Τζιχαντιστής στο Λονδίνο - Είναι η ισλαμική ταυτότητα συμβατή με τον δυτικό τρόπο ζωής;
Κάθε επίθεση της ισλαμικής τρομοκρατίας στην Ευρώπη επαναφέρει στο τραπέζι το ερώτημα εάν το Ισλάμ είναι συμβατό με τον δυτικό τρόπο ζωής και ως εκ τούτου εάν είναι δυνατή η μαζική ενσωμάτωση των μουσουλμάνων στις δυτικές κοινωνίες. Το ίδιο συμβαίνει και τώρα με την επίθεση του "μοναχικού λύκου" Ουσμάν Καν, ο οποίος σκότωσε με μαχαίρι δύο νέους επιστήμονες και τραυμάτισε τρεις σε εκδήλωση που οργάνωσε το πανεπιστήμιο του Cambridge για επανένταξη κρατουμένων.
Η ειρωνεία της υπόθεσης είναι ότι ο 28χρονος δράστης είχε καταδικασθεί το 2012 για ισλαμική τρομοκρατία και είχε αφεθεί ελεύθερος υπό όρους το 2018 και ως πρώην κατάδικος συμμετείχε στην εκδήλωση. Το γεγονός ότι την ευθύνη ανέλαβε το Ισλαμικό Κράτος δείχνει ότι παρότι είχε ζητήσει να "αποριζοσπαστικοποιηθεί" όταν βρισκόταν στη φυλακή, διατήρησε σχέσεις με το Ισλαμικό Κράτος, έστω κι αν έδρασε μόνος του.
Η στράτευση στην ισλαμική τρομοκρατία νέων μουσουλμάνων που έχουν μεγαλώσει στη Δύση αποδίδεται από αριστερούς και φιλελεύθερους στον κοινωνικό αποκλεισμό που συνήθως οι νέοι μουσουλμάνοι υφίστανται. Αναμφίβολα, αυτός ο παράγοντας παίζει ρόλο στην ανάπτυξη του ισλαμικού φονταμενταλισμού, ο οποίος είναι η ακραία εκδοχή του σουνιτικού Ισλάμ και λειτουργεί σαν δεξαμενή στρατολόγησης για την ισλαμική τρομοκρατία. Όποιος, όμως, θεωρεί ότι ο κοινωνικός αποκλεισμός είναι ο αποκλειστικός λόγος που ωθεί μουσουλμάνους στην ισλαμική τρομοκρατία βλέπει μόνο την όψη που ταιριάζει στο ιδεολόγημά του.
Ενδεικτική του κλίματος που επικρατεί στο ευρωπαϊκό φιλελεύθερο πολιτικό σύστημα είναι η δημόσια ερμηνεία του Γιούνκερ μετά τις πολύνεκρες επιθέσεις της ισλαμικής τρομοκρατίας στο Παρίσι και στις Βρυξέλλες. Πρώτα εξέφρασε την απορία του για το γεγονός ότι οι δράστες ήταν νέοι μουσουλμάνοι που γεννήθηκαν στην Ευρώπη, φοίτησαν σε ευρωπαϊκά σχολεία και συμμετείχαν στην κοινωνική ζωή.
Στη συνέχεια, ο μέχρι πρότινος πρόεδρος της Κομισιόν, είχε ομολογήσει ότι καμία ευρωπαϊκή χώρα δεν έχει να επιδείξει επιτυχίες στον τομέα της ενσωμάτωσης των μουσουλμάνων. Τέλος, και αυτό είναι το κρίσιμο, είχε αποδώσει την αποτυχία σε όσους αρνούνται να αποδεχθούν και να ενσωματώσουν τους μουσουλμάνους που βρίσκονται πολλά χρόνια στην Ευρώπη!
Δέσμια της πολιτικής ορθότητας
Η ερμηνεία του εκείνη είναι δέσμια της πολιτικής ορθότητας και ως εκ τούτου απελπιστικά μονομερής. Στην πραγματικότητα, αντιστρέφει τη σχέση αιτίου-αποτελέσματος. Προφανώς, υπάρχουν ξενοφοβικές και ρατσιστικές δυνάμεις στην Ευρώπη. Προφανώς υπάρχουν διακρίσεις. Δεν είναι, όμως, αυτός ο αποκλειστικός λόγος της μη ενσωμάτωσης των μουσουλμάνων.
Υπάρχουν αρκετές περιπτώσεις σουνιτών με καλές σπουδές και καριέρες στη Δύση, οι οποίοι για ιδεολογικούς λόγους προσχώρησαν στον ισλαμικό φονταμενταλισμό. Όπως, επίσης, υπάρχουν πολλές περιπτώσεις νεαρών μουσουλμάνων, που προέρχονται από υποβαθμισμένες συνοικίες και έχουν ποινικό μητρώο, οι οποίοι βρήκαν νόημα ζωής στον ισλαμικό φονταμενταλισμό και στη συνέχεια στρατεύθηκαν στην ισλαμική τρομοκρατία.
Τα γεγονότα αποδεικνύουν ότι η ενσωμάτωση των μουσουλμανικών κοινοτήτων στις ευρωπαϊκές κοινωνίες είναι δύσκολη και ενίοτε αδύνατη. Δεν είναι τυχαίο ότι σε πρώην αποικιοκρατικές χώρες, όπως η Βρετανία και η Γαλλία, όπου υπάρχουν μουσουλμανικές κοινότητες τρίτης γενιάς, ο ισλαμικός φονταμενταλισμός αναπτύχθηκε και παρά τη στρατιωτική ήττα των τζιχαντιστών στο Ιράκ και στη Συρία δεν υποχωρεί.
Οι ισλαμικοί τρομοκρατικοί πυρήνες στην Ευρώπη συγκροτήθηκαν συνήθως από νέους σουνίτες, οι οποίοι είτε είχαν πάει στη Μέση Ανατολή για να πολεμήσουν στις γραμμές της Αλ Κάιντα και κυρίως του Ισλαμικού Κράτους, είτε είχαν εμπνευσθεί από τη δράση τους. Οι τρομοκρατικοί πυρήνες συγκροτήθηκαν κυρίως στη βάση των αρχέγονων δεσμών εμπιστοσύνης: Στρατολογήθηκαν αδέλφια, ξαδέλφια, συγγενείς και στενοί φίλοι.
Δεν πρέπει, λοιπόν, να εντυπωσιάζει το γεγονός ότι στον κατάλογο των τρομοκρατικών επιθέσεων στη Δύση τα τελευταία χρόνια πρωταγωνιστούν αδέλφια και φίλοι. Ούτε να εντυπωσιάζει το συμπέρασμα μελέτης που καταδεικνύει πως το στενό οικογενειακό και φιλικό περιβάλλον γνωρίζει την προσχώρηση στον ισλαμικό φονταμενταλισμό και συχνά γνωρίζει και την πρόθεση συμμετοχής σε τρομοκρατική ενέργεια, αλλά δεν κάνει τίποτα για να την εμποδίσει.
Υποτιμούν την ισλαμική ταυτότητα
Τα τζαμιά είναι χώρος προσευχής, αλλά και χώρος γνωριμίας και επαφής. Το γεγονός ότι παρακολουθούνται από τις υπηρεσίες ασφαλείας δεν αποτρέπει προσηλυτισμό και ενδεχομένως στη συνέχεια στρατολόγηση στην ισλαμική τρομοκρατία. Τόσο στις μουσουλμανικές κοινωνίες όσο και στις μουσουλμανικές κοινότητες της Δύσης, οι φονταμενταλιστές όχι μόνο δεν είναι απομονωμένοι από τους υπόλοιπους σουνίτες, αλλά συχνά ισχύει το αντίθετο. Είναι πρόσωπα σεβαστά και με επιρροή.
Δεδομένου ότι οι τρομοκράτες κινούνται στους κύκλους των φονταμενταλιστών σαν τα ψάρια στο νερό, έχουν εξασφαλίσει ένα ζωτικό χώρο αφενός κάλυψης και ενίοτε προστασίας, αφετέρου αναπαραγωγής τους και στο ιδεολογικό επίπεδο και στο επίπεδο της στρατολόγησης. Είναι, άλλωστε, εξαιρετικά δυσχερής η διάκριση ανάμεσα σ’ ένα φανατικό φονταμενταλιστή και σ’ έναν επίδοξο τρομοκράτη.
