×

Προειδοποίηση

JUser: :_load: Αδυναμία φόρτωσης χρήστη με Α/Α (ID): 918

Ένα νέο πρόγραμμα ενίσχυσης της απασχόλησης του ΟΑΕΔ αναμένεται να ξεκινήσει τον Οκτώβριο και θα απευθύνεται σε ανέργους από 29 έως 64 ετών.

Το πρόγραμμα αυτό αφορά πτυχιούχους ΑΕΙ και ΤΕΙ αλλά και άτομα δευτεροβάθμιας και υποχρεωτικής εκπαίδευσης.

Οι αιτήσεις θα κατατίθενται ως το τέλος Δεκεμβρίου και οι ωφελούμενοι θα λάβουν επίδομα κατάρτισης και πρακτικής άσκησης ύψους 2.600 ευρώ, για ένα χρονικό διάστημα έως και έξι μηνών.

Παράλληλα, οι πάροχοι κατάρτισης θα λάβουν 1.155 ευρώ με προσαύξηση 200 ευρώ για κάθε άνεργο που θα συνεχίσει να εργάζεται στην εταιρεία όπου έκανε την πρακτική του.

Το πρόγραμμα έχει ως εξής:
Θεωρητική κατάρτιση 120 ωρών.
Συμβουλευτική υποστήριξη.
Πιστοποίηση γνώσεων και δεξιοτήτων.
Πρακτική άσκηση σε επιχειρήσεις του ιδιωτικού τομέα διάρκειας 500 ωρών σε βάθος 5 μηνών.
Η συνολική διάρκεια κατάρτισης δεν μπορεί να ξεπερνά τις 8 ώρες την ημέρα.

Πληροφορίες θα αναρτηθούν στην ιστοσελίδα:www.voucher.gov.gr


Πηγή: newsbomb.gr

Σε νέες αυξήσεις των τελών κυκλοφορίας προσανατολίζεται το υπουργείο Οικονομικών, με σκοπό να εισπράξει 1,1 δισ. ευρώ από τη συγκεκριμένη πηγή.

Τα νέα σενάρια που εξετάζονται από το επιτελείο του Υπουργείου Οικονομικών, περιλαμβάνουν αλλαγές στις κλίμακες υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας, με το ατελές όριο εκπεμπόμενων ρύπων διοξειδίου του άνθρακα να πέφτει από τα 90 g/km στα 85 g/km.

Άλλο ένα σενάριο που βρίσκεται σε συζητήσεις αφορά τη μείωση των τελών κυκλοφορίας για οχήματα μεγάλου κυβισμού και ηλικίας άνω των 15 ετών προκειμένου να δοθεί κίνητρο στους ιδιοκτήτες που έχουν καταθέσει πινακίδες να τις παραλάβουν εκ νέου.

Ωστοσο, σχεδόν βέβαιο είναι ότι το μεγαλύτερο... πλήγμα  θα δεχτούν όσοι έχουν στην κατοχή τους ΙΧ 9ετίας.

Στο σενάριο που δείχνει να επικρατεί, προβλέπεται επέκταση του συστήματος επιβολής των τελών που καθορίζεται με τους εκπεμπόμενους ρύπους. Όπως όλα δείχνουν σε αυτό το σύστημα θα συμπεριληφθούν τα αυτοκίνητα που έχουν πρώτη ημερομηνία αδείας την 1η Ιανουαρίου 2007 και μετά.

Συνοψίζοντας:

• Όποιος έχει αυτοκίνητο με ημερομηνία κυκλοφορίας προγενέστερη του 2007 θα πληρώνει τέλη με βάση τον κυβισμό.

• Όποιος έχει αυτοκίνητο με ημερομηνία κυκλοφορίας μεταγενέστερη του 2007 θα πληρώνει με βάση τις εκπομπές αερίων ρύπων.

Τι σημαίνει αυτό για το πορτοφόλι των ιδιοκτητών ΙΧ

  • Για τα Ι.Χ. με κυβισμό από 1.072 έως 1.357 κυβικά εκατοστά, γλυτώνουν έως 53 ευρώ οι οδηγοί με οχήματα που εκπέμπουν γύρω στα 90 γραμμάρια ρύπων (είναι εξαιρετικά σπάνια, αν όχι ανύπαρκτα, καθώς όλα αυτά τα οχήματα ανήκουν στην κατηγορία Euro4). Επιβαρύνονται οι οδηγοί τα οχήματα των οποίων εκπέμπουν πάνω από 120 γραμμάρια ρύπους. Οι επιβαρύνσεις ξεκινούν από τα 10 ευρώ και ξεπερνούν ακόμη και τα 150 ευρώ για τα πιο ρυπογόνα οχήματα.
  • Για τα Ι.Χ. με κινητήρες από 1.358 έως 1.548 κ.εκ., επιβαρύνονται οι έχοντες όχημα που εκπέμπει πάνω από 140 γραμμάρια. Από τα 160 γραμμάρια και πάνω οι επιβαρύνσεις ξεπερνούν τα 140 ευρώ.
  • Από τα 1.549 έως τα 1.738 κ.εκ. το σημείο καμπής είναι τα 152 γραμμάρια. Πάνω από αυτό το όριο υπάρχουν επιβαρύνσεις.
  • Από τα 1.739 έως τα 1.928 κ.εκ. προκύπτουν ελαφρύνσεις ακόμη και για τα οχήματα που εκπέμπουν έως 160 γραμμάρια ρύπους. Από αυτό το όριο και πάνω υπάρχουν επιβαρύνσεις.
  • Στα οχήματα με κυβισμο από 1.929 έως 2.357 κ.εκ., οι ελαφρύνσεις είναι σημαντικές ακόμη και για αυτοκίνητα που εκπέμπουν πάνω από 200 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα. Το σημείο καμπής ορίζεται στα 227 γραμμάρια όριο, αρκετά αυξημένο.

Τεχνικά, η ενεργοποίηση του νέου συστήματος είναι εφικτή, σύμφωνα με την ενημέρωση που έχει δοθεί στο υπουργείο Οικονομικών, καθώς στο σύστημα του υπουργείου Μεταφορών υπάρχουν τα στοιχεία για τις εκπομπές αερίων των οχημάτων που έχουν κυκλοφορήσει το διάστημα από το 2007 έως το 2010.

Τα τέλη κυκλοφορίας αναμένεται να πληρωθούν και εφέτος από τον Νοέμβριο έως και το τέλος Δεκεμβρίου.

