Τα παιδιά της «Μέριμνας» στόλισαν το χριστουγεννιάτικο δένδρο του Περιφερειακού Συμβουλίου
Με χαρούμενες φωνές γέμισε σήμερα το πρωί η έδρα της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, καθώς παιδιά και εργαζόμενοι του Θεραπευτικού Παιδαγωγικού Κέντρου Πατρών Ατόμων με Νοητική Υστέρηση «Η Μέριμνα» στόλισαν το χριστουγεννιάτικο δένδρο της αίθουσας του Περιφερειακού Συμβουλίου Δυτικής Ελλάδας.
Τα παιδιά και τους φροντιστές τους υποδέχτηκαν ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας, Απόστολος Κατσιφάρας, η Πρόεδρος του ΠεριφερειακούΣυμβουλίου, Τασία Τογιοπούλου, ο Βοηθός Περιφερειάρχη σε θέματα Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, Αντώνης Χαροκόπος, και η Εκτελεστική Γραμματέας ΠΔΕ, Διονυσία Μαράτου, και όλοι μαζί τοποθέτησαν τα στολίδια και τα λαμπάκια στο δένδρο στον προθάλαμο της αίθουσας του Περιφερειακού Συμβουλίου, και αντάλλαξαν ευχές.
Μάλιστα, τα παιδιά ζήτησαν από τον Περιφερειάρχη και την Πρόεδρο να μπουν και να δουν την αίθουσα που συνεδριάζει το Σώμα, και βέβαια αυτοί δεν τους χάλασαν το χατίρι και έκαναν έναν «χριστουγεννιάτικο» Περιφερειακό Συμβούλιο, πριν την τακτική συνεδρίαση που είναι προγραμματισμένη για σήμερα στις 3:00 μ.μ.
Απευθυνόμενος στα παιδιά ο κ.Κατσιφάρας ανέφερε: «Είμαστε κοντά σε αυτούς που έχουν πραγματική ανάγκη και στους πιο ευάλωτους, με πράξεις και όχι μόνο λόγια. Εντάξαμε στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα “Δυτική Ελλάδα 2014-2020” με προϋπολογισμό 2.436.075 ευρώ, την ανέγερση νέου διώροφου κτιρίου με υπόγειο της «”Μέριμνας”, για Κέντρο Διημέρευσης – Ημερήσιας Φροντίδας Ατόμων με νοητική υστέρηση δυναμικότητας 45. Συνολικά, στο ΠΕΠ Δυτικής Ελλάδας εντάξαμε την κατασκευή τριών Δομών Κοινωνικής Πρόνοιας, συνολικού προϋπολογισμού πάνω από πέντε (5) εκατ. ευρώ. Και δε σταματάμε εδώ. Συνεχίζουμε να διεκδικούμε ακόμη περισσότερα», και κατέληξε: «Αγαπητοί “σύμβουλοι-παιδιά” και του χρόνου να το ξαναστολίσουμε».
Η σύντομη γιορτή έληξε με τα παιδιά της «Μέριμνας» να τραγουδούν τα χριστουγεννιάτικα κάλαντα και τραγούδια, ενώ δεν έλειψε και το κέρασμα εκ μέρους της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας με πατροπαράδοτα μελομακάρονα και κουρουμπιέδες, και αναψυκτικό.
Σε πλήρη λειτουργία η πρωτοποριακή τηλεματική παρακολούθηση στην Π.Ε. Αιτωλ/νίας
Χθες 13/12/2016 μπήκε σε λειτουργία το πρωτοποριακό σύστημα παρακολούθησης των μηχανημάτων και των οχημάτων της Περιφερειακής Ενότητας Αιτωλοακαρνανίας.
Αρχικώς ολοκληρώθηκε η προμήθεια του έργου «ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΗΛΕΜΑΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ ΣΤΟΛΟΥ ΜΗΧΑΝΗΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΤΗΣ Π.Ε. ΑΙΤΩΛ/ΝΙΑΣ» προϋπολογισμού 11.832,60, το οποίο θα βαρύνει τον προϋπολογισμό, της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, του οικονομικού έτους 2016. Πρόκειται για την εγκατάσταση συστήματος τηλεματικής παρακολούθησης, στόλου 9 μηχανημάτων έργων και 6 οχημάτων (φορτηγών & ημιφορτηγών) του μηχανικού εξοπλισμού της Δ/νσης Τεχνικών Έργων της Π.Ε. Αιτωλοακαρνανίας, με δυνατότητα επέκτασης του πλήθους τους. Πραγματοποιήθηκε ενημέρωση, παρουσίαση και εκπαίδευση των χειριστών του λογισμικού του συστήματος και το έργο παραλήφθηκε οριστικά, από τα ορισθέντα μέλη της Επιτροπής Παραλαβής και Ελέγχου. Έτσι το σύστημα ετέθη σε πλήρη λειτουργία. Το σύστημα βασίζεται σε μια ηλεκτρονική συσκευή που εγκαθίσταται σε οποιοδήποτε τύπο οχήματος/μηχανήματος, η οποία διαθέτει ενσωματωμένο δέκτη GPS. Μέσω του GPS γίνεται δορυφορικός εντοπισμός της πραγματικής θέσης του οχήματος/ μηχανήματος και διαμέσου GPRS τηλεπικοινωνίας, μεταφέρει σε ηλεκτρονικό υπολογιστή (server) τη θέση, τη ταχύτητα, την κατάσταση κίνησης, στοιχεία από αισθητήρες, κ.ά. πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο και ανά τακτά χρονικά διαστήματα. Τα στοιχεία αυτά μπορούν να είναι διαθέσιμα σε οποιαδήποτε στιγμή μέσω internet, εισάγοντας τους προσωπικούς κωδικούς πρόσβασης που παραχωρήθηκαν.
Tο σύστημα αποτελείται από:
- Συσκευές GPS/GPRS/GSM οι οποίες τοποθετήθηκαν σε κρυφό σημείο κάθε οχήματος/ μηχανήματος.
- Κατάλληλους αισθητήρες για τον έλεγχο κατανάλωσης καυσίμου, τόσο των οχημάτων όσο και των μηχανημάτων.
- Εντοπισμό και παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο.
- Γεωγραφικούς χάρτες της Google.
- Το σύστημα αισθητήρων.
- Τις ειδικές εφαρμογές.
- Την δρομολόγηση.
- Την διαδρομή και στάση.
- Το ιστορικό και όλες τις απαιτούμενες αναφορές πληροφοριών.
Οι πληροφορίες που παρέχει είναι:
- Ο άμεσος εντοπισμός της γεωγραφικής θέσης των οχημάτων/μηχανημάτων σε πραγματικό χρόνο (realtime) μέσω GPS, όπου και αν βρίσκονται, οποιαδήποτε στιγμή και απεικόνισή τους σε ψηφιακούς χάρτες ακριβείας.
- Η συνεχής παρακολούθηση της διαδρομής που διανύει το όχημα/μηχάνημα σε πραγματικό χρόνο, καθώς επίσης και πληροφοριών όπως καταγραφής στάσεων, εκκίνησης, ταχύτητας κ.τ.λ.
- Η σήμανση και οργάνωση των σημείων προορισμών.
- Η επικοινωνία με οδηγό.
- Η παρακολούθηση λειτουργίας αισθητήρων (π.χ. άνοιγμα-κλείσιμο κινητήρα κ.λ.π.).
- Η μέτρηση των λίτρων στο ντεπόζιτο και αυτόματη αποστολή στην εταιρία (Έλεγχος κατανάλωσης καυσίμων).
- Ο έλεγχος του στόλου μέσω Internet.
- Οι χαρτογραφικές πληροφορίες βάσει ζήτησης και ιστορικού.
Ακόμη τα στατιστικά και οι αναφορές που παρέχει το σύστημα είναι:
- Αναφορές ανά οδηγό και ανά όχημα/μηχάνημα.
- Τήρηση ιστορικού διαδρομών.
- Πλήρης καταγραφή δρομολογίων και πληροφοριών που ενδιαφέρουν, από μια ώρα, έως ένα χρόνο πριν, σε ακριβή ημερομηνία, ώρα και γεωγραφική τοποθεσία.
- Χρονική καταγραφή των στάσεων, της γεωγραφικής θέσης και της διάρκειας τους.
- Καταγραφή εκκίνησης και διακοπής λειτουργίας της μηχανής.
- Καταγραφή ειδικών παραμέτρων ανάλογα την εφαρμογή.
