Πότε ανοίγουν τα σχολεία / Ποιες οι αργίες του νέου σχολικού έτους
Στις 11 Σεπτεμβρίου ημέρα Δευτέρα θα ανοίξουν το φετινό σχολικό έτος 2017-2018 τα σχολεία.
Οι χρονικές περίοδοι από 1 μέχρι 10 Σεπτεμβρίου και από 15 μέχρι και 21 Ιουνίου μπορεί να αξιοποιούνται για την υλοποίηση προγραμμάτων επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών.
Το διδακτικό έτος για τους μαθητές χωρίζεται σε τρία (3) τρίμηνα. Το πρώτο τρίμηνο αρχίζει στις 11 Σεπτεμβρίου και λήγει στις 10 Δεκεμβρίου, το δεύτερο τρίμηνο αρχίζει στις 11 Δεκεμβρίου και λήγει στις 10 Μαρτίου και το τρίτο τρίμηνο αρχίζει στις 11 Μαρτίου και λήγει στις 15 Ιουνίου.
Στο νηπιαγωγείο, στην αρχή του πρώτου τριμήνου του διδακτικού έτους και για διάστημα όχι μεγαλύτερο των δύο (2) εβδομάδων μπορεί να εφαρμόζεται ευέλικτο ωράριο παραμονής στο νηπιαγωγείο για ορισμένα νήπια που φοιτούν για πρώτη φορά, προκειμένου να διευκολυνθεί η προσαρμογή τους. Το ευέλικτο ωράριο καθορίζεται από τον εκπαιδευτικό της τάξης, το σύλλογο διδασκόντων και το σχολικό σύμβουλο, σε συνεργασία με τους γονείς ή κηδεμόνες του νηπίου. Μετά την πάροδο των δύο (2) εβδομάδων, το σύνολο των νηπίων ακολουθεί κοινό ωράριο.
Τέλος σύμφωνα με το ΠΔ το ημερήσιο ωράριο λειτουργίας των νηπιαγωγείων και των δημοτικών σχολείων καθορίζεται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων. Η ώρα έναρξης ή λήξης των μαθημάτων μπορεί να τροποποιείται ανάλογα με τις τοπικές συνθήκες, ύστερα από απόφαση του οικείου περιφερειακού υπηρεσιακού συμβουλίου.
Διακοπές, Αργίες και Εορταστικές εκδηλώσεις
- Τα νηπιαγωγεία και τα δημοτικά σχολεία δεν λειτουργούν τις ακόλουθες ημέρες και περιόδους:
α) τα Σάββατα και τις Κυριακές
β) την 28η Οκτωβρίου (εθνική εορτή)
γ) από 24 Δεκεμβρίου μέχρι και 7 Ιανουαρίου (διακοπές Χριστουγέννων)
δ) την Καθαρά Δευτέρα
ε) την 25η Μαρτίου (εθνική εορτή)
στ) από τη Μ. Δευτέρα μέχρι και την Παρασκευή της Διακαινησίμου (διακοπές Πάσχα), η) την 1η Μαΐου
θ) την εορτή του Αγίου Πνεύματος
ι) από 22 Ιουνίου μέχρι και 31 Αυγούστου (θερινές διακοπές) και
ια) την ημέρα της εορτής του Πολιούχου της έδρας του σχολείου και την ημέρα της τοπικής εθνικής εορτής. - Εορταστικές εκδηλώσεις στα νηπιαγωγεία και τα δημοτικά σχολεία πραγματοποιούνται:
α) στις 27 Οκτωβρίου για την επέτειο της εθνικής εορτής της 28ης Οκτωβρίου, ημέρα κατά την οποία τιμάται και η ελληνική σημαία. Σε περίπτωση που η 28η Οκτωβρίου είναι Κυριακή ή Δευτέρα, οι εκδηλώσεις γίνονται την προηγούμενη Παρασκευή
β) στις 24 Μαρτίου για την επέτειο της εθνικής εορτής της 25ης Μαρτίου. Σε περίπτωση που η 25η Μαρτίου είναι Κυριακή ή Δευτέρα, οι εκδηλώσεις γίνονται την προηγούμενη Παρασκευή
γ) στις 17 Νοεμβρίου για την επέτειο του Πολυτεχνείου, τον αντιδικτατορικό αγώνα και την Εθνική Αντίσταση. Όταν η 17η Νοεμβρίου είναι Σάββατο ή Κυριακή, οι εορταστικές εκδηλώσεις πραγματοποιούνται την προηγούμενη Παρασκευή
δ) στις 30 Ιανουαρίου, εορτή των Τριών Ιεραρχών. Σε περίπτωση που η 30η Ιανουαρίου είναι Σάββατο ή Κυριακή, οι εορταστικές εκδηλώσεις λαμβάνουν χώρα την προηγούμενη Παρασκευή.
Πηγή: aftodioikisi.gr
Κίνδυνος αύξησης των τελών κυκλοφορίας ακόμα και 200%
ΤΟΥ ΤΑΚΗ ΤΡΑΚΟΥΣΕΛΛΗ
Τα πάνω κάτω φέρνει ο νέος τρόπος μετρήσεων των εκπομπών ρύπων CO2 που τίθεται σε ισχύ από 1η Σεπτεμβρίου, κάτι που πρέπει να λάβει σοβαρά υπόψιν η Ελληνική Κυβέρνηση…
…πριν προβεί στις όποιες αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας -όπως είχε ανακοινώσει πριν μέρες η υφυπουργός Οικονομικών Κατερίνα Παπανάτσιου (ΔΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ).
