×

Προειδοποίηση

JUser: :_load: Αδυναμία φόρτωσης χρήστη με Α/Α (ID): 708

Με χαρούμενες φωνές γέμισε σήμερα το πρωί η έδρα της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, καθώς παιδιά και εργαζόμενοι του Θεραπευτικού Παιδαγωγικού Κέντρου Πατρών Ατόμων με Νοητική Υστέρηση «Η Μέριμνα» στόλισαν το χριστουγεννιάτικο δένδρο της αίθουσας του Περιφερειακού Συμβουλίου Δυτικής Ελλάδας.

Τα παιδιά και τους φροντιστές τους υποδέχτηκαν ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας, Απόστολος Κατσιφάρας, η Πρόεδρος του ΠεριφερειακούΣυμβουλίου, Τασία Τογιοπούλου, ο Βοηθός Περιφερειάρχη σε θέματα Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, Αντώνης Χαροκόπος, και η Εκτελεστική Γραμματέας ΠΔΕ, Διονυσία Μαράτου, και όλοι μαζί τοποθέτησαν τα στολίδια και τα λαμπάκια στο δένδρο στον προθάλαμο της αίθουσας του Περιφερειακού Συμβουλίου, και αντάλλαξαν ευχές.

Μάλιστα, τα παιδιά ζήτησαν από τον Περιφερειάρχη και την Πρόεδρο να μπουν και να δουν την αίθουσα που συνεδριάζει το Σώμα, και βέβαια αυτοί δεν τους χάλασαν το χατίρι και έκαναν έναν «χριστουγεννιάτικο» Περιφερειακό Συμβούλιο, πριν την τακτική συνεδρίαση που είναι προγραμματισμένη για σήμερα στις 3:00 μ.μ.

Απευθυνόμενος στα παιδιά ο κ.Κατσιφάρας ανέφερε: «Είμαστε κοντά σε αυτούς που έχουν πραγματική ανάγκη και στους πιο ευάλωτους, με πράξεις και όχι μόνο λόγια. Εντάξαμε στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα “Δυτική Ελλάδα 2014-2020” με προϋπολογισμό 2.436.075 ευρώ, την ανέγερση νέου διώροφου κτιρίου με υπόγειο της «”Μέριμνας”, για Κέντρο Διημέρευσης – Ημερήσιας Φροντίδας Ατόμων με νοητική υστέρηση δυναμικότητας 45. Συνολικά, στο ΠΕΠ Δυτικής Ελλάδας εντάξαμε την κατασκευή τριών Δομών Κοινωνικής Πρόνοιας, συνολικού προϋπολογισμού πάνω από πέντε (5) εκατ. ευρώ. Και δε σταματάμε εδώ. Συνεχίζουμε να διεκδικούμε ακόμη περισσότερα», και κατέληξε: «Αγαπητοί “σύμβουλοι-παιδιά” και του χρόνου να το ξαναστολίσουμε».

Η σύντομη γιορτή έληξε με τα παιδιά της «Μέριμνας» να τραγουδούν τα χριστουγεννιάτικα κάλαντα και τραγούδια, ενώ δεν έλειψε και το κέρασμα εκ μέρους της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας με πατροπαράδοτα μελομακάρονα και κουρουμπιέδες, και αναψυκτικό.

Χθες 13/12/2016 μπήκε σε λειτουργία το πρωτοποριακό σύστημα παρακολούθησης των μηχανημάτων και των οχημάτων της Περιφερειακής Ενότητας Αιτωλοακαρνανίας.

Αρχικώς ολοκληρώθηκε η προμήθεια του έργου «ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΗΛΕΜΑΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ ΣΤΟΛΟΥ ΜΗΧΑΝΗΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΤΗΣ Π.Ε. ΑΙΤΩΛ/ΝΙΑΣ» προϋπολογισμού 11.832,60, το οποίο θα βαρύνει τον προϋπολογισμό, της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, του οικονομικού έτους 2016. Πρόκειται για την εγκατάσταση συστήματος τηλεματικής παρακολούθησης, στόλου 9 μηχανημάτων έργων και 6 οχημάτων (φορτηγών & ημιφορτηγών) του μηχανικού εξοπλισμού της Δ/νσης Τεχνικών Έργων της Π.Ε. Αιτωλοακαρνανίας, με δυνατότητα επέκτασης του πλήθους τους. Πραγματοποιήθηκε ενημέρωση, παρουσίαση και εκπαίδευση των χειριστών του λογισμικού του συστήματος και το έργο παραλήφθηκε οριστικά, από τα ορισθέντα μέλη της Επιτροπής Παραλαβής και Ελέγχου. Έτσι το σύστημα ετέθη σε πλήρη λειτουργία. Το σύστημα βασίζεται σε μια ηλεκτρονική συσκευή που εγκαθίσταται σε οποιοδήποτε τύπο οχήματος/μηχανήματος, η οποία διαθέτει ενσωματωμένο δέκτη GPS. Μέσω του GPS γίνεται δορυφορικός εντοπισμός της πραγματικής θέσης του οχήματος/ μηχανήματος και διαμέσου GPRS τηλεπικοινωνίας, μεταφέρει σε ηλεκτρονικό υπολογιστή (server) τη θέση, τη ταχύτητα, την κατάσταση κίνησης, στοιχεία από αισθητήρες, κ.ά. πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο και ανά τακτά χρονικά διαστήματα. Τα στοιχεία αυτά μπορούν να είναι διαθέσιμα σε οποιαδήποτε στιγμή μέσω internet, εισάγοντας τους προσωπικούς κωδικούς πρόσβασης που παραχωρήθηκαν.

