Τετάρτη, 06 Νοεμβρίου 2019 11:41

Έκρηξη στη ΛΑΡΚΟ με θύμα έναν 55χρονο

Έκρηξη σημειώθηκε σήμερα το πρωί στον χώρο των ηλεκτροκάμινων της βιομηχανίας ΛΑΡΚΟ στη Λάρυμνα, με αποτέλεσμα να χάσει τη ζωή του ένας 55χρόνος πατέρας τριών παιδιών που κατάγεται από την περιοχή και εργαζόταν για χρόνια στη βιομηχανία.

Μέχρι στιγμής δεν δίδονται περισσότερες πληροφορίες σε σχέση με την έκρηξη. Σημειώνεται ότι στον ίδιο χώρο συνέβη ατύχημα και το πρωί της περασμένης Δευτέρας όταν κόπηκε ένα συρματόσχοινο που μεταφέρει φορτωμένο τον κάδο του μεταλλεύματος. Οι ηλεκτρολόγοι είχαν καταφέρει να απομακρυνθούν από το σημείο.

Τα συλλυπητήριά του στην οικογένεια του εργαζόμενου στη ΛΑΡΚΟ που έχασε τη ζωή του εξέφρασε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κωστής Χατζηδάκης, διαβεβαιώνοντας ότι θα διερευνηθούν τα αίτια του δυστυχήματος και ότι «θα αποδοθούν οι ευθύνες, όπου ανήκουν, το ταχύτερο».

Καθ' οδόν προς το εργοστάσιο είναι αυτήν την ώρα ο διευθύνων σύμβουλος της ΛΑΡΚΟ, Σπύρος Τζίτζος, για να εξετάσει τις συνθήκες υπό τις οποίες συνέβη το δυστύχημα.

naftemporiki.gr με πληροφορίες από ΑΜΠΕ

Συνεχίζεται η αγωνία της οικογένειας του Έλληνα ναυτικού, ο οποίος βρίσκεται στα χέρια πειρατών, μετά το ρεσάλτο σε ελληνόκτητο πλοίο στο Τόγκο.

Συγγενείς και φίλοι του 20χρονου Δημήτρη Γκιάτη από το Μεσολόγγι περιμένουν ένα σημάδι ζωής και μια επικοινωνία μαζί του για να ηρεμήσουν, ενώ ο πατέρας του θέτει το ερώτημα πως οι δράστες κατάφεραν να φτάσουν μέχρι να πάρουν τα παιδιά από τα δωμάτια. 
«Η αγωνία μας για το παιδί μας είναι πολύ μεγάλη. Προσπαθούμε να καταλάβουμε τι έχει συμβεί. Αν είναι δυνατόν πως κατάφεραν να φτάσουν οι δράστες μέχρι τα δωμάτια των παιδιών αφού υπήρχαν φύλακες. Πως μπήκαν και πήραν τα παιδιά μας, μπορείτε να μου πείτε»;
Σύμφωνα με πληροφορίες ήταν το παρθενικό ταξίδι του νεαρού ναυτικού ως δόκιμου μηχανικού. Ο 20χρονος είχε μεγαλώσει στο Μεσολόγγι και φοίτησε στο 1ο ΕΠΑΛ, ενώ σύμφωνα με τα στοιχεία που αναφέρει στη σελίδα του στο facebook σπούδασε στη Σχολή Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού.
Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία οι πειρατές επιτέθηκαν τις πρωινές ώρες της Δευτέρας στο ελληνόκτητο δεξαμενόπλοιο «Elka Aristotle» και απήγαγαν τέσσερα άτομα μεταξύ των οποίων και ο 20χρονος Έλληνας.

πηγή: protothema

Ζήτημα εθνικής σημασίας χαρακτήρισε το μεταναστευτικό - προσφυγικό ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Στέλιος Πέτσας, τονίζοντας πως είναι ξεκάθαρη εντολή του Πρωθυπουργού η δίκαιη κατανομή των ανθρώπων που μεταφέρονται από τα νησιά σε όλη τη χώρα.

