×

Προειδοποίηση

JUser: :_load: Αδυναμία φόρτωσης χρήστη με Α/Α (ID): 708

Θα μπορούσε να είναι αστείο αλλά αποτελεί πραγματικότητα το γεγονός ότι αρκετοί καταναλωτές αποφεύγουν ν΄ανοίξουν τους λογαριασμούς της ΔΕΗ , φοβούμενοι το ύψος που θα αντικρύσουν σε συνδυασμό με την οικονομική στενότητα πολλών νοικοκυριών. Αυτό συμβαίνει ακόμα και σε καταναλωτές που έχουν ενταχθεί στο οικιακό τιμολόγιο μια και οι χρεώσεις που αφορούν τη ΔΕΗ αλλά και τρίτους ξεπερνούν σε ύψος την αξία του ρεύματος που έχει καταναλωθεί.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί ο ακόλουθος λογαριασμός που αφορά καταναλωτή κοινωνικού τιμολογίου στην Πάτρα. Η αξία του ρεύματος για το τετράμηνο Ιανουαρίου – Μαΐου ανέρχεται σε 64,92 ευρώ.

Οι χρεώσεις ΑΔΜΗΕ – ΔΕΔΔΗΕ είναι 32, 25 ευρώ και για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας 27,02.

Σε αυτά αν προσθέσουμε τις υπόλοιπες (Διάφορα 2,13 – ΦΠΑ 10,65 χρεώσεις Δήμου 19,24 και ΕΡΤ 6,41) βγαίνει σύνολο 118 ευρώ, καθώς αφαιρείται το έναν τι της κατανάλωσης των 44,70 ευρώ. Το ποσό των χρεώσεων εκτός ρεύματος είναι συνολικά 97, 78 ευρώ.

 

Όπως αναφέρουν αρμόδιες πηγές στο thebest.gr οι χρεώσεις που αφορούν τη ΔΕΗ υπολογίζονται με βάση έναν τύπο επί της κατανάλωσης . Παρόλα αυτά, το γεγονός συμβάλει σε πολλές περιπτώσεις στο να μην μπορούν οι καταναλωτές να πληρώσουν τη ΔΕΗ που εισπράττει για τρίτους πέρα από τις δικές της χρεώσεις ενώ οι τρέχοντες λογαριασμοί είναι αυτοί που όπως επισημαίνουν στo thebest.gr κύκλοι της ΔΕΗ, τινάζουν τους διακανονισμούς στον αέρα.

Οι καταναλωτές που έχουν προβεί σε ρύθμιση υποχρεούνται κάθε μήνα να καταβάλουν τη δόση για την εξόφληση παλιότερων οφειλών και παράλληλα τους μήνες που εκδίδονται οι έναντι και οι εκκαθαριστικοί λογαριασμοί, να πληρώνουν και αυτούς. Σε πολλές περιπτώσεις αυτό δεν είναι εφικτό και ο διακανονισμός ακυρώνεται.

Το ζήτημα των χρεώσεων στους λογαριασμούς της ΔΕΗ που δεν έχουν σχέση με το ρεύμα έθες προ ημερών ο Πρόεδρος της ΓΕΝΟΠ – ΔΕΗ Γιώργος Αδαμίδης, μιλώντας στο ραδιόφωνο του ΑΠΕ-ΜΠΕ , με την ευκαιρία του συνεδρίου της ΓΕΝΟΠ-ΔΕΗ, στην Πτολεμαΐδα.

«Πρέπει να αποδεσμευτούν οι λογαριασμοί της ΔΕΗ από όλες τις χρεώσεις που δεν έχουν σχέση με το ηλεκτρικό ρεύμα. Η αξία του ρεύματος είναι κάτω του 50% του λογαριασμού και αυτό, όπως είναι επόμενο, εκνευρίζει τον πολίτη. Γιατί να εισπράττει η ΔΕΗ για τον δήμο, την ΕΡΤ ή άλλους φόρους; Αυτά, από την άλλη, στέκονται και ως το μεγαλύτερο εμπόδιο στο να πληρώσουν οι καταναλωτές τον λογαριασμό, δημιουργώντας πρόβλημα στη βάση της εταιρίας» είπε η χαρακτηριστικά ο κ. Αδαμίδης.

Πηγή: thebest.gr

Με το πρόσφατο πολυνομοσχέδιο που ψηφίστηκε από τη Βουλή καταργήθηκε η έκπτωση φόρου για όσους συγκεντρώνουν αποδείξεις από ιατροφαρμακευτική περίθαλψη. Το μέτρο αυτό ισχύει από τα εφετινά εισοδήματα και θα φανεί στις φορολογικές δηλώσεις του 2018.

Ωστόσο, η κατάργηση αυτή έφερε μία ακόμη αδικία, αυτή του να μη μετρούν οι συγκεκριμένες αποδείξεις – έστω και αν οι πληρωμές έχουν γίνει με ηλεκτρονικό τρόπο – στο χτίσιμο του αφορολογήτου.

Σύμφωνα με πληροφορίες του Βήματος της Κυριακής, η υφυπουργός Οικονομικών Κατερίνα Παπανάτσιου ετοιμάζει τροπολογία σύμφωνα με την οποία θα δίνεται τελικά η δυνατότητα στους πολίτες να μαζεύουν αποδείξεις από γιατρούς και φαρμακεία και αυτές να μετρούν για το αφορολόγητο.

Αυτό που δεν είναι ακόμη βέβαιο είναι αν το μέτρο θα ισχύσει από το 2017 ή θα ξεκινήσει από τις αρχές του 2018.

