ο νόμος απαιτούσε και έτη εργασίας στον ιδιωτικό τομέα (αν και αυτό έχει ατονήσει με το χρόνο) και όλοι όσοι έχουν δουλέψει στον ιδιωτικό τομέα γνωρίζουν ότι ούτε πληρώνονται ούτε έχουν το χρόνο για να κάνουν δημοσιεύσεις.

Άρα συνάδελφοι, για τις ίδιες υποχρεώσεις (240 ECTS) έχουμε διαφορετικές δυνατότητες και ευκαιρίες. Το αποτέλεσμα εξαρτάται από:

το διαθέσιμο χρόνο (πόσα χρόνια στην ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΗ δουλειά;)

Πόση διδασκαλία έκανε κάποιος;

Πως την έκανε; (αξιολόγηση φοιτητών)

Τι δυνατότητες είχε; (πόσες δυνατότητες μεταπτυχιακών φοιτητών, υποψηφίων διδακτόρων, μεταδιδακτορικών, ερευνητικών προγραμμάτων του προσέφερε το σύστημα;)

Πως εκμεταλλεύτηκε το σύστημα και τις δυνατότητες που του πρόσφερε; (πόσους μεταπτυχιακούς απέκτησε; Τι πόρους διεκδίκησε; κ.λ.π.) Με λίγα λόγια: Ήθελε; Μπορούσε; Ή άραξε;

Τι διοικητικό έργο του «φορτώθηκε» ή «επέλεξε» να κάνει; (Γιατί να μην το πιστώσουμε στους ανθρώπους που τους αρέσει περισσότερο η διοίκηση; Στο κάτω-κάτω εξυπηρετούν αυτούς που δεν τους αρέσει. Στο εξωτερικό το κάνουν)

Τι κατάφερε συνοψίζοντας όλα τα παραπάνω; Δηλ σε τι είδους περιοδικά δημοσίευσε (IF) και τι απήχηση είχαν οι δημοσιεύσεις του (h-index); Με ποια ιδιότητα; Ως κύριος ερευνητής (έκανε τη δουλειά;), ως επιβλέπων (οργάνωσε, είχε την ιδέα) ή απλά μέλος του consortium (έκανε ένα μέρος της δουλειάς);

Νομίζω ότι αν σταθμιστούν τα παραπάνω θα αποτελέσουν ένα πραγματικά δίκαιο μέτρο σύγκρισης και κατάταξης όλων των μελών ΔΕΠ, ενδοτμηματικά. Κατά τη γνώμη μου είναι αντικειμενικό, καθαρό, δίκαιο, επιστημονικό. Οτιδήποτε άλλο είναι υποκειμενικό, άδικο, αντιεπιστημονικό. Αλλά σίγουρα πρέπει να σταθμιστούν διαφορετικά γιατί συγκρίνουμε διαφορετικές καταστάσεις (όσοι έχουν ασχοληθεί με στατιστική θα καταλάβουν και θα συνεισφέρουν). Αν μου διαφεύγει κάτι, μπορεί να συμπληρωθεί.

 

Κώστας Μπαταργιάς
Αναπληρωτής Καθηγητής
Εφαρμοσμένης Γενετικής & Γενετικής Βελτίωσης Ιχθύων
Τμήμα Τεχνολογίας Αλιείας - Υδατοκαλλιεργειών
Τ.Ε.Ι. Δυτικής Ελλάδας

Φέτος η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος έχει προταθεί ως υποψήφια στα βραβεία BRAVO 2018 που αφορούν στις καλές πρακτικές βιώσιμης ανάπτυξης στους τομείς της Διακυβέρνησης, του Περιβάλλοντος και της Κοινωνίας που υλοποιούνται από Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης, Επιχειρήσεις και φορείς της Κοινωνίας των Πολιτών.

Η ηλεκτρονική ψηφοφορία λήγει στις 11 Νοεμβρίου και μπορείτε να ψηφίσετε στην ηλεκτρονική διεύθυνση https://bravo.sustainablegreece2020.com/gr/voting-by-organization/perifereia-dytikhs-elladas.508.html

Ο θεσμός BRAVO, τα τελευταία οκτώ χρόνια έχει ανοίξει έναν μεγάλο κοινωνικό διάλογο για την ενημέρωση, την ευαισθητοποίηση και την εκπαίδευση της κοινωνίας και των πολιτών στα θέματα της Βιώσιμης Ανάπτυξης.