- Καταγραφή και έλεγχος κατανάλωσης καυσίμων.
- Αναφορά κινήσεων καυσίμων ανά χιλιόμετρο.
- Αναφορές ανοίγματος και κλεισίματος της τάπας βενζίνης.
Η Αντιπεριφερειάρχης Π.Ε. Αιτωλοακαρνανίας, κ. Χριστίνα Σταρακά, δήλωσε σχετικά: «Μέλημα του Περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδας κ. Απόστολου Κατσιφάρα κι όλων εμάς, είναι η βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών στους πολίτες της Αιτωλοακαρνανίας και η διάθεση κάθε διαθέσιμου ευρώ με σωφροσύνη. Εντάξαμε στον προϋπολογισμό της Περιφέρειας ένα σπουδαίο σύστημα με πρωτοποριακή τεχνολογία που θα μας αποφέρει αύξηση της ασφάλειας και της αξιοπιστίας των δρομολογίων του στόλου, μείωση των λειτουργικών εξόδων, εκλογίκευση των υπερωριών, αποφυγή απώλειας καυσίμων, μεγαλύτερη ασφάλεια οδηγού, επιβατών και οχήματος, άμεσο εντοπισμό κάθε οχήματος σε περίπτωση κλοπής και συγκέντρωση σημαντικών πληροφοριών που ουσιαστικά επιτρέπουν την σωστή λήψη αποφάσεων. Το μέλλον ανήκει σε τέτοιες επενδύσεις και τέτοιο τρόπο λειτουργίας των θεσμών».
Τα μέτρα της Τροχαίας σε όλη τη διάρκεια των Χριστουγέννων
Η Ελληνική Αστυνομία, ενόψει της εορταστικής περιόδου των Χριστουγέννων, της Πρωτοχρονιάς και των Θεοφανείων, έχει εκπονήσει ένα ολοκληρωμένο σχέδιο δράσεων για την εφαρμογή αυξημένων μέτρων οδικής ασφάλειας, σε όλη την επικράτεια.
Ο σχεδιασμός των μέτρων εντάσσεται στο πλαίσιο ειδικότερων εντολών και κατευθύνσεων για αυξημένη παρουσία και δραστηριοποίηση των Υπηρεσιών Τροχαίας, ώστε να συμβάλλουν στη διαμόρφωση συνθηκών ομαλής και ασφαλούς οδικής κυκλοφορίας και μετακίνησης των πολιτών, καθώς επίσης και στην πρόληψη των τροχαίων ατυχημάτων.
Τα μέτρα αναπτύσσονται σταδιακά και τη φετινή περίοδο των εορτών και θα κλιμακωθούν - κορυφωθούν τις ημέρες μαζικής εξόδου - εισόδου των οχημάτων, από και προς τα μεγάλα αστικά κέντρα.
Ο σχεδιασμός πραγματοποιήθηκε με μέριμνα της Διεύθυνσης Τροχαίας του Αρχηγείου της Ελληνικής Αστυνομίας και περιλαμβάνει τις βασικές κατευθύνσεις για την ανάπτυξη των μέτρων σε όλο το οδικό δίκτυο της χώρας, καθώς και τις επιμέρους παρεμβάσεις, με βάση τα τοπικά προβλήματα και τις ιδιαίτερες κυκλοφοριακές συνθήκες που επικρατούν, ανά ευρύτερη περιοχή ή περιφέρεια.
Παράλληλα, ο σχεδιασμός προβλέπει τη διάθεση των αναγκαίων πόρων για την υλοποίηση των μέτρων, καθώς και τον απαιτούμενο συντονισμό και εποπτεία των εμπλεκομένων Υπηρεσιών, προκειμένου να επιτευχθούν τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα.
Συγκεκριμένα, θα διατεθεί σταδιακά το σύνολο του διαθέσιμου προσωπικού της Τροχαίας, με ενίσχυση και από άλλες Υπηρεσίες. Επιπλέον θα διατεθεί μεγάλος αριθμός περιπολικών και μοτοσικλετών, καθώς και συμβατικών οχημάτων με τον ανάλογο εξοπλισμό (ραντάρ ταχύτητας, αλκοολόμετρα κ.λπ.).
Τα μέτρα οδικής ασφάλειας στοχεύουν στην προληπτική και αποτρεπτική παρουσία, αλλά και στη διενέργεια τροχονομικών ελέγχων και ελέγχου μέθης (αλκοτέστ) για την αντιμετώπιση των «επικινδύνων» παραβάσεων, που αποτελούν τις βασικότερες αιτίες, κυρίως των θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων (όπως υπερβολική ταχύτητα, οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, αντικανονικό προσπέρασμα, χρήση κινητών τηλεφώνων, παραβίαση διαχωριστικών λωρίδων κ.λπ.).
Τα κεντρικά σημεία του σχεδιασμού περιλαμβάνουν:
- Αυξημένη τροχονομική αστυνόμευση του οδικού δικτύου σε τομείς ανά 20-30 χιλιόμετρα, με βάση τις ιδιαίτερες κυκλοφοριακές συνθήκες κάθε περιοχής.
- Ενισχυμένη αστυνομική παρουσία και αστυνόμευση των σημείων του οδικού δικτύου, όπου σημειώνονται συχνά τροχαία ατυχήματα.
- Ρύθμιση της κυκλοφορίας με πεζούς τροχονόμους, σε βασικές διασταυρώσεις, για την αποφυγή κυκλοφοριακών συμφορήσεων.
- Αυξημένα μέτρα τροχαίας στις εισόδους-εξόδους των μεγάλων αστικών κέντρων, όπου παρατηρείται μεγάλη κίνηση οχημάτων.
- Αυξημένα μέτρα τροχαίας σε χώρους όπου παρατηρείται μαζική διακίνηση επιβατών (αεροδρόμια, λιμάνια, σταθμοί κ.λπ.).
- Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις και αυξημένα μέτρα Τροχαίας, σε περιοχές που θα πραγματοποιηθούν εορταστικές εκδηλώσεις.
- Παρουσία τροχονόμων στους Σταθμούς Διοδίων της χώρας για τη διευκόλυνση της κυκλοφορίας, την ενημέρωση και την παροχή συμβουλών στους οδηγούς και τους συνεπιβάτες.
- Ενημέρωση των πολιτών σε περιπτώσεις κυκλοφοριακών ή άλλων προβλημάτων.
- Διενέργεια ειδικών και γενικών ελέγχων από συνεργεία της Τροχαίας, ιδιαίτερα για τη βεβαίωση παραβάσεων που ευθύνονται για την πρόκληση σοβαρών τροχαίων ατυχημάτων.
- Αυξημένη επιχειρησιακή ετοιμότητα καθ’ όλη τη διάρκεια των μέτρων, τόσο του ανθρώπινου δυναμικού, όσο και των αντίστοιχων πόρων των Υπηρεσιών Τροχαίας της Ελληνικής Αστυνομίας, με διάθεση περιπολικών, μοτοσικλετών και συμβατικών οχημάτων, για την αποτελεσματική αστυνόμευση του οδικού δικτύου της χώρας.
- Συνεργασία και συντονισμό με όλους τους συναρμόδιους τοπικούς Φορείς για την αντιμετώπιση έκτακτων περιστατικών, εξαιτίας καιρικών φαινομένων σε όλη τη χώρα (χιονοπτώσεις, κατολισθήσεις, πλημμύρες, παγετοί κ.λπ.)
- Η Ελληνική Αστυνομία, με αφορμή την επικείμενη εορταστική περίοδο, υπενθυμίζει και πάλι σε όλους τους οδηγούς και τους χρήστες του οδικού δικτύου ότι, η οδική ασφάλεια είναι υπόθεση όλων μας.
Στο πλαίσιο αυτό συνιστά στους πολίτες:
- Πριν ταξιδέψουν να κάνουν τεχνικό έλεγχο στο όχημά τους και να ενημερώνονται για την κατάσταση του οδικού δικτύου και τις καιρικές συνθήκες.
- Να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί κατά την οδήγηση και να τηρούν τους κανόνες του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.
- Να σέβονται τις οδικές σημάνσεις και να συμμορφώνονται στις υποδείξεις των τροχονόμων.
- Να μην χρησιμοποιούν κατά την οδήγηση κινητά τηλέφωνα ή άλλες συσκευές που αποσπούν την προσοχή τους.
- Να μην καταναλώνουν οινοπνευματώδη ποτά, εφόσον πρόκειται να οδηγήσουν.
