Τι έρχεται στο ασφαλιστικό το 2019
Το 2019 διαμορφώνει νέο τοπίο στο ασφαλιστικό που θα επηρεάσει χιλιάδες ασφαλισμένους.
Σε πρώτη προτεραιότητα μπαίνει η αύξηση του κατώτατου μισθού.
Οι τελικές αποφάσεις σχετικά με την αύξηση του κατώτατου μισθού μπαίνουν το δεύτερο 15ήμερο του Ιαανουαρίου στο υπουργικό συμβούλιο. Ουσιαστικά, θα οδηγηθούμε στην κατάργηση του υποκατώτατου, ενώ η απόφαση αυτή θα συμπαρασύρει και μια σειρά από επιδόματα και αμοιβές διαμορφώνοντας νέο τοπίο στις αποδοχές του ιδιωτικού τομέα. Μερικά παραδείγματα του νέου τοπίου μας δίνει το money-money.gr. Συγκεκριμένα: Η αύξηση του κατώτατου μισθού που σήμερα είναι 586,08 ευρώ μικτά για άγαμο, νεοπροσλαμβανόμενο χωρίς προϋπηρεσία και χωρίς ειδικότητα, αναμένεται να κλειδώσει κοντά στην περιοχή των 50 ευρώ, γεγονός που σημαίνει ποσοστιαία αύξηση κοντά στο 8% – 10%. Οι νέοι έως 25 ετών θα έχουν την μεγαλύτερη αύξηση, καθώς θα οδηγηθούν κατευθείαν στον νέο αυξημένο κατώτατο μισθό, καταγράφοντας βελτίωση των εισοδημάτων τους άνω του 15% – 20%. Η αύξηση θα συμπαρασύρει και τις αποδοχές όσων λαμβάνουν τα “παγωμένα” επιδόματα προϋπηρεσίας όπως επίσης και το επίδομα γάμου 10% λόγω υπαγωγής στην Εθνική Γενική Συλλογική Σύμβασης Εργασίας. Από την αύξηση θα επηρεαστούν σε σημαντικό βαθμό και οι αποδοχές όσων εργάζονται με μερική απασχόληση, εκτός κι αν εμπίπτουν σε κλαδική σύμβαση που ορίζει υψηλότερους μισθούς. Η αύξηση θα αγγίξει το επίδομα ανεργίας του ΟΑΕΔ, όπως και μια σειρά από άλλα επιδόματα και βοηθήματα του Οργανισμού, ενώ αναμένεται να συμπαρασύρει και τον μέσο μισθό, με θετική επίπτωση στη μείωση της μισθολογικής ανισότητας και στα ποσοστά φτώχειας.
Eπανυπολογισμός συντάξεων
Η εφαρμογή του επανυπολογισμού από το 2019 για δυο εκατομμύρια συνταξιούχους δημιουργεί στα χαρτιά νέο ποσό σύνταξης, το οποίο για την μεγάλη πλειοψηφία συμπληρώνεται με “επιπλέον ποσό”. Η κατάργηση των περικοπών, διασώζει τις αποδοχές για 1,4 εκατ. συνταξιούχους και προστατεύει τα ποσά που εισπράττουν σήμερα οι εν λόγω δικαιούχοι από κύριες συντάξεις, επικουρικές και συγκαταβαλόμενα οικογενειακά επιδόματα. Όλοι κινδύνευαν με μειώσεις έως και 18% επειδή η σύνταξή τους βγαίνει με τον νέο τρόπο υπολογισμού μικρότερη από αυτή που εισπράττουν σήμερα. Από την άλλη 620.000 συνταξιούχοι θα δουν σταδιακές αυξήσεις στις αποδοχές τους από το 2019, επειδή η νέα τους σύνταξη βγαίνει υψηλότερη από αυτή που εισπράττουν σήμερα. Αυτοί θα λάβουν την αύξηση που δικαιούνται σε 5 ετήσιες δόσεις, δηλαδή από το 2019 μέχρι και το 2023. Εκτός αναπροσαρμογής βρίσκονται εξαρχής οι 600.000 συνταξιούχοι του πρ. ΟΓΑ.
Επίσης, οι νέοι συνταξιούχοι που αποχώρησαν από 13 Μαίου 2016 έως 31 Δεκεμβρίου 2018 δικαιούνται τμήμα προσωπικής διαφοράς, το οποίο και διατηρούν για πάντα. Όσοι συνταξιοδοτούνται από 1/1/2019 και μετά δεν δικαιούνται προσωπική διαφορά αλλά μόνο την σύνταξή τους όπως αυτή υπολογίζεται με τον ν. Κατρούγκαλου.
Μείωση εισφορών
Καινούριος είναι και ο χάρτης των εισφορών από το 2019:
• Βάση υπολογισμού είναι το 100% του καθαρού φορολογητέου εισοδήματος συν τις καταβλητέες εισφορές του προηγούμενου έτους. Καταργείται δηλαδή η έκπτωση 15% που ίσχυε το 2018 στην βάση υπολογισμού.
• Ελεύθεροι επαγγελματίες και αυτοαπασχολούμενοι θα καταβάλλουν για κύρια σύνταξη το 13,33% έναντι του 20% του εισοδήματός τους. Αυτό σημαίνει πως το ετήσιο όφελος κυμαίνεται από 200 έως 4.690 ευρώ για όσους δηλώνουν εισόδημα από 7.500 ευρώ και πάνω.
• Διατηρείται η γενική ελάχιστη εισφορά υπέρ ΕΦΚΑ στο σημερινό ύψος, δηλαδή στο 20% του κατώτατου μισθού για ελεύθερους επαγγελματίες – αυτοαπασχολούμενους άνω 5ετίας και 20% επί του 70% του κατώτατου μισθού για αγρότες.
• Νέοι επιστήμονες που έχουν έως 5 έτη δραστηριότητας, θα έχουν ασφάλιστρο 13,33% αλλά διατηρούν την “υποκατώτατη” βάση υπολογισμού, δηλαδή το ελάχιστο τεκμαρτό εισόδημα στο 70% του κατώτατου μισθού.
• Για τους αγρότες το ποσοστό υπολογισμού της εισφοράς για κύρια σύνταξη ορίζεται το 2019 στο 12%, έναντι 18% που θα ίσχυε με το προηγούμενο καθεστώς και διαμορφώνεται μεταβατική περίοδος ως εξής: το 2020 στο 12,66%, το 2021 στο 13% και το 2022 στο 13,3%. Το ετήσιο όφελος ξεκινά από τα 195,96 ευρώ και φτάνει έως και τα 4.200 ευρώ.
• Το ποσοστό υπολογισμού της εισφοράς για υγεία παραμένει στο 6,95% ως ισχύει για όλους.
• Οι εκπτώσεις 5% – 50% συνεχίζουν να εφαρμόζονται για τους ασφαλισμένους του πρώην ΕΤΑΑ έως το 2021 αλλά στο άθροισμα εισφοράς κύριας σύνταξης και υγείας (εξαιρούνται οι εισφορές επικούρισης και εφάπαξ που δεν υπολογίζονται πλέον με βάση το εισόδημα).
• Ισχύουν αναδρομικά νέες μειωμένες εισφορές επικούρισης και εφάπαξ για 200.000 αυτοαπασχολούμενους – επιστήμονες. Η εισφορά για επικουρική υπολογίζεται στο 7% του νέου βασικού μισθού για όλους. Με βάση το σημερινό κατώτατο η εισφορά διαμορφώνεται στα 41,02 € . Αντίστοιχα η εισφορά για πρόνοια (εφάπαξ) ορίζεται σταθερή στο 4% του νέου βασικού μισθού για όλους. Με βάση το σημερινό κατώτατο διαμορφώνεται στα 23,44€. Οι 200.000 αυτοαπασχολούμενοι θα χρεωθούν αναδρομικά από 1/1/2017. Η εξόφληση θα γίνει σε 36 μηνιαίες δόσεις.
Νέο ασφαλιστικό καθεστώς για τους τίτλους κτήσης
Εισφορά 13,33% υπέρ ΕΦΚΑ αντί του 20% κλειδώνει και για τους τίτλους κτήσης. Η επίμαχη υπουργική απόφαση αναμένεται να δημοσιευτεί εντός του 2019, ώστε να κλείσει κάθε “τρύπα” εισφοροαποφυγής. Σύμφωνα με στελέχη του υπουργείου Εργασίας, στους τίτλους κτήσης θα επιβάλλονται εισφορές 13,33% υπέρ ΕΦΚΑ και 6,95% υπέρ ΕΟΠΥΥ. Υπενθυμίζεται πως μέχρι σήμερα οι τίτλοι κτήσης δεν εισφοροδοτούνται με το νέο σύστημα, καθώς για να ισχύσει η νομοθετική διάταξη που ψηφίστηκε τον Δεκέμβρη του 2017 πρέπει να εκδοθεί η σχετική υπουργική απόφαση.
Αλλαγές στο κόστος εξαγοράς πλασματικών ετών σε Δημόσιο και ιδιωτικό τομέα
Ανατροπές στο κόστος των πλασματικών ετών ασφάλισης φέρνει το 2019. Ειδικότερα το κόστος αυξάνεται για τους δημοσίους υπαλλήλους, ενώ μειώνεται για ελεύθερους επαγγελματίες, αγρότες και αυτοαπασχολούμενους.
