×

Προειδοποίηση

JUser: :_load: Αδυναμία φόρτωσης χρήστη με Α/Α (ID): 918
JUser: :_load: Αδυναμία φόρτωσης χρήστη με Α/Α (ID): 65
JUser: :_load: Αδυναμία φόρτωσης χρήστη με Α/Α (ID): 917

Σε λειτουργία τίθεται ξανά από σήμερα το σύστημα των τηλεφωνικών ραντεβού μέσω των πενταψήφιων αριθμών, για τους πολίτες που θέλουν να επισκεφθούν τις μονάδες υγείας του ΠΕΔΥ - Πρωτοβάθμιο Εθνικό Δίκτυο Υγείας (πρώην πολυϊατρεία του ΕΟΠΥΥ), ενώ στον σχεδιασμό του υπουργείου Υγείας είναι και η δημιουργία συστήματος προγραμματισμού των επισκέψεων στο ΠΕΔΥ και μέσω Διαδικτύου. Μάλιστα, χθες, ο υπουργός Υγείας Αδωνις Γεωργιάδης προανήγγειλε την προκήρυξη διαγωνισμού για το συγκεκριμένο έργο, το οποίο θα επιτρέπει στους πολίτες να κλείνουν ραντεβού σε γιατρό μονάδας του ΠΕΔΥ μέσω του Διαδικτύου.

Προς το παρόν, πάντως, λειτουργούν οι πενταψήφιοι τηλεφωνικοί αριθμοί 14554, 14784, 14884 και 14900, τους οποίους οι πολίτες μπορούν να καλούν για να κλείσουν κάποιο ραντεβού από τις 7 π.μ. έως τις 7 μ.μ. Τα τηλεφωνικά ραντεβού λειτουργούν από σήμερα σε 22 μονάδες ΠΕΔΥ της 1ης Υγειονομικής Περιφέρειας Αττικής, σε 18 μονάδες της 2ης ΥΠΕ Πειραιώς και Αιγαίου, σε 11 Μονάδες Υγείας της 3ης ΥΠΕ Κεντρικής Μακεδονίας, σε 9 Μονάδες της 4ης ΥΠΕ Μακεδονίας-Θράκης, σε 8 μονάδες της 5ης ΥΠΕ Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδας, σε 6 Μονάδες της 6ης ΥΠΕ Πελοποννήσου, Ιονίων Νήσων, Ηπείρου και Δυτικής Ελλάδας και σε 3 μονάδες της 7ης ΥΠΕ Κρήτης. Για περισσότερες πληροφορίες οι πολίτες μπορούν να απευθύνονται στις κατά τόπους μονάδες Υγείας του ΠΕΔΥ. Υπενθυμίζεται ότι σε κάθε μονάδα Υγείας ΠΕΔΥ έχει οριστεί και ιατρός υποδοχής, ο οποίος δέχεται χωρίς ραντεβού έκτακτα περιστατικά.

Κάλυψη κενών

Σύμφωνα με τον υπουργό (με δηλώσεις που έκανε στο MEGA) έως το τέλος Μαΐου θα έχουν καλυφθεί τα κενά που υπάρχουν σήμερα σε γιατρούς στις μονάδες υγείας του ΠΕΔΥ. Οπως επεσήμανε ο κ. Γεωργιάδης, έχει ήδη ξεκινήσει η διαδικασία για την πρόσληψη 900 επικουρικών γιατρών που θα στελεχώσουν τις μονάδες του ΠΕΔΥ και τα Κέντρα Υγείας - κυρίως των νησιών.

Παράλληλα, ο υπουργός τόνισε ότι σε τρεις μήνες θα ξεκινήσει και η εφαρμογή του θεσμού του οικογενειακού γιατρού. Ηδη το υπουργείο Υγείας έχει ζητήσει την έγκριση από τα αρμόδια υπουργεία για να προχωρήσει στην πρόσληψη 1.000 γιατρών που θα επιτελέσουν τον ρόλο του οικογενειακού γιατρού. Σύμφωνα με τον κ. Γεωργιάδη συνολικά θα προσληφθούν 2.500 γιατροί που θα έχουν την ευθύνη έως 2.200 πολιτών έκαστος, αλλά και την υποχρέωση εντός δύο ετών να έχουν συμπληρώσει τον ηλεκτρονικό τους φάκελο Υγείας. Ο οικογενειακός γιατρός εξετάζει, συνταγογραφεί και παραπέμπει σε ειδικούς γιατρούς και στο νοσοκομείο.

Εν τω μεταξύ, ο κ. Γεωργιάδης, σχολιάζοντας στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΪ δηλώσεις του διευθυντή του πολιτικού γραφείου του Αλέξη Τσίπρα, Νίκου Παππά, σχετικά με επικείμενο κλείσιμο 11 νοσοκομείων, κατηγόρησε την αξιωματική αντιπολίτευση ότι δεν μελετά τι υπάρχει στο Μνημόνιο και είπε χαρακτηριστικά «όσον αφορά τις συγχωνεύσεις νοσοκομείων, αυτό έχει τελειώσει».

ΠΗΓΗ: kathimerini.gr

Με καταιγιστικούς ρυθμούς υποβάλλονται πλέον οι αιτήσεις από χιλιάδες ενδιαφερόμενους προκειμένου να διεκδικήσουν το έκτακτο βοήθημα που θεσπίστηκε πρόσφατα και αφορά περίπου 600.000 νοικοκυριά. Ωστόσο, το μεγαλύτερο ποσοστό των αιτήσεων απορρίπτονται κυρίως λόγω των εισοδηματικών ορίων και του γεγονότος ότι πολλοί είναι εκείνοι που δηλώνουν ότι φιλοξενούνται.

Μέχρι την Τρίτη του Πάσχα είχαν υποβληθεί περίπου 225.000 αιτήσεις από τις οποίες οι 42.000 έγιναν δεκτές, 71.000 απορρίφθηκαν, ενώ

112.000 είναι σε αναμονή καθώς οι πολίτες δεν της έχουν ακόμη οριστικοποιήσει.

Οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να γνωρίζουν ότι τελευταία ημέρα υποβολής αιτήσεων έχει οριστεί η 30η Ιουνίου 2014. Ωστόσο, όσοι υποβάλλουν αίτηση έως 30 Απριλίου θα πληρωθούν (εφόσον φυσικά εγκριθεί η αίτηση) έως τις 10 Μαΐου. Όσοι υποβάλουν αιτήσεις μέσα στο Μάιο θα πληρωθούν έως 10 Ιουνίου και όσοι υποβάλουν αιτήσεις μέσα στον Ιούνιο θα πληρωθούν έως 10 Ιουλίου. Το βοήθημα πληρώνεται εφάπαξ στο σύνολο του νοικοκυριού και όχι σε κάποια μέλη χωριστά

Ποιοι δεν θα πάρουν το έκτακτο βοήθημα

Σύμφωνα με την κοινή υπουργική απόφαση, προστατευόμενα μέλη και φιλοξενούμενοι (θα συνυπολογιστούν ως μέλη του νοικοκυριού), όσοι διαθέτουν Ι.Χ. άνω των 3.000 κυβικών εκατοστών καθώς και οι μόνιμοι κάτοικοι εξωτερικού

Στις τελικές αποφάσεις για το έκτακτο βοήθημα σε μακροχρόνια άνεργους περιλαμβάνονται τα εξής: Πρέπει να είναι εγγεγραμμένοι στον ΟΑΕΔ έως 1/3/2014, ενώ εξετάζεται η φορολογική δήλωση 2013 χωρίς να υπολογιστεί ούτε 1 € από μισθούς που εισπράχθηκαν το 2012. Όσες αιτήσεις απορριφθούν λόγω εισοδήματος 2012 θα επανεξεταστούν μετά από τις 30 Ιουνίου με τα εισοδήματα 2013

Τα 4 «βήματα» SOS υποβολής αίτησης έκτακτου βοηθήματος

1ο Βήμα

-       Εισαγωγή στην εφαρμογή «αίτηση χορήγησης επιδόματος Κοινωνικού Μερίσματος» στην ιστοσελίδα www.gsis.gr. : Χρειάζονται προσωπικοί κωδικοί Taxisnet

-       Αναγραφή προσωπικών στοιχείων: Οικογενειακή κατάσταση (Άγαμος-έγγαμος), ΑΜΚΑ, Έτος γέννησης, Αριθμός Παροχής Ρεύματος ή διεύθυνση κατοικίας, ένδειξη για ποσοστό αναπηρίας 67% και άνω, τηλέφωνο & e-mail, τραπεζικός λογαριασμός ΙΒΑΝ

2ο Βήμα

- Αναγραφή στοιχείων συζύγου, προστατευόμενων τέκνων, προσώπων που φιλοξενούνται: ΑΦΜ ενηλίκων (άνω των 18), Ονοματεπώνυμο όταν δεν υπάρχει ΑΦΜ, ΑΜΚΑ, Έτος γέννησης, Ποσοστό αναπηρίας 67% και άνω

3ο Βήμα

-       Σε περίπτωση λανθασμένης εισαγωγής στοιχείων σε μέλος, αυτό μπορεί να διορθωθεί ή να διαγραφεί και να γίνει καταχώρηση από την αρχή

4ο Βήμα

-       Η αίτηση μπορεί να αποθηκευθεί προσωρινά και όταν συμπληρωθούν και ελεγχθούν όλα τα στοιχεία ο αιτών την οριστικοποιεί

-       Μετά την οριστικοποίηση, ο αιτών εκτυπώνει την αίτηση

Παραδείγματα αδικιών για άνεργους, χαμηλόμισθους, χαμηλοσυνταξιούχους που δηλώνουν ότι φιλοξενούνται

Τι ισχύει για όσους δηλώνουν ότι φιλοξενούνται:

-   Οι φιλοξενούμενοι δεν δικαιούνται ξεχωριστό επίδομα

-   Επίδομα δικαιούται το νοικοκυριό που τους φιλοξενεί

-  Προϋπόθεση:  Τα συνολικά εισοδήματα (πραγματικά ή τεκμαρτά) όλων των μελών να είναι κάτω από τα εισοδηματικά όρια

-   Για κάθε φιλοξενούμενο ενήλικο το εισοδηματικό όριο του νοικοκυριού αυξάνεται 2.000 € και για κάθε ανήλικο 1.000 €

1ο Παράδειγμα:

Ζευγάρι με 2 ανήλικα τέκνα φιλοξενεί παππού και γιαγιά που εισπράττουν χαμηλή σύνταξη

- Εισόδημα ζευγαριού: 10.000 €

- Άθροισμα συντάξεων παππού + γιαγιάς: 5.000 €

- Εισοδηματικό κριτήριο για ζευγάρι με 2 ανήλικα, παππού και γιαγιά: 10.000 € (ζευγάρι) + 2.000 € (παππούς) + 2.000 €  (γιαγιά) = 14.000 €

- Επειδή το εισόδημα όλων των μελών του νοικοκυριού είναι 15.000 €: Χάνουν επίδομα 1.167 €

2ο Παράδειγμα

 Άνεργος νέος ή χαμηλόμισθος μένει με τους δύο γονείς του και δηλώνει στη φορολογική δήλωση φιλοξενούμενος

- Εισοδηματικό κριτήριο για τα 3 μέλη του νοικοκυριού: 8.000 € (γονείς) + 2.000 € (φιλοξενούμενο τέκνο) = 10.000 €

- Πραγματικό εισόδημα οικογένειας: 8.000 €

- Τεκμαρτό εισόδημα οικογένειας: 11.000 €

- Επειδή το τεκμαρτό εισόδημα οικογένειας είναι πάνω από το όριο των 10.000 € θα χάσουν συνολικό επίδομα: 834 €

ΠΗΓΗ: tovima.gr

Τετάρτη, 23 Απριλίου 2014 09:07

Επτά σαρωτικές αλλαγές στο Δημόσιο

Το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης δρομολογεί επτά σημαντικές αλλαγές στη λειτουργία της δημόσιας διοίκησης που θα υλοποιηθούν μέχρι το τέλος της χρονιάς.

Σύμφωνα με το Έθνος, ο αρμόδιος υπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης μετά τις διαπραγματεύσεις με την τρόικα έθεσε νέα ατζέντα για τις αλλαγές στο Δημόσιο όπου απεφεύχθησαν οι ποσοτικοί στόχοι και τέθηκαν ποιοτικές παράμετροι για την αλλαγή στο κράτος.

Τις επόμενες ημέρες τίθεται επίσης σε διαβούλευση ο νόμος για το νέο σύστημα επιλογής προϊσταμένων όπου βασικά κριτήρια αποτελούν οι γραπτές εξετάσεις και η συνέντευξη.

