×

Προειδοποίηση

JUser: :_load: Αδυναμία φόρτωσης χρήστη με Α/Α (ID): 708

Με τις διατάξεις του άρθρου 70 του πολυνομοσχεδίου επανέρχονται ορισμένα αγαθά στο χαμηλό συντελεστή ΦΠΑ (13%) από τον κανονικό (24%).

Σύμφωνα με την έκθεση Αξιολόγησης συνεπειών ρύθμισης:

"Περαιτέρω θεσμοθετείται η επαναφορά του ΦΠΑ στα αγροτικά εφόδια από το 24% στο 13%, μέσω της τροποποίησης του Παραρτήματος III του Κώδικα ΦΠΑ (ν. 2859/2000), προκειμένου να ενισχυθεί η ρευστότητα των αγροτών και των αγροτικών επιχειρήσεων. Με αυτό τον τρόπο δίνεται έμφαση στην στήριξη της πρωτογενούς παραγωγής της χώρας, καθώς αποτελεί έναν από τους βασικούς πυλώνες ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας. Με τη ρύθμιση αυτή αντιμετωπίζονται και οι στρεβλώσεις που έχουν δημιουργηθεί στην αγροτική επιχειρηματικότητα με την υπαγωγή των πρώτων και βοηθητικών υλών (αγροεφόδια) στον κανονικό συντελεστή ΦΠΑ και την υπαγωγή των τελικών παραγόμενων αγαθών στο μειωμένο συντελεστή οι οποίες οδηγούσαν:
α) σε αύξηση του διοικητικού κόστους της Φορολογικής Διοίκησης (εξέταση μεγάλου αριθμού αιτήσεων επιστροφής ΦΠΑ) και
β) σε μείωση της ρευστότητας των αγροτικών επιχειρήσεων."

Συγκεκριμένα από 1.7.2017 όπως ορίζει η παράγραφος 2 του άρθρου 70 στο μειωμένο συντελεστή θα υπάγονται πλέον πέραν αυτών που προβλέπονται στο παράρτημα ΙΙΙ του ν.2859/2000 τα εξής αγαθά:

1. Άλογα, γαϊδούρια και μουλάρια κάθε είδους, βοοειδή, χοιροειδή, προβατοειδή και αιγοειδή, ζωντανά. Εξαιρούνται τα άλογα ιπποδρομιών (Δ.Κ. ΕΧ 0101,0102, 0103 και 0104).

2. Πετεινοί, κότες, πάπιες, χήνες, γάλοι, γαλοπούλες και φραγκόκοτες, ζωντανά, που προορίζονται για την ανθρώπινη διατροφή (Δ.Κ. ΕΧ0105).

3. Κουνέλια, περιστέρια, ορτύκια, φασιανοί, πέρδικες, λαγοί και λοιπά ζώα και πτηνά, ζωντανά, που προορίζονται για την ανθρώπινη διατροφή. Ζώα που εκτρέφονται για τη γουνοποιία. Μέλισσες. Ακάρεα (έντομα που χρησιμοποιούνται στις καλλιέργειες αντί εντομοκτόνων) (Δ.Κ. ΕΧ 0106).

4. Σπέρματα και σπόροι που προορίζονται για σπορά (Δ.Κ. ΕΧ 1201, ΕΧ 1202, ΕΧ 1204, ΕΧ 1205, ΕΧ 1207 και ΕΧ 1209).

5. Άχυρα και φλοιοί ακατέργαστων δημητριακών, έστω και τεμαχισμένα, αλεσμένα, συμπιεσμένα ή συσσωματωμένα με μορφή σβόλων. Γογγύλια Σουηδίας (γογγυλοκράμβες), τεύτλα κτηνοτροφικά, ρίζες κτηνοτροφικές, χορτονομές (FOIN, LUZERNE), τριφύλλια, κτηνοτροφικά λάχανα, χορτονομές λούπινου, βίκου και παρόμοια κτηνοτροφικά προϊόντα, έστω και συσσωματωμένα με μορφή σβόλων (Δ.Κ. 1213 και 1214).

6. Υπολείμματα και απορρίμματα των βιομηχανιών ειδών διατροφής. Τροφές παρασκευασμένες για ζώα. Εξαιρούνται τα παρασκευάσματα των τύπων που χρησιμοποιούνται για τη διατροφή των ζώων (Δ.Κ. 2301, 2302, 2303, 2304, 2305, 2306, 2307 και 2308).

7. Μαστίχα (λευκή ή μη), ακατέργαστη (Δ.Κ. ΕΧ 1301).

8. Λιπάσματα (Δ.Κ. 3101, 3102, 3103, 3104 και 3105)

9. Εντομοκτόνα, ποντικοφάρμακα, μυκητοκτόνα, ζιζανιοκτόνα, ανασχετικά της βλάστησης και ρυθμιστικά της ανάπτυξης των φυτών, απολυμαντικά και παρόμοια προϊόντα που παρουσιάζονται σε μορφές ή συσκευασίες για τη λιανική πώληση ή ως παρασκευάσματα άλλα από εκείνα που προορίζονται για ανθρώπινη χρήση. Εξαιρούνται τα εντομοαπωθητικά, τα απολυμαντικά για οικιακές χρήσεις, τα εντομοκτόνα και κατσαριδοκτόνα που παρουσιάζονται σε φιάλες με προωθητικό αέριο ή σε σκόνη για οικιακές χρήσεις (Δ.Κ. ΕΧ 3808). 

Εκτός από την προσθήκη των ως άνω αγαθών στο μειωμένο συντελεστή ΦΠΑ τροποποιούνται και ορισμένες κατηγορίες αγαθών στο 1αράρτημα ως εξής:


  * Στην κατηγορία των ψαριών διευρύνθηκαν οι εξαιρέσεις

  • Ψάρια, φιλέτα και άλλη σάρκα ψαριών, καλαμάρια, χταπόδια και σουπιές, νωπά, διατηρημένα με απλή ψύξη ή κατεψυγμένα αλλά όχι αλλιώς παρασκευασμένα ή επεξεργασμένα. Εξαιρούνται τα συκώτια, αυγά, σπέρματα, πτερύγια, κεφάλια, ουρές, νηκτικές κύστες και άλλα βρώσιμα εντόσθια ψαριών (Δ.Κ. ΕΧ 0302, ΕΧ 0303, ΕΧ 0304, ΕΧ 0307).


  * Στην κατηγορία των άλλων φυτών προστέθηκαν οι βολβοί τα κρεμμύδια, οι ρίζες κλπ.

