×

Προειδοποίηση

JUser: :_load: Αδυναμία φόρτωσης χρήστη με Α/Α (ID): 708

Οδηγίες για την συμμετοχή σε προγράμματα εκπαίδευσης, ενημέρωσης ή επιμόρφωσης δίνει εγκύκλιος του ΕΦΚΑ για το προσωπικό του.

Ειδικότερα αποφασίστηκε η μεταβίβαση της έγκρισης συμμετοχής στον εκάστοτε Προϊστάμενο της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης και Οργάνωσης της Γενικής Διεύθυνσης Διοικητικής Υποστήριξης. Τεχνικών Υπηρεσιών και Στέγασης, σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 2 του άρθρου 60 του ν. 4387/2016, στο πλαίσιο εφαρμογής του νέου Οργανογράμματος του Φορέα (Π.Δ. 8/2019).

Σχετικά με την υποβολή των αιτήσεων συμμετοχής σε πιστοποιημένα προγράμματα επιμόρφωσης του Ινστιτούτου Επιμόρφωσης (ΙΝ.ΕΠ.) του Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης (Ε.Κ.Δ.Δ.Α.) τα αιτήματα συμμετοχής θα αποστέλλονται πλέον προς έγκριση στη Διεύθυνση Εκπαίδευσης και Οργάνωσης, συνοδευόμενα με το διαβιβαστικό έγγραφο του Προϊσταμένου/-ης της Οργανικής Μονάδας στην οποία θα διατυπώνεται η σύμφωνη ή μη γνώμη του/της, λαμβάνοντας υπόψη τις ειδικότερες προϋποθέσεις και τα κριτήρια συμμετοχής που έχουν καθοριστεί με την υπ’ αρ. πρωτ. ΔΙΠΑΑΔ/ΕΚΔΔΑ/Φ.4/12/3607/04-01-2018 (ΦΕΚ 65/19-01-2018 τ. Β’) απόφαση της Υπουργού Διοικητικής Ανασυγκρότησης.

Ειδικότερα επισημαίνονται τα εξής:

  • Ο/Η ενδιαφερόμενος/η δημόσιος υπάλληλος υποβάλλει προς το ΙΝ.ΕΠ. ηλεκτρονικά την αίτηση συμμετοχής σε επιμορφωτικό πρόγραμμα το αργότερο ένα (1) μήνα πριν την έναρξη του επιμορφωτικού προγράμματος.

ADVERTISING

  • Κάθε δημόσιος υπάλληλος δύναται:

α) Να επιλέγει μέχρι δύο (2) επιμορφωτικά προγράμματα ανά επιμορφωτική περίοδο (Σεπτέμβριος – Δεκέμβριος και Ιανουάριος- Ιούλιος) και

β) Να συμμετέχει σε μέχρι τρία (3) επιμορφωτικά προγράμματα κατ’ έτος, στα οποία δεν προσμετρώνται τα συνέδρια και οι ημερίδες – διημερίδες, που δεν πιστοποιούνται ως επιμορφωτικά προγράμματα.

  • Ο/Η ενδιαφερόμενος/η δημόσιος υπάλληλος κατ’ αρχήν υποβάλλει αίτηση συμμετοχής σε επιμορφωτικά προγράμματα που διεξάγονται στην περιφέρεια στην οποία υπηρετεί. Κατ’ εξαίρεση, δύναται να υποβάλει αίτηση συμμετοχής σε επιμορφωτικό πρόγραμμα που διεξάγεται σε άλλη Περιφέρεια, όταν το εν λόγω επιμορφωτικό πρόγραμμα δεν πραγματοποιείται στην περιφέρεια στην οποία υπηρετεί κατά την τρέχουσα εκπαιδευτική περίοδο.

Στην ίδια Υπουργική Απόφαση περιγράφονται και τα κριτήρια επιλογής (π.χ. συνάφεια των αρμοδιοτήτων με τους στόχους του επιμορφωτικού προγράμματος, η εκπαιδευτική κατηγορία του υπαλλήλου, ο κλάδος, η θέση ευθύνης κλπ), τα οποία θα λαμβάνονται υπόψη για την έγκριση συμμετοχής του υπαλλήλου στα επιμορφωτικά προγράμματα του ΙΝ.ΕΠ.

Ιδιαίτερα σημειώνονται τα κριτήρια:

– της συνάφειας των αρμοδιοτήτων και καθηκόντων που ασκεί ο/η ενδιαφερόμενος/η δημόσιος υπάλληλος με τους στόχους και το αντικείμενο του επιμορφωτικού προγράμματος,

– της εκπαιδευτικής κατηγορίας (ΠΕ, ΤΕ, ΔΕ, ΥΕ), του κλάδου και της θέσης ευθύνης του/της ενδιαφερόμενου/ης δημοσίου υπαλλήλου σε σχέση με τα αντίστοιχα χαρακτηριστικά της ομάδας – στόχου του επιμορφωτικού προγράμματος,

– της υπηρεσιακής ανάγκης για επιμόρφωση.

Επιπλέον, σχετικά με την εφαρμογή της Εγκ. 21/2017, τροποποιείται το 6ο βήμα ως εξής:

Αν ο/η υπάλληλος επιλεχθεί για συμμετοχή στο σεμινάριο επιμόρφωσης από το ΙΝ.ΕΠ., τότε θα πρέπει να αποστέλλεται στην Υπηρεσία μας α) η «βεβαίωση επιλογής του υπαλλήλου», η οποία εκτυπώνεται από την ατομική κάρτα εκπαίδευσης στη σελίδα του Ε.Κ.Δ.Δ.Α. στην επιλογή «Βεβαιώσεις», καθώς και β) η εκτυπωμένη ηλεκτρονική αίτηση του/της υπαλλήλου υπογεγραμμένη από τον ίδιο/-α και με την προσυπογραφή του/της Προϊσταμένου/-ης της Διεύθυνσης του εφόσον συμφωνεί, προκειμένου να είναι κενό στο πεδίο της αίτησης «Εγκριση Υπηρεσίας» και να μπορεί να υπογράψει το αρμόδιο όργανο του φορέα (ο/η Προϊστάμενο/η της Δ/νσης Εκπαίδευσης και Οργάνωσης).