Tο σύστημα αποτελείται από:

  • Συσκευές GPS/GPRS/GSM οι οποίες τοποθετήθηκαν σε κρυφό σημείο κάθε οχήματος/ μηχανήματος.
  • Κατάλληλους αισθητήρες για τον έλεγχο κατανάλωσης καυσίμου, τόσο των οχημάτων όσο και των μηχανημάτων.
  • Εντοπισμό και παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο.
  • Γεωγραφικούς χάρτες της Google.
  • Το σύστημα αισθητήρων.
  • Τις ειδικές εφαρμογές.
  • Την δρομολόγηση.
  • Την διαδρομή και στάση.
  • Το ιστορικό και όλες τις απαιτούμενες αναφορές πληροφοριών.

 Οι πληροφορίες που παρέχει είναι:

  • Ο άμεσος εντοπισμός της γεωγραφικής θέσης των οχημάτων/μηχανημάτων σε πραγματικό χρόνο (realtime) μέσω GPS, όπου και αν βρίσκονται, οποιαδήποτε στιγμή και απεικόνισή τους σε ψηφιακούς χάρτες ακριβείας.
  • Η συνεχής παρακολούθηση της διαδρομής που διανύει το όχημα/μηχάνημα σε πραγματικό χρόνο, καθώς επίσης και πληροφοριών όπως καταγραφής στάσεων, εκκίνησης, ταχύτητας κ.τ.λ.
  • Η σήμανση και οργάνωση των σημείων προορισμών.
  • Η επικοινωνία με οδηγό.
  • Η παρακολούθηση λειτουργίας αισθητήρων (π.χ. άνοιγμα-κλείσιμο κινητήρα κ.λ.π.).
  • Η μέτρηση των λίτρων στο ντεπόζιτο και αυτόματη αποστολή στην εταιρία (Έλεγχος κατανάλωσης καυσίμων).
  • Ο έλεγχος του στόλου μέσω Internet.
  • Οι χαρτογραφικές πληροφορίες βάσει ζήτησης και ιστορικού.

Ακόμη τα στατιστικά και οι αναφορές που παρέχει το σύστημα είναι:

  • Αναφορές ανά οδηγό και ανά όχημα/μηχάνημα.
  • Τήρηση ιστορικού διαδρομών.
  • Πλήρης καταγραφή δρομολογίων και πληροφοριών που ενδιαφέρουν, από μια ώρα, έως ένα χρόνο πριν, σε ακριβή ημερομηνία, ώρα και γεωγραφική τοποθεσία.
  • Χρονική καταγραφή των στάσεων, της γεωγραφικής θέσης και της διάρκειας τους.
  • Καταγραφή εκκίνησης και διακοπής λειτουργίας της μηχανής.
  • Καταγραφή ειδικών παραμέτρων ανάλογα την εφαρμογή.
  • Καταγραφή και έλεγχος κατανάλωσης καυσίμων.
  • Αναφορά κινήσεων καυσίμων ανά χιλιόμετρο.
  • Αναφορές ανοίγματος και κλεισίματος της τάπας βενζίνης.

Η Αντιπεριφερειάρχης Π.Ε. Αιτωλοακαρνανίας, κ. Χριστίνα Σταρακά, δήλωσε σχετικά: «Μέλημα του Περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδας κ. Απόστολου Κατσιφάρα κι όλων εμάς, είναι η βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών στους πολίτες της Αιτωλοακαρνανίας και η διάθεση κάθε διαθέσιμου ευρώ με σωφροσύνη. Εντάξαμε στον προϋπολογισμό της Περιφέρειας ένα σπουδαίο σύστημα με πρωτοποριακή τεχνολογία που θα μας αποφέρει αύξηση της ασφάλειας και της αξιοπιστίας των δρομολογίων του στόλου, μείωση των λειτουργικών εξόδων, εκλογίκευση των υπερωριών, αποφυγή απώλειας καυσίμων, μεγαλύτερη ασφάλεια οδηγού, επιβατών και οχήματος, άμεσο εντοπισμό κάθε οχήματος σε περίπτωση κλοπής και συγκέντρωση σημαντικών πληροφοριών που ουσιαστικά επιτρέπουν την σωστή λήψη αποφάσεων. Το μέλλον ανήκει σε τέτοιες επενδύσεις και τέτοιο τρόπο λειτουργίας των θεσμών».

Η Ελληνική Αστυνομία, ενόψει της εορταστικής περιόδου των Χριστουγέννων, της Πρωτοχρονιάς και των Θεοφανείων, έχει εκπονήσει ένα ολοκληρωμένο σχέδιο δράσεων για την εφαρμογή αυξημένων μέτρων οδικής ασφάλειας, σε όλη την επικράτεια.

Ο σχεδιασμός των μέτρων εντάσσεται στο πλαίσιο ειδικότερων εντολών και κατευθύνσεων για αυξημένη παρουσία και δραστηριοποίηση των Υπηρεσιών Τροχαίας, ώστε να συμβάλλουν στη διαμόρφωση συνθηκών ομαλής και ασφαλούς οδικής κυκλοφορίας και μετακίνησης των πολιτών, καθώς επίσης και στην πρόληψη των τροχαίων ατυχημάτων.

Τα μέτρα αναπτύσσονται σταδιακά και τη φετινή περίοδο των εορτών και θα κλιμακωθούν - κορυφωθούν τις ημέρες μαζικής εξόδου - εισόδου των οχημάτων, από και προς τα μεγάλα αστικά κέντρα.

Ο σχεδιασμός πραγματοποιήθηκε με μέριμνα της Διεύθυνσης Τροχαίας του Αρχηγείου της Ελληνικής Αστυνομίας και περιλαμβάνει τις βασικές κατευθύνσεις για την ανάπτυξη των μέτρων σε όλο το οδικό δίκτυο της χώρας, καθώς και τις επιμέρους παρεμβάσεις, με βάση τα τοπικά προβλήματα και τις ιδιαίτερες κυκλοφοριακές συνθήκες που επικρατούν, ανά ευρύτερη περιοχή ή περιφέρεια.

