×

Προειδοποίηση

JUser: :_load: Αδυναμία φόρτωσης χρήστη με Α/Α (ID): 65

 

 

του Δημήτρη Δελεβέγκου

 

Σε τέλμα βρίσκεται η κατασκευή του οδικού άξονα Ακτίου-Αμβρακία, όπου, σχεδόν, το σύνολο των κατασκευαστικών εργασιών έχει ανασταλεί εξαιτίας προβλημάτων ρευστότητας της κοινοπραξίας Ιόνιος ΑΕ-ΑΕΓΕΚ Κατασκευαστική-Consorzio Stabile Italimprese.

 

Σύμφωνα με όσα υποστηρίζει στο Capital.gr ο πρόεδρος του εργατικού κέντρου Αγρινίου, Κωνσταντίνος Μαργιώλης, οι εργαζόμενοι στο έργο βρίσκονται σε επίσχεση εργασίας, όντας απλήρωτοι τους τελευταίους μήνες και σήμερα θα συναντηθούν με εκπροσώπους του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας.

 

Κίνδυνος έκπτωσης του αναδόχου

Όπως επισημαίνουν στο Capital.gr κύκλοι του υπουργείου Ανάπτυξης, έχει εξαντληθεί κάθε μέσο προκειμένου να διοχετευθεί ρευστότητα στο έργο. Τέλη του περασμένου Αυγούστου, το αρμόδιο υπουργείο είχε προχωρήσει στην καταβολή δεδουλευμένων αποδοχών των εργαζομένων ύψους 947,2 χιλιάδων ευρώ για τους μήνες Απρίλιο, Μάιο και Ιούνιο. Τότε - είχε προηγηθεί η καταβολή ακόμη 300 χιλιάδων ευρώ από το ΥΠΑΝ - είχε διαφανεί ότι το έργο βγαίνει από το αδιέξοδο.

Ωστόσο, σήμερα οι εργασίες έχουν ανασταλεί στον αυτοκινητόδρομο που συνδέεται με το Δυτικό άξονα Βορρά-Νότου και με δεδομένο ότι ήδη έχουν εκταμιευθεί συνολικά 1,2 εκατ. ευρώ, από το αρμόδιο υπουργείο επισημαίνουν ότι δεν υπάρχουν περιθώρια για την παροχή επιπρόσθετης βοήθειας.
Στο πλαίσιο αυτό, σύμφωνα με πληροφορίες του Capital.gr, έχει ξεκινήσει η διαδικασία της έκπτωσης του αναδόχου. Μία κοινοπραξία μπορεί να κηρυχθεί έκπτωτη, όταν δεν πληροί τις συμβατικές υποχρεώσεις της.

Η επιβλέπουσα, δηλαδή, υπηρεσία του έργου, προχωρά σε σειρά ενεργειών, οι οποίες αρχικά είναι «προειδοποιητικές»: κοινοποιεί ειδική πρόσκληση και εν συνεχεία ειδική διαταγή, στις οποίες πρέπει να συμμορφωθεί ο ανάδοχος. Με άλλα λόγια, δίνεται χρόνος στον ανάδοχο, εως ότου αυτός κηρυχθεί έκπτωτος.
Όπως πληροφορείται το Capital.gr, στην περίπτωση του άξονα Άκτιο-Αμβρακία, η διαδικασία της έκπτωσης είναι σε αρχικό στάδιο, δηλαδή η κατάσταση είναι, για την ώρα, σχετικά αναστρέψιμη.

 

«Θα επαναλειτουργήσουν τα εργοτάξια»

Πηγές προσκείμενες στην ελληνοϊταλική κοινοπραξία, επισημαίνουν ότι τα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί, ελλείψει ρευστότητας αλλά και μη έγκυρης απόδοσης των απαιτούμενων χώρων, τείνουν να επιλυθούν, ενώ έχουν εξευρεθεί οι απαραίτητοι πόροι. «Μέσα στον Ιανουάριο  όλα τα εργοτάξια θα επαναλειτουργήσουν» σημειώνουν.

 

Τρία χρόνια

Ο συμβατικός χρόνος ολοκλήρωσης του έργου-υπεγράφη τον Μάρτιο του 2010- είναι τρία χρόνια. Ωστόσο, αγνοείται, πλέον, πότε ο οδικός άξονας θα έχει ολοκληρωθεί, εάν ο ανάδοχος δεν ξεπεράσει τα προβλήματα.

Το έργο, που διαθέτει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση, είναι συνολικού προϋπολογισμού 350 εκατ. ευρώ και πριν περιέλθει σε τέλμα, αποτελούσε το μοναδικό project που υλοποιούνταν με γρήγορους ρυθμούς.

Μάλιστα, αρχές χρονιάς, προγραμματιζόταν η παράδοση τμημάτων του, όπως το Σαμάρι-Λουτράκι.

Ο άξονας που αποτελείται από τέσσερις εργολαβίες, όταν ολοκληρωθεί θα συνδέεται με την Ιόνια Οδό και το αεροδρόμιο του Ακτίου, αποτελώντας μοχλό ανάπτυξης για τη Δυτική Ελλάδα.

Συνελήφθη ένας ακόμα ιδιοκτήτης καταστήματος για φρουτάκια

Κατασχέθηκαν τρία ηλεκτρονικά παιγνιομηχανήματα

 

 

 

Οι Υπηρεσίες της Γενικής Αστυνομικής Διεύθυνσης Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, συνεχίζουν τους συστηματικούς ελέγχους σε καταστήματα και άλλους χώρους για την καταπολέμηση του παράνομου «τζόγου».

Ειδικότερα χθες το βράδυ, στην Αρχαία Ολυμπία, συνελήφθη από Αστυνομικούς του Αστυνομικού Τμήματος Αρχαίας Ολυμπίας 44χρονος ιδιοκτήτης καφενείου ο οποίος είχε εγκαταστήσει και λειτουργούσε στο κατάστημα του τρία ηλεκτρονικά παιγνιομηχανήματα.

Ο συλληφθείς οδηγήθηκε στον κ. Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Ηλείας ενώ τα παιγνιομηχανήματα κατασχεθήκαν.

