Συνελήφθη, χθες το μεσημέρι, 16χρονος ημεδαπός, σε βάρος του οποίου σχηματίστηκε δικογραφία για πρόκληση επικίνδυνης σωματικής βλάβης και παράβαση του νόμου για τα όπλα.

Ειδικότερα σήμερα το πρωί, σε σχολικό συγκρότημα σε περιοχή της Ηλείας, τραυμάτισε με αιχμηρό αντικείμενο 15χρονο ημεδαπό, ο οποίος διακομίσθηκε με σταθμό του ΕΚΑΒ σε νοσοκομείο.

Ο δράστης μετέβη το μεσημέρι αυτοβούλως στο τοπικό Αστυνομικό Τμήμα όπου και συνελήφθη, ενώ παράλληλα παρέδωσε στους αστυνομικούς πολυεξάρτημα (ανοιχτήρι φιαλών, λεπίδα κ.λπ.) ως μέσο τέλεσης της αξιόποινης πράξης του.

Ο συλληφθείς θα οδηγηθεί στον αρμόδιο Εισαγγελέα Ανηλίκων. 

Γραφείο Τύπου Αστ. Δ/νσης Περ. Δυτικής Ελλάδας

Ανακοινώνεται ότι σύμφωνα με τη νέα νομοθεσία (άρθρο 31 του Καν. 2018/273) όλα τα φυσικά ή νομικά πρόσωπα, συμπεριλαμβανομένων και των συνεταιριστικών οινοποιείων, που παράγουν οίνο ή και γλεύκος για εμπορικούς σκοπούς ή αναθέτουν την παραγωγή του για λογαριασμό τους, υποχρεούνται στην υποβολή δήλωσης παραγωγής κατά τη σχετική αμπελουργική περίοδο.

Η υποβολή της δήλωσης παραγωγής γίνεται μέσω της αντίστοιχης ψηφιακής υπηρεσίας του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων. Έχει ξεκινήσει από την 1η Οκτωβρίου και ολοκληρώνεται την 15η Ιανουαρίου 2020. Η υποβολή της εν λόγω δήλωσης είναι υποχρεωτική ακόμη και σε περιπτώσεις όπου η παραγωγή είναι μηδενική.

Σύμφωνα με το παραπάνω άρθρο και την 2713/266793/18-10- 2019 εγκύκλιο του ΥΠΑΑΤ, οι αμπελουργοί που είναι μέλη συνεταιριστικού οινοποιείου ή μέλη ομάδας - οργάνωσης παραγωγών αμπελοοινικού τομέα και παραδίδουν το σύνολο της παραγωγής τους στο εν λόγω συνεταιριστικό οινοποιείο ή στο οινοποιείο στο οποίο παραδίδει η εν λόγω ομάδα- οργάνωση παραγωγών διατηρούν το δικαίωμα παρασκευής ποσότητας οίνου μικρότερης από 10 εκατόλιτρα με οινοποίηση για οικογενειακή κατανάλωση και στην περίπτωση αυτή και μόνο συμπληρώνεται στη Δήλωση Συγκομιδής το πεδίο με την ένδειξη «ιδιοκατανάλωση».

Για ποσότητες παραγόμενου οίνου που ξεπερνούν τα 10 εκατόλιτρα και για περιπτώσεις εμπορίας θα πρέπει να υποβάλλεται επιπλέον και δήλωση παραγωγής και να τηρούνται όλα τα προβλεπόμενα από τη νομοθεσία για την παραγωγή και εμπορία οίνου.

Όλοι οι υπόλοιποι αμπελουργοί σε περίπτωση που επιθυμούν να παράξουν οίνο για ιδιοκατανάλωση οφείλουν να υποβάλλουν και δήλωση παραγωγής και να τηρούνται όλα τα προβλεπόμενα από τη νομοθεσία για την παραγωγή και εμπορία οίνου (να διαθέτουν δηλαδή δικό τους οινοποιείο ή να ακολουθήσουν διαδικασία φασόν σε άλλο οινοποιείο).

Από αύριο, 1η Νοεμβρίου, τίθεται σε ισχύ το χειμερινό τιμολόγιο της ΔΕΗ και θα έχει διάρκεια έως τις 30 Απριλίου 2020.

Η χρέωση της ημέρας είναι η τιμή του οικιακού τιμολογίου, δηλ. τα 11 λεπτά του ευρώ ενώ της νύχτας τα 7,8 λεπτά του ευρώ.

Το νυχτερινό τιμολόγιο εφαρμόζεται με δύο ωράρια:

- Το συνεχές ωράριο (23.00- 07.00) διάρκειας 8 ωρών

- Το τμηματικό ωράριο, δηλ. δύο ώρες το απόγευμα (15.00- 17.00) και 6 ώρες τη νύχτα (02.00- 08.00) δηλ. 8 ώρες συνολικά

Το πρώτο το δικαιούνται μόνο όσοι το είχαν ήδη από το παρελθόν, καθώς πλέον χορηγείται μόνο το τμηματικό. Μάλιστα, εάν ένας καταναλωτής επιλέξει να μεταβεί από το συνεχές στο τμηματικό, τότε δεν μπορεί να επανέλθει στο συνεχές.

 Πηγή: dikaiologitika.gr

Μαθητής δεκαοκτώ χρονών μαχαίρωσε 15χρονο μαθητή έπειτα από λογομαχία στο Πρώτο Λύκειο Αμαλιάδας κατά τη διάρκεια του πρώτου διαλείμματος.

Τα δύο παιδιά τσακώθηκαν και κάποια στιγμή ο 18χρονος έβγαλε μαχαίρι και χτύπησε σε πλάτη και αγκώνα τον 15χρονο. Ο τραυματίας σωριάστηκε αιμόφυρτος και στο σχολείο επικράτησε πανικός, με τους καθηγητές να ειδοποιούν τον διευθυντή, ο οποίος κάλεσε την αστυνομία.

Το περιστατικό συνέβη λίγο πριν τις 10:30, με τον δράστη να διαφεύγει από το σχολείο και να αναζητείται από τους αστυνομικούς. Ο καυγάς φαίνεται ότι ξεκίνησε για μια κοπέλα, με την παρεξήγηση να καταλήγει σε άγριο καυγά.

Οι γιατροί διαπίστωσαν πως δεν κινδυνεύει η ζωή του 15χρονου, με τους συμμαθητές του 18χρονου να αναφέρουν ότι δημιουργεί προβλήματα γενικά στο σχολείο.

 

Πηγή: dikaiologitika.gr

Σάββατο, 02 Νοεμβρίου 2019 02:56

Η αλήθεια (ΜΟΥ) για την Καταλονία

Ημερομηνία πρώτης δημοσίευσης: 31/10/2019

Γράφει ο Rodi de Fuca

Η ΣΤΗΛΗ ΤΟΥ ΑΛΑΤΟΣ
Μεσολογγίτικα και επιτόπια

Η σύνεση είναι ένα συνωμοτικό προτέρημα! Αναγνωρίζω πως ορισμένες φορές αγαπημένα μου πρόσωπα μου 'χουν συστήσει την προσοχή ώστε να μη μπαίνω σε ξέφραγα αμπέλια. Όμως αν δεν μπω εκεί, πώς θα τρυγήσω τον όσιο μούστο, της αλήθειας, της ορθότητας και της δικαίωσης;

Αν και κάθε φορά που έχω προσπαθήσει να επινοήσω έστω δυο ιδέες θετικές αλλά ανυστερόβουλες, σχετικές με την πολιτική, την ενδότερη ή την διεθνή, το αναστέλλω μέχρι που ξεθωριάζει και ξεφτίζει σαν το παλιό κι άχρηστο παλτό. Κι αυτό ως τώρα το θεωρούσα σαν κοινωνικό καθαγιασμό. Με κρατούσε μακριά από έριδες και παρεξηγήσεις με οικείους και ξένους. Όμως αυτή τη φορά θεωρώ υποχρέωση -μα και δικαίωμα- να εκθέσω, να συζητήσω, να επιμείνω, αν χρειαστεί πάνω σ’ ένα θερμό ευρωπαϊκό θέμα, ιδιαίτερα αιχμηρό αν και άγνωστο για τους περισσότερους συντοπίτες μας και που αφορά την Καταλονία και την απαράδεκτη ιστορικά απαίτηση μιας μερίδας αυτονομιστών για ανεξαρτησία και εθνική αυτοδιάθεση και τι κρύβεται κατά τη γνώμη μου πίσω από τα τελευταία γεγονότα που έπληξαν την όμορφη πόλη μου και την οδηγούν ανελέητα στο γκρεμό της οικονομικής και κοινωνικής καταστροφής. Εξάλλου ως Έλληνες έχουμε το δικαίωμα να γνωρίσουμε όσο αντικειμενικά γίνεται τις αλήθειες και τα ψέματα που κρύβονται πίσω από τις απαξιώσεις τους γιατί ιστορικά είμαστε ο λαός που περισσότερους αιώνες -ως δώδεκα- κατοίκησε τη Βαρκελώνη και την Καταλονία στην αρχαιότητα. Έστω κι αν ορισμένοι σαν τον ανεκδίκητο και νυν νόμιμο ηγέτη τους προτιμούν να κατάγονται από τους ...Γότθους. Τουλάχιστον αυτό είχε ανακοινώσει "of the record" όταν παρέπαιε στην ανωνυμία. Από σεβασμό βέβαια σ’ όσους διάλεξα εδώ και σαράντα χρόνια για φίλους και γείτονές μου θα παραλείψω την τεμνόμενη εκδοχή του φαιδρού και διαβολικού Goebbels, που είχε αποφανθεί, ή τουλάχιστον αυτό υποστήριζε ο εν λόγω, πως οι Καταλανοί δεν έχουν καμιά σχέση με τους υπόλοιπους μαυριδερούς Ισπανούς που στις φλέβες τους κυλάει αραβικό αίμα, ενώ τάχα αυτοί ανήκουν στην Άρια φυλή!...