Παράλληλα, ο σχεδιασμός προβλέπει τη διάθεση των αναγκαίων πόρων για την υλοποίηση των μέτρων, καθώς και τον απαιτούμενο συντονισμό και εποπτεία των εμπλεκομένων Υπηρεσιών, προκειμένου να επιτευχθούν τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα.

Συγκεκριμένα, θα διατεθεί σταδιακά το σύνολο του διαθέσιμου προσωπικού της Τροχαίας, με ενίσχυση και από άλλες Υπηρεσίες. Επιπλέον θα διατεθεί μεγάλος αριθμός περιπολικών και μοτοσικλετών, καθώς και συμβατικών οχημάτων με τον ανάλογο εξοπλισμό (ραντάρ ταχύτητας, αλκοολόμετρα κ.λπ.).

Τα μέτρα οδικής ασφάλειας στοχεύουν στην προληπτική και αποτρεπτική παρουσία, αλλά και στη διενέργεια τροχονομικών ελέγχων και ελέγχου μέθης (αλκοτέστ) για την αντιμετώπιση των «επικινδύνων» παραβάσεων, που αποτελούν τις βασικότερες αιτίες, κυρίως των θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων (όπως υπερβολική ταχύτητα, οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, αντικανονικό προσπέρασμα, χρήση κινητών τηλεφώνων, παραβίαση διαχωριστικών λωρίδων κ.λπ.).

Τα κεντρικά σημεία του σχεδιασμού περιλαμβάνουν:

  • Αυξημένη τροχονομική αστυνόμευση του οδικού δικτύου σε τομείς ανά 20-30 χιλιόμετρα, με βάση τις ιδιαίτερες κυκλοφοριακές συνθήκες κάθε περιοχής.
  • Ενισχυμένη αστυνομική παρουσία και αστυνόμευση των σημείων του οδικού δικτύου, όπου σημειώνονται συχνά τροχαία ατυχήματα.
  • Ρύθμιση της κυκλοφορίας με πεζούς τροχονόμους, σε βασικές διασταυρώσεις, για την αποφυγή κυκλοφοριακών συμφορήσεων.
  • Αυξημένα μέτρα τροχαίας στις εισόδους-εξόδους των μεγάλων αστικών κέντρων, όπου παρατηρείται μεγάλη κίνηση οχημάτων.
  • Αυξημένα μέτρα τροχαίας σε χώρους όπου παρατηρείται μαζική διακίνηση επιβατών (αεροδρόμια, λιμάνια, σταθμοί κ.λπ.).
  • Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις και αυξημένα μέτρα Τροχαίας, σε περιοχές που θα πραγματοποιηθούν εορταστικές εκδηλώσεις.
  • Παρουσία τροχονόμων στους Σταθμούς Διοδίων της χώρας για τη διευκόλυνση της κυκλοφορίας, την ενημέρωση και την παροχή συμβουλών στους οδηγούς και τους συνεπιβάτες.
  • Ενημέρωση των πολιτών σε περιπτώσεις κυκλοφοριακών ή άλλων προβλημάτων.
  • Διενέργεια ειδικών και γενικών ελέγχων από συνεργεία της Τροχαίας, ιδιαίτερα για τη βεβαίωση παραβάσεων που ευθύνονται για την πρόκληση σοβαρών τροχαίων ατυχημάτων.
  • Αυξημένη επιχειρησιακή ετοιμότητα καθ’ όλη τη διάρκεια των μέτρων, τόσο του ανθρώπινου δυναμικού, όσο και των αντίστοιχων πόρων των Υπηρεσιών Τροχαίας της Ελληνικής Αστυνομίας, με διάθεση περιπολικών, μοτοσικλετών και συμβατικών οχημάτων, για την αποτελεσματική αστυνόμευση του οδικού δικτύου της χώρας.
  • Συνεργασία και συντονισμό με όλους τους συναρμόδιους τοπικούς Φορείς για την αντιμετώπιση έκτακτων περιστατικών, εξαιτίας καιρικών φαινομένων σε όλη τη χώρα (χιονοπτώσεις, κατολισθήσεις, πλημμύρες, παγετοί κ.λπ.)
  • Η Ελληνική Αστυνομία, με αφορμή την επικείμενη εορταστική περίοδο, υπενθυμίζει και πάλι σε όλους τους οδηγούς και τους χρήστες του οδικού δικτύου ότι, η οδική ασφάλεια είναι υπόθεση όλων μας.

Στο πλαίσιο αυτό συνιστά στους πολίτες:

  • Πριν ταξιδέψουν να κάνουν τεχνικό έλεγχο στο όχημά τους και να ενημερώνονται για την κατάσταση του οδικού δικτύου και τις καιρικές συνθήκες.
  • Να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί κατά την οδήγηση και να τηρούν τους κανόνες του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.
  • Να σέβονται τις οδικές σημάνσεις και να συμμορφώνονται στις υποδείξεις των τροχονόμων.
  • Να μην χρησιμοποιούν κατά την οδήγηση κινητά τηλέφωνα ή άλλες συσκευές που αποσπούν την προσοχή τους.
  • Να μην καταναλώνουν οινοπνευματώδη ποτά, εφόσον πρόκειται να οδηγήσουν.
  • Να προστατεύουν τα παιδιά που επιβαίνουν στο όχημα, κάνοντας χρήση των παιδικών καθισμάτων.
  • Να «φορούν» απαραίτητα τις ζώνες ασφαλείας, όπως και τα κράνη στις μοτοσικλέτες.
  • Να χρησιμοποιούν αντιολισθητικές αλυσίδες, όπου υπάρχουν ειδικές συνθήκες κυκλοφορίας (παγετός κ.λπ.).
  • Να μην υπερεκτιμούν τις οδηγικές τους ικανότητες και τις τεχνικές δυνατότητες των οχημάτων τους.
  • Να σέβονται και να προστατεύουν τους συνεπιβάτες και τους συνανθρώπους τους που χρησιμοποιούν το οδικό δίκτυο, οδηγώντας το όχημά τους με υπευθυνότητα και περίσκεψη.