Η ως άνω ηλεκτρονική αίτηση με την έγκριση του αρμοδίου οργάνου θα κοινοποιείται στον/ην ενδιαφερόμενο για να την προσκομίσει στο Ε.Κ.Δ.Δ.Α., καθώς και στην Υπηρεσία του/της, η οποία οφείλει να τηρεί ένα αντίγραφο αυτής για τη δικαιολόγηση της απουσίας του/της.

Σε περίπτωση μη σύμφωνης γνώμης του/της Προϊσταμένου/-ης της Διεύθυνσης, θα πρέπει να αιτιολογείται εμπεριστατωμένα ο λόγος της απόρριψης, όπως περιγράφεται και στο 3ο βήμα της ίδιας Εγκυκλίου.

Επιπλέον εφιστούμε την προσοχή σας στα ακόλουθα της σχετικής Εγκυκλίου:

– Η επικαιροποίηση των προσωπικών στοιχείων (προσωπικά στοιχεία, υπηρεσιακή κατάσταση), ϋα πρέπει να γίνεται ΠΡΙΝ την υποβολή της αίτησης ούτως ώστε να ταυτίζονται τα στοιχεία της έντυπης αίτησης με την ηλεκτρονική. Ειδικότερα θα πρέπει να επιλέγεται στο πεδίο «Φορέας» της καρτέλας «Υπηρεσιακή κατάσταση υπαλλήλου»: ΕΝΙΑΙΟΣ ΦΟΡΕΑΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ.

Η ηλεκτρονική αίτηση έπεται της έντυπης, αφού η ηλεκτρονική αίτηση στην οποία απαιτείται να συμπληρωθεί και η σύμφωνη γνώμη της Υπηρεσίας, επέχει θέση Υπεύθυνης Δήλωσης.

Από την κοινοποίηση της παρούσας εγκυκλίου, ηλεκτρονικές αιτήσεις που αποστέλλονται στην Υπηρεσία μας χωρίς, να έχει προηγηθεί η έντυπη αίτηση, δε θα εγκρίνονται.
Με την εφαρμογή του Π.Δ. 8/2019 και τη σύσταση της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης και Οργάνωσης, η έντυπη αίτηση θα αποστέλλεται πλέον στο Τμήμα Υλοποίησης και Υποστήριξης Εκπαιδευτικού Έργου της Δ/νσης, είτε με fax στον αριθμό: 2105215459, είτε μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στην ηλεκτρονική διεύθυνση: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.. Τα τηλέφωνα επικοινωνίας του τμήματος για την ενημέρωση της πορείας της αίτησης του υπαλλήλου, είναι: 210 52 15 232, -222, -281, -282.

ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ

Πηγή: aftodioikisi.gr

Τραγικά παιχνίδια έπαιξε η μοίρα στον 21χρονο Σταμάτη Σπαντιδάκη, που σκοτώθηκε το μεσημέρι της Πρωτομαγιάς, σε τροχαίο που σημειώθηκε στην Εθνική οδό Ρεθύμνου – Χανίων, στο ύψος του παλιού κόμβου της Σούδας.

Ο 21χρονος, όπως αναφέρει το cretapost.gr, που είχε πιάσει τον Σταυρό στο ενετικό λιμάνι του Ρεθύμνου, την ημέρα των Θεοφανίων, κάτω από άγνωστες μέχρι στιγμής αιτίες, πέρασε στο αντίθετο ρεύμα και συγκρούστηκε με άλλη μηχανή.

Μετά τη σύγκρουση, οι δύο μηχανές έπεσαν σε διερχόμενο ΙΧ αυτοκίνητο. Ο 21χρονος Σταμάτης σκοτώθηκε ακαριαία, ενώ λίγη ώρα αργότερα κατά τη μεταφορά του στο νοσοκομείο κατέληξε και ο 51χρονος οδηγός της δεύτερης μοτοσυκλέτας. Στο νοσοκομείο νοσηλεύεται η συνεπιβάτιδα του.

Η κηδεία του άτυχου νεαρού θα γίνει σήμερα στα Μισίρια.

Πηγή: protothema.gr

 

Η περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας ανακοινώνει την πρόσληψη με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου συνολικού αριθμού 34 ατόμων στις ελαιοκομικές περιοχές της Περιφερειακής Ενότητας Αιτωλ/νίας για την κάλυψη των αναγκών του Προγράμματος Προγράμματος Δακοκτονίας έτους 2019.

ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ

Πηγή: aftodioikisi.gr

Τον τραυματισμό ανήλικου αγοριού, είχε ως αποτέλεσμα τροχαίο ατύχημα που σημειώθηκε το μεσημέρι της Τετάρτης στα Βραχνέϊκα Πατρών.

Σύμφωνα με πληροφορίες του tempo24.news, Ι.Χ αυτοκίνητο που οδηγούσε 62χρονος παρέσυρε 7χρονο (Ρομά), την ώρα που το παιδί επιχειρούσε να διασχίσει το οδόστρωμα.

Στο σημείο κλήθηκε ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ που μετέφερε τον ανήλικο στο Καραμανδάνειο Νοσοκομείο Παίδων, οπου διαπιστώθηκε πως τα τραύματα που φέρει είναι ελαφρά.

Προανάκριση για το συμβάν διενεργεί το Ανακριτικό Τμήμα της Τροχαίας Πατρών.