Πηγή: iefimerida.gr

Αναλυτικές οδηγίες και διευκρινίσεις σχετικά με τη χορήγηση του πιστοποιητικού φορολογικής ενημερότητας δίνει με εγκύκλιο το υπουργείο Οικονομικών. Ειδικότερα, στην εγκύκλιο διευκρινίζονται θέματα που αφορούν, μεταξύ άλλων, στις οφειλές που λαμβάνονται υπόψη για τη χορήγηση αποδεικτικού, στα ποσοστά και τα ποσά παρακράτησης που τίθενται επί του αποδεικτικού.

Αναλυτικότερα στην εγκύκλιο διευκρινίζονται, μεταξύ άλλων, τα ακόλουθα:

 - Για τη χορήγηση του αποδεικτικού ενημερότητας λαμβάνονται υπόψη οι ληξιπρόθεσμες, άνω των 30 ευρώ, βεβαιωμένες οφειλές στη Φορολογική Διοίκηση (Δημόσιες Οικονομικές Υπηρεσίες, Ελεγκτικά Κέντρα, Τελωνεία) - τόσο προς το Δημόσιο όσο και υπέρ τρίτων (Ν.Π.Δ.Δ., κλπ) - για τις οποίες έχει ευθύνη καταβολής ο φορολογούμενος, σύμφωνα με τις ισχύουσες φορολογικές και άλλες διατάξεις.

- Μόνη η ύπαρξη βεβαιωμένων μη ληξιπρόθεσμων οφειλών στη Φορολογική Διοίκηση, δεν εμποδίζει τη χορήγηση αποδεικτικού ενημερότητας, με την επιφύλαξη των διατάξεων περί συμψηφισμού.

- Κατά την εξόφληση τίτλων πληρωμής, ανεξαρτήτως ύψους ποσού (ακόμη και στις περιπτώσεις κάτω των χιλίων πεντακοσίων -1.500- ευρώ κατά τις οποίες δεν απαιτείται η προσκόμιση αποδεικτικού ενημερότητας) πρέπει να ελέγχεται η τυχόν συνδρομή των προϋποθέσεων του συμψηφισμού

 - Στις περιπτώσεις που ζητείται αποδεικτικό ενημερότητας για μεταβίβαση ακινήτου ή σύσταση εμπράγματου δικαιώματος επ' αυτού, και υφίσταται συνολική βεβαιωμένη οφειλή άνω των τριάντα ευρώ, στην αίτηση και επί του αποδεικτικού ενημερότητας αναγράφεται ο αριθμός ταυτότητας ακινήτου (ΑΤΑΚ), ή εφόσον δεν υφίσταται, οποιοδήποτε άλλο στοιχείο που ταυτοποιεί το ακίνητο το οποίο θα μεταβιβαστεί ή επί του οποίου θα συσταθεί εμπράγματο δικαίωμα.

 - Στις περιπτώσεις που ζητείται αποδεικτικό ενημερότητας για είσπραξη χρημάτων και υφίσταται συνολική βεβαιωμένη οφειλή άνω των τριάντα ευρώ, στην αίτηση αναγράφεται το στοιχείο του τίτλου πληρωμής ή οποιοδήποτε άλλο στοιχείο ταυτοποιεί την συγκεκριμένη πληρωμή

 - Στις περιπτώσεις που το αποδεικτικό ενημερότητας εκδίδεται με τον όρο της παρακράτησης για είσπραξη χρημάτων, το στοιχείο του τίτλου πληρωμής αναγράφεται επί του αποδεικτικού ενημερότητας.

 Σε ότι αφορά τα ποσοστά και ποσά παρακράτησης που τίθενται επί του αποδεικτικού στην εγκύκλιο διευκρινίζεται ότι:

 - Στην περίπτωση κατά την οποία χορηγείται αποδεικτικό ενημερότητας για είσπραξη χρημάτων ή για μεταβίβαση ακινήτου ή σύσταση εμπραγμάτου δικαιώματος επ'αυτού και υφίστανται βεβαιωμένα ληξιπρόθεσμα χρέη που έχουν υπαχθεί σε ρύθμιση τμηματικής καταβολής, τίθεται υποχρεωτικά ο όρος της παρακράτησης,

- Κατά τη χορήγηση αποδεικτικού ενημερότητας με τον όρο της παρακράτησης το συνολικό ποσό της παρακράτησης δεν μπορεί να υπερβαίνει το σύνολο των ληξιπροθέσμων οφειλών. Συνεπώς, τυχόν μη ληξιπρόθεσμη οφειλή που τελεί σε ρύθμιση τμηματικής καταβολής δεν συμπεριλαμβάνεται σε τυχόν παρακράτηση επί του αποδεικτικού. Σημειώνεται ότι οι βεβαιωμένες ληξιπρόθεσμες οφειλές σε καθεστώς αναστολής είσπραξης δύναται να παρακρατηθούν, μόνο εάν ζητηθεί από τον οφειλέτη.

 - Στις περιπτώσεις που το αποδεικτικό ενημερότητας ζητείται για είσπραξη χρημάτων από φορείς της Κεντρικής Διοίκησης και συντρέχουν οι προϋποθέσεις του συμψηφισμού, το συνολικό ποσοστό παρακράτησης είναι υποχρεωτικά 100% επί της είσπραξης και μέχρι του ύψους των βεβαιωμένων προς στη Φορολογική Διοίκηση οφειλών του δικαιούχου των απαιτήσεων κατά του Δημοσίου (ληξιπροθέσμων και μη, καθώς και σε καθεστώς αναστολής είσπραξης).

 - Σε περίπτωση τήρησης περισσότερων της μίας ρυθμίσεων τμηματικής καταβολής, το ελάχιστο προς παρακράτηση ποσό πρέπει να αντιστοιχεί στην κάλυψη τουλάχιστον των αντίστοιχων δόσεων κάθε μίας ρύθμισης. 

Πηγή: imerisia.gr

Η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας προτίθεται να συμμετέχει με δικό της περίπτερο στο 7ο Agro Quality Φεστιβάλ που πραγματοποιείται στις 14, 15 και 16 Οκτωβρίου 2016 στο Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας στον Πειραιά Αττικής.

Παράλληλα με το Φεστιβάλ θα πραγματοποιηθεί και το 4o Φεστιβάλ Γάλακτος και Τυριού.