Πηγή: aftodioikisi.gr

Η ασφάλεια των πολιτών που κινούνται στο οδικό δίκτυο της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, αποτελεί ένα ζήτημα μείζονος σημασίας για την Περιφερειακή Αρχή. Για το λόγο αυτό από την πρώτη στιγμή που ανέλαβε την αιρετή Περιφέρεια, από το 2011, στόχος ήταν να γίνουν όσο το δυνατόν περισσότερα έργα συντήρησης των δρόμων και αναβάθμισης της ποιότητας ζωής των κατοίκων.

Αυτό επισημαίνει ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας Απόστολος Κατσιφάρας, σημειώνοντας πως «η Περιφέρεια έχει αναπτύξει ένα λειτουργικό, στοχευμένο Στρατηγικό Σχέδιο Δράσεων για την προσπελασιμότητα και την άρση της απομόνωσης, με αναδιοργάνωση και επανιεράρχηση των αναγκών του οδικού δικτύου».

Μάλιστα, όπως προσθέτει, συνεχίζεται η προσπάθεια για την εξεύρεση περισσότερων πόρων για το τεράστιο οδικό δίκτυο που διαθέτει η Περιφέρειά μας και για πολλά χρόνια παρέμενε εγκαταλελειμμένο από συντήρηση.

Το θέμα αυτό, δηλαδή της Προσπελασιμότητας – Άρσης Επικινδυνότητας – Οδικής Ασφάλειας, θα συζητηθεί στην ερχόμενη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου, που θα γίνει την Τρίτη 4 Ιουλίου 2017 και ώρα 3 το μεσημέρι στην Πάτρα, στην αίθουσα του Περιφερειακού Συμβούλιου στο ισόγειο του κτιρίου της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας (Ν.Ε.Ο. Πατρών – Αθηνών 32 και Αμερικής).

Επίσης, μεταξύ των υπολοίπων θεμάτων της ημερήσιας διάταξης, στο επίκεντρο θα βρεθούν και τα προβλήματα των παραγωγών από τις ζημιές που προέκυψαν στις καλλιέργειες της κορινθιακής σταφίδας στην Περιφερειακή Ενότητα Ηλείας.

Πυρκαγιά εκδηλώθηκε, πρωινές ώρες χτες, στο  χώρο του μηχανοστασίου του Θ/Γ-Α/Ψ σκάφους «MADELEINE» σημαίας Ολλανδίας, το οποίο βρίσκεται ανελκυσμένο στο νεωλκείο Άκτιου Βόνιτσας «ΑΚΤΙΟ ΜΑΡΙΝΑ».

Άμεσα στελέχη της οικείας Λιμενικής Αρχής μετέβησαν στο σημείο καθώς και κλιμάκιο της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας,  ενώ η  φωτιά κατασβέστηκε άμεσα από ομάδα εργαζομένων με χρήση πυροσβεστικών μέσων της μαρίνας .

Από το περιστατικό δεν κινδύνεψαν άλλα σκάφη και ανθρώπινες ζωές, ενώ δεν προκλήθηκε θαλάσσια ρύπανση.

Από το Λιμεναρχείο Πρέβεζας που διενεργεί την προανάκριση, απαγορεύτηκε ο απόπλους του σκάφους μέχρι προσκόμισης βεβαιωτικού διατήρησης αξιοπλοΐας.

Τέλος στην αγωνία των υποψηφίων στις πανελλαδικές εξετάσεις έβαλε το υπουργείο Παιδείας με την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων ενώ τώρα παίρνει σειρά η ανακοίνωση για τις βάσεις 2017. Ποιες όμως οι εκτιμήσεις και πως μπορούν οι υποψήφιοι να δουν που έχουν περάσει σε σχέση με τις βάσεις του 2016.

Το υπουργείο Παιδείας δεν έχει ανακοινώσει ακόμα τα στατιστικά των αποτελεσμάτων των πανελληνίων 2017 με αποτέλεσμα να μην μπορεί να βγει ακομα σίγουρο συμπέρασμα για το ποως θα κινηθούν οι βάσεις 2017 σε σχέση με αυτές του 2016.

Εκτιμήσεις υπάρχουν μόνο από τους εκπαυδευτικούς και τα όσα έχουν γίνει γνωστά από πληροφορίες βαθμολογητών.

Οι υποψήφιοι όμως μπορούν να συγκρίνουν τους βαθμούς τους και τα μόρια που έχουν πετύχει σε χέση με τις βάσεις του 2016. Εδώ μπορείτε να δείτε τις βάσεις 2016 και να συγκρίνεται τα μόρια των σχολών με τις περσινές επιδόσεις των υποψηφίων.

Σημειώνεται ότι οι υποψήφιοι μπορούν να υπολογίζουν τα μόρια που προκύπτουν από τη βαθμολογία τους στην διεύθυνση https://markcalc.it.minedu.gov.gr/.

Από την Πέμπτη 6-7-2017 ως και την Παρασκευή 14-7-2017 όλοι οι υποψήφιοι θα μπορούν να οριστικοποιήσουν το μηχανογραφικό τους δελτίο στην ηλεκτρονική διεύθυνση http://exams.it.minedu.gov.gr  (επιλέγοντας ΟΡΙΣΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ). Η προθεσμία είναι αποκλειστική και μετά την παρέλευσή της κανένας υποψήφιος δεν θα μπορεί να οριστικοποιήσει το μηχανογραφικό δελτίο.

Σύμφωνα με ένα πρώτο δείγμα επιδόσεων βαθμολογιών που είχε συλλεχθεί από βαθμολογικά κέντρα, αναμένεται - μεταξύ άλλων - άνοδος των βάσεων στα παιδαγωγικά τμήματα, πτώση στα πολυτεχνικά και διατήρηση των ιατρικών σχολών στα περσινά, αρκετά υψηλά, επίπεδα.