  • Βολβοί, κρεμμύδια, κόνδυλοι, ρίζες βολβοειδείς και ριζώματα γενικά, σε φυτική νάρκη, σε βλάστηση ή σε άνθηση, φυτά φυτωρίου, άλλα φυτά και ρίζες κιχωρίου άλλες από τις ρίζες της κλάσης 1212. Άλλα φυτά ζωντανά (στα οποία περιλαμβάνονται και οι ρίζες τους), μοσχεύματα και μπόλια. Λευκό (φύτρα)μανιταριών (Δ.Κ. 0601 και 0602).


* Στην κατηγορία με τα αμαξάκια για αναπήρους προστέθηκε μια περίπτωση

  • Αμαξάκια τύπου πολυθρόνας και άλλα οχήματα για αναπήρους, έστω και με κινητήρα ή άλλο μηχανισμό προώθησης, ανταλλακτικά αναπηρικού αμαξιδίου και ερεισίνωτο (Δ. Κ. 8713, Δ.Κ. 9403 και ΕΧ 8714).


  * Τροποποιήθηκε το λεκτικό της κατηγορίας με τους καθετήρες.

  • Αντισυλληπτικές συσκευές που ονομάζονται «ενδομήτρια αντισυλληπτικά», αυτολιπαινόμενοι καθετήρες, καθετήρες κεντρικοί για αιμοκάθαρση, καθετήρες σίτισης, καθετήρες περιτοναϊκής, καθετήρες κύστεως υπερηβικές, σύριγγες σίτισης, πιεσόμετρα ομιλούντα, βελόνες (για τις πένες ινσουλίνης), βελόνες τεχνητού νεφρού, συσκευές έκχυσης ινσουλίνης (Δ.Κ. ΕΧ 9018).

Αντισυλληπτικές συσκευές που ονομάζονται «ενδομήτρια αντισυλληπτικά», καθετήρες για την ιατρική χρήση των ανθρώπων, σύριγγες σίτισης, πιεσόμετρα ομιλούντα, βελόνες (για τις πένες ινσουλίνης), βελόνες τεχνητού νεφρού, συσκευές έκχυσης ινσουλίνης (Δ.Κ. ΕΧ 9018).

Πηγή: taxheaven.gr

Οι έντονες αντιδράσεις πανεπιστημιακών και στελεχών της εκπαίδευσης στις αλλαγές που έγιναν στα βιβλία Ιστορίας της Δ’ και Ε’ Δημοτικού οδήγησαν το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) σε αναθεωρήσεις για να καμφθούν οι διαμαρτυρίες.

Αυτό που έχει προκαλέσει τις αντιδράσεις ήταν η προσθήκη οικογενειακής και τοπικής ιστορίας στη Δ’ Δημοτικού και η υπερφόρτωση της Ε’ με τεράστιο όγκο ύλης.

Όπως αναφέρει σε δημοσίευμά της η εφημερίδα «Ελεύθερος Τύπος», μέχρι σήμερα οι μαθητές διδάσκονταν στη Δ’ Δημοτικού την Αρχαία Ελληνική Ιστορία από τη γεωμετρική εποχή έως και την άνοδο της Ρώμης. Το ΙΕΠ προτείνει την αντικατάσταση με οικογενειακή και τοπική Ιστορία, με αποτέλεσμα να συμπτυχθούν τα παραπάνω στην ύλη της Ε’ Δημοτικού, που φτάνει μέχρι την Άλωση της Κωνσταντινούπολης, πράγμα που δημιουργεί τον τεράστιο όγκο της ύλης. Σε συναντήσεις που είχε το ΙΕΠ, μετά τις αντιδράσεις, υπήρξε η ιδέα να γίνουν αλλαγές στο συγκεκριμένο κομμάτι (την Άλωση), ώστε να αποσυμφορηθεί η ύλη της Ε’ Δημοτικού.

Ο υπεύθυνος της δεκαμελούς επιτροπής που ορίστηκε από το ΙΕΠ, καθηγητής Ιστορίας κ. Πολυμέρης Βόγλης παραδέχθηκε τις αντιδράσεις και τόνισε πως αναζητάται μια άμεση λύση χωρίς να επηρεαστεί η νέα προσθήκη. Παράλληλα, παρουσίασε κάποιες ιδέες όπως ένταξη βιωματικής ιστορίας και θεματικών ιστορικών γεγονότων στις δύο τελευταίες τάξεις του Λυκείου.

Ούτε βήμα πίσω από τους αντιδρώντες

Οι αντιδρώντες είναι αποφασισμένοι να μην κάνουν ούτε ένα βήμα πίσω από την «στροφή» που επιχειρεί το υπουργείο Παιδείας και αφορά σε «ψαλίδι» πολιτικών και στρατιωτικών γεγονότων της ελληνικής και διεθνούς Ιστορίας με παράλληλη ενίσχυση της κοινωνικής και οικονομικής πλευράς ιστορικών περιόδων.

Οι επικριτές, ανάμεσα τους και η Πανελλήνια Ένωση Φιλολόγων (ΠΕΦ), σημειώνουν πως η νέα προσέγγιση αφήνει περιθώρια για υποκειμενική ανάγνωση της Ιστορίας.

Ο κ. Βόγλης διαψεύδει κάθε πρόθεση για διδασκαλία της Ιστορίας με ιδεολογική χροιά, αλλά σημειώνει πως αποτελεί κεντρική θέση των νέων προγραμμάτων σπουδών η αλλαγή σε μια διδασκαλία με επίκεντρο την κοινωνική, οικονομική και πολιτιστική οπτική και δεν αφήνει περιθώρια για οπισθοχώρηση στο συγκεκριμένο θέμα.

Σύμφωνα με τον ίδιο, τα προγράμματα σπουδών για το Δημοτικό κυριάρχησαν στις συζητήσεις, με σοβαρές ενστάσεις να διατυπώνονται από σχολικούς συμβούλους και εκπροσώπους επιστημονικών ενώσεων.

Σχετικά με τη Β’ και τη Γ’ Λυκείου, για τις οποίες η πρόταση του ΙΕΠ ήταν γενικόλογη, ο κ. Βόγλης δίνει παραπάνω λεπτομέρειες τονίζοντας ότι είναι ακόμα σε στάδιο ιδεών, εν αναμονή και των μεγάλων αλλαγών που έχει προαναγγείλει ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου. «Για τη Β’ Λυκείου υπάρχει η σκέψη για διδασκαλία βιωματικής ιστορίας με θεματικές όπως π.χ. η πόλη ανά τους αιώνες. Για τη Γ’ Λυκείου συζητάμε ένα εξειδικευμένο πλαίσιο που θα αφορά τη διδασκαλία των μεγάλων γεγονότων που στιγμάτισαν τον 20ό αιώνα».