Παρά τα μαθήματα που δίνει η πραγματικότητα, οι υποστηρικτές του μοντέλου της πολυπολιτισμικής κοινωνίας συνεχίζουν να υποτιμούν την ιδιαιτερότητα και τη δύναμη της ισλαμικής ταυτότητας. Το Ισλάμ δεν είναι απλή θρησκεία. Είναι ταυτοχρόνως και δικαιικό σύστημα που καθορίζει τον τρόπο ζωής των πιστών. Δικαιικό σύστημα, μάλιστα, ασύμβατο με τις φιλελεύθερες συνταγματικές αρχές, με το νομικό πολιτισμό και με τα ήθη των δυτικών κοινωνιών.
Για τον πιστό της σκληροπυρηνικής ερμηνείας του Κορανίου που ζει στη Δύση, η ασυμβατότητα αυτή είναι πηγή αντιφάσεων. Ή θα πρέπει να παραβιάζει την πίστη του, ή θα πρέπει να παραβιάζει τις νομικές υποχρεώσεις που έχει ως πολίτης. Συνήθως αποδέχεται αυτές τις υποχρεώσεις μόνο προσχηματικά. Για τον φανατικό ισλαμιστή δεν υφίσταται καν αντίφαση. Γι’ αυτόν σημείο αναφοράς είναι το Κοράνι και η σαρία (ισλαμικός νόμος). Το Σύνταγμα και οι νόμοι του δυτικού κράτους στο οποίο ζει είναι περιφρονητέοι.
Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι όποιος προσχωρεί στον ισλαμικό φονταμενταλισμό δεν είναι δυνάμει απλός παραβάτης ενός νόμου. Είναι αρνητής συνολικά των δυτικών αξιών, καθώς και των νομικών και ηθικών παραγώγων τους. Σε ακραίες περιπτώσεις η ένταση της ισλαμικής ταυτότητας προσλαμβάνει διαστάσεις απόρριψης της κοινωνίας, και σε ακόμα πιο ακραίες διαστάσεις ενεργού εχθρότητας. Προφανώς, αυτό δεν αφορά τη μεγάλη πλειονότητα των μουσουλμάνων.
Δυσανεξία για τον δυτικό τρόπο ζωής
Οι τζιχαντιστές ουσιαστικά θέτουν τον εαυτό τους εκτός της κοινωνίας στην οποία μεγάλωσαν. Για την ακρίβεια, τη θεωρούν θρησκευτικό και πολιτισμικό εχθρό τους. Μπορούν να σκοτώσουν ακόμα και γείτονες και συμμαθητές τους. Γι’ αυτό και, όταν πραγματοποιούν τρομοκρατικές επιθέσεις, εκλαμβάνουν τον θρήνο και την αγανάκτηση των ευρωπαϊκών κοινωνιών σαν επιβεβαίωση της σημασίας που είχε η πράξη τους στο πλαίσιο του "ιερού πολέμου".
Η δυσανεξία της ισλαμικής ταυτότητας όσον αφορά τον δυτικό τρόπο ζωής ωθεί συχνά τους μουσουλμάνους σε γκετοποίηση. Αλλά, και όταν εντάσσονται, συνήθως εντάσσονται επιφανειακά στον δυτικό τρόπο ζωής. Ζητήματα όπως π.χ. η μπούργκα και ευρύτερα η ισλαμική αμφίεση είναι εκδηλώσεις της αντίφασης ανάμεσα στη σκληροπυρηνική ισλαμική ταυτότητα και σε βασικές δυτικές αξίες.
Η εν λόγω πολιτισμική αντίφαση προκαλεί μία επιφύλαξη των δυτικών κοινωνιών έναντι του Ισλάμ που έχει εγκατασταθεί στο εσωτερικό τους. Η επιφύλαξη, όμως, θα ήταν περιορισμένη και αβαθής εάν δεν την παρόξυνε η ισλαμική τρομοκρατία και η εντύπωση ότι ο ισλαμικός φονταμενταλισμός (ακραία εκδοχή του οποίου είναι η ισλαμική τρομοκρατία) είναι νομιμοποιημένος εντός των μουσουλμανικών κοινοτήτων.
Η πηγή της ισλαμοφοβίας
Το σύγχρονο κύμα ισλαμοφοβίας δεν πηγάζει από θρησκευτική αντιπαλότητα. Στη Δύση η θρησκευτική πίστη και λατρεία είναι ιδιωτική υπόθεση και κατά κανόνα σεβαστή. Πηγάζει από τη συνειδητοποίηση ότι τουλάχιστον η ακραία εκδοχή της ισλαμικής ταυτότητας είναι ασύμβατη με τις δυτικές αξίες και τον δυτικό τρόπο ζωής. Αυτός είναι και ο λόγος που το μοντέλο της πολυπολιτισμικής κοινωνίας έχει εισέλθει σε υπαρξιακή κρίση.
Ούτως εχόντων των πραγμάτων, η καταγγελία της ισλαμοφοβίας δεν αρκεί για να αναχαιτίσει ένα φαινόμενο το οποίο πηγάζει και τροφοδοτείται από υπαρκτές και φορτισμένες πολιτισμικές αντιφάσεις. Ο φορμαλισμός του “πολιτικά ορθού” δεν κάνει τον κόπο να κατανοήσει αυτές τις αντιφάσεις και τα βαθύτερα ρεύματα που παράγουν.
Αρκείται να κουνάει το δάκτυλο και να καταγγέλλει σαν ξενοφοβικό και ρατσιστή όποιον διαπιστώνει το πρόβλημα. Με τον τρόπο αυτό, όμως, όχι μόνο δεν αναχαιτίζεται η ισλαμοφοβία, αλλά οξύνεται. Η ιστορία είναι γεμάτη από διάφορους τύπους ζηλωτών, οι οποίοι με τη στάση τους έφεραν το αντίθετο από το επιδιωκόμενο αποτέλεσμα.
Σταύρος Λυγερός
πηγή: slpress.gr
Απίστευτη καταγγελία - Θυρωρός παράνομων μεταναστών ο Ελληνικός Στρατός;
Με ανοικτή επιστολή, η οποία κοινοποιείται στον πρωθυπουργό και στον υπουργό Άμυνας, ερωτάται ο αρχηγός ΓΕΣ αντιστράτηγος Καμπάς για ένα ζήτημα, που εάν αληθεύει υπερβαίνει τα όρια της φαντασίας. Υπάρχει οδηγία ο Ελληνικός Στρατός να μην αντιδρά όταν εμφανίζονται ενώπιόν τους "Παρανόμως Εισελθόντα Πρόσωπα", ακόμα και να εγκαταλείπεται το στρατιωτικό όχημα, προκειμένου να μην προκύψει επαφή με παράνομους μετανάστες! Θα περιμένουμε με μεγάλη ανυπομονησία την απάντηση του αρχηγού ΓΕΣ.
Την επιστολή που υπογράφει ο επικεφαλής της δημοτικής παράταξης "Σπάρτακος" στην Κομοτηνή Κώστας Καραΐσκος και η Περιφερειακή Επιτροπή Υπεράσπισης της Ελληνικής Κοινωνίας.Παραθέτουμε ολόκληρη την ανοικτή επιστολή:
Κομοτηνή, 1-12-2019
Προς Αντιστράτηγο Γ. Καμπά, Αρχηγό Γ.Ε.Σ.