Αυτό ανέφερε ο εκπαιδευτικός αναλυτής, Χρήστος Κάτσικας, μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού - Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων «Πρακτορείο 104,9 FM».

Σε ό,τι αφορά στις εκτιμήσεις με βάση τα παραπάνω διαθέσιμα στοιχεία, ο εκπαιδευτικός αναλυτής επισήμανε, μεταξύ άλλων: «Μια πρώτη εικόνα που έχει σχηματιστεί από ένα δείγμα επιδόσεων βαθμολογιών των υποψηφίων, που έχουμε συλλέξει από βαθμολογικά κέντρα, δίνει σχηματικά το εξής: θα έχουμε σίγουρα άνοδο των βάσεων στα παιδαγωγικά τμήματα, δασκάλων και νηπιαγωγών, τα οποία επιλέγουν διπλάσιοι υποψήφιοι σε σχέση με πέρσι».

Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, «όσον αφορά στα πολυτεχνικά τμήματα, φέτος τα περισσότερα απ' αυτά θα έχουν πτώση των βάσεων, διότι οι επιδόσεις στα μαθηματικά, και κυρίως στο βαθμολογικό ορίζοντα 18 - 20 είναι πολύ χαμηλότερες από τις περσινές».

Στο ύψος των περσινών βάσεων (δηλαδή πάνω από τα 19.000 μόρια) αναμένεται πως θα μείνουν οι ιατρικές σχολές, ενώ, σύμφωνα με τον κ. Κάτσικα, «στα περισσότερα οικονομικά τμήματα θα έχουμε πτώση των βάσεων - και κυρίως στην περιφέρεια», ενώ «στα τμήματα τα θεωρητικά φαίνεται πως θα έχουμε μικρά σκαμπανεβάσματα και θα μείνει μεγάλος αριθμός υποψηφίων έξω από αυτά, γιατί είναι πολλοί που τα ζητάνε και είναι λιγότερες οι θέσεις που δίνονται».

Ειδικότερα σε ό,τι αφορά νομικές σχολές, κυρίως της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, «φαίνεται πως θα έχουν ίσως ένα "κλικ" ανόδου των βάσεών τους σε σχέση με πέρσι», ανέφερε ο κ. Κάτσικας.

Πηγή: dikaiologitika.gr

Πολύ υψηλός κίνδυνος πυρκαγιάς (κατηγορία κινδύνου 4) προβλέπεται για σήμερα Κυριακή για την Περιφέρεια Αττικής, την Περιφέρεια Ιονίων Νήσων, την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας (Αχαΐα), την Περιφέρεια Πελοποννήσου (Κορινθία, Μεσσηνία, Λακωνία) και την Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδος (Φωκίδα, Βοιωτία), σύμφωνα με ανακοίνωση της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας του υπουργείου Εσωτερικών.

Η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας (www.civilprotection.gr) του υπουργείου Εσωτερικών έχει ενημερώσει τις αρμόδιες υπηρεσιακά εμπλεκόμενες κρατικές υπηρεσίες, καθώς και τις Περιφέρειες και τους Δήμους των ανωτέρω περιοχών, ώστε να βρίσκονται σε αυξημένη ετοιμότητα πολιτικής προστασίας προκειμένου να αντιμετωπίσουν άμεσα τυχόν επεισόδια πυρκαγιών.

Παράλληλα, η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας συνιστά στους πολίτες να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί και να αποφεύγουν ενέργειες στην ύπαιθρο που μπορούν να προκαλέσουν πυρκαγιά από αμέλεια, όπως η ρίψη αναμμένων τσιγάρων, το κάψιμο ξερών χόρτων και κλαδιών ή υπολειμμάτων καθαρισμού, η χρήση μηχανημάτων που προκαλούν σπινθήρες όπως δισκοπρίονα, συσκευές συγκόλλησης, η χρήση υπαίθριων ψησταριών κ.α. Επίσης, υπενθυμίζεται ότι κατά τη διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου απαγορεύεται η καύση των αγρών.

Σε περίπτωση που αντιληφθούν πυρκαγιά, οι πολίτες παρακαλούνται να ειδοποιήσουν αμέσως την Πυροσβεστική Υπηρεσία στον αριθμό κλήσης 199.

Επίσης το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας ενημερώνει ότι σήμερα σύμφωνα με τις μετρήσεις του Δικτύου Παρακολούθησης Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης της Αθήνας, υπήρξε υπέρβαση του ορίου ενημέρωσης (180 μg/m3) και συναγερμού (240 μg/m3) για το όζον. Και συγκεκριμένα στην Αθήνα, τον Πειραιά, την Νέα Σμύρνη, στα Λιόσια, στο Μαρούσι, στο Περιστέρι, στη Λυκόβρυση, στην Αγία Παρασκευή, στους Θρακομακεδόνες, στην Ελευσίνα και στο Κορωπί.

Από το υπουργείο Υγείας παρέχονται οι ακόλουθες οδηγίες για την προφύλαξη του πληθυσμού:

«Άτομα με αναπνευστικές και καρδιαγγειακές παθήσεις και γενικότερα άτομα ευαίσθητα στην ατμοσφαιρική ρύπανση συνιστάται να παραμένουν σε εσωτερικούς χώρους και να αποφεύγουν την κυκλοφορία στο εξωτερικό περιβάλλον. Επίσης συνιστάται στα παραπάνω άτομα, καθώς και τα παιδιά να αποφεύγουν την έντονη σωματική άσκηση, η οποία μπορεί να προκαλέσει ερεθισμό της αναπνευστικής οδού και να οδηγήσει σε αναπνευστικά προβλήματα».