Γιατί με τη νέα εφαρμογή των μετρήσεων αλλά και με τις επικείμενες αλλαγές της Κυβέρνησης, υπάρχει ο κίνδυνος σε συγκεκριμένα αυτοκίνητα (και όχι απαραίτητα μεγάλα και ακριβά) τα τέλη να αυξηθούν ακόμα και 200%…
Το νέο σύστημα μέτρησης ονομάζεται WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure) και θα εφαρμοστεί από όλους τους κατασκευαστές αυτοκινήτων στα αυτοκίνητα που παίρνουν έγκριση τύπου στην ΕΕ από την 1η Σεπτεμβρίου. Σύμφωνα μ’ αυτόν οι εκπεμπόμενοι ρύποι θα είναι πιο κοντά στη πραγματικότητα – στα δεδομένα μετακίνησης των Ευρωπαίων- οπότε κατά προέκταση αναμένεται αύξηση των ανακοινώσιμων τιμών από 5 έως και 30%, σε σχέση με τα σημερινά δεδομένα.
Αυτό συνεπάγεται ότι αντίστοιχα θα αυξηθούν και οι όποιοι φόροι σχετίζονται με τις εκπομπές ρύπων στα αυτοκίνητα (στην Ελλάδα το ΕΤΤ) αλλά και τα τέλη κυκλοφορίας. Σημειώστε πως οι νέες μετρήσεις σταδιακά θα εφαρμοστούν και σε αυτοκίνητα παλαιότερων εκδόσεων.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες μας το προσεχές διάστημα οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα ανακοινώσουν δύο τιμές εκπομπών CO2, βάζοντας τις αγορές σε μία μεταβατική περίοδο. Η μία θα είναι η ισχύουσα (δείτε τα CΟ2 ΟΛΩΝ των αυτοκινήτων ΕΔΩ) και η δεύτερη αυτή που θα προκύπτει με το νέο τρόπο μέτρησης. Σε αυτό το μεταβατικό διάστημα η κάθε Κυβέρνηση θα μπορεί να επιλέξει ποια λίστα θα λαμβάνει υπόψη για την επιβολή των φόρων. Η Γαλλία για παράδειγμα έχει ήδη ανακοινώσει ότι και για τον επόμενο χρόνο θα κρατήσει τις υπάρχουσες τιμές C02, διατηρώντας ουσιαστικά τις ίδιες τιμές στα τέλη κυκλοφορίας, που πληρώνουν εκεί.
Σύμφωνα με τα σημερινά δεδομένα, τα αυτοκίνητα που αναμένεται να επιβαρυνθούν πολύ περισσότερο από τις συγκεκριμένες αλλαγές είναι αυτά με κινητήρα βενζίνης και λιγότερο με αυτά του πετρελαίου, αφού οι δεύτεροι εκπέμπουν λιγότερους C02 σε σχέση με τους πρώτους, οπότε θα επηρεαστούν από την αύξηση περισσότερο. Απο την άλλη και οι κινητήρες πετρελαίου οι οποίοι με τις χαμηλές εκπομπές C02 προσφέρουν ατέλεια (0€ τέλη κυκλοφορίας) είναι δεδομένο οτι αυτά τα αυτοκίνητα θα πληρώνουν κανονικά.
Τα νέα δεδομένα αναμένεται να φέρουν τα πάνω κάτω στην επιβολή των ανάλογων φόρων και των τελών κυκλοφορίας, κάτι που θα πρέπει να λάβει σοβαρά η Ελληνική Κυβέρνηση πριν προχωρήσει στο σχέδιο αλλαγής του τρόπου υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας. Επιβάλλεται λοιπόν η επικοινωνία της Κυβέρνησης με τον ανάλογο Σύνδεσμο (ΣΕΑΑ) στη χώρα μας, ώστε να έχει την ανάλογη ενημέρωση.
Το ισχύει σήμερα στις μετρήσεις ρύπων
Σήμερα για τον υπολογισμό της εργοστασιακής κατανάλωσης και των εκπομπών ρύπων χρησιμοποιείται το πρότυπο NEDC (New European Driving Cycle). Στην πράξη πρόκειται για ένα πρωτόκολλο που όπως έχει αποδειχτεί διαφέρει από την πραγματικότητα κίνησης των οχημάτων στους δρόμους και έτσι τα εργοστασιακά νούμερα έχουν αποκλίσεις στις εκπομπές ρύπων και στην κατανάλωση, από ότι συμβαίνει στην πραγματικότητα.
Παράλληλα, μετά και τα πρόσφατα σκάνδαλα παραποίησης των εκπεμπόμενων ρύπων κινητήρων πετρελαίου, οδήγησαν τις ίδιες τις αυτοκινητοβιομηχανίες να πάρουν τις πρωτοβουλίες και να αλλαχτεί ο τρόπος μέτρησης των ρύπων. Αναμένεται η ανάλογη επικύρωση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για να ξεκινήσει η εφαρμογή του…
Πηγή: newsauto.gr
«Εξοικονομώ κατ' οίκον»: Ως την Τετάρτη οι δηλώσεις συμμετοχών από τις τράπεζες
Την ερχόμενη Τετάρτη, 6 Σεπτεμβρίου, λήγει η προθεσμία για τις τράπεζες προκειμένου να δηλώσουν συμμετοχή στο νέο πρόγραμμα «Εξοικονομώ κατ' Οίκον» η προκήρυξη του οποίου, όπως επισημαίνει ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΕΤΕΑΝ Κωνσταντίνος Γαλιάτσος αναμένεται τον Οκτώβριο.
Το πρόγραμμα, πολυαναμενόμενο από χιλιάδες ιδιοκτήτες και επαγγελματίες του χώρου της οικοδομής, παρέχει επιδοτήσεις έως και 70% (ανάλογα με το εισόδημα και την οικογενειακή κατάσταση) και άτοκα δάνεια για επενδύσεις βελτίωσης της ενεργειακής απόδοσης των κτιρίων που περιλαμβάνουν αντικατάσταση κουφωμάτων, μονώσεις, αντικατάσταση της κεντρικής θέρμανσης, κα.