Στρατόπεδο ΠΑΠΑΓΟΥ, Μεσογείων 227-231, Χολαργός, 15561 ΑΘΗΝΑ
Κοινοποίηση: Πρωθυπουργό κ. Κ. Μητσοτάκη
Υπουργό Εθνικής Άμυνας κ. Ν. Παναγιωτόπουλο
Κύριοι,
Η γενική διάλυση της χώρας μας με την αφορμή της μαζικής παράνομης μετανάστευσης ελπίζαμε ανέκαθεν πως θα έβρισκε ένα ανάχωμα στις Ένοπλες Δυνάμεις μας, τουλάχιστον στα μέρη μας και δη στον Έβρο. Δυστυχώς, τόσο η επικρατούσα κατάσταση όσο και πρόσφατες φήμες που κυκλοφορούν, βεβαιώνουν ότι η στρατιωτική (και η πολιτική;) ηγεσία του ΥΠΕΘΑ τείνει να ευνουχίσει και το ένοπλο κομμάτι του λαού μας.
Εκ μέρους λοιπόν του συνειδητού τμήματος της ακριτικής κοινωνίας, σας ερωτώ: Έχουν σταλεί οδηγίες προς παραμεθόριες μονάδες στις οποίες οι οδηγοί του Ελληνικού Στρατού και οι άλλοι συνάδελφοί τους καλούνται επί της ουσίας να μην αντιδρούν όταν εμφανίζονται ενώπιόν τους «Παρανόμως Εισελθόντα Πρόσωπα – ΠΕΠ»;
Έχετε υπογράψει ή είναι σε γνώση σας οδηγία για παραμονή του οδηγού εντός του οχήματος ή αλλαγή δρομολογίου προκειμένου να αποφευχθεί κάθε επαφή με ΠΕΠ; Για αγγλιστί προειδοποίηση του τύπου «παραβιάζετε στρατιωτική ἰδιοκτησία, παρακαλώ απομακρυνθείτε»; Τέλος, για την περίπτωση που τα ΠΕΠ επιμείνουν (!), είναι δυνατόν να συστήνεται εγκατάλειψη του οχήματος με μόνη προτεινόμενη μέριμνα για τον οδηγό να …κατεβάσει τον γενικό διακόπτη και να πάρει φεύγοντας τα κλειδιά;;;!!!
Επειδή ειδικά το τελευταίο παραβιάζει ως και τον στρατιωτικό όρκο, αλλά και όλα αυτά προσομοιάζουν μάλλον με εχθρική προπαγάνδα κατά του ηθικού των Ελλήνων, ευελπιστούμε να διαψεύσετε ότι τα ανωτέρω αναφερόμενα ισχύουν ως οδηγίες του ΓΕΣ. Ο Στρατός μας δεν βρίσκεται στη Θράκη ούτε ως θυρωρός παρανόμων μεταναστών ούτε ως σερβιτόρος σαμπάνιας σε γαλονάδες.
Με τιμή,
Κώστας Καραΐσκος, Κομοτηνή
επικεφαλής της Παράταξης Πολιτών ΣΠΑΡΤΑΚΟΣ,
Περιφερειακή Επιτροπή Υπεράσπισης της Ελληνικής Κοινωνίας
Στον Περιφερειάρχη ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της Ν.Δ., Σπήλιος Λιβανός
Τον Περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδας, Νεκτάριο Φαρμάκη επισκέφθηκε σήμερα, Δευτέρα 2 Δεκεμβρίου, στο γραφείο του ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Αιτωλοκαρνανίας, Σπήλιος Λιβανός.
Την συνάντηση απασχόλησαν ζητήματα ανάπτυξης και σχεδιασμού, ενώ ιδιαίτερη αναφορά υπήρξε και σε θέματα Υγείας. Στην κατεύθυνση αυτή συζητήθηκε εκτενώς το πλαίσιο συνεργασίας μεταξύ Περιφέρειας, Δήμων και κεντρικής Κυβέρνησης, με στόχο να ξεπερνιούνται γραφειοκρατικά εμπόδια όταν ανακύπτουν και να επιταχύνονται οι αναγκαίες δράσεις.
Από την πλευρά του ο κ. Λιβανός μίλησε για την σημασία εκπόνησης μίας ολοκληρωμένης μελέτης μεσο-μακροπρόθεσμης ανάπτυξης της Αιτωλοακαρνανίας και συνολικά της Δυτικής Ελλάδας, ενώ ο κ. Φαρμάκης, αφενός υπογράμμισε την ανάγκη συνεργασίας του πολιτικού με το αυτοδιοικητικό δυναμικό της περιοχής και αφετέρου, τη σημασία που αποδίδει στην αγαστή συνεργασία με τα κυβερνητικά στελέχη προκειμένου η Δυτική Ελλάδα να αντιμετωπίσει με μεγάλες ταχύτητες, τα πολύχρονα ελλείμματα.
Πρόσθεσε δε, ότι η σημερινή Περιφερειακή Αρχή ήδη κινείται με πολύ γρήγορους ρυθμούς στην προσπάθεια ανάταξης της τοπικής οικονομίας και κοινωνίας, έχοντας θέσει σε λειτουργία το σχέδιο που προεκλογικά είχε εξαγγείλει για συνολική ανάπτυξη, όλων των περιοχών της Δυτικής Ελλάδας.
Δέσμευση Energean για μηδενικούς ρύπους ως το 2050
Η Energean γίνεται η πρώτη εισηγμένη στο Λονδίνο εταιρεία έρευνας και παραγωγής υδρογονανθράκων που δεσμεύεται στην εκστρατεία του ΟΗΕ για συγκράτηση της αύξησης της θερμοκρασίας του πλανήτη κατά 1,5 βαθμούς Κελσίου σε σχέση με τα επίπεδα της προβιομηχανικής εποχής
Η Energean υποστηρίζει και δεσμεύεται στις υποχρεώσεις της εκστρατείας του ΟΗΕ “Business Ambition for 1.5°C: Our Only Future” που έχει ως στόχο να συγκρατηθεί η αύξηση της θερμοκρασίας του πλανήτη μας στους 1,5 βαθμούς Κελσίου σε σχέση με τα επίπεδα της προβιομηχανικής εποχής.
Η εκστρατεία εγκαινιάζεται στο πλαίσιο της 25ης Ετήσιας Συνόδου του ΟΗΕ για την Κλιματική Αλλαγή, η οποία πραγματοποιείται από σήμερα Δευτέρα 2 Δεκεμβρίου ως την Παρασκευή 13 Δεκεμβρίου στη Μαδρίτη. Η εκστρατεία του ΟΗΕ καλεί τους ηγέτες των επιχειρήσεων να θέσουν τους υψηλότερους στόχους για μείωση των εκπεμπόμενων ρύπων στη βάση της έκθεσης της Διακυβερνητικής Επιτροπής για Αλλαγή του Κλίματος για αύξηση της θερμοκρασίας κατά 1,5 βαθμούς Κελσίου καθώς και για επίτευξη του στόχου για εκπομπή μηδενικών ρύπων έως το 2050 το αργότερο.
Στο πλαίσιο της εκστρατείας, η Energean θέτει στόχους με βάση επιστημονική μεθοδολογία σε όλη την αλυσίδα των δραστηριοτήτων της και, παράλληλα, δεσμεύεται για μηδενικές εκπομπές ρύπων ως το 2050.Πρέπει να σημειωθεί ότι η Energean καθίσταται η πρώτη εισηγμένη στο Χρηματιστήριο του Λονδίνου εταιρεία έρευνας και παραγωγής υδρογονανθράκων που δεσμεύεται στη συγκεκριμένη εκστρατεία.
Ο κ. Μαθιός Ρήγας, Διευθύνων Σύμβουλος της Energean, δήλωσε σχετικά:
«Είμαστε υπερήφανοι που συμμετέχουμε στην πρωτοβουλία Global Compact του ΟΗΕ και ιδιαίτερα χαρούμενοι που διαδραματίζουμε έναν ηγετικό ρόλο στον τομέα μας, όχι μόνο υποστηρίζοντας την εκστρατεία “Business Ambition for 1.5°C: Our Only Future” αλλά και δεσμευόμενοι για μηδενικές εκπομπές ρύπων ως το 2050. Η Energean αναδεικνύεται σε ηγέτιδα εταιρεία έρευνας και παραγωγής στην Μεσόγειο με δέσμευση για μείωση των ρύπων και με προσήλωση στην ατζέντα της βιώσιμης ανάπτυξης».