Αναμένεται η μείωση των τιμών όζοντος αργά το απόγευμα.​

Πηγή: AΠΕ-ΜΠΕ

 

Δεν πίστευε στα μάτια της λουόμενη όταν βγήκε από την θάλασσα σε παραλιά του Κορινθιακού σε μικρή απόσταση από την Πάτρα, και είδε αυτά στα κάτω άκρα της.

Η γυναίκα εσπευσμένα μεταφέρθηκε στο Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο Πατρών στο Ρίο "Παναγία Βοήθεια" και εκεί σύμφωνα με πληροφορίες διαπιστώθηκε από γιατρούς, πως η δερματοπάθεια που εκδήλωσε, οφείλεται σε τσίμπημα μέδουσας.

Η παθούσα δημοσίευσε το γεγονός στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Αξίζει να αναφερθεί πως η επαφή με τσούχτρα δεν έχει το ίδιο αποτέλεσμα για τον ανθρώπινο οργανισμό, ωστόσο το αλλεργικό σοκ δεν είναι σπάνια μορφή. 

Πηγή: tempo24.news

Τους θερινούς μήνες οι υπερβολικά υψηλές θερμοκρασίες είναι συχνό φαινόμενο στην χώρα μας. Ο καύσωνας είναι δυνητικά επικίνδυνος για τον καθένα, τα μωρά όμως, είναι ιδιαίτερα ευάλωτα στη ζέστη και χρειάζονται ιδιαίτερη φροντίδα.

Αυτά που θα πρέπει να προσέξουμε λοιπόν ώστε να προστατεύσουμε τα νεογνά/βρέφη από τις υψηλές θερμοκρασίες του καλοκαιριού είναι τα κάτωθι:

  • Στα νεογνά οι ιδρωτοποιοί αδένες δεν είναι πλήρως ώριμοι, έτσι όταν το νεογνό μας δεν ιδρώνει αρκετά δε σημαίνει ότι δεν ζεσταίνεται πολύ, το αντίθετο μάλιστα, ζεσταίνεται πριν καν εμείς οι ενήλικες αρχίσουμε να ζεσταινόμαστε. Αυτό συμβαίνει γιατί έχουν μεγαλύτερη επιφάνεια σώματος σε σχέση με την μάζα σώματός τους.
  • Το σημαντικότερο στα θηλάζοντα νεογνά/βρέφη είναι σε περιόδους καύσωνα να ενυδατώνονται επαρκώς, που σημαίνει ότι πρέπει να θηλάζουν συχνότερα. Το μητρικό γάλα έχει επαρκή ποσότητα νερού, άνω του 85 %, και βοηθά ώστε το νεογνό/ βρέφος που θηλάζει να ξεδιψά και να μην κινδυνεύει από αφυδάτωση.
  • Επιπλέον, το μητρικό γάλα εντός των μαστών δεν επηρεάζεται και δεν αλλοιώνεται από τις κλιματικές συνθήκες, που σημαίνει ότι όταν έχει ζέστη δεν ζεσταίνεται , και το αντίθετο, το γάλα που πίνει το νεογνό/βρέφος απευθείας από το στήθος της μαμάς του. Το γυναικείο σώμα μας είναι τόσο μοναδικό που την στιγμή που παράγει μητρικό γάλα, το γάλα είναι στην κατάλληλη θερμοκρασία για να το πιει το μωρό, ανεξαρτήτως θερμοκρασίας περιβάλλοντος.
  • Ακόμη, δεν χρειάζεται όταν βρίσκεστε στην θάλασσα και θέλετε να θηλάσετε το μωρό σας, να ξεπλύνετε το στήθος σας. Και αυτό γιατί οι αντιμικροβιακές ιδιότητες που έχει το μητρικό γάλα, προστατεύουν το μωρό σας από τυχόν μικροοργανισμούς.
  • Επιπρόσθετα, τα νεογνά/βρέφη πρέπει να είναι ντυμένα όσο πιο ελαφρά γίνεται. Μπορεί απλά να τα αφήνουμε με την πάνα τους, ή με ένα φανελάκι. Επίσης, χρήσιμα είναι τα χλιαρά (όχι κρύα) ντουζ ή μπάνια.
  • Σε περιόδους καύσωνα καλό είναι να αποφεύγονται οι άσκοπες μετακινήσεις των γονιών με το μωρό. Ωστόσο, εάν η μετακίνηση είναι απαραίτητη καλό είναι να επιλέγονται πρωϊνές ή απογευματινές ώρες. Επιπλέον, όταν η μετακίνηση γίνεται με αυτοκίνητο, για κανέναν λόγο δεν πρέπει να αφήνετε το μωρό μέσα στο αυτοκίνητο μόνο του, ακόμη και με ανοιχτά παράθυρα, ακόμη και αν η απόσταση του χώρου που θα πάτε ,για εσάς, είναι «πολύ μικρή και ακίνδυνη».
  • Στην θάλασσα επιλέγουμε πρωϊνές ή απογευματινές ώρες. Φοράμε στο μωρό μας κατάλληλο αντιηλιακό, καπελάκι, και αποφεύγουμε την υπερβολική έκθεση κάτω από τον ήλιο.
  • Εάν έχουμε κλιματιστικό ή ανεμιστήρα, προσέχουμε ο δροσερός αέρας να μην κατευθύνεται πάνω στο μωρό μας, και επιπλέον αερίζουμε τακτικά τον χώρο.