Μία από τις βασικές προϋποθέσεις για την προκήρυξη του προγράμματος, ήταν η έκδοση του νέου Κανονισμού Ενεργειακής Απόδοσης Κτιρίων (ΚΕΝΑΚ) η οποία εκδόθηκε με υπουργική απόφαση τον Ιούλιο. Πλέον ανοίγει ο δρόμος για επενδύσεις εξοικονόμησης ενέργειας οι οποίες αναμένεται να ξεπεράσουν συνολικά τα 500 εκατ. ευρώ (εθνικοί, κοινοτικοί πόροι και ιδιωτική συμμετοχή).
Σύμφωνα με την προκήρυξη του ΕΤΕΑΝ κάθε τράπεζα που θα συμμετάσχει, θα πρέπει να τοποθετήσει τουλάχιστον 20 εκατ. ευρώ και κατ' ανώτατο όριο 99 εκατ. ευρώ στο πρόγραμμα.
Τα βασικά χαρακτηριστικά του προγράμματος και οι προϋποθέσεις συμμετοχής έχουν ως εξής:
1.Δικαίωμα συμμετοχής στο Πρόγραμμα έχουν μόνο φυσικά πρόσωπα που έχουν δικαίωμα κυριότητας (πλήρους ή ψιλής) ή επικαρπίας σε επιλέξιμη κατοικία και πληρούν τα εισοδηματικά κριτήρια των κατηγοριών που προβλέπονται.
2.Το υπόλοιπο ποσό που απομένει, πέραν της επιδότησης, μπορεί να καλυφθεί είτε με ίδια κεφάλαια του ωφελούμενου είτε με τραπεζικό δάνειο, το οποίο θα είναι άτοκο και διάρκειας 4, 5 ή 6 ετών.
3. Οι επιλέξιμες παρεμβάσεις περιλαμβάνουν Αντικατάσταση κουφωμάτων, Τοποθέτηση θερμομόνωσης στο κέλυφος του κτηρίου συμπεριλαμβανομένου του δώματος / στέγης και της πιλοτής, Αναβάθμιση συστήματος θέρμανσης/ψύξης και συστήματος παροχής ζεστού νερού χρήσης με συμβατικά καύσιμα και Αναβάθμιση συστημάτων με εγκατάσταση συστήματος ΑΠΕ ή/και ΣΗΘΥΑ.
4. Ο επιλέξιμος προϋπολογισμός παρεμβάσεων δεν μπορεί να υπερβαίνει τα 250 Euro ανά τετραγωνικό μέτρο ωφέλιμης επιφάνειας της κατοικίας όπως προκύπτει από το Πιστοποιητικό Ενεργειακής Απόδοσης, με μέγιστο τις 25.000 Euro συμπεριλαμβανομένου του Φ.Π.Α.
Ο ωφελούμενος μπορεί να ζητήσει προκαταβολή σε ποσοστό 70% του αρχικού επιλέξιμου προϋπολογισμού παρεμβάσεων. Σε περίπτωση που δεν έχει επιλεγεί καθόλου δάνειο, τότε ο Ωφελούμενος δεν λαμβάνει προκαταβολή, διενεργεί τις παρεμβάσεις και μετά τη διενέργεια της δεύτερης ενεργειακής επιθεώρησης και την προσκόμιση των παραστατικών δαπανών επί πιστώσει, υπολογίζεται ανάλογα με το εισόδημά του το ποσό της επιχορήγησης καθώς και το ποσό των ιδίων κεφαλαίων. Μετά την πληρωμή του ποσού των ιδίων κεφαλαίων, εκταμιεύεται η επιχορήγηση με απευθείας πληρωμή των αναδόχων/ προμηθευτών σε τραπεζικό λογαριασμό τους από τον χρηματοπιστωτικό οργανισμό.
Πηγή: protothema.gr
Eπαναδιαπραγμάτευση διοδίων Γέφυρας & Ιόνιας σκέφτεται ο Σπίρτζης
Το θέμα της επαναδιαπραγμάτευσης των συμβάσεων της Ιόνιας Οδού και της Γέφυρας Ρίου – Αντιρρίου, για τη μείωση του κόστους των διοδίων, έβαλε στο «τραπέζι» στη διέρκεια ραδιοφωνικής του συνέντευξης στον Ρ/Σ «Στο Κόκκινο» ο Χρ. Σπίρτζης.
Ο κ. Σπίρτζης αναφερόμενος στα εγκαίνια της Ιόνιας Οδού από τον Πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα που θα γίνουν την ερχόμενη Τρίτη, εξέφρασε την ελπίδα ότι το υπουργείο θα καταφέρει να ολοκληρώσει τις αλλαγές των συμβάσεων για την μείωση των διοδίων στον αυτοκινητόδρομο. Απαντώντας σε σχετική ερώτηση, ο κ. Σπίρτζης τόνισε ότι το θέμα αφορά και το κόστος διέλευσης της Γέφυρας, όπου και εκεί θα γίνει διαβούλευση για την μείωση των διοδίων, ιδιαίτερα για τους κατοίκους της περιοχής που χρειάζονται καθημερινή μετακίνηση.
Ο διάλογος που είχε ο κ. Σπίρτζης με τον δημοσιογράφο Σ. Σχινά έχει ως εξής:
Σ. ΣΧΙΝΑΣ: Ένα κομμάτι είχε νομίζω παρουσιαστεί, είχε πάει κι ο πρωθυπουργός πριν από δυο τρεις μήνες αν θυμάμαι καλά, και μιλάμε για την οδό που συνδέει το Ρίο-Αντίρριο και φτάνει μέχρι τα Γιάννενα.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Ακριβώς. Αυτό έχει ήδη δοθεί. Δηλαδή όσοι συμπολίτες μας ταξίδεψαν μέσα στον Αύγουστο μπόρεσαν και περπάτησαν αυτό το δρόμο που είναι πραγματικά με πολύ καλά ποιοτικά χαρακτηριστικά και στοιχεία, με ασφάλεια και ελπίζουμε, ότι θα είναι και με μειωμένα διόδια μόλις καταφέρουμε να ολοκληρώσουμε τις αλλαγές των συμβάσεων τώρα που θα μπούμε στην περίοδο λειτουργίας.