Πηγή: tempo24.news

Από την Πέμπτη, 30 Μαΐου έως την Τρίτη 4 Ιουνίου 2019 αναμένεται να δοθούν στους δικαιούχους οι συντάξεις του Ιουνίου.

Δείτε αναλυτικά πότε θα πληρωθούν:

-Το Δημόσιο θα πληρώσει τις συντάξεις Ιουνίου 2019 την Πέμπτη 30 Μαΐου 2019

-Το ΙΚΑ θα πληρώσει τις συντάξεις Ιουνίου 2019 την Πέμπτη 30 Μαΐου 2019

-Το ΝΑΤ θα δώσει τις συντάξεις Ιουνίου 2019 την Πέμπτη 30 Μαΐου 2019

Οι προσωρινές συντάξεις Ενόπλων Δυνάμεων, Σωμάτων Ασφαλείας και Πυροσβεστικού Σώματος του Ιουνίου 2019 θα καταβληθούν την Πέμπτη 30 Μαΐου 2019.

Ο ΟΑΕΕ θα πληρώσει τις συντάξεις Ιουνίου 2019 τη Δευτέρα, 3 Ιουνίου 2019.

Ο ΟΓΑ θα πληρώσει τις συντάξεις Ιουνίου 2019 τη Δευτέρα, 3 Ιουνίου 2019.

Τα υπόλοιπα ταμεία του υπουργείου Εργασίας θα δώσουν τις συντάξεις Ιουνίου 2019 την Πέμπτη 30 Μαΐου 2019.

Το ΕΤΕΑΕΠ θα πληρώσει τις επικουρικές συντάξεις Ιουνίου 2019 την Τρίτη 4 Ιουνίου 2019.

Πηγή: tovima.gr

Σε εγρήγορση καλεί τους δημοσιογράφους και τους θεσμούς το Δ.Σ. της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ενώσεων Συντακτών (ΠΟΕΣΥ) με την ευκαιρία του εορτασμού της Παγκόσμιας Ημέρας της Ελευθερίας του Τύπου, σε μια περίοδο κατά την οποία η τελευταία πλήττεται σε όλο τον κόσμο.

Η ημέρα αυτή, βρίσκει τους Έλληνες δημοσιογράφους σε ένα δραματικό καθεστώς ανασφάλειας και απορρύθμισης των εργασιακών σχέσεων αλλά και της ζωής τους, που παράλληλα με συνεχή φαινόμενα στοχευμένης βίας σε βάρος τους έχει άμεσες επιπτώσεις στην ποιότητα της ενημέρωσης.
Βασικός παράγων λειτουργίας της Δημοκρατίας είναι η προστασία της ελευθερίας του Τύπου, τόσο ως συλλογικός θεσμός εγγύησης αυτής της λειτουργίας, όσο και σε ατομικό επίπεδο, ως δικαίωμα του κάθε πολίτη να ενημερώνεται και να εκφράζεται ελεύθερα.

Η σπουδαιότητα της προστασίας της ελεύθερης έκφρασης των πολιτών αλλά και της ελευθερίας του Τύπου για την ενημέρωσή τους κατοχυρώνονται θεσμικά από την Παγκόσμια Διακήρυξη για τα ανθρώπινα δικαιώματα του ΟΗΕ (άρθρο 19) αλλά και από το ελληνικό Σύνταγμα (άρθρο 14).
Η ΠΟΕΣΥ τονίζει πως η ελευθεροτυπία προϋποθέτει την ύπαρξη Τύπου ικανού να ανταποκρίνεται στις αναπόδραστες αρχές της Δημοκρατίας για αντικειμενική και πλουραλιστική ενημέρωση, όπως επίσης και δημοσιογράφους που να την υπηρετούν με αξιοπρεπείς συνθήκες δουλειάς. Ταυτόχρονα, δε νοείται ελευθερία του Τύπου δίχως σεβασμό του ρόλου των δημοσιογράφων, εκ μέρους των θεσμών και των κυβερνήσεων, αλλά και δίχως σεβασμό των αρχών Δεοντολογίας του δημοσιογραφικού λειτουργήματος, από την πλευρά των ίδιων των δημοσιογράφων.

Το Διοικητικό Συμβούλιο της ΠΟΕΣΥ

Πριν πολλούς αιώνες και στα χρόνια της μυθολογίας, άγραφη ιστορία, ένας πρίγκιπας από την Κρήτη οργώνει το Αιγαίο για να βρει νησί να φτιάξει το βασίλειο του. Είναι ο Φολέγανδρος ο γιός του βασιλιά της Κρήτης Μίνωα. Κάποτε έρχεται στις δυτικές Κυκλάδες και τα κουπιά των σκαφών του σταματούν να κωπηλατούν στο λιμανάκι ενός μικρού- μόλις 13 χιλιομέτρων άγονου νησιού ανάμεσα στη Σίκινο και Μήλο- κι εδώ θα φτιάξει την αποικίας του και θα δώσει στο νησάκι το όνομα του. Νήσος Φολέγανδρος.

Φολέγανδρος. Αποικία Κρητών, διάσπαρτη και σήμερα η γη της από αρχαία κατάλοιπα μαρμάρων κ.λπ., πρωτεύουσα του νησιού ο μικρός οικισμός Φολέγανδρος ή χώρα. Όσοι ανεβούν στο λόφο του Αγίου Ελευθερίου στον οικισμό της χώρας που είναι κτισμένος ακριβώς στη θέση του αρχαίου οικισμού του Φολέγανδρου βλέπουν καθαρά την Κρήτη όπως την έβλεπε κι ο οικιστής του νησιού Φολέγανδρος νοσταλγώντας την πατρίδα του Κρήτη.