Οι επτά αλλαγές που προωθούνται έως το τέλος του 2014 ώστε άμεσα να ξεκινήσει η εφαρμογή τους είναι οι εξής:

*Μόνιμος μηχανισμός κινητικότητας
Με μοριοδότηση μέσω ΑΣΕΠ θα πραγματοποιούνται οι μετατάξεις, οι μεταθέσεις και οι αποσπάσεις στο Δημόσιο. Το νέο καθεστώς που διαμορφώνει την «εσωτερική αγορά εργασίας» στο Δημόσιο δεν προβλέπει διαθεσιμότητα για τους υπαλλήλους. Σύμφωνα με τον σχεδιασμός του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης, ο μόνιμος μηχανισμός κινητικότητας θα περιλαμβάνει την καταγραφή των κενών θέσεων σε όλο το Δημόσιο με βάση τα σχέδια στελέχωσης των υπηρεσιών, και την προκήρυξη πανελλαδικού διαγωνισμού υπό την επίβλεψη του ΑΣΕΠ, δύο ή τρεις φορές το χρόνο. Οι υπάλληλοι που επιθυμούν να μετακινηθούν θα καταθέτουν αίτηση στις υπηρεσίες όπου ανήκουν προκειμένου να λάβουν άδεια για τη μετακίνησή τους. Θα μοριοδοτούνται από το ΑΣΕΠ στη βάση προδιαγεγραμμένων κριτηρίων που θα αφορούν την εμπειρία, τα τυπικά προσόντα, αλλά και κοινωνικά κριτήρια. Οι επιτυχόντες, μετά την ανακοίνωση των οριστικών πινάκων από το ΑΣΕΠ, θα μετακινούνται στις νέες θέσεις τους μέσα σε ένα μήνα.
*Νέο σύστημα επιλογής προϊσταμένων και μελών ΔΣ οργανισμών με γραπτές εξετάσεις και συνέντευξη μέσω ΑΣΕΠ.
*Νέο σύστημα αξιολόγησης υπαλλήλων το οποίο προβλέπει βαθμολόγηση βάσει ποσόστωσης προκειμένου να μη λαμβάνουν όλοι «άριστα» όπως γινόταν μέχρι σήμερα. Σύμφωνα με τις νέες διατάξεις τα ανώτατα ποσοστά έχουν ορισθεί ως εξής:
-Με βαθμούς 9 έως 10 αξιολογείται έως και το 255 των υπαλλήλων σε κάθε διεύθυνση
-Με βαθμούς 7 έως 8 αξιολογείται ποσοστό έως και 60%
-Με βαθμούς 1 έως 6 αξιολογείται ποσοστό έως και 15%
Παράλληλα, από το νέο έτος θα συνδεθεί ο μισθός με την παραγωγικότητα και θα αποδίδεται το Κίνητρο Επίτευξης Στόχων, ενώ θα αναπροσαρμοστεί το μισθολόγιο με εξορθολογισμό των έξτρα αποδοχών.
*Επεκτείνεται ο έλεγχος των πειθαρχικών, ενώ παράλληλα έχει προγραμματιστεί επιχείρηση-μαμούθ για τον έλεγχο 35.000 μονιμοποιήσεων συμβασιούχων. Οι υπάλληλοι που θα εντοπιστούν να έχουν μονιμοποιηθεί χωρίς να διαθέτουν τα τυπικά προσόντα θα απολυθούν από το Δημόσιο.
*Συνεχίζεται η καταγραφή και αξιολόγηση των Νομικών Προσώπων Ιδιωτικού Δικαίου. Στις περιπτώσεις όπου διαπιστώνονται επικαλύψεις αρμοδιοτήτων θα γίνουν καταργήσεις ή συγχωνεύσεις που θα έχουν ως αποτέλεσμα και τις απολύσεις προσωπικού.
*Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον ιδιωτικό τομέα: Εντοπίζονται υπηρεσίες που παρέχονται από το Δημόσιο με υψηλό κόστος και χαμηλή αποτελεσματικότητα και αξιολογούνται οι περιπτώσεις όπου η υπηρεσία μπορεί να παρέχεται από ιδιώτες, όπως για παράδειγμα η καθαριότητα και η φύλαξη γραφείων.
*Μείωση γραφειοκρατίας: Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται το πρόγραμμα συνεργασίας με τον ΟΟΣΑ για την άρση των διοικητικών βαρών κατά 255 σε 13 τομείς της οικονομίας, που λειτουργούν ανασταλτικά για την επιχειρηματικότητα, την ανταγωνιστικότητα και την ανάπτυξη και ενισχύουν τα φαινόμενα διαφθοράς. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η κατάργηση των επικυρωμένων αντιγραφών στο Δημόσιο.

ΠΗΓΗ: aftodioikisi.gr

Συνελήφθη χθες (21-4-2014) αργά το απόγευμα, στα Σκλάβαινα Βόνιτσας, από αστυνομικούς του Αστυνομικού Τμήματος Βόνιτσας, ένας ημεδαπός άνδρας, ηλικίας 45 ετών, σε βάρος του οποίου σχηματίστηκε δικογραφία για ζωοκλοπή.

Ειδικότερα σύμφωνα με καταγγελία 71χρονου ημεδαπού, προχθές (20-4-2014) το πρωί, σε αγροτική, ορεινή περιοχή, στα Σκλάβαινα Αιτωλοακαρνανίας,  ο 45χρονος του αφαίρεσε είκοσι πέντε πρόβατα και επτά αρνιά συνολικής αξίας 3.000 ευρώ, τα οποία βοσκούσαν σε μη περιφραγμένη έκταση.
Για την ανεύρεση του δράστη ενεργήθηκαν άμεσες αναζητήσεις, με αποτέλεσμα τον εντοπισμό του 45χρονου και τη σύλληψή του.
Η δικογραφία που σχηματίστηκε σε βάρος του θα υποβληθεί στον Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Λευκάδας.

Πενταετής θα είναι η θητεία των περιφερειακών και δημοτικών αρχών που θα προκύψουν από τις εκλογές της 18ης Μαΐου 2014. Η εγκατάσταση των δημάρχων, περιφερειαρχών και άλλων αιρετών θα πραγματοποιηθεί την 1η Σεπτεμβρίου 2014 και η θητεία τους θα λήξει την 31η Αυγούστου 2019.

Μέχρι και τις προηγούμενες τοπικές εκλογές, η θητεία των εκλεγμένων για τις περιφέρειες και τους δήμους ήταν τετραετής. Στην επικείμενη εκλογική μάχη θα εφαρμοστεί για πρώτη φορά η πρόβλεψη του «Καλλικράτη» με την οποία ορίστηκε ότι από το 2014 η θητεία των αιρετών της αυτοδιοίκησης, του δημάρχου και του περιφερειάρχη, από τετραετής γίνεται πενταετής.

Η επιμήκυνση κατά ένα έτος της θητείας των δημοτικών - περιφερειακών αρχών και η διενέργεια των τοπικών εκλογών ταυτόχρονα με την εκλογική διαδικασία για την ανάδειξη των ελλήνων μελών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου δεν είναι οι μόνες διαφορές που προκύπτουν σε σχέση με τους όρους που διεξήχθησαν οι τοπικές εκλογές της 7ης Νοεμβρίου 2010.