 

 

 

 

Για την ασφαλέστερη κίνηση των οχημάτων και τη βελτίωση της οδικής κυκλοφορίας κατά την περίοδο των εορτών των Χριστουγέννων, της Πρωτοχρονιάς και των Θεοφανείων , εκτός των μέτρων διευκόλυνσης της κυκλοφορίας που θα ληφθούν σε τοπικό επίπεδο, θα ισχύσει και απαγόρευση κίνησης φορτηγών αυτοκινήτων ωφελίμου φορτίου άνω του 1,5 τόνου ως κατωτέρω:

Την Παρασκευή 23 Δεκεμβρίου 2016 και την Παρασκευή 30 Δεκεμβρίου 2016 για το ρεύμα εξόδου και από ώρα 16:00 έως 21:00 θα ισχύσουν οι απαγορεύσεις :

  • Στη Νέα Εθνική Οδό (Ν.Ε.Ο.) και στην Παλιά Εθνική Οδό (Π.Ε.Ο.) Αθηνών – Κορίνθου – Πατρών, από τα Διόδια Ελευσίνας μέχρι τα Διόδια Ρίου.
  • Στη Ν.Ε.Ο. Αθηνών – Θεσσαλονίκης, από τον κόμβο Αγ. Στεφάνου (Κρυονέρι) μέχρι τη διασταύρωση του Μπράλου, από τον κόμβο Λαμίας μέχρι τον κόμβο Ραχών Φθιώτιδας και από τη Λάρισα (Χ.Θ. 365+400) μέχρι την κάτω διάβαση περιοχής Σκοτίνας (Χ.Θ. 410+000).
  • Στην Εθνική Οδό Θεσσαλονίκης – Ν. Μουδανιών, από την αερογέφυρα Θέρμης μέχρι το 34ο χλμ.
  • Στην Εθνική Οδό Σχηματαρίου – Χαλκίδας, από τη διασταύρωσή της με τη Ν.Ε.Ο. Αθηνών – Θεσσαλονίκης μέχρι την υψηλή γέφυρα Χαλκίδας (Χ.Θ. 12+300).
  • Στην Εθνική Οδό Θεσσαλονίκης –Καβάλας από το 11ο χλμ (Χ.Θ. 11+340) έως την μέχρι τη γέφυρα του Στρυμόνα (Χ.Θ. 97+650)

Την Κυριακή 1 Ιανουαρίου 2017 για το ρεύμα εισόδου και από ώρα 15:00 έως 21:00 θα ισχύσουν οι απαγορεύσεις :

  • Στη Ν.Ε.Ο. και στην Π.Ε.Ο. Πατρών – Κορίνθου – Αθηνών, από τα Διόδια Ρίου μέχρι τα Διόδια Ελευσίνας.
  • Στη Ν.Ε.Ο. Θεσσαλονίκης – Αθηνών, στο ρεύμα προς Αθήνα, από την κάτω διάβαση περιοχής Σκοτίνας (Χ.Θ. 410) μέχρι τη Λάρισα (Χ.Θ. 365+400), από τον κόμβο Ραχών Φθιώτιδας μέχρι τον κόμβο Λαμίας και από τη διασταύρωση του Μπράλου μέχρι τον κόμβο Αγ. Στεφάνου (Κρυονέρι).
  • Στην Εθνική Οδό Ν. Μουδανιών – Θεσσαλονίκης, από το 34ο χλμ. μέχρι την αερογέφυρα Θέρμης.
  • Στην Εθνική Οδό Χαλκίδας – Σχηματαρίου, από την υψηλή γέφυρα Χαλκίδας (χ.θ. 12+300) μέχρι τη διασταύρωσή της με τη Ν.Ε.Ο. Αθηνών – Θεσσαλονίκης.
  • Στην Εθνική Οδό Καβάλας- Θεσσαλονίκης από τη γέφυρα Στρυμόνα μέχρι την διασταύρωση Ρεντίνας.

Εξαιρούνται της απαγόρευσης κυκλοφορίας :