«Υπομονή μαμάδες και μωρά, ζέστη είναι θα περάσει.... Με αρκετή ενυδάτωση και ασφαλή μετακίνηση και παιχνίδια στην θάλασσα απολαύστε το καλοκαιράκι σας, και ζήστε μοναδικές και ήρεμες οικογενειακές στιγμές.»

Δημοπούλου Παρασκευή,

Νοσηλεύτρια - ΜSc στην Δημόσια Υγεία

Συνελήφθη, σήμερα (01-07-2017) το πρωί στην Εθνική Οδό Ιωαννίνων - Αντιρρίου (στο ύψος του Κομποτίου Άρτας), από αστυνομικούς της Ομάδας Δίωξης Ναρκωτικών του Τμήματος Ασφάλειας Άρτας, ένας 40χρονος ημεδαπός, κατηγορούμενος για εισαγωγή στη χώρα, μεταφορά και κατοχή ναρκωτικών ουσιών.

Ειδικότερα, στο πλαίσιο στοχευμένων ελέγχων για την καταπολέμηση των ναρκωτικών και μετά από αξιοποίηση πληροφοριών και στοιχείων, οι αστυνομικοί ακινητοποίησαν για έλεγχο Ι.Χ.Ε. αυτοκίνητο, το οποίο οδηγούσε ο 40χρονος, όπου βρέθηκαν και κατασχέθηκαν -62- συσκευασίες που περιείχαν ακατέργαστη κάνναβη, συνολικού βάρους (74.475) γραμμαρίων.

Επίσης, κατασχέθηκαν το παραπάνω Ι.Χ.Ε. αυτοκίνητο καθώς και ένα κινητό τηλέφωνο.

Ο συλληφθείς θα οδηγηθεί στον κ. Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Άρτας, ενώ την προανάκριση ενεργεί το Τμήμα Ασφάλειας Άρτας.

ΓΡΑΦΕΙΟ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΩΝ ΗΠΕΙΡΟΥ

ΤΟΥ ΚΩΝ. ΜΑΓΝΗ

Δεν είναι από τις επετείους που "βγάζουν μάτι", αλλά αυτόν τον καιρό συμπληρώθηκαν δύο δεκαετίες από τότε που μπήκε το νερό στο αυλάκι. Ακριβέστερα, το ανάποδο έγινε: Διαμορφώθηκαν οι προϋποθέσεις ώστε "να μπει αυλάκι" στο νερό. Ενεργοποιήθηκε η σύμβαση παραχώρησης και άρχισε να τρέχει η υλοποίηση της χιλιοτραγουδισμένης Ζεύξης.

Από τότε πέρασαν 20 χρόνια, μια πανηγυρική τελετή εγκαινίων, μια χρεοκοπία κράτους και κάποια μνημόνια. Η Γέφυρα στέκεται στα πόδια της αγέρωχη και φαντασμαγορική, αλλά δέχεται πιέσεις για πιο ευέλικτο τιμολόγιο. Αυτον τον καιρό χτύπησε την πόρτα της η Ναυπακτία.

Με αυτές κι αυτές τις αφορμές, η "Π" ζήτησε από έναν τεχνοκράτη "παντρεμένο" πλέον με τις υποδομές της περιοχής μας, Γέφυρα και Ολυμπία, τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της Γέφυρα ΑΕ Παναγιώτη Παπανικόλα απαντήσεις σε επίκαιρα ερωτήματα. Και τις είχε.

 

Κύριε Παπανικόλα,

Με αφορμή τη συμπλήρωση φέτος 20 χρόνων από τότε που η Σύμβαση Παραχώρησης τέθηκε σε ισχύ, μπορείτε να κάνετε έναν γενικότερο απολογισμό του Έργου;

Πράγματι πέρασαν 20 χρόνια από τότε που εξασφαλίσαμε την χρηματοδότηση του Έργου και τέθηκε σε ισχύ η Σύμβαση Παραχώρησης για την μελέτη και κατασκευή της Γέφυρας που παραδόθηκε στην κυκλοφορία, την παραμονή της έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων. Για να συμβεί αυτό, πετύχαμε έναν «ολυμπιακό άθλο», παραδίδοντας το έργο 4 μήνες νωρίτερα από το συμβατικό χρονικό όριο, χωρίς καμία υπέρβαση του προϋπολογισμού και χωρίς κανένα σοβαρό εργατικό ατύχημα στο μεγαλύτερο ελληνικό τεχνικό έργο όλων των εποχών.

Η λειτουργία της Γέφυρας άλλαξε αμέσως τα δεδομένα αυξάνοντας κατά 50% την κυκλοφορία στο στενό Ρίου - Αντιρρίου .

Καθιερώθηκε δε γρήγορα στην κοινωνική συνείδηση ως ένα έργο διεθνούς εμβέλειας και εθνικό σύμβολο της σύγχρονης Ελλάδας, ένα έργο που βελτίωσε την καθημερινότητα των κατοίκων της ευρύτερης περιοχής συντελώντας στην οικονομική ανάπτυξη. Οι περισσότεροι από εμάς έχουμε ακόμα αναμνήσεις της περιόδου εκείνης που λόγω των καιρικών συνθηκών περιμέναμε να μάθουμε εάν το πορθμείο λειτουργούσε ή πόσα χιλιόμετρα ήταν οι ουρές των αυτοκινήτων τις περιόδους των μεγάλων εξόδων. Το επόμενο βήμα που έμενε να γίνει ήταν αυτό της σύνδεσης της Γέφυρας με τους αυτοκινητόδρομους της Ολυμπίας Οδού και Ιόνιας Οδού, η οποία λόγω της οικονομικής κρίσης ολοκληρώνεται φέτος.