Εκείνο που όμως με θλίβει είναι πως χιλιάδες απλοί δημότες πλανεύονται, δίχως διαμαρτυρία, ακούγοντας παραπλήσια βλακεύματα για το άριο αίμα που ποτίζει τις φλέβες τους, για την ανωτερότητα των κλάσεων της Καταλονίας απέναντι στους υπολοίπους Ίβηρους, και την ανωτερότητα της ράτσας. Υποσημειώνω για τη στατιστική πως πάνω από το ένα τρίτο του πληθυσμού της σύγχρονης Καταλονίας προέρχεται από άλλες περιοχές της ισπανικής χερσονήσου!

Ο συνολικός πληθυσμός της Καταλονίας ήταν για το 2018, 7,5 εκατομμύρια, από τα οποία 1,3 εκ. είναι αλλοδαποί και 1,4 εκ. έχουν γεννηθεί σε άλλες περιοχές της Ισπανίας. Εξάλλου είναι αποδεδειγμένο πως άλλα 2,5 εκ. τουλάχιστον είναι επιγενόμενοι δεύτερης ή τρίτης γενιάς μεταναστών που έχουν έρθει τη μεταπολεμική εποχή από άλλες περιοχές της Ισπανίας. Άλλο στοιχείο από τις στατιστικές της αυτονομικής κυβέρνησης αναφέρει πως μόνο το 35% έχουν την Καταλανική γλώσσα ως μητρική (περικλειομένων και εκείνων που οι γονείς είναι μετανάστες δευτέρας ή τρίτης γενιάς). Εκλογικά, μέχρι σήμερα τα συνταγματικά κόμματα υπερέβησαν κατά πολύ σε ψήφους αυτούς που ψηφίζουν αποσχιστικά κόμματα. Παρόλη την έξαρση του αποσχιστικού εθνικισμού, στις τελευταίες γενικές εκλογές του Απριλίου, μόνο ένας κάθε τρεις ψήφους στην Καταλονία πήγε σε εθνικιστικά Καταλανικά κόμματα.

Ο πληθυσμός της Καταλονίας τριπλασιάστηκε από το 1930 και είναι διπλάσιος από το 1960, χάρη στη μαζική μετανάστευση από άλλες περιοχές της Ισπανίας. Σ’ αυτούς τους εγχώριους και ομογενείς μετανάστες έγκειται αναμφισβήτητα το λεγόμενο βιομηχανικό θαύμα της Καταλονίας. Σαν ουδέτερος θεατής μπορώ να δώσω μαρτυρία για την αυθεντικότητά του.

Οι θεωρίες, λοιπόν, για την αμιγή και ανώτερη ράτσα των παντοδύναμων Αρίων είναι μυθοπλασία ασυνάρτητου κλασαυχενισμού.

Αλλά ποιο είναι το περιβάλλον της στιγμής στον απλό εργατικό κόσμο της Καταλονίας;

Αδιέξοδο! Αυτό είναι το συναίσθημα που επικρατεί σήμερα αλλά και τα τελευταία χρόνια μεταξύ των κατοίκων της Καταλονίας αλλά και των προοδευτικών δυνάμεων της Ισπανίας. Η επιμονή των αυτονομιστών Καταλανών στο ανύπαρκτο δικαίωμά τους για εθνική αυτοδιάθεση αλλά και ο λανθασμένος εδώ και χρόνια χειρισμός του θέματος εκ μέρους των προηγουμένων κυβερνήσεων της Ισπανίας έφεραν στο αδιαχώρητο ένα πρόβλημα το οποίο ζυμώνεται εδώ και χρόνια στην Καταλανική κοινωνία.

Θα προσπαθήσω να αποφύγω τη φτηνή πολιτική, για να μη κρίνω την παντομίμα της εικονικής μονομερούς δήλωσης ανεξαρτησίας που διακήρυξαν αντισυνταγματικά πριν δυο χρόνια στο Καταλανικό κοινοβούλιο αλλά ούτε και την υπερβολική ποινή που επέβαλαν τα ανελεήμονα ισπανικά δικαστήρια στους πρωτοστάτες του λεγόμενου «PROCÉS». Είναι τόσο ιστορικά ριζωμένη η αντιδικία και η εποφθαλμία μεταξύ των διαφόρων εθνοτήτων της Ισπανίας που θεωρείτε φυσιολογικό και πολλές φορές γίνεται αντικείμενο εμπαιγμού μεταξύ των. Γι’ αυτό θα 'θελα να αναφερθώ μονάχα και περιληπτικά σε δυο σημαντικά σημεία που πρέπει να γνωρίζουν οι εξωτερικοί παρατηρητές τέτοιου θεάματος, ώστε να μην πέσουν θύματα της φτηνής προπαγάνδας και της προκαθορισμένης «picaresca» των γηγενών που καυχιούνται ακόμα πως διατηρούν την πανουργία των Εβραίων και την δεξιοσύνη των φοινίκων αν και πάντα υποστήριζα πως πιο πολύ έχουν κληρονομήσει όλα τα κουσούρια των Ηρακλειδών.

Ας αρχίσουμε από το ιστορικό και εδαφικό τεκμήριο που κραδαίνουν οι Καταλανοί αυτονομιστές για να υπερασπιστούν το δικαίωμα της εθνικής αυτοδιάθεσής τους. Η διατύπωση των ηνωμένων εθνών που βασίζεται στα ανθρώπινα δικαιώματα εκφράζει ξεκάθαρα πως «ένα ανεξάρτητο και αυτοδύναμο κράτος είναι εκείνο που έχει εδαφική ακεραιότητα και ο λαός του είναι εκείνος που διατρίβει σ’ αυτό». Το ίδιο ξεκάθαρη είναι και διασάφηση για το ποιες μειονότητες που ζουν σ’ αυτό το αυτοδύναμο κράτος έχουν δικαίωμα προσφυγής για αυτοδιάθεση.

Το δικαίωμα της εθνικής αυτοδιάθεσης (el derecho de autodeterminacionon) που επικαλούνται οι αυτονομιστές ναι μεν περιλαμβάνεται στις αρχές των ανθρωπίνων δικαιωμάτων των ηνωμένων εθνών, και αναφέρεται στο δικαίωμά που έχουν για την απαίτηση της ανεξαρτησίας τους και αυτοδιάθεσης μέσω ρεφερέντουμ όλα εκείνα τα έθνη τα οποία η έχουν κατακτηθεί βιαίως από άλλο κράτος, που έχουν πολυπληθή οντότητα και πλειοψηφία, ή που υφίστανται ανισότητα, βίαιο καταναγκασμό και καταπιέζονται αφόρητα από το κράτος. Αλλά ακόμα κι αν υπήρχαν τέτοια δεδομένα και έδιναν δικαίωμα σε κάποιο τύπο δημοψηφίσματος, πάντοτε κατά τις διακηρύξεις των ηνωμένων εθνών όπως προαναφέραμε αυτό «θα διεξαγόταν με την συμμετοχή όλων των κατοίκων της χώρας».

Ακόμα και αν θεωρήσουμε πως οι Καταλανοί είναι μια ξεχωριστή μειονότητα -θεωρεία παντελώς αποτρέψιμη-, που ζει σε αυτό το συγκεκριμένο κράτος που λέγεται Ισπανία, πάντα κατά τις θέσεις των Ηνωμένων εθνών δε θα είχε δικαίωμα μονομερούς αυτοδιάθεσης ή ανεξαρτησίας παρά και μόνο εφόσον ο υπόλοιπος λαός που συμβιώνει στο ίδιο κράτος συμφωνήσει ως προς την απόσχισή του! Γιατί, ούτε κάποιος άλλος ξένος λαός τους έχει σήμερα κατακτήσει και σκλαβώσει προσπαθώντας να αλλοιώσει την ιθαγένειά τους, ούτε αποτελούν μια μοναδική οντότητα απόλυτης πλειοψηφίας που καταπιέζεται από έναν εκτός χώρας εισβολέα, ούτε υπάρχει εδαφική ή εθνική καταπάτηση ή απολυταρχική δυνάστευση των κατοίκων της, τα οποία θα ήταν εύλογα κίνητρα, για αίτηση απελευθέρωσης και αυτοδιάθεσης, ικανά από μόνα τους να εγείρουν έστω το ενδιαφέρον των υπολοίπων κρατών που μετέχουν στα ηνωμένα έθνη.

Αυτή και μόνο η δήλωση των Ηνωμένων εθνών καταρρίπτει οποιαδήποτε αξίωση για την προκήρυξη μονομερούς ανεξαρτησίας ή έστω ενός απλού δημοψηφίσματος όπου δεν συμμετέχει ο υπόλοιπος λαός της Ισπανίας. Όμως και η προκήρυξή τους σαν ξεχωριστή μειονότητα και η απαίτηση αναγνώρισής τους συνταγματικά σαν ιδιαίτερο έθνος είναι ιστορικά απαράδεκτο

Εδώ βέβαια είναι και ο πυρήνας του μήλου της έριδας διότι οι Καταλανοί αυτονομιστές υποστηρίζουν πως η Καταλονία είναι εξ αυτού ξεχωριστό έθνος ενώ οι υπόλοιποι Ισπανοί υποστηρίζουν το αντίθετο. Ούτε ιστορικά, ούτε πολιτιστικά, ούτε νόμιμα υπάρχει κάποια βάσιμη δικαιολόγηση για αυτήν την απαίτηση των εθνικιστών Καταλανών και η χρήση τέτοιων επιχειρημάτων δεν δικαιώνεται απολύτως γιατί δεν πληροί ούτε ένα από τα ζητούμενα.   

