×

Προειδοποίηση

JUser: :_load: Αδυναμία φόρτωσης χρήστη με Α/Α (ID): 708

Η Γενική Γραμματεία Αθλητισμού, στο πλαίσιο της κυβερνητικής πολιτικής στον αθλητισμό και σε συνθήκες δημοσιονομικής κρίσης, συνεχίζει την οικονομική εξυγίανση των Εθνικών Αθλητικών Κέντρων με πρώτο στόχο την αποπληρωμή των ληξιπρόθεσμων οφειλών τους.

Οι νυν Διοικήσεις τους σε συνεννόηση με τη Γ.Γ.Α. έχουν καταρτίσει σχέδιο για την εξυγίανση της οικονομικής τους κατάστασης. Πλέον, δεν υπάρχουν οφειλές στα ΕΑΚ Αγίου Κοσμά, Θεσσαλονίκης, Καυτανζόγλειο, Χανίων, Ηρακλείου, Λάρισας, Κομοτηνής, Κέρκυρας, Ναυπάκτου, Σίφνου και τα χιονοδρομικά κέντρα Σελίου και Βασιλίτσας. Τα μεγαλύτερα ποσά που αποπληρώθηκαν το 2016 αφορούσαν τα ΕΑΚ Θεσσαλονίκης (785.972 ευρώ), Ηρακλείου (122.305 ευρώ) και το χιονοδρομικό κέντρο Σελίου (154.540 ευρώ). Η στήριξη των ΕΑΚ αποτελεί βασική προϋπόθεση για την απρόσκοπτη προετοιμασία των αθλητών, την υλοποίηση των προγραμμάτων Άθλησης για Όλους και την ανάπτυξη του αθλητισμού σε κεντρικό και περιφερειακό επίπεδο.

 

Νωρίτερα από κάθε άλλη φορά θα υποβάλουν οι φορολογούμενοι τη φορλογική δήλωση 2017 για τα εισοδήματα που εισέπραξαν το 2016, κάτι που σημαίνει ότι θα κληθούν να πληρώσουν την πρώτη δόση στα τέλη του Ιουνίου.
Οι περισσότεροι μισθωτοί και συνταξιούχοι, αμέσως μετά την υποβολή της φορολογικής τους δήλωσης, θα διαπιστώσουν στο εκκαθαριστικό σημείωμα ότι θα πρέπει να πληρώσουν περισσότερο φόρο εισοδήματος και ειδική εισφορά αλληλεγγύης για τις φετινές αποδοχές τους. Και αυτό, γιατί σύμφωνα με την «Καθημερινή» η νέα κλίμακα προβλέπει μειωμένο αφορολόγητο όριο και νέες κλίμακες για το σύνολο των αποδοχών του έτους 2016. Συγκεκριμένα, το αφορολόγητο όριο διατηρείται στις 9.550 ευρώ, δηλαδή έκπτωση φόρου 2.100 ευρώ για τις οικογένειες με τρία παιδιά και πάνω, ενώ σε όλες τις άλλες κατηγορίες μειώνεται στις 8.636 ευρώ ή, διαφορετικά, η έκπτωση φόρου διαμορφώνεται στα 1.900 ευρώ. Σημειώνεται ότι, για να έχει κάποιος το αφορολόγητο όριο, θα πρέπει οι αποδείξεις να προέρχονται από πληρωμές με «πλαστικό χρήμα». Συγκεκριμένα, μισθωτός με εισόδημα έως 10.000 ευρώ θα πρέπει να δαπανήσει το 10% με «πλαστικό χρήμα», με εισόδημα έως 30.000 ευρώ η δαπάνη θα πρέπει να ανέρχεται στο 15%, ενώ για εισόδημα από 30.001 ευρώ και άνω, οι δαπάνες με «πλαστικό χρήμα» θα πρέπει να ανέρχονται στο 20% του εισοδήματος. Εφόσον οι φορολογούμενοι συγκεντρώσουν λιγότερες από τις απαιτούμενες αποδείξεις, θα επιβάλλεται πρόστιμο με συντελεστή 22% στη διαφορά μεταξύ των απαιτούμενων αποδείξεων και αυτών που δεν συγκεντρώθηκαν.Ειδικότερα:

1. Ανάλογα με τα προστατευόμενα τέκνα διαμορφώνεται και το αφορολόγητο όριο.

Συγκεκριμένα προβλέπεται έκπτωση φόρου 2.100 ευρώ για φορολογούμενους με τρία ή περισσότερα παιδιά (αφορολόγητο 9.545 ευρώ), 2.000 ευρώ για φορολογούμενο με δύο παιδιά (αφορολόγητο 9.100 ευρώ), 1.950 ευρώ (αφορολόγητο 8.863 ευρώ) για φορολογούμενο με ένα παιδί και έκπτωση φόρου 1.900 ευρώ (αφορολόγητο 8.636 ευρώ) για φορολογούμενο χωρίς παιδιά.

2. Νέα κλίμακα φορολογίας για τα εισοδήματα του 2016, η οποία διαμορφώνεται:

• 22% για τις πρώτες 20.000 ευρώ εισοδήματος.

• 29% για τις επόμενες 10.000 ευρώ (από 20.001 έως και 30.000 ευρώ).

• 37% για το επόμενο εισοδηματικό κλιμάκιο των 10.000 ευρώ (από 30.001 έως και 40.000 ευρώ).

• 45% για εισοδήματα άνω των 40.000 ευρώ.

3. Νέα κλίμακα εισφοράς αλληλεγγύης, η οποία διαμορφώνεται ως εξής:

• 0% για εισοδήματα έως 12.000 ευρώ.

• 2,2% για εισόδημα από 12.001 έως 20.000 ευρώ.

• 5% από 20.001 έως 30.000 ευρώ.

• 6,5% από 30.001 έως 40.000 ευρώ.

• 7,5% από 40.001 έως και 65.000 ευρώ.

• 9% από 65.001 έως και 220.000 ευρώ.

4. Υψηλότερους φόρους θα πληρώσουν όσοι εισπράττουν εισοδήματα από ενοίκια καθώς αυξήθηκαν οι συντελεστές φορολόγησης. Οι συντελεστές φόρου 11% και 33% αυξάνονται σε 15% και 35%, ενώ προστίθεται και νέος υψηλός συντελεστής 45% για ετήσια ποσά ενοικίων πάνω από 35.000 ευρώ.

Πηγή: dikaiologitika.gr

 

 

 

Τέσσερα νέα προγράμματα που θα δημιουργήσουν χιλιάδες θέσεις εργασίας, έχει εκπονήσει και αναμένεται να υλοποίησει μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2017, η Διοίκηση του ΟΑΕΔ.

Τα προγράμματα θα απευθύνονται σε ανέργους πολλών ηλικιακών ομάδων με κεντρικό στόχο την επανένταξη στην αγορά εργασίας. Για πρώτη φορά θα εφαρμοστεί και η δράση για τη μετατροπή του επιδόματος ανεργίας σε «επιταγή επανένταξης», την οποία έχουν σπεύσει ήδη να χαιρετήσουν μια σειρά από εργοδοτικές οργανώσεις. Επίσης θα υλοποιηθεί πρόγραμμα για ανθρώπους που βρίσκονται μεγάλο διάστημα εκτός της παραγωγικής διαδικασίας και βρίσκονται κοντά στο στάδιο της συνταξιοδότησης.