Συνάντηση για την πορεία του έργου CI NOVATEC στην Ιταλία
Στην πόλη Οστούνι της Ιταλίας πραγματοποιήθηκε στις 25 και 26 Νοεμβρίου 2019, η 4η συνάντηση εργασίας του έργου CI NOVATEC – Customer Intelligence for inNOVAtive Tourism ECosystems, με τη συμμετοχή όλων των εταίρων του έργου.
Η Περιφέρεια της Πούλιας - Τμήμα Τουρισμού, Οικονομίας Πολιτισμού και Αξιοποίησης της Περιοχής, ως διοργανωτής, επέλεξε μία από τις τρεις ιταλικές πιλοτικές περιοχές του έργου, την πόλη Οστούνι ως τόπο της συνάντησης. Στις επιλεγείσες πιλοτικές περιοχές του έργου θα γίνει η προσπάθεια αποτύπωσης της ικανοποίησης των επισκεπτών τους με τη χρήση ερωτηματολογίων και η επεξεργασία των δεδομένων, με σκοπό την προαγωγή του τουρισμού και της επιχειρηματικότητας στα τουριστικά οικοσυστήματα.
Στη συνάντηση παρουσιάστηκε και αξιολογήθηκε η έως τώρα πορεία του έργου CI-NOVATEC, τέθηκαν και επιλύθηκαν διάφορα ζητήματα που είχαν ανακύψει καθώς και δρομολογήθηκαν οι μελλοντικές δράσεις των εταίρων στο πλαίσιο της υλοποίησης του έργου.
Στο έργο συμμετέχουν πέντε εταίροι: η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας ως επικεφαλής, το Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Τεχνολογίας Υπολογιστών του Πανεπιστημίου Πατρών, η Περιφέρεια Ηπείρου, η Περιφέρεια της Πούλιας – Τμήμα Τουρισμού, Οικονομίας Πολιτισμού και Αξιοποίησης της Περιοχής και το Εμπορικό Επιμελητήριο του Μπάρι. Επιπλέον, συνεργαζόμενοι εταίροι είναι το Επιμελητήριο Αχαΐας και το Εμπορικό Επιμελητήριο του Μπρίντιζι.
Εκ μέρους της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας μίλησαν για την πρόοδο του έργου η υπεύθυνη του έργου, Βίκυ Καραπάνου, και η οικονομική υπεύθυνη του έργου, Κωνσταντίνα Λάνταβου. Το Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Τεχνολογίας Υπολογιστών του Πανεπιστημίου Πατρών εκπροσώπησαν ο Δρ. Ιωάννης Γιαλελής και ο Δημήτρης Καραδήμας, την εταιρεία – σύμβουλο του έργου DATA RC, εκπροσώπησε η Δώρα Κανελλακοπούλου και το Επιμελητήριο Αχαΐας εκπροσωπήθηκε από την Ιωάννα Γιαννοπούλου.
Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στον Ημικόμβο Θερμοπυλών
Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις θα ισχύσουν στον αυτοκινητόδρομο Α.Θ.Ε και συγκεκριμένα στον Ημικόμβο Θερμοπυλών (έξοδος που οδηγεί στο μνημείο του Λεωνίδα), για τις ανάγκες εργασιών συντήρησης του οδοστρώματος.
Ειδικότερα, από τη Δευτέρα 2 μέχρι την Παρασκευή 13 Δεκεμβρίου, θα ισχύσει πλήρης αποκλεισμός του κλάδου εξόδου του Ημικόμβου Θερμοπυλών στο ρεύμα κυκλοφορίας με κατεύθυνση προς Λαμία.
Κατά το ανωτέρω διάστημα, οι οδηγοί με κατεύθυνση προς Λαμία που επιθυμούν να εξέλθουν στον Ημικόμβο Θερμοπυλών, θα ειδοποιούνται έγκαιρα μέσω κατάλληλης προειδοποιητικής σήμανσης προκειμένου να εξέλθουν στον Α/Κ Μώλου που προηγείται.
Η Κεντρική Οδός έχει λάβει όλα τα απαραίτητα μέτρα για την ασφάλεια και εξυπηρέτηση των οδηγών, ενώ σχετικές προσωρινές σημάνσεις θα τοποθετηθούν με στόχο την πλήρη ενημέρωση όλων των διερχομένων.
Η Κεντρική Οδός ευχαριστεί για την κατανόηση και παρακαλεί τους οδηγούς να επιδείξουν προσοχή και να συμμορφώνονται με τη σχετική σήμανση.
Να μη χάσουμε...
Του Γ. Η. Ορφανού
"Προσέχετε εις εαυτούς, δια να μη χάσωμεν εκείνα, τα οποία ειργάσθημεν, αλλά να απολάβωμεν πλήρη τον μισθό", διαβάζουμε στην 2η Επιστολή του Ιωάννη (παράγραφος 8).
Και σας προτείνω να κάτσουμε να σκεφτούμε ποια αποχτήσαμε με πολύ κόπο, και τα οποία , εάν δεν προσέχουμε, κινδυνεύουμε να χάσουμε. Πολλά είναι "εκείνα" τόσον στη δημόσια, όσο και στην προσωπική μας ζωή. Το ξέρουμε όλοι, και το βλέπουμε καθημερινά.
Ξεχωριστή, όμως, από όλα αναφορά πρέπει να γίνει στη σωματική υγεία. Είναι το πολυτιμότερο αγαθό στη ζωή ενός ανθρώπου ανεξάρτητα από τη βιολογική του ηλικία. Και όμως, με το καθημερινό άγχος, που είναι διάχυτο σε όλες τις εκδηλώσεις της δημόσιας και της ιδιωτικής ζωής στο ανθρωπολόι, και με τις διάφορες αρρώστιες, οι οποίες - αν και μαστίζουν επί χρόνια τη γη - παραμένουν κάποιες ανίατες, οι πιο πολλές - δυστυχώς - δυσίατες, κλονίζεται σημαντικά.
Πολλοί ισχυρίζονται ότι η ζωή και οι ρυθμοί των σύγχρονων πόλεων έχουν εμφανίσει νέες αρρώστιες, άγνωστες στα παλιότερα χρόνια. Επίσης, το εργασιακό αλλά και το φυσικό περιβάλλον παίζει καθοριστικό ρόλο κι αυτό στην υγεία των ανθρώπων.
Η κλονισμένη υγεία, όπως είναι παγκοίνως γνωστό, δύσκολα αποκαθίσταται όπως πρώτα. Η επιστήμη, βέβαια, έχει δώσει πολλές λύσεις, αλλά έχει αρκετό δρόμο να διανύσει ακόμη ως προς την πλήρη εξάλειψη των σοβαρότερων ασθενειών.
Η οικονομική ευρωστία δεν φέρνει την υγεία, αλλά μια σώφρων οικονομική διαχείριση αποβάλλει μεγάλο μέρος από το καθημερινό άγχος. Η αυτογνωσία οδηγεί στην ηρεμία της ψυχής και στη γνώση των τρόπων με τους οποίους δίχως πίεση ο άνθρωπος μπορεί να πετυχαίνει στους στόχους του. Συνάμα, η ψυχική γαλήνη και ισορροπία, λένε πολλοί σύγχρονοί μας, συμβάλλει στη σωματική υγεία και την πνευματική διαύγεια, οι οποίες, όπως όλοι ξέρουμε, έχουν μεγάλη σημασία στη ζωή των ανθρώπων και φέρνουν μαζί και με την αγάπη κοντά μεταξύ τους και στις καλές και στις δύσκολες μέρες του βίου μας.
Συνοψίζοντας, τούτο θα σας επαναλάβω μονάχα: Δεν έχει, θαρρώ, καμία στην εφήμερή μας ζωή, συνάνθρωπέ μου, σημασία και αξία να σωρεύεις υλικά αγαθά, εάν δεν προσέχεις ως προπύργιό σου την σωματική υγεία. Και όταν είσαι υγιής, ας μοιράζεσαι απλόχερα και άδολα με όσους σε περιβάλλουν την αληθινή αγάπη, και όσο δίνεις στους άλλους αγάπη, τόσο πληθαίνει η εντός σου από αυτή που σου χαρίζουν εκείνοι αφειδώς και άοκνα...