Σ. ΣΧΙΝΑΣ: Αυτό αφορά και τη γέφυρα; Το κομμάτι μετά τη γέφυρα, έτσι;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Και με τη γέφυρα θα γίνουν συζητήσεις γιατί πρέπει κι εκεί να υπάρχει μια άλλη αντιμετώπιση.
Σ. ΣΧΙΝΑΣ: Γιατί τα διόδια είναι τεράστια, το ξέρουν όσοι ταξιδεύουν. Μεγάλο έργο μεν, πανάκριβο δε για τον χρήστη..
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Και ιδιαίτερα όσοι είναι κάτοικοι των περιοχών που είναι κοντά και χρειάζονται καθημερινή μετακίνηση.
Πηγή: patrastimes.gr
Ολόκληρη η Δυτ. Ελλάδα κινδυνεύει σύμφωνα με τον χάρτη πρόβλεψης πυρκαγιών
Εξακολουθεί να είναι υψηλός ο κίνδυνος πυρκαγιάς σε πολλές περιοχές της χώρας. Σύμφωνα με το χάρτη πρόβλεψης για σήμερα υπάρχει υψηλός κίνδυνος (δείκτης 3) για τους νομούς Αττικής, Βοιωτίας, Φθιώτιδας, Φωκίδας, Εύβοιας, Λαρίσης, Μαγνησίας, Καρδίτσας, Κορινθίας, Αργολίδας, Αρκαδίας, Λακωνίας, Μεσσηνίας, Αχαΐας, Ηλείας, Αιτωλοακαρνανίας, Χανίων και για τα νησιά Κεφαλονιά, Ζάκυνθο και Κύθηρα.
Εξάλλου, το τελευταίο 24ωρο εκδηλώθηκαν 32 αγροτοδασικές πυρκαγιές, οι περισσότερες εκ των οποίων αντιμετωπίστηκαν άμεσα, σύμφωνα με την Πυροσβεστική.
Χωρίς ενεργό μέτωπο είναι η πυρκαγιά που εκδηλώθηκε σε δασική έκταση προχθές στην περιοχή Παλαιομονάστηρο Ιωαννίνων, όπου επιχειρούν 27 πυροσβέστες με 11 οχήματα, 12 άτομα πεζοπόρο τμήμα, 1 ιδιωτικό βυτιοφόρο και 3 μηχανήματα.
Παράλληλα, οριοθετημένη είναι η φωτιά που ξέσπασε χθες σε δασική έκταση, στην περιοχή Σκαδό Νάξου. Στο σημείο επιχειρούν 31 πυροσβέστες με 7 οχήματα, 10 άτομα πεζοπόρο και 1 όχημα ΟΤΑ. Ακόμη, υπό μερικό έλεγχο τέθηκε η πυρκαγιά στο Κοπτερό Ιάσμου στη Ροδόπη, ενώ στη Ζάκυνθο παραμένουν και επιχειρούν 102 πυροσβέστες με 32 οχήματα και 14 άτομα πεζοπόρο τμήμα.
Πηγή : thebest.gr
Παπαδάτες. Συνελήφθη ημεδαπή για παραβίαση σφράγισης καταστήματος
Συνελήφθη, σήμερα τα ξημερώματα, στις Παπαδάτες Αιτωλοακαρνανίας, από αστυνομικούς του Αστυνομικού Τμήματος Αιτωλικού, μια ημεδαπή, διότι λειτουργούσε κατάστημα υγειονομικού ενδιαφέροντος, το όποιο με απόφαση του Δήμου Αγρινίου είχε σφραγιστεί.
Επίσης, σε έλεγχο που διενεργήθηκε με ηχόμετρο διαπιστώθηκε να μεταδίδει μουσική κατά υπέρβαση των μέγιστων επιτρεπόμενων ορίων εκπομπής ήχου.
Γραφείο Τύπου Αστ. Δ/νσης Περ. Δυτικής Ελλάδας
Φρικτό δυστύχημα στο Σαμικό / Έχασε τη ζωή του 86χρονος με αλυσοπρίονο
Φρικτό θάνατο βρήκε ένας 86χρονος στο Σαμικό του δήμου Ανδρίτσαινας – Κρεστένων το πρωί του Σαββάτου περίπου στις εννέα.
Σύμφωνα με πληροφορίες του ilialive.gr ο ηλικιωμένος άντρας επιχείρησε στην αυλή του σπιτιού του να κόψει μια συκιά χρησιμοποιώντας αλυσοπρίονο.
Δυστυχώς όμως το εργαλείο, έγινε φονικό όπλο καθώς ξέφυγε από τα χέρια του και τον τραυμάτισε θανάσιμα ανάμεσα στο στήθος και τη μασχάλη του, κόβωντας κεντρική αρτηρία.
Ο 86χρονος εξέπνευσε άμεσα χωρίς οι δικοί του να προλάβουν να αντιδράσουν, κάνοντας λίγα βήματα πιο πέρα από το στενό σημείο που βρισκόταν και καταλήγωντας στο χώμα.
Το ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ που έφτασε εκεί, τον μετέφερε στο νοσοκομείο, όπου οι γιατροί διαπίστωσαν το θάνατό του.
Πρόκειται για τον Βασίλη Μπαρακίτη, πατέρα του προέδρου της Τ.Κ. Σαμικού, Πολυζώη Μπαρακίτη.