Τα σημεία της κριτικής από την ΠΕΦ

Οι φιλόλογοι έχουν εξαπολύσει δριμεία κριτική στις αλλαγές που επιχειρεί το υπουργείο Παιδείας κατηγορώντας το πρόγραμμα σπουδών για αλλοίωση στην πράξη της διδασκαλίας.

Η κριτική τους σε σημεία:

  1. Για την αποδυνάμωση του σχολικού βιβλίου: «Η πολυδιάσπαση της γνώσης και η επιλεκτική προβολή θεμάτων υπονομεύουν την ίδια τη γνώση».
  2. Για ιστορική οπτική: «Η ιστορική ερμηνεία πρέπει να γίνεται με τα δεδομένα της εκάστοτε εξεταζόμενης εποχής ώστε να αποφεύγονται ιστορικοί αναχρονισμοί και εσφαλμένες ερμηνείες».
  3. Για το περιεχόμενο των θεματικών φακέλων που προτείνει το ΙΕΠ: «Ο τρόπος που προτείνεται να χρησιμοποιηθούν ακυρώνει την παροχή ενιαίας ιστορικής γνώσης προς όλους τους μαθητές του ελληνικού σχολείου».
  4. Για το Δημοτικό: «Οι προτάσεις της Επιτροπής, εκτός από την αδόκιμη χρήση ιστορικών όρων, δημιουργούν παιδαγωγικά ζητήματα, εφόσον υπονομεύουν τη διδασκαλία της ελληνικής Ιστορίας, το ενδιαφέρον εστιάζεται κυρίως στην ίδρυση του ελληνικού κράτους και στους δύο Παγκοσμίους Πολέμους, ενώ θεωρείται ήσσονος σημασίας η Τουρκοκρατία και η Ελληνική Επανάσταση».

Πηγή: cnn.gr

 

Το Τ.Ε.Ι. Δυτικής Ελλάδας σας προσκαλεί στην «ΠΡΟΒΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ» στο Αμφιθέατρο «Σωκράτης», Συνεδριακό Κέντρο ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας το Σάββατο 20 Μαΐου 2017, ώρα 9:30 μ.μ.

Η τελευταία πρόβα μιας χρονιάς Προσπάθεια, κόπος, συναισθήματα, χαρές και λύπες. Ο καθένας χωριστά και όλοι μαζί. Μια οικογένεια. Ένα ταξίδι, μία διαδρομή, ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΣ. Αυτή είναι η παράσταση μας. Αυτό θα μοιραστούμε μαζί σας. Ένα μεγάλο μπράβο, σε όλους.
Κυρίες και κύριοι, η παράσταση αρχίζει

Την παράσταση διοργανώνει ο Πολιτιστικός Όμιλος του Τ.Ε.Ι. Δυτικής Ελλάδας «ΤΕΧΝΗΣ ΚΙΝΗΣΗ». Συμμετέχουν, η Χορευτική Ομάδα του Πολιτιστικού Ομίλου του Τ.Ε.Ι. Δυτικής Ελλάδας «ΤΕΧΝΗΣ ΚΙΝΗΣΗ» & το Χορευτικό Τμήμα του Συλλόγου Δασκάλων & Νηπιαγωγών Πάτρας

Επιμέλεια παράστασης: Κων/νος Σουλτανάς, Πανεπιστημιακός Υπότροφος Τ.Ε.Ι. Δυτ. Ελλάδας, Καθ. Φυσικής Αγωγής & Ευαγγελία Καραγεωργίου, Πρόεδρος του Πολιτιστικού Ομίλου Τ.Ε.Ι. Δυτικής Ελλάδας «ΤΕΧΝΗΣ ΚΙΝΗΣΗ»

Επιμέλεια χορευτικών: Κων/νος Σουλτανάς
Σκηνοθεσία-Σκηνογραφία: Βασίλης Σουλτανάς

Χορηγοί παράστασης:

Αφοι Κομπατσιάρη Α.Ε., ανάδοχος εστιατορίου Τ.Ε.Ι.
Oceanic Security Α.Ε., ανάδοχος φύλαξης Τ.Ε.Ι.
Γ. Βασιλόπουλος, ανάδοχος κυλικείου Τ.Ε.Ι.

Είσοδος ελεύθερη

 

Η Π.Ο.Ε.-Ο.Τ.Α. απαντά με σειρά κινητοποιήσεων στη στοχοποίηση που δέχονται οι εργαζόμενοι στην Τοπική Αυτοδιοίκηση από τα μέτρα του 4ου μνημονίου που αποφάσισε η συγκυβέρνηση με τους δανειστές, αλλά και τις μονομερής κυβερνητικές αποφάσεις, όπως αυτή του Υπουργού Παιδείας κ. Κώστα Γαβρόγλου για την υποχρεωτική ένταξη των προνηπίων στα Νηπιαγωγεία, που οδηγεί στο κλείσιμο των Δημοτικών Παιδικών Σταθμών και στην ανεργία τους εργαζόμενους σε αυτούς.

Σε μία πολύ κρίσιμη συγκυρία, η συγκυβέρνηση ΣΥ.ΡΙΖ.Α.-ΑΝ.ΕΛ. κάνει επίθεση στους εργαζόμενους της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, «στραγγαλίζοντας» το Δημόσιο και Κοινωνικό της χαρακτήρα, αλλά και επιχειρώντας να παραδώσει ολόκληρες υπηρεσίες στα ιδιωτικά συμφέροντα. Αυτός είναι ο απώτερος στόχος μίας σειράς αποφάσεων, κόντρα στις «δεσμεύσεις» αρμοδίων Υπουργών.

Χαρακτηριστικά παραδείγματα είναι οι δεσμεύσεις της συγκυβέρνησης για οριστική επίλυση νομοθετικά της εργασιακής υπόστασης των Συμβασιούχων-Παρατασιούχων, για τους οποίους τώρα έρχεται το Ελεγκτικό Συμβούλιο να κρίνει ως «παράνομα» απασχολούμενους και να τους ζητήσει και τους μισθούς πίσω, όπως διέρρευσε η απόφαση της Ολομέλειας. Κάτι τέτοιο βάζει σε κίνδυνο και υπό καθεστώς απόλυσης 15.000 Συμβασιούχους των Δήμων, που καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες.