Ιός Ανθρώπινης Ανοσοανεπάρκειας και μητρικός θηλασμός
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα κατά του ιού Ανθρώπινης Ανοσοανεπάρκειας (HIV) και κατ’επέκταση του πλήρους Συνδρόμου Επίκτητης Ανοσοανεπάρκειας (AIDS), σύμφωνα με τα επίπεδα των λεμφοκυττάρων CD4+, το κάτωθι άρθρο είναι αφιερωμένο σε όλες τις μητέρες που επιθυμούν να διαθέτουν τεκμηριωμένη επιστημονικά καθολική άποψη και το δικαίωμα της επιλογής.
Έτσι ,λοιπόν, σύμφωνα με το CDC (Centers for Disease Control and Prevention) και την Αμερικανική Ακαδημία Παιδιατρικής (2010) αυτό που συνιστάται είναι ότι στις αναπτυγμένες χώρες όπου οι μητέρες έχουν πρόσβαση σε καθαρό νερό και σε υποκατάστατα μητρικού γάλακτος και είναι θετικές στον ιό HIV, να αποφεύγουν τον θηλασμό των βρεφών και μικρών παιδιών τους, ανεξάρτητα από το ιικό φορτίο τους (CD4+) και από το αν λαμβάνουν αντιρετροϊκή αγωγή (ART). Από την άλλη, σύμφωνα με την Αμερικανική Ακαδημία Παιδιατρικής με νεότερες συστάσεις που εξέδωσε (2013), μητέρες θετικές στον ιό του HIV έχουν το δικαίωμα της στήριξης και υποστήριξης όταν εκείνες επιθυμούν και αποφασίσουν να θηλάσουν.
Επίσης, σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (WHO) , στις αναπτυσσόμενες χώρες (ορισμένα μέρη της Αφρικής), συνιστάται σε γυναίκες που είναι θετικές στον ιό του HIV να θηλάζουν αποκλειστικά για τους πρώτους έξι μήνες ζωής του βρέφους και να συνεχίζουν τον θηλασμό μέχρι τους 12 μήνες ζωής, παράλληλα με την προσθήκη των συμπληρωματικών στερεών τροφών, και ενώ λαμβάνουν αντιρετροϊκή αγωγή, προκειμένου να μειωθεί ο κίνδυνος μετάδοσης του ιού μέσω του μητρικού θηλασμού. Το 2016 ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας διεύρυνε το χρονικό διάστημα θηλασμού των μητέρων που νοσούν από τον ιό HIV και επιθυμούν να θηλάσουν άνω των 12 πρώτων μηνών ζωής του βρέφους, σε 24 μήνες.
Επιπλέον, ο μητρικός θηλασμός για τον Οργανισμό Ηνωμένων Εθνών (ΟΗΕ) αποφέρει πολλαπλά σημαντικά οφέλη τόσο για την υγεία των βρεφών και των μικρών παιδιών όσο και για την υγεία των μητέρων που είναι θετικές στον ιό HIV , σε συνδυασμό με την λήψη αντιρετροϊκής αγωγής, οπότε η ζυγαρία μεταξύ οφέλους και κινδύνου αλλάζει κλίση και έτσι ο θηλασμός μετατρέπεται σε ασφαλή επιλογή ακόμη και σε αυτή την κατηγορία δυάδας.
Συμπερασματικά, οι πάροχοι υγειονομικής περίθαλψης υποχρεούνται να γνωρίζουν ότι η νόσηση με τον ιό του HIV δεν αποτελεί αυτομάτως αντένδειξη για τον μητρικό θηλασμό και θα πρέπει μέσα από επιστημονικά τεκμηριωμένη ενημέρωση και καθοδήγηση να ενθαρρύνουν το αναφαίρετο δικαίωμα προς θρέψη μέσω του μητρικού γάλακτος, και επιπλέον να ενισχύουν την συναισθηματική υποστήριξη των θηλαζουσών ή μη μητέρων, καθώς και των οικογενειών τους.
Δημοπούλου Παρασκευή,
MSc στην Δημόσια Υγεία
Φοιτήτρια Μαιευτικής Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής
Ψυχή και Πνεύμα: Ζώσα Συνύπαρξη
Η Ψυχή και το Πνεύμα, εμφανίζονται στη ζωή μας ως δύο συνυπάρχουσες άυλες υπάρξεις. Είναι πολυσυζητημένες μάλιστα, από ανθρώπους όλων των τάξεων και των κατηγοριών. Πολλοί όμως, τις συνδέουν και τις θεωρούν σαν ένα ενιαίο σύνολο, με το οποίο προσδιορίζεται η προσωπικότητα του ανθρώπου. Εν τούτοις, οι δύο αυτές άυλες υπάρξεις, συνυπάρχουν και συνέχουν μεν στον άνθρωπο, διατηρούν όμως και τις διαφορές τους, ως αυτόνομες. Με την παρούσα γραφή μας, προτιθέμεθα να στρέψουμε σε τούτες τις υπάρξεις την προσοχή και το ενδιαφέρον παντός αναγνώστου, προς γνώση του είναι του. Οπωσδήποτε και οι δύο υπάρξεις υπάρχουν ως αντικείμενο και άλλων ενδιαφερόντων. Σε τούτη τη γραφή ερευνώνται με το πνεύμα και το γράμμα της θεολογίας, δια του αποκαλυπτικού λόγου των αγίων Γραφών, χωρίς πλατειασμούς. Επομένως, απαιτείται και κάθε δυνατή σαφήνεια, για να γνωρίσουμε πόσο ουσιαστικές είναι οι διαφορές τους.
Πρώτα θα μιλήσουμε για τη λέξη «Πνεύμα».
Α. Πνεύμα. Η λέξη «Πνεύμα», αναφέρεται αποκλειστικά στην άυλη υπόσταση του ανθρώπου, εξεταζόμενη κατά τους θείους κανόνες. Ως εκ τούτου, κάθε πιστός άνθρωπος αισθάνεται ότι έχει «Πνεύμα», ως διφυής κα με την ύλη, αλλά ο ίδιος δεν είναι «Πνεύμα». Από το λόγο του Θεού δια της Αγίας Γραφής, πληροφορούμαστε δύο διαφορετικές θέσεις.
α. Η μία αναφέρεται στους πιστούς. Μόνο οι Πιστοί που δέχτηκαν το Άγιο Πνεύμα δια του Βαπτίσματος, αισθάνονται και θεωρούν ότι αυτό κατοικεί μέσα τους. Αυτοί λέγονται «ζωντανοί πνευματικά», ως σκεπτόμενοι όπως θέλει ο Θεός, κατά το «ημείς νουν Χριστού έχομεν», (Α΄ Κορ. β΄16). Αποκαλύπτεται, πλέον τούτων: «Τις γάρ είδεν ανθρώπων τα του ανθρώπου ει μη το πνεύμα του ανθρώπου το εν αυτώ;», (Α΄ Κορ. β΄11). Δηλαδή: Ποιος από τους ανθρώπους γνωρίζει τα ιδιαίτερα του ανθρώπου, παρά μόνο το πνεύμα που υπάρχει μέσα σ’ αυτόν; Η παρουσία μέσα μας του πνεύματος, μας δίνει ιδιαίτερη ζωντάνια. Ομοίως, ο λόγος του Θεού μας δίνει και την ως πρώτη διαφορά του πνεύματος από την ψυχή. Λέγει: «Ζων γάρ ο λόγος του Θεού… διικνούμενος άχρι μερισμού ψυχής τε και πνεύματος», (Εβρ. δ΄12). Επιπλέον, η ζωντάνια του ανθρώπου διατηρείται μέσα του, μόνο με την παρουσία του πνεύματος. Γράφεται: «το σώμα χωρίς πνεύματος νεκρόν εστί», (Ιακ. β΄26).