- Να προστατεύουν τα παιδιά που επιβαίνουν στο όχημα, κάνοντας χρήση των παιδικών καθισμάτων.
- Να «φορούν» απαραίτητα τις ζώνες ασφαλείας, όπως και τα κράνη στις μοτοσικλέτες.
- Να χρησιμοποιούν αντιολισθητικές αλυσίδες, όπου υπάρχουν ειδικές συνθήκες κυκλοφορίας (παγετός κ.λπ.).
- Να μην υπερεκτιμούν τις οδηγικές τους ικανότητες και τις τεχνικές δυνατότητες των οχημάτων τους.
- Να σέβονται και να προστατεύουν τους συνεπιβάτες και τους συνανθρώπους τους που χρησιμοποιούν το οδικό δίκτυο, οδηγώντας το όχημά τους με υπευθυνότητα και περίσκεψη.
Απαγόρευση κυκλοφορίας φορτηγών στις εθνικές οδούς εν όψει Χριστουγέννων
Για την ασφαλέστερη κίνηση των οχημάτων και τη βελτίωση της οδικής κυκλοφορίας κατά την περίοδο των εορτών των Χριστουγέννων, της Πρωτοχρονιάς και των Θεοφανείων , εκτός των μέτρων διευκόλυνσης της κυκλοφορίας που θα ληφθούν σε τοπικό επίπεδο, θα ισχύσει και απαγόρευση κίνησης φορτηγών αυτοκινήτων ωφελίμου φορτίου άνω του 1,5 τόνου ως κατωτέρω:
Την Παρασκευή 23 Δεκεμβρίου 2016 και την Παρασκευή 30 Δεκεμβρίου 2016 για το ρεύμα εξόδου και από ώρα 16:00 έως 21:00 θα ισχύσουν οι απαγορεύσεις :
- Στη Νέα Εθνική Οδό (Ν.Ε.Ο.) και στην Παλιά Εθνική Οδό (Π.Ε.Ο.) Αθηνών – Κορίνθου – Πατρών, από τα Διόδια Ελευσίνας μέχρι τα Διόδια Ρίου.
- Στη Ν.Ε.Ο. Αθηνών – Θεσσαλονίκης, από τον κόμβο Αγ. Στεφάνου (Κρυονέρι) μέχρι τη διασταύρωση του Μπράλου, από τον κόμβο Λαμίας μέχρι τον κόμβο Ραχών Φθιώτιδας και από τη Λάρισα (Χ.Θ. 365+400) μέχρι την κάτω διάβαση περιοχής Σκοτίνας (Χ.Θ. 410+000).
- Στην Εθνική Οδό Θεσσαλονίκης – Ν. Μουδανιών, από την αερογέφυρα Θέρμης μέχρι το 34ο χλμ.
- Στην Εθνική Οδό Σχηματαρίου – Χαλκίδας, από τη διασταύρωσή της με τη Ν.Ε.Ο. Αθηνών – Θεσσαλονίκης μέχρι την υψηλή γέφυρα Χαλκίδας (Χ.Θ. 12+300).
- Στην Εθνική Οδό Θεσσαλονίκης –Καβάλας από το 11ο χλμ (Χ.Θ. 11+340) έως την μέχρι τη γέφυρα του Στρυμόνα (Χ.Θ. 97+650)
Την Κυριακή 1 Ιανουαρίου 2017 για το ρεύμα εισόδου και από ώρα 15:00 έως 21:00 θα ισχύσουν οι απαγορεύσεις :
- Στη Ν.Ε.Ο. και στην Π.Ε.Ο. Πατρών – Κορίνθου – Αθηνών, από τα Διόδια Ρίου μέχρι τα Διόδια Ελευσίνας.
- Στη Ν.Ε.Ο. Θεσσαλονίκης – Αθηνών, στο ρεύμα προς Αθήνα, από την κάτω διάβαση περιοχής Σκοτίνας (Χ.Θ. 410) μέχρι τη Λάρισα (Χ.Θ. 365+400), από τον κόμβο Ραχών Φθιώτιδας μέχρι τον κόμβο Λαμίας και από τη διασταύρωση του Μπράλου μέχρι τον κόμβο Αγ. Στεφάνου (Κρυονέρι).
- Στην Εθνική Οδό Ν. Μουδανιών – Θεσσαλονίκης, από το 34ο χλμ. μέχρι την αερογέφυρα Θέρμης.
- Στην Εθνική Οδό Χαλκίδας – Σχηματαρίου, από την υψηλή γέφυρα Χαλκίδας (χ.θ. 12+300) μέχρι τη διασταύρωσή της με τη Ν.Ε.Ο. Αθηνών – Θεσσαλονίκης.
- Στην Εθνική Οδό Καβάλας- Θεσσαλονίκης από τη γέφυρα Στρυμόνα μέχρι την διασταύρωση Ρεντίνας.
Εξαιρούνται της απαγόρευσης κυκλοφορίας :
- Τα οχήματα που προσφέρουν οδική βοήθεια (ιδιωτικής και δημόσιας χρήσης), τα φορτηγά αυτοκίνητα των ΕΛ.ΤΑ, τα φορτηγά αυτοκίνητα των εταιρειών διανομής Τύπου, τα φορτηγά αυτοκίνητα που μεταφέρουν ζώντα ζώα, παστεριωμένο γάλα, νωπά ψάρια, κρέας και ευπαθή προϊόντα, εφόσον το ποσοστό του φορτίου των παραπάνω προϊόντων που μεταφέρονται είναι τουλάχιστον το 10% του ωφέλιμου φορτίου.
- Tα φορτηγά οχήματα μεταφοράς νερού (υδροφόρα), όταν αυτά κινούνται για την αντιμετώπιση δασικών πυρκαγιών.
- Τα φορτηγά οχήματα αυτοκίνητα δημοσίας χρήσεως (Φ.Δ.Χ.) και Φ.Ι.Χ. ψυγεία, που μεταφέρουν νωπά οπωροκηπευτικά προϊόντα.
- Τα φορτηγά οχήματα, που μεταφέρουν υποπροϊόντα ζωικής προέλευσης για αδρανοποίηση, εφόσον διαθέτουν σχετική άδεια από τη Διεύθυνση Κτηνιατρικής της οικείας Περιφέρειας και συνοδεύονται από το προβλεπόμενο εμπορικό έγγραφο.
- Τα φορτηγά σιλοφόρα οχήματα δημοσίας χρήσεως (Φ.Δ.Χ.), που μεταφέρουν έτοιμο σκυρόδεμα, στο τμήμα της Π.Ε.Ο. Αθηνών – Πατρών από τα διόδια Ρίου έως το Δρέπανο, στο ρεύμα προς Αθήνα.
- Τα φορτηγά οχήματα των Οργανισμών Κοινής Ωφέλειας (Δ.Ε.Η., Ο.Τ.Ε, Φυσικό Αέριο κ.λπ.) όταν κινούνται για αποκαταστάσεις εκτάκτων βλαβών των δικτύων τους και μόνο εφόσον συνοδεύονται από έγγραφη εντολή του οικείου οργανισμού.
- Τα βυτιοφόρα οχήματα που μεταφέρουν καύσιμα για τον ανεφοδιασμό μέσων πυρόσβεσης, εφόσον αυτό αποδεικνύεται από κατάλληλα έγγραφα ή παραστατικά.
- Τα φορτηγά οχήματα του εθελοντικού Οργανισμού «Το χαμόγελο του Παιδιού».
- Τα φορτηγά οχήματα μεταφοράς εξοπλισμού μουσικών και θεατρικών παραστάσεων, τα φορτηγά οχήματα που χρησιμοποιούνται για την κάλυψη τηλεοπτικών και κινηματογραφικών γεγονότων.
- Τα φορτηγά αυτοκίνητα που μεταφέρουν οξυγόνο για ιατρικούς σκοπούς.
- Τα μηχανήματα έργου της ΔΕΣΕ και τα φορτηγά οχήματα που χρησιμοποιούνται για την αντιμετώπιση έκτακτων περιστατικών, μετά από αίτημα της αρμόδιας υπηρεσίας Πολιτικής Προστασίας και με σχετική απόφαση της κατά τόπον αρμόδιας Διεύθυνσης Τροχαίας.