Επισημαίνεται ότι οι έλεγχοι, από τις Αστυνομικές Αρχές της Γενικής Αστυνομικής Διεύθυνσης Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, θα συνεχιστούν αμείωτα, για την αποτροπή διεξαγωγής παράνομων παιχνιδιών.

25,5 εκ. ευρώ φθάνουν τα έργα που προβλέπονται από ΕΣΠΑ και ∆ηµόσιες επενδύσεις

«Έκθεση ιδεών» το χαρακτήρισε η αντιπολίτευση

 

Της Βάσως Βήττα

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

 

Το τεχνικό πρόγραμμα του δήμου Ακτίου – Βόνιτσας για το 2013 κλήθηκε να εγκρίνει το σώμα στο τελευταίο δημοτικό συμβούλιο, το οποίο φθάνει τα 25,5 εκ. ευρώ.

Εισηγητής ήταν ο αντιδήμαρχος έργων Παν. Κομποτιάτης, ο οποίος εξήγησε ότι βασίστηκε κυρίως στο ΕΣΠΑ και στο πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων καθώς οι υπόλοιπες δαπάνες είναι συγκρατημένες εξαιτίας της περικοπής των πόρων όπως είναι η ΣΑΤΑ. Για να συνταχθεί το τεχνικό πρόγραμμα έγινε διαβούλευση με τις Τοπικές Κοινότητες, οι οποίες κατέθεσαν τις ανάγκες τους και η δημοτική αρχή αποφάσισε να ομαδοποιήσει τα έργα δίνοντας βαρύτητα στις υποδομές. Η προσπάθεια εστιάζεται στην εκτέλεση του όσο το δυνατόν μεγαλύτερου μέρους του τεχνικού προγράμματος, ενώ ταυτόχρονα θα κινείται και προς την κατεύθυνση ωρίμανσης και άλλων έργων. Ο κ. Κομποτιάτης ανέφερε και μια σειρά έργων τα οποία εντάσσονται στο τεχνικό πρόγραμμα όπως είναι η σχολική στέγη, υποδομές ύδρευσης και αποχέτευσης, περιβαλλοντικές παρεμβάσεις και αναπλάσεις.

Ο επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας Γ. Αποστολάκης χαρακτήρισε το τεχνικό πρόγραμμα «έκθεση ιδεών», που δεν είναι ρεαλιστικό και υλοποιήσιμο. Πρόσθεσε δε ότι συμπεριλαμβάνονται και έργα τα οποία έχουν δημοπρατηθεί εδώ και αρκετά χρόνια, και  για τα οποία εργάστηκαν άνθρωποι επί δικής του δημαρχιακής θητείας. Ο κ. Αποστολάκης σήκωσε τους τόνους συστήνοντας στη σημερινή δημοτική αρχή να μην θεωρεί δική της επιτυχία τα έργα που είχαν ενταχθεί ή ωριμάσει επί των ημερών του και να αποδίδονται τα πράγματα όπως έχουν. Επέκρινε μάλιστα το δήμαρχο για τους ειδικούς συμβούλους που έχει προσλάβει λέγοντας ότι απαιτούνται αρκετά χρήματα για την αμοιβή τους.

Ο επικεφαλής της ελάσσονος μειοψηφίας Ν. Μωραΐτης διαφώνησε γενικότερα με τον τρόπο που αντιμετωπίζει η πολιτεία την Τοπική Αυτοδιοίκηση, λέγοντας ότι έχει ισοπεδώσει τα πάντα. Κάτω από αυτές τις συνθήκες θα είναι δύσκολη και η υλοποίηση του τεχνικού προγράμματος, διότι, ούτως ή άλλως, η κατεύθυνση που υπάρχει είναι να δημιουργηθούν παρατηρητήρια στους ΟΤΑ που ανάλογα με την οικονομική πορεία του καθενός θα περικόπτονται οι ΚΑΠ και η ΣΑΤΑ. Πρόσθεσε μάλιστα ότι και τα έργα που συμπεριλαμβάνονται στο τεχνικό πρόγραμμα δεν ανταποκρίνονται στις ανάγκες της περιοχής, που είναι κατ’ εξοχήν αγροτική, αφού δεν προβλέφθηκαν έργα που να εξυπηρετούν τις ανάγκες του αγρότη και του κτηνοτρόφου, όπως είναι το αγροτικό οδικό δίκτυο. Σε ότι έχει να κάνει με τη διαφωνία μεταξύ της δημοτικής αρχής και της μείζονος μειοψηφίας τόνισε ότι «αυτή γίνεται πάνω στα ερείπια που δημιούργησε η κυβέρνηση και άρα είναι άσκοπη κάτω από τέτοια συγκυρία».

Κλείνοντας τις τοποθετήσεις ο δήμαρχος Ν. Σολδάτος παραδέχθηκε ότι τα οικονομικά είναι δύσκολα, αλλά ο δήμος όφειλε να συντάξει ένα τέτοιο τεχνικό πρόγραμμα που να αντιμετωπίζει την καθημερινότητα ικανοποιητικά και σε επίπεδο βασικών υποδομών. Απαντώντας και στον κ. Αποστολάκη υπογράμμισε ότι «δεν προσπαθούμε να απαξιώσουμε το έργο των προηγούμενων δημοτικών αρχών, παραδεχόμαστε ότι έκαναν προσπάθεια. Ο κ. Αποστολάκης σίγουρα ήθελε να κάνει έργο όμως δεν μπορούσε», παραθέτοντας το παράδειγμα του προγράμματος ΘΗΣΕΑΣ, από το οποίο ο πρώην δήμαρχος κατάφερε να απορροφήσει μόνο το 42% παρά τις αυξημένες ανάγκες. Συνεχίζοντας ο κ. Σολδάτος είπε ότι: «τα έργα που δεν μπόρεσε ο πρώην δήμαρχος να υλοποιήσει θα τα συνεχίσουμε εμείς».  Ένα από τα χρηματοδοτικά προγράμματα  για το οποίο η δημοτική αρχή  δέχθηκε τα πυρά του κ. Αποστολάκη ήταν και το ΑΝΑΣΑ του οποίου διεκδίκησε την πατρότητα, όμως τελικά από τη συζήτηση αποδείχθηκε ότι ήταν σχεδόν μια «φούσκα», αφού δεν υπάρχουν χρήματα και είναι αμφίβολο αν θα  υπάρξουν για να υλοποιηθούν τα έργα που προβλέπονται.