Κατά τη διάρκεια ενημέρωσης των πολιτικών συντακτών, ο κ. Πέτσας ανακοίνωσε πως τίθενται συγκεκριμένα όρια στον αριθμό των προσώπων που θα μεταφερθούν σε κάθε περιοχή και σε καμία περίπτωση δεν θα είναι πάνω από 1% του πληθυσμού ανά περιφέρεια και ενισχύονται οι υποδομές και οι υπηρεσίες στις τοπικές κοινωνίες, ώστε να αντιμετωπίσουν τις ανάγκες της έκτακτης φιλοξενίας.

Παράλληλα, όπως είπε, προωθείται η κατασκευή νέων κλειστών προαναχωρησιακών κέντρων για όσους εισήλθαν παράνομα στη χώρα και δεν δικαιούνται άσυλο. «Να ξέρουν, δηλαδή, όσοι δεν δικαιούνται άσυλο ότι δεν μπορούν να κυκλοφορούν ανεξέλεγκτα στη χώρα και δεν έχουν άλλη επιλογή παρά μόνο την επιστροφή τους», ανέφερε.

Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, σημείωσε πως «με σχέδιο, σοβαρότητα και αποφασιστικότητα, δεν πρόκειται να αφήσουμε τα νησιά και τους ακρίτες μας να σηκώσουν μόνοι τους όλο αυτό το βάρος» προσθέτοντας ότι «οι Έλληνες, όλοι μαζί, θα αντιμετωπίσουμε το πρόβλημα, με αλληλεγγύη στο εσωτερικό της χώρας και αποφασιστικότητα στη φύλαξη των συνόρων μας».

Ασκώντας κριτική στην προηγούμενη κυβέρνηση, για την οποία είπε πως άφησε πίσω της «χαοτικές καταστάσεις και αναρχία», ο κυβερνητικός εκπρόσωπος επεσήμανε πως σύμφωνα με στοιχεία του 2019 υπήρχαν 68.000 εκκρεμείς αιτήσεις στην υπηρεσία ασύλου και δυόμισι χρόνια για να προσδιοριστεί η δικάσιμος για μία αίτηση.

«Είχαμε 14.000 προσφυγές στην αρχή προσφυγών και περισσότερα από δύο χρόνια για τον προσδιορισμό τους. Αυτοί που δεν δικαιούνται ασύλου θα μεταφέρονται σε κλειστά προαναχωρησιακά κέντρα μέχρι την επιστροφή τους. Και δυστυχώς είχαμε μόλις 1.806 επιστροφές σε 4 χρόνια στην Τουρκία βάσει της κοινής δήλωσής της με την ΕΕ. Στο μεταξύ, παρά τις σπατάλες που ερευνά η OLAF, είχε αξιοποιηθεί μόλις το 22% των ευρωπαϊκών πόρων για την αντιμετώπιση του προβλήματος», υπογράμμισε.

Υποστηρίζοντας πως η κυβέρνηση άλλαξε πολιτική, ο κ. Πέτσας ανέφερε ότι ήδη αποτελεί νόμο του κράτους ένα δομημένο σύστημα διεθνούς προστασίας, το οποίο αυστηροποιεί και επισπεύδει τις διαδικασίες εξέτασης των αιτήσεων ασύλου.

Για το πρόγραμμα αποσυμφόρησης των νησιών σημείωσε πως τις τελευταίες ημέρες υλοποιήθηκε ακόμη ένα σημαντικό κύμα μεταφοράς 1.100 προσφύγων από τα νησιά μας στην ενδοχώρα, ενώ από τον Ιούλιο μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου ολοκληρώθηκαν μεταφορές της τάξης των 6.500 ατόμων, καθώς «άμεση προτεραιότητά μας είναι η αποσυμφόρηση των νησιών του Ανατολικού Αιγαίου». Όπως είπε, στόχος είναι να μεταφερθούν άλλα 4.000 άτομα με προσφυγικό προφίλ μέχρι τα τέλη Νοεμβρίου.

naftemporiki.gr με πληροφορίες από ΑΜΠΕ

Στην εφαρμογή του αντικαπνιστικού νόμου, η οποία θα αρχίσει σε λίγες ημέρες, αλλά και στο πώς οι πολίτες –ακόμη και μέρος των καπνιστών- συμφωνούν με τα νέα μέτρα αναφέρθηκε ο υπουργός Υγείας Βασίλης Κικίλιας.