Η αιφνιδιαστική και μονομερής απόφαση του Υπουργού Παιδείας κ. Κώστα Γαβρόγλου για ένταξη υποχρεωτικά των προνηπίων στα Νηπιαγωγεία συνιστά επίσης «χτύπημα» κάτω από τη ζώνη για την Τοπική Αυτοδιοίκηση πριμοδοτώντας, αν υλοποιηθεί, τα ιδιωτικά συμφέροντα στο χώρο της Παιδείας. Σε αντίθεση οι εργαζόμενοι, Παιδαγωγικό, Τεχνικό και Βοηθητικό προσωπικό που είτε δουλεύουν ως τακτικό προσωπικό, είτε μέσω Ε.Σ.Π.Α. για πολλά χρόνια στους Δήμους και καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες, θα αντιμετωπίσουν και αυτοί το φάσμα της απόλυσης.

Την ίδια στιγμή, η συγκυβέρνηση προκαλεί «ασφυξία» στην Τοπική Αυτοδιοίκηση, καθώς συνεχίζει να μην κάνει προσλήψεις μόνιμου προσωπικού, οδηγώντας έτσι σε απαξίωση ολόκληρες υπηρεσίες και τομείς των Δήμων. Είναι μία τακτική που εφάρμοσαν και οι προηγούμενες κυβερνήσεις για να παρουσιάσουν στη συνέχεια ως «σωτήρες» και μόνη «λύση» τους ιδιώτες.

Κι όλα αυτά με την συγκυβέρνηση να καταθέτει προς ψήφιση στην Βουλή το 4ο μνημόνιο που περιλαμβάνει μειώσεις μισθών και συντάξεων, μείωση αφορολογήτου, μειώσεις φοροαπαλλαγών, κατάργηση του επιδόματος Β.Α.Ε., ξεπούλημα Δημόσιας περιουσίας, αναστολή Συλλογικών Διαπραγματεύσεων, πλήρης εφαρμογή ηλεκτρονικών πλειστηριασμών κ.λπ.

Προς απάντηση στη λαίλαπα των μέτρων και των αποφάσεων της συγκυβέρνησης, το Γενικό Συμβούλιο της Π.Ο.Ε.-Ο.Τ.Α. που συνεδρίασε την Τρίτη 16 Μαΐου 2017, αποφάσισε τις εξής κινητοποιήσεις:

  1. Να καλέσει το σύνολο των εργαζομένων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης να συμμετάσχουν στο Συλλαλητήριο Διαμαρτυρίας ενάντια στην ψήφιση του 4ου Μνημονίου που θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 18 Μαΐου 2017 στις 7.00 το απόγευμα στην Πλατεία Συντάγματος.
  2. Την Πέμπτη 18 και την Παρασκευή 19 Μαΐου 2017, όλοι οι Σύλλογοι-Μέλη της Π.Ο.Ε.-Ο.Τ.Α. θα πραγματοποιήσουν Γενικές Συνελεύσεις για την ενημέρωση του συνόλου των εργαζομένων και τη λήψη αποφάσεων.
  3. Προκηρύσσει Αποχή από κάθε εργασία για τους εργαζόμενους στην Τοπική Αυτοδιοίκηση το Σάββατο 20 και την Κυριακή 21 Μαΐου 2017.
  4. Προκηρύσσει 48ΩΡΗ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΑΠΕΡΓΙΑ για το σύνολο των εργαζομένων στην Τοπική Αυτοδιοίκηση, τη Δευτέρα 22 και Τρίτη 23 Μαΐου 2017.
  5. Τη ΔΕΥΤΕΡΑ 22 ΜΑΙΟΥ 2017, στις 11.00 το πρωί, οι εργαζόμενοι στους Παιδικούς Σταθμούς, αλλά και το σύνολο των εργαζομένων στην Τοπική Αυτοδιοίκηση θα πραγματοποιήσουν Συγκέντρωση Διαμαρτυρίας στην Πλατεία Συντάγματος ενάντια στην απαξίωση των Δημοτικών Παιδικών Σταθμών.
  6. Την ΤΡΙΤΗ 23 ΜΑΙΟΥ 2017, στις 9.00 το πρωί, θα πραγματοποιηθεί Συγκέντρωση Διαμαρτυρίας των Συμβασιούχων-Παρατασιούχων αλλά και του συνόλου των εργαζομένων στην Τοπική Αυτοδιοίκηση, στα γραφεία της Ομοσπονδίας (Πλατεία Καραϊσκάκη-Καρόλου 24). Αίτημα η άμεση επίλυση του αδιεξόδου που δημιουργεί η απόφαση της Ολομέλειας του Ελεγκτικού Συνεδρίου.

Οι εργαζόμενοι στην Τοπική Αυτοδιοίκηση είναι αποφασισμένοι, αγωνιστικά, ενωτικά και μαζικά, να αντιταχθούν στις απολύσεις, στις ιδιωτικοποιήσεις, στην κατάργηση του Δημόσιου και Κοινωνικού χαρακτήρα των υπηρεσιών των Ο.Τ.Α. και στο ξεπούλημα της Δημόσιας περιουσίας, όπως επίσης και στην εφαρμογή της πολιτικής των μνημονίων. Οι κινητοποιήσεις και ο αγώνας είναι μονόδρομος.

 ΑΠΟ ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΤΗΣ Π.Ο.Ε.-Ο.Τ.Α.

 

 

Η Γενική Περιφερειακή Διεύθυνση Αστυνομίας Δυτικής Ελλάδας δημοσιεύει συνολικά στοιχεία συλλήψεων, εξιχνιάσεων, εξαρθρώσεων και κατασχέσεων για το μήνα Απρίλιο και για όλη την εδαφική της περιφέρεια.