- Τα φορτηγά οχήματα που μεταφέρουν εμπορεύματα τα οποία προορίζονται για τον εφοδιασμό πλοίων γραμμών εξωτερικού, εφόσον αυτό αποδεικνύεται από κατάλληλα έγγραφα ή παραστατικά (συνήθη εμπορικά και τελωνειακά έγγραφα) στα οποία αναφέρεται το όνομα του πλοίου για το οποίο προορίζονται καθώς και το λιμάνι ελλιμενισμού του.
- Επισημαίνεται ότι η Ελληνική Αστυνομία, με αφορμή την επικείμενη εορταστική περίοδο, έχει προγραμματίσει τη λήψη αυξημένων μέτρων οδικής ασφάλειας στο οδικό δίκτυο όλης της χώρας.
- Επιπλέον, υπενθυμίζει και πάλι σε όλους τους οδηγούς και τους χρήστες του οδικού δικτύου ότι η οδική ασφάλεια είναι υπόθεση όλων μας .
Στο πλαίσιο αυτό συνιστά στους πολίτες:
- Πριν ταξιδέψουν να κάνουν τεχνικό έλεγχο στο όχημά τους και να ενημερώνονται για την κατάσταση του οδικού δικτύου και τις καιρικές συνθήκες.
- Να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί κατά την οδήγηση και να τηρούν τους κανόνες του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.
- Να σέβονται τις οδικές σημάνσεις και να συμμορφώνονται στις υποδείξεις των τροχονόμων.
- Να μην χρησιμοποιούν κατά την οδήγηση κινητά τηλέφωνα ή άλλες συσκευές που αποσπούν την προσοχή τους.
- Να μην καταναλώνουν οινοπνευματώδη ποτά, εφόσον πρόκειται να οδηγήσουν.
- Να προστατεύουν τα παιδιά που επιβαίνουν στο όχημα, κάνοντας χρήση των παιδικών καθισμάτων.
- Να «φορούν» απαραίτητα τις ζώνες ασφαλείας, όπως και τα κράνη στις μοτοσικλέτες.
- Να χρησιμοποιούν αντιολισθητικές αλυσίδες, όπου υπάρχουν ειδικές συνθήκες κυκλοφορίας (παγετός κ.λπ.).
- Να μην υπερεκτιμούν τις οδηγικές τους ικανότητες και τις τεχνικές δυνατότητες των οχημάτων τους.
- Να σέβονται και να προστατεύουν τους συνεπιβάτες και τους συνανθρώπους τους που χρησιμοποιούν το οδικό δίκτυο, οδηγώντας το όχημά τους με υπευθυνότητα και περίσκεψη.
Καταργούν τα τμήματα μισθοδοσίας των Π.Ε. Αιτωλ/νίας και Ηλείας
Την κατάργηση των τμημάτων μισθοδοσίας Ηλείας και Αιτωλοακαρνανίας απαιτεί με επιστολή του το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους από την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας.
Συγκεκριμένα αναφέρει: «Το τμήμα Μισθοδοσίας των Π.Ε. πρέπει να καταργηθεί και η αρμοδιότητα για θέματα Μισθοδοσίας που αφορούν στο προσωπικό των Περιφερειακών Ενοτήτων πρέπει να περιέλθει στο Τμήμα Μισθοδοσίας της Δ/νσης Οικονομικού της Περιφέρειας»
Επίσης στην ίδια επιστολή προτείνει και δεν απαιτεί την ενοποίηση του τμήματος Γραμματείας με το Τμήμα Διοικητικής Μέριμνας και Κίνησης Οχημάτων.
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι με εγκύκλιό του ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Εσωτερικών καλούσε τους Περιφερειάρχες να αποστέλλουν, πριν ακόμα και την έγκρισή τους από το Περιφερειακό Συμβούλιο, τα σχέδια τροποποίησης των ΟΕΥ στο Γενικό Λογιστήριο προκειμένου να προβεί στον έλεγχό τους (σχετική ανάρτηση εδώ)
Το μεγάλο ζητούμενο είναι να δούμε εάν οι Περιφερειακοί Σύμβουλοι υποταχθούν στις υποδείξεις του Γενικού Λογιστηρίου ή θα δώσουν τη μάχη για την διασφάλιση της διοικητικής αυτοτέλειας των οργανισμών τοπικής αυτοδιοίκησης, όπως αυτή ορίζεται από το σύνταγμα.
Σε κάθε περίπτωση η έγκριση του νέου Οργανισμού εξαρτάται αποκλειστικά από αυτούς…
«Να μην εγκριθεί το νέο οργανόγραμμα της Περιφέρειας»
Προς
Το Περιφερειακό Συμβούλιο, τους αρμόδιους αιρετούς και υπηρεσιακούς παράγοντες της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, τους κοινωνικούς, συνδικαλιστικούς και πολιτικούς φορείς, τα ΜΜΕ, τα μέλη του Σ.Υ.Π.Ε.Α.
Το Δ.Σ. του Σ.Υ.Π.Ε.Α. σε συνεδρίαση του, την Τετάρτη 14 Δεκέμβρη 2016, στις 11.00, στο Διοικητήριο, στο Μεσολόγγι, με θέμα το νέο οργανόγραμμα και τη μεταφορά επιπλέον αρμοδιοτήτων στην Π.Δ.Ε., παίρνοντας υπόψη το τελικό σχέδιο οργανογράμματος, την μελέτη οργανωτικού σχήματος και τις γνώμες, προτάσεις και διαμαρτυρίες συναδέλφων, επισημαίνει τα εξής:
- Με βάση τα αναφερόμενα στοιχεία στη μελέτη οργανωτικού σχήματος της Π.Δ.Ε., στο Προεδρικό Διάταγμα 132/2010 οι θέσεις που προβλέπονταν ήταν 1379, ενώ με βάση το προτεινόμενο σχέδιο είναι 1098, σε κραυγαλέα δηλαδή αναντιστοιχία με τις πραγματικές ανάγκες της Π.Δ.Ε. και την πληθώρα νέων αρμοδιοτήτων και αντικειμένων που προστίθενται. Συγκεκριμένα αυτές είναι η μεταφορά αρμοδιοτήτων των ΥΔΕ, νέων προγραμμάτων αγροτικής ανάπτυξης, μεταφοράς μαθητών, νέων προγραμμάτων κοινωνικής προστασίας, πρόνοιας και αλληλεγγύης (Περιφερειακό Παρατηρητήριο Κοινωνικής Ένταξης) και πιθανώς αρμοδιοτήτων της Υγειονομικής Περιφέρειας. Επομένως από 1-1-2017 και με δεδομένο ότι υπηρετούν σήμερα 816 υπάλληλοι (με βάση την προαναφερόμενη μελέτη), οι υπηρεσίες της Π.Δ.Ε. θα κληθούν να ανταποκριθούν στο τεράστιο όγκο νέων αντικειμένων κι αρμοδιοτήτων με 563 άτομα λιγότερα.
- Δεν αποτυπώνονται οι θέσεις εργασίας που είναι απαραίτητες για την σωστή λειτουργία κάθε τμήματος και διεύθυνσης, ούτε υπάρχει ο σχεδιασμός για την στελέχωση τους την 1-1-2017 από το υπάρχον προσωπικό, με αποτέλεσμα να συνεχιστεί η άνιση κατανομή των υπαλλήλων στα τμήματα και τις διευθύνσεις.
- Το νέο προτεινόμενο σχέδιο οδηγεί ουσιαστικά στην πλήρη κατάργηση των οικονομικών υπηρεσιών των Περιφερειακών Ενοτήτων Αιτωλοακαρνανίας και Ηλείας, η οποία εφόσον πραγματοποιηθεί, θα έχει πολλαπλές αρνητικές συνέπειες. Η μεταφορά στην έδρα των αρμοδιοτήτων των τριών καταργούμενων ΥΔΕ Αιτωλοακαρνανίας, Αχαΐας και Ηλείας, πέραν της εκφρασμένης αντίθεσης μας για το γεγονός ότι ο διοικητικά υφιστάμενος θα ελέγχει την προϊσταμένη αρχή, θα έπρεπε να επιφέρει αύξηση και ενίσχυση των αρμοδιοτήτων των οικονομικών τμημάτων στις περιφερειακές ενότητες και όχι την κατάργηση τους. Σε καμιά περίπτωση δε, δεν πρέπει να επιφέρει «αυθαίρετες» μετακινήσεις προσωπικού ούτε τώρα ούτε και στο μέλλον.
- Πρέπει να δίνεται η δυνατότητα στους υπαλλήλους όλων των κλάδων και των κατηγοριών να κρίνονται σε θέσεις ευθύνης με βάση τα προσόντα, την εξειδίκευση και την εμπειρία τους, χωρίς εξαιρέσεις.