Πηγή: ilialive.gr
Με μικροποσότητα κάνναβης συνελήφθη 30χρονος στη Βόνιτσα
Συνελήφθη, χθες το βράδυ στη Βόνιτσα, από αστυνομικούς της Ομάδας Πρόληψης και Καταστολής Εγκληματικότητας της Υποδιεύθυνσης Ασφαλείας Αγρινίου, ένας 30χρονος ημεδαπός, διότι σε αστυνομικό έλεγχο που του διενεργήθηκε βρέθηκε στην κατοχή του και κατασχέθηκε, μία συσκευασία με μικροποσότητα κάνναβης.
Γραφείο Τύπου Αστ. Δ/νσης Περ. Δυτικής Ελλάδας
Η καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών προτεραιότητα για την Περιφέρεια
Η καλύτερη εξυπηρέτηση του πολίτη ήταν το επίκεντρο της επίσκεψης του Αντιπεριφερειάρχη Περιφερειακού Συντονισμού και Διοίκησης, Δημήτρη Δριβίλα, στη Δ/νσης Ανάπτυξης Ηλείας στο Πύργο.
Ο Αντιπεριφερειάρχης κ. Δριβίλας, συνοδευόμενος από τη Γενική Διευθύντρια Εσωτερικής Λειτουργίας, Γεωργία Πλώτα, και τον Γενικό Διευθυντή Ανάπτυξης, Κωνσταντίνο Κόλλαρη, είχε ευρεία σύσκεψη με τον Αντιπεριφερειάρχη Π.Ε. Ηλείας, Γιώργο Γεωργιόπουλο, και στελέχη και υπαλλήλους της Δ/νσης Ανάπτυξης Ηλείας, όπου εξετάστηκαν ζητήματα λειτουργίας της Υπηρεσίας, οι δυσκολίες που υπάρχουν, καθώς και προτάσεις για τη βελτίωση τόσο των παρεχόμενων υπηρεσιών, όσο και η καθημερινότητα των πολιτών και των υπαλλήλων.
Από την πλευρά του ο κ. Δριβίλας, εξέφρασε την ικανοποίησή του για την ευσυνειδησία και τον επαγγελματισμό που δείχνουν τα στελέχη και οι υπάλληλοι της Υπηρεσίας, συχνά υπερβάλλοντας εαυτούς, και τόνισε:
«Παρά την άσχημη δημοσιονομική κατάσταση και τις ελλείψεις σε προσωπικό, οι εργαζόμενοι στις Υπηρεσίες της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας δουλεύουν με ζήλο και φιλότιμο. Στόχος μας, μέσα από αυτές τις επισκέψεις και συναντήσεις, είναι, στο πλαίσιο των δυνατοτήτων μας, να αντιμετωπίσουμε οργανωτικά προβλήματα και δυσλειτουργίες, με γνώμονα πάντα τη βελτίωση της εξυπηρέτησης και κατά συνέπεια της ικανοποίησης των πολιτών μέσα από τις παρεχόμενες υπηρεσίες.».
Κατανομή 112 εκατ. για πληρωμή των προνοιακών επιδομάτων
Με απόφαση του ΥΠΕΣ κατανέμεται, από τον λογαριασμό του Υπουργείου Εσωτερικών, που τηρείται στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων, με τον τίτλο «Κεντρικοί Αυτοτελείς Πόροι των Δήμων», συνολικό ποσό 112.405.591,44 € για την εξυπηρέτηση ειδικού δημόσιου σκοπού, στους δήμους της χώρας, αποκλειστικά και μόνο προς καταβολή των προνοιακών επιδομάτων στους κατά νόμο δικαιούχους αυτών, που αφορούν στους μήνες Ιούλιο – Αύγουστο έτους 2017 καθώς και στην παράταση χορήγησης προνοιακών επιδομάτων σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ.2 του άρθρου 8 του Ν. 4237/2014(ΦΕΚ 36Α΄).
Πηγή: aftodioikisi.gr
Περισσότερα...
Capital Controls: Στα 1.800 ευρώ από σήμερα το ανώτατο όριο ανάληψης μετρητών
Σε ισχύ τίθενται από σήμερα, διατάξεις για τις αναλήψεις μετρητών στο πλαίσιο των capital controls, που είχαν ανακοινωθεί σε πράξη νομοθετικού περιεχομένου από τις αρχές Αυγούστου.
Ειδικότερα, όπως αναφέρεται, μεταξύ άλλων, στην τελευταία ανακοίνωση της Ελληνικής Ένωσης Τραπεζών, από σήμερα μεταξύ άλλων ο δικαιούχος μπορεί να κάνει ανάληψη έως του ποσού των χιλίων οκτακοσίων (1.800) ευρώ κατ΄ ανώτατο όριο, με μια ή περισσότερες αναλήψεις τον μήνα.
Επίσης για ποσά που πιστώνονται σε τραπεζικό λογαριασμό από το εξωτερικό μπορούν να μεταφερθούν εκ νέου στο εξωτερικό στο σύνολό τους.
Ωστόσο, δεν επιτρέπεται η ανάληψη με μετρητά του συνόλου του μεταφερόμενου από το εξωτερικό χρηματικού ποσού. Η ανάληψη μπορεί να γίνεται έως του ποσοστού 50% συνολικά για χρηματικά ποσά τα οποία μεταφέρονται από την αλλοδαπή από την 1/9/2017 και μετά με μεταφορά πίστωσης, με διαδικασία που έχει οριστεί από την Επιτροπή Έγκρισης Τραπεζικών Συναλλαγών.