β. Η δεύτερη αναφέρεται στους μη πιστεύοντες. Οι μη πιστεύοντες θεωρούνται και είναι «νεκροί πνευματικά», μη αποδεχόμενοι μηδέ κατέχοντες μέσα τους την ύπαρξη του πνεύματος. Λέγει ο λόγος του Θεού, ότι με τη στέρηση του πνεύματος, λόγω της διατήρησης των αμαρτιών, οι άνθρωποι είναι νεκροί. Τούτο συμβαίνει: «όντας νεκρούς τοις παραπτώμασι και ταις αμαρτίαις», (Εφ. β΄1). Ο Θεός όμως δεν εγκαταλείπει και αυτούς. Ζωοποιούνται με τη δωρεάν εγκατάσταση του πνεύματος δια της θείας Χάριτος απαλλασσόμενοι των αμαρτιών και ζωντανεύονται και πάλι. Λέγει και πάλι ο λόγος του Θεού: «όντας υμάς νεκρούς τοις παραπτώμασι συνεζωοποίησε τω Χριστώ· χάριτι εστέ σεσωσμένοι», (Εφ. β΄5). Τους ανθρώπους που είναι «νεκροί πνευματικά», τους φροντίζει και πάλι η αγάπη του Θεού να ζωοποιηθούν και να αναστηθούν δια της Χάριτος του Αγίου Πνεύματος και να έλθουν σε επίγνωση. Να γίνουν ξανά «ζωντανοί πνευματικά». Προς τούτο ο Θεός: «νεκρούς όντας υμάς τοις παραπτώμασι και τη ακροβυστία (ως απερίτμητοι Εθνικοί) της σαρκός υμών συνεζωοποίησε υμάς συν αυτώ, χαρισάμενος ημίν πάντα τα παραπτώματα», (Κολ. β’13). Άλλωστε, ο Θεός, «πάντας ανθρώπους θέλει σωθήναι και εις επίγνωσιν αληθείας ελθείν», (Α΄ Τιμ. β΄4).
γ. Γενική παρατήρηση. Κατόπιν των ανωτέρω, οφείλουμε να μιλήσουμε για το «Πνεύμα», ως το βασικό στοιχείο της πνευματικής, αλλά και της όλης ζωής των πιστών. Βλέπετε ότι η σοφία του Ευαγγελικού κηρύγματος, δεν άφησε τίποτα ανερμήνευτο. Ο πνευματικός άνθρωπος, κατά το λόγο του Θεού, κατανοεί και ελέγχει τα πάντα. Ο μη πνευματικός δεν δέχεται ούτε κατανοεί τα πνευματικά, διότι του φαίνονται όλα ανόητα. Λέγει, σχετικώς ο Απ. Παύλος: «Ψυχικός δε άνθρωπος ου δέχεται τα του Πνεύματος του Θεού· μωρία γάρ αυτώ εστί, και ου δύναται γνώναι, ότι πνευματικώς ανακρίνεται (ελέγχεται)», (Α΄ Κορ. β΄14). Επιπλέον, ο αυτός Απόστολος, δοξολογεί το Θεό διότι χορηγεί πλούσια την πνευματική ευλογία Του στους πιστούς, μέσω του Ιησού Χριστού. Λέγει: «Ευλογητός ο Θεός και πατήρ του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού, ο ευλογήσας ημάς εν πάση ευλογία πνευματική εν τοις επουρανίοις εν Χριστώ», (Εφ. α΄3). Για τούτο, συνεχίζει ο Παύλος και ορίζει το κέρδος μας από αυτήν την ευλογία. Λέγει ότι γινόμαστε τότε, οι «λαλούντες εαυτοίς ψαλμοίς και ύμνοις και ωδαίς πνευματικαίς», (Εφ. ε΄19). Αποδεχόμενοι οι πιστοί τις πνευματικές ευλογίες και προσφορές, μας βεβαιώνουν επιπρόσθετα οι Απόστολοι, ότι «ου παυσόμεθα υπέρ υμών προσευχόμενοι και αιτούμενοι ίνα πληρωθήτε την επίγνωσιν του θελήματος αυτού εν πάση σοφία και συνέσει πνευματική», (Κολ. α΄9).
Συμπερασματικά: Το «Πνεύμα», ως το σημαντικότερο άυλο στοιχείο στον πνευματικό άνθρωπο, του δίνει τη δυνατότητα να επικοινωνεί απ’ ευθείας με τον πνευματικό Θεό. Ο Θεός αποκάλυψε και την Φύση Του, αλλά και με ποιους δέχεται επικοινωνία. Βεβαίωσε προς τούτο, προσωπικά και αποκαλυπτικά την Σαμαρείτιδα ο Ιησούς Χριστός: «Πνεύμα ο Θεός, και τους προσκυνούντας αυτόν εν πνεύματι και αληθεία δει προσκυνείν», (Ιωά. δ΄24). Επομένως, κάθε φορά που χρησιμοποιούμε τη λέξη «Πνεύμα», αναφερόμαστε στη θεϊκή και άυλη πλευρά μας. Οπωσδήποτε όμως, μαζί με το «Πνεύμα» συμπεριλαμβάνεται και η ψυχή.
Β. Ψυχή. Η λέξη «Ψυχή», αναφέρεται και στις δύο υποστάσεις του ανθρώπου. Την άυλη και άφθαρτη, ως και την υλική. Σε όλο τον λεγόμενο ψυχοσωματικό άνθρωπο, δηλαδή. Η «Ψυχή» εμφανίζεται ως άυλη και άφθαρτη ουσία, που ενωμένη με το «Πνεύμα» αποτελεί μια ζωτική δύναμη, ως ζωτική πνοή. Θεωρείται αερώδης και αόρατη ύλη που διαχέεται σε ολόκληρο το σώμα και του δίνει οντότητα. Έτσι στη βασική της υπόσταση, η «Ψυχή» σημαίνει Ζωή. Με τούτα τα δεδομένα, όποτε χρησιμοποιούμε τη λέξη «Ψυχή», μπορούμε να αναφερόμαστε σε ολόκληρο το πρόσωπο, είτε είναι ζωντανό είτε είναι νεκρό. Ακούμε συνήθως τη φράση, «Ήταν τόσες ψυχές», για να προσδιορίσουμε ένα πλήθος ανθρώπων. Εδώ βλέπουμε ότι ενώ ο άνθρωπος έχει «Πνεύμα», ο ίδιος είναι και «Ψυχή»=Ζωή. Γνωρίζουμε επιπλέον, ότι ο Δημιουργός Θεός μας, μόλις έπλασε τον άνθρωπο «ενεφύσησεν εις το πρόσωπον αυτού πνοήν ζωής, και εγένετο άνθρωπος εις ψυχήν ζώσαν», (Γεν β΄7). Έτσι ξεκίνησε η ζωή του ανθρώπου, με «ψυχήν ζώσαν» και φεύγει η «Ψυχή», όταν «θείω βουλήματι αποτέμνεται», δηλαδή αποχωρίζεται και εξέρχεται από το νεκρό πλέον, σώμα. Είναι κανόνας της ζωής να φεύγει η «Ψυχή» την ώρα του φυσικού θανάτου. Βεβαιώνεται δια του Μωυσέως: «εγένετο δε εν τω αφιέναι αυτήν την ψυχήν, απέθνησκε γάρ», (Γεν. λε΄18). Η ίδια η «Ψυχή» και πάλι εκφράζει την επιθυμία να συναντήσει τον ζώντα Θεό, απ’ όπου η προέλευσή της. Αποκαλύπτει ερωτηματικά, ο Δαυΐδ: «εδίψησεν η ψυχή μου προς τον θεόν τον ζώντα· πότε ήξω και οφθήσομαι τω προσώπω του Θεού;», (Ψαλ. μα΄3). Δια τούτων των δύο στοιχείων, πνεύματος και ψυχής, προσδιορίζεται και η ύπαρξη, ως οντότητα, του ανθρώπου και αποτελούν το κέντρο πολλών πνευματικών και συναισθηματικών εμπειριών. Ενδεικτικώς αναφέρεται στον Ιώβ: Η ψυχή με το κλάμα, λέγει στην ανάγκη:. «εγώ δε επί παντί αδυνάτω έκλαυσα, εστέναξα ιδών άνδρα εν ανάγκαις», (Ιώβ λ΄25). Ομοίως και ο Δαυΐδ αντικρίζοντας ανθρώπινες συμφορές, ξεσπάει η ψυχή=ζωή του: «ταύτα εμνήσθην και εξέχεα επ’ εμέ την ψυχήν μου», (Ψαλ. μα΄5). Ακόμα και ο Ιερεμίας, βλέποντας συμφορές, συνιστά: «εάν δε μη ακούσητε, κεκρυμμένως κλαύσεται η ψυχή υμών, από προσώπου ύβρεως», (Ιερ. Ιγ΄17).