Σύμφωνα με πληροφορίες της aftodioikisis.gr, τα τέσσερα νέα προγράμματα που θα «τρέξουν» τους πρώτους τρεις μήνες του 2017, είναι:

— ΠΡΩΤΟ: Πρόγραμμα επιχορήγησης επιχειρήσεων και γενικά εργοδοτών για την απασχόληση 10.000 δικαιούχων «επιταγής επανένταξης στην αγορά εργασίας».

Η έκδοση Κοινής Υπουργικής Απόφασης από το υπουργείο Εργασίας και το υπουργείο Οικονομικών, απομένει για να μπει σε εφαρμογή το πρόγραμμα για τη μετατροπή του επιδόματος ανεργίας του ΟΑΕΔ, σε επίδομα εργασίας για 10.000 επιδοτούμενους ανέργους. Η ΚΥΑ αναμένεται να εκδοθεί εντός του Ιανουαρίου και στη συνέχεια ο ΟΑΕΔ θα προχωρήσει στην σχετική προκήρυξη. Όπως μας ανέφεραν αρμόδιες πηγές, οι προκήρυξη θα αφορά ανέργους και εργοδότες. Οι άνεργοι θα πρέπει να δηλώσουν την επιθυμία τους να ενταχθούν στο πρόγραμμα και οι εργοδότες το ενδιαφέρον τους, προκειμένου να προχωρήσουν σε προσλήψεις.

Υπενθυμίζουμε ότι το πρόγραμμα έχει ήδη εγκριθεί από το Διοικητικό Συμβούλιο του ΟΑΕΔ. Η έγκριση δόθηκε μέσα στο πρώτο δεκαήμερο του Οκτωβρίου. Σύμφωνα με πληροφορίες στόχος της Διοίκησης του ΟΑΕΔ και της ηγεσίας του υπουργείου, είναι το πρόγραμμα να υλοποιηθεί τον πρώτο μήνα του 2017. Η «επιταγή επανένταξης», όπως θα ονομαστεί η μετατροπή του επιδόματος ανεργίας, θα εφαρμοστεί σε πρώτη φάση πιλοτικά και θα έχει πολύ αυστηρό πλαίσιο προστασίας, αφού στόχος του υπουργείου, είναι να μην υπάρξει περαιτέρω απορρύθμιση της αγοράς εργασίας.

Πώς θα εφαρμοστεί

Οι άνεργοι, θα συνεχίσουν λαμβάνουν κανονικά από τον ΟΑΕΔ τα 360 ευρώ του επιδόματος, μόλις προσληφθούν με βάση των κατώτατο μισθό των 586 ευρώ, η επιχείρηση θα του καταβάλει το ποσό των 226 ευρώ μεικτά, αφού θα καλύπτει και τις ασφαλιστικές εισφορές του. Βασική προϋπόθεση για να λειτουργήσει το πρόγραμμα, θα είναι η σύμφωνη γνώμη του ανέργου, καθώς στην πράξη το επίδομα ανεργίας του (έως 360 ευρώ τον μήνα) θα συμπληρώνεται από τον εργοδότη, προκειμένου ο ωφελούμενος να λαμβάνει τουλάχιστον τον κατώτατο μισθό. Οι επιχειρήσεις που θα συμμετέχουν στο πρόγραμμα, δεν θα πρέπει να έχουν προβεί κατά το τρίμηνο πριν από την αίτηση υπαγωγής τους σε αυτό σε καμία μείωση προσωπικού, ενώ σε περίπτωση απόλυσης θα πρέπει να έχουν προβεί σε αντικατάσταση του μισθωτού έως την ημερομηνία υποβολής της αίτησης.

Διάρκεια – Προϋποθέσεις για επιχειρήσεις

Η διάρκεια επιχορήγησης του προγράμματος θα οριστεί σύμφωνα με τους σχεδιασμούς υποχρεωτικά στους 12 μήνες και θα αφορά όλους τους ανέργους που βρίσκονται σε καθεστώς επιδότησης ανεργίας, με την προϋπόθεση να έχουν δικαίωμα για 6 ακόμα μήνες επιδότησης της ανεργίας, κατά την ημερομηνία υποβολής αίτησης στο πρόγραμμα. Για τους μήνες μέχρι την ολοκλήρωση του προγράμματος, κατά τους οποίους έχει λήξει η επιδότηση, το κόστος θα καλύπτεται από τον προϋπολογισμό του ΟΑΕΔ, καθώς πρόκειται για πρόγραμμα με εθνική χρηματοδότηση. Οι επιχειρήσεις θα υποχρεούνται να διατηρήσουν τις θέσεις εργασίας (παλαιές και νέες) καθ’ όλη τη διάρκεια του προγράμματος, ενώ θα πρέπει να απασχολήσουν τους ωφελούμενους στην επιχείρηση για 3 μήνες μετά τη λήξη της επιδότησης. Επίσης, στις επιχειρήσεις που θα συμμετέχουν στο πρόγραμμα, θα προταθεί να διατηρήσουν τους εργαζόμενους που θα έχουν προσλάβει μέσω ΟΑΕΔ, ακόμα και μετά τη λήξη της επιδότησης, καλύπτοντας ο Οργανισμός τις ασφαλιστικές τους εισφορές, σε ποσοστό έως και 90%. Σε πρώτη φάση δικαίωμα συμμετοχής στο πρόγραμμα θα έχουν μόνο επιχειρήσεις που έχουν μέγεθος από 1 μέχρι 10 εργαζομένους. Ωστόσο, όπως μας ανέφεραν έγκυρες πηγές το πρόγραμμα αργότερα θα επεκταθεί και σε μεγαλύτερους επιχειρηματικούς ομίλους.
Υπενθυμίζουμε ότι αυτή τη στιγμή οι επιδοτούμενοι άνεργοι – όσοι δηλαδή λαμβάνουν επίδομα ανεργίας – που είναι εγγεγραμμένοι στα μητρώα του ΟΑΕΔ ανέρχονται σε 136.123 άτομα.

— ΔΕΥΤΕΡΟ: Πρόγραμμα επιχορήγησης επιχειρήσεων για την απασχόληση ανέργων ηλικίας άνω των 50 ετών που βρίσκονται σε ιδιαίτερα μειονεκτική θέση.

Με το πρόγραμμα θα επιχορηγηθούν ιδιωτικές επιχειρήσεις, συνεταιρισμοί, ΚΟΙΝ.Σ.ΕΠ., και γενικά εργοδότες που ασκούν τακτική οικονομική δραστηριότητα για την πρόσληψη ανέργων που είναι εγγεγραμμένοι στο μητρώο του Οργανισμού για χρονικό διάστημα άνω των 12 μηνών. Ο ακριβής αριθμός των θέσεων δεν έχει καθοριστεί ακόμα, αν και σύμφωνα με πληροφορίες θα κυμανθεί ανάμεσα στις 8.000 με 10.000 θέσεις. Στο πρόγραμμα θα δικαιούνται να συμμετάσχουν επιχειρήσεις που κατά το 12μηνο πριν τον μήνα υποβολής της αίτησής τους για την συμμετοχή στην δράση δεν θα έχουν προβεί σε μείωση προσωπικού, ενώ οι προσλήψεις ανέργων, μέσω του προγράμματος, πρέπει να αντιπροσωπεύουν καθαρή αύξηση του αριθμού εργαζομένων της επιχείρησης. Το ύψος της επιχορήγησης, σύμφωνα με πληροφορίες θα ανέρχεται στο 50% του μηνιαίου μισθολογικού και μη μισθολογικού κόστους του ωφελούμενου, με ανώτατο όριο τα 500 ευρώ. Η συνολική διάρκεια της επιχορήγησης θα είναι εννέα μήνες, ενώ πιθανά θα μπορεί να επεκταθεί για επιπλέον χρονικό διάστημα εφόσον ο εργοδότης υποβάλει σχετική αίτηση. Επίσης οι εργοδότες δεσμεύονται να διατηρήσουν τις επιχορηγούμενες θέσεις εργασίας καθώς και το προϋπάρχον προσωπικό τους για το οποίο έχουν δεσμευθεί τουλάχιστον για τρεις μήνες μετά τη λήξη της επιχορήγησης, έστι ώστε να συμπληρώνεται ένα 12μηνο εργασίας για τους άνεργους δικαιούχους.