Ο κ. Σολδάτος είπε όμως ότι παρόλο που αυτό είναι γνωστό, η δημοτική αρχή προτίμησε «να βάλει το κεφάλι της στο ντορβά» και να εντάξει έργα μη γνωρίζοντας αν τελικά θα χρηματοδοτηθούν. Για εκείνο πάντως που εξέφρασε τη βεβαιότητά του είναι ότι, αν δεν υπάρξει σοβαρό πρόβλημα στη ροή των πόρων, το τεχνικό πρόγραμμα θα υλοποιηθεί. 

Αχτίδα φωτός για τα μεγάλα έργα

Την ικανοποίησή του για τις θετικές εξελίξεις εκφράζει ο Κ. Καραγκούνης

 

 

 

Προβλήματα έχουν προκύψει και πάλι στο έργο του οδικού άξονα Αμβρακία - Άκτιο καθώς η μια από τις τέσσερις εργολαβίες έχει διακόψει τις εργασίες, εξαιτίας της έλλειψης ρευστότητας που αντιμετωπίζει η εταιρεία.

Αυτό είναι ιδιαιτέρα ανησυχητικό και θα γίνει περισσότερο, αν η εταιρεία δεν καταφέρει να εξασφαλίσει τα κεφάλαια που της χρειάζονται, ενώ οι εργαζόμενοι ήδη βρίσκονται σε επίσχεση εργασίας. Η ευθύνη βέβαια ανήκει εξ ολοκλήρου στην εταιρεία, αφού το δημόσιο χρηματοδοτεί κανονικά το έργο, που είναι το μοναδικό αυτή τη στιγμή εν εξελίξει, καθώς οι υπόλοιποι αυτοκινητόδρομοι έχουν ως γνωστόν σταματήσει. Όμως και γι’ αυτούς αρχίζει να φαίνεται μια αχτίδα φωτός, αφού σύμφωνα με δηλώσεις του αναπληρωτή υπουργού Ανάπτυξης Στ. Καλογιάννη, οι μεγάλοι αυτοκινητόδρομοι ξεκινούν και πάλι από τον Απρίλιο μετά τη συμφωνία που επετεύχθη με τις εταιρίες παραχώρησης...

 

Διαβάστε το αναλυτικό ρεπορτάζ στο φύλλο της ΑΙΧΜΗΣ που κυκλοφορεί από την Πέμπτη 20/12 σε όλα τα περίπτερα του νομού ή εναλλακτικά μπορείτε να γραφτείτε συνδρομητές στην έντυπη ή ηλεκτρονική έκδοση της εφημερίδας. Πληροφορίες στο Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. ή στο τηλ. 26310 22793

 

 

Μια εκπληκτική έκδοση από το Κέντρο Κοινωνικής Μέριµνας και Ανάπτυξης του ∆ήµου Ακτίου – Βόνιτσας κυκλοφορεί ήδη, µε τίτλο: «Πόλεις και χωριά του δήµου Ακτίου – Βόνιτσας. Από την αρχαιότητα έως σήµερα».

Συγγραφείς είναι οι Γιώργος Μπαρµπαρούσης και Ευάγγελος Κουτιβής, οι οποίοι έκαναν µια σπουδαία δουλειά παραθέτοντας σε αυτό το βιβλίο ιστορικά στοιχεία για όλες τις τοπικές κοινότητας και οικισµούς του νέου δήµου, καθώς και ένα ανεκτίµητης αξίας φωτογραφικό υλικό «Η έκδοση αυτή αποτελεί ουσιαστικά µια περιεκτική διαδροµή στην ιστορία των χωριών, µια διαδροµή που µυείται ο αναγνώστης µέσα από µια καλαίσθητη παρουσία αυτού του πολύτιµου υλικού, που φιλοδοξεί να φωτίσει το παρελθόν αυτού του τόπου, ο οποίος φαίνεται να αγαπήθηκε πολύ από το Θεό», όπως λέει και ο δήµαρχος Ν. Σολδάτος στον πρόλογό του.

Το βιβλίο προλόγισε κατά την παρουσίασή του ο Πανεπιστηµιακός Π. Κοντός, ο οποίος, αφού εκθείασε το σηµαντικό συγγραφικό έργο των δυο συγγραφέων, αναφέρθηκε στο βιβλίο λέγοντας ότι «στα πλεονεκτήµατά του επισηµαίνεται η σωστή δοµή του και η κατανοµή της ύλης, καθώς και η έγκυρη βιβλιογραφική τεκµηρίωση.

Είναι ένα βιβλίο που δεν πρέπει να λείψει από καµιά συλλογή, διότι αποτελεί ένα τόλµηµα, ένα ροµαντικό εγχείρηµα της ιστορικής σύνδεσης των χωριών του δήµου, τα οποία στο παρελθόν δεν είχαν πάντα µια συνεχή συµπόρευση, αλλά κάθε ένα είχε τη δική του διαδροµή.

 

Παρασκευή, 23 Νοεμβρίου 2012 00:00

Άκτιο. Θα «πετάξει» και το αεροδρόµιο

Στην υποβάθµιση της 131 Σµηναρχίας Μάχης, προχωράει το υπουργείο Εθνικής Άµυνας

 

 

Στην υποβάθμιση της 131 Σμηναρχίας Μάχης του Ακτίου θα προχωρήσει το υπουργείο Εθνικής Άμυνας, μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2013, όπως ενημέρωσε το επιτελείο του Υπουργού Π. Παναγιωτόπουλου το δήμαρχο Ακτίου - Βόνιτσας σε πρόσφατη συνάντηση.