Δύο εγκύκλιοι του υπουργείου Εσωτερικών που εκδόθηκαν μόλις τη Μ. Παρασκευή (υπ' αριθμ. 13 για τις περιφερειακές εκλογές και υπ' αριθμ. 14 για τις δημοτικές εκλογές) δίνουν τη συνολική εικόνα για όσα ισχύουν σχετικά με τις τοπικές εκλογές. Οι αποφάσεις αυτές αποτελούν, ουσιαστικά, έναν πλήρη εκλογικό οδηγό για τις κάλπες της 18ης Μαΐου και τις επαναληπτικές, όπου χρειασθεί, στις 25 Μαΐου, μαζί με τις ευρωεκλογές. Δίνονται αναλυτικές πληροφορίες αλλά και διευκρινίσεις για:

- τα κωλύματα εκλογιμότητας και τα ασυμβίβαστα, τις υποψηφιότητες, τους συνδυασμούς και τα ψηφοδέλτια

- το εκλογικό σύστημα και την κατανομή των εδρών

- την έννομη προστασία και την υποβολή ενστάσεων.

Δείτε την εγκύκλιο υπ' αριθμ. 13 για τις περιφερειακές εκλογές

Δείτε την εγκύκλιο υπ' αριθμ. 14 για τις δημοτικές εκλογές

Επίσης, παρατίθενται στις εγκυκλίους και παραδείγματα εξαγωγής αποτελεσμάτων για πολλές περιπτώσεις πιθανών εκλογικών αναμετρήσεων.

Οι νέες ρυθμίσεις στις δημοτικές εκλογές

Οι νέες ρυθμίσεις που θα εφαρμοστούν κατά τις προσεχείς δημοτικές εκλογές αφορούν μεταξύ άλλων:

1. Στα προβλεπόμενα κωλύματα εκλογιμότητας και ασυμβίβαστα θέσης των αιρετών των δήμων. Έχουν εισαχθεί οι εξής νομοθετικές μεταβολές ως προς τις εκλογές των πρωτοβάθμιων ΟΤΑ:

α. Επεκτείνεται το κώλυμα εκλογιμότητας και ασυμβίβαστο στους προέδρους διοικητικών συμβουλίων δημοτικών νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου (με εξαίρεση τα ιδρύματα) και στους διευθύνοντες και εντεταλμένους συμβούλους και υπαλλήλους των νομικών προσώπων ιδιωτικού δικαίου των δήμων, πλην των αστικών εταιρειών μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα.

β. Επίσης, υφίσταται κώλυμα εκλογιμότητας και ασυμβίβαστο για τους διοικητές, υποδιοικητές, προέδρους διοικητικών συμβουλίων, διευθύνοντες ή εντεταλμένους συμβούλους των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου, των κρατικών νομικών προσώπων ιδιωτικού δικαίου, των δημοσίων επιχειρήσεων και των επιχειρήσεων τη διοίκηση των οποίων ορίζει άμεσα ή έμμεσα το ∆ημόσιο με διοικητική πράξη ή ως μέτοχος, οι οποίοι δεν είναι αιρετοί της τοπικής αυτοδιοίκησης ή δεν έχουν εκλεγεί στα ανωτέρω αξιώματα.

2. Δεν έχουν δικαίωμα του εκλέγειν και εκλέγεσθαι οι ομογενείς, οι νόμιμα διαμένοντες υπήκοοι τρίτων χωρών, και οι πολίτες χωρών Ευρωπαϊκής Ζώνης Ελεύθερων Συναλλαγών (ΕΖΕΣ - Ισλανδία, Λιχτενστάιν, Νορβηγία και Ελβετία), καθώς διατάξεις του ν. 3838/2010 κρίθηκαν ως αντισυνταγματικές.

3. ∆εν αποτελούν εκλογικές περιφέρειες των δήμων άνω των 100.000 κατοίκων οι δημοτικές κοινότητες του άρθρου 2, παρ. 4 του ν. 3852/2010 (δηλαδή τα δημοτικά διαμερίσματα στα οποία διαιρούνται οι δήμοι άνω των 100.000 κατοίκων και έχουν μετονομαστεί σε δημοτικές κοινότητες).

Υποψήφιοι και σταυρός προτίμησης

Η ανακήρυξη των συνδυασμών των υποψηφίων για τις δημοτικές εκλογές της 18ης Μαΐου 2014 γίνεται από το Πρωτοδικείο, στο οποίο υποβλήθηκαν οι δηλώσεις των συνδυασμών, τη δεκάτη πέμπτη ημέρα πριν από την ψηφοφορία, δηλαδή μέχρι την 12η ώρα βραδινή της 3ης Μαΐου 2014.

Ο εκλογέας εκφράζεται υπέρ των υποψηφίων με σταυρό προτίμησης, ο οποίος σημειώνεται παραπλεύρως του ονόματος του υποψηφίου. Ο σταυρός σημειώνεται με στυλό μαύρης ή μπλε απόχρωσης δίπλα στο ονοματεπώνυμο του κάθε υποψηφίου είτε δεξιά είτε αριστερά.

Σταυρός προτίμησης που σημειώνεται με διαφορετικό τρόπο θεωρείται ότι δεν είναι εγγεγραμμένος και η εγκυρότητα του ψηφοδελτίου ελέγχεται.

Στον υποψήφιο δήμαρχο δεν σημειώνεται σταυρός προτίμησης· εάν όμως τεθεί, το ψηφοδέλτιο δεν ακυρώνεται για τον λόγο αυτό.

Κατά την επαναληπτική ψηφοφορία δεν τίθεται σταυρός προτίμησης, αφού αυτή διεξάγεται ανάμεσα μόνο στους υποψήφιους δημάρχους των δύο συνδυασμών που έλαβαν τις περισσότερες ψήφους. Η ύπαρξη όμως σταυρού προτίμησης σε ψηφοδέλτιο δεν συνεπάγεται την ακυρότητα αυτού.

Στους δήμους που αποτελούν ενιαία εκλογική περιφέρεια ο εκλογέας μπορεί να εκφράσει την προτίμησή του σε έναν ή δύο ή τρεις υποψήφιους δημοτικούς συμβούλους, δηλαδή μπορεί να βάλει μέχρι τρεις σταυρούς προτίμησης.

Αν σε ένα ψηφοδέλτιο σημειωθούν περισσότεροι από τους προβλεπόμενους σταυροί προτίμησης, το ψηφοδέλτιο είναι έγκυρο και λογίζεται υπέρ του συνδυασμού, χωρίς να λαμβάνεται όμως υπόψη κανένας σταυρός προτίμησης.