Ως εκ τούτου θεωρώ πως αυτοί δεν επιζητούν την εθνική αυτοδιάθεση αλλά την εθνική απόσχιση. Και οι λόγοι τους δεν είναι ούτε ιστορικοί ούτε πολιτιστικοί ούτε νόμιμοι αλλά εγωιστικά, "οικονομικοπολιτικοί"! Λόγοι προσωπικών συμφερόντων. Το σλόγκαν τους «Η Ισπανία μας κλέβει» είναι εκτός από απαράδεκτο, φάλτσο και υπερφίαλο. Είναι σωστό πως πληρώνουν περισσότερους φόρους στο κράτος κι είναι επίσης σωστό κι αναμφισβήτητο πως κατά την διανομή των εισπρακτέων τους επιστρέφονται λιγότερα έσοδα από όσα τους ανήκουν. Αυτό το τελευταίο αναγνωρίζεται φανερά από όλους τους πολιτικούς φορείς της χώρας οι οποίοι συμφωνούν πως πρέπει να αναθεωρηθεί η αναλογία διανομής αλλά πάντοτε μέσα στα συνταγματικά πλαίσια. Όπως σε όλα τα οικονομικά δημοκρατικά συστήματα αυτός που κερδίζει περισσότερα πληρώνει μεγαλύτερους φόρους. Αυτό συμβαίνει και στην Καταλονία που είναι μια από τις πιο πλούσιες περιοχές της Ισπανίας. Όσο για τη αναδιανομή αυτό είναι μια ανωμαλία της πολιτικής και οικονομικής αυτονομικής υποδομής της Ισπανίας που ακόμα δεν έχει ομαλοποιηθεί και δεν στρέφεται εναντίον της Καταλονίας ούτε πλήττει μόνο αυτήν μιας και, τουλάχιστον τέσσερες ή πέντε αυτονομίες έχουν χειρότερη αναλογία απολαβής στον καταμερισμό των προσόδων με πιο αδικημένη -κατά τις τελευταίες στατιστικές- εκείνη της Βαλένθιας

Ας ανατρέξουμε περιληπτικά και στους ιστορικούς λόγους που επικαλούνται οι αποσχιστές της Καταλονίας όταν απαιτούν την αναγόρευσή τους σε ξεχωριστό έθνος!

 Οι σημερινοί κάτοικοι της Καταλονίας προέρχονται από ορισμένες απ’ τις πιο αρχέγονες φυλές Ίβηρων όπως είναι οι Λαιαιτανοί, οι Κοσητανοί, οι Ιλεργκέτες, οι Μπαργούσιοι, οι Ιλερκαβόνες, και οι Ιντικέτες. Και φυσικά από Έλληνες, Ρωμαίους, Άραβες και Γότθους που κατά καιρούς αποίκησαν την Ιβηρική χερσόνησο. Όπως οι Μαδριλένιοι κι οι Τολεδανοί αντιπροσωπεύουν τους αρχαίους Καρπετανούς κι οι Αραγκονέζοι κι οι Λεβαντινοί τους Εδετανούς, Κοντεστάνους και Ιακετανούς.

Τόσο το Καταλανικό έθνος όσο και το Καταλανικό έδαφος είναι αναπόσπαστα ισπανικό «territorio», εδώ και πάνω από τριάντα πέντε αιώνες! Τα επιχειρήματά τους πως ανήκουν σε άλλη ράτσα, άλλη εθνικότητα, άλλη προέλευση, με διαφορετική ιστορία και αλλιώτικο DNA είναι απλά ευτράπελα. Ιστορικά είναι Ιβηρότατοι των Ίβηρων. Όπως θα 'λέγαν οι Ιταλοί γείτονες μας: "Una facha una racha".

Κατά τη διάρκεια της ιστορίας ποτέ η Καταλονία δεν αποτέλεσε στην πραγματικότητα ανεξάρτητο βασίλειο, ακόμα και εντός της ισπανικής επικράτειας και πάντα ανήκε στην ισπανική επικράτεια είτε σαν κομητεία της Βαρκελώνης, condado de Barcelona, είτε σαν μέρος του βασιλείου της Βαλένθιας που ανήκαν στο ισχυρό υπερ-βασίλειο της Αραγονίας (Corona de Aragon), κι από το οποίο κληρονόμησε ακόμα και μέχρι σήμερα την φημισμένη σημαία της, την senera! Βέβαια, πρέπει να αναφέρουμε πως η κλασική σενιέρα στις αρχές του 20ου αιώνα, όσον αφορά τους αυτονομιστές, διαμορφώθηκε στην αποσχιστική αστερόεσσα ακολουθώντας τις ριζοσπαστικές δοκτρίνες της Κούβας και του Πουέρτο Ρίκο.

Πολιτιστικά ισχυρίζονται οι φανατικοί αυτονομιστές πως οι διαφοροποιήσεις τους στη γλώσσα, την κουλτούρα, τη γαστρονομία, τα ήθη και τα έθιμα είναι ορίζουσες! Αν ήταν έτσι τότε κάθε επαρχία, κάθε οικισμός και κάθε γειτονιά όχι μόνο της Ισπανίας αλλά οποιουδήποτε αυτοδύναμου κράτους θα ήταν δικαιούχος ανεξαρτησίας και αυτοδιαχείρισης!

Όλες οι γλώσσες που μιλούνται στην Ισπανία είναι Ιταλοδυτικές λατινογενείς που προέρχονται από την δημώδη λατινική την οποία καθιέρωσαν οι Ρωμαίοι από τον 2ο αιώνα της αρχαίας εποχής σ’ όλη την Ιβηρική χερσόνησο θάφτοντας κυριολεκτικά την ιβηρική στη λήθη. Μετά την κατάρρευση της ρωμαϊκής αυτοκρατορίας τον 5ο αιώνα της μοντέρνας εποχής, τα διάφορα μερίδια της βόρειας Ισπανίας -ο νότος κάτω από τους Άραβες ενάλλασσε τα λατινικά με τη μοζαραβική-, προώθησαν τις τοπικές διαλέκτους των νεολατινικών, (aragonés, castellano, catalan, asturiano, gallego, portugués, κ.λπ.), η ένωση των οποίων τον 15ο αιώνα θέσπισε την ενιαία Ισπανική γλώσσα η οποία θεωρείτε ως η εθνική γλώσσα του κράτους. Πρόσφατα και από τις αρχές του 19ου αιώνα ορισμένες περιφερειακές γλώσσες επανήρθαν και επισημοποιημένες από το κράτος αρχίσαν να μιλούνται στην καθημερινότητα, και να διδάσκονται παράλληλα με την ισπανική , όπως η Καταλανική, η Γαλικιανή και η Βασκική, γλώσσα αυτή εντελώς διαφορετική και η μοναδική που δεν είναι ρωμανική αλλά πιθανώς προέρχεται από τα χαμένα ιβηρικά. Η σχετικότητα των λατινογενών γλωσσών της ιβηρικής χερσονήσου αποκλείει την γλωσσική εξαίρεση των Καταλανών σαν χαρακτηριστικό επιχείρημα για την προσχηματική εθνική τους χειραφέτηση. Τη στιγμή που οι ίδιες λέξεις catalun ή Cataluna και που δεν εμφανίζονται μέχρι τον ενδέκατο αιώνα, είναι επίσης λατινογενείς και σημαίνουν ακριβώς όπως και στα ισπανικά, τον κάτοικο κάστρου, "castellano", και την καστρόπολη, Castilla.

Στον πολιτιστικό τομέα όπως όλες οι άλλες περιοχές της Ισπανίας παρουσιάζουν διαφοροποιήσεις αλλά αυτό δεν τους χρήζει αναγκαία σαν ανεξάρτητη εθνική μειονότητα γιατί παρ’ όλη την εμμονή τους αποτελούσαν και αποτελούν μερίδιο της οντότητας που λέγεται Ισπανία.

Όταν κάποιοι προτείνουν τον σχηματισμό των Castells σαν χαρακτηριστικό της Καταλανικής κοινωνίας υπενθυμίζω πως αυτό το έθιμο των ανθρωπίνων πύργων προέρχεται από τον "Βαλενσιάνικο χορό", ball de valencians, κι αυτό από την Mojiganga, έθιμο του Ισπανικού χρυσού αιώνα στα χωριά της χερσονήσου. Βέβαια όποιος έχει ψιλογνέσει και αποκωδικοποιήσει την Οδύσσεια όπως ο φίλος ομηριστής Νίκος Φ. Καμπάνης θα πρόσεχε πως κάπως έτσι «φτιάχνοντας ανθρώπινες πυραμίδες» γιόρτασαν και την άφιξη του Οδυσσέα στη Σχερία οι αθλητές των Φαιάκων!

Παραπλήσια προέλευση πιθανώς θα ‘χει και άλλο από τα "ισχυρά" τους εθνικά έθιμα. Ο αποκλειστικός χορός της Sardana. Εδώ απλά παραθέτω κάποια παράσταση από πανάρχαιο ελληνικό κεραμικό μινωικών και μυκηναϊκών χορών!

Όσο για τη γαστρονομία, τα αθλήματα ή τα ήθη και έθιμα τους, η πολιτισμική ποικιλία δεν ενισχύει τη διαφοροποίηση. Γιατί και κοχλιούς (caracoles) φτιάχνουν στη Κρήτη, και λουκάνικα (butifarras) σαν της Καταλονίας στην Πορτογαλία, τη Γαλλία ή διάφορα άλλα μέρη της Ισπανίας. Ta bittles catalanes που θα μπορούσαν να είναι ένα παιχνίδι/άθλημα αυτόνομο έχει το αντίστοιχό του σ’ όλη την ιβηρική χερσόνησο και πιθανώς είναι υστερότερο των ανδαλουσιανών migos. Χωρίς να ξεχνούμε πως το μπόουλινγκ προέρχεται από τις Ινδίες κι αυτό από σχετικό άθλημα που προϋπήρχε στην Αίγυπτο, στην αρχαία Ελλάδα και στην αρχαία Ρώμη.