«Θεωρούμε ιδιαίτερα σημαντική την συμμετοχή της Περιφέρειας μας διότι αποτελεί την μεγαλύτερη συνάντηση για την ανάδειξη των αγροτικών προϊόντων. Γίνεται προβολή των καλαθιών των Περιφερειών, και των παραδοσιακών προϊόντων των περιοχών και παράλληλα πραγματοποιούνται πολλές εκδηλώσεις για την ανάδειξη των ΠΟΠ , ΠΓΕ και γενικότερα των ποιοτικών αγροτικών προϊόντων της Ελλάδας» σημειώνει ο Αντιπεριφερειάρχης Αγροτικής Ανάπτυξης Παναγιώτης Μπράμος συμπληρώνοντας: «Παράλληλα συνδέονται τα εμβληματικά προϊόντα με τον γαστρονομικό τουριστικό προορισμό, γεγονός απαραίτητο για την τουριστική ανάδειξη της περιοχής της Δυτικής Ελλάδας. Αποτελεί μια μεγάλη ευκαιρία για την ταυτόχρονη προβολή των προγραμμάτων της Π.Δ.Ε (Ηλεκτρονικό καλάθι, κ.α.) και των ποιοτικών  προϊόντων της».

Παρακαλούνται όσοι παραγωγοί διαθέτουν αξιόλογα τυποποιημένα προϊόντα και επιθυμούν να τα προβάλλουν στο Περίπτερο της Περιφέρειας ή/και να διαθέσουν τα προϊόντα τους στους επισκέπτες (κέρασμα στο χώρο του Περιπτέρου) να επικοινωνήσουν τηλεφωνικά στο 2613613216 έως και την επόμενη Παρασκευή 30 Σεπτεμβρίου.

Επισημαίνουμε ότι δεν θα πραγματοποιείται πώληση προϊόντων στο Περίπτερο.

Δεν υπάρχει περίπτωση να ενταχθούν στα σχολεία παιδιά προσφύγων, που δε θα έχουν εμβολιαστεί, διαβεβαίωσε μιλώντας στο «Πρακτορείο 104,9 fm» ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Παιδείας, Γιάννης Παντής, ο οποίος συναντήθηκε χθες με τα μέλη της Ένωσης Γονέων του Κηδεμόνων του Δήμου Ωραιοκάστρου, προκειμένου να ενημερώσει για την ένταξη των παιδιών προσφύγων στο εκπαιδευτικό σύστημα.

Για τον ίδιο λόγο κ. Παντής θα συναντηθεί το μεσημέρι στο Δημαρχείο Θεσσαλονίκης με δημάρχους της ευρύτερης περιοχής.
Σε ό,τι αφορά τα ζητήματα εμβολιασμού των παιδιών διευκρίνισε: «Η επίσημη διαβεβαίωση, κάτι το οποίο οφείλουμε θεσμικά, θα γίνει από το υπουργείο Παιδείας και από το υπουργείο Υγείας».

Ο κ. Παντής γνωστοποίησε ότι χθες ξεκίνησε η επιλογή των σχολείων, όπου θα λειτουργήσουν οι τάξεις με παιδιά προσφύγων, καθώς, όπως εξήγησε «η Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ), με βάση την οποία θα διαμορφωθεί όλο το πρόγραμμα και η επιλογή των σχολείων, δημοσιεύθηκε μόλις τη Δευτέρα». «Έπρεπε να γίνουν κάποιες συνεννοήσεις σε θέματα εκπαιδευτικά με τις υπηρεσίες, έτσι ώστε να έχουμε μία ΚΥΑ, που θα κάλυπτε όλες μας τις ανάγκες» είπε και εξέφρασε την άποψη ότι «δεν υπήρξε κενό πληροφόρησης, καθώς εάν δεν είχε δημοσιευθεί η ΚΥΑ, η οποία μέχρι τελευταία στιγμή διαμορφωνόταν με βάση τα εκπαιδευτικά, οικονομικά και άλλα ζητήματα, που έπρεπε να λυθούν, δεν είχαμε το δικαίωμα να μιλήσουμε για τέτοια θέματα». «Δεν έχει νόημα να συζητάμε γενικώς και αορίστως, διότι θα δημιουργούσαμε περισσότερα προβλήματα, εάν αλλάζαμε τελευταία στιγμή κάποια πράγματα και έτσι θα εθεωρείτο ότι το υπουργείο Παιδείας εμπαίζει τον κόσμο ή δημιουργεί θέματα εκεί που δεν πρέπει» σημείωσε και κάλεσε: «Να μας έχει λίγη εμπιστοσύνη ο κόσμος, γιατί δουλεύουμε πολύ μεθοδικά και με επιστημονικούς και εκπαιδευτικούς όρους».

Αναφορικά με τις λειτουργικές ανάγκες του προγράμματος ο γγ του υπουργείου Παιδείας διαβεβαίωσε: «Έχουμε φροντίσει και για την καθαριότητα και για τη φύλαξη και για τη θέρμανση των σχολικών μονάδων τις απογευματινές ώρες, που θα γίνονται τα μαθήματα στα παιδιά των προσφύγων, έτσι ώστε να μην υπάρχει καμία επιβάρυνση στο σχολικό συγκρότημα, έχουμε μεριμνήσει και για το διδακτικό υλικό, το οποίο θα πάει εκεί». Σχετικά με το περιεχόμενο του εκπαιδευτικού προγράμματος ο κ. Παντής επισήμανε: «Έχουμε μία τεράστια εμπειρία σαν υπουργείο Παιδείας σε θέματα διαπολιτισμικής εκπαίδευσης τα τελευταία 20 χρόνια». Το πρόγραμμα «έχει διαμορφωθεί με τη συνδρομή του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής».

ημείωσε δε: «Επειδή δεν γνωρίζουμε πόσα από τα παιδιά αυτά θα μείνουν τελικά στην Ελλάδα και πόσα θα φύγουν, γιατί υπάρχουν διεθνείς συμφωνίες μεταφοράς, το πρόγραμμα αυτό έχει μία ευελιξία και έτσι προβλέπει και μαθήματα ελληνικής γλώσσας, αλλά και μαθήματα μίας ξένης γλώσσας, η οποία θα είναι επιλογή τους, με βάση τις δυνατότητες ή τις πιθανότητες μεταφοράς σε άλλη χώρα. Μπορεί να είναι δηλαδή και τα Γερμανικά και τα Αγγλικά και τα Γαλλικά και τα Ιταλικά ή όποια άλλη γλώσσα».

«Χρειαζόμαστε τους εξειδικευμένους δασκάλους εκπαιδευτικούς να διδάξουν την ελληνική ως δεύτερη γλώσσα και εκεί θα κάνουμε εξειδικευμένη πρόσκληση μέσα στην εβδομάδα» γνωστοποίησε, ενώ για τους γενικούς εκπαιδευτικούς που θα στελεχώσουν τις τάξεις είπε: «Θα τους πάρουμε από τον κατάλογο που έχουμε των αναπληρωτών εκπαιδευτικών, είτε είναι νηπιαγωγοί, δάσκαλοι, είτε εκπαιδευτικοί που ασχολούνται με καλλιτεχνικά κ.λπ.».