Στους δήμους που αποτελούνται από περισσότερες εκλογικές περιφέρειες ο εκλογέας μπορεί να θέσει έναν ή περισσότερους σταυρούς προτίμησης, ανάλογα με τις έδρες της εκλογικής του περιφέρειας, σε υποψήφιο δημοτικό σύμβουλο της εκλογικής περιφέρειας, και έναν σταυρό προτίμησης σε υποψήφιο δημοτικό σύμβουλο όλων των άλλων εκλογικών περιφερειών.

Επίσης, ο εκλογέας μπορεί να εκφράσει την προτίμησή του σε έναν ή δύο υποψηφίους του συμβουλίου της δημοτικής κοινότητας και σε έναν υποψήφιο σύμβουλο ή εκπρόσωπο της τοπικής κοινότητας.

Εκλογικό σύστημα

Οι έδρες του δημοτικού συμβουλίου κατανέμονται στον επιτυχόντα συνδυασμό, σε αυτόν δηλαδή που έλαβε την απόλυτη πλειοψηφία του συνόλου των εγκύρων ψηφοδελτίων του δήμου, και στους επιλαχόντες συνδυασμούς. Σε αυτή την περίπτωση, ο επιτυχών συνδυασμός λαμβάνει τα 3/5 του συνολικού αριθμού των εδρών του δημοτικού συμβουλίου, αν το ποσοστό του είναι μέχρι 60%, ενώ τα υπόλοιπα 2/5 των εδρών κατανέμονται αναλογικά μεταξύ των επιλαχόντων συνδυασμών. Σε περίπτωση που ο επιτυχών συνδυασμός λάβει ποσοστό ψήφων μεγαλύτερο του 60% των εγκύρων ψηφοδελτίων, οι έδρες κατανέμονται αναλογικά μεταξύ όλων των συνδυασμών, μη κωλυομένου του επιτυχόντος να λάβει έδρες περισσότερες από τα 3/5 του συνολικού αριθμού των εδρών.

Αν κανένας συνδυασμός δεν λάβει την απόλυτη πλειοψηφία, η εκλογή επαναλαμβάνεται την επόμενη Κυριακή ανάμεσα στους υποψηφίους δημάρχους των δύο συνδυασμών που έλαβαν τις περισσότερες ψήφους. Σε αυτή την περίπτωση, οι μισές έδρες κατανέμονται αναλογικά μεταξύ όλων των συνδυασμών βάσει του αποτελέσματος της πρώτης εκλογής, ενώ οι υπόλοιπες έδρες κατανέμονται μεταξύ των δύο μετεχόντων στην επαναληπτική εκλογή συνδυασμών, έτσι ώστε ο επιτυχών συνδυασμός να λάβει οπωσδήποτε τα 3/5 του συνολικού αριθμού των εδρών του δημοτικού συμβουλίου.

Επισημαίνεται ότι έδρα λαμβάνει και ο συνδυασμός με τα μεγαλύτερα αχρησιμοποίητα υπόλοιπα ψήφων και όχι μόνο αυτός που έχει λάβει αριθμό ψήφων ίσο με το εκλογικό μέτρο.

Οριακές περιπτώσεις ισοψηφίας

Σε περίπτωση ισοψηφίας στην πρώτη θέση κατά την αρχική ψηφοφορία δύο ή περισσότερων συνδυασμών, στην επαναληπτική ψηφοφορία μετέχουν οι υποψήφιοι δήμαρχοι όλων των συνδυασμών που ισοψήφησαν.

Σε περίπτωση ισοψηφίας στη δεύτερη θέση κατά την αρχική ψηφοφορία δύο ή περισσότερων συνδυασμών, στην επαναληπτική μετέχουν ο υποψήφιος δήμαρχος του πρώτου σε αριθμό έγκυρων ψηφοδελτίων συνδυασμού και οι υποψήφιοι δήμαρχοι των συνδυασμών που ισοψήφησαν στη δεύτερη θέση.

Οριακή περίπτωση ισοψηφίας είναι επίσης το να έχουν ανακηρυχθεί δύο μόνο συνδυασμοί και να ισοψηφήσουν, οπότε το Πρωτοδικείο ενεργεί κλήρωση για ανάδειξη του επιτυχόντος συνδυασμού. Στην περίπτωση αυτή οι έδρες των συμβούλων κατανέμονται κατά τα 3/5 στον επιτυχόντα συνδυασμό και τα 2/5 στον επιλαχόντα.

Τι ισχύει στις περιφέρειες

Οι πολίτες στις περιφερειακές εκλογές ψηφίζουν για ανάδειξη περιφερειάρχη, αντιπεριφερειάρχη και για περιφερειακούς συμβούλους.

Η άσκηση του εκλογικού δικαιώματος είναι υποχρεωτική. Από την υποχρέωση αυτή εξαιρούνται:

- Οι κάτοικοι του εξωτερικού

- Όσοι έχουν υπερβεί το 70ό έτος της ηλικίας τους

- Όσοι διαμένουν την ημέρα της ψηφοφορίας σε απόσταση μεγαλύτερη από 200 χιλιόμετρα από το εκλογικό τμήμα όπου ψηφίζουν.

Στις περιφερειακές εκλογές οι ετεροδημότες ασκούν το εκλογικό τους δικαίωμα μόνο στον δήμο στους εκλογικούς καταλόγους του οποίου είναι εγγεγραμμένοι, και όχι στον τόπο διαμονής τους.

Διευκρινίζεται, επίσης, ότι στις περιφερειακές εκλογές δεν συντάσσονται ειδικοί εκλογικοί κατάλογοι για τους κρατούμενους και τους ναυτικούς.

Η υποβολή υποψηφιότητας για τα αξιώματα του περιφερειάρχη, του αντιπεριφερειάρχη και του περιφερειακού συμβούλου γίνεται κατά συνδυασμούς. Υποψηφιότητες εκτός συνδυασμού αποκλείονται.

Κάθε υποψήφιος έχει δικαίωμα να θέσει υποψηφιότητα μόνο για ένα αξίωμα και μόνο σε ένα συνδυασμό. Για παράδειγμα, δεν μπορεί κάποιος να είναι υποψήφιος αντιπεριφερειάρχης και συγχρόνως υποψήφιος περιφερειακός σύμβουλος.

Η ανακήρυξη των συνδυασμών των υποψηφίων για τις περιφερειακές εκλογές γίνεται από το δικαστήριο στο οποίο υποβλήθηκαν οι δηλώσεις των συνδυασμών, τη δεκάτη πέμπτη ημέρα πριν από την ψηφοφορία. Δηλαδή, όπως και για τις δημοτικές εκλογές, μέχρι την 12η ώρα βραδινή της 3ης Μαΐου 2014.