Κατά τη διάρκεια του μηνός Απριλίου του έτους 2017, από τις υπηρεσίες της Γενικής Περιφερειακής Διεύθυνσης Αστυνομίας Δυτικής Ελλάδας, (Διεύθυνση Αστυνομίας Αχαΐας, Ηλείας, Ακαρνανίας και Αιτωλίας) συνελήφθησαν συνολικά - 536 - άτομα. Ειδικότερα:

5

για ληστείες

45

για κλοπές/διαρρήξεις

76

για ναρκωτικά

51

για καταδιωκτικά έγγραφα

154

για παράνομη είσοδος & παραμονή

1

για διακίνηση λαθρομεταναστών

1

για απάτες

203

για λοιπά αδικήματα

 

Εξιχνιάστηκαν συνολικά -332- υποθέσεις. Ειδικότερα:

1

για ανθρωποκτονίες

5

για ληστείες

89

για κλοπές/διαρρήξεις

58

για ναρκωτικά

179

για λοιπά αδικήματα

Εξαρθρώθηκαν εγκληματικές ομάδες – σπείρες:

ΣΧΕΤ ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 07-04-2017: Παρουσίαση υπόθεσης εξάρθρωσης εγκληματικής οργάνωσης που δραστηριοποιείται στην εισαγωγή, μεταφορά, διακίνηση και εμπορία ναρκωτικών ουσιών

ΣΧΕΤ ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 28-04-2017: Ταυτοποιήθηκαν τα πλήρη στοιχεία τεσσάρων μελών συμμορίας που διέπρατταν κλοπές σε Βόνιτσα, Μοναστηράκι και Πάλαιρο

Κατασχέθηκαν ενδεικτικά:

10

γραμμάρια ηρωίνης

4

γραμμάρια κοκαΐνης

19.134,75

γραμμάρια κάνναβης

108

δενδρύλλια κάνναβης

326

δισκία ναρκωτικών

30.254

ευρώ

5

άλλα νομίσματα

41

μαχαίρια, γκλοπ, γεμιστήρες κ.λπ.

13

κυνηγητικά όπλα

5

πιστόλια, replica, περίστροφα, κρότου

148

Φυσίγγια

3053

είδη παραεμπορίου

16.260

πακέτα τσιγάρων

23.037

γραμμάρια λαθραίου καπνού

95.835

πυροτεχνικά είδη

Την απόφαση για τους εφτά νέους επικεφαλής των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων που επελέγησαν από το ΑΣΕΠ υπέγραψε σύμφωνα με πληροφορίες της aftodioikisi.gr, ο υπουργός Εσωτερικών Πάνος Σκουρλέτης.

Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες:

-Σ την Αποκεντρωμένη Αττικής επελέγη ο Σπύρος Κοκκινάκης, πρώην γενικός γραμματέας Υγείας και στενός συνεργάτης του υπουργού Ναυτιλίας Παναγιώτη Κουρουμπλή

- Στην Αποκεντρωμένη Μακεδονίας - Θρακης, Γενικός Γραμματέας αναλαμβάνει ο μέχρι σήμερα επικεφαλής της Διεύθυνσης Κοινωφελών Περιουσιών Ιωάννης Σάββας.

- Στην Αποκεντρωμένη Θεσσαλίας - Ηπείρου - Στερέας Ελλάδας η επιλογή είναι ο πρώην αντινομάρχης Μαγνησίας Νίκος Ντίτορας.

- Γενική Γραμματέας στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Κρήτης αναλαμβάνει η Μαρία Κοζυράκη, διευθύντρια στη Διεύθυνση Δασών, δασολόγος και αρχιτέκτονας τοπίου, μέλος του ΓΕΩΤΕΕ.

- Στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Δυτικής Ελλάδας-Πελοποννήσου-Ιονίων νήσων νέα καθήκοντα Γενικου Γραμματέα αναλαμβάνει ο δικηγόρος, Διευθυντής Διοίκησης και μέλος του ΔΣ του Διοικητικού Επιμελητηρίου Νίκος Παπαθεόδωρου.

- Επικεφαλής της Αποκεντρωμένης Διοίκησης η Ηπείρου-Δυτικής Μακεδονίας παραμένει ο ασκών σήμερα καθήκοντα Γενικού Γραμματέα, Βασίλης Μιχελάκης και

- Τέλος, Γενικός Γραμματέας στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αιγαίου παραμένει ο, επίσης, ασκών σήμερα τα συγκεκριμένα καθήκοντα, ο Νίκος Θεοδωρίδης. Ο κ. Θεοδωρίδης είναι πτυχιούχος Δασολόγος – Περιβαλλοντολόγος του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (Α.Π.Θ.) με Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης (M.Sc.). Είναι Διδάκτορας (Ph.D.) της Σχολής Δασολογίας και Φυσικού Περιβάλλοντος του Α.Π.Θ.

Πηγή: aftodioikisi.gr

 

Με επιχείρηση υπό την ευθύνη της Ελληνικής Αστυνομίας και τη συνδρομή προσωπικού του Frontex, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στην Κοινή Δήλωση Ευρωπαϊκής Ένωσης - Τουρκίας, σήμερα, 18 Μαΐου 2017, επιστράφηκαν στην Τουρκία έξι παράτυποι μετανάστες - όλοι άνδρες, τρεις από την Αλγερία, δύο από το Πακιστάν και ένας από το Μπαγκλαντές.

Για όλους υπήρχε απορριπτική απόφαση χορήγησης καθεστώτος ασύλου σε β΄ βαθμό. Η επιστροφή πραγματοποιήθηκε με πλοίο ναυλωμένο από τον Οργανισμό της Ευρωπαϊκής Συνοριοφυλακής και Ακτοφυλακής - Frontex το οποίο απέπλευσε από το λιμάνι της Μυτιλήνης με προορισμό το Δικελί της Τουρκίας.

Σε ό,τι αφορά τις επανεισδοχές που πραγματοποιούνται στην Τουρκία, ισχύει το παρακάτω νομικό πλαίσιο:

α) Το διμερές Ελληνο-Τουρκικό Πρωτόκολλο Επανεισδοχής το οποίο υπεγράφη στην Αθήνα στις 8 Νοεμβρίου 2001 και κυρώθηκε με το Ν.3030/2002 (ΦΕΚ Α΄-163/15-07-2002).

β) Η Συμφωνία Επανεισδοχής Ευρωπαϊκής Ένωσης - Τουρκίας η οποία υπεγράφη στις 16 Δεκεμβρίου 2013 στην Άγκυρα και τέθηκε σε ισχύ την 1η Οκτωβρίου 2014 για την επανεισδοχή υπηκόων Τουρκίας. Από την 1η Ιουνίου 2016 τέθηκε σε ισχύ και για τους υπηκόους τρίτων χωρών, αντικαθιστώντας και το διμερές Ελληνο-Τουρκικό Πρωτόκολλο Επανεισδοχής. Ωστόσο, κατά το τρέχον διάστημα η ελληνική κυβέρνηση βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με τις τουρκικές αρχές και εκκρεμεί η υπογραφή Εφαρμοστικού Πρωτοκόλλου.

γ) Η Κοινή Δήλωση Ε.Ε.-Τουρκίας της 18ης Μαρτίου 2016 σύμφωνα με την οποία, από τις 20 Μαρτίου 2016, όλοι οι νεοεισερχόμενοι στα ελληνικά νησιά αλλοδαποί θα επιστρέφονται στην Τουρκία.