Τα πολιτιστικά προσχήματα όταν οι διαφορές με τους ομοεθνείς σου και τους ομόφυλους είναι ανυπόστατες δεν μπορούν να αποτελέσουν επιχείρημα εθνικής απόσχισης. Για να μην μακρηγορούμε περισσότερο...

Απ' όλα αυτά απλά συμπεραίνεται πως οι σημερινοί Καταλανοί αυτονομιστές δεν θέλουν την απόσχισή τους για να αλλάξουν μια ιστορική αδικία αλλά για να αλλάξουν κατηγορηματικά και με συμφεροντολογικά και εγωιστικά κριτήρια την πολιτική, σε αντιπαράθεση με τους ομοιογενείς και ομοεθνείς τους Ίβηρους, που αποικούν τα γειτονικά και λιγότερο προσοδοφόρα εδάφη του ιδίου κράτους.

Μιλούν οι εξτρεμιστές για δικαίωμα απόφασης αυτοδυναμίας και το έχουν κάνει σλόγκαν σ’ όλες τις διεκδικήσεις τους. Αλλά ποιο είναι αυτό το δικαίωμα όταν αφορά τους γύρω σου; Πώς μπορεί ένας ή μια μειονότητα να αποφασίσει για τον διπλανό ή ενάντια σε μια νόμιμη πλειοψηφία; Μιλούν για έλλειψη δημοκρατίας και για ελευθερία αλλά πως εννοείται η ελευθερία όταν απαντούν με την αναρχία στον υποτιθέμενο παραμερισμό εκ μέρους του ισπανικού κράτους αντί να συνεισφέρουν στην αποκατάσταση, στην διατήρηση και στην καλυτέρευση αυτής της δημοκρατίας με την ψήφο τους στις γενικές εκλογές.

Την ίδια ώρα που χιλιάδες συνταξιούχοι απ’ όλες τις γωνίες της Ισπανίας συγκεντρώνονταν στους δρόμους της Μαδρίτης για να ζητήσουν καλλίτερες συνθήκες ζωής, εξτρεμιστές που παρασιτούν εν μέσω των "δημοκρατικών" αυτονομιστών έκαιγαν την περίφημη πόλη της Βαρκελώνης, τρομοκρατούσαν τους πολίτες, και έριχναν λάδι στις φλόγες του μίσους που κάθε μέρα ανθίζει πιο πολύ μεταξύ των πολιτών, ακόμα και φίλων και συγγενών. Την ώρα που χιλιάδες οικογένειες δεν φτάνουν στο τέλος του μήνα με τις ελάχιστες συντάξεις, ανεχόμενοι την απολυταρχική ισπανική εκκλησία να καταχωρεί αυθαιρέτως στο μερίδιο της τριάντα χιλιάδες οικοδομήματα αμύθητης αξίας εις βάρος του κυρίαρχου λαού, οι βίαιοι κρυμμένοι πίσω από την τύφλωση των αυτονομιστών και με τη βοήθεια εκατοντάδων "εισαγωγέων" της παγκόσμιας βίας από τα γειτονικά κράτη που υποτίθεται «κανείς δεν γνωρίζει ποιος τους προσκάλεσε», καίνε την όμορφη πόλη που ίδρυσε ο Ηρακλής πριν τριάντα πέντε αιώνες.

Σ’ αυτή τη σύντομη και "αλμυρή στήλη" δεν είναι ο σκοπός να γραφτούν μεγαλόσχημα δοκίμια με λεπτομερείς επεξηγήσεις που σ’ αυτό επιδίδεται ο καθημερινός διεθνής τύπος. Το μόνο που επιζητώ είναι να επισημάνω μέσα από μια προσωπική σκοπιά και με όση αντικειμενικότητα μου επιτρέπει η κατάσταση, κάποια γεγονότα που γίνονται πολύ κοντά μας και πολλοί δεν γνωρίζουμε τις αιτίες ή τις ρίζες τους.

Γιατί έχουμε δει πρόσφατα πολλά τερατουργήματα που συνέβησαν μπροστά στα μάτια μας και αλλοίωσαν δεινές αλήθειες που ορισμένοι προσπαθούν ακόμα να μας παρουσιάσουν με το δικό τους τρόπο. Αναφέρομαι ασφαλώς στα Βαλκάνια, και στην κλεμμένη τιμή της Κύπρου μας.

Αν δεν προσέξουν οι "προύχοντες", το πρόβλημα της Καταλονίας μπορεί να "βαλκανιστεί", ή να γίνει χρονίζουσα αρρώστια. Και ήδη η κοινωνία μας είναι αθεράπευτα ασθενής για να αντέξουμε ακόμα μιά στο κορμί μας!

Μπορείτε να προμηθευτείτε την εφημερίδα στα περίπτερα του νομού

 Ημερομηνία πρώτης δημοσίευσης: 31/10/2019

Toυ Χρίστου Παπαδημητρίου
Επίτιμου Δικηγόρου Μεσολογγίου

Το να έχει κανείς τη φιλοδοξία και τη διάθεση να συμβάλλει κατά δύναμη για την βελτίωση των κακώς εχόντων στην κοινωνία, το να συντελεί στην ανάπτυξη της κοινωνικής προόδου και την ανύψωση της ζωής στις διάφορες εκδηλώσεις της και το να εργάζεται για την καταπολέμηση των κοινωνικών αδικιών σ’ όλες τις εκδηλώσεις της με κάθε δυνατό μέσο και τρόπο, αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες και τις σπουδαιότερες ατομικές και κοινωνικές απολαύσεις του πρακτικού μας βίου.

Γιατί η δράση που αναπτύσσεται προς την κατεύθυνση αυτή, εξασφαλίζει ηθικές αμοιβές και ικανοποιήσεις που είναι άγνωστες σ’ άλλες κατευθύνσεις της ανθρώπινης δραστηριότητος.

Δεν πρέπει δε να λησμονούμε, ότι για λόγους που έχουν σχέση με την ατέλεια και την ψυχοσύνθεση του ανθρώπου, τα κακώς κείμενα είναι πολλά στην κοινωνική ζωή των ατόμων και των λαών.

Γιατί και η αδικία βασιλεύει, και η αλήθεια καταδιώκεται και αποκρύβεται, και τα σκοτεινά συμφέροντα με τα χαμερπή πάθη κυριαρχούν, και η αδιαφορία με την ανικανότητα παίζουν τον άθλιο ρόλο τους και πολλά άλλα συμβαίνουν.

Εκτός τούτων άξια σημειώσεως είναι η ανυπαρξία συχνά σταθερών πεποιθήσεων και αρχών, εκείνων που καταλαμβάνουν τα διάφορα πολιτικά και κοινωνικά αξιώματα, ώστε να αδυνατούν να χαράξουν υγιείς κατευθύνσεις και να δίδουν μόνιμες και οριστικές λύσεις στα κοινωνικά προβλήματα που παρουσιάζει η ζωή των ανθρώπων.

Ένα τέτοιο οξύτατο κοινωνικό πρόβλημα για την πόλη μας και ευρύτερα το νομό μας, είναι το πρόβλημα του αυτισμού, δηλαδή των ατόμων που πάσχουν από βαρειάς μορφής ψυχική διαταραχή και αδυνατούν να έχουν επαφή με την πραγματικότητα.

Οι συντεταγμένες εξουσίες διαχρονικά αδιαφορούν για την αντιμετώπιση αυτού του κοινωνικού προβλήματος με αποτέλεσμα να υπάρχει παντελής έλλειψη υποδομής καλύψεως αντιστοίχου ανάγκης.

Ευτυχώς όμως που υπάρχουν και άνθρωποι εργάτες του καλού και των κοινωνικών δράσεων.

Ο Κων/νος Ν. Δημόπουλος, συμπολίτης μας, συνταξιούχος εκπαιδευτικός, ανήκει στην κατηγορία αυτή των ολίγων αριθμητικά, αλλά ευγενών και ανωτέρων ανθρώπων οι οποίοι εργάζονται για το καλό της κοινωνίας.

Ως πατέρας αυτιστικού παιδιού, αλλά διαπνεόμενος από υπερχειλή ανθρωπισμό, έχει αντιτάξει στην αδράνεια και την αδιαφορία των κυβερνώντων, το έργο της αγάπης, της καλοσύνης και της δημιουργίας.

Με αποκλειστικά δική του πρωτοβουλία και με την αμέριστη συμπαράσταση του Μητροπολίτη μας κ.κ. Κοσμά, προ πενταετίας περίπου, ίδρυσε σύλλογο γονέων, κηδεμόνων και φίλων αυτιστικών ατόμων με την επωνυμία «Άγιος Αρσένιος ο Καππαδόκης», με έδρα το Μεσολόγγι.

Σκοπός του συλλόγου είναι η δια βίου στέγαση, σίτιση και η εν γένει φροντίδα, περίθαλψη και εκπαίδευση των ατόμων με αυτιστικά προβλήματα και βαρειά νοητική στέρηση.

Πρόκειται για ίδρυμα μη κερδοσκοπικό, αποκλειστικά κοινωνικής ευθύνης, ευαισθησίας του ιδρυτού και ανθρωπισμού.

Πληροφορούμαι ότι ύστερα από πέντε περίπου χρόνια, κατόρθωσε ο Κωνσταντίνος Δημόπουλος να ξεπεράσει τα προσκόμματα και τις διάφορες υπηρεσιακές αγκυλώσεις και με υπομονή και επιμονή, έχει φθάσει στην φάση ενάρξεως της δομικής υλοποιήσεως του έργου.