Σε συνέντευξή του την Τρίτη στην τηλεόραση του ΣΚΑΪ επισήμανε ότι οι έλεγχοι έχουν αρχίσει. Η επίσημη αρχή εφαρμογής του νόμου θα γίνει στις 19 Νοεμβρίου ενώ τα πρόστιμα θα είναι τσουχτερά, ανάλογα με το βάρος του αδικήματος. Για την επιβολή του νόμου, ο κ. Κικίλιας είπε ότι οι αστυνομικοί θα βοηθήσουν πρώτοι από όλους στην προσπάθεια αυτή και ότι θα λαμβάνουν το 20% των εσόδων από τα πρόστιμα.

Οι Ελληνες, συνέχισε ο κ. Κικίλιας, είναι «συμπαίκτες μου» στον αγώνα μείωσης του καπνίσματος και των επιπτώσεών του. Αναφέρθηκε σε εκείνους που δεν επιθυμούν να είναι εκείνοι και τα παιδιά τους παθητικοί καπνιστές ενώ υποστήριξε ότι μεγάλο ποσοστό των καπνιστών συμφωνούν με τον νόμο. Οι καφετέριες έχουν δομές για να μπορεί κάποιος να κάτσει έξω και, όπως τόνισε ο υπουργός, το υπουργείο σκοπεύει να επιδοτήσει θερμάστρες για να μην κάθεται ο κόσμος που καπνίζει στο κρύο. «Ο αντικαπνιστικός νόμος θα εφαρμοστεί και θα είναι όλοι ευχαριστημένοι», τόνισε ο κ. Κικίλιας που ανέφερε ακόμη ότι παλεύει για τον δημόσιο και δωρεάν χαρακτήρα της Υγείας και ότι έχει ζητήσει χρηματοδότηση για το επιτύχει.

Πηγή: Protagon.gr

«Φρένο» στις καταλήψεις αλλά και στις βιαιοπραγίες εντός πανεπιστημιακών χώρων αναζητεί να βάλει το υπουργείο Παιδείας.

Σ' αυτή την «αναζήτηση», σύμφωνα με την εφημερίδα «Τα Νέα», η κυβέρνηση έχει επανέλθει στη συζήτηση περί κάρτας εισόδου στα ΑΕΙ, κάτι που άλλωστε δηλώνουν ανοικτά τα στελέχη της.

Ωστόσο θέτει ως προϋπόθεση το να λάβουν σχετική πρωτοβουλία για το θέμα οι διοικήσεις των ανώτατων Ιδρυμάτων.

Η σύνταξη πάντως του νομοσχεδίου για την ανώτατη εκπαίδευση δεν έχει ολοκληρωθεί και, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, θα παρουσιαστεί μέχρι τέλος του χρόνου.

 

Το σενάριο της «κάρτας εισόδου»

Δεν είναι η πρώτη φορά που στο υπουργείο συζητούν για την «κάρτα εισόδου» στα ΑΕΙ, καθώς αποτελεί μια πρόταση που επανέρχεται σε τακτά χρονικά διαστήματα.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, είναι μια λύση που θα μπορούσε ενδεχομένως να εφαρμοστεί σε μικρά πανεπιστήμια, καθώς είναι πιο δύσκολα εφαρμόσιμη για τα Ιδρύματα που έχουν μεγάλα κάμπους. Και βεβαίως συνδυάζεται με επαρκή φωτισμό τις βραδινές ώρες των πανεπιστημιακών χώρων και «άνοιγμα» τους σε περιόδους Σαββατοκύριακων ή αργιών στην τοπική κοινωνία με τη μορφή εκδηλώσεων ή επιστημονικών συναντήσεων.

«Με τη σωστή φύλαξη των εισόδων των πανεπιστημιακών χώρων μπορούμε να περιφρουρήσουμε την είσοδο παραβατικών στοιχείων» λέει σχετικά ο πρύτανης του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης Ν. Παπαϊωάννου.

«Η κάρτα εισόδου είναι αλήθεια ότι προϋποθέτει την πλήρη φύλαξη του πανεπιστημιακού, κάμπους γύρω γύρω, κάτι που δεν είναι τόσο στην κουλτούρα μας ως χώρας και χρειάζεται διαδικασίες που το πανεπιστήμιο σήμερα δεν είναι έτοιμο να εφαρμόσει» αναφέρει.