Σημειώνεται ότι κατά το έτος 2016 και από 01-01-2017 μέχρι σήμερα έχουν επιστραφεί στη Τουρκία:

Με βάση το διμερές Πρωτόκολλο Επανεισδοχής Ελλάδας – Τουρκίας, το 2016: 1183 -το 2017: 13, σύνολο 1.196 αλλοδαποί, υπήκοοι τρίτων χωρών

Με βάση τη Συμφωνία Επανεισδοχής Ε.Ε. – Τουρκίας, το 2016: 54 -το 2017: 10, σύνολο 64 υπήκοοι Τουρκίας

Με βάση την Κοινή Δήλωση Ε.Ε.-Τουρκίας, το 2016: 801 -το 2017: 370, σύνολο 1171 αλλοδαποί διαφόρων εθνικοτήτων.

δ) Επιπροσθέτως, από την έναρξη εφαρμογής της Κοινής Δήλωσης Ε.Ε.-Τουρκίας έχουν επιστραφεί στις χώρες καταγωγής τους οικειοθελώς μέσω Δ.Ο.Μ., 1088 αλλοδαποί υπήκοοι τρίτων χωρών που είχαν εισέλθει στη χώρα μας δια θαλάσσης από την Τουρκία.

 

  Γραφείο Τύπου Γεν. Αστ. Διεύθυνσης Περ. Δυτικής Ελλάδας

 

 

 

Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε και φέτος η επίσκεψη των μαθητών της ΣΤ΄ τάξης του Δημοτικού Σχολείου Παλαίρου στην Αθήνα. 

Τα παιδιά επισκέφθηκαν και ξεναγήθηκαν στο κτίριο της Βουλής. Εκεί μάλιστα, είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν από κοντά  το δικό μας Αιτωλοακαρνάνα βουλευτή, Μάριο Σαλμά ο οποίος υποδέχτηκε τους μικρούς μαθητές και συνομίλησε μαζί τους. 

Το βράδυ γονείς και μαθητές επισκέφθηκαν το  Εθνικό Αστεροσκοπείο όπου είχαν την ευκαιρία να κάνουν νυχτερινή παρατήρηση με το τηλεσκόπιο. 

Η δεύτερη μέρα ήταν αφιερωμένη αποκλειστικά στην Ακρόπολη και στο Μουσείο της Ακρόπολης. 

Οι μαθητές εντυπωσιάστηκαν τόσο από τα μνημεία της Ακρόπολης όσο και από τα εκθέματα του Μουσείου. 

Ήταν μία εμπειρία που σίγουρα θα μείνει αξέχαστη σε όλους!

Πηγή: katounanews.blogspot.gr

 

 

Σε τροχιά ιδιωτικοποίησης εισέρχεται η εταιρεία που διαχειρίζεται τις βιώσιμες αλυκές σε όλη την Ελλάδα.

Στο πλαίσιο αυτό, το υπουργείο Οικονομικών δημοσιοποίησε την πρόσκληση εκδήλωση ενδιαφέροντος για την επιλογή νομικού συμβούλου προς το Ελληνικό Δημόσιο «σχετικά με τη διερεύνηση της αξιοποίησης της συμμετοχής του Δημοσίου στο μετοχικό κεφάλαιο της Ελληνικές Αλυκές Α.Ε.

Η εταιρεία «ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΑΛΥΚΕΣ Α.Ε.» ιδρύθηκε με τον Ν. 1822/1988 (ΦΕΚ 272 Α΄), με σκοπό την ανάπτυξη και εκμετάλλευση των αλυκών και του ορυκτού αλατιού της χώρας. Η μετοχική σύνθεση της εταιρείας είναι η ακόλουθη:

α) το Ελληνικό Δημόσιο με ποσοστό συμμετοχής 55,19%.
β) διάφοροι δήμοι της χώρας που συμμετέχουν κατά το 20% του μετοχικού κεφαλαίου και
γ) η εταιρεία ΚΑΛΑΜΑΡΑΚΗΣ ΑΕΒΕ –ΚΑΛΑΣ Α.Ε., που συμμετέχει κατά 24,81%.

Το συμβουλευτικό έργο αφορά στη νομική συνδρομή του Δημοσίου και των λοιπών συμβούλων του για όλα τα θέματα ελληνικού, ενωσιακού και διεθνούς δικαίου σε σχέση με την διερεύνηση της αξιοποίησης έως και του συνόλου των μετοχών κυριότητάς του στην Εταιρεία.

Το έργο του συμβούλου

Ο νομικός σύμβουλος θα αναλάβει τα εξής:

-επισκόπηση της υφιστάμενης ιδιοκτησιακής δομής της εταιρείας και εξέταση των νομικών και ρυθμιστικών απαιτήσεων Ελληνικού και ενωσιακού δικαίου, που τυχόν προκύπτουν λόγω της υφιστάμενης συμμετοχής ιδιωτών στο μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας (Επιτροπή Ανταγωνισμού), του αντικειμένου της, της κείμενης Εργατικής κι άλλης Νομοθεσίας, κλπ. Εξέταση της συμβατότητας των προτάσεων αξιοποίησης σε σχέση με το δίκαιο του ανταγωνισμού (ιδίως καταχρηστική εκμετάλλευση δεσπόζουσας θέσης) ελληνικό και ενωσιακό δίκαιο.

-Μελέτη της υφιστάμενης νομικής κατάστασης των περιουσιακών στοιχείων της εταιρείας και υποβολή παρατηρήσεων ως προς τους περιορισμούς που αναφύονται (σε σχέση με το περιβάλλον, τον ανταγωνισμό, την απασχόληση κ.ά. ) με το ισχύον καθεστώς αλλά και σε περίπτωση επέκτασης των δραστηριοτήτων της σε νέους κλάδους με οικονομική αποδοτικότητα (σε συνεργασία με τον Χρηματοοικονομικό – Τεχνικό Σύμβουλο του Δημοσίου)

Επισήμανση νομικών εκκρεμοτήτων και υπόδειξη νομοθετικών παρεμβάσεων που απαιτούνται για την υλοποίηση όλων των εναλλακτικών προτάσεων αξιοποίησης που θα προτείνει ο Χρηματοοικονομικός – Τεχνικός Σύμβουλος του Δημοσίου

Υποβολή Εισήγησης σε συνεργασία με τον Χρηματοοικονομικό – Τεχνικό Σύμβουλο του Δημοσίου, σχετικά με τις εναλλακτικές προτάσεις αξιοποίησης έως και του συνόλου των μετοχών κυριότητάς του στην Εταιρεία, διατύπωση τεκμηριωμένης γνώμης για την επωφελέστερη πρόταση και εισήγηση για τις αναγκαίες νομοθετικές παρεμβάσεις για την επιτυχή υλοποίησή της.