- Στο οργανόγραμμα θα πρέπει τέλος να αποτυπώνονται όλες ανεξαιρέτως οι δραστηριότητες των υπαλλήλων της Π.Δ.Ε. και να υπάρχει η προοπτική της βελτίωσης των παρεχόμενων υπηρεσιών μέσω της στελέχωσης με το αναγκαίο μόνιμο προσωπικό με πλήρη δικαιώματα κι όχι με ελαστικές σχέσεις εργασίας.
Το Δ.Σ. του Σ.Υ.Π.Ε.Α. θα κάνει όλες τις απαραίτητες ενέργειες ώστε να γίνουν γνωστές οι θέσεις και προτάσεις αυτές και καλεί το Περιφερειακό Συμβούλιο να μην εγκρίνει το προτεινόμενο οργανόγραμμα.
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ
Για το Δ.Σ.
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ: Κώστας Βέλλιος
Ο Γ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ:Μίλτος Λιάπης
Στάση εργασίας αύριο στον ΟΑΕΔ
H Ομοσπονδία Εργαζομένων του ΟΑΕΔ αποφάσισε να προχωρήσει σε στάση εργασίας αύριο, Πέμπτη, από τις 11:30 το πρωί έως την λήξη της βάρδιας. Κι αυτό, όπως σημειώνουν, γιατί παρατηρείται «εδώ και μήνες δυσλειτουργία των ακριβοπληρωμένων πληροφοριακών συστημάτων του ΟΑΕΔ».
Εκτός από την στάση εργασίας, οι εργαζόμενοι προγραμματίζουν και συγκέντρωση διαμαρτυρίας στις 12 το μεσημέρι έξω από το υπουργείο Εργασίας, στην Σταδίου 29. Οι εργαζόμενοι κάνουν λόγο για «χαμένες εργατοώρες, εκνευρισμό, καθυστέρηση στην έκδοση αποφάσεων, απαξίωση του Οργανισμού, αναποτελεσματικότητα και επαναληπτικότητα». Τονίζουν, επίσης, ότι οι ίδιοι, «δεν φέρουν καμία ευθύνη για τυχόν καθυστερήσεις στις πληρωμές ανέργων δικαιούχων, καθώς και την όποια ταλαιπωρία υφίστανται καθημερινά άνεργοι και εργοδότες που συναλλάσσονται με τον Οργανισμό». Αναρωτιούνται, μάλιστα, πώς γίνεται «στην εποχή της πληροφορικής, ακριβοπληρωμένα ΟΠΣ, αντί να λύνουν προβλήματα, να τα δημιουργούν».
Όπως επισημαίνεται από την Ομοσπονδία «η παράταση των συμβάσεων με τις εταιρίες που διαχειρίζονται τα ΟΠΣ, δεν λύνει το πρόβλημα. Έχει αποδειχθεί ότι η σύμπραξη ιδιωτών με το δημόσιο, μόνο προβλήματα δημιουργεί». Μάλιστα, πραγματοποιούν ειδική αναφορά και στο ζήτημα καθαριότητας του Οργανισμού, που επίσης είναι προβληματικό. «Η ελαχιστοποίηση του κόστους δημιουργεί εργαζόμενους – σκλάβους και υπηρεσίες αδύνατον να καθαριστούν αξιοπρεπώς» αναφέρουν χαρακτηριστικά.
Αξίζει να σημειωθεί, τέλος, πως οι εργαζόμενοι είχαν προειδοποιήσει προ ημερών για τα προβλήματα που έχουν παρουσιαστεί και τώρα, λόγω της προχθεσινής νέας υπερφόρτωσης του συστήματος, που ταλαιπώρησε ξανά για ώρες αρκετούς πολίτες – ανέργους, αποφάσισαν να αντιδράσουν δυναμικά. Χθες, μάλιστα, πραγματοποιήθηκε συμβολική κατάληψη στα γραφεία του ΟΑΕΔ – ΚΠΑ2 Αθήνας, από εκπροσώπους της Ομοσπονδίας, σε ένδειξη διαμαρτυρίας για τα συνεχιζόμενα προβλήματα του ΟΠΣ.
Πηγή: aftodioikisi.gr
Σύσκεψη του Περιφερειάρχη με δημάρχους
Μια μεγάλη ευκαιρία που έχουν στα «χέρια» τους Περιφέρεια και Δήμοι, ώστε να κάνουν σημαντικά έργα αποκατάστασης σε υποδομές που έχουν υποστεί σοβαρές ζημιές έπειτα από τα επαναλαμβανόμενα ακραία καιρικά και κατολισθητικά φαινόμενα, χαρακτήρισε ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας Απόστολος Κατσιφάρας τη νέα Ειδική Συλλογική Απόφαση (ΣΑΕΠ 801) σε σύσκεψη που έγινε σήμερα στην Περιφέρεια.
Στη σύσκεψη συμμετείχαν οι Δήμαρχοι των περιοχών που έχουν κηρυχθεί σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης και συγκεκριμένα των Δήμων Ναυπακτίας, Ι.Π. Μεσολογγίου, Ανδραβίδας – Κυλλήνης, Πύργου, Ήλιδας, Πηνειού, Ανδρίτσαινας – Κρεστένων.
Στόχος αυτής της συνάντησης ήταν ο καλύτερος δυνατός συντονισμός και η επίλυση τυχόν ερωτημάτων, για την σύνταξη του σχετικού φακέλου και κατάθεση των προτάσεων από τους Δήμους, ώστε να ενταχθούν στη νέα ΣΑΕΠ του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων.
«Η συγκεκριμένη ειδική συλλογική απόφαση, συνιστά μια σημαντική πολιτική κατάκτηση και πρέπει να την αξιοποιήσουμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο» σημείωσε ο Περιφερειάρχης Απ. Κατσιφάρας, προσθέτοντας πως «δίνουμε ο ένας στον άλλον ένα χέρι πολιτικής και αυτοδιοικητικής αλληλεγγύης. Είμαστε εδώ για να σας βοηθήσουμε να γίνουν τα έργα που χρειάζονται για την πολιτική προστασία των περιοχών που έχουν πληγεί, για να αποκατασταθούν οι ζημιές και να προστατευθούν οι κάτοικοι».
Να υπενθυμίσουμε πως είχε σταλεί σχετική πρόσκληση μαζί με έντυπο οδηγιών και προσχέδιο Τεχνικού Δελτίου Έργου Φυσικών Καταστροφών, από την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας προς τους Δήμους που έχουν πληγεί, από τα τέλη Νοεμβρίου και καταληκτική ημερομηνία κατάθεσης των προτάσεων είναι η Παρασκευή 16 Δεκεμβρίου.
Αμέσως μετά οι προτάσεις θα προωθηθούν για ένταξη στην παραπάνω ειδική συλλογική απόφαση χρηματοδότησης έργων από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.
Στη σύσκεψη παρέστησαν οι Αντιπεριφερειάρχες Π.Ε. Αιτωλοακαρνανίας Χριστίνα Σταρακά, Π.Ε. Ηλείας Γιώργος Γεωργιόπουλος, Περιφερειακής Ανάπτυξης και Επιχειρηματικότητας Κώστας Καρπέτας, Περιφερειακού Συντονισμού και Διοίκησης Δημήτρης Δριβίλας, Αγροτικής Ανάπτυξης Κώστας Μητρόπουλος, Υποδομών και Δικτύων Γιάννης Λύτρας, Ενέργειας και Περιβάλλοντος Νίκος Μπαλαμπάνης, οι Δήμαρχοι Ναυπακτίας Παναγιώτης Λουκόπουλος, Ι.Μ. Μεσολογγίου Νίκος Καραπάνος, Ανδραβίδας-Κυλλήνης Μοράντ Ναμπίλ-Ιωσήφ, Ήλιδας Χρήστος Χριστοδουλόπουλος, Πηνειού Αλέξης Καστρινός, Ανδρίτσαινας –Κρεστένων Διονύσης Μπαλιούκος, η Εκτελεστική Γραμματέας της Περιφέρειας Διονυσία Μαράτου, εκπροσωπώντας τον Δήμαρχο Πύργου ο Αντιδήμαρχος Α. Σκαρτσιάρης, Αντιδήμαρχοι, ο Γενικός Διευθυντής Αναπτυξιακού Προγραμματισμού, Περιβάλλοντος και Υποδομών Δημήτρης Καραβίδας, εκπρόσωποι τεχνικών Υπηρεσιών των Δήμων, στελέχη της Διεύθυνσης Αναπτυξιακού Προγραμματισμού της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας κ.α.