  • Τα οχήματα που προσφέρουν οδική βοήθεια (ιδιωτικής και δημόσιας χρήσης), τα φορτηγά αυτοκίνητα των ΕΛ.ΤΑ, τα φορτηγά αυτοκίνητα των εταιρειών διανομής Τύπου, τα φορτηγά αυτοκίνητα που μεταφέρουν ζώντα ζώα, παστεριωμένο γάλα, νωπά ψάρια, κρέας και ευπαθή προϊόντα, εφόσον το ποσοστό του φορτίου των παραπάνω προϊόντων που μεταφέρονται είναι τουλάχιστον το 10% του ωφέλιμου φορτίου.
  • Tα φορτηγά οχήματα μεταφοράς νερού (υδροφόρα), όταν αυτά κινούνται για την αντιμετώπιση δασικών πυρκαγιών.
  • Τα φορτηγά οχήματα αυτοκίνητα δημοσίας χρήσεως (Φ.Δ.Χ.) και Φ.Ι.Χ. ψυγεία, που μεταφέρουν νωπά οπωροκηπευτικά προϊόντα.
  • Τα φορτηγά οχήματα, που μεταφέρουν υποπροϊόντα ζωικής προέλευσης για αδρανοποίηση, εφόσον διαθέτουν σχετική άδεια από τη Διεύθυνση Κτηνιατρικής της οικείας Περιφέρειας και συνοδεύονται από το προβλεπόμενο εμπορικό έγγραφο.
  • Τα φορτηγά σιλοφόρα οχήματα δημοσίας χρήσεως (Φ.Δ.Χ.), που μεταφέρουν έτοιμο σκυρόδεμα, στο τμήμα της Π.Ε.Ο. Αθηνών – Πατρών από τα διόδια Ρίου έως το Δρέπανο, στο ρεύμα προς Αθήνα.
  • Τα φορτηγά οχήματα των Οργανισμών Κοινής Ωφέλειας (Δ.Ε.Η., Ο.Τ.Ε, Φυσικό Αέριο κ.λπ.) όταν κινούνται για αποκαταστάσεις εκτάκτων βλαβών των δικτύων τους και μόνο εφόσον συνοδεύονται από έγγραφη εντολή του οικείου οργανισμού.
  • Τα βυτιοφόρα οχήματα που μεταφέρουν καύσιμα για τον ανεφοδιασμό μέσων πυρόσβεσης, εφόσον αυτό αποδεικνύεται από κατάλληλα έγγραφα ή παραστατικά.
  • Τα φορτηγά οχήματα του εθελοντικού Οργανισμού «Το χαμόγελο του Παιδιού».
  • Τα φορτηγά οχήματα μεταφοράς εξοπλισμού μουσικών και θεατρικών παραστάσεων, τα φορτηγά οχήματα που χρησιμοποιούνται για την κάλυψη τηλεοπτικών και κινηματογραφικών γεγονότων.
  • Τα φορτηγά αυτοκίνητα που μεταφέρουν οξυγόνο για ιατρικούς σκοπούς.
  • Τα μηχανήματα έργου της ΔΕΣΕ και τα φορτηγά οχήματα που χρησιμοποιούνται για την αντιμετώπιση έκτακτων περιστατικών, μετά από αίτημα της αρμόδιας υπηρεσίας Πολιτικής Προστασίας και με σχετική απόφαση της κατά τόπον αρμόδιας Διεύθυνσης Τροχαίας.
  • Τα φορτηγά οχήματα που μεταφέρουν εμπορεύματα τα οποία προορίζονται για τον εφοδιασμό πλοίων γραμμών εξωτερικού, εφόσον αυτό αποδεικνύεται από κατάλληλα έγγραφα ή παραστατικά (συνήθη εμπορικά και τελωνειακά έγγραφα) στα οποία αναφέρεται το όνομα του πλοίου για το οποίο προορίζονται καθώς και το λιμάνι ελλιμενισμού του.
  • Επισημαίνεται ότι η Ελληνική Αστυνομία, με αφορμή την επικείμενη εορταστική περίοδο, έχει προγραμματίσει τη λήψη αυξημένων μέτρων οδικής ασφάλειας στο οδικό δίκτυο όλης της χώρας.
  • Επιπλέον, υπενθυμίζει και πάλι σε όλους τους οδηγούς και τους χρήστες του οδικού δικτύου ότι η οδική ασφάλεια είναι υπόθεση όλων μας .

Στο πλαίσιο αυτό συνιστά στους πολίτες:

  • Πριν ταξιδέψουν να κάνουν τεχνικό έλεγχο στο όχημά τους και να ενημερώνονται για την κατάσταση του οδικού δικτύου και τις καιρικές συνθήκες.
  • Να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί κατά την οδήγηση και να τηρούν τους κανόνες του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.
  • Να σέβονται τις οδικές σημάνσεις και να συμμορφώνονται στις υποδείξεις των τροχονόμων.
  • Να μην χρησιμοποιούν κατά την οδήγηση κινητά τηλέφωνα ή άλλες συσκευές που αποσπούν την προσοχή τους.
  • Να μην καταναλώνουν οινοπνευματώδη ποτά, εφόσον πρόκειται να οδηγήσουν.
  • Να προστατεύουν τα παιδιά που επιβαίνουν στο όχημα, κάνοντας χρήση των παιδικών καθισμάτων.
  • Να «φορούν» απαραίτητα τις ζώνες ασφαλείας, όπως και τα κράνη στις μοτοσικλέτες.
  • Να χρησιμοποιούν αντιολισθητικές αλυσίδες, όπου υπάρχουν ειδικές συνθήκες κυκλοφορίας (παγετός κ.λπ.).
  • Να μην υπερεκτιμούν τις οδηγικές τους ικανότητες και τις τεχνικές δυνατότητες των οχημάτων τους.
  • Να σέβονται και να προστατεύουν τους συνεπιβάτες και τους συνανθρώπους τους που χρησιμοποιούν το οδικό δίκτυο, οδηγώντας το όχημά τους με υπευθυνότητα και περίσκεψη.

Την κατάργηση των τμημάτων μισθοδοσίας Ηλείας και Αιτωλοακαρνανίας απαιτεί με επιστολή του το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους από την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας.

Συγκεκριμένα αναφέρει: «Το τμήμα Μισθοδοσίας των Π.Ε. πρέπει να καταργηθεί και η αρμοδιότητα για θέματα Μισθοδοσίας που αφορούν στο προσωπικό των Περιφερειακών Ενοτήτων πρέπει να περιέλθει στο Τμήμα Μισθοδοσίας της Δ/νσης Οικονομικού της Περιφέρειας»

Επίσης στην ίδια επιστολή προτείνει και δεν απαιτεί την ενοποίηση του τμήματος Γραμματείας με το Τμήμα Διοικητικής Μέριμνας και Κίνησης Οχημάτων.