 «Η Βιώσιμη Ανάπτυξη αποτελεί θεμελιώδη κατευθυντήρια αρχή για τις πολιτικές και στρατηγικές που αναπτύσσει η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας», αναφέρει σε δήλωση του ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδος Απόστολος Κατσιφάρας. Και προσθέτει: «Οι φετινές υποψηφιότητές μας είναι μια μεγάλη επιβράβευση της συνολικής και ομαδικής προσπάθειας που κάνουμε με τα θεσμικά όργανα, τους φορείς και τους     πολίτες της Δυτικής Ελλάδας, για παγκόσμια αλλαγή και ένα καλύτερο αύριο για τα παιδιά μας, στο πλαίσιο των Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης του ΟΗΕ».

Φέτος η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας είναι υποψήφια για τέσσερα βραβεία:

στην κατηγορία «ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ - Διάλογος με τα ενδιαφερόμενα μέρη-εμπλεκόμενους φορείς (stakeholder dialogue)» με τη πρωτοβουλία της Δίκτυο «Συμμαχία για την Επιχειρηματικότητα και Ανάπτυξη στη Δυτική Ελλάδα (ΣΕΑΔΕ)»,

στην κατηγορία «ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ - Ανάπτυξη ενεργειών αφύπνισης & ενημέρωσης για το Περιβάλλον» με την πρωτοβουλία Κάνε κάτι δραστικό! Κόψε πια το πλαστικό!,

στην κατηγορία «ΚΟΙΝΩΝΙΑ - Εκπαίδευση - Νέα Γενιά - Διά βίου μάθηση» με την πρωτοβουλία Πληροφοριακό σύστημα υποστήριξης του σχεδιασμού και της ανάπτυξης των δρομολογίων της μεταφοράς μαθητών στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, και

στην κατηγορία «ΚΟΙΝΩΝΙΑ - Προγράμματα Υγείας & Ασφάλειας» με την πρωτοβουλία Υγειονομική κάλυψη, πρόληψη και προστασία σε ευπαθείς κοινωνικές ομάδες της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας.

Ψηφίστε τις πρωτοβουλίες και δράσεις της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας για τους 17 Παγκόσμιους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης (ΣΒΑ) και την παγκόσμια προσπάθεια αλλαγής, στο σύνδεσμο.

Τι είναι οι 17 Παγκόσμιοι Στόχοι Βιώσιμης Ανάπτυξης (ΣΒΑ)

Η Ατζέντα για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη (Ατζέντα 2030) και οι σχετικοί με αυτήν 17 Στόχοι Βιώσιμης Ανάπτυξης (ΣΒΑ-Sustainable Development Goals - SDGs) και 169 υποστόχοι υιοθετήθηκαν στο πλαίσιο της 70ης Γενικής Συνέλευσης των Ηνωμένων Εθνών.

Οι ΣΒΑ είναι παγκόσμιου χαρακτήρα με χρονοδιάγραμμα υλοποίησης έως το 2030. Δημιουργούν δεσμεύσεις υλοποίησης για όλες τις χώρες (ανεπτυγμένες και αναπτυσσόμενες) - λαμβάνοντας υπόψη τις διαφορετικές εθνικές πραγματικότητες, τα διαφορετικά επίπεδα ανάπτυξης, τις διαφορετικές εθνικές πολιτικές και προτεραιότητες - οι οποίοι μεταξύ άλλων εστιάζουν στην ανθρώπινη αξιοπρέπεια, στην περιφερειακή και παγκόσμια σταθερότητα, στη διασφάλιση της «υγείας» του πλανήτη μας, στις δίκαιες και ανθεκτικές κοινωνίες και στις ευημερούσες οικονομίες.