Υποχρέωση όλων μας είναι να συμβάλουμε ηθικά και υλικά, το κατά δύναμη έκαστος, στην γρηγορότερη υλοποίηση του υψίστης αποστολής κοινωνικού αυτού έργου, για την διασφάλιση της ζωής των αυτιστικών ατόμων του νομού μας και της ευρύτερης περιοχής και την ανακούφιση των οικογενειών των.

Θα ήταν ηθική παράλειψή μου αν δεν έκανα μια σύντομη επιγραμματική ειδική αναφορά στο πρόσωπο του Καθηγητού Κων/νου Δημόπουλου.

Πριν 60 χρόνια ήμουν μαθητής της όγδοης τάξεως του Γυμνασίου Γαβαλούς Μακρυνείας.

Ήλθε τότε στο Γυμνάσιό μας, ως νεοδιορισθείς καθηγητής Θεολογίας, ο Κων/νος Δημόπουλος.

Είχε προτρέξει η φήμη του ότι πρόκειται για καθηγητή με ξεχωριστά φυσικά και πνευματικά γνωρίσματα.

Τον θυμάμαι, ευθυτενή, γελαστό, ευγενή, μετρημένο, με διαπεραστικό και στοχαστικό βλέμμα. Απ’ τις πρώτες ημέρες επεδίωξε και πέτυχε, στον ελεύθερο χρόνο, να επικοινωνεί με όλους τους μαθητές, ιδιαίτερα των μεγαλυτέρων τάξεων, να συζητά μαζί μας για θέματα γενικώτερου ενδιαφέροντος, να μας λύνει απορίες και να μας δίνει χρήσιμες συμβουλές.

Μας κατέπληττε η πληρότητα και καθαρότητα των σκέψεών του και η ευρύτητα των γνώσεών του.

Ανεξίτηλες μένουν στο μυαλό μου και στη ψυχή μου οι συμβουλές του.

«...Να εμπιστεύεσθε τους δασκάλους σας, να αξιοποιείτε τον χρόνο σας, να αντιστέκεσθε στην επιδερμικότητα και τα στερεότυπα, να καταπιάνεσθε με τα δύσκολα, να επιδιώκετε την αριστεία…» Και συνέχιζε:

«...Κλείστε μέσα στην ψυχή σας την Ελλάδα, την Πατρίδα μας, γιατί αποτελεί έκφραση θείου Μεγαλείου, χωρίς την οποία η ανθρωπότητα δεν θα είχε βιώσει τις ακατάλυτες αξίες της ζωής…».

Τελείωνε δε σχεδόν πάντα με το πειστικό του συμπέρασμα:

«...Έτσι θα διαμορφώσετε προσωπικότητα γνησίως Ελληνική και Χριστιανική, με φρόνημα υψηλό, με θέληση άκαμπτη, με πόθο δημιουργίας…».

Με εμπνέουν ακόμη τα πολύτιμα λόγια του, γι’ αυτό από καρδιάς τον ΕΥΓΝΩΜΟΝΩ.

Μπορείτε να προμηθευτείτε την εφημερίδα στα περίπτερα του νομού

Κυριακή, 03 Νοεμβρίου 2019 10:39

Ο εθνισμός δεν είναι εθνικισμός

Ημερομηνία πρώτης δημοσίευσης: 31/10/2019

Λίγες μέρες μετά τον εορτασμό του «ΟΧΙ» της 28ης Οκτωβρίου κάποιες σκέψεις με κάνουν να γράψω αυτό το άρθρο επικοινωνώντας με τους αναγνώστες και θέλοντας να τις μοιραστώ με άλλους ανθρώπους.

Τα προηγούμενα χρόνια στο όνομα ενός κίβδηλου «Εξευρωπαϊσμού» αρχίσαμε να γκρινιάζουμε για τις παρελάσεις, χαρακτηρίζοντάς τες «κατάλοιπα μοναρχίας» και άλλα τέτοια υποστηρίζοντας πως είμαστε μακριά από εθνικιστικές εξάρσεις και ανάλογες τυμπανοκρουσίες. Τον προοδευτισμό μας νομίζαμε θα τον επιδείξουμε απομακρυνόμενοι από την ιστορία, εξαλείφοντας τάχα μίση και πάθη που μας κρατάνε πίσω, αφού εμείς πρέπει να βαδίσουμε μόνο «μπροστά»…

Αναρωτιέμαι όμως τι είναι και πώς μπορεί να βαδίσει μπροστά ένας λαός που δεν θυμάται, που δεν εορτάζει, που δεν τιμά όσους αγωνίστηκαν για τη συνέχεια της πατρίδας, που καίει το εθνικό του σύμβολο, που αγνοεί ίσως ή δεν τον επηρεάζει καθόλου συναισθηματικά ο εθνικός ύμνος της χώρας του. Είναι εθνικιστικό αυτό; Μας πηγαίνει πίσω η αγάπη στην πατρίδα; Αναπτύσσει βάρβαρα συναισθήματα η απόδοση τιμών σε ανθρώπους που μόχθησαν και πολέμησαν για την ελευθερία και την ανεξαρτησία μας; Η παρέλαση είναι μία αναβίωση ενός σκοτεινού απολυταρχικού καθεστώτος. Μήπως είναι απόδοση τιμής; Μήπως είναι μία εθνική γιορτή; Είναι οδυνηρό σφάλμα να είμαστε εθνιστές; Να τιμούμε αυτούς στους οποίους οφείλουμε πολλά; Είναι ατόπημα να αγαπάμε την πατρίδα; Και δεν είναι ντροπή να αγνοούμε ποιοι είμαστε κι από ποιους σκοπέλους περάσαμε; Είναι ντροπή να περπατάμε περήφανα χαιρετώντας τη σημαία και δεν είναι ντροπή να την κομματιάζουμε; Μήπως μπερδεύουμε τον εθνιστή με τον εθνικιστή; Τον εθνικισμό με τον εθνισμό;

Μια ματιά να ρίξουμε γύρω μας θα διαπιστώσουμε τις συνέπειες αυτής της εθνικής μας αδιαφορίας. Τα τραγικά λάθη επειδή δεν θέλαμε να φανούμε Έλληνες. Επειδή παρασυρθήκαμε απ’ τον άκρατο διεθνισμό, φορώντας το προσωπείο και τον μανδύα του αποπροσανατολισμένου Ευρωπαίου, του πλανημένου κοσμοπολίτη. Χάσαμε την ταυτότητά μας, και σύγκαιρα τα δίκαιά μας με κίνδυνο να απολέσουμε και τα εδάφη μας, την ιστορία μας, τη ρίζα μας. Δεν μας φταίει λοιπόν η παρέλαση. Το θέμα είναι για ποιο λόγο κάνεις παρέλαση, διοργανώνεις μια τιμητική εκδήλωση, τι γιορτάζεις κι όχι αν γιορτάζεις ή παρευλαύνεις. Την ουσία χάσαμε, το νόημα των πράξεων και των εκδηλώσεών μας και κινδυνεύομε να χάσουμε τα αυγά και τα πασχάλια μας… Φυσικά ούτε μια παρέλαση θα μας σώσει ως έθνος αλλά και σίγουρα δεν θα μας αφανίσει. Η συμπεριφορά μας θα μας σώσει ή θα μας αφανίσει, η ιδεολογία μας, οι επιλογές μας. Η ιδεοληψία μας σίγουρα θα μας καταστρέψει καθώς και η απομάκρυνση από τις ρίζες μας. Και ελπίζω να μην το εκλάβει κανείς αυτό ως εθνικιστικό... μακριά από εμένα… αλλά να βαφτίζουμε εθνικισμό τον εθνισμό είναι ολέθριο και μόνο αντιεθνιστικά συμφέροντα μπορεί να εξυπηρετεί. Αγαπάμε το έθνος μας, γνωρίζουμε ποιοι είμαστε, αγαπάμε κι όλα τα έθνη τα σεβόμαστε και τα υπολογίζουμε…

Χρόνια μας πολλά, λοιπόν, καλά και περήφανα...  

Μπορείτε να προμηθευτείτε την εφημερίδα στα περίπτερα του νομού

 

Εξαρθρώθηκε, μετά από μεθοδική και συστηματική έρευνα του Τμήματος Δίωξης Ναρκωτικών της Υποδιεύθυνσης Ασφαλείας Πατρών, εγκληματική οργάνωση, που διακινούσε ναρκωτικά στην Αχαΐα.

Ειδικότερα, χθες (30-10-2019) στην Πάτρα, οι αστυνομικοί του Τμήματος Δίωξης Ναρκωτικών Πατρών, οργάνωσαν και υλοποίησαν αστυνομική επιχείρηση, με τη συνδρομή των αστυνομικών της ΟΠΚΕ της Υποδιεύθυνσης Ασφαλείας Πατρών, κατά την οποία συνέλαβαν, τέσσερις αλλοδαπούς άνδρες, ηλικίας 33, 30, 24 και 21 ετών.

Σε βάρος των μελών της εγκληματικής οργάνωσης σχηματίστηκε, κακουργηματικού χαρακτήρα, δικογραφία για τα κατά περίπτωση αδικήματα της σύστασης και συμμετοχής σε εγκληματική οργάνωση, της διακίνησης ναρκωτικών, της παράβασης του νόμου περί όπλων και του Τελωνειακού Κώδικα.

Πιο συγκεκριμένα, η σύλληψη του 33χρονου αρχηγού της οργάνωσης πραγματοποιήθηκε τη στιγμή που προσέγγιζε χώρο αποθήκευσης ναρκωτικών ουσιών (καβάτζα), που βρισκόταν σε αγροτική τοποθεσία στην Πάτρα, ενώ η σύλληψη των υπολοίπων μελών πραγματοποιήθηκε στις οικίες τους.