Το Αιγαίο στις φλόγες… Αιώνες πολλοί και την εποχή της πειρατείας με τα σκάφη των Αλγερινών πειρατών να οργώνουν το Αιγαίο και να σπέρνουν τη συμφορά και το θάνατο κλέβοντας και δολοφονώντας και οδηγώντας ολόκληρα νησιά άνδρες και γυναίκες στα σκλαβοπάζαρα της Ανατολής. Το Αιγαίο έχει ερημώσει…

Πρωτομαγιά του 1790.< Από το λόφο που έχει ανέβει κάτοικος αγναντεύει με τρόμο 18 πειρατικά πλοία γεμάτα αλγερινούς να πλησιάζουν το μικρό νησί. Τρόμος σε όλη τη Φολέγανδρο. Έντρομοι οι κάτοικοι ανεβαίνουν τρέχοντας το λόφο για την εκκλησία της Παναγίας στην κορυφή του λόφου καταφύγιο και δύναμη των απλών ανθρώπων του λαού που τρέχουν να της ζητήσουν με ένα θαύμα της να τους γλυτώσει από το σπαθί των πειρατών…

Τρέχουν και παρακαλούν την Μητέρα Παναγία να τους σώσει. Τότε φύσηξε ένας δυνατός άνεμος και όλα τα καράβια των Αλγερινών βούλιαξαν. Κανένας κουρσάρος δεν σώθηκε μονάχα ένας Χριστιανός αιχμάλωτος πού ήρθε κολυμπώντας και είπε ότι τα πλοία βούλιαξαν από ένα κεραυνό που ερχόταν από το βουνό…>…

1η του Μάη του 1790 συνέβη το γεγονός -σύμφωνα με τη λαϊκή παράδοση-, που πέρασε το μύθο από γενιά σε γενιά, θέμα που επέλεξα να προβάλω στη θέση αιματοβαμμένων Πρωτομαγιών, απεργιών και δολοφονιών φτωχών εργατών.

Η Παναγία της Φολέγανδρου χτισμένη στο βράχο πάνω από τη χώρα του νησιού είναι μονόκλιτη βασιλική με πολλούς τρούλους και εντυπωσιακό κατάλευκο καμπαναριό. Είναι κτισμένη στη θέση αρχαίου ναού υλικά του οποίου χρησιμοποιήθηκαν για την οικοδόμηση του χριστιανικού ναού και ο σύγχρονος ναός της Παναγίας φέρει πολλές αρχαίες επιγραφές και βάσεις από αρχαία αγάλματα. Λευκά εντυπωσιακά τα αρχαία κομμάτια, λευκός εξίσου εντυπωσιακός και ο τωρινός ναός ο οποίος μέσα στο χρόνο υπέστη πολλές μετατροπές υπάρχει δε και μια εντοιχισμένη επιγραφή που αναφέρεται σε ανακαίνιση του ναού στο 1687.

Εικάζεται ότι ο ναός υπήρξε το καθολικό γυναικείας παλαιάς μονής που είχε χτιστεί πάνω στον Αρχαίο ναό κατά τη συνήθεια της εποχής .Εντός της εκκλησίας φυλάσσεται θαυματουργή Βυζαντινών χρόνων εικόνα της Παναγίας που κάθε χρόνο οι κάτοικοι την κάνουν περιφορά σε όλα τα σπίτια του νησιού σε ανάμνηση θαύματος και για την ευλογία και προστασία σε όλους τους κατοίκους.

Στον ναό της Παναγίας της <Κουρσαροβουλιάχτρας> όπως την αποκαλεί ο λαός σε ανάμνηση του θαύματος ενάντια στους φονιάδες κουρσάρους φτάνει κάποιος μέσω του λιθόστρωτου μονοπατιού που ξεκινά από την πλατεία πούντας στη χώρα και φτάνει μέχρι την εκκλησία. Διάρκεια ανεβάσματος, 15 λεπτά.

Η Παναγία της Φολέγανδρου-Κοιμήσεως της Θεοτόκου, Χώρα του Αχωρήτου πανηγυρίζει τον 15αύγουστο και είναι αφιερωμένη στη κοίμηση της Θεοτόκου.

Πρωτομαγιά, μέρα συνδεδεμένη άρρηκτα με το αίμα αθώων ανθρώπων σε όλη τη γη που αγωνίστηκαν για τα πιστεύω και τα ιδανικά τους, και μέρα που οι κάτοικοι της μικρής Φολέγανδρου ταύτισαν με ένα θαύμα της Θεοτόκου Παναγίας για να μείνει το μήνυμα της λαϊκής σοφίας : Η πίστη σώζει.

Παναγία Ελπίς και Καταφυγή/εκδόσεις Επτάλοφος.

Πίνακας ζωγραφικής: Μάρκος Βένιος.

 

Τασσώ Γαΐλα

Αρθρογράφος-Ερευνήτρια

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Δέκα νέα αθλητικά έργα, με προϋπολογισμό που συνολικά προσεγγίζει τα 3,5 εκατομμύρια ευρώ, δρομολογούνται άμεσα απ’ την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας καθώς με απόφαση του Υφυπουργού Οικονομίας και Ανάπτυξης Στάθη Γιαννακίδη εντάσσονται για χρηματοδότηση στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.

Πρόκειται για παρεμβάσεις που έρχονται ν’ αναβαθμίσουν τις εγκαταστάσεις γηπέδων, κλειστών ή ανοικτών γυμναστηρίων και παράλληλα να βελτιώσουν τις συνθήκες αλλά και να διευρύνουν τις δυνατότητες των εντασσόμενων αθλητικών υποδομών.

Ανάμεσά τους η χρηματοδότηση του έργου αναβάθμισης του γηπέδου του Παναιτωλικού στο Αγρίνιο και της διαμόρφωσης εκθεσιακών χώρων με προϋπολογισμό 1.537.000 ευρώ.