— ΤΡΙΤΟ: Πρόγραμμα επιχορήγησης επιχειρήσεων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης Α’ και Β’ βαθμού και άλλων Δημοσίων Φορέων για την απασχόληση ανέργων ηλικίας 55-67 ετών.

Μέσω του συγκεκριμένου προγράμματος θα επιχορηγούνται επιχειρήσεις των ΟΤΑ αλλά και υπηρεσίες άλλων δημοσίων φορέων προκειμένου να προχωρούν στην πρόσληψη μακροχρόνια ανέργων, ηλικίας 55-67 ετών. Το πρόγραμμα θα απευθύνεται σε μακροχρόνια ανέργους που τους υπολείπονται λίγα χρόνια για τη θεμελίωση του δικαιώματος πλήρους συνταξιοδότησης λόγω γήρατος. Σύμφωνα με πληροφορίες στο πρόγραμμα θα εντάσσονται άνεργοι που βρίσκονται στο μητρώα του ΟΑΕΔ τουλάχιστον επί δώδεκα (12) μήνες πριν από την υποβολή της σχετικής αίτησης υπαγωγής. Θα εξακολουθούν να είναι άνεργοι και να κατέχουν κάρτα ανεργίας ανανεούμενη ανά μήνα. Θα έχουν συμπληρώσει το 55ο έτος της ηλικίας τους κατά την ημερομηνία καταγγελίας της σύμβασης εργασίας και να μην έχουν υπερβεί το 67ο έτος της ηλικίας τους κατά την ίδια ημερομηνία.

— ΤΕΤΑΡΤΟ: Πρόγραμμα Κοινωφελούς Εργασίας σε 274 Δήμους θύλακες υψηλής ανεργίας – Νέα Γενιά Κοινωφελούς Εργασίας για 24.291 ανέργους

Στόχος του συγκεκριμένου προγράμματος είναι η δημιουργία 24.291 θέσεων πλήρους απασχόλησης μέσω της τοποθέτησης προσωπικού για χρονικό διάστημα 8 μηνών σε Δήμους και θύλακες υψηλής ανεργίας. Η Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ), για τους όρους και τις προϋποθέσεις του προγράμματος έχει δημοσιευτεί ήδη σε ΦΕΚ και απομένει μόνο να εκδοθεί η σχετική προκήρυξη από τον ΟΑΕΔ. Η αναπληρώτρια υπουργός Εργασίας κ. Ράνια Αντωνοπούλου είχε προαναγγείλει, από τις 14 Δεκεμβρίου ότι η προκήρυξη θα είχε εκδοθεί πριν τα Χριστούγεννα, ωστόσο σύμφωνα με πηγές του υπουργείου Εργασίας, υπήρξε μια μικρή χρονική μετάθεση, προκειμένου να υπάρξει καλύτερη προετοιμάσια των πληροφοριακών συστημάτων του ΟΑΕΔ αλλά και να καθοριστούν ορισμένες λεπτομέρειες στην κατάρτιση του τελικού κειμένου της προκήρυξης. Σύμφωνα με την ΚΥΑ, με το πρόγραμμα «προωθείται η απασχόληση ανέργων μέσω προγραμμάτων κοινωφελούς χαρακτήρα στους Δήμους της χώρας, συμπεριλαμβανομένης της κατάρτισης των συμμετεχόντων, με συγχρηματοδότηση από πόρους του ΕΣΠΑ 2014 – 2020 και χρηματοδότηση από εθνικούς πόρους, στο πλαίσιο του Ν. 4152/2013 ως ισχύει». Η παρούσα δράση, κατά το συγχρηματοδοτούμενο οκτάμηνης διάρκειας σκέλος της απευθύνεται στο σύνολο των Δήμων της χώρας εκτός:

α) των Δήμων που συμμετέχουν στις Δημόσιες Προσκλήσεις του ΟΑΕΔ με αριθ. 7/2016 και 10/2016 και

β) των Δήμων της χώρας που υπάγονται στις Περιφέρειες Αττικής και Νοτίου Αιγαίου.

Κατά το επίσης οκτάμηνης διάρκειας σκέλος που χρηματοδοτείται από εθνικούς πόρους η παρούσα δράση απευθύνεται:

α) στους Δήμους της χώρας που υπάγονται στις Περιφέρειες Αττικής και Νοτίου Αιγαίου, εκτός των Δήμων που συμμετείχαν στις Δημόσιες Προσκλήσεις του ΟΑΕΔ με αριθ. 7/2016 και 10/2016 και

β) στους 51 Δήμους που συμμετείχαν στις Δημόσιες Προσκλήσεις του ΟΑΕΔ με αριθ. 7/2016 και 10/2016 μόνο στις ειδικότητες που εμπίπτουν στους τομείς αρμοδιότητας των υπουργείων Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων και τμήματος Κοινωνικής Πρόνοιας του ΥΠΕΚΑΑ.

Η δράση αυτή αποσκοπεί:

α) στην επανασύνδεση των μακροχρονίως ανέργων και ευάλωτων ομάδων στην αγορά εργασίας,

β) στη βελτίωση της οικονομικής κατάστασης των ανέργων, γ) στην κάλυψη κοινωνικών αναγκών και

δ) στη σύζευξη των παραγωγικών ικανοτήτων των ανέργων με τις ανάγκες της τοπικής κοινωνίας.