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι με εγκύκλιό του ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Εσωτερικών καλούσε τους Περιφερειάρχες να αποστέλλουν, πριν ακόμα και την έγκρισή τους από το Περιφερειακό Συμβούλιο, τα σχέδια τροποποίησης των ΟΕΥ στο Γενικό Λογιστήριο προκειμένου να προβεί στον έλεγχό τους (σχετική ανάρτηση εδώ)

Το μεγάλο ζητούμενο είναι να δούμε εάν οι Περιφερειακοί Σύμβουλοι υποταχθούν στις υποδείξεις του Γενικού Λογιστηρίου ή θα δώσουν τη μάχη για την διασφάλιση της διοικητικής αυτοτέλειας των οργανισμών τοπικής αυτοδιοίκησης, όπως αυτή ορίζεται από το σύνταγμα.

Σε κάθε περίπτωση η έγκριση του νέου Οργανισμού εξαρτάται αποκλειστικά από αυτούς…

Προς

Το Περιφερειακό Συμβούλιο, τους αρμόδιους αιρετούς και  υπηρεσιακούς παράγοντες της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, τους κοινωνικούς, συνδικαλιστικούς και πολιτικούς φορείς, τα ΜΜΕ, τα μέλη του Σ.Υ.Π.Ε.Α.

Το Δ.Σ. του Σ.Υ.Π.Ε.Α. σε συνεδρίαση του, την Τετάρτη 14 Δεκέμβρη 2016, στις 11.00, στο Διοικητήριο, στο Μεσολόγγι, με θέμα το νέο οργανόγραμμα και τη μεταφορά επιπλέον αρμοδιοτήτων στην Π.Δ.Ε., παίρνοντας υπόψη το τελικό σχέδιο οργανογράμματος, την μελέτη οργανωτικού σχήματος και τις γνώμες, προτάσεις και διαμαρτυρίες συναδέλφων, επισημαίνει τα εξής:

  1. Με βάση τα αναφερόμενα στοιχεία στη μελέτη οργανωτικού σχήματος της Π.Δ.Ε., στο Προεδρικό Διάταγμα 132/2010 οι θέσεις που προβλέπονταν ήταν 1379, ενώ με βάση το προτεινόμενο σχέδιο είναι 1098, σε κραυγαλέα δηλαδή αναντιστοιχία με τις πραγματικές ανάγκες της Π.Δ.Ε. και την πληθώρα νέων αρμοδιοτήτων και αντικειμένων που προστίθενται. Συγκεκριμένα αυτές είναι η μεταφορά αρμοδιοτήτων των ΥΔΕ, νέων προγραμμάτων αγροτικής ανάπτυξης, μεταφοράς μαθητών, νέων προγραμμάτων κοινωνικής προστασίας, πρόνοιας και αλληλεγγύης (Περιφερειακό Παρατηρητήριο Κοινωνικής Ένταξης) και πιθανώς αρμοδιοτήτων της Υγειονομικής Περιφέρειας. Επομένως από 1-1-2017 και με δεδομένο ότι υπηρετούν σήμερα 816 υπάλληλοι (με βάση την προαναφερόμενη μελέτη), οι υπηρεσίες της Π.Δ.Ε. θα κληθούν να ανταποκριθούν στο τεράστιο όγκο νέων αντικειμένων κι αρμοδιοτήτων με 563 άτομα λιγότερα.
  2. Δεν αποτυπώνονται οι θέσεις εργασίας που είναι απαραίτητες για την σωστή λειτουργία κάθε τμήματος και διεύθυνσης, ούτε υπάρχει ο σχεδιασμός για την στελέχωση τους την 1-1-2017 από το υπάρχον προσωπικό, με αποτέλεσμα να συνεχιστεί η άνιση κατανομή των υπαλλήλων στα τμήματα και τις διευθύνσεις.
  3. Το νέο προτεινόμενο σχέδιο οδηγεί ουσιαστικά στην πλήρη κατάργηση των οικονομικών υπηρεσιών των Περιφερειακών Ενοτήτων Αιτωλοακαρνανίας και Ηλείας, η οποία εφόσον πραγματοποιηθεί, θα έχει πολλαπλές αρνητικές συνέπειες. Η μεταφορά στην έδρα των αρμοδιοτήτων των τριών καταργούμενων ΥΔΕ Αιτωλοακαρνανίας, Αχαΐας και Ηλείας, πέραν της εκφρασμένης αντίθεσης μας για το γεγονός ότι ο διοικητικά υφιστάμενος θα ελέγχει την προϊσταμένη αρχή, θα έπρεπε να επιφέρει αύξηση και ενίσχυση των αρμοδιοτήτων των οικονομικών τμημάτων στις περιφερειακές ενότητες και όχι την κατάργηση τους. Σε καμιά περίπτωση δε, δεν πρέπει να επιφέρει «αυθαίρετες» μετακινήσεις προσωπικού ούτε τώρα ούτε και στο μέλλον.
  4. Πρέπει να δίνεται η δυνατότητα στους υπαλλήλους όλων των κλάδων και των κατηγοριών να κρίνονται σε θέσεις ευθύνης με βάση τα προσόντα, την εξειδίκευση και την εμπειρία τους, χωρίς εξαιρέσεις.
  5. Στο οργανόγραμμα θα πρέπει τέλος να αποτυπώνονται όλες ανεξαιρέτως οι δραστηριότητες των υπαλλήλων της Π.Δ.Ε. και να υπάρχει η προοπτική της βελτίωσης των παρεχόμενων υπηρεσιών μέσω της στελέχωσης με το αναγκαίο μόνιμο προσωπικό με πλήρη δικαιώματα κι όχι με ελαστικές σχέσεις εργασίας.