Και καταλήγει λέγοντας ότι «το σύστημα μπορεί σήμερα πιστεύω να αυτορυθμιστεί, με διαδικασίες συναίνεσης και συνεργασίας όλων των μερών του».

Πηγή: protothema.gr

 

Σε νέα προκήρυξη για την πρόσληψη 1.000 μόνιμων υπαλλήλων ετοιμάζεται να προχωρήσει το ΑΣΕΠ, ανοίγοντας νέες θέσεις εργασίας σε δήμους, δημοτικές επιχειρήσεις και δημοτικούς φορείς.

Η προκήρυξη, θα αφορά κυρίως αποφοίτους τριταξίου Γυμνασίου ή Δημοτικού. Ελάχιστες θα είναι οι θέσεις που θα αφορούν πτυχιούχους, ενώ η πλειοψηφία των θέσεων θα αφορά προσωπικό σε δημοτικές επιχειρήσεις ύδρευσης και αποχέτευσης, με το σχετικό ΦΕΚ να αναμένεται να εκδοθεί σύντομα.

Οι ειδικότητες που θα βρίσκονται μεταξύ άλλων στην προκήρυξη είναι αυτές του ηλεκτρολόγου, του υδραυλικού, μηχανικού συντηρητή, διοικητικού υπαλλήλου, τεχνίτη αποχέτευσης, πολιτικού μηχανικού, τοπογράφου, ηλεκτρολόγου κ.α.

Πηγή: dete.gr

Έως το τέλος του πρώτου εξαμήνου του 2020 αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί η διασύνδεση των συστημάτων διοδίων που λειτουργούν στους μεγάλους οδικούς άξονες της χώρας, προκειμένου να μπορούν οι οδηγοί να χρησιμοποιούν ένα πομποδέκτη για τις διελεύσεις τους σε όλους τους αυτοκινητόδρομους.

Η διαλειτουργικότητα των διοδίων δεν είχε υλοποιηθεί παρά τη σχετική ευρωπαϊκή οδηγία και παρά τις επανειλημμένες διαπραγματεύσεις μεταξύ των ιδιωτικών εταιρειών που λειτουργούν τους οδικούς άξονες, οι οποίες ξεκίνησαν το 2013.

Η βασική διαφωνία μεταξύ των παραχωρησιούχων αφορούσε στο ύψος της προμήθειας που θα πρέπει να αποδίδει η μία εταιρεία στην άλλη.

Ωστόσο, ενόψει της ακύρωσης του διαγωνισμού για το ηλεκτρονικό σύστημα διοδίων και έπειτα από πιέσεις του υπουργείου Υποδομών, οι παραχωρησιούχοι συμφώνησαν στο ύψος της προμήθειας η οποία θα διαμορφωθεί σε ποσοστό 2,12% επί του αντιτίμου των διοδίων και θα αποδίδεται στο τέλος κάθε μήνα.

Εδώ και μερικά χρόνια πέντε από τις συνολικά επτά ιδιωτικές εταιρείες που διαχειρίζονται τους κλειστούς αυτοκινητόδρομους, είχαν συμφωνήσει στη λειτουργία ενός κοινού συστήματος με την ονομασία GRITS (Greece Interoperable Tolling Systems).

Σε αυτό έχουν ενταχθεί η Αττική Οδός, η οποία έχει περίπου 650.000 ενεργούς συνδρομητές που χρησιμοποιούν πομποδέκτες, η Ολυμπία Οδός, ο Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, ο Μορέας και η Γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου, ωστόσο δεν είχε βρεθεί κοινός τόπος για τη συμμετοχή της Νέας Οδού και της Κεντρικής Οδού.

Οι δύο τελευταίες εταιρείες έχουν την ευθύνη για τη λειτουργία της Εθνικής Οδού Αθηνών – Λαμίας, την Κεντρική Οδό και την Ιόνια Οδό, από το Αντίρριο έως τα Ιωάννινα.