Ο δράστης είχε τοποθετήσει τις ναρκωτικές ουσίες μέσα σε ναιλον συσκευασίες τις οποίες είχε αποκρύψει μέσα σε βλάστηση και απορρίμματα.

Από την έρευνα των αστυνομικών προέκυψε ότι η εγκληματική οργάνωση πωλούσε την ηρωίνη, σε γειτονιές της Πάτρας και σε καταυλισμούς της Αχαΐας, σε συνεργούς τους, που είχαν τον ρόλο του ενδιάμεσου, οι οποίοι στη συνέχεια την διακινούσαν σε τοξικομανείς.

Σε έρευνες που πραγματοποιήθηκαν στις οικίες των δραστών, στα οχήματα τους και σε χώρο αποθήκευσης των ναρκωτικών (καβάτζα), παρουσία δικαστικού λειτουργού, οι αστυνομικοί βρήκαν και κατέσχεσαν τα εξής:

(1.018) γραμμάρια ηρωίνης,

(2) πυροβόλα πιστόλια,

(74) φυσίγγια,

(4) ηλεκτρονικές ζυγαριές ακριβείας ,

(45.345) ευρώ,

(82) πακέτα λαθραίων τσιγάρων,

(750) γραμμάρια λαθραίου καπνού,

(5) κινητά τηλέφωνα και

(3) αυτοκίνητα που χρησιμοποιούσαν οι δράστες για την μεταφορά των ναρκωτικών ουσιών

Οι συλληφθέντες θα οδηγηθούν στον Εισαγγελέα Πρωτοδικών Πατρών.

Το προανακριτικό έργο και τις έρευνες διενεργεί το Τμήμα Δίωξης Ναρκωτικών της Υποδιεύθυνσης Ασφαλείας Πατρών.

Ως Ελληνική Αστυνομία θα συνεχίσουμε αδιάκοπα τον αγώνα μας κατά των ναρκωτικών, δίνοντας έμφαση στην εξάλειψη των εγκληματικών οργανώσεων που διακινούν στη νεολαία μας, σκληρά ναρκωτικά, όπως είναι η ηρωίνη.

Γραφείο Τύπου Αστ. Δ/νσης Περ. Δυτικής Ελλάδας

Ολοκληρώθηκε σήμερα Τετάρτη 30 Οκτωβρίου 2019 στην Πάτρα, ο κύκλος επαφών που πραγματοποίησε με Δημάρχους και εκπροσώπους Δήμων ο Εντεταλμένος Σύμβουλος και Βοηθός Περιφερειάρχη για τον Συντονισμό των Εκδηλώσεων της επετείου των 200 ετών από την Επανάσταση του 1821, Ανδρέας Φίλιας.

Ο κ. Φίλιας ανέπτυξε τον σχεδιασμό της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας για διοργάνωση επετειακών εκδηλώσεων με διασπορά στο χώρο και το χρόνο και κάλεσε τους εκπροσώπους της Τοπικής Αυτοδιοίκησης να καταθέσουν τις προτάσεις και τις ιδέες τους ως τα τέλη Νοεμβρίου, προκειμένου στη συνέχεια να καταρτιστεί ο πρώτος σχεδιασμός για την προετοιμασία του εορτασμού «Δυτική Ελλάδα 2021».

«Στόχος μας είναι η Δυτική Ελλάδα να γιορτάσει με λαμπρότητα τα 200 χρόνια ελευθερίας του ελληνικού κράτους. Είναι εξαιρετική ευκαιρία να αναδείξουμε προς κάθε κατεύθυνση το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον του τόπου μας, έχοντας ως αφετηρία τη γενέτειρα της επανάστασης, τα Καλάβρυτα» τόνισε ο Βοηθός Περιφερειάρχη.

Στη συνάντηση παρευρέθηκαν οι Δήμαρχοι Ερυμάνθου Θόδωρος Μπαρής, Δυτικής Αχαΐας Σπύρος Μυλωνάς συνοδευόμενος από τη γενική γραμματέα του Δήμου Νικολίτσα Σουλούκου, η Πρόεδρος του Πολιτιστικού Οργανισμού Δήμου Πατρέων Κατερίνα Γεροπαναγιώτη, η Πρόεδρος του Πολιτιστικού Οργανισμού Δήμου Αιγιάλειας Μαρία Τσουκαλά και ο Πρόεδρος της Δημοτικής Κοινωφελούς Επιχείρησης Καλαβρύτων - Σπήλαιο Λιμνών Κωνσταντίνος Κούκιος.

Παράλληλα, βρίσκονται σε εξέλιξη συναντήσεις με εκπροσώπους επιστημονικών, πολιτιστικών και κοινωνικών φορέων με στόχο να εμπλακούν όσο το δυνατό περισσότεροι φορείς στον προγραμματισμό εκδηλώσεων και δράσεων.

Σημειώνεται, τέλος, ότι αντίστοιχες συναντήσεις πραγματοποιήθηκαν τις προηγούμενες ημέρες στις Περιφερειακές Ενότητες Αιτωλοακαρνανίας και Ηλείας.

 

Ολοκληρώθηκε με επιτυχία το 6ο Πανελλήνιο Συνέδριο για την Ανάπτυξη της Ελληνικής Γεωργίας της GAIA ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ όπου πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα «Φάρος» του Κέντρου Πολιτισμού του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος, παρουσία πλήθους κόσμου και τη συμμετοχή εξεχόντων ομιλητών από την Ελλάδα και την ΕΕ.

Το θέμα του φετινού Συνεδρίου ήταν: «Καινοτομία για Βιώσιμη Αγροδιατροφή: Το Παρόν & το Μέλλον της ΚΑΠ», εστιάζοντας στη βιωσιμότητα του πρωτογενούς και του ευρύτερου αγροδιατροφικού τομέα, τον κορυφαίας σημασίας πανευρωπαϊκό στόχο που βρίσκεται στο επίκεντρο της χάραξης της μελλοντικής Κοινής Αγροτικής Πολιτικής (ΚΑΠ), η οποία τελεί υπό αναθεώρηση. Την πρώτη θεματική ενότητα συντόνισε η Νέα Γενική Διευθύντρια της GAIA EΠΙΧΕΙΡΕΙΝ, Έλλη Τσιφόρου και τη δεύτερη ο Διευθυντής της εφημερίδα Ύπαιθρος Χώρα, Νίκος Λάππας.

Τις εργασίες του Συνεδρίου άνοιξε ο Χριστόδουλος Αντωνιάδης, Πρόεδρος ΔΣ GAIA ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ ο οποίος αναφέρθηκε στον σημαίνοντα ρόλο που έχει κατακτήσει διαχρονικά το Συνέδριο της GAIA ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ αλλά και στη δυναμική και εξωστρέφεια των αγροτικών συνεταιρισμών που εκπροσωπούνται στο μετοχικό σχήμα της. Επιπλέον αναφέρθηκε στον ηγετικό ρόλο της Τράπεζας Πειραιώς στον πρωτογενή τομέα της χώρας, καθώς και στην εταιρεία πληροφορικής NEUROPUBLIC που ηγείται των εθνικών και ευρωπαϊκών προσπαθειών για την ψηφιοποίηση του πρωτογενούς τομέα.

Από την πλευρά του ο Γιώργος Χαντζηνικολάου, Πρόεδρος Τράπεζας Πειραιώς, μίλησε για τα νέα δεδομένα στον πρωτογενή τομέα και τις απαιτήσεις και προκλήσεις που καλούνται να αντιμετωπίσουν οι Έλληνες παραγωγοί. Σύμμαχός τους σε αυτή την προσπάθεια είναι, όπως είπε η Τράπεζα Πειραιώς, με προγράμματα και χρηματοδοτικά εργαλεία που ανταποκρίνονται στις ανάγκες τους . Όπως τόνισε, η Τράπεζα Πειραιώς θα συνεχίσει να αναλαμβάνει πρωταγωνιστικό ρόλο, στηρίζοντας την καινοτομία και τις επενδύσεις στον πρωτογενή τομέα.

Τρίτος κατά σειρά ομιλητής και επίτιμος προσκεκλημένος του φετινού Συνεδρίου ήταν ο Dacian Ciolos, Πρόεδρος της Ομάδας των Φιλελευθέρων «Renew Europe» του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, Πρώην Πρωθυπουργός της Ρουμανίας, Πρώην Επίτροπος Γεωργίας της ΕΕ. Ο κ. Ciolos σημείωσε ότι η χρήση των νέων τεχνολογιών δεν είναι μόνο για τις μεγάλες εκμεταλλεύσεις, αλλά μπορεί να εφαρμοστεί και στις μικρότερες, τις οποίες θα καταστήσει περισσότερο ανταγωνιστικές.

Στη συνέχεια τον λόγο πήρε ο κ. Ιωάννης Μαυρουδής, Διευθύνων Σύμβουλος GAIA ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ ο οποίος αναφέρθηκε στη μεγάλη πρόκληση της βιωσιμότητας που απασχολεί σήμερα τον πρωτογενή τομέα. Επίσης εξήρε την τεχνογνωσία της «GAIA EΠΙΧΕΙΡΕΙΝ», ενώ δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στα καινοτόμα εργαλεία και υπηρεσίες που αναπτύσσει η εταιρεία NEUROPUBLIC. Τόνισε δε ότι η ψηφιοποίηση αποτελεί εγκάρσιο στόχο που διατρέχει όλους τους γενικούς και επιμέρους στόχους της μελλοντικής Κοινής Αγροτικής Πολιτικής (ΚΑΠ)».