Στο μεταξύ όμως, η ταχεία πρόσβαση των πολιτών σε νοσοκομειακές υπηρεσίες πρώτης ανάγκης, καθώς και σε διοικητικές ή εμπορικές συναλλαγές, εξασφαλίστηκε από την ύπαρξη της Γέφυρας. Επίσης το ταξίδι από βορρά προς το εθνικό κέντρο γίνεται σε χρόνο μειωμένο κατά 45 λεπτά.

Μελέτες του Πανεπιστημίου Πατρών μετά την έναρξη λειτουργίας σχετικά με τον κοινωνικό και οικονομικό αντίκτυπο της Γέφυρας στην περιοχή, έδειχναν ξεκάθαρα ότι η Γέφυρα ένωνε όλο και περισσότερο τις δυο πλευρές του στενού, με αμοιβαίο όφελος γι' αυτές και τους κατοίκους τους.

Η πιο πρόσφατη, που ολοκληρώθηκε πριν λίγες εβδομάδες από το ανεξάρτητο Παρατηρητήριο Οδικών Αξόνων Δυτικής Ελλάδας & Πελοποννήσου (ΠΟΑΔΕΠ), επαναβεβαιώνει το γεγονός ότι Η ΓΕΦΥΡΑ ΕΝΩΝΕΙ, αναφέροντας μεταξύ των θετικών επιδράσεων από την λειτουργία της Γέφυρας τη θετική συμβολή στο ΑΕΠ, την αύξηση στις τιμές των ακίνητων, το όφελος από την μείωση του χρόνου διέλευσης, τη μείωση στο κόστος διέλευσης λόγω της άρσης του μονοπωλίου καθώς και την άρση των κοινωνικών αποκλεισμών.

 

Πράγματι, όσοι έχουμε ζήσει το «πριν» και το «μετά» θυμόμαστε πολύ καθαρά όσα περιγράφετε. 'Ύστερα όμως ήρθε η κρίση. Ποια ήταν η επίδρασή της στην αποτελεσματική λειτουργία της Γέφυρας; Λάβετε υπόψη σας ότι με την πίεση που υπέστησαν οι απολαβές όλων μας το κόστος 13,30€ + 13,30€, δεν παύει να αποτελεί μια δοκιμασία για τα πορτοφόλια μας. Τι λέτε;

Σε ό,τι αφορά το πρώτο σκέλος της ερώτησης, προσπαθούμε η κρίση να μην επηρεάσει την αποτελεσματική λειτουργία και συντήρηση της Γέφυρας. Η πρόκληση στην οποία καλούμαστε καθημερινά να απαντήσουμε είναι να ισορροπήσουμε ανάμεσα στα σημαντικά μειωμένα έσοδα και στην κάλυψη ανελαστικών δαπανών, όπως η αποπληρωμή των δανείων, μέσω της χρηστής διοίκησης, του εξορθολογισμού των δαπανών και της δημιουργίας καινοτόμων εμπορικών προϊόντων προσαρμοσμένων στις σημερινές ανάγκες των χρηστών, με έμφαση στους τοπικούς και συχνούς χρήστες.

Θα ήθελα με την ευκαιρία αυτή να επισημάνω ότι η παραχωρησιούχος εταιρεία μαζί με την εταιρεία Λειτουργίας είναι από τους μεγαλύτερους εργοδότες στην περιοχή της Δυτ. Ελλάδας δίνοντας εργασία σε περίπου 120 εργαζόμενους, ενώ ένας σημαντικός αριθμός τοπικών προμηθευτών και υπεργολάβων απασχολούνται άμεσα ή έμμεσα στο έργο. Να τονίσω ότι η εταιρεία ως υπεύθυνος εργοδότης κατά την περίοδο της κρίσης και παρά την μείωση της κυκλοφορίας στο στενό δεν προχώρησε σε περικοπές θέσεων εργασίας ή μισθών.

Ας υπενθυμίσουμε σε αυτό το σημείο, ότι από την εκδήλωση της κρίσης και μέχρι σήμερα, οι μέσες τιμές διέλευσης που πληρώνει κάποιος για να διέλθει από τη Γέφυρα έχουν μειωθεί, και αυτό παρά την σημαντική αύξηση μεταξύ άλλων του ΦΠΑ. Αυτό συνέβη γιατί βελτιστοποιήσαμε και μεγαλώσαμε την γκάμα των εκπτωτικών μας προϊόντων, ούτως ώστε να ανταποκριθούμε στις δυνατότητες και ανάγκες των χρηστών. Πιο συγκεκριμένα:

Παρέχουμε έξυπνα εκπτωτικά προϊόντα, συνδρομητικά ή μη, τα οποία καλύπτουν τις ανάγκες των τοπικών και συχνών χρηστών της Γέφυρας. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, εργαζόμενος που χρησιμοποιεί το συνδρομητικό πρόγραμμα ΓΕΦΥΡΑ epass για την μετακίνηση προς και από την εργασία του, έχει μέσο κόστος διέλευσης 5,51€, δηλαδή πληρώνει δύο Ευρώ λιγότερα (2,00€) σε σχέση με το πορθμείο το 2004!!! Η τάση των πελατών μας είναι ξεκάθαρα η επιλογή του ηλεκτρονικού διοδίου. Αν έχεις επιβατηγό αυτοκίνητο, αντί για 13,30€, κάνεις την πρώτη διέλευση με 10,60€, από την 6η ως τη 10η έχεις τιμή φέρρυ και από την 11η είσαι ενάμισι ευρώ χαμηλότερα από την τιμή του φέρρυ. Αν περάσεις ακόμη περισσότερες φορές, η τιμή διέλευσης πέφτει ακόμη χαμηλότερα.