Ωφελούμενοι της δράσης: είναι Έλληνες πολίτες, πολίτες κρατών-μελών της Ε.Ε., Βορειοηπειρώτες, ομογενείς και ομογενείς αλλοδαποί που προέρχονται από την Κωνσταντινούπολη και από τα νησιά Ίμβρο και Τένεδο, χωρίς να απαιτείται πιστοποιητικό ελληνικής ιθαγένειας, υπό την προϋπόθεση ότι η ιδιότητά τους ως Ελλήνων κατά το γένος και τη συνείδηση αποδεικνύεται με άλλους τρόπους (Ν.δ. 3832/1958), οι οποίοι ανήκουν σε τουλάχιστον μία από τις παρακάτω κατηγορίες:

  1. Εγγεγραμμένοι άνεργοι στα Μητρώα ανέργων του ΟΑΕΔ, μέλη οικογενειών στις οποίες δεν εργάζεται κανείς και οι σύζυγοι αυτών είναι εγγεγραμμένοι άνεργοι στα Μητρώα ανέργων του ΟΑΕΔ.
  2. Εγγεγραμμένοι άνεργοι στα Μητρώα ανέργων του ΟΑΕΔ, μέλη μονογονεϊκών οικογενειών στις οποίες δεν εργάζεται κανείς.
  3. Εγγεγραμμένοι μακροχρόνια άνεργοι στα Μητρώα ανέργων του ΟΑΕΔ.
  4. Άνεργοι πτυχιούχοι ΑΕΙ πανεπιστημιακού και τεχνολογικού τομέα, εγγεγραμμένοι στα Μητρώα ανέργων του ΟΑΕΔ, για την κάλυψη θέσεων με βάση τα τυπικά προσόντα.
  5. Εγγεγραμμένοι άνεργοι στα Μητρώα ανέργων του ΟΑΕΔ άνω των 29 ετών.
  6. Εγγεγραμμένοι στα Μητρώα ανέργων ΑμεΑ του ΟΑΕΔ.
  7. Εγγεγραμμένοι άνεργοι δικαιούχοι «Κοινωνικού Εισοδήματος Αλληλεγγύης» (ΚΕΑ), άλλοτε «Ελαχίστου Εγγυημένου Εισοδήματος».

Κριτήρια επιλογής και κατάταξης των ωφελουμένων αποτελούν τα ακόλουθα και οι ωφελούμενοι κατατάσσονται σε πίνακες κατά κλάδο και ειδικότητα με βάση τα κατωτέρω αναφερόμενα κριτήρια:

  1. Χρονικό διάστημα συνεχόμενης εγγεγραμμένης ανεργίας ωφελούμενου, με ανώτατο όριο τους εξήντα (60) μήνες: ένα (1) μόριο ανά πλήρη μήνα, το οποίο διπλασιάζεται για τους ανέργους αρχηγούς μονογονεϊκών οικογενειών.
  2. Χρονικό διάστημα συνεχόμενης εγγεγραμμένης ανεργίας του/ης συζύγου των ανέργων της ανωτέρω κατηγορίας, με ανώτατο όριο τους εξήντα μήνες (60): ένα (1) μόριο ανά πλήρη μήνα
  • Αναπηρία ωφελούμενου σε ποσοστό 50% και άνω: δεκαπέντε (15) μόρια
  1. Ετήσιο εισόδημα ατομικό ή οικογενειακό, ως εξής: Α) Ατομικό 0-3.500 ευρώ Τριάντα (30) μόρια Β) Οικογενειακό 0-7.000 ευρώ Α) Ατομικό 3.501-5.000 ευρώ Είκοσι πέντε (25) μόριαΒ) Οικογενειακό 7.001-10.000 ευρώ Α) Ατομικό 5.001-8.000 ευρώ Είκοσι (20) μόρια Β) Οικογενειακό 10.001-16.000 ευρώ Α) Ατομικό 8.001- 12.000 ευρώ Δέκα (10) μόρια Β) Οικογενειακό 16.001-26.000 ευρώ Α) Ατομικό άνω των 12.000 ευρώ Μηδέν (0) μόρια Β) Οικογενειακό άνω των 26.000 ευρώ V. Ηλικία 18 έως 29 ετών Δεκαπέντε (15) μόρια 30 έως 44 ετών Τριάντα (30) μόρια 45 ετών και άνω Σαράντα πέντε (45) μόρια
  2. Αριθμός ανηλίκων τέκνων: δέκα (10) μόρια για κάθε ανήλικο τέκνο
  3. Γονέας προστατευόμενου ή προστατευόμενων τέκνων ΑΜΕΑ, ανηλίκων ή και ενηλίκων, με ποσοστό αναπηρίας 67% και άνω: δέκα (10) μόρια, ανεξαρτήτως συνολικού αριθμού τέκνων.
  • Εντοπιότητα βάση της έδρας της μόνιμης κατοικίας του ωφελουμένου: δεκαπέντε (15) μόρια. IX. Δικαιούχοι του Κοινωνικού Επιδόματος Αλληλεγγύης: είκοσι (20) μόρια.

Το σύστημα επιλογής θα βασίζεται στη μοριοδότηση των παραπάνω κριτηρίων, στον καθορισμό τυχόν δικαιολογητικών που πρέπει να υποβληθούν από τους δυνητικά ωφελουμένους, στον ορισμό μηχανισμού ελέγχου των δικαιολογητικών αυτών και στη βαθμολόγηση, κατάταξη και τοποθέτηση των υποψηφίων σε αντίστοιχες θέσεις με τη χρήση μηχανογραφικού λογισμικού. Όλα τα παραπάνω εξειδικεύονται στις σχετικές Προσκλήσεις του ΟΑΕΔ, οι οποίες εκδίδονται κατόπιν έγκρισης του ΑΣΕΠ.

Οι άνεργοι, κατόπιν σχετικής Δημόσιας Πρόσκλησης του ΟΑΕΔ, καλούνται να υποβάλουν αποκλειστικά με ηλεκτρονικό τρόπο στον ΟΑΕΔ μία αίτηση συμμετοχής για την απασχόλησή τους στις προκηρυσσόμενες θέσεις, για μία ειδικότητα, επιλέγοντας από έναν (1) μέχρι τρεις (3) επιβλέποντες φορείς, όπως προβλέπει η εκάστοτε Πρόσκληση.

Η ηλεκτρονική αίτηση θα βρίσκεται αναρτημένη στην ιστοσελίδα του Οργανισμού (www.oaed.gr) και μετά τη συμπλήρωσή της οι δυνητικοί ωφελούμενοι θα την αποστέλλουν μέσω του συστήματος ηλεκτρονικών αιτήσεων (http://ait.oaed.gr/) στον ΟΑΕΔ.

Πηγή: aftodioikisi.gr

 

Ενεργότερο ρόλο στα 15μελή συμβούλια των μαθητών επιθυμεί να επαναφέρει με υπουργική απόφαση το υπουργείο Παιδείας.

Σύμφωνα με δημοσίευμα της Καθημερινής, ο υπουργός Παιδείας, Κώστας Γαβρόγλου, φαίνεται πως έχει καταλήξει στη λήψη αυτής της απόφασης τονίζοντας ότι «για τον στόχο της ισότητας, της δημοκρατίας στην εκπαίδευση θα ανανεώσουμε το πλαίσιο λειτουργίας των μαθητικών κοινοτήτων ώστε ο θεσμός να ζωντανέψει και να παίξει ουσιαστικό ρόλο στη σχολική ζωή».

«Επιδίωξή μας η θεσμοθέτηση διαδικασιών όπου θα συμμετέχουν οι μαθητές και του Δημοτικού, στο μέτρο βέβαια που αναλογεί σε κάθε ηλικία, ώστε οι κανόνες συνύπαρξης στο σχολείο να μην έρχονται ως αποφάσεις που επιβάλλονται άνωθεν αλλά ως ένα κοινωνικό συμβόλαιο που συζητείται, αναγνωρίζεται ως απαραίτητο για την ομαλή συμβίωση και λειτουργία του σχολείου και καταλήγει ως συμφωνία μεταξύ των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας», σημειώνουν στο περιβάλλον του υπουργού Παιδείας.