Απολογιστικά. Τα δύο παρόμοια στοιχεία που χρησιμοποιούνται με διάφορο τρόπο στην όλη ζωή των ανθρώπων, είναι άυλα και άφθαρτα. Είναι, η «Ψυχή» και το «Πνεύμα», ως στοιχεία που συνθέτουν και συνοδεύουν τον άνθρωπο, με δικό τους τρόπο το καθένα.
Οι άνθρωποι, τότε:
Ως προς το «Πνεύμα», θεωρούνται «ζωντανοί πνευματικά». Αυτοί είναι οι πιστοί που υπακούουν στα κελεύσματα του Θεού. Ως προς την «Ψυχή», λογίζονται οι άνθρωποι ότι αποβλέπουν στα του κόσμου. Ως εκ τούτου, αυτές οι διαφορές προέρχονται από το πού αναφέρονται. Η χρήση και απόδοση του πνεύματος στην ανθρώπινη ζωή, απαιτεί την αποδοχή της πίστεως, κατά την Χριστιανική αντίληψη και διδασκαλία. Επομένως, δια του εντός ημών πνεύματος, επιτυγχάνεται η κάθετος επικοινωνία μας με το Θεό και με τα μέσα που ορίζει ο αποκαλυπτικός λόγος Του. Αντιθέτως η «Ψυχή», ως ταυτισμένη με την εν γένει Ζωή, έχει μια οριζόντια σχέση με τον κόσμο. Υπάρχει ο άνθρωπος στη ζωή όσο η «Ψυχή», βρίσκεται μέσα στον άνθρωπο. Νομίζω ότι και τα δύο στοιχεία, ως αναφερόμενα στην άυλη πλευρά του ανθρώπου, μόνο το «Πνεύμα» μπορεί να αναφέρεται και να επικοινωνεί με το Θεό. Η «Ψυχή» αντιθέτως, αναφέρεται στα του κόσμου, του υλικού και του άυλου. Η αποχώρηση της ψυχής δια του θανάτου συμπαρασύρει και το «Πνεύμα».
Απαραίτητα και τα δύο για την επιβίωση του ανθρώπου στον κόσμο.
Ιερά Πόλις Μεσολογγίου 1η Δεκεμβρίου 2019
Νικόλαος Σπ. Βούλγαρης
Καθηγητής Θεολογίας
6972725701
Η «ψυχή» και το «πνεύμα» είναι παρόμοια στον τρόπο που χρησιμοποιούνται στην πνευματική ζωή του πιστού. Διαφέρουν στο που αναφέρονται. Η «ψυχή» είναι η οριζόντια σχέση του ανθρώπου με τον κόσμο. Το «πνεύμα» είναι η κάθετη σχέση του ανθρώπου με τον Θεό. Είναι σημαντικό να καταλάβουμε ότι και τα δυο αναφέρονται στην άυλη πλευρά του ανθρώπου, αλλά μόνο το «πνεύμα» αναφέρεται στο περπάτημα του ανθρώπου με τον Θεό. Η «ψυχή» αναφέρεται στο περπάτημα του ανθρώπου στον κόσμο, και στον υλικό και στον άυλο.
Μενίδι: Έβαλαν πίτμπουλ να δαγκώσει αστυνομικούς για να γλιτώσουν τη σύλληψη
Μπροστά σε ένα άγριο πίτμπουλ βρέθηκαν χτες το μεσημέρι αστυνομικοί στο Μενίδι.
Το περιστατικό ξεκίνησε όταν το πλήρωμα ενός περιπολικού άρχισε να καταδιώκει ένα αυτοκίνητο, μέσα στο οποίο βρίσκονταν κατηγορούμενοι, ύποπτοι για επεισόδιο σε σχολείο.
Την ώρα που οι αστυνομικοί μπήκαν μέσα σε καταυλισμό και τους ακινητοποίησαν, συγγενείς των κατηγορούμενων βγήκαν από τα σπίτια τους και άφησαν ελεύθερα πίτμπουλ.
Συγκεκριμένα, ένας εξ αυτών είχε μαζί του πίτμπουλ, το οποίο επιτέθηκε και δάγκωσε τους δύο αστυνομικούς, τραυματίζοντάς τους ελαφρά.
Περισσότερα...
Μητσοτάκης: 200.000 νοικοκυριά θα λάβουν κοινωνικό μέρισμα πριν τα Χριστούγεννα
«Σε 200.000 νοικοκυριά των πιο αδύναμων Ελλήνων» θα κατευθυνθεί το κοινωνικό μέρισμα το οποίο θα δοθεί πριν από τα Χριστούγεννα.
Αυτό τόνισε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης κατά την καταληκτική ομιλία τους στο συνέδριο της ΝΔ.
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης προσδιόρισε τα 200.000 νοικοκυριά ως εξής:
-Τους πιο αδύναμους από τους μακροχρόνια άνεργους
-Τις πολύτεκνες οικογένειες
-Τις οικογένειες με εξαρτώμενα τέκνα ΑΜΕΑ.
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης όπως είπε οι ανακοινώσεις θα γίνουν από το υπουργείο Οικονομικών στο τέλος της εβδομάδας. «Έτσι αποδεικνύουμε έμπρακτα την κοινωνική μας ευαισθησία», τόνισε.
πηγή: Πρώτο Θέμα
«Ανάσα» στους λογαριασμούς των κινητών: Εκπτώσεις για παλαιά και νέα συμβόλαια
Μέσα στο πρώτο δεκαήμερο του Δεκεμβρίου αναμένεται να ανακοινωθεί το σχέδιο για έµµεσες και ενδεχοµένως και άµεσες µειώσεις στα συµβόλαια των εταιρειών κινητής τηλεφωνίας αλλά και αύξηση -µέχρι διπλασιασµού- των προσφερόµενων δεδοµένων ανά πακέτο σύνδεσης.
Το σχέδιο βρίσκεται σε επεξεργασία και έρχεται ύστερα και από τη σαφή παραίνεση τόσο του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, όσο και του αρµόδιου υπουργού Ψηφιακής ∆ιακυβέρνησης, Κυριάκου Πιερρακάκη, προς τους τηλεπικοινωνιακούς παρόχους να µειώσουν τις υψηλές χρεώσεις δεδοµένων.
Όπως αναφέρει ρεπορτάζ του «Έθνους της Κυριακής» οι συζητήσεις είναι πλέον σε πολύ προχωρηµένο στάδιο και εντός των προσεχών ηµερών, όπως ανακοίνωσε και ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Στέλιος Πέτσας, θα γίνουν οι σχετικές ανακοινώσεις για τη δέσµευση των εταιρειών στον εξορθολογισµό των τιµολογίων προς τα κάτω. Βεβαίως, όπως επισηµαίνουν στο «Εθνος της Κυριακής» όλα τα εµπλεκόµενα µέρη, είναι αδύνατον η κίνηση αυτή να αφορά σε µια οριζόντια µείωση, ίδια για κάθε πάροχο, δεδοµένου ότι πρόκειται για µια αυτορρυθµιζόµενη ελεύθερη αγορά, ενώ υπάρχει και το κρίσιµο ζήτηµα του ανταγωνισµού µεταξύ των εταιρειών και το «αγκάθι» της υπερφορολόγησης του κλάδου.