Ο γιατρός Παντελής Πάπιστας, μέλος του Πανελλήνιου Συνδέσμου Βορειοηπειρωτικού Αγώνα, ήταν από τους πρώτους ανθρώπους που βρέθηκαν κοντά στο νεκρό ομογενή Κωνσταντίνο Κατσίφα, στους Βουλιαράτες - Όπως τόνισε, ο 35χρονος εκτελέστηκε

«Πάνω (σ.σ. στο βουνό) βρήκαμε τον τρόπο με τον οποίο εκτελέστηκε -γιατί περί εκτελέσεως πρόκειται. Αφού τραυματίστηκε βαριά, θα πρέπει να σβαρνίστηκε για 60 με 70 μέτρα πάνω στο χώμα, γιατί φαίνονται τα ίχνη από αίμα σε διάφορες πέτρες και, όπως μετέδωσαν τα αλβανικά μέσα ενημέρωσης, λίγο πριν εκτελεστεί, και φώναξε "ζήτω η Ελλάς, ζήτω ο ελληνισμός", κάπου εκεί εκτελέστηκε κιόλας. Του δόθηκε η χαριστική βολή» είπε ο γιατρός.

Τόνισε ακόμη στην αρχή των δηλώσεών του: «Να πω για τον Κωνσταντίνο ότι δεν είχε τίποτα ψυχικά, ήταν απολύτως ισορροπημένος... Το μόνο, ας το πούμε έτσι σε παρένθεση, είχε τρέλα για τα εθνικά θέματα. Συνεργαστήκαμε μαζί και στα συλλαλητήρια της Μακεδονίας και τα λοιπά. Παντού ήταν πρώτος για να τρέχει για θέματα εθνικά».

 

Στα βίντεο που ακολουθούν, δείτε τις δηλώσεις του γιατρού, καθώς και το σημείο που δολοφονήθηκε ο 35χρονος ομογενής:

Πηγή: protothema.gr

Μια καταγγελία - σοκ κάνει αναγνώστρια του iefimerida.gr υποστηρίζοντας ότι το βράδυ της Δευτέρας 29.10.2018 κάποιος έβαλε κατά του λεωφορείου Α2 στη λ. Συγγρού, με αποτέλεσμα να τραυματιστεί μια κοπέλα.

Η αστυνομία ερευνά την περιοχή και εξετάζει όλα τα ενδεχόμενα χωρίς να έχει ακόμη καταλήξει για το εάν πρόκειται για πυροβολισμό ή κάτι άλλο.

Σύμφωνα με την μαρτυρία της περίπου στις 21:00 βρίσκονταν στο λεωφορείο Α2 που κάνει το δρομολόγιο Ακαδημία-Βούλα. «Ενώ το όχημα ήταν εν κινήσει στην κάθοδο της Συγγρού στο ύψος περίπου της Καλλιθέας, ακούστηκε ένα «μπαμ» σαν πυροβολισμός και είδαμε μια κοπέλα να αιμορραγεί στο πρόσωπο» μας είπε.

Σύμφωνα με την μαρτυρία της αναγνώστριας που θέλησε να κρατήσει την ανωνυμία της, δεν ήταν βέβαιη αν επρόκειτο για πυροβολισμό από αεροβόλο ή από κανονικό όπλο.

Ωστόσο, όπως μας είπε «η τρύπα στο παράθυρο ήταν στρογγυλή σαν να επρόκειτο για σφαίρα όπλου, την είδαμε όλοι».

Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, το χτύπημα που δέχθηκε το λεωφορείο δεν ήταν από όπλο, αλλά από πέτρα.

Κατά την ίδια, ο οδηγός του λεωφορείου ανέφερε ότι το περιστατικό έχει επαναληφθεί και τις προηγούμενες ημέρες, στο ίδιο περίπου σημείο.

Στο σημείο έσπευσαν η ΕΛΑΣ και ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ που πρόσφερε τις πρώτες βοήθειες στην νεαρή κοπέλα που τραυματίστηκε.