Ως προς τη σταυροδοσία σε περιφερειακούς συμβούλους προβλέπεται ότι ο εκλογέας θέτει:

* έναν σταυρό στις εκλογικές περιφέρειες όπου εκλέγονται 1-3 περιφερειακοί σύμβουλοι,

* έως δύο σταυρούς στις εκλογικές περιφέρειες όπου εκλέγονται 4-7 περιφερειακοί σύμβουλοι,

* έως τρεις σταυρούς στις εκλογικές περιφέρειες όπου εκλέγονται 8-12 περιφερειακοί σύμβουλοι και

* έως τέσσερις σταυρούς στις εκλογικές περιφέρειες όπου εκλέγονται περισσότεροι από 12 περιφερειακοί σύμβουλοι.

Αν σε ένα ψηφοδέλτιο σημειωθούν περισσότεροι από τους προβλεπόμενους σταυροί προτίμησης, το ψηφοδέλτιο είναι έγκυρο και λογίζεται υπέρ του συνδυασμού, χωρίς να λαμβάνεται υπόψη κανένας σταυρός προτίμησης.

Επισημαίνεται ότι στον υποψήφιο περιφερειάρχη ή αντιπεριφερειάρχη δεν σημειώνεται σταυρός προτίμησης· εάν όμως τεθεί σταυρός, το ψηφοδέλτιο δεν ακυρώνεται για τον λόγο αυτό.

ΠΗΓΗ: tovima.gr

Στην ανάπτυξη υδατοδρομίων σε επτά λίμνες της χώρας προχωρά η HellenicSeaplanes, για τη σύνδεση της νησιωτικής Ελλάδας με την ηπειρωτική, μέσω των λιμνών της.                        

«Η δημιουργία δικτύου υδατοδρομίων και ανάπτυξη συγκοινωνιών με υδροπλάνο στη Ελλάδα είναι πλέον δεδομένη και θα προσπαθήσουμε να καλύψουμε όλους τους προορισμούς, συμπεριλαμβανομένων και των λιμνών της Ελλάδος. Στοχεύουμε σε ένα ολοκληρωμένο σχεδιασμό ανάπτυξης δικτύου υδατοδρομίων όπου θα δώσει μια νέα πνοή στην διασύνδεση όλης της Ελλάδας» δήλωσε σχετικά ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της HellenicSeaplanes, Νικόλας Χαραλάμπους.  

Ειδικότερα, σε συνεννόηση με το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, η εταιρεία προχώρησε με τις διαδικασίες δημιουργίας υδατοδρομίων σε επτά λίμνες και κατέθεσε φακέλους στους αρμόδιες φορείς. Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, οι πρώτες λίμνες που έχουν ξεκινήσει τις διαδικασίες είναι η λίμνη Τριχωνίδας στο Αγρίνιο, η λίμνη Βεγορίτιδας στο Αμύνταιο, η λίμνη Παμβώτιδας στα Ιωάννινα, η λίμνη Καϊάφα στην Ζαχάρω Ηλείας, η λίμνη Πολυφύτου στην Κοζάνη, η λίμνη Κερκίνης στις Σέρρες και η λίμνη Μεγάλης Πρέσπας στην Φλώρινα.          

Η εταιρεία συνεχίζει τις συναντήσεις με την Κτηματική Υπηρεσία Δημοσίου και τις διευθύνσεις της ανά περιοχή καθώς και άλλους φορείς που εμπλέκονται στην διαδικασία παραχωρήσεων για τα υδατοδρόμια στις λίμνες, με στόχο αμέσως μετά το Πάσχα να κατατεθούν οι φάκελοι για δημιουργία υδατοδρομίων στις λίμνες Πλαστήρα, Καστοριάς, Βιστωνίδας και Βόλβης.       

Ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος επεσήμανε ότι στην Ελλάδα χρειαζόμαστε σύγχρονες αλλά παράλληλα έξυπνες υποδομές όπου θα φέρουν μαζί τους την ανάπτυξη σε όλους τους τομείς. Συγκεκριμένα είπε ότι τα υδατοδρόμια στις λίμνες είναι έργα μεγάλης σημασίας για την ανάπτυξη των ευρύτερων περιοχών αλλά και της διασύνδεσης των παραλίμνιων δήμων με την υπόλοιπη Ελλάδα. Έχουμε στόχο να βοηθήσουμε και να συμβάλουμε στην ανάπτυξη του δικτύου μεταφορών με υδροπλάνα, πάντα μέσα στα πλαίσια της σωστής περιβαλλοντικής διαχείρισης αλλά και τις εφαρμοστέες νομικές απαιτήσεις για το περιβάλλον.

ΠΗΓΗ: ypodomes.com

Ο Αντώνης Σαμαράς στη συνέντευξη που έδωσε στις 16 Απριλίου και δημοσιεύεται σήμερα αναφερόμενος στις οικονομικές εξελίξεις, τονίζει «Περιμένουμε το 2015 να μην έχουμε μόνο πρωτογενές, αλλά δημοσιονομικό πλεόνασμα.

Αυτό θα σημαίνει ότι θα μπορούμε να πληρώνουμε μόνοι μας το χρέος, χωρίς να χρειάζεται να δανειστούμε χρήματα. Πολύ λίγες ευρωπαϊκές χώρες είναι σε θέση να το κάνουν αυτό σήμερα».

Σημειώνει επίσης: «Δεν έχουμε χρηματοδοτικό κενό, και επιπλέον έχουμε πια τη δυνατότητα να πάμε στις αγορές, αν χρειαστεί. Αν η Ελλάδα φτάσει τους στόχους της, κάτι που ήδη έχει κάνει, οι δανειστές έχουν δεσμευτεί από τον Νοέμβριο του 2012 να μας προσφέρουν πρόσθετη ελάφρυνση του χρέους. Κάναμε τη δική μας δουλειά και τώρα περιμένουμε από τους άλλους να κάνουν τη δική τους».

Ο πρωθυπουργός παρακολουθεί τους υπουργούς μέσω υπολογιστή
Για πρώτη φορά ο πρωθυπουργός αποκαλύπτει τον τρόπο με τον οποίο παρακολουθεί το έργο των υπουργών του, μέσα από ένα ημερολόγιο στον υπολογιστή του, αλλά και την σκληρή αντίδρασή του όταν ολιγωρούν. Το αποκαλύπτει σε μακροσκελή συνέντευξή του στο Βloomberg.