Ακόμη, πρόκειται να ενισχυθεί ο σύλλογος διδασκόντων με την κατάρτιση εσωτερικού κανονισμού σε κάθε σχολείο με Προεδρικό Διάταγμα το οποίο και αναμένεται το επόμενο διάστημα. Ετσι, το υπουργείο Παιδείας υποβαθμίζει τον ενεργό ρόλο των διευθυντών αφού εξετάζεται ο κανονισμός αυτός να καταρτίζεται και σε συνεργασία με τους συλλόγους γονέων και κηδεμόνων.

Πηγή: iefimerida.gr

 

 

Είναι απίστευτο και όμως η πινακίδα έχει τοποθετηθεί σε πεζοδρόμιο στην πόλη της Βόνιτσας.

Όπως μπορείτε να δείτε και στη φωτογραφία το ύψος της είναι τόσο χαμηλό που πραγματικά κινδυνεύουν οι περαστικοί και υπάρχει ο κίνδυνος κάποιος πεζός να σπάσει το κεφάλι του πάνω σ’ αυτή.

Στο συγκεκριμένο σημείο μάλιστα δυσχεραίνει το περπάτημα στους κατοίκους, ενώ υπάρχει κίνδυνος να πέσει πάνω της κάποιος ηλικιωμένος ή και κάποιος αφηρημένος, που περπατάει στο πεζοδρόμιο... Επειδή η συγκεκριμένη πινακίδα, μπορεί να προκαλέσει κάποιο ατύχημα, πρέπει να παρέμβει η δημοτική αρχή να την τοποθετήσει λίγο ψηλότερα γιατί ο κίνδυνος ατυχημάτων για τους πεζούς είναι μεγάλος...

ΦΩΤΟΡΕΠΟΡΤΑΖ: Μιχάλης Κουτουρίνης
Πηγή: xiromeronews.blogspot.gr

Πολλές φορές από το ypodomes.com έχετε διαβάσει για το "δίκτυο αυτοκινητόδρομων". Το μεγάλο κέρδος της κατασκευής των 5 μεγάλων οδικών αξόνων της χώρας δεν είναι μόνο η οδική τους αναβάθμιση και η τεράστια διαφορά στην χρονοαπόσταση από την αρχή μέχρι το τέλος τους. Είναι η διασύνδεση τους.

Με αφορμή την παράδοση τμημάτων σε Ολυμπία Οδό και Ιόνια Οδό το τελευταίο διάστημα, βάλαμε στο μικροσκόπιο την πιο απομονωμένη περιοχή της χώρας από την Αθήνα, την Δυτική Μακεδονία.

Σήμερα για να έρθει κάποιος από την Καστοριά στην Αθήνα, χρησιμοποιώντας την πιο "σύντομη" διαδρομή, δηλαδή μέσω Γρεβενών-Καλαμπάκας-Λαμίας και του ΠΑΘΕ θα χρειαστεί για 484χλμ περίπου 6 ώρες και 30 λεπτά, κακής οδηγικής εμπειρίας αντιμετωπίζοντας μεγάλους κινδύνους ασφάλειας, καιρικών συνθηκών, ακατάλληλων δρόμων κλπ.

Περίπου 7 ώρες θα χρειαστεί κάποιος αν θελήσει να κάνει το Αθήνα-Καστοριά πιο "πολιτισμένα", χρησιμοποιώντας τον ΠΑΘΕ και την Εγνατία αλλά θα πρέπει να καταναλώσει καύσιμα για 625χλμ.

Το δίκτυο των αυτοκινητόδρομων της χώρας, όπως αυτό θα διαμορφωθεί από τις αρχές Απριλίου, θα ανατρέψει αυτό το καθεστώς και τα δεδομένα. Έτσι λοιπόν, αν κάποιος θελήσει το Πάσχα να πάει από την Αθήνα στην Καστοριά, μέσω Ολυμπίας, Ιόνιας και Εγνατίας τότε θα χρειαστεί μόλις 5 ώρες ασφαλούς, γρήγορης οδήγησης φτάνοντας σε χρόνο που μέχρι σήμερα θεωρείται επιστημονική φαντασία.

Για να το αναλύσουμε όμως: Θα χρειαστεί περίπου 1 ώρα και 45 λεπτά από την Αθήνα στο Ρίο (204 χλμ - Ολυμπία Οδός) και περίπου 1 ώρα και 40 λεπτά από το Ρίο στα Ιωάννινα (201 χλμ - Γέφυρα και Ιόνια Οδός) και από εκεί άλλη 1 ώρα και 30 λεπτά από τα Ιωάννινα στην Καστοριά (165χλμ-Εγνατία και Κάθετος προς Κρυσταλλοπηγή). Το σύνολο των χιλιομέτρων είναι 565χλμ και η πρόσθεση της χρονοαπόστασης μας βγάζει κάτι λιγότερο από 5 ώρες!

Αυτό θα επιτευχθεί χάρις στην χρήση 4 διαφορετικών αυτοκινητόδρομων και τη χρήση αυτού που λέμε ¨δικτύου αυτοκινητόδρομου". Μπορούμε να σας φέρουμε ακόμα πιο εντυπωσιακά παραδείγματα, όπως το δρομολόγιο Γρεβενα-Αθήνα με τον ίδιο τρόπο όπου τα 500 χλμ της απόστασης θα διανύονται σε περίπου 4 ώρες και 30 λεπτά, χρονοαπόσταση που σήμερα απλά δεν υπάρχει. Βεβαίως από την άλλη πλευρά το κόστος θα αυξηθεί σημαντικά, καθώς θα πρέπει να πληρωθούν διόδια σε όλη τη διαδρομή αλλά η μία επιλογή είναι η χρήση των σημερινών δρόμων και ο χρόνος που χρειάζεσαι και η άλλη επιλογή είναι η ποιοτική ασφαλής οδήγηση με μειωμένη χρονοαπόσταση.

Η μεγάλη διαφορά για τη Δυτική Μακεδονία και τα μεγάλα αστικά της κέντρα σε σχέση με τη σύνδεση της με την Αθήνα θα έρθει εφόσον κατασκευαστεί το βόρειο τμήμα του Ε65 (Τρίκαλα-Εγνατία) καθώς τότε η απόσταση Καστοριά-Αθήνα θα πέσει σε 4 ώρες και 15 λεπτά (500 χλμ) και η απόσταση Γρεβενά-Αθήνα (440 χλμ) θα πέσει σε μόλις 3 ώρες και 50 λεπτά!

Αυτό είναι ένα μικρό παράδειγμα της μεταμόρφωσης των οδικών μεταφορών που έρχεται στη χώρα και που πλέον δεν είναι ένα μακρινό πλάνο για το μέλλον, αλλά μία κοντινή πραγματικότητα που θα πρέπει να αποτελέσει σημείο αιχμής για πολλούς κλάδους της Ελληνικής Οικονομίας, όπως τα logistics, ο αγροτικός και κτηνοτροφικός κλάδος, οι οδικές μεταφορές, οι υπηρεσίες, ο τουρισμός, ο πολιτισμός κ.α.

Νίκος Καραγιάννης
Πηγή: ypodomes.com

Στο δεύτερο δεκαπενθήμερο του Ιανουαρίου θα ανοίξει η πλατφόρμα για την υποβολή αιτήσεων για το Κοινωνικό Εισόδημα Αλληλεγγύης.