Επίσης, για τις καθημερινής μετακινήσεις μικρής διάρκειας αυξήσαμε την διάρκεια της κάρτας Aller - Retour από 2 σε 3 ώρες με μέσο κόστος ανά διέλευση 6,80€.

Ενισχύουμε τον τοπικό τουρισμό, μέσω διαφόρων δράσεων και ενεργειών, καθώς και μειώνοντας το κόστος των μετακινήσεων για αναψυχή τα Σαββατοκύριακα του καλοκαιριού (από Ιούνιο μέχρι μέσα Σεπτεμβρίου) με την 10ωρη θερινή εκπτωτική κάρτα Aller - Retour «ΜΑΖΙ», η οποία επιτρέπει την πραγματοποίηση δύο διελεύσεων με μέσο κόστος ανά διέλευση τα 6,80€.

 

Αυτή λοιπόν η «ανασύνθεση» τιμολογιακής πολιτικής, όπως την ονομάζετε, προκάλεσε ενθάρρυνση στη χρήση της Γέφυρας; Δεν ισχύει ότι η κρίση σε συνδυασμό με το τιμολόγιο της Γέφυρας αναβίωσε τον κλάδο των φέρρυ, που όλοι υποθέταμε το 2004 ότι θα εξαφανιζόταν;

Λόγω της κρίσης χάθηκαν περίπου 1,5εκ. διελεύσεις από το στενό, στο μεγαλύτερο ποσοστό τους από την Γέφυρα. Είναι όμως ενθαρρυντικό ότι τα τελευταία 2 χρόνια παρατηρείται μία ανάκαμψη. Με βάση τις έρευνες που διενεργούμε, τα μερίδια αγοράς της Γέφυρας εξακολουθούν να είναι πολύ υψηλά σε όλες τις κατηγορίες οχημάτων. Επομένως η ανασύνθεση της τιμολογιακής πολιτικής φέρνει καρπούς.

Τα δε φέρρυ, καλώς συνεχίζουν να λειτουργούν, καθώς είναι σημαντικό να υπάρχει εναλλακτικός τρόπος διέλευσης του στενού και υγιής ανταγωνισμός που αποτρέπει την δημιουργία μονοπωλιακών καταστάσεων.

 

Πολύς κόσμος πιστεύει ότι αν ρίχνατε και άλλο τις τιμές στη Γέφυρα, η κίνησή της θα αυξανόταν και πιθανώς θα είχατε κέρδος.

Αν κατεβάζαμε δραστικά τις τιμές μας, θα πυροδοτούσαμε δύο σενάρια καταστροφής: Θα διακινδυνεύαμε την οικονομική ισορροπία του Έργου με μετακύλιση τελικά του κόστους στις πλάτες των Ελλήνων φορολογουμένων και μεσοπρόθεσμα θα οδηγούμασταν σε έναν πόλεμο τιμών με τα φέρρυ που θα εγκυμονούσαν κινδύνους για την συνέχιση της λειτουργία τους, με ότι αυτό συνεπάγεται.

Όσο δε για το κέρδος επιτρέψτε μου να σας αναφέρω ότι οι μέτοχοι της εταιρείας που συνεισέφεραν το μετοχικό κεφάλαιο το 1997, και οι οποίοι έχουν να πάρουν μέρισμα από το 2009, 20 χρόνια μετά όχι κέρδος δεν έχουν βγάλει αλλά ούτε απόσβεση της αρχικής τους επένδυσης δεν έχουν κάνει ακόμα.

 

Η ΝΑΥΠΑΚΤΙΑ

Η φίλη μας η Ναύπακτος διαβουλεύεται μαζί σας, διεκδικώντας φθηνότερο τιμολόγιο. Παλεύονται τα αιτήματά της;

Παλεύεται το εφικτό, το λογικό, το νόμιμο. Μην ξεχνάμε ότι στη συνάντηση που είχαμε με τον Δήμο Ναυπάκτου, εξηγήσαμε ότι κάποια από τα αιτήματα τους είναι υπό εξέταση, κάποια ικανοποιούνται έμμεσα, κάποια απαιτούν νομοθετικές ρυθμίσεις και κάποια είναι ανέφικτα, λαμβάνοντας υπόψη μεταξύ άλλων ότι ο νόμος δεν επιτρέπει την διακριτή μεταχείριση των Ελλήνων πολιτών.

Ο διάλογος πάντως θα φέρει αποτελέσματα καθώς μέσα από τον διάλογο, το εφικτό μπορεί να υλοποιηθεί προς όφελος της τοπικής κοινωνίας. Αντιθέτως, για ένα παραχωρησιούχο, το «διαβουλεύομαι» δεν σημαίνει «διαπραγματεύομαι». Η πρωτοβουλία για τη διαπραγμάτευση της σύμβασης και για οτιδήποτε εκπηγάζει από αυτήν, ανήκει στο ελληνικό Δημόσιο. Δείτε το χαρακτηριστικό παράδειγμα της ελεύθερης διέλευσης των ΑμεΑ. Έχω προσωπικά δηλώσει ότι δεν έχουμε καμία αντίρρηση για κάτι τόσο εξόχως ανθρωπιστικό, όσο αυτό το ζήτημα. Η οριστική επίλυση του ζητήματος απαιτεί σχετικές νομοθετικές ρυθμίσεις και αποφάσεις από τα συναρμόδια Υπουργεία. Στο μεσοδιάστημα πάντως θα εφαρμόσουμε για την διέλευση των ΑμεΑ την ίδια τιμολογιακή πολιτική που εφαρμόζουμε ήδη για τους νεφροπαθείς.