Αναλυτικά, από 1/1/2019 συνεχίζεται η μεταβατική περίοδος αύξησης των ασφαλίστρων που πληρώνει το Δημόσιο στον ΕΦΚΑ για τους υπαλλήλους. Στο πλαίσιο αυτό διαμορφώνεται το 2019 στο 10% η εργοδοτική εισφορά ενώ η εργατική είναι στο 6,67%. Αυτό σημαίνει πως από 1/1/2019 το κόστος εξαγοράς επιβαρύνεται με συνέπεια να απαιτείται η καταβολή του 16,67% επί των συντάξιμων αποδοχών του υπαλλήλου ανά μήνα εξαγοράς. Το 2018 το κόστος είχε διαμορφωθεί στο 13,33% επί των συντάξιμων αποδοχών του υπαλλήλου το μήνα υποβολής της εξαγοράς. Η επιβάρυνση δηλαδή φτάνει στις 3,34 ποσοστιαίες μονάδες. Προσοχή, η εν λόγω αλλαγή στο κόστος δεν αφορά υπαλλήλους που ήδη έχουν υποβάλλει σχετική αίτηση εξαγοράς.
Νέο τοπίο διαμορφώνεται και στην εξαγορά πλασματικών ετών ασφάλισης για 1,5 εκατομμύριο μη μισθωτούς, δηλαδή ελεύθερους επαγγελματίες (πρ. ΟΑΕΕ), αυτοαπασχολούμενους – επιστήμονες (πρ. ΕΤΑΑ) και αγρότες (πρ. ΟΓΑ). Η μείωση του βασικού ασφαλίστρου για σύνταξη υπέρ ΕΦΚΑ από το 20% στο 13,33% παρασύρει και το κόστος των πλασματικών ετών ασφάλισης που μπορούν να εξαγοράσουν οι επιτηδευματίες προκειμένου να βγουν νωρίτερα στην σύνταξη. Αυτό σημαίνει πως εντός της 5ετίας 2019 – 2023 τουλάχιστον 100.000 μη μισθωτοί μπορούν να συνταξιοδοτηθούν έως και επτά χρόνια νωρίτερα από το γενικό όριο ηλικίας, κερδίζοντας από 360 ευρώ έως και 4.691 ευρώ για κάθε πλήρες πλασματικό έτος (12 μήνες) που αναγνωρίζουν.
Αλλαγές στα όρια ηλικίας από 1-1-2019.
Αύξηση των ορίων ηλικίας χιλιάδων ασφαλισμένων σε όλους τους φορείς κύριας ασφάλισης και το Δημόσιο έρχονται από 1η Ιανουαρίου 2019 στο πλαίσιο της μεγάλης μεταβατικής περιόδου που ξεκίνησε το 2015 και ολοκληρώνεται το 2022. Ανεπηρέαστοι από την νέα αύξηση των ορίων ηλικίας μένουν όσοι είχαν συμπληρώσει την 19η Αυγούστου 2015 και τις δύο αθροιστικά προϋποθέσεις συνταξιοδότησης, δηλαδή το όριο ηλικίας και τον απαιτούμενο χρόνο ασφάλισης. Μόνο αυτοί εξακολουθούν να έχουν τη δυνατότητα υποβολής της αίτησής τους οποτεδήποτε. Αντίθετα, η νέα αύξηση ορίων που έρχεται από 1/1/2019 επηρεάζει την ηλικία συνταξιοδότησης για όλους όσοι έχουν κατοχυρωμένο δικαίωμα σύνταξης με τα παλαιά όρια και μπορούν να αποχωρήσουν νωρίτερα από τα 62 ή τα 67 μέχρι και 31/12/2022. Ειδικότερα, τα νέα όρια αφορούν κυρίως συνταξιοδοτούμενους με 35ετία και 37ετία, γονείς στο δημόσιο ή το ΙΚΑ, υπάλληλοι με 33 έτη κ.α. Η αύξηση κυμαίνεται από 3 μήνες για τις 35ετίες, μέχρι και 1,6 έτη για τις μητέρες ανηλίκων με κατοχυρωμένο δικαίωμα το 2011 ή το 2012. Ειδικότερα :
Παράδειγμα 1
Δημόσιος υπάλληλος συμπληρώνει εντός του 2019 τα 35 χρόνια ασφάλισης και έχει γεννηθεί τον 2/1958. Καθώς συμπληρώνει το 2019 τις προϋποθέσεις συνταξιοδότησης το όριο ηλικίας για την περίπτωση του είναι το 60ο και 6 μήνες και μπορέι να αποχωρήσει μέσα στο 2019.
Παράδειγμα 2
Έμπορος κλείνει την επιχείρησή του τον Φεβρουάριο του 2019 και με εξαγορά πλασματικών ετών συμπλήρωσε 35ετία το 2012 ενώ έχει γεννηθεί τον 2/1957. Με συμπλήρωση των προϋποθέσεων επομένως το 2019 θα μπορεί να συνταξιοδοτηθεί σε ηλικία 61 ετών και 3 μηνών που έχει ήδη συμπληρώσει.
Παράδειγμα 3
Άνδρας ασφαλισμένος στο ΙΚΑ, γίνεται 58 ετών το 2019, συμπλήρωσε με εξαγορές 10.500 ημέρες ασφάλισης το 2011. Πλέον θα μπορεί να συνταξιοδοτηθεί αντί για τα 58 στα 60 και 6 μήνες με πλήρη σύνταξη που τα συμπληρώνει το 2020.
Συντάξεις χηρείας
Διορθώσεις στις ρυθμίσεις του νόμου Κατρούγκαλου για τις συντάξεις χηρείας έχουν προαναγγείλει για το 2019 αξιωματούχοι του υπουργείου Εργασίας. Υπενθυμίζεται πως το νέο καθεστώς προβλέπει όριο ηλικίας 55 ετών για την δικαίωση συντάξεων χηρείας δια βίου. Όσες χήρες είναι μικρότερες από 55 ετών και δεν έχουν ανήλικα παιδιά λαμβάνουν την σύνταξη χηρείας για μια 3ετία και μετά θα πρέπει να την χάσουν. Όσες είναι 52-55 ετών την στιγμή του θανάτου, δικαιούνται να λάβουν ξανά την σύνταξη όταν γίνουν 67. Δεδομένου ότι η ρύθμιση τέθηκε σε εφαρμογή για πρώτη φορά τον Μάιο του 2016, το πρώτο «ψαλίδι» για δικαιούχους που είναι μικρότεροι από 55 και χωρίς ανήλικα παιδιά πρέπει να μπει σε εφαρμογή τον Μάιο του 2019. Μπροστά σε αυτό το ενδεχόμενο, στελέχη του υπουργείου Εργασίας έχουν εκφράσει την επιθυμία να επανεξετάσουν το ισχύον καθεστώς.
Στο τραπέζι έχει βρεθεί σενάριο για αναστολή της περικοπής των συντάξεων χηρείας με “ρήτρα” ανεργίας. Αυτό σημαίνει πως θα μπορούσε, για παράδειγμα, να υπάρξει ρύθμιση η οποία θα αναστέλλει υπό προϋποθέσεις το μέτρο της περικοπής της σύνταξης λόγω ηλικιακού ορίου, έως ότου το ποσοστό της ανεργίας διαμορφωθεί κάτω από ένα συγκεκριμένο όριο. Στο επίκεντρο της νέας ρύθμισης βρίσκονται δυνητικά χιλιάδες δικαιούχοι που ήταν 52-55 ετών την στιγμή του θανάτου και δεν έχουν ανήλικα παιδιά ή παιδιά σπουδαστές.
Περικοπή και κατάργηση ΕΚΑΣ
Το 2019 είναι η τελευταία χρονιά κατά την οποία χορηγείται ΕΚΑΣ στο ύψος των 12 ευρώ το μήνα. Οι προυποθέσεις είναι ακριβώς ίδιες με το 2018 συνεπώς οι δικαιούχοι παραμένουν οι ίδιοι εκτός κι εάν έχει μεταβληθεί το εισόδημά τους. Το ΕΚΑΣ του 2019 λαμβάνουν όσοι έχουν συμπληρώσει τα 65, έχουν συνολικό καθαρό ετήσιο εισόδημα από συντάξεις (κύριες, επικουρικές και βοηθήματα καταβαλλόμενα σε χρήμα), μισθούς, ημερομίσθια και λοιπά επιδόματα έως 7.720 ευρώ, έχουν επίσης ετήσιο οικογενειακό εισόδημα έως 11.000 ευρώ και άθροισμα κύριας και επικουρικής σύνταξης τον Ιούνιο του 2018 έως 643 ευρώ.
Υπενθυμίζεται πως :
α) σε περιπτώσεις συνταξιούχων με ποσοστό αναπηρίας 80% και άνω που στερούνται πλήρως την παροχή του ΕΚΑΣ, χορηγείται έκτακτη μηνιαία οικονομική ενίσχυση ισόποση με την παροχή του ΕΚΑΣ 2019 που έχει απωλεσθεί.
β) σε περιπτώσεις συζύγων-συνταξιούχων που και οι δύο στερούνται πλήρως την παροχή του ΕΚΑΣ, χορηγείται έκτακτη μηνιαία οικονομική ενίσχυση στο σύζυγο με το μικρότερο ατομικό εισόδημα, ισόποση με την παροχή του ΕΚΑΣ 2019 που έχει απωλεσθεί.