  Το Δ.Σ. του Σ.Υ.Π.Ε.Α. θα κάνει όλες τις απαραίτητες ενέργειες ώστε να γίνουν γνωστές οι θέσεις και προτάσεις αυτές και καλεί το Περιφερειακό Συμβούλιο να μην εγκρίνει το προτεινόμενο οργανόγραμμα.

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ

Για το Δ.Σ.

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ:  Κώστας Βέλλιος

Ο Γ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ:Μίλτος Λιάπης

                                        

Τετάρτη, 14 Δεκεμβρίου 2016 00:00

Στάση εργασίας αύριο στον ΟΑΕΔ

H Ομοσπονδία Εργαζομένων του ΟΑΕΔ αποφάσισε να προχωρήσει σε στάση εργασίας αύριο, Πέμπτη, από τις 11:30 το πρωί έως την λήξη της βάρδιας. Κι αυτό, όπως σημειώνουν, γιατί παρατηρείται «εδώ και μήνες δυσλειτουργία των ακριβοπληρωμένων πληροφοριακών συστημάτων του ΟΑΕΔ».

Εκτός από την στάση εργασίας, οι εργαζόμενοι προγραμματίζουν και συγκέντρωση διαμαρτυρίας στις 12 το μεσημέρι έξω από το υπουργείο Εργασίας, στην Σταδίου 29. Οι εργαζόμενοι κάνουν λόγο για «χαμένες εργατοώρες, εκνευρισμό, καθυστέρηση στην έκδοση αποφάσεων, απαξίωση του Οργανισμού, αναποτελεσματικότητα και επαναληπτικότητα». Τονίζουν, επίσης, ότι οι ίδιοι, «δεν φέρουν καμία ευθύνη για τυχόν καθυστερήσεις στις πληρωμές ανέργων δικαιούχων, καθώς και την όποια ταλαιπωρία υφίστανται καθημερινά άνεργοι και εργοδότες που συναλλάσσονται με τον Οργανισμό». Αναρωτιούνται, μάλιστα, πώς γίνεται «στην εποχή της πληροφορικής, ακριβοπληρωμένα ΟΠΣ, αντί να λύνουν προβλήματα, να τα δημιουργούν».

Όπως επισημαίνεται από την Ομοσπονδία «η παράταση των συμβάσεων με τις εταιρίες που διαχειρίζονται τα ΟΠΣ, δεν λύνει το πρόβλημα. Έχει αποδειχθεί ότι η σύμπραξη ιδιωτών με το δημόσιο, μόνο προβλήματα δημιουργεί». Μάλιστα, πραγματοποιούν ειδική αναφορά και στο ζήτημα καθαριότητας του Οργανισμού, που επίσης είναι προβληματικό. «Η ελαχιστοποίηση του κόστους δημιουργεί εργαζόμενους – σκλάβους και υπηρεσίες αδύνατον να καθαριστούν αξιοπρεπώς» αναφέρουν χαρακτηριστικά.

Αξίζει να σημειωθεί, τέλος, πως οι εργαζόμενοι είχαν προειδοποιήσει προ ημερών για τα προβλήματα που έχουν παρουσιαστεί και τώρα, λόγω της προχθεσινής νέας υπερφόρτωσης του συστήματος, που ταλαιπώρησε ξανά για ώρες αρκετούς πολίτες – ανέργους, αποφάσισαν να αντιδράσουν δυναμικά. Χθες, μάλιστα, πραγματοποιήθηκε συμβολική κατάληψη στα γραφεία του ΟΑΕΔ – ΚΠΑ2 Αθήνας, από εκπροσώπους της Ομοσπονδίας, σε ένδειξη διαμαρτυρίας για τα συνεχιζόμενα προβλήματα του ΟΠΣ.

Πηγή: aftodioikisi.gr

Τετάρτη, 14 Δεκεμβρίου 2016 00:00

Σύσκεψη του Περιφερειάρχη με δημάρχους

Μια μεγάλη ευκαιρία που έχουν στα «χέρια» τους Περιφέρεια και Δήμοι, ώστε να κάνουν σημαντικά έργα αποκατάστασης σε υποδομές που έχουν υποστεί σοβαρές ζημιές έπειτα από τα επαναλαμβανόμενα ακραία καιρικά και κατολισθητικά φαινόμενα, χαρακτήρισε ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας Απόστολος Κατσιφάρας τη νέα Ειδική Συλλογική Απόφαση (ΣΑΕΠ 801) σε σύσκεψη που έγινε σήμερα στην Περιφέρεια.

Στη σύσκεψη συμμετείχαν οι Δήμαρχοι των περιοχών που έχουν κηρυχθεί σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης και συγκεκριμένα των Δήμων Ναυπακτίας, Ι.Π. Μεσολογγίου, Ανδραβίδας – Κυλλήνης, Πύργου, Ήλιδας, Πηνειού, Ανδρίτσαινας – Κρεστένων.

Στόχος αυτής της συνάντησης ήταν ο καλύτερος δυνατός συντονισμός και η επίλυση τυχόν ερωτημάτων, για την σύνταξη του σχετικού φακέλου και κατάθεση των προτάσεων από τους Δήμους, ώστε να ενταχθούν στη νέα ΣΑΕΠ του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων.

«Η συγκεκριμένη ειδική συλλογική απόφαση, συνιστά μια σημαντική πολιτική κατάκτηση και πρέπει να την αξιοποιήσουμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο» σημείωσε ο Περιφερειάρχης Απ. Κατσιφάρας, προσθέτοντας πως «δίνουμε ο ένας στον άλλον ένα χέρι πολιτικής και αυτοδιοικητικής αλληλεγγύης. Είμαστε εδώ για να σας βοηθήσουμε να γίνουν τα έργα που χρειάζονται για την πολιτική προστασία των περιοχών που έχουν πληγεί, για να αποκατασταθούν οι ζημιές και να προστατευθούν οι κάτοικοι».