«Η Περιφέρεια συνεργάστηκε με τους τοπικούς φορείς, ομαδοποίησε τις ανάγκες των αθλητικών εγκαταστάσεων στην Αιτωλοακαρνανία, στην Αχαΐα και στην Ηλεία και προετοίμασε τη μεγαλύτερη δέσμη αναβάθμισης των αθλητικών υποδομών της Δυτικής Ελλάδας που έγινε εδώ και πολλά χρόνια», ανέφερε σε δήλωση του ο Περιφερειάρχης Απόστολος Κατσιφάρας. Προσθέτοντας ότι «η κάλυψη των αναγκών της αθλητικής κοινότητας, ο σεβασμός στο δικαίωμα της νεολαίας μας στην άθληση είναι προτεραιότητες για την Περιφέρεια. Σχεδόν σε κάθε γωνιά της Δυτικής Ελλάδας υλοποιούμε το μεγαλύτερο πρόγραμμα βελτίωσης των αθλητικών εγκαταστάσεων. Η απόφαση του Υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης είναι το αποτέλεσμα της επίμονης διεκδίκησής μας».

Τα δέκα νέα αθλητικά έργα

Τα δέκα νέα αθλητικά έργα που εντάχθηκαν στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων είναι:

Στην Περιφερειακή Ενότητα Αιτωλοακαρνανίας:

Η αναβάθμιση του γηπέδου του Παναιτωλικού στο Αγρίνιο και της διαμόρφωσης εκθεσιακών χώρων με προϋπολογισμό 1.537.000 ευρώ.

Βελτίωση, εκσυγχρονισμός και κατασκευή αθλητικών εγκαταστάσεων Δήμου Ναυπακτίας, με προϋπολογισμό 441.000 ευρώ.

Αναβάθμιση αθλητικών υποδομών-κατασκευή γηπέδου ποδοσφαίρου 5χ5 Κάτω Μυρτιάς, στο Δήμο Θέρμου, με χρηματοδότηση 150.000 ευρώ.

Στην Περιφερειακή Ενότητα Αχαΐας:

Προμήθεια και τοποθέτηση ακρυλικού ελαστοσυνθετικού δαπέδου και περίφραξης στο γήπεδο Καλαθοσφαίρισης της Τοπικής Κοινότητας Τρεχλού, με προϋπολογισμό 20.000 ευρώ.

Βελτίωση αθλητικών εγκαταστάσεων στις Δημοτικές Ενότητες Αιγίου, Συμπολιτείας, Αιγείρας, Διακοπτού και Ερινεού του Δήμου Αιγιαλείας, με προϋπολογισμό 430.000 ευρώ.

Στην Περιφερειακή Ενότητα Ηλείας:

Βελτίωση των αθλητικών υποδομών στο Δημοτικό Στάδιο Ζαχάρως, με χρηματοδότηση 150.000 ευρώ.

Αναβάθμιση αθλητικών εγκαταστάσεων γηπέδου Τραγανού στο Δήμο Πηνειού, με προϋπολογισμό 74.000 ευρώ.

Αναβάθμιση αθλητικών εγκαταστάσεων του γηπέδου περιοχής Θινών Βαρθολομιού, στο Δήμο Πηνειού, με χρηματοδότηση 74.000 ευρώ.

Βελτίωση αθλητικών εγκαταστάσεων Δήμου Αρχαίας Ολυμπίας, με προϋπολογισμό 366.000 ευρώ.

Βελτίωση εγκαταστάσεων γηπέδων του Δήμου Ανδραβίδας –Κυλλήνης, με χρηματοδότηση 206.000 ευρώ.

Με την έγκριση των δέκα νέων αθλητικών έργων και την ένταξή τους στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων ανοίγει ο δρόμος για τη δημοπράτηση και υλοποίησή τους.

Να σημειωθεί ότι η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας έχει εξασφαλίσει χρηματοδοτήσεις για συνολικά 45 έργα αναβάθμισης των αθλητικών εγκαταστάσεων σε Αιτωλοακαρνανία, Αχαΐα και Ηλεία.

Ημερομηνία πρώτης δημοσίευσης: 02/05/2019

 Γράφει ο
Rodi De Fuca

 

Σήμερα, οικονομολόγοι, παρουσιαστές, εκθεσιάρχες, πολιτικάντηδες -ιδιαζόντως- και εκατοντάδες άλλοι επώνυμοι και “διάσημοι άχαρης πένας”, χρησιμοποιούν άλλους για να τους γράφουν βιβλία ή δοκίμια που υπογράφουν με το όνομά τους… Αυτοί οι άγνωστοι ζογκλέρ της γραφής, λέγονται αόρατοι συγγραφείς, "μαύροι", λατινιστί “negros” και διεθνώς -τώρα που οι αγγλοσάξονες κυριαρχούν της κουλτούρας στη γη, “ghostwriters”…

Εδώ με την καρδιά σφιγμένη θα επιδείξουμε τον διασημότερο όλων! Η μοναδική γνωστή και πραγματική ημερομηνία στις ζωές του μεγαλύτερου δραματουργού -κατά τους Αγγλοσάξονες- της αγγλικής γλώσσας William Shakespeare και του “αγνώστου” Christopher Marlowe είναι η 30η Μαΐου του 1593, μέρα του μοιραίου. Αλλά ταυτόχρονα είναι και η μοναδική ανύπαρκτη ημερομηνία τουλάχιστον ως προς την αμφίβολη απόδειξη της δολοφονίας αυτού που πραγματικά υπήρξε ο αυθεντικός αρχιερέας της αγγλικής δραματουργίας Christopher Marlowe.