Σύμφωνα με πληροφορίες, οι δύο εταιρείες έχουν ήδη ξεκινήσει τις διαδικασίες προκειμένου να κάνουν τις απαραίτητες αλλαγές στο λογισμικό των ηλεκτρονικών πομποδεκτών, οι οποίοι υπερβαίνουν τις 100.000, προκειμένου να είναι δυνατή η χρήση τους στους υπόλοιπους αυτοκινητόδρομους. Αλλαγές θα πρέπει να γίνουν και στα συστήματα διοδίων για να μπορούν να δέχονται πομποδέκτες των υπόλοιπων πέντε εταιρειών, οι οποίες επίσης θα πρέπει να προσαρμόσουν τα συστήματά τους στα νέα δεδομένα.

Κατά τις ίδιες πηγές, πρόκειται για σύνθετη διαδικασία η οποία απαιτεί χρονικό διάστημα μεταξύ έξι και οκτώ μηνών. Ο στόχος που έχει τεθεί από το υπουργείο Υποδομών είναι έως το Πάσχα του 2020 να έχει ολοκληρωθεί η διασύνδεση των συστημάτων, για να μπορούν οι οδηγοί να ταξιδέψουν με ένα πομποδέκτη.

Πάντως, το στοιχείο που θα παραμείνει αμετάβλητο είναι η αδυναμία φόρτισης των πομποδεκτών μίας εταιρείας στα διόδια άλλης. Αυτό οφείλεται σε φορολογικούς λόγους, δεδομένου ότι η κάθε εταιρεία παραχώρησης έχει διαφορετικό ΑΦΜ και η φόρτιση των πομποδεκτών αποτελεί προκαταβολή χρημάτων. Ως εκ τούτου, ένας οδηγός με πομποδέκτη της Αττικής Οδού για παράδειγμα, δε θα μπορεί να βάλει χρήματα στη συσκευή του στα διόδια Αφιδνών τα οποία λειτουργεί η Νέα Οδός.

Στο σχεδιασμό περιλαμβάνεται η εγκατάσταση του απαραίτητου τεχνολογικού εξοπλισμού: αισθητήρες, κάμερες και κεραίες τεχνολογίας DSRC για την ανάγνωση των πομποδεκτών. Θα υπάρχουν κάμερες καταγραφής της πινακίδας του οχήματος για την ταυτοποίηση του χρήστη σε περίπτωση μη ανάγνωσης πομποδέκτη και μη παροχής πίστωσης αλλά και κάμερες βίντεο γενικού πλάνου ως εφεδρεία σε περίπτωση που δεν είναι δυνατή η ταυτοποίηση κάποιου οχήματος.

Ο συγκεκριμένος εξοπλισμός θα τοποθετηθεί στις εισόδους και εξόδους 13 ανισόπεδων κόμβων της Ολυμπίας Οδού, οι οποίοι είναι οι εξής:

Α/Κ Νέας Περάμου.

Α/Κ Μεγάρων.

Α/Κ Πάχης.

Α/Κ Αγίων Θεοδώρων.

Α/Κ Λουτρακίου.

Α/Κ Επιδαύρου.

Α/Κ Ζευγολατιού.

Α/Κ Κιάτου.

Α/Κ Δερβενίου.

Α/Κ Ακράτας.

Α/Κ Καλαβρύτων.

Α/Κ Σελιανίτικων.

Α/Κ Δρεπάνου.

Στα Μέγαρα, το Λουτράκι, την Επίδαυρο και τα Σελιανίτικα θα κατασκευαστούν τέσσερα νέα κτίρια υποστήριξης, ενώ στους υπόλοιπους κόμβους ο εξοπλισμός θα υποστηρίζεται από τα κτίρια των αδειοδοτημένων πλευρικών σταθμών διοδίων.

Πηγή: thebest.gr

Η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας σε συνεργασία με το Διοικητικό Συμβούλιο της «Ελληνικής Ένωσης για την Αντιμετώπιση της Σκλήρυνσης Κατά Πλάκας Δυτ. Ελλάδας» (ΕΕΑΣΚΠ) έχει τη χαρά να σας προσκαλέσει στην Ενημερωτική Εκδήλωση με θέμα:

"Θεραπευτικές Προσεγγίσεις στην Αντιμετώπιση των Συμπτωμάτων της ΣΚΠ" η οποία θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 16 Νοεμβρίου 2019 και ώρα 5:30 μ.μ. στο ξενοδοχείο “ΑΣΤΗΡ” στην Πάτρα (Αγ. Ανδρέου 16, τηλ: 2610279856).