γ) απαλλάσσονται πλήρως από τη συμμετοχή στη φαρμακευτική δαπάνη όλοι όσοι, στερούνται την παροχή ΕΚΑΣ μέχρι την τελική κατάργησή του. Το δικαιούμενο ποσό ΕΚΑΣ ισούται με τα 2/3 του πλήρες ποσού για τους συνταξιούχους:
Επιδότηση των εισφορών των νέων έως 24 ετών
Πρόγραμμα επιδότησης των ασφαλιστικών εισφορών για τους νέους μισθωτούς έως 25 ετών έρχεται από την 1/1/2019. Η επιδότηση θα φτάνει στο 6,66% επί των μεικτών αποδοχών του εργαζομένου και θα καλύπτει έτσι το 50% της εργοδοτικής εισφοράς για κύρια σύνταξη υπέρ ΕΦΚΑ, η οποία στο σύνολό της είναι 13,33%. Η επιδότηση αφορά τους μισθωτούς που εισπράττουν τον υποκατώτατο μισθό των 510 ευρώ και από τον Γενάρη αναμένεται να μεταβούν απευθείας στον νέο αυξημένο κατώτατο. Συνεπώς, η εν λόγω επιδότηση θα απορροφήσει ένα μέρος του μη μισθολογικού κόστους για μια ομάδα μισθωτών του ιδιωτικού τομέα που θα έχουν την μεγαλύτερη αύξηση, άνω του 15%. Η επιδότηση δεν επεκτείνεται στις συνεισπρατόμενες εισφορές (δηλαδή στο 7% για επικουρική, στο 7,10% για υγεία – ΕΟΠΥΥ και στο 6,96% για ΟΑΕΔ-ΟΕΕ-ΟΕΚ. Το πρόγραμμα κοστολογείται για το 2019 στα 51 εκ. ευρώ.
Πηγή: aftodioikisi.gr
Μεγάλη ταλαιπωρία στο «Μακεδονία»: Αντί για Θεσσαλονίκη, προσγειώθηκαν... Ρουμανία
Απίστευτη ταλαιπωρία για επιβάτες στο αεροδρόμιο «Μακεδονία».
Από το βράδυ της Παρασκευής, όχι λόγω του χιονιά και της κακοκαιρίας, αλλά εξαιτίας της χαμηλής νέφωσης, τουλάχιστον δέκα πτήσεις αντιμετώπισαν προβλήματα, καθώς με απόφαση της Ryanair και των πιλότων των αεροσκαφών δεν επιχειρήθηκε προσγείωση στον αερολιμένα της Θεσσαλονίκης, με αποτέλεσμα να υπάρξει μεγάλη σύγχυση. Οι πτήσεις ήταν από Λάρνακα, Αθήνα, από Ηράκλειο, Άμστερνταμ και από Λονδίνο.
Περίπου 201 επιβάτες μιας πτήσης από το Λονδίνο, αντί της Θεσσαλονίκης βρέθηκαν στην Τιμισοάρα της Ρουμανίας, με το αεροπλάνο αμέσως μετά να αναχωρεί και την εταιρεία να ανακοινώνει ότι θα δρομολογήσει λεωφορεία για να μεταφέρει τους επιβάτες στην Θεσσαλονίκη.
Οι επιβάτες, μεταξύ των οποίων μητέρες με μωρά και ηλικιωμένοι, βρίσκονται ήδη πάνω από δέκα ώρες στην αίθουσα παραλαβής αποσκευών του αερολιμένα στην Τιμισοάρα, χωρίς φαγητό και νερό, καθώς δεν υπάρχει άλλος χώρος να φιλοξενηθούν μέχρι να αναχωρήσουν για την Ελλάδα οδικώς, για ένα ταξίδι πολλών ωρών σε χιονισμένους και παγωμένους δρόμους.
Σύμφωνα με πληροφορίες, άλλη μια πτήση προσγειώθηκε στην Σόφια και επιβάτες μεταφέρθηκαν οδικώς στην Θεσσαλονίκη, ενώ πληροφορίες αναφέρουν ότι άλλες πτήσεις προσγειώθηκαν στην Αθήνα ή περιφερειακά αεροδρόμια.
Αρκετές ώρες μετά, λίγα λεπτά μετά τις 10 το πρωί του Σαββάτου, σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, πτήση της Aegean σπεύδει να παραλάβει τους εγκλωβισμένους επιβάτες στη Ρουμανία. Η πτήση θα αναχωρήσει από την Αθήνα στις 12.30 μετά το μεσημέρι για να παραλάβει τους επιβάτες από το ρουμανικό αεροδρόμιο, και αναμένεται να αναχωρήσει από την Τιμισοάρα στις 15.00 ώρα Ελλάδας με προορισμό τη Θεσσαλονίκη.
«Μας πέταξαν στο αεροδρόμιο. Μας είπαν στην αρχή να μην βγούμε από το αεροσκάφος, μετά να βγούμε. Δεν έχουμε καμία ακριβή υπεύθυνη ενημέρωση. Στις προσπάθειες που κάναμε να επικοινωνήσουμε με την πρεσβεία, τα περισσότερα τηλέφωνα δεν λειτουργούσαν. Κάποια στιγμή μας απάντησαν ότι δεν είναι δική τους αρμοδιότητα, παρά μόνο αν έχουν χαθεί ταξιδιωτικά έγγραφα», κατήγγειλε στον ΣΚΑΪ ένας από τους επιβάτες, ο κ. Καλαμάρας. «Δεν υπάρχει κάτι να φάμε. Δεν μας έχουν δώσει ένα ποτήρι νερό. Κάποιοι πήραν το λεωφορείο σε αυτές τις τραγικές καιρικές συνθήκες», συμπλήρωσε.
Περίπου οι μισοί από τους επιβάτες μπήκαν στα λεωφορεία που διέθεσε η εταιρεία, προκειμένου να πάνε οδικώς στη Θεσσαλονίκη. Ομως, σύμφωνα με τις καταγγελίες, ένα από αυτά δεν έχει θέρμανση! «Είμαστε εγκλωβισμένοι εδώ και περιμένουμε. Οι μισοί έφυγαν με λεωφορεία που διέθεσε η εταιρεία μετά από πίεση. Λεωφορεία που δεν έχουν ούτε θέρμανση, τουλάχιστον στο ένα από τα δύο. Περίπου 100 έχουν μείνει εδώ, ανάμεσά τους κάποια μικρά παιδιά», δήλωσε στον ΣΚΑΪ από την πλευρά της η κ. Δραγασίδου, επιβάτης της ίδιας πτήσης.
Σήμερα, πρωί του Σαββάτου, λίγο πριν από τις 8:00, πρόσφεραν στους επιβάτες τη δυνατότητα να πάνε σε ξενοδοχείο. «Ηρθε η αστυνομία του αεροδρομίου και μας είπε ότι η εταιρεία μας προσφέρει ξενοδοχείο, κάτι που αρνηθήκαμε γιατί το χρειαζόμασταν χθες το βράδυ, όχι σήμερα το πρωί», δήλωσε η κ. Ταυρίδου, που ήταν στην ίδια πτήση.
Fraport: Είναι απόφαση της αεροπορικής εταιρείας
Η πτήση που προσγειώθηκε τελικά στην Τιμισοάρα δεν ήταν η μοναδική που δεν προσγειώθηκε στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» εξαιτίας των καιρικών συνθηκών. Ο εκπρόσωπος της Fraport, κ. Παπάζογλου, τόνισε ότι αυτό έγινε εξαιτίας του χρόνιου προβλήματος που αντιμετωπίζει το αεροδρόμιο εξαιτίας της χαμηλής νέφωσης. Οσο για την απόφαση να κατευθυνθεί η πτήση στην Τιμισοάρα, υπογράμμισε ότι πρόκειται για απόφαση της αεροπορικής εταιρείας.
«Όποτε υπάρχει χαμηλή νέφωση και ο πιλότος αποφασίζει ότι δεν επιθυμεί να προσεγγίσει το αεροδρόμιο, είναι απόφαση αποκλειστικά και μόνο της εταιρείας το αεροδρόμιο που επιθυμεί να προσεγγίσει και ουδείς μπορεί να παρέμβει στην απόφαση αυτή. Είναι θέμα που αφορά αποκλειστικά την πολιτική στρατηγική της εταιρείας που προφανώς έχει μια κατάσταση με εναλλακτικές λύσεις».
Σύμφωνα με εκπρόσωπο της Fraport Greece, το αεροδρόμιο βρίσκεται σε πλήρη ετοιμότητα και βρίσκονται σε εξέλιξη όλες οι απαιτούμενες διαδικασίες αποχιονισμού και αποπαγοποίησης για την ομαλή λειτουργία του αερολιμένα.
«Αλαλούμ» με τις πτήσεις στο αεροδρόμιο «Μακεδονία»
Μόνο την τελευταία ώρα έχουν ακυρωθεί οι αφίξεις της Ολυμπιακής (OA571) από Ηράκλειο και της EasyJet από το Βερολίνο (EZY4601), ενώ καταγράφονται καθυστερήσεις της τάξης των δυο ωρών σε πτήσεις της Ryanair (FR018) από Αθήνα, της SAS (SKI907) από Στοκχόλμη και της Transavia (HV5807) από Αμστερνταμ.
Πηγή: protothema.gr
Ο «Άγιος Βασίλης» διέρρηξε σπίτι στη Μεσσηνία
O αγαπημένος Άγιος των παιδιών που τρύπωσε στο σπίτι ενός ζευγαριού.