Να υπενθυμίσουμε πως είχε σταλεί σχετική πρόσκληση μαζί με έντυπο οδηγιών και προσχέδιο Τεχνικού Δελτίου Έργου Φυσικών Καταστροφών, από την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας προς τους Δήμους που έχουν πληγεί, από τα τέλη Νοεμβρίου και καταληκτική ημερομηνία κατάθεσης των προτάσεων είναι η Παρασκευή 16 Δεκεμβρίου.

Αμέσως μετά οι προτάσεις θα προωθηθούν για ένταξη στην παραπάνω ειδική συλλογική απόφαση χρηματοδότησης έργων από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.

Στη σύσκεψη παρέστησαν οι Αντιπεριφερειάρχες Π.Ε. Αιτωλοακαρνανίας Χριστίνα Σταρακά, Π.Ε. Ηλείας Γιώργος Γεωργιόπουλος, Περιφερειακής Ανάπτυξης και Επιχειρηματικότητας Κώστας Καρπέτας, Περιφερειακού Συντονισμού και Διοίκησης Δημήτρης Δριβίλας, Αγροτικής Ανάπτυξης Κώστας Μητρόπουλος, Υποδομών και Δικτύων Γιάννης Λύτρας, Ενέργειας και Περιβάλλοντος Νίκος Μπαλαμπάνης, οι Δήμαρχοι Ναυπακτίας Παναγιώτης Λουκόπουλος, Ι.Μ. Μεσολογγίου Νίκος Καραπάνος, Ανδραβίδας-Κυλλήνης Μοράντ Ναμπίλ-Ιωσήφ, Ήλιδας Χρήστος Χριστοδουλόπουλος, Πηνειού Αλέξης Καστρινός, Ανδρίτσαινας –Κρεστένων Διονύσης Μπαλιούκος, η Εκτελεστική Γραμματέας της Περιφέρειας Διονυσία Μαράτου, εκπροσωπώντας τον Δήμαρχο Πύργου ο Αντιδήμαρχος Α. Σκαρτσιάρης, Αντιδήμαρχοι, ο Γενικός Διευθυντής Αναπτυξιακού Προγραμματισμού, Περιβάλλοντος και Υποδομών Δημήτρης Καραβίδας, εκπρόσωποι τεχνικών Υπηρεσιών των Δήμων, στελέχη της Διεύθυνσης Αναπτυξιακού Προγραμματισμού της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας κ.α.

Σε συνέχεια του από 9-12-2016 σχετικού Δελτίου Τύπου, από το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων ανακοινώνεται ότι η αριθμ. 210616/Ε2/9-12-2016 υ.α. με θέμα «Συμπλήρωση της υπ’ αριθ. 112158/Ε2/08-07-2016 (ΦΕΚ 2133/τ.Β΄/11-07-2016) υπουργικής απόφασης "Πρόσκληση υποψήφιων εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κλάδων Γενικής Εκπαίδευσης (πλην Μουσικών) για ένταξη στους πίνακες αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών και πρόσληψη ως προσωρινών αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών σχολικού έτους 2016-2017"» δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως (ΦΕΚ 3988/τ. Β΄/13-12-2016, ΑΔΑ: Ω9Δ34653ΠΣ-Σ39).

Σε εκτέλεση της ανωτέρω υ.α., ως καταληκτική ημερομηνία υποβολής των ηλεκτρονικών αιτήσεων για πρόσληψη σε Δομές Υποδοχής για την Εκπαίδευση των Προσφύγων (ΔΥΕΠ) ορίζεται η 15η Δεκεμβρίου 2016, ημέρα Πέμπτη και ώρα 24:00.

Πηγή: dikaiologitika.gr

Εντός της εβδομάδας θα βγει και το πρόγραμμα κοινωφελούς εργασίας στους Δήμους που απευθύνεται σε μία πολύ ευάλωτη ομάδα, σε αυτούς που είναι μακροχρόνια άνεργοι και απευθύνεται σε 23.000 ανθρώπους, ανακοίνωσε η αναπληρώτρια υπουργός Εργασίας, Ράνια Αντωνοπούλου, μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων «Πρακτορείο 104,9 fm».

Σύμφωνα με το πρόγραμμα είπε η ίδια, όσοι θα προσληφθούν «θα εργάζονται σε δήμους 4 ημέρες την εβδομάδα και την 5η μέρα θα πηγαίνου, για να αναβαθμίζουν τα προσόντα του και τις δεξιοτεχνίες τους, εφόσον το επιθυμούν»

Σχετικά με τα υπόλοιπα προγράμματα απασχόλησης, η κ. Αντωνοπούλου σημείωσε ότι «έχει ήδη ξεκινήσει να τρέχει το πρόγραμμα για ηλικίες 29 έως 49 ετών, που απευθύνεται στον ιδιωτικό τομέα και ενισχύει τις επιχειρήσεις που θέλουν να κάνουν προσλήψεις, δίνοντας κάθε μήνα 386 ευρώ υποστηρικτικά για το μισθολογικό και μη μισθολογικό κόστος».

Η ίδια ανκοίνωσε ότι «έχουμε ήδη νομοθετήσει, ώστε να έχει το δικαίωμα ένας άνεργος να χρησιμοποιήσει το επίδομα ανεργίας του σαν επίδομα εργασίας» και θα έρθει σχετικό πρόγραμμα το επόμενο διάστημα.

Επίσης ανέφερε ότι «υπάρχει το πρόγραμμα για ηλικίες 50 και άνω, το οποίο ακριβώς επειδή είναι η πιο δύσκολη ηλικία χρηματοδοτεί μέχρι και 500 ευρώ για κάθε πρόσληψη ανέργου».

Πηγή: aftodioikisi.gr