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

5:30 μ.μ.
Προσέλευση – Καφές

6:00 μ.μ.
Χαιρετισμοί – «Ο ρόλος του Σωματείου της ΕΕΑΣΚΠ»
Μαργαρίτα Καραγιώργου, Πρόεδρος ΕΕΑΣΚΠ

6:30 μ.μ.
«Η θεραπευτική δυνατότητα του βελονισμού και ωτοβελονισμού στην αντιμετώπιση συμπτωμάτων MS και στην βελτίωση καλύτερης κατάστασης υγείας»
Απόστολος ΑποστολόπουλοςMD, PhD, Παθολόγος, δίπλωμα βελονισμού ECD, BCAO, ωτοβελονισμού GSAT

7:00 μ.μ.
«ΣΚΠ: Η Ομοιοπαθητική Προσέγγιση»
Παγώνα Πίκουλα, Ομοιοπαθητικός και Ιατρός Γενικής Ιατρικής

7:30 μ.μ.
«Ρεφλεξολογία στην Πολλαπλή Σκλήρυνση»
Δήμητρα Τσατσούρη, Ρεφλεξολόγος

8:00 μ.μ.
Ερωτήσεις – Συζήτηση

ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ

Σε φορτηγό-ψυγείο που κινούνταν κατά μήκος της Εγνατίας Οδού εντοπίστηκαν το πρωί  41 παράτυποι μετανάστες.

Ο οδηγός της νταλίκας υποχρεώθηκε να σταματήσει σε μπλόκο της αστυνομίας μεταξύ Ξάνθης και Κομοτηνής στο ρεύμα προς Θεσσαλονίκη και έπειτα από έλεγχο που έγινε στο φορτηγό-ψυγείο βρέθηκαν στο εσωτερικό του οι μετανάστες.

Σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία πρόκειται για Αφγανούς, ωστόσο, βρίσκεται σε εξέλιξη η διαδικασία ταυτοποίησής τους από την αστυνομία.

Όπως έγινε γνωστό το ψυγείο ήταν εκτός λειτουργίας.

Ο Γεωργιανός οδηγός της νταλίκας έχει συλληφθεί με την κατηγορία της διακίνησης μεταναστών.

Πηγή: kathimerini.gr

Στα μέσα Νοεμβρίου που θα είναι διαθέσιμα περισσότερα στοιχεία για την εκτέλεση του κρατικού προϋπολογισμού, αναμένεται να «κλειδώσει» το εύρος αλλά και οι δικαιούχοι του φετινού κοινωνικού μερίσματος.

Σύμφωνα με πληροφορίες μέχρι τις 20 Νοεμβρίου που η κυβέρνηση θα καταθέσει τον προϋπολογισμό στη Βουλή, θα δημοσιοποιήσει και τις προθέσεις της για το λεγόμενο κοινωνικό μέρισμα, δηλαδή τη διανομή του προβλεπόμενου υπερπλεονάσματος.

Όλα δείχνουν ότι οι αιτήσεις θα αρχίσουν να υποβάλλονται στις αρχές Δεκεμβρίου (2 ή 3 Δεκεμβρίου). Αυτό που μένει να αποσαφηνιστεί είναι τα κριτήρια βάσει των οποίων θα χορηγηθεί το κοινωνικό μέρισμα, καθώς και τα κατά κεφαλήν ποσά. Η κυβέρνηση, προσανατολίζεται στην κατεύθυνση θεσμοθέτησης του κοινωνικού μερίσματος, σαν επίδομα που θα χορηγείται κάθε χρόνο.

Η νεότερη εκτίμηση κάνει λόγο για ένα υπερπλεόνασμα πάνω από 1 δισ. ευρώ, που αφήνει περιθώρια για πλήθος ευεργετικών παρεμβάσεων λίγο πριν τα Χριστούγεννα και συγκεκριμένα το διάστημα (16 – 20 Δεκεμβρίου) .