Αν κι είναι πολύ πιθανόν όλη η σκηνοθεσία της εξαφάνισης του ενός και η παρουσία του άλλου να είχε πλεχθεί τουλάχιστον ένα χρόνο πριν, -αν περιλάβουμε και τα σχόλια του Robert Greene στο τελικό σενάριο-, ο ξαφνικός θάνατος του Μάρλοου και η σκανδα-λώδης ζωή του σίγουρα επιτάχυναν τα γεγονότα. 

Ήδη μετά από τέσσερις αιώνες αμφισβητήσεων και ερευνών στα τέλη του 2016 μια επιτροπή είκοσι τριών ακαδημαϊκών του πανεπιστημίου της Οξφόρδης κατέληξαν ότι, 17 από τα 44 έργα του sir William είναι γραμμένα από αλλιώτικο “χέρι”. Η ίδια “comité” αποφάνθηκε ότι και οι τρεις ενότητες του πρώτου δημοσιευμένου έργου του Shakespeare «Ερρίκος Στ’» είναι γραμμένες από τον Μάρλοου τον ίδιο χρόνο -1593- ημερομηνία του υποτιθέμενου θανάτου του. Μάλιστα αποφάσισαν στην επομένη παρουσίαση του έργου -στους τίτλους- να αναφερθούν -ταυτοχρόνως- και οι “δυο” δημιουργοί. Και εδώ σε αυτή την αναφορά της “δυάδας”, είναι που προσωπικά διαφωνώ -διατυπώνοντας το πολλές φορές στο παρελθόν- από την ημέρα που έτυχε -εκτός του “ανύπαρκτου” αλλά πασίγνωστου μαριονετίστα να διαβάσω και να ασχοληθώ λίγο εκτενέστερα με τον “αφανή” αρχιτέκτονα του καλάμου, Christopher Marlowe.

Μετά τις αποφάνσεις της Οξφόρδης κάποιοι άλλοι αναφέρθηκαν ότι στην πραγματικότητα ο τελευταίος ήταν απλώς ο ghostwriter, (αόρατος συγγραφέας), και όχι το ίδιο πρόσωπο. Συμφωνώ. Δεν ήταν το ίδιο φυσικό πρόσωπο αλλά το ίδιο νομικό πρόσωπο που κρυβόταν πίσω από αυτόν που υπόγραφε με το ίδιο όνομα. Και για να γίνω πιο σαφής. Πίσω από το όνομα που υπέγραφε τα έργα ως Shakespeare κρυβόταν καθ' όλες τις ενδείξεις ο Marlowe. Και ο μέτριος πλανόδιος ηθοποιός που κατείχε το όνομα W. Shakespeare απλώς -και για κάποιο ιδιαίτερο λόγο-, του είχε υπενοικιάσει το όνομα του. 

Δεν είναι δική μου έρευνα να καθορίσω αυτή που πιστεύω ως ορθότητα και κάποια στιγμή θα βγει στην επιφάνεια γιατί η ιστορία αναπλάθεται καθημερινά, αλλά θα υπογραμμίσω κάποιες λεπτομέρειες που μου φαίνονται καθοριστικές.

Η υπογραφή του Marlowe

Χωρίς να απορρίψω την δια βίου εκπαίδευση, την αυτοδιδασκαλία ή την εμπειριοκρατία, αμφιβάλλω μέσω της λογικής να δεχτώ ότι κάποιος W. Shakespeare δίχως βασικές σπουδές, δίχως λογοτεχνική κατάρτιση ή στοιχειώδεις ενδείξεις παιδείας του γραπτού λόγου, κατόρθωσε μέσα σε λίγα χρόνια και μετά τα τριάντα του, και μόλις ύστερα από την εξαφάνιση του Marlowe, να συγγράψει σαράντα τέσσερα αριστουργηματικά λογοτεχνικά έργα και να φτάσει ώστε να θεωρείται ο μέγιστος δραματουργός των αγγλικών γραμμάτων!

Είναι δεδομένο ότι ο “ινδοευρωπαίος βάρδος” δεν ήξερε ούτε λατινικά, ούτε ελληνικά, παρά μόνο την πάμπτωχη παλαιογραφική αγγλοφριζική διάλεκτο, -όσο κι αν οι νεότεροι αγγλοσάξονες θέλησαν να την ονομάσουν “Early Modern English”-, για να την παρουσιάσουν αργότερα ως την σπουδαία Σαιξπηρική γλώσσα! Τότε πως χειριζόταν με τέτοια δεξιοτεχνία τον γραπτό λόγο, χαρακτηριστικό των εμβριθών λογίων;

Όπως όλοι οι βιογράφοι του ισχυρίζονται δεν είχε ταξιδέψει ποτέ εκτός της μεγάλης νήσου και δεν είχε γεωγραφικές γνώσεις -χωρίς να ξεχάσουμε ότι το διαδίχτυο αργούσε ακόμα τετρακόσια χρόνια να εμφανιστεί!-

Τότε πώς γνώριζε με τέτοια ακρίβεια τόπους και τοπωνύμια, πόλεις και τοπία, ονομασίες και συνήθειες, της ρωμαϊκής και αναγεννησιακής Ιταλίας, της παγωμένης Σκανδιναβίας ή της Ελλάδας, νεότερης και αρχαίας;