Όπως δήλωσε ο γενικός γραμματέας Πρόνοιας Δ. Καρέλλας, στον τηλεοπτικό σταθμό ΑΝΤ1 το πρωΐ, στόχος είναι να λειτουργήσει η πλατφόρμα μεταξύ 15 και 20 Ιανουαρίου.
Ανέφερε ότι έως τις 10 Ιανουαρίου θα ολοκληρωθεί η εκπαίδευση των στελεχών του συνόλου των δήμων της χώρας και των ΚΕΠ. 

Είπε ότι αιτήσεις θα υποβάλλονται είτε μέσω Ίντερνετ, είτε μέσω ΚΕΠ, είτε μέσω δήμων.
Σημείωσε πως όταν δεν υπάρχουν αλλαγές στα στοιχεία των δικαιούχων -περιουσιακά ή οικογενειακά- τότε οι αιτήσεις είναι 'απλές" και θα μπορούν να υποβάλλονται ηλεκτρονικά ή μέσω ΚΕΠ.

Αν υπάρχουν αλλαγές, όπως εξήγησε θα είναι καλύτερα να υποβάλλονται στις υπηρεσίες των δήμων καθώς θα χρειάζονται πιστοποιητικά και έγγραφα. 
Υπογράμμισε πως το βασικό στοιχείο που θα χρειάζονται όσοι υποβάλλουν αιτήσεις είναι το εισόδημα των τελευταίων έξι μηνών από την ημερομηνία υποβολής της αίτησης. 

Πληροφορίες δημοσιεύονται, όπως ανέφερε ο κ. Καρέλλας στην ιστοσελίδα keaprogram.gr.
(ΑΠΕ-ΜΠΕ)

Πηγή: iefimerida.gr

 

Σενάρια επί σεναρίων και υποθέσεις επί υποθέσεων έχουν γραφτεί τους τελευταίους μήνες για την τύχη των έργων κατασκευής της Αμβρακίας Οδού. Σε όλο αυτό το διάστημα οι φορείς ζήτησαν επανηλλειμένως τη λειτουργία τόσο του πρώτου όσο και του τέταρτου τμήματος, δηλαδή των άκρων του αυτοκινητόδρομου.

Από την διαδικασία αυτή, σύμφωνα από αξιωματούχους του Υπουργείου Υποδομών, κρίθηκε ότι πρέπει να δοθεί μία οριστική λύση και να μην λιμνάζουν συνεχόμενα οι 4 εργολαβίες που στα 6,5 χρόνια που κατασκευάζονται, έφτασαν σε ποσοστό προόδου που ξεπερνά κατά λίγο το 50%.

Σύμφωνα με αυτές τις πηγές η μόνη εργολαβία που πρόκειται να συνεχιστεί είναι η πρώτη, αυτή που ξεκινά από το Άκτιο και φτάνει μέχρι το Πάλαιρο. Σε αυτήν αναμένεται η έγκριση από το Ελεγκτικό Συνέδριο για να προχωρήσει η συμπληρωματική χρηματοδότηση και να τρέξει μέχρι το τέλος το 2017 προκειμένου να ολοκληρωθεί και να παραδοθεί ένα τμήμα περίπου 15χλμ. Το έργο αυτό κάνει η ΑΕΓΕΚ.

Όλες οι υπόλοιπες εργολαβίες, συμπεριλαμβανομένης και της 4ης σωστότερο ως Δυτική Παράκαμψη Αμφιλοχίας θα διαλυθούν. Σύμφωνα με τη διαδικασία που θα αποφασίστηκε, σύμφωνα με πηγές του Υπουργείου Υποδομών στο ypodomes.com μπορεί να πήραν χρονική παράταση (για να μην θεωρηθούν ληγμένες) αλλά δεν πρόκειται να προχωρήσουν παρακάτω. Σε αυτό υπάρχει μία μικρή επιφύλαξη για την 1η εργολαβία, που αν (με λίγες πιθανότητες) δεν εγκριθεί από το Ελ.Συνέδριο θα πρέπει να ακολουθήσει την μοίρα των υπόλοιπων εργολαβιών και να μπει στη σκούπα, ωστόσο μιλάμε για ακραίο σενάριο.

Το επόμενο διάστημα οι 3 διαλυμένες εργολαβίες μαζί με το ορφανό τμήμα των 400 μέτρων που ενώνει την Αμβρακία Οδό με την Ιόνια Οδό, θα αποτελέσουν την λεγόμενη εργολαβία σκούπα με ποσό που θα φτάνει τα 165εκ.ευρώ.

Η δημοπράτηση της εκτιμάται ότι θα γίνει στο πρώτο τρίμηνο του 2017 ενώ τα έργα θα ξεκινήσουν το Φθινόπωρο του 2017 με συνολική προθεσμία περίπου στα 3 χρόνια. Αυτό σημαίνει όπως πολλές φορές έχουμε γράψει στο ypodomes.com ότι η ολοκλήρωση του αυτοκινητόδρομου θα είναι δυνατή το 2020.

Το έργο έχει αναλάβει η Διευθύνουσα Υπηρεσία του Υπουργείου Υποδομών, ΕΥΔΕ/ΚΣΣΥ. Ενδιαφέρον παρουσιάζει η αντίδραση των φορέων της περιοχής που όλο αυτό το διάστημα πίεζαν για τη συνέχιση των έργων και στην τέταρτη εργολαβία που όμως δεν ευτύχησε να προχωρήσει.

Νίκος Καραγιάννης
Πηγή: ypodomes.com

 

Βαρύς ο λογαριασμός για μισθωτούς με εισοδήματα από «μπλοκάκι»

 

«Η ζωή τραβά την ανηφόρα» και το 2017, αφού στη βαριά κληρονομιά των 12 δισ. σε νέα χρέη που φόρτωσε όλους τους Έλληνες η εφορία το 2016 (έφτασαν στα 95 δισ. έως τον Νοέμβριο και η καταμέτρηση ακόμα συνεχίζεται), έρχονται από την 1η του μηνός να προστεθούν και όλα τα νέα φορολογικά και ασφαλιστικά βάρη, ύψους άνω των 3 δισ. ευρώ -σαν να μπαίνει δηλαδή ένας νέος... ΕΝΦΙΑ στη ζωή μας.
 
Ήδη στα βενζινάδικα η τιμή της αμόλυβδης «γράφει» 1,5 ευρώ το λίτρο και 1,2 ευρώ το ντίζελ. Και αυτό χωρίς να έχουν φανεί ακόμα οι ανατιμήσεις από τις αυξήσεις των διεθνών τιμών των καυσίμων, λόγω της συμφωνίας των πετρελαιοπαραγωγών χωρών για περιορισμό της παραγωγής που θα οδηγήσει σε νέες αυξήσεις. Η κυβέρνηση έχει προβλέψει στον κρατικό προϋπολογισμό αύξηση 20% των διεθνών τιμών, από τα 42,96 δολάρια σε 50,64 δολάρια το βαρέλι, την στιγμή που το δολάριο ανατιμάται και έναντι του ευρώ. Με άλλα λόγια, η ευνοϊκή συγκυρία που οδήγησε το πετρέλαιο από τα 100 δολάρια το 2014 σε 50 το 2015 και σε 42 το 2016 είναι πια παρελθόν, σε μια στιγμή όπου οι φόροι καυσίμων αυξάνονται και το επίδομα πετρελαίου εξανεμίζεται.
 