Οι επιλογές που εξετάζει το οικονομικό επιτελείο για τη διανομή του κοινωνικού μερίσματος φέτος, αφορούν:

— την οικονομική στήριξη των χαμηλόμισθων και χαμηλοσυνταξιούχων στο τέλος του χρόνου, μέσω ενός εφάπαξ ποσού (όπως παραδοσιακά συνέβαινε τα προηγούμενα χρόνια),

— την χρησιμοποίηση του υπερπλεονάσματος ως «μαξιλάρι» για την κάλυψη έκτακτων δημοσιονομικών αναγκών, όπως για παράδειγμα τα αναδρομικά των συνταξιούχων που εκκρεμούν από τις αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας,

— την αξιοποίηση του ποσού για παρεμβάσεις ελάφρυνσης και εισοδηματικής ενίσχυσης νοικοκυριών ευάλωτων κοινωνικών ομάδων όπως άνεργοι, περιστασιακά απασχολούμενοι και γενικά νοικοκυριά που διαβιούν με εισόδημα κάτω από το όριο της φτώχειας. Το σενάριο αυτό «φωτογραφίζει» ως δικαιούχους του μερίσματος όσους εισπράττουν το Κοινωνικό Εισόδημα Αλληλεγγύης,

— την χρήση μέρους του υπερπλεονάσματος ως επιστροφή στις επιχειρήσεις του 5% της προκαταβολής φόρου που έχει βεβαιωθεί με τις φετινές δηλώσεις φόρου εισοδήματος (εφάπαξ έκπτωση από το 100% στο 95%).

Ειδικά σε ότι αφορά τους δικαιούχους του ΚΕΑ από την 1η Νοεμβρίου του 2018 ισχύει ένας νέος κανονισμός, φέρνοντας πιο στοχευμένα κριτήρια για τους δικαιούχους.

Τα κριτήρια είναι εισοδηματικά και καθορίζονται από την κινητή και ακίνητη περιουσία κάθε νοικοκυριού.

Συγκεκριμένα, βάσει της Κ.Υ.Α. Δ13/οικ./33475/1935/2018 ισχύουν οι εξής προϋποθέσεις:

Ακίνητη περιουσία: Η συνολική αξία της ακίνητης περιουσίας του νοικοκυριού δεν μπορεί να υπερβαίνει το ποσό των 90.000 ευρώ για το μονοπρόσωπο νοικοκυριό, προσαυξανόμενη κατά 15.000 ευρώ για κάθε πρόσθετο μέλος και έως 150.000 ευρώ.

Κινητή περιουσία:

α) Η αντικειμενική δαπάνη της κινητής περιουσίας του νοικοκυριού (επιβατικά ΙΧ αυτοκίνητα ή και δίκυκλα) δεν μπορεί να υπερβαίνει στο σύνολό της το ποσό των 6.000 ευρώ.

β) Το συνολικό ύψος εισοδήματος ή καταθέσεων του νοικοκυριού ή/και η τρέχουσα αξία μετοχών, ομολόγων κ.λπ. δεν μπορεί να υπερβαίνουν το εξής ποσό, έως έξι μήνες πριν από την υποβολή της αίτησης:

Μονοπρόσωπο νοικοκυριό, 1.200 ευρώ.

Νοικοκυριό αποτελούμενο από δύο ενήλικα μέλη ή μονογονεϊκή οικογένεια με ένα ανήλικο μέλος, 1.800 ευρώ.

Νοικοκυριό αποτελούμενο από δύο ενήλικα και ένα ανήλικο μέλος ή μονογονεϊκή οικογένεια με δύο ανήλικα μέλη, 2.100 ευρώ.

Για νοικοκυριό αποτελούμενο από τρία ενήλικα μέλη ή δύο ενήλικα και δύο ανήλικα μέλη ή μονογονεϊκή οικογένεια με τρία ανήλικα μέλη, το όριο που τίθεται είναι τα 2.400 ευρώ.

Για νοικοκυριό αποτελούμενο από τρία ενήλικα και ένα ανήλικο μέλος ή δύο ενήλικα και τρία ανήλικα μέλη ή μονογονεϊκή οικογένεια με τέσσερα ανήλικα μέλη, το όριο αυξάνεται στα 2.700 ευρώ.

Για νοικοκυριό αποτελούμενο από τέσσερα ενήλικα μέλη ή δύο ενήλικα και τέσσερα ανήλικα μέλη ή μονογονεϊκή οικογένεια με πέντε ανήλικα μέλη, το όριο φτάνει στα 3.000 ευρώ.

Πηγή: aftodioikisi.gr