Ως τις 15 Δεκεμβρίου οι αιτήσεις για πρόσληψη στην εκπαίδευση των προσφύγων
Σε συνέχεια του από 9-12-2016 σχετικού Δελτίου Τύπου, από το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων ανακοινώνεται ότι η αριθμ. 210616/Ε2/9-12-2016 υ.α. με θέμα «Συμπλήρωση της υπ’ αριθ. 112158/Ε2/08-07-2016 (ΦΕΚ 2133/τ.Β΄/11-07-2016) υπουργικής απόφασης "Πρόσκληση υποψήφιων εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κλάδων Γενικής Εκπαίδευσης (πλην Μουσικών) για ένταξη στους πίνακες αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών και πρόσληψη ως προσωρινών αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών σχολικού έτους 2016-2017"» δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως (ΦΕΚ 3988/τ. Β΄/13-12-2016, ΑΔΑ: Ω9Δ34653ΠΣ-Σ39).
Σε εκτέλεση της ανωτέρω υ.α., ως καταληκτική ημερομηνία υποβολής των ηλεκτρονικών αιτήσεων για πρόσληψη σε Δομές Υποδοχής για την Εκπαίδευση των Προσφύγων (ΔΥΕΠ) ορίζεται η 15η Δεκεμβρίου 2016, ημέρα Πέμπτη και ώρα 24:00.
Πηγή: dikaiologitika.gr
Αντωνοπούλου: Εντός της εβδομάδας η κοινωφελής για 23.000 ανέργους
Εντός της εβδομάδας θα βγει και το πρόγραμμα κοινωφελούς εργασίας στους Δήμους που απευθύνεται σε μία πολύ ευάλωτη ομάδα, σε αυτούς που είναι μακροχρόνια άνεργοι και απευθύνεται σε 23.000 ανθρώπους, ανακοίνωσε η αναπληρώτρια υπουργός Εργασίας, Ράνια Αντωνοπούλου, μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων «Πρακτορείο 104,9 fm».
Σύμφωνα με το πρόγραμμα είπε η ίδια, όσοι θα προσληφθούν «θα εργάζονται σε δήμους 4 ημέρες την εβδομάδα και την 5η μέρα θα πηγαίνου, για να αναβαθμίζουν τα προσόντα του και τις δεξιοτεχνίες τους, εφόσον το επιθυμούν»
Σχετικά με τα υπόλοιπα προγράμματα απασχόλησης, η κ. Αντωνοπούλου σημείωσε ότι «έχει ήδη ξεκινήσει να τρέχει το πρόγραμμα για ηλικίες 29 έως 49 ετών, που απευθύνεται στον ιδιωτικό τομέα και ενισχύει τις επιχειρήσεις που θέλουν να κάνουν προσλήψεις, δίνοντας κάθε μήνα 386 ευρώ υποστηρικτικά για το μισθολογικό και μη μισθολογικό κόστος».
Η ίδια ανκοίνωσε ότι «έχουμε ήδη νομοθετήσει, ώστε να έχει το δικαίωμα ένας άνεργος να χρησιμοποιήσει το επίδομα ανεργίας του σαν επίδομα εργασίας» και θα έρθει σχετικό πρόγραμμα το επόμενο διάστημα.
Επίσης ανέφερε ότι «υπάρχει το πρόγραμμα για ηλικίες 50 και άνω, το οποίο ακριβώς επειδή είναι η πιο δύσκολη ηλικία χρηματοδοτεί μέχρι και 500 ευρώ για κάθε πρόσληψη ανέργου».
Πηγή: aftodioikisi.gr
Περισσότερα...
Δυτ. Ελλάδα: 30 τροχαία και 5 θανατηφόρα τον Νοέμβριο
Η Γενική Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση Δυτικής Ελλάδας δημοσιεύει συνολικά στοιχεία που αφορούν στα θέματα οδικής ασφάλειας και τροχονομικής αστυνόμευσης που συνέβησαν, κατά τη διάρκεια του μήνα Νοέμβριο του έτους 2016, στην εδαφική αρμοδιότητα των Διευθύνσεων Αστυνομίας Αχαΐας, Ηλείας, Αιτωλίας και Ακαρνανίας. Η δημοσίευση των μηνιαίων στοιχείων συνοδεύεται με στατιστικά – αριθμητικά στοιχεία του αντίστοιχου περσινού μήνα.
Α. Τροχαία ατυχήματα
Στη εδαφική αρμοδιότητα της Γενικής Περιφερειακής Αστυνομικής Διεύθυνσης Δυτικής Ελλάδας σημειώθηκαν 30 τροχαία ατυχήματα έναντι 48 που είχαν συμβεί τον Νοέμβριο του 2015. Ειδικότερα σημειώθηκαν :
• 5 θανατηφόρα ατυχήματα έναντι 4 τον Νοέμβριο του 2015.
• 1 τροχαίο ατύχημα με σοβαρό τραυματισμό ατόμων έναντι 6 τον Νοέμβριο του 2015.
• 24 τροχαία ατυχήματα με ελαφρύ τραυματισμό ατόμων έναντι 38 τον Νοέμβριο του 2015.
Από τα τροχαία δυστυχήματα που συνέβησαν σε αστικές και αγροτικές περιοχές των νομών καταγράφηκαν συνολικά 54 παθόντες έναντι 63 τον Νοέμβριο του 2015:
Ειδικότερα καταγράφηκαν :
• 5 νεκροί έναντι 4 τον Νοέμβριο του 2015.
• 2 σοβαρά τραυματίες έναντι 6 τον Νοέμβριο του 2015.
• 47 ελαφρά τραυματίες έναντι 53 τον Νοέμβριο του 2015.
Τα κυριότερα αίτια των τροχαίων ατυχημάτων - δυστυχημάτων όπως προέκυψε από την αστυνομική τροχονομική έρευνα, ήταν :
• Υπερβολική ταχύτητα
• Κίνηση στο αντίθετο ρεύμα
• Οδήγηση υπό την επήρεια μέθης
• Παραβίαση προτεραιότητας
• Μη τήρηση απόστασης ασφαλείας
• Απόσπαση προσοχής οδηγού
Β. Δράσεις τροχονομικής αστυνόμευσης
Οι Υπηρεσίες Τροχαίας της Περιφερειακής Αστυνομικής Διεύθυνσης Δυτικής Ελλάδας βρίσκονται σε διαρκή ετοιμότητα, εφαρμόζοντας συγκεκριμένο σχεδιασμό, που προβλέπει αυξημένα μέτρα οδικής ασφάλειας και τροχονομικής αστυνόμευσης για την ασφαλή κυκλοφορία των οχημάτων και των πολιτών, καθώς και για την πρόληψη και αποτροπή των ατυχημάτων σε όλο το οδικό της δίκτυο.
Ενδεικτικά το μήνα Νοέμβριο του 2016 συγκροτήθηκαν από τις Υπηρεσίες Τροχαίας 232 συνεργεία αλκοολομέτρησης, ενεργήθηκαν 4953 έλεγχοι διερεύνησης μέθης και διαπιστώθηκαν 195 παραβάσεις.
Επιπλέον, το ίδιο χρονικό διάστημα βεβαιώθηκαν εκτός των άλλων και 2918 επικίνδυνες παραβάσεις.
Ειδικότερα βεβαιώθηκαν :
• 1768 για υπερβολική ταχύτητα
• 172 για μη χρήση κράνους κατά την οδήγηση
• 290 για μη χρήση της ζώνης ασφαλείας κατά την οδήγηση
• 72 για κίνηση στο αντίθετο ρεύμα
• 56 για χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση
• 56 για την παραβίαση προτεραιότητας
• 55 για παραβίαση ερυθρού σηματοδότη
• 241 για αντικανονικό προσπέρασμα
• 7 για μη χρήση παιδικών καθισμάτων
• 87 για Κ.Τ.Ε.Ο.
• 76 για οδήγηση με φθαρμένα ελαστικά
• 38 για επικίνδυνους ελιγμούς κατά την οδήγηση
Γ. Συμβουλές Οδικής Ασφάλειας
Η Ελληνική Αστυνομία ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένη στα θέματα ασφαλούς οδήγησης και οδικής ασφάλειας, με σκοπό να συμβάλλει στη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων υπενθυμίζει σε όλους τους οδηγούς και τους χρήστες του οδικού δικτύου ότι η οδική ασφάλεια είναι υπόθεση όλων μας.