Η υπογραφή του Shakespeare

Αντίθετα από τον ανέρειστο “βάρδο”, ο αληθινός αυτουργός της αγγλικής δραματουργίας Christopher Marlowe στα δεκαπέντε του σπούδαζε ήδη στο King's School και στο Corpus Cristy School, και στα δεκαεπτά είχε επιλεγεί για το Cambridge. Ορισμένοι βιογράφοι αναφέρουν επιμέρους σπουδές του -πριν την παρουσία του στο Cambridge-, και στο πανεπιστήμιο της γενέτειρας του Canterbury. Στα είκοσι του είχε πάρει το πτυχίο, “artium baccalaureus” και τρία χρόνια υστερότερα το “Master arts Cum Honore”, -μετά  από βασιλική επέμβαση εξαιτίας του δύσκολου χαρακτήρα του και τα πολλαπλά δημόσια σκάνδαλα που πρωταγωνιστούσε-. Πριν ακόμη του παραδοθεί το αποφοιτήριο είχε ήδη ολοκληρώσει και εκδώσει ένα από τα σπουδαιότερα “προσεξπηρικά” έργα του. Ταμερλάνος! Άτομο με ασυνήθιστη μόρφωση, έμπνευση και ταλέντο κατείχε απολύτως τη λατινική και αρχαία ελληνική γλώσσα ώστε να μεταφράζει με ευκολία π.χ τον Οβίδιο.

Την ίδια εποχή κανείς δεν γνωρίζει κάποιον Γουίλιαμ Σαίξπηρ που ζει στο ασήμαντο χωριό του Στράτφορντ, παντρεμένος από τα δεκαοκτώ του την εικοεξάχρονη Ann και με τρία κουτσούβελα! Και βέβαια όταν είσαι παντρεμένος στα δεκαοκτώ σου είναι αδύνατον να έχεις τελειώσει τη βασική εκπαίδευση, να γνωρίζεις λατινικά ή να ‘χεις ταξιδέψει στην Ευρώπη του 16ου αιώνα! Μέχρι τα τριάντα του την ίδια χρονιά που χάθηκαν τα ίχνη του Μάρλοου δεν εμφανίστηκε ο Γουίλιαμ στο θεατρικό κόσμο. Χάρη στη μέριμνα ενός θεατρικού επιχειρηματία είχε βρει επιτέλους δουλειά στο μεγάλο Λονδίνο εγκαταλείποντας την οικογένεια στο μικρό επαρχιακό χωριό. Ο ασήμαντος χωρικός απ’ το Warwickshire είχε αντικαταστήσει τα βοσκοτόπια με την τέχνη των σαλτιμπάγκων. Εκείνη τη στιγμή άρχιζε μια από τις σημαντικότερες προσωπιδοφορίες της ιστορίας. Για κάποιο λόγο που ακόμα αγνοείται σκόπιμα από την προπαγανδιστική ινδοευρωπαϊκή ιστορία, ο πρωτάρης “υποκριτής” παρέλαβε τη μάσκα του μαέστρου δραματουργού. Ο υποψήφιος ηθοποιός πιστοδότησε όνομα και επώνυμο με αντάλλαγμα την αιώνια δόξα και αναγνώριση. Αλλά το “τάλαντο” και η γνώση είναι αδύνατο να ανταλλαχτούν και πολύ πιο δύσκολο να χαριστούν. Γι’ αυτό κάποια στιγμή η ιστορία θα ‘πρεπε να παρακάμψει τα συμφέροντα και να παραδώσει τα του καίσαρος στον καίσαρα. Τα του Marlowe στο Marlowe.

Υπήρξε μια αναρρωτική περίοδος που διαθέτοντας περισσότερο ελεύθερο χρόνο ξα-ναπήρα στα χέρια μου τα άπαντα του “βάρδου” -έξι χονδροί τόμοι μόνο για το θεατρικό του έργο- και ένα προς ένα τα πέντε λεπτόσωμα δημιουργήματα του ασυμβίβαστου “genius”. Το πρώτο συμπέρασμα ήταν ότι είναι αφάνταστα δύσκολο να συγκρίνεις δυο συγγραφείς μέσα από μεταφράσεις αν δεν είσαι όχι μόνο κάτοχος αλλά και λογοτεχνικά οικείος με τη γλώσσα. Το δεύτερο ότι όσες σημειώσεις κι αν πάρεις, όσο χώρο για επέκταση να διαθέτεις είναι αφάνταστα δύσκολο να φτάσεις σε βέλτιστα αποτελέσματα χωρίς τη βοήθεια μοντέρνων τεχνολογικών μέσων. Και τρίτο...

...Σ’ αυτήν την περίπτωση η συγκριτική μεταξύ των υπερβολικών έργων που αποδίδονται στον μεσιέ Σαίξπηρ με τα λιγοστά που υπογράφει ο Μάρλοου, είναι το πιο αστείο και εύκολο συναγόμενο! Ιδιαίτερα στην “ποιητική”!

Τα θεατρικά έργα του Μάρλοου από τον Ταμερλάνο στον Δόκτωρα Φάουστο και τον Εδουάρδο β’, και εξαιρετικά στη “Διδώ βασίλισσα της Καρχηδόνας”, είναι ακριβέστατα πρελούντια όλου του θεατρικού σύμπαντος που απονέμεται στον άγνωστο του Έιβον.

Αλλά εκεί που μπορείς να περνάς από ένα κείμενο στο άλλο δίχως να αντιληφθείς ότι ανήκουν σε άλλον αυτουργό είναι όταν συγκρίνεις το “Hero and Leander” με οποιοδήποτε από τα “κλασικά” ποιήματα του Γουίλιαμ Σαίξπηρ.

Τον υποτιθέμενο δολοφόνο του Μάρλοου, Ingram Frizer μετά τον σκηνοθετημένο αι-ματηρό καυγά συνέλαβε η αγγλική αστυνομία κι ύστερα από ένα μήνα αφέθηκε ελεύθερος με βασιλικό διάταγμα! Τόσο όσο χρόνο θα χρειάστηκε ο αόρατος δραματουργός να μετασκευάσει την καινούργια του προσωπικότητα και να βρεθεί η “μαριονέτα” που θα υποδυόταν τον καινούργιο ρόλο του συγγραφέα... Κανείς ποτέ δεν είδε το νεκρό σώμα του δραματουργού, αν κάποιος το παρέλαβε, και πού τελικά κατέληξε.