Υπάρχει ήδη σχετική εισήγηση από το υπουργείο που προβλέπει την υποβάθμιση της ενισχυμένης Σμηναρχίας σε ενισχυμένο αεροπορικό απόσπασμα. Αυτό θα προβλέπει τη μείωση προσωπικού και των παρεχομένων υπηρεσιών που σήμερα εξυπηρετούν και το πολιτικό αεροδρόμιο του Ακτίου. Οι επιπτώσεις θα είναι αρνητικές και πολλές και η ζημιά που θα υποστεί η περιοχή στον τουριστικό τομέα ανυπολόγιστη. Στις προθέσεις της πολιτείας συμπεριλαμβάνεται και η ιδιωτικοποίηση αεροδρομίων, όπως αυτό του Ακτίου, όμως αυτό πρόκειται να γίνει σε δεύτερη φάση. Η ανησυχία του δημάρχου Ν. Σολδάτου είναι μεγάλη, διότι όλοι υπολόγιζαν ότι θα γίνει ακριβώς το αντίθετο, δηλαδή πρώτα θα ιδιωτικοποιηθεί το πολιτικό αεροδρόμιο, πράγμα που θα σήμαινε ότι ο ιδιώτης θα φρόντιζε για την καλή λειτουργία του και στη συνέχεια θα υποβαθμιζόταν το στρατιωτικό. Το θέμα συζητήθηκε και στο έκτακτο δημοτικό συμβούλιο που συγκάλεσε ο δήμος όπου αναφέρθηκαν αναλυτικά οι σημαντικές υπηρεσίες που προσφέρονται σήμερα και οι οποίες κάνουν επιτακτική την ανάγκη διατήρησης του Στρατιωτικού Αεροδρομίου, όπως αναφέρεται και στην ομόφωνη απόφαση που πήρε το σώμα. Για το θέμα μάλιστα έχουν ενημερωθεί όλοι οι βουλευτές του νομού, καθώς και οι δήμαρχοι των όμορων δήμων Λευκάδας, Πρέβεζας κ.λπ., προκειμένου να στηρίξουν την προσπάθεια που ξεκινάει ο δήμος Ακτίου – Βόνιτσας για τη διατήρηση του αεροδρομίου.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η τουριστική ανάπτυξη όλης της περιοχής στηρίζεται στο πολιτικό αεροδρόμιο του Ακτίου, το οποίο λειτουργεί χάρη στην υποστήριξη που δέχεται από το στρατιωτικό. Αν αυτό πάψει να υπάρχει, αυτόματα θα πάψει να υφίσταται τουρισμός στην ευρύτερη περιοχή μέχρι να αποφασίσει η πολιτεία την ιδιωτικοποίηση του πολιτικού αεροδρομίου. Μέχρι να γίνει αυτό όμως θα μείνουν στο δρόμο εκατοντάδες εργαζόμενοι του τουριστικού τομέα, ενώ και η περιοχή γενικότερα θα ερημώσει. Πριν η Πολιτεία πάρει τέτοιες αποφάσεις, πρέπει να δει και τις άλλες παραμέτρους που έχουν να κάνουν με τις ζωές των ανθρώπων.

 

ΒΑΣΩ ΒΗΤΤΑ

 

Όλες τις ευκαιρίες του προγράμματος αξιοποίησε η δημοτική αρχή

 

 

Μια σειρά σημαντικών έργων υποδομής εκτελούνται από χρηματοδότηση του ΕΣΠΑ αυτή τη στιγμή στο δήμο Ακτίου - Βόνιτσας, η ολοκλήρωση των οποίων θα βελτιώσει την ποιότητα ζωής των κατοίκων.

Τέτοια έργα είναι η ύδρευση και η αποχέτευση της Βόνιτσας, με προϋπολογισμό 2 εκατ. ευρώ και 2,5 εκατ. ευρώ αντίστοιχα, που θα λύσουν το βασικότερο πρόβλημα της πόλης, ώστε να έχει την υποδομή για να προωθήσει την τουριστική της ανάπτυξη, αφού ως γνωστόν αν δεν υπάρχουν αυτές οι δυο βασικές υποδομές, δεν προκύπτει και επενδυτικό ενδιαφέρον. Σημαντικό έργο είναι και η ύδρευση της Κατούνας, με προϋπολογισμό 3 εκατ. ευρώ, που θεωρείται η υπ΄ αριθμόν ένα υποδομή επίλυσης του σοβαρότερου προβλήματος της περιοχής. Θετική εξέλιξη θεωρείται και η αποκατάσταση των ΧΑΔΑ Παλαίρου, Βόνιτσας & Κατούνας, που αποτελεί θωράκιση στην προστασία του περιβάλλοντος.

Η αποκατάσταση του κτιρίου του γυμνασίου - λυκείου Βόνιτσας με 750.000 ευρώ, ήταν το πάγιο αίτημα των συλλόγων γονέων, αλλά και όλης της τοπικής κοινωνίας, που το πάλευαν για πολλά χρόνια και μάλιστα με έντονες εκδηλώσεις διαμαρτυρίας και κινητοποιήσεις. Το σχολείο, το οποίο χτίστηκε το 1972, υπέστη ζημιές από το σεισμό της Λευκάδας το 2003 και από τότε δημιουργήθηκε τεράστιο πρόβλημα, αφού τα παιδιά έκαναν μάθημα μόνο στο ισόγειο και στις λυόμενες αίθουσες που προμηθεύτηκε ο δήμος. Τώρα πλέον οι προσπάθειες εστιάζονται στην εξεύρεση χρηματοδότησης και για την επισκευή του κτιρίου του δημοτικού σχολείου (κατασκευασμένο το 1982), που επίσης υπέστη ζημιές από τον ίδιο σεισμό. Οι μελέτες είναι στο στάδιο της εκπόνησης και ήδη υπάρχει μια υπόσχεση από τον Περιφερειάρχη ότι θα βρεθούν πόροι, ενδεχομένως από υπόλοιπα του ΕΣΠΑ.