Για μια στιγμή, μέσα στον ύπνο τους, πίστεψαν ότι ο Άγιος Βασίλης όχι μόνο είναι υπαρκτός, αλλά τους είχε επισκεφτεί κιόλας! Όμως, ο αγαπημένος Άγιος των παιδιών που τρύπωσε στο σπίτι ενός ζευγαριού στη Μικρή Μαντίνεια της Μεσσηνιακής Μάνης δεν έφερε δώρα, αλλά… πήρε!
Ο μασκαρεμένος σε Άγιο Βασίλη κακοποιός φορούσε κουκούλα και είχε μαζί του τέσσερα… «ξωτικά», επίσης με καλυμμένα χαρακτηριστικά! Μια μπαλκονόπορτα που είχε ξεχαστεί ανασφάλιστη τους είχε δώσει πρόσβαση στο εσωτερικό του σπιτιού όπου τρύπωσαν χωρίς να κάνουν θόρυβο και ερεύνησαν με την ησυχία τους όλα τα δωμάτια.
Όταν έφτασαν στην κρεβατοκάμαρα, το ζευγάρι ξύπνησε και αντίκρισε έκπληκτο τον… Άι Βασίλη να ψάχνει τα συρτάρια! Οι εισβολείς δεν πείραξαν τους ενοίκους, αλλά έφυγαν βιαστικά έχοντας ήδη αρπάξει μικρό χρηματικό ποσό, έναν χρυσό σταυρό με αλυσίδα και τα κινητά τους, ενώ ξήλωσαν πήραν και την σταθερή συσκευή του τηλεφώνου. Όπως αναφέρει ο ιδιοκτήτης του σπιτιού αναγκάστηκε να βγει στο δρόμο και να σταματήσει έναν περαστικό οδηγό για να του ζητήσει να ειδοποιήσει την Αστυνομία!
Πηγή: protothema.gr
Kυκλοφοριακές συνθήκες που επικρατούν στη Περιφέρεια
Η Γενική Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση Δυτικής Ελλάδας ενημερώνει τους πολίτες ότι στο οδικό δίκτυο της Περιφέρειας μας, λόγω των δυσμενών καιρικών συνθηκών επικρατούν οι παρακάτω κυκλοφοριακές συνθήκες:
Δ/ΝΣΗ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ |
ΣΗΜΕΙΟ ΟΔΙΚΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ |
ΕΠΙΚΡΑΤΟΥΣΑ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ |
|
|
|
|
|||
ΑΧΑΪΑΣ |
Στην Ε.Ο. Καλαβρύτων – Διακόπτου (Μέσω Ι.Μ.Μ. Σπηλαίου)
Στην Ε.Ο. Καλαβρύτων – Πατρών (Μεσω Χαλανδριτσας)
Στην Ε.Ο. Καλαβρύτων – Κλειτορίας (Μέσω Πριολιθου)
Στην Ε.Ο. Καλαβρύτων – Χιον. Κέντρου
Στην Ε.Ο. Καλαβρύτων – Κλειτοριας (Μέσω Λούσων)
Στην Ε.Ο. Καλαβρύτων – Αιγίου (Μέσω Πτέρης)
Ε.Ο. Αιγίου - Καλαβρύτων (μέσω Πτέρης) από την χ/θ 11.000 (Πυργάκι)
|
Απαραίτητη η Χρήση αντιολισθητικών αλυσίδων λόγω χιονόπτωσης.
|
|
|
Τ.Κ. Περιστέρας με το χιονοδρομικό κέντρο Καλαβρύτων |
.
Διακοπή κυκλοφορίας λόγω χιονόπτωσης
|
|
||
Ε.Ο. Πούντας-Καλαβρύτων από την χ/θ 10.000
Ε.Ο. Ακράτας-Ζαρούχλας
Ε.Ο. Αιγείρας-Περιθωρίου
|
Απαραίτητη η Χρήση αντιολισθητικών αλυσίδων λόγω χιονόπτωσης.
|
|
||
Ε.Ο. Κλειτορίας–Αρόανιας έως και Ψωφίδα (μέσω αυχένα Πριόλιθου)
Ε.Ο. Κλειτορίας–Γκούρας (μέσω Λυκουριάς)
|
Απαραίτητη η Χρήση αντιολισθητικών αλυσίδων λόγω χιονόπτωσης. |
|
||
Δημοτικά Διαμερίσματα Λεόντειου , Δεμέστιχα, Ρακίτα, Βετέικα, καθώς και Δ.Δ. Μίχα , Λακκώματα, Ελληνικό, Δροσιά, Καλέντζι |
Απαραίτητη η Χρήση αντιολισθητικών αλυσίδων λόγω χιονόπτωσης. |
|
||
ΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ |
2 χλμ ΕΠ.ΟΔ. Εμπεσού-Αυλάκι
20-52 χλμ E.O. Αγρινίου-Καρπενησίου
10 - 25 χλμ ΕΠ. ΟΔ. Αμφιλοχίας-Εμπεσού
Επαρχ. Οδός Γέφυρα Βέργας-Πετρώνα-Αλευράδα-Γέφυρα Τατάρνας από (3 χλμ.) Γέφυρα Βέργας έως Γέφυρα Τατάρνας
Επαρχ. Οδό Αγρινίου-Εμπεσού από (55 χλμ.) οικισμό Ποταμιά Σταθά προς Παλαιό Σταθά
Επαρχ. Οδός Αγρινίου- Εμπεσού-Άρτας από Πατιόπουλο (73 χλμ.) -Χρυσοπηγή (80 χλμ.) έως Καθαροβούνι (93 χλμ.)
Επαρχ. Οδός Εμπεσού-Περδικακίου-Αυλακίου από 2χλμ. Εμπεσού έως 38 χλμ. (Αυλάκι)
Επαρχ. Οδός Νέου Χαλκιόπουλου-Π. Χαλκιόπουλου-Τρικλίνου-Γέφυρας Τατάρνας από (3 χλμ.) Παλιό Χαλκιόπουλο έως (15 χλμ.) Τρίκλινο και (21χλμ.) Γέφυρα Τατάρνας
1χλμ έως το 18 χλμ της Ε.Ο. Καλλιθέας –Προυσού.
ΕΠ.ΟΔ. Θέρμου-Δρυμώνα
Θέρμου-Διασελάκι-Πέρκου, ειδικότερα από το 13οχλμ εως και την τ.κ. Πέρκου
Θέρμου- Χαλικίου, ειδικότερα από το 13οχλμ έως και την τ.κ. Χαλικίου
Θέρμου- Κόνισκας, ειδικότερα από το 10οχλμ έως και την τ.κ. Κόνισκας,
Επαρχ. Οδός Θέρμου-Αργυρού Πηγαδίου, ειδικότερα από το 13οχλμ εως και την τ.κ. Αργυρού Πηγαδίου
|
Απαραίτητη η Χρήση αντιολισθητικών αλυσίδων λόγω χιονόπτωσης
|
|
|
ΑΙΤΩΛΙΑΣ |
Επαρχιακή οδός Μεσολογγίου – Κερασόβου από Τ.Κ. Άνω Μουσούρων – Τ.Κ. Ελληνικών – Τ.Κ. Κερασόβου
Επαρχιακή οδός Ναυπάκτου –Πλατάνου από Τ.Κ. Παλαιοπύργου – Τ.Κ. Πλατάνου
Επαρχιακή οδός Ναυπάκτου-Άνω Χώρας πάνω από τα 500 μέτρα υψόμετρο
Επαρχιακή οδός Ναυπάκτου –Πλατάνου Από το ύψος του Τ.Κ. Πλατάνου και άνω –Τ.Κ. Αγ. Δημητρίου –Τ.Κ. Κλεπάς Τ.Κ. Αράχωβας - Ψήλος Σταυρός
Επαρχιακή οδός Ναυπάκτου-Άνω Χώρας-Κρυονερίων από Τ.Κ. Λιμνίτσας-Τ.Κ. Άνω Χώρας – Τ.Κ. Κρυονερίων Τ.Κ. Περδικόβρυσης Τ.Κ. Αμπελακιότησας
Επαρχιακή Οδός Ναυπάκτου- Γραμμένης Οξιάς Τ.Κ. Ελατόβρυσης
Από Τ.Κ. Παλαιόπυργου προς Τ.Κ. Ελευθέριανης
Από Τ.Κ. Αράχωβας
Από 9ο έως 12ο χιλ.Ν.Ε.Ο. Αντιρρίου Ιωαννίνων προς Τ.Κ. Λιβαδακίου |
Απαραίτητη η Χρήση αντιολισθητικών αλυσίδων λόγω χιονόπτωσης
|
|
|
Επαρχιακή Οδός Ναυπάκτου- Γραμμένης Οξιάς Από Τ.Κ. Ελατόβρυσης, Τ.Κ. Λεύκας, Τ.Κ. Καλλονής, Τ.Κ. Κυδωνιά, Τ.Κ. Γραμμένης Οξιάς, Τ.Κ. Μανδρινής
Από Τ.Κ. Πιτσιναίικα προς Τ.Κ Ρηγανίου |
Διακοπή κυκλοφορίας λόγω χιονόπτωσης
|
|
||
ΗΛΕΙΑΣ |
5ο χιλ της Επαρχιακής Οδού Ανδρίτσαινας - Επικούρειο Απόλλωνα από την διασταύρωση Δ.Δ. Σκληρού Δήμου Οιχαλίας Μεσσηνίας έως Δ.Δ. Αμπέλιωνας Δήμου Οιχαλίας Μεσσηνίας. |
Απαραίτητη η Xρήση αντιολισθιτικών αλυσίδων λόγω παγετού και χιονόπτωσης. |
|
|
Παρακαλούνται όλοι οι οδηγοί που κινούνται στο οδικό δίκτυο της περιφέρειας μας να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί στα σημεία που επικρατούν δυσμενείς καιρικές συνθήκες, να τηρούν τα σήματα κυκλοφορίας και να συμμορφώνονται με τις υποδείξεις των τροχονόμων.