Για χρηματικά ποσά τα οποία έχουν μεταφερθεί από την αλλοδαπή από τις 23/7/2016 έως και την 31/8/2017 με μεταφορά πίστωσης, η ανάληψη σε μετρητά μπορεί να γίνεται έως του ποσοστού 30%. Για χρηματικά ποσά τα οποία έχουν μεταφερθεί από την αλλοδαπή από τις 18/7/2015 έως και την 22/7/2016 με μεταφορά πίστωσης, η ανάληψη σε μετρητά μπορεί να γίνεται έως του ποσοστού 10%. Ειδικά οι ναυτιλιακές εταιρείες που αναφέρονται στους Ν. 27/1975, 959/1979 και στο Ν.δ. 2687/1953, μπορούν να πραγματοποιούν και αναλήψεις μετρητών έως του ποσού των πενήντα χιλιάδων (50.000) ευρώ ημερησίως.
Οι αναλυτικές ερωτήσεις και απαντήσεις σχετικά με τα όσα ισχύουν για τα capital controls υπάρχουν στην ιστοσελίδα της ΕΕΤ:
http://www.hba.gr/Media/Details/319
Πηγή: kathimerini.gr
Τούνελ στην Ολυμπία Οδό έκλεισε εξαιτίας μιας... βάρκας!
Μία… βάρκα ήταν η αιτία για τον ολιγόλεπτο αποκλεισμό του τούνελ της Παναγοπούλας στην Ολυμπία Οδό το απόγευμα της Πέμπτης.
Η βάρκα έπεσε από το όχημα που τη μετέφερε με αποτέλεσμα να προκληθεί αναστάτωση μέσα στο τούνελ.
Στο σημείο έσπευσε η Αστυνομία, καθώς και οι υπεύθυνοι της Ολυμπίας Οδού οι οποίοι έκοψαν την κυκλοφορία μέχρι να αποκατασταθεί το πρόβλημα.
Πηγή: Thebest.gr
Τι αλλάζει στους ελέγχους αυτοκινήτων από σήμερα
Από την 1 Σεπτεμβρίου 2017, τα νέα μοντέλα αυτοκινήτων θα πρέπει να υποβάλλονται σε νέες και πιο αξιόπιστες δοκιμές εκπομπών σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης («εκπομπές σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης – RDE»), καθώς και σε βελτιωμένη εργαστηριακή δοκιμή («εναρμονισμένη παγκοσμίως διαδικασία δοκιμής ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων» – WLTP) πριν από την κυκλοφορία τους στους ευρωπαϊκούς δρόμους.
Ο κ. Γίρκι Κάταϊνεν, Aντιπρόεδρος της Επιτροπής, αρμόδιος για την απασχόληση, την ανάπτυξη, τις επενδύσεις και την ανταγωνιστικότητα, προέβη στην ακόλουθη δήλωση: «Οι νέες δοκιμές εκπομπών αποτελούν ορόσημο στη διαρκή προσπάθειά μας για πιο καθαρά και αειφορικά αυτοκίνητα τα επόμενα έτη. Όμως, πολλά απομένουν να γίνουν. Το σκάνδαλο των εκπομπών έδειξε ότι χρειαζόμαστε περισσότερη ανεξαρτησία στις δοκιμές αυτοκινήτων, αυστηρότερη εποπτεία της αγοράς και τη δυνατότητα για την Επιτροπή να παρεμβαίνει σε περιπτώσεις ατασθαλιών. Η Επιτροπή υπέβαλε πρόταση τον Ιανουάριο του 2016 για να επιτύχει ακριβώς αυτό. Από τότε συζητείται η πρόταση και είναι πλέον καιρός να εγκριθεί από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο. Πρέπει να συνεχίσουμε με αποφασιστικότητα τις προσπάθειές μας σε επίπεδο ΕΕ για την προώθηση της κινητικότητας χαμηλών εκπομπών.»
Η κ.Ελζμπιέτα Μπιενκόφσκα, αρμόδια Eπίτροπος για την εσωτερική αγορά, τη βιομηχανία, την επιχειρηματικότητα και τις ΜΜΕ, πρόσθεσε: «Η ταχεία μετάβαση προς μηδενικές εκπομπές οχημάτων είναι προς το συμφέρον όλων μας, δεδομένων των κινδύνων που υπάρχουν για τη δημόσια υγεία και το περιβάλλον. Έχει δε ζωτική σημασία για την αυτοκινητοβιομηχανία, εάν θέλει να παραμείνει ανταγωνιστική σε διεθνές επίπεδο. Αλλά προς το παρόν, τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα εξακολουθούν να αποτελούν μέρος της ζωής μας και οφείλουμε να αποκαταστήσουμε την εμπιστοσύνη στην εν λόγω τεχνολογία. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο έχουν ουσιαστική σημασία οι νέες και πιο αξιόπιστες δοκιμές για τα καινούργια αυτοκίνητα. Όσο για τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν ήδη στους δρόμους, τα κράτη μέλη πρέπει να κάνουν ό,τι οφείλουν, να επιβάλλουν τον νόμο και να λαμβάνουν πρόσθετα μέτρα, από κοινού με όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη, για τη μείωση των εκπομπών του υφιστάμενου στόλου οχημάτων.»