 

Πηγή: iefimerida.gr

Επεισόδια ξέσπασαν το μεσημέρι της Δευτέρας κατά τη διάρκεια του μαθητικού συλλαλητηρίου όταν ομάδα μαθητών πέταξε πέτρες και άλλα αντικείμενα στους αστυνομικούς που βρίσκονταν έξω από τη Βουλή.
Οι αστυνομικοί των ΜΑΤ απάντησαν με σποραδική χρήση χημικών και βομβίδων κρότου-λάμψης υποχρεώνοντας τους ταραξίες να «οπισθοχωρήσουν» προς την αρχή της λεωφόρου Αμαλίας, στην Πύλη του Αδριανού με την περιοχή να μετατρέπεται για αρκετή ώρα σε πεδίο μάχης. Οι διαδηλωτές, μάλιστα, άναψαν φωτιές σε απορρίμματα δημιουργώντας μικρά οδοφράγματα.

Νωρίτερα οι διαδηλωτές που μετέχουν στα επεισόδια πέταξαν μια βόμβα μολότοφ έξω από το ξενοδοχείο Μεγάλη Βρετανία ενώ προκάλεσαν και φθορές σε δύο ΑΤΜ.

Άνδρες των ΜΑΤ μπήκαν, μάλιστα, και στη Διονυσίου Αεροπαγίτου προκειμένου να εντοπίσουν διαδηλωτές που συμμετείχαν στα επεισόδια ενώ από τη χρήση χημικών επηρεάστηκαν κάτοικοι και τουρίστες που βρίσκονταν στην περιοχή.

Οι περίπου 1000 μαθητές διαδήλωσαν για την κατάσταση στην παιδεία και δήλωσαν αποφασισμένοι «να διεκδικήσουν το σχολείο και τη ζωή που τους αξίζει, ενάντια στις ελλείψεις και στο νέο λύκειο που ετοιμάζεται».
Οι μαθητές διαμηνύουν πως δεν θα επιτρέψουν να κατατεθεί τον ερχόμενο Δεκέμβριο το νέο νομοσχέδιο που αφορά στο νέο τρόπο εξέτασης για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και παράλληλα ζητούν την κατάργηση του νόμου Γαβρόγλου.

Παράλληλα μέσα από ανακοίνωση που εξέδωσε η συντονιστική επιτροπή μαθητών που απηύθηνε το σημερινή κάλεσμα επισημαίνουν μια σειρά προβλημάτων στα σχολεία όπως η κατάργηση των ειδικοτήτων στα ΕΠΑΛ, οι ελλείψεις σε καθηγητές αλλά και η ανύπαρκτη υλικοτεχνική υποδομή στα σχολεία.

«Δεν δεχόμαστε το σχολείο – εξεταστικό κέντρο, της παπαγαλίας και των σκόρπιων γνώσεων. Δεν πάει άλλο οι γονείς μας να πληρώνουν ένα σκασμό λεφτά για φροντιστήρια, ακόμα και για τη λειτουργία των σχολείων μας. Δεν πάει άλλο να τρελαινόμαστε όλη μέρα μέσα σε ένα ατέλειωτο τρεχαλητό από το σπίτι στο σχολείο και μετά στο φροντιστήριο. Το μέλλον μας δεν χωράει στις ουρές της ανεργίας, στις ακριβές σπουδές και στη δουλειά χωρίς δικαιώματα. Η κατάσταση που ζούμε στο σπίτι είναι εκρηκτική, με τους γονείς μας να κοιτάνε κάθε μέρα τι θα κόψουν για να τα βγάλουμε πέρα», σημειώνουν μεταξύ άλλων.