Επιπλέον, υπενθυμίζεται στους οδηγούς και στους χρήστες του οδικού δικτύου, οι παρακάτω χρηστικές συμβουλές:
Φροντίζω το όχημά μου να έχει αντιολισθητικές αλυσίδες.
Χρησιμοποιώ πάντα τις αντιολισθητικές αλυσίδες, όπου υπάρχουν ειδικές συνθήκες κυκλοφορίας (παγετός, κ.λπ.).
Φορώ πάντα τη ζώνη ασφαλείας.
Ενημερώνομαι για τον καιρό και την κατάσταση του οδικού δικτύου πριν ξεκινήσω.
Ελέγχω την καλή λειτουργία των συστημάτων του αυτοκινήτου μου.
Φροντίζω ώστε να είναι εφοδιασμένο το αυτοκίνητο με αρκετά καύσιμα.
Μειώνω ταχύτητα και να αφήνω αρκετή απόσταση από το προπορευόμενο όχημα για να μπορώ να σταματήσω με ασφάλεια.
Δε φρενάρω απότομα γιατί υπάρχει κίνδυνος να εκτραπώ της πορείας μου. Με τον ίδιο τρόπο να λειτουργώ και όταν πρόκειται να επιταχύνω ή να στρίψω.
Έχω αναμμένα τα φώτα πορείας για να γίνομαι πιο εύκολα αντιληπτός, ιδιαίτερα όπου δεν υπάρχει μεγάλη ορατότητα.
Διατηρώ τα φώτα και τους υαλοκαθαριστήρες του οχήματός μου πάντα καθαρούς.
Οδηγώ με χαμηλή ταχύτητα για να έχω τη δυνατότητα ελέγχου του οχήματός μου.
Είμαι ιδιαίτερα προσεκτικός όταν διασχίζω γέφυρες, ανισόπεδες διαβάσεις και δρόμους που δεν είναι πολυσύχναστοι.
Αν οδηγώ σε επαρχιακό δρόμο, αποφεύγω τους χιονισμένους χωματόδρομους.
Έχω στο νου μου ότι ενδεχομένως χρειαστεί πολύ μεγαλύτερος χρόνος για να ακινητοποιήσω το όχημά μου όταν οδηγώ σε παγωμένο δρόμο.
Εάν ακινητοποιηθεί το όχημά μου:
Δεν προσπαθώ να «γκαζώσω» για να απεγκλωβιστώ, γιατί οι τροχοί κινδυνεύουν να εισχωρήσουν ακόμα πιο βαθιά ειδικά σε πολύ χιονισμένα σημεία.
Μετακινώ δεξιά και αριστερά τους τροχούς μερικές φορές προκειμένου να διώξω το χιόνι από τους τροχούς.
Ειδοποιώ αμέσως τις αστυνομικές αρχές.
Παραμένω στο αυτοκίνητό μου και να ανάβω τη μηχανή για 10 λεπτά ανά ώρα, ελέγχοντας ότι η εξάτμιση είναι καθαρή από χιόνι.
Σε περίπτωση που μετακινούμαι εκτός πόλεως:
Φροντίζω, πριν ξεκινήσω, να ενημερωθώ για τον καιρό και την κατάσταση του οδικού δικτύου.
Προγραμματίζω το ταξίδι μου, έτσι ώστε να μη συμπέσει με την αιχμή των καιρικών φαινομένων.
Ελέγχω την καλή λειτουργία των συστημάτων του αυτοκινήτου μου.
Βεβαιώνομαι ότι το ρεζερβουάρ του αυτοκινήτου μου είναι γεμάτο καύσιμα.
Φροντίζω να έχω μαζί μου κουτί πρώτων βοηθειών.
Σε περίπτωση που μετακινούμαι μέσα στην πόλη:
Προτιμώ τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.
Κινούμαι με ιδιαίτερη προσοχή και ακολουθώ τις υποδείξεις των Τροχονόμων.
Αποφεύγω τις άσκοπες μετακινήσεις.
Γραφείο Τύπου Αστ. Δ/νσης Περ. Δυτικής Ελλάδας
Καταγγελία από τη Βόνιτσα: "Δεν μπορούμε να πλησιάσουμε τις στάνες μας λόγω χιονιού!"
Άνιση μεταχείριση και για το καθαρισμό από τα χιόνια των αγροτικών δρόμων που άνοιξαν τα εκχιονιστικά του Δήμου Ακτίου Βόνιτσας, καταγγέλει ο κάτοικος Θυρρείου κ. Θεόδωρος Μπακατσέλος.
Όπως σημειώνει ο κτηνοτρόφος σήμερα τα εκχιονιστικά του Δήμου Ακτίου Βόνιτσας καθάρισαν ορισμένους συγκεκριμένους δρόμους στα Ακαρνανικά, ενώ για το δρόμο στη στάνη του όπου έχει 250 πρόβατα και βρίσκονται αποκλεισμένα στο βουνό κανείς δεν συγκινείται.
Ο Δήμος και ο Πρόεδρος της Τοπικής κοινότητας πρέπει να βοηθήσουν χωρίς εξαιρέσεις όλους τους κτηνοτρόφους που δεν μπορούν να μεταφέρουν τροφές στα ζωντανά στις στάνες γιατί αν συνεχιστεί η κακοκαιρία και η αδιαφορία των αρμοδίων, δεν θα μείνει κανένα ζωντανό.
Μήπως πρέπει ο δήμος να καθαρίσει όλους τους δρόμους από τα χιόνια προς τις στάνες, χωρίς εξαιρέσεις, προκειμένου να μεταφέρουν τροφή για τα ζώα......
Πηγή: xiromeronews.blogspot.com
Σε εξέλιξη τα έντονα καιρικά φαινόμενα – Συνεχίζονται οι χιονοπτώσεις στα ορεινά
Στο μέτωπο της κακοκαιρίας, στην ορεινή Ναυπακτία, βρέθηκε σήμερα η Αντιπεριφερειάρχης Αιτωλοακαρνανίας κ. Χριστίνα Σταρακά όπου μαζί με τον πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Ναυπακτίας κ. Θωμά Κοτρωνιά συμμετείχαν στον συντονισμό των προσπαθειών για την βελτίωση της κατάστασης και την αντιμετώπιση των προβλημάτων που προκάλεσε το κύμα κακοκαιρίας που πλήττει τις ορεινές και ημιορεινές περιοχές του νομού. Συγκεκριμένα η κ. Σταρακά και ο κ. Κοτρωνιάς μετέβησαν σε περιοχές της ορεινής Ναυπακτίας ,όπου σημειώνονται τα περισσότερα προβλήματα λόγω της σφοδρότητας και της διάρκειας των φαινομένων τα οποία συνεχίζονται και είχαν ιδία άποψη για τη φύση και το μέγεθος των προβλημάτων αυτών. Περιφέρεια και Δήμος δίνουν πραγματική μάχη για να κρατήσουν το κεντρικό επαρχιακό και οδικό δίκτυο ανοικτό.
Ο κυριότερος όγκος των προβλημάτων επικεντρώνεται σε περιοχές της ορεινής Ναυπακτίας και συγκεκριμένα στην Επαρχιακή Οδό Ναυπάκτου – Γραμμένης Οξυάς και συγκεκριμένα στις Τ.Κ. Ελατόβρυσης, Λεύκας, Καλλονής, Κυδωνιάς, Γραμμένης Οξυάς και Μανδρινής καθώς και στις Τ.Κ. Παλαιόπυργου, Ελευθέριανης, Αράχωβας και Λιβαδακίου, όπου εντείνονται οι προσπάθειες για την αποκατάσταση της κυκλοφορίας από τον μηχανολογικό εξοπλισμό της Περιφέρειας, τα μισθωμένα μηχανήματα καθώς και τα μηχανήματα του Δήμου Ναυπακτίας.
Προβλήματα επίσης υπάρχουν στην Ε.Ο. Καλλιθέα – Προυσού καθώς και στο Ε.Ο Αγρινίου –Καρπενησίου από το ύψος της ΤΚ Ποταμούλας μέχρι τα όρια νομού όπου επιχειρούν μηχανήματα της Περιφέρειας καθώς και μισθωμένα ενώ γίνεται και ρίψη αλατιού. Τέλος στην Ε.Ο Εμπεσού – Περδικάκι –Αυλάκι επιχειρεί μισθωμένο μηχάνημα για τον καθαρισμό του επαρχιακού δικτύου.
Σημαντικό είναι να τονιστεί ότι η κυκλοφορία των οχημάτων στα προαναφερόμενα οδικά τμήματα καθώς και σε πολλές ορεινές και ημιορεινές περιοχές που υπάγονται στους Δήμους Αγρινίου, Θέρμου και Αμφιλοχίας διεξάγεται μόνο με αντιολισθητικές αλυσίδες ενώ οι οδηγοί θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεχτικοί.
Η Αντιπεριφερειάρχης δήλωσε σχετικά : « Προτεραιότητα μας είναι να κρατηθεί το εθνικό και επαρχιακό δίκτυο ανοικτό. Είναι μια δύσκολη νύχτα και πασχίζουμε με όλες μας τις δυνάμεις για το καλύτερο δυνατό».