Το πού ταξίδευσε και κατοίκησε έκτοτε ο αυθεντικός “βάρδος του Καντέρμπερι”, Christopher Marlowe, προς το παρόν αγνοείται και δεν αναμένεται οι αγγλοσάξονες να ξαναπλάσουν σωστά την ιστορία. Το πώς διοχέτευε τα καινούργια έργα για να φτάσουν στα χέρια του τεχνητού “δορυφόρου” Shakespeare "που είχαν μηχανευτεί οι αρμόδιοι", αγνοείται. Η αλήθεια είναι ότι η σκευωρία, όπως και τόσες άλλες κατά τη διάρκεια της ιστορίας, θεμελιώθηκε και παρέμεινε έτσι μέχρι σήμερα. Εξάλλου ούτε αρμόδιος είμαι, ούτε μου περνάει να κάνω τα πάνω κάτω, για να απορρίψω ένα μύθο που δεν μας ανήκει -και ενδιαφέρει ελάχιστα τους εγχώριους- έχοντας τόσους οικείους λιμνάζοντας, τόσο κοντά μας! *ΥΠΟΔΕΙΚΝΥΩ ΤΑ ΕΠΑΝΕΙΛΗΜΜΕΝΑ ΜΑΣ ΑΡΘΡΑ ΣΤΗΝ ΑΙΧΜΗ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΑΔΙΚΗ ΟΙΚΕΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΟΝΟΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΝΑΥΜΑΧΙΑΣ ΤΩΝ ΕΧΙΝΑΔΩΝ*

...Εκείνο που απλώς υποψιάζομαι -και φαντασιώνομαι- είναι ότι ο ανεπανάληπτος Christopher Marlowe με τη συγκάλυψη της ίδιας της “παρθένας” βασίλισσας -που για κάποιο λόγο προστάτευε και καθοδηγούσε- πήρε το δρόμο του πηγεμού κι έφτασε στη Γαλλία των Βουρβόνων, στην Ιταλία της Αναγέννησης, στα ελεύθερα Επτάνησα και γιατί όχι στην Ιβηρία των αποικιών και των “κονκισταδόρες”. Γνώρισε από κοντά την αρχαία ευρωπαϊκή κουλτούρα, ποτίστηκε από τον Όμηρο και τους κλασικούς μας, τον Οβίδιο και τον Βιργίλιο, περιπλανήθηκε στους δρόμους της Βερόνας και ατένισε την Τροία και τη Μικρά Ασία απ’ τα σκλαβωμένα κύματα του Αιγαίου… Στο άμεσο πέρασμά του απ’ τη Νορμανδία -μετά τον “πρόωρο” θάνατό του και την εθελοντική εξορία-, εικάζω ότι θα παρέδωσε μαθήματα στο νεαρό δραματουργό Antoine Monchrestien de Watteville που μόλις είχε δημοσιεύσει την όπερα πρίμα του, “Σοφόνισβα”, θα ‘κλαψε -στο Λαόn της Πικαρδίας- το μαέστρο Ζαν Μποντέν που έφυγε άδοξα δυο χρόνια μετά από την αναθεματισμένη πανούκλα και ύστερα θα πέρασε βεγγέρες ατέλειωτες στη Πάδουα με το Γαλιλαίο Γαλιλέι, και θα γνώρισε στο Τολέδο τον Ελ Γκρέκο και τον Θερβάντες στη Βαγιαδολίδ το 1605, κι ίσως να παραστάθηκε στην παρουσίαση του Δον Κιχώτη, το ίδιο εκείνο έτος.  

...Κι από κάποιο μουράγιο της βενετσιάνικης Κεφαλονιάς (Λέγεται ότι το νησί της τρικυμίας στο “The Tempest” που αποδίδεται στον Σαίξπηρ, είναι η Κεφαλλονιά), ή της Κέρκυρας θα ‘στελνε -καμιά φορά- χειρόγραφα στον λονδρέζικο “σύνδεσμό” του, που δίχως καθυστέρηση γινόταν αθάνατες θεατρικές επιτυχίες...

Βέβαια υπάρχουν κι άλλες διάφορες “Σαιξπηρικές” θεωρίες που αναφέρονται σε άλ-λους “ghostwriters”, ή σε ένα οργανωμένο σύνολο από δαύτους, που κάθε ένας συμμετείχε σε ορισμένα από τα έργα του σερ Γουίλιαμ... Αποδεκτή κάθε θεωρία. Το μόνο που είναι αναμφισβήτητο -αναλύοντας βήμα προς βήμα τη ζωή και τα θαύματά του- είναι ότι αυτά τα 44 λογοτεχνικά λεπτουργήματα δεν γράφηκαν από τον William Shakespeare, “the bard of Avon”! Γιατί είναι ακατανόητο! Όπως η Θεωρία της ονομασίας της Ναυμαχίας των Εχινάδων σε Λεπάντο, επειδή ...απέχει μόλις 60 μίλια! 

Μπορείτε να προμηθευτείτε την εφημερίδα στα περίπτερα του νομού

Συνελήφθη, χθες το βράδυ, στη Βόνιτσα, από αστυνομικούς του Αστυνομικού Τμήματος Ακτίου Βόνιτσας, ένας 34χρονος ημεδαπός. O σκύλος του διέλαθε της προσοχής του και προκάλεσε εκδορές σε 51χρονη ημεδαπή που κινούταν πεζή καθώς επίσης και σε σκύλο ιδιοκτησίας της.

Γραφείο Τύπου Αστ. Δ/νσης Περ. Δυτικής Ελλάδας