Ο δήμος βρίσκεται στη διαδικασία εκπόνησης μελετών για την ένταξη έργων αγροτικής οδοποιίας στην Κατούνα, προϋπ. 500.000 ευρώ περίπου, και αποκατάστασης του δασυλλίου (380.000 ευρώ), που θα ενταχθούν στο ΟΠΑΑΧ. Να σημειωθεί ότι υπήρχαν ανάλογες μελέτες από την πρώην δημοτική αρχή Μεδεώνος, όμως χρειάζεται προσαρμογή στα νέα δεδομένα, πράγμα που κάνει αυτή τη στιγμή η τεχνική υπηρεσία. Ταυτόχρονα ολοκληρώνεται και η μελέτη για το βιολογικό καθαρισμό της Κατούνας, προυπ. 10 εκ. ευρώ. Επίσης ολοκληρώνεται και το δίκτυο αποχέτευσης στην Πάλαιρο. Προτάσεις έχουν κατατεθεί και στην ΕΕΤΑΑ για ανάπλαση της παραλιακής ζώνης και του ιστορικού κέντρου Βόνιτσας, συμπεριλαμβανόμενου και του κινηματογράφου Λαϊς, προϋπ. 900.000 ευρώ.

 

Β.Β.

Οι πρώτες μέρες λειτουργίας του «δικαιώνουν» όσους αντιδρούσαν στην κατασκευή του

 

Της ΒΑΣΩΣ ΒΗΤΤΑ

 

vasovitta@yahoo.gr

 

 

Ξεκίνησε πριν από λίγες ημέρες η λειτουργία του ΧΥΤΑ Παλαίρου και ήδη ο νέος δήμος Ακτίου – Βόνιτσας μεταφέρει τα σκουπίδια του εκεί.

Πρόκειται για ένα έργο που ξεκίνησε με προβλήματα, αφού υπήρχαν πολλές αντιδράσεις από την πλευρά των κατοίκων, σχετικά με τη θέση που επιλέχθηκε για την κατασκευή, αλλά και τη χρησιμότητά του. Τώρα πλέον νιώθουν «δικαιωμένοι», καθώς φαίνεται ότι πρόκειται για ένα μεγάλο έργο σε μια μικρή περιοχή, δεδομένου ότι δεν υπάρχει αστικό κέντρο που να δίνει φορτία. Αποτέλεσμα αυτού είναι να δέχεται τα σκουπίδια μόνο του δήμου Ακτίου - Βόνιτσας, οι ποσότητες των οποίων είναι πολύ μικρές για να μπορέσει να συντηρηθεί οικονομικά. Σε ότι αφορά τη μεταφορά απορριμμάτων και από άλλες περιοχές, δεν είναι κάτι εύκολο αφού τόσο οι χιλιομετρικές αποστάσεις όσο και η κατάσταση των απορριμματοφόρων δεν το επιτρέπουν. Εκτός από την απόσταση, η οποία από την Πάλαιρο ως τη θέση Σκλάβαινα, όπου βρίσκεται ο ΧΥΤΑ, ανέρχεται στα 10 χλμ., υπάρχει και το μεγάλο θέμα της κατάστασης του δρόμου που κάνει σχεδόν απαγορευτική τη μεταφορά, αφού δεν έχει ασφαλτοστρωθεί ακόμη. Οι ενέργειες για την υποβολή πρότασης για τη χρηματοδότηση του έργου, βρίσκονται στο στάδιο της εκπόνησης της μελέτης από την τεχνική υπηρεσία της Π.Ε. Αιτωλ/νίας.

Ο ΧΥΤΑ αυτή τη στιγμή λειτουργεί πιλοτικά από τον εργολάβο που τον κατασκεύασε, βάσει των συμβατικών του υποχρεώσεων. Ο δήμος έχει κάνει μια προεργασία για την υπογραφή μιας σύμβασης μαζί του, έως ότου βγει στον αέρα ο διεθνής διαγωνισμός. Προς το παρόν πάντως οι ποσότητες που φθάνουν στο χώρο, δεν είναι τέτοιες που να συμφέρει έναν εργολάβο να αναλάβει τη λειτουργία, παρόλο που η τιμή για κάθε τόνο απορριμμάτων φθάνει τα 30 ευρώ, την ίδια ώρα που στο ΧΥΤΑ Λεπενούς μόλις που αγγίζει τα 19 ευρώ. Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι το προπροηγούμενο Σαββατοκύριακο, η ποσότητα που μεταφέρθηκε στο ΧΥΤΑ, μόλις που έφτασε τους 12 τόνους. Για το λόγο αυτό ο δήμος προτίθεται να προτείνει τη μεταφορά σκουπιδιών και του δήμου Ξηρομέρου και όταν εκτιμηθούν οι ποσότητες θα εκπονήσει μια μελέτη βιωσιμότητας για να φανεί αν τελικά συμφέρει να λειτουργεί αυτό το έργο ή όχι. Στο μεταξύ σε ότι αφορά το Σύνδεσμο Διαχείρισης της 3ης ΓΕΝ, υπάρχει ένα οξύμωρο σχήμα. Ενώ αυτός έχει ήδη δημιουργηθεί, δεν θα λειτουργήσει παρά μόνο μέχρι τέλους του έτους, αφού πλέον η διαχείριση όλων των ΧΥΤΑ θα γίνεται από τον περιφερειακό ΦΟΔΣΑ. Με αυτά τα δεδομένα η κατάσταση του εν λόγω ΧΥΤΑ βρίσκεται σε ένα μεταβατικό στάδιο, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει η δυνατότητα να ληφθούν αποφάσεις για οτιδήποτε.