Διπλώματα οδήγησης: Νέα πενθήμερη αποχή των εξεταστών
Το Δ.Σ. της ΟΣΥΑΠΕ, με ανακοίνωση του και λαμβάνοντας υπόψη τη συνέχιση της ίδιας κατάστασης παρά τις κυβερνητικές δηλώσεις και της μη πληρωμής των δεδουλευμένων των συναδέλφων εξεταστών οδήγησης υποψηφίων οδηγών, προκηρύσσει κατ’ εξουσιοδότηση του Γενικού Συμβουλίου της Ομοσπονδίας και σύμφωνα με τις αρμοδιότητες που απορρέουν από τα άρθρα 13 και 17 του καταστατικού, νέα πενθήμερη ΑΠΟΧΗ από το έργο των εξετάσεων των υποψηφίων οδηγών και οδηγών, από 7/1/2019 έως και 11/1/2019, είτε αυτές προγραμματίζονται εντός, είτε εκτός ωραρίου εργασίας.
Συγκεκριμένα, η ΟΣΥΑΠΕ στην ανακοίνωση της, σημειώνει:
Οι όποιες αποφάσεις Περιφερειαρχών (Περιφερειάρχη Αττικής κ.α.) για διενέργεια εξετάσεων εντός ωραρίου εργασίας όχι μόνο δεν επιλύουν τα υπαρκτά προβλήματα, αλλά επιφορτίζουν υπαλλήλους και υπηρεσίες και με νέα.
Η ΑΠΟΧΗ αφορά όλους τους υπαλλήλους των Περιφερειών της χώρας, που είναι ενταγμένοι στα Μητρώα Εξεταστών υποψηφίων οδηγών και ως εκ τούτου καλύπτονται συνδικαλιστικά από την ΟΣΥΑΠΕ, η οποία σύμφωνα με τα άρθρα 2, 3 και 4 του καταστατικού της έχει μέλη τους Συλλόγους των υπαλλήλων των ΟΤΑ β΄βαθμού και οργανώνει και καθοδηγεί αγώνες, για την κατοχύρωση και διεύρυνση των κατακτήσεων όσων υπηρετούν στις Περιφέρειες της χώρας.
Για την απόφαση αυτή έχουμε συνεκτιμήσει τους παρακάτω παράγοντες, που συνεχίζουν να υφίστανται παρά τις οκτώ εβδομάδες συνεχούς αποχής από το εξεταστικό έργο και ιδιαίτερα:
Ότι δεν έχει καταβληθεί η αποζημίωση στους εξεταστές υποψηφίων οδηγών, που διενήργησαν εξετάσεις υποψηφίων οδηγών εκτός ωραρίου εργασίας, από 1/5/2018, έως και 28/9/2018.
Την λήξη από την 30η Απριλίου 2018 της πρόβλεψης, από την ισχύουσα νομοθεσία (άρθρο 219 του ν.4512/2018) χορήγησης σχετικής αποζημίωσης στους υπαλλήλους – εξεταστές, για την παροχή του έργου των εξετάσεων εκτός ωραρίου εργασίας.
Τη λήξη της προβλεπόμενης παράτασης της προθεσμίας από την 30η Απριλίου 2018, σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου δεύτερου του ν. 4402/2016 και τη μη νομοθέτηση νέας ρύθμισης για ένταξη του έργου της δοκιμασίας προσόντων και συμπεριφοράς υποψηφίων οδηγών εκτός του ωραρίου εργασίας των δημοσίων υπηρεσιών.
Την κατάργηση της αποζημίωσης των υπαλλήλων, που εκτελούν το λεγόμενο «βοηθητικό έργο» των εξετάσεων.
Τη μη τροποποίηση μέχρι τώρα του ν. 4354/2015, με τον οποίο καταργήθηκε η αποζημίωση των υπαλλήλων, που εκτελούν το έργο εξέτασης προσόντων και συμπεριφοράς υποψηφίων οδηγών.
Το γεγονός ότι οι εξετάσεις οδήγησης αποτελούν συγκεκριμένο – αυτοτελές έργο, το οποίο υλοποιείται από εργαζόμενους, που κατά το ωράριο εργασίας τους εργάζονται και εκτελούν τις αρμοδιότητες των υπηρεσιών που υπηρετούν (Δ/νσεις Μεταφορών κυρίως, αλλά και άλλες).
Τη συνεχιζόμενη υποστελέχωση των Δ/νσεων Μεταφορών & Επικοινωνιών σε όλες τις Περιφερειακές Ενότητες της χώρας, που καθιστά αδύνατη την ένταξη του έργου των εξετάσεων υποψηφίων οδηγών εντός του ωραρίου εργασίας των δημοσίων υπηρεσιών, σύμφωνα με τους σχεδιασμούς του Υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών. Οι οποιοιδήποτε σχεδιασμοί για εξετάσεις εντός ωραρίου εργασίας αποτελούν σχεδιασμούς που δεν παίρνουν υπόψη τους την τραγική υποστελέχωση των υπηρεσιών, ούτε τα υπαρκτά προβλήματα μετακίνησης των υπαλλήλων σε χώρους εκτός των υπηρεσιών τους.
Τη διατήρηση ενός διάτρητου και αναχρονιστικού νομικού πλαισίου που απέχει πολύ από την ουσιαστική αξιολόγηση των υποψηφίων οδηγών και την οδική ασφάλεια. Σε αυτή την κατεύθυνση εντάσσεται και η υπ’ αριθ. πρωτ. Α3/64720/6117/30-8-2018 Απόφαση του Υπουργείου Μεταφορών με την οποία καθορίζεται η διαδικασία για την ανανέωση κατηγοριών άδειας οδήγησης οδηγών μετά τη συμπλήρωση της ηλικίας των εβδομήντα τεσσάρων (74) ετών, με την οποία υποχρεούνται για να ανανεώσουν την άδεια οδήγησής τους να πληρώσουν και να περάσουν και από πρακτική εξέταση οδήγησης, με οποιοδήποτε όχημα χωρίς την παρουσία εκπαιδευτή, χωρίς να προβλέπεται πως θα αποτρέπεται κάποιο ατύχημα και ποιες οι ενδεχόμενες ποινικές – αστικές ευθύνες του εξεταστή στην περίπτωση μη αποτροπής του.
Τη στάση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, που παρά τα όσα αναφέρει, αρνείται κάθε διάλογο και ενημέρωση για το σχεδιασμό και την εφαρμογή συστήματος εξέτασης προσόντων και συμπεριφοράς υποψηφίων οδηγών, που να αντιμετωπίζει υπαρκτά προβλήματα, να διασφαλίζει τον δημόσιο χαρακτήρα και να υπηρετεί την οδική ασφάλεια, με αξιοπιστία και διαφάνεια, χωρίς να συγκαλύπτει έκνομες ενέργειες και να αφήνει έκθετους τους συναδέλφους, που εργάζονται με συνέπεια και ευσυνειδησία.
Την αντίθεσή μας στη διαφαινόμενη υιοθέτηση μεμονωμένων προτάσεων, από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για επιβολή κι άλλων παραβόλων στις διαδικασίες των εξετάσεων οδήγησης, προκειμένου να εξασφαλιστούν οι αμοιβές των εξεταστών.
Μετά τα παραπάνω προκηρύσσουμε νέα ΑΠΟΧΗ για τους συναδέλφους εξεταστές από το έργο των εξετάσεων προσόντων και συμπεριφοράς υποψηφίων οδηγών σε όλες τις Περιφέρειες, στις οποίες έχουν προγραμματιστεί εξετάσεις, είτε εντός, είτε εκτός ωραρίου εργασίας, από την Δευτέρα 7/1/2019 έως και την Παρασκευή 11/1/2019.
Σημειώνουμε ότι η ως άνω αποχή από συγκεκριμένα καθήκοντα των υπαλλήλων που εκπροσωπούμε, προβλέπεται από τις διατάξεις του ν.1264/1982, όπως αυτές έχουν ερμηνευθεί από τα αρμόδια δικαστήρια (βλ. ΔεφΑΘ 486/1995 κ.α.) και συνιστά απολύτως νόμιμη μορφή συνδικαλιστικής δράσης, καθώς και ότι η υλοποίηση της απόφασης για μη διεξαγωγή των εξετάσεων υποψηφίων οδηγών μπορεί να γίνει και με την κατάθεση αιτήματος μηνιαίας εξαίρεσης.
Τα αιτήματα για τα οποία διεκδικούμε άμεση επίλυση έχουν ως εξής:
Νομοθετική ρύθμιση της συνέχισης εκτός ωραρίου του έργου των εξετάσεων οδήγησης και της χορήγησης της σχετικής αποζημίωσης.
Επαναφορά της χορήγησης της αποζημίωσης στους συναδέλφους που εκτελούν το λεγόμενο βοηθητικό έργο των εξετάσεων.
Απόσυρση της απόφασης για την ανανέωση της άδειας οδήγησης των οδηγών μετά τη συμπλήρωση της ηλικίας των εβδομήντα τεσσάρων (74) ετών και νομοθέτηση δωρεάν ιατρικών εξετάσεων από τα δημόσια Νοσοκομεία, για όλους τους υποψήφιους οδηγούς (παλιούς και νέους).