- Η διερεύνηση της νομικής δυνατότητας του Δημόσιου να εκχωρήσει σε ιδιώτη ή σε μη δημόσιο ΝΠΙΔ το 55% των μετοχών που κατέχει στο μετοχικό κεφάλαιο της ανώνυμης εταιρίας «ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΑΛΥΚΕΣ Α.Ε.», δηλαδή αν δύναται το δημόσιο να αποκρατικοποιήσει τη διαχείριση των αγαθών αυτών. Ειδικότερα, δέον είναι να διερευνηθεί νομικά αν η εταιρεία «ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΑΛΥΚΕΣ Α.Ε.», διαχειρίζεται κοινόχρηστα πράγματα και ευαίσθητα οικοσυστήματα, τα οποία δεν μπορούν να καταστούν αντικείμενο αποκρατικοποίησης.

Η Ελληνικές Αλυκές Α.Ε.

Όπως επισημαίνεται στον ιστότοπο της κρατικής εταιρείας, η Ελληνικές Αλυκές ΑΕ ιδρύθηκε το 1988 με πρωταρχικό στόχο την οικονομική εξυγείανση των βιώσιμων αλυκών απανταχού της Ελλάδος μέσω εκμηχάνισης και εκσυγχρονισμού της λειτουργίας των, ούτως ώστε η χώρα σύντομα να καταστεί τουλάχιστον αυτάρκης όσον αφορά τις ανάγκες της σε πρωτογενές αλάτι.

Αποτελεί ουσιαστική συνέχεια της προγενέστερης ανθούσας Εταιρείας Αλυκαί Μεσολογγίου ΑΕ που με τη σειρά της είχε ιδρυθεί το 1978 ως θυγατρική της ΕΛΕΒΜΕ ΑΕ και συνίστατο απλώς από τη φερώνυμη αλυκή. Με την προσάρτηση των μικροτέρων, ο συνολικός αριθμός αλυκών που υπάγονται σήμερα στην Εταιρεια ανήλθε σε οκτώ. Επιπλέον, μελετάται η δυνατότητα διεύρυνσης της δυναμικότητας της Εταιρείας με ίδρυση νεοπαγούς αλυκής στη νήσο Λήμνο.

Οι χώροι των αλυκών, κατεξοχήν πεδία των τεχνολογικών και πολιτισμικών δρωμένων του παρελθόντος, αποτελούν ταυτόχρονα έξοχα ενδιαιτήματα μεγάλου αριθμού βιολογικών ειδών. Η φυσική ιστορία κάποιων από αυτά είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τέτοιους υπεραλμυρούς λειμώνες. Γι΄ αυτό, παράλληλα με τον προαναφερθέντα, πάγιο στόχο των Ελληνικών Αλυκών ΑΕ αποτελεί η διατήρηση της φυσικής και η ανάδειξη της πολιτισμικής ελληνικής κληρονομιάς στους χώρους των υπό την κυριότητά τους αλυκών. Έτσι, η Εταιρεία έχει στο παρελθόν έμπρακτα ενδιαφερθεί για τη μελέτη και προστασία της άγριας ζωής στις αλυκές, δρα με τις αρχές της αειφορίας, ενώ παράλληλα σχεδιάζει την ίδρυση μουσείου αλυκής για πρώτη φορά στη χώρα.

Του Δημήτρη Δελεβέγκου
Πηγή: capital.gr

Στο 25% του επίσημου ΑΕΠ υπολογίζεται ότι κινείται κατά μέσο όρο η σκιώδης οικονομία* στην Ελλάδα, η οποία εκτιμάται ότι έχει αυξηθεί, παρότι οι έμμεσες μετρήσεις την εμφανίζουν μειωμένη στο 23,5%-24% τα τελευταία χρόνια, για λόγους που σχετίζονται μεταξύ άλλων με στατιστικά σφάλματα ή/και ανακρίβειες των έμμεσων μεθόδων μέτρησης.

Τα παραπάνω υποστήριξε ο καθηγητής Βασίλης Βλάχος, διδάσκων του Τμήματος Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδών του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, παρουσιάζοντας σε συνέντευξη Τύπου τα ευρήματα υπό εξέλιξη έρευνας του Παρατηρητηρίου Σκιώδους Οικονομίας, που πραγματοποιήθηκε σε πανελλαδικό δείγμα 15.000 ατόμων, στο πλαίσιο έργου του ερευνητικού προγράμματος "Θαλής". Σύμφωνα με τον κ.Βλάχο, βασικοί παράγοντες αύξησης του φαινομένου είναι η αίσθηση μη ανταποδοτικότητας των φορολογικών βαρών και έλλειψης δικαίου στην κατανομή τους, αλλά και οι ανεπαρκείς έλεγχοι. Εντυπωσιακό πάντως είναι και το ποσοστό όσων δεν πληρώνουν φόρους και εισφορές ...από ιδεολογία (υπολογίζεται γύρω στο 10%-20%), ενώ υψηλή εμφανίζεται γενικότερα η αδήλωτη εργασία.

 

Στη σκιώδη οικονομία προστρέχουν επτά στους δέκα άνεργοι

Βάσει των ευρημάτων της μελέτης, το ποσοστό των ερωτηθέντων που συμμετέχουν στη σκιώδη οικονομία κυμαίνεται κατά μέσο όρο γύρω στο 60% κι απογειώνεται στο 71,6% στην περίπτωση των ανέργων. Τα αντίστοιχα ποσοστά είναι 64,6% για τους εργαζόμενους στον ιδιωτικό τομέα, 61,3% για τους συνταξιούχους, 60,7% για τους αυτοαπασχολούμενους, 57,3% για τους επιχειρηματίες και 51,8% για τους δημόσιους υπαλλήλους. Οι επιχειρηματίες συγκεντρώνουν το υψηλότερο ποσοστό μεταξύ όσων κρίνουν ότι η δραστηριότητα στη "σκιά" της οικονομίας είναι δικαιολογημένη (52,4%), ενώ ακολουθούν: αυτοαπασχολούμενοι (50,4%), άνεργοι (46,7%), εργαζόμενοι στον ιδιωτικό τομέα (42,5%), δημόσιοι υπάλληλοι (32,4%) και συνταξιούχοι (30,7%).