Επειδή ακόμα και για τη μεταφορά των απορριμμάτων της Βόνιτσας η απόσταση είναι μεγάλη, με αποτέλεσμα να ανεβαίνει το κόστος, ο δήμος σχεδιάζει την κατάθεση πρότασης για δημιουργία ΣΜΑ, ώστε να γλυτώνει την καθημερινή δαπάνη μετακίνησης των απορριμματοφόρων. Το σκεπτικό με το οποίο ξεκίνησε αυτό το έργο ήταν ότι θα μεταφέρονται τα απορρίμματα των δήμων που σήμερα απαρτίζουν τους δήμους Αμφιλοχίας, Ξηρομέρου και Λευκάδας, οπότε φαινόταν βιώσιμος. Όμως φαίνεται ότι υπήρχαν παρατυπίες, αφού δεν υπήρχε πρόβλεψη για ένταξη της Λευκάδας λόγω του ότι είναι εκτός Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας. Ταυτόχρονα ο δήμος Αμφιλοχίας έκρινε ότι ήταν συμφερότερη η μεταφορά στο ΧΥΤΑ Λεπενούς. Το αν τελικά θα «φιλοξενηθεί» η Λευκάδα στο ΧΥΤΑ Παλαίρου είναι πλέον στη διακριτική ευκαιρία του ΦΟΔΣΑ. Ακόμα και αν ενταχθεί, η βιωσιμότητα και πάλι δεν εξασφαλίζεται, αφού και πάλι μιλάμε για μικρές ποσότητες σκουπιδιών. Κατόπιν όλων αυτών, για να γίνει βιώσιμος ο ΧΥΤΑ πρέπει να δεχθεί σκουπίδια και από άλλες περιοχές, όπως για παράδειγμα από το Αίγιο που στέλνει τα απορρίμματά του στο ΧΥΤΑ Πρέβεζας, έχοντας τεράστιο κόστος μεταφοράς. Όμως ο δήμος είναι αντίθετος σε μια τέτοια προοπτική, θεωρώντας παραλογισμό το να δέχεται τόσα απορριμματοφόρα και να μετατραπεί σε χωματερή των υπολοίπων δήμων.

 

 

"Γονείς και Διαδίκτυο"

 

 

Είναι γνωστό ότι το διαδίκτυο πλέον αποτελεί το κυριότερο μέσο κοινωνικής δικτύωσης και πληροφόρησης για τον άνθρωπο και το σημαντικότερο χαρακτηριστικό του είναι η η ανωνυμία.

Η ανωνυμία που προσφέρει το διαδίκτυο λειτουργεί απελευθερωτικά για πολλούς από τους χρήστες, ιδιαίτερα για αυτούς που είναι κλειστοί στην πραγματική τους ζωή. Μπορούν να αναπτύξουν την ιδιαίτερη ταυτότητά τους, να δημιουργήσουν, να πειραματιστούν και να ανοίξουν την καρδιά τους χωρίς ταμπού και τον φόβο της υποτίμησης και του χλευασμού.

Αυτό  πολλές φορές λειτουργεί απελευθερωτικά για το χρήση και να προβάλλει διαφορετικούς εαυτούς, λέγοντας τις ιδέες του, τις απόψεις του, τις σκέψεις του χωρίς να τον ενδιαφέρουν τι προτάσσει και επιβάλλει η κοινωνία.

Η altera pars της ανωνυμίας δημιουργεί πολλά και προβλήματα στα μέλη της κοινωνίας και πολλές φορές απειλεί τα μέλη μιας πολιτείας.

Συγκεκριμένα τα παιδιά και οι έφηβοι που χρησιμοποιούν το διαδίκτυο μπορεί να βρεθούν αντιμέτωποι με κάποιον άγνωστο ο οποίος μπορεί να τους σχολιάσει αρνητικά, να τους βρίσει και να τους προσβάλει εκμεταλλευόμενος κάποιο ευαίσθητο σημείο τους. Συχνά παρατηρούνται τέτοια φαινόμενα θυματοποίησης (cyber bullying) σε ιστοχώρους κοινωνικής δικτύωσης όπου πολλοί έφηβοι χρησιμοποιούν ως μέσο επικοινωνίας με άλλα άτομα. Τώρα ο θύτης δεν είναι ένα άτομο που βλέπουν στην πραγματική ζωή, αλλά ένας ανώνυμος που τους απειλεί και αυτός ο φόβος τους παραλύει. Συχνά αδυνατούν να μοιραστούν τέτοιες αρνητικές εμπειρίες με την οικογένειά τους από φόβο με αποτέλεσμα αυτό το βάρος που βιώνουν να γίνεται ανυπόφορο και να νιώθουν εγκλωβισμένοι σε μια άσχημη ψυχολογική κατάσταση.

Ένας άλλος κίνδυνος που ενέχει η ενασχόληση με το διαδίκτυο είναι ότι μπορεί να μπει ένα παιδί ή ένας έφηβος κατά λάθος σε μια ιστοσελίδα με ακατάλληλο περιεχόμενο και αυτό να προκαλέσει ένταση. Τέτοιο περιεχόμενο μπορεί να είναι βίαιο, ρατσιστικό ή προσβλητικό. Η ένταση και η απόγνωση που μπορεί να προκληθεί από τέτοιο περιεχόμενο μπορεί να οδηγήσει σε ποικίλες δυσάρεστες αντιδράσεις, άρα είναι καλή ιδέα να το αντιμετωπίσουν με τη βοήθεια άλλων ατόμων που είναι ειδικοί σε τέτοια θέματα.

Έχει πάντως ιδιαίτερη βαρύτητα στο να μη θεωρήσουν οι γονείς το διαδίκτυο τον κακό δαίμονα των καιρών και να μην ενστερνιστούν την βολική άποψη ότι προκαλεί εθισμό. Το διαδίκτυο είναι ένα μέσο επικοινωνίας, γνώσης, αλλά και ψυχαγωγίας. Είναι χρήσιμο, θετικό και βασικά, απαραίτητο. Η ατομική μας ευθύνη ως προς τη συνετή χρήση του από μας και τα παιδιά μας είναι τεράστια και σε επίπεδο πολιτικής ο έλεγχος είναι απαραίτητος.

Η ενημέρωση των γονιών, των εκπαιδευτικών και των μαθητών με παρεμβάσεις, σεμινάρια και ημερίδες θεωρώ ότι μπορούν να βοηθήσουν όλους και ιδιαίτερα τους εφήβους ως  προς την ανακάλυψη της υγιούς και συνετής χρήσης του διαδικτύου.

Αυτός είναι και ο λόγος που το Γραφείο Σχολικών Δραστηριοτήτων δια του Υπευθύνου Καλογερά Παύλου πραγματοποιεί με άλλους φορείς μια σειρά από παρεμβάσεις στα σχολεία του νομού, μια από αυτές είναι και η ημερίδα που την παρουσιάζομαι στη συνέχεια.