 Πηγή: www.dikaiologitika.gr

 

Συνεδρίασε τη Δευτέρα 19 Σεπτεμβρίου το Περιφερειακό Συμβούλιο Δυτικής Ελλάδας. Εκτός των άλλων θεμάτων, συζήτησε την ένταξη έργων για τις περιοχές που είχαν πληγεί από τις πυρκαγιές το 2007, χρηματοδοτούμενα από το πρώην “Ταμείο Μολυβιάτη”.

Με την τοποθέτηση της η Λαϊκή Συσπείρωση ανέδειξε το γεγονός πως 10 ολόκληρα χρόνια μετά τα τραγικά γεγονότα, δεν υπάρχει απολογισμός για τις παρεμβάσεις που έχουν πραγματοποιηθεί, ολοκληρωμένος σχεδιασμός για την ενίσχυση των πληγέντων, την αποκατάσταση των καταστροφών.

Και αυτό γιατί είναι προφανές πως στην ουσία δεν έχει γίνει τίποτα, παρά και το γεγονός πως μετά τις φονικές πυρκαγιές, οι περιοχές που επλήγησαν, παρουσιάζουν μείωση στον πληθυσμό τους.  

Σχετικά με τα χρήματα του επονομαζόμενου “Ταμείο Μολυβιάτη”, που ως ένδειξη αλληλεγγύης προσέφερε από το υστέρημά του ο λαός όλης της χώρας και στο οποίο απέμειναν για αξιοποιήση μόλις 24,7 εκατομμύρια ευρώ από τα αρχικά 215 εκατομμύρια ευρώ, σημειώσαμε πως μαζεύτηκαν για την ενίσχυση των πληγέντων από τις πυρκαγιές. Σε αυτούς πρέπει να κατευθυνθούν τα χρήματα, που άλλωστε δεν αποζημιώθηκαν ποτέ από το κεντρικό κράτος.

Στη συνέχεια τονίσαμε πως τα αναγκαία έργα για την αποκατάσταση των καταστροφών πρέπει να υλοποιηθούν μέσα από το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων, τους Κ.Α.Π., ενώ ο προγραμματισμός των έργων που παρουσιάστηκε στο συμβούλιο είναι λειψός και αποσπασματικός. Οι προτάσεις που κατατέθηκαν στην εισήγηση, είναι πίσω από τις ανάγκες του λαού των περιοχών, δεν υπάρχει πραγματική αποκατάσταση των καταστροφών.

Άλλωστε και μια σειρά απαραίτητα έργα που θα έπρεπε να πραγματοποιηθούν προκειμένου να αντιμετωπιστούν οι συνέπειες από τις πυρκαγιές, δεν έγιναν ποτέ (αντιπλημμυρικά έργα, έργα αντιπυρικής προστασίας,αναδασώσεις, έργα αντιμετώπισης κατολισθήσεων αποζημιώσεις). Αντίθετα χόρτασε ο λαός από μεγάλα λόγια κυβερνήσεων - περιφέρειας και σχέδια επί σχεδίων για το θεαθήναι, ενώ συνεχίστηκε η υποβάθμιση των περιοχών μετά τις πυρκαγιές προκειμένου να υπηρετηθούν αντιλαϊκοί σχεδιασμοί.

Το ειδικό πρόγραμμα που έχει εγκρίνει το περιφερειακό συμβούλιο, τον Μάρτιο του 2015 οι στόχοι και οι σκοποί του για παρέμβαση στις πληγείσες περιοχές, συμβατά με το 5ετες επιχειρησιακό πρόγραμμα της περιφέρειας, το ΕΣΠΑ 2014-2020, τον Περιφερειακό Χωροταξικό Σχεδιασμό, στόχο έχουν την ενίσχυση των επιχειρηματικών κερδών.

Η Λαϊκή Συσπείρωση καταψήφισε την εισήγηση, αφού και στο παρελθόν είχε αποκαλύψει πως ο σχεδιασμός των παρεμβάσεων της Περιφερειακής Αρχής, με την σύμφωνη γνώμη των παρατάξεων της ΝΔ-ΠΑΣΟΚ-(πρώην ΣΥΡΙΖΑ)ΛΑΕ-ΔΗΜΑΡ-ΑΝΕΛ-Χ.Α.-Οικολόγοι στις πυρόπληκτες περιοχές, δεν έχει στόχο την βελτίωση των συνθηκών διαβίωσης του λαού των περιοχών.

Αντίθετα, η αποκαλούμενη ανασυγκρότηση στις πληγείσες περιοχές, θα γίνει σε βάρος των συμφερόντων των εργαζομένων, των μικρομεσαίων αγροτών, των άλλων λαϊκών στρωμάτων. Είναι η απαραίτητη προϋπόθεση για την στήριξη της επιχειρηματικότητας που με ζήλο και επιμονή παλεύει η πλειοψηφία του περιφερειακού συμβουλίου μαζί με τις παρατάξεις που τάσσονται στο πλευρό της καπιταλιστικής ανάπτυξης.

Το 2050 ο πληθυσμός της Ελλάδας υπολογίζεται πως θα είναι από 8,3 έως 10 εκατομμύρια, δηλαδή μειωμένος κατά 800.000 έως 2,5 εκατομμύρια σε σχέση με σήμερα! Η Ελλάδα το 2050 απειλείται να είναι μια χώρα μεσηλίκων και γερόντων, καθώς το 2050 οι άνω των 65 ετών κάτοικοί της θα είναι σχεδόν ο ένας στους τρεις (30-33% από 21% που είναι σήμερα και 7% το 1951!). Οι κάτω των 14 ετών θα είναι μόλις 12-14,8%, από 15% που είναι φέτος και 28% το 1951.

Ενα δυστοπικό πολύ κοντινό μέλλον, μια Ερημη Χώρα με άδεια σχολεία και χώρους εργασίας, προβλέπει η νέα έρευνα-σοκ για τις δημογραφικές προοπτικές της χώρας, που διεξήγαγε ο ερευνητικός οργανισμός διαΝΕΟσις και παρουσιάζει σήμερα η «Κ».