Στο πλαίσιο αυτό οι οδηγοί οφείλουν να εφαρμόζουν τις διατάξεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, να οδηγούν με σύνεση και προσοχή, ανάλογα με τις επικρατούσες καιρικές συνθήκες και την κατάσταση του οδοστρώματος ακολουθώντας πάντα τις υποδείξεις και τις συμβουλές του προσωπικού της Τροχαίας.
Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι οδηγώ με ασφάλεια σημαίνει :
• Μαθαίνω και εφαρμόζω τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.
• Έχω διαρκώς τεταμένη την προσοχή μου στην οδήγηση και στον έλεγχο του οχήματος.
• Όταν οδηγώ δεν έχω καταναλώσει οινοπνευματώδη ποτά.
• Δεν παραβιάζω τα όρια ταχύτητας.
• Φορώ πάντα ζώνη ασφαλείας.
• Τοποθετώ τα παιδιά σε παιδικό κάθισμα, στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου και τους φορώ ζώνη ασφαλείας.
• Σε περίπτωση που οδηγώ ή είμαι συνεπιβάτης σε μοτοσικλέτα φορώ πάντα κράνος.
• Δεν κάνω αντικανονικά προσπεράσματα.
• Δεν παραβιάζω τον κόκκινο σηματοδότη.
• Σταματώ στο STOP και δίνω προτεραιότητα.
• Δεν μιλώ στο κινητό όταν οδηγώ.
• Δίνω προτεραιότητα στους πεζούς.
• Σέβομαι τα σήματα και τις υποδείξεις των τροχονόμων.
Πώς «χτίζεται» το αφορολόγητο
Με στόχο τον περιορισμό της φοροδιαφυγής κυρίως στον τομέα του ΦΠΑ, οι απώλειες του οποίου ανέρχονται ετησίως στα 6,5 δισ. ευρώ, ενεργοποιούνται από τον Ιανουάριο του 2017 οι ηλεκτρονικές συναλλαγές.
Μισθωτοί, συνταξιούχοι και αγρότες προκειμένου να συνεχίσουν να έχουν την έκπτωση φόρου ή διαφορετικά το αφορολόγητο όριο θα πρέπει το νέο έτος να πληρώνουν για τα αγαθά και τις υπηρεσίες με «πλαστικό χρήμα» ή εμβάσματα ή ακόμα και με e-banking. Οι φορολογούμενοι ανάλογα με το ύψος του εισοδήματος θα πρέπει να συγκεντρώνουν και συγκεκριμένο ποσό αποδείξεων. Εφόσον δεν συγκεντρωθεί το απαιτούμενο ποσό θα επιβάλλεται φόρος 22%. Πάντως, ακόμα δεν έχει προσδιοριστεί τι είδους αποδείξεις θα υπολογίζονται.
Ειδικότερα και σύμφωνα με το σχέδιο νόμου:
1. Υποχρεωτικά οι δαπάνες απόκτησης αγαθών και λήψης υπηρεσιών θα γίνονται με ηλεκτρονικά μέσα πληρωμής από το 2017. Διαφορετικά, μισθωτοί, συνταξιούχοι και αγρότες θα χάνουν το αφορολόγητο όριο. Προκειμένου να έχουν την έκπτωση φόρου 1.900 έως 2.100 ευρώ θα πρέπει να συγκεντρώσουν αποδείξεις ανάλογα με το ύψος του εισοδήματός τους ως εξής:
• 10% για εισόδημα έως 10.000 ευρώ.
• 15% για εισόδημα από 10.000,01 έως 30.000 ευρώ.
• 20% για εισόδημα από 30.000,01 και άνω και με ανώτατο όριο αποδείξεων 30.000 ευρώ.
2. Εφόσον οι φορολογούμενοι δεν συγκεντρώσουν το απαιτούμενο ποσό αποδείξεων με ηλεκτρονικά μέσα θα πληρώνουν επιπλέον φόρο. Ο φόρος αυτός θα υπολογίζεται στη διαφορά των απαιτούμενων αποδείξεων και των αποδείξεων που δεν συγκεντρώθηκαν με συντελεστή 22%. Για παράδειγμα, φορολογούμενους με ετήσιο εισόδημα 10.000 ευρώ πρέπει να έχει δαπάνες που έχουν καταβληθεί με ηλεκτρονικά ηλεκτρονικά μέσα πληρωμής ύψους 1.000 ευρώ. Εφόσον συγκεντρώσει 600 ευρώ θα πληρώσει «πέναλτι» για τις αποδείξεις ύψους 400 ευρώ που δεν κατάφερε να μαζέψει 88 ευρώ (400x22%).
3. Στις αποδείξεις που πρέπει να συγκεντρώνεται με «πλαστικό χρήμα» εντάσσονται και οι ιατρικές δαπάνες. Οι μειώσεις φόρου θα συνεχίσουν να ισχύουν εφόσον μόνο έχουν πραγματοποιηθεί με τη χρήση μέσων πληρωμής με κάρτα ή άλλου ηλεκτρονικού μέσου πληρωμής.
4. Μειώνεται από τα 1.500 ευρώ στα 500 ευρώ το ύψος της συνολικής αξίας των φορολογικών στοιχείων που εκδίδονται για την πώληση αγαθών ή την παροχή υπηρεσιών τα οποία θα πρέπει να εξοφλούνται αποκλειστικά με «πλαστικό χρήμα». Σημειώνεται ότι υπήρχαν εισηγήσεις το ποσό με μετρητά να ανέρχεται μέχρι τα 50 ευρώ, οι οποίες απορρίφθηκαν. Πάντως, οι συναλλαγές με μετρητά άνω των 500 ευρώ είναι ελάχιστες.
5. Θεσπίζεται πρόγραμμα δημοσίων κληρώσεων (λοταρία) που θα βασίζεται στις συναλλαγές που έχουν πραγματοποιηθεί με τη χρήση με «πλαστικό χρήμα» για την αγορά αγαθών. Το συνολικό ποσό που θα κληρώνεται θα φθάνει στα 12 εκατ. ευρώ ετησίως.
6. Από τη ρύθμιση εξαιρούνται συγκεκριμένες κατηγορίες πολιτών. Ωστόσο, αυτές θα καθορισθούν με υπουργική απόφαση. Πληροφορίες αναμένουν ότι θα εξαιρεθούν οι κάτοικοι μικρών νησιωτικών περιοχών και οι υπερήλικοι άνω των 75 ετών.
7. Οι δικαιούχοι πληρωμής, οι οποίοι αποδέχονται κάρτες πληρωμών, ενημερώνουν τους καταναλωτές σχετικά με την αποδοχή καρτών και μέσων πληρωμής του συστήματος καρτών πληρωμής, με σαφή τρόπο που δεν επιδέχεται παρερμηνείας. Οι πληροφορίες αυτές πρέπει να αναγράφονται ευκρινώς στην είσοδο του καταστήματος και στο ταμείο. Στους παραβάτες των διατάξεων επιβάλλεται διοικητικό πρόστιμο ύψους 1.000 ευρώ.
8. Παροχή στοιχείων στο υπουργείο Οικονομικών από παρόχους υπηρεσιών πληρωμών, φορείς αποδοχής και εκκαθάρισης συναλλαγών με τη χρήση καρτών πληρωμών (card acquirers), σε περίπτωση που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα.
Πηγή: kathimerini.gr
Ξεκινούν οι αιτήσεις για το πάσο των ΑμεΑ
Ξεκινά στις 19 Δεκεμβρίου 2016 και θα διαρκέσει μέχρι και τις 31 Ιανουαρίου 2017, η διαδικασία υποβολής αιτήσεων των δικαιούχων για να λάβουν ή να ανανεώσουν, την κάρτα δωρεάν μετακίνησης Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες (ΑμεΑ) για την επόμενη χρονιά.
Σύμφωνα με διευκρινιστική εγκύκλιο σχετική με την χορήγηση Δελτίων Μετακίνησης ΑμεΑ για το έτος 2016, που εξέδωσε το υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, επισημαίνεται ότι οι δικαιούχοι είναι οι πολίτες, με ποσοστό αναπηρίας από 67% και άνω, που κατοικούν μόνιμα και νόμιμα στην Ελλάδα.