Η αύξηση στα καύσιμα όμως βάζει «μπουρλότο» και σε όλη την εφοδιαστική αλυσίδα, δηλαδή στα πάντα. Αυτός άλλωστε ήταν και ο λόγος που όλες οι κυβερνήσεις απέφευγαν «να παίξουν με τη φωτιά», δηλαδή να αυξήσουν τους φόρους στο πετρέλαιο που χρησιμοποιείται κυρίως για τις επαγγελματικές μεταφορές (προϊόντα, συγκοινωνίες κλπ), σε αντίθεση με την βενζίνη που χρησιμοποιείται στα επιβατικά ΙΧ αυτοκίνητα των πολιτών.
 
Ακόμα δεν έχουν φανεί όμως οι αυξήσεις στα τσιγάρα, καθώς η αγορά και οι καταναλωτές «στόκαραν» προϊόντα με χαμηλότερο φόρο του 2016. Όταν τα αποθέματα αυτά εξαντληθούν θα φανεί η πραγματική επίπτωση για τον κρατικό και τον οικογενειακό προϋπολογισμό.
 
Πέραν από το «τσουνάμι» των νέων φόρων όμως που ήδη ξεκίνησε, έρχονται και άλλες μεγάλες αυξήσεις άμεσων φόρων, που θα φανούν από τον Απρίλιο κυρίως και μετά.
 
Αναλυτικότερα, ο χάρτης των επιβαρύνσεων ανά επαγγελματική ομάδα έχει ως εξής:

Πρώτοι θα νιώσουν τη «γλύκα» των νέων μέτρων οι μισθωτοί με εισοδήματα από «μπλοκάκι». Για τα έσοδα αυτά δεν θα αφαιρείται το ποσό της έκπτωσης φόρου που προβλέπεται ανάλογα με το ύψος του εισοδήματος και τον αριθμό των παιδιών, αφού αυτή θα ισχύσει μόνο για το εισόδημα από μισθούς. Επιπλέον τα εισοδήματα από το «μπλοκάκι» θα προστεθούν και θα φορολογηθούν με την ενιαία κλίμακα. Για το επιπλέον ποσό θα πληρώνουν πλέον και ασφαλιστικές εισφορές και οι νέοι ασφαλισμένοι (μετά το 1993) οι οποίοι απαλλάσσονταν.
 
Με την άθροιση των εισοδημάτων, όσοι βγάζουν ετήσιο εισόδημα μεγαλύτερο των 12.000 ευρώ. θα υποστούν και την νέα ειδική εισφορά αλληλεγγύης, η οποία θα υπολογίζεται με συντελεστές κλιμακούμενους από 2,2% έως 10%.
 
Ωστόσο οι περισσότεροι μισθωτοί και συνταξιούχοι θα διαπιστώσουν όταν υποβάλουν την φορολογική τους δήλωση πως θα πρέπει να πληρώσουν περισσότερο φόρο εισοδήματος και ειδική εισφορά αλληλεγγύης για τις φετινές αποδοχές τους. Και αυτό, γιατί η εκκαθάριση θα γίνει με τα μειωμένα αφορολόγητα όρια και τις νέες κλίμακες για το σύνολο των αποδοχών του 2016. Μάλιστα η μηνιαία παρακράτηση φόρου κατά του 2016 υπολογίστηκε σωστά μόνον στους τελευταίους 7 μήνες μήνες του έτους, ενώ για τους πρώτους 5 μήνες (από τον Ιανουάριο μέχρι τον Μάιο) υπολογίστηκε με το παλαιό αφορολόγητο όριο των 9.545 ευρώ και τις πιο ευνοϊκές κλίμακες. Αυτό σημαίνει ότι μόλις εκδοθεί η τελική εκκαθάριση του φόρου εισοδήματος θα κληθούν να καταβάλουν και επιπλέον πρόσθετους φόρους, για τους 5 πρώτους μήνες του 2016.
 
Μεγάλο θα είναι το χτύπημα και για τους ιδιοκτήτες ακινήτων που εισπράττουν ενοίκια και θα δουν τον λογαριασμό της εφορίας να εκτοξεύεται στα ύψη, καθώς θα κληθούν να πληρώσουν αυξημένους φόρους έως και 36,36%.

Τα εισοδήματα αυτά θα φορολογηθούν με τη νέα φορολογική κλίμακα δηλαδή:

• Αύξηση φόρου από 11% σε 15% για το τμήμα ετήσιου εισοδήματος μέχρι 12.000 ευρώ. Για παράδειγμα φορολογούμενος που αποκτά εισοδήματα από ενοίκια 10.000 ευρώ ενώ φέτος πληρώνει φόρο 1.100 ευρώ, το 2017 ο φόρος αυξάνεται στα 1.500 ευρώ, δηλαδή θα επιβαρυνθεί με επιπλέον 400 ευρώ.

• Αύξηση φόρου από 33% σε 35% για το τμήμα του ετήσιου εισοδήματος από τα 12.001 έως τα 35.000 ευρώ.

• Αύξηση φόρου από 33% σε 45% για το τμήμα του ετήσιου εισοδήματος από τα 35.001 και άνω.

Μάλιστα όσοι έχουν εισοδήματα που υπερβαίνουν τις 12.000 ευρώ θα επιβαρυνθούν με ειδική εισφορά αλληλεγγύης και συντελεστές που κλιμακώνονται από 2,2% έως και 10%.
 
Αντιμέτωποι με το χάος όμως βρίσκονται πλέον οι ελεύθεροι επαγγελματίες. Ενώ οι ασφαλιστικές εισφορές τους αυξάνονται (άγνωστο ακόμα πώς και πόσο ακριβώς) τα φετινά εισοδήματα των ελεύθερων επαγγελματιών και ατομικών επιχειρήσεων που θα δηλωθούν την άνοιξη του 2017 θα φορολογηθούν με την ίδια κλίμακα που ισχύει για τους μισθωτούς, αλλά χωρίς το έμμεσο αφορολόγητο όριο, την έκπτωση φόρου δηλαδή που μειώθηκε ήδη για όλους εκτός από τους πολύτεκνους.
 
Ούτε οι αγρότες μένουν όμως αλώβητοι. Ήδη εξαιρέθηκαν από το ευνοϊκό καθεστώς όσοι έχουν άλλα εισοδήματα. Η αυτοτελής φορολόγηση του αγροτικού εισοδήματος με 13% από το πρώτο ευρώ καταργήθηκε και στο εξής ισχύει και για τους αγρότες αφορολόγητο όριο εισοδήματος διαμορφούμενο από 8.636 έως 9.545 ευρώ, ανάλογα με τον αριθμό των προστατευόμενων τέκνων και κλίμακα φορολόγησης με περισσότερους του ενός συντελεστές φόρου. Θα φορολογηθούν έτσι με κλίμακα φόρου 22% - 45%. Αν δηλώσουν όμως ετήσια εισοδήματα μεγαλύτερα των 12.000 ευρώ θα υποστούν και την νέα, αναμορφωμένη ειδική εισφορά αλληλεγγύης, η οποία θα υπολογίζεται με συντελεστές κλιμακούμενους από 2,2% έως 10%. Παράλληλα, οι αγρότες θα επιβαρυνθούν με προκαταβολή φόρου, η οποία αυξήθηκε από το 75% στο 100% του κύριου φόρου. Καθώς για αυτούς δεν διενεργήθηκε παρακράτηση, η «κρυάδα» του 2017 θα τους προκύψει «μαζεμένη» όταν εκδοθούν τα πρώτα εκκαθαριστικά τους.