Η έρευνα επεξεργάστηκε οκτώ διαφορετικά σενάρια, τα οποία όλα υπολογίζουν μεγάλη μείωση του πληθυσμού. Το πιο αισιόδοξο μιλά για συρρίκνωση κατά 800.000 άτομα, με αυξανόμενη γήρανση της ελληνικής κοινωνίας. Η διάμεσος ηλικία (δηλαδή η ηλικία όπου οι μεγαλύτεροι αυτής είναι ίσοι σε αριθμό με τους μικρότερους), θα φτάσει το 2050 τα 49-52 έτη, από 44 που είναι σήμερα και 26 το 1951. «Ο πενηντάρης θα είναι ο νέος της εποχής», που έλεγε και το τραγούδι, αλλά το χαμόγελο είναι πλέον πικρό... Τα παιδιά σχολικής ηλικίας (από 3 μέχρι 17 ετών) θα μειωθούν από 1,6 εκατ. σήμερα σε 1,4 εκατ. (αισιόδοξο σενάριο) έως 1 εκατ. (απαισιόδοξο σενάριο) το 2050. Ο πραγματικός οικονομικά ενεργός πληθυσμός θα σημειώσει καθίζηση και θα μειωθεί κατά 1-1,7 εκατ. άτομα, από 4,7 εκατ. σήμερα στα 3-3,7 εκατ. το 2050! Πάρα πολύ λίγοι άνθρωποι θα μπορούν να εργαστούν για να καλύψουν τις ανάγκες μιας ολόκληρης χώρας.

Η συγκλονιστική έρευνα της διαΝΕΟσις προβάλλει στο μέλλον τάσεις που ήδη εκφράζονται. Την 1η Ιανουαρίου του 2015 ο πληθυσμός της Ελλάδας ήταν 10,8 εκατομμύρια, λιγότερος κατά 300.000 από τα 11,1 εκατ. το 2011. Για πρώτη φορά μετά το 1951 οι κάτοικοι της χώρας μειώνονται. Η κρίση πλήττει τη χώρα ως μια βόμβα νετρονίων, που εξαϋλώνει τους κατοίκους, ακόμα κι αν οι κατοικίες παραμένουν στη θέση τους (για να πληρώνουν ΕΝΦΙΑ).

Τρεις είναι οι παράγοντες που επηρεάζουν τη μεταβολή του πληθυσμού: Οι γεννήσεις, οι θάνατοι και η μετανάστευση. Υπάρχουν δύο ισοζύγια: Το φυσικό (γεννήσεις-θάνατοι) και το μεταναστευτικό (είσοδοι-έξοδοι).

Σήμερα και τα δύο αυτά ισοζύγια έχουν αρνητικό πρόσημο. Οι γεννήσεις μειώνονται, ενώ η υποβάθμιση του επιπέδου ζωής και της δημόσιας Υγείας αυξάνει τους πρόωρους θανάτους. Ταυτόχρονα, υπάρχει μεγάλη μετανάστευση νέων κυρίως Ελλήνων καθώς και αλλοδαπών που βρίσκονταν στη χώρα μας, ενώ λόγω της οικονομικής κρίσης –και παρά τις προσφυγικές ροές– η προσέλκυση νέων μεταναστών εκτιμάται πως θα είναι χαμηλή.

Η έρευνα της διαΝΕΟσις, η οποία διεξήχθη από το Εργαστήριο Δημογραφικών και Κοινωνικών Αναλύσεων του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, υπό τη διεύθυνση του καθηγητή Βύρωνα Κοτζαμάνη, θέτει στη συζήτηση νέα κρίσιμα δεδομένα και εγείρει πιεστικά ερωτήματα...

Από το 2011, οι θάνατοι είναι περισσότεροι από τις γεννήσεις

Από το 1951 μέχρι το 2011 ο πληθυσμός της Ελλάδας αυξήθηκε από τα 7,6 στα 11,1 εκατομμύρια κατοίκους. Πρόκειται για μια αύξηση θεαματική, η οποία πραγματοποιήθηκε παρότι από τη γενιά του 1956 και μετά ξεκίνησε μια προοδευτική μα απρόσκοπτη μείωση της γονιμότητας, η οποία συνεχίζεται μέχρι σήμερα. Σύμφωνα με την έρευνα της διαΝΕΟσις, μεταπολεμικά δεν υπήρξε στην Ελλάδα το φαινόμενο της έκρηξης γεννήσεων που παρουσιάστηκε σε άλλες χώρες της Ευρώπης («baby boom»). Η αύξηση του πληθυσμού στις τελευταίες δεκαετίες οφειλόταν αποκλειστικά στις κατά περιόδους μεταναστευτικές ροές και στη ραγδαία αύξηση του προσδόκιμου ζωής, το οποίο μέσα σ’ αυτό το διάστημα αυξήθηκε κατά 8 χρόνια για τους άντρες και κατά 10 για τις γυναίκες.

Από το 1951, αρχή της περιόδου που εξετάζει η έρευνα της διαΝΕΟσις (απ’ όπου υπάρχουν αξιόπιστα στοιχεία), και μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του ’70, η αύξηση του πληθυσμού της χώρας οφειλόταν σχεδόν αποκλειστικά στο θετικό φυσικό ισοζύγιο, δηλαδή στο ότι υπήρχαν περισσότερες γεννήσεις απ’ ό,τι θάνατοι. Το 1951, για παράδειγμα, στην Ελλάδα είχαμε 155.422 γεννήσεις και μόνο 57.508 θανάτους. Η μεγάλη διαφορά υπερκάλυπτε το αρνητικό μεταναστευτικό ισοζύγιο εκείνης της περιόδου, όταν περί τους 27.000 Ελληνες μετανάστευαν κάθε χρόνο σε άλλες χώρες. Από τα μέσα της δεκαετίας του ’70, όμως, και μέχρι τα τέλη της δεκαετίας του ’80, ενώ διατηρήθηκε ο υψηλός αριθμός των γεννήσεων, αναστράφηκε και το μεταναστευτικό ισοζύγιο, καθώς εκατοντάδες χιλιάδες Ελληνες μετανάστες επέστρεψαν στη χώρα. Τη δεκαετία του ’90 και ώς το τέλος της επόμενης δεκαετίας, η αύξηση του πληθυσμού άλλαξε και πάλι χαρακτήρα. Το φυσικό ισοζύγιο σχεδόν εκμηδενίστηκε, καθώς οι γεννήσεις μειώθηκαν πολύ, ενώ η Ελλάδα έγινε χώρα υποδοχής μεταναστών, κυρίως από τους βόρειους γείτονές της. Τη δεκαετία 1991-2001 το φυσικό ισοζύγιο ήταν θετικό κατά μόλις 20.536 άτομα, αλλά η συνολική αύξηση του μόνιμου πληθυσμού έφτασε τα 563.298.