Οι νέες δοκιμές εκπομπών θα εξασφαλίσουν πιο αξιόπιστα αποτελέσματα και θα βοηθήσουν να αποκατασταθεί η εμπιστοσύνη στις επιδόσεις των νέων αυτοκινήτων. Οι δοκιμές αντιπροσωπεύουν ένα από τα πολλά σημαντικά βήματα στο έργο της Επιτροπής για καθαρή, αειφορική και ανταγωνιστική αυτοκινητοβιομηχανία:
Πιο αξιόπιστες και ακριβείς δοκιμές εκπομπών: Οι εκπομπές NOx και σωματιδίων, οι οποίες αποτελούν κύρια αιτία ατμοσφαιρικής ρύπανσης, θα μετριούνται πιο αξιόπιστα σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης (δοκιμή RDE). Η δοκιμή RDE θα λειτουργεί συμπληρωματικά προς μια νέα, ρεαλιστικότερη διαδικασία εργαστηριακής δοκιμής (δοκιμή WLTP) για όλες τις εκπομπές, συμπεριλαμβανομένων των εκπομπών CO2 και της κατανάλωσης καυσίμων, καθώς και των εκπομπών NOx και άλλων ατμοσφαιρικών ρύπων. Και οι δύο δοκιμές θα καταστούν υποχρεωτικές από τον Σεπτέμβριο του 2017 για όλα τα νέα μοντέλα αυτοκινήτων και θα εφαρμοστούν σταδιακά για όλα τα καινούργια αυτοκίνητα από το 2018 έως το 2019 (για περισσότερες λεπτομέρειες βλ. MEMO/17/2821).
Πλήρης αναμόρφωση του συστήματος έγκρισης τύπου: Μόλις εγκριθεί, η πρόταση κανονισμού που υπέβαλε η Επιτροπή τον Ιανουάριο του 2016 θα βελτιώσει την ποιότητα και θα αυξήσει την ανεξαρτησία των δοκιμών οχημάτων, θα ενισχύσει την επιτήρηση των αυτοκινήτων που βρίσκονται ήδη σε κυκλοφορία, και θα εισαγάγει στο σύστημα την ευρωπαϊκή εποπτεία.
Πρότυπα ποιότητας του αέρα: Τα κράτη μέλη πρέπει να συμμορφωθούν με τις οριακές τιμές της ΕΕ για ορισμένους ρύπους, συμπεριλαμβανομένων των NO, και να θεσπίσουν σχέδια για την ποιότητα του αέρα στις ζώνες ή στους οικισμούς όπου σημειώνεται υπέρβαση των εν λόγω οριακών τιμών.
Κινητικότητα με χαμηλές εκπομπές: Η ευρωπαϊκή στρατηγική για την κινητικότητα χαμηλών εκπομπών αποσκοπεί να αυξήσει την αποτελεσματικότητα του συστήματος μεταφορών· να επισπεύσει την ανάπτυξη εναλλακτικών μορφών ενέργειας χαμηλών εκπομπών στις μεταφορές και τη μετάβαση στα οχήματα μηδενικών εκπομπών. Η προσπάθεια αυτή εστιάζεται σε διάφορες επιλογές εναλλακτικών μορφών ενέργειας με χαμηλές εκπομπές για τα επιβατικά αυτοκίνητα και τα λεωφορεία και επίσης δίνει έμφαση στον εξηλεκτρισμό των σιδηροδρομικών μεταφορών και στη χρήση βιοκαυσίμων στις αεροπορικές μεταφορές, στα φορτηγά και στα πούλμαν. Επίσης, η Επιτροπή προτίθεται να εγκρίνει σχέδιο δράσης για την ανάπτυξη υποδομών εναλλακτικών καυσίμων, ώστε να προωθηθεί η ευρύτερη δυνατή χρήση εναλλακτικών καυσίμων στην Ευρώπη έως τον Νοέμβριο του 2017.
Παράλληλα, η Επιτροπή παρακολουθεί από κοντά τις προσπάθειες των κρατών μελών σχετικά με τα ρυπογόνα αυτοκίνητα που βρίσκονται ήδη σε κυκλοφορία.
Μετά τις αποκαλύψεις, τον Σεπτέμβριο του 2015, ότι ο όμιλος Volkswagen χρησιμοποιούσε λογισμικό συστήματος αναστολής για την παράκαμψη των προτύπων εκπομπών για ορισμένους ατμοσφαιρικούς ρύπους, η Επιτροπή κάλεσε όλα τα κράτη μέλη, καθώς και τις αρμόδιες αρχές για την εποπτεία της αγοράς και την επιβολή της νομοθεσίας για την έγκριση τύπου, να διεξαγάγουν τις απαραίτητες έρευνες σχετικά με τα πραγματικά επίπεδα εκπομπών των οχημάτων στο έδαφός τους και να εξασφαλίσουν τη συμμόρφωση με το δίκαιο της ΕΕ. Η Επιτροπή υποστήριξε την προσπάθειά τους αναπτύσσοντας κοινή μεθοδολογία δοκιμών για να ελέγχεται η ύπαρξη συστημάτων αναστολής που αλλοιώνουν τα αποτελέσματα των εργαστηριακών δοκιμών και για να εξασφαλίζεται η συνοχή των αποτελεσμάτων των εθνικών ερευνών. Δημοσίευσε κατευθυντήριες γραμμές που θα βοηθήσουν τις αρχές των κρατών μελών να εκτιμήσουν κατά πόσον οι κατασκευαστές αυτοκινήτων χρησιμοποιούν συστήματα αναστολής ή άλλες στρατηγικές που οδηγούν σε υψηλότερες εκπομπές οχημάτων εκτός του κύκλου δοκιμής και να αναλύσουν κατά πόσον είναι δικαιολογημένες από τεχνική άποψη.
Η Επιτροπή κίνησε διαδικασίες παράβασης κατά οκτώ κρατών μελών για παραβίαση της νομοθεσίας της ΕΕ περί έγκρισης τύπου τον Δεκέμβριο του 2016 και τον Μάιο του 2017, και εξακολουθεί να παρακολουθεί κατά πόσον η νομοθεσία της ΕΕ επιβάλλεται ορθά στον τομέα αυτό.
Η Επιτροπή θα διασφαλίσει επίσης ότι τηρούνται οι κανόνες ανταγωνισμού και θα εξακολουθήσει να εργάζεται για μια δίκαιη μεταχείριση των καταναλωτών.