Το Συντονιστικό Όργανο των μαθητών της Αθήνας σε ανακοίνωσή του τονίζει:
«Ούτε να σκεφτεί η κυβέρνηση και οι συνεργάτες της να καταθέσουν και να ψηφίσουν το απαράδεκτο νομοσχέδιό τους με το οποίο: θα μας βάζουν να δίνουμε περισσότερες εξετάσεις: Καταργούν τις ενδοσχολικές και ουσιαστικά βάζουν πανελλαδικές x 2. Δηλαδή να δίνουμε και πανελλαδικές και εξετάσεις ανά δήμο ή περιφέρεια με θέματα και δυσκολία πανελλαδικού επιπέδου, ακόμα και για να πάρουμε το απολυτήριο.
Θα μας φορτώνουν με περισσότερο άγχος, τρέξιμο και παπαγαλία αφού το ζητούμενο στο σχολείο που φτιάχνουν δεν θα είναι να πάρουμε γνώσεις, αλλά να μάθουμε τα SOS και να κυνηγάμε βαθμούς. Ήδη οι φροντιστηριάρχες τρίβουν τα χέρια τους και ευχαριστούν την κυβέρνηση που θα γεμίσει κι άλλο τα πορτοφόλια τους από τις τσέπες των γονιών μας. θα μας στερούν πολύτιμες γνώσεις για τη ζωή μας. Και επίσημα πια στόχος του σχολείου δεν θα είναι να μας δίνει τα εφόδια που χρειαζόμαστε για να γίνουμε ολοκληρωμένοι άνθρωποι άσχετα από το επάγγελμα που θα κάνουμε. Φτιάχνουν ένα σχολείο που και με τη βούλα του νόμου θα μας στερεί το δικαίωμα να μάθουμε όσα είναι χρήσιμα για τη ζωή μας και θα μας αντιμετωπίζει σαν μέσους όρους βαθμολογιών.

Θα μας βάζουν το μαχαίρι στο λαιμό για να πάρουμε σοβαρές αποφάσεις για τη ζωή μας από πιο νωρίς και με λιγότερες επιλογές. Και όλα αυτά σε ένα σχολείο που θα μας κοιτάει περισσότερο στην τσέπη».

Να σημειωθεί πως η σημερινή κινητοποίηση έρχεται μια βδομάδα μετά την εισβολή μαθητών που πρόσκεινται στην εξωκοινοβουλευτική αριστερά στο υπουργείο Παιδείας και στο γραφείο του Κώστα Γαβρογλου όπου είχαν έναν έντονο διάλογο μπροστά στις τηλεοπτικές κάμερες.
Τότε οι μαθητές ξεκαθάρισαν τις προθέσεις τους αναφορικά με τις αλλαγές που ετοιμάζει η κυβέρνηση για το Λύκειο σημειώνοντας πως αν δεν αποσυρθεί το επίμαχο νομοσχέδιο θα τους βρουν απέναντι τους με μαζικές κινητοποιήσεις και πορείες διαμαρτυρίας.
Μαθητικά συλλαλητήρια έχουν προγραμματιστεί για σήμερα και σε άλλες μεγάλες πόλεις της Ελλάδας.

Πηγή: protothema.gr

 

Η οξυδέρκεια των αστυνομικών του Τμήματος Συνοριακής Φύλαξης Ξάνθης οδήγησε στην εξιχνίαση μιας ακόμη υπόθεσης παράνομης κατακράτησης, από άλλους αλλοδαπούς που κρατούσαν φυλακισμένους παράτυπους μετανάστες ζητώντας λύτρα για να τους απελευθερώσουν.
Οι αστυνομικοί εντόπισαν στον σταθμό του ΚΤΕΛ Ξάνθης τρεις αλλοδαπούς και τους έκαναν έλεγχο στοιχείων. Τότε, εκείνοι κατήγγειλαν ότι δύο αλλοδαποί ηλικίας 41 και 36 χρόνων που τους είχαν φέρει παράνομα στην Ελλάδα τους είχαν κλειδώσει σε ένα οίκημα σε αγροτική περιοχή της Ξάνθης, ώσπου να στείλουν χρήματα οι συγγενείς τους από την πατρίδα τους.

Μόλις καταβλήθηκαν τα λύτρα, οι δράστες συνόδευσαν τους τρεις μη νόμιμους μετανάστες στα ΚΤΕΛ και τους προμήθευσαν με εισιτήρια για την Αθήνα. Οι αστυνομικοί κινητοποιήθηκαν άμεσα, εντόπισαν τους δυο αλλοδαπούς και τους συνέλαβαν. Ο εισαγγελέας και διευκόλυνση μεταφοράς Πλημμελειοδικών Ξάνθης τους άσκησε δίωξη για παράνομη κατακράτηση και για διευκόλυνση μεταφοράς μη νόμιμων μεταναστών στην ενδοχώρα.

Πηγή: protothema.gr