O Δήμος Βόνιτσας, η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης νομού Αιτωλοακαρνανίας δια του Υπευθύνου Σχολικών Δραστηριοτήτων, το Κέντρο Πρόληψης Κατά των Ναρκωτικών «ΟΔΥΣΣΕΑΣ» του νομού και οι Σύλλογοι Γονέων και κηδεμόνων του Γυμνασίου, Λυκείου και ΕΠΑΛ Βόνιτσας συνδιοργανώνουν ημερίδα με θέμα:  «Εξαρτήσεις και Διαδίκτυο».

Η ημερίδα θα πραγματοποιηθεί στις 12 Νοεμβρίου 2012 στην αίθουσα εκδηλώσεων του 1ου Δημοτικού Σχολείου Βόνιτσας και ώρα 17:00.

 

ΟΜΙΛΗΤΕΣ

Αθανασία Δημητρίου, Ψυχολόγος Διδάκτωρ Ιατρικής Σχολής Πανεπιστημίου Ιωαννίνων

Θέμα Εισήγησης: «Εξαρτήσεις και Εφηβεία»

Παύλος Καλογεράς, MSc, Υπεύθυνος Σχολικών Δραστηριοτήτων Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Νομού Αιτωλοακαρνανίας

Θέμα Εισήγησης:   «Γονείς και Διαδίκτυο»

 

ΔΙΟΡΓΑΝΩΤΕΣ:

  • ΔΗΜΟΣ ΒΟΝΙΤΣΑΣ - ΑΚΤΙΟΥ
  • ΓΡΑΦΕΙΟ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ ΔΙΕΎΘΥΝΣΗΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
  • ΚΕΝΤΡΟ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΝΑΡΚΩΤΙΚΩΝ ΝΟΜΟΥ ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝ ΑΝΙΑΣ
  • ΣΥΛΛΟΓΟΙ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ ΓΕΛ ΒΟΝΙΤΣΑΣ, ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΒΟΝΙΤΣΑΣ,ΕΠΑΛ ΒΟΝΙΤΣΑΣ

Καλογεράς Παύλος, MSc

Υπεύθυνος Σχολικών Δραστηριοτήτων Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας

Εκπαίδευσης νομού Αιτωλοακαρνανίας

 

 

 

 

Φρένο στη σπατάλη έβαλε ο δήµαρχος, πλήρωσε όλα τα παλιά χρέη και παραδίδει µαθήµατα χρηστής διαχείρισης

 

 

Συνέντευξη στην Βάσω Βήττα

 

Με οικονομία και καλή διαχείριση, κατάφερε ο δήμος Ακτίου - Βόνιτσας όχι μόνο να ξεπληρώσει τα χρέη του, αλλά να βάλει στην άκρη και ένα εκατομμύριο ευρώ για ώρα ανάγκης. Τον τρόπο με τον οποίο κατάφερε να νοικοκυρέψει το δήμο, περιγράφει ο δήμαρχος Ν. Σολδάτος στη συνέντευξη που παραχώρησε στην ΑΙΧΜΗ. Παρά το ελλιπές προσωπικό κατάφερε επίσης να εντάξει τα περισσότερα έργα στο ΕΣΠΑ, τα οποία σήμερα υλοποιούνται.

 

Κε δήμαρχε δύο χρόνια μετά την εφαρμογή του Καλλικράτη πώς είναι σήμερα ο δήμος; Επηρεάστηκε θετικά ή αρνητικά από τα νέα δεδομένα;

Ο Καλλικράτης ήταν ένα σημαντικό γεγονός για την αυτοδιοίκηση. Ο πρώτος χρόνος ήταν οργανωτικός και προσαρμογής στα νέα δεδομένα, αν φανταστεί κανείς τα μεγέθη σε ότι αφορά την γεωγραφική έκταση και τη χωρική κατανομή. 660.000 στρέμ., 20.000 άνθρωποι και 3 δημοτικές ενότητες, έπρεπε να ενωθούν σε μια, έχοντας ως χαρακτηριστικό τη γεωγραφική ανομοιογένεια του δήμου που γέννησε. Τα περισσότερα από αυτά τα ξεπεράσαμε τον πρώτο χρόνο και αυτή τη στιγμή είμαστε σε ένα καλό σημείο: ο δήμος λειτουργεί. Θα μπορούσαν βέβαια να γίνουν περισσότερα βήματα βελτίωσης, αφού άλλωστε είμαστε τελειομανείς και θέλουμε όλα να δουλεύουν άψογα. Το 2012 ήταν μια χρονιά που ασχοληθήκαμε κυρίως με τη σύνταξη μελετών και με τις δημοπρατήσεις έργων. Είναι σε εξέλιξη πολλά έργα υποδομής από εκείνα που δημοπρατήσαμε και μέσα στο 2013 θα παραδοθούν στους δημότες για χρήση.

 

Όταν ολοκληρωθούν και αυτά τι θα λείπει από την περιοχή; Και αναφέρομαι σε μεγάλα έργα υποδομής…

Σε ότι αφορά το δήμο μας χάθηκε χρόνος στα προηγούμενα ΚΠΣ και μιλάμε ακόμα για ύδρευση - αποχέτευση ακόμα και στο τέλος αυτής της προγραμματικής περιόδου. Πιστεύω ότι τα έργα που λείπουν είναι εκείνα που αφορούν στην καθημερινότητα του πολίτη, τη βελτίωση του βιοτικού του επιπέδου και κάποιες βασικές υποδομές που αφορούν σε συγκεκριμένους κλάδους, όπως είναι οι κτηνοτρόφοι, οι αγρότες και οι αλιείς. Χρειαζόμαστε αλιευτικά καταφύγια, εξηλεκτρισμό και προσπελασιμότητα στις αγροτοκτηνοτροφικές εκμεταλλεύσεις. Άρα στην επόμενη προγραμματική περίοδο θα πρέπει να εστιάσουμε κυρίως στη βελτίωση του βιοτικού επιπέδου των δημοτών και σε σημειακές παρεμβάσεις σε συγκεκριμένες επαγγελματικές κατηγορίες.