Ο Αντώνης Σαμαράς παραδέχεται πως είναι εργασιομανής και θέλει να έχει τον απόλυτο έλεγχο: «Έχω ένα σύστημα έγκαιρης προειδοποίησης: βλέπω το ημερολόγιο των πραγμάτων που πρέπει να κάνουν οι υπουργοί στον υπολογιστή μου. Αν δω ότι δεν τα έχουν κάνει, τους τηλεφωνώ και τους ρωτώ γιατί δεν ολοκλήρωσαν όσα έπρεπε, ακόμη και αν είναι μετά τα μεσάνυχτα. Δεν θέλω ''αν'', δεν θέλω ''αλλά''. Είναι ο μόνος τρόπος για να κάνουμε τη δουλειά. Προσπαθούμε να περάσουμε αυτή τη νοοτροπία στη δημόσιο διοίκηση από πάνω προς τα κάτω.»

ΠΗΓΗ: iefimerida.gr

Τρίτη, 22 Απριλίου 2014 11:12

Θα κάνουν την Ιθάκη μικρό "Μονακό"

Οι Αυστραλοί επενδυτές που θέλουν να φτιάξουν υπερπολυτελές τουριστικό θέρετρο στις νότιες ακτές της Ιθάκης έχουν ήδη βάλει μπροστά το σχέδιό τους, καθώς ήδη στην ιστοσελίδα της εταιρίας αναρτήθηκαν οι μακέτες του έργου.

Βίλες, μαρίνες με δυνατότητα να υποδεχθούν ακόμα και κρουαζιερόπλοια, κατοικίες πολλών αστέρων προς ενοικίαση και πολλές επιπλέον ανέσεις για τους υψηλούς επισκέπτες του θα παρέχει το ILIAD Resort που θα δημιουργηθεί στη Νότια Ιθάκη. Η περιοχή σήμερα είναι τελείως παρθένα, ενώ όταν ολοκληρωθεί το έργο, θα μοιάζει με ένα μικρό «Μονακό»!

Μεταξύ άλλων τα σχέδια προβλέπουν και τη δημιουργία γηπέδου γκολφ, μια μαρίνα με δυνατότητες υποδοχής 200 σκαφών, ένα παραθαλάσσιο «χωριό», έξι υπερπολυτελείς κατοικίες και 1020 σουίτες, σε ένα έργο τεραστίων προδιαγραφών, ειδικά για το μικρό νησί της Ιθάκης.

Εταιρίες με παγκόσμια καταξίωση στη διαχείριση ξενοδοχειακών μονάδων, έχουν ήδη καταθέσει προτάσεις για να αναλάβουν το θέρετρο αφού εγκαινιαστεί, κάτι που ακόμα δεν προσδιορίζεται χρονικά, αν και οι πληροφορίες αναφέρουν πως οι εργασίες στο χώρο αναμένεται να ξεκινήσουν άμεσα.

Η ίδια η εταιρία αναφέρει στην ιστοσελίδα της: «Το ILIAD Resort βρίσκεται σε μια παραθαλάσσια έκταση στο μυθικό νησί της Ιθάκης και όταν ολοκληρωθεί θα είναι το μεγαλύτερο θέρετρο της Ελλάδας».

Την Ιθάκη τα τελευταία χρόνια προτιμούν όλο και περισσότεροι διάσημοι για να περάσουν χαλαρωτικές διακοπές, καθώς μετά τη Μαντόνα, τη Ναόμι Κάμπελ, την Σάρα Τζέσικα Πάρκερ και άλλους χολιγουντιανούς σταρ που πέρασαν από την πατρίδα του Οδυσσέα, δεν παρέλειψαν να την επισκεφθούν ο Φρανσουά Ολάντ και ο Ζαν Κλωντ Γιούνκερ.

ΠΗΓΗ: thebest.gr

Η ανακοίνωση του αριθμού των εισακτέων από το υπουργείο Παιδείας δημιούργησε εσφαλμένες εντυπώσεις και προκάλεσε κύμα διαμαρτυριών από τους Πανεπιστημιακούς, που ανησυχούν, δικαίως, αν θα καταφέρουν να εκπαιδεύσουν τους φοιτητές που θα εισαχθούν φέτος.

Η παρεξήγηση ξεκίνησε από την κατάργηση, λόγω αντισυνταγματικότητας, των ειδικών κατηγοριών (πολύτεκνοι, τρίτεκνοι και κοινωνικά κριτήρια) και συνεχίστηκε με την ανακοίνωση του αριθμού των εισακτέων που σύγκρινε ανόμοια ποσά, πράγμα λάθος, όπως γνωρίζουν και τα παιδιά του Δημοτικού. Συγκρίθηκαν ο περυσινός αριθμός εισακτέων της γενικής σειράς με το φετινό συνολικό αριθμό των εισακτέων. Το λάθος είναι ότι πέρυσι εισήχθησαν όχι μόνο οι υποψήφιοι της γενικής σειράς αλλά και επιπλέον ένα ποσοστό περίπου 20% των ειδικών κατηγοριών.

Αν θέλουμε να διαπιστώσουμε πόσοι πραγματικά ήταν οι περυσινοί εισακτέοι πρέπει να αθροίσουμε τους υποψηφίους της γενικής σειράς και των ειδικών κατηγοριών πέρυσι και να τους συγκρίνουμε με τον αριθμό των φετινών εισακτέων της γενικής σειράς. Στα τρία τμήματα της Νομικής εισήχθησαν πέρυσι συνολικά 1416 φοιτητές από όλες τις κατηγορίες ενώ φέτος θα εισαχθούν 1200 συνολικά. Στον αριθμό αυτό περιέχονται και οι υποψήφιοι των ειδικών κατηγοριών που θα πάρουν μετεγγραφή, σύμφωνα με την ανακοίνωση του Υπουργείου Παιδείας, για την πόλη διαμονής τους χωρίς ποσοτικό περιορισμό.

Στον πίνακα βλέπουμε τους εισακτέους του 2013 (γενικής σειράς και ειδικών κατηγοριών) και τους εισακτέους του 2014, ώστε να μπορέσουμε να συγκρίνουμε όμοιους αριθμούς. Διαπιστώνουμε ότι στο συνολικό αριθμό έχουμε αύξηση 1,42%, πολύ μικρότερη από αυτή που ανακοινώθηκε με τους αταίριαστους αριθμούς. Ας μην ανησυχούν φέτος οι υποψήφιοι. Οι μεταβολές είναι πολύ μικρές με ελαφρά αύξηση συνολικά. Σημαντικές μειώσεις θέσεων έγιναν στα τμήματα Θεολογίας και στις Νομικές Σχολές. Αντίθετα έχουμε μικρή αύξηση στο συνολικό αριθμό θέσεων στις Ψυχολογίες. Οι υπόλοιπες μεταβολές που έγιναν με τη μείωση των θέσεων στη Φιλολογία Αθήνας και το τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας θα υπερκαλυφθούν από τους φοιτητές που θα έρθουν με μετεγγραφή από αντίστοιχα τμήματα της περιφέρειας. Στις Ιατρικές Σχολές πάλι έχουμε συνολική αύξηση κατά 10 θέσεις, παρά τις αυξομειώσεις ανά πόλη.