Τέλος, η Επιτροπή συνεχίζει τις προσπάθειές της για να εξασφαλίσει την εφαρμογή των κανόνων της ΕΕ για την ποιότητα του αέρα, κινώντας διαδικασίες παράβασης κατά 16 κρατών μελών που παραβιάζουν τις οριακές τιμέςNO στην ατμόσφαιρα.
Πηγή: news247.gr
Κόβεται το ΕΚΑΣ σε 140.000 χαμηλοσυνταξιούχους
Περικοπή-σοκ έρχεται στο ΕΚΑΣ για πάνω από 140.000 χαμηλοσυνταξιούχους το 2018, καθώς κόβονται άλλα 238 εκατ. ευρώ από το επίδομα και θα πληρωθούν μόλις 85 εκατ. ευρώ για όσους συνεχίσουν να το λαμβάνουν και την επόμενη χρονιά.
Οι δικαιούχοι σήμερα είναι περίπου 210.000 και θα μείνουν για το 2018 περίπου οι 70.000.
Η μείωση του ΕΚΑΣ και η απόφαση που θα καθορίζει πόσα και ποιοι θα χάσουν από το βοήθημα αυτό είναι ένα από τα προαπαιτούμενα που έβαλε η τρόικα στη δεύτερη αξιολόγηση που θα πρέπει να εφαρμοστεί από το υπουργείο Εργασίας ως το Νοέμβριο με έκδοση απόφασης η οποία θα έχει άμεση ισχύ από την πληρωμή των συντάξεων Ιανουαρίου 2018 που θα γίνει στο τέλος Δεκεμβρίου 2017.
Τα νέα κριτήρια θα μειώνουν και τα όρια εισοδήματος αλλά και τα ποσά του ΕΚΑΣ, καθώς αυτό το μικτό σύστημα περικοπής το έχει ήδη ψηφίσει η κυβέρνηση.
Η διπλή περικοπή είναι ψηφισμένη στην παρ. 9β του άρθρου δευτέρου του νόμου 4393/2016 η οποία αντικατέστησε την παρ. 4 του άρθρου 92 του νόμου 4387/2016 και προβλέπει ότι με κοινή απόφαση των υπουργών Οικονομικών και Εργασίας, εκδιδόμενη σε ετήσια βάση, αναπροσαρμόζονται τα ποσά που αναφέρονται στα εισοδηματικά κριτήρια για το ΕΚΑΣ, καθώς και τα ποσά του επιδόματος.
Η έκδοση Κοινή Υπουργικής Απόφασης καθώς και ο έλεγχος των εισοδηματικών κριτηρίων χορήγησης του επιδόματος για κάθε έτος λαμβάνουν χώρα το αργότερο μέχρι το τέλος Δεκεμβρίου του προηγούμενου έτους έτσι ώστε από 1ης Ιανουαρίου κάθε έτους να μη χορηγείται το ΕΚΑΣ σε μη δικαιούχους.
Περικοπή 800 εκατ. ευρώ
Μέσα στο 2016 και το 2017 η συνολική περικοπή που έγινε στο ΕΚΑΣ ανήλθε στα 570 εκατ. ευρώ ενώ το 2018 η επιπλέον μείωση που έρχεται υπολογίζεται στα 238 εκατ. ευρώ με αποτέλεσμα το άθροισμα της απώλειας στο ΕΚΑΣ να αγγίξει τα 808 εκατ. ευρώ!
Τα χρήματα αυτά θα χάσουν πάνω από 140.000 χαμηλοσυνταξιούχοι είτε με μείωση των εισοδηματικών κριτηρίων είτε και με νέα μείωση στα ποσά του ΕΚΑΣ που ήδη παίρνουν.
Οι υπόλοιποι 70.000 δικαιούχοι που θα απομείνουν θα έχουν να μοιραστούν μόλις 85 εκατ. ευρώ για το ΕΚΑΣ του 2018.
Φέτος η δαπάνη για το ΕΚΑΣ έχει προϋπολογιστεί στα 320 εκατ. ευρώ. Με τη νέα περικοπή του 2018 κόβονται 238 εκατ. ευρώ και θα πληρωθούν μόνον 85 εκατ. ευρώ σε όσους συνεχίσουν να παίρνουν ΕΚΑΣ με τα νέα κριτήρια.
Τα κριτήρια του 2018 θα είναι φωτιά και θα περιλαμβάνουν, βάσει του νόμου 4393/2016 τόσο τη μείωση των εισοδηματικών ορίων όσο και τη μείωση των ποσών του ΕΚΑΣ.
Εξετάζεται, χωρίς να είναι οριστικό, να πέσουν ως 20% τα όρια του εισοδήματος που σημαίνει ότι για να συνεχίσει να παίρνει κάποιος ΕΚΑΣ το 2018 θα πρέπει η μηνιαία του σύνταξη ή το άθροισμα των συντάξεων (κύρια, επικουρική) να μην υπερβαίνει τα 531 ευρώ αντί 664 ευρώ που είναι σήμερα.
Μείωση 50%
Παράλληλα προκειμένου να βγει η μεγάλη περικοπή των 238 εκατ. ευρώ μελετάται και η μείωση των ποσών του ΕΚΑΣ. Φέτος μειώθηκαν κατά 50% και το μεγαλύτερο ποσό είναι 115 ευρώ το μήνα, ενώ το μικρότερο 29 ευρώ. Αναμένεται να έρθει και νέα μείωση στα ποσά του ΕΚΑΣ για το 2018 γιατί αυτό με νόμο (4393/2016) ψήφισε η κυβέρνηση.
Την ίδια στιγμή αδειάζει και το πουγκί των αντισταθμιστικών μέτρων που ισχύουν πλέον για λίγους από όσους μένουν χωρίς ΕΚΑΣ.
Πηγή: Ελεύθερος Τύπος