 

 

Οι οδικές υποδομές είναι εκείνες που αποτελούν αγκάθι για το δήμο. Πού βρίσκεται σήμερα το θέμα των μεγάλων έργων στην περιοχή;

Υπάρχει αντικειμενική δυσκολία σε ότι αφορά στην προσπελασιμότητα. Το μεγάλο έργο Αμβρακία - Άκτιο θα ήταν ο κύριος δρόμος πάνω στον οποίο θα στηριζόταν η τοπική οικονομία και ανάπτυξη, αλλά και κάποια δορυφορικά έργα. Δυστυχώς το έργο προχωράει με ιδιαίτερα αργούς ρυθμούς. Να φανταστείτε ότι πέρσι λέγαμε ότι μέσα στο 2012 θα παραδιδόταν στην κυκλοφορία η παράκαμψη Αμφιλοχίας, αλλά τελικά αυτό δεν έγινε. Το μοναδικό μέτρο που είναι ανοικτό για προσπελασιμότητα είναι αυτό του ΟΠΑΑΧ, όπου «τρέξαμε» την οδοποιία του Αετού ως πυρόπληκτη περιοχή. Άλλες δράσεις που να αφορούν δρόμους δεν ξεκίνησαν, γι’ αυτό και δεν εντάχθηκαν ανάλογα έργα.

 

Οικονομικά ο δήμος πώς είναι, αν λάβουμε υπόψη μας ότι κάποιοι είναι έτοιμοι να βάλουν λουκέτο;

Ευτυχώς εμείς δεν είμαστε σε τέτοια κατάσταση. Έχουμε οργανώσει τα έσοδά μας όσο το δυνατόν καλύτερα και έχουμε καταφέρει να έχουμε ένα αποθεματικό που σε περίπτωση διακοπής των θεσμοθετημένων χρηματοδοτήσεων να μπορούμε να σταθούμε για ένα διάστημα. Το γεγονός ότι δεν γνωρίζουμε αν θα έρθει η ΣΑΤΑ για το 2012 δημιουργεί μια αναστολή στη δραστηριότητα του δήμου. Εκτίμησή μου είναι ότι αν έρθει μέχρι τέλους του έτους και αρχές του επόμενου σε ότι αφορά το επενδυτικό κομμάτι, θα μπορέσουμε να καλύψουμε τις υποχρεώσεις μας και προς εργολάβους.

 

Νωρίτερα μιλήσατε για αποθεματικό. Τι ακριβώς εννοείτε και με ποιο τρόπο το εξασφαλίσατε;

Ο δήμος στην προσπάθεια που έχει κάνει να μαζέψει τα οικονομικά του με την περιστολή των δαπανών με την επίσπευση κάποιων διαδικασιών στον τομέα των εσόδων, ασκώντας πίεση στους οφειλέτες, κατάφερε να μαζέψει χρήματα από διάφορα τέλη και μισθώματα.

 

Πόσα χρήματα είναι το αποθεματικό;

Σήμερα φθάνει το 1,5 εκ. ευρώ χωρίς πολλές υποχρεώσεις. Δηλαδή δεν έχουμε πολλά τιμολόγια απλήρωτα. Οι υποχρεώσεις προς εργολάβους μόλις που φθάνουν τις 400.000 ευρώ όμως θα πληρωθούν από τη ΣΑΤΑ που θα έρθει, αφού αφορούν σε συνεχιζόμενα έργα. Έτσι λοιπόν απομένει 1 εκατ. ευρώ περίπου. Στο μεταξύ καταφέραμε να αποπληρώσουμε και όλες τις τιμολογημένες υποχρεώσεις των πρώην δήμων. Αυτές ανέρχονταν στις 700.000 ευρώ για τον πρώην δήμο Ανακτορίου και 500.000 ευρώ από τον πρώην δήμο Μεδεώνος.

 

Από ποιές χρηματοδοτικές πηγές πληρώθηκαν αυτές οι υποχρεώσεις;

Από τα χρήματα που συγκεντρώναμε εδώ στο δήμο, προκειμένου να μην βρισκόμαστε κάθε τόσο στα δικαστήρια. Για παράδειγμα όταν πήραμε τη ΣΑΤΑ του 2011, πληρώσαμε τα παλιά τιμολογημένα και φροντίσαμε να κάνουμε μόνο μερικές αναγκαίες παρεμβάσεις. Θέλω να σας πω ότι αναγκαστήκαμε να γίνουμε και λίγο δυσάρεστοι για να μαζέψουμε τις οφειλές, ώστε να μπορεί να λειτουργήσει ο δήμος. Προκειμένου να κρατηθεί ο δήμος εγώ δεν σκέφτηκα το πολιτικό κόστος, αλλά προτίμησα να πιέσω λίγο τους οφειλέτες. Θέλω όμως να διευκρινίσω ότι δεν βάλαμε σε κανέναν το μαχαίρι στο λαιμό. Γίνονται ρυθμίσεις και διευκολύνσεις σε συνεννόηση με τους οφειλέτες, ώστε και αυτοί να μπορούν να ανταποκριθούν. Δεν φθάνουμε ποτέ σε ακραίες καταστάσεις. Σταθμίζοντας τη βιωσιμότητα και το πολιτικό κόστος διαπίστωσα ότι ο δήμος πρέπει να λειτουργήσει. Δεν μπορεί να σταματήσουμε ούτε τα σχολεία, ούτε τις προνοιακές δομές, ούτε τίποτε άλλο.

 

Τα λειτουργικά έξοδα σε τι ποσό ανέρχονται μηνιαίως και πόσα είναι εκείνα που λαμβάνετε από τους ΚΑΠ;

Οι ανελαστικές δαπάνες του δήμου φθάνουν τις 180.000 ευρώ το μήνα και αυτά που έρχονται από τους ΚΑΠ κυμαίνονται γύρω στις 215.000 ευρώ. Όμως έχουμε κάνει μεγάλες περικοπές σε αναλώσιμα, και σε μετακινήσεις υπαλλήλων και αιρετών, ώστε να κάνουμε οικονομία στα καύσιμα, αλλάξαμε τα δρομολόγια των απορριμματοφόρων για να μειώσουμε το λειτουργικό κόστος και τις εργατοώρες, μειώσαμε τις ώρες του δημοτικού φωτισμού ελέγχοντας τους χρονοδιακόπτες και γενικότερα προσπαθούμε να κάνουμε οικονομία προκειμένου να σταθούμε όρθιοι…