Από το 2011 η Ελλάδα έχει μπει σε μια νέα φάση, πρωτοφανή μεταπολεμικά. Το φυσικό ισοζύγιο πλέον γίνεται αρνητικό (οι θάνατοι είναι περισσότεροι από τις γεννήσεις), αλλά και το μεταναστευτικό ισοζύγιο, παρά την προσφυγική κρίση, είναι κι αυτό αρνητικό, καθώς πολλοί Ελληνες, κυρίως νέοι επιστήμονες, μεταναστεύουν σε αναζήτηση εργασίας, λόγω της υψηλότατης ανεργίας. Την 1η Ιανουαρίου 2015 ο πληθυσμός της Ελλάδας ήταν 10,8 εκατομμύρια, δηλαδή ήδη μικρότερος κατά 300.000 από το 2011.

Η έρευνα της διαΝΕΟσις έχει ως σημείο αφετηρίας ακριβώς την 1/1/2015. Οπως σημειώνει ο καθηγητής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, Βύρωνας Κοτζαμάνης, στην παρουσίαση της έρευνας «η οικονομική κρίση καταρχάς αναμένεται να επιταχύνει (και ενδεχομένως και σε ορισμένες περιπτώσεις να ανατρέψει) τις μακρόχρονες τάσεις εξέλιξης των βασικών δημογραφικών συνιστωσών». Η γονιμότητα στην Ελλάδα είχε ήδη φθίνουσα πορεία: οι γυναίκες που γεννήθηκαν ανάμεσα στο 1950 και στο 1954 έφεραν στον κόσμο 2 παιδιά/γυναίκα κατά μέσον όρο, αυτές που γεννήθηκαν μεταξύ 1960-64 1,86 και αυτές από 1970-74 (εκτίμηση) 1,60 παιδιά. Την περίοδο 2010-2015, όπως υπολογίζεται από τον ΟΗΕ, η γονιμότητα στην Ελλάδα έχει πέσει στο 1,34 παιδιά ανά γυναίκα. «Η αναβολή των πρώτων γεννήσεων (εξαιτίας, εκτός των άλλων, και των υφιστάμενων δυσμενών κοινωνικοοικονομικών συνθηκών) από τις γενεές, οι οποίες στα χρόνια της κρίσης θα βρεθούν στις ηλικίες 25-35 ετών πιθανότατα θα οδηγήσει στην επιτάχυνση της τάσης μείωσης του αριθμού των παιδιών τους, εξαιτίας της συρρίκνωσης τόσο του διατιθέμενου αναπαραγωγικού “χρόνου” όσο και της βιολογικής τους ικανότητας σύλληψης», σημειώνει ο κ. Κοτζαμάνης.

 

Η μετανάστευση

Ταυτόχρονα, η κρίση του δημόσιου συστήματος υγείας και η μείωση των εισοδημάτων ευρύτατου τμήματος του ελληνικού πληθυσμού είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα έχουν επιπτώσεις στην υγεία του και στη μακροζωία του, σημειώνουν οι αναλυτές της διαΝΕΟσις. Οσον αφορά τις μεταναστευτικές ροές, είναι προφανές ότι σε συνθήκες κρίσης η Ελλάδα δεν αποτελεί «ελκυστικό» προορισμό για οικονομικούς μετανάστες, και πιθανότατα, αν η οικονομική κατάσταση δεν σταθεροποιηθεί, ένα επιπλέον τμήμα των εγκατεστημένων ακόμη και σήμερα οικονομικών μεταναστών στην Ελλάδα θα επιστρέψει στη χώρα του (αν και η πλειονότητα το έχει ήδη κάνει την τελευταία πενταετία). Ταυτόχρονα, θα συνεχισθεί πιθανότατα, εξαιτίας κυρίως της αυξημένης ανεργίας των νέων και στην περίπτωση που αυτή δεν περιοριστεί σημαντικά τα επόμενα χρόνια, η έξοδος κυρίως νέων αποφοίτων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης (και δευτερευόντως μόνον ημιειδικευμένων ατόμων).

Τα δημογραφικά δεδομένα καθιστούν βέβαιη την περαιτέρω μείωση του πληθυσμού μέχρι τα μέσα της επόμενης δεκαετίας, καθώς τα φυσικά ισοζύγια θα συνεχίσουν να είναι αρνητικά και η δημογραφική γήρανση δεν πρόκειται να ανακοπεί, υπογραμμίζουν οι ερευνητές της διαΝΕΟσις. Η έρευνά τους διατυπώνει υποθέσεις για το μέλλον, με βάση στατιστική ανάλυση. Και στα οκτώ σενάρια που διαμόρφωσαν προκύπτει μεγάλη μείωση του πληθυσμού το 2050, από 8,3 εκατ. στο πιο αρνητικό σενάριο έως 10 εκατ. στο πιο ευνοϊκό.

Κάτω από το 40% το ποσοστό των οικονομικά ενεργών πολιτών

Η Ελλάδα γερνάει. Στα τελευταία 65 χρόνια ο πληθυσμός της αυξήθηκε κατά 46%, αλλά στο ίδιο διάστημα ο πληθυσμός των κατοίκων ηλικίας άνω των 65 ετών τετραπλασιάστηκε. Ο πληθυσμός των κατοίκων με ηλικία άνω των 85 ετών δεκαπλασιάστηκε. Το 1961 μόλις το 8,3% του πληθυσμού ήταν ηλικίας άνω των 65, ενώ το 26,2% ήταν ηλικίας κάτω των 14. Το 2014 η σύνθεση του πληθυσμού είναι εντελώς διαφορετική:

Το 20,5% είναι άνω των 65 και μόλις το 14,7% είναι κάτω των 14 ετών. Η διάμεσος ηλικία (δηλαδή η ηλικία του ατόμου οι γηραιότεροι του οποίου είναι ίσοι σε αριθμό με τους νεότερους) ήταν το 1951 τα 26 έτη, σήμερα είναι τα 44 έτη.