Στις κρίσιμες επιλογές που πρέπει να κάνει η χώρα και η ΕΕ ενόψει της Νέας ΚΑΠ, παρά το γεγονός ότι η Ελλάδα και άλλες χώρες της ΕΕ τάσσονται κατά της μείωσης του προϋπολογισμού , αναφέρθηκε ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων, Μαυρουδής Βορίδης. Ο υπουργός παρέθεσε μια σειρά προκλήσεων και παθογενειών που αντιμετωπίζει ο ελληνικός πρωτογενής τομέας και παρουσίασε τις πρωτοβουλίες της κυβέρνησης στους πρώτους μήνες του έργου της ώστε να στηριχθούν οι Έλληνες αγρότες.

Ο βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ και πρώην υπουργός Ψηφιακής Πολιτικής, Νίκος Παππάς αναφέρθηκε στη σημασία του εμβληματικού, έργου της Ευφυούς Γεωργίας και όπως είπε, βρίσκεται προ των πυλών της εφαρμογής του. Μεταξύ άλλων ανέφερε ότι η εφαρμογή του έργου αναμένεται να επιφέρει μείωση κόστους παραγωγής από 35% έως 45% ανάλογα με την καλλιέργεια.

Ξεκινώντας την ομιλία του ο Συντονιστής της Ομάδας της Προοδευτικής Συμμαχίας των Σοσιαλιστών & Δημοκρατών στην Επιτροπή Γεωργίας του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, Πρώην Πρόεδρος της Επιτροπής Γεωργίας του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, Πρώην Υπουργός Γεωργίας της Ιταλίας κ. Paolo De Castro, αναφέρθηκε στον κίνδυνο εθνικοποίησης της ΚΑΠ. Στη συνέχεια εστίασε στην παγκόσμια πρόκληση της κλιματικής αλλαγής όπου όπως τόνισε, απαιτεί κοινή προσέγγιση και αλλαγή κατεύθυνσης. Στο θέμα του προϋπολογισμού σημείωσε ότι το ευρωκοινοβούλιο ψήφισε κατά της οποιασδήποτε περικοπής πόρων και υπέρ της ενίσχυσης του προϋπολογισμού του 2020.Τόνισε δε, ότι υπάρχει ανάγκη ενός μεταβατικού κανονισμού που θα παρατείνει την αγροτική πολιτική ενώ δεν παρέλειψε να ευχαριστήσει τη GAIA ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ για τη δουλειά που έκανε μαζί με άλλες οργανώσεις για την πρωτοβουλία των Ευρωπαίων πολιτών EATORIGINAL.

Τον λόγο πήρε ακολούθως ο Pekka Pesonen, Γενικός Γραμματέας των αγροτικών συνεταιριστικών οργανώσεων COPA-COGECA, ο οποίος αρίθμησε τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει σήμερα ο αγροτικός τομέας, με βασική, αυτή του προϋπολογισμού της ΚΑΠ ενώ στάθηκε στα ζητήματα που δεν έχουν ακόμα ξεκαθαριστεί .

Ο Διευθυντής Εισοδηματικής Στήριξης & Βιωσιμότητας της Γενικής Διεύθυνσης Γεωργίας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Pierre Bascou, τόνισε την αναγκαιότητα της μετάβασης προς ένα αγροτικό σύστημα που θα μετατρέπει τις προκλήσεις σε ευκαιρίες, μέσω της καινοτομίας, της ΚΑΠ και της ανταλλαγής γνώσης. Αναφέρθηκε επίσης, στην ανάγκη ενίσχυσης των δράσεων για το περιβάλλον και το κλίμα.

Να κρατηθεί η κοινή συνισταμένη της ΚΑΠ δίνοντας ευελιξία στα κράτη μέλη να ενισχύσουν τους αγρότες τους, ήταν το βασικό συμπέρασμα της ομιλίας του Yves Madre, Προέδρου της δεξαμενής σκέψης FARM EUROPE. Ο κ. Madre, τόνισε ότι οι συνθήκες στην Ευρώπη δεν είναι ίδιες αλλά αυτό δεν πρέπει να σημαίνει εθνικοποίηση της ΚΑΠ. Όπως τόνισε η ΚΑΠ πρέπει να παραμείνει κοινή.

Η καινοτομία είναι εγκάρσια προτεραιότητα στο ΠΑΑ 2014-2020, δήλωσε ο Κωνσταντίνος Μπαγινέτας, Γενικός Γραμματέας Αγροτικής Πολιτικής & Κοινοτικών Πόρων, ΥπΑΑΤ, κατά την ομιλία του. Ο ίδιος παρουσίασε τα Μέτρα του ΠΑΑ που υποστηρίζουν την καινοτομία, τη συνεργασία και τη συμβουλευτική. Συγκεκριμένα αναφέρθηκε στο Μ16 της «Συνεργασίας», και το Μ01 «Δράσεις μεταφοράς γνώσεων και ενημέρωσης», στο πλαίσιο του οποίου έχουν προγραμματιστεί δράσεις μεταφοράς γνώσης και ενημέρωσης στον αγροτικό τομέα. Εκτενής αναφορά έγινε από τον ίδιο στη σημασία του Μ02 της «Συμβουλευτικής» για το οποίο ενημέρωσε ότι μέσα στις επόμενες ημέρες θα υπάρξουν εξελίξεις.

Ο Διευθυντής Έργου της GAIA ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ, Δημήτρης Καπνιάς αναφέρθηκε στο διπλό ρόλο της βιωσιμότητας μέσω της νέας ΚΑΠ που αφορά τις εκμεταλλεύσεις αλλά και το περιβάλλον, τονίζοντας ότι η καινοτομία έρχεται να λύσει την εξίσωση της βιωσιμότητας και στις δύο αυτές παραμέτρους. Αναφέρθηκε επίσης στον εκσυγχρονισμό του ΟΣΔΕ, τονίζοντας ότι σύμφωνα με έρευνα οι Έλληνες αγρότες δηλώνουν ως οι πλέον ικανοποιημένοι αγρότες στην Ευρώπη από την επαφή τους με το ΟΣΔΕ. Επίσης, τόνισε ότι ένα νέο βιώσιμο αγροτικό μοντέλο χρειάζεται ανανέωση των γενεών.

Για την πρακτική εφαρμογή της ευφυούς γεωργίας στην Ελλάδα μέσω του συστήματος ευφυούς γεωργίας αναφέρθηκε ο Φώτης Χατζηπαπαδόπουλος, Πρόεδρος Δ.Σ. NEUROPUBLIC. O ίδιος εξήγησε πως κεντρικό ρόλο στο σύστημα έχει ο άνθρωπος και όχι η τεχνολογία και αυτό γιατί μέσω του συστήματος ο επιστήμονας γεωπόνος συνεργάζεται με τον αγρότη. Αφού κατέγραψε τις τέσσερις διαστάσεις, ο κ. Χατζηπαπαδόπουλος του gaiasense (remote, field, eye, farm), ανέλυσε την εφαρμογή του συστήματος στη Ροδόπη και την καλλιέργεια του βαμβακιού. Τόνισε ότι βελτιώθηκαν οι πρακτικές των αγροτών καθώς μείωσαν τους ψεκασμούς ενώ χρησιμοποιούσαν όσο νερό ήταν αναγκαίο για την καλλιέργεια. Επεσήμανε ότι τα αποτελέσματα της εφαρμογής ήταν η μείωση του κόστους από 10-30% επί της αξίας της παραγωγής.

Ο ομιλητής που έκλεισε το πρώτο σκέλος του Συνεδρίου ήταν ο Αντιπρόεδρος ΔΣ GAIA ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ και πρόεδρος Ένωσης Αγροτικών Συνεταιρισμών Κορινθίας ΑΕΣ ΑΕ Χρήστος Μπαρλιάς. Ο ίδιος αναφέρθηκε στο δυσοίωνο οικονομικό περιβάλλον που καλείται να επιχειρήσει και να καταστεί βιώσιμος ο Έλληνας παραγωγός, ιδιαίτερα ενόψει της αναθεώρησης της ΚΑΠ . Στη συνέχεια στάθηκε στην εξωτερική σύγκλιση των Άμεσων

Ενισχύσεων σημειώνοντας τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των εκμεταλλεύσεων της χώρας ενώ ανέδειξε τη σημασία της εκπαίδευσης για τα μέλη των συνεταιρισμών. Ο κ. Μπαρλιάς τόνισε επίσης ότι οι εισροές καταλαμβάνουν το 55% του κόστους παραγωγή του Έλληνα αγρότη, δηλώνοντας ότι: «Περιμένουμε τους πόρους και τα εργαλεία ώστε να είμαστε βιώσιμοι».

Τον κύκλο της 2ης θεματικής ενότητας με τίτλο Προτεραιότητες & πολιτικές για βιώσιμους και καινοτόμους συνεταιρισμούς και συλλογικά αγροτικά σχήματα άνοιξε με την ομιλία του ο Umberto Di Pasquo, Ανώτερος Σύμβουλος Πολιτικής, COGECA τονίζοντας ότι η συνεργασία είναι ένα από τα πιο σημαντικά στοιχεία για την κοινωνία και την οικονομία, ενώ η χώρα με τους περισσότερους αναγνωρισμένους συνεταιρισμούς είναι η Ιταλία. Ανέφερε επίσης ότι οι συνεταιρισμοί διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στη βιωσιμότητα του αγροτικού τομέα.

Τον λόγο έπειτα πήρε ο Σπύρος Αντωνόπουλος, Πρόεδρος Ένωσης Αγροτικών Συνεταιρισμών Αργολίδας (ΡΕΑ), ο οποίος τόνισε ότι ο συνεταιρισμός δεν είναι ιδεολογική επιλογή αλλά επιχείρηση στην οποία συνενώνονται συμφέροντα ατόμων για να αντιμετωπίσουν κοινά προβλήματα. Επεσήμανε ότι πρέπει να περάσουμε σε μία νέα γεωργία βασισμένη στη γνώση και την τεχνολογία, ενώ υπάρχουν εμβληματικά προϊόντα για τα οποία πρέπει να είμαστε υπερήφανοι. Κατέληξε ότι οι συνεταιρισμοί μπορούν να αποτελέσουν πυρήνα ανάπτυξης του αγροτικού τομέα.