Πηγή: aftodioikisi.gr
Υγειονομική περίθαλψη: Πόσα ένσημα θα χρειάζονται από 1η Μαρτίου για να την δικαιούστε
Από την 1η Μαρτίου του τρέχοντος έτους οι ασφαλισμένοι θα πρέπει να γνωρίζουν ότι για να έχουν ασφαλιστική ικανότητα και παροχές υγειονομικής περίθαλψης χρειάζεται να έχουν 75 ένσημα το 2018 που έχασαν την εργασία τους, ενώ για τους αμειβόμενους με εργόσημο απαιτούνται 150 ημέρες ασφάλισης.
Πιο αναλυτικά:
1.α. Στον άμεσα ασφαλισμένο και στα μέλη οικογενείας του χορηγείται ασφαλιστική ικανότητα και παροχές υγειονομικής περίθαλψης σε είδος εφόσον:
Ο μισθωτός έχει πραγματοποιήσει τουλάχιστον 75 ημέρες εργασίας κατά το προηγούμενο ημερολογιακό έτος ή κατά το τελευταίο δωδεκάμηνο πριν από την ημερομηνία προσέλευσης ή επέλευσης του ασφαλιστικού κινδύνου,
ο μη μισθωτός έχει συμπληρώσει τουλάχιστον τρεις μήνες ασφάλισης κατά το προηγούμενο ημερολογιακό έτος ή κατά το τελευταίο δωδεκάμηνο πριν από την ημερομηνία προσέλευσης ή επέλευσης του ασφαλιστικού κινδύνου και έχουν καταβληθεί οι απαιτούμενες ασφαλιστικές εισφορές σύμφωνα με το ν. 4387/2016 (Α΄ 85).
Για τη συμπλήρωση των προϋποθέσεων της υποπερίπτωσης αα΄ λαμβάνονται υπόψη και οι ημέρες επιδότησης λόγω ασθένειας ή ατυχήματος, οι ημέρες επιδότησης λόγω τακτικής ανεργίας, καθώς και οι ημέρες επιδότησης λόγω επίσχεσης εργασίας.
β. Η ασφαλιστική ικανότητα ανανεώνεται από την πρώτη Μαρτίου εκάστου έτους έως την τελευταία ημέρα του Φεβρουαρίου του επόμενου ημερολογιακού έτους με τις ίδιες ως άνω προϋποθέσεις. Ειδικά για τους μη μισθωτούς, η ασφαλιστική ικανότητα ανανεώνεται εφόσον, πλέον των προϋποθέσεων της υποπερίπτωσης ββ΄ της παρούσας παραγράφου, έχουν καταβληθεί οι απαιτητές εισφορές, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στο ν. 4387/2016 έως και 31 Δεκεμβρίου του προηγούμενου της ανανέωσης της ασφαλιστικής ικανότητας ημερολογιακού έτους. Αν υπάρχει οφειλή, η ασφαλιστική ικανότητα ανανεώνεται ανά μήνα, εφόσον η οφειλή έχει εξοφληθεί ή ρυθμιστεί και τηρείται η εξόφληση των δόσεων.
γ. Για τους εργαζόμενους σε οικοδομοτεχνικά έργα στις 75 ημέρες ασφάλισης συμπεριλαμβάνονται η προσαύξηση 20% και οι ημέρες αδείας.
δ. Για τους εργάτες γης απασχολούμενους σε εργασίες καλυπτόμενες από την ασφάλιση του πρώην ΟΓΑ αμειβόμενους με εργόσημο παρέχεται ασφαλιστική κάλυψη για υγειονομική περίθαλψη, εφόσον έχουν συμπληρώσει 150 ημέρες ασφάλισης το προηγούμενο ημερολογιακό έτος ή το τελευταίο δωδεκάμηνο πριν από την ημερομηνία προσέλευσης ή επέλευσης του ασφαλιστικού κινδύνου.
ε. Οι μετακλητοί εργάτες γης πολίτες τρίτων χωρών και οι μετακλητοί αλλοδαποί αλιεργάτες της παρ. 5 του άρθρου 40 του ν. 4387/2016 αποκτούν ασφαλιστική ικανότητα για υγειονομική περίθαλψη από την πρώτη ημέρα εργασίας τους και αυτή διαρκεί για όσο χρονικό διάστημα απασχολούνται σύμφωνα με τη σύμβαση εργασίας τους.
στ. Οι μαθητευόμενοι ή εκπαιδευόμενοι ή καταρτιζόμενοι και οι απασχολούμενοι σε προγράμματα του ΟΑΕΔ δικαιούνται υγειονομικής περίθαλψης σε είδος από την πρώτη ημέρα έναρξης των μαθημάτων, της εκπαίδευσης ή της κατάρτισης ή του προγράμματος.
Πηγή: dikaiologitika.gr
Τέλος τα βιβλιάρια Υγείας
Σύμφωνα με απόφαση των υπουργείων Εργασίας και Υγείας, σταδιακά η πιστοποίηση ασφαλιστικής ικανότητας προκειμένου να καλύπτονται οι παροχές σε είδος από τον ΕΟΠΥΥ και οι παροχές σε χρήμα από τον κλάδο κύριας ασφάλισης και λοιπών παροχών του ΕΦΚΑ θα γίνεται με τον Αριθμό Μητρώου Κοινωνικής Ασφάλισης (Α.Μ.Κ.Α.), ενώ οι δικαιούχοι θα είναι υποχρεωμένοι να έχουν μαζί τους την αστυνομική ταυτότητα προκειμένου να γίνεται ταυτοποίηση των στοιχείων.
Ειδικά για τους ασφαλισμένους οι οποίοι λαμβάνουν φάρμακα υψηλού κόστους, από τα Φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ, προβλέπεται η διατήρηση των βιβλιαρίων για την αναγραφή οποιασδήποτε πληροφορίας σχετικής με την παροχή αυτή.
Σύμφωνα με το υπουργείο Εργασίας, μέχρι την οριστική κατάργηση των βιβλιαρίων και μέχρι να ολοκληρωθεί από τον ΕΟΠΥΥ η ηλεκτρονική εφαρμογή που θα αντικαταστήσει την έντυπη μορφή βιβλιαρίου, οι καταχωρήσεις γίνονται ως ακολούθως:
Όσοι έχουν βιβλιάρια που τελειώνουν, δεν θα πάρουν νέα αλλά θα προσθέσουν σελίδες. Σε περίπτωση που έχουν τελειώσει τα ειδικά φύλλα, αυτά μπορούν να αντικατασταθούν με σφραγισμένες λευκές σελίδες αριθμημένες και κομμένες στο μέγεθος του βιβλιαρίου.
Αυτό μπορεί να γίνει και στα υποκαταστήματα του πρώην ΙΚΑ ακόμη και για τους συνταξιούχους του πρώην ΟΑΕΕ που διαθέτουν ακόμη βιβλιάριο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, δεν χρειάζεται δηλαδή να πηγαίνουν στα περιφερειακά τμήματα του πρώην ΟΑΕΕ.
Για όσους αποκτούν ασφαλιστική ικανότητα για πρώτη φορά και δεν διαθέτουν βιβλιάριο ασθενείας, όλοι οι υπαγόμενοι φορείς του ΕΦΚΑ από την στιγμή που θα τους τελειώσουν τα ασφαλιστικά βιβλιάρια θα εφοδιαστούν με παλαιού τύπου συνταγολόγια του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ (τα οποία προηγουμένως θα έχουν ακυρωθεί με κόψιμο σε μια γωνία του βιβλιαρίου) και θα ακολουθείται η διαδικασία που προβλέπεται για την έκδοση βιβλιαρίου.
Πηγή: onmed.gr
Έκτακτο δελτίο επιδείνωσης καιρού από την Περιφέρεια
Το Έκτακτο Δελτίο Επιδείνωσης Καιρού της ΕΜΥ/ΕΜΚ, που ισχύει από την Παρασκευή 04-01-2019 μέχρι και το Σάββατο 05-01-2019 και δημοσιοποιήθηκε από τη Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας, προβλέπει την συνέχιση της κακοκαιρίας που πλήττει την χώρα με κύρια χαρακτηριστικά τις κατά τόπους πυκνές χιονοπτώσεις και τη σημαντική πτώση της θερμοκρασίας.
Πιο αναλυτικά:
Για σήμερα Παρασκευή οι χιονοπτώσεις θα ενταθούν μετά το μεσημέρι στην Κεντρική Μακεδονία, τη Θεσσαλία, τη Στερεά Ελλάδα, την Εύβοια, τις Σποράδες, βαθμιαία στην Ανατολική Μακεδονία και από αργά το βράδυ στη Θράκη και τα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου.
Για αύριο Σάββατο, οι πυκνές χιονοπτώσεις θα συνεχιστούν στην Κεντρική καθώς και στην Ανατολική Μακεδονία, τη Θράκη, τα νησιά του Βορείου Αιγίου και βαθμιαία από το μεσημέρι θα εξασθενήσουν.
Περισσότερες λεπτομέρειες στα καθημερινά τακτικά δελτία καιρού και την ιστοσελίδα της ΕΜΥ (www.emy.gr).
Σε έγγραφό της η Αυτοτελής Διεύθυνση Πολιτικής Προστασίας της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας αναφέρει σχετικά: «Παρακαλούνται οι υπηρεσίες, που εμπλέκονται σε έργα και δράσεις για την αντιμετώπιση κινδύνων από επικίνδυνα καιρικά φαινόμενα, να λάβουν τα απαραίτητα μέτρα στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων τους, σύμφωνα με τις σχετικές εγκυκλίους της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας και τον αντίστοιχο σχεδιασμό τους».
Περισσότερα...