Η τάση δημογραφικής συρρίκνωσης είναι αδιαμφισβήτητη. Καταγράφεται σε μελέτες διεθνών οργανισμών αλλά και της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής, που έχουν δημιουργήσει προβολές για τη μελλοντική εξέλιξη του πληθυσμού στην Ελλάδα. Το Δημογραφικό Ινστιτούτο της Βιέννης προχώρησε το 2010 στην εκτίμηση πως ο πληθυσμός της Ελλάδας θα είναι το 2050 11,7 εκατομμύρια άτομα. Η ΕΛΣΤΑΤ το 2007 εκτίμησε πληθυσμό 11,5 εκατ. Ο ΟΟΣΑ το 2005 είχε μιλήσει για 10,6 εκατ., ενώ το Τμήμα Πληθυσμών του ΟΗΕ το 2015 για 9,5 εκατ. Η Eurostat το 2013 είχε εκτιμήσει πως ο πληθυσμός της Ελλάδας το 2050 θα είναι 9,1 εκατ. άτομα. Η έρευνα της διαΝΕΟσις περιέχει και μια ενδελεχή ανάλυση όλων των προβολών που έχουν γίνει ώς τώρα από αυτούς τους οργανισμούς. Η διαφορά των προβολών της διαΝΕΟσις, σύμφωνα με τους ερευνητές της, έγκειται αφενός στο ότι χρησιμοποιούν τα πιο πρόσφατα στοιχεία (με έτος βάσης το 2015) και αφετέρου στη διαφορετική μεθοδολογία.

Οι ερευνητές της διαΝΕΟσις διαμόρφωσαν οκτώ διαφορετικά σενάρια της πορείας του πληθυσμού ανά πενταετία, μέχρι το 2050. Τα σενάρια προέκυψαν έπειτα από ανάλυση της εξέλιξης της γονιμότητας, της θνησιμότητας και των μεταναστευτικών ροών των προηγούμενων δεκαετιών στην Ελλάδα και με υποθέσεις για τις συνέπειες της κρίσης και τις γενικότερες κοινωνικοοικονομικές εξελίξεις και τις δημογραφικές τους επιπτώσεις, κάτι που δεν συμβαίνει στις έρευνες των άλλων οργανισμών. Στα οκτώ σενάρια της διαΝΕΟσις γίνονται συνδυασμοί διαφορετικών τάσεων για τις μεταναστευτικές ροές, τη θνησιμότητα και τη γονιμότητα.

Και τα οκτώ σενάρια προβλέπουν ότι ο πληθυσμός της χώρας μας θα μειωθεί σημαντικά, σαφώς περισσότερο από όσο δίνουν οι άλλοι οργανισμοί στις συγκρίσιμες προβολές τους.

Οι δημογραφικές τάσεις που καταγράφονται έχουν σοβαρές συνέπειες σε μία σειρά από τομείς. Καταρχάς, σύμφωνα με όλα τα σενάρια, το μέγεθος του πληθυσμού εργάσιμης ηλικίας αναμένεται να μειωθεί σημαντικά ανάμεσα στο 2015 και στο 2050. Η μείωση είναι συνεχής στη διάρκεια της 35ετίας, αλλά επιταχύνεται μετά το 2030, λόγω της ένταξης στην ηλικία εργασίας των πιο ολιγάριθμων γενιών. Ο πληθυσμός της παραγωγικής - εργάσιμης ηλικίας από 65% του συνόλου σήμερα, θα πέσει σε 55% του συνόλου το 2050, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της διαΝΕΟσις. Αυτή η μείωση θα αποτυπωθεί και στον οικονομικά ενεργό πληθυσμό, που θα μειωθεί από 1-1,5 εκατ. μέχρι το 2050!

Σήμερα, ο πληθυσμός της χώρας που είναι μεταξύ 20-69 ετών είναι 7,1 εκατ. και ο οικονομικά ενεργός πληθυσμός είναι 4,7 εκατ. Το ποσοστό είναι μικρό, καθώς πολλοί έχουν αποθαρρυνθεί από τη μεγάλη ανεργία και δεν αναζητούν καν εργασία. Το 2050 εκτιμάται πως στις ηλικίες 20-69 θα βρίσκονται 4,8-5,5 εκατ. άτομα, με αποτέλεσμα οι οικονομικά ενεργοί να είναι μόλις 3-3,7 εκατ. Δηλαδή, το ποσοστό τους θα πέσει κάτω από το 40% στο σύνολο του πληθυσμού! Κι αυτό γιατί πέρα από τη γενική μείωση του πληθυσμού, θα έχει αυξηθεί το ποσοστό των άνω των 69 ετών.

Εάν επιβεβαιωθούν οι τάσεις που καταγράφει η διαΝΕΟσις, οι σχολικές τάξεις θα αδειάσουν, αφού ο αριθμός των μαθητών σε όλες τις βαθμίδες μειώνεται δραματικά. Τα προνήπια (3-4 ετών) είναι σήμερα 214.480 παιδιά, το 2050 εκτιμούνται σε 127.730-174.110. Τα νήπια (5 ετών) είναι σήμερα 113.890 και θα είναι 66.110-89.780. Το Δημοτικό σήμερα παρακολουθούν 644.860 μαθητές, ενώ το 2050 υπολογίζονται από 413.350-565.150. Στο Γυμνάσιο βρίσκονται 319.730 μαθητές σήμερα, το 2050 θα κινούνται μεταξύ 210.150-304.450. Τέλος, το Λύκειο σήμερα έχει 321.360 μαθητές, ενώ το 2050 μόνο 212.230-292.140.

Μάλιστα, όπως σημειώνουν οι ερευνητές της διαΝΕΟσις οι διακυμάνσεις του πληθυσμού των ατόμων σχολικής ηλικίας θα είναι ιδιαίτερα έντονες. Περίοδοι πτώσης θα ακολουθηθούν από περιόδους αναστροφής των πρότερων τάσεων και εκ νέου από μια περίοδο συρρίκνωσης, χωρίς οι χρόνοι να ταυτίζονται σε όλες τις ηλικίες. Ως εκ τούτου, ο ασφαλής σχεδιασμός οποιασδήποτε εκπαιδευτικής πολιτικής θα παρουσιάζει εξαιρετικές δυσκολίες τις επόμενες δεκαετίες.

Οπως είναι φανερό, η σημασία των ευρημάτων μιας τέτοιας έρευνας είναι πολυδιάστατη. Κανένας μακροπρόθεσμος πολιτικός σχεδιασμός δεν μπορεί να γίνει χωρίς να ληφθούν υπ’ όψιν το μέγεθος και η σύσταση του πληθυσμού. Ασφαλιστικό σύστημα, πολιτική για την εργασία, την εκπαίδευση, την κοινωνική πρόνοια, τη μετανάστευση, ακόμα και για την άμυνα και τις διεθνείς σχέσεις, όλα επηρεάζονται (και ώς ένα βαθμό αλληλεπιδρούν) από τις δημογραφικές τάσεις.