Πηγή: protothema.gr

 

Δίδακτρα στα μεταπτυχιακά προγράμματα των ΑΕΙ/ΤΕΙ, αλλά και «κόφτης». Αυτό προβλέπει το σχέδιο του υπουργείου Παιδείας για τις μεταπτυχιακές σπουδές, που παρουσιάζουν αλματώδη αύξηση (και) στην Ελλάδα. Μάλιστα, στο μικροσκόπιο του υπουργείου θα τεθούν και τα εξ αποστάσεως προγράμματα των ΑΕΙ/ΤΕΙ.

Η δυναμική της συγκεκριμένης αγοράς τα τελευταία χρόνια είναι εντυπωσιακή, με δεδομένο ότι κάθε πρόγραμμα μπορεί να έχει μεγάλους αριθμούς διαδικτυακών φοιτητών, ενώ τα δίδακτρα ανέρχονται έως και 5.000 ευρώ το άτομο, με τον τζίρο ενός προγράμματος να ξεπερνάει το εκατομμύριο ευρώ. Στο ίδιο πλαίσιο, θα καθιερωθεί μεταβατική περίοδος για όσους επιθυμούν να κάνουν διδακτορικές σπουδές, καθώς σήμερα παρατηρείται μεγάλο μεν αρχικό ενδιαφέρον, το οποίο ωστόσο στη διαδρομή «ξεφουσκώνει», με αποτέλεσμα να παρουσιάζεται αύξηση των «αιώνιων» διδακτορικών φοιτητών.

Ειδικότερα, σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», βάση για τη ρύθμιση του τοπίου των μεταπτυχιακών σπουδών θα αποτελέσουν οι διατάξεις του νομοσχεδίου που είχε δημοσιοποιήσει η τέως αναπληρώτρια υπουργός Παιδείας Σία Αναγνωστοπούλου, πριν από τον ανασχηματισμό του Νοεμβρίου. Οι θέσεις του νέου υπουργού Κώστα Γαβρόγλου αποτελούν ένα βήμα σύγκλισης προς τις ενστάσεις που έχουν διατυπώσει η Σύνοδος Πρυτάνεων και η πανεπιστημιακή κοινότητα επί του νομοσχεδίου Αναγνωστοπούλου. Μάλιστα, το υπουργείο αναγνωρίζει ότι, εν μέσω δημοσιονομικής λιτότητας, τα δίδακτρα στα μεταπτυχιακά προγράμματα αποτελούν πηγή εσόδων για την κάλυψη λειτουργικών δαπανών του ΑΕΙ. Είναι ενδεικτικό ότι το υπουργείο ζήτησε από τα ιδρύματα στο σκέλος των εσόδων για το 2017 να εντάξουν στον τακτικό προϋπολογισμό τους, ο οποίος ωστόσο καλύπτεται μόνον από το κράτος, «πρόβλεψη για την είσπραξη ποσοστού 25% από τα έσοδα των προγραμμάτων μεταπτυχιακών σπουδών, για τα οποία καταβάλλονται δίδακτρα στον Ειδικό Λογαριασμό Κονδυλίων Ερευνας».

Πιο συγκεκριμένα, το νέο σχέδιο του υπουργείου Παιδείας προβλέπει τα ακόλουθα:

• Την ευθύνη των μεταπτυχιακών θα έχουν τα ΑΕΙ/ΤΕΙ, ωστόσο θα υπάρχει έλεγχος με ακαδημαϊκά κριτήρια από το υπουργείο. Τα κριτήρια θα έχουν σχέση και με τον ερευνητικό χαρακτήρα κάθε τμήματος, δηλαδή τους τομείς στους οποίους δίνει βάρος κάθε τμήμα. «Δεν είναι ποτ πουρί οι μεταπτυχιακές σπουδές», ανέφερε στην «Κ» υψηλόβαθμο στέλεχος του υπουργείου. Σήμερα, ο αριθμός των μεταπτυχιακών έχει ξεπεράσει τα 700, το 85% των οποίων στα πανεπιστήμια και το υπόλοιπο 15% στα ΤΕΙ της χώρας. Σε 10 από τα 22 πανεπιστήμια το ποσοστό μεταπτυχιακών με δίδακτρα είναι πάνω από 90% των προσφερομένων και σε 14 από τα 22 είναι από 70% και πάνω. Το ίδιο στέλεχος στηλίτευσε τη μαζική οργάνωση μεταπτυχιακών, τονίζοντας ότι πολλά γίνονται ώστε οι πανεπιστημιακοί να συμπληρώνουν τις απολαβές τους. Μάλιστα, όλοι γνωρίζουν ότι το πλέγμα των μεταπτυχιακών προγραμμάτων σε κάθε σχολή διευρύνεται ακόμη περισσότερο μέσω των πολλών επιμέρους κατευθύνσεων που μπορεί να έχει το καθένα.

• Θα διατηρηθεί η διάκριση ανάμεσα στα ερευνητικά μεταπτυχιακά, τα οποία θα μπορούν να οδηγήσουν σε διδακτορικό τίτλο και θα είναι δωρεάν, και τα επαγγελματικής εξειδίκευσης, στα οποία θα υπάρχουν δίδακτρα αλλά με πλαφόν.

• Τα ιδρύματα θα μπορούν να οργανώνουν τα προγράμματα που επιθυμούν, αλλά θα πρέπει να υποβάλουν στο υπουργείο μελέτη για το κόστος λειτουργίας του κάθε προγράμματος. Από τη μελέτη θα προκύπτει και το ύψος των διδάκτρων, με τα ίδια τα ιδρύματα να καλούνται να επιβάλουν «κόφτη» στα αδικαιολόγητα υψηλά δίδακτρα.

• Θα δημιουργηθεί όργανο αξιολόγησης και διασφάλισης της ακαδημαϊκής εγκυρότητας των εξ αποστάσεως μεταπτυχιακών προγραμμάτων, αλλά και των προγραμμάτων κατάρτισης μέσω e-learning. Μάλιστα, την ηγεσία του υπουργείου έχουν θορυβήσει οι αποφάσεις κυπριακών, βουλγαρικών και ρουμανικών ΑΕΙ να οργανώσουν εξ αποστάσεως μεταπτυχιακά, οι ποιοτικοί όροι λειτουργίας των οποίων θεωρούνται μη πιστοποιημένοι.

• Στις διδακτορικές σπουδές θα καθιερωθεί ένα εισαγωγικό-δοκιμαστικό έτος για κάθε φοιτητή, κατά τη διάρκεια του οποίου θα κρίνει εάν όντως επιθυμεί να συνεχίσει στο διδακτορικό. Στόχος η αποφυγή των «λιμναζόντων» διδακτορικών φοιτητών.

• Επίσης στις διδακτορικές σπουδές, θα θεσμοθετηθεί η υποχρέωση του καθηγητή που επιβλέπει τον διδακτορικό φοιτητή, να καταρτίζει αναλυτικό υπόμνημα-σχέδιο για την πορεία των σπουδών του φοιτητή, ώστε να αποφεύγονται οι αυθαιρεσίες (ή η τυχόν αδιαφορία) των διδασκόντων.

Πηγή: kathimerini.gr