Ο πρόεδρος του ΔΣ του Πτηνοτροφικού Συνεταιρισμού, «Πίνδος» Ανδρέας Δημητρίου πραγματοποίησε μια αναλυτική παρουσίαση του συνεταιρισμού στα 61 χρόνια συνεχούς αδιάλειπτης ανοδικής και αναπτυξιακής πορείας του. Στη συνέχεια παρέθεσε εντυπωσιακά για τα ελληνικά και ευρωπαϊκά δεδομένα στοιχεία που πιστοποιούν ότι ο Συνεταιρισμός «Πίνδος» είναι ο μεγαλύτερος πρωτοβάθμιος αγροτικός συνεταιρισμός στην Ελλάδα και τα Βαλκάνια με παραγωγούς που έχουν διασφαλισμένο εισόδημα και αναπτυξιακές δυνατότητες. Αξιοσημείωτο είναι ότι ο συνεταιρισμός καταγράφει από το 2016 κύκλους εργασιών άνω των 250 εκατ. ευρώ με διαρκή ανοδική τάση και συνεχείς επενδύσεις. Ενόψει των επικείμενων νομοθετικών ρυθμίσεων για τους συνεταιρισμούς ο κ. Δημητρίου εξέφρασε το αίτημά του προς την κυβέρνηση, δηλώνοντας: «Ζητάμε οι συνεταιρισμοί να έχουν τη δυνατότητα να λειτουργούν σε ανταγωνιστικό περιβάλλον όπως όλες οι επιχειρήσεις, μεγάλες και μικρές για αυτό πιστεύουμε ότι απαιτείται μεγάλη μεγαλύτερη ανεξαρτησία από την Πολιτεία».

Για τις νέες εφαρμογές που έχει ήδη αναπτύξει για τον αγροτικό τομέα η εταιρεία NEUROPUBLIC και πρόκειται να βγουν στο εμπόριο μίλησε ο Ιωάννης Κουφουδάκης, Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας. Όπως επεσήμανε οι τεχνολογίες αυτές αφορούν τον αυτόματο εντοπισμό των αγροτεμαχίων, την πρόβλεψη της παραγωγής αλλά και άλλες πρακτικές από τις οποίες μπορούν να ωφεληθούν οι αγρότες. Σύμφωνα με τον κ. Κουφουδάκη οι τεχνολογίες αυτές χωρίζονται σε δύο κατηγορίες. H πρώτη αφορά τον τρόπο πρόσβασης των παραγωγών σε αυτές. Από τη μία πλευρά χωρίζονται στις άμεσες όπου ο παραγωγός έχει άμεση πρόσβαση στην υπηρεσία με τη χρήση ενός κινητού, tablet, H/Y και στις σύνθετες όπου η συμβολή ενός ειδικού επιστήμονα είναι αναγκαία για να μπορέσει ο παραγωγός να επωφεληθεί της υπηρεσίας.

Η δεύτερη κατηγορία αφορά το πλήθος των παραγωγών που απαιτούνται ώστε να βελτιστοποιείται η χρήση τους. Αυτές είναι οι εξατομικευμένες στις οποίες το κόστος ή/και η αποτελεσματικότητα της υπηρεσίας είναι ίδια είτε τη χρησιμοποιεί ένας παραγωγός είτε πολλοί. Επίσης υπάρχουν και οι συμμετοχικές, όπου η υπηρεσία έχει σημαντικά χαμηλότερο κόστος ή/και αποτελεσματικότητα όταν χρησιμοποιείται από ένα σύνολο παραγωγών στην περιοχή.

Στη συνέχεια ο Ιωάννης Καλλιάς, Διευθύνων Σύμβουλος TÜV AUSTRIA HELLAS / Προέδρος HellasCert αναφέρθηκε στη σημασία της πιστοποίησης των αγροτικών προϊόντων ως βασικού πυλώνα οικονομικής ανάπτυξης. Ο κ. Καλλιάς μίλησε στη συνέχεια για τον πρωταγωνιστικό ρόλο της χώρας, με περισσότερα από 100 προϊόντα ΠΟΠ και ΠΓΕ τη στιγμή που όπως είπε περιλαμβάνεται στους πέ`ντε πρώτους προμηθευτές αγροτικών προϊόντων μεταξύ 26 χωρών. Επιπλέον ανέφερε ότι η πιστοποίηση είναι το βασικότερο εργαλείο αξιόπιστης επιβεβαίωσης και προβολής της ποιότητας των προϊόντων, ενώ πρόσθεσε: «Η ποιότητα, η ιχνηλασιμότητα,η πιστοποίηση και η διεθνής αναγνωρισιμότητα αυτής της πιστοποίησης είναι ένα από τα σημαντικότερα χαρακτηριστικά που πρέπει να έχει ένα τέτοιο προϊόν». Ο ίδιος αναφέρθηκε στον πρωταγωνιστικό ρόλο της TÜV AUSTRIA HELLAS, η οποία έχει καταφέρει να βρίσκεται στην κορυφή της πιστοποίησης στην Ελλάδα και με παρουσία σε περισσότερες από 40 φορές στα Βαλκάνια και στη Μέση Ανατολή.

Τη 2η Θεματική Ενότητα του Συνεδρίου έκλεισε ο Αλκιβιάδης Αλεξάνδρου, Αναπληρωτής Γενικός Διευθυντής, Αγροτική Τραπεζική, Τράπεζα Πειραιώς ο οποίος παρέθεσε δεδομένα που πιστοποιούν τον ηγετικό ρόλο της τράπεζας στη χρηματοδότηση παραγωγών και συνεταιριστικών σχημάτων (30% μερίδιο αγοράς στον τραπεζικό κλάδο και 87% μερίδιο αγοράς στις εργασίες αγροτών). Εν συνεχεία ο κ. Αλεξάνδρου μίλησε για την ολοκληρωμένη φιλοσοφία ολιστικής προσέγγισης του αγροτικού τομέα ενώ παρουσίασε και ορισμένα επιτυχημένα παραδείγματα συλλογικών σχημάτων στη χώρα, σημειώνοντας το ενδιαφέρον της Τράπεζας Πειραιώς για οργανώσεις παραγωγών, που πληρούν όμως προϋποθέσεις βιωσιμότητας, όπως είπε. Ο κ. Αλεξάνδρου αναφέρθηκε επίσης σε μια σειρά υφιστάμενων και υπό εξέλιξη τραπεζικών προϊόντων σημειώνοντας ότι υπάρχει η δυνατότητα να ικανοποιηθεί κάθε ανάγκη. Κλείνοντας ο ίδιος τόνισε το πρωτοπόρο και σημαντικό ενδιαφέρον της Τράπεζα Πειραιώς στον τομέα της ευφυούς γεωργίας και των start-ups.

Το συνέδριο έκλεισε με τον κ. Ιωάννη Μαυρουδή Διευθύνοντα Σύμβουλο της GAIA ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ, ο οποίος ευχαρίστησε τους συμμετέχοντες αλλά και όλους όσους εργάστηκαν για την πραγματοποίηση του συνεδρίου.

ΧΟΡΗΓΟΙ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ

Χρυσός Χορηγός: Τράπεζα Πειραιώς

Μεγάλος Χορηγός: TÜV AUSTRIA

Χορηγοί: ΜΕΒΓΑΛ, COSMOCERT, TÜV HELLAS, INTERAMERICAN, STIHL

Υποστηρικτές: AGROLAB RDS | BASF | ΕΝΩΣΗ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΩΝ ΣΗΤΕΙΑΣ | ΈΝΩΣΗ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΩΝ ΡΕΘΥΜΝΗΣ |ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΙΚΗ ΣΥΜΠΡΑΞΗ ΈΝΩΣΗ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ Α.Ε.| ΑΓΡΟΤΙΚΟΣ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΟΣ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ-ΝΑΥΠΑΚΤΙΑΣ ''Η ΈΝΩΣΗ''|ΈΝΩΣΗ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΩΝ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ | ΕΑΣ ΙΕΡΑΠΕΤΡΑΣ ''Η ΈΝΩΣΗ''| ΑΣΕΠΟΠ ΒΕΛΒΕΝΤΟΥ | ΕΑΣΘ - ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΙΚΗ ΣΥΜΠΡΑΞΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ Α.Ε. | ΑΓΡΟΤΙΚΟΣ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΟΣ ΧΑΝΙΩΝ | ΕΝΩΣΗ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΩΝ ΜΕΡΑΜΒΕΛΛΟΥ | ΑΓΡΟΤΙΚΟΣ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΟΣ ΣΦΑΚΙΩΝ |ΑΓΡΟΤΙΚΟΣ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΟΣ ΕΛΑΙΟΠΑΡΑΓΩΓΩΝ ΔΗΜΟΥ ΚΑΝΤΑΝΟΥ ΣΕΛΙΝΟΥ | ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΩΝ - ΟΜΑΔΩΝ ΠΑΡΑΓΩΓΩΝ Ν. ΗΜΑΘΙΑΣ |ΑΣ ΤΥΜΠΑΚΙΟΥ |ΑΓΡΟΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΥ
Χορηγοί Επικοινωνίας: Εφημερίδα Ύπαιθρος Χώρα | ypaithros.gr |Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ |Agro24 | Φρουτονέα | Olivenews.gr | Ελιά & Ελαιόλαδο | ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ larissanet | larissanet.gr | Εύφορη γη| ΝΕΑ Κρήτη | neakriti.gr | ΚRHTH TV | radio 98,4