Πηγή: kathimerini.gr

Την Τρίτη 20/9/2016 το απόγευμα περίπου στις 5μ.μ. έφθασε η Ελληνική αποστολή που έλαβε μέρος στους παραολυμπιακούς αγώνες από το Ρίο της Βραζιλίας στο Ελευθέριος Βενιζέλος.

Την Ελληνική αποστολή με τον Χάλκινο παραολυμπιονίκη από το Μοναστηράκι Ακτίου-Βόνιτσας υποδέχτηκε μέσα σε ένα κλίμα χαράς και συγκίνησης κλιμάκιο του Δήμου Ακτίου- Βόνιτσας με επικεφαλής τον Δήμαρχο Γιώργο Αποστολάκη, την Αντιδήμαρχο Παναγιώτα Πανταζή, τον δημοτικό Σύμβουλο Γιάννη Κουνέλη και τον πρόεδρο του Μοναστηρακίου Δημήτριο Τραυλοστάθη.

 Πλήθος κόσμου και όλα τα κανάλια ήταν στο Ελευθέριος Βενιζέλος όπου περίμεναν την παραολυμπιακή αποστολή αναμεσά στους και ο Διονύσιος Χόρτης  Βόνιτσα νέα που πήραμε τις φωτό και το βίντεο που σας παρουσιάζουμε .

Πηγή: katounanews.blogspot.gr

Το νομοσχέδιο «είναι μακριά από τα συμφέροντα των φτωχομεσαίων ψαράδων των δύο χωρών, εξυπηρετεί τα σχέδια και τα κέρδη των μεγάλων επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στο χώρο των ιχθυοκαλλιεργειών». Τα παραπάνω τόνισε ο ειδικός αγορητής του ΚΚΕ, Νίκος Μωραΐτης, αναφερόμενος στην Κύρωση του Μνημονίου Κατανόησης μεταξύ Ελλάδας και Αιγύπτου «για συνεργασία στον τομέα της αλιείας και της υδατοκαλλιέργειας», από την Ολομέλεια της Βουλής.

Πρόσθεσε ότι το Μνημόνιο Κατανόησης εξυπηρετεί τους σχεδιασμούς της άρχουσας τάξης Ελλάδας και Αιγύπτου. «Είναι αυτοί που θα λυμαίνονται το θαλάσσιο πλούτο των δύο χωρών μεγαλώνοντας τα κέρδη τους και πολλές φορές θα οδηγούν στην καταστροφή το θαλάσσιο περιβάλλον, τα οικοσυστήματα», ανέφερε.

Με το άρθρο 2 του νομοσχεδίου ενθαρρύνονται ιδιωτικές επενδύσεις στο χώρο με συνοπτικές διαδικασίες, ενώ το άρθρο 5 διασφαλίζει την εφαρμογή της Κοινής Αλιευτικής Πολιτικής της ΕΕ.

«Για την ΕΕ των μονοπωλίων και τις αστικές κυβερνήσεις ‘’βιώσιμη’’ και ‘’επιτυχημένη’’ αλιεία είναι αυτή που ασκείται από μεγάλες καπιταλιστικές επιχειρήσεις», σημείωσε ο βουλευτής του ΚΚΕ. Συμπλήρωσε πως αυτού του είδους οι συμφωνίες βαθαίνουν την εκμετάλλευση των εργαζομένων στις ιχθυοκαλλιέργειες, ενώ στηλίτευσε το γεγονός ότι οι αλιεργάτες που κάνουν βαριά χειρονακτική συμφωνία είναι ασφαλισμένοι στον ΟΓΑ και όχι στο ΙΚΑ. Επίσης αναφέρθηκε στις καταστροφικές συνέπειες που είχε για τους φτωχομεσαίους ψαράδες η εφαρμογή των αποφάσεων της ΕΕ.

Ο Ν. Μωραΐτης ανέφερε πως το ΚΚΕ καταψηφίζει το Μνημόνιο Κατανόησης, ενώ συμφωνεί με τις τροπολογίες για τις σταβλικές εγκαταστάσεις και για την αποζημίωση αγροτών της Ρόδου από τις ζημιές που προκαλούν τα ελάφια. 

 

 

 

Τουλάχιστον μέχρι το τέλος του έτους εξετάζει η ΔΕΗ το ενδεχόμενο να δοθεί παράταση για τη ρύθμιση των 36 δόσεων χωρίς προκαταβολή, προκειμένου να εξοφληθούν οι ληξιπρόθεσμοι λογαριασμοί ηλεκτρισμού, σύμφωνα με πηγές της εφημερίδας Ημερησία.
Κανονικά το  πρόγραμμα διακανονισμού των οφειλών λήγει στις 30 Σεπτεμβρίου και από τα στοιχεία που έχουν ανακοινωθεί μέχρι σήμερα, προκύπτει ότι κατά τη διάρκειά του ρυθμίστηκαν χρέη της τάξης του 1 δισ. ευρώ.
Όπως σημειώνει η εφημερίδα, στη ΔΕΗ πραγματοποιούνται αλλεπάλληλες συσκέψεις για α αποφασιστεί το μοντέλο των διακανονισμών που θα εφαρμοστεί μετά το τέλος του μήνα. Κεντρικός στόχος παραμένει τόσο η ανάσχεση του ρυθμού αύξησης των ληξιπρόθεσμων οφειλών όσο και η είσπραξη όσο το δυνατόν περισσότερων από τα οφειλόμενα, λόγω του σοβαρού προβλήματος ρευστότητας που αντιμετωπίζει η ΔΕΗ.
Ανάμεσα στα σενάρια που εξετάζονται είναι και η πρόταση όσοι ενταχθούν σε πρόγραμμα μετά τις 30 Σεπτεμβρίου, να πρέπει να προκαταβάλουν το 5% της οφειλής και το υπόλοιπο να το αποπληρώσουν σε 18 ως 36 δόσεις, με βασικό κριτήριο το ύψος της δόσης να μην ξεπερνά το 30% του μέσου μηνιαίου λογαριασμού.
Το πρόγραμμα που ισχύει σήμερα ξεκίνησε την 1η Απριλίου με προθεσμία λήξης το τέλος Ιουλίου, οπότε και παρατάθηκε για ακόμα δύο μήνες ως τις 30 Σεπτεμβρίου. Αν δεν ανανεωθεί, τότε από 1ης Οκτωβρίου θα επανέλθει το παλαιό μοντέλο με την προκαταβολή του 30% του χρέους και την εξόφληση του υπολοίπου σε 8 δόσεις.

Πηγή: protothema.gr