Στην «κατάψυξη» Γιάννενα και Μέτσοβο! Έως -11 έδειξε το θερμόμετρο
Στην «κατάψυξη» βρίσκονται οι περισσότερες περιοχές τα Ηπείρου, ενώ χιονοπτώσεις σημειώθηκαν κατά την διάρκεια της νύχτας και σε πεδινές περιοχές.
Στην πόλη των Ιωαννίνων αυτή την ώρα ο υδράργυρος είναι στους -5 βαθμούς ενώ στο Μέτσοβο, την Βωβούσα και άλλα ορεινά χωριά κυμαίνεται από -7 έως -11 βαθμούς.
Η Πολιτική Προστασία της Περιφέρειας Ηπείρου συνιστά στους οδηγούς που κινούνται ειδικά στο επαρχιακό δίκτυο, να είναι εφοδιασμένοι με αντιολισθητικές αλυσίδες.
Από τις 8:30 το πρωί χιονίζει και στην πόλη τα Ηγουμενίτσας.
Σε όλο το οδικό δίκτυο της Ηπείρου δουλεύουν πυρετωδώς τα μηχανήματα ρήψης αλατιού καθώς λόγω των χαμηλών θερμοκρασιών σε πολλά σημεία των δρόμων υπάρχει πάγος.
Πηγή: dikaiologitika.gr
Ο εορτασμός των Θεοφανείων στην Περιφέρεια
Με επισημότητα και λαμπρότητα γιορτάζονται τα Άγια Θεοφάνεια στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας.
Την Κυριακή 6 Ιανουαρίου 2019 ο Περιφερειάρχης Απόστολος Κατσιφάρας, οι Αντιπεριφερειάρχες και Περιφερειακοί Σύμβουλοι θα παραβρεθούν, με αφορμή τον εορτασμό των Θεοφανείων, στις τελετές αγιασμού των υδάτων που θα πραγματοποιηθούν σε ολόκληρη την Περιφέρεια.
Συγκεκριμένα, ο Απόστολος Κατσιφάρας θα βρίσκεται στην Πάτρα προκειμένου να συμμετέχει στις θρησκευτικές εκδηλώσεις εορτασμού των Θεοφανείων και στον αγιασμό των Υδάτων.
Ο πρόεδρος του Περιφερειακού Συμβουλίου Γιώργος Αγγελόπουλος θα παραστεί στις εκδηλώσεις του δήμου Δυτικής Αχαΐας.
Στην Αχαΐα, ο Αντιπεριφερειάρχης Αχαΐας Γρηγόρης Αλεξόπουλος θα παραβρεθεί στον καθαγιασμό των Υδάτων στην Πάτρα, ο Αντιπεριφερειάρχης Περιφερειακής Ανάπτυξης και Επιχειρηματικότητας Κωσταντίνος Καρπέτας στην Πάτρα, ο Αντιπεριφερειάρχης Περιφερειακού Συντονισμού και Διοίκησης Δημήτρης Δριβίλας στο δήμο Αιγιαλείας, ο Βοηθός Περιφερειάρχη και Εντεταλμένος Περιφερειακός Σύμβουλος Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης Αντώνης Χαροκόπος στην Κρήνη, ο Βοηθός Περιφερειάρχη και Εντεταλμένος Περιφερειακός Σύμβουλος Έρευνας και Καινοτομίας Χρήστος Μπούνιας στο δήμο Αιγιαλείας, η Εντεταλμένη Περιφερειακή Σύμβουλος για θέματα Άρσης Κοινωνικών Ανισοτήτων Αναστασία Τογιοπούλου στο δήμο Ερυμάνθου, οι Περιφερειακοί Σύμβουλοι Σπυρίδων Καπράλος, Τρύφωνας Φωτόπουλος και Κωνσταντίνος Πετρόπουλος στην Πάτρα, η Αδαμαντία Ζαχαροπούλου – Στούμπου στο δήμο Αιγιαλείας και ο Θεόδωρος Νασιώτης στα Καλάβρυτα.
Στην Αιτωλοακαρνανία, η Αντιπεριφερειάρχης Αιτωλοακαρνανίας Χριστίνα Σταρακά θα βρεθεί στο Αγρίνιο, ο Αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων Γιάννης Λύτρας στη Βόνιτσα, ο Αντιπεριφερειάρχης Ενέργειας και Περιβάλλοντος Νίκος Μπαλαμπάνης στο Μεσολόγγι, ο πρόεδρος του Συμβουλίου Οδικής Ασφάλειας Γιώργος Τσόγκας στην Αμφιλοχία, οι Περιφερειακοί Σύμβουλοι Απόστολος Ευθυμίου στο Αιτωλικό, Αναστασία Κωνσταντοπούλου στη Ναύπακτο, Σάββας Αυγέρης στην Ι.Μ. Μεταμορφώσεως Σωτήρος Τσουκαλάδες Παραβόλας και Πολυδεύκης Κοκκινοβασίλης στο Αγρίνιο.
Στην Ηλεία, ο Αντιπεριφερειάρχης Ηλείας Γιώργος Γεωργιόπουλος θα παραστεί στην τελετή αγιασμού των υδάτων στο Κατάκολο, ο Αντιπεριφερειάρχης Οικονομικών Παναγιώτης Μπράμος στο Κατάκολο, ο Αντιπεριφερειάρχης Αγροτικής Ανάπτυξης Κώστας Μητρόπουλος θα βρίσκεται στη Ζαχάρω, ο Βοηθός Περιφερειάρχη και Εντεταλμένος Περιφερειακός Σύμβουλος Συντονισμού Κοινωνικών και Παραγωγικών Φορέων Παναγιώτης Πλατανιάς στο Κατάκολο, ο Δημήτρης Κωσταριάς στο Δήμο Αρχαίας Ολυμπίας, ο Λάμπης Αριστειδόπουλος στο Κατάκολο, ο Γιάννης Αρβανιτάκης στην Κυλλήνη και η Εύη Βεργοπούλου στην Γλύφα.
Τι συμβαίνει με τις νέες ταυτότητες
Τις τελικές προδιαγραφές από την Ευρωπαϊκή Ένωση για τις νέες ταυτότητες, περιμένει το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, προκειμένου να προχωρήσει τις διαδικασίες.
Σημειώνεται ότι από την διεύθυνση Διαβατηρίων που χειρίζεται το θέμα και αφού είχαν προηγηθεί μελέτες και προτάσεις, ουσιαστικά ήταν όλα έτοιμα για να προχωρήσουν οι διαδικασίες και επρόκειτο να «κλειδώσει» ο διαγωνισμός σύντομα, αλλά τα δεδομένα από τις οδηγίες της ΕΕ φαίνεται πως αλλάζουν την τελευταία στιγμή, σύμφωνα με αυτά που έγιναν γνωστά.
Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι οι νέες ταυτότητες των 28 χωρών θα πρέπει να περιλαμβάνουν τσιπάκι και βιομετρικά στοιχεία, μεταξύ των οποίων και ψηφιακό δακτυλικό αποτύπωμα, κάτι που δεν ήταν μέσα στις προδιαγραφές που έχει βάλει η Ελληνική Αστυνομία, προκειμένου να μην υπάρξει πρόβλημα με την Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων. Προβλεπόταν μόνο φωτογραφία με συγκεκριμένες προδιαγραφές, όπως στα διαβατήρια.
Αν όμως οι οδηγίες της ΕΕ καθιστούν υποχρεωτικό κάτι τέτοιο, τότε και η Ελλάδα θα πρέπει να ευθυγραμμιστεί στα νέα δεδομένα, γι’ αυτό και η προκήρυξη του διαγωνισμού μετατίθεται για μετά την επίσημη ενημέρωση από τις Βρυξέλλες.
Πρέπει να σημειωθεί ότι ο διαγωνισμός δεν θα αφορά μόνο τις ταυτότητες, αλλά επειδή λήγει η σύμβαση με την εταιρεία που κατασκευάζει τα διαβατήρια, θα περιλαμβάνει ολοκληρωμένο σύστημα διαχείρισης συνολικά 11 δημόσιων εγγράφων, με αυστηρές προδιαγραφές ασφαλείας.
Τα έξοδα των πολιτών για την έκδοση των νέων ταυτοτήτων, θα είναι κάτω από 10 ευρώ, συν την αξία της φωτογραφίας.
Για τις νέες ταυτότητες στην Ελλάδα έχει δημοσιευτεί η Κοινή Υπουργική Απόφαση στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Μάλιστα έχουν ήδη γίνει προσφυγές στο Συμβούλιο της Επικρατείας.
Πηγή: aftodioikisi.gr
Ηλεία: Ηλικιωμένη κάηκε ζωντανή μέσα στο σπίτι της
Τραγικό θάνατο βρήκε μια 75χρονη γυναίκα μέσα στο ίδιο της το σπίτι, όταν εκείνο – για άγνωστη μέχρι στιγμής αιτία- τυλίχθηκε στις φλόγες, λίγο πριν τις επτά το απόγευμα της Πέμπτης, στο Πανόπουλο Ηλείας, στα Ζαχαρέικα.
Επτά οχήματα, με δεκαπέντε άντρες της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, από τον Πύργο και την Αρχαία Ολυμπία, με επικεφαλής τον διοικητή της ΠΥ Πύργου, Γ. Καραμαλίκη επιχείρησαν στο σημείο, ενώ εκεί βρίσκεται και το ανακριτικό τμήμα της Πυροσβεστικής.
Πηγή: patrisnews