Στον πίνακα με τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα διαπιστώνουμε μικρή μείωση στον αριθμό εισακτέων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη και αύξηση στα επαρχιακά ιδρύματα. Αυτή η μικρή μεταβολή θα λάβει μεγάλες διαστάσεις όταν ολοκληρωθούν οι μετεγγραφές, που θα έχουν ως αποτέλεσμα να γεμίσουν μέχρις ασφυξίας τα ιδρύματα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη και να ερημώσουν τα ιδρύματα της περιφέρειας. Από το φθινόπωρο θα βρεθούμε με το πρόβλημα που είχαμε πριν καθιερωθούν οι ειδικές κατηγορίες: Δεν θα χωράνε οι φοιτητές στις αίθουσες και τα εργαστήρια με συνέπεια την αδυναμία εκπαίδευσης. Αν συνυπολογίσουμε και τα προβλήματα που δημιουργεί η υποχρηματοδότηση τα προβλήματα θα είναι μεγάλα. Θα αρχίσουν τα παράπονα οι πανεπιστημιακοί, δικαίως, θα αναλάβει να μελετήσει το θέμα το Υπουργείο Παιδείας και να δώσει λύση στο πρόβλημα που το ίδιο δημιούργησε με την κατάργηση των ειδικών κατηγοριών, που θεσπίστηκαν για να λύσουν το πρόβλημα που δημιουργούσαν οι μετεγγραφές. Κι έτσι η ζωή θα συνεχίζεται κάνοντας κύκλους κι εμείς θα φερόμαστε σα το σκύλο που κυνηγάει την ουρά του...

 

Μελέτη: Στράτος Στρατηγάκης

ΠΗΓΗ: naftemporiki.gr

Όλες οι αλλαγές

 

Τα... αυτιά τους τρίβουν οι ιδιοκτήτες μικρών και μεγάλων Ι.Χ., καθώς μετά από ένα ορυμαγδό δυσάρεστων ανακοινώσεων και επώδυνων φορολογικών μέτρων, το υπουργείο Οικονομικών αποφάσισε να καταστήσει λίγο πιο «ελαφρύ» το βάρος της χρήσης των αυτοκινήτων.

Κατ' αρχήν, με βάση τους υπολογισμούς του οικονομικού επιτελείου, τουλάχιστον 32.000 οχήματα από το σύνολο των 135.000, που έχουν τεθεί σε ακινησία από τον περασμένο Νοέμβριο, θα ξαναπάρουν πινακίδες, μετά από τη δυνατότητα που δόθηκε στους ιδιοκτήτες τους να πληρώσουν Τέλη Κυκλοφορίας μόνο για τους μήνες που απομένουν έως το τέλος του έτους.

Έτσι για Ι.Χ. 1400 κυβικών εκατοστών, αντί Τελών Κυκλοφορίας 240 ευρώ, θα πληρωθούν 160 ευρώ εάν αρθεί η ακινησία τον Μάιο ή 120 ευρώ εάν αρθεί τον Ιούλιο. Για 1.800 κυβικά, αντί 300 ευρώ, θα πληρωθούν 200 ευρώ ή 150 ευρώ εάν η ακινησία αρθεί τον Μάιο ή τον Ιούλιο αντιστοίχως. Για 2.000 κυβικά, αντί 660 ευρώ, θα πληρωθούν 440 ευρώ εάν ο ιδιοκτήτης πάρει τις πινακίδες τον Μάιο ή 330 ευρώ εάν τις πάρει τον Ιούλιο. Για 2.500 κυβικά, αντί 880 ευρώ, θα πληρωθούν 584 ευρώ εάν αρθεί η ακινησία τον Μάιο ή 438 ευρώ εάν αρθεί τον Ιούλιο.

Αν και θα μπορούσε κανείς να το χαρακτηρίσει ως αυτονόητο, το υπουργείο Οικονομικών προώθησε, επίσης, διάταξη που ορίζει ότι ως έτος πρώτης κυκλοφορίας των οχημάτων, που έρχονται από το εξωτερικό ως μεταχειρισμένα, δεν θεωρείται, πλέον το έτος κυκλοφορίας στην Ελλάδα αλλά το έτος όπου κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά στο εξωτερικό. Με την αλλαγή αυτή, τα τεκμήρια γίνονται πιο «ελαφριά» και μάλιστα από τις φετινές φορολογικές δηλώσεις. Για παράδειγμα, μεταχειρισμένο Ι.Χ. 1.400 κυβικών εκατοστών με πρώτη κυκλοφορία στην Ελλάδα το 2009 επιβαρυνόταν έως τώρα με τεκμήριο 5.200 ευρώ, ενώ εάν το πραγματικό πρώτο έτος κυκλοφορίας είναι το 2007, το τεκμήριο «προσγειώνεται» στις 3.640 ευρώ.

Ως αποτέλεσμα των αλλαγών αυτών στα τεκμήρια των εισαγόμενων μεταχειρισμένων, βαθιές ανάσες θα πάρουν και όσοι έχουν τέτοιο όχημα άνω των 1.929 κυβικών εκατοστών, που ως γνωστόν επιβαρύνεται και με Φόρο Πολυτελείας, που υπολογίζεται επί των τεκμηρίων.

Αυτοκίνητο 2.000 κυβικών εκατοστών, που επιβαρύνθηκε πέρσι με 440 ευρώ, επειδή θεωρήθηκε ότι κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το 2012, όταν δηλαδή έγινε η εισαγωγή του στην Ελλάδα, φέτος θα επιβαρυνθεί με 308 ευρώ εάν το πραγματικό έτος κυκλοφορίας του είναι το 2007, ενώ εάν είναι το 2003, έχει συμπληρώσει 10ετία απαλλάσσεται από τον Φόρο Πολυτελείας!

Αντιστοίχως, αυτοκίνητο 2.700 κυβικών εκατοστών μεταχειρισμένο εισαγωγής, με πρώτο έτος κυκλοφορίας στην Ελλάδα το 2011, που επιβαρύνθηκε πέρσι με 1.510 ευρώ, φέτος θα επιβαρυνθεί με 1.057 ευρώ εάν το πραγματικό έτος κυκλοφορίας του είναι το 2006, ενώ εάν είναι το 2003 θα απαλλαγεί πλήρως!

ΠΗΓΗ: iefimerida.gr