Σύμφωνα με την εγκύκλιο δικαιούχοι για του Δελτίου Μετακίνησης στα συγκοινωνιακά μέσα είναι:
1) Τα Άτομα με Αναπηρίες Ελληνικής υπηκοότητας, υπήκοοι των Κρατών Μελών της Ε.Ε. καθώς και υπηκόοι των Κρατών Μελών του Ενιαίου Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου (Ε.Ε.Ο.Χ.), υπήκοι των Κρατών εκτός Ε.Ε. που έχουν καταστεί ανίκανοι για εργασία μετά
από εργατικό ατύχημα σε ελληνικό έδαφος, αναγνωρισμένοι πρόσφυγες που διαμένουν μόνιμα στην Ελλάδα. Όλοι οι ανωτέρω πρέπει να κατοικούν μόνιμα και νόμιμα στην Ελλάδα
και να έχουν παθολογοανατο μικό ποσοστό αναπηρίας τουλάχιστον 67%, με τη προϋπόθεση ότι το ετήσιο συνολικό δηλωθέν ατομικό τους εισόδημα δεν είναι μεγαλύτερο των 23.000
(είκοσι τριών χιλιάδων) ΕΥΡΩ ή το ετήσιο συνολικό δηλωθέν οικογενειακό εισόδημα δεν είναι μεγαλύτερο των 29.000 (είκοσι εννέα χιλιάδων) ΕΥΡΩ, (το ετήσιο συνολικό δηλωθέν οικογενειακό εισόδημα των 29.000 ΕΥΡΩ προσαυξάνεται με 5.600 ΕΥΡΩ για κάθε επιπλέον άτομο πέραν του δικαιούχου, που συνοικεί και βαρύνει τον φορολογούμενο, εφόσον
αυτό παρου σιάζει αναπηρία 67% καιάνω), παρέχεται το δικαίωμα δωρεάν μετακίνησης και εφόσον διαμένουν μόνιμα:
α) στην Περιφέρεια Αττικής, με τα αστικά μέσα συγκοινωνίας στην περιοχή αρμοδιότητας του Ο.Α.Σ.Α. (ΟΣΥ Α.Ε. και ΣΤΑΣΥ Α.Ε.)
β) στην Περιφερειακή Ενότητα Θεσσαλονίκης με τα αστικά μέσα συγκοινωνίας του ΟΑΣΘ
γ) και στις λοιπές Περιφερειακές Ενότητες της χώρας, με τα αστικά μέσα συγκοινωνίας της Περιφερειακή τους Ενότητας.
Δικαιολογητικά
- Μεταξύ άλλων οι δικαιούχοι πρέπει να προσκομίσουν προκειμένου να λάβουν το πάσο τους:
- Δελτίο αστυνομικής ταυτότητας ή φωτοαντίγραφο αυτής.
- Υπεύθυνη δήλωση του Ν. 1599/86 περί της ακριβούς διεύθυνσης του τόπου διαμονής.
- Δύο πρόσφατες φωτογραφίες για τη έκδοση νέας κάρτας από τις οποίες η μία να επικολλάται στο Δελτίο και η άλλη να επισυνάπτεται στην αίτηση του δικαιούχου.
- Φωτοαντίγραφο του εκκαθαριστικού σημειώματος της οικείας Οικονομικής Εφορίας.
- Οι δικαιούχοι δελτίου συνοδού, πρέπει να συνυποβάλλουν τρεις ίδιες φωτογραφίες από τις οποίες η μία να επικολλάται στο δελτίο του συνοδού.
Πηγή: aftodioikisi.gr
Αυξήσεις στα ασφάλιστρα των αυτοκινήτων
Ξεκίνησαν οι πρώτες αυξήσεις στα ασφάλιστρα των αυτοκινήτων από συγκεκριμένες εταιρείες. Αν και πρόκειται για μονοψήφιες αυξήσεις που δεν ξεπερνούν το 5%, πρόκειται για σαφή ένδειξη ανακοπής της πτωτικής πορείας που είχαν τα ασφάλιστρα όλα τα τελευταία χρόνια, καθώς η επιδείνωση μιας σειράς δεικτών, δημιουργεί τις προϋποθέσεις για αλλαγή της τιμολογιακής πολιτικής από μεγάλες εταιρείες του κλάδου.
Οι πρώτες κινήσεις αφορούν αυξήσεις σε συγκεκριμένες περιοχές, όπως το λεκανοπέδιο της Αττικής, που παραδοσιακά συγκεντρώνει τις περισσότερες ζημιές, ενώ άλλες εταιρείες προχωρούν σε κατάργηση των εκπτώσεων που έδιναν μέχρι σήμερα σε συγκεκριμένες κατηγορίες πελατών. Την κατά περίπτωση τιμολογιακή πολιτική επιτρέπει η παραμετρική πληροφόρηση που έχουν αναπτύξει οι ασφαλιστικές εταιρείες ανάλογα με το προφίλ των ασφαλισμένων τους, το οποίο αξιολογούν με βάση παραμέτρους όπως ο τόπος διαμονής, το επάγγελμα, η ηλικία, το φύλο, η μάρκα του αυτοκινήτου κ.ά.
Τα ασφάλιστρα του αυτοκινήτου βρίσκονται σε ελεύθερη πτώση τα τελευταία χρόνια, με τη μείωση των τιμών να φτάνει το 40% από το 2010 μέχρι και σήμερα. Ειδικά το 2016 τα ασφάλιστρα μειώθηκαν περαιτέρω έως και 10% σε ό,τι αφορά τη βασική κάλυψη της αστικής ευθύνης και στελέχη της αγοράς προειδοποιούν εδώ και καιρό για την ανάγκη αναστροφής αυτής της τάσης που μπορεί να υπονομεύσει τη φερεγγυότητα του κλάδου. Ολες οι εκτιμήσεις συγκλίνουν ότι το 2017 θα είναι χρονιά που η αγορά θα υποχρεωθεί να αναθεωρήσει τη μέχρι σήμερα πολιτική της, εκτίμηση που στηρίζεται στις πρώτες ενδείξεις επιδείνωσης μιας σειράς δεικτών. Μεταξύ αυτών, η συχνότητα των ζημιών, που σύμφωνα με στοιχεία από τις εταιρείες αυξήθηκε από το 6,5% στο 7,2% το 2016. Η άνοδος του δείκτη συμβαδίζει με την αυξημένη χρήση του αυτοκινήτου που παρατηρείται το τελευταίο διάστημα, μια τάση που προκαλεί ανησυχία στους ειδικούς του κλάδου. Την ίδια στιγμή, ο βασικότερος δείκτης που παρακολουθεί ο κλάδος, ο δείκτης ζημιών, εμφανίζει άνοδο για δύο συνεχή χρόνια, φθάνοντας το 59% το 2015 από το χαμηλό επίπεδο του 47% που ήταν το 2013. Οι ανησυχίες αυτές εντείνονται με αφορμή και τη συρρίκνωση της λειτουργικής κερδοφορίας των εταιρειών το 2015, που υποχώρησε κατά 8,8% στα 332 εκατ. ευρώ και φαίνεται ότι συνεχίζεται και το 2016.
Συνολικά, πάντως, η μείωση των τιμών στα ασφάλιστρα τα τελευταία χρόνια δεν έχει συμβάλει σημαντικά στη μείωση του αριθμού των ανασφάλιστων οχημάτων. Σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία ο ασφαλισμένος στόλος των οχημάτων έχει φτάσει τα 5,6 εκατομμύρια έναντι 5,5 εκατομμυρίων το 2015. Πηγή ανησυχίας για τον κλάδο αποτελεί και η τιμολογιακή πολιτική που θα ασκήσουν μικρότερες εταιρείες και συγκεκριμένα εκείνες που λειτουργούν στη χώρα μας με τη μορφή εταιρειών παροχής υπηρεσιών (ΕΠΥ). Πρόκειται για εταιρείες που έχουν την έδρα τους σε άλλο κράτος εντός ή εκτός Ε.Ε., από το οποίο και εποπτεύονται και λειτουργούν στην Ελλάδα μέσω γραφείου αντιπροσώπευσης. Η επιθετική πολιτική που έχουν ακολουθήσει οι ΕΠΥ τα τελευταία χρόνια έχει οδηγήσει στην ταχεία διεύρυνση του μεριδίου αγοράς τους, με αποτέλεσμα σήμερα να ελέγχουν το 12% της αγοράς και ο ασφαλισμένος στόλος των οχημάτων τους να έχει φτάσει τις 670.000 αυτοκίνητα από μόλις 200.000 το 2010.
Πηγή: ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