 

Γιατί φοροδιαφεύγουν

Ως προς τα αίτια, τέσσερις στους δέκα Ελληνες θεωρούν τη δραστηριότητα στη σκιώδη οικονομία ώς δικαιολογημένη, για λόγους που σχετίζονται (πολλαπλές απαντήσεις) με τη μη ανταποδοτικότητα του υψηλού φορολογικού βάρους που επωμίζονται οι φορολογούμενοι (82,3%), την άδικη κατανομή του (77,1%) και τη χαμηλή ποσότητα και ποιότητα των δημόσιων υπηρεσιών (72%). Ποσοστό 46,6% των ερωτηθέντων "κοιτάζει" τι πράττουν οι γύρω του, πριν αποφασίσει αν τελικά θα πληρώσει τους φόρους, περίπου το 42% εκτιμά ότι η ηθική αποθαρρύνει τη φοροδιαφυγή και 73,9% πιστεύει ότι το ίδιο κάνουν τα υψηλά πρόστιμα. AdTech Ad "Η συμμετοχή στη σκιώδη οικονομία προσδιορίζεται από τη διαφορά (σε μηνιαία βάση) ανάμεσα στα (επίσημα) έσοδα και τα έξοδα του νοικοκυριού. Το έλλειμμα αυξάνει τις πιθανότητες συμμετοχής στη σκιώδη οικονομία (είτε μείωση των εξόδων από την π.χ. αγορά προϊόντων δίχως την έκδοση απόδειξης είτε αύξηση των εσόδων από μη δηλωμένο εισόδημα). Η μεγάλη συμμετοχή στη σκιώδη οικονομία, παρά το γεγονός ότι οι πολίτες δηλώνουν ότι οι έλεγχοι την αποθαρρύνουν, σημαίνει ότι οι πολίτες θεωρούν την πιθανότητα ελέγχου πάρα πολύ μικρή" υπογραμμίζει ο κ.Βλάχος.

 

Υψηλά ποσοστά αδήλωτης εργασίας

Όσον αφορά την αδήλωτη εργασία, η ανάλυση των δεδομένων που συγκέντρωσε το Παρατηρητήριο Σκιώδους Οικονομίας καταδεικνύει σύμφωνα με τον κ.Βλάχο υψηλά ποσοστά τόσο πλήρως αδήλωτης, όσο και μερικώς αδήλωτης εργασίας. Για τη μερικώς δηλωμένη εργασία, η ανάλυση των δεδομένων καταδεικνύει ότι αυτή επικρατεί στην περίπτωση, πρώτον, του συνδυασμού της έλλειψης ελέγχων και του μεγέθους των φορολογικών και ασφαλιστικών εισφορών και, δεύτερον, των διαθέσιμων αποφοίτων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης κάτω των 30 ετών (υψηλή προφορά- χαμηλή ζήτηση, με αποτέλεσμα πολλοί πτυχιούχοι να εργάζονται στη σκιώδη οικονομία και μάλιστα σε θέσεις εργασίας πολύ χαμηλότερων προσόντων από τα δικά τους).

 

Προτάσεις

Κατά τον κ.Βλάχο, αν οι δραστηριότητες της σκιώδους οικονομίας μεταφέρονταν επιτυχώς στην επίσημη, αυτό θα σήμαινε αύξηση του ΑΕΠ και θα εναρμονιζόταν με την κοινοτική στρατηγική «Ευρώπη 2020» για την οικονομική ανάπτυξη/κοινωνική ένταξη. "Δυστυχώς η πολιτεία θεσπίζει πολιτικές με στόχο την πάταξη της φοροδιαφυγής, οι οποίες εστιάζουν στην παύση -κατάργηση- των δραστηριοτήτων της σκιώδους οικονομίας και όχι στη μεταφορά τους στην επίσημη οικονομία" υπογράμμισε και πρόσθεσε ότι αν η Ελλάδα θέλει να μεταφέρει τις δραστηριότητες της σκιώδους οικονομίας στην επίσημη, αντί να τις καταργήσει, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ανάπτυξη, θα πρέπει να εστιάσει μεταξύ άλλων στα εξής πεδία: -Στη θέσπιση κανόνων για την εξασφάλιση της σταθερότητας του φορολογικού πλαισίου -Στην αλλαγή του νομοθετικού πλαισίου α)για την φοροδιαφυγή (για παράδειγμα, δεν είναι θεμιτό να ταυτίζεται ο οφειλέτης βεβαιωμένων φόρων ως φοροφυγάς) και β)για την τόνωση του περί δικαίου αισθήματος (π.χ. με άρση βουλευτικής ασυλίας ή κατάργηση του ακαταδίωκτου σε περίπτση φοροδιαφυγής) -Στην αύξηση των ελέγχων τόσο στον αριθμό όσο και στην αποτελεσματικότητά τους και στη θέσπιση ειδικών φορέων/ομάδων εργασίας για τους ελέγχους αυτούς (ειδικευμένες ομάδες εργασίας θα πρέπει να αναλαμβάνουν τον έλεγχο μικρών επιχειρήσεων, μεσαίων, μεγάλων επιχειρήσεων και ελευθέρων επαγγελματιών οι οποίοι δεν απασχολούν προσωπικό, καθώς ο τρόπος φοροδιαφυγής και εισφοροδιαφυγής διαφοροποιείται). Παράλληλα προτείνεται η μείωση των φορολογικών συντελεστών, με τρόπο που δεν θα αφορά τις συμφωνίες στο πλαίσιο του προγράμματος δημοσιονομικής προσαρμογής. «Για παράδειγμα, να είναι αφορολόγητες οι "νέες επενδύσεις εκ του μηδενός (Greenfield)" για ορισμένη χρονική περίοδο» κατέληξε.

Περισσότερα στοιχεία θα παρουσιαστούν στη διάρκεια του Διεθνούς Συνεδρίου με τίτλο «International Conference on International Business 2017» (ICIB2017) από τις 18 έως τις 21 Μαΐου 2017, που συνδιοργανώνει το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, στους χώρους του ξενοδοχείου Grand Hotel Palace. Κατά τη διάρκεια του Συνεδρίου ICIB2017 θα διεξαχθούν και τρία πάνελ του Κέντρου Αριστείας Jean Monnet «Research on Crucial Issues of European Integration» με θέματα που αφορούν τρεις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η Ευρωπαϊκή Ένωση στον δημοσιονομικό, τραπεζικό και επενδυτικό τομέα.


Read more at: http://www.dikaiologitika.gr/eidhseis/oikonomia/156890/zei-kai-vasileyei-i-paraoikonomia-stin-ellada
Copyright © dikaiologitika news