Ωστόσο, θα αποτελέσει σηµαντική ανάσα, που είτε θα µειώνει το τελικό ποσό που πληρώνουν οι συνδροµητές κάθε µήνα, είτε θα πολλαπλασιάζει τις παρεχόµενες υπηρεσίες και κυρίως τη χρήση δεδοµένων µε την ίδια χρέωση. Αυτό συνεπάγεται µια έµµεση µείωση στα συµβόλαια, δεδοµένου ότι οι καταναλωτές θα καλύπτονται από χαµηλότερα σε τιµή συµβόλαια τα οποία αναµένεται να προσφέρουν περισσότερα δεδοµένα (data).
Σε κάθε περίπτωση, είναι βέβαιο ότι θα αναπροσαρµοστεί η εµπορική πολιτική των εταιρειών, καθώς ο σχεδιαζόµενος διπλασιασµός των παρεχόµενων δεδοµένων, ακόµα κι αν αποφασιστεί να ακολουθηθεί αρχικά από έναν και µόνο πάροχο που θα πάρει την απόφαση να «θυσιάσει» τµήµα του µέσου εσόδου του ανά χρήστη, αναγκαστικά θα συµπαρασύρει και τους υπόλοιπους για λόγους ανταγωνισµού. Αυτό που θεωρείται σίγουρο, όπως ξεκαθαρίζεται από αρµόδια χείλη, είναι ότι οι αλλαγές αναµένεται να ισχύσουν τόσο σε παλαιά όσο και σε νέα συµβόλαια.
Για να επιτευχθεί αυτό, οι σχετικές συστάσεις από το υπουργείο ασκούνται εδώ και µήνες στον κλάδο, ο οποίος µε τη σειρά του εκφράζει διαχρονικά παράπονα για την υπερφορολόγηση των υπηρεσιών του, που αποδεδειγµένα είναι από τις υψηλότερες διεθνώς, φτάνοντας έως και το 49% της συνολικής επιβάρυνσης ανάλογα µε την κατανάλωση και επηρεάζοντας σηµαντικά τη ζήτηση δεδοµένου ότι «τιµωρεί» τη µεγαλύτερη χρήση.
Αν και τα ζητήµατα µείωσης της υψηλής φορολογίας στην κινητή τηλεφωνία δεν λύθηκαν µε το φορολογικό νοµοσχέδιο, η κυβέρνηση «ακούει» το αίτηµα, µε τον κ. Πιερρακάκη να παραδέχεται σε πρόσφατη τοποθέτησή του ότι πράγµατι οι φόροι είναι υψηλοί και ότι παρόλο που δεν είναι αρµόδιος για συγκεκριµένες ανακοινώσεις και χρονοδιαγράµµατα, το ζήτηµα έχει ήδη εξεταστεί και έχει γίνει αντιληπτό από την κυβέρνηση: «Οσο βελτιώνεται η οικονοµική κατάσταση, όσο δηµιουργείται δηµοσιονοµικό µαξιλάρι, τόσο περισσότερο αποκλιµακώνουµε τους φόρους εκεί που µπορούµε, σε συνάρτηση µε τις προεκλογικές µας δεσµεύσεις». Αυτό βεβαίως δεν θεωρείται τόσο απλό, δεδοµένου ότι ενδεχόµενη ελάφρυνση των φόρων θα χρειαστεί κατά πάσα πιθανότητα να ισοσκελιστεί από αντισταθµιστικά µέτρα, καθώς η ετήσια φορολόγηση του κλάδου αποτελεί σηµαντική ένεση στα δηµόσια ταµεία. Την ίδια στιγµή ο κλάδος φαίνεται να «ανακουφίστηκε» αρκετά µε την ταχεία ψήφιση των διατάξεων για την απλοποίηση και επιτάχυνση της αδειοδότησης των κεραιοσυστηµάτων.
Σαμαράς: Γενική δυσαρέσκεια για το λαθρομεταναστευτικό - Είναι παράνομοι μετανάστες
Η κυβέρνηση ξεκίνησε πολύ καλά εκτίμησε στη διάρκεια της ομιλίας του στο συνέδριο της Νέας Δημοκρατίας, ο Αντώνης Σαμαράς βρίσκοντας μοναδικό ψεγάδι στην αποδοχή της από τον κόσμο το μεταναστευτικό – προσφυγικό το οποίο μάλιστα καταχειροκροτούμενος χαρακτήρισε «λαθρομεταναστευτικό».
«Η νέα Κυβέρνηση ξεκίνησε πολύ καλά. Το δείχνει αυτό, η αποδοχή της από μεγάλα ποσοστά του Ελληνικού λαού! Που εκτιμά θετικά τις πρωτοβουλίες της κυβέρνησης,όπως δείχνουν όλες οι δημοσκοπήσεις:
--Για την κατάργηση του άσυλου ανομίας στα Πανεπιστήμια,
--Για τη αλλαγή του Ποινικού Κώδικα
--Για την αλλαγή του Συντάγματος και την αποσύνδεση της εκλογής Προέδρου από τις βουλευτικές εκλογές.
--Και κυρίως για τη μείωση της φορολογίας και την μελλοντική μείωση των πρωτογενών πλεονασμάτων… Αυτά όλα ο λαός τα εγκρίνει! Καθαρά…», σημείωσε ο κ. Σαμαράς αρχικά.
Στη συνέχεια πρόσθεσε: «Σε ένα μόνο κυριαρχεί μια γενική δυσαρέσκεια. Πρόκειται για το λαθρομεταναστευτικό. Εγώ, συμμαχητές και συμμαχήτριες, έτσι το λέω! Γιατί αυτό είναι… Και αν ξεκινάμε διστάζοντας να πούμε την αλήθεια, δεν θα πείσουμε τον κόσμο, που ξέρει πια την αλήθεια… Έκανε άριστα η κυβέρνηση που διευκρίνισε, αρχή-αρχή, ότι από το σύνολο όσων βρίσκονται παγιδευμένοι στα hot spots σήμερα, η συντριπτική πλειονότητα δεν είναι πια πρόσφυγες! Είναι μετανάστες που μπήκαν παράνομα!Άρα, είναι παράνομοι μετανάστες! Λαθρομετανάστες… Που πρέπει να τους ξεχωρίζουμε από όσους μπαίνουν νόμιμα».
Νωρίτερα ο κ. Σαμαράς χαιρέτησε την καθαρή νίκη της Νέας Δημοκρατίας στις εκλογές χαιρέτισε και άφησε αιχμές για τον ΣΥΡΙΖΑ λέγοντας πως «Δεν λύθηκαν τα προβλήματα της χώρας επειδή έφυγε η χειρότερη κυβέρνηση των τελευταίων δεκαετιών, ο ΣΥΡΙΖΑ δεν μας άφησε πίσω καμμένη γη, μας άφησε ναρκοθετημένη γη».
πηγή: newpost.gr
Πάλαιρος: Ναρκωτικά και όπλα στην κατοχή 39χρονου
Συνελήφθη, χθες το απόγευμα στην Πάλαιρο Αιτωλοακαρνανίας, από αστυνομικούς του Τμήματος Δίωξης Ναρκωτικών της Υποδιεύθυνσης Ασφαλείας Αγρινίου, ένας 39χρονος ημεδαπός σε βάρος του οποίου σχηματίσθηκε δικογραφία για κατοχή ναρκωτικών και παράνομη οπλοκατοχή.
Ειδικότερα, οι αστυνομικοί του Τμήματος Δίωξης Ναρκωτικών Αγρινίου, αξιοποιώντας στοιχεία και πληροφορίες, πραγματοποίησαν έρευνα παρουσία δικαστικού λειτουργού στην οικία του δράστη, όπου βρήκαν και κατέσχεσαν τα εξής:
• (31,9) γραμμάρια κοκαΐνης,
• (52,9) γραμμάρια κάνναβης,
• ηλεκτρονική ζυγαριά ακριβείας,
• μεταλλικό τρίφτη ναρκωτικών,
• ένα πιστόλι κρότου, με γεμιστήρα που περιείχε δύο φυσίγγια
• (32) φυσίγγια κρότου λάμψης,
• (605) ευρώ,
• Ένα κινητό τηλέφωνο
Οι συλληφθέντες οδηγήθηκε στον Εισαγγελέα Πρωτοδικών Λευκάδας.