Επίσης ιδίως σε ότι αφορά την Ναυπακτία, θα ήθελα να υπενθυμίσω μεταξύ άλλων ότι:

Παρέχουμε, από την έναρξη λειτουργίας, στα ΚΤΕΛ σημαντικές εκπτώσεις της τάξης του 32,2%, αναγνωρίζοντας τον κοινωνικό χαρακτήρα του έργου που αυτά επιτελούν. Στο δε ΚΤΕΛ Αιτωλοακαρνανίας η έκπτωση είναι της τάξης του 51,1%.

Στηρίζουμε μέσω του προγράμματος χορηγιών τοπικούς Συλλόγους ΑμεΑ, Πολιτιστικούς - Μορφωτικούς συλλόγους, Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, Κοινωνικούς φορείς.

Ενισχύουμε τις τοπικές επιχειρήσεις μέσω κοινών δράσεων και πρωτοβουλιών (ΠΥΛΩΝΕΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ) με τις τοπικές επαγγελματικές ενώσεις που προκύπτουν από το διάλογο μαζί τους.

 

Το Έργο, αποτέλεσε κατασκευαστικό επίτευγμα σε παγκόσμια κλίμακα. Υπολογίζαμε ότι αφ' εαυτού θα αποτελούσε αξιοθέατο, προκαλώντας έως και επισκεψιμότητα εκ μέρους του διεθνούς τεχνοκρατικού κόσμου. Συνέβη αυτό; Απέδωσε φήμη και οφέλη, εξ ανακλάσεως, στην περιοχή μας;

Ως κατασκευαστικό επίτευγμα σε παγκόσμια κλίμακα, η Γέφυρα αποτελεί σημείο αναφοράς και πόλο έλξης επιστημονικού ενδιαφέροντος. Επιστήμονες απ' όλο τον κόσμο το επισκέπτονται καθ' όλη τη διάρκεια του έτους. Τα μεγαλύτερα διεθνή δίκτυα (NATIONAL GEOGRAPHIC, DISCOVERY CHANNEL, BBC κλπ) έρχονται και ξαναέρχονται. Η τελευταία τέτοια διεθνής παραγωγή που γυρίστηκε τον Φεβρουάριο, έκανε πρεμιέρα πριν μία εβδομάδα, ενώ πίσω από αυτήν ακολουθούν και άλλα αφιερώματα. Δεν έχει περάσει πολύς καιρός από τότε που ένας αστροναύτης ανέβασε στα social media φωτογραφία της από το διάστημα με τη φράση «Να χτίζετε γέφυρες, αντί για τείχη» δημιουργώντας ένα από τα πιο δημοφιλή posts εκείνης της περιόδου. Ακόμη και χωρίς την επιστημονική οπτική, η Γέφυρά μας αποτελεί παγκόσμιο αξιοθέατο, το οποίο σε συνδυασμό με το γεγονός ότι βρίσκεται στο μέσον της διαδρομής Δελφών - Ολυμπίας, θα μπορούσε να την καταστήσει τουριστικό πόλο έλξης για τη Δυτική Ελλάδα. Σε αυτή την κατεύθυνση είμαστε ανοιχτοί σε προτάσεις «συναξιοποίησης». Ήδη από φέτος ξεκινήσαμε και μία στρατηγική προσπάθεια αύξησης της επισκεψιμότητας στην περιοχή, μέσα από μεγάλα events, το σημαντικότερο από τα οποία είναι το "THE BRIDGE EXPERIENCE" που θα λάβει χώρα στις 8&9 Ιουλίου.

 

Η Γέφυρα αποτέλεσε και γέφυρα συνεργασίας μεταξύ Ελλήνων και Γάλλων επιστημόνων, κάτι που προσέλαβε μονιμότερα χαρακτηριστικά, μέσω της εμπλοκής της VINCI στην Ολυμπία Οδό. Τα 20 χρόνια της μιας παραχώρησης συμπίπτουν με την κατασκευαστική ολοκλήρωση της άλλης. Τι σημαίνει αυτό;

Είναι αλήθεια ότι για να αποκτήσουν οι Έλληνες τη Γέφυρά τους, χρειάστηκε η συνεισφορά τεχνογνωσίας των Γάλλων ειδικών. Αυτή η συνεργασία έκανε επιστημονικά πλουσιότερους τους Έλληνες μηχανικούς που συμμετείχαν στην κατασκευή του έργου

Ένας από αυτούς τους μηχανικούς είμαι και εγώ που όταν ξεκίνησα να ασχολούμαι με τη Γέφυρα στο μελετητικό ακόμη στάδιο το 1997, δεν φανταζόμουν ότι θα γινόμουν Τεχνικός Διευθυντής της κατασκευής της, Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος της παραχωρησιούχου εταιρείας, και εντέλει Διευθύνων Σύμβουλος της ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε.

Πιο σημαντικό όμως είναι ότι οι ρόλοι έχουν πλέον αντιστραφεί και είναι η τεχνογνωσία των μηχανικών της Γέφυρας «Χαρίλαος Τρικούπης» που εξάγεται και δίνει τα φώτα της σε ξένους μηχανικούς που κατασκευάζουν «απαιτητικές» γέφυρες σε άλλα σημεία του κόσμου.

Η παραχώρηση της Γέφυρας Ρίου - Αντίρριου που οραματίστηκε το 1889 ο Χαρίλαος Τρικούπης είναι ένα έργο μακράς πνοής και διάρκειας. Αυτός ακριβώς ο μακροπρόθεσμος χαρακτήρας του, καθοδηγεί τις δράσεις, την πολιτική και τις δεσμεύσεις μας απέναντι στους χρήστες, την τοπική κοινωνία και την χώρα μας.

Πηγή: pelop.gr